Ik heb sinds een paar dagen de TCL 50MQLED85K (identiek aan C7K of?), gekocht tijdens een zomer sale bij expert.nl, voor 499€. Wat een prachtige tv! Beeld, geluid, snel navigeren, wifi - gewoon super. Ik gebruik geen externe apparaten, gewoon de tv zoals ie is.
Ik kom van een 5j oude 32¨ Philips Android tv, die traag is en niet geschikt voor een lichte ruimte.
Kwam met Google Android versie 14 voorgeinstalleerd, ik denk iets met v614 of zo.
Ik heb niet de afstandsbediening zoals op de afbeelding bij tweakers, maar een premium ding, klein, voorkant van metal, voelt heel goed en werkt erg goed. Alleen zonder cijfertoetsen wat een probleem is bij de instellingen van DVB-C met netwerk ID 4444. Verteld ie doodleuk dat ´dit menu niet met een virtuel toetsenbord werkt´. Ik heb dan maar tijdelijk mijn vertrouwde One for all (IR) gekoppeld, werkt prima.
Google tv Android 14 is echt veel beter dan oude versies! Ik heb alles gevonden, alle privacy instellingen, de comerciele meuk apps uitschakelen, ook de App only mode etc. Het was even zoeken hoe je eigen favorieten lijsten maakt, voor een zapper junkie essentiel. En die paar apps die voor mij belangrijk zijn (NPO, Arte, ZDF, ARD, Mullvad) werken, de meegeleverde media player is ook ok, heeft instellingen voor subtitles, speelt alles af van externe 2.5 schijf.