• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:13
Wat bedoel je met het lukt niet? Foutmelding?

🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V135) - 3,1 kWp panelen

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:50

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ allen

Prijzen, aankoopperikelen, verzending, cashback, korting en andere onderwerpen die niet met de tv's zelf, maar met de aankoop en levering te maken hebben, zijn in dit topic én in dit subforum off-topic. Ik heb derhalve een heleboel posts op de laatste pagina van dit topic verwijderd.

Voor prijzen, levertijden, etc hebben we het Shopping forum en voor specifieke aanbiedingen hebben we Aanbiedingen en kortingscodes

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Pusherman_
  • Laatst online: 20:38
Jorgen schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 02:13:
@ allen

[mbr]Prijzen, aankoopperikelen, verzending, cashback, korting en andere onderwerpen die niet met de tv's zelf, maar met de aankoop en levering te maken hebben, zijn in dit topic én in dit subforum off-topic. Ik heb derhalve een heleboel posts op de laatste pagina van dit topic verwijderd.

Voor prijzen, levertijden, etc hebben we het Shopping forum en voor specifieke aanbiedingen hebben we Aanbiedingen en kortingscodes[/mbr]
Is het wel ok als we bv een apart
TCL C6K / C7K / C8K / C9K aanbiedingen
topic maken? Volgens mij zijn er best wat mensen die deze serie in het vizier hebben en aangezien de prijzen in NL nog relatief dicht in de buurt van de adviesprijs blijven (zeker tov bv Frankrijk en Belgie) kunnen we elkaar daarmee helpen en op de hoogte houden.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Pusherman_
Je kunt even contact opnemen met @Perkouw of @Yorinn via DM om te zien of er voldoende animo/meerwaarde is voor een los topic, danwel dat het gebundeld wordt met een groter topic.

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:37
Of gewoon een algemeen topic over TCL maken waar je het alleen gaat hebben over Prijzen, aankoopperikelen, verzending, cashback, korting en andere onderwerpen die niet met de tv's zelf, maar met de aankoop en levering te maken hebben

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.207.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• doobieters
  • Laatst online: 23:13
Of niet meer hebben over allemaal verschillende opties voor topics en gewoon laten hoe het was.. heeft echt niemand last van..😅 maar goed, zal wel beleid zijn.

🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V135) - 3,1 kWp panelen

• SiNTeK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:00
doobieters schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 19:23:
Of niet meer hebben over allemaal verschillende opties voor topics en gewoon laten hoe het was.. heeft echt niemand last van..😅 maar goed, zal wel beleid zijn.
Ja, precies. Ik denk dat niemand hier echt last van heeft, behalve het moderatiebeleid/-team. Dat schiet dan ook het doel voorbij lijkt mij. Er is ook vraag naar dit soort informatie omdat TCL nu eenmaal een vrij onbekend merk is, met ook veel onduidelijkheid qua typenummers en verkrijgbaarheid. In de pricewatch gaat dit overigens wel wat beter. Ik ben ook voor één topic waarbinnen ervaringen, discussie, maar ook prijsvergelijking en levering besproken kan worden; ook dat kunnen immers waardevolle ervaringen/inzichten zijn m.b.t. TCL televisies.

@Jorgen Zijn er mogelijkheden elders op GoT om dit wél allemaal bij elkaar te kunnen brengen? Versnippering is m.i. jammer omdat leden dan al helemaal door de bomen het bos niet meer zien vermoed ik.

Nb. Dit alles leidt al helemaal af van waar dit topic over zou moeten gaan. 8)7

30x Denim G-G 410 Wp & Enphase IQ8M OW / Nissan Leaf ZE1 40kWh / Wallbox Quasar [V2G] / Easee Home / Itho Daalderop Amber 95 / Atlantic Explorer v4 270L [ook als alternatieve airco!]

• Pusherman_
SiNTeK schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:11:
[...]

Ja, precies. Ik denk dat niemand hier echt last van heeft, behalve het moderatiebeleid/-team. Dat schiet dan ook het doel voorbij lijkt mij. Er is ook vraag naar dit soort informatie omdat TCL nu eenmaal een vrij onbekend merk is, met ook veel onduidelijkheid qua typenummers en verkrijgbaarheid. In de pricewatch gaat dit overigens wel wat beter. Ik ben ook voor één topic waarbinnen ervaringen, discussie, maar ook prijsvergelijking en levering besproken kan worden; ook dat kunnen immers waardevolle ervaringen/inzichten zijn m.b.t. TCL televisies.

@Jorgen Zijn er mogelijkheden elders op GoT om dit wél allemaal bij elkaar te kunnen brengen? Versnippering is m.i. jammer omdat leden dan al helemaal door de bomen het bos niet meer zien vermoed ik.

Nb. Dit alles leidt al helemaal af van waar dit topic over zou moeten gaan. 8)7
Laten we niet te veel gaan heen en weren over wat op welke plek moet staan, het beleid van Tweakers is op zich redelijk duidelijk en zorgt er op deze manier voor dat technische info van sales info gescheiden blijft en dat is wel handig want dat aanbiedingen gepraat kan al snel een slowchat worden.

Eyes on the price, we willen allemaal weten welke goede deals er zijn en hoe we zo veel mogelijk knaken kunnen besparen dus daarom:

Ik heb een nieuw topic aangemaakt en jullie als starters van dit topic ook mede auteur gemaakt.

Pusherman_ in "TCL TV's - Aanbiedingen, Deals, Cashback & Tips"

Nevermind, was blijkbaar niet de bedoeling.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ allen, het is juist fijn om niet alle aanbiedingen hier ook in dit topic te hebben omdat het de discussieonderwerpen zuiver houdt.

Anders moet je steeds in een sneeuwbui aan verschillende onderwerpen zoeken naar die ene oplossing of ervaring, terwijl het topic vervuilt met slowchat over garantiehandelingen, of die ene blackfridayaanbieding die 1200 keer genoemd wordt. Hoe beter de onderwerpen gescheiden zijn, hoe beter de onderwerpen vindbaar zijn en hoe fijner het is om erover te praten met elkaar.

Dan kan jouw ervaring over het beeldscherm, of jouw vraag over een bepaalde instelling overeind blijven en een goed vervolg krijgen, evenals dat garantieproblemen en aanbiedingen de juiste aandacht kunnen krijgen en wordt het voor niemand vervelend om ongewenste ruis te filteren.

Je mag daarvan vinden wat je wilt ;) maar dat moet dan verder in het juiste subforum, of in DM naar een moderator (y) Voor nu wil ik dit specifieke onderwerp ook afsluiten, want hiermee gaan we evengoed off-topic.

Hieronder dus alleen nog on-topic. Wil je verder discussiëren, dan zijn onze DM's open.

• Wonkbonko
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-12 09:08
Inmiddels in bezit van de 55C7K, komend vanaf de Sony KDL-50W805B.
Het is duidelijk een verbetering qua resolutie/contrastverschil. Maar 3 dingen hebben me tot nu toe wel negatief verrast:
- reflectie is echt extreem, extremer dan bij mijn KDL-50W805B. Het oplichten van de leds hebben zeker wel positief effect en zorgt voor (iets) minder reflectie tov mijn oude sony. Maar alsnog valt het gewoon erg op en dat had ik niet verwacht. Ik wil toch wat vaker overdag gaan kijken hoe vervelend het is, want ik wilde o.a. een TV waarop ik zonder reflectie voetbal kon kijken overdag. In de mediamarkten in Rotterdam bootsen ze de huissettingen helaas niet na en met ene lamp op een tv schijnen zorgde niet voor een realistische situatie.
- Alle HDMI aansluitingen zitten aan de zijkant, waardoor ik extra HDMI lengte kabel nodig heb. Dat gaat net aan tov de oude situatie waar alle HDMI aansluitingen in het midden van de TV zaten.
- Ik heb een sonos suround set, 1 van de eerste generaties, met S/PDIF vanuit de playbar naar mn TV. Maar blijkbaar werkt de afstandbediening van mijn TLC dan niet als ik mijn audio op deze S/PDIF zet, dit lukte wel bij mijn Sony.

• Pusherman_
Wonkbonko schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 10:12:
Inmiddels in bezit van de 55C7K, komend vanaf de Sony KDL-50W805B.
Het is duidelijk een verbetering qua resolutie/contrastverschil. Maar 3 dingen hebben me tot nu toe wel negatief verrast:
- reflectie is echt extreem, extremer dan bij mijn KDL-50W805B. Het oplichten van de leds hebben zeker wel positief effect en zorgt voor (iets) minder reflectie tov mijn oude sony. Maar alsnog valt het gewoon erg op en dat had ik niet verwacht. Ik wil toch wat vaker overdag gaan kijken hoe vervelend het is, want ik wilde o.a. een TV waarop ik zonder reflectie voetbal kon kijken overdag. In de mediamarkten in Rotterdam bootsen ze de huissettingen helaas niet na en met ene lamp op een tv schijnen zorgde niet voor een realistische situatie.
- Alle HDMI aansluitingen zitten aan de zijkant, waardoor ik extra HDMI lengte kabel nodig heb. Dat gaat net aan tov de oude situatie waar alle HDMI aansluitingen in het midden van de TV zaten.
- Ik heb een sonos suround set, 1 van de eerste generaties, met S/PDIF vanuit de playbar naar mn TV. Maar blijkbaar werkt de afstandbediening van mijn TLC dan niet als ik mijn audio op deze S/PDIF zet, dit lukte wel bij mijn Sony.
Kun je hem nog omruilen voor de c8k? Reflectie schijnt gigantisch veel minder te zijn bij die serie

• Wonkbonko
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-12 09:08
Pusherman_ schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 10:18:
[...]

Kun je hem nog omruilen voor de c8k? Reflectie schijnt gigantisch veel minder te zijn bij die serie
Wellicht wel, even testen. Maar ik heb een 55" en die is niet leefbaar voor de C8K in NL.
Overigens is het afstandbedieningprobleem verholpen, ik moest BT uitzetten en de reguliere setup volgen.

• fata
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-12 20:21
WaMeLiNoS schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 14:25:
Hier ondertussen ook sinds een week een trotse bezitter van een 98C8K.

Was even een klus om hem op te hangen, maar uiteindelijk gelukt en mooi strak tegen de muur. Maar wat een scherm - komende van een 75 inch Sony 90 series. De eerste films en series ondertussen al flink mogen wegkijken! ;-)
Cool!
Mag ik vragen welke beugel je hebt gebruikt om het op te hangen?

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb de 75 C8K nu een week binnen en kom van een 65 LG C1 (oled).

Het spul is vanuit Frankrijk gekomen en dat was dan ook allemaal spannend.
Gelukkig is het keurig aangekomen en blijkt de software ook in Nederland te werken (grapje nav waarschuwing vanuit HelloTV).

Bij de LG C1 is de helderheid laag en, zeker nu ik kan vergelijken, softwarematig beperkt op OS en beeldverwerking.
Ook kreeg ik het idee dat niet het gehele kleurbereik werd weergegeven.
Dat is natuurlijk lekker vaag maar wel een reden geweest om te gaan upgraden (mooi nog 650 voor gekregen).

Maar dit topic gaat over TCL TV's en ik ben enorm tevreden over de aankoop.
Nu pas snap ik dat HDR leuk kan zijn nu ik de TV bij standaard gebruik op 40-50% helderheid zet :P
Het OS van de TV zelf is volwassen en heel prettig in gebruik.

Google TV heeft mijn mediabox vervangen (Nokia 8010) en het geluid via Sonos arc 5.1 gaat prima.
Ook als monitor voor mijn PC werkt het spul prachtig.

Ik zal maar niet teveel ingaan op hoe verschillend de verkrijgbaarheid en prijzen zijn maar voor mij is het een uitstekende upgrade.
Dit had ik niet gedaan trouwens zonder de eerdere review vanuit Tweakers.

• WaMeLiNoS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:38
fata schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:58:
[...]
Cool!
Mag ik vragen welke beugel je hebt gebruikt om het op te hangen?
Zeker! Dat is een beugel geworden van HAMA (Hama 00220843), wilde hem zo strak als mogelijk tegen de muur van een jaren 30 huis en de TV heeft een vrij forse VESA.. Moet wel zeggen dat ik uiteindelijk nog heb moeten spaceren om hem (ivm de groote en niet genoeg kunnen kantelen bovenaan) te kunnen ophangen.

• Maarten730
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-12 14:10
Gisteren onze TCL 65" gehaald (toch wel weer stukje groter dan de oude 55")
Wij hebben een Ziggo box, kanalen geinstalleerd (cable) maar nu geeft het aan voor bepaalde zenders om de CI/CI+ module correct te installeren (met name RTL) ??
Iemand hier ervaringen mee ?

• Pusherman_
Maarten730 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 09:38:
Gisteren onze TCL 65" gehaald (toch wel weer stukje groter dan de oude 55")
Wij hebben een Ziggo box, kanalen geinstalleerd (cable) maar nu geeft het aan voor bepaalde zenders om de CI/CI+ module correct te installeren (met name RTL) ??
Iemand hier ervaringen mee ?
Volgens mij betreft dit dat je tv zenders buiten het tv standaard pakket probeert te kijken:

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht
TV pakketten en extra zenders
In het overzicht zie je filters voor Kabel TV (een kabelaansluiting is bij Ziggo de basis en ontvang je bij elk abonnement), TV Standard (inbegrepen bij TV Start, TV Complete en TV Max) en Extra zenders. De extra zenders kun je los aan elk TV abonnement toevoegen en zijn maandelijks opzegbaar. Met TV Max heb je Ziggo Sport Totaal en TV Zenders Plus al in je pakket.
Als je iets buiten tv standard probeert te kijken heb je een decoder van Ziggo (extra kastje) of een ci+ module (insteekkaart in zijkant TV waar een smartcard van Ziggo in kan) nodig om deze 'extra en betaalde' zenders te kunnen kijken. (en natuurlijk een abonnement op die zenders).

• Maarten730
@Pusherman_ dit zijn de reguliere RTL 4,5 7 zenders. Die werkten zonder problemen gisteren op mijn oude Philips TV.

• Maarten730
Na enig zoekwerk...zitten de zender RTL 4 etc. op kanaal 1026 (en verder)......die wel werken (maar ook gewoon digitaal)

• Somethingsin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-12 22:29

Somethingsin

Disaster in a Bottle

Ik krijg (terecht) klachten dat donkere scenes op onze 50C803 moeilijk zichtbaar zijn. Brightness staat al op 100. Movie of filmmaker modus lijkt niet veel uit te maken, vivid is iets beter (maar ja, heeft ook z’n nadelen).
Tv staat in een lichte woonkamer, maar ook ‘s avonds is het vaak erg donker. Had deze wel een beetje gekocht omdat reviews melden dat de helderheid goed was voor een heldere kamer (bijvoorbeeld avforums)

Nu blijkt uit de tweakers-metingen dat deze tv in hdr-modus wel boven de 400cd kan, maar in sdr op vrij bescheiden waarden blijft hangen. Kan je iets aanpassen zodat hij die helderheid ook bij sdr beelden (of donkerdere hdr-scenes) wil gebruiken?

-'sin

• snah001
Heb je in picture/motion Dynamic Acceleration wel aan staan?

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.207.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb twee keer per jaar problemen met de tijd op mijn TCL Android TV. De klok verspringt niet automatisch bij zomer of wintertijd. Na een paar dagen lost dit zich magisch vanzelf op maar dat moet toch makkelijker kunnen?

Volgende al geprobeerd:
- Opnieuw opstarten
- Stroom eraf, even wachten en weer aanzetten
- Tijd van automatisch op handmatig zetten. Kan dan alleen niks instellen
- Wifi-verbinding switchen

Mijn GoogleTV Streamer switched uit zichzelf zodra dat nodig is. Dus het kan wel.

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-12 18:06

Simkin

Bzzzzz

Ik heb onlangs een nieuwe TCL 98C8K (98-inch) aangeschaft. Hoewel ik op veel vlakken onder de indruk ben, loop ik tegen een probleem aan met de uniformiteit van het paneel.

Ik ervaar wat in mijn ogen een behoorlijke hoeveelheid Dirty Screen Effect (DSE) is. Het is niet alleen een egale "waas", maar ik zie ook redelijk duidelijke verticale banden (een soort 'gordijneffect') en een aantal donkere/lichtere vlekken (clouding). Wat me ook opvalt, is dat de zichtbaarheid van de vlekken sterk afhankelijk is van de kijkhoek. Als ik voor de tv beweeg, zie ik de vlekken "verschuiven" en op andere plekken erger worden.

Mijn vraag aan jullie: is dit een 'normaal' en te verwachten fenomeen voor zo'n enorm (98-inch) Mini LED-paneel? Ik snap dat 100% perfectie niet bestaat (de 'paneelloterij'), maar dit voelt als meer dan acceptabel voor een tv in deze prijsklasse. Alle inzichten en ervaringen (vooral van andere C8K- of vergelijkbare grote TV-bezitters) zijn zeer welkom.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KOMxMWHfkEGhJEnN4uIL617Dgxk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/06elLPbPTsvUbXaaMeqvPx0Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZDDuonKdMQSfxbEZUDkijHDw2ag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oJqrOeGrpfuAo6t9UAbWXIfE.jpg?f=fotoalbum_large
Alvast bedankt!

• snah001
Lijkt mij niet goed.
Heb je nog garantie?

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-12 05:45
@Simkin ik heb zelf een 85X11K maar herken dit totaal niet.

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Ja, heb zeker nog garantie. Alleen een support ticket aanmaken op de TCL website na registratie gaat momenteel fout. Bellen niet mogelijk en WhatsApp geeft een "probeer het tijdens kantooruren" melding (16u, kan wintertijd probleem zijn). Al in al niet de beste eerste ervaringen met TCL.

• Pusherman_
Simkin schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 06:47:
Ja, heb zeker nog garantie. Alleen een support ticket aanmaken op de TCL website na registratie gaat momenteel fout. Bellen niet mogelijk en WhatsApp geeft een "probeer het tijdens kantooruren" melding (16u, kan wintertijd probleem zijn). Al in al niet de beste eerste ervaringen met TCL.
Via de winkel / verkoper spelen

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Pusherman_ schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 07:38:
[...]

Via de winkel / verkoper spelen
Die reageren verder goed maar kwamen terug met (zie onder). Vond het zelf niet onredelijk, wat vinden jullie?
Ik denk dat dit een fabrieksdefect is.
Daardoor dienen we een garantieaanvraag te doen bij TCL.
Je hebt gewoon 2 jaar garantie op de TCL tv die u kocht.

De garantieaanvraag kan je op onderstaande website indienen:
https://www.tcl.com/nl/nl/warranty-registration
1. Registreer eerst je product
2. Vervolgens kan je een garantieclaim indienen.

Mijn contactpersoon gaf aan dat de garantieprocedures heel snel zijn.

Kan je dat even proberen?

• Pusherman_
Simkin schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 08:13:
[...]

Die reageren verder goed maar kwamen terug met (zie onder). Vond het zelf niet onredelijk, wat vinden jullie?

[...]
Ja en nee.
De verkoper blijft in eerste instantie de eerste verantwoordelijke voor garantie / reparatie / vervanging:
https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten

Dus Ik snap niet helemaal waarom ze jouw direct al 1:1 met TCL laten schakelen.

Heb je de tv niet in NL gekocht? Dan kan ik me voorstellen dat dit wel de snelste handigste route is bijvoorbeeld.
Maar in principe dient de verkoper jou in dit geval te ontzorgen.

(trouwens super vervelend dat je dit issue ervaart. Daar zit je natuurlijk niet op te wachten met zo'n mooie nieuwe bak. Zo te lezen wordt het iig snel opgelost maar dus even goed kijken wat de beste route is)

[ Voor 12% gewijzigd door Pusherman_ op 29-10-2025 08:32 ]

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Hij is bij een NL webshop gekocht, zal vandaag eens kijken hoe het verder gaat aangezien ik zelf met TCL niet verder kom. To Be Continued!

• marsclone
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-11 13:52
Wij willen op kantoor een groot scherm ophangen voor presenteerwerk.
Is de volgende tv daar goed geschikt voor?
TCL QD Mini-LED 98C79K

• snah001
Zeker te weten!!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:23
Die TCL televisies worden echt structureel veel goedkoper in Duitsland aangeboden (Mediamarkt/Saturn etc.) dan in Nederland. Hoop op een echt scherpe deal tijdens BF.

De 85'' van de C7K is bijvoorbeeld voor € 1699 in de aanbieding in Nederland, terwijl het in Duitsland voor € 1399 in de aanbieding is.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

marsclone schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 15:24:
Wij willen op kantoor een groot scherm ophangen voor presenteerwerk.
Is de volgende tv daar goed geschikt voor?
TCL QD Mini-LED 98C79K
Voor aankoopadvies moet je een eigen topic openen in Beeld en geluid koopadvies

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Cheezborger schreef op maandag 3 november 2025 @ 00:08:
Die TCL televisies worden echt structureel veel goedkoper in Duitsland aangeboden (Mediamarkt/Saturn etc.) dan in Nederland. Hoop op een echt scherpe deal tijdens BF.

De 85'' van de C7K is bijvoorbeeld voor € 1699 in de aanbieding in Nederland, terwijl het in Duitsland voor € 1399 in de aanbieding is.
Begrijpelijk dat iemand dan over de grens shopt. Verdere discussie over prijzen is hier offtopic. Zie het mooie gele vak onderaan alle berichten.

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:36
Vandaag de 55C7K gehaald om te gebruiken in onze game room.
Met deze prijs/kwaliteit kan ik geen betere TV vinden volgens mij, helemaal top.

Morgen ophangen en eens goed instellen. Ik heb even vlug gekeken en op YT zijn er wel een aantal video's met "best settings". Neem aan dat ik die kan gebruiken als een goede basis?

[ Voor 7% gewijzigd door baldbelow op 04-11-2025 16:51 ]

• Ford_Prefect
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:44
Wow, nogal een prijsverschil. Voor dat geld idd een erg mooie tv.

• dekkersp
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:15
Afgelopen weekend een 65C7K (woonkamer) en 55C7K (slaapkamer) aangeschaft. Ik heb thuis KPN glasvezel en wil via de apps naar KPN, Netflix etc. kijken.

Vraag: is er meerwaarde om voor het KPN 4K pakket of Netflix Premium te gaan? Of zijn de verschillen in beeldkwaliteit miniem of aanbod (te) beperkt?

Overigens beide T'Vs voor een zeer vriendelijk prijs gekocht bij de MM in Duitsland (maar dat mag je blijkbaar niet zeggen op dit forum).

• iLee
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-11 10:41
hoi,

gisteren de 65C7K gekocht bij mediamarkt duitsland voor € 699,00 zeer mooie tv ben er heel blij mee

enig minpuntje is de afstandbediening deze vind ik groot en is niet backlit. ik heb begrepen dat bij de c8k een kleinere afstandbediening zit die backlit is

heeft iemand een idee waar ik de remote van de c8k met backlit kan aanschaffen?

alvast bedankt

heb inmiddels op amazon een remote gevonden morgen komt ie binnen en kan ik testen

https://www.amazon.nl/Afs...RC933A-FMB1/dp/B0FD9YBHC5

[ Voor 21% gewijzigd door iLee op 06-11-2025 13:17 ]

• baldbelow
iLee schreef op donderdag 6 november 2025 @ 12:14:
Staat hier niks tussen?

• iLee
thanks ga ff checken

• JR25
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:37
dekkersp schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:26:
Afgelopen weekend een 65C7K (woonkamer) en 55C7K (slaapkamer) aangeschaft. Ik heb thuis KPN glasvezel en wil via de apps naar KPN, Netflix etc. kijken.

Vraag: is er meerwaarde om voor het KPN 4K pakket of Netflix Premium te gaan? Of zijn de verschillen in beeldkwaliteit miniem of aanbod (te) beperkt?

Overigens beide T'Vs voor een zeer vriendelijk prijs gekocht bij de MM in Duitsland (maar dat mag je blijkbaar niet zeggen op dit forum).
iLee schreef op donderdag 6 november 2025 @ 12:14:
hoi,

gisteren de 65C7K gekocht bij mediamarkt duitsland voor € 699,00 zeer mooie tv ben er heel blij mee

enig minpuntje is de afstandbediening deze vind ik groot en is niet backlit. ik heb begrepen dat bij de c8k een kleinere afstandbediening zit die backlit is

alvast bedankt

heb inmiddels op amazon een remote gevonden morgen komt ie binnen en kan ik testen

https://www.amazon.nl/Afs...RC933A-FMB1/dp/B0FD9YBHC5
Mag ik vragen hoe jullie je TV naar jullie huisadres gekregen? Scheelt enorm veel geld inderdaad.

• baldbelow
JR25 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 14:05:
Mag ik vragen hoe jullie je TV naar jullie huisadres gekregen? Scheelt enorm veel geld inderdaad.
Met de auto ;)

• iLee
JR25 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 14:05:
[...]

[...]

via mediamarkt.de website bestellen en ophalen in mediamarkt oberhausen

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:37
Heeft er iemand ervaring met price match bij mediamarkt NL? Ik heb interesse in de TCL 65C7K die bij Mediamarkt/saturn in Duitsland 699,- kost maar in NL 899,-. Misschien als je de Duitse prijs in NL laat zien krijg je hem voor dezelfde prijs? Ik heb geprobeerd of ik contact info kon vinden van MM Venlo (is nog een stukje rijden) maar die heb ik niet gevonden. Anders had ik het ze zelf gevraagd. Telefonisch konden ze mij niet helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Bart1983 op 09-11-2025 09:48 ]

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-12 18:21
Bart1983 schreef op zondag 9 november 2025 @ 09:48:
Heeft er iemand ervaring met price match bij mediamarkt NL? Ik heb interesse in de TCL 65C7K die bij Mediamarkt/saturn in Duitsland 699,- kost maar in NL 899,-. Misschien als je de Duitse prijs in NL laat zien krijg je hem voor dezelfde prijs? Ik heb geprobeerd of ik contact info kon vinden van MM Venlo (is nog een stukje rijden) maar die heb ik niet gevonden. Anders had ik het ze zelf gevraagd. Telefonisch konden ze mij niet helpen.
Gaan ze niet matchen, om vervolgens allemaal redenen vanuit MediaMarkt te geven waarom niet. Die hele price match kunnen ze net zo goed schrappen.

• Bart1983
WidgetTWW schreef op maandag 10 november 2025 @ 15:11:
[...]

Gaan ze niet matchen, om vervolgens allemaal redenen vanuit MediaMarkt te geven waarom niet. Die hele price match kunnen ze net zo goed schrappen.
Inmiddels gechat met ze. Helaas lukt de prijs match met Duitsland niet. Schijnbaar bestaat de korting op de TCL modellen uit een korting van Mediamarkt zelf (land afhankelijk) en een gedeelte van de korting betaald TCL (land afhankelijk). Die korting is in NL niet zo hoog

• Wilagro
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 15:59
Ik sta op het punt om een TCL C7K aan te schaffen, mede door het bekende Google tv platform. Alleen hebben wij een hekel aan uitgebreide afstandsbedieningen. Nu gebruiken wij de afstandsbediening behorend bij de Google tv streamer. Daarmee gaat probleemloos onze huidige Sony tv aan, gelijktijdig met de Chromecast en JBL soundbar.
Zijn er hier ervaringsdeskundigen die deze afstandsbediening met een TCL gekoppeld hebben? (dat schijnt te moeten kunnen) En zo ja, wat is daarmee de ervaring?

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-12 09:45

Meneer iCy

swarma

Wilagro schreef op woensdag 12 november 2025 @ 08:36:
Ik sta op het punt om een TCL C7K aan te schaffen, mede door het bekende Google tv platform. Alleen hebben wij een hekel aan uitgebreide afstandsbedieningen. Nu gebruiken wij de afstandsbediening behorend bij de Google tv streamer. Daarmee gaat probleemloos onze huidige Sony tv aan, gelijktijdig met de Chromecast en JBL soundbar.
Zijn er hier ervaringsdeskundigen die deze afstandsbediening met een TCL gekoppeld hebben? (dat schijnt te moeten kunnen) En zo ja, wat is daarmee de ervaring?
Ik ga er van uit dat je de google tv streamer niet meer ga gebruiken en de ingebouwde google tv. Je huidige google tv streamer kan de jbl aanzetten en dan kan de google tv van TCL dit net zo :-).

Je kan overigens met apparaten de tv laten aanzetten van TCL. Als ik mijn xbox aanzet kan ik mijn tv automatisch laten aanzetten. Verwacht dat met een google tv streamer dit hetzelfde geval zal zijn als je deze gaat gebruiken.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Wilagro
Meneer iCy schreef op woensdag 12 november 2025 @ 08:46:
[...]

Ik ga er van uit dat je de google tv streamer niet meer ga gebruiken en de ingebouwde google tv. Je huidige google tv streamer kan de jbl aanzetten en dan kan de google tv van TCL dit net zo :-).

Je kan overigens met apparaten de tv laten aanzetten van TCL. Als ik mijn xbox aanzet kan ik mijn tv automatisch laten aanzetten. Verwacht dat met een google tv streamer dit hetzelfde geval zal zijn als je deze gaat gebruiken.
Ter aanvulling ga ik inderdaad de losse Chromecast niet meer gebruiken, daar dit ingebouwd is bij de tv.
Ik wil dus graag weten of de huidige afstandsbediening de tv kan bedienen, zodat het uitgebreide exemplaar van de tv alleen bij instellingen gebruikt hoeft te worden.

• dekkersp
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:15
Heeft iemand ervaring met het koppelen van de 65C7K afstandsbediening aan de Sonos Playbar?

De Playbar is via de optische kabel aangesloten aan de TV, dus er komt gwoon geluid uit. Echter het lukt me niet om het volume en aan/uit werkend te krijgen. Heb de Playbar al reset, bluetooth op tv uitgeschakeld, de AB proberen te koppelen via de Sonos app, waarbij het eindelijk lijkt te lukken.... maar toch niet.

Tips en advies welkom. Als het aan de TCL ligt, dan zou ik een nieuwe universele moeten aanschaffen.

• Agent-X
  • Niet online
dekkersp schreef op woensdag 12 november 2025 @ 11:38:
Heeft iemand ervaring met het koppelen van de 65C7K afstandsbediening aan de Sonos Playbar?

De Playbar is via de optische kabel aangesloten aan de TV, dus er komt gwoon geluid uit. Echter het lukt me niet om het volume en aan/uit werkend te krijgen. Heb de Playbar al reset, bluetooth op tv uitgeschakeld, de AB proberen te koppelen via de Sonos app, waarbij het eindelijk lijkt te lukken.... maar toch niet.

Tips en advies welkom. Als het aan de TCL ligt, dan zou ik een nieuwe universele moeten aanschaffen.
Probeer de ARC hdmi eens los te koppelen en er weer in terwijl de TV aan staat..
Ik verhielp daarmee een soortgelijk probleem op mijn C8K.

edit. je gebruikt optisch lees ik. Dan zal dat niet werken lijkt mij..

[ Voor 4% gewijzigd door Agent-X op 12-11-2025 12:48 ]

• Pimmetje651
  • Laatst online: 14-12 13:57
Is de meerprijs van een 85C8K de moeite vinden jullie t.o.v. de 7K ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 23:35
Cool een TCL topic! :7

Heb een 75” C6 gekozen. Vond de meerwaarde naar C7 tov de meerprijs bij deze maat te klein. En enorm happy mee.

Wel paar kleine dingen: het start altijd Android, maar dat gebruik ik niet. Vorige tv schakelde meteen naar HDMI in, deze tv niet, moet eerst hdmi input wat doen en dan schakelt ie wel over.

Verder ben ik blij met de automatische beeld herkenning: resolutie, frequentie, past automatisch aan. Alleen werkt daardoor de OSD van versterker niet bijv.

Tenslotte staat std de brightness van de leds op echt 30% ofzo, vanwege energie besparing. Maakte ‘m wat donker tot ik dat door had. Al is het met 36% ofzo al goed voor nu.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Bart1983
NiGeLaToR schreef op zondag 16 november 2025 @ 19:43:
Cool een TCL topic! :7

Heb een 75” C6 gekozen. Vond de meerwaarde naar C7 tov de meerprijs bij deze maat te klein. En enorm happy mee.

Wel paar kleine dingen: het start altijd Android, maar dat gebruik ik niet. Vorige tv schakelde meteen naar HDMI in, deze tv niet, moet eerst hdmi input wat doen en dan schakelt ie wel over.

Verder ben ik blij met de automatische beeld herkenning: resolutie, frequentie, past automatisch aan. Alleen werkt daardoor de OSD van versterker niet bijv.

Tenslotte staat std de brightness van de leds op echt 30% ofzo, vanwege energie besparing. Maakte ‘m wat donker tot ik dat door had. Al is het met 36% ofzo al goed voor nu.
Ergens in de instellingen staat waar hij mee moet starten. Google tv maar je kunt ook kiezen voor laatste HDMI ingang onthouden ofzoiets

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 23:35
Bart1983 schreef op zondag 16 november 2025 @ 20:17:
[...]

Ergens in de instellingen staat waar hij mee moet starten. Google tv maar je kunt ook kiezen voor laatste HDMI ingang onthouden ofzoiets
Cool, ik ga beter zoeken.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• snah001
Onder System/Power &Energy/Power On behavior.
Daar kun je instellen dat hij opstart met de last used input.

• Bart1983
Is er toevallig ook nog ergens een instelling waarmee je via de afstandsbediening via bluetooth de tv aan en uit kunt zetten? Ik heb een TCL tv op de slaapkamer waarbij de IR ontvangen vrij ontvangst had. Nu heb ik een TCL tv in de woonkomer staan met een center speaker voor de IR ontvangen. Ik kom er nu achter dat je de tv eerst via de afstandbediening aan moet zetten en dan kan alleen via IR. Als hij aan staat werken alle andere knoppen via bluetooth. Echter uitzetten moet ook weer via IR.....

• GUSS
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 08-12 15:11
Ik wou graag weten wanneer de tcl 55C8K te koop is in de winkel. Op jullie site staat "wordt verwacht". En ook graag de richtprijs. Nog een fijne dag

Groetjes,
Kathleen

• SiNTeK
Bart1983 schreef op maandag 17 november 2025 @ 12:31:
Is er toevallig ook nog ergens een instelling waarmee je via de afstandsbediening via bluetooth de tv aan en uit kunt zetten?
Voor zover ik weer niet. Je zou een IR-repeater kunnen proberen. Ik heb hetzelfde euvel (center voor de IR-ontvanger), maar wanneer ik mijn remote even hoog houdt wanneer ik op de 'power' knop druk ontvangt hij het signaal net wel en kan ik verder af met bluetooth. Uitzetten zelfde geval... Je kan eventueel ook de Google Home app gebruiken, of een knop in Home Assistant via de Android TV Remote integratie, maar goed dat is weer een extra handeling.
GUSS schreef op maandag 17 november 2025 @ 14:05:
Ik wou graag weten wanneer de tcl 55C8K te koop is in de winkel. Op jullie site staat "wordt verwacht". En ook graag de richtprijs.
Dat weten wij niet. Het beste wat je zou kunnen doen is contact opnemen met TCL, of een winkelketen die TCL televisies verkoopt denk ik.

[ Voor 21% gewijzigd door SiNTeK op 17-11-2025 16:19 . Reden: Toevoegen quote. ]

30x Denim G-G 410 Wp & Enphase IQ8M OW / Nissan Leaf ZE1 40kWh / Wallbox Quasar [V2G] / Easee Home / Itho Daalderop Amber 95 / Atlantic Explorer v4 270L [ook als alternatieve airco!]

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:22
Bij bol.com keek ik naar de TCL C8 serie (bij bol net een ander type nummer) en zag een logo van 5 jaar garantie. Deze verwijst naar https://www.tcl.com/nl/nl/extended-warranty
Een mooie ontwikkeling!

Ik twijfel tussen de Samsung QN90F en deze TCL. De TCL kost nu 1099 euro. En de Samsung kan ik met inruil en additionele kortingen kopen voor 955 euro. Beide in 65 inch versie. Qua prijs, maar ook garantie ging mijn voorkeur een beetje uit naar de Samsung, maar nu biedt TCL ook 5 jaar garantie. :)

[ Voor 42% gewijzigd door meesje op 17-11-2025 17:26 ]

• -Converge-
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 07-12 21:30
GUSS schreef op maandag 17 november 2025 @ 14:05:
Ik wou graag weten wanneer de tcl 55C8K te koop is in de winkel. Op jullie site staat "wordt verwacht". En ook graag de richtprijs. Nog een fijne dag

Groetjes,
Kathleen
staat in de Fnac in België voor €699, als dat een optie is voor je :)

https://www.nl.fnac.be/Tc...-55-4K-UHD-2025/a21546074

• Wilagro
-Converge- schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 12:54:
[...]

staat in de Fnac in België voor €699, als dat een optie is voor je :)

https://www.nl.fnac.be/Tc...-55-4K-UHD-2025/a21546074
Dit is toch voor een groot deel van de Nederlanders niet beschikbaar? Ze leveren naar mijn weten namelijk niet over de grens. (Anders is dit wel een hele goede optie. Maar 50 euro meer dan de C7K in die maat)

• rla
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:57

rla

Een kleine anderhalf jaar geleden een 85TCL845 gekocht bij de MM. Ik was heel tevreden met de beeldkwaliteit van deze tv. Maar sinds eergisteren geen beeld meer. Alléén nog een licht blauwe gloed (vanaf de zijkant) op sommige delen van het scherm te zien. Ik heb de tv aangemeld voor reparatie. Maar ik kreeg vanmorgen een telefoontje dat waarschijnlijk het scherm stuk is en de tv daarom opgehaald wordt. En dat er daarna contact met mij opgenomen wordt voor "een passende oplossing". Dus het zal wel vervanging van de huidige tv worden. Voor zover ik na kan gaan wordt de 85TCL845 inmiddels niet meer verkocht. Dus dan zal het de opvolger daarvan worden neem ik aan. Maar welk model is dat, de 85TCL855?

• DENNIS79
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12 12:08
Ik heb begin augustus en TCL 65C9K in gebruik genomen en aanvankelijk een positieve review achterhalen op Tweakers. Inmiddels spijt als haren op mijn hoofd...
Het scherm is al na een paar maanden niet meer in staat om egale beelden ook egaal weer te geven. Langs de randen is sprake van een veel kleurverschil en ook zijn er duidelijke verticale banen waar te nemen als er lichte egale beelden weergegeven moeten worden. Erg teleurstellend! De tv wordt binnenkort opgehaald voor reparatie...

Daarnaast werkt Google TV echt waardeloos op de tv. Apps als Netflix Party games of steam link haperen elke paar seconde. Hebben jullie daar ook last van?

• SiNTeK
Balen @rla en @DENNIS79 van jullie kapotte TV's. Zelf herken ik het niet. Inmiddels al 4 jaar een TCL TV (eerste wel kapot gegaan tijdens een USB firmware update overigens), maar netjes geregeld door TCL en TV leverancier. Hopelijk kan het goed gemaakt of vervangen worden!

• rla

rla

Ik ga er vanuit dat het netjes opgelost wordt onder garantie. A.s. maandag wordt de tv opgehaald.
Maar nog geen anderhalf jaar oud en dan al stuk doet mij wel twijfelen over de bouwkwaliteit van TCL. Nu valt het nog in de garantieperiode maar was het een half jaar later gebeurd dan had het mij waarschijnlijk een hoop geld gekost.

• DENNIS79
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12 12:08
SiNTeK schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 23:55:
Balen @rla en @DENNIS79 van jullie kapotte TV's. Zelf herken ik het niet. Inmiddels al 4 jaar een TCL TV (eerste wel kapot gegaan tijdens een USB firmware update overigens), maar netjes geregeld door TCL en TV leverancier. Hopelijk kan het goed gemaakt of vervangen worden!
Maar als jouw TV kapot is gegaan door een software update is dat ook geen allerbeste ervaring toch?
Ik ga ervan uit dat ik uiteindelijk wel een werkende tv krijg, en dat het opgelost gaat worden. Maar ik kan me nu niets bedenken wat TCL nu nog kan doen om het vertrouwen te herwinnen. Zeker niet aangezien ik nu de TV voor een periode kwijt ga zijn.

Overigens blijf ik geïnteresseerd in ervaringen van TCL tv eigenaren met Google TV apps zoals Steam link, Netflix Party games of andere apps die net iets meer doen dan alleen streamen. Werkt dat bij jullie wel soepel?

• RoeJogan
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 25-11 13:07
Ik ben in de markt voor een tcl 65C8K.

Weet iemand waarom deze (2025 versie) enkel bij Mediamarkt te koop is? Doe liever geen zaken met Mediamarkt nl.

Zag nl dat de 65C8K81 een versie uit 2024 is.

Zijn er redenen om deze tv absoluut niet te nemen?

Ik game vooral op deze tv en kijk af en toe een filmpje.

• Pusherman_
RoeJogan schreef op zondag 23 november 2025 @ 23:48:

Weet iemand waarom deze (2025 versie) enkel bij Mediamarkt te koop is? Doe liever geen zaken met Mediamarkt nl.

Dit zijn alle varianten:

product: TCL C8K/C81K/C89K/Q8C

• JR25
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:37
RoeJogan schreef op zondag 23 november 2025 @ 23:48:

Waarom neem je dan niet gewoon de 65C81K van Coolblue? Zit naar mijn weten geen verschil in en er staat ook gewoon bij dat het de versie uit 2025 is.

• SiNTeK
DENNIS79 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 13:58:
[...]

Maar als jouw TV kapot is gegaan door een software update is dat ook geen allerbeste ervaring toch?
Nou, het kan zijn dat hier wat human error in meespeelde... 🫣

• snah001
Ik had graag naar een 75"tv gewild nadat ik vorig jaar een 65" aangeschaft heb.
Echter HelloTV wilde niet meespelen en er een redelijk bedrag voor teruggeven dus blijft ie staan (wel een erg mooi beeld), betreft een 65C809, zelfde als de 805.

• SonnyBBQ
  • Laatst online: 17:36
Wij hebben sinds kort ook de 65c89k in huis, maar ik loop toch tegen een heel deel HDMI problemen aan.
- bij het inschakelen van een HDMI apparaat wordt dit wel herkend door de tv, maar hij schakelt niet over naar dat kanaal.
- het volume van de eARC soundbar is niet aan te sturen via afstandsbediening.
- bij het uitschakelen van de tv blijven HDMI apparaten actief.

Dit werkte allemaal op onze vorige tv. Ik heb al vanalles geprobeerd om HDMI handshake opnieuw in te stellen. Power cycling, kabels opnieuw aansluiten...

Is dit herkenbaar? En heeft iemand een oplossing?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

snah001 schreef op maandag 24 november 2025 @ 16:11:
Ik had graag naar een 75"tv gewild nadat ik vorig jaar een 65" aangeschaft heb.
Echter HelloTV wilde niet meespelen en er een redelijk bedrag voor teruggeven dus blijft ie staan (wel een erg mooi beeld), betreft een 65C809, zelfde als de 805.
Particulier verkopen levert toch veel meer op?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• SonnyBBQ
  • Laatst online: 17:36
SonnyBBQ schreef op donderdag 27 november 2025 @ 07:30:
Wij hebben sinds kort ook de 65c89k in huis, maar ik loop toch tegen een heel deel HDMI problemen aan.
- bij het inschakelen van een HDMI apparaat wordt dit wel herkend door de tv, maar hij schakelt niet over naar dat kanaal.
- het volume van de eARC soundbar is niet aan te sturen via afstandsbediening.
- bij het uitschakelen van de tv blijven HDMI apparaten actief.

Dit werkte allemaal op onze vorige tv. Ik heb al vanalles geprobeerd om HDMI handshake opnieuw in te stellen. Power cycling, kabels opnieuw aansluiten...

Is dit herkenbaar? En heeft iemand een oplossing?
UPDATE - vandaag nogmaals alles losgekoppeld en 1 voor 1 terug aangesloten en nu werkt het plots wel 8)7

• mehmet_078
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23:41
meesje schreef op maandag 17 november 2025 @ 17:24:
Bij bol.com keek ik naar de TCL C8 serie (bij bol net een ander type nummer) en zag een logo van 5 jaar garantie. Deze verwijst naar https://www.tcl.com/nl/nl/extended-warranty
Een mooie ontwikkeling!
Heeft er iemand al succesvol de 5 jaar garantie kunnen registreren? Heb het reeds op 18 november gedaan via de TCL website maar zie bij warranty extension nog niks staan behalve een /.

Ook niks via de mail binnengekregen qua bevestiging of dergelijk.

• snah001
CLB schreef op donderdag 27 november 2025 @ 07:32:
[...]

Particulier verkopen levert toch veel meer op?
Dat is een mogelijkheid maar die moet dan eerst verkocht zijn en dan zijn waarschijnlijk de aanbiedingen ook weer foetsie.

• rla

rla

rla schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:23:
Een kleine anderhalf jaar geleden een 85TCL845 gekocht bij de MM. Ik was heel tevreden met de beeldkwaliteit van deze tv. Maar sinds eergisteren geen beeld meer. Alléén nog een licht blauwe gloed (vanaf de zijkant) op sommige delen van het scherm te zien. Ik heb de tv aangemeld voor reparatie. Maar ik kreeg vanmorgen een telefoontje dat waarschijnlijk het scherm stuk is en de tv daarom opgehaald wordt. En dat er daarna contact met mij opgenomen wordt voor "een passende oplossing". Dus het zal wel vervanging van de huidige tv worden. Voor zover ik na kan gaan wordt de 85TCL845 inmiddels niet meer verkocht. Dus dan zal het de opvolger daarvan worden neem ik aan. Maar welk model is dat, de 85TCL855?
Het paneel is inderdaad kapot. En wordt niet vervangen. Omdat het niet (meer) geleverd kan worden. Nu afwachten wat er verder gaat gebeuren.

De communicatie hierover met TCL en MediaMarkt is belabberd. Van TCL krijg je een bericht met de mededeling dat als je vragen hebt een bepaald telefoonnummer kunt bellen. Maar dat blijkt een niet bestaand nummer te zijn. Bij MediaMarkt werkt alles lekker langs elkaar heen. Daar weet de rechterhand niet wat de linker hand doet.
Communicatie met CE Repair, het bedrijf wat de tv opgehaald heeft en zou repareren verliep wel prima.

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:48

BPP

Ik heb vanochtend een 85Q7C (C7K) bij Art and Craft besteld voor 1399. Ik kom van een 7 jaar oude 65 inch Nanoled. Had eigenlijk de 75 inch variant op het hoog, maar deze was maar 150 euro duurder.

Ik hoop alleen dat die niet te groot is.

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:53
Deze week krijg ik de 98c8k. Ik ben al een beetje aan het kijken mijn kabels.
Ik vraag me af ok ik het ga redden met een hdmi kabel van 3 meter.
Ik heb wat afbeeldingen gezien op internet maar het is me niet helemaal duidelijk of dat ook daadwerkelijk van de 98 inch versie is.
Op die afbeeldingen zouden de poort redelijk bij de rand zitten. Is er iemand die dit kan bevestigen?
Ik heb een kabelgoot in het midden van waar de tv moet komen. Vanaf dit punt zou hij omlaag moeten en 1 meter opzij naar de receiver

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:34
@Marcievg Volgens mij zitten de aansluitingen aan de rechterkant een beetje omhoog(gezien vanaf het vooraanzicht vd tv). Ik heb hier een 85" variant en heb 3m hdmi kabels en dat is prima. Ik red het makkelijk met apparatuur onderin de tv kast (nvidia shield, ps5, Nintendo switch)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Kp0qQd-B6QhhFDk1xuUn2_p_YE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2VmmIyEYpMD6B9kJWesHrSVv.jpg?f=fotoalbum_large

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• FB1983
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-12 11:03
Beste TCL gebruikers, ik heb een vraagje...

Ik heb een nieuwe TCL 65Q7C gekocht en heb hierop mijn Sonos Beam gen2 aangesloten via de e-arc aansluiting. Het geluid werkt prima over mijn Sonos set, maar ik merk ten opzichte van mijn oude Philips tv een flinke vertraging in het geluid ten opzichte van het beeld. Ik heb in de instellingen gekeken maar kan de sync niet aanpassen. Probleem speelt bij alle streaming apps.

Instellingen zijn: Audio via e-arc en passtrough. De TV is voorzien van de laatste update voor zover ik kan zien.

Heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?

Nog een andere vraag, ik heb 5 jaar garantie bij mijn TV en dit netjes aangemeld bij TCL maar als ik onder mijn producten kijk staat er bij Warranty Extension alleen een "/" teken. Hebben meer mensen dit?

• Marcievg
renzo4000 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 19:37:
@Marcievg Volgens mij zitten de aansluitingen aan de rechterkant een beetje omhoog(gezien vanaf het vooraanzicht vd tv). Ik heb hier een 85" variant en heb 3m hdmi kabels en dat is prima. Ik red het makkelijk met apparatuur onderin de tv kast (nvidia shield, ps5, Nintendo switch)

[Afbeelding]
Afgaande op jouw getekende hoogte zou het voor mij voldoende moeten zijn met mijn kabel. Nu hopen dat het bij mijn maat op dezelfde plek zit

• rla

rla

rla schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 12:55:
[...]

Het paneel is inderdaad kapot. En wordt niet vervangen. Omdat het niet (meer) geleverd kan worden. Nu afwachten wat er verder gaat gebeuren.

De communicatie hierover met TCL en MediaMarkt is belabberd. Van TCL krijg je een bericht met de mededeling dat als je vragen hebt een bepaald telefoonnummer kunt bellen. Maar dat blijkt een niet bestaand nummer te zijn. Bij MediaMarkt werkt alles lekker langs elkaar heen. Daar weet de rechterhand niet wat de linker hand doet.
Communicatie met CE Repair, het bedrijf wat de tv opgehaald heeft en zou repareren verliep wel prima.
Vandaag bericht gehad van MediaMarkt dat het aankoopbedrag wordt geretourneerd. Dus we moeten weer opzoek naar een andere tv. Daarvoor ga ik een nieuw topic openen in het Aankoopadvies gedeelte. Bij de vorige aankoop ben ik daarmee ook veel wijzer geworden.

• rla

rla

Inmiddels de TCL 85C81B (is dezelfde als de C855) besteld. Bij bol.com sinds vanavond voor €1649-,-. Toch nog weer €50,- voordeliger dan in de BF-aanbieding.

• snah001
rla schreef op woensdag 3 december 2025 @ 18:30:
[...]

Vandaag bericht gehad van MediaMarkt dat het aankoopbedrag wordt geretourneerd. Dus we moeten weer opzoek naar een andere tv. Daarvoor ga ik een nieuw topic openen in het Aankoopadvies gedeelte. Bij de vorige aankoop ben ik daarmee ook veel wijzer geworden.
Tja, een defecte tv binnen de garantie termijn is niet alleen voorbehouden aan TCL, lees er ook bij alle andere merken over.
Shit happens nu eenmaal.

• leondej
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:29
Vandaag op de valreep nog een 85C89K besteld bij Hello voor 1899,- na inruil van m’n Philips 65OLED854 met lichte inbrand plekken.
Ben benieuwd hoe groot het verschil met een oled gaat zijn in de praktijk.

• Marcievg
leondej schreef op zondag 7 december 2025 @ 18:52:
Vandaag op de valreep nog een 85C89K besteld bij Hello voor 1899,- na inruil van m’n Philips 65OLED854 met lichte inbrand plekken.
Ben benieuwd hoe groot het verschil met een oled gaat zijn in de praktijk.
Ik kom van een Samsung 77s95c en voor mij is het verschil in kleur goed te merken. In vergelijking met een Sony oled vind ik het kleurverschil minder.
Ik heb een beetje met de instellingen moeten spelen om het beeld meer naar mijn wens te krijgen.
Ik heb de mijne sinds vrijdag en heb niks te klagen over de beeldkwaliteit. Het kan misschien anders zijn maar het heeft zijn eigen charme.

• fata
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-12 20:21
Marcievg schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 19:06:
Deze week krijg ik de 98c8k. Ik ben al een beetje aan het kijken mijn kabels.
Ik vraag me af ok ik het ga redden met een hdmi kabel van 3 meter.
Ik heb wat afbeeldingen gezien op internet maar het is me niet helemaal duidelijk of dat ook daadwerkelijk van de 98 inch versie is.
Op die afbeeldingen zouden de poort redelijk bij de rand zitten. Is er iemand die dit kan bevestigen?
Ik heb een kabelgoot in het midden van waar de tv moet komen. Vanaf dit punt zou hij omlaag moeten en 1 meter opzij naar de receiver
Ik zou voor een min. 4 meter kabel gaan. ik heb dezelfde tv. HDMI kabel loopt van tv via goot midden achter de tv naar beneden in de TV meubel. Dit lukt net aan. Bij jou moet het nog een meter opzij.

• Marcievg
fata schreef op maandag 8 december 2025 @ 10:39:
[...]

Ik zou voor een min. 4 meter kabel gaan. ik heb dezelfde tv. HDMI kabel loopt van tv via goot midden achter de tv naar beneden in de TV meubel. Dit lukt net aan. Bij jou moet het nog een meter opzij.
Ik heb de tv sinds afgelopen vrijdag hangen en het is gelukt met de 3 meter kabel. Ik heb niet veel ruimte over op de kabel.

• rla

rla

rla schreef op donderdag 4 december 2025 @ 21:06:
Inmiddels de TCL 85C81B (is dezelfde als de C855) besteld. Bij bol.com sinds vanavond voor €1649-,-. Toch nog weer €50,- voordeliger dan in de BF-aanbieding.
Deze tv met extended warranty kunnen registreren. Dus nu 5 jaar garantie op deze tv. Niet verkeerd gezien de ervaringen met de 85C845.

• FB1983
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-12 11:03
rla schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:20:
[...]

Deze tv met extended warranty kunnen registreren. Dus nu 5 jaar garantie op deze tv. Niet verkeerd gezien de ervaringen met de 85C845.
Hoe ziet de registratie van jouw aanvraag er precies uit? Ik heb alleen een "/", is dat voldoende?

• rla

rla

Dat staat er bij mij ook. Verder geen enkele beschrijving.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:55
Voor de geinteresseerden, v590 voor de T653T01

https://disk.yandex.ru/d/w8rs6jpyZRLzLw
New TCL T653T01 platform Google TV Update available in V590
TV models ....
X11K/ C9K/ C8K/ C7K/ C6K/ P8K/ T8C
98C655/ 85C655Pro/ 98P745/ 98P755
C745X2/ C755/ C765/ C805/ C845X2/ C855
C955/ X955

V8-0012T01-LF1V590.002719

V590 OTA
Android 12 -> 14
OS Security patch: 5 april 2025 -> 5 september 2025
Kernel version: 5.4.274+ (12 juni 2025) -> 5.15.167-android14-11 (11 juli 2025)
Android TV OS build: STT2.221228.001 release keys -> tcl9618user 14 UTT2.250416.001 AU01 release-kets

Nog te vroeg om er iets over te zeggen aangezien ik 5 minuten geleden heb geupdate (via usb)

[ Voor 3% gewijzigd door m0ridin op 15-12-2025 06:19 ]

• snah001
Zag 'm al staan op Mega.

• Disconnection
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:27
m0ridin schreef op maandag 15 december 2025 @ 06:18:
Voor de geinteresseerden, v590 voor de T653T01

https://disk.yandex.ru/d/w8rs6jpyZRLzLw

[...]

Android 12 -> 14
OS Security patch: 5 april 2025 -> 5 september 2025
Kernel version: 5.4.274+ (12 juni 2025) -> 5.15.167-android14-11 (11 juli 2025)
Android TV OS build: STT2.221228.001 release keys -> tcl9618user 14 UTT2.250416.001 AU01 release-kets

Nog te vroeg om er iets over te zeggen aangezien ik 5 minuten geleden heb geupdate (via usb)
Ik ben hem nu aan het downloaden. Hoe betrouwbaar zijn deze update packages? Controleert de TCL update app of deze ''legit' zijn? En kan ik na een USB update in de toekomst nog normale netwerk updates krijgen? Deze update zou voor mij wel een grote upgrade zijn, maar normaal hoef ik niet meteen dezelfde dag de nieuwste updates.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:55
Disconnection schreef op maandag 15 december 2025 @ 19:42:
[...]

Ik ben hem nu aan het downloaden. Hoe betrouwbaar zijn deze update packages? Controleert de TCL update app of deze ''legit' zijn? En kan ik na een USB update in de toekomst nog normale netwerk updates krijgen? Deze update zou voor mij wel een grote upgrade zijn, maar normaal hoef ik niet meteen dezelfde dag de nieuwste updates.
Volgens mij zijn het wel officiele updates, maar niet via het officiele kanaal... Heb er zelf nog nooit problemen mee gehad (maar kan me ook niet herinneren een OTA update te hebben gekregen, zou volgens mij wel gewoon nog moeten werken).

• Agent-X
  • Niet online
Om te reageren op de nieuwe firmware en de weinig overtuigende "volgens mij is het wel goed.." -en vage links naar downloads, zie ik toch als iets wat je wellicht minder enthusiast zou willen installeren dan wel delen met anderen.
Allemaal goed bedoeld natuurlijk maar je adverteert misschien wel malware.

Mijn advies voor iedereen is dan ook om even geduld te oefenen totdat er officiële communicatie en bronnen beschikbaar zijn.
Die paar dagen vertraging behoor je op te kunnen brengen in al dit soort situaties :7

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:32

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Wat zijn dan de officiële bronnen van zulke updates? Ik lees al best even mee, draai de TV na een eenmalige update actie bij ontvangst als HDMI monitor via de AVR voor PC, Bluray, AppleTV en een Switch. Tegelijk is het misschien toch wel eens fijn weer te updaten, maar liefst sluit ik die TV toch niet aan op het netwerk. Eens een keertje updaten via een controleerbare USB firmware actie zou ideaal zijn ergens in de vakantie straks.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringtopic. Voor prijzen, levertijden, etc hebben we het Shopping forum en voor specifieke aanbiedingen hebben we Aanbiedingen en kortingscodes