Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:19
Mede-auteur:
  • SiNTeK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:30

SiNTeK

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-LpnjqFdtUramQboGIccuWV0Vfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gFxqMLMBsFHfMXyx18uS6M1k.jpg?f=fotoalbum_large

TCL is een toonaangevend merk in de wereldwijde tv-industrie en staat qua omzet tweede op de wereldwijde ranglijst van tv markten in 2019. TCL heeft een breed scala aan elegante Android Smart TV’s en biedt ook QLED televisies aan. Met de Smart TV's maak je gebruik van verschillende apps, zoals videoland en Netflix.

Ze zijn nog niet zo lang actief op de westerse markt, maar zijn de tweede grootste fabrikant van tv’s ter wereld. Ze maken ook onderdeel uit van de Qled alliantie samen met Samsung en Hisense. Ze produceren zelfs panelen voor Samsung. Samsung Display heeft een grote lcd-fabriek in het Chinese Suzhou verkocht aan TCL.

Deel hier je ervaringen met de TV's van TCL. :)

[ Voor 45% gewijzigd door doobieters op 17-11-2021 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Zonet een 55C725 gekocht. Ben benieuwd :)

upgrade van een samsung 32 lcd van 10 jaar oud ^^ (die nog perfect werkt trouwens) maar ja, kon het neit laten ^^

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• doobieters
SadisticPanda schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:52:
Zonet een 55C725 gekocht. Ben benieuwd :)

upgrade van een samsung 32 lcd van 10 jaar oud ^^ (die nog perfect werkt trouwens) maar ja, kon het neit laten ^^
Bedoel je niet de C728 of de C722? Want ik zie de C725 nergens meer leverbaar..

Mooie TV's zijn dat hoor! Krijg je geen spijt van. Ik heb zelf de 65 inch C715! Ik ben in blijde verwachting naar de update naar Android 11 :9~ Die is momenteel in beta.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

https://www.krefel.be/nl/...ed-4k-55c725-2021-55-inch nog op stock. Ze komen zaterdag brengen :)

Zit al android 11 op:)

Was eerst aan het dubben over 50P615 voor 100€ minder, maar zag de c725 in reclame staan en heb ik iets groter toestel dat iets nieuwer is en iets krachtiger (AV1 support en DTS/atmos support). Gelijk ook een VESA statief gekozen zodat poot in het midden staat.

Wel vreemd dat er volgens tech_specs. 2 afstandsbedieningen bij zitten.

• doobieters
SadisticPanda schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:15:
https://www.krefel.be/nl/...ed-4k-55c725-2021-55-inch nog op stock. Ze komen zaterdag brengen :)

Zit al android 11 op:)

Was eerst aan het dubben over 50P615 voor 100€ minder, maar zag de c725 in reclame staan en heb ik iets groter toestel dat iets nieuwer is en iets krachtiger (AV1 support en DTS/atmos support). Gelijk ook een VESA statief gekozen zodat poot in het midden staat.

Wel vreemd dat er volgens tech_specs. 2 afstandsbedieningen bij zitten.
Wat een prijs zeg! Ook de 65 inch voor 599 is een no brainer! Ik heb 599 betaald voor de C715 nog niet zo heel lang geleden :)

Klopt dat je twee afstandbedieningen krijgt. Een grote en een kleinere met ingebouwde mic voor de voice control.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen als tie binnen is :o

[ Voor 3% gewijzigd door doobieters op 18-11-2021 16:08 ]

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-07 07:55

Funky22

Guild invite

Heb de TCl U75C7006 2 jaar geleden bij Krefel gekocht voor 600 na cashback...

Ondersteuning trek op niks, nooit reactie gekregen op mails, na de eerste update begon de ellende:

-Led licht wat constant terug op on springt moest die 3/5x per week terug op off zetten in het menu
-Motion flow wat telkens reset na verwisselen van bron/programma
-Apps die met de regelmaat het niet meer doen met een full reset tot gevolg

Het melden heeft geen zin want er word niks aan gedaan, voor zijn prijs prima beeld maar de problemen moet je erbij nemen geen idee hoe dat met de 2021 toestellen is maar ik ben blij dat ik van mijn Tcl af ben.

https://discord.gg/x8uWt9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNTeK
Ik ben zelf erg benieuwd naar real life ervaringen met de C82 (te koop als C822, C825, etc.) modellen, m.n. 65". De review op Tweakers is uitvoerig, maar uiteraard geen lange termijn user review. Via Franse webshops zijn 'reviewers' louter positief, maar hoe betrouwbaar dat is... Lijkt wel of ze daar een soort tegoedbon voor hebben gekregen. Op bijvoorbeeld YouTube (PPWorld, les tests de Fred, e.a.) en Reddit e.e.a. te vinden, maar het beeld (pun intended) is niet helemaal uniform. Ervaringen zoals @Funky22 (het zij met een ander model) zijn natuurlijk erg vervelend en al helemaal als daar niets aan wordt gedaan middels een firmware update o.i.d. Ben erg benieuwd naar andere ervaringen met TCL!

30x Denim G-G 410 Wp & Enphase IQ8M OW / Nissan Leaf ZE1 40kWh / Wallbox Quasar [V2G] / Easee Home / Itho Daalderop Amber 95 / Atlantic Explorer v4 270L [alternatieve airco]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

In funky22 tv zit een MediaTek in, in de duurdere reeksen zit een Realtek SoC in. Op maar dingen na zijn meeste mensen daar toch positief over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12:39
Wij hebben een C725 gekocht als 2de tv.
Dit is de 2de android tv (sony xe9305, high end model van 2017) en het minpunt is hier ook aanwezig: het OS
Android tv mag dan veel apps hebben, qua snelheid is het gewoon slecht.
Volume veranderen duurt soms 1-2 seconden, het systeemgeluid in menu komt soms achter je actie. Naar beginscherm gaan is ook niet vloeiend.
Deze tv gekozen vanwege een actie en kwaliteit scherm, maar het android tv gedeelte blijft ruk voor mij als ik het vergelijk met webos / tizen. Onze volgende tv zal absoluut een ander OS hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Pufster op 20-11-2021 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Pufster schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:39:
Wij hebben een C725 gekocht als 2de tv.
Dit is de 2de android tv (sony xe9305, high end model van 2017) en het minpunt is hier ook aanwezig: het OS
Android tv mag dan veel apps hebben, qua snelheid is het gewoon slecht.
Volume veranderen duurt soms 1-2 seconden, het systeemgeluid in menu komt soms achter je actie. Naar beginscherm gaan is ook niet vloeiend.
Deze tv gekozen vanwege een actie en kwaliteit scherm, maar het android tv gedeelte blijft ruk voor mij als ik het vergelijk met webos / tizen. Onze volgende tv zal absoluut een ander OS hebben.
Als het goed is krijgt de C725 een update naar Google TV. Hopen dat dat wat van je performance problemen wegneemt. Ik lees trouwens echt wisselende verhalen over de performance. Sommige lijken nergens last van te hebben waar anderen weer flinke haperingen ervaringen. Slechte batch? Heb je ook de laatste firmware vanuit TCL geïnstalleerd?

De laatste versie (atm version: v256) kun je hier downloaden en via een usb stick installeren: https://tclnordic.zendesk...TCL-TV-software-downloads

In other news:

De TCL X925 Pro heeft de award gekregen voor Best Innovation op CES 2022.

- QLED Mini LED
- 8K
- OD Zero

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9YNs8Do5RTQgUbXqxWfGLUg1f_4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TfKc2awAbN7despfRES2ognk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door doobieters op 20-11-2021 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNTeK
SadisticPanda schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:51:
In funky22 tv zit een MediaTek in, in de duurdere reeksen zit een Realtek SoC in. Op maar dingen na zijn meeste mensen daar toch positief over...
Ook in de C82 zit een MediaTek SoC.. De Director of Product Development van TCL Europe verteld echter 'geen problemen te verwachten' (zoals andere merken dat wel hebben met dezelfde SoC: 'half resolution' oid. in 4K@120Hz bij aansluiten PS5/Series X) in een video met Vincent Teoh van HDTVtest; YouTube: TCL Unveils C82 (C825) Mini LED TV: 1000 Nits, HDMI 2.1 & Dolby Visi.... Andere merken (Sony o.a.) kampen schijnbaar ook met dergelijke problemen en hebben daar tot op heden, zover ik heb kunnen vinden, nog geen échte oplossing voor.

30x Denim G-G 410 Wp & Enphase IQ8M OW / Nissan Leaf ZE1 40kWh / Wallbox Quasar [V2G] / Easee Home / Itho Daalderop Amber 95 / Atlantic Explorer v4 270L [alternatieve airco]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Hier ook, c725. Eerste indrukken zijn erg positief. Ik loop niet ergens tegenaan buiten paar kleine problemen. Nuja, problemen.

Hier valt de snelheid van het menu best mee. Het is niet zo snel als mijn mi box s maar het valt al bij al best mee. Beeld is top, geluid is goed al hangt er hier een soundbar aan.

Minpuntjes die ik momenteel heb:
- als ik mi box op 4k zet, dan is het scherm maar kwart gevuld. Op 1080p geen problemen.
- soundbar is aangesloten via optical, maar geluid blijft door de tv komen ook. Als je mute staat er icoontje op het scherm. Voorlopig zet ik geluid op 1 dan, dan is het geluid toch overstemd door de soundbar.
- scaling van 480p is ronduit slecht. Echt rotslecht. Als je 480p op de mi box afspeelt en die laat stralen naar 1080 en dan de tv naar 4k is het wel goed. Scaler lijkt niets te doen of hij scaler naar 576p en toont dat in 4k. Geen idee echt slecht. In Plex doet die het ook.

Voorlopige oplossing: mi box gebruiken al is dat stom om android tv. Andere oplossing is klein met Plex gebruiken, kodi schaalt naar 1080 n dan de tv naar 4k en heb je zelfde beeld als de mi box

Menu mag iets sneller zijn maar valt wel mee.

Mss dat Google tv oplossing bied maar als je ziet dat ze al jaar beloven om android 11 op de oudere tv's te installeren....wacht ik er niet te hard op

@doobieters waarom staan die downloads niet op de normale tcl pagina, en enkel op de Nordic pagina's. Ze hebben allemaal typenummer n achteraan.
Ok op xda staat v267 en ik zit nog op 246. Ota zegt geen updates, straks es manueel updaten...

[ Voor 9% gewijzigd door SadisticPanda op 21-11-2021 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
SadisticPanda schreef op zondag 21 november 2021 @ 09:25:
@doobieters waarom staan die downloads niet op de normale tcl pagina, en enkel op de Nordic pagina's. Ze hebben allemaal typenummer n achteraan.
Ok op xda staat v267 en ik zit nog op 246. Ota zegt geen updates, straks es manueel updaten...
Ze staan er wel maar heel goed verstopt. Kan ze ook nooit vinden, maar heb ze wel ergens een keer gespot haha. Maar geen zorgen, dit is gewoon dezelfde rom. Dus je kunt gewoon deze downloaden en manueel updaten. Hopen dat je daar wat performance mee wint. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SiNTeK
Took the plunge.. Nu de TCL 65C825 ook bij een andere webshop dan MaxICT voor een vergelijkbare prijs in de verkoop is, de gok gewaagd. Waarom deze TV? Een OLED is helaas geen optie door enorme ramen op het zuiden. Ik wil het risico op sun burn niet nemen. Daarnaast heb ik kleine kinderen die de TV sowieso aan gaan laten staan. Ik wilde een TV die voorzien is van zoveel mogelijk futureproof zaken, zoals HDMI 2.1, 4K@120Hz, HDR formats, etc. etc. en dan kom je al snel bij de TCL uit. Het is een gok, maar ben erg benieuwd.. Ik heb de 55" versie nog kunnen bekijken bij BCC in Vlaardingen, al was de opstelling daar zeker niet ideaal, was de kennis van de verkoper niet accuraat (haalde 3 technieken door elkaar (nanocell, quantumdot en full array local dimming 😅), etc. Maar de TV voelde wel 'snappy' aan. Ik ben gewend aan Android TV (Mi Box S en Mi TV Stick) en weet dat het soms even in de soep loopt. Daar kan ik wel mee leven. Zodra de TV hier staat (levertijd paar weken..) een update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
SiNTeK schreef op donderdag 25 november 2021 @ 04:51:
Took the plunge.. Nu de TCL 65C825 ook bij een andere webshop dan MaxICT voor een vergelijkbare prijs in de verkoop is, de gok gewaagd. Waarom deze TV? Een OLED is helaas geen optie door enorme ramen op het zuiden. Ik wil het risico op sun burn niet nemen. Daarnaast heb ik kleine kinderen die de TV sowieso aan gaan laten staan. Ik wilde een TV die voorzien is van zoveel mogelijk futureproof zaken, zoals HDMI 2.1, 4K@120Hz, HDR formats, etc. etc. en dan kom je al snel bij de TCL uit. Het is een gok, maar ben erg benieuwd.. Ik heb de 55" versie nog kunnen bekijken bij BCC in Vlaardingen, al was de opstelling daar zeker niet ideaal, was de kennis van de verkoper niet accuraat (haalde 3 technieken door elkaar (nanocell, quantumdot en full array local dimming 😅), etc. Maar de TV voelde wel 'snappy' aan. Ik ben gewend aan Android TV (Mi Box S en Mi TV Stick) en weet dat het soms even in de soep loopt. Daar kan ik wel mee leven. Zodra de TV hier staat (levertijd paar weken..) een update!
Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen. Waarom is de levertijd zo bizar lang trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNTeK
doobieters schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:46:
[...]

Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen. Waarom is de levertijd zo bizar lang trouwens?
Sorry voor de late reply. Het apparaat moet van buiten Nederland komen. Geen idee van waar.. Maar erg veel prioriteit om het hier te krijgen maken ze er ook niet van.. 😅 Dat het ca. 2 weken zou duren stond erbij toen ik bestelde. Duurt wel lang, ben zelf ook erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
SiNTeK schreef op woensdag 1 december 2021 @ 05:12:
[...]

Sorry voor de late reply. Het apparaat moet van buiten Nederland komen. Geen idee van waar.. Maar erg veel prioriteit om het hier te krijgen maken ze er ook niet van.. 😅 Dat het ca. 2 weken zou duren stond erbij toen ik bestelde. Duurt wel lang, ben zelf ook erg benieuwd.
BCC of Otto zeker? Naja, even geduld nog hebben. Zal het vast een zeker waard zijn :D

Ben wel benieuwd naar de complete ervaring zo met die soundbar en subwoofer er bij. En natuurlijk naar de zwartwaarden in vergelijking tot een OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7__WZZRwTTPwfAHg3juG2HEDZx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JVphOM21ArXEyfpu8NW8Edve.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga van de week mijn 65 inch TCL C715 ophalen die nog in de opslag staat bij BCC :) Ben echt benieuwd! €599 voor betaald :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNTeK
Laatste inderdaad.. Die blinken overigens totaal niet uit in updates over de levering. Er staat al een week: 'Onderweg' met als toevoeging: '01-12-2022 00:00 Pakket is uit het magazijn vertrokken'. Een pakketje uit China is beter te traceren.. Daar baal ik wel een beetje van. Maar had het kunnen weten gezien de behoorlijk negatieve shopreviews hier op Tweakers.. 😅

Zit denk ik niets anders op dan 'geduldig' afwachten, 300x per dag mail refreshen en inloggen bij de Otto website om status updates te checken. 😉

Benieuwd naar die C715! Laat ook jouw ervaring horen!

[ Voor 4% gewijzigd door SiNTeK op 08-12-2021 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
SiNTeK schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:56:
[...]
Laatste inderdaad.. Die blinken overigens totaal niet uit in updates over de levering. Er staat al een week: 'Onderweg' met als toevoeging: '01-12-2022 00:00 Pakket is uit het magazijn vertrokken'. Een pakketje uit China is beter te traceren.. Daar baal ik wel een beetje van. Maar had het kunnen weten gezien de behoorlijk negatieve shopreviews hier op Tweakers.. 😅

Zit denk ik niets anders op dan 'geduldig' afwachten, 300x per dag mail refreshen en inloggen bij de Otto website om status updates te checken. 😉

Benieuwd naar die C715! Laat ook jouw ervaring horen!
Je pakket zal vast en zeker vanuit Duitsland moeten komen. Zit idd niks anders op dan even afwachten. Zal vast wel goedkomen. :)

Mag ik vragen wat je er bij Otto voor hebt betaald?

Ik laat de ervaringen van de C715 zeker weten hier. Eerst nog even de muren van mijn nieuwbouwhuis afwerken en dan kan die tegen de wand. :o

edit: en wellicht nog een handige tip, op deze website kun je alle laatste firmware updates terugvinden zodra ze beschikbaar zijn voor je TV: https://t.me/s/tclupdates

[ Voor 7% gewijzigd door doobieters op 08-12-2021 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNTeK
@doobieters Duitsland idd. Heb er ± 1375 incl. 25 verzendkosten voor betaald. Kon het alleen in Frankrijk goedkoper vinden, maar had geen zin in de moeite die dat zou kosten. LDLC had hem voor ± 1290 meen ik en inwoners van Frankrijk ook nog 150 cashback, al had ik daar geen aanspraak op kunnen maken. Best een bedrag natuurlijk, maar ik denk voor ons gebruik gewoon een mooie goede TV. Hopelijk gaat 'ie jaren mee, zoals de Samsung UE37C6000 die we al 11-12 jaar hebben en nu naar de slaapkamer hebben 'verbannen'. Inmiddels een update gehad van Otto: Zaterdag = Leverdag! 🎊

Die updates zal ik in de gaten houden, al zag ik op de TCL Nordic website dat C825 alleen OTA's krijgt? Of misschien heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZsqV-FMxAsN1OmDD1OajiCgc-UI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HeGVj2me14dEzetJ47Mkfg4Y.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zojuist bezorgd! Bij jou ook al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
SiNTeK schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:13:
@doobieters Duitsland idd. Heb er ± 1375 incl. 25 verzendkosten voor betaald. Kon het alleen in Frankrijk goedkoper vinden, maar had geen zin in de moeite die dat zou kosten. LDLC had hem voor ± 1290 meen ik en inwoners van Frankrijk ook nog 150 cashback, al had ik daar geen aanspraak op kunnen maken. Best een bedrag natuurlijk, maar ik denk voor ons gebruik gewoon een mooie goede TV. Hopelijk gaat 'ie jaren mee, zoals de Samsung UE37C6000 die we al 11-12 jaar hebben en nu naar de slaapkamer hebben 'verbannen'. Inmiddels een update gehad van Otto: Zaterdag = Leverdag! 🎊

Die updates zal ik in de gaten houden, al zag ik op de TCL Nordic website dat C825 alleen OTA's krijgt? Of misschien heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd.
Mooie prijs, zeker gezien de prijs nu bij Otto ;)

Ik heb geen idee hoe dat verder zit met de updates voor de C825. Ik zou die site die ik eerder stuurde in de gaten houden. Daar zie je ook beta's voorbij komen, dus dan weet je of er iets aan zit te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNTeK
@doobieters Jahoor, binnen! En hangt zelfs al aan de muur.. Eerst even de stand gemonteerd om te checken of alles oké was met de TV, dat was het geval. Ik moet zeggen.. Ik ben behoorlijk onder de indruk. Android TV werkt echt veel meer snappy als op de Mi Box S en Mi TV Stick die ik heb. De demobeelden die via Youtube zijn af te spelen zijn werkelijk schitterend. Ook de local dimming tests zijn prima. Ja, je ziet de zones oplichten als je héél goed kijkt, maar écht niet storend. Daar was is aanvankelijk wel 'bang' voor, maar echt geen enkel probleem in the real world. En het geluid uit de TV zelf is zeker best goed en vol te noemen (voor een TV uiteraard)!

Ik ga de komende tijd nog wel e.e.a. testen enzo. Voor nu alvast even een foto.. 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_HRAiH0BLiS2MXdEKctZLZEaxBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CI1XQ7obTzW7eY3bbiHXF78X.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: De ghosting achtige waas die je ziet op de foto is niet waarheidsgetrouw. Het is nihil in het echt.

[ Voor 4% gewijzigd door SiNTeK op 11-12-2021 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
SiNTeK schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:04:
@doobieters Jahoor, binnen! En hangt zelfs al aan de muur.. Eerst even de stand gemonteerd om te checken of alles oké was met de TV, dat was het geval. Ik moet zeggen.. Ik ben behoorlijk onder de indruk. Android TV werkt echt veel meer snappy als op de Mi Box S en Mi TV Stick die ik heb. De demobeelden die via Youtube zijn af te spelen zijn werkelijk schitterend. Ook de local dimming tests zijn prima. Ja, je ziet de zones oplichten als je héél goed kijkt, maar écht niet storend. Daar was is aanvankelijk wel 'bang' voor, maar echt geen enkel probleem in the real world. En het geluid uit de TV zelf is zeker best goed en vol te noemen (voor een TV uiteraard)!

Ik ga de komende tijd nog wel e.e.a. testen enzo. Voor nu alvast even een foto.. 😉

[Afbeelding]

Edit: De ghosting achtige waas die je ziet op de foto is niet waarheidsgetrouw. Het is nihil in het echt.
Wat fijn dat het allemaal is goedgekomen met de bezorging. Je gaat je dan toch een beetje zorgen maken als je die reviews leest he van Otto hahaha.

Ziet er gelikt uit hoor! Ben benieuwd naar je uitgebreide analyse als je het scherm wat langer in gebruik hebt. Voor nu veel plezier van je aankoop! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Even een vraagje.. ik heb zojuist voor de slaapkamer voor het eerst een Android tv besteld (50P615 model uit 2020).
Woonkamer heb ik een 65 inch Qled tv.

Maar mijn vraag gaat over de update van een TCL tv.
De tv dat ik heb besteld heeft Android 9.
Weet iemand of het toestel is te upgraden naar Android 10? Kan erg weinig vinden over de TCL tv's..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
038Robijno schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:10:
Even een vraagje.. ik heb zojuist voor de slaapkamer voor het eerst een Android tv besteld (50P615 model uit 2020).
Woonkamer heb ik een 65 inch Qled tv.

Maar mijn vraag gaat over de update van een TCL tv.
De tv dat ik heb besteld heeft Android 9.
Weet iemand of het toestel is te upgraden naar Android 10? Kan erg weinig vinden over de TCL tv's..
Dat kan kloppen, want Android 10 slaan ze over. Gaat gelijk door naar Android 11. Bron: https://samagame.com/blog...ndroid-tv-tvs-in-q3-2021/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Wat is het verschil tussen de 50P615 en de 50P715?

Kan niet echt een verschil zien volgens de specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
038Robijno schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:30:
Wat is het verschil tussen de 50P615 en de 50P715?

Kan niet echt een verschil zien volgens de specs?
Moeilijk te zien, dus het zal verwaasloosbaar zijn. Ik zou de goedkoopste pakken. Het enige verschil wat ik kan achterhalen is de frame interpolation (Clear Motion Rate). Die zou alleen op de P715 aanwezig zijn. Geen idee of je er wat aan hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
doobieters schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:41:
[...]

Moeilijk te zien, dus het zal verwaasloosbaar zijn. Ik zou de goedkoopste pakken. Het enige verschil wat ik kan achterhalen is de frame interpolation (Clear Motion Rate). Die zou alleen op de P715 aanwezig zijn. Geen idee of je er wat aan hebt.
Bedoelde eigenlijk de P615 en de C715 verschillen.. :F

[ Voor 9% gewijzigd door 038Robijno op 12-12-2021 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
038Robijno schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:43:
[...]

Bedoelde eigenlijk de P615 en de C715 verschillen.. :F
Haha oh daar moet ik me vanavond even in verdiepen. Ik denk dat de c715 een qled paneel betreft en de p615 niet.

Je kunt de 50 inch versie van de c715 goedkoop scoren bij Otto. Ik geloof 457 euro.

[ Voor 12% gewijzigd door doobieters op 12-12-2021 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-07 11:17
SiNTeK schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:04:

[Afbeelding]

Ligt het aan de scene of is het beeld wel heel erg blauw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berendo
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13-11-2023

Berendo

hey

doobieters schreef op zondag 12 december 2021 @ 12:58:
[...]

Haha oh daar moet ik me vanavond even in verdiepen. Ik denk dat de c715 een qled paneel betreft en de p615 niet.

Je kunt de 50 inch versie van de c715 goedkoop scoren bij Otto. Ik geloof 457 euro.
Heb je een linkje van de c715? Kan hem bij otto niet vinden :'(

edit: wel deze gevonden:
https://www.otto.nl/p/142...#?q=tcl&itemId=1422108533

[ Voor 16% gewijzigd door Berendo op 12-12-2021 13:25 ]

Berendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Berendo schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:20:
[...]

Heb je een linkje van de c715? Kan hem bij otto niet vinden :'(

edit: wel deze gevonden:
https://www.otto.nl/p/142...#?q=tcl&itemId=1422108533
In de zoekbalk TCL intikken en dan helemaal naar beneden scrollen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berendo

Berendo

hey

doobieters schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:58:
[...]

In de zoekbalk TCL intikken en dan helemaal naar beneden scrollen :)
Oeps :+ Ik heb hem gevonden, dankjewel!

Tot nu toe zie ik eigenlijk alleen qua verschil dat de C715 QLED heeft, dat spreekt mij wel aan t.o.v. traditioneel LED (P615).

Berendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Berendo schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:18:
[...]

Oeps :+ Ik heb hem gevonden, dankjewel!

Tot nu toe zie ik eigenlijk alleen qua verschil dat de C715 QLED heeft, dat spreekt mij wel aan t.o.v. traditioneel LED (P615).
Ik zou dan altijd de QLED nemen. Reviews van de C715 zijn ook heel erg goed :)

https://www.otto.nl/p/112...#?q=tcl&itemId=1123158297

Vergeet de 5 euro korting niet via de nieuwsbrief :D

[ Voor 17% gewijzigd door doobieters op 12-12-2021 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berendo

Berendo

hey

doobieters schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:55:
[...]

Ik zou dan altijd de QLED nemen. Reviews van de C715 zijn ook heel erg goed :)

https://www.otto.nl/p/112...#?q=tcl&itemId=1123158297

Vergeet de 5 euro korting niet via de nieuwsbrief :D
Yes, gaan we doen denk ik! 10 euro korting zelfs als je een mailtje hebt gehad om je ervaring te delen met Otto ;)

Edit: Besteld >:)

Berendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Berendo schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:09:
[...]

Yes, gaan we doen denk ik! 10 euro korting zelfs als je een mailtje hebt gehad om je ervaring te delen met Otto ;)

Edit: Besteld >:)
Mooie prijs dan hoor. Ik ben benieuwd naar je ervaringen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berendo

Berendo

hey

doobieters schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:40:
[...]

Mooie prijs dan hoor. Ik ben benieuwd naar je ervaringen ;)
Ik zal het laten weten. Hij vervangt een 32" samsung TV van 6 jaar oud, dus verbetering gaat er zeker zijn :D

Berendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Berendo schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:42:
[...]

Ik zal het laten weten. Hij vervangt een 32" samsung TV van 6 jaar oud, dus verbetering gaat er zeker zijn :D
Dat denk ik zeker! Alleen al 4K, QLED en HDR zal een wereld van verschil zijn haha. Ik zag trouwens deze footage laatst van de C715:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RsL2qC7qGMWxoFcinWWWz1dLyq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vHx9rzRL3YWHdxLAVnMsSU2g.jpg?f=fotoalbum_large

Zwart waarden, blooming en kleurbereik lijken wel echt goed te zijn :*)

En hier kun je het verschil in kleurbereik zien tussen een scherm met traditioneel LED of QLED:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1v4HNXH4z8mABX4a5fHD79Sxb7c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5O7V1TcE3xHIG4vpnwtJQwmc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door doobieters op 12-12-2021 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berendo

Berendo

hey

doobieters schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:47:
[...]

Dat denk ik zeker! Alleen al 4K, QLED en HDR zal een wereld van verschil zijn haha. Ik zag trouwens deze footage laatst van de C715:

[Afbeelding]

Zwart waarden, blooming en kleurbereik lijkt wel echt goed te zijn :*)

En hier kun je het verschil in kleurbereik zien tussen een scherm met traditioneel LED of QLED:

[Afbeelding]
Wow! Heel gaaf!

Berendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Toch de C715 besteld bij art&craft vanmiddag met levering voor morgen..
Alleen nu wordt hij met dynalogic verstuurd, maar is nog steeds niet ontvangen volgens de track and tracé gegevens.

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
038Robijno schreef op zondag 12 december 2021 @ 22:31:
Alleen nu wordt hij met dynalogic verstuurd, maar is nog steeds niet ontvangen volgens de track and tracé gegevens.

Iemand ervaring hiermee?
Ik verwacht dat dat nog wel komt. Waarschijnlijk wordt dat vannacht geüpdatet. Je wist dat hij een stuk goedkoper was bij Otto toch? Of wilde je wat meer betalen zodat je er morgen mee aan de slag kon? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
doobieters schreef op zondag 12 december 2021 @ 22:42:
[...]

Ik verwacht dat dat nog wel komt. Waarschijnlijk wordt dat vannacht geüpdatet. Je wist dat hij een stuk goedkoper was bij Otto toch? Of wilde je wat meer betalen zodat je er morgen mee aan de slag kon? :)
Ja ik zag je bericht te laat.. ach maakt niet uit.
Heb afgelopen vrijdag voor mijn 6 jarige zoontje een 43 inch 4k LG smart tv gekocht voor bijna hetzelfde geld :F

Als je alles wist van te voren haha..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
038Robijno schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:27:
[...]

Ja ik zag je bericht te laat.. ach maakt niet uit.
Heb afgelopen vrijdag voor mijn 6 jarige zoontje een 43 inch 4k LG smart tv gekocht voor bijna hetzelfde geld :F

Als je alles wist van te voren haha..
Ach ja, je zal er alsnog genoeg plezier aan gaan beleven verwacht ik.. Bij de volgende TV eerst even in dit topic kijken haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
038Robijno schreef op zondag 12 december 2021 @ 22:31:

Iemand ervaring hiermee?
Inmiddels al meer bekend? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Heb hem niet aan de muur in de slaapkamer gehangen.. beeld is super als ik gewoon tv kijk via KPN kastje. Maar YouTube is niet zo scherp/kleurrijk als de tv die ik beneden heb staan.
Lijkt ook meer waziger dan de Samsung tv.

QE65Q8FN van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Heb hem net aan de muur in de slaapkamer gehangen.. beeld en geluid is super als ik gewoon tv kijk via KPN kastje. Maar YouTube is niet zo scherp/kleurrijk als de tv die ik beneden heb staan.

QE65Q8FN van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
038Robijno schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:56:
[...]

Heb hem net aan de muur in de slaapkamer gehangen.. beeld en geluid is super als ik gewoon tv kijk via KPN kastje. Maar YouTube is niet zo scherp/kleurrijk als de tv die ik beneden heb staan.

QE65Q8FN van Samsung.
Heb je internet via Wifi of via de kabel naar de TV? Misschien wordt de video niet op 4K ingeladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
doobieters schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:57:
[...]

Heb je internet via Wifi of via de kabel. Misschien wordt de video niet op 4K ingeladen?
Via wifi idd.. beneden via de kabel.
Ik weet dat hij langer moet bufferen voor een goede kwaliteit, maar lukt niet echt om de kwaliteit te verbeteren. Ook niet met de wifi extender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
038Robijno schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:08:
[...]

Ik weet dat hij langer moet bufferen voor een goede kwaliteit, maar lukt niet echt om de kwaliteit te verbeteren. Ook niet met de wifi extender.
Hmm, dat is wel minder. Ik heb de 65 inch versie bij BCC zien staan en had gevraagd of ze een youtube filmpje met 4k wilde tonen. Dat ging toen prima, zag verder geen gekke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
doobieters schreef op maandag 13 december 2021 @ 23:06:
[...]

Hmm, dat is wel minder. Ik heb de 65 inch versie bij BCC zien staan en had gevraagd of ze een youtube filmpje met 4k wilde tonen. Dat ging toen prima, zag verder geen gekke dingen.
Vanavond was YouTube wel weer zoals het hoort te zijn.. zal echt aan de verbinding moeten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
038Robijno schreef op maandag 13 december 2021 @ 23:09:
[...]

Vanavond was YouTube wel weer zoals het hoort te zijn.. zal echt aan de verbinding moeten liggen.
Ahh dat is goed om te horen. Dus de beeldkwaliteit is wel verder naar wens nu over de gehele linie? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
doobieters schreef op maandag 13 december 2021 @ 23:12:
[...]

Ahh dat is goed om te horen. Dus de beeldkwaliteit is wel verder naar wens nu over de gehele linie? :)
Voor het geld dat ik heb betaald ten opzichte van de Samsung die ik beneden heb staan... Ja, zeer goede aankoop geweest.

Had verwacht dat de interface traag zou zijn, maar dat valt goed mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berendo

Berendo

hey

Ben zo te zien net op tijd geweest met bestellen, de prijs is inmiddels 622,96 euro geworden bij Otto lol

https://www.otto.nl/p/112...rt-tv/#?itemId=1123158297

Berendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Berendo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:15:
Ben zo te zien net op tijd geweest met bestellen, de prijs is inmiddels 622,96 euro geworden bij Otto lol

https://www.otto.nl/p/112...rt-tv/#?itemId=1123158297
Oh wauw, lucky you! Weet je al wanneer je je TV kunt verwachten?

Nog even wat anders. Het topmodel van TCL is al bij BCC te bestellen voor 3499, de X925:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5nfvLvtpKXDJnfoIqm5q5luCQ7Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3eQY7oiz4ex4prScqYkPdF7s.webp?f=fotoalbum_large

"TCL’s X925 is another series which amply demonstrates how far Mini LED backlighting can take LCD panel technology, now able to challenge OLED on black levels, and even to outshine OLED on High Dynamic Range and colour gamut. "

[ Voor 58% gewijzigd door doobieters op 14-12-2021 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berendo

Berendo

hey

doobieters schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:20:
[...]

Oh wauw, lucky you! Weet je al wanneer je je TV kunt verwachten?

Nog even wat anders. Het topmodel van TCL is al bij Otto te bestellen, de X925:

https://www.otto.nl/p/142...#?q=tcl&itemId=1422108608

[Afbeelding]

"TCL’s X925 is another series which amply demonstrates how far Mini LED backlighting can take LCD panel technology, now able to challenge OLED on black levels, and even to outshine OLED on High Dynamic Range and colour gamut. "
Is al wel aangemeld bij postNL, maar nog niet ontvangen of verwerkt :( Er stond 3-5 werkdagen, dus zal wel rond donderdag zijn?

Berendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06 19:40

Hak

038Robijno schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:08:
[...]

Komt dit niet doordat de C715 geen 5GHz wifi heeft? Daardoor is de bandbreedte op wifi vrij beperkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matrix79
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-02-2022
Hallo, toevallig op dit forum gebotst. Ik heb een TCL75x925 besteld in Frankrijk (ik ben van België). Ik heb altijd een samsung gehad, momenteel een 65 JS9500. Die begint vlekken in het scherm te vertonen en werd tijd om te vernieuwen. Ik ben weken aan het zoeken geweest ik wou eigenlijk de 8k Samsung kopen maar die is een pak duurder en ontbreekt dolby Vision. Via youtube en enkele sites kwam ik op deze TCL terecht. Ik heb de TCL nergens kunnen bekijken en ben ook niet vertrouwd met dat merk. Kan ik op mijn beide oren slapen?
Mijn toestel zal ik pas rond 24 december ontvangen. Prijs 3519 euro en er zit nog een cash back op van 600 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
matrix79 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:36:
Hallo, toevallig op dit forum gebotst. Ik heb een TCL75x925 besteld in Frankrijk (ik ben van België). Ik heb altijd een samsung gehad, momenteel een 65 JS9500. Die begint vlekken in het scherm te vertonen en werd tijd om te vernieuwen. Ik ben weken aan het zoeken geweest ik wou eigenlijk de 8k Samsung kopen maar die is een pak duurder en ontbreekt dolby Vision. Via youtube en enkele sites kwam ik op deze TCL terecht. Ik heb de TCL nergens kunnen bekijken en ben ook niet vertrouwd met dat merk. Kan ik op mijn beide oren slapen?
Mijn toestel zal ik pas rond 24 december ontvangen. Prijs 3519 euro en er zit nog een cash back op van 600 euro.
Lijkt mij een prima deal! De X925 is het vlaggenschip van TCL, dus ik verwacht wel dat TCL er alles aan doet om een goede standaard neer te zetten. En Google TV + Dolby Vision support is een aanlokkelijk aanbod tov de concurrenten ja. Ik denk dat je een zéér goede aankoop hebt gedaan, zeker met die cashback. :)

Waar heb je de aankoop gedaan? En heb je meer info over de cashback?

Ik ben er benieuwd naar je ervaringen. Laat je dat hier weten?

[ Voor 3% gewijzigd door doobieters op 14-12-2021 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Hak schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:28:
[...]

Komt dit niet doordat de C715 geen 5GHz wifi heeft? Daardoor is de bandbreedte op wifi vrij beperkt.
De C715 heeft wel 5GHz wifi ondersteuning volgens de productspecificaties. Zie: https://www.tcl.com/globa...ompare.html/65C715/65C815

[ Voor 33% gewijzigd door doobieters op 14-12-2021 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
matrix79 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:36:
Waarom 8K en hoe ben je op de TCL uitgekomen? Het ding heeft 'maar' 240 dimming zones en (volgens TCL) 1000 nits piekhelderheid. Dat is voor dat geld echt niets bijzonders. Ter vergelijking: Samsung stopt in 8K 1920 dimming zones, in 4K 1000 zones en met het dubbele aan piekhelderheid. Mini-led en Dolby Vision klinkt leukt maar zegt verder vrij weinig. Wil je perse 8K, Android en Dolby Vison kijk dan eens naar de Sony ZH8 met 320 zones en ruim 2000 nits piekhelderheid. Naar mijn mening zijn de 4K X95J en QN9xA ook betere keuzes voor minder geld.

Overigens is er niets mis met TCL. LCD's van Sony en Samsung gebruiken ook panelen van CSOT/TCL. De hardware van de X925 is - voor dat geld - gewoon niet veel bijzonders op de speakers na misschien. Het is in feite een C825 met meer pixels. Er zijn betere alternatieven zowel op het gebied van hardware maar ook algehele beeldverwerking.

[ Voor 4% gewijzigd door benbaba op 15-12-2021 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matrix79
benbaba schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 23:53:
[...]

Waarom 8K en hoe ben je op de TCL uitgekomen? Het ding heeft 'maar' 240 dimming zones en (volgens TCL) 1000 nits piekhelderheid. Dat is voor dat geld echt niets bijzonders. Ter vergelijking: Samsung stopt in 8K 1920 dimming zones, in 4K 1000 zones en met het dubbele aan piekhelderheid. Mini-led en Dolby Vision klinkt leukt maar zegt verder vrij weinig. Wil je perse 8K, Android en Dolby Vison kijk dan eens naar de Sony ZH8 met 240 zones en ruim 2000 nits piekhelderheid. Naar mijn mening zijn de 4K X95J en QN9xA ook betere keuzes voor minder geld.

Overigens is er niets mis met TCL. LCD's van Sony en Samsung gebruiken ook panelen van CSOT/TCL. De hardware van de X925 is - voor dat geld - gewoon niet veel bijzonders op de speakers na misschien. Het is in feite een C825 met meer pixels. Er zijn betere alternatieven zowel op het gebied van hardware maar ook algehele beeldverwerking.
Waar hebt u dat gevonden van de 240 zones? Ik heb me vooral gebaseerd op deze review:
https://www.techradar.com/reviews/tcl-x925-mini-led-8k-tv
En
https://www.whathifi.com/reviews/tcl-65x925
In een bepaalde review las ik dat ze deze naast de Samsung qn900 hadden gezet en dat het beeld eigenlijk beter was op de tcl. Ik ga zeker eens kijken naar de Sony die u aanbeveelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matrix79
doobieters schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 23:10:
[...]

Lijkt mij een prima deal! De X925 is het vlaggenschip van TCL, dus ik verwacht wel dat TCL er alles aan doet om een goede standaard neer te zetten. En Google TV + Dolby Vision support is een aanlokkelijk aanbod tov de concurrenten ja. Ik denk dat je een zéér goede aankoop hebt gedaan, zeker met die cashback. :)

Waar heb je de aankoop gedaan? En heb je meer info over de cashback?

Ik ben er benieuwd naar je ervaringen. Laat je dat hier weten?
Ik heb hem besteld bij son-video op de pagina van de tv stond of staat een knop waar je een prijsvoorstel kon vragen. Ik heb toen 500 euro korting gekregen. Die 600 euro korting staat op alle sites vermeld die de tv verkopen in Frankrijk. Deze is enkel geldig als je daar woont. Mijn collega woont daar en ging de registratie doen 😀
Door onderstaand bericht ben ik nu wel aan het twijfelen 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
matrix79 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:31:
[...]

Waar hebt u dat gevonden van de 240 zones? Ik heb me vooral gebaseerd op deze review:
En
In een bepaalde review las ik dat ze deze naast de Samsung qn900 hadden gezet en dat het beeld eigenlijk beter was op de tcl. Ik ga zeker eens kijken naar de Sony die u aanbeveelt.
Probeer je niet blind te starten op het totaal aantal dimming zones. Dimming zones zijn nodig om blooming te corrigeren. Maar het aantal dimming zones zegt namelijk niks over de algehele beeldkwaliteit. Idemdito voor het aantal nits (helderheid, contrast dat interessant is voor HDR weergave). Kijk deze video maar eens: YouTube: Avoid These Mistakes! 4K TV Buying Guide Ends Confusion Stops the FOMO

Het kan zijn dat er simpelweg minder dimming zones nodig zijn om blooming tegen te gaan en de gewenste zwartwaarden na te streven. Maar dat is speculatie aan mijn kant.

Ik citeer even uit de review van What Hifi:

"The 75-incher has 240 zones.

Those backlights excite a Quantum Dot colour layer, behind an LCD panel that controls the light levels coming through.

All of which may seem a conceptually simple enough advance on the fewer zones, fewer lights of the past. But the many groups of mini LEDs allow extremely precise local dimming and, as we’ve found with other Mini LED sets from both TCL and Samsung, the effect is significant.

Indeed the technology achieves the same ability to display 0.001-nit brightness as OLED. It allows more stops of brightness than OLED, so a higher dynamic range and a brighter image available under daylight conditions. It achieves fully 100% of the DCI-P3 colour volume compared to around 70% for OLED. And there’s no risk of burn in with Mini LED."

Dus lang verhaal kort, minder dimming zones is dus niet gelijk aan slechtere beeldkwaliteit en/of zwartwaarden. :*)

Voor de beeldkwaliteit kun je een 'beeld' van vormen door veel reviews te lezen, dan zie je de dezelfde kritiekpunten en positieve punten terugkomen en vertrouw je op de 'wisdom of the crowd'.

Tot slot nog even over 8K. Ik heb zelf een 75 inch scherm gehad. Wat mij betreft is 8K alleen van meerwaarde op een scherm van 75 inch of meer en zelfs dan kun je er idd je twijfels bij zetten of het echt iets toevoegt, want kunnen jouw ogen het eigenlijk wel waarnemen? Maar dat gezegd hebbende.. je ziet op zo'n formaat echt alles, elke snorhaar bij wijze van. En het verschil tussen 1080p en 4k op 55 inch dat zie je dus echt wel hahahah.

[ Voor 38% gewijzigd door doobieters op 15-12-2021 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
matrix79 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:31:
[...]

En
In de review van Whathifi worden de zones vermeld. Het probleem van dergelijke 'reviews' is ook dat het geschreven is door een editor met enkel wat quotes van fabrikanten en wat termen. Er zijn geen fatsoenlijke metingen. De Amerikaanse R648 zal een goede referentie zijn. Los van het aantal zones is de helderheid ook mager. 1000 nits is echt het minimum wat je wilt voor HDR bij een LCD. Zoals gezegd doet de concurrentie het op beide gebieden een stuk beter. Ik zou kijken naar de QN92/93A welke ook een cashback heeft lopen in België. Dan krijg je ook een TCL (CSOT) paneel maar met betere hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matrix79
benbaba schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:04:
[...]

In de review van Whathifi worden de zones vermeld. Het probleem van dergelijke 'reviews' is ook dat het geschreven is door een editor met enkel wat quotes van fabrikanten en wat termen. Er zijn geen fatsoenlijke metingen. De Amerikaanse R648 zal een goede referentie zijn. Los van het aantal zones is de helderheid ook mager. 1000 nits is echt het minimum wat je wilt voor HDR bij een LCD. Zoals gezegd doet de concurrentie het op beide gebieden een stuk beter. Ik zou kijken naar de QN92/93A welke ook een cashback heeft lopen in België. Dan krijg je ook een TCL (CSOT) paneel maar met betere hardware.
Dank voor het advies. Voor mij is futureproof belangrijk omdat ik hoop om 6 jaar de tv te gebruiken. Daarom is Dolby Vision heel belangrijk. 8k is momenteel nog geen reden maar mss wel binnen een paar jaar. Ik bezit een ps5 mss later een xbox dus meerdere hdmi 2.1 poorten zijn ook belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
matrix79 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:31:
[...]

Dank voor het advies. Voor mij is futureproof belangrijk omdat ik hoop om 6 jaar de tv te gebruiken. Daarom is Dolby Vision heel belangrijk. 8k is momenteel nog geen reden maar mss wel binnen een paar jaar. Ik bezit een ps5 mss later een xbox dus meerdere hdmi 2.1 poorten zijn ook belangrijk.
En ben je er al aan uit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matrix79
Heb het filmpje over Fomo bekeken 😀 de tcl is ten vroegste terug op stock op 24 december. Hopelijk komen er nog wat reviews waarop ik me kan baseren. Heb zitten kijken naar de Sony Z9J die staat me aan helaas veel te duur. 4000 is mijn max budget.
Als ik mijn toestel heb zet ik zeker even mijn bevindingen op het forum.

• Berendo

Berendo

hey

Nog steeds geen update van postNL / Otto, helaas. Er stond levering binnen 3-5 werkdagen, zou je toch denken dat als ik zondag heb besteld ik wel ergens binnenkort een update zou krijgen.

We zullen zien!

Berendo

• benbaba
  • Niet online
matrix79 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:31:
[...]
Tv's bij Aldi hebben ook Dolby Vision want het staat tof op de doos. Dolby Vision zegt niets over futureproofing, enkel wat over dynamische metadata. Dat is vooral nuttig wanneer de tv een tone map roll-off moet toepassen omdat hij niet zo helder kan als de mastering/grading schermen. De hardware moet dus capabel zijn om beeldproblemen te voorkomen en (belangrijker) om zo veel mogelijk meerwaarde te bieden bij HDR. Hoe beter de hardware hoe beter de HDR prestatie.

Dolby Vision is vooral nuttig als de content goede DV mastering heeft (wat niet altijd zo is), de tv niet helder genoeg kan of als de dynamische tone mapping van de tv niet goed of nauwkeurig is. De high-end series van Samsung zijn in feite helder genoeg voor 1000 nit content zonder tone-mapping. Samsung forceert ook dynamische tone mapping voor extra helderheid/pop. Dolby Vision zou dan vooral het helderheidsniveau nauwkeurig dwingen.

De QN9xA heeft veel betere hardware: een veel hogere helderheid, meer dimming zones met betere local dimming, groter kleurvolume, bredere kijkhoeken en betere anti-glare. De QN95A geeft je 4x HDMI 2.1. De Sony ZH8 biedt ook meer dimming zones dan de TCL, betere local dimming, bredere kijkhoeken en een veel hogere helderheid. De X95J is m.i. ook een betere tv.

Voor 8K moet je binnen 1.2 meter zitten van 75 inch voor meerwaarde. Door de grotere pixeldichtheid moet de backlight nog krachtiger zijn om door te komen wat leidt tot een hoger stroomverbruik en een local dimming die nog harder moet werken met meer kans op imperfecties. Er is ook weinig native content, dus nog meer upscaling en je betaalt flink bij voor wat extra pixels. De X925 is verre van een slechte tv, maar m.i. alleen interessant als de prijs (een stuk) lager is dan de alternatieven van de concurrentie.

• doobieters
Berendo schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:59:
Nog steeds geen update van postNL / Otto, helaas. Er stond levering binnen 3-5 werkdagen, zou je toch denken dat als ik zondag heb besteld ik wel ergens binnenkort een update zou krijgen.

We zullen zien!
Je pakket moet vanuit Duitsland komen en het zal wel druk zijn bij de bezorgdiensten ivm Black Friday en de kerstperiode. Zal wel snel zichtbaar moeten worden voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNTeK
InEtVa schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:12:
[...]

Ligt het aan de scene of is het beeld wel heel erg blauw?
Zit hem denk ik meer in de camera van mijn Poco F3.. Ik zal binnenkort eens wat filmpjes opnemen met mijn Panasonic G9. Wellicht dat het wat meer recht doet aan hoe het er daadwerkelijk uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Nog een tip voor de mensen die een C715 of C815 hebben gekocht. Je kunt V660 als firmware handmatig installeren via een IMG bestand. Je krijgt dan wel een reset dus een wipe van al je apps en dergelijke, maar dat schijnt een enorme boost te geven aan de algehele beeldkwaliteit.

"Regarding v660, I 'think' there has been some improvement compared to v653.

What I am mostly noticing is a slight increase in definition, a slight increase in black edge detail lending to a slightly better depth perception of the image. Like there is a change to the 'black level' as overall, blacks are blacker.

Also the image motion appears a little smoother.
Dolby Digital did sound a bit more punchy, using toslink

I may not have noticed this before, but the volume slider fades out smoothly to the let rather than just simply disappearing. Maybe that's always happened, don't know.

Something else I noticed from flashing the iMG. I had to reinstall / setup (as expected) but the flash carried over my existing picture settings. I would have thought they would be reset too...

This may all be placebo, however there is definitely slightly higher black definition noticed.
Will stay on v660 now, though still do recommend v653 if needed. These are the best 2 versions so far"

[ Voor 64% gewijzigd door doobieters op 22-12-2021 11:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matrix79
Mijn tclx925 uiteindelijk gekocht bij BCC in Terneuzen. Bij Son Video werd hij constant uitgesteld. Eerste indruk is fantastisch. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d7KIs5N7nvaRFHebn9MOwedy0qQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6AUya8QXwrEMnFXEFUnKId9H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yrwnnAw0nPe0Wl9uXEK38d3Koq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pV16seZne93Sv0q0AUmLCJQc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
matrix79 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 15:48:
Mijn tclx925 uiteindelijk gekocht bij BCC in Terneuzen. Bij Son Video werd hij constant uitgesteld. Eerste indruk is fantastisch. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat een beest haha.

Ben benieuwd naar je verdere ervaringen en analyse. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Voor wie het interessant vindt, de TCL 2022 Press conference:

YouTube: TCL 2022 Inspire Greatness Global Press Conference

edit: TLDR: TCL komt met nieuwe Mini-LED TV's met 1000 dimming zones en 144hz refresh rate.

En hier nog een item met alle highlights van TCL:

YouTube: TCL X9 OD Zero, 98-inch XL under $8K, new 8-series mini-LED | Hands ...

[ Voor 53% gewijzigd door doobieters op 08-01-2022 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:32
Wordt deze tv ook in Europa verwacht klinkt heel erg interessant voor prijs. Maar heb het idee dat TLC weinig leeft in Europa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Amdwarrior schreef op maandag 28 maart 2022 @ 19:11:
Wordt deze tv ook in Europa verwacht klinkt heel erg interessant voor prijs. Maar heb het idee dat TLC weinig leeft in Europa.
C822/C825 is een Europese equivalent. Zelfde aantal dimming zones (128 55''), piekhelderheid (~1000 nits), SoC (MT9615), beeldprocessor (AiPQ), kleurbereik en feature certificering. Hier krijg je alleen een soundbar + webcam en Android R v.s. standaard speakers en Google TV daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
Hier hangt eindelijk de C715 in 65 inch:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YIOZ_bGtIDdFAqOdvKpDd2CnbXE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WPeYVWDmbWCTdtHbtMXEbTtn.jpg?f=fotoalbum_large

+ Formaat (65 inch)
+ Formfactor (strak design, nagenoeg ‘borderless’)
+ Haarscherp beeld, doet niet onder van duurdere merken
+ Poppende kleuren door QLED
+ Ondersteuning voor alle nieuwe normen (HDR10+, Dolby Vision en Atmos)
+ Zwart lijkt echt zwart (maar no match tegen OLED)
+ Android TV
+ Aanbod van apps
+ Voice control via Google Assistent
+ Geluid doet echt niet onder van een soundbar
+ Prijs / kwaliteit (€599 voor 65 inch)

- Traagheid van OS na tijd gebruik (one-button clean nodig via standaard app, daarna weer snel)
- Laag aantal nits (in hoeverre is HDR goed waar te nemen?)
- Microfoon op de TV zelf heeft eigen leven (via remote werkt perfect)
- Backlight bleeding linksboven bij het scherm (heel minimaal, maar wel aanwezig)
- Bij gewone TV kijken lijkt het geluid niet synchroon te lopen met beelden
- Gezichten zien er iets te ‘zonnebankachtig’ uit
- Beloofde update naar Android 11 Q4 2021 blijft uit

[ Voor 52% gewijzigd door doobieters op 29-03-2022 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
TCL heeft QLED-lcd-tv's met miniledbacklight aangekondigd voor de Europese markt. Daaronder bevindt zich het vlaggenschipmodel, de C93, een miniled-tv die 4k met 144Hz combineert en afhankelijk van de gekozen diagonaal 1080 of 1920 individueel dimbare zones heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-OWHzuC0oRXwzfzd4GtIHUPTNeg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HaYgJJHo1HQIu1NRcFPVrekG.jpg?f=fotoalbum_large

TCL C935: 75″ – €2,799 / 65″ – €1,899

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJDevotion1975
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-06 12:54
Als slaapkamertoestel nu de 65c715 in mijn bezit. Op de een of andere manier krijg ik de beeldscherminstellingen net niet helemaal lekker. Ook op internet bij de reguliere sites komt deze serie niet naar boven… Wie heeft zijn beeldinstellingen goed en wil ze delen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
DJDevotion1975 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:43:
Als slaapkamertoestel nu de 65c715 in mijn bezit. Op de een of andere manier krijg ik de beeldscherminstellingen net niet helemaal lekker. Ook op internet bij de reguliere sites komt deze serie niet naar boven… Wie heeft zijn beeldinstellingen goed en wil ze delen? Alvast bedankt!
Ik heb mijn beelscherminstellingen op de sportstand staan. Die is wat mij betreft veel beter en meer natuurgetrouw dan de standaard instellingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:49

Illusion

(the art of)

Ik probeer al een tijdje het verschil tussen de C en de P series te vinden, maar het wordt me niet echt duidelijk. Zou om een 43” voor de slaapkamer gaan, waar ik hem vooral ook niet al te fel wil hebben.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
Illusion schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 17:19:
Ik probeer al een tijdje het verschil tussen de C en de P series te vinden, maar het wordt me niet echt duidelijk. Zou om een 43” voor de slaapkamer gaan, waar ik hem vooral ook niet al te fel wil hebben.
Zo uit mijn hoofd is de P serie geen QLED?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwhooftman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-06 21:17
Sinds een paar dagen de 55C831 in huis, zeer tevreden mee. Mooi geluid (belangrijke reden voor aankoop), goed beeld, mooie bouwkwaliteit. Google TV snelheid voldoende, soms inderdaad iets vertraging bij bijv. volume wijzigen.

Iets last van verminderde helderheid bij niet recht kijken, en bij echt snelle scenes toch wat artefacten. Maar goed genoeg om te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
pwhooftman schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:56:
Sinds een paar dagen de 55C831 in huis, zeer tevreden mee. Mooi geluid (belangrijke reden voor aankoop), goed beeld, mooie bouwkwaliteit. Google TV snelheid voldoende, soms inderdaad iets vertraging bij bijv. volume wijzigen.

Iets last van verminderde helderheid bij niet recht kijken, en bij echt snelle scenes toch wat artefacten. Maar goed genoeg om te houden.
Bedoel je niet de C821? De Mini LED tv toch van TCL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:41
Mijn vader laatst een TCL 55c725 aangesmeerd, want las er veel goeds over.
Nu heb ik vandaag een poging gewaagd een sonos ray erop aan te sluiten. Maar goed werkend krijg ik het niet. Het nadeel van de Ray is dat hij enkel beschikt over een optische poort. Nu is die techniek natuurlijk zowat bejaard, maar blijkbaar staat dat voor TCL niet hoog op het lijstje.

Ik krijg wel geluid uit de speaker, maar ook uit de tv zelf. ik kan nergens een instelling vinden om de speakers uit te zetten. Nou kom ik via google niet veel verder, of het gaat over tv's met roku besturing, of het gaat over beams die via arc werken(heb het getest met een beam, en dat gaat prima) Iemand anders hier ervaring mee?

Het geluid op nul zetten resulteert in een audio logo met een streepje constant in beeld, en dan zouden ze het volume via de sonos app moeten bedienen.. Wat ik absoluut niet wil aangezien het voor hun gewoon plug and play moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Ik heb zelf de c715 dus ik kan wel even voor je kijken of ik wat voor je kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• conhen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-07 13:25

conhen

Anti-Wappie

Gisteren een nieuwe 55C731 aan de muur gehangen. Eerste wat opvalt is dat de base van dit toestel best wel dik is. Hij hangt dus iets verder van de muur dan mijn oude Samsung Plasma. Maar het stoort me eigenlijk niet. Zijn er hier meer gebruikers? Ben benieuwd naar ervaringen. Hij geeft mooi beeld, heeft zeer smalle bezels (óók onderzijde!) en wat ik graag eens wilde ontdekken: Google TV. Maar jah, we kijken toch overwegend met de Ziggo Next box.

Wat opvalt is dat de VESA op het onderste deel van de TV zit. Hierdoor komt de TV hoger te hangen dan de oude, waar die in het midden van het scherm zat. Hij hangt daardoor net wat te hoog naar mijn zin. Ik zal de het muurdeel van de beugel dus wat moeten laten zakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 19:57
Heeft iemand hier ervaring met de C835? Is nu voor een mooie prijs te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
conhen schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:04:
Gisteren een nieuwe 55C731 aan de muur gehangen. Eerste wat opvalt is dat de base van dit toestel best wel dik is. Hij hangt dus iets verder van de muur dan mijn oude Samsung Plasma. Maar het stoort me eigenlijk niet. Zijn er hier meer gebruikers? Ben benieuwd naar ervaringen. Hij geeft mooi beeld, heeft zeer smalle bezels (óók onderzijde!) en wat ik graag eens wilde ontdekken: Google TV. Maar jah, we kijken toch overwegend met de Ziggo Next box.

Wat opvalt is dat de VESA op het onderste deel van de TV zit. Hierdoor komt de TV hoger te hangen dan de oude, waar die in het midden van het scherm zat. Hij hangt daardoor net wat te hoog naar mijn zin. Ik zal de het muurdeel van de beugel dus wat moeten laten zakken.
Hoe bevalt ie na wat langer gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
earthknake schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:08:
https://techfi.nl/tcl-c83...herp-geprijsde-miniled-tv

Review ziet er goed uit! Zelf geen ervaringen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

earthknake schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:08:
Sinds vandaag in huis! Ik kijk al eventjes naar een miniLED TV, maar was niet onder de indruk van het aanbod en de prijzen. OLED is voor ons minder geschikt vanwege de lichtinval en het feit dat we geen verduisterende gordijnen hebben.

Omdat de 55C835 in de aanbieding was en de reviews positief heb ik de gok gewaagd en tot nu toe stelt de TV niet teleur. (Vervangt een 55” Sony Full HD LCD.)

Smart gedeelte gebruik ik overigens niet, omdat ik daar een AppleTV voor heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Dj-sannieboy op 09-11-2022 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 19:57
Dj-sannieboy schreef op woensdag 9 november 2022 @ 19:56:
[...]

Sinds vandaag in huis! Ik kijk al eventjes naar een miniLED TV, maar was niet onder de indruk van het aanbod en de prijzen. OLED is voor ons minder geschikt vanwege de lichtinval en het feit dat we geen verduisterende gordijnen hebben.

Omdat de 55C835 in de aanbieding was en de reviews positief heb ik de gok gewaagd en tot nu toe stelt de TV niet teleur. (Vervangt een 55” Sony Full HD LCD.)

Smart gedeelte gebruik ik overigens niet, omdat ik daar een AppleTV voor heb.
Klinkt goed!

Heb je geen last van coil whine (soort piep bij heel veel zwart in beeld)? Schijnt bij dit model vaak voor te komen.

Waar heb je hem gekocht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

earthknake schreef op woensdag 9 november 2022 @ 21:09:
[...]

Klinkt goed!

Heb je geen last van coil whine (soort piep bij heel veel zwart in beeld)? Schijnt bij dit model vaak voor te komen.

Waar heb je hem gekocht?
Nog geen coil whine kunnen ontdekken, maar heb er ook niet specifiek op gelet.

Heb ‘m bij BCC gekocht voor €899.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• conhen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-07 13:25

conhen

Anti-Wappie

doobieters schreef op maandag 7 november 2022 @ 18:27:
[...]

Hoe bevalt ie na wat langer gebruik?
Eigenlijk heel goed! Ik heb wel de meeste "beeldverbeterende" beeldverprutsers uitgezet. Met Dynamisch contrast zie je de backlight geregeld harder of zachter worden. Maar het is een bekend verschijnsel bij alle toestellen dat beeld verbeteringen beter uitgeschakeld kunnen worden. Naar mijn idee geeft de TV een mooi helder beeld met veel detail en natuurgetrouwe kleuren. Niet met van die knallende onnatuurlijke kleuren wat je in de winkels vaak ziet (speciale winkelstand staat uit).

Ik vind de Netflix, Prime en YouTube apps ook beter werken dan die van de Ziggo Next media box. Uitzondering is wel de Ziggo Go app in de TV zelf, die is echt waardeloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Voor de TCL C825 gebruikers:

Firmware update V8-T615T01-LF1V098 is bij mij een drama mbt switchen naar Dolby Vision of andere HDR formaten.

Met de nieuwe firmware is Dolby Vison IQ bij mij flets geworden en zijn er geen opties meer om het contrast in geavanceerde instellingen naar wens, hoger te krijgen.

Ben al weer terug gegaan naar voorgaande firmware V8-T615T01-LF1V083, waar Dolby Vision IQ nog wel naar eigen wensen aan te passen is.

[ Voor 26% gewijzigd door Montoya200x op 11-11-2022 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Voor diegenen die hun C825 ook willen downgraden:

Na installatie van V083, wordt V098 automatisch gepushed naar je TV, ook als je automatisch updaten uit hebt staan helaas.

Ondertussen hier opgelost, door gelijk vanaf V083 naar firmware V8-T615T01-LF1V096 te gegaan.

Deze is wat recenter dan V083 en verwerkt Dolby Vision IQ ook zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suren01
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:15
Iemand ervaringen met de 55 inch TCL P635? Momenteel €399 bij Coolblue en ziet er wel heel aantrekkelijk uit..
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste