Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 11:20

Royale de Luxe

The limit is out there

Topicstarter
Sinds vorig jaar ben ik een blije gebruiker van een OLED65GX6LA.

Ik vroeg me af wanneer je een film in Dolby Vision bekijkt of je de helderheid van de ondertitels ergens kan aanpassen. Het valt op dat wanneer je deze modus gebruikt de ondertitels ook naar piek helderheid gaan wat soms heel storend is (voor mij althans).

In netflix en andere programma's kan je dit niet echt instellen. Dus ik dacht dat er misschien een instelling ergens zit waar je dit wel kan maar heb het niet echt gevonden.

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:09
https://help.netflix.com/en/node/100267

Bij Netflix kan je ze instellen. Zelf vind ik het prettig om ze op geel in te stellen, dat leest een stuk relaxter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-09 07:27

FeaR

In GoT we trust

L0we schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:43:
https://help.netflix.com/en/node/100267

Bij Netflix kan je ze instellen. Zelf vind ik het prettig om ze op geel in te stellen, dat leest een stuk relaxter.
Geel vond ik zelfs nog te fel. Ik ben zelf voor zowel Netflix als Plex voor grijs gegaan. Door HDR lijkt het dan wit maar niet al te fel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royale de Luxe

Royale de Luxe

The limit is out there

Topicstarter
FeaR schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:10:
[...]

Geel vond ik zelfs nog te fel. Ik ben zelf voor zowel Netflix als Plex voor grijs gegaan. Door HDR lijkt het dan het wit maar niet al te fel.
Daar had ik zelfs niet aan gedacht. Grijs is een goed idee.

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:44

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Je kan zo ook semi transparant maken via de instellingen. Mogelijk helpt dat?

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royale de Luxe

Royale de Luxe

The limit is out there

Topicstarter
Leeghoofd21 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:42:
Je kan zo ook semi transparant maken via de instellingen. Mogelijk helpt dat?
Dat helpt enorm. Ik heb daar mee zitten experimenteren en dat geeft de beste oplossing. Andere apps (dan Netflix) ondersteunen bvb geen grijs maar wel allemaal transparantie! Dank voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-09 07:27

FeaR

In GoT we trust

Royale de Luxe schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 19:45:
[...]
Dat helpt enorm. Ik heb daar mee zitten experimenteren en dat geeft de beste oplossing. Andere apps (dan Netflix) ondersteunen bvb geen grijs maar wel allemaal transparantie! Dank voor de tip.
Plex ondersteunt bijvoorbeeld grijs. Nadeel van semi transparant is dat het met bijvoorbeeld cartoons op Netflix soms haast niet te lezen is omdat cartoons beeldvullend zijn. Ondertitel valt dan weg doordat de achtergrond in de subs loopt/valt, dan kan een kleur én semi transparant wel weer een oplossing zijn. Ik had hetzelfde probleem, per dienst is het testen met kleur en/of transparantie.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-09 13:24
Kun je dit ook apart voor HDR regelen? Het viel mij ook op dat subs in HDR content best wel fel zijn.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royale de Luxe

Royale de Luxe

The limit is out there

Topicstarter
NoepZor schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:33:
Kun je dit ook apart voor HDR regelen? Het viel mij ook op dat subs in HDR content best wel fel zijn.
Dat kan je niet alleen voor HDR doen, het wordt dan aangepast voor alle ondertitels. Maar ik heb nog geen klachten gehoord van mijn andere Televisie kijkers dat het minder fel is bij gewone content. (transparantie) Desondanks kan je dat per programma in de meeste apps wel aanpassen.

Pagina: 1