Het Kia EV6 leveringen topic

Pagina: 1 ... 16 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
Inmiddels bijna 3 weken na aankomst van de Grand Uranus in Rotterdam... ik had gehoopt ondertussen wel duidelijkheid te hebben of mijn auto op dat schip stond of heel misschien al iets van een datum van aflevering. Maar helaas.

Zijn er nog mensen die verwachten/denken dat hun EV6 op de Grand Uranus stond en nog niets hebben gehoord?

Moet zeggen dat de eerste maanden omvlogen, maar nu de laatste weken kruipt de tijd voorbij.

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 21-04-2022 10:09 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Dan zou het bijna toch zo zijn dat ie daar niet op stond. Mijn auto stond (waarschijnlijk) op de Grand Uranus. En mijn auto stond 8 april bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
alwinus schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:37:
Dan zou het bijna toch zo zijn dat ie daar niet op stond. Mijn auto stond (waarschijnlijk) op de Grand Uranus. En mijn auto stond 8 april bij de dealer.
Ja inmiddels denk ik ook van niet, maar goed hij is half februari geproduceerd en de eerstvolgende boot komt pas weer in juni in Nederland aan... Dat wordt toch wel moeilijk uitleggen dan, als anderen hun EV6 Plus in december besteld hebben en in maart al hebben gekregen.

Bovendien heb ik over een paar weken geen auto meer, dan moet mijn huidige ingeleverd zijn.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3gHgCByIWIhmn8hTEPAmRiC9udk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jeuAvXT7ICCMrqMunuWknsvd.jpg?f=user_large

Vanochtend om 7:30 stond hij voor de deur! (Kia EV6 Plus 77,4kWh RWD in Yacht Blue)

In de bijgekregen "Complete Vehicles Certificate of Conformity" staat trouwens een Date of Manufacture van 12-01-2022.

Dus blijkbaar stond hij al in bestelling, ik heb die van mij pas in januari besteld namelijk.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:46:
[...]

Ja inmiddels denk ik ook van niet, maar goed hij is half februari geproduceerd en de eerstvolgende boot komt pas weer in juni in Nederland aan... Dat wordt toch wel moeilijk uitleggen dan, als anderen hun EV6 Plus in december besteld hebben en in maart al hebben gekregen.

Bovendien heb ik over een paar weken geen auto meer, dan moet mijn huidige ingeleverd zijn.
Ik neem aan dat je geen leveringsgarantie hebt afgesproken? Vervelend wel, maar ik denk niet dat je daar met de KIA-dealer nog iets mee kunt. Heb je al contact opgenomen met de dealer om iets te kunnen regelen omdat er een bestelfout was gemaakt? Ik kan me herinneren dat je dat eerder was aangeraden.

Qua timing werd mijn auto niet geleverd op een logisch tijdstip als je naar de aankomst van schepen in Rotterdam kijkt, dus daar kun je je denk ik ook niet blind op staren.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MrBlueEyes schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:51:
[Afbeelding]

Vanochtend om 7:30 stond hij voor de deur! (Kia EV6 Plus 77,4kWh RWD in Yacht Blue)

In de bijgekregen "Complete Vehicles Certificate of Conformity" staat trouwens een Date of Manufacture van 12-01-2022.

Dus blijkbaar stond hij al in bestelling, ik heb die van mij pas in januari besteld namelijk.
Nice. Wel jammer dat Kia nog steeds die antracietkleurige velgen levert, terwijl deze al verdwenen zijn uit het aanbod en enkel nog zwart bij nieuwere auto's geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
FirePuma142 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:56:
[...]

Ik neem aan dat je geen leveringsgarantie hebt afgesproken? Vervelend wel, maar ik denk niet dat je daar met de KIA-dealer nog iets mee kunt. Heb je al contact opgenomen met de dealer om iets te kunnen regelen omdat er een bestelfout was gemaakt? Ik kan me herinneren dat je dat eerder was aangeraden.

Qua timing werd mijn auto niet geleverd op een logisch tijdstip als je naar de aankomst van schepen in Rotterdam kijkt, dus daar kun je je denk ik ook niet blind op staren.
Geen leveringsgarantie nee, wel een mondelinge afspraak voor een vervangende auto. Maar ja, je weet nu al dat dit een oude Picanto gaat zijn die ze nog ergens hebben staan.

Als ze die fout niet hadden gemaakt was de auto er gewoon al geweest, dat moet haast wel gezien de ervaringen van anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ERN5T
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 19:17
Phusebox schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:06:
Inmiddels bijna 3 weken na aankomst van de Grand Uranus in Rotterdam... ik had gehoopt ondertussen wel duidelijkheid te hebben of mijn auto op dat schip stond of heel misschien al iets van een datum van aflevering. Maar helaas.

Zijn er nog mensen die verwachten/denken dat hun EV6 op de Grand Uranus stond en nog niets hebben gehoord?

Moet zeggen dat de eerste maanden omvlogen, maar nu de laatste weken kruipt de tijd voorbij.
Om je toch nog enige hoop te geven, mijn EV6 heeft ook op de Grand Uranus gestaan en is nog steeds niet bij de dealer, wel geeft de importeur aan dat hij daar nog deze week zal aankomen. Aflevering is gepland volgende week vrijdag.

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:02:
[...]

Geen leveringsgarantie nee, wel een mondelinge afspraak voor een vervangende auto. Maar ja, je weet nu al dat dit een oude Picanto gaat zijn die ze nog ergens hebben staan.
Ik denk een goed idee om dat nu al voor te bespreken, om die afspraak nogmaals te bekrachtigen en om te pogen geen Picanto onder de bips te krijgen.
Als ze die fout niet hadden gemaakt was de auto er gewoon al geweest, dat moet haast wel gezien de ervaringen van anderen.
Ja, dat denk ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
FirePuma142 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:24:
[...]

Ik denk een goed idee om dat nu al voor te bespreken, om die afspraak nogmaals te bekrachtigen en om te pogen geen Picanto onder de bips te krijgen.
[...]
Ja, dat denk ik ook.
Ze beweren nog altijd dat ze de auto eind april verwachten... dus denk dat ze geen reden zien om dit te bespreken. Ik wacht daarom tot eind van de maand, dan moet het in ieder geval duidelijk zijn of de auto er is, en dan kan ik meteen vragen hoe we het mobiliteitsprobleem oplossen. Voorkeur is gewoon een e-Niro aangezien alles gericht is op elektrisch gaan rijden bij mij thuis.

Ik ben gewoon een lastige klant, dat snap ik ook wel. Maar goed, anderzijds als ze me netjes en goed behandelen en wat pro-actiever zijn hebben ze misschien wel een klant erbij voor langere tijd. Die kans ontnemen ze zich nu een beetje.

[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 21-04-2022 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:28:
[...]

Ze beweren nog altijd dat ze de auto eind april verwachten... dus denk dat ze geen reden zien om dit te bespreken.
Je kunt best een what if bespreken, ik zou het in ieder geval doen. Zeker omdat eind april praktisch gezien nog maar een week duurt.
Ik ben gewoon een lastige klant, dat snap ik ook wel. Maar goed, anderzijds als ze me netjes en goed behandelen en wat pro-actiever zijn hebben ze misschien wel een klant erbij voor langere tijd. Die kans ontnemen ze zich nu een beetje.
Ik denk ook wel dat je een lastige klant bent, maar dat betekent niet dat ze je maar in de kak moeten laten zitten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 01:03
FirePuma142 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:31:
[...]

Je kunt best een what if bespreken, ik zou het in ieder geval doen. Zeker omdat eind april praktisch gezien nog maar een week duurt.

[...]

Ik denk ook wel dat je een lastige klant bent, maar dat betekent niet dat ze je maar in de kak moeten laten zitten natuurlijk.
Minus één dag (koningsdag)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
FirePuma142 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:31:
[...]

[...]

Als ze gewoon elke maand een update gaven was er niks aan de hand. Nu heb ik enkel 1x per maand of afgelopen maand 2x gevraagd wat de status is. Als ik bij zo'n dealer zou werken zou ik een simpele website laten maken; vul je ordernummer in en zie je status (besteld / in productie / geproduceert / op de boot etc).

Geen lastige klanten meer aan de telefoon of per mail en de klant kan zo vaak kijken als ie wil. Win win.

Na bestelling heb ik uit eigen beweging van hen nog nooit iets vernomen.

[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 21-04-2022 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:34:
[...]

Als ze gewoon elke maand een update gaven was er niks aan de hand. Nu heb ik enkel 1x per maand of afgelopen maand 2x gevraagd wat de status is.

Na bestelling heb ik uit eigen beweging van hen nog nooit iets vernomen.
Dat vind ik niet bepaald lastig te noemen, maar ik zou toch echt al gaan pogen afspraken te maken. Anders sta je straks voor een voldongen feit en krijg je twee fietsen mee. Of niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
FirePuma142 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:36:
[...]

Dat vind ik niet bepaald lastig te noemen, maar ik zou toch echt al gaan pogen afspraken te maken. Anders sta je straks voor een voldongen feit en krijg je twee fietsen mee. Of niks.
Denk dat ik nog in ontkenning zit en tegen beter weten in hoop dat de auto echt opeens over een week bij hun staat... maar ergens weet ik wel dat je gelijk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:01
Phusebox schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:38:
[...]

Denk dat ik nog in ontkenning zit en tegen beter weten in hoop dat de auto echt opeens over een week bij hun staat... maar ergens weet ik wel dat je gelijk hebt.
Het kan. Bij mij was het namelijk ook zo tot een week geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam Shaydee
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-08 22:45

Sam Shaydee

let the beat control your body

MrBlueEyes schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:51:
[Afbeelding]

Wat ziet ie er mooi zeg. :)
Heb de mijne ook in Januari besteld en is ipv eind april , wordt deze hopelijk eind mei geleverd.

ps. vergeet je niet om dit formulier van levering in te vullen. Dan weten we ,wie nog op zijn auto wacht.
https://forms.monday.com/...f9975c5352d2d60eea?r=use1

Misschien heb je dit al ingevuld en zou dit nog moeten worden verwerkt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sam Shaydee op 21-04-2022 14:31 ]

AUDI A6 DIESEL 2012 kan niet wachten op mijn KIA EV6 GT-LINE Zwart (Aurora Black Pearl)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Laatst online: 14-09 17:57
Sam Shaydee schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:30:
[...]

Wat ziet ie er mooi zeg. :)
Heb de mijne ook in Januari besteld en is ipv eind april , wordt deze hopelijk eind mei geleverd.

ps. vergeet je niet om dit formulier van levering in te vullen. Dan weten we ,wie nog op zijn auto wacht.
https://forms.monday.com/...f9975c5352d2d60eea?r=use1

Misschien heb je dit al ingevuld en zou dit nog moeten worden verwerkt. :)
Deze heb ik inderdaad al ingevuld!

Ja ik ben blij met de gekozen kleur!

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:57
Phusebox schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:46:
[...]

Ja inmiddels denk ik ook van niet, maar goed hij is half februari geproduceerd en de eerstvolgende boot komt pas weer in juni in Nederland aan...
Mijn dealer gaf twee weken terug aan dat de status van die van mij 'at sea' was. Als die boot op dat moment ook echt al aan het varen was moet dat bijna wel betekenen dat er ook voor juni nog EV6en aankomen bestemd voor de NL markt. Bijvoorbeeld via Antwerpen. Maar ik zeg dit zeker ook wel omdat ik er zelf in wil geloven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claudia1971
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 01-05-2022
ERN5T schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:09:
[...]

Om je toch nog enige hoop te geven, mijn EV6 heeft ook op de Grand Uranus gestaan en is nog steeds niet bij de dealer, wel geeft de importeur aan dat hij daar nog deze week zal aankomen. Aflevering is gepland volgende week vrijdag.
Mijn picanto precies hetzelfde. Moet ook deze week pas bij de dealer komen. Uitlevering 5 werkdagen later.
Bij mij zeiden ze dat de transporteur van de auto vertraging had? Vandaar week 16 in plaats van week 15.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kovachs
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-02 16:26
marcel3 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:54:
[...]

Mijn dealer gaf twee weken terug aan dat de status van die van mij 'at sea' was. Als die boot op dat moment ook echt al aan het varen was moet dat bijna wel betekenen dat er ook voor juni nog EV6en aankomen bestemd voor de NL markt. Bijvoorbeeld via Antwerpen. Maar ik zeg dit zeker ook wel omdat ik er zelf in wil geloven. ;)
Mijn dealer gaf 2/3 wkn terug ook aan dat mijn ev6 gt-line rwd op de boot staat dus zou dan wel moeten dat het via Antwerpen gaat, daar is mijn hoop iig op gevestigd. De Morning Lily heeft gister gelost dus wellicht binnenkort al een belletje 🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Claudia1971 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:25:
[...]

Mijn picanto precies hetzelfde. Moet ook deze week pas bij de dealer komen. Uitlevering 5 werkdagen later.
Bij mij zeiden ze dat de transporteur van de auto vertraging had? Vandaar week 16 in plaats van week 15.
Maar goed dat is wel concrete info.

Hier is het nog altijd "we verwachten de auto eind april binnen". Zo kun je toch niet werken als garage? Niet wetende wanneer er iets binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Phusebox schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:04:
[...]

Hier is het nog altijd "we verwachten de auto eind april binnen". Zo kun je toch niet werken als garage? Niet wetende wanneer er iets binnenkomt.
Helaas is dit de tijd waarin we leven op dit moment Phusebox.
Mijn dealer kon ook geen garantie van levering geven, totdat de trailer met mijn auto daadwerkelijk bij hun op de stoep zou staan.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:32:
[...]

Helaas is dit de tijd waarin we leven op dit moment Phusebox.
Mijn dealer kon ook geen garantie van levering geven, totdat de trailer met mijn auto daadwerkelijk bij hun op de stoep zou staan.
Dan is je logistieke proces toch echt knudde. Of doet iedereen maar wat zonder planning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyman1966
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-06-2022
Vandaag maar er eens gebeld met de Kia leverancier. Vorige maand te horen gekregen dat eind april mijn GT-Line zou worden geleverd. Vandaag moest hij zeggen dat hij in back order staat een dus wacht op onderdelen. Ik heb hem vorig jaar in november besteld. Zou toch weleens geleverd mogen worden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Phusebox schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:33:
[...]

Dan is je logistieke proces toch echt knudde. Of doet iedereen maar wat zonder planning?
Er zijn nu waarschijnlijk gewoon teveel onzekere factoren.
Hou diverse websites in de gaten en je leest regelmatig dat auto’s ingepland staan voor productie (code 112 bij BMW) toch weer teruggezet worden naar code 111. Vervolgens naar status 150 gaan (productie gaat van start) en weer terug naar 112.

Auto’s die geleverd worden met vele opties die missen waar zelfs dealers niets van wisten (Mercedes etc)

Het zijn gekke tijden.

Het is ook zeer frustrerend voor ons als consument. Ik ben er zelf ook onderdeel van. “Stalkte” m’n verkoper ook tot vervelens aan toe.. waarbij ik dan wel het geluk heb dat mijn auto al bij de dealer staat en ik juist veel geluk heb gehad door geen last te hebben van vertragingen.

Heb nu nog het probleem dat ik moet wachten tot ze ‘m rijklaar gemaakt hebben. Maar vanwege drukte in de werkplaats ivm vele afleveringen, duurt dit nog tot volgende week vrijdag. :(

[ Voor 27% gewijzigd door Rivanov op 21-04-2022 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:42:
[...]

Hou diverse websites in de gaten en je leest regelmatig dat auto’s ingepland staan voor productie (code 112 bij BMW) toch weer teruggezet worden naar code 111. Vervolgens naar status 150 gaan (productie gaat van start) en weer terug naar 112.

Auto’s die geleverd worden met vele opties die missen waar zelfs dealers niets van wisten (Mercedes etc)

Het zijn gekke tijden.

Het is ook zeer frustrerend voor ons als consument. Ik ben er zelf ook onderdeel van. “Stalkte” m’n verkoper ook tot vervelens aan toe.. waarbij ik dan wel het geluk heb dat mijn auto al bij de dealer staat en ik juist veel geluk heb gehad door geen last te hebben van vertragingen.
Ik snap dat je qua productie niet veel kunt zeggen maar die van mij is dus al geproduceerd, in de eerste helft van februari. Zou op een boot moeten staan of al in Nederland zijn.

Dan moet je toch meer weten zou ik denken. Het ding is onderweg en, gekke ontwikkelingen daargelaten, moet je dan toch kunnen zeggen hij komt week xx of yy binnen. Dan nog 2 weken maximaal rijklaar maken afhankelijk van de drukte en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Luckyman1966 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:42:
Vandaag maar er eens gebeld met de Kia leverancier. Vorige maand te horen gekregen dat eind april mijn GT-Line zou worden geleverd. Vandaag moest hij zeggen dat hij in back order staat een dus wacht op onderdelen. Ik heb hem vorig jaar in november besteld. Zou toch weleens geleverd mogen worden nu.
Join the club. En dan heb ik nog maar een Plus, die niet zoveel last zou moeten hebben van onderdelen die niet leverbaar zijn. Ben benieuwd wat ik volgende week te horen ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Phusebox schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:48:
[...]

Ik snap dat je qua productie niet veel kunt zeggen maar die van mij is dus al geproduceerd, in de eerste helft van februari. Zou op een boot moeten staan of al in Nederland zijn.

Dan moet je toch meer weten zou ik denken. Het ding is onderweg en, gekke ontwikkelingen daargelaten, moet je dan toch kunnen zeggen hij komt week xx of yy binnen. Dan nog 2 weken maximaal rijklaar maken afhankelijk van de drukte en klaar.
Absoluut. In jouw geval is het ook wederom weer aan de extreme kant. Heb je al wel een VIN gekregen? Want a.d.h.v. de VIN kun je achterhalen op welke boot hij precies staat. Althans, dat lees ik op Bimmerpost bij de Amerikanen. Zij volgen precies op welke boot hun auto staat vanuit Duitsland naar USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:50:
[...]

Absoluut. In jouw geval is het ook wederom weer aan de extreme kant. Heb je al wel een VIN gekregen? Want a.d.h.v. de VIN kun je achterhalen op welke boot hij precies staat. Althans, dat lees ik op Bimmerpost bij de Amerikanen. Zij volgen precies op welke boot hun auto staat vanuit Duitsland naar USA.
Heb een VIN ja, maar bij Kia weet je dan nog net niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Phusebox schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:50:
[...]

Heb een VIN ja, maar bij Kia weet je dan nog net niks.
Geven zijn per boot niet precies aan welke VIN nummers daar op staan?
De dealer zou je een BOL kunnen geven als hij daadwerkelijk onderweg is. Hiermee kun je achterhalen op welke boot hij daadwerkelijk staat.

[ Voor 22% gewijzigd door Rivanov op 21-04-2022 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:54:
[...]

Geven zijn per boot niet precies aan welke VIN nummers daar op staan?
De dealer zou je een BOL kunnen geven als hij daadwerkelijk onderweg is. Hiermee kun je achterhalen op welke boot hij daadwerkelijk staat.
Kia zegt niks, de dealer weet niks.

Welkom in 2022...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Was nog eens mijn mail uitwisseling met de dealer aan het lezen. In januari werd er nog gezegd, letterlijk, "Zodra hij geproduceerd is weet ik zeker wanneer die binnenkomt. Dan laat ik het je weten."

Uhuh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GooD2SeeYou
  • Laatst online: 05-10-2022
Nou, ik had dus 4 augustus 2021 eerst een Audi Q4 etron sportsback besteld. Zou in december geleverd worden. Werd vervolgens maart 2022 door het panorama dak. In februari kreeg ik te horen dat het eind 2022 wordt of begin 2023.
Ik mocht kosteloos annuleren om er 1 te nemen zonder panoramadak. Uiteindelijk geannuleerd om vervolgens te horen te krijgen dat de audi q4 sportsback etron ook pas eind van dit jaar geleverd kon worden.
Niet besteld dus, (en boos) overgestapt naar de ev6 :). Meer opties zelfde cataloguswaarde en hopelijk komt die binnen op de afgesproken leverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
GooD2SeeYou schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:56:
Nou, ik had dus 4 augustus 2021 eerst een Audi Q4 etron sportsback besteld. Zou in december geleverd worden. Werd vervolgens maart 2022 door het panorama dak. In februari kreeg ik te horen dat het eind 2022 wordt of begin 2023.
Ik mocht kosteloos annuleren om er 1 te nemen zonder panoramadak. Uiteindelijk geannuleerd om vervolgens te horen te krijgen dat de audi q4 sportsback etron ook pas eind van dit jaar geleverd kon worden.
Niet besteld dus, (en boos) overgestapt naar de ev6 :). Meer opties zelfde cataloguswaarde en hopelijk komt die binnen op de afgesproken leverdatum.
Wanneer besteld? En wat hebben ze je verteld qua levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

@Phusebox ik heb het nog even nagekeken. Mijn auto is geproduceerd op 14 Feb. Als jouw auto dat ook is zou de Grand Uranus dus zeker kunnen. En zou hij dan al op de kade moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Rivanov schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:42:
[...]

Het zijn gekke tijden.

Heb nu nog het probleem dat ik moet wachten tot ze ‘m rijklaar gemaakt hebben. Maar vanwege drukte in de werkplaats ivm vele afleveringen, duurt dit nog tot volgende week vrijdag. :(
Je zou je toch bijna afvragen hoe zo veel afleveringen kunnen hebben als alles steeds wordt uitgesteld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
alwinus schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:38:
[...]

Je zou je toch bijna afvragen hoe zo veel afleveringen kunnen hebben als alles steeds wordt uitgesteld :+
Auto’s die begin 2021 zijn besteld? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-09 22:04
Phusebox schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:04:
[...]

Juist wel, juridisch gezien. Als ze met elke klant een concrete datum gaan afspreken, worden ze dan echt verantwoordelijk voor. Maar er zijn veel factoren die hier een enorme invloed op hebben. De schepen kunnen een "zeebodem ontmoeting hebben", ze kunnen ergens vastgehouden worden, onverwachtse oorlog onderweg etc.
Het is niet zo primitief makkelijk, lijkt me. Dus: "Even geduld, alstublieft", wat wij meestal tijdens bellen naar service nummers krijgen te horen. ;)

P.S. ik snap het wel dat jij een lastige klant bent...

[ Voor 3% gewijzigd door Canby op 21-04-2022 20:24 ]

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Canby schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:59:
[...]

Juist wel, juridisch gezien. Als ze met elke klant een concrete datum gaan afspreken, worden ze dan echt verantwoordelijk voor. Maar er zijn veel factoren die hier een enorme invloed op hebben. De schepen kunnen een "zeebodem ontmoeting hebben", ze kunnen ergens vastgehouden worden, onverwachtse oorlog onderweg etc.
Het is niet zo primitief makkelijk, lijkt me. Dus: "Even geduld, alstublieft", wat wij meestal tijdens bellen naar service nummers krijgen te horen. ;)

P.S. ik snap het wel dat jij een lastige klant bent...
Nou ten opzichte van de dealer stuur ik gewoon netjes 1x per maand ongeveer een mailtje of er al meer bekend is. Vorige week werd er nog gezegd dat ze de auto eind april verwachten binnen te krijgen.

Maar ik blijf me er dan over verbazen dat je dan nog niet weet of ie wel in Nederland is want dat hebben ze niet kunnen zeggen.

Ik heb nergens moeilijk over gedaan behalve dan toen ze aangaven uit eigen beweging onze bestelling te hebben uitgesteld ipv meteen bij KIA te plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankvH
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05-10-2024
Phusebox schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:06:

Ik vermoed dat mijn auto hierop stond. Is 77kWh, GT-line, AWD, snow white pearl. Auto wordt morgen verwacht bij dealer en 4 mei afgeleverd _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
FrankvH schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:39:
[...]

Ik vermoed dat mijn auto hierop stond. Is 77kWh, GT-line, AWD, snow white pearl. Auto wordt morgen verwacht bij dealer en 4 mei afgeleverd _/-\o_
Congrats. Nog even 2 weekjes naar de klok staren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 00:33
GooD2SeeYou schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:56:
Kunnen we elkaar de hand schudden. Ook om die reden geswitcht van Q4 naar EV6. Kan trouwens de Q4 nog steeds volgen in Honeymoonnet (bestelling is niet geannuleerd). Benieuwd voor hoe lang.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Luckyman1966 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:42:
Zo, wat een detail info, een dealer die zomaar een heel klein tipje van de sluier oplicht en niet met algemeenheden komt. Heel goed. Hebben we onze auto echter niet mee, maar we kunnen er iets meer begrip voor opbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sam Shaydee

Sam Shaydee

Kia Type Datum tenaamstelling Kleur

EV6 77kWh Plus 20220420 BLAUW
EV6 77kWh Plus Advanced AWD 20220420 GRIJS
EV6 77kWh Plus Advanced 20220420 BLAUW
EV6 77kWh Plus Advanced AWD 20220420 GRIJS
EV6 77kWh Plus 20220420 GRIJS

SOURCE : opendata.rdw.nl

AUDI A6 DIESEL 2012 kan niet wachten op mijn KIA EV6 GT-LINE Zwart (Aurora Black Pearl)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Hey, tweelingbroer van de mijne!

EV6 77kWh Plus Advanced 20220420 BLAUW

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GooD2SeeYou
  • Laatst online: 05-10-2022
Phusebox schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:01:
[...]

Wanneer besteld? En wat hebben ze je verteld qua levertijd?
24 maart 2022 de bestelbevestiging. Leverdatum eind oktober/begin november (week 44). Duurt nog wel even, maar had dus gewoon in augustus 2021 een Kia moeten bestellen ipv een Audi!
Ps. Het betreft een 77.4 kWh GT-Line AWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
GooD2SeeYou schreef op donderdag 21 april 2022 @ 22:44:
[...]

24 maart 2022 de bestelbevestiging. Leverdatum eind oktober/begin november (week 44). Duurt nog wel even, maar had dus gewoon in augustus 2021 een Kia moeten bestellen ipv een Audi!
Ps. Het betreft een 77.4 kWh GT-Line AWD.
Ik heb op 10 november 2021 met de EV6 gereden ....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHUndcjiBIDjfLWcpviFvX1L7Yg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RDtwDyWtcneSD8CDyVzevuEJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bujK61ekb810YQq8awRr-oZ_Qw4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YK6fWqzwaBTpCE3fHF32eq8t.jpg?f=fotoalbum_large

... en toen ook gekozen voor de Q4 (op papier eigenlijk een gekke keuze, want de Q4 biedt veel minder voor veel meer, maar ik vind hem fijner zitten en ook mooier. Vond de EV6 toen té extreem, maar inmiddels is het model wel gewend). Had ik toen de EV6 besteld, dan had ik hem mogelijk al wel gehad. Maar baal er niet van. Toen was het namelijk de Plus die ik kon bestellen en nu de Plus Advanced. Het open dak is voor mij een grote pré en ook de 20" maakt het een heel andere auto (de 19"-velgen vind ik niet mooi, alsof je met een set bloemetjes onder je auto rondrijdt).

Dus al met al geen spijt. Bovendien kan ik nu van de zomer nog lekker naar Zuid Europa dieselen.
Heb wel het geluk dat ik een bestaande bestelling kon overnemen die op mijn pad kwam (kreeg dit aanbod). Anders zou hij wel erg laat komen en had ik de switch waarschijnlijk niet gemaakt.

[ Voor 25% gewijzigd door DaMenaz op 22-04-2022 11:18 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Darksprout
  • Laatst online: 16-02-2024
I just got it today 😁😁😁😁😁😁😁
van Mossel we’re great and gave a good explanation of many things. Even the towbar was fitted too 👍

Seeing a lot more on the road these last 2 weeks as well. Maybe even @Phusebox will get good news soon. It has to come….

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yz5JsQ45CwIHIddL8-vaYYHE0aE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qwwCBrXcssHZ8VhltDLW7M6g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Darksprout schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:45:
I just got it today 😁😁😁😁😁😁😁
van Mossel we’re great and gave a good explanation of many things. Even the towbar was fitted too 👍

Seeing a lot more on the road these last 2 weeks as well. Maybe even @Phusebox will get good news soon. It has to come….

[Afbeelding]
Finally, you've been waiting for so long. Congrats and enjoy the sunny weekend in your new car 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksprout
  • Laatst online: 16-02-2024
Phusebox schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:46:
[...]

Finally, you've been waiting for so long. Congrats and enjoy the sunny weekend in your new car 8)
Thank you 😊

Do you have any transport news yet? Can’t be much longer surely!!! 😬😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Darksprout schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:02:
[...]

Thank you 😊

Do you have any transport news yet? Can’t be much longer surely!!! 😬😬
Nope. Radio silence. Next week would be the final week it should arrive at the dealership, but I expect to get a "delay" message again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Zojuist bericht dat de mijne een maand eerder komt dan eerst verwacht. Augustus ipv september.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sam Shaydee

Sam Shaydee

DaMenaz schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:11:
Zojuist bericht dat de mijne een maand eerder komt dan eerst verwacht. Augustus ipv september.
Dan is wel netjes van de dealer om jou op de hoogte te houden ipv elke keer zelf er achteraan te gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kijk zo kan het ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sam Shaydee

Sam Shaydee

Phusebox schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:04:
[...]

Nope. Radio silence. Next week would be the final week it should arrive at the dealership, but I expect to get a "delay" message again.
Fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 11:29

The Wizard

Moderator Mobile
Wat en wanneer heb je besteld?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
The Wizard schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:38:
[...]

Wat en wanneer heb je besteld?
Staat in de tabel. :)

Plus Advanced RWD
7 Feb

[ Voor 7% gewijzigd door DaMenaz op 22-04-2022 13:43 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
DaMenaz schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:41:
[...]

Staat in de tabel. :)

Plus Advanced RWD
7 Feb
Mobiel is die tabel niet goed leesbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
The Wizard schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:53:
[...]

Mobiel is die tabel niet goed leesbaar :P
Ssst dat mag niet zeggen want dan ben je een zeikerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortov Molotov
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:49
Hier in België order geplaatst voor KIA EV6 interstellar gray, earth line, RWD, 77 kWh medio april; levertijd evenwel 12-14 maand :o

Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Mortov Molotov schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:57:
Hier in België order geplaatst voor KIA EV6 interstellar gray, earth line, RWD, 77 kWh medio april; levertijd evenwel 12-14 maand :o
😮 - worst case juni 2023 dus?

Poeh. Denk je dat je tegen die tijd nog weet dat je een EV6 besteld had?
Misschien krijg je dan wel de nodige verbeteringen mee die mogelijk gaan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
*

[ Voor 100% gewijzigd door The Wizard op 22-04-2022 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
The Wizard schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:12:
Even een samenvattings verschil tussen MY22.06 en MY23.01 prijslijst:

58 kWhAirRWD€ 0Geen WP mogelijk
 PlusRWD€ 1.000 
77,4 kWhPlusRWD€ 1.000 
 Plus AdvRWD€ 1.000 
 PlusAWD€ 1.000 
 Plus AdvAWD€ 1.000 
 GT-LineRWD€ 1.000 
 GT-LineAWD€ 1.000
Psst: Phusebox in "Het grote KIA EV6 topic"
Hoort officieel ook in het andere topic.

Hoe zie je trouwens dat het MY23 is, want dat is wel erg vroeg voor half april... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 22-04-2022 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Phusebox schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:13:

Hoe zie je trouwens dat het MY23 is, want dat is wel erg vroeg voor half april... 8)7
Nee hoor, MY wijzigingen zijn bijna altijd halverwege het jaar (bij Kia in ieder geval, bij voorgaande bestellingen was het ook zo), na de zomervakantie beginnen ze dan met de bouw van MY23 voertuigen. In de zomer liggen ze een paar weken stil.

Staat op de prijslijst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5EX7EiZKgVAV3auYFqAZa4K64GY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ADIliBpbQIgZDjAgWLWrrBNY.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:11
ik ben wel heel benieuwd..
mijn 58kwh versie is op 11-3 besteld en stond nog in backorder.

Verwachte datum zou 21-08 zijn.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortov Molotov
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:49
Phusebox schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:06:
[...]

😮 - worst case juni 2023 dus?

Poeh. Denk je dat je tegen die tijd nog weet dat je een EV6 besteld had?
Misschien krijg je dan wel de nodige verbeteringen mee die mogelijk gaan volgen.
Anderzijds de prijs ligt wel vast nu.

Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mortov Molotov schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 15:01:
[...]

Anderzijds de prijs ligt wel vast nu.
Blijkbaar is dat ook nog niet bij iedereen zo... Maar dat zal hopelijk een uitzondering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claudia1971
Ik denk dat het uitleveren inderdaad een quota ding is. Nu is mijn picanto wéér een week opgeschoven. Ondanks de belofte via e-mail dat hij deze week echt bij de dealer zou staan is dit dus niet het geval. Staat in een opslag van Kia, nu zou hij volgende week binnen komen en dan in de week van 2 mei op te halen zijn.

Zo vaak al met valse berichten blij gemaakt dat ik hier nu ook wel weer mijn vraagtekens zet. 🤔🤔🤔🤔🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Claudia1971 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 15:09:
Ik denk dat het uitleveren inderdaad een quota ding is. Nu is mijn picanto wéér een week opgeschoven. Ondanks de belofte via e-mail dat hij deze week echt bij de dealer zou staan is dit dus niet het geval. Staat in een opslag van Kia, nu zou hij volgende week binnen komen en dan in de week van 2 mei op te halen zijn.

Zo vaak al met valse berichten blij gemaakt dat ik hier nu ook wel weer mijn vraagtekens zet. 🤔🤔🤔🤔🤔
Klinkt weer als bullshit naar mijn idee. Waarom zou Kia de auto's ergens in opslag zetten als ze van de haven naar de dealer kunnen?

@Claudia1971 Mag ik vragen bij welke dealer je deze hebt besteld?

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 22-04-2022 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Wat een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn, is de cashflow van de dealer. Zo had ik in 2008 een nieuwe Mondeo besteld. Die heeft uiteindelijk 2 maanden bij de dealer op het terrein gestaan voordat ze hem op kenteken gingen zetten en gingen leveren. Had er mee te maken dat de meeste leaseboeren de auto pas achteraf betalen (dus na aflevering). Maar de dealers moeten hem wel bij aflevering gewoon betalen aan de importeur. Dus daar valt een gat. In dat specifieke geval kon 'mijn' Ford-dealer niet al zijn leasehokken tegelijk betalen aan de importeur.

Zeg niet dat dat hier ook het geval is (ander merk, lang geleden), maar toen was ik er wel verbaasd over. Ik was niet anders gewend dan gewoon betalen voor je spullen bij aflevering. Boter bij de vis.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claudia1971
Phusebox schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 15:12:
[...]

Klinkt weer als bullshit naar mijn idee. Waarom zou Kia de auto's ergens in opslag zetten als ze van de haven naar de dealer kunnen?

@Claudia1971 Mag ik vragen bij welke dealer je deze hebt besteld?
@Phusebox
Zeeuw en Zeeuw Den Haag. Via Kia lease ondergebracht bij Alphabet lease

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Net een afspraak gemaakt om de nog gevraagde telefoonlader in te laden bouwen in de plus. Hij is eindelijk binnen. Door de vakantie moet ik nu wachten tot 19 mei. Gelukkig heb ik de EV6 al. Nu is het niet zo erg om te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laadbox01
  • Laatst online: 09-06-2022
furian88 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:18:
ik ben wel heel benieuwd..
mijn 58kwh versie is op 11-3 besteld en stond nog in backorder.

Verwachte datum zou 21-08 zijn.
Nou, mijn 58kw. Air, een week eerder besteld, n.l op 04-03-2022, en volgens de dealer zou de levertijd rond week 25 zijn.
De mogelijkheid, dat je van de dealer een vroegere datum door krijg, is dan best groot, verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Gisteren zijn er weer 23 exemplaren op kenteken gezet...

;w

April is dit jaar nu de maand met de meeste uitgeleverde EV6'en.

[ Voor 35% gewijzigd door Phusebox op 23-04-2022 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:39
Je zou, puur theoretisch, ook blij kunnen zijn voor die 23 mensen die nu hun EV6 hebben.

En Antwerpen en Zeebrugge hebben gisteren bezoek gehad van een boot van Eukor, dus misschien staat de jouwe (en de mijne) daar nu wel op de kade.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DigiK-oz schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 09:33:
Je zou, puur theoretisch, ook blij kunnen zijn voor die 23 mensen die nu hun EV6 hebben.

En Antwerpen en Zeebrugge hebben gisteren bezoek gehad van een boot van Eukor, dus misschien staat de jouwe (en de mijne) daar nu wel op de kade.
Ben ik ook hoor. Was meer bedoeld als "nu die van mij nog, snif".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:39
Tja, same here, en ik wacht al iets langer. En de verwachtte datum schuift ook steeds iets op (nu half mei, oftewel midden in mijn vakantie die nu dus nog met de "oude" auto moet gebeuren) . En de informatievoorziening van de dealer is ook niet best, uit zichzelf doen ze nada....

Maar he, als ik terug kom van vakantie is ie er!

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetronkip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 09:11
Gisteren bij de dealer geweest die vertelde me dat autos die nu besteld worden niet eerder geleverd worden als volgend jaar.

Kan best zijn dat hij in november al aankomt maar dan pas in januari op kenteken wordt gezet.

Dit is mede omdat ze de targets al gehaald hebben voor dit jaar en ze gewoon teveel autos verkocht hebben.

Zit nu wel te twijfelen om hem te bestellen. november rijden is altijd nog beter als tot januari door kachelen in mijn diesel...

Live PVoutput 10.777 kW Tatooine | Hacking is like having sex. You get in, you get out, then you hope that you didn't leave something behind that can be traced back to you.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
Another dealer, another story. Elke dealer lult maar wat hem of haar goed uitkomt heb ik het idee. Iedereen heeft wel een andere reden van uitstel, niet leveren, uitleg van problemen etc gehad.

Die mensen moeten kinderboeken gaan schrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Magnetronkip schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 11:40:
Gisteren bij de dealer geweest die vertelde me dat autos die nu besteld worden niet eerder geleverd worden als volgend jaar.

Kan best zijn dat hij in november al aankomt maar dan pas in januari op kenteken wordt gezet.

Dit is mede omdat ze de targets al gehaald hebben voor dit jaar en ze gewoon teveel autos verkocht hebben.

Zit nu wel te twijfelen om hem te bestellen. november rijden is altijd nog beter als tot januari door kachelen in mijn diesel...
8)7
Zou de showrooms dan maar sluiten. Klaar voor dit jaar.
Wat een kul zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:15:
[...]

8)7
Zou de showrooms dan maar sluiten. Klaar voor dit jaar.
Wat een kul zeg.
Teveel auto's verkocht ook. Zou zeggen, dan krijg ik die van mij gratis of voor inkoopsprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Phusebox schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:19:
[...]

Teveel auto's verkocht ook. Zou zeggen, dan krijg ik die van mij gratis of voor inkoopsprijs?
Eerst zitten ze te janken dat ze niks kunnen leveren en nu gaan ze arrogant doen dat ze teveel geleverd hebben? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Magnetronkip schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 11:40:

Ha, om die redenen heb ik ‘mijn’ Audi Q4 geannuleerd. Daar laten ze je als klant helemaal in de steek.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Phusebox schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 07:43:
Gisteren zijn er weer 23 exemplaren op kenteken gezet...

;w

April is dit jaar nu de maand met de meeste uitgeleverde EV6'en.
Maar dat zijn, zonder al te lullig te willen doen, simpele versies volgens mij. Gt line AWD is op dit moment de meest complete, en daar kunnen we naar mijn idee nog heel lang op wachten.GT overtreft dat natuurlijk nog, maar die is sowieso al aangekondigd voor Q3/4 2022, niet eerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

DaMenaz schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 15:22:
[...]

Ha, om die redenen heb ik ‘mijn’ Audi Q4 geannuleerd. Daar laten ze je als klant helemaal in de steek.
Nou ja zeg, je zou toch verwachten met Ingolstadt maar net om de hoek en gestuurd door pünktliche germanen, dat die wel wat höflicher zouden zijn. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
JeJeBe schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 20:00:
[...]

Maar dat zijn, zonder al te lullig te willen doen, simpele versies volgens mij. Gt line AWD is op dit moment de meest complete, en daar kunnen we naar mijn idee nog heel lang op wachten.GT overtreft dat natuurlijk nog, maar die is sowieso al aangekondigd voor Q3/4 2022, niet eerder.
Er is hier al iemand die rondrijdt met een GT meen ik.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Rethink
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1HuyHV8G-jEx4FFDkilnh0cr5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n2dmKuB0vHWAZrXcspEu1ImN.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een waanzinnige auto. Helemaal blij mee. Afgelopen donderdag geleverd gekregen en al de nodige kilometers gereden met een big smile. Aan allen die nog wachten.. de moeite van het wachten waard (bij mij 9 maanden) veel rijplezier allemaal!

[ Voor 14% gewijzigd door Rethink op 25-04-2022 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volverwachting
  • Laatst online: 19-09 15:50
Ik ga dinsdag een Yacht Blue ophalen
Als er niet zo veel negatieve verhalen over deze Matte hadden geweest had ik zeker ook deze kleur genomen, mooi hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
volverwachting schreef op zondag 24 april 2022 @ 09:03:
Ik ga dinsdag een Yacht Blue ophalen
Als er niet zo veel negatieve verhalen over deze Matte hadden geweest had ik zeker ook deze kleur genomen, mooi hoor
Denk dat heel veel mensen dit hadden gekozen zonder de waarschuwingen door Kia... Misschien willen ze gewoon niet dat er zoveel matte EV6'en rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Gisteren zijn er 24 exemplaren op naam gezet gisteren. Dat brengt het totaal dit jaar op 802 stuks (waarvan 1 import).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heems78
  • Laatst online: 24-04-2024
Pilot41Day schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:30:
[...]

Alvast gefeliciteerd met je nieuwe GT als een van de 1e in Nederland als het goed is.

Betreft Master Care, ik ga er vanuit dat je dit hebt mee besteld toen je de auto bestelde vanwege de lak, echter dat ging om de zwarte lak zoals ik begrepen heb. Later ben je geswitched naar de Moonscape Matt !

Ik heb even gegoocheld naar Master Care op de NL site maar daar hebben ze het uitsluitend over glanzende lak en niet voor een matte lak!

Mijn advies is dan ook om goed te vragen of dit wel juist is voordat ze dit op je auto gaan aanbrengen, het zou erg jammer zijn als ze de matte lak hiermee van een glanzende laag voorzien😉

Ikzelf heb ook de GT besteld in Moonscape Matt maar laat de auto gelijk na levering in een matte glasscoating zetten of nog beter als het financieel haalbaar is in een XPEL folie.
Hoi Pilot,

Dat is, helaas, allemaal oud nieuws :) Ik ben juist van Mat naar Zwart overgestapt, durfde het niet aan. Ik ben niet zo'n zorgzaam type voor een auto, anders dan af en toe de spuit er overheen.

Ook de levering is omgezet naar een datum die, zeker weten, niet gehaald wordt. Ik heb geen eens zin om die datum door te geven, ben daar wel klaar mee. Niet met de auto, maar ik heb me voorgenomen maar gewoon te wachten.

Achteraf had ik de mat wel kunnen nemen, ik ga namelijk ook zeker een foliebehandeling doen, want de lakproblemen zijn er alom (en ik ben geen poetser of wasstraatganger).

Ik heb al wel die carbon delen besteld, dankzij jouw aangeven, komen eerdaags binnen. Ben benieuwd.

Ik zag voor de mensen die al wel een ev6 hebben wat handige functies, zie link.

YouTube: Kia EV6 Hidden Features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 20:20
ik moet normaal binnen 6 maand mijn nieuwe leasewagen kiezen.
Echter als ik wat doorpush kan ik hem nu al bestellen.

Ik wou graag ene ev6 nemen (gt line kan ik full option nemen).
Is het aan te raden om hem nu te bestellen (ivm stijgende prijzen en wachttijd).
Of nog half jaar wachten, omdat er grote updates aankomen, die ik dan zeker zou hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
huCks schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:09:
ik moet normaal binnen 6 maand mijn nieuwe leasewagen kiezen.
Echter als ik wat doorpush kan ik hem nu al bestellen.

Ik wou graag ene ev6 nemen (gt line kan ik full option nemen).
Is het aan te raden om hem nu te bestellen (ivm stijgende prijzen en wachttijd).
Of nog half jaar wachten, omdat er grote updates aankomen, die ik dan zeker zou hebben?
Wanneer heb je hem nodig? Levertijd nu is 8-12 maanden, of als de lease maatschappij al vooruit besteld heeft kan het iets sneller.

Verwacht pas een facelift halverwege 2023 eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
Phusebox schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:11:
[...]

Wanneer heb je hem nodig? Levertijd nu is 8-12 maanden, of als de lease maatschappij al vooruit besteld heeft kan het iets sneller.

Verwacht pas een facelift halverwege 2023 eigenlijk.
Kgoh opzich rij ik momenteel met een short renting (bmw x1) dus ik heb een wagen van het bedrijf en kan dus verder.

Het zou alleen bv jammer zijn als ik wacht met bestellen, de wagen duurder zou worden en ik hem niet meer in de uitvoering kan nemen die ik wel.
of in de andere richting, dat ik hem nu bestel en hierdoor mijn "versie" vast zet, en als je bv binnen 3 maand besteld, je de facelift ofzo krijgt.

Dus ik zit in een "luxe" situatie, waarbij ik probeer te zien wat mij het meeste "opbrengt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
huCks schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:20:
[...]

Kgoh opzich rij ik momenteel met een short renting (bmw x1) dus ik heb een wagen van het bedrijf en kan dus verder.

Het zou alleen bv jammer zijn als ik wacht met bestellen, de wagen duurder zou worden en ik hem niet meer in de uitvoering kan nemen die ik wel.
of in de andere richting, dat ik hem nu bestel en hierdoor mijn "versie" vast zet, en als je bv binnen 3 maand besteld, je de facelift ofzo krijgt.

Dus ik zit in een "luxe" situatie, waarbij ik probeer te zien wat mij het meeste "opbrengt"
Momenteel is de prijs net met 1000 euro gestegen. De verwachting is over de gehele auto industrie dat de prijzen de komende maanden nog verder stijgen, die kans is in ieder geval groter dan dat de prijs daalt ;)

Wanneer er een facelift komt weet niemand, maar gezien het succes en de tekorten zou ik deze persoonlijk niet voor eind 2023 verwachten, eerder 2024 verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
Phusebox schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:23:
[...]

Momenteel is de prijs net met 1000 euro gestegen. De verwachting is over de gehele auto industrie dat de prijzen de komende maanden nog verder stijgen, die kans is in ieder geval groter dan dat de prijs daalt ;)

Wanneer er een facelift komt weet niemand, maar gezien het succes en de tekorten zou ik deze persoonlijk niet voor eind 2023 verwachten, eerder 2024 verwacht ik.
asap bestellen dus :D voor de (eventuele toekomstige) prijsstijgingen en dan begint de wachtperiode sneller :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:23
Nul garantie, maar bij het bestellen gaf de Kia dealer hier aan dat ze geen prijsverhogingen verwachten eerder dan november/december van dit jaar, aangezien er net een prijsverhoging is geweest. Hij heeft wel ongeveer 10x herhaald dat dit geen garantie is en dat door onzekerheden/overmacht vanalles kan gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilot41Day
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-02 21:35
Heems78 schreef op zondag 24 april 2022 @ 18:54:
[...]

Hoi Pilot,

Dat is, helaas, allemaal oud nieuws :) Ik ben juist van Mat naar Zwart overgestapt, durfde het niet aan. Ik ben niet zo'n zorgzaam type voor een auto, anders dan af en toe de spuit er overheen.

Ook de levering is omgezet naar een datum die, zeker weten, niet gehaald wordt. Ik heb geen eens zin om die datum door te geven, ben daar wel klaar mee. Niet met de auto, maar ik heb me voorgenomen maar gewoon te wachten.

Achteraf had ik de mat wel kunnen nemen, ik ga namelijk ook zeker een foliebehandeling doen, want de lakproblemen zijn er alom (en ik ben geen poetser of wasstraatganger).

Ik heb al wel die carbon delen besteld, dankzij jouw aangeven, komen eerdaags binnen. Ben benieuwd.

Ik zag voor de mensen die al wel een ev6 hebben wat handige functies, zie link.

YouTube: Kia EV6 Hidden Features
Zwart is zeker ook een mooie kleur die bij de EV6 past en zeker als je de auto laat wrappen in XPEL folie heb je er verder weinig onderhoud aan als het gaat om het schoonhouden, een goede keuze dus.

Ik had mijn AMG in het zwart met een glasscoating behandeld en heb hier vier jaar heel veel plezier aan gehad, eenvoudig schoonmaken met de hogedrukreiniger en een weinig oppoetsen en het zag er weer uit als nieuw!

Nu met de EV6 GT wilde ik wel een keer wat anders dan zwart en daarom mede gekozen voor de Moonscape Matt.

Bedankt voor de YouTube link met de “hidden features” altijd leerzaam om te weten ook al heb ik de auto nog niet😉

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Phusebox
Het wonder is geschied... de auto is binnen, maar de trekhaak hoefde ik niet te verwachten voor juni.
Aflevering zal over 2 weken ongeveer zijn.

Pagina: 1 ... 16 ... 67 Laatste