Klopt. Twijfelaar verliezen altijdxminator schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:07:
[...]
Die hadden ze wel en zelfs iets lager... alleen jij hebt te lang getwijfeld
Komt wel goed. Ik zag op coolblue dat ze een nieuwe serie/lijn hebben van de TCL. Alleen word niet veel wijzer van de nummering/benaming.
Een nieuwe lijn zorgt er bij mij alleen maar voor dat ik meer ga twijfelenxminator schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:15:
[...]
Komt wel goed. Ik zag op coolblue dat ze een nieuwe serie/lijn hebben van de TCL. Alleen word niet veel wijzer van de nummering/benaming.
Nee ff zonder gein. Ik hoop dat de 65 of 75 inch tcl c803 / 805 weer in de aanbieding komt voor rond de 1070 euro. Dan ben ik er gelijk bij.
Ik vermoed ook dat dat weer zal gebeuren omdat bij bol meerdere keren achter elkaar is geweest. Of ze moesten van oude voorraad of iets af of het komt idd door een nieuwere lijn.
Ik kan niet wachten in ieder geval.
Bij bol.com is de 65C803 nu voor €950,- op de kop te tikken. Vorige week donderdag of vrijdag was de 65C805 voor €999,-bij de mediamarkt, maar dat was een tijdelijke 24 uurs actie helaas. Nu staat die gewoon weer voor €1199,- en geen euro eraf te lullen :-)GranCanaria schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:18:
[...]
Een nieuwe lijn zorgt er bij mij alleen maar voor dat ik meer ga twijfelen
Nee ff zonder gein. Ik hoop dat de 65 of 75 inch tcl c803 / 805 weer in de aanbieding komt voor rond de 1070 euro. Dan ben ik er gelijk bij.
Ik vermoed ook dat dat weer zal gebeuren omdat bij bol meerdere keren achter elkaar is geweest. Of ze moesten van oude voorraad of iets af of het komt idd door een nieuwere lijn.
Ik kan niet wachten in ieder geval.
Heeft er iemand ervaring met TCL tv's in combinatie met Alexa?
Ik ben op zoek naar een nieuwe TV en houd met mijn voorkeuren 5 TV's van TCL over. Qua specs lijken ze veel overeen te komen, maar de prijzen varieren tussen €700 en €900. Wie kan mij helpen met het maken van een keuze tussen deze modellen? Waar komt het prijsverschil vandaan?
De eisen:
55"
< €1000
niet-edge-lit
> 100Hz
De modellen die dan over blijven:
https://tweakers.net/pric...;1955954;1954684;1997750/
De eisen:
55"
< €1000
niet-edge-lit
> 100Hz
De modellen die dan over blijven:
https://tweakers.net/pric...;1955954;1954684;1997750/
Naar mijn weten zijn de modellen die eindigen op een 3 en 5 binnen dezelfde TV maar bedoeld voor een andere verkoopregio. Dus wat dat betreft moet je simpelweg de goedkoopste pakken 
Dus even als voorbeeld de 803 en de 805 zijn dezelfde TV's. Idem voor de 743 en 745.
Ik zou voor de 803 gaan (prijs/kwaliteit).
Dus even als voorbeeld de 803 en de 805 zijn dezelfde TV's. Idem voor de 743 en 745.
Ik zou voor de 803 gaan (prijs/kwaliteit).
[ Voor 7% gewijzigd door doobieters op 03-05-2024 12:48 ]
Hoe ervaren jullie de updates bij de TCL tv's die zijn gebaseerd op Android TV? Ik beschik over 2 43P635 tv's welke op het moment beschikken over firmware versie V8-R51MT05-LF1V483.
Van wat ik kan opmaken is dit een update van het jaar 2022 waardoor op zoek was naar de laatst beschikbare firmware. Ik kom hier niet goed uit en belande uiteindeljk op het Telegram kanaal met daarin een overzicht van verschillende firmwares waaronder een met versie: V8-R51MT05-LF1V604.
Ben echter een beetje huiverig om dit zomaar te installeren maar wellicht is er hier iemand met meer informatie hierover.
p.s. Via de update optie binnen de TV krijg ik de melding dat ik op de meeste recente softwareversie zit.
Link naar telegram kanaal: https://t.me/tclupdates
Van wat ik kan opmaken is dit een update van het jaar 2022 waardoor op zoek was naar de laatst beschikbare firmware. Ik kom hier niet goed uit en belande uiteindeljk op het Telegram kanaal met daarin een overzicht van verschillende firmwares waaronder een met versie: V8-R51MT05-LF1V604.
Ben echter een beetje huiverig om dit zomaar te installeren maar wellicht is er hier iemand met meer informatie hierover.
p.s. Via de update optie binnen de TV krijg ik de melding dat ik op de meeste recente softwareversie zit.
Link naar telegram kanaal: https://t.me/tclupdates
[ Voor 7% gewijzigd door RricK op 07-05-2024 00:21 ]
Ik heb een TCL803 sinds een paar maanden, ik heb één officiele update gehad.RricK schreef op maandag 6 mei 2024 @ 15:55:
Wat is de reden dat je handmatig zou upgraden? Als je tv nu goed werkt zou ik er niks aan doen, ik zie in het topic op AVforums ook zat mensen waarbij hun tv minder goed werkt sinds een handmatige update, en dan zit je.
In grote lijn werkt het goed, ik heb nu de kids mode in gebruik maar loop daar tegen een bug aan. In deze mode zijn ze niet in staat om het input kanaal te wisselen waardoor ze daarvoor naar het reguliere account terug moeten vallen.
Ik had de hoop dat dit in een nieuwere update wel goed werkt samen met de laatste security updates wat natuurlijk ook welkom is in deze tijd.
Ik had de hoop dat dit in een nieuwere update wel goed werkt samen met de laatste security updates wat natuurlijk ook welkom is in deze tijd.
[ Voor 12% gewijzigd door RricK op 07-05-2024 14:11 ]
Dat is toch een feature? Binnen kids mode kan je niet wijzigen van input, een update zal daar niets voor veranderen.RricK schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:34:
In grote lijn werkt het goed, ik heb nu de kids mode in gebruik maar loop daar tegen een bug aan. In deze mode zijn ze niet in staat om het input kanaal te wisselen waardoor ze daarvoor naar het reguliere account terug moeten vallen.
Ik had de hoop dat dit in een nieuwere update wel goed werkt sa,em ,et met de laatste security updates wat natuurlijk ook welkom is in deze tijd.
Ja dat klopt, als zou het wel fijn zijn om een feature hebben om dit wel toe te staan zodat ze kunnen spelen op hun Switch bijvoorbeeld.xminator schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:40:
[...]
Dat is toch een feature? Binnen kids mode kan je niet wijzigen van input, een update zal daar niets voor veranderen.
Ik wil een 95 inch 75 TCL tv.
Maar mijn kast is 2.10 m breed ,weet iemand hoeveel cm de poten van de zijkant af staan.
Misschien heb ik geluk !
Maar mijn kast is 2.10 m breed ,weet iemand hoeveel cm de poten van de zijkant af staan.
Misschien heb ik geluk !
De C855 staat er nu ook tussen bij MediaMarkt op de website. Had gehoopt op een sub 2k prijs voor de 75" maar het prijsverschil tussen de C845 en C855 is zo wel heel groot.
Wilde eigenlijk een 77" LG G3 maar ik kan het niet goed praten voor mezelf om meer dan 2k uit te geven voor een TV.
Wilde eigenlijk een 77" LG G3 maar ik kan het niet goed praten voor mezelf om meer dan 2k uit te geven voor een TV.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
zijn er mensen met dit model of de voorganger. ik ben benieuwd wat jullie ervaring is met tcl is het bijv beter dan gelijkwaardige spec lg of samsung tv?
https://www.hellotv.nl/product/tcl-qled-50c69b-2024
https://www.hellotv.nl/product/tcl-qled-50c69b-2024
Ja, 9 is volgens mij voor amazon geproduceerd.godfella schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:28:
iemand die meer info heeft over de 75c809?
is deze ook dezelfde als de 803,804,805?
Zie lijstje:
https://forum.setcombg.co...0%B0-119.html#post1069490
Opvallende nummering inderdaad. Die 809 wordt door Hellotv verkocht. Prima prijzen trouwens, de 55 inch kost na chatten 809 euro, de 65 inch mag weg voor 1039. 5 jaar garantie moet daar 150 euro kosten.
De 65 inch C803/805 is nu 849 bij Coolblue/Mediamarkt/Bol.
Waarschijnlijk de uitlopende modellen opruimen omdat de opvolger er aan komt (of al is).
Waarschijnlijk de uitlopende modellen opruimen omdat de opvolger er aan komt (of al is).
Oftewel flink duurder dan bij de concurrenten.laredo schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:32:
Opvallende nummering inderdaad. Die 809 wordt door Hellotv verkocht. Prima prijzen trouwens, de 55 inch kost na chatten 809 euro, de 65 inch mag weg voor 1039. 5 jaar garantie moet daar 150 euro kosten.
Ja klopt vooral nu hij in de aanbieding is bij diverse aanbieders. Ik twijfel nog tussen een Sony mini-led XR65X95L of de Tcl 65c803 of 805. Wie overtuigt mij om de TCL te bestellen?xminator schreef op maandag 20 mei 2024 @ 19:38:
[...]
Oftewel flink duurder dan bij de concurrenten.
Klopt als Telenet gekocht voor 649 euro, en nu in de Krefel te koop voor 675 euro dacht ik..xminator schreef op maandag 20 mei 2024 @ 19:38:
[...]
Oftewel flink duurder dan bij de concurrenten.
Kan niet in je portemonnee kijken. Weet niet waar je vandaan komt en hoelang je met een tv wil doen maar voor de normale gebruiker is de tcl in de 8 serie echt wel dubbel en dwars waard. Technologie verandert ook snel, met 1000 euro in je zak koop je over 5 series weer een nieuwe.laredo schreef op maandag 20 mei 2024 @ 19:57:
[...]
Ja klopt vooral nu hij in de aanbieding is bij diverse aanbieders. Ik twijfel nog tussen een Sony mini-led XR65X95L of de Tcl 65c803 of 805. Wie overtuigt mij om de TCL te bestellen?
Ik heb net de 65c805 bij Mediamarkt besteld. 849€ en gratis oranje airfryer erbij. Via cashbackxl nog bijna 25€ (3%) cashback dus totaal 825€. Nette prijs. Nu nog hopen dat het beeld beetje oké is! De ervaringen hier klinken in ieder geval positief.
Ik kwam per toeval de P61B tegen, maar kon hierover geen informatie vinden op de websites van TCL zelf. Het lijkt een 2024 model te zijn, net als de C81B en de C61B, welke ook niet op de websites van TCL staan. Vreemd dat er geen aankondiging te vinden is. Het beetje informatie dat ik heb kunnen vinden komt van Bol.com.
Ondersteunen alle televisies, zoals de TCL 58P635, de doorgaande streamingdiesnten als app aan? Denk aan Netflix, Amazon Prime, Youtube, etc? En casten vanaf een Android (mobiel) of Windows (laptop) apparaat naar de televisie?
@Grote Smurf dit verklaart waarschijnlijk ook de stuntprijzen voor de modellen van 2023. Daar willen ze graag vanaf nu de 2024 modellen beschikbaar komen. De C803/C805/C809 is nog steeds verkrijgbaar voor 849 euro.
Beste Tweakers, ik ben in de "markt" voor een nieuwe televisie en ik zie een mooie aanbieding van een TCL 55T8B. Helaas kan ik hier geen test/review van vinden of ook maar een hint naar een vergelijkende modelnaam. Weet iemand hier in dit Forum meer over dit model of kan me vertellen wat een vergelijkbaar model is (Amerikaans of Europees). Kan in in ieder geval bij een Consumentenbond of RTings een mini-vergelijkend-warenonderzoek doen.
Overigens wil deze TCL vooral vergelijken met een Philips 55PUS8848.
Alvast bedankt voor iedere positieve bijdrage
https://forum.setcombg.co...0%B0-119.html#post1069490John6871 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:39:
Beste Tweakers, ik ben in de "markt" voor een nieuwe televisie en ik zie een mooie aanbieding van een TCL 55T8B. Helaas kan ik hier geen test/review van vinden of ook maar een hint naar een vergelijkende modelnaam. Weet iemand hier in dit Forum meer over dit model of kan me vertellen wat een vergelijkbaar model is (Amerikaans of Europees). Kan in in ieder geval bij een Consumentenbond of RTings een mini-vergelijkend-warenonderzoek doen.
Hier staat alle info.
Niet een echt goede tv.... echter heel veel tv's zijn al snel beter dan die phillips prut.
@xminator Ik kan je oordeel over de Philips televisies niet bestrijden omdat ik er te weinig kennis van heb, maar de "testende instanties en media" in ons land en de landen om ons heen zijn toch behoorlijk enthousiast over de Philips televisies. Misschien moet ik toch nog wat dieper de verschillende blogs induiken.
Is in grote lijnen vergelijkbaar met de TCL Q6.John6871 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:39:
Jouw huidige Philips is een upper low end LCD TV met (hoogstwaarschijnlijk) een IPS paneel, niks bijzonders. De door jouw genoemde TCL is ook niks bijzonders, onlangs gereleased en mede hierdoor overpriced.
Voor een geringe meerpijs kun je de C803 o.a. via Coolblue en Bol.com kopen en krijg je een betere beeldkwaliteit/ veel meer bang voor the buck.
hallo allemaal
ik heb een 85c845 besteld bij MM. Die komt dinsdag als goed is.
Heeft iemand nog tips voor een goeie platte muurbeugel?
Even een update: ik heb zowel de TCL 65C805 en de nieuwste C81B uit 2024 gekocht en moet zeggen dat de verschillen echt minimaal zijn. Voor bijna 400€ minder zou ik persoonlijk de C805 (ook wel bekend als C803/807/809) aanraden.
De verschillen:
De C81B heeft een andere bovenlaag (glimmend ipv mat bij de C805) maar met ramen op het zuiden is de reflectie/spiegeling vergelijkbaar ondanks dat de C81B daar minder last van zou moeten hebben. Die reden viel dus al af.
Dan heeft de C81B meer minileds maar dat is eigenlijk niet merkbaar. Had een 4K nature trailer op youtube opgezet op beide schermen naast elkaar en er was echt geen zichtbaar verschil.
Wat wel verschil maakte was het geluid. Daar is de C81B overduidelijk de beste. Ik heb een Sonos systeem dus heb daar geen last van. Ook de afstandsbediening van de C81B voelt meer premium maar heeft daarentegen weer geen nummertoetsen. De voet van de C81B voelt meer premium en is van aluminium waar die van de C805 van plastic is met een stalen binnenframe. Maar aangezien die van mij aan de muur hangt is dat ook geen reden.
Kortom ik blijf bij de C805! Gekocht voor 849€ bij Mediamarkt, ook met cashback van 24€. Nu nog die oranje airfryer verkopen en dan heb ik hem netto voor zo’n 800€. Prima prijs!
De verschillen:
De C81B heeft een andere bovenlaag (glimmend ipv mat bij de C805) maar met ramen op het zuiden is de reflectie/spiegeling vergelijkbaar ondanks dat de C81B daar minder last van zou moeten hebben. Die reden viel dus al af.
Dan heeft de C81B meer minileds maar dat is eigenlijk niet merkbaar. Had een 4K nature trailer op youtube opgezet op beide schermen naast elkaar en er was echt geen zichtbaar verschil.
Wat wel verschil maakte was het geluid. Daar is de C81B overduidelijk de beste. Ik heb een Sonos systeem dus heb daar geen last van. Ook de afstandsbediening van de C81B voelt meer premium maar heeft daarentegen weer geen nummertoetsen. De voet van de C81B voelt meer premium en is van aluminium waar die van de C805 van plastic is met een stalen binnenframe. Maar aangezien die van mij aan de muur hangt is dat ook geen reden.
Kortom ik blijf bij de C805! Gekocht voor 849€ bij Mediamarkt, ook met cashback van 24€. Nu nog die oranje airfryer verkopen en dan heb ik hem netto voor zo’n 800€. Prima prijs!
Ik zie op die afstandsbediening van de C81B geen media controls. Hoe bedien je play/pause/rewind in Netflix met dat ding?laredo schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:43:
Even een update: ik heb zowel de TCL 65C805 en de nieuwste C81B uit 2024 gekocht en moet zeggen dat de verschillen echt minimaal zijn. Voor bijna 400€ minder zou ik persoonlijk de C805 (ook wel bekend als C803/807/809) aanraden.
De verschillen:
Ik heb 3 weken geleden zelfde tv gekocht, echt super ding. Heb hem opgehangen met Nedis muurbeugel van de Bol voor € 30. Ophangen was redelijk appeltje eitje. En hangt dan ongeveer 3 cm van de muur af.Maartenteraar schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:13:
hallo allemaal
Met de ronde knop kun je fwd, rwd, etc instellen. De knop in het midden van die ronde knop is dan weer de bevestiging.SirBlade schreef op maandag 27 mei 2024 @ 01:54:
[...]
Ik zie op die afstandsbediening van de C81B geen media controls. Hoe bedien je play/pause/rewind in Netflix met dat ding?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/numPZbpdpKnudyPaycJSfsG5.jpg?f=user_large)
[ Voor 23% gewijzigd door laredo op 27-05-2024 09:00 ]
De grotere hoeveelheid minileds zou je onder andere moeten merken in een hogere helderheid en minder blooming. Als je in het donker zou kijken, zou je als het goed is minder blooming moeten zien met het nieuwe model. Overdag zou de nieuwe ook helderder moeten zijn.laredo schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:43:
De verschillen:
Een tijd geleden dat ik wat heb gepost hier op het forum, maar naar aanleiding van een verzoek op een reactie op de BBG TV's dan hier ook maar een post.
Na flink puzzelen en zoeken liepen we begin mei, eigenlijk nog meer bij toeval, bij de Mediamarkt tegen de C745 aan, en die specs spraken me op zich wel aan. Dus het nodige lopen puzzelen en zoeken, aangezien er niet zo heel veel over te vinden was, en ik best wel wat eisen had.
Zo wilde ik toch wel heel graag GoogleTV hebben, mijn vrouw zou het wel erg kunnen waarderen als er AirPlay ondersteuning op zat.
Als je dan naar de specs kijkt, is de C745/C743 toch wel heel compleet voor dat geld.
120 Hz (op de eerste HDMI poort zelfs 144Hz), FALD (ok, niet met enorm veel zones, "maar" 220 in tegenstelling tot de duurdere schermen met 1000+ zones, maar goed, in dit prijssegment een scherm met FALD is sowieso al bijzonder). HDR10 ondersteuning, Dolby Atmos en weet ik veel wat allemaal meer.
Uiteindelijk toen het vakantiegeld binnen was de knoop doorgehakt, en afgelopen vrijdag de 55" C743 besteld via Coolblue.
Eerste indrukken tot nu toe:
Wauw, had ik een paar jaar eerder moeten doen, wat een verschil ten opzichte van mijn oude 40" Samsung (een van de eerste FullHD schermen van Samsung van een jaar of 17 geleden).
GoogleTV vliegt er doorheen, reageert supersnel, eigenlijk geen vertraging te bemerken.
Apps stonden er of al op, of werden tijdens het instellen meteen als optie gegeven om te worden geïnstalleerd. Eerste 4K tests met Avatar via Disney+: geweldig. Prachtige kleuren, wat een resolutie.
Absoluut een aanrader.
Na flink puzzelen en zoeken liepen we begin mei, eigenlijk nog meer bij toeval, bij de Mediamarkt tegen de C745 aan, en die specs spraken me op zich wel aan. Dus het nodige lopen puzzelen en zoeken, aangezien er niet zo heel veel over te vinden was, en ik best wel wat eisen had.
Zo wilde ik toch wel heel graag GoogleTV hebben, mijn vrouw zou het wel erg kunnen waarderen als er AirPlay ondersteuning op zat.
Als je dan naar de specs kijkt, is de C745/C743 toch wel heel compleet voor dat geld.
120 Hz (op de eerste HDMI poort zelfs 144Hz), FALD (ok, niet met enorm veel zones, "maar" 220 in tegenstelling tot de duurdere schermen met 1000+ zones, maar goed, in dit prijssegment een scherm met FALD is sowieso al bijzonder). HDR10 ondersteuning, Dolby Atmos en weet ik veel wat allemaal meer.
Uiteindelijk toen het vakantiegeld binnen was de knoop doorgehakt, en afgelopen vrijdag de 55" C743 besteld via Coolblue.
Eerste indrukken tot nu toe:
Wauw, had ik een paar jaar eerder moeten doen, wat een verschil ten opzichte van mijn oude 40" Samsung (een van de eerste FullHD schermen van Samsung van een jaar of 17 geleden).
GoogleTV vliegt er doorheen, reageert supersnel, eigenlijk geen vertraging te bemerken.
Apps stonden er of al op, of werden tijdens het instellen meteen als optie gegeven om te worden geïnstalleerd. Eerste 4K tests met Avatar via Disney+: geweldig. Prachtige kleuren, wat een resolutie.
Absoluut een aanrader.
Heb nu recent een TCL 805 gekocht, maar weet niet hoe ik mijn DLNA server van Serviio hierop terugvind? Ofwel doe ik iets verkeerd. Via VLC vind ik hem terug maar wil de media niet afspelen. Maar via TCL zelf zou je toch ook moeten kunnen afspelen, mijn oude Medion led tv van 7 jaar oud kon dit wel
. Is dit via media player dan? maar daar vind ik niets in terug..
installeer Kodi via google tv en dan zou het moeten werken.mcgrave schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:56:
Heb nu recent een TCL 805 gekocht, maar weet niet hoe ik mijn DLNA server van Serviio hierop terugvind? Ofwel doe ik iets verkeerd. Via VLC vind ik hem terug maar wil de media niet afspelen. Maar via TCL zelf zou je toch ook moeten kunnen afspelen, mijn oude Medion led tv van 7 jaar oud kon dit wel. Is dit via media player dan? maar daar vind ik niets in terug..
Uiteraard zonder enige noodzaak (heb nu een Philips 58PUS8506) toch interesse in een TCL, vooral ivm direct led...
Hoe is de 'snelheid' van de interface en alles met deze tv's? Die van de philips is acceptabel, maar houdt niet over. Vermoed dat het met deze niet veel beter zal zijn, maar misschien dat de verbetering in GPU (pentonic 700 toch?) toch helpt.
Nog maar even wikken en wegen, zou voor mij om een 50 of 55" gaan (C80x). Heb nu 58" dus maar dat is wel fors, vorige was een 55 en dat is denk ik meer de sweetspot (maar 50 IS een optie ook, even meten/bekijken)
Hoe is de 'snelheid' van de interface en alles met deze tv's? Die van de philips is acceptabel, maar houdt niet over. Vermoed dat het met deze niet veel beter zal zijn, maar misschien dat de verbetering in GPU (pentonic 700 toch?) toch helpt.
Nog maar even wikken en wegen, zou voor mij om een 50 of 55" gaan (C80x). Heb nu 58" dus maar dat is wel fors, vorige was een 55 en dat is denk ik meer de sweetspot (maar 50 IS een optie ook, even meten/bekijken)
Het hele tv systeem werkt met Google tv. En wat een verademing is dat. Als je op een app klikt is hij gelijk gestart. In vergelijking met mijn oude Panasonic uit 2017 met Firefox als besturingssysteem is dit echt bizar qua snelheid. Inderdaad even opletten dat je een tv koopt met die nieuwe MT9653 (Pentonic 700) maar dan ben je echt voorlopig klaar en goed uitgerust.
De Philips is ook android tv en ben daar ook echt wel fan van! Maar die socs zijn altijd zo... Net aan...laredo schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 17:55:
Het hele tv systeem werkt met Google tv. En wat een verademing is dat. Als je op een app klikt is hij gelijk gestart. In vergelijking met mijn oude Panasonic uit 2017 met Firefox als besturingssysteem is dit echt bizar qua snelheid. Inderdaad even opletten dat je een tv koopt met die nieuwe MT9653 (Pentonic 700) maar dan ben je echt voorlopig klaar en goed uitgerust.
Maar goed te horen, thanks!
Ik ben van een 55PUS85xx naar een C805 gegaan en vond de interface op de TCL toch net wat sneller. Philips was op het randje van traag. Het is geen super grote verbetering maar nu is de respons een stuk meer acceptabel voor mijn gevoel.m0ridin schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 18:07:
[...]
De Philips is ook android tv en ben daar ook echt wel fan van! Maar die socs zijn altijd zo... Net aan...
Maar goed te horen, thanks!
@Aghanim thanks! Wel afhankelijk van precies xx model, want soc kan wel verschillen afhankelijk van hoe oud.
Als ik het goed lees is de cpu kant van de tcl namelijk wel wat trager dan die in mn Phillips....
Vervanging zou wel meer voor de miniled zijn, maar alsnog.
Als ik het goed lees is de cpu kant van de tcl namelijk wel wat trager dan die in mn Phillips....
Ik vind sdr materiaal nogal erg donker op mijn TCL QLED 55C843 tips hoe op te lossen.
Met c835 zet ik op film die hogere helderheid geeft dan standaard.Theodor schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:11:
Ik vind sdr materiaal nogal erg donker op mijn TCL QLED 55C843 tips hoe op te lossen.
Ik vind mijn tcl805 behoorlijk snel, sneller dan de Google tv's en Nvidia Shield in huis.m0ridin schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:48:
@Aghanim thanks! Wel afhankelijk van precies xx model, want soc kan wel verschillen afhankelijk van hoe oud.
Volgens deze benchmark klopt mijn gevoel ook met de werkelijkheid en zou het verschil zelfs meer dan een factor 2 zijn ten opzichte van de Shield:
https://nanoreview.net/en/soc/mediatek-dimensity-700
Goedemorgen,
Ik ben aan het oriënteren om een nieuwe televisie aan te schaffen en vanwege de prima aanbiedingen van TCL twijfel ik tussen de volgende twee modellen:
- TCL QD Mini-LED 75C803
- TCL QLED 75C743
Beide zijn de modellen uit 2023 en zijn voor mij prima. Ik heb nu een 50 inch 4K LED tv van Samsung en wil graag een betere beeldkwaliteit en natuurlijk ook een formaatje groter aangezien hij van mijn slaapkamer nu naar de woonkamer is gegaan na het kopen van een eerste huis.
De vraag waar ik nu vooral mee zit is wat zijn jullie ervaringen met TCL en wat is daadwerkelijk het grote en merkbare verschil tussen deze 2 televisies?
Wij kijken vooral streaming diensten en sport(F1 en voetbal) op tv en ik heb een PS5 die ik natuurlijk zo optimaal mogelijk wil benutten.
Alvast enorm bedankt voor het lezen 😊
Ik ben aan het oriënteren om een nieuwe televisie aan te schaffen en vanwege de prima aanbiedingen van TCL twijfel ik tussen de volgende twee modellen:
- TCL QD Mini-LED 75C803
- TCL QLED 75C743
Beide zijn de modellen uit 2023 en zijn voor mij prima. Ik heb nu een 50 inch 4K LED tv van Samsung en wil graag een betere beeldkwaliteit en natuurlijk ook een formaatje groter aangezien hij van mijn slaapkamer nu naar de woonkamer is gegaan na het kopen van een eerste huis.
De vraag waar ik nu vooral mee zit is wat zijn jullie ervaringen met TCL en wat is daadwerkelijk het grote en merkbare verschil tussen deze 2 televisies?
Wij kijken vooral streaming diensten en sport(F1 en voetbal) op tv en ik heb een PS5 die ik natuurlijk zo optimaal mogelijk wil benutten.
Alvast enorm bedankt voor het lezen 😊
De mediatek dimensity 700 is een andere soc? (In de TCL zit de pentonic 700...)maxtrash schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 00:02:
[...]
Ik vind mijn tcl805 behoorlijk snel, sneller dan de Google tv's en Nvidia Shield in huis.
Volgens deze benchmark klopt mijn gevoel ook met de werkelijkheid en zou het verschil zelfs meer dan een factor 2 zijn ten opzichte van de Shield:
https://nanoreview.net/en/soc/mediatek-dimensity-700
Dat is een 4x1400mhz chipset (en idd langzamer dan die nu in mijn philips szit, 4x1800, zelfde architectuur.... Arm-cortex A73)
Zou dus langzamer 'moeten' zijn dan de shield, maar misschien dat de GPU helpt of OS beter geoptimaliseerd is? Geen idee... Hoe dan ook, dit doet me toch tegenhouden te 'upgraden'. Miniled is aantrekkelijk maar een stapje terug/opzij qua beleveingservaring... meh.
Misschien eens in de winkel (coolblue bijv) bekijken anders..
Ik heb interesse in een TCL televisie voor de "gameroom", ik kom er alleen niet uit of er een TCL televisie is die 100hz+ ondersteunt. Ik ben op zoek naar een 43 inch televisie en tot op heden kom ik steeds bij TCL uit qua prijs/kwaliteit. Ik vind tot nu toe alleen 60hz modellen en ben er nog geen een tegengekomen die hoger heeft dan 60hz. Iemand die wat meer verstand heeft van TCL televisies? Bestaat er binnen de 43 inch reeks geen 100hz variant?
Ik geloof niet dat ze 100hz aanbieden voor 43 inch tv's van TCL, pas vanaf 50 inch.mprkooij schreef op maandag 3 juni 2024 @ 10:43:
Ik heb interesse in een TCL televisie voor de "gameroom", ik kom er alleen niet uit of er een TCL televisie is die 100hz+ ondersteunt. Ik ben op zoek naar een 43 inch televisie en tot op heden kom ik steeds bij TCL uit qua prijs/kwaliteit. Ik vind tot nu toe alleen 60hz modellen en ben er nog geen een tegengekomen die hoger heeft dan 60hz. Iemand die wat meer verstand heeft van TCL televisies? Bestaat er binnen de 43 inch reeks geen 100hz variant?
Als je bij TCL wilt blijven kom je op een 50C803 terrecht.
Weet iemand misschien het verschil tussen de 43C69B (aangeboden door HelloTV, na korting 369). en de 43C61B (aangeboden door Bol, ArtCraft e.d. voor 349,-). Zijn het alleen de aansluitingen m.b.t. het kijken van "normale" televisie?
Terugkomend op mijn post. Volgens HelloTV zijn zij de weinige die het 69B model aanbieden en heeft deze een 20% hogere helderheid en beter kleurenbereik. Ik geloof er niks van. Hij kon het mij ook niet a.d.h.v. specificatielijst o.i.d. laten zienmprkooij schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:55:
Weet iemand misschien het verschil tussen de 43C69B (aangeboden door HelloTV, na korting 369). en de 43C61B (aangeboden door Bol, ArtCraft e.d. voor 349,-). Zijn het alleen de aansluitingen m.b.t. het kijken van "normale" televisie?
Ja.Chanfan schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:24:
Is de C81B hetzelfde modelnummer als C855?
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Bedankt! 700€ cadeaucheque gekregen van het werk. Goeie deal net voor het EK!
Hoi!
Ik heb sinds vandaag een nieuwe tcl qled 55c743 in huis. Prachtig ding, beeld ziet er goed uit, en een hele upgrade van mijn oude bak van 10+ jaar geleden. Nu vroeg ik me af of de beeld instellingen standaard goed zijn of dat er nog een hoop te halen valt met wat getweak. Ik heb al even door de instellingen gedwaald maar ben verre van een expert, dus alle tips zijn welkom!
Bedankt!
Ik heb sinds vandaag een nieuwe tcl qled 55c743 in huis. Prachtig ding, beeld ziet er goed uit, en een hele upgrade van mijn oude bak van 10+ jaar geleden. Nu vroeg ik me af of de beeld instellingen standaard goed zijn of dat er nog een hoop te halen valt met wat getweak. Ik heb al even door de instellingen gedwaald maar ben verre van een expert, dus alle tips zijn welkom!
Bedankt!
Ik heb instellingen voor mn TCL 803 toegepast op basis van een youtube video, volgens mij van AvForums ofzo. Meeste mensen zweren bij Movie mode omdat die het meest is hoe de filmmaker het opgenomen heeft. Zelf heb ik het later teruggezet naar hoe ik het het prettigst vind. Vond movie mode zelf erg donker. Ik zou het op basis van diezelfde settings eens proberen en dan nog zelf wat tweaken: YouTube: TCL C845 BEST PICTURE SETTINGS - No Filmmaker, use Movie Mode for SD...Fjolnyr schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 18:49:
Hoi!
Bedankt!
Voor Dolby vision heb ik het op Dolby vision bright staan, standaard is dat zo donker, en in mijn woonkamer is er altijd wel licht. Je kunt trouwens de instellingen van Dolby vision of HDR etc pas aanpassen als dat ook daadwerkelijk op je tv word afgespeeld, althans dat is bij mijn tv zo.
[ Voor 11% gewijzigd door Hunter98X op 06-06-2024 10:44 ]
De filmmaker gaat er waarschijnlijk van uit dat je de film in het donker in de bioscoop bekijkt, niet in een verlichte huiskamer.Hunter98X schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:43:
[...]
Ik heb instellingen voor mn TCL 803 toegepast op basis van een youtube video, volgens mij van AvForums ofzo. Meeste mensen zweren bij Movie mode omdat die het meest is hoe de filmmaker het opgenomen heeft. Zelf heb ik het later teruggezet naar hoe ik het het prettigst vind. Vond movie mode zelf erg donker. Ik zou het op basis van diezelfde settings eens proberen en dan nog zelf wat tweaken: YouTube: TCL C845 BEST PICTURE SETTINGS - No Filmmaker, use Movie Mode for SD...
Voor Dolby vision heb ik het op Dolby vision bright staan, standaard is dat zo donker, en in mijn woonkamer is er altijd wel licht. Je kunt trouwens de instellingen van Dolby vision of HDR etc pas aanpassen als dat ook daadwerkelijk op je tv word afgespeeld, althans dat is bij mijn tv zo.
Ter info ik heb de 43P635 geupdated naar firmware versie 'V8-R51MT05-LF1V619' waarbij je in kids mode wel de mogelijkheid bent om naar het hdmi1 kanaal te wisselen.xminator schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:40:
[...]
Dat is toch een feature? Binnen kids mode kan je niet wijzigen van input, een update zal daar niets voor veranderen.
Mocht iemand er ook tegenaanlopen dan kan die er zijn voordeel mee doen.
Weet iemand waar de 43C61B 2024 mee te vergelijken is? Ik denk de 43C465? Ik heb de tv sinds gisteren maar ik vind de kleuren redelijk “washed out”. De tv ziet er pas goed uit als ik de kleursaturatie op 100 zet…. Weet dat ik niet teveel mag verwachten voor een tv van 449 (nu 349), maar toch. Als de tv hetzelfde “model” betreft dan kan ik de settings aanhouden van de 645 op het internet. Over de 43C61B kan ik niks vinden.
Ik heb daarnaast ook nog het idee dat GoogleTV in een soort van 1080p draait op de TV. Ik vind alles er maar onscherp uit zien.
Ik heb daarnaast ook nog het idee dat GoogleTV in een soort van 1080p draait op de TV. Ik vind alles er maar onscherp uit zien.
[ Voor 13% gewijzigd door mprkooij op 08-06-2024 12:05 ]
De 65C855 is nu 1269 bij Bol.com (gisteren nog 1199). Ik heb er een nachtje over geslapen of ik toch niet een maatje kleiner zou gaan kopen maar ik ben overstag en heb zojuist de 75C803 besteld. Die extra dimming zones en peak brightness van zn grotere broer doen mij niet overtuigen om de portomonee verder open te trekken en heb ik voor net geen 1100 euro een mooie nieuwe kijkplaat.Uberprutser schreef op maandag 13 mei 2024 @ 23:04:
Had gehoopt op een sub 2k prijs voor de 75" maar het prijsverschil tussen de C845 en C855 is zo wel heel groot.
LG C3 en al helemaal de G3 kan ik niet aan mezelf verkopen (niemand in huis waar ik verder mee moet overleggen verder dus kijk mij eens oud en wijsch zijn!
[ Voor 11% gewijzigd door Uberprutser op 08-06-2024 18:00 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Afgelopen zaterdag de 65C81B (65C855) ontvangen van Coolblue. Met de 700€ cadeaucheques van het werk 500€ uit eigen zak betaald. Geen slechte deal 
Kom van een 55 inch LG 2017 oled die ik heb verlplaast naar de slaapkamer. Moet toegeven dat het beeld van oled toch iets beter is maar ik wilde geen oled meer. Ik zag in sommige scenes het watermerk van Youtube en de tijdslijn van Netflix als "image retention". Niet intrusief maar toch vervelend.
Google TV is echt een verademing. LG Web OS is zeker niet slecht maar Google TV "mooier" en sneller.
Ik heb echt gesukkeld met de afstandsbediening. Het heeft mij makkelijk 5 minuten gekost om de cover te openen om de batterijen te plaatsen. Holy f*ck... Lijkt wel een kluis. Heb online gezocht hoe ik het moest openen maar natuurlijk waren het nog video's van de afstandsbediening van het 2023 model...
Geluid kan ik niet oordelen want heb er direkt mijn Dolby Atmos receiver op aangesloten. Enkel Dying Light deel 1 op PS5 gespeeld dit weekend dus met VRR en HDMI 2.1 nog geen ervaring.
Overall een fantastische TV! Nog niet veel gespeeld met de settings maar zal de komende dagen eens zien hoe ik het beeld nog beter kan maken.
Kom van een 55 inch LG 2017 oled die ik heb verlplaast naar de slaapkamer. Moet toegeven dat het beeld van oled toch iets beter is maar ik wilde geen oled meer. Ik zag in sommige scenes het watermerk van Youtube en de tijdslijn van Netflix als "image retention". Niet intrusief maar toch vervelend.
Google TV is echt een verademing. LG Web OS is zeker niet slecht maar Google TV "mooier" en sneller.
Ik heb echt gesukkeld met de afstandsbediening. Het heeft mij makkelijk 5 minuten gekost om de cover te openen om de batterijen te plaatsen. Holy f*ck... Lijkt wel een kluis. Heb online gezocht hoe ik het moest openen maar natuurlijk waren het nog video's van de afstandsbediening van het 2023 model...
Geluid kan ik niet oordelen want heb er direkt mijn Dolby Atmos receiver op aangesloten. Enkel Dying Light deel 1 op PS5 gespeeld dit weekend dus met VRR en HDMI 2.1 nog geen ervaring.
Overall een fantastische TV! Nog niet veel gespeeld met de settings maar zal de komende dagen eens zien hoe ik het beeld nog beter kan maken.
Mede door dit topic heb ik vorige week de 65C803 besteld en bezorgd gekregen door Coolblue. Kom van een fhd 55 inch Samsung dus het verschil was direct te merken.
Moest wel eerst door de instellingen van tv en kpn+ box om alles naar wens te krijgen. Box van kpn stond op HDR continu en dat kwam ‘normaal’ tv kijken niet ten goede. Na deze op HDR automatisch te hebben gezet zag het er stuk beter uit. Op oude tv nooit naar gekeken omdat deze überhaupt geen HDR had.
Daarnaast beeldmodus van tv op film gezet en nog wat kleine tweaks op basis van YouTube filmpje over de c845.
En voor de rest van het huishouden gezorgd dat tv laatste HDMI ingang gebruikt bij aanzetten en niet start op Google tv scherm met apps. We gebruiken de apps via kpn+. En we kunnen nu tv aan en uitzetten met kpn ab. Ab van tv kan dus de kast in.
Tot nu toe zeer tevreden. Een kleine twijfel gehad of ik wel voor TCL moest gaan. Maar vergelijkbare tv’s van Samsung bijvoorbeeld waren min €500 duurder bij Coolblue.
Moest wel eerst door de instellingen van tv en kpn+ box om alles naar wens te krijgen. Box van kpn stond op HDR continu en dat kwam ‘normaal’ tv kijken niet ten goede. Na deze op HDR automatisch te hebben gezet zag het er stuk beter uit. Op oude tv nooit naar gekeken omdat deze überhaupt geen HDR had.
Daarnaast beeldmodus van tv op film gezet en nog wat kleine tweaks op basis van YouTube filmpje over de c845.
En voor de rest van het huishouden gezorgd dat tv laatste HDMI ingang gebruikt bij aanzetten en niet start op Google tv scherm met apps. We gebruiken de apps via kpn+. En we kunnen nu tv aan en uitzetten met kpn ab. Ab van tv kan dus de kast in.
Tot nu toe zeer tevreden. Een kleine twijfel gehad of ik wel voor TCL moest gaan. Maar vergelijkbare tv’s van Samsung bijvoorbeeld waren min €500 duurder bij Coolblue.
Apple | LEGO | Sony Playstation
Waarom gebruik je de KPN box nog als je de app op de tv zelf kan gebruiken?MEJ schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:38:
Mede door dit topic heb ik vorige week de 65C803 besteld en bezorgd gekregen door Coolblue. Kom van een fhd 55 inch Samsung dus het verschil was direct te merken.
BeeldkwaliteitSirBlade schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:43:
[...]
Waarom gebruik je de KPN box nog als je de app op de tv zelf kan gebruiken?
Apple | LEGO | Sony Playstation
Mogelijk is deze vraag al ergens hier gesteld.
Wij zijn op zoek naar een 75/85 inch TV en zitten te kijken naar een TCL model.
Onderstaande links zijn van de 75 inch modellen maar twijfelen nog over 75/85 inch
In de winkel bij helloTV zagen wij de
https://www.hellotv.nl/product/tcl-qd-mini-led-75c809-2023 - 1499(1350 met korting)
Bij coolblue en Mediamarkt
https://www.coolblue.nl/p...mini-led-85c803-2023.html - 1699
https://www.mediamarkt.nl...4145612c22cfe780bda4b42ad - 1699
Ik kan via google / tweakers vergelijkers tool niet lekker de verschillen zien tussen de C803, C805 en C809 series.
De C809 is namelijk vrij scherp geprijsd ten opzichte van de andere twee varianten.
Of zijn er betere alternatieven/suggesties vanuit jullie kant in het TCL assortiment?
Wij zijn op zoek naar een 75/85 inch TV en zitten te kijken naar een TCL model.
Onderstaande links zijn van de 75 inch modellen maar twijfelen nog over 75/85 inch
In de winkel bij helloTV zagen wij de
https://www.hellotv.nl/product/tcl-qd-mini-led-75c809-2023 - 1499(1350 met korting)
Bij coolblue en Mediamarkt
https://www.coolblue.nl/p...mini-led-85c803-2023.html - 1699
https://www.mediamarkt.nl...4145612c22cfe780bda4b42ad - 1699
Ik kan via google / tweakers vergelijkers tool niet lekker de verschillen zien tussen de C803, C805 en C809 series.
De C809 is namelijk vrij scherp geprijsd ten opzichte van de andere twee varianten.
Of zijn er betere alternatieven/suggesties vanuit jullie kant in het TCL assortiment?
[ Voor 4% gewijzigd door Mithax op 10-06-2024 22:02 ]
De C803, C805 en C809 zijn exact hetzelfde. De 3 is voor Coolblue, de 5 is voor Mediamarkt en de 9 is voor Hellotv. Alleen een andere type nummer per winkel. Verder geen verschillen. Ik heb de 805 hier hangen. Erg tevreden over (voorheen oled).
De C80x serie is allemaal hetzelfde, daarom noemt TCL deze ook de "C80 Series" op hun website, hangt af van de retailer welk nummertje de laatste is.
Vanavond mijn nieuwe 75C803 opgehangen, wat een joekel van een scherm.
Had er een nieuwe Vogels TVM1406 muurbeugel bij besteld en ondanks dat die zou moeten passen, was ie niet vast te krijgen. Ofwel, hij hangt nu aan mijn 10 jaar oude Vogels beugel en de nieuwe gaat retour.
De V127 update geinstalleerd via USB, kwam niet naar boven tijdens OTA.
Ik heb niet het idee dat ik die extra NITS mis en ook de FALD vind ik erg goed, ondanks dat ie een stuk minder heeft dan zn grotere broer. Ik heb geen spijt van mijn aankoop!
Vanavond mijn nieuwe 75C803 opgehangen, wat een joekel van een scherm.
Had er een nieuwe Vogels TVM1406 muurbeugel bij besteld en ondanks dat die zou moeten passen, was ie niet vast te krijgen. Ofwel, hij hangt nu aan mijn 10 jaar oude Vogels beugel en de nieuwe gaat retour.
De V127 update geinstalleerd via USB, kwam niet naar boven tijdens OTA.
Ik heb niet het idee dat ik die extra NITS mis en ook de FALD vind ik erg goed, ondanks dat ie een stuk minder heeft dan zn grotere broer. Ik heb geen spijt van mijn aankoop!
Bedankt voor de snelle reacties.
Wij zitten bijna 5 meter van de TV af met een flinke ruimte voor een tv.
Toch twijfel ik enorm of 85 inch niet te lomp is. Wij hebben nu een 48 inch.
Waarom kozen jullie voor de 75 inch?
Ik had een 46" (mijn toenmalige partner wilde max 40" ooit dus de grootste 55" kreeg ik er niet in) en wilde nu voor een 65" gaan.
Meerdere mensen geproken en gelezen dat je eigenlijk net een maatje groter moet gaan want uiteindelijk wil je dat toch wel.
Dus ondanks dat ik bang was dat 75" wel wat lomp groot zou zijn op iets meer dan 3 meter afstand ben ik er erg blij mee dat ik niet voor de 65" ben gegaan.
Ik zou in jouw geval met die afstand voor ze 85" gaan. Staat los van TCL maar als je de knaken voor een C8xx hebt in 85" doe je zeker geen miskoop.
Meerdere mensen geproken en gelezen dat je eigenlijk net een maatje groter moet gaan want uiteindelijk wil je dat toch wel.
Dus ondanks dat ik bang was dat 75" wel wat lomp groot zou zijn op iets meer dan 3 meter afstand ben ik er erg blij mee dat ik niet voor de 65" ben gegaan.
Ik zou in jouw geval met die afstand voor ze 85" gaan. Staat los van TCL maar als je de knaken voor een C8xx hebt in 85" doe je zeker geen miskoop.
[ Voor 18% gewijzigd door Uberprutser op 10-06-2024 22:54 ]
Mwah, smaken verschillen I guess...Uberprutser schreef op maandag 10 juni 2024 @ 22:52:
Ik had een 46" (mijn toenmalige partner wilde max 40" ooit dus de grootste 55" kreeg ik er niet in) en wilde nu voor een 65" gaan.
Ik zit op 3m van een 58" (had daarvoor een 55" maar die was er niet voor dit model) en het went en is nu op zich prima, maar zou er niet aan moeten denken een nog grotere TV te hebben.
Zou voor een volgende TV zelfs weer eerder terug richting een 55' gaan.
Hier zelf maandje geleden gekozen voor de 85C843Mithax schreef op maandag 10 juni 2024 @ 22:43:
Bedankt voor de snelle reacties.
Kijkafstand is 4 meter
Wilde eigenlijk voor de 75 gaan maar er was net goede aanbieding waardoor de 85 maar € 100 duurder was
Bij binnenkomst wel even schrikken, want echt toch wel een joekel.
Maar door hem plat tegen de muur te hangen en niet al te hoog is het nu echt een genot en zijn we er al volledig aan gewend, echt geen spijt van.
Begint echt bioscoop gevoel te benaderen, en je zit echt in de serie of film
Bij Art&Craft is de 85" C855 100 euro goedkoper dan de 75" nu
(2199 vs 2299).
Heb nog een zwevende kast eronder waar o.a. mijn centerspeaker in zit. De onderkant hangt op dezelfde hoogte als mijn vorige TV (5cm boven meubel). Onderuitgezakt op de bank kijkt dat best fijn.
Amazon Prime met 4k en HDR doet het niet, alles speelt af in Full HD.

De bovenkant van de mijne hangt op 170cm.Cujo74 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:34:
[...]
Maar door hem plat tegen de muur te hangen en niet al te hoog is het nu echt een genot en zijn we er al volledig aan gewend, echt geen spijt van.
Heb nog een zwevende kast eronder waar o.a. mijn centerspeaker in zit. De onderkant hangt op dezelfde hoogte als mijn vorige TV (5cm boven meubel). Onderuitgezakt op de bank kijkt dat best fijn.
[ Voor 77% gewijzigd door Uberprutser op 11-06-2024 18:09 ]
Heeft iemand de C74X en C80X naast elkaar bekeken?
Ik neem aan dat de laatste beter beeld geeft, maar hoeveel merk je daar in de praktijk van?
Is dat verschil groot genoeg om een stapje omlaag in maat goed te maken?
Ik neem aan dat de laatste beter beeld geeft, maar hoeveel merk je daar in de praktijk van?
Is dat verschil groot genoeg om een stapje omlaag in maat goed te maken?
-'sin
Dat laatste ligt m.n. bij amazon prime. Ze hebben daar iets stoms dat ze films in HD aanbieden tenzij je een film/koopt of huurt en dan heb je bijv wel de 4k optie.Uberprutser schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:16:
Bij Art&Craft is de 85" C855 100 euro goedkoper dan de 75" nu(2199 vs 2299).
[...]
De bovenkant van de mijne hangt op 170cm.
Grand Tour staat ook 4K enzo bij en die doet het wel, zelfs HDR10+. The Matrix staat het er ook bij en blijft gewoon (erg slechte) HD stream, net als meerdere andere films.
Precies tenzij je the matrix in 4k koopt, dan krijg je de 4k stream.Uberprutser schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:11:
Grand Tour staat ook 4K enzo bij en die doet het wel, zelfs HDR10+. The Matrix staat het er ook bij en blijft gewoon (erg slechte) HD stream, net als meerdere andere films.
Originele amazon producties zijn vaak wel enkel in 4k en krijg je ook zo door.
Hoi weet iemand (met ervaring) of voor de 98X955 ook vogel's muurbeugels beschikbaar zijn?, ik zie VESA maat 600x600 staan echter is de max van vogels wat ik erover terug kan vinden 600x400.
Ik zou bijvoorbeeld de Vogel's Elite TVM 5855 willen hebben, ik lees verschillende verhalen op websites dat deze wel op de TCL zou moeten passen echter op de site van Vogel's lees ik dit weer niet terug.
Ik zou bijvoorbeeld de Vogel's Elite TVM 5855 willen hebben, ik lees verschillende verhalen op websites dat deze wel op de TCL zou moeten passen echter op de site van Vogel's lees ik dit weer niet terug.
Heeft niemand hier last met Dolby Vision dat sommige apps (Disney+ en Apple TV+ en eerder ook HBO-Max) het donker/licht niet synchroon loopt met de video? Dus net voor een scene overgang wordt het beeld al eerder donkerder/lichter dan het was en dat is erg irritant (zeg maar onkijkbaar voor mij).
Dit is op een 43C635 op firmware V560, zag net dat V8-R51MT05-LF1V619 uit is dus die er binnenkort op drukken, maar het speelt al vanaf het begin. Op de LG Oled is dit fenomeen niet.
Dit is op een 43C635 op firmware V560, zag net dat V8-R51MT05-LF1V619 uit is dus die er binnenkort op drukken, maar het speelt al vanaf het begin. Op de LG Oled is dit fenomeen niet.
Klopt het dat de helderheid van de nieuwe C855 beperkt wordt door de Europese wetgeving?
De helderheid van 3500 nits zou softwarematig teruggeschroefd worden naar +/- 2000 nits.
Ik kwam dit tegen in een review en wil weten of dit effectief zo is.
Kan iemand dit bevestigen of weerleggen?
De helderheid van 3500 nits zou softwarematig teruggeschroefd worden naar +/- 2000 nits.
Zou ergens wel gek zijn, zulke wetgeving geldt mij bekend altijd per type apparaat per categorie. De 85C855 en 85X955 zitten dan in hetzelfde schuitje, en dan zou de 85X955 op basis daarvan van 5.000 nits naar 2.000 nits teruggeschakeld zijn.Crisscross schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:23:
Klopt het dat de helderheid van de nieuwe C855 beperkt wordt door de Europese wetgeving?
Vaak gaat het trouwens om de standaard instellingen die zuinig moeten zijn. Is het niet verboden om een instelling met meer verbruik te hebben zolang die maar niet automatisch actief is of wordt. Enkel voor SDR en HDR mag er volgens mij verschil zijn, maar moet SDR binnen een wattage standaard zitten en HDR een eigen net wat hogere grens.
Stel even in het menu is er een handmatige boost modus of power limit increase ergens te activeren, dan mag ie daarmee wel alsnog meer verbruiken van wat ik altijd begrepen heb. Zolang de consument het maar zelf handmatig moet aanzetten. Gemiddeld genomen doen mensen dat dan toch maar weinig kennelijk.
[ Voor 9% gewijzigd door OruBLMsFrl op 17-06-2024 22:18 ]
Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3
De C635 naar v620 gezet vanaf v560. Het te vroeg licht/donker lijkt weg (eerder dat het soms iets naijlt) maar heb het niet goed kunnen testen omdat de video van Disney+ nu hakkelig loopt (accesspoint zit op 4m afstand). Bij de update naar Kodi v20 was daar de cpu al niet snel genoeg meer om alles vloeiend af te spelen, de laatste update lijkt dat nu ook naar sommige apps te hebben doorgezet, Netflix HD werkt nog wel. Ga nog wel testen met een kabel-verbinding, maar ben bang dat de SoC het gewoon niet trekt...
Zijn die TCL's ondanks marketing speak als AI PQ Pro en zo... stiekem niet allemaal relatief beperkte Mediatek SOCs? Hier komt er een C855 aan, maar dat wordt Google basic en via de hdmi 2.1 versterker een AppleTV, Bluray player en game pc eraan vast. Hebben de Chinezen er ook zo goed als niets aan om via te kunnen spioneren. Die hoeft dan enkel voor een hoogst zeldzame firmware update aan internet, wanneer er iets nog beter zou worden aan beeld via hdmi ingang
Heb een TCL QLED 55C843 erg tevreden over,maar bij snelle beweging van een persoon krijg ik beeldvervorming om die persoon.
Is dit uit te zetten?
Is dit uit te zetten?
Ja, motion clarity uitzetten in de instellingen.Theodor schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:47:
Heb een TCL QLED 55C843 erg tevreden over,maar bij snelle beweging van een persoon krijg ik beeldvervorming om die persoon.
Is dit uit te zetten?
Hi all, weet er iemand wat de verschillen zijn tussen de 55C80X en de 55C84X?
Ik kon de C84X niet terug vinden in het forum linkje van xminator
Het lijkt er op dat de C84X de Onkyo speakers heeft, maar ik was benieuwd waar de TV's verder nog in verschillen qua hardware en specs. Prijsverschil is op dit moment 150 euro. Thanks!
Ik kon de C84X niet terug vinden in het forum linkje van xminator
Het lijkt er op dat de C84X de Onkyo speakers heeft, maar ik was benieuwd waar de TV's verder nog in verschillen qua hardware en specs. Prijsverschil is op dit moment 150 euro. Thanks!
Heb je toevallig nog een link naar die review om te delen hier?Crisscross schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:23:
Kan het niet direct terugvinden, was wel in een anderstalige review.Supershiva schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 07:33:
[...]
Heb je toevallig nog een link naar die review om te delen hier?
Moest ik het vinden laat ik het weten
Kan je misschien iets meer vertellen over deze tv nu je hem iets langer hebt? Ook omdat je ervaring hebt met OLED. Ben zelf aan het kijken naar een nieuwe 65 inch tv. Ik dacht dat ik sowieso voor OLED wilde gaan, maar mini-LED begint ook mijn interesse te krijgen. Voor 1199,- de 65C81B (zelfde als C855?) is wel even wat anders dan bv een LG C3 (1500,-) of Sony A84L (1850,-). Deze TCL heeft qua specs ongeveer alles wat ik wil (QD-paneel, Google TV, 144Hz, Dolby Vision, ...). Misschien niet zooo zwart als OLED, maar als de rest in orde is zoals beeldverwerking, upscaling, etc. is het wel veel bang for buck?Chanfan schreef op maandag 10 juni 2024 @ 08:50:
Afgelopen zaterdag de 65C81B (65C855) ontvangen van Coolblue. Met de 700€ cadeaucheques van het werk 500€ uit eigen zak betaald. Geen slechte deal
Dit was het forum inzake de beperkingCrisscross schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 19:37:
[...]
Kan het niet direct terugvinden, was wel in een anderstalige review.
Moest ik het vinden laat ik het weten
https://www.avforums.com/...htness-in-europe.2497057/
Deze review van de C855 vond ik zelf nog relatief eerlijk, met Youtube auto translation naar english best prima te doen. Zie je bijvoorbeeld ook de weerspiegeling gewoon in het paneel, wat ze bijna overal in compleet donkere demo ruimtes niet zo hebben.
YouTube: Review TCL C855: el televisor Mini LED casi perfecto que quiere riva...
Dan weet je waar je aan begint in ieder geval met de anti-reflectie marketing... dat lijkt toch vooral mooie marketing, in ieder geval niets zoals Samsung S95D matte oled presteert. Toch gekocht, om in eigen situatie te zien, en hopelijk valt het mee en mag ie blijven. De prijs is wel erg prettig, wij gaan een maatje groter, en zo rond de 80" is OLED echt niet meer normaal gewoon, € 5.000-8.000 praat je dan over... bij TCL is dat 85" C855 miniled voor 2.200-2.300 of zo.
YouTube: Review TCL C855: el televisor Mini LED casi perfecto que quiere riva...
Dan weet je waar je aan begint in ieder geval met de anti-reflectie marketing... dat lijkt toch vooral mooie marketing, in ieder geval niets zoals Samsung S95D matte oled presteert. Toch gekocht, om in eigen situatie te zien, en hopelijk valt het mee en mag ie blijven. De prijs is wel erg prettig, wij gaan een maatje groter, en zo rond de 80" is OLED echt niet meer normaal gewoon, € 5.000-8.000 praat je dan over... bij TCL is dat 85" C855 miniled voor 2.200-2.300 of zo.
Ik heb sinds kort de 55C843 TV. Tevreden mee, Snel, geluid is prima, nog wel wat zoeken naar de juiste beeldinstellingen. Wanneer ik nu voetbal kijk op UHD krijg ik de resolutie kort ion beeld met steeds ook de tekst 50 HZ. Hoe krijg ik de 100 HZ ingesteld. Lukt me niet
, kan het niet vinden. Iemand een idee?
Is je bron wel 100hz? Als de voetbalwedstrijd in UHD 50hz wordt uitgezonden, zal je tv het ook op 50hz laten zien.bresbres68 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 00:23:
Ik heb sinds kort de 55C843 TV. Tevreden mee, Snel, geluid is prima, nog wel wat zoeken naar de juiste beeldinstellingen. Wanneer ik nu voetbal kijk op UHD krijg ik de resolutie kort ion beeld met steeds ook de tekst 50 HZ. Hoe krijg ik de 100 HZ ingesteld. Lukt me niet, kan het niet vinden. Iemand een idee?
Ben aan het twijfelen tussen de 65 of 75 inch variant van de C855 (C81B is hetzelfde toch?)
Afstand van bank naar TV is net geen 4 meter.
Heb nu een 55 inch tv maar deze is naar mijn smaak te klein.
Wat is jullie ervaring hierin? Ik zal niet de eerste zijn die van een 55 inch naar een grotere TV gaat
Daarnaast nog een vraag over beeldkwaliteit streamingapps.
We hebben hier Ziggo in huis, zo'n next mini 4k kastje om TV te kijken maar ook alle streamingdiensten die we hebben staan hier op.
Nu komt deze TV met met Google erop, waardoor je ook alle gewenste streamingapps kan installeren op de TV.
Wat is nou beter qua beeldkwaliteit, kijken via Ziggo kastje of via de apps op de TV?
Wat is jullie ervaring hierin? Ik zal niet de eerste zijn die van een 55 inch naar een grotere TV gaat
We hebben hier Ziggo in huis, zo'n next mini 4k kastje om TV te kijken maar ook alle streamingdiensten die we hebben staan hier op.
Nu komt deze TV met met Google erop, waardoor je ook alle gewenste streamingapps kan installeren op de TV.
Wat is nou beter qua beeldkwaliteit, kijken via Ziggo kastje of via de apps op de TV?
Ik heb geen los Ziggokastje en gebruik dus alleen streamingapps op de tv zelf, dus kan niet vergelijken, maar kwaliteit is prima (ook HDR e.d.).Supershiva schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:01:
Ben aan het twijfelen tussen de 65 of 75 inch variant van de C855 (C81B is hetzelfde toch?)
Om een beeld te krijgen bij de grootte, zou je wat papier op je muur kunnen plakken om zo te kijken hoe groot het er allemaal uit ziet in jóuw woonkamer.
Ik heb zelf een 65C845 en dat was echt enorm veel groter dan de 43 inch die eerst beneden stond, maar sinds kort hebben we een andere bank en zitten we nog weer net iets verder van de tv, zo heel groot voelt die 65 inch nu ook niet meer aan. Aan de andere kant zou ik 75 inch in onze woonkamer waarschijnlijk wel weer een te groot zwart vlak vinden, als die uit staat.
Ben er nog altijd zeer tevreden over. C81B is hetzelfde modelnummer als C855. Beeldkwaliteit en upscaling van Oled natuurlijk veel beter. Daar kan geen mini-Led tegenop. Upscaling van TCL beduidend minder. Daar is concurrent Hisense U8N volgens vergelijkingsreviews veel beter in maar natuurlijk ook wel wat duurder. Mijn eerste keus was eigenlijk Hisense maar omdat TCL beter beschikbaar was en ik mijn cadeaucheques kon gebruiken toch voor de goedkoopste optie gegaan.bsmpower schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:32:
[...]
Kan je misschien iets meer vertellen over deze tv nu je hem iets langer hebt? Ook omdat je ervaring hebt met OLED. Ben zelf aan het kijken naar een nieuwe 65 inch tv. Ik dacht dat ik sowieso voor OLED wilde gaan, maar mini-LED begint ook mijn interesse te krijgen. Voor 1199,- de 65C81B (zelfde als C855?) is wel even wat anders dan bv een LG C3 (1500,-) of Sony A84L (1850,-). Deze TCL heeft qua specs ongeveer alles wat ik wil (QD-paneel, Google TV, 144Hz, Dolby Vision, ...). Misschien niet zooo zwart als OLED, maar als de rest in orde is zoals beeldverwerking, upscaling, etc. is het wel veel bang for buck?
Ik wilde absoluut geen oled meer. Heb al 7 jaar mijn LG oled tv en nu zie in sommige scenes duidelijk het watermerk van Netflix en Youtube en vooral de tijdslijn van Netflix. Misschien dat de C3 de kinderziektes van oled heeft verholpen maar wilde het risico niet nemen. Ik gebruik namelijk veel de pauzeknop van Netflix.
Oled is in veel opzichten beter dan de mini led. Google TV heeft wel meer apps dan Web OS van LG mocht je dit belangrijk vinden. De C3 is amper een paar 100€ duurder is dan de C855. LG heeft ook Dolby Vision en HDMI 2.1 dan is het misschien beter voor jouw om voor oled te gaan.
Als je mijn reviews leest weet je ook dat een TCL een prima alternatief is voor Oled. Zeker als je last hebt gehad van burn ins. Zie de link naar mijn review, inclusief vergelijking tussen de C80x en C81x (waar x staat voor een willekeurig cijfer of letter)
laredo in "[TCL TV's] Ervaringen & Discussie"
laredo in "[TCL TV's] Ervaringen & Discussie"