Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Kijk nogal graag horror films die graag willen donker zijn ,en op mijn oudere sony lcd tv worden die niet goed weergegeven in 4k hdr.
Donker is gewoon grijs,niet naar te kijjen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hunter98X
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:19
Gisteren de stap gemaakt om een TCL 803 te bestellen, daarbij ook een TCL TS8111 soundbar om het helemaal compleet te maken, kom van een 1080p 46 inch naar 55 inch 4k, ik hoop hem morgen thuis te krijgen, zeer benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theodor
Hunter98X schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:59:
Gisteren de stap gemaakt om een TCL 803 te bestellen, daarbij ook een TCL TS8111 soundbar om het helemaal compleet te maken, kom van een 1080p 46 inch naar 55 inch 4k, ik hoop hem morgen thuis te krijgen, zeer benieuwd!
Wij ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wkrooshof
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-05 11:42
MiskentTalent schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 18:50:
Heb de TV draaiend tcl 65803, maar ik heb v018 nog op mijn tv, en ga ik naar update's dan krijg ik er zijn geen update's beschikbaar momenteel,

xminator heeft dezelfde tv en die heeft v028 er op hoe zou dat kunnen?
Begrijp ik goed dat je van Philips bent geswitched naar de TCL 65C803? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Aziraphale schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:52:
Ik ben in de markt voor een 43" C64 TV, maar zie die met verschillende "eindnummers" voorbij komen. Zo heb je de 43C643, 43C645 en 43C649. Mijn indruk is dat het bij alledrie om dezelfde TV gaat, alleen kom je ze met wat zoekwerk op TCL sites voor verschillende landen tegen. Specs lijken echter steeds hetzelfde te zijn.

Klopt deze conclusie?
Ja, de 843 en 845 (en ook de 841, verkocht in het buitenland) zijn exact dezelfde TV's. Al zijn er inmiddels wel twee hardwarerevisies, waarbij de meest recente wordt aangeduid met "X2". Ik heb sinds vorige week een 65C843X2 en deze identificeert zich in de menu's als een 845.

[ Voor 0% gewijzigd door BamSlam_ op 28-02-2024 13:57 . Reden: Typo verholpen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-06 07:29
BamSlam_ schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:48:
[...]

Ja, de 843 en 845 (en ook de 841, verkocht in het buitenland) zijn exact dezelfde TV's. Al zijn er inmiddels wel twee hardwarerevisies, waarbij de meest recente wordt aangeduid met "X2". Ik heb sinds vorige week een 65C843X2 en deze identificeert zich in de menu's als een 845.
Waar heb je die X2 gekocht als ik vragen mag ,ben zelf ook op zoek.
Heb bij Coolbleu gevraagd of ze wilden kijken voor een X2, maar die gast vertelde dat hun alleen X1 hadden,
Wilde morgen bij de Mediamarkt gaan vragen.

Heb al een 55C845 staan waar ik op game,maar dat is een van de eerste dus X1,maar ben er erg tevreden over.

[ Voor 8% gewijzigd door GRAD85 op 28-02-2024 21:37 ]

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-06 05:53
Heb ik je bang gemaakt voor het geluid en toch maar een soundbar gekocht? Goede reviews zag ik, en zeker niet duur. Ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
GRAD85 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 21:35:
Waar heb je die X2 gekocht als ik vragen mag ,ben zelf ook op zoek
Bolletje.

• Theodor
Wat zijn je bevindingen over dit toestel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunter98X
maxtrash schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:25:
[...]

Heb ik je bang gemaakt voor het geluid en toch maar een soundbar gekocht? Goede reviews zag ik, en zeker niet duur. Ben benieuwd
Haha ja een beetje wel, ik hebm nu enkele dagen in huis maar het verschil tussen geluid van de tv en die speakers is wel groot. Voor het geld vind ik het een aanrader. De bass is goed alleen sommige hoge tonen zouden wat sterker mogen, al moet ik hem nog wel afstellen met de build in equalizer op de tv.

• Hunter98X
Theodor schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:52:
[...]

Wat zijn je bevindingen over dit toestel?
Ja ik ben er echt ontzettend blij mee, het werkt redelijk vloeiend, ik had hem zelf wat sneller verwacht wat betreft het reageren op de afstandsbediening, daar zit wel een kleine delay in van soms enkele honderd mili seconden.

Wat beeld betreft is het echt super, ik heb voor Dolby Vision het op de preset dobly vision dark staan en dat bevalt me nog niet zo, het is dan wel erg donker en niet zo helder. Daar moet ik ook nog even naar kijken. Maar SD en HDR zien er echt schitterend uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theodor
Mooi dan denk ik dat het ook deze word...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter98X
Theodor schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 22:07:
Mooi dan denk ik dat het ook deze word...
Laat even weten hoe hij bevalt, ben er benieuwd naar.
Ik heb nu sinds een paar dagen wel wat problemen met de soundbar, wanneer ik de tv een tijdje niet gebruik en de soundbar dus geen geluid doorvoert lijkt het wel dat hij er mee stopt. Wanneer ik na daarna tv of iets ga kijken en pas het geluid aan reageert de soundbar er niet op. Heb al in de settings gekeken maar enige oplossing was voor mij om de tv helemaal uit te zetten en weer aan te zetten.

Heb wat opgezocht op internet, maar er blijken meer mensen last van te hebben. Ga dat voor lief nemen omdat ik verder gewoon erg tevreden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecb1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-02 02:48
Hunter98X schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:24:
[...]

Laat even weten hoe hij bevalt, ben er benieuwd naar.
Ik heb nu sinds een paar dagen wel wat problemen met de soundbar, wanneer ik de tv een tijdje niet gebruik en de soundbar dus geen geluid doorvoert lijkt het wel dat hij er mee stopt. Wanneer ik na daarna tv of iets ga kijken en pas het geluid aan reageert de soundbar er niet op. Heb al in de settings gekeken maar enige oplossing was voor mij om de tv helemaal uit te zetten en weer aan te zetten.

Heb wat opgezocht op internet, maar er blijken meer mensen last van te hebben. Ga dat voor lief nemen omdat ik verder gewoon erg tevreden ben.
Jij hebt het hier over het geluid, maar ik ben erg benieuwd naar jouw of ieders ervaring qua beeld. Het valt mij op dat in YouTube-video's de kleuren van het beeld van TCL-tv's vaak nogal sterk naar een hoog gehalte aan rood neigen, in verschillende beeldstanden ook.
Is bijv in een video van de c805 ook duidelijk te zien, wat bij mijn weten dezelfde tv is qua beeldscherm.
Persoonlijk vind ik dat echt een afknapper, zeker als het gaat om de weergave van de huidskleur. Ik prefereer de meest natuurlijke kleuren.
Dus, hoe ervaar jij de kleuren? En zijn er genoeg opties om eea af te stellen naar zoveel mogelijk natuurlijke/ware kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb een tijdje geleden een 43C645 als test TV aangekocht, enkel en alleen omdat deze alle beschikbare HDR formaten ondersteund.

Maar mijn TV loopt om de haverklap vast, als zijnde, geen beeld meer via een externe HDMI poort (ongeacht welke), en de stekker eruit is het enige wat dat weer (even) hersteld.

Nu hang ik heel veel verschillende media spelers aan de TV, dus daarin zit het probleem niet. Deze doen het verder ook probleemloos aangesloten op een andere TV. HDMI kabels ook al diverse keren vervangen, maar niets mag baten.

TV is bijgewerkt naar de laatst beschikbare firmware.

Iemand anders die dit ook herkent?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EffeRondhangen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02:00
Gtrider schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 21:08:
[...]

Ik denk aan een netjes geplakt stukje zwarte isolatie tape. Overigens gaan deze LED lampjes soms zomaar vanzelf uit. De center speaker er wat meer voor zetten zou ook helpen, maar dan zit de speaker voor de IR ontvanger.
Op mijn c735 branden deze leds alleen als ik de tv microfoon via de schakelaar achterop de tv heb uitgeschakeld. Via instellingen/apps/systeem apps de app Google uitschakelen verlost je van de ledjes (en van google assistant ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Thanks, vroeg me al af waarom die ledjes op mijn C845X2 af en toe branden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Toch maar de TCL QLED 55C843 gekocht en stuit op een probleem met mijn nokia 8010 box.
Weergave is 720p 60hz en kan ook niets anders instellen,iemand een tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-06 11:53
Nu sinds ongeveer 2 weken de 65C845X2 up & running en qua beeld (en geluid ook zeker eigenlijk) heel erg tevreden. Waar ik sinds een paar dagen nu wel tegenaan loop is dat de tv zichzelf om de zoveel tijd lijkt in te schakelen. Als ik dan 's ochtends beneden kom, staat de tv op het homescreen of in sfeerstand.

Heb al de instellingen van de verschillende HDMI-ingangen gecontroleerd, maar kon daar eigenlijk niks vinden. Op internet kwam ik tegen dat het een bug met de auto shut off instelling zou kunnen zijn, die in plaats van uit, de tv juist in zou schakelen en dat als je de functie uit schakelde, dat de tv dan uit zou blijven. Ook dit heeft niet geholpen.

Zijn er nog anderen met dit probleem? Of mensen die ook maar enig idee hebben hoe ik dit op kan lossen of in welke richting ik beter zou kunnen zoeken qua instellingen veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Zijn er soms verborgen hdmi settings op een tcl tv,ben al uren bezig om 4k te krijgen op mijn nokia 8010 box.
720p 60 hz staat hij op en krijg hem er niet vanaf.....ben al uren bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-06 05:53
Frustrerend, kan je niet echt helpen maar meestal volgt de TV wat er op de box ingesteld staat dus zou het eerder in de nokia zoeken. En misschien een andere kabel proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwibox
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 02:16
hardware-lover schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:23:
Ik heb een tijdje geleden een 43C645 als test TV aangekocht, enkel en alleen omdat deze alle beschikbare HDR formaten ondersteund.

Maar mijn TV loopt om de haverklap vast, als zijnde, geen beeld meer via een externe HDMI poort (ongeacht welke), en de stekker eruit is het enige wat dat weer (even) hersteld.

Nu hang ik heel veel verschillende media spelers aan de TV, dus daarin zit het probleem niet. Deze doen het verder ook probleemloos aangesloten op een andere TV. HDMI kabels ook al diverse keren vervangen, maar niets mag baten.

TV is bijgewerkt naar de laatst beschikbare firmware.

Iemand anders die dit ook herkent?
Ja!

Ik heb de 65c645. Beeld zelf is prima, maar toestel loopt regelmatig vast. Met name bij wisselen van input HDMI naar kabel tv en andersom om. Soms zo erg dat de stekker eruit moet om er weer leven in te krijgen...

Ding komt van de MM en is al een paar maanden oud, zit er wel over te denken om er over te gaan klagen want ik ben er wel een beetje klaar mee inmiddels ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@kwibox, daar komt de mijne ook vandaan. Was een aanbieding op dat moment.

Oké, is misschien toch geen toeval dan. Wel erg vervelend omdat de TV nu als "monitor" geen dienst kan doen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-06 09:24
Die van mij loopt ook af en toe vast, weliswaar geen 65c645 maar een 43p635. Niet specifiek bij het wisselen van input, want dit doe ik vrij weinig, maar gewoon bij het zappen. Stroomstekker er uit en er weer in en de boel werkt weer.

Overigens ben ik nog steeds in contact met TCL over mijn back-button probleem. Heb nu wat documenten op moeten sturen, wie weet komt er een omruiling o.i.d. aan.
Volgens hun moet het gewoon werken. We gaan het zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Heb de TCL QLED 55C843 (2023) en moet zeggen super strak beeld.
Het enigste probleem wat ik heb is met kodi want een dikke hdr van zo een 60 gig loopt gewoon vast.
Aan de wifi snelheid zal het niet liggen 500/mbs dus ja ik snap het niet zo goed(bron snelheid te traag)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 2080528

Hunter98X schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:24:
[...]
Ik heb nu sinds een paar dagen wel wat problemen met de soundbar, wanneer ik de tv een tijdje niet gebruik en de soundbar dus geen geluid doorvoert lijkt het wel dat hij er mee stopt.
Dat is een Auto Stand-by, doet onze Samsung Q990B ook na ongeveer 20 minuten, met de AB weer aanzetten is de enige optie en nee dit is niet uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Anoniem: 2080528 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:42:
[...]

Dat is een Auto Stand-by, doet onze Samsung Q990B ook na ongeveer 20 minuten, met de AB weer aanzetten is de enige optie en nee dit is niet uit te zetten.
Het is niet mogelijk om de tv een signaal naar de soundbar te laten sturen zodat de soundbar uit standby komt?
Als beide uit staan en ik zet de tv aan, dan wordt de soundbar namelijk wel automatisch ingeschakeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

boratnl schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:08:
[...]

Het is niet mogelijk om de tv een signaal naar de soundbar te laten sturen zodat de soundbar uit standby komt?
Als beide uit staan en ik zet de tv aan, dan wordt de soundbar namelijk wel automatisch ingeschakeld.
Correct :)

Dat lukt alleen met rechtstreeks aangesloten rand-apparaten zoals bijvoorbeeld een PlayStation of Xbox, met alleen de TV zou je die eerst uit/aan moeten zetten en dan zal vanzelfsprekend de soundbar ook weer aanspringen of je gebruikt de AB van de soundbar.

HDMI-CEC zijn nooit vriendjes geweest, zelfs niet met identieke merken :(:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theodor
TCL QLED 55C843 soundbar samsung op e-arc aangesloten cec staat aan en krijg geluid.
Tv uitzetten en dan weer aanzetten geluid via soundbar doet het niet meer.
Moet de tv (google tv) opnieuw opstarten om geluid uit de sounbar te krijgen.
Als iemand een tip heeft hoor ik het graag...
Opgelost door een rotte hdmi kabel van soundbar naar de tv te vernieuwen.

[ Voor 11% gewijzigd door Theodor op 10-03-2024 18:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrcold07
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16-12-2024
Vandaag de knoop doorgehakt en gekozen voor de C849 die, naar wat ik terug kan vinden, gelijk is aan de c845/c843.
Toen we in Mediamarkt naar de c845 zijn gaan kijken waren we snel verkocht aan de kwaliteit van beeld die je krijgt voor dit budget.

Blij de lg 50up75006lf die we ooit via Telenet kregen te kunnen weg doen want ik was toen na 1 week al niet teverden met dit toestel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrcold07
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16-12-2024
Een dag later en wauw wat een tv!

Heb al de instellingen van op avforums gebruikt en alles ziet er nog beter uit.

Enkel youtube kids is veel te helder wanneer het een puur wit scherm is.
Nog even zoeken waar ik dit zou kunnen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
Ben sinds een paar dagen op zoek naar een nieuwe televisie als vervanging van mijn beamer (geen ruimte voor in het nieuwe huis helaas).

Al snel viel mijn oog op TCL wegens de ''bang voor buck'', veel en goed beeld voor relatief scherpe prijzen.

Nu twijfel ik tussen de C931 (935) en C803 (805).

De laatstgenoemde is 100 euro duurder momenteel, en heeft 1300 nits als ik het goed heb, tegenover 2000 voor de 931. Als ik deze tegenover elkaar zit vind ik alleen maar standaard antwoorden bij Coolblue waarbij ik twijfel aan de inhoudelijke adviezen op de site, deze lijken me iets teveel A.I. geschreven.

uitvoering: TCL QLED 65C931 (2022) Zwart

uitvoering: TCL 65C803

Is er iemand die nog iets anders opvalt ten positieve of negatieve van de ene of andere televisie? Het lijkt me dat ik met één van de twee sowieso een goede aankoop doe voor mijn budget (1100-1200). LG OLED ook nog een tijdje voor gekeken, maar die zitten wel echt weer iets te hoog in het budget en ik ontvang 's ochtends en 's middags wel redelijk wat licht in de kamer waardoor ik liever voor een QLED met miniled techniek wil gaan.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theodor
Heb zelf de 55inch en ben er dik tevreden over prachtig beeld, ook in de middag met zon in de kamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:56
Royeboi schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 00:53:
Ben sinds een paar dagen op zoek naar een nieuwe televisie als vervanging van mijn beamer (geen ruimte voor in het nieuwe huis helaas).

Al snel viel mijn oog op TCL wegens de ''bang voor buck'', veel en goed beeld voor relatief scherpe prijzen.

Nu twijfel ik tussen de C931 (935) en C803 (805).

De laatstgenoemde is 100 euro duurder momenteel, en heeft 1300 nits als ik het goed heb, tegenover 2000 voor de 931. Als ik deze tegenover elkaar zit vind ik alleen maar standaard antwoorden bij Coolblue waarbij ik twijfel aan de inhoudelijke adviezen op de site, deze lijken me iets teveel A.I. geschreven.

uitvoering: TCL QLED 65C931 (2022) Zwart

uitvoering: TCL 65C803

Is er iemand die nog iets anders opvalt ten positieve of negatieve van de ene of andere televisie? Het lijkt me dat ik met één van de twee sowieso een goede aankoop doe voor mijn budget (1100-1200). LG OLED ook nog een tijdje voor gekeken, maar die zitten wel echt weer iets te hoog in het budget en ik ontvang 's ochtends en 's middags wel redelijk wat licht in de kamer waardoor ik liever voor een QLED met miniled techniek wil gaan.
De 75 inch van de c93x heeft problemen met de zijkanten geloof ik (voor de meesten valt dit niet op). Gezien je 65 inch variant gaat zou ik sowieso voor de 93x gaan, bijna 2x zoveel dimming zones en is ook een iets hogere serie. Nadeel bij TCL is de updates die uitblijven, dit geldt dus ook voor de 80x alleen die is dan wel een jaartje nieuwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecb1
Ik heb de C803 gekocht en vandaag geïnstalleerd.

Probleem:
Het beeld wordt willekeurig om de zoveel tijd even een paar seconden zwart (en soms daarna ook even een seconde wit), terwijl het geluid doorloopt.
Weet nog niet of ik dat alleen met tv kijken heb, via de CI+module. Lijkt me geen signaalprobleem, anders zou het geluid ook wel weggevallen zijn.
Laatste software, aansluitingen in orde, stekker in/uit gedaan.

Iemand met dezelfde ervaring en een oplossing daarvoor?

[ Voor 74% gewijzigd door ecb1 op 14-03-2024 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecb1
ecb1 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:26:
Ik heb de C803 gekocht en vandaag geïnstalleerd.

Probleem:
Het beeld wordt willekeurig om de zoveel tijd even een paar seconden zwart (en soms daarna ook even een seconde wit), terwijl het geluid doorloopt.
Weet nog niet of ik dat alleen met tv kijken heb, via de CI+module. Lijkt me geen signaalprobleem, anders zou het geluid ook wel weggevallen zijn.
Laatste software, aansluitingen in orde, stekker in/uit gedaan.

Iemand met dezelfde ervaring en een oplossing daarvoor?
UPDATE:
Het gebeurt idd alleen met tv-kijken, via de CI+module dus. Die module is in orde, die heb ik altijd probleemloos in gebruik.
Wellicht kan deze tv niet goed met zo'n module overweg?

Kijkt er hier iemand tv (TCL) via zo'n module en zo ja, gaat dat goed of ook problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
ecb1 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 02:59:
[...]

UPDATE:
Het gebeurt idd alleen met tv-kijken, via de CI+module dus. Die module is in orde, die heb ik altijd probleemloos in gebruik.
Wellicht kan deze tv niet goed met zo'n module overweg?

Kijkt er hier iemand tv (TCL) via zo'n module en zo ja, gaat dat goed of ook problemen?
Ja ik. Gaat prima. Heb alleen een ander model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecb1
Blueflame_Core schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 08:18:
[...]

Ja ik. Gaat prima. Heb alleen een ander model.
OK.
Welk model heb jij?

Via een ander forum las ik dat het een bekend probleem is, maar tegelijkertijd reageerde iemand anders dat het bij hem prima werkte.

Overigens is deze tv nog niet officieel door Ziggo gecertificeerd, maar dat hoeft niet per se een probleem te zijn.
Gaat mij erom of het een defect is of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-06 00:04
Ik ben alleen bekend met Duitse modellen die soms in NL worden verkocht waarbij een waarschuwing bij stond dat ze mogelijk conflicteren met die module..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecb1
Het zou nu zomaar opgelost kunnen zijn.
Vannacht en overdag de stekker uit de tv gehad en ook de CI+module verwijderd.
Bij thuiskomst alles weer aangesloten en nu een half uur lang nog geen probleem gehad.
Kennelijk hadden beide een langere reset nodig dan ik gisteren heb gedaan, terwijl dat al lang genoeg leek, normaal gesproken.

Nu afwachten of het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueBird022
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-06 15:39
SiNTeK schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:03:
[...]

Heb je specifieke voorbeelden uit die forums? Wellicht kan ik het checken op mijn C845X2, maar zoals gezegd.. Ik heb nergens last van.

Update cyclus is niet top nee, maar er is een levendig Telegram kanaal waar alle TCL updates verschijnen. Via de update bot kun je gemakkelijk de juiste update opzoeken, deze vervolgens downloaden en installeren via USB. Let wel, op eigen risico.. Heb dus zelf mijn C825 daarmee om zeep geholpen. :X Er ging iets mis tijdens de firmware update. Over het algemeen gaat het overigens wél goed.

TCL Update Discussion: https://t.me/tclupdates_discussion
TCL Updates: https://t.me/tclupdates
Firmware TCL Bot: @FirmwareTCLbot
SiNTek,

Ik heb een vraag. Hoe weet wanneer je een TCL C845 met de Pentonic 700 chip hebt ( zelfde als TCL C803 ) en wanneer ee TCL C845 met de oudere ?

Ik zie wel de TCL C845 ( Juni 2023 ) en de TCL C843 ( oktober 2023 ). Hoe weet ik zeker welke het is ? Hoe ben jij hier achter gekomen ? Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueBird022
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-06 15:39
@SiNTeK

Ik heb een vraag. Hoe weet wanneer je een TCL C845 met de Pentonic 700 chip hebt ( zelfde als TCL C803 ) en wanneer ee TCL C845 met de oudere ?

Ik zie wel de TCL C845 ( Juni 2023 ) en de TCL C843 ( oktober 2023 ). Hoe weet ik zeker welke het is ? Hoe ben jij hier achter gekomen ? Ik hoor het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-06 07:29
Ten eerste staat het aan de zijkant op de doos op een witte sticker.
En je kunt het zien aan de firmware,de oude X1 heeft T615T03 en de nieuwe T653T01.
Wat nog makkelijker is dat de X1 Android 11 heeft en de nieuwe Android 12.

Heb ze namelijk allebei,een 55 X1 C845 uit april 2023 en een 75 X2 C843 september 2023

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conhen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-06 08:46
Theodor schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:34:
Het enigste probleem wat ik heb is met kodi want een dikke hdr van zo een 60 gig loopt gewoon vast.
Aan de wifi snelheid zal het niet liggen 500/mbs dus ja ik snap het niet zo goed(bron snelheid te traag)
Uitgaande van een film van 1,5 uur is 60GB zo'n 40GB per uur, en dus meer dan 11MB per seconde.
Dat is echt wel een hele kluif om stabiel door een wifi verbinding te krijgen. Zeker als die gedeeld wordt door meerdere clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
conhen schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:17:
[...]

Uitgaande van een film van 1,5 uur is 60GB zo'n 40GB per uur, en dus meer dan 11MB per seconde.
Dat is echt wel een hele kluif om stabiel door een wifi verbinding te krijgen. Zeker als die gedeeld wordt door meerdere clients.
Apple tv eraangehangen via Lan werkt super nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcthans
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 02:48
Theodor schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:34:
Daar verkijk je je denk ik op. Al deze tv's hebben hetzelfde euvel, een 100mbit nic in 2023. Dus de wifi is vaak idd sneller dan op de lan poort. En ik heb ook 4K Dolby vision rips met boven de 100mbit in sommige scenes, zowel de wifi als lan beginnen te bufferen. Een wifi verbinding kan best pieken hebben van 400/500. en ook best stabiel zijn. Toch zitten er flinke dips in, en met het kleine buffertje dat een TV app aanhoudt heb je dan toch echt buffer lag bij zulke zware rips.

Met een externe shield pro (en dus 1gb lan) werkt het perfect. Mijn broer heeft het opgelost met een lan adapter die via usb 3 werkt en dan heeft hij 1gb lan. maar dan zit je nog misschien met een te hoge doorvoer bitrate in je TV.

Die shield kan ik iedereen toch wel aanraden. En het mooiste is dat mijn bejaarde ouders ook direct met de shield alles konden, het is immers 1 op 1 met de google tv software die ze al gewend waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkeboel
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-05 13:09
Beste tweakers is dolby vision netflix enz ook zo donker bij jullie heb namelijk de tcl 55c845 gehat en de 50c805 in bijde toestellen was dolby vision erg donker ook echt goed donker vergelijken met me lg c2 op me oled was juist super licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 02:46
gekkeboel schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:42:
Beste tweakers is dolby vision netflix enz ook zo donker bij jullie heb namelijk de tcl 55c845 gehat en de 50c805 in bijde toestellen was dolby vision erg donker ook echt goed donker vergelijken met me lg c2 op me oled was juist super licht
Had ik ook met vorige generatie enige oplossing is Xbox Series X apps gebruiken die wel een maximale helderheid heeft en snachts kan ik weer naar interne apps switchen omdat die lage helderheid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkeboel
Kijk heb ze bijde terug gestuurd jammer dat tcl nooit fixt op zig Was ik zeer tevreden over de 'tv ma zonder dolby is het een no go voor mij extern media player of wat u zegt superman xbox zou probleem verhelpen of is het dan alleen hdr10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 02:46
gekkeboel schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:52:
Kijk heb ze bijde terug gestuurd jammer dat tcl nooit fixt op zig Was ik zeer tevreden over de 'tv ma zonder dolby is het een no go voor mij extern media player of wat u zegt superman xbox zou probleem verhelpen of is het dan alleen hdr10
Ik heb geen Netflix meer en kan het niet testen maar probeer ergens een externe player te bemachtigen om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkeboel
Superman schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:05:
[...]

Ik heb geen Netflix meer en kan het niet testen maar probeer ergens een externe player te bemachtigen om te testen.
Gebruik zelf nokia 8010 voor dolby ben weer in de markt voor anders tv zonder de oled dimming meuk anders w8 dit jaar af wat 2024 gaat brengen laat ik tcl samsung mooi links liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Heb een 55C843 en geen last van donker dolby vision..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkeboel
Theodor schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:33:
Heb een 55C843 en geen last van donker dolby vision..
Mmm vreemd heb er namelijk bij alle 2 gehat 805 en de 845 doe ik iets niet goed denk ik instelling ? Power saving mode hat ik wel uitgezet ma op de 845 ken jé ook niet je helderheid aan passen in dolbyvision alles is Grey out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNTeK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:09
gekkeboel schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 22:12:
[...]
Mmm vreemd heb er namelijk bij alle 2 gehat 805 en de 845 doe ik iets niet goed denk ik instelling ? Power saving mode hat ik wel uitgezet ma op de 845 ken jé ook niet je helderheid aan passen in dolbyvision alles is Grey out
Ik herken het ook niet. Een 85C845X2 ingesteld volgens 'kalibratie settings' van AV Forum: https://youtu.be/jP_MAmb1HtA?si=9EzdbOGRP5oZGHbc. Heb de TV altijd op Dolby Vision 'Dark' staan en nooit problemen. De twee andere Dolby Vision modes, en zeker IQ 'knallen' mij te hard.

30x Denim G-G 410 Wp & Enphase IQ8M OW / Nissan Leaf ZE1 40kWh / Wallbox Quasar [V2G] / Easee Home / Itho Daalderop Amber 95 / Atlantic Explorer v4 270L [alternatieve airco]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkeboel
SiNTeK schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 07:51:
[...]

Ik herken het ook niet. Een 85C845X2 ingesteld volgens 'kalibratie settings' van AV Forum: https://youtu.be/jP_MAmb1HtA?si=9EzdbOGRP5oZGHbc. Heb de TV altijd op Dolby Vision 'Dark' staan en nooit problemen. De twee andere Dolby Vision modes, en zeker IQ 'knallen' mij te hard.
Mmmm nu begin ik tog echt weer te twijfelen om de tcl tog ma terug te halen of even w8 op 2024 version en er tog ma even meer mee te klooten alls jullie er geen last van hebben doe ik tog wat fout bedankt voor info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theodor
rcthans schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 22:16:
[...]

Daar verkijk je je denk ik op. Al deze tv's hebben hetzelfde euvel, een 100mbit nic in 2023. Dus de wifi is vaak idd sneller dan op de lan poort. En ik heb ook 4K Dolby vision rips met boven de 100mbit in sommige scenes, zowel de wifi als lan beginnen te bufferen. Een wifi verbinding kan best pieken hebben van 400/500. en ook best stabiel zijn. Toch zitten er flinke dips in, en met het kleine buffertje dat een TV app aanhoudt heb je dan toch echt buffer lag bij zulke zware rips.

Met een externe shield pro (en dus 1gb lan) werkt het perfect. Mijn broer heeft het opgelost met een lan adapter die via usb 3 werkt en dan heeft hij 1gb lan. maar dan zit je nog misschien met een te hoge doorvoer bitrate in je TV.

Die shield kan ik iedereen toch wel aanraden. En het mooiste is dat mijn bejaarde ouders ook direct met de shield alles konden, het is immers 1 op 1 met de google tv software die ze al gewend waren.
lan adapter had ik ook nog liggen,even getest en dezelfde video gaat nu als een speer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcthans
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 02:48
Theodor schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 15:06:
[...]

lan adapter had ik ook nog liggen,even getest en dezelfde video gaat nu als een speer..
Goed om te weten, ook op de usb poort is blijkbaar bespaard op onze C843 is nog gewoon een usb 2.0 en dat in 2023 model. maar dan is dus theoretisch 480mbps haalbaar met een lan adapter. Dat zou toch nog genoeg moeten blijven de komende jaren :P Fijn dat het in ieder geval werkt, welke adapter heb je er voor gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theodor
TPLink model ue300 haal bijna 890 mbps,wel usb 3.0 poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:15
Zou een usb 3 wifi adapter ook werken? Overweeg nu een tcl 85c845 en ik heb echt snelle wifi thuis. Geen zin om een kabel te trekken naar de tv..

Of kan ik beter eerst gewoon de tv zo proberen? Ik gebruik plex en kijk meestal videobestanden kleiner dan 20 gb per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:19
warcow schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:56:
Zou een usb 3 wifi adapter ook werken? Overweeg nu een tcl 85c845 en ik heb echt snelle wifi thuis. Geen zin om een kabel te trekken naar de tv..

Of kan ik beter eerst gewoon de tv zo proberen? Ik gebruik plex en kijk meestal videobestanden kleiner dan 20 gb per uur.
Mijn TCL 98C735 doet ca. 600Mbit op wifi AX (2 radios) Was nooit een beperking voor 4K streams. Gewoon proberen zou ik zeggen.
Ik ben zelf overigens overgestapt op een AppleTV 4K omdat ik framedrops had met de TCL NLZiet app en Infuse zoveel lekkerder werkt dan de mediaspeler van TCL. De Apple TV 4K doet trouwens 1200Mbit op dezelfde plek.

[ Voor 4% gewijzigd door connos op 28-03-2024 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warcow
Heb nu een 86qned916qa hangen maar die gaat retour ivm enorme vertical banding (bijna in elke scene zichtbaar) en slecht contrast.

Ik twijfel dan tussen de
98c735 voor 2500 euro
100u7kq (hisense) voor 3300 euro
98c805 voor 3499 euro

Of de 85c845 voor 1800 euro

Zo hangt de huidige 86” erbij, 100 inch wordt waarschijnlijk een beetje krap. Dan zit er denk ik tussen dat lelijke raampje en de tv nog 5cm en ook 5 cm tussen de tv en mijn meubel. Ook zitten de speakers er dan vrij dicht op. Wat zouden jullie doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8K5I5R_3AFWCq3E1N0o0Lgl-ago=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M9Alj1FzGF25QHLx6ykgKqL8.jpg?f=fotoalbum_large

edit: 98c735 besteld, ik ben er heel benieuwd naar en deze is denk ik groot genoeg dat ik voor gamen niet meer dichterbij hoef te zitten 😎

Hopelijk is deze beugel een beetje oke:
https://www.amazon.nl/Sun...ijf-900x600/dp/B07BFCT5JS

[ Voor 38% gewijzigd door warcow op 29-03-2024 15:52 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• connos
warcow schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:49:
Heb nu een 86qned916qa hangen maar die gaat retour ivm enorme vertical banding (bijna in elke scene zichtbaar) en slecht contrast.

Ik twijfel dan tussen de
98c735 voor 2500 euro
98c805 voor 3499 euro

Zo hangt de huidige 86” erbij, 100 inch wordt waarschijnlijk een beetje krap. Dan zit er denk ik tussen dat lelijke raampje en de tv nog 5cm en ook 5 cm tussen de tv en mijn meubel. Ook zitten de speakers er dan vrij dicht op. Wat zouden jullie doen?

[Afbeelding]
Kan prima een 98" of 100" hangen toch? Ben zelf zeer tevreden over de 98C735. Geen blooming te bekennen en helder beeld overdag zowel bij SDR als HDR content. Ik zou van die 800 of 1000 Euro iets leuks gaan doen! ;-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmyOu06kPmtWKC1b5e02DRXK0bE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OK32Ny5xdrjN0xQMZLqu8Ei6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-04 09:55
foutje, verkeerde typenr’s doorgegeven.

[ Voor 91% gewijzigd door Beun op 09-04-2024 09:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boratnl
Beun schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:06:
Hi allemaal,

Korte vraag aan de bezitters van een TCL. Wat is het verschil tussen onderstaande toestellen? Of is het dezelfde? Las ergens in het topic dat 843 ook wel de 845 is? Persoonlijk zou ik het liefst bij Coolblue kopen (goede service). De 75” Samsung heeft gisteren de geest gegeven dus wij zijn op zoek naar een nieuwe.

Wat misschien wel belangrijk is, wij sluiten een Nvidia Shield aan op de tv. Dus ik zal Google TV niet via de tv zelf gebruiken.

Alvast bedankt!

https://www.coolblue.nl/p...tcl-qled-85c643-2023.html

https://www.mediamarkt.nl...-85c645-2023-1757741.html
Die vraag is al best een aantal keer aan bod gekomen in dit topic: [TCL TV's] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otmessi
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 08-04-2024
Hey!

Ik twijfel om de TCL 55C645 55" QLED Smart 4K Black TV (2023) te kopen via telenet. Dat zou maar 399 euro kosten. Iemand die hier ervaringen mee heeft?

Met vriendelijke groeten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lennard92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:41
Het is een wonder: mijn TCL 75c931 heeft een update gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
Schijnt dat ota updates deze weken ook uitrollen voor de c80x en c84x2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
xminator schreef op maandag 8 april 2024 @ 22:11:
Schijnt dat ota updates deze weken ook uitrollen voor de c80x en c84x2
Hier deze avond een OTA update ontvangen op de 65c845x2, nog niet kunnen testen of checken om welke versie het gaat en wat er nieuw of anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christarius83
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-05 20:40
Vandaag de update geïnstalleerd op mijn 65C803 en ik kan nu bij Dolby Vision (en hopelijk ook andere HDR profielen) de motion smoothing instellingen e.d. aanpassen. Hoera! 🙌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

The Legendary Rise Of TCL (There's No Catching Up)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit er ook al een tijdje aan te denken, momenteel gamen en streamen wij op een Sony AG9 65 Inch de dikste kolder natuurlijk en zouden net zo goed uit kunnen met een TCL

Ik weet appels met peren vergelijken, maar als ik zie waar wij onze Sony nog voor gebruiken is het eigenlijk (toen) weg gegooid geld als je ook het kijkplezier kan beleven voor een fractie van wat een TCL TV kost.

Dus mocht onze Sony ooit komen te overlijden....

Dit ga ik zeker volgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• connos
Anoniem: 2080528 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:31:
Zit er ook al een tijdje aan te denken, momenteel gamen en streamen wij op een Sony AG9 65 Inch de dikste kolder natuurlijk en zouden net zo goed uit kunnen met een TCL

Ik weet appels met peren vergelijken, maar als ik zie waar wij onze Sony nog voor gebruiken is het eigenlijk (toen) weg gegooid geld als je ook het kijkplezier kan beleven voor een fractie van wat een TCL TV kost.

Dus mocht onze Sony ooit komen te overlijden....

Dit ga ik zeker volgen :)
Ik zat een met vergelijkbaar dilemma. Maar kreeg nog bijna de helft voor mijn Samssung QE75Q60R uit maart 2020 via Marktplaats. Geniet nu elke dag van de TCL 98C735 (foto paar posts hierboven) en geen seconde spijt van gehad. Verwacht met deze TV niet snel meer de neiging krijg over te stappen naar iets anders/groters, want dan zou ik eerst moeten verhuizen naar een groter huis ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warcow
connos schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:51:
[...]

Ik zat een met vergelijkbaar dilemma. Maar kreeg nog bijna de helft voor mijn Samssung QE75Q60R uit maart 2020 via Marktplaats. Geniet nu elke dag van de TCL 98C735 (foto paar posts hierboven) en geen seconde spijt van gehad. Verwacht met deze TV niet snel meer de neiging krijg over te stappen naar iets anders/groters, want dan zou ik eerst moeten verhuizen naar een groter huis ;)
Ben hier nu sinds een paar dagen ook heel tevreden met de 98c735. Het is zeker geen oled maar het beeld is mij echt absoluut goed genoeg en het formaat is geweldig voor de prijs waar deze te koop voor staat. Het google tv gebeuren bevalt mij ook heel goed, eindelijk een goede integratie met google home en plex draait ook top hier. De LG’s hebben echt een kak (niet werkende) integratie met google home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Sinds de laatste update krijg ik iedere keer de melding dat ik airplay moet configureren.
Dus bij het aanzetten van de tv 55C843,voor de update geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
Theodor schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:25:
Sinds de laatste update krijg ik iedere keer de melding dat ik airplay moet configureren.
Interessant. Ik heb nog steeds geen airplay met de 98C735. Ik heb deze firmware: V8-T1615T03-LF1V603.000847. In mijn geval niet zo'n issue omdat ik een AppleTV 4K gebruik.
Krijg wel telkens een melding dat ik mijn Denon AVR-X3500H moet configureren terwijl dat al lang gebeurd is. Hopelijk verdwijnen die meldingen vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Theodor schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:25:
Deze melding kreeg ik op de 65C805 al vanaf het begin op de V028 versie. Nu is er via OTA de V098 geïnstalleerd. De melding blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
connos schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:47:
[...]

Interessant. Ik heb nog steeds geen airplay met de 98C735. Ik heb deze firmware: V8-T1615T03-LF1V603.000847. In mijn geval niet zo'n issue omdat ik een AppleTV 4K gebruik.
Krijg wel telkens een melding dat ik mijn Denon AVR-X3500H moet configureren terwijl dat al lang gebeurd is. Hopelijk verdwijnen die meldingen vanzelf.
Heb er ook een apple tv aanhangen en last van audio dropouts on mij samsung soundbar via eArc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• connos
Theodor schreef op donderdag 11 april 2024 @ 22:34:
[...]

Heb er ook een apple tv aanhangen en last van audio dropouts on mij samsung soundbar via eArc.
Geen problemen met eArc hier. Gebruik je wel een HDMI 2.1 kabel door elfen gesmeed bij maanlicht? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Audio dropouts kan ook komen door een slechte Bluetooth verbinding.

Reset eens de Bluetooth van je soundbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
connos schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:08:
[...]

Geen problemen met eArc hier. Gebruik je wel een HDMI 2.1 kabel door elfen gesmeed bij maanlicht? ;)
:) Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Anoniem: 2080528 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:32:
[...]

Audio dropouts kan ook komen door een slechte Bluetooth verbinding.

Reset eens de Bluetooth van je soundbar
Gebruik geen Bluetooth voor geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Theodor schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:47:
[...]

Gebruik geen Bluetooth voor geluid...
Je hebt alleen een soundbar zonder extra (surround) speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennard92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:41
[...]

Ik heb zelf een JBL 9.1 Soundbar, via HDMI (earc), aan de tv aangesloten en deze wilt ook wel eens uitvallen, maar dat was met de vorige firmwareversie. Met de huidige versie weet ik het nog niet.
Dan stond mijn sounbar opeens op mute. Als ik het volume weer verhoogde dan sprong hij een paar seconde later weer op mute (etc.).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theodor
Anoniem: 2080528 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:51:
[...]

Je hebt alleen een soundbar zonder extra (surround) speakers?
Idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Ik zal de 98c735 hier aan de muur hangen maar de muurbeugel die ik heb is niet ideaal. Ik kan standaard maar 2 van de 3 schroeven per kant vastzetten. Is dat voldoende of moet ik de beugel even uitboren zodat deze met 3 schroeven vast zit?

Zoals je in onderstaande foto kan zien zit het middelste gaatje niet goed uitgelijnd..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gPKZU9pUEPCR6hcW-Enj9YeNWE8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QrTbEs4ryICmsNrJKqaSwifj.jpg?f=fotoalbum_large

Edit2:
Heb het gaatje toch maar uitgeboord, zit nu met 2 x 3 schroeven vast zoals het hoort. Alleen de issue met fallout hieronder nog niet op kunnen lossen. Ook ben ik ongeveer 1 keer per uur een paar seconden het beeld kwijt op de ps5. Op de 4k120 poort met een 3 meter lange hdmi 2.1 kabel, heb al een nieuwe kabel van een ander merk in bestelling.

Edit: werkt bij jullie de serie fallout op amazon prime? Ik krijg glitches en steeds even zwart beeld (ondertiteling loopt dan wel door)

YouTube: Tcl 98c735 issues playing fallout on amazon prime

[ Voor 30% gewijzigd door warcow op 13-04-2024 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Serie gezien zonder problemen op mijn 55C843.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EffeRondhangen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02:00
warcow schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 17:18:
Ik zal de 98c735 hier aan de muur hangen maar de muurbeugel die ik heb is niet ideaal. Ik kan standaard maar 2 van de 3 schroeven per kant vastzetten. Is dat voldoende of moet ik de beugel even uitboren zodat deze met 3 schroeven vast zit?

Zoals je in onderstaande foto kan zien zit het middelste gaatje niet goed uitgelijnd..
[Afbeelding]

Edit2:
Heb het gaatje toch maar uitgeboord, zit nu met 2 x 3 schroeven vast zoals het hoort. Alleen de issue met fallout hieronder nog niet op kunnen lossen. Ook ben ik ongeveer 1 keer per uur een paar seconden het beeld kwijt op de ps5. Op de 4k120 poort met een 3 meter lange hdmi 2.1 kabel, heb al een nieuwe kabel van een ander merk in bestelling.

Edit: werkt bij jullie de serie fallout op amazon prime? Ik krijg glitches en steeds even zwart beeld (ondertiteling loopt dan wel door)

YouTube: Tcl 98c735 issues playing fallout on amazon prime
Als ik game mode aan heb staan is Fallout op mijn c735 ook niet te kijken. En veel andere dingen ook niet trouwens. Moet zelf game mode steeds even omzetten na gebruik PS5/iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounto
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:46
Voor mijn moeder heb ik de c805 gekocht, maar weet iemand hoe de instelling voor local dimming in het Nederlands heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

bounto schreef op donderdag 25 april 2024 @ 17:09:
Voor mijn moeder heb ik de c805 gekocht, maar weet iemand hoe de instelling voor local dimming in het Nederlands heet?
TV even instellen op Engels, aanpassen en weer terug naar Nederlands zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-06 21:25
warcow schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:49:

Ik twijfel dan tussen de
98c735 voor 2500 euro
98c805 voor 3499 euro

[Afbeelding]

edit: 98c735 besteld, ik ben er heel benieuwd naar en deze is denk ik groot genoeg dat ik voor gamen niet meer dichterbij hoef te zitten 😎

Hopelijk is deze beugel een beetje oke:
https://www.amazon.nl/Sun...ijf-900x600/dp/B07BFCT5JS
Wauw wat een televisie. Hoe bevalt ie met het gamen en gewoon series kijken etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
[fout

[ Voor 97% gewijzigd door Theodor op 26-04-2024 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warcow
GranCanaria schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:18:
[...]

Wauw wat een televisie. Hoe bevalt ie met het gamen en gewoon series kijken etc?
Hij bevalt heel goed en het beeld is mij echt goed genoeg. Bevalt iets beter dan de samsung 75q70r die ik hiervoor had.

Heb tot zover 2 nadelen/problemen ervaren.

1. Fallout in amazon prime geeft problemen/glitches. Dit schijnt te liggen aan de game mode die ik aan heb staan maar mijn oplossing was plex gebruiken. (Plex werkt perfect op deze tv voor mij, stuk beter dan de samsung hiervoor)
2. Oud beeldmateriaal met veel ruis in beeld zoals battlestar gallactica of bijvoorbeeld de film the blues brothers zijn niet ideaal. De tv gaat niet goed om met veel ruis en versterkt dit dan zelfs wat.

Voor mij zijn de nadelen acceptabel en ik ben heel blij met google tv, integreert best wel goed met google home. Het formaat is ook fijn en alleen voor intense fps spellen zoals apex legends moet ik nog iets dichter op het scherm zitten dan de standaard kijkafstand van 450 cm. Voor films en series is 450 cm best wel oke, zal voor sommige mensen even wennen zijn maar ik vind het niks te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Laatst was de 75c803 bij bol in de aanbieding voor 1070 euro. Ik wacht hier nog even op en volgens mij is dat echt bang for your buck. Ik kom van een 4k philips 60hz 55 inch televisie dus de stap zal voor mij al groot genoeg zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Mijn tv is al 2x terug gestuurd, omdat het probleem (het teruggaan naar het vorige kanaal m.b.v. de back-button) nog steeds niet is opgelost en dit volgens TCL wel zou moeten werken. De laatste keer is er een nieuw onderdeel in gezet, maar wat/waar/hoe geen idee.

Ik begin het wat zat te worden want elke keer moet ik hem opnieuw instellen, dus mijn vraag aan jullie:

Wie heeft ook de AB zoals hieronder, en wat gebeurt er/krijg je te zien als je op de knop bij de pijl drukt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YU1Zgbzwjj9oF5pXp6RELS40vMQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fy2UddrgAl7cEHxeGrKp8emV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Blueflame_Core op 27-04-2024 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-06 00:04
Je kunt voor een paar euro een kleinere AB kopen op Ali.. dat werkte voor mij als een trein. Ik had daarnaast ook bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
doobieters schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 08:35:
Je kunt voor een paar euro een kleinere AB kopen op Ali.. dat werkte voor mij als een trein. Ik had daarnaast ook bovenstaande.
Jij had ditzelfde probleem? Zo ja welke AB heb je nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendp
  • Laatst online: 07-05 21:48
Goedemiddag, als klant van Telenet kan ik de TCL 75C804 kopen voor 1049 €. Lijkt een hele goeie deal dit? Enige nadelen aan dit toestel? Alvast bedankt!

https://www2.telenet.be/r...No=1/selectedColor=000000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meloenie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-05-2024
hallo allemaal,

ik ben in de markt voor een nieuwe tv en liefste neem ik er eentje van 98inch.
Nu zag ik bij de mediamarkt de
TCL 98C655 voor 2999
TCL 98c735 voor 2799
is de C655 de 200 euro meerprijs waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GranCanaria
koendp schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 15:48:
Goedemiddag, als klant van Telenet kan ik de TCL 75C804 kopen voor 1049 €. Lijkt een hele goeie deal dit? Enige nadelen aan dit toestel? Alvast bedankt!

https://www2.telenet.be/r...No=1/selectedColor=000000
Voor dat bedrag zou ik die televisie zo willen hebben. Jammer dat ze hier niet zo'n aanbieding hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xminator
GranCanaria schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 17:38:
[...]

Voor dat bedrag zou ik die televisie zo willen hebben. Jammer dat ze hier niet zo'n aanbieding hebben.
Die hadden ze wel en zelfs iets lager... alleen jij hebt te lang getwijfeld :D
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste