Wow @Phusebox , wat vertel je ons nu! 
Maar erg fijn dat hij er is.
Weer een stap dichterbij het krijgen van de auto. Wel jammer dat de trekhaak verlaat / te laat besteld is.
Maar erg fijn dat hij er is.
Ze beweren dat de trekhaak al heel lang geleden besteld is...Franciesco schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:15:
Wow @Phusebox , wat vertel je ons nu!
Maar erg fijn dat hij er is.Weer een stap dichterbij het krijgen van de auto. Wel jammer dat de trekhaak verlaat / te laat besteld is.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Letterlijk zeiden ze dat ie meteen besteld was samen met de auto. Maar zoals hier werd gezegd zou dat dus niet kunnen omdat Kia dat niet toestaat.Franciesco schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:21:
Haha, maar natuurlijk! "Heel lang geleden" is een rekbaar begrip...
Ach ja, je doet er toch niks aan, dus jezelf boos maken heeft geen zin.
Alleen je fietsen vallen in het waterPhusebox schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:23:
[...]
Letterlijk zeiden ze dat ie meteen besteld was samen met de auto. Maar zoals hier werd gezegd zou dat dus niet kunnen omdat Kia dat niet toestaat.
Valt wel onze vakantie in het water eind mei. Was de bedoeling dat we de fietsen meenamen.
Waterfietsen meenemen.Phusebox schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:23:
[...]
Letterlijk zeiden ze dat ie meteen besteld was samen met de auto. Maar zoals hier werd gezegd zou dat dus niet kunnen omdat Kia dat niet toestaat.
Valt wel onze vakantie in het water eind mei. Was de bedoeling dat we de fietsen meenamen.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Super! Goed nieuws! Ik hoop dat de pech nu wel achter de rug is.Phusebox schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:07:
Het wonder is geschied... de auto is binnen, maar de trekhaak hoefde ik niet te verwachten voor juni.
Aflevering zal over 2 weken ongeveer zijn.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Gefeliciteerd man! Eindelijk, maar tochPhusebox schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:07:
Het wonder is geschied... de auto is binnen, maar de trekhaak hoefde ik niet te verwachten voor juni.
Whatever
Op naar www.trekhaakcentrum.nl dan red je het welPhusebox schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:23:
[...]
Phusebox schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:07:
Mja goed, is voor ons duurder (ivm korting). Ik geef ze nog even de kans om zelf te proberen iets te regelen.Yor42day schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:04:
[...]
Op naar www.trekhaakcentrum.nl dan red je het wel
Gefeliciteerd! Fietsen huren op bestemming op de kosten van de Kia dealer lijkt me een prima deal.Phusebox schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:07:
Wishful thinking. Ze beroepen zich op overmacht en de oorlog in Oekraïne. Die 4 maanden nadat wij besteld hebben begonnen is.GooD2SeeYou schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:21:
[...]
Gefeliciteerd! Fietsen huren op bestemming op de kosten van de Kia dealer lijkt me een prima deal.
Voor een paar tientjes koop je een fietsenrek dat je op je achterklep monteert. Heb ik nu op de Kodiaq ook, wegens geen trekhaak. Niet geschikt voor electrische fietsen maar 2 lichtere fietsen en zelfs een kinderfiets erbij gaan er prima op.Phusebox schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:23:
[...]
Groetjes, FaceDown.
Dat ze die oorlog als smoes gebruiken is wel uitermate onsmakelijk. Maar goed, we hebben al genoeg onsmakelijks aan kletsverhalen voorbij zien komen.Phusebox schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:24:
[...]
Wishful thinking. Ze beroepen zich op overmacht en de oorlog in Oekraïne. Die 4 maanden nadat wij besteld hebben begonnen is.
OMG, ik heb een hele waslijst aan losse rommel bijbesteld die nog gemonteerd moet worden, waaronder ook een trekhaak. Dat belooft nog wat dus ..Phusebox schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:16:
[...]
Ze beweren dat de trekhaak al heel lang geleden besteld is...
Geweldig goed nieuws voor je, we gaan je hier straks nog missenPhusebox schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:07:
Ik ga het ook missen hoor, niks meer om naar uit te kijkenlaadbox01 schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:34:
[...]
Geweldig goed nieuws voor je, we gaan je hier straks nog missen
Zo zie je maar weer, de wonderen zijn de wereld nog niet uitPhusebox schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:07:
KIA of Kika?volverwachting schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 21:43:
Vandaag na 9 maanden wachten mijn GT-Line AWD Yacht Blue opgehaald
Superrrrrrrrrr blij mee, rijd fantastisch met de Kika beer naast me, meer kon er helaas niet af bij de dealer
Gefeliciteerd!volverwachting schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 21:43:
Superrrrrrrrrr blij mee, rijd fantastisch met de Kika beer naast me, meer kon er helaas niet af bij de dealer
SUPER! Van harte gefeliciteerd, geniet van je prachtige auto.volverwachting schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 21:43:
Gefeliciteerd!bertdg schreef op woensdag 27 april 2022 @ 16:52:
Vandaag binnengekomen bij de dealer, overmorgen afhalen[Afbeelding]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Moest je nog bij betalen vanwege de prijsverhoging?Phusebox schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:07:
Ik wacht nog op de definitieve factuur, want heb aangegeven de trekhaak niet nu te betalen als ie er niet onder zit. Maar ga uit vanuit, anders gaat het nog even duren vrees ik.marcovit schreef op woensdag 27 april 2022 @ 18:40:
[...]
Moest je nog bij betalen vanwege de prijsverhoging?
De vrouw sprak hier een veto uit over de kleur blauw, maar ik vind hem zo op de foto's toch echt wel mooi ogen!De Ideale Man schreef op donderdag 28 april 2022 @ 07:14:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Foto vanuit een andere hoek.
Ik heb op 14-01-2022 een GT-line AWD besteld. Recente update staat op 26-06-2022 volgens dealer. Het ontbreken van de VIN blijft inderdaad de disclaimer. VIN=daadwerkelijk geproduceerd.Zilversmid schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:17:
Midden december 2021 besteld en helaas nog weinig nieuws... Levering stond op half juni, is nu verplaatst naar begin juli 2022 met de mededeling dat alles nog anders kan worden zolang er geen VIN is.
We blijven dus maar geduldig wachten op de EV6 AWD GT-Line.
Ik heb maandag te horen gekregen van de dealer dat mijn auto geproduceerd isZilversmid schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:17:
Midden december 2021 besteld en helaas nog weinig nieuws... Levering stond op half juni, is nu verplaatst naar begin juli 2022 met de mededeling dat alles nog anders kan worden zolang er geen VIN is.
Zilversmid schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:17:
Mijn Rode RWD plus heb ik begin februari besteld en de dealer gaf mij laatst ook 26-6 als datum en ook nog geen VIN beschikbaar. Wij gaan 8 juli op vakantie, dus dat wordt krap.Yor42day schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:28:
[...]
Ik heb op 14-01-2022 een GT-line AWD besteld. Recente update staat op 26-06-2022 volgens dealer. Het ontbreken van de VIN blijft inderdaad de disclaimer. VIN=daadwerkelijk geproduceerd.
VIN wordt bekend als productie start. Dus dan duurt het nog ongeveer een week voordat de auto ook daadwerkelijk geproduceerd is. Bij mijn auto was het VIN bekend op 25 maart (start productie) en de auto was uiteindelijk op 7 april volledig geproduceerd. (productiedatum o.b.v. VIN check).Yor42day schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:28:
[...]
Ik heb op 14-01-2022 een GT-line AWD besteld. Recente update staat op 26-06-2022 volgens dealer. Het ontbreken van de VIN blijft inderdaad de disclaimer. VIN=daadwerkelijk geproduceerd.
[ Voor 14% gewijzigd door Rivanov op 28-04-2022 13:19 ]
Whatever
Hij heeft het over een BMWDigiK-oz schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:06:
Hoe kom je aan die exacte productiedatum? Ik heb een VIN, maar kom niet veel verder dan productie in 2022...
Heb geen KIA. Maar bij BMW heb je diverse websites waarop je het VIN nummer kunt bekijken. En daar zie je dan ook de daadwerkelijke productiedatum.DigiK-oz schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:06:
Hoe kom je aan die exacte productiedatum? Ik heb een VIN, maar kom niet veel verder dan productie in 2022...
[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 28-04-2022 15:07 ]
Ok, lekker dan.De Ideale Man schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:34:
Vandaag te horen gekregen dat de prijsverhoging voor de levering van mijn auto is doorberekend in mijn leaseprijs. Balen
Gefeliciteerd! Mooie kleur ook.roelwillems schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:57:
Gisteren de EV6 kunnen ophalen (77.4 kW Plus, RWD, Gravity Blue). Direct een mooi ritje naar kantoor kunnen maken, rijdt perfect en heerlijk stil.
Snap de 3 standen voor automatische klimaat controle nog niet helemaal, maar daarvoor moet ik gewoon even de info lezen. Rijbereik is op basis van de eerste 150km ook heel behoorlijk (dealer had de auto netjes vol klaar staan).
[ Voor 4% gewijzigd door Chevalric op 29-04-2022 11:10 ]
Xbox Live: Chevalric
Bij mij gaan er 3 maanden zitten tussen VIN bekend en aflevering. (Moet de auto nog ophalen maar afspraak is gemaakt.)Chevalric schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:09:
Voor de mensen die het over VIN-nummers hadden, waar en hoe lang van te voren hebben jullie dan van gekregen? In theorie krijg ik over drie maanden mijn auto (niet dat ik denk dat het waar is, gezien de levertijden hier), dus ben wel benieuwd of ik vooraf al kan achterhalen of ik inderdaad teleurgesteld ga worden 😋
Via welke firma?nthng schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:13:
Mijn bestelling is ook geplaatst, via een Belgische leasingmaatschappij voor de volgende configuratie: GT-Line, AWD, Aurora Black. Ik hoop dat de leasingmaatschappij daar uit voorzorg een paar maand heeft bijgeplakt, want de voorlopige leverdatum die ik kan zien is juli 2023. Beter underpromise & overdeliver dan omgekeerd zeker?
Arval. Dan zal ik ook maar van 9 a 10 maanden uitgaan zekerMini-me schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 12:56:
[...]
Via welke firma?
Ik bestelde via Alphabet begin Maart, 9 maanden levertijd op GT-Line RWD Yacht Blue (ETA begin November 2022). Een collega heeft deze week dezelfde wagen besteld, ook met 9 maanden levertijd (ETA januari 2023).
AWD heeft gemiddeld wel een langere levertijd dan een RWD, dus je kan beter van ca. 10 tot 12 maanden uitgaan.nthng schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:06:
[...]
Arval. Dan zal ik ook maar van 9 a 10 maanden uitgaan zekerbedankt!
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Hoe kan dat dan. De prijs is je contract is toch vast en kunnen ze achteraf toch niet verhogen? Bij wie heb je private lease afgesloten?De Ideale Man schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:34:
Vandaag te horen gekregen dat de prijsverhoging voor de levering van mijn auto is doorberekend in mijn leaseprijs. Balen
Dat kan in heel veel gevallen wel. Geld ook als je de auto regulier aan hebt gekocht. Prijs bij aflevering is de definitieve prijs. Meeste PL hebben een clausule in de algemene voorwaarden dat ze dit soort prijsverhogingen (ook bijv. prijswijzigingen qua wegenbelasting) mogen doorberekenen.Joer schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:43:
[...]
Hoe kan dat dan. De prijs is je contract is toch vast en kunnen ze achteraf toch niet verhogen? Bij wie heb je private lease afgesloten?
[ Voor 7% gewijzigd door roelwillems op 29-04-2022 14:50 ]
Mijn dealer heeft geen algemene voorwaarden verstrekt, noch is het vermeld in de bevestiging dat ik akkoord ga met algemene voorwaarden of dat deze van toepassing zijn (of een vermelding dat deze op aanvraag beschikbaar zijn en/of gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel).roelwillems schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:47:
[...]
Dat kan in heel veel gevallen wel. Geld ook als je de auto regulier aan hebt gekocht. Prijs bij aflevering is de definitieve prijs. Meeste PL hebben een clausule in de algemene voorwaarden dat ze dit soort prijsverhogingen (ook bijv. prijswijzigingen qua wegenbelasting) mogen doorberekenen.
Zie Algemene voorwaarde Keurmerk Private lease die vaak van toepassing zijn onder H.14: https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Het staat je dan overigens wel vrij om binnen (vaak) 14 dagen aan te geven dat je er niet mee eens bent en de overeenkomst te ontbinden, maar dan moet je de EV6 ook inleveren (of als je hem zelf koopt niet mee te nemen bij de dealer).
Loont wel om de algemene voorwaarden van je PL of dealer bij reguliere aankoop goed door te nemen want hoe dit soort dingen staan opgeschreven is behoorlijk bepalend.
In dat geval zou je wellicht een aardige case hebben waarop een prijsverhoging bij aflevering niet aan je kan worden doorberekend (obv vernietiging van de voorwaarden als de terhandstelling niet of niet juist is gedaan). Maar zou de offerte en opdrachtbevestiging nog eens goed nalezen, kan me bijna niet voorstellen dat bedrijven dat niet op orde hebben.Phusebox schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:59:
[...]
Mijn dealer heeft geen algemene voorwaarden verstrekt, noch is het vermeld in de bevestiging dat ik akkoord ga met algemene voorwaarden of dat deze van toepassing zijn (of een vermelding dat deze op aanvraag beschikbaar zijn en/of gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel).
Heb het laatst hier gepost. Offerte heb ik niet getekend, enkel de opdrachtbevestiging en daar staat niks op.roelwillems schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:30:
[...]
In dat geval zou je wellicht een aardige case hebben waarop een prijsverhoging bij aflevering niet aan je kan worden doorberekend (obv vernietiging van de voorwaarden als de terhandstelling niet of niet juist is gedaan). Maar zou de offerte en opdrachtbevestiging nog eens goed nalezen, kan me bijna niet voorstellen dat bedrijven dat niet op orde hebben.
Nope op de offerte staat ook niks, en ook geen offertenummer op de bevestiging.Franciesco schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:51:
@Phusebox : misschien is dat ook bij jou het geval?
Sowieso staat er bij mij niets over een niet-vast overeengekomen prijs. Dus het lijkt me dat ze eventuele prijsverhogingen niet kunnen doorberekenen en dat ik dus een vaste prijs heb (excl eventuele belasting aanpassingen).
Tzt ga ik het beleven!
Volgens mij heeft u een overeenkomst getekend en daar zijn de algemene voorwaarden erbij gezet. Een offerte is zodra u deze getekend heeft een koopovereenkomst. Het is dan uw plicht als de algemene voorwaarden er niet bij zitten deze zelf op te vragen.Phusebox schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:59:
[...]
Mijn dealer heeft geen algemene voorwaarden verstrekt, noch is het vermeld in de bevestiging dat ik akkoord ga met algemene voorwaarden of dat deze van toepassing zijn (of een vermelding dat deze op aanvraag beschikbaar zijn en/of gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel).
EV6 58kWh Plus RWD MY:23
Dat laatste is in ieder geval niet waar. De regels omtrent de terhandstelling van de AV zijn heel duidelijk.Overstag schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:43:
[...]
Volgens mij heeft u een overeenkomst getekend en daar zijn de algemene voorwaarden erbij gezet. Een offerte is zodra u deze getekend heeft een koopovereenkomst. Het is dan uw plicht als de algemene voorwaarden er niet bij zitten deze zelf op te vragen.
[ Voor 3% gewijzigd door sn0x0r op 29-04-2022 16:48 ]
Nee, dat is het hem juist. Die voorwaarden zijn er niet bij gezet.Overstag schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:43:
[...]
Volgens mij heeft u een overeenkomst getekend en daar zijn de algemene voorwaarden erbij gezet. Een offerte is zodra u deze getekend heeft een koopovereenkomst. Het is dan uw plicht als de algemene voorwaarden er niet bij zitten deze zelf op te vragen.
Misschien heeft u hierin gelijk, het wordt dan woord tegen woord ben ik bang. Bij mij staat het er duidelijk in dat bij dat tenzij er door de overheid en/of importeur prijsverhogingen/verlagingen worden doorgevoerd deze voor rekening van de koper zijn.sn0x0r schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:48:
[...]
Dat laatste is in ieder geval niet waar. De regels omtrent de terhandstelling van de AV zijn heel duidelijk.
https://www.ictrecht.nl/b...-van-algemene-voorwaarden
[edit]
Disclaimer, Nederlands recht dan!
Kijk voor de zekerheid uw mail nog eens na, bij mij zat het als bijlage erbij welke tezamen met de overeenkomst moest tekenen en terugsturenPhusebox schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:52:
[...]
Nee, dat is het hem juist. Die voorwaarden zijn er niet bij gezet.
En ik heb de offerte niet getekend, wel de opdracht bevestiging en op beide staat niets. Overigens is het ook nog per mail gegaan dus moeten ze het ook digitaal aanleveren.
Nee, heel heel zeker.Overstag schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 17:05:
[...]
Kijk voor de zekerheid uw mail nog eens na, bij mij zat het als bijlage erbij welke tezamen met de overeenkomst moest tekenen en terugsturen
[ Voor 29% gewijzigd door Phusebox op 29-04-2022 17:09 ]
Mijn geschatte levertijd is september, maar over een prijsverhoging heb ik ook nog geen bericht van ontvangen. Ik kreeg alleen bericht dat er geen relaxstoelen meer geleverd zouden worden ivm productietijd.Phusebox schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 17:07:
[...]
Nee, heel heel zeker.
Ik denk ook wel dat als ze een prijsverhoging in rekening gingen brengen dat ze dat inmiddels wel verteld hadden, nu de auto binnen is en er een afspraak gemaakt is voor aflevering.
Zo niet, dan ben je toch wel heel naïef als verkoper.
Nou, kijk niet raar op als zo'n flapdrol alsnog met een naheffing komt. 't zijn autoverkopers hè, afwijkende set van moraal , normen en andere normaal geachte vaardigheden.Phusebox schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 17:07:
[...]
Nee, heel heel zeker.
Ik denk ook wel dat als ze een prijsverhoging in rekening gingen brengen dat ze dat inmiddels wel verteld hadden, nu de auto binnen is en er een afspraak gemaakt is voor aflevering.
Zo niet, dan ben je toch wel heel naïef als verkoper.
EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren
Lekker!ERN5T schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:05:
Hij is er! Na op de kop af 8 maanden stond er gisteren een Runway red, GT-line, AWD voor mij klaar. Keurig gepoetst, maar zonder de eveneens 8 maanden geleden bestelde trekhaak…….
Met de KiKa-beer (@Phusebox geen Kia) op de achterbank, begon de allereerste rit in een elektrisch auto.
Dat viel niet tegen, hij rijdt soepel en snel, je hebt erg veel informatie te verwerken en het zal nog enige studie vergen voordat ook de bediening net zo soepel zal gaan. Zover zeer tevreden 😊
Blind besteld, zonder ooit een EV6 van dichtbij te hebben gezien, laat staan gereden.sn0x0r schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:08:
[...]
Lekker!Je eerste rit? Of je tweede na een proefrit?
EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren
Haha, nice, dat heb ik vaker gehoord ja. Ik weet dat ik ergens ruim vorig jaar een proefrit in een e-Niro ging maken en dat de EV6 net bestelbaar was. De beste man van de dealer liet mij zien hoeveel bestellingen van particulieren al had staan, nog voordat ze hem hadden kunnen proefrijden. Dat was wel vrij bizar ja haha.ERN5T schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:10:
[...]
Blind besteld, zonder ooit een EV6 van dichtbij te hebben gezien, laat staan gereden.
Riskant, maar dit is wel echt een hele goede auto. Ik hoef je geen plezier toe te wensen, want dat je dat zal hebben met deze auto is een feit.ERN5T schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:10:
[...]
Blind besteld, zonder ooit een EV6 van dichtbij te hebben gezien, laat staan gereden.
haha, ik hoef geen lecture over bovag vorowaarden hoor. Ik hoop dat je gelijk hebt met je bewering. Wil alleen rinchting Fusebox aangeven, iets dat we al lang weten: autoverkopers vormen een raar volkje.Franciesco schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:37:
@JeJeBe: voor het wel / niet mogen doorbelasten van prijsverhogingen wil ik nogmaals verwijzen naar de BOVAG voorwaarden.
Wat mij betreft blijkt daar duidelijk uit dat dit alleen mag als er een niet-vast overeengekomen prijs is afgesproken. In het geval van @Phusebox is daar geen sprake van. En voor mij geldt hetzelfde.
Oftwel: alleen eventuele verhogingen in overheidsheffingen mogen verrekend worden. Gelukkig is BPM n.v.t. op een volledig elektrische auto en is de BTW niet gewijzigd sinds 2021.
https://www.bovag.nl/geta...04-18.pdf.aspx?lang=nl-NL
Ja ik verwacht toch eind komende week wel meer te weten, want ik moet toch een factuur krijgen wil ik kunnen betalen alvorens de auto op te halen.Franciesco schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:33:
Het was ook niet als lecture bedoeld. Maar we mogen toch hopelijk gewoon uitgaan van gestelde voorwaarden?
Over uiterlijk een paar weken zullen we het vast horen. En anders hopelijk niet veel weken later mijn eigen ervaringen.
[ Voor 32% gewijzigd door ppheijnen op 01-05-2022 10:54 ]
Congrats dude. About time for sure but I’m sure you will be happy with it.Phusebox schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:07:
Zakelijke lease via Athlon toevallig?jvgemert schreef op zondag 1 mei 2022 @ 16:49:
3 maart bestelling gedaan en levering staat voor als nog op 25 augustus.
Welke uitvoering? Kan je niet terugvinden in de lijst.jvgemert schreef op zondag 1 mei 2022 @ 16:49:
3 maart bestelling gedaan en levering staat voor als nog op 25 augustus.
In welke lijst kan je zien wanneer de levering kan zijn. Ik heb de mijne op 8 maart besteld, 58 kWh plus interstellar grey. Mogelijke levering begin september.The Wizard schreef op zondag 1 mei 2022 @ 17:50:
[...]
Welke uitvoering? Kan je niet terugvinden in de lijst.
Ik bedoel de lijst bij de eerste post, waar je zelf de besteldatum + vermoedelijke leverdatum kan plaatsen.Overstag schreef op zondag 1 mei 2022 @ 18:01:
[...]
In welke lijst kan je zien wanneer de levering kan zijn. Ik heb de mijne op 8 maart besteld, 58 kWh plus interstellar grey. Mogelijke levering begin september.
Bedankt voor de link.The Wizard schreef op zondag 1 mei 2022 @ 18:03:
[...]
Ik bedoel de lijst bij de eerste post, waar je zelf de besteldatum + vermoedelijke leverdatum kan plaatsen.
https://view.monday.com/1...bd4f6d8f8798839411?r=use1
Even naar pagina 1 (Wesco in "Het KIA EV6 leveringen topic") en dan eerste post gaan, daar staat alles. Het is een opzet van een mede Tweaker, dus niet door de dealer. Puur om inzicht te krijgen in de levertijden.Overstag schreef op zondag 1 mei 2022 @ 18:33:
[...]
Bedankt voor de link.
Wie vult die in? De dealer of ikzelf?
Ik heb monday aangemaakt maar kan de groep niet vinden. Heb je een suggestie? Dank je.
[ Voor 7% gewijzigd door The Wizard op 01-05-2022 18:38 ]
Thanks. Heb mijn EVtje toegevoegd aan de lijst👍The Wizard schreef op zondag 1 mei 2022 @ 18:38:
[...]
Even naar pagina 1 (Wesco in "Het KIA EV6 leveringen topic") en dan eerste post gaan, daar staat alles. Het is een opzet van een mede Tweaker, dus niet door de dealer. Puur om inzicht te krijgen in de levertijden.
Overstag schreef op zondag 1 mei 2022 @ 18:01:
[...]
In welke lijst kan je zien wanneer de levering kan zijn. Ik heb de mijne op 8 maart besteld, 58 kWh plus interstellar grey. Mogelijke levering begin september.
Werkelijk geen idee, maar de datum klonk herkenbaar en kort als je nagaat dat de meeste mensen veel langer zullen moeten wachten dan 6 maanden.jvgemert schreef op zondag 1 mei 2022 @ 23:25:
Inderdaad zakelijke lease via Athlon, duren die altijd langer qua levering of van waar de vraag?
[...]
[BoSS] schreef op zondag 1 mei 2022 @ 09:37:
[...]
Kia heeft overigens per 1 mei een extra voorwaarde opgenomen op hun website en in hun eigen voorwaarden naar dealers. Benieuwd hoe dat uit gaat pakken in de praktijk:
Kia voertuigen worden tijdelijk aangeboden tegen niet-vaste prijzen
LET OP, Kia voertuigen worden tijdelijk aangeboden tegen niet-vaste prijzen. Het is mogelijk dat de fabrikant zich genoodzaakt ziet de prijs na het sluiten van de koopovereenkomst te verhogen, indien de kosten op het moment van de productie van het voertuig aanmerkelijk blijken te zijn gestegen. Mocht deze situatie zich voordoen, dan word je daar onmiddellijk van op de hoogte gesteld. Als consument heb je vanaf dat moment tien dagen de tijd om de koop alsnog kosteloos te annuleren.
[...]
[ Voor 41% gewijzigd door asennamm op 02-05-2022 12:31 ]
Mijn levering is vrijdag en ik heb niks gehoord over de prijsstijgingen. Het enigste bedrag wat ik heb gezien is op de offerte.asennamm schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:30:
Met betrekking tot de prijs discussie kwam ik het volgende tegen in het Eniro topic hier op Tweakers.
[...]
Dat is dan wel een leuke update!trjones schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:49:
Afgelopen weekend bericht van Van Mossel dat mijn 77,4 kWh RWD Plus in Runway Red gebouwd is (soort van geboorte kaartje). Besteld op 25-2-2022 met verwachte levering 15-08-2022.
Dat betekent, denk ik, dat er een VIN bekend is. Is dat iets wat Van Mossel weet? Hoe kom je daar achter?
De nieuwe voorwaarde geldt voor koopcontracten die na 1 mei 2022 afgesloten worden.Tolga07 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:47:
[...]
Mijn levering is vrijdag en ik heb niks gehoord over de prijsstijgingen. Het enigste bedrag wat ik heb gezien is op de offerte.
[ Voor 3% gewijzigd door asennamm op 02-05-2022 15:10 ]
asennamm schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:24:
Ook toevallig.
Post ik weer eens wat en krijg ik net bericht van de dealer dat mijn auto in week 25 bij hun verwacht wordt.
Dat betekent dat ik hem (nadat de eigenaar van de dealer er een half jaar in gereden heeft) in december 2022 of januari 2023 krijg geleverd.
Ik heb half januari besteld.
Dat is dus een levertijd van 5½ maanden in Duitsland.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq