Bij mij blijft dat icoon inderdaad staan (een C735). Ik heb ook een externe versterker. Ik heb hem gewoon op 1 staan en ik hoor hem absoluut niet. Wel erg dom overigens, dat ben ik zeker met je eens...Fairy schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:17:
[...]Blijft nog wel mijn vraag staan over dat mute icoon in beeld. Is die uit te zetten? Volume op 1 zetten zie ik niet als oplossing. Ik ben nogal een audiofiel dus ik wil niet dat hij zachtjes aan blijft staan.
Bedankt voor de reply.conhen schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:20:
[...]
Is dat een Google TV model? In mijn herinnering kun je de Google TV setup wel skippen, en gebruik maken van je HDMI poort. Maar heel zeker weet ik dat eigenlijk ook niet. Het lijkt me wel zeer onwaarschijnlijk dat er geen "escape" zou zitten op het gebruik van een netwerkverbinding...
Ik heb hem sinds dit weekend binnen en gisteren aangesloten. Er zit inderdaad een knop "Basic TV" in de setup, die heb ik gekozen en het werkt prima zonder enige vorm van internet
Meteen een vervolgvraag nu ik de 55C843 heb.
Ik had mij neergelegd bij het feit dat er geen AV ingang op zou zitten en ik met een Analoog>HDMI adapter aan de gang moest. Maar wat blijkt: er zit wel degelijk een AV input op de TV!
Alleen... zit er niet de stekker bij.
Hier iemand enig idee of dit dezelfde stekker betreft als andere TCL TVs?
Zoiets als deze: https://www.amazon.com/Vi...Replacement/dp/B08B81QV6V
Of variant er van.
Want als het zo simpel is als zo'n stekker aanschaffen dan dat een inkoppert.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ik denk het haast wel, maar ik ga het ding niet van de muur halen om dat te bekijken ;-)
Daar moet toch wel iets over in de handleiding staan?
Heb ook een TCL 65C845x2 gekocht en heb alles netjes ingesteld.
Maar krijg via Netflix en de plex app toch veel haperingen in het beeld, hebben jullie daar ook veel last van (motion bedoelen ze daar mee) dus toch wel beweging onschermte
wie kan het uittesten? als dat ook bij jullie is via netflix op gewoon HD signaal van netflix
Maar krijg via Netflix en de plex app toch veel haperingen in het beeld, hebben jullie daar ook veel last van (motion bedoelen ze daar mee) dus toch wel beweging onschermte
wie kan het uittesten? als dat ook bij jullie is via netflix op gewoon HD signaal van netflix
Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1
Als dat tegen mij was: de "handleiding" die ik kan vinden online is 17 pagina's en is daarom aardig summier. Inputs worden alleen behandeld in de vorm van "hier kun je je apparaten op aansluiten" en volgend onderwerp. Mja...conhen schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:08:
Ik denk het haast wel, maar ik ga het ding niet van de muur halen om dat te bekijken ;-)
Als er nou iets van een stekker of informatie over de indeling van de stekker zou staan zou dat heel behulpzaam zijn. Anders kan ik ook wat gaan testen... maar ik zal toch niet de enige zijn die nog iets met component+audio aan een TV haaft hangen?
[ Voor 21% gewijzigd door Ultraman op 08-01-2024 16:23 ]
@Ultraman Ja, die handleiding is inderdaad erg summier...
Ik neem aan dat het je om deze aansluiting gaat?
:fill(white):strip_exif()/f/image/od3PzL3SE2n1UOOmQaFb5uuc.png?f=user_large)
Daar staat bij: "AV Adapter" en een symbool dat verdacht veel lijkt op jouw kabeltje.
:fill(white):strip_exif()/f/image/lBjjPZZGUTLFvkAdtHwzHblW.png?f=user_large)
Ik zou het gewoon proberen, voor die 5 euro kun je geen bult vallen
:fill(white):strip_exif()/f/image/od3PzL3SE2n1UOOmQaFb5uuc.png?f=user_large)
Daar staat bij: "AV Adapter" en een symbool dat verdacht veel lijkt op jouw kabeltje.
:fill(white):strip_exif()/f/image/lBjjPZZGUTLFvkAdtHwzHblW.png?f=user_large)
Ik zit met dilemma omtrent tv keuze voor slaapkamer (hoofdzakelijk voor mijn vrouw). Should I go cheap or expensive 
75 inch staat vast, mijn vrouw wilt graag een een beetje cinema effect.
TCL 75P635 = 740€ + Chromecast om hdr af te zetten
TCL 75c643/645 = 1000€ (QLED, hogere kwaliteit, geen fald dus geen blooming bij ondertitels)
TCL 75C805 QLED = 1400€ (mini led, volgens reviews miniem blooming)
sdr kwaliteit zou weinig verschillen met duurdere tv (buiten kleurfouten uiteraard) en als hdr goed moet zijn wil ik geen gedoe met blooming issue, slechte eotf hdr dus moet gelijk naar degelijke model gaan.
In de living staat LG C1 65 Inch oled dus ik zal hoofdzakelijk beneden kijken
75 inch oled is spijtig nog echt te duur.
75 inch staat vast, mijn vrouw wilt graag een een beetje cinema effect.
TCL 75P635 = 740€ + Chromecast om hdr af te zetten
TCL 75c643/645 = 1000€ (QLED, hogere kwaliteit, geen fald dus geen blooming bij ondertitels)
TCL 75C805 QLED = 1400€ (mini led, volgens reviews miniem blooming)
sdr kwaliteit zou weinig verschillen met duurdere tv (buiten kleurfouten uiteraard) en als hdr goed moet zijn wil ik geen gedoe met blooming issue, slechte eotf hdr dus moet gelijk naar degelijke model gaan.
In de living staat LG C1 65 Inch oled dus ik zal hoofdzakelijk beneden kijken
Yup. Dat is wat ik ook zat te bedenken.conhen schreef op maandag 8 januari 2024 @ 17:03:
@Ultraman Ja, die handleiding is inderdaad erg summier...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
TCL toont QM891-miniledtelevisie met 115"-diagonaal en 20.000 dimmingzones
Beste mensen,
Sinds gisteren een 85c803 in de woonkamer staan. Nu zit ik met een probleem en hopelijk zijn er mensen die dit herkennen. Ik heb zowel in de rechterbovenhoek als de linkeronderhoek een soort tekst in beeld staan. Het lijkt wel of dit in het scherm gebrand zit. Heb de verkoper al gecontact en deze gaat het intern bekijken. Goed lijkt het me niet en ik denk dat de tv retour moet. Daarnaast heb ik 1 groene irritant aanwezige pixel midden in beeld staan. Ook deze krijg ik niet weg. Zijn er mensen die deze problemen herkennen. Zie de fotos die ik bij dit bericht heb gevoegd.:strip_exif()/f/image/cyA6iSEyPH730lBhnQgTNDSi.jpg?f=fotoalbum_large)
Sinds gisteren een 85c803 in de woonkamer staan. Nu zit ik met een probleem en hopelijk zijn er mensen die dit herkennen. Ik heb zowel in de rechterbovenhoek als de linkeronderhoek een soort tekst in beeld staan. Het lijkt wel of dit in het scherm gebrand zit. Heb de verkoper al gecontact en deze gaat het intern bekijken. Goed lijkt het me niet en ik denk dat de tv retour moet. Daarnaast heb ik 1 groene irritant aanwezige pixel midden in beeld staan. Ook deze krijg ik niet weg. Zijn er mensen die deze problemen herkennen. Zie de fotos die ik bij dit bericht heb gevoegd.
:strip_exif()/f/image/cyA6iSEyPH730lBhnQgTNDSi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/L9htzjQDCzJtZ7Jssc5UJiib.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik las in een review dat firmware ook via de instellingen van de tv kan worden bijgewerkt. Is dit een andere firmware, of heeft het voordelen deze te gebruiken?joep03nl schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 13:30:
Vanmorgen om 08.00 uur mijn oude Samsung UE46F8000 (wat een heel erg fijn toestel is/was) vervangen door een TCL 55C803.
Hoewel ik nog van instellingen moet spelen is het beeld indrukwekkend! M'n Netflix account gelijk omgezet van HD naar 4K ;-) . Ook het geluid valt me reuze mee! Als je geen soundbar gewend bent is het prima te doen. Heb hier nog een Yamaha soundbar liggen die ik vanavond eens ga aansluiten.
Gelijk de nieuwste firmware (https://shorturl.at/dgo05) erop gezet.
Volgens mij zag ik deze link ook op XDA developers voorbij komen, dus wellicht een custom fw?
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Nee is een originele firmware. Ik las juist dat firmwares niet of vaak pas veel later OTA op TV wordt aangeboden. Geen idee waarom...Jan_V schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 07:41:
[...]
Ik lad in een review dat firmware ook vi de instellingen van de tv kan worden bijgewerkt. Is dit een andere firmware, of heeft het voordelen deze te gebruiken?
Volgens mij zag ik deze link ook op XDA developers voorbij komen, dus wellicht een custom fw?
Het lijkt er op dat de bescherm tape/folie er nog op zit, ik zag dit ook op de beschermfolie. Toen ik het verijderde was het weg. Dat zal echter de groene pixel niet verhelpen...Dennis118 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 23:16:
Beste mensen,
Sinds gisteren een 85c803 in de woonkamer staan. Nu zit ik met een probleem en hopelijk zijn er mensen die dit herkennen. Ik heb zowel in de rechterbovenhoek als de linkeronderhoek een soort tekst in beeld staan. Het lijkt wel of dit in het scherm gebrand zit. Heb de verkoper al gecontact en deze gaat het intern bekijken. Goed lijkt het me niet en ik denk dat de tv retour moet. Daarnaast heb ik 1 groene irritant aanwezige pixel midden in beeld staan. Ook deze krijg ik niet weg. Zijn er mensen die deze problemen herkennen. Zie de fotos die ik bij dit bericht heb gevoegd.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zeker, vooral bij Dolby vision op Netflix en op HDR+/Dolby Vision op Amazon Prime. Ik heb het geprobeerd op te lossen met een losse media box (Nokia 8010). Helaas gaf dat geen beter resultaat. Enige wat een beetje helpt is "Bewegingsduidelijkheid" aanzetten. Beetje spelen met de de "vermindeingr van vervagen" en "vermindering van het trillen", meestal rond stand 3 of 4, als het te erg is (vooral bij 4k weergave) dan doe ik verindering van trillen naar 6 of hoger. Bij 1k weergave heeft de TV er aanzienlijk minder last van, Blu ray (1k) via de PS4 is zelfs uitstekend te noemen. De software of hardware van de TCL (in mijn geval 85C845) lijkt 4k niet aan te kunnen.MiskentTalent schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:15:
Heb ook een TCL 65C845x2 gekocht en heb alles netjes ingesteld.
Bij mij hebben de 'motion' instellingen juist een negatief effect, vooral de increased refreshrate instelling. Als dat uit staat werkt de TV perfect voor 4k.Gtrider schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 00:19:
[...]
Zeker, vooral bij Dolby vision op Netflix en op HDR+/Dolby Vision op Amazon Prime. Ik heb het geprobeerd op te lossen met een losse media box (Nokia 8010). Helaas gaf dat geen beter resultaat. Enige wat een beetje helpt is "Bewegingsduidelijkheid" aanzetten. Beetje spelen met de de "vermindeingr van vervagen" en "vermindering van het trillen", meestal rond stand 3 of 4, als het te erg is (vooral bij 4k weergave) dan doe ik verindering van trillen naar 6 of hoger. Bij 1k weergave heeft de TV er aanzienlijk minder last van, Blu ray (1k) via de PS4 is zelfs uitstekend te noemen. De software of hardware van de TCL (in mijn geval 85C845) lijkt 4k niet aan te kunnen.
verder zou ik eventueel de hdmi kabel (ultra high speed) of wifi verbinding checken.
Ook films in 24 of 30 fps zijn aanzienlijk minder 'soepel' dan 60 fps.
Ik ga voor de externe apparatuur idd. de HDMI kabels vervangen voor HDMI 2.1 kabels. Maar externe bron is beperkt tot PS4, AV receiver en Steamdeck, dat gaat bijna allemaal probleemloos. Maar Netflix en Amazon Prima via de PS4 dezelfde problemen als op het toestel zelf, wie weet helpt de kabel vervanging (en dan PS4 direct op het toest i.p.v. via AV receiver).Wat zijn je afspeel bronnen voor 4k weergave? Ik zit namelijk een TV shield pro te overwegen...Bedoel je met "increased refreshrate" de functie "dynamische versnelling"? Die gebruik ik idd. niet, dat werkt inderdaad ten nadele.Resordia schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 01:47:
[...]
Bij mij hebben de 'motion' instellingen juist een negatief effect, vooral de increased refreshrate instelling. Als dat uit staat werkt de TV perfect voor 4k.
verder zou ik eventueel de hdmi kabel (ultra high speed) of wifi verbinding checken.
Ook films in 24 of 30 fps zijn aanzienlijk minder 'soepel' dan 60 fps.
[ Voor 6% gewijzigd door Gtrider op 13-01-2024 11:44 ]
Ik gebruik zelf een HTPC op 4k 120hz voor met name youtube.Gtrider schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 11:15:
[...]
Ik ga voor de externe apparatuur idd. de HDMI kabels vervangen voor HDMI 2.1 kabels. Maar externe bron is beperkt tot PS4, AV receiver en Steamdeck, dat gaat bijna allemaal probleemloos. Maar Netflix en Amazon Prima via de PS4 dezelfde problemen als op het toestel zelf, wie weet helpt de kabel vervanging (en dan PS4 direct op het toest i.p.v. via AV receiver).Wat zijn je afspeel bronnen voor 4k weergave? Ik zit namelijk een TV shield pro te overwegen...Bedoel je met "increased refreshrate" de functie "dynamische versnelling"? Die gebruik ik idd. niet, dat werkt inderdaad ten nadele.
Via de youtube app op de tv zelf werkt 4k hdr content ook probleemloos.
wat het probleem dan is, zijn er haperingen op willekeurige momenten? of is het redelijk subtiel en constant.
Dank voor de info! Youtube kijk ik zelden, daar nog geen problemen op kunnen zien. Ook andere apps zoals XITE, de ingebouwde Sat tuner en NLZiet geven geen problemen. Het is vooral Netflix en Amazon Prime, en dan met name op de 4k en/of HDR+/DV, het betreft de ingebouwde apps. Maar ook via de PS4 als ik Netflix of Amazon Prime afspeel, waarbij opvalt dat het tv menu ook dan traag reageert. Als ik de beweegfunctionaliteiten niet gebruik: Bij Amazon Prime heb je dan zelfs een soort van beeldherhaling/flits bij een scene wisseling, een klacht die ik ook op een buitenlands forum lees bij toepassen een TV app in de UK. Bij snelle bewegingen een soort van "getril", bij Camera beweging (dus hele plaatje) soms een willekeurige hapering. Het toepassen van de beweegfuncties reduceert dit, maar trillen bij snelle bewegingen of een willekeurig "stotter"bij een camerabeweging blijft wel merkbaar. Bij scenewisseling is het dan wel op orde, dat problee wordt dan schijnbaar goed onderdrukt..Ondertussen een demo kanaal van SES (SES UHD demo channel) bekeken, dit gaat via satteliet, juist bij het stukje "higher framerates" een goede bewegingsweergave. Maar op een ander demokanaal, daar komt ie weer, lichte stotter momenten bij voilledige camera beweging. Stilstaande camerabeeld en wel bewegingen erin zijn geen probleem. Dit soort problemen had ik niet bij mijn vorige tv (Sony)Resordia schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 12:27:
[...]
Ik gebruik zelf een HTPC op 4k 120hz voor met name youtube.
Via de youtube app op de tv zelf werkt 4k hdr content ook probleemloos.
wat het probleem dan is, zijn er haperingen op willekeurige momenten? of is het redelijk subtiel en constant.
[ Voor 17% gewijzigd door Gtrider op 13-01-2024 17:03 ]
Momenteel hebben we een 32" Panasonic lcd tv van een jaar of 10 oud en ik ben aan het kijken naar een vervanger. Omdat hij boven een Spectral meubel van 110 cm breed komt wil ik het eigenlijk houden bij 43", want en tv die over het meubel steekt vind ik geen gezicht.
Omdat ik geen 1000€ aan een tv uit wil geven kom ik dan bij TCL uit op de 43C735 en de 43C645. Welke van deze twee is qua beeldkwaliteit het meest aan te raden? Ik kijk tv via een Apple TV 4K (en heb ook nog een Shield TV 2019 liggen), dus de smart functies boeien me niet en geluid is ook niet van belang omdat dat via het Spectral/Canton geluidssysteem in het meubel loopt. Eigenlijk had ik dus voldoende gehad aan een goed paneel met 1 hdmi aansluiting, maar aangezien dat er niet is zoek ik het beste beeld in een betaalbare tv.
Omdat ik geen 1000€ aan een tv uit wil geven kom ik dan bij TCL uit op de 43C735 en de 43C645. Welke van deze twee is qua beeldkwaliteit het meest aan te raden? Ik kijk tv via een Apple TV 4K (en heb ook nog een Shield TV 2019 liggen), dus de smart functies boeien me niet en geluid is ook niet van belang omdat dat via het Spectral/Canton geluidssysteem in het meubel loopt. Eigenlijk had ik dus voldoende gehad aan een goed paneel met 1 hdmi aansluiting, maar aangezien dat er niet is zoek ik het beste beeld in een betaalbare tv.
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.
https://www.bol.com/nl/nl...ed-2023/9300000145719415/Aziraphale schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:08:
Momenteel hebben we een 32" Panasonic lcd tv van een jaar of 10 oud en ik ben aan het kijken naar een vervanger. Omdat hij boven een Spectral meubel van 110 cm breed komt wil ik het eigenlijk houden bij 43", want en tv die over het meubel steekt vind ik geen gezicht.
Die had ik gezien, inderdaad. Maar waarom is dat een betere keuze dan die C735? Ik twijfelde namelijk wat door de review op Tweakers, maar mogelijk maakt een soc voor mijn gebruik niet uit? Aangezien ik de tv alleen als hdmi doorgeefluik wil gebruiken?
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.
Daar ben ik inmiddels ook achter. Super stom 😀. Blijf ik alleen met mn groene pixel zitten. Wat ik vreemd vind. Het is alleen bij externe bronnen. Dus via de shield of ps5. Als ik bijvoobeeld Netflix of Youtube kijk wat geinstalleerd op de tv zelf, dan heb ik geen groene pixel en perfect beeld. Inmiddels al een nieuwe hdmi geprobeerd, zonder resultaat. Je zou toch zeggen dat als je een dode pixel hebt, je dat altijd hebt, toch? Zou het probleem dan wellicht in de HDMI module zitten van de tv.Gtrider schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 00:08:
[...]
Het lijkt er op dat de bescherm tape/folie er nog op zit, ik zag dit ook op de beschermfolie. Toen ik het verijderde was het weg. Dat zal echter de groene pixel niet verhelpen...
Inmiddels heb ik wel een afspraak staan om tv retour te sturen.
Ik heb dat probleem over groene pixel gezien op verschillende forums. Het komt inderdaad alleen voor bij externe hdmi en bij gaming mode actief. Zeer vervelend situatie en wijst wel op software issue of buggy hdmi controller.
Ik heb externe HDMI nog niet getest (gisteren 75C803 opgehangen). Maar mijn gevoel zegt dat alle tv dit groene pixel issue zal hebben? Is er iemand hier die ook C803/C805 heeft die geen probleem heeft met pixel bij extern HDMI in gaming mode (ps5, xbox, etc)
Ik heb externe HDMI nog niet getest (gisteren 75C803 opgehangen). Maar mijn gevoel zegt dat alle tv dit groene pixel issue zal hebben? Is er iemand hier die ook C803/C805 heeft die geen probleem heeft met pixel bij extern HDMI in gaming mode (ps5, xbox, etc)
Dennis118 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 21:20:
[...]
Daar ben ik inmiddels ook achter. Super stom 😀. Blijf ik alleen met mn groene pixel zitten. Wat ik vreemd vind. Het is alleen bij externe bronnen. Dus via de shield of ps5. Als ik bijvoobeeld Netflix of Youtube kijk wat geinstalleerd op de tv zelf, dan heb ik geen groene pixel en perfect beeld. Inmiddels al een nieuwe hdmi geprobeerd, zonder resultaat. Je zou toch zeggen dat als je een dode pixel hebt, je dat altijd hebt, toch? Zou het probleem dan wellicht in de HDMI module zitten van de tv.
Inmiddels heb ik wel een afspraak staan om tv retour te sturen.
Ik ben in de markt voor een 43" C64 TV, maar zie die met verschillende "eindnummers" voorbij komen. Zo heb je de 43C643, 43C645 en 43C649. Mijn indruk is dat het bij alledrie om dezelfde TV gaat, alleen kom je ze met wat zoekwerk op TCL sites voor verschillende landen tegen. Specs lijken echter steeds hetzelfde te zijn.
Klopt deze conclusie?
Klopt deze conclusie?
Dat beloofd niet veel goeds 🤔. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen met dit type tv.royalt123 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:08:
Ik heb dat probleem over groene pixel gezien op verschillende forums. Het komt inderdaad alleen voor bij externe hdmi en bij gaming mode actief. Zeer vervelend situatie en wijst wel op software issue of buggy hdmi controller.
[...]
Inmiddels al kunnen proberen? Ik wil deze tv einde van de maand kopen, maar niet als ik dan 10 jaar lang naar een groene pixel moet kijken 😅royalt123 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:08:
[...]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Ja, dat denk ik wel. Zie ook b.v. eerdere posts over C843 en C845.Aziraphale schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:52:
Ik ben in de markt voor een 43" C64 TV, maar zie die met verschillende "eindnummers" voorbij komen. Zo heb je de 43C643, 43C645 en 43C649. Mijn indruk is dat het bij alledrie om dezelfde TV gaat, alleen kom je ze met wat zoekwerk op TCL sites voor verschillende landen tegen. Specs lijken echter steeds hetzelfde te zijn.
Klopt deze conclusie?
30x Denim G-G 410 Wp & Enphase IQ8M OW / Nissan Leaf ZE1 40kWh / Wallbox Quasar [V2G] / Easee Home / Itho Daalderop Amber 95 / Atlantic Explorer v4 270L [alternatieve airco]
Sinds gisterenavond de TCL 98C735 hier hangen. Wat een fantastisch beeld! Kom van een 75 inch qled van Samsung uit 2020.
:strip_exif()/f/image/Xmup871vwO3nd7FY2NwVCehg.jpg?f=fotoalbum_large)
NLZiet geeft af en toe een frame-drop. Meer mensen last van?
Krijg Airplay niet aan de praat. Zie de TV niet in het lijstje van airplay apparaten op m'n iPhone. Hebben andere mensen dit wel werkend gekregen?
:strip_exif()/f/image/Xmup871vwO3nd7FY2NwVCehg.jpg?f=fotoalbum_large)
Krijg Airplay niet aan de praat. Zie de TV niet in het lijstje van airplay apparaten op m'n iPhone. Hebben andere mensen dit wel werkend gekregen?
Oehh zo'n mooie setup, maar ik zou toch die kabels wel wegwerkenconnos schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:21:
Sinds gisterenavond de TCL 98C735 hier hangen. Wat een fantastisch beeld! Kom van een 75 inch qled van Samsung uit 2020.
[Afbeelding]
Hahaha, ja dat was gisteravond toen ‘ie net hing. Ziet er nu wat netter uit.
:strip_exif()/f/image/jWtmzSxkAidDXeMy4lkO6rJ8.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 19% gewijzigd door connos op 18-01-2024 04:37 ]
De 843 is een stuk goedkoper dan de 845 bij Bol en Coolblue (65”). Daarom dacht ik dat er wel verschil tussen de 2 zou zitten maar kan het qua specs niet achterhalen. Zou dit dan betekenen dat de 843 een X1 variant is (bij deze winkels)?xminator schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:08:
[...]
Klopt 931 = 935
845= 843
805 = 803
And so on.
[quote]connos schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:21:
[Afbeelding]
Voor liefhebbers van groot, deze is nu bij de Mediamarkt met de btw dagen voor 2478,37 te krijgen.
[Afbeelding]
Voor liefhebbers van groot, deze is nu bij de Mediamarkt met de btw dagen voor 2478,37 te krijgen.
Net even gebeld met MM, krijg een e-Voucher van €520. Heel netjes van ze, is toch geldEffeRondhangen schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:58:
[quote]connos schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:21:
[Afbeelding]
Sinds Black Friday de 65C805 hangen en mezelf er nog niet op betrapt een groene pixel te zien, ook niet tijdens het gamen op mijn PS5. Ik ga vanavond meteen goed inspecteren en dan kom ik erop terug.royalt123 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:08:
[...]
Ik had een prijsalert aanstaan voor de TCL 65C845. Bij de mediamarkt nu €1156,13. Voor een ieder die er wat aan heeft!
Zelf wacht ik denk ik nog eventjes. Er gebeurd op dit moment een hoop qua ontwikkeling en het gebeurd me net iets te vaak dat ik iets koop en er een week later een beter model voor minder komt
Zelf wacht ik denk ik nog eventjes. Er gebeurd op dit moment een hoop qua ontwikkeling en het gebeurd me net iets te vaak dat ik iets koop en er een week later een beter model voor minder komt
[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 23-01-2024 18:04 ]
Ik heb net een P637 TCL gekocht. Volgens de TCL website heeft die hands free voice control.
Alleen ik krijg google assistant alleen werkend als ik de knop op de afstandsbediening in druk
Alleen ik krijg google assistant alleen werkend als ik de knop op de afstandsbediening in druk
Ik heb een ander model maar kijk eens bij settings; privacy; google assistant; hands-free mic.sgouman schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 21:28:
Ik heb net een P637 TCL gekocht. Volgens de TCL website heeft die hands free voice control.
Gekke is daar staat de optie niet bij.Resordia schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 22:33:
[...]
Ik heb een ander model maar kijk eens bij settings; privacy; google assistant; hands-free mic.
:strip_exif()/f/image/bZWfF7iXg8gg0aNfrwxo4mji.jpg?f=fotoalbum_large)
Gecheckt en (vooralsnog) geen groene pixel te zien. Mocht dat wel zo zijn, dan meld ik het direct.LuukaLike schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:18:
[...]
Sinds Black Friday de 65C805 hangen en mezelf er nog niet op betrapt een groene pixel te zien, ook niet tijdens het gamen op mijn PS5. Ik ga vanavond meteen goed inspecteren en dan kom ik erop terug.
Wel jammer dat een paar typenummers van TCL niet in de pricewatch staan. Je hebt dus google nodig om het complete prijsplaatje te zien. Nu met de btw dagen wel jammer.
May the force be with you
Misschien niet helemaal het juiste topic. Maar ik ben geïnteresseerd in de TCL 85X955 (2023). Deze heeft MM voorafgaand aan de actie met 599,- verhoogd. Dit vermelden ze er ook naast op de webpagina. Beetje jammer. Ik wacht nog even.SneakyJedi schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:00:
Wel jammer dat een paar typenummers van TCL niet in de pricewatch staan. Je hebt dus google nodig om het complete prijsplaatje te zien. Nu met de btw dagen wel jammer.
heb nu de 65c805 gekocht bij de Mediamarkt en die is niet te vinden in de pricewatch. De 65C803 wel en daar lijken de leveranciers ook meegegaan te zijn met de prijs van de mediamarkt. Beide televisies zijn immers hetzelfde.SneakyJedi schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:00:
Overigens heb ik wel onderzoek gedaan en helaas is deze 65C805 in bijv. Spanje en in de rest van Europa vaak wel wat goedkoper, tot wel 200 euro t.o.v. de prijs tijdens de BTW dagen. Heb hem toch maar gehaald omdat het me nog steeds goede value for business lijkt in mijn specifieke situatie en ik nu eenmaal in Nederland woon...
Je kan ze zelf toevoegen. Dat staat je vrij uiteraard 🤗 Zie: https://tweakers.net/pricewatch/addproduct/SneakyJedi schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:00:
30x Denim G-G 410 Wp & Enphase IQ8M OW / Nissan Leaf ZE1 40kWh / Wallbox Quasar [V2G] / Easee Home / Itho Daalderop Amber 95 / Atlantic Explorer v4 270L [alternatieve airco]
Heb je toevallig een verklaring waarom bijvoorbeeld Coolblue de 843 verkoopt en Media Markt de 845? Ik zou verwachten dat ze binnen hetzelfde land hetzelfde typenummer verkopen omdat de kans groot is dat het vanuit dezelfde distributeur komt.xminator schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:08:
[...]
Klopt 931 = 935
845= 843
805 = 803
And so on.
Sommige grote winkelketens bestellen een hele batch in één keer en krijgen een "eigen" typenummer. Misschien slaan ze zelfs wel het distributiekanaal geheel over. De wildgroei aan typenummers zie je door de hele witgoed en bruingoed industrie.Aghanim schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:22:
[...]
Heb je toevallig een verklaring waarom bijvoorbeeld Coolblue de 843 verkoopt en Media Markt de 845? Ik zou verwachten dat ze binnen hetzelfde land hetzelfde typenummer verkopen omdat de kans groot is dat het vanuit dezelfde distributeur komt.
Die "eigen" typenummers maken het dan ook heel makkelijk voor ze om een laagste prijs garantie te geven.conhen schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:58:
[...]
Sommige grote winkelketens bestellen een hele batch in één keer en krijgen een "eigen" typenummer. Misschien slaan ze zelfs wel het distributiekanaal geheel over. De wildgroei aan typenummers zie je door de hele witgoed en bruingoed industrie.
Zie bovenstaande reacties.Aghanim schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:22:
[...]
Heb je toevallig een verklaring waarom bijvoorbeeld Coolblue de 843 verkoopt en Media Markt de 845? Ik zou verwachten dat ze binnen hetzelfde land hetzelfde typenummer verkopen omdat de kans groot is dat het vanuit dezelfde distributeur komt.
Zelf vandaag de 85C803 ontvangen en daar zat een EU-sticker op met 85C805
Thx voor de info. Tevreden qua eerste indruk? Ik twijfel nog tussen deze en de 845 maar vind het qua bedrag best groot verschil. Volgens mij is het aantal mini leds het enige verschil?xminator schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:42:
[...]
Zie bovenstaande reacties.
Zelf vandaag de 85C803 ontvangen en daar zat een EU-sticker op met 85C805.
Maak me nog wel wat zorgen over het stotteren bij o.a. Netflix. Dat las ik hier al terug en ook op de Coolblue reviews. Geen idee of ieder 2023 model daar last van heeft en of het softwarematig op te lossen is.
[ Voor 27% gewijzigd door Aghanim op 26-01-2024 18:04 ]
Op de 85 inch zijn het maar 12 mini leds extra geloof ik... volgens mij heeft de c845 een extra anti glare laag erover dat had mij wel handig geleken. Tot nu toe wel mooi beeld, nog geen last gehad van stutter (maar is volgens mij software want ik las dat de v06x firmware dat heeft en de v028 niet.)Aghanim schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:52:
[...]
Thx voor de info. Tevreden qua eerste indruk? Ik twijfel nog tussen deze en de 845 maar vind het qua bedrag best groot verschil. Volgens mij is het aantal mini leds het enige verschil?
Maak me nog wel wat zorgen over het stotteren bij o.a. Netflix. Dat las ik hier al terug en ook op de Coolblue reviews. Geen idee of ieder 2023 model daar last van heeft en of het softwarematig op te lossen is.
Denk dat je voor dit bedrag 1.651 euro op dit moment niet veel beters hebt... tenzij je weer 8 maanden wacht op de volgende generatie.
Wel spijt dat ik geen 98 inch scherm heb gekozen
De tv met de groene pixel heb ik inmiddels retour gestuurd naar Bol.com. wat een gedoe om een tv van deze grote weer in te pakken zeg. Inmiddels een nieuwe besteld en deze is vandaag geleverd. Zometeen uitpakken en neerzetten. Hopelijk heb ik nu wel een goed exemplaar. Fingers crossed. Anders gaat hij weer terug en ga ik voor een ander merk. Bijkomend voordeel is wel, dat de tv weer wat goedkoper was.Dennis118 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 23:16:
Beste mensen,
Sinds gisteren een 85c803 in de woonkamer staan. Nu zit ik met een probleem en hopelijk zijn er mensen die dit herkennen. Ik heb zowel in de rechterbovenhoek als de linkeronderhoek een soort tekst in beeld staan. Het lijkt wel of dit in het scherm gebrand zit. Heb de verkoper al gecontact en deze gaat het intern bekijken. Goed lijkt het me niet en ik denk dat de tv retour moet. Daarnaast heb ik 1 groene irritant aanwezige pixel midden in beeld staan. Ook deze krijg ik niet weg. Zijn er mensen die deze problemen herkennen. Zie de fotos die ik bij dit bericht heb gevoegd.[Afbeelding]
Ik heb de 65C803 binnen. Het is wel echt een 803 op doos en sticker op tv maar qua specs is het een 805 inderdaad. Eerste indruk is goed waarbij de TV wel een stuk dikker is dan onze andere tv’s. Op de onlogisch ontworpen voet staat de tv bijna 30cm van de muur af, erg lelijk. Dus vandaag maar ophangen, waar dat eigenlijk niet het idee was.xminator schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 19:55:
[...]
Op de 85 inch zijn het maar 12 mini leds extra geloof ik... volgens mij heeft de c845 een extra anti glare laag erover dat had mij wel handig geleken. Tot nu toe wel mooi beeld, nog geen last gehad van stutter (maar is volgens mij software want ik las dat de v06x firmware dat heeft en de v028 niet.)
Denk dat je voor dit bedrag 1.651 euro op dit moment niet veel beters hebt... tenzij je weer 8 maanden wacht op de volgende generatie.
Wel spijt dat ik geen 98 inch scherm heb gekozen
Enige wat me zorgen baart is de update policy. Via OTA was er geen update vanaf 028 terwijl er inderdaad een 064 is. Op AVforums staan wel instructies om de update handmatig te doen maar ik heb liever een OTA. Als ik daar echter de ervaringen over TCL lees is het maar de vraag of die OTA ooit gaat komen en blijkt TCL niet best qua reputatie op updates. Dat is 1 van de weinige punten die ik niet goed uitgezocht heb en ook niet teruggevonden heb in de reviews. Ik hoef niet per se nieuwe features maar fixes vind ik wel erg belangrijk.
Vandaag maar eens alles instellen, eerste indruk beeld is goed.
Heeft iemand al een update geprobeerd via usb?
Ik heb een usbstick op fat32 geformatteerd om mijn c845 te updaten naar de laatste fw. Ik heb het T653T01 platform (x2 model), dus volgens telegram is v062 de laatste update.
Met de zipfile op usbstick krijg ik echter melding dat er geen image is gevonden. Ook heb ik hetzelfde geprobeerd maar dan met de file unzipped in de rootfolder, al staat er duidelijk in de instructie dat je de file gezipt moet laten. Ook dat werkt dus niet.
Is het iemand wel gelukt, zoja hoe?
Ik heb een usbstick op fat32 geformatteerd om mijn c845 te updaten naar de laatste fw. Ik heb het T653T01 platform (x2 model), dus volgens telegram is v062 de laatste update.
Met de zipfile op usbstick krijg ik echter melding dat er geen image is gevonden. Ook heb ik hetzelfde geprobeerd maar dan met de file unzipped in de rootfolder, al staat er duidelijk in de instructie dat je de file gezipt moet laten. Ook dat werkt dus niet.
Ik heb het zelf niet geprobeerd maar las wel op XDA of AVforums dat je de filename van het zip bestand soms nog moet hernoemen. Wellicht dat dat helpt. Ook las ik daar dat 062 erg buggy is. Er is ook een M999 test versie die nieuwer en stabieler blijkt.Toink schreef op zondag 28 januari 2024 @ 09:30:
Heeft iemand al een update geprobeerd via usb?
Overigens had ik de totale thread op AVforums van 49 pagina’s doorgenomen op de dag dat mijn tv bezorgd zou worden. Daar werd ik niet vrolijk van gezien klachten over blooming, ghosting, motion, artifacts etc. Geen idee of dat pech of enigszins overdreven is maar ik ben super blij met het beeld. Heb de C845 settings van AVforums gebruikt voor de kalibratie en geen problemen zoals hierboven benoemd.
[ Voor 18% gewijzigd door Aghanim op 28-01-2024 11:07 ]
Kan iemand mij helpen, ik heb een TCL TV met Google TV gekocht en daar de odido tv app op geinstalleerd. Alleen ik merk dat de TV stream erg lagged. Ik heb ook nog een samsung met dezelde app en daar lagged de tv stream niet op. Ook op een chromecast lagged het niet.
het is een soort heel even schokkerig beeld maar soms lijkt het ook alsof het een paar tellen versneld wordt afgespeeld.
het is een soort heel even schokkerig beeld maar soms lijkt het ook alsof het een paar tellen versneld wordt afgespeeld.
Misschien dat het door de verbinding met je netwerk komt, heb je bedraad internet op je tv? Anders dat even proberen. Als dat het niet is, dan vrees ik dat er weinig aan te doen is. Chromecast aan de tv hangen en die in ieder geval gebruiken als je via de Odido app kijkt.sgouman schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:11:
Kan iemand mij helpen, ik heb een TCL TV met Google TV gekocht en daar de odido tv app op geinstalleerd. Alleen ik merk dat de TV stream erg lagged. Ik heb ook nog een samsung met dezelde app en daar lagged de tv stream niet op. Ook op een chromecast lagged het niet.
Het lag aan de USB stick, ander merk deed het meteen. Ik draai nu op v062, vooralsnog zonder problemen....
Om hier nog op terug te komen, de 999 versie is volgens mij voor de T653T03 (X1 versie), terwijl ik de T653T01 heb (X2). Ik heb de fora ook gelezen inclusief alle wisselende ervaringen. Begrijp alles wat iedereen schrijft maar kom op... 1700 euro is en blijft een waanzinnige deal en het scherm is prachtig. Vrees ook niet dat ik het type koper ben dat zich aan dat soort zaken echt stoort, dus ik zal precies in de doelgroep vallen?Aghanim schreef op zondag 28 januari 2024 @ 10:50:
[...]
Ik heb het zelf niet geprobeerd maar las wel op XDA of AVforums dat je de filename van het zip bestand soms nog moet hernoemen. Wellicht dat dat helpt. Ook las ik daar dat 062 erg buggy is. Er is ook een M999 test versie die nieuwer en stabieler blijkt.
Overigens had ik de totale thread op AVforums van 49 pagina’s doorgenomen op de dag dat mijn tv bezorgd zou worden. Daar werd ik niet vrolijk van gezien klachten over blooming, ghosting, motion, artifacts etc. Geen idee of dat pech of enigszins overdreven is maar ik ben super blij met het beeld. Heb de C845 settings van AVforums gebruikt voor de kalibratie en geen problemen zoals hierboven benoemd.
Merk je ook verschil en verbeteringen in positieve zin?Toink schreef op maandag 29 januari 2024 @ 22:32:
Het lag aan de USB stick, ander merk deed het meteen. Ik draai nu op v062, vooralsnog zonder problemen....
Dat kan ik nog niet zeggen. Er is een aantal bugs, zoals oa vastlopen, die af en toe optreden. Hiervan hoop ik dat deze update het oplost. Of dat zo is kan ik over een paar weken met meer zekerheid zeggen.
Zit ook over een TCL 65 Inch tv te kijken, maar wat is nou het verschil tussen de
843 en de 845 kan er niet achter komen lijken bij de vergelijking gelijk
Iemand een idee
Iemand een idee
Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1
Niet om vervelend te doen, maar dit is inmiddels al heel vaak voorbij gekomen.. over veel verschillende TCL types. Zelfs zo'n 9 posts terug. Er is geen verschil. Het is dezelfde TV. Zie bijvoorbeeld ook:MiskentTalent schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 23:12:
Zit ook over een TCL 65 Inch tv te kijken, maar wat is nou het verschil tussen de
Iemand een idee
xminator schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:08:
[...]
Klopt 931 = 935
845= 843
805 = 803
And so on.
[ Voor 0% gewijzigd door SiNTeK op 30-01-2024 23:44 . Reden: Typo en kleine tekstuele wijziging ]
@doobieters Misschien kunnen we met zijn allen wat info gaan verzamelen in de topic start? Dat scheelt wellicht dergelijke vragen?SiNTeK schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 23:43:
[...]
Niet om vervelend te doen, maar dit is inmiddels al heel vaak voorbij gekomen.. over veel verschillende TCL types. Zelfs zo'n 9 posts terug. Er is geen verschil. Het is dezelfde TV. Zie bijvoorbeeld ook:
[...]
Bijvoorbeeld:
Overzicht van modelnummers
Tabelletje met specs van bijna vergelijkbare modellen (e.g. 805 en 845)
Update mogelijkheden (Link naar Telegram-kanaal) en disclaimer: Gebruiken op eigen risico [zelf heb ik mijn c825 weten te bricken 😅]
Andere aanvullingen
Oh sorry heb het topic wel gelezen maar niet tegen gekomenSiNTeK schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 23:43:
[...]
Niet om vervelend te doen, maar dit is inmiddels al heel vaak voorbij gekomen.. over veel verschillende TCL types. Zelfs zo'n 9 posts terug. Er is geen verschil. Het is dezelfde TV. Zie bijvoorbeeld ook:
[...]
Bij coolblue hebben ze de 843 die heeft dus ook een x2 uitvoering op de doos staan
Weet of heeft iemand bij toeval de beste instellingen voor de c805?
Even bladeren in dit topic.Riesjart1974 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 18:05:
Weet of heeft iemand bij toeval de beste instellingen voor de c805?
Er is een pdf en een filmpje. Heb ze zondag gebruikt en ziet er top uit.
X2 is in dat geval de nieuwere chip die ook in de 803/805 zit. Ik heb zelf een 845X2. Ik ben erg tevreden met de TV.MiskentTalent schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 08:42:
[...]
Oh sorry heb het topic wel gelezen maar niet tegen gekomen
Bij coolblue hebben ze de 843 die heeft dus ook een x2 uitvoering op de doos staan
Hoe zit het met films in 25 fps haperen die ook of stotteren, das een algehele klacht bij een soort tv'sSiNTeK schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:33:
[...]
X2 is in dat geval de nieuwere chip die ook in de 803/805 zit. Ik heb zelf een 845X2. Ik ben erg tevreden met de TV.
en de kijkhoek van het scherm is dat een beetje goed, omdat het een VA paneel is verkleuren ze meestal gauw, maar omdat het een Qled is ben ik wel benieuwd naar de kijkhoek
Ben vanplan 1 te kopen bij coolblue maar wil wel een x2
Ik heb eigenlijk geen stottering of iets gemerkt, via geen enkele streamingdienst die wij gebruiken, en dat zijn er nogal wat.... NLZiet, Netflix, Disney+, Prime, Apple TV+, Discovery, HBO Max, Discovery+, Videoland, YouTube.. mogelijk vergeet ik er één.MiskentTalent schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:17:
[...]
Hoe zit het met films in 25 fps haperen die ook of stotteren, das een algehele klacht bij een soort tv's
en de kijkhoek van het scherm is dat een beetje goed, omdat het een VA paneel is verkleuren ze meestal gauw, maar omdat het een Qled is ben ik wel benieuwd naar de kijkhoek
Tot dusver nog niet op een andere manier film gekeken. Dus niet Blu-Ray oid.
Kijkhoek heb ik geen last van; We zitten 5,7m van die 85" af op een bank die er recht voor staat. Maar ik heb het idee dat het best oké is als je er in een hoek naar kijkt.
Weet je ook zo wat er verschil zit in de tcl c805 - tcl c845 kom er niet helemaal achterSiNTeK schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:32:
[...]
Ik heb eigenlijk geen stottering of iets gemerkt, via geen enkele streamingdienst die wij gebruiken, en dat zijn er nogal wat.... NLZiet, Netflix, Disney+, Prime, Apple TV+, Discovery, HBO Max, Discovery+, Videoland, YouTube.. mogelijk vergeet ik er één.
Tot dusver nog niet op een andere manier film gekeken. Dus niet Blu-Ray oid.
Kijkhoek heb ik geen last van; We zitten 5,7m van die 85" af op een bank die er recht voor staat. Maar ik heb het idee dat het best oké is als je er in een hoek naar kijkt.
Wat betreft de kijkhoek zou ik er alleen voor gaan als je er recht voor gaat zitten.MiskentTalent schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:17:
[...]
Hoe zit het met films in 25 fps haperen die ook of stotteren, das een algehele klacht bij een soort tv's
MiskentTalent schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 23:24:
[...]
Weet je ook zo wat er verschil zit in de tcl c805 - tcl c845 kom er niet helemaal achter
Nu eigenlijk alleen de X2 van de 845 verkocht wordt volgens mij, is iig de chipset ook identiek. Dus is het verschil HDR1300 (805) vs HDR2000 (845) volgens mij. Maar je zou natuurlijk wat dieper in de specs kunnen duiken op de TCL website om wat meer uit te zoeken.SiNTeK schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:10:
[...]
Bij Media Markt in Rotterdam staat de 85C845 opgesteld inderdaad. En ook een kleinere variant van de C805. De C845 is niet helemaal de voorloper van de C805 naar mijn idee. Hoe zien jullie dat? Zie b.v. https://hifi.nl/artikel/3...by-Atmos-FlexConnect.html
De introductie-/advies-/aanschafprijs ligt wat lager van de C805. Je ziet in specs bijvoorbeeld 2000 (C845) vs 1300 (C805) nits. De chip schijnt wel weer iets nieuwer te zijn in de C805. Imho allebei prima TV's hoor btw.
805 https://www.tcl.com/nl/nl/tvs/65-c805
845 https://www.tcl.com/nl/nl/tvs/c845
Ik neig ook naar de C845 (x2) om deze aan te schaffen maar vroeg mij af of het local dimming algoritme waar de tweakers review iver schrijft inmiddels is opgelost met een firmware update?
Heb nu een Sony x95j en stoor me in de avond behoorlijk aan blooming rondom de objecten.
Een oled is uiteraard beter maar gaat met hdr weer niet zo fel en aangezien we veel ramen hebben durf ik dat niet zo goed aan.
Heb nu een Sony x95j en stoor me in de avond behoorlijk aan blooming rondom de objecten.
Een oled is uiteraard beter maar gaat met hdr weer niet zo fel en aangezien we veel ramen hebben durf ik dat niet zo goed aan.
Zit in het zelfde schuitjebrtkpr schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:36:
Ik neig ook naar de C845 (x2) om deze aan te schaffen maar vroeg mij af of het local dimming algoritme waar de tweakers review iver schrijft inmiddels is opgelost met een firmware update?
wil ook wel een LG C3 Oled kopen, maar daar hebben ze veel over Lumination overschoot, en dat is bij films/series vaak krijg je een rand bij de haarlijn enz...hebben alle oleds, ja de QD-Oleds hebben het niet, komt door de witte subpixel die de QD Oled niet heeft die heeft een blauwe
https://www.youtube.com/watch?v=iF7Ieqxj4K0
https://imgur.com/a/WnNGtcZ
Dus daarom kijk ik nu naar de TCL series TV om daar 1 van te kiezen, ga de TCL 805 ook nog even bekijken
Ik heb je mede-auteur gemaakt van dit topicSiNTeK schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 07:53:
[...]
@doobieters Misschien kunnen we met zijn allen wat info gaan verzamelen in de topic start? Dat scheelt wellicht dergelijke vragen?
Bijvoorbeeld:
Overzicht van modelnummers
Tabelletje met specs van bijna vergelijkbare modellen (e.g. 805 en 845)
Update mogelijkheden (Link naar Telegram-kanaal) en disclaimer: Gebruiken op eigen risico [zelf heb ik mijn c825 weten te bricken 😅]
Andere aanvullingen
Momenteel heb ik het vrij druk met een nieuwe baan, dus ik heb zelf geen tijd om hier mee aan de slag te gaan
Zelf heb ik ervaring met een 50 inch 805 en die heeft een licht roze waas als je er niet recht voor zit, mij stoort het maar de rest van de familie ziet het niet.MiskentTalent schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:17:
[...]
Oke even op letten dus, begrijp ik goed dat eigenlijk de 805 de nieuwe pentronic 700 chip al heeft heb ik gelezen.A.N.Brinkman schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:30:
[...]
Zelf heb ik ervaring met een 50 inch 805 en die heeft een licht roze waas als je er niet recht voor zit, mij stoort het maar de rest van de familie ziet het niet.
Als u bv een film afspeeld hoe is het met de zwarte banden boven en onder zit daarbacklightbleeding in of wordt dat goed gedemd, ze noemen het ook wel bloei de c845 had daar nog al problemen mee, hoe zit het bij deze, zie je alleen als het goed donker is in de huiskamer dus avonds
Heb de gok gewaagd en een TCL 803 besteld bij bol, ook nog selectkorting gekregen vandaag van €1149 nu voor €999 ga kijken als het wat is, bevalt ie niet gaat ie retour en ga ik kijken voor een ander, lees toch wel veel stotteren en haperingen overal, en de update cyclus van TCL schijnt niet zo goed te wezen hoor ik wel.
Er is al weken een beta versie uit die het beter doet dan de v062 maar op het avforum nog steeds niet beschikbaar op OTA, en dat helpt het stotteren en haperingen te verdwijnen.
Maar we wachten af woensdag komt ie en ga hem hier wel testen en dan gaan we kijken?
Er is al weken een beta versie uit die het beter doet dan de v062 maar op het avforum nog steeds niet beschikbaar op OTA, en dat helpt het stotteren en haperingen te verdwijnen.
Maar we wachten af woensdag komt ie en ga hem hier wel testen en dan gaan we kijken?
Heb je specifieke voorbeelden uit die forums? Wellicht kan ik het checken op mijn C845X2, maar zoals gezegd.. Ik heb nergens last van.MiskentTalent schreef op maandag 5 februari 2024 @ 13:15:
lees toch wel veel stotteren en haperingen overal, en de update cyclus van TCL schijnt niet zo goed te wezen hoor ik wel.
Update cyclus is niet top nee, maar er is een levendig Telegram kanaal waar alle TCL updates verschijnen. Via de update bot kun je gemakkelijk de juiste update opzoeken, deze vervolgens downloaden en installeren via USB. Let wel, op eigen risico.. Heb dus zelf mijn C825 daarmee om zeep geholpen.

TCL Update Discussion: https://t.me/tclupdates_discussion
TCL Updates: https://t.me/tclupdates
Firmware TCL Bot: @FirmwareTCLbot
[ Voor 8% gewijzigd door SiNTeK op 05-02-2024 16:06 . Reden: Telegram kanalen toegevoegd! ]
Hier inmiddels de TCL65C845 een week in huis. Ik had wel wat verwachtingen maar die zijn ruimschoots overtroffen! Het beeld ‘uit de doos’ al bizar netjes. Helderheid in dynamisch of HDR enigszins teruggezet omdat het wel erg hard binnenkomt. Komende week de setting van AVforums eens proberen. Helaas is de prijs weer gestegen maar als die weer zakt…een aanrader!
Ik houd het ook in de gaten, ik heb het gevoel dat alle prijzen de laatste week zijn gestegen om de een of andere reden hahaBlueglazzz schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:35:
Hier inmiddels de TCL65C845 een week in huis. Ik had wel wat verwachtingen maar die zijn ruimschoots overtroffen! Het beeld ‘uit de doos’ al bizar netjes. Helderheid in dynamisch of HDR enigszins teruggezet omdat het wel erg hard binnenkomt. Komende week de setting van AVforums eens proberen. Helaas is de prijs weer gestegen maar als die weer zakt…een aanrader!
Ik wacht het rustig af.
Kan je wat meer vertellen over bijvoorbeeld “blooming” vooral in ondertitelingen maar ook over de smoothness? En hoe zit het bijvoorbeeld met lichtreflecties? Twijfel namelijk ook voor deze tv. Andere optie is de Sony x95l maar deze is aanzienlijk duurderBlueglazzz schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:35:
Ik heb de 805 nu 10 dagen in huis en ben zeer tevreden. Heb nergens last van haperen of vreemde motion zaken. Wel de settings van AVforum gebruikt. Updates verwacht ik niks van want ik zit nog op 028 maar geen ota beschikbaar. Maar tot nu toe geen bugs ontdekt dus eigenlijk ook geen reden om te updaten. TV gaat hier in elk geval niet retourMiskentTalent schreef op maandag 5 februari 2024 @ 13:15:
Heb de gok gewaagd en een TCL 803 besteld bij bol, ook nog selectkorting gekregen vandaag van €1149 nu voor €999 ga kijken als het wat is, bevalt ie niet gaat ie retour en ga ik kijken voor een ander, lees toch wel veel stotteren en haperingen overal, en de update cyclus van TCL schijnt niet zo goed te wezen hoor ik wel.
Mag ik vragen welke motion instellingen je gebruiktAghanim schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:35:
[...]
Ik heb de 805 nu 10 dagen in huis en ben zeer tevreden. Heb nergens last van haperen of vreemde motion zaken. Wel de settings van AVforum gebruikt. Updates verwacht ik niks van want ik zit nog op 028 maar geen ota beschikbaar. Maar tot nu toe geen bugs ontdekt dus eigenlijk ook geen reden om te updaten. TV gaat hier in elk geval niet retour
Heb je het probleem nog steeds?Gtrider schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:24:
[...]
Dank voor de info! Youtube kijk ik zelden, daar nog geen problemen op kunnen zien. Ook andere apps zoals XITE, de ingebouwde Sat tuner en NLZiet geven geen problemen. Het is vooral Netflix en Amazon Prime, en dan met name op de 4k en/of HDR+/DV, het betreft de ingebouwde apps. Maar ook via de PS4 als ik Netflix of Amazon Prime afspeel, waarbij opvalt dat het tv menu ook dan traag reageert. Als ik de beweegfunctionaliteiten niet gebruik: Bij Amazon Prime heb je dan zelfs een soort van beeldherhaling/flits bij een scene wisseling, een klacht die ik ook op een buitenlands forum lees bij toepassen een TV app in de UK. Bij snelle bewegingen een soort van "getril", bij Camera beweging (dus hele plaatje) soms een willekeurige hapering. Het toepassen van de beweegfuncties reduceert dit, maar trillen bij snelle bewegingen of een willekeurig "stotter"bij een camerabeweging blijft wel merkbaar. Bij scenewisseling is het dan wel op orde, dat problee wordt dan schijnbaar goed onderdrukt..Ondertussen een demo kanaal van SES (SES UHD demo channel) bekeken, dit gaat via satteliet, juist bij het stukje "higher framerates" een goede bewegingsweergave. Maar op een ander demokanaal, daar komt ie weer, lichte stotter momenten bij voilledige camera beweging. Stilstaande camerabeeld en wel bewegingen erin zijn geen probleem. Dit soort problemen had ik niet bij mijn vorige tv (Sony)
probeer eens deze setting bij de Channels en Inputs settings uit en aan te zetten, deze setting heeft voor elke poort een eigen stand die je pas kan veranderen als je op de daadwerkelijke hdmi poort actief bent.
:strip_exif()/f/image/ZUT03KZAwzYF5bRiouZQlzer.jpg?f=fotoalbum_large)
verder zou ik een directe internet kabel proberen en wifi op de tv ook echt uitschakelen.
ik heb zelf problemen ondervonden en dit waren voor mij oplossingen die tot nu toe lijken te werken.
in mijn geval ook de framerate van de htpc aanpassen aan de ware fps van de film/content lijkt te werken (hiermee werken de motion settings heel goed)
de update v599 die nog niet voor europe uit is lijkt eventueel ook stotteringen op te lossen, al zijn het maar enkele die dit meldden
De settings vanuit AVforum owners thread. Link staat hier ergens in het topic. Volgens mij staat motion helemaal uit.MiskentTalent schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 21:08:
[...]
Mag ik vragen welke motion instellingen je gebruikt
Heb de TV draaiend tcl 65803, maar ik heb v018 nog op mijn tv, en ga ik naar update's dan krijg ik er zijn geen update's beschikbaar momenteel,
xminator heeft dezelfde tv en die heeft v028 er op hoe zou dat kunnen?
Andere regio, andere winkel, oudere batch etc. Ik heb 028. Als je geen problemen merkt is het niet zo erg toch? Je kunt ook handmatig updaten overigens.MiskentTalent schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 18:50:
Heb de TV draaiend tcl 65803, maar ik heb v018 nog op mijn tv, en ga ik naar update's dan krijg ik er zijn geen update's beschikbaar momenteel,
Ja oke maar kan nergens 028 vinden ook niet op telegram of OTA, dus lokaal updaten via usb zal niet lukkenAghanim schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 20:47:
[...]
Andere regio, andere winkel, oudere batch etc. Ik heb 028. Als je geen problemen merkt is het niet zo erg toch? Je kunt ook handmatig updaten overigens.
Kijkhoek is wel een dingetje wordt gauw een beetje bleek
[ Voor 7% gewijzigd door MiskentTalent op 08-02-2024 22:11 ]
Hier linkje naar pdf van avforums over beeldinstellingen van de 805/803: https://www.avforums.com/...425/page-12#post-31841995 (zelf nog niet toegepast).
Mijn interesse werd wel gewekt door de volgende post, iemand al wezen tweaken met adb?
Mijn interesse werd wel gewekt door de volgende post, iemand al wezen tweaken met adb?
''I’ve deactivated some TCL bloatware using ADB, which freed up 10-15% of RAM for me. Stuff like: BrowseHere, MagiConnect, Messagebox, Securityguard, Gallery, T-Solo, Mediaplayer, TCL Channel, Reminders, Google Play Games, Google Play Movies, Alexa, YT Music.
Keep in mind I won’t be using any of these things, you might use some of those.
Also these were the ones I was comfortable deactivating, there’s more that can be disabled, haven’t had any issues so far and if I do I can always just activate them from the settings.
Also reducing animations in dev menu to 0,5x made everything feel so much snappier and I love it! (Only issue seems like animations on the home screen get messed up swiping between tabs, so turned on App only mode which I like better anyways)''
Ik heb de tv nog niet op blooming kunnen betrappen. Misschien omdat ik nog steeds met verbazing de HDR10 beelden op Netflix aan het bekijken ben... :-)brtkpr schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:18:
[...]
Kan je wat meer vertellen over bijvoorbeeld “blooming” vooral in ondertitelingen maar ook over de smoothness? En hoe zit het bijvoorbeeld met lichtreflecties? Twijfel namelijk ook voor deze tv. Andere optie is de Sony x95l maar deze is aanzienlijk duurder
Wat betreft de reflecties: totaal geen last van. Het scherm heeft een vrij matte afwerking en de helderheid van het scherm zorgt ervoor dat er geen reflectie doorheen komt. Geen issue dus.
Wellicht dat dit een kwaaltje was van de X1 versie en dat de nieuwe processor dit inmiddels getackeld heeft. Ik kan alleen maar zeggen dat ik onder de indruk ben. Zeker als ik denk aan de prijs die ik voor een Samsung had moeten betalen voor vergelijkbare specs.
[ Voor 10% gewijzigd door Blueglazzz op 12-02-2024 11:36 ]
Een verkoper bij Mediamarkt zei me dat je beter effe kunt wachten met kopen van een tv.
EK voetbal en Olympische spelen zijn dit jaar en meestal zijn er wel acties.
Kan je honderden Euros schelen.
Ik denk dat ik dus toch maar even afwacht.
Wil 65 inch en minstens 100hz en redelijke andere specs.qua beeld
Ja als je dan tot dan wacht kan je net zo goed een paar maandjes wachten tot weer een nieuwe serie uit is, dan worden de oude tv's ook goedkoper verkocht. En ga zo verder...pejoar schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:36:
Een verkoper bij Mediamarkt zei me dat je beter effe kunt wachten met kopen van een tv.
Precies. Ik zou gewoon nu een goede deal uitzoeken en lekker gaan genieten. Deals zijn er het hele jaar door als je goed zoektxminator schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:54:
[...]
Ja als je dan tot dan wacht kan je net zo goed een paar maandjes wachten tot weer een nieuwe serie uit is, dan worden de oude tv's ook goedkoper verkocht. En ga zo verder...
Onlangs waren de BTW vrije dagen. Effectief ook 17% korting. Toen een 805C gekocht voor een mooie prijs en erg tevreden over. Mooie verkoper ook die mensen uit de winkel jaagt
Zit ook te twijfelen om een TCL tv te kopen, heb nu een oude Samsung 46 inch full hd tv, twijfel tussen de 803 en 745, 803 is mini led en 745 een normale LED. 803 zal mooier zijn qua beeld maar de 803 heeft dan weer geen ingebouwd subwoofertje wat voor mooier geluid zorgt. Dan vraag ik me af, kan ik beter voor een 803 gaan of een 745, het zal een persoonlijke afweging zijn, heeft iemand de 745 al eens goed vergeleken met de 803? Prijs verschil is 100 euro, en wil er niet meer dan 850 voor een tv uitgeven.
Wat zijn jullie gedachten hierover? Gaat trouwens om een 55 inch model wat ik zoek.
Wat zijn jullie gedachten hierover? Gaat trouwens om een 55 inch model wat ik zoek.
heb sinds een paar weken een 805 (65 inch) en heb deze heel even zonder versterker beluisterd maar vond het echt verschrikkelijk.
Heb er zelf een goedkoop audiosetje van 150 euro aan gehangen (had ik ook al in gebruik bij tv ervoor) (uitvoering: Tangent MCS-600) met losse subwoofer (maar ook zonder die subwoofer klinkt het prima).
Welke TV je ook kiest het geluid kan gewoon niet goed zijn naar mijn mening vanwege de fysieke beperkingen die de vorm nu eenmaal met zich meebrengt.
In een andere kamer overigens een dure uitvoering: Sony HT-ST5000 en genoemde Tangent setje is eigenlijk zeker zo goed.
Zou zelf dus niet de keuze voor de tv hier vanaf laten hangen. Van de 805 is het in ieder geval niet geweldig
Heb er zelf een goedkoop audiosetje van 150 euro aan gehangen (had ik ook al in gebruik bij tv ervoor) (uitvoering: Tangent MCS-600) met losse subwoofer (maar ook zonder die subwoofer klinkt het prima).
Welke TV je ook kiest het geluid kan gewoon niet goed zijn naar mijn mening vanwege de fysieke beperkingen die de vorm nu eenmaal met zich meebrengt.
In een andere kamer overigens een dure uitvoering: Sony HT-ST5000 en genoemde Tangent setje is eigenlijk zeker zo goed.
Zou zelf dus niet de keuze voor de tv hier vanaf laten hangen. Van de 805 is het in ieder geval niet geweldig
Dank voor de tip, Geprobeerd zowel in versie 062 als in test versie 999v1. Geen resultaat. Ik deed dit met een Ps5.
De interne app (Netflix/Amazon Prime) is ook vrijwel hetzelfde qua performance. Ik wacht eventjes de ervaringen van test versie 999v3 af...
De interne app (Netflix/Amazon Prime) is ook vrijwel hetzelfde qua performance. Ik wacht eventjes de ervaringen van test versie 999v3 af...
Resordia schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 00:36:
[...]
Heb je het probleem nog steeds?
probeer eens deze setting bij de Channels en Inputs settings uit en aan te zetten, deze setting heeft voor elke poort een eigen stand die je pas kan veranderen als je op de daadwerkelijke hdmi poort actief bent.
[Afbeelding]
verder zou ik een directe internet kabel proberen en wifi op de tv ook echt uitschakelen.
ik heb zelf problemen ondervonden en dit waren voor mij oplossingen die tot nu toe lijken te werken.
in mijn geval ook de framerate van de htpc aanpassen aan de ware fps van de film/content lijkt te werken (hiermee werken de motion settings heel goed)
de update v599 die nog niet voor europe uit is lijkt eventueel ook stotteringen op te lossen, al zijn het maar enkele die dit meldden
Het is alweer een tijdje geleden dat ik schreef over mijn 43p635. Ik vroeg me af of er inmiddels meer mensen zijn met dit model, resolutie mag groter zijn uiteraard.
Mijn vraag is even of bij diegene de back button ook werkt voor de "last channel" óf "previous channel" functie. M.a.w. Je bent op kanaal 1, gaat naar kanaal 14, drukt op de back button en gaat terug naar kanaal 1, etc. Ik hoor zoveel verhalen dat het zou moeten werken, maar bij mij is dit niet het geval en ben er inmiddels al maanden mee bezig. Ook in contact met TCL zelf, maar tot nog toe geen oplossing. Inmiddels heb ik ook tvQuickActions aangeschaft om buttons te remappen maar ook hiermee lukt het niet. Wel een aan te raden app trouwens want alle andere knoppen zijn wel te herprogrammeren, uit te schakelen of meerdere functies toe te kennen.
Mijn vraag is even of bij diegene de back button ook werkt voor de "last channel" óf "previous channel" functie. M.a.w. Je bent op kanaal 1, gaat naar kanaal 14, drukt op de back button en gaat terug naar kanaal 1, etc. Ik hoor zoveel verhalen dat het zou moeten werken, maar bij mij is dit niet het geval en ben er inmiddels al maanden mee bezig. Ook in contact met TCL zelf, maar tot nog toe geen oplossing. Inmiddels heb ik ook tvQuickActions aangeschaft om buttons te remappen maar ook hiermee lukt het niet. Wel een aan te raden app trouwens want alle andere knoppen zijn wel te herprogrammeren, uit te schakelen of meerdere functies toe te kennen.
Ben aan een nieuwe tv toe en zit te twijfelen tussen de TCL 55C843 en de SAMSUNG QE55QN85C.
De SAMSUNG QE55QN85C heeft een beetje de voorkeur omdat ik een samsung sounbar heb.
Wat raden jullie aan.
bvd
De SAMSUNG QE55QN85C heeft een beetje de voorkeur omdat ik een samsung sounbar heb.
Wat raden jullie aan.
bvd
Ik heb zelf een C835 en ben, mede gezien de prijs die ik ervoor betaald heb, zeer tevreden. Zou zelf zo weer voor een TCL gaan. Moet er wel bij zeggen dat ik het smart gedeelte niet gebruik, daarvoor gebruik ik een AppleTV.Theodor schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 21:59:
Ben aan een nieuwe tv toe en zit te twijfelen tussen de TCL 55C843 en de SAMSUNG QE55QN85C.
Wat raden jullie aan.
bvd
Het nadeel van Samsung TV’s blijft wat mij betreft het ontbreken van Dolby Vision support.