Ik ben me sinds een paar weken aan het oriënteren op een nieuwe TV, ik heb redelijk veel lichtinval in mijn woonkamer en met name zomers. Miniled lijkt me daarom ideaal, de TCL C8K serie valt me op in de prijsklasse i.c.m. de toekomstige verbinding die ik wil maken met mijn PC aan de andere kant van de muur waar hij komt te hangen. Ik zit zelf op max 2.5 meter van de TV, ik heb nu een 50". Ik wil eigenlijk een 55" de 65" neemt esthetisch teveel ruimte in van mijn TV meubel, al zal de tv aan de muur hangen.
Momenteel gebruik ik een Amazon Firestick, omdat Sonos (heb de first Gen hardware) via Chromecast vaak geen 5.1 surround afspeelt, althans 4 jaar geleden. De stick is eigenlijk een beetje aan zijn einde van zijn leven, moet hem vaak herstarten. Dus ik wil de software/hardware op mijn toekomstige TV gebruiken.
Mijn voorkeuren:
- TCL
- Moet kunnen omgaan met reflecties (direct zonlicht op 12-15 meter, voor max een uur per dag).
- Meest recente techniek
- Ik zit op +- 2.5 meter
- Ik wil kunnen gamen op deze TV
- Alle bekende streaming apps (ook Stremio) moeten vanaf de TV makkelijk/soepel voor de komende 6 jaar werken.
- Compatible met een 5.1 sonos systeem
- Minimaal 55"
- Ik heb een Philips Hue Ambilight setup( o.a. LED strip ) voor 55" (op 65" kan dit ook, maar dan heeft het minder effect).
Ik zit nu met een aantal afwegingen:
- Toch de 65C8K kopen en deze een aantal weken testen (met grote kans dat ik het terug stuur).
- In Frankrijk wordt de 55C8K wel verkocht, heeft iemand ervaring met het feit dat bepaalde TCL versies toch later in NL in de verkoop kwamen? (
https://www.tcl.com/fr/fr/tvs/55c89k)
- Gaan voor een 55C7K. Ik ben alleen bang dat de hardware niet lang genoeg aan mijn streamingvoorkeuren kan voldoen.
Ik hoor graag jullie commentaar.