Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-09 11:43
Eric_Cantona schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:38:
[...]

Ja, eigenlijk meteen ook gedaan. Buiten een soft reset ga ik niet teveel pielen.

Nu bijna 4 dagen later nog geen oplossing. Dagelijks contact gezocht, maar ze geven vrij slecht thuis. Geen MediaMarkt meer voor mij.
Ik bestel TV’s altijd online, is er iets mis, dan gaat die gewoon retour.
Heb mijn TCL ook bij mediamarkt gekocht, was nu eenmaal de goedkoopste. Nu, een 85” kan je niet vervoeren als je geen bestelwagen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:06

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Engineer Stewie schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:06:
[...]

Ik bestel TV’s altijd online, is er iets mis, dan gaat die gewoon retour.
Heb mijn TCL ook bij mediamarkt gekocht, was nu eenmaal de goedkoopste. Nu, een 85” kan je niet vervoeren als je geen bestelwagen hebt.
Ik ook veel, maar nog nooit een doa gehad. Vanmorgen wederom een bericht gestuurd, geen reactie meer ontvangen. Ik zit dus komend weekend ook zonder, en dan zijn we alweer een week verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Sinds een weekje de eigenaar van de TCL 55C745. Werkt als een zonnetje, maar toch wat vraagjes:

- Waarom zie ik geen "Live" in mijn google home scherm? Heeft dat met regio te maken?
- Als de TV aan de Wifi is aangemeld, zie ik in de Google Home app de TV niet als apparaat verschijnen. Moet de Wifi op een bepaalde instelling staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Eric_Cantona schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:38:
[...]

Ja, eigenlijk meteen ook gedaan. Buiten een soft reset ga ik niet teveel pielen.

Nu bijna 4 dagen later nog geen oplossing. Dagelijks contact gezocht, maar ze geven vrij slecht thuis. Geen MediaMarkt meer voor mij.
Tv inpakken en naar de dichtstbijzijnde mm en zeggen succes ermee ik wil een nieuwe tv of mijn geld terug
Wat er nu gebeurt is dat ze zorgen dat je buiten de ruil periode komt voor doa en zullen je ze verwijzen naar de fabrikant

Ik begrijp ook niet dat mensen nog spullen kopen bij die rommel toko ze staan toch echt niet bekend om de goede service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 00:11
Bij kamera expess had ik mijn TCL eerst gekocht maar scherm was intern stuk waardoor hij meteen als DOA bestempeld was na een belletje en geld binnen week terug was omdat het uitverkocht was. Daarna ergens anders gekocht met installatie Service omdat ik geen gedoe wilde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Steenw schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 16:16:
[...]

Tv inpakken en naar de dichtstbijzijnde mm en zeggen succes ermee ik wil een nieuwe tv of mijn geld terug
Wat er nu gebeurt is dat ze zorgen dat je buiten de ruil periode komt voor doa en zullen je ze verwijzen naar de fabrikant

Ik begrijp ook niet dat mensen nog spullen kopen bij die rommel toko ze staan toch echt niet bekend om de goede service
Ja, dat is een beetje het probleem. Ik had lekker vakantie met de kids, maar vanaf komende week weer aan het werk. Maar misschien morgen nog maar doen dan. Dichtstbijzijnde MM is 20km van me vandaan. Ik had de laatste dag van de vakantie liever anders willen besteden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

En inmiddels tv geruild, de nieuwe staat al te shinen op z'n plek.

Volgende uitdaging, mijn soundbar aansluiten en er ook nog geluid uit krijgen. Dat is gelukt, echter reageert de soundbar niet op de afstandsbediening van de tv helaas. Dat werkte met de Google TV Chromecastjes wel leuk, nu zit ik alsnog met 2 AB's :X

Via digitale optische ingang krijg ik nu in ieder geval nog geluid, via ARC helemaal niks (2 hdmi kabels geprobeerd).

Iemand dit wel werkend gekregen?

Gaat om een Samsung HW-T650 soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
Eric_Cantona schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 14:24:
En inmiddels tv geruild, de nieuwe staat al te shinen op z'n plek.

Volgende uitdaging, mijn soundbar aansluiten en er ook nog geluid uit krijgen. Dat is gelukt, echter reageert de soundbar niet op de afstandsbediening van de tv helaas. Dat werkte met de Google TV Chromecastjes wel leuk, nu zit ik alsnog met 2 AB's :X

Via digitale optische ingang krijg ik nu in ieder geval nog geluid, via ARC helemaal niks (2 hdmi kabels geprobeerd).

Iemand dit wel werkend gekregen?

Gaat om een Samsung HW-T650 soundbar.
Ik heb niet de zelfde tv maar heb je de soundbar aangesloten op de earc poort er zit meestal maar 1 op een tv en dat hoeft niet hdmi poort 1 te wezen en ik zou nog eens rustig door de instellingen van je tv lopen kijken of er ergens iets staat over afstandsbedieningen was bij mijn tv wel het geval

Ieder geval veel plezier van je nieuwe en werkende tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Steenw schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 14:55:
[...]

Ik heb niet de zelfde tv maar heb je de soundbar aangesloten op de earc poort er zit meestal maar 1 op een tv en dat hoeft niet hdmi poort 1 te wezen en ik zou nog eens rustig door de instellingen van je tv lopen kijken of er ergens iets staat over afstandsbedieningen was bij mijn tv wel het geval

Ieder geval veel plezier van je nieuwe en werkende tv
Natuurlijk op de ARC poort, maar de soundbar blijft aangeven dat speaker via tv verloopt. Ook binnen instellingen op tv eigenlijk alle opties geprobeerd (binnen GoogleTV, zijn er nog andere instellingen?).

Weer wennen aan 2 AB's maar als het niet anders is ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.N.Brinkman
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-09 12:53
Eric_Cantona schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:08:
[...]

Natuurlijk op de ARC poort, maar de soundbar blijft aangeven dat speaker via tv verloopt. Ook binnen instellingen op tv eigenlijk alle opties geprobeerd (binnen GoogleTV, zijn er nog andere instellingen?).

Weer wennen aan 2 AB's maar als het niet anders is ..
Kan het zijn dat de soundbar geen eARC is maar ARC? Dan is het mogelijk dat hij het format niet kan weergeven. Is het mogelijk om de TV niet digitaal maar CPM uit te laten sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

A.N.Brinkman schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:19:
[...]

Kan het zijn dat de soundbar geen eARC is maar ARC? Dan is het mogelijk dat hij het format niet kan weergeven. Is het mogelijk om de TV niet digitaal maar CPM uit te laten sturen?
CPM?

Om het "probleem" nu te omzeilen heb ik mijn 4k Chromecast aan de tv gehangen. Echter krijg ik de aan/uit knop niet op de tv geprogrammeerd. Dus via een voice command zet ik de tv aan (die standaard zegt dat de tv niet beschikbaar is, maar toch gaat deze aan). En voor d rest werkt het dan.

Ik had ook best veel gedoe met iptv, bufferen en beeldverhouding liep niet lekker. Dat werkt nu beter, vraag me niet waarom.

Dus eigenlijk heb ik van een smart tv een dumb tv gemaakt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.N.Brinkman
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-09 12:53
Eric_Cantona schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:21:
[...]

CPM?

Om het "probleem" nu te omzeilen heb ik mijn 4k Chromecast aan de tv gehangen. Echter krijg ik de aan/uit knop niet op de tv geprogrammeerd. Dus via een voice command zet ik de tv aan (die standaard zegt dat de tv niet beschikbaar is, maar toch gaat deze aan). En voor d rest werkt het dan.

Ik had ook best veel gedoe met iptv, bufferen en beeldverhouding liep niet lekker. Dat werkt nu beter, vraag me niet waarom.

PCM is een manier om analoog geluid digitaal door te geven, vaak is deze optie aanwezig in het menu bij hdmi audio uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
Iemand ervaring met de TCL 55C845 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:37
Eric_Cantona schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:21:
[...]

CPM?

Ik heb nu exact dezelfde problemen met mijn Samsung Soundbar en TCL (55C731). Werkt gewoon niet meer, krijg er niet eens geluid uit nu. Hier overigens ook aan/uit TV niet te programmeren met de Chromecast, want dan werkt alles wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metmet
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-05 22:40
Hoi allen,

Ik heb een probleem met de 85C845 ik heb nog steeds dat de Google TV bij op starten spontaan opnieuw opstart ( gebeurd niet altijd) ook na het opschonen van de cash… ik neem dat maar voor lief en zal Apple TV aanschaffen. Probleem 2 is dat ik met Dolby Vision films het Soap Opera Effect heb en ik heb alle motion opties uitgezet. Helaas kan je met DV films allen de optie helder en donker instellen en verder niks..

Heeft iemand en oplossing om het soap opera effect te killen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:29
Sinds deze week de 98C735. Met deze (https://www.muurbeugel.nl...el-max-100-inch-tv/p10029) aan de muur gehangen. (was even spannend ivm grootte en gewicht van de tv, maar uiteindelijk goed te doen).

Erg tevreden over het beeld. Tv (van kpn) is goed, streaming van 4k materiaal is fantastisch. Kom van een LG OLED, en alhoewel het natuurlijk niet zo zwart is als OLED is het erg mooi en valt het me zeker niet tegen.

Het formaat daar ben je sneller aan gewend dan je zou denken.

Paar probleempjes. De tv zou Airplay 2 moeten hebben, maar mijn iPhone ziet het niet. Kan in de instellingen van de tv ook niets vinden om het in te stellen. (instellingen kunnen trouwens sowieso een behoorlijk doolhof zijn). Iemand anders met deze (of soortgelijke) tv airplay wel aan de praat gekregen?

Ander probleem is met Disney+ en Apple TV, vaak bij het starten van een stream blijft het beeld schokkerig in en uitzoomen. Alsof de tv constant de aspect ratio blijft aanpassen. Naar de instellingen gaan en deze voor het beeld formaat aan en uit zetten lost het meestal op. Echter bij zelfde instellingen een volgende keer weer en dan moet ik de opties weer (willekeurig lijkt het) aan en uit zetten.

Tot slot herken ik me ook in het Soap Opera effect van @Metmet. Aangezien de instellingen voor motion options verdwijnen lijkt hier niets aan te doen. (overigens snapt mijn dochter niet wat ik bedoel en krijg het niet uitgelegd waarom ik het niet prettig vind om zo te kijken).

(@Oden en @Rivak , ik ben even zo vrij om jullie te taggen aangezien jullie volgens mij ook deze tv hebben.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
Roodaap schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:36:
Sinds deze week de 98C735. Met deze (https://www.muurbeugel.nl...el-max-100-inch-tv/p10029) aan de muur gehangen. (was even spannend ivm grootte en gewicht van de tv, maar uiteindelijk goed te doen).

Erg tevreden over het beeld. Tv (van kpn) is goed, streaming van 4k materiaal is fantastisch. Kom van een LG OLED, en alhoewel het natuurlijk niet zo zwart is als OLED is het erg mooi en valt het me zeker niet tegen.

Het formaat daar ben je sneller aan gewend dan je zou denken.

Paar probleempjes. De tv zou Airplay 2 moeten hebben, maar mijn iPhone ziet het niet. Kan in de instellingen van de tv ook niets vinden om het in te stellen. (instellingen kunnen trouwens sowieso een behoorlijk doolhof zijn). Iemand anders met deze (of soortgelijke) tv airplay wel aan de praat gekregen?

Ander probleem is met Disney+ en Apple TV, vaak bij het starten van een stream blijft het beeld schokkerig in en uitzoomen. Alsof de tv constant de aspect ratio blijft aanpassen. Naar de instellingen gaan en deze voor het beeld formaat aan en uit zetten lost het meestal op. Echter bij zelfde instellingen een volgende keer weer en dan moet ik de opties weer (willekeurig lijkt het) aan en uit zetten.

Tot slot herken ik me ook in het Soap Opera effect van @Metmet. Aangezien de instellingen voor motion options verdwijnen lijkt hier niets aan te doen. (overigens snapt mijn dochter niet wat ik bedoel en krijg het niet uitgelegd waarom ik het niet prettig vind om zo te kijken).

(@Oden en @Rivak , ik ben even zo vrij om jullie te taggen aangezien jullie volgens mij ook deze tv hebben.)
Dat zijn bij mij geen paar probleempjes lijkt mij nogal irritant ik hoop dat je ze opgelost krijgt maar als ik het zo hoor zou ik hem retour afzender doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Steenw schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:55:
[...]

Dat zijn bij mij geen paar probleempjes lijkt mij nogal irritant ik hoop dat je ze opgelost krijgt maar als ik het zo hoor zou ik hem retour afzender doen
Voor mij een van de redenen om de smart functionaliteit van tv’s niet te gebruiken! In plaats daarvan gebruik ik een AppleTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivak
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 17:36
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:05:
[...]

Voor mij een van de redenen om de smart functionaliteit van tv’s niet te gebruiken! In plaats daarvan gebruik ik een AppleTV.
Voor mij idem, maar dan met een ShieldTV en een Zidoo mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superman
Apps die ik nodig hebt zitten ook in Xbox waardoor ik geen gebruik maakt van die smart gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
Steenw schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:55:
[...]

Snap je opmerking aan de hand van mijn bericht. Twee regels over hoe tevreden ik ben en de rest over “nadelen/problemen”. Na je reaktie nog wezen pielen in de instellingen van de tv. En dat is overigens het grootste probleem van deze tv (en wellicht tcl in het algemeen, dit is mijn eerste van dit merk). De complexiteit van de instellingen. Veel opties waar eigenlijk niet echt duidelijk is wat het doet en alle opties zijn niet altijd zichtbaar.
Ergens diep in de instellingen kwam ik een “game” instelling tegen die ik eerder aan had gezet, die heb ik nu uitgezet. Probleem met aspect ratio lijkt daarmee opgelost (speelde overigens alleen bij dolby-vision input). Al kan het ook de automatische herkenning van input zijn die ik ook heb ergens heb uitgezet (in een sub-menu wat ook niet altijd zichtbaar is 8)7 ). Belangrijkste, werkt weer zoals het hoort.

AirPlay is meer een principe dingetje. Het zou er op moeten zitten maar lukt me niet. Eerlijk gezegd zou ik er vervolgens geen gebruik van maken.

Belangrijkste boodschap is dat 98 inch echt genieten is! Dat ondanks de, vergeleken met andere merken, erg lage prijs de kwaliteit van het beeld super mooi is. Beter dan ik had verwacht!

(Gelukkig maar, want een tv van dit formaat retour sturen is een lastige opgave :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:19

Illusion

(the art of)

Roodaap schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:17:
[...]

Snap je opmerking aan de hand van mijn bericht. Twee regels over hoe tevreden ik ben en de rest over “nadelen/problemen”. Na je reaktie nog wezen pielen in de instellingen van de tv. En dat is overigens het grootste probleem van deze tv (en wellicht tcl in het algemeen, dit is mijn eerste van dit merk). De complexiteit van de instellingen. Veel opties waar eigenlijk niet echt duidelijk is wat het doet en alle opties zijn niet altijd zichtbaar.
Ergens diep in de instellingen kwam ik een “game” instelling tegen die ik eerder aan had gezet, die heb ik nu uitgezet. Probleem met aspect ratio lijkt daarmee opgelost (speelde overigens alleen bij dolby-vision input). Al kan het ook de automatische herkenning van input zijn die ik ook heb ergens heb uitgezet (in een sub-menu wat ook niet altijd zichtbaar is 8)7 ). Belangrijkste, werkt weer zoals het hoort.

AirPlay is meer een principe dingetje. Het zou er op moeten zitten maar lukt me niet. Eerlijk gezegd zou ik er vervolgens geen gebruik van maken.

Belangrijkste boodschap is dat 98 inch echt genieten is! Dat ondanks de, vergeleken met andere merken, erg lage prijs de kwaliteit van het beeld super mooi is. Beter dan ik had verwacht!

(Gelukkig maar, want een tv van dit formaat retour sturen is een lastige opgave :X )
Even een dubbelcheck. Je hebt de handleiding gelezen? Bijv https://www.manua.ls/tcl/75c735/manual?p=16

Het lijkt alsof wifi op de tv aan moet staan, als tweaker zijnde neem ik aan dat je hem via een netwerkkabel hebt aangesloten. Dus probeer het eens via wifi? Soms implementeren fabrikanten dingen gewoon ruk.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
Illusion schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:39:
[...]

Even een dubbelcheck. Je hebt de handleiding gelezen? Bijv https://www.manua.ls/tcl/75c735/manual?p=16

Het lijkt alsof wifi op de tv aan moet staan, als tweaker zijnde neem ik aan dat je hem via een netwerkkabel hebt aangesloten. Dus probeer het eens via wifi? Soms implementeren fabrikanten dingen gewoon ruk.
Thx voor meedenken. In de handleiding van mijn model staat niets over AirPlay en in de settings is die instelling uit jou link dan ook niet te vinden. Kan online vinden dat het gewoon automatisch moet werken en er dus niets in te stellen valt. Heb de tv initieel met kabel aangesloten maar dan werkt de wifi niet. Dus nu op wifi. Apple geeft aan dat tv en iPhone op zelfde wifi netwerk moeten zitten. Zou kunnen dat het met mijn kpn super wifi versterkers te maken heeft. Heb ook wel eens gedoe gehad met Sonos die niet te vinden was. Sowieso gezeik met die superwifi punten die volgens de kpn app niet eens bestaan in mijn netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Laatst online: 23:19

Illusion

(the art of)

Roodaap schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:09:
[...]

Thx voor meedenken. In de handleiding van mijn model staat niets over AirPlay en in de settings is die instelling uit jou link dan ook niet te vinden. Kan online vinden dat het gewoon automatisch moet werken en er dus niets in te stellen valt. Heb de tv initieel met kabel aangesloten maar dan werkt de wifi niet. Dus nu op wifi. Apple geeft aan dat tv en iPhone op zelfde wifi netwerk moeten zitten. Zou kunnen dat het met mijn kpn super wifi versterkers te maken heeft. Heb ook wel eens gedoe gehad met Sonos die niet te vinden was. Sowieso gezeik met die superwifi punten die volgens de kpn app niet eens bestaan in mijn netwerk.
Dan vraag ik me sterk af of deze tv wel airplay heeft.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superman
Illusion schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:33:
[...]

Dan vraag ik me sterk af of deze tv wel airplay heeft.
Er is een Telegram groep voor TCL tv, vraag daar of iemand het wel heeft anders kloppen specificaties van die model niet en zal ik koop ontbinden. https://t.me/tclupdates_discussion

Zelf heb ik ergens gelezen dat Europa andere specificaties heeft dan Chinese modellen ondanks zelfde naam gebruik.

[ Voor 14% gewijzigd door Superman op 07-10-2023 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJ pc
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:23
Wij hebben sinds een tijdje de TCL 55C731 Zwart
waar ik tegen aanloop is dat een actiefilm alles behalve vloeiend loopt.

Bij snel bewegende beelden ziet het er eigenlijk gewoon niet uit. Nu ben ik erachter gekomen
dat het waarschijnlijk door het upscalen komt. Als ik een film pak in 4K dan is het probleem er niet
maar is het een film in 1440P op 1080 of nog erger 720 dan wordt het steeds erger. Herkennen mensen
dit probleem? Is dit op te lossen met een instelling in de tv? Zijn er sowieso mensen die een handleiding hebben om de tv op de 'beste' instellingen te zetten qua beeld? Er zijn zoveel opties in zoveel verschillend menu's... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• conhen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:13

conhen

Anti-Wappie

EJ pc schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:16:
Zijn er sowieso mensen die een handleiding hebben om de tv op de 'beste' instellingen te zetten qua beeld?
De minst ergerlijke instellingen bewerkstellig je bij eigenlijk alle TV's door het uitzetten van alle zogenaamde intelligente verbeter-opties. En zet je tv-decoder op een P resolutie, niet op I.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Hebben jullie gemerkt dat sinds de review op de frontpage (30/10), mediamarkt diezelfde dag alle prijzen 100 euro heeft verhoogd? :+ (mediamarkt, die als enige TCL verkoopt blijkbaar, zie pricewatch)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6wEn4S6-NbeOUGp8UUuJsk-0GN8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FV2OecamhlnPxkCeA3IBGczn.png?f=user_large

En ineens is TCL ook de meest bekeken tv in de pricewatch, helemaal bovenaan.

Eerlijk, het heeft ook m'n aandacht getrokken sinds de review op tweakers. TCL is een merk dat ik wel kende via buitenlandse tech-sites, maar waarvan ik wist dat het nog niet echt gemeengoed was in de benelux.

Interessante tv's, niet duur, goeie specs, local dimming voor rond de 800 euro op 55", daar is toch weinig concurrentie denk ik dan.

Mijn tv's hangen nooit aan het internet. Uit de doos, aan de muur, that's it. Dus veel van de 'smart' dingen heb ik weinig mee te maken. Maar ik zal toch het topic nog eens doorlezen voor de algemene ervaringen

[ Voor 5% gewijzigd door Amos_x op 01-11-2023 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superman
Tijdens Black Friday zullen ze weer naar hun oude prijs zakken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• conhen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:13

conhen

Anti-Wappie

Amos_x schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:45:
(mediamarkt, die als enige TCL verkoopt blijkbaar, zie pricewatch)
Coolblue verkoopt ze ook.
Mijn tv's hangen nooit aan het internet. Uit de doos, aan de muur, that's it. Dus veel van de 'smart' dingen heb ik weinig mee te maken.
Als je er een pakt met Google TV: dat werkt echt enorm goed. Zeker voor mensen die geen conventioneel TV abonnement meer hebben is dat een hele goede keus. Alle streaming native op je TV!

[ Voor 46% gewijzigd door conhen op 03-11-2023 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtrider
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 09-05-2024
Heeft iemand ervaring met of weet iemand ergens de goedkoopste TCL 98 inch TV versie te zien? Ik heb best wel interesse in de goedkoopste versie, in Nederland te koop als tcl 98P743 of tcl 98P745. In Frankrijk worden ze al aangeboden voor rond de 2 mille of minder. Met Black Friday gedachte zie ik dat ook wel hier misschien gebeuren en dan wil ik toeslaan. Maar wil eerst de voors en tegens weten. Als het tegenvalt is 2 mille alsnog veel geld ;-) ik heb nu een wat oudere Sony KD-75XE9005.

[ Voor 9% gewijzigd door Gtrider op 09-11-2023 16:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SiNTeK
  • Registratie: Oktober 2001
Gtrider schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:13:
Heeft iemand ervaring met of weet iemand ergens de goedkoopste TCL 98 inch TV versie te zien? Ik heb best wel interesse in de goedkoopste versie, in Nederland te koop als tcl 98P743 of tcl 98P745. In Frankrijk worden ze al aangeboden voor rond de 2 mille of minder. Met Black Friday gedachte zie ik dat ook wel hier misschien gebeuren en dan wil ik toeslaan. Maar wil eerst de voors en tegens weten. Als het tegenvalt is 2 mille alsnog veel geld ;-) ik heb nu een wat oudere Sony KD-75XE9005.
Here you go: https://www.mediamarkt.nl...-98p745-2023-1772050.html *O*

30x Denim G-G 410 Wp & Enphase IQ8M OW / Nissan Leaf ZE1 40kWh / Wallbox Quasar [V2G] / Easee Home / Itho Daalderop Amber 95 / Atlantic Explorer v4 270L [alternatieve airco]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superman
Gtrider schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:13:
Ik weet niet of 86 je voorkeur is maar het kost nu bij MediaMarkt 1699 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SiNTeK
Eerder in dit topic gereageerd over mijn TCL 65C825 (2021), helaas is deze door een misgelopen firmware update (via USB) ter zielen. Ik zou nog user experience toevoegen over die TV, dat is er niet meer van gekomen. Over die TV was ik overigens meer dan tevreden. Er waren natuurlijk wel wat niet helemaal lekker geïmplementeerde zaken, maar dat maakte de TV alsnog goede bang for buck. De TV bleek bij met 5,5 meter kijkafstand toch iets te klein naar mijn smaak, dat wel.

Vanochtend een 85C845 besteld (ter vervanging van de 65C825) bij Media Markt voor € 1.699, dat leek mij een prima prijs, laagste sinds introductie. Ik ga proberen over deze TV wel mijn ervaringen met jullie te delen. 🤗

30x Denim G-G 410 Wp & Enphase IQ8M OW / Nissan Leaf ZE1 40kWh / Wallbox Quasar [V2G] / Easee Home / Itho Daalderop Amber 95 / Atlantic Explorer v4 270L [alternatieve airco]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

SiNTeK schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:55:
Eerder in dit topic gereageerd over mijn TCL 65C825 (2021), helaas is deze door een misgelopen firmware update (via USB) ter zielen. Ik zou nog user experience toevoegen over die TV, dat is er niet meer van gekomen. Over die TV was ik overigens meer dan tevreden. Er waren natuurlijk wel wat niet helemaal lekker geïmplementeerde zaken, maar dat maakte de TV alsnog goede bang for buck. De TV bleek bij met 5,5 meter kijkafstand toch iets te klein naar mijn smaak, dat wel.

Vanochtend een 85C845 besteld (ter vervanging van de 65C825) bij Media Markt voor € 1.699, dat leek mij een prima prijs, laagste sinds introductie. Ik ga proberen over deze TV wel mijn ervaringen met jullie te delen. 🤗
Ik zocht een TV met hoge helderheid, omdat de TV in de woonkamer met groot raam op het zuiden staat en wij geen verduisterende gordijnen hebben.

Wij hebben sinds enige tijd een 55C835 en dat bevalt heel goed, zeker gezien de prijs. Omdat wij een AppleTV hebben, wordt de TV eigenlijk als monitor gebruikt en is dus ook niet met internet verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtrider
De 85C805 is idd. Interessant scherp geprijsd. Ik ga vanmiddag eens kijken bij de MM, daar staat als het goed is de voorloper de 85C845.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiNTeK
Gtrider schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:50:
De 85C805 is idd. Interessant scherp geprijsd. Ik ga vanmiddag eens kijken bij de MM, daar staat als het goed is de voorloper de 85C845.
Bij Media Markt in Rotterdam staat de 85C845 opgesteld inderdaad. En ook een kleinere variant van de C805. De C845 is niet helemaal de voorloper van de C805 naar mijn idee. Hoe zien jullie dat? Zie b.v. https://hifi.nl/artikel/3...by-Atmos-FlexConnect.html

De introductie-/advies-/aanschafprijs ligt wat lager van de C805. Je ziet in specs bijvoorbeeld 2000 (C845) vs 1300 (C805) nits. De chip schijnt wel weer iets nieuwer te zijn in de C805. Imho allebei prima TV's hoor btw.

[ Voor 9% gewijzigd door SiNTeK op 10-11-2023 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:59
Ik heb mijn C715 verkocht en een LG CS6 gekocht. Oled kan imo niks tegenop, maar daar betaal je dan ook flink voor.

Ben overigens erg tevreden verder geweest over de C715

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtrider
De mk2 ("x2") versie van de 85C845 heeft ook de nieuwere chipset van de 805, dan is de c845 idd nog meer interessant. Bron is AV forums.

[ Voor 7% gewijzigd door Gtrider op 10-11-2023 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

doobieters schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:10:
Ik heb mijn C715 verkocht en een LG CS6 gekocht. Oled kan imo niks tegenop, maar daar betaal je dan ook flink voor.

Ben overigens erg tevreden verder geweest over de C715
Dat ligt maar net aan de use case. OLED is hier niet fijn met 2 raampartijen op het zuiden en alleen shutters voor de ramen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:28:
[...]

Dat ligt maar net aan de use case. OLED is hier niet fijn met 2 raampartijen op het zuiden en alleen shutters voor de ramen.
Mee eens hoor. Beide hebben z’n voors en tegens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtrider
SiNTeK schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:10:
[...]

Bij Media Markt in Rotterdam staat de 85C845 opgesteld inderdaad. En ook een kleinere variant van de C805. De C845 is niet helemaal de voorloper van de C805 naar mijn idee. Hoe zien jullie dat? Zie b.v. https://hifi.nl/artikel/3...by-Atmos-FlexConnect.html

De introductie-/advies-/aanschafprijs ligt wat lager van de C805. Je ziet in specs bijvoorbeeld 2000 (C845) vs 1300 (C805) nits. De chip schijnt wel weer iets nieuwer te zijn in de C805. Imho allebei prima TV's hoor btw.
zojuist MM arena bezocht, helaas geen demo van de goedkoopste 98 inch. Wel een C845 en een kleine C805. Het is moeilijk vergelijken in een winkel met "bouwlampen" , maar de C845 geeft iets beter contrast lijkt het. Natuurlijk liet de verkoper graag even horen dat het geluid van de C845 iets voller is dankzij de extra subwoofer. Ik wilde eigenlijk een Netflix film als voorbeeld zien maar dat ging niet. Wel een youtube demo, bij de C845 soms wat gestotter, zelfde filmpje op de C805 iets minder. Blijft natuurlijk de vraag hoe de verbinding was, moeilijk vergelijken. Opvallend leuk beeld gaf een Sony 75x85L, helaas (nog?) niet verkrijgbaar in 85 inch. Ik ben er nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNTeK
Gtrider schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:27:
De mk2 ("x2") versie van de 85C845 heeft ook de nieuwere chipset van de 805, dan is de c845 idd nog meer interessant. Bron is AV forums.
Net een beetje gezocht. Lijkt er niet op dat de C845X2 als zodanig te bestellen is.. Dus mocht deze al wel geintroduceerd zijn, dan is het wellicht 'goed geluk' wanneer je deze ontvangt? Of wordt deze nog verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtrider
De MM verkoper was verassend goed op de hoogte (over de twee verschillende revisies) , maar kon niet vertellen of je een X2 of X1 krijgt als je deze besteld. Hier wat meer over de "ontdekking"van de revisie (https://xdaforums.com/t/t...-c955-x955.4576005/page-6) . Waarbij ook opgemerkt wordt dat de bij de X2 schijnbaar geen problemen meer zijn met de zwarte balken weergave bij bijvoorbeeld een film. Als dan ook nog het upscalen wordt verbeterd....want dat vindt ik het enig nadeel nog.. Ik heb toch zo nu en dan nog ouderwets SD aan (192TV, Deluxe Rock beide in 576i), is wel fijn als dat minstens zo goed wordt geupscaled als mijn huidige Sony.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiNTeK
Gtrider schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 21:47:
De MM verkoper was verassend goed op de hoogte (over de twee verschillende revisies), maar kon niet vertellen of je een X2 of X1 krijgt als je deze besteld.
De TV komt morgenochtend binnen. Let you know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtrider
SiNTeK schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 21:55:
[...]

De TV komt morgenochtend binnen. Let you know!
Mooi, benieuwd naar je ervaringen. Vooral het helderheid gedrag van het scherm bij ondertiteling, bij bijvoorbeeld een film met zwarte onder/bovenbalk Als dat meevalt dan is het een super koopje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SiNTeK
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7yoUqjcGH7oy1ZDtsmDkt-UtXio=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TDf2b1HrgJVglQrWqTrw614t.jpg?f=fotoalbum_large

Op z'n kop, maar wel een X2 iig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gtrider
Das mooi dus de nieuwere chipset, benieuwd hoe toestel bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:34

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmeu
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-01 15:30
Denken jullie dat de TCL C745 65" nog in prijs gaat zakken deze maand.
Staat momenteel geprijsd aan €800

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SiNTeK
Zo kinderen op bed, het TV beeld ingesteld. Ik heb daarbij deze video gebruikt: https://www.avforums.com/...ngs-out-of-the-box.21076/

Ik moet zeggen dat ik erg te spreken ben over het resultaat. 🤓 Daarnaast heeft mijn exemplaar iig. in Dolby Vision geen last van oplichtende zwarte balken. Dus daar kan ik alleen maar zeer tevreden mee zijn. Zie plaatje (alle lichten uit, alleen TV licht):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uzRyY4afLyZ7Kz_oGLR7G5LnyS4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VqOLgJOFIHaRELY8zcux6FkC.jpg?f=fotoalbum_large

De TV voelt erg vlot. Zelf ben ik best fan van Android TV/Google TV, dus dat is wat mij betreft prima (neem toch bijna alle streamingdiensten af, dus reclame is dan alleen maar handig 🤣).

En het is echt het juiste formaat voor hier. De 65" die ik hiervoor had (en helaas kapot is gegaan) was eigenlijk te klein. Dat komt door 5,5 meter kijkafstand. Tot nu super TV! Ik ga nog meer testen de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNTeK
desmeu schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 19:43:
Denken jullie dat de TCL C745 65" nog in prijs gaat zakken deze maand.
Staat momenteel geprijsd aan €800
Ik heb helaas geen glazenbol 😉 Maar ik ga er van uit dat de 85C845 die ik gisteren heb gekocht niet op korte termijn goedkoper wordt dan € 1.699,-. Ik had een alert ingesteld op € 1.700,-. Mocht hij toch goedkoper worden.. My loss!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNTeK
Geen idee. Heb de TV niet irl. gezien. Daarnaast kan ik zo snel geen uitgebreide reviews vinden. Iemand anders wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtrider
SiNTeK schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 21:12:
Zo kinderen op bed, het TV beeld ingesteld. Ik heb daarbij deze video gebruikt: https://www.avforums.com/...ngs-out-of-the-box.21076/

Ik moet zeggen dat ik erg te spreken ben over het resultaat. 🤓 Daarnaast heeft mijn exemplaar iig. in Dolby Vision geen last van oplichtende zwarte balken. Dus daar kan ik alleen maar zeer tevreden mee zijn. Zie plaatje (alle lichten uit, alleen TV licht):

[Afbeelding]

De TV voelt erg vlot. Zelf ben ik best fan van Android TV/Google TV, dus dat is wat mij betreft prima (neem toch bijna alle streamingdiensten af, dus reclame is dan alleen maar handig 🤣).

En het is echt het juiste formaat voor hier. De 65" die ik hiervoor had (en helaas kapot is gegaan) was eigenlijk te klein. Dat komt door 5,5 meter kijkafstand. Tot nu super TV! Ik ga nog meer testen de komende tijd.
Mooi , dan bestel ik deze morgen ook maar denk ik. Bij ondertiteling ook geen last van "dimming" issues?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SiNTeK
Gtrider schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 21:58:
[...]
Mooi , dan bestel ik deze morgen ook maar denk ik. Bij ondertiteling ook geen last van "dimming" issues?
Ik kan natuurlijk niets garanderen, maar bij de TV die ik heb staan is het wat mij betreft 'afwezig'. Daarmee wil ik zeggen dat wanneer je er een foto van maakt vanaf 50cm je wellicht wel 'wat' ziet, maar dat het op kijkafstand écht niet opvalt of zichtbaar is.

Er zijn vast betere TV's, maar ik denk niet voor € 1.699,- en wat ik zoek. Het is natuurlijk wel een behoorlijke smak geld, maar ik ga er vanuit dat ik de komende 10 jaar naar dit beeld kijk 😉 Ik kies ook echt specifiek voor een QLED/Mini-LED TV ipv. een OLED. We hebben hier nogal grote ramen op het zuiden waar de TV een meter vanaf hangt. Sunburn, inbranden, etc. ik het er allemaal geen zin in! Met deze TV weet ik, net als met de 65C825 (waar ik ook tevreden over was), wat ik in huis haal op basis van de vele reviews.. en nu schijnbaar nog mazzel ook met de X2 versie 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gtrider
SiNTeK schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 22:52:
[...]

Ik kan natuurlijk niets garanderen, maar bij de TV die ik heb staan is het wat mij betreft 'afwezig'. Daarmee wil ik zeggen dat wanneer je er een foto van maakt vanaf 50cm je wellicht wel 'wat' ziet, maar dat het op kijkafstand écht niet opvalt of zichtbaar is.

Er zijn vast betere TV's, maar ik denk niet voor € 1.699,- en wat ik zoek. Het is natuurlijk wel een behoorlijke smak geld, maar ik ga er vanuit dat ik de komende 10 jaar naar dit beeld kijk 😉 Ik kies ook echt specifiek voor een QLED/Mini-LED TV ipv. een OLED. We hebben hier nogal grote ramen op het zuiden waar de TV een meter vanaf hangt. Sunburn, inbranden, etc. ik het er allemaal geen zin in! Met deze TV weet ik, net als met de 65C825 (waar ik ook tevreden over was), wat ik in huis haal op basis van de vele reviews.. en nu schijnbaar nog mazzel ook met de X2 versie 👍
Mooi dank voor je feedback. Tja op 50cm afstand zal ik op huidige scherm ook het e.e.a. zien aan afwijkingen. Wellicht is bij revisie 2 e.e.a. verbeterd. Ikzelf ben ook fan van FALD, dat biedt mijn huidige Sony ook. Maar heb zin in wat groters voor niet al te veel. Dan lijkt me deze TV (85C845) een goede deal.Het spannenste leek mij de ondertiteling, als je daar geen issues van zie op kijkafstand, dan is dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 13:20
Graag zou ik jullie advies willen. Ik twijfel tussen de tcl 43c643 (QLED) en de 43p635 (LED). Het verschil is 50 euro. Enige verschil is volgens mij dat de ene een QLED is en de ander gewoon LED. De rest van de specs is zo ver ik kon vinden gelijk.

Nu heb ik een gewoon LED scherm van Samsung, maar hier zie ik toch wel de spiegeling vaak in van de lamp. Als dit zo goed als weg is bij een QLED dan heb ik die 50 euro er best voor over. Wel las ik dat de nits waarde wat aan de lage kant is. Hier heb ik helaas geen verstand van maar hoor graag jullie ervaring om hopelijk de knoop door te kunnen hakken.

[ Voor 3% gewijzigd door Blueflame_Core op 12-11-2023 17:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Wow, nice!

Off-topic, voor de zolder kijk ik op termijn uit naar een soort home cinema setup (maar geen dedicated room). Dus ik twijfel in verband met een projector.

Maar zo'n grote tv aan 2000 euro is natuurlijk ook niet mis. Ik denk dat het omslag punt voor iedereen elders ligt (meer nadruk op absolute afmeting, ofwel beeldkwaliteit, of kleuren, refresh enz...)

Ik denk dat een tv het sowieso wint op kleuren, intensiteit, contrast, en vooral deze op refresh rate met 144hz. Met een goede projector kan je nog een slag groter gaan (350-400cm, ipv 250cm voor deze tv), maar die projectors, als je een goede wil, zijn toch al vaak 4000+ euro.

Het voordeel met de projector is ook dat je het scherm kan oprollen, en dat alles minder plaats in neemt als je het goed doet. En ook gemakkelijker omhoog te brengen is via de trap. Ik kan zo'n doos van 250cm wellicht niet via de trap naar omhoog brengen.

Maar wel netjes, 98 inch voor 2000 euro 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Ik zit net wat filmpjes te bekijken op YouTube, maar volgens mij maakt het qua spiegeling niet echt uit of je nu led of qled neemt, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNTeK
Blueflame_Core schreef op zondag 12 november 2023 @ 20:07:
Ik zit net wat filmpjes te bekijken op YouTube, maar volgens mij maakt het qua spiegeling niet echt uit of je nu led of qled neemt, klopt dat?
Nee, denk niet dat dat uitmaakt. Die Q gaat over quantum dots. Daarmee zou je levendiger kleuren moeten zien/ervaren. Ben niet helemaal thuis in die twee TV's en de verschillen. Zijn er voor allebei reviews te vinden? Wat komt daaruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Oké. Ja QLED las ik van dat het meer ontspiegelend werkt. Die c643 is weinig over te vinden behalve wat gebruikersreviews waar je niet heel veel mee kan.

Andere vraag.. Gaat QLED ook ten koste van de snelheid? Ik bedoel als de LED de zelfde specs heeft als de QLED, zou de LED dan sneller zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNTeK
Blueflame_Core schreef op zondag 12 november 2023 @ 20:40:
Oké. Ja QLED las ik van dat het meer ontspiegelend werkt. Die c643 is weinig over te vinden behalve wat gebruikersreviews waar je niet heel veel mee kan.

Andere vraag.. Gaat QLED ook ten koste van de snelheid? Ik bedoel als de LED de zelfde specs heeft als de QLED, zou de LED dan sneller zijn?
Nee, die quantum dots is een soort van extra laag van nano particles die waar het licht doorheen gaat. Het heeft niets met snelheid te maken. Kleuren worden er meer levendig/helder door. Hier een (marketing) verhaal van Samsung: https://insights.samsung....m-dot-display-technology/

Overigens geloof ik er zelf wel in en het kan sws geen kwaad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Hm oké. Ja lastig. Weet niet of het dan 50 euro meer waard is. Was altijd wel tevreden met mijn gewone Led tv eigenlijk. Die heeft alleen een soort Black clouds probleem dus kaduuk.

Edit: heb net de 43p635 (gewone led) besteld. Hopelijk morgen binnen. Laat wel even weten hoe hij bevalt.

[ Voor 23% gewijzigd door Blueflame_Core op 12-11-2023 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E63s
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:47
Zijn er hier Tweakers met een TCL (of andere Google OS TV) die een VPN gebruiken? Ik kom op de slaapkamer en in de keuken van een Android 9 Philips toestel af waarbij de NLziet en Netflix app in een uur vaker crashte dan Jos Verstappen ooit gedaan heeft.

Omdat ik graag Britse TV kijk via Britbox moest ik een Google of Android TV hebben om de Britbox app te installeren. En omdat Android op TV's blijkbaar hernoemd is naar Google TV werd het dus eentje met Google TV OS. De keuze daarin is tegenwoordig vrij beperkt en omdat ik goede recensies over TCL las heb ik 2x een 4K 43" 43C645 aangeschaft. Beeld en alles is prima, na wat tweaken de Britbox app erop gekregen maar de NordVPN app wilde niet online blijven. Iets wat vrij cruciaal is als je via VPN iets wil kijken.

Nu blijkt dus dat na de laatste OS update Google iets veranderd heeft aan de achtergrondapps. Die worden snel gekilled waardoor de VPN dus wegvalt. Ik heb al van alles geprobeerd qua instellingen en verschillende VPN providers maar na een 40-45 minuten valt ie weg en is het klaar. De VPN app start dan daadwerkelijk weer helemaal op als je hem opent. Ik heb de energieinstellingen van de app al aangepast, de achtergrondprocessen op maximaal 4 gezet (hoger gaat niet) verder alle energieinstellingen op maximaal verbruik gezet maar het maakt niets uit. Hij blijft uitvallen. Zoeken op Google brengt me niet veel verder buiten dat er een hoop andere mensen zijn die tegen dit probleem aanlopen. Autoconnect werkt overigens ook niet om deze reden.

Zijn er mensen hier die dezelfde problemen hebben en daar mogelijk een oplossing voor gevonden hebben?

SmartESS dynamisch handelen voor Victron omvormers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
E63s schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:01:
Zijn er hier Tweakers met een TCL (of andere Google OS TV) die een VPN gebruiken? Ik kom op de slaapkamer en in de keuken van een Android 9 Philips toestel af waarbij de NLziet en Netflix app in een uur vaker crashte dan Jos Verstappen ooit gedaan heeft.

Omdat ik graag Britse TV kijk via Britbox moest ik een Google of Android TV hebben om de Britbox app te installeren. En omdat Android op TV's blijkbaar hernoemd is naar Google TV werd het dus eentje met Google TV OS. De keuze daarin is tegenwoordig vrij beperkt en omdat ik goede recensies over TCL las heb ik 2x een 4K 43" 43C645 aangeschaft. Beeld en alles is prima, na wat tweaken de Britbox app erop gekregen maar de NordVPN app wilde niet online blijven. Iets wat vrij cruciaal is als je via VPN iets wil kijken.

Nu blijkt dus dat na de laatste OS update Google iets veranderd heeft aan de achtergrondapps. Die worden snel gekilled waardoor de VPN dus wegvalt. Ik heb al van alles geprobeerd qua instellingen en verschillende VPN providers maar na een 40-45 minuten valt ie weg en is het klaar. De VPN app start dan daadwerkelijk weer helemaal op als je hem opent. Ik heb de energieinstellingen van de app al aangepast, de achtergrondprocessen op maximaal 4 gezet (hoger gaat niet) verder alle energieinstellingen op maximaal verbruik gezet maar het maakt niets uit. Hij blijft uitvallen. Zoeken op Google brengt me niet veel verder buiten dat er een hoop andere mensen zijn die tegen dit probleem aanlopen. Autoconnect werkt overigens ook niet om deze reden.

Zijn er mensen hier die dezelfde problemen hebben en daar mogelijk een oplossing voor gevonden hebben?
Welke update heb je nu?

Als je deze nog niet hebt: https://t.me/tclupdates/154

Dan kun je proberen deze update te installeren via een usb stick. Dat lost misschien je probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E63s
doobieters schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:10:
[...]

Welke update heb je nu?

Als je deze nog niet hebt: https://t.me/tclupdates/154

Dan kun je proberen deze update te installeren via een usb stick. Dat lost misschien je probleem op.
Deze heb ik al geinstalleerd staan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E63s
Ben nog even verder een het klooien geweest. Dit biedt perspectief (1:41 is 1 uur en 41 minuten)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hsqDEWnK0vejCVFOTH1phrB7Wlo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XxpEJbUIHcF42N69NdlNGHhD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
Blueflame_Core schreef op zondag 12 november 2023 @ 21:41:
Hm oké. Ja lastig. Weet niet of het dan 50 euro meer waard is. Was altijd wel tevreden met mijn gewone Led tv eigenlijk. Die heeft alleen een soort Black clouds probleem dus kaduuk.

Edit: heb net de 43p635 (gewone led) besteld. Hopelijk morgen binnen. Laat wel even weten hoe hij bevalt.
Veel plezier met de aankoop! Ik ben benieuwd hoe die je bevalt.

Ik had aandelen moeten kopen van TCL.. Die gaan de markt domineren als ze zo door gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:28
Dagion schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 14:08:
[...]

Ik heb nu exact dezelfde problemen met mijn Samsung Soundbar en TCL (55C731). Werkt gewoon niet meer, krijg er niet eens geluid uit nu. Hier overigens ook aan/uit TV niet te programmeren met de Chromecast, want dan werkt alles wel..
Ooit werkend gekregen? Ik krijg via hdmi kabel ook met geen mogelijkheid geluid uit mijn LG DSN7CY soundbar icm TCL 58P635. Straks maar weer de optische kabel aansluiten, maar dan heb ik dus tweede ab nodig om geluid van soundbar te regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
jouwheld schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:56:
[...]

Ooit werkend gekregen? Ik krijg via hdmi kabel ook met geen mogelijkheid geluid uit mijn LG DSN7CY soundbar icm TCL 58P635. Straks maar weer de optische kabel aansluiten, maar dan heb ik dus tweede ab nodig om geluid van soundbar te regelen.
Heb je de HMDI Cec aan staan? Ik had dat ook met de C715, maar nadat ik de CEC had aangezet (ergens diep verstopt in de instellingen) toen werkte het wel..

Maar toen had ik weer een ander probleem en dat was delay van geluid tijdens het gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:37
jouwheld schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:56:
[...]

Nee, we gebruiken al een tijdje twee afstandsbedieningen. Vreemde is dat het zo nu en dan wel gewoon werkt, als in dat ik dan wel alles kan bedienen met de Chromecast afstandsbediening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 15:33
Hoi allemaal,

Als ik het dus goed lees, is de combinatie TCL tv + soundbar niet echt aan te raden?

Ben namelijk van plan om de komende dagen de TCL 65C803 of 843 te bestellen in combinatie met een soundbar (misschien zelfs de TCL TS 8132).

Maar als ik dit allemaal lees krijg ik er angst van….

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Thiago schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:34:
Hoi allemaal,

Als ik het dus goed lees, is de combinatie TCL tv + soundbar niet echt aan te raden?

Ben namelijk van plan om de komende dagen de TCL 65C803 of 843 te bestellen in combinatie met een soundbar (misschien zelfs de TCL TS 8132).

Maar als ik dit allemaal lees krijg ik er angst van….
Laat het je niet afschrikken. Zal voor het gros gewoon prima werken. Iedere TV heeft te maken met bepaalde combinaties die net niet lekker werken. Dat is voor TCL niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:28
doobieters schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:59:
[...]

Heb je de HMDI Cec aan staan? Ik had dat ook met de C715, maar nadat ik de CEC had aangezet (ergens diep verstopt in de instellingen) toen werkte het wel..

Maar toen had ik weer een ander probleem en dat was delay van geluid tijdens het gamen.
Ja die had ik al gevonden, hdmi kabel opnieuw aangesloten en toen had ik wel geluid via soundbar en werkte ab ook voor soundbar. Na paar keer uitzetten van tv lijkt hij het meestal wel te doen, maar soms niet. Audio output op auto gezet zodat die terugvalt op tv speakers als die soundbar niet lekker herkent. Eens zien of dat blijft werken, liever geluid via tv boxen dan helemaal geen geluid. Kan ik als ik zelf kijk altijd nog soundbar weer aan en uit zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gtrider
Ondertussen is de 85C845 hier gearriveerd, gelukkig ook een X2 versie. Het kan wel eventjes duren voordat ie op zijn plaats staat, zodra ik deze spelend heb volgt de recensie ;-) Volgens de bezorgers was ik niet de enige die dit grote toestel liet afleveren vandaag :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E63s
E63s schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:47:
Ben nog even verder een het klooien geweest. Dit biedt perspectief (1:41 is 1 uur en 41 minuten)[Afbeelding]
Ik denk dat ik hiervoor de oplossing heb gevonden (record nu 14 uur, zelfs in standby stand bleef ie actief). In de energieoptimalisatie functie heb ik (naast de VPN en streamingsapps) alle native Android systeem processen op "niet geoptimaliseerd" gezet. Daarnaast is het belangrijk dat je de TV aanzet, de VPN opent en dan direct gaat kijken wat je wilde kijken. Als je nog gaat rommelen met andere apps of instellingen dan killed Android alsnog de VPN app omdat er max 4 processen op de achtergrond actief mogen zijn (zie ontwikkelaarsopties)

De oplossing voor als de VPN wel sluit nadat je gewisseld bent van app is om de TV even te rebooten vanuit de instellingen en na de boot de VPN app en je streamingapp te openen. Het is wat omslachtig maar het is minder irritant dan elke 30 minuten de VPN app opnieuw te moeten opstarten.

Hopelijk komt Google nog met een update om bepaalde apps uit te sluiten van de max achtergrondprocessen actief 8)7

Kleine edit: Nadat je de VPN geactiveerd hebt, scroll eerst even naar links en rechts en boven en beneden op het homescreen. Hij laadt dan vanzelf de pagina opnieuw. Open daarna nogmaals de VPN app en dán pas de streamingapp. Om de een of andere reden gooit ie vaak toch de VPN app eruit na het automatisch opnieuw laden van het homescreen als je de app daarna niet opnieuw even opent (verbinding blijft actief)

[ Voor 12% gewijzigd door E63s op 14-11-2023 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Blueflame_Core schreef op zondag 12 november 2023 @ 21:41:

Hier ook erg benieuwd hoe hij bevalt. Ben al weer snel geneigd voor alle mooiste functies te gaan (dus de C745), maar die is eigenlijk gewoon boven budget en in principe ook te groot (55) voor de chill/gameroom waar hij komt te hangen met kijkafstand ongeveer 190cm..
Edit: ben eigenlijk nog meer benieuwd naar de 43C645, aangezien deze ook een 120Hz game stand heeft. Kost momenteel 349 bij de bekende shops en dat scheelt toch wel aanzienlijk (250 euro) met de 55C745). Iemand deze toevallig staan/hangen?

[ Voor 16% gewijzigd door XeNoBiTe op 14-11-2023 14:57 . Reden: Toevoeging tv vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 17:44
Ik wil de 85c845 kopen en daarbij een Denon avc-x3800h. Iemand toevallig ervaring of dit goed samen werkt? Bronnen zijn Apple TV 4k, PS5, NUC met Kodi erop voor de films van de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:12

Ayo

Hier iets heel raar aan de hand met de C745. Sinds begin september in gebruik. Alles werkte naar behoren maar plots na een drietal weken verliest deze plots de connectie met de wifi.
Het is te zeggen, deze is volgens de tv verbonden met het netwerk maar iedere app die ik open en probeer een aflevering af te spelen zegt dat er een netwerkprobleem is. Alle mogelijke oplossingen geprobeerd maar zonder succes.

Terug naar fabrieksinstellingen lost het probleem op maar sinds gisteren exact hetzelfde probleem.
Iemand een idee of het probleem herkent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Ayo schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:08:
Hier iets heel raar aan de hand met de C745. Sinds begin september in gebruik. Alles werkte naar behoren maar plots na een drietal weken verliest deze plots de connectie met de wifi.
Het is te zeggen, deze is volgens de tv verbonden met het netwerk maar iedere app die ik open en probeer een aflevering af te spelen zegt dat er een netwerkprobleem is. Alle mogelijke oplossingen geprobeerd maar zonder succes.

Terug naar fabrieksinstellingen lost het probleem op maar sinds gisteren exact hetzelfde probleem.
Iemand een idee of het probleem herkent?
Misschien een vast ip address toekennen ivm een dhcp conflict? Even het modem van de stroom? Het zijn maar kleine domme dingen die vaak wel eens helpen. Anders gewoon bekabeld internet, ben je van alles af.

@XeNoBiTe Ik ga spoedig even een update geven over mijn nieuwe aanwinst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-09 13:08
Blueflame_Core schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:32:
[...]

Misschien een vast ip address toekennen ivm een dhcp conflict? Even het modem van de stroom? Het zijn maar kleine domme dingen die vaak wel eens helpen. Anders gewoon bekabeld internet, ben je van alles af.

@XeNoBiTe Ik ga spoedig even een update geven over mijn nieuwe aanwinst.
Ben ook heel benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gtrider
De 85C845 nu uitgepakt en even alleen op netwerk en schotel antenne aangesloten.Bij de installatie dan ook even gestart met basis instellingen. De eerste impressie is mooi beeld op bijvoorbeeld Netflix, wat wel overigens wat afstelwerk vergt. Dan het slechte nieuws, op de schotel antenne geen signaal. Dat is bijzonder. Opnieuw, via fabrieksreset, levert ineens wel resultaat.Nu maar weer opnieuw alles finetunen, en later de AV receiver etc aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNTeK
Loewe schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:49:
Ik wil de 85c845 kopen en daarbij een Denon avc-x3800h. Iemand toevallig ervaring of dit goed samen werkt?
Kan ik je helaas niet bij helpen. Ik heb een Audiolab 6000A (stereo) verbonden dmv. Toslink. Dat werkt gewoon.

Misschien anderen die wél ervaring hebben met TCL eARC en Denon?

Ik zou overigens wel een oudere Denon AV-receiver van de vriend van mijn moeder kunnen lenen, alleen geeft dat uiteraard geen garanties. Dat is een Denon AVR-1912.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNTeK
Gtrider schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:29:
Dan het slechte nieuws, op de schotel antenne geen signaal. Dat is bijzonder. Opnieuw, via fabrieksreset, levert ineens wel resultaat.Nu maar weer opnieuw alles finetunen, en later de AV receiver etc aansluiten.
Wat gek joh! Wat kan daar onderliggend aan zijn? Enig idee? Zelf gebruik ik alleen streamingdiensten (NLZiet, Netflix, Disney+, Apple TV+, HBO Max, Prime Video, discovery+.. whoops! 😅) dus kan dit zelf nooit checken of proberen te repliceren.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtrider
Ondertussen iemand tips om bij Dolby Vision de de helderheid in te kunnen stellen o.i.d. Beeld is weliswaar mooi, maar voor de ondertiteling bij Netflix heb ik zowat een zonnebril nodig. De ondertiteling is te fel t.o.v. de rest van het beeld. Bij Amazon Prime op HDR komt dit gelukkig niet voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiago
Graag beetje hulp, want twijfel nog enorm. Is het verschil tussen de C803 & C843 enkel de nits (1300 VS 2000, en is dit echt zo belangrijk als het toestel niet in direct zonlicht zal staan) + het onkyo geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmeu
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-01 15:30
Bij mij een beetje dezelfde twijfel als hierboven.

Verschil tussen c745, c805 en c845 lijkt me niet zo groot als ik iedereen mag geloven.

55" c745 kan ik hebben voor €550
55" c805 voor €750

Is het die €200 waard?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09 02:49

D_V

Gtrider schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:04:
Ondertussen iemand tips om bij Dolby Vision de de helderheid in te kunnen stellen o.i.d. Beeld is weliswaar mooi, maar voor de ondertiteling bij Netflix heb ik zowat een zonnebril nodig. De ondertiteling is te fel t.o.v. de rest van het beeld. Bij Amazon Prime op HDR komt dit gelukkig niet voor.
helderheid ondertitels instellen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Mijn ervaring met de 43P635:

Maar 1 usb aansluiting, dit had ik kunnen weten maar helaas niet opgelet. Hij zit ook op een *#@ plek, precies achter de ci+ module. Die heb ik er eerst uitgetrokken, toen de usb van mijn ext hdd erin en die blijft er nu ook in.

Edit: zojuist een usb hub met voeding aangesloten, dit lijkt goed te werken. Dus nu geen 1 maar 4 poorten. En makkelijker toegankelijk.

De AB heeft helaas geen Previous channel/swap" knop. Wordt hier vrij veel gebruikt, dus even op Ali gekeken en hier stond een bijna identieke AB op met wel deze knop die een andere knop vervangt (links van de 0) op de AB die ik nu heb, die knop is toch overbodig dus hopelijk gaat dit lukken. Komt over een paar dagen al binnen als het goed is.

Dan heb ik de standaard mediaspeler even getest, maar dit is niks, de ondertiteling is zo klein daar mag wel een loep bij. Helaas zijn ze ook niet te vergroten. Gelukkig is Kodi makkelijk te installeren via Google tv, dus ook opgelost. Mocht dit overigens niet bevallen dan overweeg ik nog een nvidia shield pro aan te schaffen. Maar verwacht eigenlijk dat dit wel bevalt, scheelt weer ruim 200 euro.

Het geluid vind ik vrij matig. Dit was echt veel beter op mijn Samsung UE40J6240 van 7 jaar oud.
Maar goed er is nog genoeg budget over voor eventueel een soundbar of sonos speaker mocht ik er niet aan kunnen wennen. (had namelijk eerst een Sony op het oog á 550 euro.)

Dan de kleuren...
Dit is echt een hele puzzel om dit te krijgen zoals je wilt. Misschien kunnen hier wat instellingen gedeeld worden onderling voor het gemak.
Ik denk dat ik hem nu heb zoals ik wil maar dat zeg ik met een flinke slag om de arm.
Ook ervaar ik soms wat wazig beeld. Bijv. bij RTL Z, daar loopt altijd tekst onder langs en dat is niet haarscherp. Ook sommige gezichten ervaar ik als niet scherp. Kan dit komen omdat het een 4k tv is en nog niet alle zenders hier geschikt voor zijn? Of ligt het aan een instelling?

Tot slot vind ik het irritant dat het menu zo snel weg is. Ben je even ergens mee bezig, gaat na zoveel tijd het menu weg, kun je weer opnieuw beginnen.

Tevreden? Ja en nee. Het is heel erg wennen allemaal. En misschien ben ik ook wat een zeikerd. De prijs maakt het in ieder geval een stuk mooier apparaat. En misschien dat ik dit ook wel zo had ervaren bij een duurdere sony/lg/panasonic/Samsung.

Google tv is in ieder geval geweldig. En met de juiste instellingen en wat gewenning denk ik toch wel dat hij zijn geld waard is.

Hopelijk kan iemand me nog helpen met het "wazige beeld" probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door Blueflame_Core op 15-11-2023 10:11 . Reden: Stukje aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtrider
Thiago schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:53:
Graag beetje hulp, want twijfel nog enorm. Is het verschil tussen de C803 & C843 enkel de nits (1300 VS 2000, en is dit echt zo belangrijk als het toestel niet in direct zonlicht zal staan) + het onkyo geluid.
Ik zat met dezelfde twijfel, toen echter bleek dat er van de 845 een nieuwe revisie was (de X2), ging ik voor deze. Vooral met de gedachte dat je dan een 2.1 audio hebt en misschien met de hogere nits piekwaarde misschien iets betere performance in beeld. Of er een 843X2 is, dat weet ik niet. Ik had idd. grote verwachtingen van de audio, maar het klinkt beste wel bedompt. Je hebt wel wat audio modi en instellingen waardoor het wat beter klinkt, maar mijn vorige TV had beter geluid.Enig voordeel is dat het geluid wat voller is dankzij de extra bas speaker.Nu speelt toevallig Tinseltown in the rain van de Blue Nile (192TV), ja lage tonen wat duidelijker als op mijn vorige TV , maar hoge tonen had wel wat zuiverder/frisser mogen zijn. Als de 843 een X1 versie is , dan heeft deze een oudere chipset, dan is een 805 (of bij jouw leverancier wellicht 803?) meer interessant. De 845 welke ik bij MM heb besteld is een X2 versie, dan heb je idd. de hogere nits waarde en 2.1 audio maar dan met dezelfde chipset als de nieuwere 805.Als de doos X1 had vermeld had ik deze ogeruild voor de 805... Maar er stond X2 op , dus opengemaakt en vandaag geinstaleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtrider
Blueflame_Core schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:56:
Mijn ervaring met de 43P635:

Maar 1 usb aansluiting, dit had ik kunnen weten maar helaas niet opgelet. Hij zit ook op een *#@ plek, precies achter de ci+ module. Die heb ik er eerst uitgetrokken, toen de usb van mijn ext hdd erin en die blijft er nu ook in.

De AB heeft helaas geen Previous channel/swap" knop. Wordt hier vrij veel gebruikt, dus even op Ali gekeken en hier stond een bijna identieke AB op met wel deze knop die een andere knop vervangt (links van de 0) op de AB die ik nu heb, die knop is toch overbodig dus hopelijk gaat dit lukken. Komt over een paar dagen al binnen als het goed is.

Dan heb ik de standaard mediaspeler even getest, maar dit is niks, de ondertiteling is zo klein daar mag wel een loep bij. Helaas zijn ze ook niet te vergroten. Gelukkig is Kodi makkelijk te installeren via Google tv, dus ook op opgelost. Mocht dit overigens niet bevallen dan overweeg ik nog een nvidia shield pro aan te schaffen. Maar verwacht eigenlijk dat dit wel bevalt, scheelt weer ruim 200 euro.

Het geluid vind ik vrij matig. Dit was echt veel beter op mijn Samsung UE40J6240 van 7 jaar oud.
Maar goed er is nog genoeg budget over voor eventueel een soundbar of sonos speaker mocht ik er niet aan kunnen wennen. (had namelijk eerst een Sony op het oog á 550 euro.)

Dan de kleuren...
Dit is echt een hele puzzel om dit te krijgen zoals je wilt. Misschien kunnen hier wat instellingen gedeeld worden onderling voor het gemak.
Ik denk dat ik hem nu heb zoals ik wil maar dat zeg ik met een flinke slag om de arm.
Ook ervaar ik soms wat wazig beeld. Bijv. bij RTL Z, daar loopt altijd tekst onder langs en dat is niet haarscherp. Ook sommige gezichten ervaar ik als niet scherp. Kan dit komen omdat het een 4k tv is en nog niet alle zenders hier geschikt voor zijn? Of ligt het aan een instelling?

Tot slot vind ik het irritant dat het menu zo snel weg is. Ben je even ergens mee bezig, gaat na zoveel tijd het menu weg, kun je weer opnieuw beginnen.

Tevreden? Ja en nee. Het is heel erg wennen allemaal. En misschien ben ik ook wat een zeikerd. De prijs maakt het in ieder geval een stuk mooier apparaat. En misschien dat ik dit ook wel zo had ervaren bij een duurdere sony/lg/panasonic/Samsung.

Google tv is in ieder geval geweldig. En met de juiste instellingen en wat gewenning denk ik toch wel dat hij zijn geld waard is.

Hopelijk kan iemand me nog helpen met het "wazige beeld" probleem.
Probeer eventjes vorige zender keuze doen met de [<-] knop op je afstandbediening . Ik kom van een Sony af, ik herken de probleempjes :-) Het is eventjes een ontdekkingsreis qua bediening. Bij mijn TCL toestel werkt vorige zender met de [<-] toets. Kwa ik net toevallig achter. Wat wazig beeld betreft, de upscaling is gewoon wat matigjes. Zelfde ervaring hier, maar heb toch de folie eraf gehaald en ga het toestel houden. Want bij 4k wel erg mooi en groot beeld.Tja het prijsverschil is hier en daar merkbaar, maar anderzijds lekker groot scherm voor weinig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
Gtrider schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:14:
[...]
Ik zat met dezelfde twijfel, toen echter bleek dat er van de 845 een nieuwe revisie was (de X2), ging ik voor deze. Vooral met de gedachte dat je dan een 2.1 audio hebt en misschien met de hogere nits piekwaarde misschien iets betere performance in beeld. Of er een 843X2 is, dat weet ik niet. Ik had idd. grote verwachtingen van de audio, maar het klinkt beste wel bedompt. Je hebt wel wat audio modi en instellingen waardoor het wat beter klinkt, maar mijn vorige TV had beter geluid.Enig voordeel is dat het geluid wat voller is dankzij de extra bas speaker.Nu speelt toevallig Tinseltown in the rain van de Blue Nile (192TV), ja lage tonen wat duidelijker als op mijn vorige TV , maar hoge tonen had wel wat zuiverder/frisser mogen zijn. Als de 843 een X1 versie is , dan heeft deze een oudere chipset, dan is een 805 (of bij jouw leverancier wellicht 803?) meer interessant. De 845 welke ik bij MM heb besteld is een X2 versie, dan heb je idd. de hogere nits waarde en 2.1 audio maar dan met dezelfde chipset als de nieuwere 805.Als de doos X1 had vermeld had ik deze ogeruild voor de 805... Maar er stond X2 op , dus opengemaakt en vandaag geinstaleerd.
Bedankt voor de deftige en uitgebreide feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtrider
Dank, helaas geen grijs optie in het menu op de app, wel geel, doe ik het voorlopig daar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Gtrider schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:19:
[...]
Probeer eventjes vorige zender keuze doen met de [<-] knop op je afstandbediening . Ik kom van een Sony af, ik herken de probleempjes :-) Het is eventjes een ontdekkingsreis qua bediening. Bij mijn TCL toestel werkt vorige zender met de [<-] toets. Kwa ik net toevallig achter. Wat wazig beeld betreft, de upscaling is gewoon wat matigjes. Zelfde ervaring hier, maar heb toch de folie eraf gehaald en ga het toestel houden. Want bij 4k wel erg mooi en groot beeld.Tja het prijsverschil is hier en daar merkbaar, maar anderzijds lekker groot scherm voor weinig :-)
Ik had de folie er ook afgehaald, dacht misschien komt het daardoor _O-.
Ik heb 2 "pijltjes naar links knoppen" , beide werken niet voor vorige zender, helaas.
Is de upscaling bij een instap model van een A-merk beter denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtrider
Blueflame_Core schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:38:
[...]

Ik had de folie er ook afgehaald, dacht misschien komt het daardoor _O-.
Ik heb 2 "pijltjes naar links knoppen" , beide werken niet voor vorige zender, helaas.
Is de upscaling bij een instap model van een A-merk beter denk je?
Hè jammer , het verraste mij dat het zo werkt op mijn toestel, maar mis wel knopjes zoals de pauze knop op de afstandsbediening. De upscaler van mijn 75" Sony (75XE9005) was beter (iets minder blokjes effect, iets minder wazig) als deze op de TCL 85C845X2. Echter een Sony van 85" met FALD werd me te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loewe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 17:44
SiNTeK schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 18:59:
[...]
Ik zou overigens wel een oudere Denon AV-receiver van de vriend van mijn moeder kunnen lenen, alleen geeft dat uiteraard geen garanties. Dat is een Denon AVR-1912.
Wat enorm attent van je om dat aan te bieden.
Maar is niet meer nodig. Ik had deze vraag ook gesteld op avforums en kreeg daar de bevestiging dat het werkt van iemand met dezelfde tv, versterker en ps5.

Ik ben vanavond nog een meer wezen kijken en getwijfeld tussen de 85c845 en de 98c735. Optisch leken ze redelijk hetzelfde ondanks de betere technische specs van de c845. Maar de meerprijs van 1300 euro werd me teveel voor een tv met lagere specs. Ik heb nu een projector met een 99” scherm dus die 98c735 kwam daar mooi in de buurt. Ach ja, dan maar iets kleiner maar wel een stuk scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNTeK
Gtrider schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:04:
Onder Instellingen > Systeem > Toegankelijkheid > Ondertiteling is ook e.e.a. aan te passen, maar geen idee waar dit effect heeft. Net wat aangepast en gekeken of dat bij NLZiet tot andere ondertiteling leidt, maar dat was zo snel niet het geval. Wellicht wel iets om mee te experimenteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtrider
SiNTeK schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 22:47:
[...]

Onder Instellingen > Systeem > Toegankelijkheid > Ondertiteling is ook e.e.a. aan te passen, maar geen idee waar dit effect heeft. Net wat aangepast en gekeken of dat bij NLZiet tot andere ondertiteling leidt, maar dat was zo snel niet het geval. Wellicht wel iets om mee te experimenteren?
Interessante optie! Maar helaas niet functioneel op Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Gtrider schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:35:
[...]
Interessante optie! Maar helaas niet functioneel op Netflix.
Ik gebruik een AppleTV i.c.m. een TCL C835 en heb de ondertiteling aangepast in de tvOS instellingen. Ik heb o.a. de kleur aangepast naar geel, omdat ze anders veel te fel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
desmeu schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:05:
Bij mij een beetje dezelfde twijfel als hierboven.

Verschil tussen c745, c805 en c845 lijkt me niet zo groot als ik iedereen mag geloven.

55" c745 kan ik hebben voor €550
55" c805 voor €750

Is het die €200 waard?
Mag ik vragen waar jij die c745 voor 550 euro kan kopen? Zie hem alleen voor 599 staan.
Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste