Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

dutchgio schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:16:
In hoeverre zijn het ook echt firmware updates in plaats van versie bumps?
Een hobbyist kan ook de standaard firmware aanpassen en een nieuwe beveiligingspatch of kernel versie toevoegen.
Als je alleen officiële video streaming apps installeert is de aanvalsvector ook beperkt, dan is een oudere versie waarschijnlijk veiliger dan onbekende firmware van het internet installeren...
Als er ook verdere verbeteringen, Android versies etc. in zitten is het anders wat, maar anders heeft het niet zoveel meerwaarde.
Bij mijn televisie (C803) kreeg ik er ook echt functies bij (moviemode bijvoorbeeld) en bug fixes (in motion processing zat een enorme bug waardoor deze bij sport (en andere snelle bewegingen) hele rare effecten gaf.
Deze zijn bij updates gefixed of toegevoegd, dat zie ik een hobbyist niet doen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:15
Deze firmware zal vast ook op mega.nz verschijnen:

https://mega.nz/folder/9Q...sBoiXpv4w/folder/cIUjFbwZ

Verder weet ik niet hoe lang het duur tot ze normaal OTA verschijnen (als ze dat uberhaupt doen, schijnt ook weer land/regio specifiek geregeld te zijn) maar ben zelf ongeduldig dus zo gauw ik zie dat er 1 is flash ik die handmatig.

Maar ja, ben al lang blij dat ze uberhaupt op deze manier beschikbaar komen en er in ieder geval blijkbaar wel gewerkt wordt aan updates.

Wel compleet eens dat het een HEEL stuk fijner zou zijn als ze ook gewoon vlot OTA werden aangeboden (met eerdere versies ging dat idd niet bepaald snel, vandaar dat ik sindsdien gewoon handmatig doe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:31
Maar dit is dus een onofficiele update? Wat brengt dit dan voor verbeteringen? Of komt TCL ook nog met dit maar dan later. Zit nu zelf op V509. Heeft sinds ik hem heb twee keer automatisch geupdate.

Vind wel mooi dat dit soort dingen wordt gedeeld hoor. Op AVS forum zijn ze heel druk met dit soort updates maar dan voor het TO2 platform. Neem aan dat dit amerikaanse markt is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
k1978 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 12:34:
Maar dit is dus een onofficiele update? Wat brengt dit dan voor verbeteringen? Of komt TCL ook nog met dit maar dan later. Zit nu zelf op V509. Heeft sinds ik hem heb twee keer automatisch geupdate.

Vind wel mooi dat dit soort dingen wordt gedeeld hoor. Op AVS forum zijn ze heel druk met dit soort updates maar dan voor het TO2 platform. Neem aan dat dit amerikaanse markt is?
Inderdaad mooi dat het gedeeld wordt, maar voor mij wel een reden om niet voor TCL te kiezen. Ik vind dat updates gewoon via OTA moeten verlopen. Van mij part een regionale aanpak, maar niet dat je tig versies achter loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:13

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Wij vertrouwen het hele TCL platform sowieso al niet, vanaf het begin offline gehouden dat ding. Enkel de HDMI ingangen gebruiken we. Zelfs dan is het heel bijzonder dat je niet van de website van de fabrikant zelf een firmware kan downloaden, dat is toch al heel lang de basis van betrouwbaar updaten, een betrouwbare bron... en dan ook al maar zeer beperkt OTA updates. Het lijkt wel alsof ze stiekem willen dat je enkel via HDMI werkt, ipv smart TV, maar in hun marketing doen ze daar toch anders over ;)

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:25
Updatebeleid? Heeft TCL een beleid ja?😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
doobieters schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 15:24:
Updatebeleid? Heeft TCL een beleid ja?😂
Zijn momenteel heel groot in Amerika. Dus ze doen toch iets goed. Moet zeggen dat mijn tv echt heel goed is.. Heb LG en Sony oleds gehad maar dit is echt heel goed..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
k1978 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 15:27:
[...]
Zijn momenteel heel groot in Amerika. Dus ze doen toch iets goed. Moet zeggen dat mijn tv echt heel goed is.. Heb LG en Sony oleds gehad maar dit is echt heel goed..
Qua hardware doen ze het heel goed. Big(gest) bang for the buck. Genot voor de ogen. En qua firmware updates, met sterke verbeteringen, ook. De manier van distributie van de firmware updates is echter de doorn in mijn oog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

k1978 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 15:27:
[...]

Klopt, Sony TV uit 2016 heeft in 2024 nog een update gehad, helaas 1 om alles wat nog smart was aan die TV uit te zetten (en verder niets),

@k1978 Heb jij wel OTA updates gehad (ik lees automatisch).?
Welk toestel heb je dan en waar is die gekocht?
BamSlam_ schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 15:31:
[...]

Qua hardware doen ze het heel goed. Big(gest) bang for the buck. Genot voor de ogen. En qua firmware updates, met sterke verbeteringen, ook. De manier van distributie van de firmware updates is echter de doorn in mijn oog.
En hoeveel mensen zouden de updates merken? Mijn vrouw niet in ieder geval, behalve de motion compensation bug merkt ze daar niets van, de movie mode vind ze ook maar raar (sowieso meerdere standen voor het beeld vind ze maar raar.)

[ Voor 34% gewijzigd door MeNTaL_TO op 13-06-2025 15:40 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
@MeNTaL_TO

Ja heb sinds ik hem heb week geleden. Twee updates gehad.. Tot V509..

Heb de 85X11K gekocht van hello tv..

Was een gokje maar ben echt verbaasd. Misschien is de G5 iets beter maar die is weer stukje duurder..

Ook was ik het inbranden zat en heb een hele lichte kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
BamSlam_ schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 15:31:
[...]

Ja exact. En daardoor lopen ze het risico het vertrouwen van de consument voor toekomstige aankopen te verliezen. Zou zonde zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:11
BamSlam_ schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:27:
[...]

Heb voor de zekerheid mijn TCL in mijn IoT-vlan hangen, met client isolatie. En heb in mijn AdguardHome de nodige blocks gezet naar servers waar de TV regelmatig mee connect.
Bij mij hangt de tv niet aan het web, kunnen ze er ook niks mee doen.
Heb een Nvidia Shield Pro 2019 en doe de updates van de tv altijd handmatig.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 15:38:
En hoeveel mensen zouden de updates merken? Mijn vrouw niet in ieder geval, behalve de motion compensation bug merkt ze daar niets van, de movie mode vind ze ook maar raar (sowieso meerdere standen voor het beeld vind ze maar raar.)
De feature updates zijn talrijk en zeker wel merkbaar, zeker aangezien ik mijn C843 al sinds februari vorig jaar in gebruik heb. En ook al merk je zelf wellicht niet veel van de feature updates, dan nog zou ik de de nieuwe firmwareversies voor de security patches installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

BamSlam_ schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 10:26:
[...]

De feature updates zijn talrijk en zeker wel merkbaar, zeker aangezien ik mijn C843 al sinds februari vorig jaar in gebruik heb. En ook al merk je zelf wellicht niet veel van de feature updates, dan nog zou ik de de nieuwe firmwareversies voor de security patches installeren.
Wij (tweakers) zijn toch een wat ander publiek, als mijn moeder niet een melding zou krijgen van een update (en zelfs met melding vraag ik me af of ze een update zou installeren), dan zou ze nooit een update installeren.
Haar Windows loopt ook maanden achter qua updates tot Windows haar dwingt te herstarten (of gewoon herstart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
BamSlam_ schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 10:26:
[...]

Snap wel wat je zegt hoor... Maar wat als je dit doet en de Tv gaat stuk en dat hoeft dan niks met de update te maken te hebben.. Dan ben ik benieuwd wat ze zeggen over de garantie....

Ik hou het wel even in de gaten of er nog een OTA update komt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-08 14:41
Weet iemand toevallig of de 55C71K hetzelfde is als de 55C79K? Is die idem als de QM7K en C7K , 55MQLED75K die ik ook nog online tegenkom?

[ Voor 4% gewijzigd door FlameDB op 14-06-2025 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Wat is de ervaring met de Ci+ kaart en Ziggo?

Lees hier heel weinig over, Google geeft ook bijna geen hits.

Site van Ziggo geeft oude modellen weer als gecertificeerd. Ik gok dat dit voor de nieuwere modellen niet veel zal uitmaken.

Ik vind TCL ondertussen ook een interessante optie :)

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-08 07:53
xminator schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 09:26:
[...]

Wel slim om zo updates te brengen, mochten er dan garantie issues zijn kan je de claims ongeldig maken doordat je (on)officiele firmware hebt.
Toevallig maand geleden mijn 845 X1 laten repareren door monteur Van TCL,3 Maanden voor afloop garantie.
Was ineens dood ,contact via mail met TCL ,paar vragen beantwoorden ,daarna krijg je mail van de service op welke dag de monteur komt.
Ze vragen wel je rekening ofwel kopie te sturen of aan de monteur te laten zien.
Monteur heeft printplaat vervangen,start weer op en kijkt of menu weer werkt en of er updates nodig zijn.
Verder maakt ie een foto van huidige update,had de laatste update erop gezet net voor ie kapot ging.
Maar om lang verhaal kort te maken,ze doen niet moeilijk over de update die erop staat.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
GRAD85 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 09:45:
[...]

Toevallig maand geleden mijn 845 X1 laten repareren door monteur Van TCL,3 Maanden voor afloop garantie.
Was ineens dood ,contact via mail met TCL ,paar vragen beantwoorden ,daarna krijg je mail van de service op welke dag de monteur komt.
Ze vragen wel je rekening ofwel kopie te sturen of aan de monteur te laten zien.
Monteur heeft printplaat vervangen,start weer op en kijkt of menu weer werkt en of er updates nodig zijn.
Verder maakt ie een foto van huidige update,had de laatste update erop gezet net voor ie kapot ging.
Maar om lang verhaal kort te maken,ze doen niet moeilijk over de update die erop staat.
De monteur kan ook niet zien of die update via OTA of handmatig erop gezet is.
Zolang het maar een update is die de TV via het update menu heeft accepteert (de TV doet de controle of het een originele update is) dan kunnen ze er niks van zeggen.
TCL geeft zelf de mogelijkheid om de updates via USB stick erop te zetten!!

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08 11:28
Voor degene die de Delta TV app er op hebben gekregen (Android noob hier).
Hoe hebben jullie dat precies gedaan want zoals eerder aangegeven staat deze TV niet in de lijst om te kunnen installeren en de TV kan hem niet vinden via ‘apps’. Met casten krijg ik alleen schokkende beelden.

[ Voor 8% gewijzigd door CVar op 24-06-2025 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Hier een test van de TCL C7K bij Computer Bild:

https://www.computerbild....D-Review-TV-39782325.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjharing
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-08 19:19
CVar schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:17:
Hoe hebben jullie dat precies gedaan want zoals eerder aangegeven staat deze TV niet in de lijst om te kunnen installeren en de TV kan hem niet vinden via ‘apps’.
Zorg ervoor dat het google-account op regio Nederland staat.
Ik kon de app gewoon in de appstore vinden, en installeren.
Werkt goed (alleen het vooruit/achteruit skippen (+/- 30/10 seconden) is ruk, want je moet veel te veel knoppen indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olemla
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-08 14:24
Goedemorgen, ik ben al een tijdje aan het kijken naar de TCL C7K. Nu is deze sinds vandaag ineens 200 euro duurder dan vorige week bij Mediamarkt (999 euro). Bij Coolblue hebben ze wel de TCLC71K (voor 799 euro). Is dat dezelfde televisie of is er een verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duster_42
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-08 09:43
olemla schreef op maandag 30 juni 2025 @ 08:39:
Goedemorgen, ik ben al een tijdje aan het kijken naar de TCL C7K. Nu is deze sinds vandaag ineens 200 euro duurder dan vorige week bij Mediamarkt (999 euro). Bij Coolblue hebben ze wel de TCLC71K (voor 799 euro). Is dat dezelfde televisie of is er een verschil?
Is allemaal hetzelfde. Bij HelloTV, Coolblue of Mediamarkt worden de TCL C7K of C8K onder verschillende typenummers verkocht. (C7K=C71K=C79K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olemla
Oke, dank je wel voor de info... Vraag me alleen af waarom ze zoiets doen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snah001
Vaak hanteren winkels de slogan "als jij hetzelfde apparaat ergens anders goedkoper kunt aanschaffen dan passen wij het verschil bij".
Om dat te voorkomen gebruiken ze dus voor hetzelfde apparaat een ander typenummer en kunnen tegen jou zeggen "nee, dat is niet hetzelfde toestel".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Daarnaast heb je ook nog in andere regio’s type verschillen oftewel de C7K is QM7K net als de C8K is QM8K.

Ik heb onlangs de C8K gekocht, typeplaatje geeft C81K aan. Dit was nog voor 1299 euro en nu zie ook een verhoging van 300 terug, 1599 euro.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 14:02
Hallo heb een TCL QLED 55C843 met aangsloten een apple tv en loop tegen volgend probleem aan.
Als ik op de apple tv een dolby vision film af wil spelen zet hij hem op dolby vision game en moet dan handmatig dolby vision donker instellen.
Ga ik dan weer terug naar het menu zet hij dymamisch aan en geen standaard.
Dit alles alleen als ik met de apple tv kijk,in android werkt wel alles ok.
Erg vervelend dit allemaal.
Wie op dit forum heeft een tcl tv met een apple tv eraan hangen en heeft geen problemen?

[ Voor 9% gewijzigd door Theodor op 05-07-2025 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuz
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 31-08 15:02
Het updaten van de software is hier al meermaals besproken.
Helaas lukt het mij nog steeds niet.

Ben ca een jaar in het bezit van een Nederlandse 75C805 (maar in het menu van de tv staat vermeld 75C755).
Tv taal is ingesteld op Engels (UK).
De tv draait op Android 12, security patch 5 mei 2024.
Kernel van 22 mei 2024.
Software van de tv is V135.

Als ik een network (tv is met ethernet verbonden) update opvraag krijg ik al een jaar lang de melding dat er niks beschikbaar is ("No need to update! Your software version is the latest")
Dat vind ik dus al echt heel vreemd, maar goed, we gaan dus zelf maar aan de slag met een USB stick.
En dat lukt dus ook niet!

USB stick netjes geformatteerd als FAT32, helemaal leeg verder, de zip bestanden gedownload en onuitgepakt op de stick geplaatst, van de software ook nog meerdere versies geprobeerd,, alles zonder resultaat.
Tv geeft in eerste instantie telkens aan een niet compatible usb device te herkennen, maar als ik die melding negeer en vervolgens naar het update gedeelte ga dan wordt de stick wel herkend maar ziet ie geen bruikbare bestanden.

Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 14:02
Theodor schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:55:
Hallo heb een TCL QLED 55C843 met aangsloten een apple tv en loop tegen volgend probleem aan.
Als ik op de apple tv een dolby vision film af wil spelen zet hij hem op dolby vision game en moet dan handmatig dolby vision donker instellen.
Ga ik dan weer terug naar het menu zet hij dymamisch aan en geen standaard.
Dit alles alleen als ik met de apple tv kijk,in android werkt wel alles ok.
Erg vervelend dit allemaal.
Wie op dit forum heeft een tcl tv met een apple tv eraan hangen en heeft geen problemen?
Gevonden (I tell you the secret, under apply settings to all sources, select current source and it'll save)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olemla
Heb sinds een paar dagen de TCL C7K 55 inch in huis. Werkelijk hele mooie kleuren en vooralsnog ben ik er heel blij mee.. Heb ook een PS4 aan de tv gekoppeld en de hdmi kabel in de 144Hz poort op de tv aangesloten. Als ik nu echter tijdens het spelen van een game op de informatie knop klik staat er rechtsboven in beeld 60Hz. Moet ik eerst ergens iets instellen voordat ik de 144Hz ondersteuning ontvang of ondersteund de PS4 deze refreshrate niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Laatst online: 14:26
olemla schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:42:
Heb sinds een paar dagen de TCL C7K 55 inch in huis. Werkelijk hele mooie kleuren en vooralsnog ben ik er heel blij mee.. Heb ook een PS4 aan de tv gekoppeld en de hdmi kabel in de 144Hz poort op de tv aangesloten. Als ik nu echter tijdens het spelen van een game op de informatie knop klik staat er rechtsboven in beeld 60Hz. Moet ik eerst ergens iets instellen voordat ik de 144Hz ondersteuning ontvang of ondersteund de PS4 deze refreshrate niet?
De PS4 ondersteund dat niet, ligt dus niet aan de TV. Tijd voor een upgrade van de console. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
dutchgio schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:59:
[...]

De PS4 ondersteund dat niet, ligt dus niet aan de TV. Tijd voor een upgrade van de console. >:)
Zelfs als je update naar bv een Pro zie je het nog niet hoger gaan dan 60 hoor vooral op 4 K niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olemla
Dank voor jullie reacties! De enige oplossing is dan een PS5 aanschaffen als je wilt gamen met 144Hz?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
olemla schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 13:18:
Dank voor jullie reacties! De enige oplossing is dan een PS5 aanschaffen als je wilt gamen met 144Hz?
Ja maar dan nog niet hoor. Op 4K lukt dat met een ps5 ook niet..

Is meer voor als je er een krachtige pc op aansluit..

[ Voor 9% gewijzigd door k1978 op 08-07-2025 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeasis
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Zojuist bij mijn C8K een melding gekregen dat er een nieuwe update beschikbaar was. Er staat bij dat deze update vandaag is uitgekomen (11-07-2025). Op XDA Developers zie ik dat deze versie V531 op 10 Juni was gepost, dus met een maand vertraging is deze bij mij aangeboden. Ik moet zeggen dat na alle negatieve verhalen over updates mij dit niet tegenvalt. Updaten via deze manier ging snel en vlekkeloos, ik zie dan ook geen reden om moeilijk te doen met het downloaden van deze updates via derden.

(sinds vandaag staat trouwens V534 op XDA Developers)

[ Voor 8% gewijzigd door Yeasis op 11-07-2025 17:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

New TCL T653T01 platform Google TV Update available in V534
TV models ....
X11K/ C9K/ C8K/ C7K/ C6K/ P8K/ T8C
[98C655/ 85C655Pro/ 98P745/ 98P755]
[C745X2/ C755/ C765/ C805/ C845X2/ C855]
[C955/ X955]
Full models list

V8-0012T01-LF1V534.002415

V534 OTA

Mega link https://mega.nz/file/3s0D...cVPvYkkGWn-Oo09MBJGReGROY

Note... If necessary, remove dot (.), on the end of zip name file

build date= Jun 22, 2025
build= 1750570328
security_patch= 2025-04-05
gmsversion= Android_12_GTV_S
product.build.fingerprint= TCL/G08_4K_GB/G08:12/STT2.221228.001/AS35:user/release-keys
revision= 002415
OTA size= 2.01 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 17:22:
TV models ....
[C955/ X955]
Gisteren weer meteen gedownload en geïnstalleerd op mijn C843 toen ik de notificatie van Telegram zag. 👌

[ Voor 34% gewijzigd door BamSlam_ op 12-07-2025 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

BamSlam_ schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 08:08:
[...]

Gisteren weer meteen gedownload en geïnstalleerd op mijn C843 toen ik de notificatie van Telegram zag. 👌
Zelf nu pas tijd gehad om te upgraden, blijf me verbazen dat er niets OTA komt en vooral dat er gewoon geen patchnotes zijn, want verschillen tussen de firmware waar ik mee begon en deze zijn gigantisch (filmmaker modus bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford_Prefect
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 08:57:
[...]

Zelf nu pas tijd gehad om te upgraden, blijf me verbazen dat er niets OTA komt en vooral dat er gewoon geen patchnotes zijn, want verschillen tussen de firmware waar ik mee begon en deze zijn gigantisch (filmmaker modus bijvoorbeeld).
Vertel, wat zijn je bevindingen? En op welk toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:10
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 17:22:
TV models ....
[C955/ X955]
Full models list

V8-0012T01-LF1V534.002415

V534 OTA

Mega link https://mega.nz/file/3s0D...cVPvYkkGWn-Oo09MBJGReGROY

Note... If necessary, remove dot (.), on the end of zip name file

build date= Jun 22, 2025
build= 1750570328
gmsversion= Android_12_GTV_S
product.build.fingerprint= TCL/G08_4K_GB/G08:12/STT2.221228.001/AS35:user/release-keys
revision= 002415
OTA size= 2.01 GB
Ik wil voor het eerst mijn tv updaten sinds aanschaf in mei 2024. Even de dubbelcheck: deze is ook voor de C805 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Ford_Prefect schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 12:53:
[...]

Vertel, wat zijn je bevindingen? En op welk toestel?
Tja, vind nog weinig verschillen, vermoed voornamelijk bugfixes.
C805 (of eigenlijk een C803) die nu een engelse 55MQLED80 als code heeft.
Dus hoop nog een keer op een EU firmware.
laredo schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 13:45:
[...]

Ik wil voor het eerst mijn tv updaten sinds aanschaf in mei 2024. Even de dubbelcheck: deze is ook voor de C805 toch?
Ja, deze heb ik zelf ook, let wel je toestel heeft na de update wel een andere code, maar is dezelfde tv.

[ Voor 32% gewijzigd door MeNTaL_TO op 12-07-2025 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 08:57:
[...]

Misschien dat de lage prijs, tevens “best bang for the buck”, daardoor mede verklaard wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

BamSlam_ schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 18:58:
[...]

Misschien dat de lage prijs, tevens “best bang for the buck”, daardoor mede verklaard wordt.
Dat zou zo kunnen zijn, ware het niet een aantal mensen de updates wel OTA ontvangen, Dit is gewoon iets wat TCL moet verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford_Prefect
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 14:00:
[...]

Tja, vind nog weinig verschillen, vermoed voornamelijk bugfixes.
C805 (of eigenlijk een C803) die nu een engelse 55MQLED80 als code heeft.
Dus hoop nog een keer op een EU firmware.

[...]

Ja, deze heb ik zelf ook, let wel je toestel heeft na de update wel een andere code, maar is dezelfde tv.
Ah ok. Ik sloeg een beetje aan op je opmerking dat de verschillen gigantisch zijn. Maar dat valt wel mee dus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Ford_Prefect schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 21:00:
[...]

Ah ok. Ik sloeg een beetje aan op je opmerking dat de verschillen gigantisch zijn. Maar dat valt wel mee dus?
Oh nee, dat zeker niet, ligt er een beetje aan welke versie je nu op je televisie hebt, maar er zijn best wel aardig wat bugs gefixed en features toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ik heb een C8K en afgelopen week kreeg ik een systeemupdate via de TV zelf. Datum van deze update is 3-7-2025. Dit lijkt mij een recentere update dan hierboven of lijkt dat maar zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

CycloneX schreef op zondag 13 juli 2025 @ 08:57:
Ik heb een C8K en afgelopen week kreeg ik een systeemupdate via de TV zelf. Datum van deze update is 3-7-2025. Dit lijkt mij een recentere update dan hierboven of lijkt dat maar zo?
Moet je even bij de details van die update kijken of die recenter is
build date= Jun 22, 2025
build= 1750570328

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgoos
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-08 08:35
Vraagje! Momenteel staat mijn TCL 85C845 op mijn TV meubel, maar ik wil deze gaan ophangen. Omdat er vanuit het huis ook tegen de zijkant van de TV en muur wordt aangekeken, wil ik hem graag zo strak mogelijk tegen de wand aan hebben. Ik dacht daarom zelf om gebruik te maken van de NEDIS K101501215.

Echter, op onderstaande afbeelding van de achterkant van de TV, is te zien dat de sound-driver uitsteekt aan de achterkant. Is er iemand die al een C845 reeks TV heeft opgehangen, en heeft ervaren wat de beste manier is om de TV zo strak mogelijk tegen de wand aan te krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8VYXJxp7R7UezGRFEF0ByoWx_SA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/agX7YpoZPrXCvHUP2oXI2M11.avif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

De B&O speakers van de C8K steken ook iets uit.

Afhankelijk op welke hoogte je de TV wil hangen kunnen deze speakers ook in de weg zitten voor de vesa beugels.

Er zaten naast schroeven ook spacers bij al heb je dan toch weer wat extra millimeters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09:26
Iemand enig idee waar ik de nieuwe C8K met die borderless randen in de winkel kan bezichtigen? Tot nu toe heb ik het nog niet in een MediaMarkt kunnen zien staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
Mijn 85X11K heeft ook een OTA update gehad naar V534.. Dit is al de 3de update sinds de korte tijd 1,5 maand) dat ik hem heb. Dus waar het vandaan komt dat TCL slecht is met updates? Misschien hebben ze het nu wel op orde..

[ Voor 10% gewijzigd door k1978 op 18-07-2025 07:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
k1978 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 07:45:
Misschien hebben ze het nu wel op orde..
Dat zou mooi zijn! Zal het eens in de gaten houden met mijn C843.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-08 23:24

Yuco

Womanizer!

Vraagje aan de C8K bezitters, hoe beoordelen jullie het geluid van het ingebouwde B&O systeem? En wat voor speakers/soundbar had je hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-08 13:54
DeJurist schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 03:59:
Iemand enig idee waar ik de nieuwe C8K met die borderless randen in de winkel kan bezichtigen? Tot nu toe heb ik het nog niet in een MediaMarkt kunnen zien staan.
Ik was gisteren bij hello tv in Naarden. Daar hadden zij alleen de nieuwe c6k en c7k. Maar hij keek even in het systeem en zei dat hello tv Amsterdam de 65 inch c8k daar heeft staan. Misschien anders even met hello tv chatten, afhankelijk waar je woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynze_162
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11:28
Noreia schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 13:02:
[...]

Ik was gisteren bij hello tv in Naarden. Daar hadden zij alleen de nieuwe c6k en c7k. Maar hij keek even in het systeem en zei dat hello tv Amsterdam de 65 inch c8k daar heeft staan. Misschien anders even met hello tv chatten, afhankelijk waar je woont.
Ik ben daar een maand geleden geweest en daar hebben ze hem inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbart43
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 31-08 23:57
DeJurist schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 03:59:
Ik heb mijn c8k in Eindhoven bij HelloTV gekocht, daar hangt hij in de winkel en ook bij Media markt Venlo is hij te bezichtigen in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cujo74
  • Laatst online: 11:38
wgoos schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 09:50:
Vraagje! Momenteel staat mijn TCL 85C845 op mijn TV meubel, maar ik wil deze gaan ophangen. Omdat er vanuit het huis ook tegen de zijkant van de TV en muur wordt aangekeken, wil ik hem graag zo strak mogelijk tegen de wand aan hebben. Ik dacht daarom zelf om gebruik te maken van de NEDIS K101501215.

Echter, op onderstaande afbeelding van de achterkant van de TV, is te zien dat de sound-driver uitsteekt aan de achterkant. Is er iemand die al een C845 reeks TV heeft opgehangen, en heeft ervaren wat de beste manier is om de TV zo strak mogelijk tegen de wand aan te krijgen?

[Afbeelding]
Yup, heb die beugel gebruikt voor 85C845, hangt nu ruim een jaar.
Zo strak tegen de muur dat ik nu achteraf niet eens bij USB poort kan om handmatig te updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Cujo74 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 21:13:
Zo strak tegen de muur dat ik nu achteraf niet eens bij USB poort kan om handmatig te updaten :)
Kwestie van een USB verlengkabeltje gebruiken 😄

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gD03-AuNg2xBMu_Vo_IvvD7a-4o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sK9K7Z4hbpL4sfEnjBiW0i5O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cujo74
BamSlam_ schreef op maandag 21 juli 2025 @ 21:23:
[...]

Kwestie van een USB verlengkabeltje gebruiken 😄

[Afbeelding]
En hoe kijg ik dat kabeltje in de USB poort als de tv eenmaal al hangt?
Een 85inch tv ophangen en er af halen is nou niet een persoonlijke hobby geworden

Ben blij dat ie hangt maar ga niet weer 1 a 2 andere personen optrommelen om puur kabeltje er in te kunnen prikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Cujo74 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 21:32:
[...]
En hoe kijg ik dat kabeltje in de USB poort als de tv eenmaal al hangt?
Een 85inch tv ophangen en er af halen is nou niet een persoonlijke hobby geworden

Ben blij dat ie hangt maar ga niet weer 1 a 2 andere personen optrommelen om puur kabeltje er in te kunnen prikken
Tsja, daar heb ik niet direct een oplossing voor. Op een schriftelijke cursus vooruitdenken na, dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cujo74
BamSlam_ schreef op maandag 21 juli 2025 @ 21:36:
[...]

Tsja, daar heb ik niet direct een oplossing voor. Op een schriftelijke cursus vooruitdenken na, dan.
Deels waar, maar dit is eerlijk gezegd eerste apparaat met zulk een ruk firmware update beleid.
Of je brengt ze uit of niet
Maar om ze dan vervolgens enkel wel uit te brengen via handmatig downloaden en via USB stikkie anno 2025...
Maar ja, dat had ik inderdaad kunnen voorzien... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Cujo74 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 21:41:
[Deels waar, maar dit is eerlijk gezegd eerste apparaat met zulk een ruk firmware update beleid.
Wie weet is daar (eindelijk) verandering in gekomen:
k1978 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 07:45:
Mijn 85X11K heeft ook een OTA update gehad naar V534.. Dit is al de 3de update sinds de korte tijd 1,5 maand) dat ik hem heb. Dus waar het vandaan komt dat TCL slecht is met updates? Misschien hebben ze het nu wel op orde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgoos
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-08 08:35
Cujo74 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 21:13:
[...]

Super! Heb je wellicht een foto vanaf de zijkant? Raakt die ronde driver aan de achterkant de muur niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08 17:21

Meneer iCy

swarma

Ik heb mijn zinnen gezet op een 75 inch tv van tcl, maar ik heb twijfels ineens door de verkoper. Die gaf aan dat TCL niet lang mee gaat, gemiddeld maar 4 tot 5 jaar. Ik deze onderbouwing niet echt vinden van de lokale verkopende partij hier.

Ik gun de lokale winkels ook wel hun centen, maar aldus hun viel helderheid met een niet miniled tv VS een miniled tv wel mee...

Overigens vind ik 5 jaar wel aan de korte kant, maar niet te kort. Heb zelf al in 2 samsungs in 3 jaar versleten, waarvan 1 met garantie en 1 helaas 6 dagen buiten de garantie en vrijwel geen coulantie op dat gebied.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kcRogue
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 15:57
Ik heb daarnet via de duitse amazon een 55C7K besteld voor 615 eur incl verzend. Bizar hoe ze in NL en BE voor 749 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:42
kcRogue schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 22:07:
Ik heb daarnet via de duitse amazon een 55C7K besteld voor 615 eur incl verzend. Bizar hoe ze in NL en BE voor 749 gaan.
Dat was dan meteen de laatste want ik zie ze niet meer staan. Misschien dat het niet verzonden kan worden naar NL.

[ Voor 8% gewijzigd door Bart1983 op 25-07-2025 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcRogue
Lijkt idd out of stock. Ben benieuwd of ik de mijne uitgeleverd krijg dan. Keep you posted.

Mediamarkt en Saturn hebben em ook, maar die lijken niet naar onze landen te leveren op het eerste zicht.

[ Voor 37% gewijzigd door kcRogue op 25-07-2025 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcRogue
Hij is alweer in stock :)

Edit: en weer uit - hij lijkt gewoon populair

[ Voor 49% gewijzigd door kcRogue op 26-07-2025 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
Ik neig ernaar om voor de C9K te gaan. Deze heeft twee keer zoveel dimming-zones, wat een duidelijk voordeel is. Bovendien verwacht ik dat hij tijdens Black Friday voor een scherpe prijs beschikbaar zal zijn. Jammer genoeg zijn er nog geen reviews van dit model te vinden, alle aandacht lijkt nog naar de C8K te gaan. Overigens heb ik de televisie inmiddels in het echt gezien, en het design is inderdaad bijzonder indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffke
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 31-08 19:26
vraagje voor de kenners/tweakers onder jullie.

Ik heb me laten verleiden om een C7K te kopen. een 55 inch
Die lag kwa prijs/prestatie mooi in lijn met wat ik wilde uitgeven aan een tv.
Super tevreden van het beeld, maar ik vind niet goed welke instelling ik best aanpas en hoeveel om de blur (of hoe noemt dat eigenlijk) bij snelle sdr beelden minder te krijgen...

ik heb al liggen spelen met de 'motion' settings maar krijg het niet echt naar mijn zin :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Cliffke schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 20:46:

Super tevreden van het beeld, maar ik vind niet goed welke instelling ik best aanpas en hoeveel om de blur (of hoe noemt dat eigenlijk) bij snelle sdr beelden minder te krijgen...

ik heb al liggen spelen met de 'motion' settings maar krijg het niet echt naar mijn zin :D
In sport modus zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynze_162
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11:28
Cliffke schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 20:46:

Ik had een beetje last van de schokkerige beelden. Ik heb de judder reduction vrij hoog gezet en toen zag het er een stuk beter uit, de motion smoothing kan je evt uit laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffke
dan zijn de kleuren wel helemaal anders dan bij 'movie' modus. maar ik zal het eens testen of het ermee doorkan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffke
Ynze_162 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:16:
[...]

Ik had een beetje last van de schokkerige beelden. Ik heb de judder reduction vrij hoog gezet en toen zag het er een stuk beter uit, de motion smoothing kan je evt uit laten.
ik ga het testen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Cliffke schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 19:17:
[...]

dan zijn de kleuren wel helemaal anders dan bij 'movie' modus. maar ik zal het eens testen of het ermee doorkan :p
Maar dan moet je in die sportmodus de kleuren aanpassen naar bijvoorbeeld hoe je het nu hebt bij filmmakermodus. Volgens mij zet die in sport bij beweging op gebruiker en dan beide op stand tien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
€1299,- aangeboden gekregen voor de C8K... Twijfel, of ik het nu koop of tot BF wacht. Heb immers geen haast. Weet iemand hoe het vorige model het deed tegen die tijd? Zit te gokken op €999,-. Zoals deze al in Amerika al eens is verkocht.

Ding ziet er echt mooi uit (niet mijn foto). :)
Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/rXMpzPiGmTKULzfM69K3XP-1920-80.jpg.webp

Kan gewoon niet geloven hoe goed deze tv is:

[ Voor 72% gewijzigd door DeJurist op 02-08-2025 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-08 23:22

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik ga binnenkort verhuizen en ben aan het kijken naar een TV.

Aan de éne kant ben ik wel een fijnproever qua beeldkwaliteit, maar kijk ik ook weer niet zoveel TV (ik zit vaker naar mijn PC-monitor te kijken dan naar een TV-scherm ;)), dus ik wil ook geen €1k uitgeven.

Ik zit te denken aan een grootte van rond de 50 - 65", en een budget van maximaal €500.

Ik kwam uit bij de TVs van TCL, bijvoorbeeld de uitvoering: TCL 50C803 Zwart. Ik begrijp dat dit model momenteel een goede prijs-kwaliteit-verhouding heeft omdat het mini-LED is.

Ik zit nu echter toch te twijfelen om voor een groter formaat te gaan, zoals de uitvoering: TCL 55P655 Zwart / uitvoering: TCL 55C61B Zwart / uitvoering: TCL 55P69B Zwart (ik heb begrepen dat deze identiek zijn). Deze zijn 5" groter en een paar honderd euro goedkoper.

In hoeverre is de 50C803 beter dan de 55p655? De laatste is natuurlijk geen mini-LED, maar wel direct-LED (geen edge-lit). Een ander verschil is dat de laatste maar 60 Hz is en geen VRR heeft, maar daar geef ik eigenlijk weinig om, gezien ik game op PC (en daar al een snelle monitor voor heb).

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alph
  • Laatst online: 29-08 13:02
Nog wat nieuws gevonden? Zit op mijn C7K ook met dezelfde issue, beetje judder reduction helpt wat maar heeft ook wat nadelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Alph op 06-08-2025 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
Extreem mooie dagdeal bij bol: TCL 65C931 - 65 inch - 4K QD-MiniLED voor 749

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bravertal
  • Laatst online: 14:17
doobieters schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 07:00:
Extreem mooie dagdeal bij bol: TCL 65C931 - 65 inch - 4K QD-MiniLED voor 749
Tja, voor het eerst in april 2022 op de markt gekomen. Denk dat er wel wat beters ondertussen is.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bravertal
Zojuist de volgende tv gekocht en deze wordt morgen geleverd.

https://www.mediamarkt.nl...t%20feed&utm_term=1884166

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
De 98 inch? Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
snah001 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:53:
[...]
Al eerder gepost maar op YouTube zijn genoeg video's te vinden met advies hoe je beeldinstellingen te optimaliseren.
Zitten zelfs erg goede bij.
Heb je een link (of iemand anders)?

Ben sinds deze week de eigenaar van TCL 98 c6k.
Heeft iemand hier de ideale beeldinstellingen van?
De sportmodus heb ik ondertussen gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Bravertal schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 18:25:
[...]

Heb je een link (of iemand anders)?

Ben sinds deze week de eigenaar van TCL 98 c6k.
Heeft iemand hier de ideale beeldinstellingen van?
De sportmodus heb ik ondertussen gevonden.
Check YouTube en zoek op: C6/7/8K en je krijgt tig reviews met de beste instellingen. Het is uiteraard wel persoonlijk. Men zweert vaak bij de filmmakermode met wat kleine aanpassingen.

O.a. deze: https://youtu.be/hruA3pt-_9M?si=jK4ElP8KNn7eXF6p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bravertal
Hierbij nog een foto van de tv.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nMEv_-aoyRWmyz196ku2BbZfY6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oVRAsAjDiLoiYtzsniGTx9TA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wjharing
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-08 19:19
Mijn TCL 98C89B (98C855) heeft zojuist (zelf) zijn eerste firmware update ontvangen, na 10 maanden!

Ik heb de TV sinds oktober 2024, met v135. Gisteren firmware v509 ontvangen.
Upgrade ging vrij snel (< 5 minuten), en alles werkt zoals behoren.

Ik moet alleen nog even met de nieuwe Filmmakers mode spelen, want als ik die mode activeer, dan moet ik meteen een zonnebril op. Tijdens de Android GUI heb ik dat niet nodig.

TV staat bij mij normaal in movie mode (met 20% brightness), en wanneer film in HDR is, dan gaat hij zelf naar hoge brightness. Dat is prettig, zodat SDR videos nog met normale brightness vertoond worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickHendrikse
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-08 00:09
Zojuist de 75 inch TCL 75" QD Mini-led C71K 4K besteld, staat op alle sites bij de specs gewoon een Vespa mount mogelijkheid maar zie op de productfoto’s nergens gaten? Weet iemand hoe dit zit? Kan ik deze gewoon ophangen of enkel staand plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeasis
  • Nu online
RickHendrikse schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:18:
Zojuist de 75 inch TCL 75" QD Mini-led C71K 4K besteld, staat op alle sites bij de specs gewoon een Vespa mount mogelijkheid maar zie op de productfoto’s nergens gaten? Weet iemand hoe dit zit? Kan ik deze gewoon ophangen of enkel staand plaatsen?
Ik heb deze zelf niet, maar zover ik weet kan je deze gewoon ophangen met een VESA mount. Ik heb wel gelezen dat door de plaatsing van de interne speakers de speakers minder goed door gaan klinken als je deze te dicht op de muur hangt. Heb je een extern geluidssysteem dan is dat natuurlijk niet erg.

[ Voor 4% gewijzigd door Yeasis op 22-08-2025 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Yeasis schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:34:
[...]
Ik heb deze zelf niet, maar zover ik weet kan je deze gewoon ophangen met een VESA mount. Ik heb wel gelezen dat door de plaatsing van de interne speakers de speakers minder goed door gaan klinken als je deze te dicht op de muur hangt. Heb je een extern geluidssysteem dan is dat natuurlijk niet erg.
Bij mijn 65C843 kun je bij de geluidsinstellingen aangeven dat de TV wall mounted is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickHendrikse
Misschien hebben ze de gaten bij de productfoto’s voor de mooi weggeschopt? We gaan het morgen beleven als hij wordt bezorgd. Thanks iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:46
Sorry voor de off topic maar waar heb je die kastjes vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
RickHendrikse schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:05:
Misschien hebben ze de gaten bij de productfoto’s voor de mooi weggeschopt? We gaan het morgen beleven als hij wordt bezorgd. Thanks iig.
Heeft gewoon vesa 300x400mm. Kwestie van even een zoekmachine raadplegen.
https://www.tvsfaq.com/en/specifications/tcl-75c7k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickHendrikse
BamSlam_ schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:12:
[...]

Heeft gewoon vesa 300x400mm. Kwestie van even een zoekmachine raadplegen.
https://www.tvsfaq.com/en/specifications/tcl-75c7k
Had ik ook gelezen maar kijk even naar de product foto’s van achter…. Geen gaten te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
RickHendrikse schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:15:
[...]
Had ik ook gelezen maar kijk even naar de product foto’s van achter…. Geen gaten te zien.
Klopt, maar TCL vermeldt in de specs “vesa 300x300”. Dus slaap zacht, vannacht, en voor morgen veel plezier! :)

[ Voor 4% gewijzigd door BamSlam_ op 22-08-2025 16:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bravertal
wokkelz schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:07:
[...]

Sorry voor de off topic maar waar heb je die kastjes vandaan?
Bij een exclusieve zaak: (https://www.ikea.com/nl/n...t-eiken-fineer-s39421429/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR25
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 17:18
DeJurist schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 15:22:
€1299,- aangeboden gekregen voor de C8K... Twijfel, of ik het nu koop of tot BF wacht. Heb immers geen haast. Weet iemand hoe het vorige model het deed tegen die tijd? Zit te gokken op €999,-. Zoals deze al in Amerika al eens is verkocht.
Ben me momenteel zelf ook op deze aan het oriënteren, maar volgens mij ging het model van vorig jaar pas rond mei naar €999,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
JR25 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 16:04:
[...]

Ben me momenteel zelf ook op deze aan het oriënteren, maar volgens mij ging het model van vorig jaar pas rond mei naar €999,-.
Ik heb inmiddels een LG G4 OLED. Ik kan gewoon niet wennen aan mini-LED. Hoe minimaal ook, dat blooming-effect blijft toch zichtbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickHendrikse
C71k 75” bevalt prima. En de Vesa gaten waren gewoon aanwezig :)
Fijn en snel menu, mooi beeld en strak design. Geluid is prima voor normale tv maar soundbar en subwoofer uiteindelijk toch beter.

Ga van de week eens kijken naar een alternatieve Launcher, blij dat er Google tv op zit maar zit wel heel veel zooi “standaard” op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Voor de TCL toestellen met het T653T01 platform is er weer een update uit en wel V8-0012T01-LF1V538.002459.
Link:
https://drive.google.com/...g52yFyhfpXVj1FFV6s4b/view

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste