Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Ik heb nu een lg van 2020 die 50" ips is waarbij ik enorm last heb van de onbestaande zwartwaarden (echt een ramp!)
Lijkt me dat je voor 99 euro nooit een buil kan vallen..killerbie schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:33:
Iemand ervaring met de P73? zie dat de 55" net in promotie is via Telenet voor 99EUR (mijn maandelijkse abbo betaald de werkgever).
Ik heb nu een lg van 2020 die 50" ips is waarbij ik enorm last heb van de onbestaande zwartwaarden (echt een ramp!)
Wel op zich wou ik dit niet doen, heb pas een 99EUR tv sinds 2 jaar.doobieters schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:00:
[...]
Lijkt me dat je voor 99 euro nooit een buil kan vallen..
Het toeval wil nu dat de werkgever de internet/gsm kosten op zich zal nemen, dus heb alvast voor de upgrade van Telenet One -> OneUp genomen (schilt 20EUR, voor de werkgever). Vandaar dus de keuze voor de tv..
Kan er gewoonweg nergens een degelijke review van vinden
Nog gebruik gemaakt van de deal?killerbie schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:58:
[...]
Wel op zich wou ik dit niet doen, heb pas een 99EUR tv sinds 2 jaar.
Het toeval wil nu dat de werkgever de internet/gsm kosten op zich zal nemen, dus heb alvast voor de upgrade van Telenet One -> OneUp genomen (schilt 20EUR, voor de werkgever). Vandaar dus de keuze voor de tv..
Kan er gewoonweg nergens een degelijke review van vinden
Ja hoor, heb dus voor 99EUR de tv na enkele dagen in ontvangst mogen nemen.
Ik had ervoor een 49" 2020 LG tv met een IPS scherm, waar ik een Chromecast met google tv aan had (hou niet van webos).
De reden dat ik een nieuwe wou was dat ik net iets groter wou maar vooral de belabberde zwartwaarden (waren letterlijk donker blauw).
Moet zeggen dat ik heel tevreden ben, heb bij opstart enkele hickups en haperingen gehad waarna ik alle energiebesparende zaken heb uitgezet. Toestel werkt naar behoren, en is visueel echt een enorme upgrade. Voor mij was het verschil net als van crt -> fullhd (heb zo de overstap gedaan jaren geleden).
Google tv werkt prima en redelijk vlot (net als bij de Chromecast met google tv). Ik kijk zelf regelmatig naar films via stremeo en dat werkt prima, ook bij 10bit hdr+ streams (hangt sterk van de bron af).
De Lg televisie heb ik trouwens voor 150EUR verkocht en de Chromecast voor 40EUR.
Had op zich het idee deze op mijn slaapkamer te monteren, maar vond dat een beetje teveel van het goede (heb het eerder verkocht om er van af te zijn).
[ Voor 10% gewijzigd door killerbie op 27-12-2022 15:02 ]
Wat doe ik verkeerd ?
Je vraag is wat onduidelijk. Kun je het probleem iets duidelijker formuleren?miccie schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:40:
Heb een google tv 43C635 als slaapkamer toestel, nu wil ik een app installeren , en dit lukt maar niet heb van de 10GB 1.4 in gebruik, verwijder eerst een app kies is viaplay hetzelfde, viaplay terug plaatsen lukt dan ook niet meer.
Wat doe ik verkeerd ?
Is dat :
V8-T615T03-LF1V503.000493
of
V8-T615T03-LF1V474.000418
Montoya200x schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:01:
@Superman Op welke firmware zit je nu voor je TCL C835, waar je dit probleem nu mee hebt ?
Is dat :
V8-T615T03-LF1V503.000493
of
V8-T615T03-LF1V474.000418
:strip_exif()/f/image/NiBmKJ4b4QS8JrwwFS4XB7Fq.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb je tv geprobeerd te resetten?conhen schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:14:
Mijn C735 heeft ook een update gehad. Nu krijg ik ineens galm omdat de speaker meedoen, terwijl ik die normaal uit heb staan (op 1 omdat op 0 altijd dat mute-symbool in beeld staat). Als ik nu het geluid zachter wil zetten met de AB van de TV komt er RECEIVER in beeld, en gebeurt er niks...
Welke chipset heeft je C715 ?doobieters schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:58:
Jullie krijgen tenminste nog updates.. De beloofde Android 11 update voor mijn C715 blijft uit..
Is dat de R851T02 ?
Laatste OTA firmware update (met Android 11) voor R851T02:
V8-R851T02-LF1V722.000038
Maar of je deze krijgt, is blijkbaar afhankelijk van je project ID.
Ik zit op V8-R851T02-LF1V625.018435Montoya200x schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:58:
[...]
Welke chipset heeft je C715 ?
Is dat de R851T02 ?
Laatste OTA firmware update (met Android 11) voor R851T02:
V8-R851T02-LF1V722.000038
Maar of je deze krijgt, is blijkbaar afhankelijk van je project ID.
Waar slaat dat op met die project ID? En hoe kom ik daar achter? En wat betekent het?
Apparaatvoorkeuren >> Over >> Productinformatie
Blijkbaar bepaalt het “Project ID” ook mee, of je OTA firmware update naar je gepushed wordt.
Heb je de TCL Home app op je telefoon al gebruikt, want daar zit in de profiel sectie ook een setting, voor firmware updates.
Spreekt voor zich dat je dan zowel op je TV en telefoon, met hetzelfde TCL account ingelogd moet zijn.
Als dat niet werkt, misschien een keertje met TCL contact opnemen, waarom op jouw C715 nog geen Android 11 beschikbaar is, terwijl enkele andere regio’s in de wereld, deze al wel ontvangen.
Gister de update doorgevoerd maar tot nu toe eigenlijk geen veranderingen gemerkt. Helaas doet HDMI CEC i.c.m. m’n AppleTV 4k (2nd gen) het nog steeds niet. Het heeft tot een paar updates terug wel gewerkt.Superman schreef op maandag 13 februari 2023 @ 16:48:
Mijn tcl 835 is na die update vandaag niet donker meer met Dolby Vision met xsx streaming. Overdag was het net zo donker als snachts waardoor ik frustraties kreeg.
[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 23-02-2023 22:29 ]
We komen van een LG 50" Plasma 1080p.
(ik kijk amper tv, en m'n vrouw ziet het verschil met een betere en duurdere 65 inch toch niet)
Mocht iemand die overwegen:
2 afstandsbedieningen - hier snap ik het nut niet echt van, eentje is bluetooth en de andere alleen IR.
Maar de powerbutton op de bluetooth AB is dan weer alleen IR.
Google TV - werkt uitstekend, zelfs sneller dan Chromecast met Google TV
HDMI-CEC met PS4 en Marantz receiver werkt, de receiver gaat aan als de TV wordt aangezet.
Andersom niet getest. De PS4 gaat aan zodra de PS4 source wordt gekozen.
ARC met Marantz receiver werkt.
De TV doet zelfs met optical-out Dolby Digital Plus naar Dolby Digital downmixing, iets wat de Chromecast met Google TV niet kan.
Dus als je een non-HDMI receiver hebt dan krijg je nog steeds 5.1.
Zo'n beetje alle beeldverbetering (verslechtering imo) is uit te zetten.
Ingebouwde Google TV bevat amper onnodige apps, alleen een TCL app en de gebruikelijke streamings apps zoals Netflix, Prime etc.
Een TCL account/aanmelding is helaas nodig om de TV te gebruiken.
De afstandsbedieningen zijn niet programmeerbaar voor zover ik weet.
De usermanual is om te lachen, daar staat in veel verschillende talen totaal niets in, ook niets over de afstandsbedieningen en de eventuele verschillen.
Dus al met al wel een goede koop geweest?Frag1le schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 16:52:
Hier de goedkope TCL 65" P635 nu een ruime week in gebruik.
Komen van een LG 50" Plasma 1080p.
(ik kijk amper tv, en m'n vrouw ziet het verschil met een betere en duurdere toch niet)
Mocht iemand die overwegen:
2 afstandsbedieningen - hier snap ik het nut niet echt van, eentje is bluetooth en de andere alleen IR.
Maar de powerbutton op de bluetooth AB is dan weer alleen IR.
Google TV - werkt uitstekend, zelfs sneller dan Chromecast met Google TV
HDMI-CEC met PS4 en Marantz receiver werkt, de receiver gaat aan als de TV wordt aangezet.
Andersom niet getest. De PS4 gaat aan zodra de PS4 source wordt gekozen.
ARC met Marantz receiver werkt.
De TV doet zelfs met optical-out Dolby Digital Plus naar Dolby Digital downmixing, iets wat de Chromecast met Google TV niet kan.
Dus als je een non-HDMI receiver hebt dan krijg je nog steeds 5.1.
Zo'n beetje alle beeldverbetering (verslechtering imo) is uit te zetten.
Ingebouwde Google TV bevat amper onnodige apps, alleen een TCL app en de gebruikelijke streamings apps zoals Netflix, Prime etc.
Een TCL account/aanmelding is helaas nodig om de TV te gebruiken.
De afstandsbedieningen zijn niet programmeerbaar voor zover ik weet.
De usermanual is om te lachen, daar staat in veel verschillende talen totaal niets in, ook niets over de afstandsbedieningen en de eventuele verschillen.
Vooralsnog wel, of deze het zo lang gaat uithouden als de LG (13 jaar, die het overigens nog 100% doet) moeten we nog zien.doobieters schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 16:54:
[...]
Dus al met al wel een goede koop geweest?
Laat je het over 13 jaar hier even weten?Frag1le schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 16:59:
[...]
Vooralsnog wel, of deze het zo lang gaat uithouden als de LG (13 jaar, die het overigens nog 100% doet) moeten we nog zien.
In other news:
'TCL gaat voorbij aan LG en was tweede grootste tv-maker in 2022'
Zie frontpage: nieuws: 'TCL gaat voorbij aan LG en was tweede grootste tv-maker in 2022'
[ Voor 33% gewijzigd door doobieters op 24-02-2023 17:01 ]
Dat was mijn trigger om even een snelle ervaring achter te laten.doobieters schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 17:01:
[...]
Laat je het over 13 jaar hier even weten?
In other news:
'TCL gaat voorbij aan LG en was tweede grootste tv-maker in 2022'
Zie frontpage: nieuws: 'TCL gaat voorbij aan LG en was tweede grootste tv-maker in 2022'
!remindme 13 years
Mijn vraag : Is dit een try out , waar kopers met problemen lang wachten op reacties van TCL , of zijn jullie ervaringen met de servicebalie / garantie-afhandelingen snel en goed afgehandeld ?
Zelf geen ervaring met de garantieafhandeling van TCL, maar de TV's van TCL zijn zeker geen try out. Dit is een grote TV fabrikant die laatst zelfs LG voorbij heeft gestreefd in afzet. In principe is de winkel waar je het koopt verantwoordelijk voor je garantieafhandeling, dus ik zou me er niet teveel zorgen om maken. Voor dat prijsverschil zou ik wel een risico durven lopen.joephilips schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 06:38:
Ik ben op zoek naar een grote tv . Nu is er een 98 inch TCL 98C735 10000 euro goedkoper tov de concurrentie
Mijn vraag : Is dit een try out , waar kopers met problemen lang wachten op reacties van TCL , of zijn jullie ervaringen met de servicebalie / garantie-afhandelingen snel en goed afgehandeld ?
Ik vond wel : TCL levering nederland
Conclusie : - 2019 was de start van levering TVs van TLC naar EU.
- via poolse assemblage lijn (?)
en : https://nl.hardware.info/...terdeur-in-tcl-televisies
( o , het is een chinese fabrikant)
Aan doobieters , ik las in jouw forumposts dat je het verschil uitlegt van C en P letters en van
verschillende cijfers , ( bv 731/735 = zijn dezelfde TVs) in de modelbenamingen.
Zou het mogelijk zijn om dit in jouw startpost te vermelden ? Alle info is welkom , en evt. aanvullingen
of verbeteringen via medetweakers kunnen meer inzicht geven in de productrange van TCL.
Soms zijn er vergelijkingstests met TLC te vinden op tweakers.
Ik kijk naar 77-86 inch TVs , lastig = geen TLC , prijzen lopen synchroon hoog op met deze nice market.
Alleen in 98 inch :
Slechts 3 :
uitvoering: LG G2 OLED evo Gallery Edition 97" Zilver
LG G2 voor 22999 euro
uitvoering: Samsung Neo QLED QN90A 98" Zwart
Samsung voor 14999 euro
en de TLC :
uitvoering: TCL 98C735 Zwart
Alleen bij media markt voor 3999 euro.
Wat is het verschil tussen een C of P scherm , of een 7 serie en 9 serie ?
Onderstaande weergeeft het een en ander.joephilips schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 11:49:
Wat is het verschil tussen een C of P scherm , of een 7 serie en 9 serie ?
:strip_exif()/f/image/Y11LdTAPHlmSxb5IpFu6a0il.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sjDNutIJKkoM9iLHqUQhqCUi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UOwWftjxrElgcXrwbvkBUk6U.jpg?f=fotoalbum_large)
Setup:
TCL 65C731 tv met een Sony Bravia HT-IS100
Ik wil het geluid van mijn TV via deze dolby set laten gaan.
Echter via HDMI werkt het niet (heb HDMI ARC poort gebruikt)
instellingen op tv geprobeerd met digitaal en auto.
Alleen via optical (Toslink) krijg ik geluid over deze set echter is het volume dan weer niet te regelen.
tenzij je 2 afstandsbedieningen gebruikt...
Iemand tips?
Bij AndroidTV kan je onder Instellingen >> Geluid, de audio uitgang van de TV op ARC zetten. Waar dat zit bij GoogleTV, zul je zelf even moeten uitzoeken.
Ondersteund je Sony ARC, gezien deze al aardig op leeftijd is ?
Echter staat in het menu van de Sony wel de optie geluid via HDMI.
Ook de SEC koppeling gaat niet helemaal goed bij die 2, hij gaat wel keurig mee uit en aan bij de tv.
Alleen het geluid is niet te regelen via de TCL remote (alle 2
is die aanbieding voor de C nog te bestellen ?
Zou dit toestel als extra op zolderkamer willen. Dolby Vision is een troef voor die prijs. Las dat de helderheid niet zo hoog is, maar nu staat er een Panasonic plasma, die energie vreet.
Als zwart ook zwart is, is dit een serieuze kandidaat 😊
Staat bij een vriend van mij. Heerlijk scherm en naar mijn idee was zwart ook echt zwart.Matey schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:26:
Hoe zijn de zwartwaardes van een C635?
Zou dit toestel als extra op zolderkamer willen. Dolby Vision is een troef voor die prijs. Las dat de helderheid niet zo hoog is, maar nu staat er een Panasonic plasma, die energie vreet.
Als zwart ook zwart is, is dit een serieuze kandidaat 😊
nieuws: TCL kondigt nieuwe tv's aan met meer dimmingzones en 240Hz-modus
Voor xsx kan je ook vorige serie kijken als er goede deals zijn omdat 240hz echt een pc functie is.
Zojuist het contact formulier via de Nederlandse versie van de TCL website gebruikt, maar ik kreeg al snel een reactie van een extern bedrijf (letmerepair.be) dat zij geen TCL tv's meer repaireren en zij verwijzen mij door naar de winkel van aankoop.

Op de Nederlandse website voor die TV zie ik alleen een software versie staan uit mei 2022, dan zullen ze alsnog de update krijgen naar de recente versie gok ik. En op de buitenlandse websites lijk ik geen software te kunnen vinden.
Iemand hier misschien een idee wat het probleem zou kunnen zijn of hoe ik TCL kan contacteren? Zie wel een telefoonnummer staan, maar heb geen goede ervaringen met eerstelijns hulp.
Wie heeft de TCL 98C735 (98 inch) gekocht? Ik wil hem ook bestellen, maar ik kan geen showroom in Nederland vinden, dus ik ben erg benieuwd hoe hij er in het echt uitziet.
YouTube: Unboxing and installing the 98C735 TCL TVOden schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:50:
Hallo allemaal,
Wie heeft de TCL 98C735 (98 inch) gekocht? Ik wil hem ook bestellen, maar ik kan geen showroom in Nederland vinden, dus ik ben erg benieuwd hoe hij er in het echt uitziet.
Bedankt maar ik had heel veel video geizen en ik wil hem in real life zien, testen, of gamen. Heeft hem iemand ?
Hier doet HDMI CEC (Soundbar) het ook niet (TCL 55C731), paar updates geleden wel. Soms ook geen geluid, wel bij opnieuw uit- en weer inschakelen of het opnieuw inpluggen van de HDMI-kabel. Kabel al een keer vervangen maar lijkt toch echt iets van firmware te zijn (zelfde setup werkt wel met een Google TV chromecast in de TCL, alleen is er geen code beschikbaar om de TV zelf dan uit te schakelen).Dj-sannieboy schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:04:
[...]
Gister de update doorgevoerd maar tot nu toe eigenlijk geen veranderingen gemerkt. Helaas doet HDMI CEC i.c.m. m’n AppleTV 4k (2nd gen) het nog steeds niet. Het heeft tot een paar updates terug wel gewerkt.
Enigszins irritant, aangezien we nu over de soundbar heen moeten richten. Heeft wel als voordeel dat de peuter hem nu niet meer aan kan zetten.
Inmiddels weer wat updates verder (V562), nu lijkt het weer te werken. Hopelijk blijft het ook werken.Dagion schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 18:24:
[...]
Hier doet HDMI CEC (Soundbar) het ook niet (TCL 55C731), paar updates geleden wel. Soms ook geen geluid, wel bij opnieuw uit- en weer inschakelen of het opnieuw inpluggen van de HDMI-kabel. Kabel al een keer vervangen maar lijkt toch echt iets van firmware te zijn (zelfde setup werkt wel met een Google TV chromecast in de TCL, alleen is er geen code beschikbaar om de TV zelf dan uit te schakelen).
Enigszins irritant, aangezien we nu over de soundbar heen moeten richten. Heeft wel als voordeel dat de peuter hem nu niet meer aan kan zetten.
Ga je die als huiskamer TV gebruiken? Met dat formaat heb je waarschijnlijk andere bedoelingen. Voor permanent zakelijk gebruik: "bezint eer ge begint..."Oden schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:50:
Foto's?Oden schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:28:
Ik heb hem besteld en ik ben super tevreden, Top ding met Super mooi "Dark" kleur.
Holy f.. wat een unit hahaha..
Veel kijkplezier er van!
Bedanktdoobieters schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:46:
[...]
Holy f.. wat een unit hahaha..
Veel kijkplezier er van!
Een paar vragen: hoe ver zit je van de tv af en hoe zijn de kijkhoeken?
Verder zag ik dat je een oled tv in de verkoop hebt. Is het beeld vwb zwartwaardes e.d. dan geen stap terug?
En als laatste, niet helemaal onbelangrijk in deze tijd, het stroomgebruik. TCL geeft voor deze tv 540w op. Gebruikt de tv dat ook daadwerkelijk?
Bedankt trouwens voor het posten van de foto's.
Is de meerprijs voor de C735 tov de C635 voor haar de moeite waard? Ze doet niet gamen en kijkt voornamelijk gewoon TV. Is TCL sowieso een handig merk voor senioren?
Een vriend van mij heeft de 55 inch C635 en dat is echt een topding. Prachtig beeld en ook mooi in design.. Aanrader, zeker voor dat geld nu bij bol.com.. (486€)Spurlie schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:43:
Mijn moeder wil haar oude Panasonic plasma TV graag vervangen. Goed is goed genoeg dus hoeft geen premium kwaliteit te zijn en daarnaast lijkt mij dat GoogleTV als besturingssysteem voor haar het handigste is, dus zo kwam ik bij de TCL 55C635 uit (nav review hier op tweakers). Deze is nu voor onder de 500 te krijgen. De opvolger is volgens mij de 55C735, die voor wat meer dan 600 Euro te krijgen is.
Is de meerprijs voor de C735 tov de C635 voor haar de moeite waard? Ze doet niet gamen en kijkt voornamelijk gewoon TV. Is TCL sowieso een handig merk voor senioren?
Ik heb zelf een C715 en ben ook erg tevreden over de beeldkwaliteit.
[ Voor 4% gewijzigd door doobieters op 02-06-2023 12:03 ]
Wel nog een vraagje: ik dacht dat live tv pauzeren (want kijkt met ci++ module) mogelijk was als je usb schijf eraan gekoppeld hebt, maar als we op pauze knop tijdens live tv duwen zegt de tv functie niet beschikbaar. Werkt dit gewoon niet of moet ik nog iets anders doen?
Gewoon kabel tv via ci++ module. Iemand enig idee?
Anders twijfel ik om de tv retour te sturen.
[ Voor 10% gewijzigd door Spurlie op 14-06-2023 20:17 ]
Ziggo ?Spurlie schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:16:
Gewoon kabel tv via ci++ module.
Naar welke zenders kijkt je moeder over het algemeen en kijkt ze voornamelijk Live TV ?
Want via o.a.de Android TV app van Ziggo, wordt Live TV van de onderstaande zenders, ondertussen al in 1080p weergegeven in de app.
Dus misschien het overwegen waard, om je moeder deze app te laten gebruiken.NPO 1, 2, 3
RTL 4, 5, 7, 8
SBS6
Veronica/Disney XD
Net5
Ziggo Sport
https://tweakers.net/nieu...enders-door-in-1080p.html
https://community.ziggo.n...go-GO-TV-app/ba-p/1176949
ik heb een vraag hoever zit je van de tv af en is het ook minder scherp?, ik zit namelijk zelf ook te denken aan een wat grotere tv
Hallo Steen,Steenw schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 18:09:
[...]
ik heb een vraag hoever zit je van de tv af en is het ook minder scherp?, ik zit namelijk zelf ook te denken aan een wat grotere tv
ik hen ongeveer 5 meter van de bank tot TV en beeld is superscherp, ik heb ook nog mijn 77 OLED TV en Zwarte kleur op TCL zit super goed en ik kan hem met OLED vergelijken.
Kwam 'm tegen bij de Mediamarkt in Amersfoort! Daar staat ie.Oden schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:50:
Hallo allemaal,
Ik denk dat Oden inmiddels voorzien isSteveedge schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:33:
[...]
Kwam 'm tegen bij de Mediamarkt in Amersfoort! Daar staat ie.
Ohh echt waar, ik ben daar ook geweest meer dan mand geleden en geen TV boven 83 inch gezienSteveedge schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:33:
[...]
Kwam 'm tegen bij de Mediamarkt in Amersfoort! Daar staat ie.
Hi Oden, ik had je hier kort geleden ook wat vragen gesteld vwb de tcl, maar niet dmv een quote, dus ws niet opgemerkt.Oden schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 20:03:
[...]
Hallo Steen,
ik hen ongeveer 5 meter van de bank tot TV en beeld is superscherp, ik heb ook nog mijn 77 OLED TV en Zwarte kleur op TCL zit super goed en ik kan hem met OLED vergelijken.
Maar inmiddels heb ik de tcl ook aan de muur hangen ter vervanging van een beamer en dat bevalt super.
Zelfs de kijkhoeken vallen me heel erg mee, waar ik een beetje bang voor was omdat ik wat dichterbij zit.
Vraag: hoe is bij jou de egaliteit van het beeld en het zgn dirty screen effect, bij mij is dat nl wel goed zichtbaar op een egaal wit en grijs testbeeld. Dit is trouwens niet te zien tijdens het normale gebruik en zal wel inherent zijn aan lcd/ledschermen.
Verder een super tv, had ik veel eerder moeten doen
Velke test app gebruik jij ? Ik heb nog niks qua "Dirty effect" opgemerkt, ik kan vandaag gelijk testen.Rivak schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:34:
[...]
Hi Oden, ik had je hier kort geleden ook wat vragen gesteld vwb de tcl, maar niet dmv een quote, dus ws niet opgemerkt.
Maar inmiddels heb ik de tcl ook aan de muur hangen ter vervanging van een beamer en dat bevalt super.
Zelfs de kijkhoeken vallen me heel erg mee, waar ik een beetje bang voor was omdat ik wat dichterbij zit.
Vraag: hoe is bij jou de egaliteit van het beeld en het zgn dirty screen effect, bij mij is dat nl wel goed zichtbaar op een egaal wit en grijs testbeeld. Dit is trouwens niet te zien tijdens het normale gebruik en zal wel inherent zijn aan lcd/ledschermen.
Verder een super tv, had ik veel eerder moeten doen
Voor mij kijkhoeken zijn perfect, ik zie geen kleur veranderingen als ik stukje links of rechts zitten. Einigste wat ik had nog niet getes is input lag.
Het dirty screen effect, verticale vage donkere strepen, zijn het eigenlijk ook niet echt, maar wel een licht wolkerig beeld in fullscreen wit en grijs gradaties.Oden schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:22:
[...]
Velke test app gebruik jij ? Ik heb nog niks qua "Dirty effect" opgemerkt, ik kan vandaag gelijk testen.
Voor mij kijkhoeken zijn perfect, ik zie geen kleur veranderingen als ik stukje links of rechts zitten. Einigste wat ik had nog niet getes is input lag.
Maar dit is niet te zien bij normaal tv kijken.
Op de foto's lijkt het trouwens erger dan de werkelijkheid.
:strip_exif()/f/image/LAr5sbqdODStGHiq5OJ9K4qy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rOcWNUtm34Q5I6rUhmozTwQA.jpg?f=fotoalbum_large)
Het gaat bij om de 85c845 & 65c731 beide hetzelfde probleem.
Je kunt ook proberen je cache ed op te schonen via TV Guard. Misschien helpt dat?Metmet schreef op maandag 19 juni 2023 @ 21:29:
Hoi wie heeft ervaring met de TCL tv het Google besturingssysteem steeds crashed. De tv valt uit of het beeld gaat flikkeren en loopt vast. Moet dan opnieuw opgestart worden. Heeft iemand hier ook ervaring mee?
:strip_exif()/f/image/fecBUqvRUaRTxAvFBYl4E5nL.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik wil overstappen naar de Nvidia Shield Pro. De ingebouwde Android presteert goed wat betreft YouTube en applicaties (na het tuning natuurlijk), maar met de Samba-server via de Play Store Netwerk Managers is het een drama. De mediaspeler valt constant uit en de browsers op Android TV zijn niet goed. Ik denk dat het het beste is om over te stappen naar de Shield of Apple TV 4K, of om een Intel NUC aan te sluiten.Metmet schreef op maandag 19 juni 2023 @ 21:29:
Hoi wie heeft ervaring met de TCL tv het Google besturingssysteem steeds crashed. De tv valt uit of het beeld gaat flikkeren en loopt vast. Moet dan opnieuw opgestart worden. Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Android TV tuning: YouTube: I Fixed My Android TV!
Ik heb de test met de video die je had gestuurd uitgevoerd en op dit moment kan ik niet zeggen dat ik enkele wazige velden of artefacten zie. Er is wel een lichte gloeilijn onder de tv die verdwijnt als ik op de bank ga zitten (dus het hangt af van de kijkhoek). Het grijs ziet er ook goed uit.Rivak schreef op maandag 19 juni 2023 @ 16:16:
[...]
Het dirty screen effect, verticale vage donkere strepen, zijn het eigenlijk ook niet echt, maar wel een licht wolkerig beeld in fullscreen wit en grijs gradaties.
Maar dit is niet te zien bij normaal tv kijken.
Op de foto's lijkt het trouwens erger dan de werkelijkheid.[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/NoN5qM7JjqiEfp58OCIZeQSF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iV2LUzccsnClQVH3S2w0X1QA.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij mij leek het dan nl wat erger. Maar wellicht ben ik gewoon een mierenn#uker 😉.
Iig superbedankt voor de moeite.
Ik ga na 8 uur nog een keer in donker testenRivak schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:55:
Ziet er idd goed uit. Zou je het vanavond ook nog een keer in het donker kunnen testen?
Bij mij leek het dan nl wat erger. Maar wellicht ben ik gewoon een mierenn#uker 😉.
Iig superbedankt voor de moeite.
Ziet er bij jou idd goed uit. Ook de 10%, die bij mij toch flink wat wolkeriger is.Oden schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:43:
gisteren snachts twee extra testen gedaan en volgens mij ziet alles keurig uit
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Waarschijnlijk verschilt dat per paneel en heb jij een betere te pakken.
Bedankt iig weer voor het uit testen.
Super bedankt voor de Tip!!! Probleem is opgelost.doobieters schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:23:
[...]
Je kunt ook proberen je cache ed op te schonen via TV Guard. Misschien helpt dat?
[Afbeelding]
Hey wat goed om te horen! Om de zoveel tijd even zo'n opschoonactie doenMetmet schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 18:34:
[...]
Super bedankt voor de Tip!!! Probleem is opgelost.
Een van de reviews heeft het over 800*400 maar dit lijkt me extreem breed voor een vesa mount...
Mijn huidige vesa mount kan tot 600mm
Aap!
Je komt meer (bruikbare en positieve) reviews tegen van de 98R754. Maar dat lijkt een higher end model dan de C735.
De prijs is nog steeds 3333,- euro en best interessant, maar ik twijfel nog steeds :-).
Andere optie is een beamer, maar die heeft nadelen die een TV niet heeft.
Aap!
Gekocht bij Mediamarkt en daar wilde ze mij ook een kalibratie pakket verkopen voor 100 euro.
Maar niet gedaan en nu op zoek naar de beste calibratie instellingen.
Op de Site van TCL is een app te downloaden genaamd TCL IPQ engine echter alleen voor Iphone.
Beetje raar als je een Android tv koopt je dan gebruk dient te maken van een Iphone app.
Iemand al zitten spelen met diverse instellingen ?
Tips en truuks zijn zeer welkom.
Alvast bedankt.
Mooie tv. Geniet er van.Jefferson043 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 19:00:
Overstag gegaan om de TCL 55C735 te kopen.
Gekocht bij Mediamarkt en daar wilde ze mij ook een kalibratie pakket verkopen voor 100 euro.
Maar niet gedaan en nu op zoek naar de beste calibratie instellingen.
Op de Site van TCL is een app te downloaden genaamd TCL IPQ engine echter alleen voor Iphone.
Beetje raar als je een Android tv koopt je dan gebruk dient te maken van een Iphone app.
Iemand al zitten spelen met diverse instellingen ?
Tips en truuks zijn zeer welkom.
Alvast bedankt.
Had je trouwens scherp dat de C735 en de C731 dezelfde TV is?
Wellicht had je niet gezien dat je voor bijna hetzelfde geld een 65 inch had?
uitvoering: TCL 65C731 Zwart
Ik denk dat het stutter is, want zie het ook in gewone shots (beeld stopt precies even). Ofwel is het de ingebouwde youtube app, want avatar op disney+ ging wel goed.
Voor de rest is de TV wel top qua beeld. Geluid is decent, maar ik heb 2 grote vloerspeakers die ik gebruik via een Denon versterker (ARC).
Iemand tips om judder/stutter te verminderen op TCL's?
Mijn 85c84 is VESA 600*400, dus die 800*400 zal wel verkeerd zijn.harmageddon schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:43:
Heeft iemand de Vesa mount afstanden van de 55C635 en de 55P735?
Een van de reviews heeft het over 800*400 maar dit lijkt me extreem breed voor een vesa mount...
Mijn huidige vesa mount kan tot 600mm
Also, if anyone owns the C845 (preferably the 55"), how is it?
No difference. Only sales region.Deathex schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:45:
Anyone knows what the difference is between C843 and C845? The former is on sale by different companies (Coolblue, Bol, etc.), while the latter is only available from Mediamarkt or Amazon, and there isn't any information online. Is this some regional variant code, meaning no actual difference, or is there something different?
Als het een Android TV app is en de betreffende TV draait ook Android TV, dan zou ik niet weten waarom het niet zou werken.Sefaex schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:49:
Werkt de t-mobile tv app op de recente TCL modellen ?
[ Voor 8% gewijzigd door Dj-sannieboy op 25-07-2023 13:50 ]
Schijnt nu wel een goede deal te zijn: https://nl.pepper.com/aan...google-tv-283194#comments
Ja die app is beschikbaar op TCL 835Sefaex schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:49:
Werkt de t-mobile tv app op de recente TCL modellen ?
The tv is good, I have the 85”.Deathex schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:45:
Anyone knows what the difference is between C843 and C845? The former is on sale by different companies (Coolblue, Bol, etc.), while the latter is only available from Mediamarkt or Amazon, and there isn't any information online. Is this some regional variant code, meaning no actual difference, or is there something different?
I had judder/stutter, but the setting was enabked standard.
I disabled it and it is fluent now (at least on oar with samsung 75Q80 that we had).
Mooi exemplaar, echter na het installeren van de pootjes en 'm aansluiten aan de wcd geen beeld. Alleen een lichte backlight. TV reageert op afstandbediening, echter na minuten nog steeds geen "doorstart". Een reset geprobeerd door de stekker minstens 1 minuut los te koppelen mocht niet baten.
Balen dus. Voor ik de situatie aan MM voorleg, heeft iemand hier een idee? Wat zou ik nog kunnen proberen?
Uitleg graag.Eric_Cantona schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:59:
…TV reageert op afstandbediening
Zodra je op een knopje op de afstandsbediening drukt, knippert het ledje onder de tv. Dus het lijkt echt een beeldschermprobleem te zijn.
Je kan niet meer doen dan contact opnemen met de winkel. Dit lijkt een DOA en moeten ze maar onwisselen.Eric_Cantona schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 08:47:
[...]
Zodra je op een knopje op de afstandsbediening drukt, knippert het ledje onder de tv. Dus het lijkt echt een beeldschermprobleem te zijn.
Moet zeggen dat ik wel tevreden ben van mijn TCL (85C845).
Soms zie je wel artifacts, maar dat kan mogelijks ook in youtube zitten (kijken vooral dat, nog wat Disney+ en netflix). Op andere streamingdiensten ondervind ik geen artifacts, bij het zeldzame live tv ook niet. Dat is dan via een Horizon box.
Ja, eigenlijk meteen ook gedaan. Buiten een soft reset ga ik niet teveel pielen.Engineer Stewie schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:42:
[...]
Je kan niet meer doen dan contact opnemen met de winkel. Dit lijkt een DOA en moeten ze maar onwisselen.
Nu bijna 4 dagen later nog geen oplossing. Dagelijks contact gezocht, maar ze geven vrij slecht thuis. Geen MediaMarkt meer voor mij.