xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik weet nu dat mijn auto netjes op mij aan het wachten is en dat ik hem 12 april op kan halen. 3 weken is toch niet zo lang, ik heb veel langer moeten wachten. De 6 weken op boot gingen sneller voorbij dan deze eerste week! Zucht. Nog ff wachten...Phusebox schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:07:
De Grand Uranus ligt nog netjes op schema, vooralsnog. Ben alleen bang dat die 3 weken tussen lossen in de haven en afleveren straks heel lang gaan duren, dan is er niks meer te tracken
Het idee van deze fabrikant(en) is juist: een paar modellen met oplopende uitrusting en that's it. Geen losse boeken met 1001 losse snufjes zoals de Duitsters dat doen. je kiest model A, B of C , de kleur en that's it. Is ook veel handiger met fabrikage. Je maakt een schatting van de verdeling tussen A, B en C en de kleuren en start de lopende band. Kun je zo een boot vol met Kia's laten uitvaren. Nou ja, dat was het idee natuurlijk. Blijkt in praktijk toch weerbastiger, zeker als je een GT-line kiestwoerdensliesje schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:48:
[...]
Ja ik ook. Dan kun je gewoon precies de extra's nemen die je wilt. 360 graden camera en head up display en verder geen van de extras.
Ik vond bijvoorbeeld de bekleding van de GT-line een nadeel, wilde liever het vegan leather, dat heeft ook meegewogen in de keuze om niet voor de GT-line te gaan.
Keep the faith !De Ideale Man schreef op zondag 27 maart 2022 @ 16:04:
[...]
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik weet nu dat mijn auto netjes op mij aan het wachten is en dat ik hem 12 april op kan halen. 3 weken is toch niet zo lang, ik heb veel langer moeten wachten. De 6 weken op boot gingen sneller voorbij dan deze eerste week! Zucht. Nog ff wachten...
Ik heb identiek dezelfde besteld (zelfde kleur en opties). Besteld op 31.01.22 . Verwachte levering 07.10.22..neel schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:52:
en nog eentje. :-)
Na lang wikken en wegen is het de EV6 geworden en is deze vorige week besteld : 77kw RWD "Earth" zoals ze hem in België noemen.
Eerst gedacht aan de GT-line, maar vond die Gravity Blue nog net iets mooier.
Wel alle packs en warmtepomp als optie bijgenomen.
Te verwachten aflevering : 31/01/2023, dat is nog even ....
Ik kan niet wachten ...
Nice, dat is heel vlot! Welke uitvoering?Jerre1986 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:27:
Net bericht gehad, 4 april levering. 17 januari besteld. Valt niet tegen :)!
Voorraad auto op de boot?Jerre1986 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:27:
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
6 september 2021 besteld vorige keer mededeling 16 april levering. Nu te horen gekregen het wordt 18 mei
Gaat om: Kia EV6 gt-line- moonscape matte. 77,2Kw. RWD
Ik blijf het zeer vreemd vinden dat je uberhaupt de auto niet kan traceren, elk onderdeel dat in de auto verdwijnt wordt gescand, waarom niet de gehele auto? Als ik een pakket naar de VS stuur weet ik ook precies waar deze zich bevind.Rob66 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:42:
Om gek van te worden!
6 september 2021 besteld vorige keer mededeling 16 april levering. Nu te horen gekregen het wordt 18 mei![]()
Wat dit betreft lopen importeurs/fabrikanten jaren achter...
damn, dan ga ik ook voor de mijne vrezen....zelfde uitvoering en kleur, alleen een AWD.Rob66 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:42:
Om gek van te worden!
6 september 2021 besteld vorige keer mededeling 16 april levering. Nu te horen gekregen het wordt 18 mei![]()
(paar dagen later besteld)
[ Voor 3% gewijzigd door alwinus op 28-03-2022 15:12 ]
Dat kunnen ze wel. Zodra de auto gepland is om te maken krijgt deze een VIN. Ieder onderdeel wat in jouw auto gaat komen is met z'n serie nummer gekoppeld aan dit vin.The Wizard schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:18:
[...]
Ik blijf het zeer vreemd vinden dat je uberhaupt de auto niet kan traceren, elk onderdeel dat in de auto verdwijnt wordt gescand, waarom niet de gehele auto? Als ik een pakket naar de VS stuur weet ik ook precies waar deze zich bevind.
Wat dit betreft lopen importeurs/fabrikanten jaren achter...
Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue
Klopt, maar het traceren van de productie en transport is haast niet mogelijk.bitwizz schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:15:
[...]
Dat kunnen ze wel. Zodra de auto gepland is om te maken krijgt deze een VIN. Ieder onderdeel wat in jouw auto gaat komen is met z'n serie nummer gekoppeld aan dit vin.
De fabrikant weet exact waar de auto is. In welke stap van assemblage, welke plek op de parkeerplaats tot aan de positie op de boot. Ze delen deels van deze informatie met de importeurs. En die kiezen er voor welke informatie de dealer gedeeld wordt.The Wizard schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:16:
[...]
Klopt, maar het traceren van de productie en transport is haast niet mogelijk.
Bij PostNL kan je ook niet volgen in welk sorteer centrum en in welk busje jouw pakketje ligt. Terwijl PostNL dit echt wel weet.
Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue
Fabrikant idd, maar wat is er mis met het delen van de info naar de klant? Al is het maar basale informatie zoals order in ontvangst genomen, ingepland voor productie (tijdslot), productie klaar, wachten op transport, etc.bitwizz schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:28:
[...]
De fabrikant weet exact waar de auto is. In welke stap van assemblage, welke plek op de parkeerplaats tot aan de positie op de boot. Ze delen deels van deze informatie met de importeurs. En die kiezen er voor welke informatie de dealer gedeeld wordt.
Bij PostNL kan je ook niet volgen in welk sorteer centrum en in welk busje jouw pakketje ligt. Terwijl PostNL dit echt wel weet.
CaptainB41 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:32:
[...]
Ik heb identiek dezelfde besteld (zelfde kleur en opties). Besteld op 31.01.22 . Verwachte levering 07.10.22..
Ik kan niet wachten ...
Ja. Via Leaseplan bij Kia Vilvoorde.neel schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:33:
[...]
goede keuze
Ook in Belgie besteld ? Is bij jou de wachttijd alleszins korter.
Agree, een pizza kun je volgen van oven tot voor de deur, een vulpotlood bij bol.com ook, maar een auto van bijna 60K, nee dat kan niet. het is te zot idd.The Wizard schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:32:
[...]
Fabrikant idd, maar wat is er mis met het delen van de info naar de klant? Al is het maar basale informatie zoals order in ontvangst genomen, ingepland voor productie (tijdslot), productie klaar, wachten op transport, etc.
zelfde config: van eind maart nu eind juni geworden. Zou begin december besteld zijn.alwinus schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:11:
[...]
damn, dan ga ik ook voor de mijne vrezen....zelfde uitvoering en kleur, alleen een AWD.
(paar dagen later besteld)
nou, dat is helemaal niet gek zeg ! is vast geen GT-LineJerre1986 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:27:
Nou ja, bij een pizza is de doorlooptijd veel korter en het productieproces een heel stuk minder ingewikkeld waardoor het volgen makkelijker is.JeJeBe schreef op maandag 28 maart 2022 @ 19:05:
[...]
Agree, een pizza kun je volgen van oven tot voor de deur, een vulpotlood bij bol.com ook, maar een auto van bijna 60K, nee dat kan niet. het is te zot idd.
Neemt niet weg dat ik graag ook wat meer zou willen volgen bij Kia, maar deze vergelijking is een beetje appels en peren.
Heel uitgebreid kan het ook niet zijn maar een paar stappen zou best al veel doen voor de klantbeleving:Poulske schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:08:
[...]
Nou ja, bij een pizza is de doorlooptijd veel korter en het productieproces een heel stuk minder ingewikkeld waardoor het volgen makkelijker is.
Neemt niet weg dat ik graag ook wat meer zou willen volgen bij Kia, maar deze vergelijking is een beetje appels en peren.
- Awaiting production
- In production
- Production Finished / Waiting for shipping
- On Vehicle Carrier Transport
- At country of destination
- Arrived at local dealer
Bij bestelling gaven ze aan dat ie nog in productie moest, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen. Gaat om een Plus Advanced.
Gok dat ze er ineens ergens eentje gevonden hebben in de juiste kleur
Precies, geen rocket science aangezien al die data al beschikbaar is.Phusebox schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:14:
[...]
Heel uitgebreid kan het ook niet zijn maar een paar stappen zou best al veel doen voor de klantbeleving:
- Awaiting production
- In production
- Production Finished / Waiting for shipping
- On Vehicle Carrier Transport
- At country of destination
- Arrived at local dealer
Het is geen appels en peren. Technisch gezien is dit perfect mogelijk. De realiteit is dat betere tracking geen enkele extra auto verkoopt en het de fabrikant dus niets oplevert. Een Bol.com zou per direct een hoop klanten kwijtraken als producten niet meer getraceerd konden worden, en bijv. bij Amazon wel.Poulske schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:08:
[...]
Nou ja, bij een pizza is de doorlooptijd veel korter en het productieproces een heel stuk minder ingewikkeld waardoor het volgen makkelijker is.
Groetjes, FaceDown.
Niet helemaal waar, want het draagt bij aan de algehele merkbeleving. Tot nu toe staat Kia dus al met 1-0 achter bij mij door de gebrekkige communicatie.FaceDown schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:50:
[...]
Het is geen appels en peren. Technisch gezien is dit perfect mogelijk. De realiteit is dat betere tracking geen enkele extra auto verkoopt en het de fabrikant dus niets oplevert. Een Bol.com zou per direct een hoop klanten kwijtraken als producten niet meer getraceerd konden worden, en bijv. bij Amazon wel.
[ Voor 18% gewijzigd door Decal1981 op 29-03-2022 12:40 ]
Ik denk dat de fanatici die deze informatie actief najagen en waar mogelijk zelf bij elkaar puzzelen maar een heel klein deel van de autokopers is. Dan is het optuigen van additionele informatiestromen van fabrikant naar importeur naar dealer gewoon een brug te ver. Zeker als je er dan proactief over gaat communiceren, wat het aantal klantcontacten uit- en ingaand zal doen toenemen. Ik denk dat het een weloverwogen keuze is, omdat het minder oplevert dan het kost. Zo zit de hele autoproductiebranche in elkaar.Phusebox schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:55:
[...]
Niet helemaal waar, want het draagt bij aan de algehele merkbeleving. Tot nu toe staat Kia dus al met 1-0 achter bij mij door de gebrekkige communicatie.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Garantie kan je bij elke dealer claimen, dat is geen enkel probleem.itsjohan schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:47:
heb net met een rondje bellen een dealer gevonden die een Plus in DFG al in bestelling heeft staan (levering in juni/juli). Die is echter wel voldoende ver weg dat het niet erg praktisch is om voor problemen of onderhoud daar heen te rijden. iemand ervaring met het bestellen van een nieuwe auto bij dealer 1 maar alle garantie afhandeling & onderhoud bij dealer 2 te doen?
Thanx. Aangezien soms bij dat soort dingen de praktijk anders is dan de theorie toch de vraag maar even opgegooit. Nog even een nachtje er over slapen en maar bestellen dan :-)The Wizard schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:02:
[...]
Garantie kan je bij elke dealer claimen, dat is geen enkel probleem.
Bij mij gaven ze dus aan dat het nog ongeveer een maand duurt nadat de boot is aangekomen tot aflevering. Dat is bijna net zo lang als de auto onderweg is geweest vanuit Zuid-Korea naar hier
Bij mij gaf de dealer alleen aan dat de auto een los datum van 3 april heeft. Daarna heeft de auto nog een bandenwissel en moet het kenteken worden aangevraagd wat 3 werkdagen duurt.Phusebox schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 08:31:
De Grand Uranus komt over een paar dagen aan in Nederland. Zijn er meer mensen die denken dat hun auto op die boot staat en die al iets meer weten van hun dealer over aflevering?
Bij mij gaven ze dus aan dat het nog ongeveer een maand duurt nadat de boot is aangekomen tot aflevering. Dat is bijna net zo lang als de auto onderweg is geweest vanuit Zuid-Korea naar hier
Wanneer de auto is gelost nemen ze contact met mij op.
Het klinkt niet alsof het nog een maand duurt na het lossen, persoonlijk verwacht ik in de week van 11 april de auto op te kunnen halen.
Dat zou wel heel snel zijn, wat ik eerder her en der las was minimaal 2 weken. Maar ja bij mij dus een maand ongeveer, terwijl ik de auto met beschermfolie wil, ongewassen, onbehandeld, geen bandenwissel niks. Enkel gevraagd om ervoor te zorgen dat alle updates gedaan zijn.Poulske schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 08:57:
[...]
Bij mij gaf de dealer alleen aan dat de auto een los datum van 3 april heeft. Daarna heeft de auto nog een bandenwissel en moet het kenteken worden aangevraagd wat 3 werkdagen duurt.
Wanneer de auto is gelost nemen ze contact met mij op.
Het klinkt niet alsof het nog een maand duurt na het lossen, persoonlijk verwacht ik in de week van 11 april de auto op te kunnen halen.
Die van mij kwam met de boot van 15-3 aan. Ik heb een week later de dealer gebeld om dat te laten bevestigen. Tot nu toe nog geen afleverdatum gehoord. Er moet bij mij wel een trekhaak op, maar dat duurt toch geen weken.Phusebox schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:04:
[...]
Dat zou wel heel snel zijn, wat ik eerder her en der las was minimaal 2 weken. Maar ja bij mij dus een maand ongeveer, terwijl ik de auto met beschermfolie wil, ongewassen, onbehandeld, geen bandenwissel niks. Enkel gevraagd om ervoor te zorgen dat alle updates gedaan zijn.
Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA
Nee, je krijgt een beetje het gevoel alsof het afleveren van nieuwe auto's op de tweede plaats komt, de deal is immers toch gesloten en het geld komt wel.JanAllElectric schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:41:
[...]
Die van mij kwam met de boot van 15-3 aan. Ik heb een week later de dealer gebeld om dat te laten bevestigen. Tot nu toe nog geen afleverdatum gehoord. Er moet bij mij wel een trekhaak op, maar dat duurt toch geen weken.
Ze geven meer weken aan dan ze nodig hebben. Ze krijgen in 1 keer veel nieuwe auto's. Deze moeten allemaal vervoerd worden en behandeld worden. Ze moeten ook nog overige onderhoudswerkzaamheden uitvoeren van bestaande klanten en rekening houden met eventuele zieken.Phusebox schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:46:
[...]
Nee, je krijgt een beetje het gevoel alsof het afleveren van nieuwe auto's op de tweede plaats komt, de deal is immers toch gesloten en het geld komt wel.
Meestal duurt het 2 weken en loopt het uit naar 3 of 4 weken.
Ze belde mij 1 dag na levering auto om een afspraak te maken.
Collega van mij krijgt ook een auto van een ander merk en die kreeg bij het maken van de afspraak al te horen dat het een week langer duurt om hem af te leveren vanwege zieken.
[ Voor 11% gewijzigd door De Ideale Man op 30-03-2022 11:56 ]
Ja goed ik ga maar uit van ergens in de eerste helft van mei dan, veel eerder zal ik wel niet hoeven hopen. Zou fijn zijn als ze na het foutje met de bestelling die van ons wat voorrang zouden geven...De Ideale Man schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:53:
[...]
Ze geven meer weken aan dan ze nodig hebben. Ze krijgen in 1 keer veel nieuwe auto's. Deze moeten allemaal vervoerd worden en behandeld worden. Ze moeten ook nog overige onderhoudswerkzaamheden uitvoeren van bestaande klanten en rekening houden met eventuele zieken.
Meestal duurt het 2 weken en loopt het uit naar 3 of 4 weken.
Ze belde mij 1 dag na levering auto om een afspraak te maken.
Die van mij zat op dezelfde boot en kan hem a.s vrijdag ophalen.JanAllElectric schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:41:
[...]
Die van mij kwam met de boot van 15-3 aan. Ik heb een week later de dealer gebeld om dat te laten bevestigen. Tot nu toe nog geen afleverdatum gehoord. Er moet bij mij wel een trekhaak op, maar dat duurt toch geen weken.
Ik had ook een trekhaak besteld maar die was er ook nog niet.
Dus moet daarna wel nog een keer terug voor de trekhaak.
Maar dat was mijn eigen keuze nu heb ik de auto tenminste eerder.
Ja dat is een makkelijke keuze. Zou ook de auto niet laten staan bij de dealer omdat de trekhaak er niet is. Maar ik hoop dat ze die toch wel in november hebben besteld en dus al lang binnen is... Naïef van mij waarschijnlijk.frank3523 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:46:
[...]
Die van mij zat op dezelfde boot en kan hem a.s vrijdag ophalen.
Ik had ook een trekhaak besteld maar die was er ook nog niet.
Dus moet daarna wel nog een keer terug voor de trekhaak.
Maar dat was mijn eigen keuze nu heb ik de auto tenminste eerder.
Yup, ik denk dat mijn picanto gt line ook op de uranus staat. Eergisteren gebeld en hun gaven mij een datum op om hem te kunnen halen in de week van 16 april of 20 aprilPhusebox schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 08:31:
De Grand Uranus komt over een paar dagen aan in Nederland. Zijn er meer mensen die denken dat hun auto op die boot staat en die al iets meer weten van hun dealer over aflevering?
Ik ben wel teleurgesteld in de informatie voorziening van de dealer. Maar zoals ik hier lees is dat dus blijkbaar normaal

Kon ik die van mij maar halen rond 16-20 april. Dat valt alleszins mee dan nog.Claudia1971 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:12:
[...]
Yup, ik denk dat mijn picanto gt line ook op de uranus staat. Eergisteren gebeld en hun gaven mij een datum op om hem te kunnen halen in de week van 16 april of 20 april![]()
Ik ben wel teleurgesteld in de informatie voorziening van de dealer. Maar zoals ik hier lees is dat dus blijkbaar normaal
Die van mij hebben ze te laat besteld door een misverstand, anders was ie er al in maart geweest denk ik. Maar ik heb wel een Plus, die waren sneller leverbaar.Electric schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:22:
Ik neem aan dat die van mij en Phusebox gelijk geleverd worden, ik heb 9 november 2021 besteld.
[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 30-03-2022 14:04 ]
Ik reken nergens op, ben al een aantal keer teleurgesteld met het verzetten van de aflevering sinds augustus verleden jaarPhusebox schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:19:
[...]
Kon ik die van mij maar halen rond 16-20 april. Dat valt alleszins mee dan nog.
Pas als ik de sleutels krijg dan geloof ik het pas.
Hier bevestiging gekregen op +-17 april aankomst Antwerpen, ook een gt-line AWD besteld op 08/11/2021, zal idd de Morning Lily zijn...proxii schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:38:
EV6 GT line AWD besteld in Augustus, zou eindelijk gemaakt zijn op 20 Februari. Had stiekem gehoopt dat hij al op de Grand Uranus zou staan, maar blijkbaar komen er nog een paar weekjes extra bij... zou 25 april aankomen in België (Morning lily?)
Ik kreeg oorspronkelijk bericht dat hij op 11 maart op de kade zou staan. Uiteindelijk kreeg ik bericht op 15 maart dat de auto reeds bij de dealer was en dat ze de trekhaak aan het plaatsen waren. Uiteindelijk de auto dan opgehaald op 18 maart. Het kan dus ook snel gaan, weliswaar in België (een Earth met warmtepomp).
En dan kan het echte lange wachten zonder updates beginnen...

:fill(white):strip_exif()/f/image/I0Wiyd3QN421f3vxoACsH6rg.png?f=user_large)
Grand Uranus
Positie: Keltische ZeeVertrokken: 27 februari
Volgende stop: Le Havre (1 april)
Aankomst in Rotterdam : 2 april
De auto staat al wel bij de dealer. "Vertraging" komt nu vooral omdat ze blijkbaar per 1e van iedere maand pas de kentekens aanvragenPhusebox schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:46:
[...]
Nee, je krijgt een beetje het gevoel alsof het afleveren van nieuwe auto's op de tweede plaats komt, de deal is immers toch gesloten en het geld komt wel.

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA
Oh ja joh....wat een kul. Ik zou daar nu toch wel stampij om maken na alle eerdere vertragingenJanAllElectric schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:01:
[...]
De auto staat al wel bij de dealer. "Vertraging" komt nu vooral omdat ze blijkbaar per 1e van iedere maand pas de kentekens aanvragen. Het wordt bij mij nu 2e week april. Dus ongeveer 4 weken naar aankomst boot.
Bizar, dan zou ik zeggen; ik maak mijn facturen ook altijd de eerste van de maand over dus dan zien jullie de betaling wel op 1 mei verschijnen.JanAllElectric schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:01:
[...]
De auto staat al wel bij de dealer. "Vertraging" komt nu vooral omdat ze blijkbaar per 1e van iedere maand pas de kentekens aanvragen. Het wordt bij mij nu 2e week april. Dus ongeveer 4 weken naar aankomst boot.
benzineprijs is niet leuk, laadbox (zonnestroom) hangt al maanden aan de muur.
5-4: update, dealer verwacht levering circa 22-4, dus stond blijkbaar ook op de Grand Uranus
[ Voor 21% gewijzigd door VilaVila op 05-04-2022 12:16 ]
Dan doet die dealer van mij het beter. Heb ook express een kleinere dealer uitgezocht en niet zo'n grote autogroep. Daar word je meestal maar als een nummertje behandeld.JanAllElectric schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:01:
[...]
Phusebox schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:18:
Update: de Grand Uranus is bezig aan zijn overtocht van Ierland naar het vasteland van Europa. Komt vanavond of vannacht aan in Le Havre, Frankrijk. Daarna over 2 dagen in Rotterdam.
En dan kan het echte lange wachten zonder updates beginnen...![]()
[Afbeelding]
De morning chant is sinds vanmorgen aangekomen in Vlissingen. Misschien dat daar ook nog wat op staat?Grand Uranus
Positie: Keltische Zee
Vertrokken: 27 februari
Geen idee. Die kwam ook uit het niets. Maar goed ik moet toch al tot mei wachten blijkbaar.
Verder zijn er ook mensen die zeggen dat er schepen amvan Glovis voor Kia varen maar dacht dat die voor Hyundai waren.
Met vriendelijke groet,
Bilthoven: 21 x Trina Solar - Mono 325 All Black Half Cut PERC. 7xNO helling 13, 9xSW helling 13, 5xSW helling 45. Totaal 6825wp. Etten-Leur 10 x 255wp. Totaal 2550wp
Die richting Vlissingen is inmiddels wel aangekomen, al heb ik geen idee of daar ook auto's op staan?
Phusebox schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:18:
Update: de Grand Uranus is bezig aan zijn overtocht van Ierland naar het vasteland van Europa. Komt vanavond of vannacht aan in Le Havre, Frankrijk. Daarna over 2 dagen in Rotterdam.
En dan kan het echte lange wachten zonder updates beginnen...![]()
[Afbeelding]Grand Uranus
Positie: Keltische Zee
Vertrokken: 27 februari
Fingers crossed.Darksprout schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 18:54:
I just hope mine is on it!!! Like others have said, I really don’t understand why dealers don’t know which ship cars are loaded into. They have the VIN so someone knows…. 🤷🏼♂️
[...]
May is so close, yet so far away
@Phusebox waar maak je eigenlijk druk om. Jij bent nu 1 van de gelukkige die weet dat zijn auto binnenkort op de oprit staat binnen 4 weken. Andere die veel eerder hebben besteld weten nog niets. 4 weken wachtend duurt lang als je weet wat je krijgt, maar eigenlijk zijn ze zo om en misschien krijg je de auto wel eerder. Succes met wachten.Phusebox schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:29:
[...]
Fingers crossed.
May is so close, yet so far away
Je hebt gelijk hoor, vandaar ook de knipoog. En na het wachten is de lol er ook af, dus moet het eigenlijk zien als een paar weken extra genieten van de voorpret.De Ideale Man schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:27:
[...]
@Phusebox waar maak je eigenlijk druk om. Jij bent nu 1 van de gelukkige die weet dat zijn auto binnenkort op de oprit staat binnen 4 weken. Andere die veel eerder hebben besteld weten nog niets. 4 weken wachtend duurt lang als je weet wat je krijgt, maar eigenlijk zijn ze zo om en misschien krijg je de auto wel eerder. Succes met wachten.
Je denkt dan, oh eind april gaan we een paar dagen weg, dan zou het fijn zijn als dat met de EV6 kan. Maar aan de andere kant, kan ik nu afscheid nemen van mijn huidige auto met een laatste tripje en komen er nog genoeg reizen met de EV6 hopelijk.
Ik zag hem net toevallig, maar hij is ook positief over veel dingen. Alleen laat hij ook duidelijk horen waar hij minder dol op is.De Ideale Man schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:52:
Wil je een negatief filmpje zien van de kia ev6!!
[YouTube: I wanted to LOVE the KIA EV6!!!]
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Ja. Zodra VIN bekend is kunnen zij kenteken aanvragen.woerdensliesje schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:12:
Kunnen die dealers al een kentekenplaat aanvragen voordat de auto bij hen binnen is? Oftewel, heeft het zin voor allen van ons die de auto op de grand uranus hebben zitten om vandaag of morgen een berichtje naar de dealer te doen zodat het niet op 1 mei pas aangevraagd hoeft te worden?
Met vriendelijke groet,
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Mijn eerste post hier. Vandaag de bevestiging dat de Kia EV6 is besteld bij de dealer via LeasePlan. Het betreft een zwarte GT-Line AWD. (Vorige week bij LeasePlan besteld, levering week 44).
Hiep hiep hoera.
/f/image/KKCup974Nbe1l4cjFi0a8RfQ.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door GooD2SeeYou op 03-04-2022 07:54 ]
Hmmm, geen jaartal...GooD2SeeYou schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:56:
Hi allemaal,
Mijn eerste post hier. Vandaag de bevestiging dat de Kia EV6 is besteld bij de dealer via LeasePlan. Het betreft een zwarte GT-Line AWD.
Hiep hiep hoera.
[Afbeelding]
Ik heb op 23 maart een plus besteld maar hoe kan jou dealer nu al zien dat hij in week 35 gemaakt wordt?GoEV6 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:24:
Mij bestelde EV6 plus staat op de planning voor week 35. Vorige week besteld.
Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.
Ik zie dat de diepgang in Ierland met 0,2m is afgenomen en in Frankrijk met 0,3m. Benieuwd hoeveel ze bij ons lossen.
Week 35 is de geplande aflevering. Dat geeft leaseplan tenminste aan.marc4547 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 01:00:
[...]
Ik heb op 23 maart een plus besteld maar hoe kan jou dealer nu al zien dat hij in week 35 gemaakt wordt?
Is it here…? Is it here….??Phusebox schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 11:50:
Nou de Grand Uranus komt binnen een paar uur aan in Rotterdam, ligt nu net voor de kust.
Ik zie dat de diepgang in Ierland met 0,2m is afgenomen en in Frankrijk met 0,3m. Benieuwd hoeveel ze bij ons lossen.
Is my car on it?? 🫣🫣🫣🫣🫣🫣🫣
It should be but there was only about 3 days from it being made with a vin and the ship leaving 😬
No one knows!!!! 🤷🏼♂️
Jep sitting in the dock before it leaves again tomorrow I believe.Darksprout schreef op zondag 3 april 2022 @ 12:04:
[...]
Is it here…? Is it here….??
Is my car on it?? 🫣🫣🫣🫣🫣🫣🫣
It should be but there was only about 3 days from it being made with a vin and the ship leaving 😬
No one knows!!!! 🤷🏼♂️
Guess they don't unload on Sunday?
Fingers crossed yours is on there as well. And mine, because I am not sure either.
Maar ja, voor mij hoeft hij maar 2 ton lichter te zijn geworden
EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren
Wie weet wordt deze nu eerder geleverd. Kan niet meer wachten om van Diesel naar volledige elektrisch te gaan rijden.
AUDI A6 DIESEL 2012 kan niet wachten op mijn KIA EV6 GT-LINE Zwart (Aurora Black Pearl)
Vreemd. En nu naar Antwerpen was ook niet het originele plan volgens mij. Zou eerst naar Duitsland en UK gaan.ERN5T schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:31:
De Grand Uranus is weer onderweg en hij ligt maar 10cm hoger dan voor het bezoek aan Rotterdam.
Maar ja, voor mij hoeft hij maar 2 ton lichter te zijn geworden
Jullie hadden uiteraard gelijk; Louwman besteld een heleboel vooruit en verkoopt dus met name de auto's die ze al in optie hebben staan. Daarmee kunnen ze dus snel schakelen. Nu bestellen gaf hij aan is levering 2023.
Sterkte met het lange wachten allen - en veel veilige en mooie kilometers toegewenst
Gefeliciteerd, leuk zo snel een nieuwe auto in deze tijd.Jerre1986 schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:59:
Zojuist opgehaald en was totally worth the wait (en ik weet dat ik maar weinig heb hoeven waiten). Ook het schuifdakje is echt een genot (had het nog niet gezien).
Jullie hadden uiteraard gelijk; Louwman besteld een heleboel vooruit en verkoopt dus met name de auto's die ze al in optie hebben staan. Daarmee kunnen ze dus snel schakelen. Nu bestellen gaf hij aan is levering 2023.
Sterkte met het lange wachten allen - en veel veilige en mooie kilometers toegewenst
Vandaag zeker de hele dag met open dak gereden?
De boot is nu naar Antwerpen gevaren na 1 dag in Rotterdam, terwijl die eigenlijk pas over meer dan een week in Antwerpen zou moeten zijn (na Duitsland en Engeland). Ook is er in Rotterdam weinig gelost gezien de diepgang?
Blijft vreemd, want het schema van Eukor zegt nog steeds dat de boot over dik een week in Antwerpen aankomt.
Ah fijn weer een wachtende minderPoulske schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 08:52:
Gisteren om 21:30 een (automatische?) mail van de dealer ontvangen dat de auto ontvangen is bij de dealer. Ze gaan hem rijklaar maken en binnenkort een afspraak plannen.
Denk dat je auto dan niet op de Grand Uranus stond.
Hahaha, nee gisteren even nietDe Ideale Man schreef op maandag 4 april 2022 @ 17:46:
[...]
Gefeliciteerd, leuk zo snel een nieuwe auto in deze tijd.
Vandaag zeker de hele dag met open dak gereden?
Ik denk het wel. Alleen bericht dat de auto op de kade staat. Hij moet nog vervoerd worden naar de Dealer. Als goed is krijgt iedereen nu bericht welke op deze boot stond.Phusebox schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:20:
[...]
Ah fijn weer een wachtende minder
Denk dat je auto dan niet op de Grand Uranus stond.
Nee hij zegt toch ontvangen bij de dealer...De Ideale Man schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:01:
[...]
Ik denk het wel. Alleen bericht dat de auto op de kade staat. Hij moet nog vervoerd worden naar de Dealer. Als goed is krijgt iedereen nu bericht welke op deze boot stond.
Ja de mail is van de dealer, daarin zeggen ze letterlijk dat de auto bij de dealer staat.
Geen idee welke boot hij stond, ben allang blij dat ik wat perspectief heb.
Klopt, sorry verkeerd begrepen.Poulske schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:05:
@De Ideale Man @Phusebox
Ja de mail is van de dealer, daarin zeggen ze letterlijk dat de auto bij de dealer staat.
Geen idee welke boot hij stond, ben allang blij dat ik wat perspectief heb.
Dan stond inderdaad op een andere boot.
Hopelijk heb je hem dan binnen 1 of 2 weken

Zou, indien dit voor alle dealers geldt, voor de Grand Uranus mensen betekenen dat ze rond 22-25 april bij de dealer zullen arriveren.
Heb even googled.JST94 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 08:49:
Hoe gaan jullie na op welke boot je auto staat (Of is dit meer een gokje?). Ik heb laatst een 77.4KWH Plus RWD besteld via Athlon (Dit betreft een Athlon editie en is dus al eerder besteld bij Kia, het betreft geen hele nieuwe bestelling). Verwachting is Augustus, dus ik moet nog even geduld hebben.
https://www.vesselfinder....MO-9472206-MMSI-477142300
:fill(white):strip_exif()/f/image/TLdLfwrXhmoWf6SScZRkmwZ2.png?f=user_large)
AUDI A6 DIESEL 2012 kan niet wachten op mijn KIA EV6 GT-LINE Zwart (Aurora Black Pearl)
Wat een heerlijk gevoel zal dat zijn zeg.Poulske schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:31:
Nu bericht ontvangen dat ze de auto dinsdag thuis afleveren. Nog eventjes en ik kan het topic verlaten.

Welke type had je besteld ? air, plus, advanced, GT-Line , 58KWh, 77,4 kWh?
Air, 58kWH, kleur Deep Forest Green. Ja ben benieuwd, wordt mijn eerste EV.Sam Shaydee schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:36:
[...]
Wat een heerlijk gevoel zal dat zijn zeg.![]()
Welke type had je besteld ? air, plus, advanced, GT-Line , 58KWh, 77,4 kWh?
2 november besteld, lange zit geweest.
Hier ook begin november maar duurt nog een maandje (maximaal hopelijk).Poulske schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:41:
[...]
Air, 58kWH, kleur Deep Forest Green. Ja ben benieuwd, wordt mijn eerste EV.
2 november besteld, lange zit geweest.