Het Kia EV6 leveringen topic

Pagina: 1 ... 15 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:17
Phusebox schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:45:
[...]

Haha ja die ellende zal ik ook nog wel hebben als de auto in september binnenkomt, geen trekhaak, geen draadloze lader...
Heb je jouw dealer gevraagd of de accessoires besteld zijn danwel al binnen zijn? Zou misschien niet nodig moeten zijn, maar we weten allemaal dat theorie en praktijk niet altijd hetzelfde zijn.

Toen de dealer mij begin maart belde om te vertellen dat de EV6 geproduceerd was heb ik direct gevraagd of de accesoires (trekhaak, kofferbakmat, bumpermat en extra verlichting kofferbak) ook al besteld waren. Hij vertelde me dat hij dat "nu pas" kon doen omdat het VIN bekend was. Maar hij zou het in orde maken. Tijdens het laatste bericht van afgelopen weekend mailde de dealer behalve de vermoedelijke afleverdatum ook dat de accesoires binnen waren. Nu de auto nog ;)

Hopelijk heeft jouw dealer de accessoire bestelling ook reeds gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
Franciesco schreef op donderdag 14 april 2022 @ 16:56:
[...]

Heb je jouw dealer gevraagd of de accessoires besteld zijn danwel al binnen zijn? Zou misschien niet nodig moeten zijn, maar we weten allemaal dat theorie en praktijk niet altijd hetzelfde zijn.

Toen de dealer mij begin maart belde om te vertellen dat de EV6 geproduceerd was heb ik direct gevraagd of de accesoires (trekhaak, kofferbakmat, bumpermat en extra verlichting kofferbak) ook al besteld waren. Hij vertelde me dat hij dat "nu pas" kon doen omdat het VIN bekend was. Maar hij zou het in orde maken. Tijdens het laatste bericht van afgelopen weekend mailde de dealer behalve de vermoedelijke afleverdatum ook dat de accesoires binnen waren. Nu de auto nog ;)

Dat mag ik hopen inderdaad maar wil niet weer gaan vragen eigenlijk... :/

En zoals gezegd, wat er niet is betaal ik uiteraard ook niet.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Phusebox schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:45:
[...]

Haha ja die ellende zal ik ook nog wel hebben als de auto in september binnenkomt, geen trekhaak, geen draadloze lader...

Heb je hem wel betaald? Want dat is wat ik me wel heb voorgenomen, geen trekhaak? Dan betaal ik die ook niet tot ie er onder zit.
Ik heb nadat de auto was geproduceerd gevraagd ook bij levering een draadloze oplader te monteren. Deze heb ik nog niet betaald, want hij zit er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Francos schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:12:
De eerste GT die een NL kentekenplaat (P890KZ) heeft is sinds 11 april een feit. Nu maar hopen dat mn GT-line AWD ook een keer wordt geleverd. Inmiddels 6 maanden gewacht en nog geen teken van leven…
Niet om lullig te doen, maar van de GT was bekend dat die aanzienlijk later beschikbaar zou komen. Verbaast me al dat er nu al een opgedoken is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:39
Laat dat eerste zinnetje gewoon achterwege, nergens voor nodig :| Vooral omdat hij het over de levering van zijn GT-Line heeft, niet GT, en dus je opmerking ook nog eens misplaatst is.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Franciesco schreef op donderdag 14 april 2022 @ 16:56:
[...]

Je had gelijk... trekhaak is niet binnen en niet zeker of deze op tijd komt...
*zucht*

Ben nu wel een beetje kwaad eigenlijk, daar waar ik eerst enkel teleurgesteld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 11:29

The Wizard

Moderator Mobile
Phusebox schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:19:
[...]

Je had gelijk... trekhaak is niet binnen en niet zeker of deze op tijd komt...
*zucht*

Ben nu wel een beetje kwaad eigenlijk, daar waar ik eerst enkel teleurgesteld was.
Ach, trekhaak kan er altijd later nog onder, heb het ook bij mijn vorige leaseauto gehad, een maandje later weer teruggebracht, half dagje werk en hij zit eronder.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
The Wizard schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:22:
[...]

Ach, trekhaak kan er altijd later nog onder, heb het ook bij mijn vorige leaseauto gehad, een maandje later weer teruggebracht, half dagje werk en hij zit eronder.
Kost om te beginnen onnodig extra tijd, waar ik weer vrij voor moet nemen. En we hebben een vakantie gepland met onze fietsen, die dus niet door kan gaan zonder trekhaak.

Ik zal wel overdrijven, maar als ze de trekhaak gewoon in november hadden besteld, of desnoods een paar weken later, dan maakt niemand mij wijs dat ie er niet op tijd was geweest.

Zoals bij @Franciesco, die dealer heeft het in maart besteld en nu al binnen. Mijn auto had in februari een VIN, en de accessoires zijn er nog niet...

[ Voor 26% gewijzigd door Phusebox op 15-04-2022 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexzel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 14:43
Met zo'n lange levertijd van de EV6 en dan nog voor elkaar krijgen om de accessories niet op tijd binnen te hebben is toch echt wel moeilijk te verklaren als dealer hoor. Ik snap best dat het kan gebeuren als je iets binnen een maand geregeld moet hebben het wel eens mis kan gaan en het niet op tijd binnen is...
Ben het niet altijd helemaal eens met wat Phusebox zegt, maar in deze vind ik wel terecht dat je kwaad mag worden op de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
alexzel schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:28:
Met zo'n lange levertijd van de EV6 en dan nog voor elkaar krijgen om de accessories niet op tijd binnen te hebben is toch echt wel moeilijk te verklaren als dealer hoor. Ik snap best dat het kan gebeuren als je iets binnen een maand geregeld moet hebben het wel eens mis kan gaan en het niet op tijd binnen is...
Ben het niet altijd helemaal eens met wat Phusebox zegt, maar in deze vind ik wel terecht dat je kwaad mag worden op de dealer.
Ik snap zoiets ook gewoon niet. Het is voor mij enorm frustrerend en vraag me af wat de dealer er bij wint om die accessoires zo laat mogelijk te bestellen. Ik snap dat je liefst niet lang die dingen op voorraad wil hebben vanwege de cashflow en opslag.

Maar alle punten bij elkaar... ik weet nu al dat ik daar nooit meer een auto koop, of ze moeten me al enorm gaan verbazen qua service en after sales de komende tijd.

Sorry voor deze post. Momenteel nogal geïrriteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Balen @Phusebox! :(

Ook ter info voor jou @alexzel: de dealer kan de accessoires zoals trekhaak pas bestellen als hij een VIN heeft. Tenminste: dat is wat de dealer mij vertelde. Maar goed: tussen VIN en uitlevering auto zit vaak al gauw 2 maanden wat normaal gesproken lang genoeg zou moeten zijn om de accessoires binnen te krijgen en te plaatsen. We leven momenteel/de laatste paar jaar alleen niet echt in een "normale tijd"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Franciesco schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:40:

Ook ter info voor jou @alexzel: de dealer kan de accessoires zoals trekhaak pas bestellen als hij een VIN heeft. Tenminste: dat is wat de dealer mij vertelde. Maar goed: tussen VIN en uitlevering auto zit vaak al gauw 2 maanden wat normaal gesproken lang genoeg zou moeten zijn om de accessoires binnen te krijgen en te plaatsen. We leven momenteel/de laatste paar jaar alleen niet echt in een "normale tijd"...
Blijf dat toch ook raar vinden. Als ik accessoires wil kopen zonder VIN, waarom zou dat niet kunnen? Het doet me allemaal wat archaïsch aan die hele auto industrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexzel
Franciesco schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:40:

Eens met wat je zegt hoor, het is ook een aparte tijd. Maar de technology in een trekhaak..., is deze dan nu op dit moment ook lastiger te verkrijgen door de shortages waarmee we moeten leven op dit moment? Ik betwijfel het. Wat wel heel duidelijk is in alles wat ik lees is dat elke dealer zijn eigen manier van werken heeft en qua communicatie over het hele proces echt geheel aan de dealer overgeleverd bent. Er is duidelijk geen gestandaardiseerd proces aanwezig vanuit bijvoorbeeld een KIA NL die door dealers gevolgd kan/moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
alexzel schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:51:
[...]

Eens met wat je zegt hoor, het is ook een aparte tijd. Maar de technology in een trekhaak..., is deze dan nu op dit moment ook lastiger te verkrijgen door de shortages waarmee we moeten leven op dit moment? Ik betwijfel het. Wat wel heel duidelijk is in alles wat ik lees is dat elke dealer zijn eigen manier van werken heeft en qua communicatie over het hele proces echt geheel aan de dealer overgeleverd bent. Er is duidelijk geen gestandaardiseerd proces aanwezig vanuit bijvoorbeeld een KIA NL die door dealers gevolgd kan/moet worden.
Soms denk ik, had ik maar die Tesla gekocht, dan had ik hem al gehad, geen gedoe met middle men en gewoon bestellen klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexzel
Phusebox schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:53:
[...]

Soms denk ik, had ik maar die Tesla gekocht, dan had ik hem al gehad, geen gedoe met middle men en gewoon bestellen klaar.
Als het je vrij staat om de koop alsnog te ontbinden zonder gevolgen..... Kan je alsnog die Telsa aanschaffen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Phusebox schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:53:
[...]

Hoe krijgen ze het bij jou toch áltijd weer klaargespeeld.
Of je nu een badslipper koopt, of een toiletborstel of een auto..
Wat heb jij de wereld misdaan in je vorig leven. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 15-04-2022 15:01 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CtrlAlt
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-02 15:13
@Phusebox Het zal je vakantie niet leuker maken, maar een gratis fietsenrek, of een paar dakdrager(incl koffer) zou wel zo netjes zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexzel
CtrlAlt schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 15:06:
@Phusebox Het zal je vakantie niet leuker maken, maar een gratis fietsenrek, of een paar dakdrager(incl koffer) zou wel zo netjes zijn :)
Die zullen ze vast ook niet op voorraad hebben dan! Mag ie daar ook nog 2 maanden op wachten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 15:01:
[...]

Hoe krijgen ze het bij jou toch áltijd weer klaargespeeld.
Of je nu een badslipper koopt, of een toiletborstel of een auto..
Wat heb jij de wereld misdaan in je vorig leven. :+
En dan zijn er nog mensen die niet geloven dat ik altijd pech heb met bijna alles, voornamelijk materiele zaken dan (gelukkig). :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
CtrlAlt schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 15:06:
Haha, denk dat we blij mogen zijn als we een "sorry dat het zo lang duurde" krijgen. En welke vakantie? Je bedoelt die niet doorgaat omdat ik geen trekhaak heb?

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 15-04-2022 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Phusebox schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:42:
[...]

Blijf dat toch ook raar vinden. Als ik accessoires wil kopen zonder VIN, waarom zou dat niet kunnen? Het doet me allemaal wat archaïsch aan die hele auto industrie.
Voor een trekhaak kan ik me nog wel voorstellen dat er een VIN nodig is om het juiste model te bestellen en/of om de boel (elektronisch) aan te melden e.d..
Maar dat is allemaal geen reden om pas weken ná de VIN te bestellen.

Overigens zijn er bij Tesla ook mensen die vele maanden moeten wachten op een trekhaak. Dus of je daar sneller bent/was geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Franciesco schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 15:21:
[...]

Voor een trekhaak kan ik me nog wel voorstellen dat er een VIN nodig is om het juiste model te bestellen en/of om de boel (elektronisch) aan te melden e.d..
Maar dat is allemaal geen reden om pas weken ná de VIN te bestellen.

Overigens zijn er bij Tesla ook mensen die vele maanden moeten wachten op een trekhaak. Dus of je daar sneller bent/was geweest?
Toen ik bestelde was bij Tesla alles ruim binnen 2 maanden leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Ik zou ‘m annuleren @Phusebox.
Kia begint nu alweer met 0-10 achterstand bij jou en dat maken ze nooit meer goed.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• volverwachting
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-09 15:50
Hehe

30 juli 2021 besteld
26 april 2022 de GT Line AWD Yacht Blue ophalen
Stond dus hoogstwaarschijnlijk op Grand Uranus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claudia1971
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 01-05-2022
Phusebox schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 15:07:
[...]

En dan zijn er nog mensen die niet geloven dat ik altijd pech heb met bijna alles, voornamelijk materiele zaken dan (gelukkig). :+
Hier ook hoor, auto allang in Nederland, net een mail van de dealer dat het transport vertraging heeft. En hij dus volgende week pas bij de dealer is.

Hopelijk dus in week 17 ophalen 😔😔😔😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:05
Bij mijn bestelling twee weken geleden kreeg ik een offerte met de GT trekhaak (200,- duurder) met als reden dat de gewone trekhaak niet leverbaar was en dat het onbekend was wanneer die weer te leveren was. De dure trekhaak was wel op voorraad. Mocht je vakantie daar van afhangen dan is de GT trekhaak wellicht een optie, mits bovenstaande verhaal ook klopt. Ik ga zelf voor de after market variant (geen leaseauto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
itsjohan schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 18:48:
Bij mijn bestelling twee weken geleden kreeg ik een offerte met de GT trekhaak (200,- duurder) met als reden dat de gewone trekhaak niet leverbaar was en dat het onbekend was wanneer die weer te leveren was. De dure trekhaak was wel op voorraad. Mocht je vakantie daar van afhangen dan is de GT trekhaak wellicht een optie, mits bovenstaande verhaal ook klopt. Ik ga zelf voor de after market variant (geen leaseauto).
Ik heb ook geen lease auto hoor. Steekt de GT trekhaak niet verder uit of iets. Er is een reden voor dat doe afwijkt natuurlijk, en dan niet het sportieve design :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:05
Goeie vraag, dat weet ik ook niet. Ik begreep dat de GT versie op alle modellen past en de niet-GT versie alleen op basic/plus/advanced. Maar wat nou echt het verschil is...wellicht dat iemand in het andere topic met een GT-line ervaring heeft en kan delen. Toen ik tegenkwam dat je de trekhaak aftermarket voor 800,- gemonteerd hebt (geen ervaring of aandelen, gewoon een Google-hit) vond ik die 1200 euro bij Kia echt te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERN5T
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 19:17
De GT mag 1800kg trekken, deze haak zal dus iets zwaarder zijn uitgevoerd.

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 09:10
Mijn EV6 opgehaald bij de dealer. Inclusief trekhaak. 100% volgeladen (stond niet op de factuur) en >> 400 km range.

Ervaringen:
- Mijn linkervoet moet eraf. Went wel na 1 dag
- Mijn vrouw was de 1e rit misselijk. Waarschijnlijk door mijn gestuntel met regeneratie, adaptive cruise control aan/uit etc.
- Heerlijk stil. Zelfs het elektronisch motorgeluid (zachtjes dat wel) wel geinig.
- Vering wat hard bij korte hobbels. Verder comfortabel.
- Meridian soundsystem klinkt helder en zuiver. Bas valt reuze mee (gezien de "klachten" in het forum). Je moet wel flacs afspelen (en geen mp3).
- A/C automatisch werkt goed op warme dagen. Ik zou zelf wel iets meer flow willen hebben. Dus maar handmatig. Stoelventilatie is lekker.
- Relax stoel zou er inzitten. Er zit een knop op, maar er gebeurt niets.
- Android auto (ottocast wireles 2 in 1) met google/waze/abrp is toch wel fijner dan KIA navigatie. Tot mijn genoegen blijft snelheidsbordherkenning etc gewoon aan.
- I-pedal werkt perfect. Remmen alleen nodig voor rotondes en stoplichten als er geen auto voor je rijdt.
- Verlichting is uitstekend (gezien de "klachten" in het forum). Zelfs met een draaiwiel zelf omhoog/omlaag te zetten.
- Laden bij Ionity gaat goed. Wel eerst swipen en dan connecten. lnderdaad maar € 0,29/kWh
- Laden bij Tesla 1 * wel en 1 keer niet, waarom niet duidelijk. Lastig omdat ik volgende week naar Frankrijk wil en bij Vierzon alleen een tesla SUC is.
- 250km gereden. 6,48km/kWh = 15,45 kWh/100km. Combinatie snelweg (files en max 100km/h) en stad.

Kortom een trevreden eigenaar van de EV6

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ERN5T schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:01:
De GT mag 1800kg trekken, deze haak zal dus iets zwaarder zijn uitgevoerd.
Ging over trekhaak voor GT Line... Maar gaaf off topic. Eens in het andere topic vragen of iemand weet wat de verschillen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
JanAllElectric schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:24:
Mijn EV6 opgehaald bij de dealer. Inclusief trekhaak. 100% volgeladen (stond niet op de factuur) en >> 400 km range.

Ervaringen:
- Mijn linkervoet moet eraf. Went wel na 1 dag
- Mijn vrouw was de 1e rit misselijk. Waarschijnlijk door mijn gestuntel met regeneratie, adaptive cruise control aan/uit etc.
- Heerlijk stil. Zelfs het elektronisch motorgeluid (zachtjes dat wel) wel geinig.
- Vering wat hard bij korte hobbels. Verder comfortabel.
- Meridian soundsystem klinkt helder en zuiver. Bas valt reuze mee (gezien de "klachten" in het forum). Je moet wel flacs afspelen (en geen mp3).
- A/C automatisch werkt goed op warme dagen. Ik zou zelf wel iets meer flow willen hebben. Dus maar handmatig. Stoelventilatie is lekker.
- Relax stoel zou er inzitten. Er zit een knop op, maar er gebeurt niets.
- Android auto (ottocast wireles 2 in 1) met google/waze/abrp is toch wel fijner dan KIA navigatie. Tot mijn genoegen blijft snelheidsbordherkenning etc gewoon aan.
- I-pedal werkt perfect. Remmen alleen nodig voor rotondes en stoplichten als er geen auto voor je rijdt.
- Verlichting is uitstekend (gezien de "klachten" in het forum). Zelfs met een draaiwiel zelf omhoog/omlaag te zetten.
- Laden bij Ionity gaat goed. Wel eerst swipen en dan connecten. lnderdaad maar € 0,29/kWh
- Laden bij Tesla 1 * wel en 1 keer niet, waarom niet duidelijk. Lastig omdat ik volgende week naar Frankrijk wil en bij Vierzon alleen een tesla SUC is.
- 250km gereden. 6,48km/kWh = 15,45 kWh/100km. Combinatie snelweg (files en max 100km/h) en stad.

Kortom een trevreden eigenaar van de EV6
Voor de relax stoelen moet je de auto starten en 2 xkeer de knop naar achteren indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERN5T
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 19:17
Phusebox schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 01:36:
[...]

Ging over trekhaak voor GT Line... Maar gaaf off topic. Eens in het andere topic vragen of iemand weet wat de verschillen zijn.
Nee, het gaat wel degelijk over de GT-trekhaak. De trekhaken voor Air/Plus/-Advanced/GT-line zijn gelijk en die mogen maximaal 1600kg trekken, de GT 1800kg.

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ERN5T schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 09:40:
[...]

Nee, het gaat wel degelijk over de GT-trekhaak. De trekhaken voor Air/Plus/-Advanced/GT-line zijn gelijk en die mogen maximaal 1600kg trekken, de GT 1800kg.
Je hebt gelijk, ik had het inderdaad verkeerd gelezen.

Nadeel is dan wellicht dat die nog zwaarder is, en het is al niet makkelijk monteren blijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Er zijn afgelopen 2 dagen weer een stuk of 40 exemplaren op naam gezet. Best een flinke stijging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian-69
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-10-2023
Vandaag bij de dealer even langs geweest en vertelde mij, dat hij de EV6 AIR 58kwu rood+wp 21 mei (ipv 10 juni) bij hem verwacht, dus NIET op de kade. Als hij op de kade staat krijg ik weer een melding. DUS eerder dan verwacht 😀 en de verkeerde boot aan het volgen. 😂
Op die boot staan iig alle rode AIR 58kwu die tussen 3 jan en 1ste week feb besteld zijn.
De accessoires worden normaal gesproken besteld wanneer de auto bij de dealer is. Dat schijnt een afspraak te zijn tussen alle dealers, anders zouden ze allemaal een voorraad gaan aanleggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:13
In de lijst staan er veel op een leveringsdatum in het verleden. Zou fijn zijn als die zouden worden ingevuld als de EV6 is uitgeleverd of vertraagd is. Van een aantal weet ik dat ze hem al hebben, maar er is geen definitief leveringsdatum ingevuld.

Je kan hier de wijziging invullen. Dan is de lijst zo veel mogelijk weer compleet als we het bijwerken.

De lijst is hier te zien:
Vertraagde uitlevering??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_IbfQbVFfY5QT15ViDfnbDqWgts=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xlXVkhTA9P30ySw1WglbBeLj.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d0UnbBLq8AD7uodKdPsWobMN0S0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N5hRPxfh5JsfIIemvIgIvSIs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anunnaki schreef op zondag 17 april 2022 @ 09:52:
In de lijst staan er veel op een leveringsdatum in het verleden. Zou fijn zijn als die zouden worden ingevuld als de EV6 is uitgeleverd of vertraagd is. Van een aantal weet ik dat ze hem al hebben, maar er is geen definitief leveringsdatum ingevuld.

Je kan hier de wijziging invullen. Dan is de lijst zo veel mogelijk weer compleet als we het bijwerken.

De lijst is hier te zien:
Vertraagde uitlevering??

[Afbeelding][Afbeelding]
Denk dat veel mensen er klaar mee zijn als ie is geleverd...

Jammer ook dat je niet makkelijk je eigen data kan aanpassen en dat een update best lang duurt voor het verwerkt wordt. Moet je dat handmatig doen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Laatst online: 14-09 17:57
Phusebox schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:32:
[...]

Jammer ook dat je niet makkelijk je eigen data kan aanpassen en dat een update best lang duurt voor het verwerkt wordt. Moet je dat handmatig doen ofzo?
Inderdaad zo staat ook mij reserveringsdatum op februari, maar dat was voor de plus advanced die ik besteld had. De plus die ik nu komende week krijg is besteld in januari en had als verwachte levertijd eind juni. Maar dat is niet aan te passen.

Ik kan straks wel aangeven dat hij geleverd is.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Anunnaki
Phusebox schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:32:
[...]

MrBlueEyes schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:31:
[...]
Maar dat is niet aan te passen.
Inderdaad ik moet dit handmatig aanpassen, dus ik kijk af en toe of er iets is toegevoegd/aangepast. Als er veel activiteit zou zijn zou ik dit sneller aanpassen.

Nu eens in de zoveel tijd, dus kijk niet elke minuut. Vrijwilligers werk nu.....

Ik ga ook niet, om iedereen zelf dit te laten aanpassen, voor iedereen een abbo afsluiten van zo veel €€€€ per maand.... Dus moet ik dit zelf doen. Uit eigen initiatief en goodwill voor de Tweakers onder ons......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anunnaki
MrBlueEyes schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:31:
[...]
Maar dat is niet aan te passen.
Je kan de levering gewoon hier aanpassen.

Wil je andere aanpassingen doen kan je een bericht sturen. Meerder aanpassen van anderen zijn op deze manier gedaan. No problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 09:10
De Ideale Man schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 08:55:
[...]

Voor de relax stoelen moet je de auto starten en 2 keer de knop naar achteren indrukken.
Bedankt. Werkt _/-\o_ . Ik heb gemerkt dat beide voorstoelen deze relaxstanden hebben.

Ander vraagje. De achterklep moet ook automatisch open kunnen. Volgens mij heb ik dat in de instellingen goed staan. Is dit ook afhankelijk van volgordes?

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisvanBakel
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 28-04 15:02
Toch ook mijn bestelling maar even toegevoegd aan de lijst. Kan aan alle voorspellingen geen touw vast knopen. 😅

Besteld via LeasePlan: RWD 77 kWh Plus Interstellar Grey. Order definitief op 23 maart. Krijg week 28 (11-17 juli) als de te verwachten leverdatum.

Klinkt nogal vlot, als ik alle perikelen van anderen hier lees. Kan alleen als ik toevallig een een al door LP bestelde auto heb gekozen, lijkt me.

[ Voor 0% gewijzigd door DennisvanBakel op 18-04-2022 00:08 . Reden: Taalfouten ]

In bestelling: Kia EV6 RWD 77 kWh Plus - OnePlus 8T - Erazer i7-9750H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
JanAllElectric schreef op zondag 17 april 2022 @ 23:44:
[...]

Bedankt. Werkt _/-\o_ . Ik heb gemerkt dat beide voorstoelen deze relaxstanden hebben

Ander vraagje. De achterklep moet ook automatisch open kunnen. Volgens mij heb ik dat in de instellingen goed staan. Is dit ook afhankelijk van volgordes?
Je kunt deze vragen beter stellen bij de grote kia ev6 topic. Dan krijg je ook sneller antwoord. Ik heb zelf deze instelling nog niet gebruikt. Volgens mij moet je 3 sec met de sleutel achter de auto gaan staan. Hij gaat dan piepen en de laadklep gaat open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 15:10
JanAllElectric schreef op zondag 17 april 2022 @ 23:44:
[...]

Bedankt. Werkt _/-\o_ . Ik heb gemerkt dat beide voorstoelen deze relaxstanden hebben.

Ook mee aan het stoeien geweest. Je moet het in de instellingen goed zetten en dan werkt het volgens mij alleen als de auto op slot is als je aan komt lopen. Dus als je de auto op slot doet, eerst een meter of 5 weglopen, even wachten, dan naar de achterklep lopen en dan gaat ie na een aantal maal knipperen open.

Andere vraag: Ik sta nauw geparkeerd, stap in en rijd de auto uit de parkeerplek en stop dan om de passagier in te laten stappen. Alleen zijn dan de handgrepen al ingeklapt. Hoe kan ik deze weer uit laten klappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ThatGuy2303 schreef op maandag 18 april 2022 @ 20:18:
[...]

Andere vraag: Ik sta nauw geparkeerd, stap in en rijd de auto uit de parkeerplek en stop dan om de passagier in te laten stappen. Alleen zijn dan de handgrepen al ingeklapt. Hoe kan ik deze weer uit laten klappen?
Verkeerde topic trouwens maar Ik neem aan met de unlock knop waarmee je de deuren van het slot haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Phusebox schreef op maandag 18 april 2022 @ 20:29:
[...]

Verkeerde topic trouwens maar Ik neem aan met de unlock knop waarmee je de deuren van het slot haalt?
Ja klopt.
Zitten onder instellen spiegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 15:10
Phusebox schreef op maandag 18 april 2022 @ 20:29:
[...]

Bedacht ik me na plaatsen ook ja... 8)7
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFie
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 24-08 09:11
Ik heb een EV6 RWD plus gekocht, hij staat al bij de dealer, maar die mag van KIA pas volgende maand op kenteken gezet worden. Waarom is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
TFie schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:23:
Ik heb een EV6 RWD plus gekocht, hij staat al bij de dealer, maar die mag van KIA pas volgende maand op kenteken gezet worden. Waarom is dat?
Lijkt me sterk dat KIA dat bepaalt, klinkt me meer als een dealer die daar zijn redenen voor heeft.

Ik zou bij afhalen dan in ieder geval (als grapje) zeggen: het geld staat op de rekening, maar ik mag het van mijn accountant pas de volgende maand overmaken.

[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 19-04-2022 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFie
Phusebox schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:24:
[...]

Lijkt me sterk dat KIA dat bepaalt, klinkt me meer als een dealer die daar zijn redenen voor heeft.

Ik zou bij afhalen dan in ieder geval (als grapje) zeggen: het geld staat op de rekening, maar ik mag het van mijn accountant pas de volgende maand overmaken.
:'(

Dealer zegt dat alleen de KIA importeur de kentekens mag aanvragen. Dat hoofdkantoor meldt per maand een beperkt aantal auto's aan. Ik heb de importeur gebeld, die zeggen dat ze niks kunnen zeggen omdat de persoon die hierover gaat, niet aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
TFie schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:47:
[...]

Dealer zegt dat alleen de KIA importeur de kentekens mag aanvragen. Dat hoofdkantoor meldt per maand een beperkt aantal auto's aan. Ik heb de importeur gebeld, die zeggen dat ze niks kunnen zeggen omdat de persoon die hierover gaat, niet aanwezig is.
Wat is dat voor onzin zeg. Voor hun verkoopstatistieken zeker... triest. Het hele proces wordt steeds absurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 11:29

The Wizard

Moderator Mobile
Phusebox schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:49:
[...]

Wat is dat voor onzin zeg. Voor hun verkoopstatistieken zeker... triest. Het hele proces wordt steeds absurder.
Verkoopstatistieken gaan normaal gesproken per lopend (boek)jaar, statistieken per maand heb je niks aan, aangezien ze toch (veel) minder produceren dan de vraag is.

Ben benieuwd wat de echte reden is, ze kunnen wel 1000 kentekens per dag aanvragen als ze dat willen, is een zo goed als geautomatiseerd proces.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
The Wizard schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:54:
[...]

Verkoopstatistieken gaan normaal gesproken per lopend (boek)jaar, statistieken per maand heb je niks aan, aangezien ze toch (veel) minder produceren dan de vraag is.

Ben benieuwd wat de echte reden is, ze kunnen wel 1000 kentekens per dag aanvragen als ze dat willen, is een zo goed als geautomatiseerd proces.
Ze willen er niet te veel op de weg hebben want de garages kunnen alle problemen niet aan? })

Verder is het ook gek dat als ze een max aantal hebben per maand dit dan blijkbaar per maand verschilt... Vind het maar een rare redenering.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1F0qKPszYCv4zVHdcQFERTpINuI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rgHeROaM5Js4qYrn5hPd1JUm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Phusebox op 19-04-2022 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam Shaydee
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-08 22:45

Sam Shaydee

let the beat control your body

Klopt dit? volgende boot komt 6 juni in Rotterdam aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wvZtyUOZDczA4NqtHywwxxDBh6Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eXDtWGuVvsGfebOZhfDvmkMf.png?f=fotoalbum_large

AUDI A6 DIESEL 2012 kan niet wachten op mijn KIA EV6 GT-LINE Zwart (Aurora Black Pearl)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Sam Shaydee schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:32:
Klopt dit? volgende boot komt 6 juni in Rotterdam aan.

[Afbeelding]
Site van EUKOR klopt meestal wel ja ;)

Maar goed, misschien beperken ze de registraties in april omdat er in mei dus niks binnenkomt. Anders lijkt het alsof er in mei geen enkele EV6 geleverd is? Al lijkt het me nog steeds vreemd.

Als die van mij dus alsnog niet op de Grand Uranus stond wordt het een pijnlijk lange twee maanden nog.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 19-04-2022 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam Shaydee

Sam Shaydee

Dus de kans is groot dat er geen EV6's in mei aan de klanten worden geleverd. Maar eerder 1/2 juni / eind Juni. 8)7

AUDI A6 DIESEL 2012 kan niet wachten op mijn KIA EV6 GT-LINE Zwart (Aurora Black Pearl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sam Shaydee schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:36:
Dus de kans is groot dat er geen EV6's in mei aan de klanten worden geleverd. Maar eerder 1/2 juni / eind Juni. 8)7
Tenzij ze via Antwerpen komen, niemand weet het zeker. Maar kan een reden zijn dat KIA Nederland de leveringen probeert te spreiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Ik dacht te hebben begrepen dat het met veranderde EU-regels in 2022 in relatie tot CO2 te maken had, waarin ook elektrische auto's nu worden meegenomen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Sam Shaydee schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:36:
De mijne zou eind mei geleverd worden, volgens het laatste bericht van de dealer ca 1 week geleden.

Op welke boot die zou moeten staan weet ik niet, net zoals het volgens mij ook niet duidelijk is of Nederlandse auto's alleen via Rotterdam of b.v. ook via Antwerpen komen.

Afwachten is het enige wat kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:01
De mijne wordt begin mei afgeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFie
FirePuma142 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:17:
[...]

Ik dacht te hebben begrepen dat het met veranderde EU-regels in 2022 in relatie tot CO2 te maken had, waarin ook elektrische auto's nu worden meegenomen.
Ik kan nergens die regels vinden. En niemand kent ze. En ik hoor van geen enkele andere importeur dat ze zo'n soort regel toepassen.
Het blijft vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Zojuist contact gehad met de dealer en de EV6 (Plus, 77.4kwH, Interstellar Gray) wordt medio juli verwacht. Bestelbevestiging vanuit mijn leasemaatschappij heb ik ontvangen begin deze maand. Betreft wel een auto die al eerder is bestelling was gedaan door de leasemaatschappij, dus kon maar uit 3 kleuren kiezen. Maar wel een kortere levertijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:23
JST94 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:25:
Zojuist contact gehad met de dealer en de EV6 (Plus, 77.4kwH, Interstellar Gray) wordt medio juli verwacht. Bestelbevestiging vanuit mijn leasemaatschappij heb ik ontvangen begin deze maand. Betreft wel een auto die al eerder is bestelling was gedaan door de leasemaatschappij, dus kon maar uit 3 kleuren kiezen. Maar wel een kortere levertijd. :)
Welke leasemaatschappij is dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JST94
sn0x0r schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:46:
[...]

Welke leasemaatschappij is dit?
Athlon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Dan heb je de Athlon editie van de Plus besteld neem ik aan. Wanneer heb je de bestelling doorgegeven en wanneer hadden ze aanvankelijk aangegeven dat hij binnen zou komen? (Als je dat laatste weet)

Ik heb mijn bestelling begin deze maand doorgegeven en op 13 april de bestelbevestiging ontvangen namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JST94
Ja, het is een Athlon editie. Ik wilde eigenlijk een andere kleur, maar gezien de lange levertijden toch gekozen voor een voorbestelde auto. Enige verschil was de kleur namelijk. De bestelling heb ik eind maart/begin april doorgegeven. Waarbij ik de bevestiging kreeg op 5 april. Eerst gaven ze Augustus aan als leverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
JST94 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:05:
Ja, het is een Athlon editie. Ik wilde eigenlijk een andere kleur, maar gezien de lange levertijden toch gekozen voor een voorbestelde auto. Enige verschil was de kleur namelijk. De bestelling heb ik eind maart/begin april doorgegeven. Waarbij ik de bevestiging kreeg op 5 april. Eerst gaven ze Augustus aan als leverdatum.
Misschien mag ik dan ook gaan hopen? :D Ik heb dus de Athlon editie van de GT-line besteld, de redenering verder was exact hetzelfde als bij jou, namelijk levertijd. De beschikbare kleur (zwart) was zeker niet de eerste keus, maar ultimo was het bijzaak.

Tijdlijn is bij mij NET iets anders, maar omdat het om een vooruit bestelde auto gaat heb ik hoop. Heb op 13 april de bestelbevestiging ontvangen namelijk, waarbij ze in de bevestiging aangaven dat ze verwachten dat het week 35 zou worden (laatste week augustus). Heb nog niets van de dealer vernomen, maar zal hem eens een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Er is vandaag ten minste één EV6 op naam gezet, en ik verwacht dat er deze week nog wel meer zullen volgen. Blijft gek wat ze tegen jou gezegd hebben, maar je bent niet de eerste die dit aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electrohead
  • Laatst online: 26-10-2022
Geplande leverdatum voor mijn 58kW Air staat op 01-07-2022

Zijn er nog meer die wachten op de basis ev6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje073
  • Laatst online: 05-03-2023
Hallo allemaal,
Heb eerst even een tijdje mee gelezen, maar wat ik zo lees, daar word ik niet echt vrolijk van :'(
Op 9 februari een EV6 77,4 KWh Plus in de kleur Moonscape matte met trekhaak besteld via de leasemaatschappij.
Verwachte levertijd week 37 :O
Ik hoop natuurlijk eerder maar als ik dit topic lees ben ik niet echt hoopvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilot41Day
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-02 21:35
Heems78 schreef op zondag 28 november 2021 @ 08:02:
Goedemorgen allen,

Dit is mijn eerste post, maar heb wel alle andere post gelezen (heel wat 😀). Ik zie bij de leveringen een groot verschil met andere mensen die een GT hebben besteld. Die van mij, komt rond q1 2022 naar Nederland, terwijl anderen tot q4 2022 moeten wachten.

Ik heb ook al op andere forums gekeken, en in principe wordt de GT pas leverbaar per q4 2022. Toen ik mijn verzekering ging regelen bij de dealer toch maar schoorvoetend gevraagd of ze geen fout hebben gemaakt en dat het 2023 gaat worden. Kreeg de bevestiging dat hij al in de maak was, in principe zwart, maar de auto was nog niet voorzien van lak, dus bij navraag bij de fabriek in S-Korea kon dit worden aangepast naar Moonscape matte!

Gevraagd hoe het nu zit met al die afwijkende levertijden gaf de verkoper gaf mij ook aan dat Wensink op voorhand al 5 GT "slots" had besteld bij KIA, en ik de laatste heb besteld (en dus geluk heb)

Maar als je alles tot je neemt op diverse forums, is het idd wel een verwarrend gebeuren mbt de levertijden. Nu maar elke dag kijken wanneer de eerste echte GT review komt.
Alvast gefeliciteerd met je nieuwe GT als een van de 1e in Nederland als het goed is.

Betreft Master Care, ik ga er vanuit dat je dit hebt mee besteld toen je de auto bestelde vanwege de lak, echter dat ging om de zwarte lak zoals ik begrepen heb. Later ben je geswitched naar de Moonscape Matt !

Ik heb even gegoocheld naar Master Care op de NL site maar daar hebben ze het uitsluitend over glanzende lak en niet voor een matte lak!

Mijn advies is dan ook om goed te vragen of dit wel juist is voordat ze dit op je auto gaan aanbrengen, het zou erg jammer zijn als ze de matte lak hiermee van een glanzende laag voorzien😉

Ikzelf heb ook de GT besteld in Moonscape Matt maar laat de auto gelijk na levering in een matte glasscoating zetten of nog beter als het financieel haalbaar is in een XPEL folie.

[ Voor 4% gewijzigd door Pilot41Day op 19-04-2022 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian-69
  • Laatst online: 08-10-2023
[...]

Ik heb afgelopen zaterdag mijn dealer gesproken en vertelde mij, dat als de auto binnen is, hij het kenteken aanvraagt. KIA NL doet dat niet! Ik heb dit nogmaals gevraagd, gezien mijn EV6 onder de SEPP regeling valt en belangrijk is dat het kenteken goed aangevraagd word. Aanvragen kenteken duurt 1 dag.
Ik ben bang, dat je in het O’tje genomen word..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laadbox01
  • Laatst online: 09-06-2022
Geplande leverdatum van mijn EV6 Air, Aurora Black Pearl zou week 25 zijn.
Hopelijk kunnen ze de basis uitvoering sneller leveren, meer voorradig?
Maar als ik hier de reacties lees, zal het een vakantie gaan worden, met mijn benzine pruttel 3 cilinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laadbox01
  • Laatst online: 09-06-2022
electrohead schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:45:

Inderdaad, wij hebben een EV6 Air Aurora Black Pearl besteld op 4 mrt 2022, en de levering zou rond week 25 zijn. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Dat lijkt me nou typisch een vraag die je aan die dealer had moeten stellen. Leg maar uit beste dealer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

[...]

nog even en we zitten in de complot-theorie hoek.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Ook aan alle lange wachttijden komt ook een eind ;) Vandaag mijn ev6 opgehaald....Nu nog alle instellingen doorlopen en rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Laatst online: 14-09 17:57
alwinus schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:21:
Ook aan alle lange wachttijden komt ook een eind ;) Vandaag mijn ev6 opgehaald....Nu nog alle instellingen doorlopen en rijden
Foto?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Oeh een AWD in Moonscape Matte... vrij zeldzaam geloof ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
En je weet het..

"Het bezit van de zaak, is het einde der vermaak.."

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:42:
[...]

En je weet het..

"Het bezit van de zaak, is het einde der vermaak.."

:+
Aan het wachten komt een ende, maar dan begint de ellende.

Er is wel al een paar dagen geen (nieuwe) EV6 meer op naam gezet, of nauwelijks. Beetje een dipje?

[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 20-04-2022 11:54 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZrDanMrtAkjIF1Qfar_rjdcRZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/44R1OjyVvrUoTZDAXpt1jLQ1.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de liefhebbers even een fotootje erbij 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
alwinus schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:55:
[Afbeelding]

Dat matgrijs blijft toch de mooiste kleur he... Beetje spijt van mijn keuze, zeker nu alle lak eigenlijk crap blijkt te zijn van de EV6 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Phusebox schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:47:
[...]

Aan het wachten komt een ende, maar dan begint de ellende.

Er is wel al een paar dagen geen (nieuwe) EV6 meer op naam gezet, of nauwelijks. Beetje een dipje?
Paasweekend he. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Phusebox schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:57:
[...]

Dat matgrijs blijft toch de mooiste kleur he... Beetje spijt van mijn keuze, zeker nu alle lak eigenlijk crap blijkt te zijn van de EV6 :+
Ja als er dan toch een coating op moet 😁 In het echt vind ik de kleur veel meer tot zijn recht komen dan op een foto. Het is echt mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
[Afbeelding]

Mooi hoor!
De zwarte delen contrasteren mooi met de mat grijze lak.

Veel plezier er mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Fabian-69 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:35:
[...]

Ik heb afgelopen zaterdag mijn dealer gesproken en vertelde mij, dat als de auto binnen is, hij het kenteken aanvraagt. KIA NL doet dat niet! Ik heb dit nogmaals gevraagd, gezien mijn EV6 onder de SEPP regeling valt en belangrijk is dat het kenteken goed aangevraagd word. Aanvragen kenteken duurt 1 dag.
Ik ben bang, dat je in het O’tje genomen word..
Uiteraard is dat onzin. Er is geen importeur die klantenauto’s op kenteken zet. Zijn maar weinig verkopers in die branche die geen onzin verkopen, zeker als ze een klant hebben die regelmatig naar de status vraagt, daar hebben ze echt een hekel aan. Klantbeleving is bij de meeste dealers iets vreemds.
Lease?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam Shaydee

Sam Shaydee

[Afbeelding]

Mooie bak man. gefeliciteerd

Ik zag deze in de showroom staan en de verkoper vertelde mij dat je met deze kleur niet in de wasstraat mocht gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Sam Shaydee schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:18:
[...]

Mooie bak man. gefeliciteerd

Ik zag deze in de showroom staan en de verkoper vertelde mij dat je met deze kleur niet in de wasstraat mocht gaan.
Thanks. I know. Is mij vooraf ook verteld. Toch maar gedaan. Ik lees dat sommige Kia's ook niet ongeschonden (krasjes) uit de wasstraat komen ;) Nou moet het wel met de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFie
Jpjedi schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:34:
[...]

Uiteraard is dat onzin. Er is geen importeur die klantenauto’s op kenteken zet. Zijn maar weinig verkopers in die branche die geen onzin verkopen, zeker als ze een klant hebben die regelmatig naar de status vraagt, daar hebben ze echt een hekel aan. Klantbeleving is bij de meeste dealers iets vreemds.

[...]

Lease?
Nee. Het is me inmiddels duidelijk dat het een onzinverhaal is. Ook de boete die de importeur krijgt als ze gemiddeld te vuile (Co2) nieuwe auto's op kenteken zetten kan geen reden zijn. De EV6 haalt dat gemiddelde naar beneden en de evt boete wordt pas aan het eind van het jaar bepaald.
Ik ben wel nieuwsgierig waarom ze dit verhaal ophangen. Ik krijg geen helder antwoord van de dealer, en de importeur wil geen antwoord geven. En m'n EV6 staat op de parkeerplaats van de dealer op me te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:59
TFie schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:29:
[...]
Nee. Het is me inmiddels duidelijk dat het een onzinverhaal is. Ook de boete die de importeur krijgt als ze gemiddeld te vuile (Co2) nieuwe auto's op kenteken zetten kan geen reden zijn. De EV6 haalt dat gemiddelde naar beneden en de evt boete wordt pas aan het eind van het jaar bepaald.
Ik ben wel nieuwsgierig waarom ze dit verhaal ophangen. Ik krijg geen helder antwoord van de dealer, en de importeur wil geen antwoord geven. En m'n EV6 staat op de parkeerplaats van de dealer op me te wachten...
Mogelijk heeft het te maken met bonus-afspraken tussen de importeur en de dealer. De dealer krijgt bv. een bonus of een korting bij een bepaalde omzet per maand. Waarschijnlijk geldt daarvoor de datum van het op kenteken zetten omdat er dan ook afgerekend wordt.
Als ze die omzet al gehaald hebben, en de volgende maand ziet er minder goed uit (de dealer weet ongeveer wat wanneer geleverd gaat worden) dan is het financieel aantrekkelijk voor de dealer om de levering een maand door te schuiven.
Een beetje hetzelfde verhaal waarom dealers soms al nieuwe auto's op kenteken zetten zonder dat er een koper is om een omzet-target te halen. Maar in dit geval heb je er als koper zelf last van.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wesco schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:43:
[...]

Mogelijk heeft het te maken met bonus-afspraken tussen de importeur en de dealer. De dealer krijgt bv. een bonus of een korting bij een bepaalde omzet per maand. Waarschijnlijk geldt daarvoor de datum van het op kenteken zetten omdat er dan ook afgerekend wordt.
Als ze die omzet al gehaald hebben, en de volgende maand ziet er minder goed uit (de dealer weet ongeveer wat wanneer geleverd gaat worden) dan is het financieel aantrekkelijk voor de dealer om de levering een maand door te schuiven.
Een beetje hetzelfde verhaal waarom dealers soms al nieuwe auto's op kenteken zetten zonder dat er een koper is om een omzet-target te halen. Maar in dit geval heb je er als koper zelf last van.
Krijg een beetje het vermoeden dat dit bij mij ook het geval is. Lijkt er op dat er in mei namelijk weinig auto's binnenkomen en het is mooi als je die dan even door kan schuiven in de boekhouding om wat meer te spreiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sam Shaydee

Sam Shaydee

Gisteren zijn er 15 Kia EV6's bij RDW geregisteerd.
  1. WIT,Ni 77kWh plus
  2. GRIJS, 58kWh
  3. BLAUW, 77kWh plus
  4. ZWART, 77kWh plus
  5. BLAUW, 77kWh plus
  6. ZWART, 77kWh plus advanced
  7. ZWART, 58kWh
  8. GRIJS, 77kWh plus
  9. ZWART, 77kWh plus
  10. GRIJS, 77kWh plus
  11. BLAUW, 77kWh plus
  12. WIT,Ni 77kWh plus
  13. ZWART, 77kWh plus advanced
  14. GRIJS, 58kWh
  15. GRIJS, 77KWh GT-LINE AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbeannie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 10:59
electrohead schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:45:

Yes week 28, twee weekjes later

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linnemans
  • Laatst online: 12-02 15:22
[Afbeelding]

Hij is werkelijk prachtig!!
Heel veel plezierige kilometers en geniet van je vette bak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Sam Shaydee schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:29:
Gisteren zijn er 15 Kia EV6's bij RDW geregisteerd.
  1. WIT,Ni 77kWh plus
  2. GRIJS, 58kWh
  3. BLAUW, 77kWh plus
  4. ZWART, 77kWh plus
  5. BLAUW, 77kWh plus
  6. ZWART, 77kWh plus advanced
  7. ZWART, 58kWh
  8. GRIJS, 77kWh plus
  9. ZWART, 77kWh plus
  10. GRIJS, 77kWh plus
  11. BLAUW, 77kWh plus
  12. WIT,Ni 77kWh plus
  13. ZWART, 77kWh plus advanced
  14. GRIJS, 58kWh
  15. GRIJS, 77KWh GT-LINE AWD
Kun je dit toevallig ook zien voor Sorento's?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
FaceDown schreef op woensdag 20 april 2022 @ 23:38:
[...]

opendata.rdw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:39
Gisteren 3 Sorento's, allemaal grijs, waarvan 1 6-cylinder

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam Shaydee

Sam Shaydee

FaceDown schreef op woensdag 20 april 2022 @ 23:38:
[...]

Drie Kia's Sorento op 19 april 2022 bij RDW geregistreerd

Kia Sorento 2.4i EX
Kia Sorento 2.4 X-ecutive
Kia Sorento 3.5 V6 EX Luxe

Pagina: 1 ... 15 ... 67 Laatste