Mijn ervaring met de 43P635:
Maar 1 usb aansluiting, dit had ik kunnen weten maar helaas niet opgelet. Hij zit ook op een *#@ plek, precies achter de ci+ module. Die heb ik er eerst uitgetrokken, toen de usb van mijn ext hdd erin en die blijft er nu ook in.
Edit: zojuist een usb hub met voeding aangesloten, dit lijkt goed te werken. Dus nu geen 1 maar 4 poorten. En makkelijker toegankelijk.
De AB heeft helaas geen Previous channel/swap" knop. Wordt hier vrij veel gebruikt, dus even op Ali gekeken en hier stond een bijna identieke AB op met wel deze knop die een andere knop vervangt (links van de 0) op de AB die ik nu heb, die knop is toch overbodig dus hopelijk gaat dit lukken. Komt over een paar dagen al binnen als het goed is.
Dan heb ik de standaard mediaspeler even getest, maar dit is niks, de ondertiteling is zo klein daar mag wel een loep bij. Helaas zijn ze ook niet te vergroten. Gelukkig is Kodi makkelijk te installeren via Google tv, dus ook opgelost. Mocht dit overigens niet bevallen dan overweeg ik nog een nvidia shield pro aan te schaffen. Maar verwacht eigenlijk dat dit wel bevalt, scheelt weer ruim 200 euro.
Het geluid vind ik vrij matig. Dit was echt veel beter op mijn Samsung UE40J6240 van 7 jaar oud.
Maar goed er is nog genoeg budget over voor eventueel een soundbar of sonos speaker mocht ik er niet aan kunnen wennen. (had namelijk eerst een Sony op het oog á 550 euro.)
Dan de kleuren...
Dit is echt een hele puzzel om dit te krijgen zoals je wilt. Misschien kunnen hier wat instellingen gedeeld worden onderling voor het gemak.
Ik denk dat ik hem nu heb zoals ik wil maar dat zeg ik met een flinke slag om de arm.
Ook ervaar ik soms wat wazig beeld. Bijv. bij RTL Z, daar loopt altijd tekst onder langs en dat is niet haarscherp. Ook sommige gezichten ervaar ik als niet scherp. Kan dit komen omdat het een 4k tv is en nog niet alle zenders hier geschikt voor zijn? Of ligt het aan een instelling?
Tot slot vind ik het irritant dat het menu zo snel weg is. Ben je even ergens mee bezig, gaat na zoveel tijd het menu weg, kun je weer opnieuw beginnen.
Tevreden? Ja en nee. Het is heel erg wennen allemaal. En misschien ben ik ook wat een zeikerd. De prijs maakt het in ieder geval een stuk mooier apparaat. En misschien dat ik dit ook wel zo had ervaren bij een duurdere sony/lg/panasonic/Samsung.
Google tv is in ieder geval geweldig. En met de juiste instellingen en wat gewenning denk ik toch wel dat hij zijn geld waard is.
Hopelijk kan iemand me nog helpen met het "wazige beeld" probleem.
[
Voor 3% gewijzigd door
Blueflame_Core op 15-11-2023 10:11
. Reden: Stukje aanvulling ]