Agent-X schreef op maandag 15 december 2025 @ 23:52:
Om te reageren op de nieuwe firmware en de weinig overtuigende
"volgens mij is het wel goed.." -en vage links naar downloads, zie ik toch als iets wat je wellicht minder enthusiast zou willen installeren dan wel delen met anderen.
Allemaal goed bedoeld natuurlijk maar je adverteert misschien wel malware.
Mijn advies voor iedereen is dan ook om even geduld te oefenen totdat er officiële communicatie en bronnen beschikbaar zijn.
Die paar dagen vertraging behoor je op te kunnen brengen in al dit soort situaties

Als het een paar dagen was wel ja, maar het komt eerder neer op weken, maanden... Als ze uberhaupt al gereleased worden. Die updates worden regiogebonden uitgebracht, maar EU/NL staat niet bepaald hoog op de prioriteitenlijst.
Soms worden ze dan, wanneer iemand op een andere locatie een update OTA krijgt p die manier verkregen. Die persoon kan dan met een commando de URL te pakken krijgen.
Maar dacht dat er ook een (officieel?) telegram kanaal was via welke weg de updates komen.
Hoe dan ook, iedereen moet zelf weten wat hij wel en niet doet. Ik krijg alle updates via het xda forum en daar kwam ook deze link vandaan. Nog nooit problemen mee gehad en ik vertrouw het... Maar again, dat is aan ieder an sich om te beslissen wat ze wel en niet installeren.
We zitten hier nog steeds op tweakers, hopelijk zijn de mensen die op deze manier met updates gaan spelen ook wel een beetje op de hoogte van ddit soort zaken.