Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-05 14:27

D_V

Thiago schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:53:
Graag beetje hulp, want twijfel nog enorm. Is het verschil tussen de C803 & C843 enkel de nits (1300 VS 2000, en is dit echt zo belangrijk als het toestel niet in direct zonlicht zal staan) + het onkyo geluid.
100Hz vs 144Hz, C843 heeft VRR.

https://www.bol.com/nl/nl...45719408,9300000151714745

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmeu
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-01 15:30
XeNoBiTe schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:31:
[...]

Mag ik vragen waar jij die c745 voor 550 euro kan kopen? Zie hem alleen voor 599 staan.
Deze prijs geld enkel als je klant bent van telenet, daar kan je ze terugvinden bij toestellen.
Heb juist gezien dat de 805 daar ook beschikbaar is voor 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-12-2024

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gtrider
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 09-05-2024
Blueflame_Core schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:56:
Mijn ervaring met de 43P635:

Maar 1 usb aansluiting, dit had ik kunnen weten maar helaas niet opgelet. Hij zit ook op een *#@ plek, precies achter de ci+ module. Die heb ik er eerst uitgetrokken, toen de usb van mijn ext hdd erin en die blijft er nu ook in.

Edit: zojuist een usb hub met voeding aangesloten, dit lijkt goed te werken. Dus nu geen 1 maar 4 poorten. En makkelijker toegankelijk.

De AB heeft helaas geen Previous channel/swap" knop. Wordt hier vrij veel gebruikt, dus even op Ali gekeken en hier stond een bijna identieke AB op met wel deze knop die een andere knop vervangt (links van de 0) op de AB die ik nu heb, die knop is toch overbodig dus hopelijk gaat dit lukken. Komt over een paar dagen al binnen als het goed is.

Dan heb ik de standaard mediaspeler even getest, maar dit is niks, de ondertiteling is zo klein daar mag wel een loep bij. Helaas zijn ze ook niet te vergroten. Gelukkig is Kodi makkelijk te installeren via Google tv, dus ook opgelost. Mocht dit overigens niet bevallen dan overweeg ik nog een nvidia shield pro aan te schaffen. Maar verwacht eigenlijk dat dit wel bevalt, scheelt weer ruim 200 euro.

Het geluid vind ik vrij matig. Dit was echt veel beter op mijn Samsung UE40J6240 van 7 jaar oud.
Maar goed er is nog genoeg budget over voor eventueel een soundbar of sonos speaker mocht ik er niet aan kunnen wennen. (had namelijk eerst een Sony op het oog á 550 euro.)

Dan de kleuren...
Dit is echt een hele puzzel om dit te krijgen zoals je wilt. Misschien kunnen hier wat instellingen gedeeld worden onderling voor het gemak.
Ik denk dat ik hem nu heb zoals ik wil maar dat zeg ik met een flinke slag om de arm.
Ook ervaar ik soms wat wazig beeld. Bijv. bij RTL Z, daar loopt altijd tekst onder langs en dat is niet haarscherp. Ook sommige gezichten ervaar ik als niet scherp. Kan dit komen omdat het een 4k tv is en nog niet alle zenders hier geschikt voor zijn? Of ligt het aan een instelling?

Tot slot vind ik het irritant dat het menu zo snel weg is. Ben je even ergens mee bezig, gaat na zoveel tijd het menu weg, kun je weer opnieuw beginnen.

Tevreden? Ja en nee. Het is heel erg wennen allemaal. En misschien ben ik ook wat een zeikerd. De prijs maakt het in ieder geval een stuk mooier apparaat. En misschien dat ik dit ook wel zo had ervaren bij een duurdere sony/lg/panasonic/Samsung.

Google tv is in ieder geval geweldig. En met de juiste instellingen en wat gewenning denk ik toch wel dat hij zijn geld waard is.

Hopelijk kan iemand me nog helpen met het "wazige beeld" probleem.
toon volledige bericht
Ondertussen al beetje aan het experimenteren met de instellingen, AV receiver aangesloten en PS4 aangesloten. Op de TV tuner (sat ontvangst) heb ik voorlopig de volgende beeld instellingen:
- beeldmodus standaard
- helderheid 14
- kleurverzadiging 46
- contrast 60
- zwartniveau 46
- locale verduistering hoog
- gamma -2
- tint 46
- blauwlicht filter AAN (dat zet wel de kleurtemperatuur uit, deze had ik daarvoor op -4 gezet, het lijkt er namelijk op dat de uitgangspositie van kleurtemperatuur de blauwlicht filter impact beinvloed)
- scherpte 50
- MPEG NR MIDDEL
- de andere filters op UIT
Kleurechtheid heb ik nog niet helemaal op orde, maar dit is waar ik voorlopig op zit bij TV signaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:26
Gtrider schreef op woensdag 15 november 2023 @ 21:44:
[...]

Ondertussen al beetje aan het experimenteren met de instellingen, AV receiver aangesloten en PS4 aangesloten. Op de TV tuner (sat ontvangst) heb ik voorlopig de volgende beeld instellingen:
- beeldmodus standaard
- helderheid 14
- kleurverzadiging 46
- contrast 60
- zwartniveau 46
- locale verduistering hoog
- gamma -2
- tint 46
- blauwlicht filter AAN (dat zet wel de kleurtemperatuur uit, deze had ik daarvoor op -4 gezet, het lijkt er namelijk op dat de uitgangspositie van kleurtemperatuur de blauwlicht filter impact beinvloed)
- scherpte 50
- MPEG NR MIDDEL
- de andere filters op UIT
Kleurechtheid heb ik nog niet helemaal op orde, maar dit is waar ik voorlopig op zit bij TV signaal.
toon volledige bericht
Interessant, bedankt. Hierbij mijn lijstje. Totaal anders. Zal ook wel aan het verschil in tv zitten denk ik..

(Profiel) Standaard :

Helderheid 90
Kleurverzadiging 40

Instellingen Helderheid
Helderheid 90
Contrast 90
Zwart niveau 50
Dynamisch contrast laag
Zwarte Stretch uit
Dynamische helderheid uit
Lokaal contrast uit
Gamma 0

Kleur
Kleurverzadiging 40
TINT 50
Dynamische Kleur aan (hier valt over te twisten, kun je ook uitlaten)
Kleurtemperatuur -2

Klaarheid
Scherpte 65
MPEG NR uit
DNR uit
Superieure gradatie uit

Scherminstellingen
Autoformaat uit
Schermmodus 16:9
Overscan uit

[ Voor 5% gewijzigd door Blueflame_Core op 16-11-2023 09:26 ]

• Gtrider
Blueflame_Core schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:20:
[...]

Interessant, bedankt. Hierbij mijn lijstje. Totaal anders. Zal ook wel aan het verschil in tv zitten denk ik..

(Profiel) Standaard :

Helderheid 90
Kleurverzadiging 40

Instellingen Helderheid
Helderheid 90
Contrast 90
Zwart niveau 50
Dynamisch contrast laag
Zwarte Stretch uit
Dynamische helderheid uit
Lokaal contrast uit
Gamma 0

Kleur
Kleurverzadiging 40
TINT 50
Dynamische Kleur aan (hier valt over te twisten, kun je ook uitlaten)
Kleurtemperatuur -2

Klaarheid
Scherpte 65
MPEG NR uit
DNR uit
Superieure gradatie uit

Scherminstellingen
Autoformaat uit
Overscan uit
toon volledige bericht
Mooi, ga ik toch eventjes uitproberen, die dynamische kleuren zet ik ook weleens aan en uit, gewoon de verschillen ontdekken.Eens moet het toch lukken beetje natuurlijke kleur te krijgen bij de tv tuner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gtrider
SiNTeK schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 22:47:
[...]

Onder Instellingen > Systeem > Toegankelijkheid > Ondertiteling is ook e.e.a. aan te passen, maar geen idee waar dit effect heeft. Net wat aangepast en gekeken of dat bij NLZiet tot andere ondertiteling leidt, maar dat was zo snel niet het geval. Wellicht wel iets om mee te experimenteren?
De oplossing gevonden, naar Netflix account gaan op de PC/Laptop, via Accountinstellingen naar "profiel en ouderlijk toezicht " daar profiel aanklikken, daar "weergave van ondertitels" aanklikken. Bij lettertype gewoon "wit" gekozen (in kleurenvlakje naast voorbeeld tekst kiezen en "transparant" aangevinkt. Nu is de ondertiteling bescheiden wit . Je moet wel op de Netflix app op je TV via "ondersteuning" "Netflix opnieuw laden kiezen", dan heb je de meeste recente instel wijzigingen voor de ondertiteling binnen. Het is een omweg, maar het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hier sinds zondag de TCL 85C845X2 staan, wat een schitterende machine tov de 6j oude Samsung QE65Q7F. De software is veel sneller dan de oude Samsung, ook de remote reageert minder 'laggy', ookal is de TCL van vrij goedkoop plastic. Hoop dat support met Google software beter is dan die van Samsung, want veel apps op mijn oude TV worden al heel lang niet meer geupdate, waardoor allerlei nieuwe functies niet aanwezig zijn.

Daarnaast was de software van de oude Samsung sowieso best buggy en zijn de meeste problemen ook nooit opgelost.

Mijn TCL 85C845X2 is aangesloten op een Marantz SR7011 versterker via eARC, zonder enig probleem. Wel merk ik dat volume harder/zachter zetten enorm traag gaat, net als via mijn Samsung TV trouwens, dus ik verdenk de Marantz versterker hiervan.

Vooralsnog heb ik één kritiekpunt op de TCL: Volume in verschillende apps is heel verschillend. Schakel je van TV naar Netflix, YouTube of Amazon Prime dan staat het volume in sommige apps irritant laag, terwijl het in andere apps erg hoog staat. Hebben anderen hier ook last van? En is hiervoor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtrider
Toink schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:49:
Hier sinds zondag de TCL 85C845X2 staan, wat een schitterende machine tov de 6j oude Samsung QE65Q7F. De software is veel sneller dan de oude Samsung, ook de remote reageert minder 'laggy', ookal is de TCL van vrij goedkoop plastic. Hoop dat support met Google software beter is dan die van Samsung, want veel apps op mijn oude TV worden al heel lang niet meer geupdate, waardoor allerlei nieuwe functies niet aanwezig zijn.

Daarnaast was de software van de oude Samsung sowieso best buggy en zijn de meeste problemen ook nooit opgelost.

Mijn TCL 85C845X2 is aangesloten op een Marantz SR7011 versterker via eARC, zonder enig probleem. Wel merk ik dat volume harder/zachter zetten enorm traag gaat, net als via mijn Samsung TV trouwens, dus ik verdenk de Marantz versterker hiervan.

Vooralsnog heb ik één kritiekpunt op de TCL: Volume in verschillende apps is heel verschillend. Schakel je van TV naar Netflix, YouTube of Amazon Prime dan staat het volume in sommige apps irritant laag, terwijl het in andere apps erg hoog staat. Hebben anderen hier ook last van? En is hiervoor een oplossing?
Ik kan alleen bevestigen dat het bij mijn 85C845X2 ook zo is. Hier ook een AV receiver van Marantz en viel me ook op dat volume regeling heel traag gaat, dat was niet zo bij de combi Sony/Marantz. App geluidsverschillen had ik dan weer wel ook op mijn vorige TV. Ik ben nog wel op zoek naar de optie dat de receiver niet gelijk met de TV opstart. PS4 via receiver gaat wel meteen in één keer goed. Wel ben ik nieuwsgierig of je nog handige instellingen voor kleurweergave hebt gevonden. Ik ben nog steeds aan het puzzelen om , met name bij de tv tuner, kleurweergave meer natuurgetrouw te krijgen. En iemand een truuk om de vier LED's onderaan uit te schakelen? Deze zijn wit bij TV microfoon aan, en geel bij TV microfoon uit.Het is bijna een soort hobby project qua instellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNTeK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:45
Gtrider schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 04:11:
[...]
En iemand een truuk om de vier LED's onderaan uit te schakelen? Deze zijn wit bij TV microfoon aan, en geel bij TV microfoon uit.Het is bijna een soort hobby project qua instellen :-)
Dit was bij mijn vorige TCL ook. Ik kon dat niet 'goed' krijgen. Een idee zou kunnen zijn om stickertjes over de leds te plakken. Ik heb dit ook gedaan bij mij Audiolab 6000A en een Philips 43" TV op de slaapkamer (felle led wanneer uit). Het is natuurlijk niet ideaal, maar wel een bruikbare oplossing. Ik heb https://amzn.eu/d/j23reeR deze gebruikt. Bijna onzichtbaar op die twee apparaten.

30x Denim G-G 410 Wp & Enphase IQ8M OW / Nissan Leaf ZE1 40kWh / Wallbox Quasar [V2G] / Easee Home / Itho Daalderop Amber 95 / Atlantic Explorer v4 270L [alternatieve airco]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:09
Op de c715 zat gewoon een instelling om die leds uit te zetten weet ik nog.. dus je zou zeggen dat die ook ergens bij jullie verstopt zou moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNTeK
doobieters schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:25:
Op de c715 zat gewoon een instelling om die leds uit te zetten weet ik nog.. dus je zou zeggen dat die ook ergens bij jullie verstopt zou moeten zitten.
Bij de C825 was die optie er wel, maar deze werkte niet of niet altijd. Ik heb de optie op de C845 nog niet gezien. Zal er nog even induiken vanavond.

30x Denim G-G 410 Wp & Enphase IQ8M OW / Nissan Leaf ZE1 40kWh / Wallbox Quasar [V2G] / Easee Home / Itho Daalderop Amber 95 / Atlantic Explorer v4 270L [alternatieve airco]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtrider
SiNTeK schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:53:
[...]

Bij de C825 was die optie er wel, maar deze werkte niet of niet altijd. Ik heb de optie op de C845 nog niet gezien. Zal er nog even induiken vanavond.
Ik denk aan een netjes geplakt stukje zwarte isolatie tape. Overigens gaan deze LED lampjes soms zomaar vanzelf uit. De center speaker er wat meer voor zetten zou ook helpen, maar dan zit de speaker voor de IR ontvanger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanant
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-05 05:57
Net een 50c805 besteld voor 549€.
Kon deze aanbieding niet voorbij laten gaan.
Heb nu nog een oude Philips hd tv..
Ben benieuwd!

PSN: ghpeet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiago
Hier is de 65C843 onderweg, ben ook benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gtrider
Thiago schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 12:09:
Hier is de 65C843 onderweg, ben ook benieuwd.
Benieuwd of het ook een X2 uitvoering is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thiago
Gtrider schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 15:32:
[...]

Benieuwd of het ook een X2 uitvoering is.
Aangekomen eeeeeennnnnn, inderdaad. Ook hier de X2 versie!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v6rx22YzANM3IGJMlc1vqND3_eE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uGuBqO0d8iHu4L0plQdflOpp.jpg?f=fotoalbum_large

1 zaak wat niet lukt. Als ik via Disney Imax films wil zien, ook al zet ik het op Imax Enhanced, de zwarte balken onder en boven blijven staan? Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Thiago schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 18:12:
[...]

[Afbeelding]

1 zaak wat niet lukt. Als ik via Disney Imax films wil zien, ook al zet ik het op Imax Enhanced, de zwarte balken onder en boven blijven staan? Wat doe ik verkeerd?
Bij mijn 43" heb ik dit:
Scherminstellingen
Autoformaat (heb ik op uit)
Overscan (heb ik op uit)

Misschien kun je daar mee spelen..

---

Inmiddels heb ik mijn afstandsbedieningen van Ali al binnen met previous channel knop, alleen tot mijn grote teleurstelling werken ze niet.
Heeft iemand nog enig idee hoe ik dit toch werkend kan krijgen?
Heb de app "button mapper" ook al geïnstalleerd, maar helaas, werkt ook niet.
Wil ook nog wel een keer proberen contact op te nemen met tcl zelf maar vraag me af of dit zin heeft..

[ Voor 21% gewijzigd door Blueflame_Core op 18-11-2023 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiNTeK
Thiago schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 18:12:
[...]

[Afbeelding]

Imax enhanced is niet altijd volledig beeld. Dat is soms alleen bij bepaalde scènes. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiago
SiNTeK schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 19:23:
[...]

Imax enhanced is niet altijd volledig beeld. Dat is soms alleen bij bepaalde scènes. 😉
Ok, wist ik niet. En klopt inderdaad, sommige stukken gaat hij ineens naar volledig beeld! Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikektm
  • Laatst online: 08-01-2024
Hoi ik heb een vraag aan alle tcl 85C845 X2 Pentonic 700 eigenaren, waar hebben jullie die besteld/gekocht? Ben al naar meerdere coolblues mediamarkts gegaan om te vragen of ze de 85C845 X2 versie hadden, maar bijna niemand had gehoord van de X2 versie en de tcl 85C45 die ze hadden staan waren allemaal de X1 versie na controleren van de achterkant sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtrider
mikektm schreef op zondag 19 november 2023 @ 11:56:
Hoi ik heb een vraag aan alle tcl 85C845 X2 Pentonic 700 eigenaren, waar hebben jullie die besteld/gekocht? Ben al naar meerdere coolblues mediamarkts gegaan om te vragen of ze de 85C845 X2 versie hadden, maar bijna niemand had gehoord van de X2 versie en de tcl 85C45 die ze hadden staan waren allemaal de X1 versie na controleren van de achterkant sticker.
De gok genomen en besteld bij Mediamarkt. De verkoper op locatie wist wel van de twee revisies, maar kon niet aangeven wat er geleverd zou worden. Het showroom model was een X1 , maar had ook een dikke laag stof bovenop. Coolblue gebeld, maar kon geen antwoord op de vraag geven (anders had ik em daar besteld...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNTeK
Hoi ik heb een vraag aan alle tcl 85C845 X2 Pentonic 700 eigenaren, waar hebben jullie die besteld/gekocht?
Inderdaad bij Media Markt. Tot nu toe 3 Tweakers daar besteld, en 3x X2 (2x 85C845X2, 1x 65C845X2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anand1000
  • Laatst online: 29-12-2023
Hi, ik heb mijn 85C845 bij de MediaMarkt Amsterdam Arena besteld. Volgens de verkoper verkopen ze alleen de X2 modellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ook MediaMarkt, maar dan online.X2 versie.

WAARSCHUWING voor wie de voet monteert en denkt: ik hang hem later op. Mijn 85C845 heeft 4 dagen op de voet gestaan en de schroeven achterin de TV waren met geen mogelijkheid meer los te krijgen. Ik had ze niet meer dan handvast gedraaid. De schroeven zijn van zeer slechte kwaliteit. Bij de eerste schroef die ik met de hand los probeerde te draaien was het kruisprofiel meteen stuk. De andere schroeven heb ik nóg voorzichtiger geprobeerd, ook met andere schroevendraaiers maar allemaal hetzelfde probleem.

Omdat de schroefkop al zo zacht aanvoelt denk ik dat de schroeven meteen na montage al kromtrekken en vast komen te zitten in de TV.

Wil je je 85C845 dus ooit van zijn voet halen, koop dan een paar fatsoenlijke schroeven bij de ijzerwarenhandel en gebruik de bijgeleverde schroeven niet.

Uiteindelijk heb ik de schroefkoppen uit moeten boren.... beetje zonde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiNTeK
Gtrider schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 21:08:
[...]

Ik denk aan een netjes geplakt stukje zwarte isolatie tape.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZJlePh7KQVUn2YFRajoy1hcSJ4M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CdQHYbetvbH6FvTz3ygMnoXQ.jpg?f=fotoalbum_large

Prima oplossing imo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Hi,

Heeft iemand ervaring met de TCL 65C745 komt het in de buurt van de Sony Bravia KD-65X85L qua kwaliteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Forza11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-05 08:46
Gtrider schreef op zondag 19 november 2023 @ 15:02:
[...]

De gok genomen en besteld bij Mediamarkt. De verkoper op locatie wist wel van de twee revisies, maar kon niet aangeven wat er geleverd zou worden. Het showroom model was een X1 , maar had ook een dikke laag stof bovenop. Coolblue gebeld, maar kon geen antwoord op de vraag geven (anders had ik em daar besteld...).
Heb jij hem al binnen? Zo ja, kan je het model bevestigen, ik sta ook op het punt te bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12an3
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 04-05 13:25
Hier ook c745 besteld bij Mediamarkt en X2 versie ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 16:54
desmeu schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:05:
Bij mij een beetje dezelfde twijfel als hierboven.

Verschil tussen c745, c805 en c845 lijkt me niet zo groot als ik iedereen mag geloven.

55" c745 kan ik hebben voor €550
55" c805 voor €750

Is het die €200 waard?
Hier een keuze in kunnen maken? Lees op Reddit dat dit merk nogal losjes omdat met de type nummers en dat er veel door elkaar loopt.

https://www.reddit.com/r/tcltvs/s/klsV9u5kqh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gtrider
Forza11 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 12:45:
[...]

Heb jij hem al binnen? Zo ja, kan je het model bevestigen, ik sta ook op het punt te bestellen
Al een week, X2. Maar had je ook elders op dit forum kunnen lezen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forza11
Haha moest ff teruglezen maar ik heb het gevonden :), bedankt voor de bevestiging alsnog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christarius83
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-05 20:40
Ik heb zondag een 65C803(X1) opgehaald bij Coolblue.

Ik ben tot dusver zeer tevreden over het apparaat, het beeld is vele malen mooier dan de OnePlus TV die deze vervangt. Ook fijn dan DTS en Dolby Atmos goed werken.

Enige minpuntje is dat ik mijn game controller niet verbonden krijg via Bluetooth met de TV om via Steam Link te spelen. Ik heb een Xbox controller geprobeerd, die paired wel maar heeft daarna geen verbinding. De Stadia controller wil helemaal niet pairen. Iemand anders hier last van? De accu van de Stadia controller was te leeg, na opladen is die nu wel gepaired en werkt deze. Waarom de Xbox controller geen zin heeft weet ik niet...

[ Voor 13% gewijzigd door Christarius83 op 21-11-2023 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtrider
Christarius83 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:35:
Ik heb zondag een 65C803(X1) opgehaald bij Coolblue.

Ik ben tot dusver zeer tevreden over het apparaat, het beeld is vele malen mooier dan de OnePlus TV die deze vervangt. Ook fijn dan DTS en Dolby Atmos goed werken.

Enige minpuntje is dat ik mijn game controller niet verbonden krijg via Bluetooth met de TV om via Steam Link te spelen. Ik heb een Xbox controller geprobeerd, die paired wel maar heeft daarna geen verbinding. De Stadia controller wil helemaal niet pairen. Iemand anders hier last van? De accu van de Stadia controller was te leeg, na opladen is die nu wel gepaired en werkt deze. Waarom de Xbox controller geen zin heeft weet ik niet...
Handig wist niet dat dit kan, nu TV gekoppeld met de Steamdeck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
Kan iemand mij vertellen of de 55c845 de 150 euro meerprijs waard is tov de c805?

Ik lees dat ze dezelfde chipset hebben. When geluid is anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNTeK
Aniki schreef op woensdag 22 november 2023 @ 18:26:
Kan iemand mij vertellen of de 55c845 de 150 euro meerprijs waard is tov de c805?

Ik lees dat ze dezelfde chipset hebben. When geluid is anders?
De C805 heeft niet het woofertje (wat in mijn beleving wel wat doet) en een lager aantal nits (piekhelderheid); waarschijnlijk ~1300 tov. 2000 van de C845.

Zelf heb ik voor de (85)C845 gekozen met idd. dezelfde chipset, maar ik kan niet in jouw portemonnee kijken uiteraard 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
SiNTeK schreef op woensdag 22 november 2023 @ 20:47:
[...]

De C805 heeft niet het woofertje (wat in mijn beleving wel wat doet) en een lager aantal nits (piekhelderheid); waarschijnlijk ~1300 tov. 2000 van de C845.

Zelf heb ik voor de (85)C845 gekozen met idd. dezelfde chipset, maar ik kan niet in jouw portemonnee kijken uiteraard 😉
Dank voor de info. Ik las dat de c845 1500 nits was. Leek me verwaarloosbaar. Maar heb eigenlijk geen idee.

De vraag is dan of je voor dat geld dan niet net zo goed een soundbar kunt kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gtrider
Aniki schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:02:
[...]

Dank voor de info. Ik las dat de c845 1500 nits was. Leek me verwaarloosbaar. Maar heb eigenlijk geen idee.

De vraag is dan of je voor dat geld dan niet net zo goed een soundbar kunt kopen.
In de showroom beide toestellen kunnen zien. Maar let wel, dan zit je in een soort van bouwlampen omgeving. En alle toestellen staan op "winkelstand". Enige verschil wat ik toen kon zien was de helderheid, maar ik denk dat je er thuis weinig van zult merken. Heb je een heel lichte ruimte en kijk je vaak met veel licht zou je de 845 boven de 805 kunnen prefereren. De 845 in de showroom was nog een X1, de 845X2 heeft dezelfde chipset als de 805. Omdat bij de 85"er geen prijsverschil was, nam ik de 845. De subwoofer van de 845 draagt zeker wel bij aan wat voller geluid, maar ik denk dat je met een soundbar beter af bent. Kijk je relatief vaak in een donkere ruimte, kan het zomaar zijn dat je beter af bent met de 805. Maar goed, bij beide toestellen kan je de helderheid verhogen en verlagen, het zit toevallig in het snelmenu zodat je deze snel kan bijregelen.

• lennard92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-04 15:48
Ik volg dit topic al een tijdje en ik neig naar een aankoop van een TCL75'' tv.
Heeft een van jullie toevallig ervaring met het gebruik van de JBL Soundbar 9.1 i.c.m. een TCL TV?

Ik heb namelijk met mijn huidige Samsung TV (+- 8 jaar oud) al tijden issues met de Aneynet+CEC verbinding, via de HDMI ARC-poort. Het gebeurt regelmatig dat het geluid wegvalt als ik van HDMI-bron wissel. Dan moet ik het stroom van de apparaten eraf halen en daarna is het geluid vaak herstelt. Dit schijnt een bekend probleem te zijn met Samsung tv's.

Ik wil even uitsluiten dat er geen (bekende) issues zijn tussen deze apparaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Forza11
Voor geintereseerde in de 85inch 845, bij de mediamarkt is die uitverkocht, maar bij bol.com is de 843 verkrijgbaar, dit is dezelfe als de 845 en tevens een X2 model.

• Jaimygo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online

Jaimygo

LG L/W 9kW HU091MR+HN091MR.NK5

Roodaap schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:36:

Tot slot herken ik me ook in het Soap Opera effect van @Metmet. Aangezien de instellingen voor motion options verdwijnen lijkt hier niets aan te doen. (overigens snapt mijn dochter niet wat ik bedoel en krijg het niet uitgelegd waarom ik het niet prettig vind om zo te kijken).

(@Oden en @Rivak , ik ben even zo vrij om jullie te taggen aangezien jullie volgens mij ook deze tv hebben.)
Sindskort hier een 65c803 en heb ook het soap opera effect bij Dolby Vision content. Zitten spelen met de motion instellingen maar lijkt allemaal weinig effect te hebben.

Toevallig hier al een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forza11
Zijn er tips voor muurbeugel voor de 85 inch? Ik lees dat sommige niet de juist schroeven hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiNTeK
Forza11 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 06:10:
Zijn er tips voor muurbeugel voor de 85 inch? Ik lees dat sommige niet de juist schroeven hebben
Zelf heb ik een Vogel's TVM 3605, die komt met allerhande schroeven. Deze had ik in eerste instantie voor een 65" en gebuik ik nu voor een 85".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptribbyz
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08-05 22:23
Weet iemand of de TCL 65C745 (2023) ook een X2 versie heeft? Op bol verkopen zij alleen de TCL 65C743 en deze kan ik niet vergelijken op Tweakers, weet iemand het verschil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
ptribbyz schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:27:
Weet iemand of de TCL 65C745 (2023) ook een X2 versie heeft? Op bol verkopen zij alleen de TCL 65C743 en deze kan ik niet vergelijken op Tweakers, weet iemand het verschil?
Die 3 of 5 maakt niet uit. Dat is het verschil in verkoopregio maar zou dezelfde tv moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmeu
Aniki schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:46:
[...]

Hier een keuze in kunnen maken? Lees op Reddit dat dit merk nogal losjes omdat met de type nummers en dat er veel door elkaar loopt.

https://www.reddit.com/r/tcltvs/s/klsV9u5kqh
Ik heb uiteindelijk de 55c805 gekocht (via Telenet)
650 euro, maar jammer genoeg wel een X1 chip.
Ik zeg wel jammer maar eigenlijk geen idee of dit eigenlijk veel verschil geeft.
Morgen ga ik de tv eens uittesten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:50
Jaimygo schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:39:
[...]

Sindskort hier een 65c803 en heb ook het soap opera effect bij Dolby Vision content. Zitten spelen met de motion instellingen maar lijkt allemaal weinig effect te hebben.

Toevallig hier al een oplossing voor gevonden?
Yep, beeld instelling niet op Dolby Vision IQ, maar op (naar voorkeur) donker of helder. Dan komen de “beeld verbeter” instellingen weer terug en kun je ze uitschakelen.

Laat ik ook nog even van de gelegenheid gebruik maken om te melden hoe enorm tevreden ik ben met die enorme tv :-) Prachtig beeld en ik mis mijn LG oled zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12an3
Bij mij werkte HDR niet in game mode dus kon ook hgig niet aanzetten en blijk een AMD probleem te zijn
Via dit linkje https://www.avsforum.com/...ead.3275454/post-62926579 de stappen gevolgd en alles is opgelost... HDR vrr en alles werkt netjes (een programma downloaden en daarin ff de fresync range ingeven)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gtrider
desmeu schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:08:
[...]

Ik zeg wel jammer maar eigenlijk geen idee of dit eigenlijk veel verschil geeft.
Als het goed is, is de 805 een nieuwer model, de X1 revisie is al uitgerust met de nieuwere hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forza11
ptribbyz schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:27:
Volgens mij is x1 of x2 alleen bij de 845 serie, die heeft een nieuwe chip gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forza11
Heeft iemand een link oid naar goed calibratie instellingen voor de 845 serie (of 843/841)

[ Voor 21% gewijzigd door Forza11 op 25-11-2023 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaimygo
  • Nu online

Jaimygo

Roodaap schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:20:
[...]

Yep, beeld instelling niet op Dolby Vision IQ, maar op (naar voorkeur) donker of helder. Dan komen de “beeld verbeter” instellingen weer terug en kun je ze uitschakelen.

Laat ik ook nog even van de gelegenheid gebruik maken om te melden hoe enorm tevreden ik ben met die enorme tv :-) Prachtig beeld en ik mis mijn LG oled zeker niet.
Bedankt voor de reactie! Had hem al op helder gezet. Verder alle motion instellingen uit. Het beeld lijkt wat minder 'smooth' dan de Samsung q-led uit 2018 die we eerst hadden. Nog tips met betrekking tot de motion instellingen?

De vrouw gaf een compliment over de helderheid en kleuren :*) Verder nog geen opmerkingen gehad over motion, dus misschien dat het aan mij ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12an3
Forza11 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 09:51:
[...]

Volgens mij is x1 of x2 alleen bij de 845 serie, die heeft een nieuwe chip gekregen.
C745 ook ik heb de 55c745x2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
desmeu schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:08:
[...]

Heb dezelfde gekocht bij media markt, komt vandaag binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EffeRondhangen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:44
Roodaap schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:20:
[...]

Dank. Die instellingen was ik al een tijdje aan het zoeken bij Dolby Vision.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiNTeK
Forza11 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 09:59:
Heeft iemand een link oid naar goed calibratie instellingen voor de 845 serie (of 843/841)
Je zou kunnen beginnen met: https://www.avforums.com/...ngs-out-of-the-box.21076/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmeu
Heb mijn 55C805 nu een dag in huis en ben echt heel blij met de aankoop! Beeld is zelfs zonder iets van calibratie al meteen meer dan aangenaam om naar te kijken. De besturing verloopt ook zeer vloeiend, wat voor een smart tv toch altijd leuk meegenomen is.
Als ik al een minder punt moet geven (moeilijk aan deze prijs) dan zou het geluid zeker beter kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaimygo
  • Nu online

Jaimygo

De tv gaat retour. Van alles getest maar niks lijkt te helpen. Het beeld lijkt constant te haperen, hierdoor lijkt alles heel onnatuurlijk. Dit in Dolby Vision Iq, helder, donker, hdr10, sdr. Alle combinaties van bewegings instellingen geprobeerd, factory reset, via de ps4 een blu-ray en telkens het zelfde resultaat.

Zou ik een defect model hebben of is dit hoe TCL met bewegings verwerking omgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNTeK
Jaimygo schreef op zondag 26 november 2023 @ 22:10:
Zou ik een defect model hebben of is dit hoe TCL met bewegings verwerking omgaat?
Balen joh! Ik denk dan toch een defecte TV. Op mijn vorige 65C825 en op mijn huidige 85C845 heb ik deze problemen in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conhen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-04 11:14
[b]Jaimygo in "[TCL TV's] Ervaringen & Discussie"Zou ik een defect model hebben of is dit hoe TCL met bewegings verwerking omgaat?
Nou nee, dit is wat mij betreft juist mijn eerste TV waarbij ik géén last heb van de full-frame vertraging. Wel zet ik standaard alle "automatische beeld-verpest-functies" uit, zodat het beeld wordt weergegeven zoals het bedoeld is, en niet met al die fratsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaimygo
  • Nu online

Jaimygo

conhen schreef op maandag 27 november 2023 @ 18:56:
[...]

Nou nee, dit is wat mij betreft juist mijn eerste TV waarbij ik géén last heb van de full-frame vertraging. Wel zet ik standaard alle "automatische beeld-verpest-functies" uit, zodat het beeld wordt weergegeven zoals het bedoeld is, en niet met al die fratsen.
Zelfs met alle verbeter functies uit hapert die nog steeds. De tv gaat retour want ik verwacht een defect model te hebben. Met het terug in de doos stoppen rook de tv aan de achterzijde ook een beetje naar verbrande elektronica :/

Maar ben wel blij dat andere mensen wel een goeie ervaring met TCL hebben! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanant
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-05 05:57
desmeu schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 21:57:
Heb mijn 55C805 nu een dag in huis en ben echt heel blij met de aankoop! Beeld is zelfs zonder iets van calibratie al meteen meer dan aangenaam om naar te kijken. De besturing verloopt ook zeer vloeiend, wat voor een smart tv toch altijd leuk meegenomen is.
Als ik al een minder punt moet geven (moeilijk aan deze prijs) dan zou het geluid zeker beter kunnen.
Hier ook nu een paar dagen de 50c805.
En voor die euro (549) een top tv.
Ook Android werkt top , kan mijn Nokia boxje de deur uit doen..
En op de play5 echt top..
Geen klachten tot nu toe..
Voor mij het geluid zelfs goed ,zit in een klein kamertje.

PSN: ghpeet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennard92
Ik zie dat de prijzen, na Black Friday, weer gestegen zijn van de 75C843/5 modellen.

Is de 75C931 even goed, of misschien zelfs beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-05 18:40
lennard92 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 21:49:
Ik zie dat de prijzen, na Black Friday, weer gestegen zijn van de 75C843/5 modellen.

Is de 75C931 even goed, of misschien zelfs beter?
Ja lastig zit in hetzelfde, wilde eigenlijk de 85c845.. kwalitatief is c931 beter, alleen heeft die een grote issue met een soort van yellow band oid bovenin het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennard92
xminator schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:57:
[...]

Ja lastig zit in hetzelfde, wilde eigenlijk de 85c845.. kwalitatief is c931 beter, alleen heeft die een grote issue met een soort van yellow band oid bovenin het scherm.
Deze versie schijnt hetzelfde model te zijn als de C935, hier staat inderdaad wisselende ervaringen over op internet. Zeker op het gebied van software updates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-05 18:40
lennard92 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 15:44:
[...]

Deze versie schijnt hetzelfde model te zijn als de C935, hier staat inderdaad wisselende ervaringen over op internet. Zeker op het gebied van software updates...
Klopt 931 = 935

845= 843

805 = 803

And so on.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gtrider
Forza11 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 09:59:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/msxMo1vcIp9epBRdiGfKxykUqrU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2nO61fWu7tOI0tNkQnRFEEJU.jpg?f=fotoalbum_large weliswaar van een ander forum, ik heb deze settings grotendeels overgenomen, ik gebruik de kleurinstellingen op de interne TV tuner (satteliet tv) en op de NLziet app, aanzienlijk betere kleurweergave. Bij de Amazon Prime app daarentegen werkt het averechts, dus daar geen "witbalans"instellingen aangepast. Bron is AVforums, daarvind je een TCL forum met specifiek 805 en 845 topics. Waar je per app (netflix, amazon prime etc) of functie (TV, HDMI) veel mee kan winnen is spelen met helderheid en Gamma. Voordeel is dat helderheid is opgenomen in het snel menu via knop "=", daarmee kan je snel afhankelijk van licht etc. wijzigen (automatische helderheid heb ik uitgeschakeld).

[ Voor 18% gewijzigd door Gtrider op 07-12-2023 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuukaLike
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11:53

LuukaLike

Titelspecialist Tweakers Partners
review: Extreem groot, superhelder én betaalbaar: de 85"- en 98"-tv's van TCL

Ook hier wat interessante inzichten waar je wellicht wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-05 12:45
Zeer interessant. Wij zijn (in tegenstelling tot veel andere meningen) geen fan van OLED vanwege voornamelijk de helderheid. In het bezit van een 75Q95T van Samsung en op zoek naar een opvolger (85 inch). Samsung zeer hoog geprijsd, we gaan eens op zoek naar een winkel met de X955.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
Is het normaal dat, als ik bv de Disney app van de tv zelf opstart, ik enkel kan kiezen tussen Dolby Vision Iq, helder of donker (en niet film, iMax,…….).

Als ik de Disney app van bv Apple TV of PS5 opstart, heb ik die opties wel?

TCL 65c845X2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtrider
Thiago schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 17:23:
Is het normaal dat, als ik bv de Disney app van de tv zelf opstart, ik enkel kan kiezen tussen Dolby Vision Iq, helder of donker (en niet film, iMax,…….).

TCL 65c845X2
De interne apps lijken wel wat minder goed te werken, bijvoorbeeld op dit forum al eerder geconstateerde verschillende geluisdsniveaus per app. Maar ook bijvoorbeeld veel problemen bij snelle bewegingen in beeld. Amazon Prime vooral, heeft iemand ervaringen met toepassing van een losse media box aanbesloten op een C845 0f C805? Via de Ps4 is het nog erger bij Netflix en Amazon Prime (maar gaat ook via een AV receiver ertussen) , behalve verassend genoeg bij het afspelen van een blu ray of bij gamen.Eventuele settings tips verneem ik ook graag, soms is het net die ene modus of instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNTeK
Thiago schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 17:23:

TCL 65c845X2
IMAX Enhanced kan bijvoorbeeld bij (sommige) films op Disney (e.g. Black Panther); als je bij 'versies' kijkt in het menu van de film zelf. In principe kiest de TV zelf het 'best beschikbare' formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Helaas ben ik al weken in gesprek met TCL over de "previous channel/swap" knop. Dit zou volgens TCL de grijze knop moeten zijn met de witte pijl naar links (boven exit). Ik krijg dan alleen maar de kanaal lijst te zien.

Nu heb ik nog 2 dagen om hem om te ruilen naar coolblue. Liever doe ik dit niet ivm het instel gedoe. Heeft iemand mijn 43" model toevallig ook en werkt het hierbij wel?
Helaas woon ik niet in de buurt van een coolblue winkel om eventueel een showmodel te kunnen testen.

Edit: misschien kan ik beter vragen, heeft een van jullie wel deze "swap" functie op je tcl tv?

[ Voor 9% gewijzigd door Blueflame_Core op 12-12-2023 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtrider
Zo vandaag even getest met een Nokia 8010 media box, alles is slechts een klein beetje beter qua beeld weergave op Netflix en Prime. Bij Prime zelfs dezelfde stotteringen als op de PS4. Zal het dan toch aan de specifiek apps liggen? De Nokia gaat weer retour. Nu maar weer door op de "ingebouwde" apps met een beetje assistentie van "bewegingsduidelijkheid"met de functie "vermindering van het trillen". Jammer want op mijn Sony viel mij dit nooit op. Hopelijk komt er een update, en anders maar in het voorjaar maar eens aankloppen bij TCL. De problemen doen zich vooral voor bij de Amazon Prime app, in iets mindere mate op Netflix. Op een ander forum lees ik een geval waarbij het nog iets erger is, deze krijgt een andere revisie print en software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennard92
Ik heb sinds deze week de 75C935 binnen. Het is een erg mooie tv! Uiteraard eerst flink de settings tweaken van zowel het beeld als het geluid (icm mijn JBL Soundbar 9.1).

Klein vraagje: klopt het dat de tv een 'hard' klikgekuid maakt wanneer ik de tv uitschakel (met de afstandsbediening)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiNTeK
lennard92 schreef op zondag 17 december 2023 @ 16:00:
Klein vraagje: klopt het dat de tv een 'hard' klikgekuid maakt wanneer ik de tv uitschakel (met de afstandsbediening)?
Mijn 85C845 maakt ook een klikgeluid, mijn vorige 64C825 deed dat niet. Ik vind het klikken wel prettig, soort auditieve feedback op je actie, waarmee je dus weet dat het signaal van de ab ontvangen is. Dat [ontvangen van signaal] ging bij de C625 wel eens mis, dus toen miste ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boeke209
  • Laatst online: 07-05 21:58
Hier al veel gelezen maar is er nu een verschil tussen de 75c803 en de 75c805 of niet? En bij cool blue is de 75c803 100 hz en bij MM is hij 144 hz en bol.com heeft in de speciale 100 hz staan maar spreken in de beschrijving van 144Hz weergave: Premium motion bij snel bewegende beelden. Wat is nou waar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_V
  • Laatst online: 09-05 14:27

D_V

De 115 Inch TCL X11G, alleen het uitpakken lijkt al een avontuur.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Only 2 People in the WORLD Have This TV - TCL X11G Max QD

:D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 21:03
D_V schreef op maandag 25 december 2023 @ 14:47:
De 115 Inch TCL X11G, alleen het uitpakken lijkt al een avontuur.

[YouTube: Only 2 People in the WORLD Have This TV]

:D
Ook weer een gestolen prototype? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiNTeK
boeke209 schreef op zondag 24 december 2023 @ 22:14:
Hier al veel gelezen maar is er nu een verschil tussen de 75c803 en de 75c805 of niet? En bij cool blue is de 75c803 100 hz en bij MM is hij 144 hz en bol.com heeft in de speciale 100 hz staan maar spreken in de beschrijving van 144Hz weergave: Premium motion bij snel bewegende beelden. Wat is nou waar?
803 en 805 zijn gelijk, hangt van regio/leverancier af. Daarnaast 144Hz, zie website TCL: https://www.tcl.com/nl/nl/tvs/75-c805

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-04 15:27
Middag, ik zit twijfelen over een 75c845 of wellicht 85"

ik stond eigenlijk op het punt een LG C3 of G3 te kopen..maar als ik zo de specs zie, krijg ik bij Tcl meer tv
enige wat me echt tegenhoudt is dat de tv wat dikker is, ik wil hem zo strak mogelijk tegen de muur doen.

Daarnaast heb ik geen idee qua garantie, in de winkel gaven ze wel aan dat dat bij LG beter is...maar je weet nooit of dat een advies voor ons is..of dat ze meer verdienen aan een LG.

Het mooie wat ik wel zag, was dat de ziggo app geïnstalleerd zat, dus dat ik dan dat irritante kastje (mini) niet meer nodig heb. Heeft iemand een idee of je dan nog wel kan opnemen.. (zit dat in de cloud...?)

Erg benieuwd of dat de 75c845 gaat voldoen aan mijn eisen...afgezien dikte ;-(

• doobieters
wwwmarcel schreef op donderdag 28 december 2023 @ 12:52:
Middag, ik zit twijfelen over een 75c845 of wellicht 85"

ik stond eigenlijk op het punt een LG C3 of G3 te kopen..maar als ik zo de specs zie, krijg ik bij Tcl meer tv
enige wat me echt tegenhoudt is dat de tv wat dikker is, ik wil hem zo strak mogelijk tegen de muur doen.

Daarnaast heb ik geen idee qua garantie, in de winkel gaven ze wel aan dat dat bij LG beter is...maar je weet nooit of dat een advies voor ons is..of dat ze meer verdienen aan een LG.

Het mooie wat ik wel zag, was dat de ziggo app geïnstalleerd zat, dus dat ik dan dat irritante kastje (mini) niet meer nodig heb. Heeft iemand een idee of je dan nog wel kan opnemen.. (zit dat in de cloud...?)

Erg benieuwd of dat de 75c845 gaat voldoen aan mijn eisen...afgezien dikte ;-(
Alvast een tip uit de losse pols: de 85 inch is bij Mediamarkt online even duur als de 75 inch.. dus dan altijd voor de grootste optie gaan natuurlijk.

• wwwmarcel
Ja dat zag ik, maar is toch gek😳..dan gaat toch iedereen voor de 85, tenzij je hem niet kwijt kan

• doobieters
wwwmarcel schreef op donderdag 28 december 2023 @ 17:39:
Ja dat zag ik, maar is toch gek😳..dan gaat toch iedereen voor de 85, tenzij je hem niet kwijt kan
Of je pakt 98 inch voor hetzelfde geld :o

https://www.mediamarkt.nl...9940fc0345168731216dd46b7

• wwwmarcel
Dat wordt denk ik wel te groot..maar dat is toch een lcd en geen mini led

• OLED
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14-03-2024
Mijn broer heeft maanden geleden een TCL 55C743 (x1) gekocht, ik begrijp dat dit eigenlijk de C745 is. Verschillende reviews spreken over een goede kalibratie (niet allemaal overigens), ik zag echter een rozige tint die niet makkelijk via “tint” weg te halen is, het is in feite alsof er net iets teveel rood in het wit zit. Of te weinig blauw en groen?

In ieder geval, kan het echt dat de panelen zoveel afwijken? Ik heb het toestel al in de movie mode gezet en wat opties uitgeschakeld, maar het blijft een beetje behelpen. Verder een prima toestel, ik dacht dat die van metaal was, maar verrassend licht. Ook als je er recht voorzit dan merk je niet direct dat het LCD is..

Weet iemand misschien een site met kalibratie settings?

• wwwmarcel
Volgens mij staat er in een eerder bericht in dit forum een screenshot van instellingen

• OLED
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14-03-2024
wwwmarcel schreef op donderdag 28 december 2023 @ 22:27:
Volgens mij staat er in een eerder bericht in dit forum een screenshot van instellingen
Dat gaat helaas over een andere televisie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
wwwmarcel schreef op donderdag 28 december 2023 @ 20:59:
Dat wordt denk ik wel te groot..maar dat is toch een lcd en geen mini led
Tip: de grootte van de TV (mits je huiskamer geschikt is) gaat altijd voor. De specs komen daarna. Dus met andere woorden: koop voor je budget een zo groot mogelijke TV, je haalt veel meer kijkgenot uit een groter oppervlak dan een kleiner oppervlak met betere specs..

maar dat is mijn mening natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep03nl
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08-05 07:29
Vanmorgen om 08.00 uur mijn oude Samsung UE46F8000 (wat een heel erg fijn toestel is/was) vervangen door een TCL 55C803.

Hoewel ik nog van instellingen moet spelen is het beeld indrukwekkend! M'n Netflix account gelijk omgezet van HD naar 4K ;-) . Ook het geluid valt me reuze mee! Als je geen soundbar gewend bent is het prima te doen. Heb hier nog een Yamaha soundbar liggen die ik vanavond eens ga aansluiten.

Gelijk de nieuwste firmware (https://shorturl.at/dgo05) erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-05 23:11
Ook inmiddels in de markt voor een nieuwe tv en de TCL series spreken mij wel aan. Nu de hamvraag, wil graag 75 inch.

Maar is de C845 serie (2023) beter dan de C931 (2022) serie. De 75 inch is namelijk stukje goedkoper bij de C931.

Of hebben jullie nog andere aanbevelingen, budget circa 1800-2000 euro.

Twijfel dus tussen

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp 1599

Of

https://www.mediamarkt.nl...-75c845-2023-1761104.html 1999

Blijkbaar doet deze ook niet veel onder. En lees dat die weer een beter cpu heeft.

https://www.coolblue.nl/p...tcl-qled-75c803-2023.html is de goedkoopste

[ Voor 39% gewijzigd door Pukson op 31-12-2023 15:43 ]

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:28

Gotez

42

Net een nieuwe 803 aangesloten en wauw, lekker! 75 inch...hele verbetering tov mijn vorige samsung 55 inch

2 vragen. Misschien heeft iemand dit al geprobeerd en kan mij helpen.

1. Wat is veranderd in nieuwe firmware? is het de moeite waard om deze te installeren? Dit is gewoon met usb-stick en plug/play?
2. ik gebruik een USB dac op de usb uitgang. Ik krijg netjes geluidssignaal eruit maar ik kan alleen niet het volume bedienen met de afstandsbediening. is er iemand die dit is gelukt? zit er ergens een setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 21:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hier heeft 13 jaar oude Samsung het helaas begeven... Daarom op jacht naar een nieuwe televisie.
Was ik eerst naar een Sony Bravia 50" KD-50X75WLaan het kijken. Toen kwam ik ook 50C803 tegen en daarna de iets duurdere 55C843 tegen als interessante kandidaten. Na een kort vergelijk lijkt de 55C843 lijkt mij wel iets voor ons met oog op de toekomst. De wat hogere refresh rate en de FreeSync/VRR ondersteuning stel er komt over een jaar of 5 een moderne spelcomputer aan te hangen. Al heb ik de C803 nog niet afgeschoten. Maar dat wik en weeg ik zelf wel even verder.

Een wat concretere vraag waar ik nog uit ben gekomen:
Ik heb nul ervaring met smart-TVs. Ik lees in sommige reviews dat voor deze TCL TVs tijdens de eerste ingebruikname een internetverbinding vereist wordt? Is dat echt zo? Of kan ik hem ook op zijn plek zetten en volledig offline als normale domme TV gebruiken?

Gek genoeg kan ik de 55C843 niet vinden op de website van TCL zelf. Kijk ik er nou langs ?

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 04-01-2024 15:01 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik zit op het moment te kijken voor een TCL televisie. Ik heb de 65c843 en 65c845 op het oog. De 843 is een stuk goedkoper. Lijkt wel of dat import is...?

Toen ik een review zat te kijken werd er terloops nog even gezegd dat als je het volume op 0 zet of op mute, dat het icoon niet verdwijnt uit beeld.

Is dit waar? Dat is voor mij namelijk echt een showstopper. Ik gebruik een versterker die digitaal wordt aangesloten en dan moet het geluid van de TV uitgezet kunnen worden. Bij mijn huidige Samsung TV zet ik het volume op 0, dan verdwijnt het icoon gewoon.

PS. de 843 is toch identiek aan de 845? Ik zag hem namelijk op https://mediaxxl.nl/produ...-65-inch-4k-miniled-2023/ voor €1.095 . Da's volgens mij een hele scherpe prijs...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 14:48
Fairy schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:41:
Ik zit op het moment te kijken voor een TCL televisie. Ik heb de 65c843 en 65c845 op het oog. De 843 is een stuk goedkoper. Lijkt wel of dat import is...?

Toen ik een review zat te kijken werd er terloops nog even gezegd dat als je het volume op 0 zet of op mute, dat het icoon niet verdwijnt uit beeld.

Is dit waar? Dat is voor mij namelijk echt een showstopper. Ik gebruik een versterker die digitaal wordt aangesloten en dan moet het geluid van de TV uitgezet kunnen worden. Bij mijn huidige Samsung TV zet ik het volume op 0, dan verdwijnt het icoon gewoon.

PS. de 843 is toch identiek aan de 845? Ik zag hem namelijk op https://mediaxxl.nl/produ...-65-inch-4k-miniled-2023/ voor €1.095 . Da's volgens mij een hele scherpe prijs...
Ik ken deze winkel niet maar de reviews zijn niet positief, zie google review > sorteer op laagste.
Als het te mooi lijkt om waar te zijn is het ook vaak zo.
Ik zou het bij de gevestigde orde houden met dit soort zaken aanschaffen, ook ivm garantie.

Door de google reviews gescrolled, zijn alleen maar recent. 2/3 dagen of nieuwer
Mensen posten positieve reviews, terwijl producten nog niet geleverd zijn.
Oude bedrijfs url gebruikt ws, zie ook t.net https://tweakers.net/shopreview/7727/media-xxl/contact/ ( locatie en kvk anders).
Who.is laat laatste wijziging zien op Updated Date: 2023-12-18
Hoster zit in bulgarije ( siteground)
lekker van wegblijven.

[ Voor 15% gewijzigd door Phyt_ op 04-01-2024 15:54 ]

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Phyt_ schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:46:
[...]

Ik ken deze winkel niet maar de reviews zijn niet positief, zie google review > sorteer op laagste.
Als het te mooi lijkt om waar te zijn is het ook vaak zo.
Ik zou het bij de gevestigde orde houden met dit soort zaken aanschaffen, ook ivm garantie.

Door de google reviews gescrolled, zijn alleen maar recent. 2/3 dagen of nieuwer
Mensen posten positieve reviews, terwijl producten nog niet geleverd zijn.
Oude bedrijfs url gebruikt ws, zie ook t.net https://tweakers.net/shopreview/7727/media-xxl/contact/ ( locatie en kvk anders).
Who.is laat laatste wijziging zien op Updated Date: 2023-12-18
Hoster zit in bulgarije ( siteground)
lekker van wegblijven.
Je hebt gelijk. Ik zie op trustpilot dat negatieve reviews allemaal worden gerapporteerd (en dus geblocked) door die club. Op Google zie ik ook een melding dat ze geen iDeal ondersteunen, maar dat dit gewoon bankoverschrijving is, dus geen consumentenbescherming.

Ik blijf daar idd lekker van weg.

Blijft nog wel mijn vraag staan over dat mute icoon in beeld. Is die uit te zetten? Volume op 1 zetten zie ik niet als oplossing. Ik ben nogal een audiofiel dus ik wil niet dat hij zachtjes aan blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resordia
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 10:23
Fairy schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:17:
[...]

Je hebt gelijk. Ik zie op trustpilot dat negatieve reviews allemaal worden gerapporteerd (en dus geblocked) door die club. Op Google zie ik ook een melding dat ze geen iDeal ondersteunen, maar dat dit gewoon bankoverschrijving is, dus geen consumentenbescherming.

Ik blijf daar idd lekker van weg.

Blijft nog wel mijn vraag staan over dat mute icoon in beeld. Is die uit te zetten? Volume op 1 zetten zie ik niet als oplossing. Ik ben nogal een audiofiel dus ik wil niet dat hij zachtjes aan blijft staan.
Ik heb de 843 en inderdaad blijft het mute icoontje in beeld. het uitzetten kan ik niet vinden maar wat wel werkt is de audio output op 'wired headphone' (of bluetooth of optical) zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gilles Hublau
  • Laatst online: 05-12-2024
Pukson schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:22:
Ook inmiddels in de markt voor een nieuwe tv en de TCL series spreken mij wel aan. Nu de hamvraag, wil graag 75 inch.

Maar is de C845 serie (2023) beter dan de C931 (2022) serie. De 75 inch is namelijk stukje goedkoper bij de C931.

Of hebben jullie nog andere aanbevelingen, budget circa 1800-2000 euro.

Twijfel dus tussen

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp 1599

Of

https://www.mediamarkt.nl...-75c845-2023-1761104.html 1999

Blijkbaar doet deze ook niet veel onder. En lees dat die weer een beter cpu heeft.

https://www.coolblue.nl/p...tcl-qled-75c803-2023.html is de goedkoopste
toon volledige bericht
Ik heb de TCL75C931 gekocht en ben zeer tevreden over deze aankoop.
Ook mijn vrienden, die aanvankelijk wantrouwig stonden tegenover TCL zijn erg onder de indruk van de beeldkwaliteit.
Voor slechts 1599 is deze tv echt wel een koopje imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SiNTeK
Fairy schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:17:
[...]
Bij mijn vorige TV (C825, helaas ter zielen) bleef het staan, bij mijn nieuwe (C845) verdwijnt het. Geen idee of ik daar iets voor heb moeten instellen overigens. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conhen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-04 11:14
Ultraman schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:51:
Ik lees in sommige reviews dat voor deze TCL TVs tijdens de eerste ingebruikname een internetverbinding vereist wordt? Is dat echt zo? Of kan ik hem ook op zijn plek zetten en volledig offline als normale domme TV gebruiken?
Is dat een Google TV model? In mijn herinnering kun je de Google TV setup wel skippen, en gebruik maken van je HDMI poort. Maar heel zeker weet ik dat eigenlijk ook niet. Het lijkt me wel zeer onwaarschijnlijk dat er geen "escape" zou zitten op het gebruik van een netwerkverbinding...
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste