Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3
Uiteindelijk de knoop doorgehakt en voor de 75" gegaan.boratnl schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:13:
[...]
Ik heb geen los Ziggokastje en gebruik dus alleen streamingapps op de tv zelf, dus kan niet vergelijken, maar kwaliteit is prima (ook HDR e.d.).
Om een beeld te krijgen bij de grootte, zou je wat papier op je muur kunnen plakken om zo te kijken hoe groot het er allemaal uit ziet in jóuw woonkamer.
Ik heb zelf een 65C845 en dat was echt enorm veel groter dan de 43 inch die eerst beneden stond, maar sinds kort hebben we een andere bank en zitten we nog weer net iets verder van de tv, zo heel groot voelt die 65 inch nu ook niet meer aan. Aan de andere kant zou ik 75 inch in onze woonkamer waarschijnlijk wel weer een te groot zwart vlak vinden, als die uit staat.
Hangt nu net 2 dagen in de kamer, wat een prachtig ding zeg
Vroeger kon je op Rtings nog wel eens geadviseerde beeld instellingen vinden om zoveel mogelijk uit je TV te halen, voor deze tv kan ik op die site nog niks vinden.
Zijn er nog andere sites om zoiets op te zoeken?
Ik heb AVforums gevonden, daar heeft de C855 een eigen thread gekregen, ook hier kan ik geen geadviseerde instellingen vinden behalve dat ze zeggen gebruik "film modus"
Las op AVforums wel dat er al een software update beschikbaar is, maar helaas kan "via netwerk updaten" niks vinden.
Kan je die software updates ergens downloaden en dan via USB installeren?
Op telegram komen alle updates en downloadlinks voorbij.Supershiva schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 16:33:
[...]
Kan je die software updates ergens downloaden en dan via USB installeren?
@tclupdates_discussion
PSN: ghpeet
Dan toch maar de knoop doorgehakt en voor de 85C81B gegaan. Een aardig prijsverschil, maar hopelijk zijn we dan weer klaar voor de koelmende jaren.
Is het ook echt veilig om het hier te downloaden en installeren?sanant schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 05:12:
[...]
Op telegram komen alle updates en downloadlinks voorbij.
@tclupdates_discussion
Weinig trek om m’n gloednieuwe tv om zeep te helpen
Ik heb die 85c845 ook op mijn shortlist staan. Maar voor deze prijs vind ik hem niet interessant. Verwacht trouwens dat die prijs ook wel weer daalt. Maar ik heb nog geen haast. Misschien dat ik ook wel tot BF wacht.saviour schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:02:
Jemig wat schommelen de prijzen van de televisies zeg. Ik wilde graag een 98 inch TCL halen, maar mijn vrouw liever iets kleiners. Na erover nagedacht te hebben zou het de 85C845 worden, voor € 1.688 bij Mediamarkt. Maar helaas steef de prijs weer naar € 2.299.
Dan toch maar de knoop doorgehakt en voor de 85C81B gegaan. Een aardig prijsverschil, maar hopelijk zijn we dan weer klaar voor de koelmende jaren.
Eerste indruk: vergeleken met de oude zijn het beeld en geluid natuurlijk extreem verbeterd.
Zaken waar ik niet gelukkig mee ben: de Google TV Launcher en de afstandsbediening.
Google TV geeft me de keuze tussen reclame of de te spartaanse Apps Only mode. Eens kijken wat voor goede alternatieven hiervoor zijn.
De afstandsbediening mist knoppen die ik gebruik (dedicated media knoppen) en heeft knoppen die ik nooit gebruik (de cijfers en teletekst knoppen) en hij is lastig te gebruiken in het donken (wat het altijd is als ik de tv gebruik). Eens kijken of ik hier een goede third party vervanger voor kan vinden.
Als iemand vragen heeft over dit model, laat maar weten.
Bedankt voor je review.laredo schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:48:
Als je mijn reviews leest weet je ook dat een TCL een prima alternatief is voor Oled. Zeker als je last hebt gehad van burn ins. Zie de link naar mijn review, inclusief vergelijking tussen de C80x en C81x (waar x staat voor een willekeurig cijfer of letter)
laredo in "[TCL TV's] Ervaringen & Discussie"
Zelf ook de knoop doorgehakt en zojuist de TCL 98C805 besteld voor 2608 euro
Verschil in prijs met TCL 98C855 was 1892 euro, terwijl het verschil in het aantal dimming zones niet zo spectaculair is. 98C855 heeft 2160 zones en de 98C805 heeft er 1340.
[ Voor 13% gewijzigd door K3ke op 10-07-2024 10:30 ]
Als ik het goed heb bergepen is DV 'dark' toch zoals de maker het bedoeld heeft? (mits de kamer verduisterd is)
Denk dat je er een mooie deal mee hebt! Ik ben nog steeds blij met de C805 en vind hem ook voor voetbal top. Beeld is echt mooier (maar dat is een mening) dan van mijn oude Panasonic Oled. Hooguit is de kijkhoek minder maar ik zit er toch vaak recht voor.K3ke schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:21:
[...]
Bedankt voor je review.
Zelf ook de knoop doorgehakt en zojuist de TCL 98C805 besteld voor 2608 euro
Verschil in prijs met TCL 98C855 was 1892 euro, terwijl het verschil in het aantal dimming zones niet zo spectaculair is. 98C855 heeft 2160 zones en de 98C805 heeft er 1340.
[ Voor 9% gewijzigd door Superman op 11-07-2024 01:34 ]
Wat een monster en wat een prachtig beeld. Deze vervangt een Sony Bravia KD-85XH9096.
Ik ben erg te spreken over de zwartwaarden.
Miniled lijkt toch een grote stap vooruit vergeleken met mijn vorige full array led tv van Sony.
Erg blij met mijn aankoop!
Wat mij overigens opviel is dat TCL zelf spreekt van HDR 1500 nits bij de specs en de MediaMarkt adverteert met HDR 1600 nits. De doos bevestigt de 1600 nits en ook de IMAX enhanced feature, welke op de website van TCL niet wordt genoemd bij 98C805.
:strip_exif()/f/image/2CUhYxkGscLN2d9sdPhhXcRP.jpg?f=fotoalbum_small)
[ Voor 53% gewijzigd door K3ke op 12-07-2024 15:22 ]
Bedankt.Theodor schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 22:43:
TP-Link UE300 - Ethernet Adapter - USB 3.0 naar Gigabit heb deze en werkt...
Ik lees dat de UE300 een Realtek chipset gebruikt en de UE306 schijnt een ASIX chipset te gebruiken.
Blijbaar wordt de Realtek ondersteund en de ASIX niet door Google TV.
Update:
De UE300 met de Realtek chipset werkt inderdaad goed!
[ Voor 8% gewijzigd door K3ke op 13-07-2024 14:30 ]
Het was aanvankelijk de bedoeling om een "75/"77 te kopen. Maar uiteindelijk voor een "85 gekozen. En die keuze is goed geweest. De overgang van "55 naar "85 is groot maar de tv past prima in onze woonkamer zonder storend groot te zijn. En bij een kijkafstand van zo'n 3.5 meter is het prima te doen.
De standaardbeeldinstellingen heb ik aangepast, overgenomen uit deze AV-forumsvideo YouTube: TCL C845 BEST PICTURE SETTINGS - No Filmmaker, use Movie Mode for SD... .
Daarna zijn UHD beelden prachtig, zeker in combinatie met HDR.
FHD SDR beelden ( NLZiet via 100Mb) is wel van mindere kwaliteit. Bij studiobeelden valt het nog wel mee maar bijvoorbeeld bij voetbal of Tour de France is dat duidelijk merkbaar. Het beeld is dan vooral wat minder scherp/zachter.
Opzich logisch. Bij dit formaat is FHD te weinig. Maar is er misschien nog een instelling waardoor de beeldkwaliteit nog wat op te krikken is?
TCL65t8b
https://www.bol.com/nl/nl...Hw.2_11.12.ProductPageUrl
TCL 65c803
https://www.bol.com/nl/nl...GIw_0_9.13.ProductPageUrl
Ik heb weinig verstand van TV's, maar de goedkope optie heeft zelfs 144HZ, ik zal waarschijnlijk iets missen, maar die TV is zelfs goedkoper dan de 100HZ.
Ik heb de BOL linken toegevoegd aangezien ik niet beide TVs op Tweakers kan vinden.
Zie mijn bericht van een paar weken geleden. De C803 volstaat waarschijnlijk prima voor jouw wensen. Draait hier nu bijna 2 maanden naar volle tevredenheid. Ook voetbal zag er top uit de afgelopen weken. Zou hem absoluut aanraden. laredo in "[TCL TV's] Ervaringen & Discussie"psvunited schreef op zondag 14 juli 2024 @ 16:38:
Sta op het punt om een nieuwe TCL 65 inch te bestellen, kom op de volgende 2 opties uit:
TCL65t8b
TCL 65c803
Ik heb weinig verstand van TV's, maar de goedkope optie heeft zelfs 144HZ, ik zal waarschijnlijk iets missen, maar die TV is zelfs goedkoper dan de 100HZ.
Ik heb de BOL linken toegevoegd aangezien ik niet beide TVs op Tweakers kan vinden.
de 803 is een miniled dus hogere serie dan de t8b (65C745) en de prijs is nu relatief scherp (899) dus zou zeker die 50 euro extra uitgeven.psvunited schreef op zondag 14 juli 2024 @ 16:38:
Sta op het punt om een nieuwe TCL 65 inch te bestellen, kom op de volgende 2 opties uit:
TCL65t8b
TCL 65c803
Zit zelf nog steeds in mijn zoektocht naar een nieuwe tv en TCL komt ook regelmatig voorbij. Maar toch houdt iets me tegen. Een 65C803 Mini-LED tv met alles er op en er aan (Google tv, Dolby Vision, ..) voor 899,-... Wat is het addertje 😅.. En waarom is de nieuwe 65C81B ineens 1599,- terwijl die blijkbaar erg gelijkaardig zijn als ik dat hier zo lees. En vragen de premium merken dan echt zoveel meer alleen door hun merknaam?
Echt niet te doen tegenwoordig een tv uit te zoeken, weet echt niet meer waar ik goed aan doe 🥵
[ Voor 4% gewijzigd door bsmpower op 15-07-2024 14:35 ]
HelloTV klantenservice heeft me vorige week nog proberen wijs te maken dat C809 luxer is met betere onderdelen en ondersteuning ten opzichte van C805Mainuz schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:48:
De C803 is hetzelfde als de C801, C802, C805, C805, C809, (binnen Europa) en intern ook hetzelfde als de MQLED80, QM8B en de C755 (buiten Europa).

Ik heb bij hello tv een tcl 809 mini led tv gekocht.
Nu heb ik het probleem dat steeds wazigheid is rond om personen en of voorwerpen.
En bij voetbal kijken heb ik bijvoorbeeld als de speler beweegd er een dubbel in beeld komt.
Ik heb me al rot gezocht op Google naar de beste instellingen maar 't word wel wat beter maar nog niet helemaal.
Ik heb vandaag bezoek gehad van een monteur die door hello tv was aangestuurd
Om dit probleem op te lossen maar zonder resultaat.
Nu schepen ze dit af met ja dit hoort bij het type tv die je hebt gekocht.
En dat dit geen defect is en je hier ook niets aan kan doen.
Helaas val ik al buiten omruil garantie.
De tv is net 2 maanden oud.
Heeft iemand tips wat ik nog kan proberen?
Alvast bedankt
Groeten Jurrian
Zeker, Motion clarity uitzetten, gewoon helemaal, met de toggle.Jurrian27 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 20:17:
Nu heb ik het probleem dat steeds wazigheid is rond om personen en of voorwerpen.
En bij voetbal kijken heb ik bijvoorbeeld als de speler beweegd er een dubbel in beeld komt.
Ik had dit probleem bij snelle beelden ook. Mijn oom heeft een Samsung the frame, die heeft het ook maar in zeer mindere mate, maar je moet goed kijken om het te zien. Daar zit gewoon het prijsverschil in, die tv is ook 2x duurder dan de gemiddelde TCL.
Bij sport en snelle beelden zet ik daarom gewoon motion clarity uit.
Maar daar heb ik toch wat vragen over.
Scenario 1: google tv op de TCL tv (standaard dus), met daarop o.a. de nederlandse tv apps, en Kodi voor wat films. AVR aangesloten op HDMI4 voor EARC. Google TV audio output ingesteld op EARC. Film afgespeeld met DTS en audio passthrough. Resultaat: geen audio via AVR.
Scenario 2: google tv op een Xiaomi Mi Box S 1st gen, met daarop o.a. de nederlandse tv apps, en Kodi voor wat films. Mi Box aangesloten op HDMI1 van de TCL tv. AVR aangesloten op HDMI4 voor EARC. Google TV audio output ingesteld op EARC (of op Auto). Film afgespeeld met DTS en audio passthrough. Resultaat: surround audio speelt af via AVR.
Wat doe ik verkeerd met de standaard google tv, zodat EARC niet werkt?
En nou ik toch bezig ben met audio-vragen: is het mogelijk om geluid zowel door de tv en de AVR af te laten spelen?
Ik zou eens zoeken op internet/youtube naar picture settings, specifiek voor jouw tv-model.Jurrian27 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 20:17:
Goedendag,
Ik heb bij hello tv een tcl 809 mini led tv gekocht.
Ik heb me al rot gezocht op Google naar de beste instellingen maar 't word wel wat beter maar nog niet helemaal.
Ik heb vandaag bezoek gehad van een monteur die door hello tv was aangestuurd
Om dit probleem op te lossen maar zonder resultaat.
Nu schepen ze dit af met ja dit hoort bij het type tv die je hebt gekocht.
En dat dit geen defect is en je hier ook niets aan kan doen.
Helaas val ik al buiten omruil garantie.
De tv is net 2 maanden oud.
Alvast bedankt
Groeten Jurrian
Zelf heb ik onlangs een 85C845 gekocht. Out of de box ook niet geweldig wat beeld betreft.
Maar na aanpassingen zoals hier staan YouTube: TCL C845 TV Calibration Settings een prachtig beeld.
Ben beetje aan het oriënteren, en wil graag nu een 75 inch tv i.v.m een 55 inch.
De TLC 803 is te koop via bol ( met select ) voor €1199
De TLC 855 is te koop bij MediaMarkt voor €1899
Is de nieuwe versie zoveel beter (verschil €700). Qua beeldkwaliteit en functies?.
Kan iemand mij overtuigen dat ik toch echt voor de 855 moet gaan?
Ik heb overal in huis Google tv( met afstandsbediening), het ingebouwde is voor mijn doelstelling niet nodig.
Gamen( Xbox X) belangrijk, beeldkwaliteit en vloeiend.
Tv en series via google TV, beeldkwaliteit en vloeiend
[ Voor 22% gewijzigd door CallmeGod op 31-07-2024 13:00 ]
[ Voor 0% gewijzigd door OruBLMsFrl op 31-07-2024 15:15 . Reden: typo ]
Twijfel waar we goed aan doen. Zaterdag nog even vergelijken in Rotterdam bij MediaMarkt.
Ik had je reactie al op pepper gelezen nadat ik mijn bericht had geplaatst. Zeker een duidelijke uitleg tussen de 2.laredo schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 14:27:
Ik zou de C803 doen. Ik heb beide gehad en het verschil was echt minimaal en zeker geen 700€ waard. Zie mijn berichten eerder in dit topic.
Ben nog wel aan het twijfelen aangezien er toch wat zon binnen komt en ik niet elke keer de vouwgordijnen wil sluiten overdag.
Haal je hier ook echt (aanzienlijk) hogere snelheden dan met de ingebouwde ethernetpoort van de tv?K3ke schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 09:12:
[...]
Bedankt.
Ik lees dat de UE300 een Realtek chipset gebruikt en de UE306 schijnt een ASIX chipset te gebruiken.
Blijbaar wordt de Realtek ondersteund en de ASIX niet door Google TV.
Update:
De UE300 met de Realtek chipset werkt inderdaad goed!
Ik las eerder dat omdat de tv's slechts USB 2-poorten hebben, je met een gigabit usb-->ethernet-dongle bij lange na niet de volle snelheid haalt.
Dat gezegd leuk voor het tweaken, maar voor de lange termijn en dagdagelijks gebruik zou ik zelf toch snel de onboard 100 Mbps pakken. Voor alles mij bekend snel genoeg, en voelt toch net wat betrouwbaarder dan een losse dongel ook richting eventuele software/platform updates en stabiliteit/ondersteuning van zo een dongel. USB poorten zijn nooit de eerste liefde en aandacht van een TV fabrikant helaas, maar een kleiner percentage van hun klanten zal zoiets gebruiken.
Ik heb een gigabit glasvezel verbinding en ik zie dat hij bij een speedtest piekt tussen 800 en 900mbit ipv 100 mbit. Dus ja, je merkt zeker verschil!boratnl schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:17:
[...]
Haal je hier ook echt (aanzienlijk) hogere snelheden dan met de ingebouwde ethernetpoort van de tv?
Ik las eerder dat omdat de tv's slechts USB 2-poorten hebben, je met een gigabit usb-->ethernet-dongle bij lange na niet de volle snelheid haalt.
[ Voor 3% gewijzigd door OruBLMsFrl op 08-08-2024 12:11 ]
1-op-1 vervanging volgens Coolblue. Er is geen reparatiedienst. Telefonisch nagevraagd vanwege interesse in de X955. Hoe dit bij andere winkels is weet ik niet.tslh schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 20:03:
Heeft er iemand ervaring met de garantie afhandeling van een TCL tv? Ik ben in de markt voor een nieuwe 85" en twijfel tussen Sony of TCL. Hopelijk gaat je tv niet snel stuk, maar ik vraag me af hoe TCL omgaat met garantie, zodra dat wel mocht gebeuren.
Bedankt voor je reactie. Dit is natuurlijk wel ok zo lang de tv onder garantie is, maar wel een beetje zorgelijk als de garantie voorbij is en hij gerepareerd moet worden. Zijn er tegen die tijd wel spare parts voor te krijgen en gecertificeerde mensen om die parts te monteren?WidgetTWW schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 21:31:
[...]
1-op-1 vervanging volgens Coolblue. Er is geen reparatiedienst. Telefonisch nagevraagd vanwege interesse in de X955. Hoe dit bij andere winkels is weet ik niet.
Ik had ook een tv van TCL via coolblue. Er was een functie die ontbrak (kon niet swappen tussen kanalen), maar volgens TCL moest dat er wel op zitten. Meermaals melding gedaan bij TCL, dan weer dit proberen dan weer dat maar niks hielp. Uiteindelijk is die opgehaald door Dynafix. De volgende dag kreeg ik hem alweer terug, "probleem opgelost". Ze hadden niks gedaan. Dus weer contact opgenomen, weer opgehaald, weer "opgelost", weer niks. Dit ging even een tijdje zo door en toen zat de functie er schijnbaar toch niet op en moest ik het verder maar met Coolblue afhandelen. Helaas zat de bedenktijd er op, maar ik heb het uiteindelijk toch zo weten te regelen dat ik de TCL weer in kon leveren en tegen bijbetaling een Sony heb gekocht. En ik kan je zeggen daar ben ik nog elke dag blij om. 2 usb poorten ipv 1, C+ module zit op een veel logischere plek, ondertiteling is in te stellen op grootte, kleur etc, je kunt swappen tussen kanalen mbv 1 knop, het geluid is veel beter, etc etc. Bij Sony is net wat meer over de dingen nagedacht. Alleen de prijs is het probleem. Misschien komt het ook dat ik een budget model van TCL had, ik weet het niet. Beeld was verder prima, maar je bent alleen al tijden bezig om de juiste kleurinstellingen goed te krijgen.tslh schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 20:03:
Heeft er iemand ervaring met de garantie afhandeling van een TCL tv? Ik ben in de markt voor een nieuwe 85" en twijfel tussen Sony of TCL. Hopelijk gaat je tv niet snel stuk, maar ik vraag me af hoe TCL omgaat met garantie, zodra dat wel mocht gebeuren.
Dus om op je vraag terug te komen hoe het met de garantie zit, ja wel goed maar dat gaat blijkbaar allemaal via Dynafix en daar wordt je niet echt blij van. (Misschien is dit overigens ook wel zo bij Sony geen idee.)
Mijn ervaring bij Sony in ieder geval is dat ze niks, maar dan ook helemaal niks doen. Ze negeren je compleet voor 6 maanden lang. Sony A95L. Sony Bravia XR-65A95L Zwart review door GabeNewell333 TV gekocht in december. Geleverd in januari. Probleem gemeld in januari: 0 keer langs gekomen. Ik moest geduld hebben voor een update.... die maar niet kwam. Wat een grap.tslh schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 20:03:
[ Voor 12% gewijzigd door GabeNewell333 op 12-08-2024 22:18 ]
Nog even met Coolblue gebeld voor verduidelijking. Alles vanaf de 75 inch wordt thuis 1-op-1 tijdens de garantieperiode omgewisseld. Je krijgt dus een nieuw toestel. Na de garantieperiode schakelen ze een externe partij in (naam wisten ze niet), deze komt langs en doet vervolgens een prijsopgave. Ze garanderen 8 jaar beschikbaarheid van spare parts na de garantieperiode.tslh schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 09:32:
[...]
Bedankt voor je reactie. Dit is natuurlijk wel ok zo lang de tv onder garantie is, maar wel een beetje zorgelijk als de garantie voorbij is en hij gerepareerd moet worden. Zijn er tegen die tijd wel spare parts voor te krijgen en gecertificeerde mensen om die parts te monteren?
En je ervaring met TCL? Daar gaat het hier namelijk over.GabeNewell333 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:17:
[...]
Mijn ervaring bij Sony in ieder geval is dat ze niks, maar dan ook helemaal niks doen. Ze negeren je compleet voor 6 maanden lang. Sony A95L. Sony Bravia XR-65A95L Zwart review door GabeNewell333 TV gekocht in december. Geleverd in januari. Probleem gemeld in januari: 0 keer langs gekomen. Ik moest geduld hebben voor een update.... die maar niet kwam. Wat een grap.
Alles boven 75” of vanaf 75”?WidgetTWW schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:21:
[...]
Nog even met Coolblue gebeld voor verduidelijking. Alles boven de 75 inch wordt thuis 1-op-1 tijdens de garantieperiode omgewisseld. Je krijgt dus een nieuw toestel. Na de garantieperiode schakelen ze een externe partij in (naam wisten ze niet), deze komt langs en doet vervolgens een prijsopgave. Ze garanderen 8 jaar beschikbaarheid van spare parts na de garantieperiode.
[...]
En je ervaring met TCL? Daar gaat het hier namelijk over.
Ik heb sinds een paar weken een 75” met extra garantie tot 5 jaar erbij gekocht.
Handig om te weten maar hoop het nooit te hoeven gebruiken
Vanaf 75 inch. Dus 75, 85 en 98 inch ruilen ze om. Maar dat heb ik telefonisch vernomen via de klantenservice van Coolblue.Supershiva schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:50:
[...]
Alles boven 75” of vanaf 75”?
Ik heb sinds een paar weken een 75” met extra garantie tot 5 jaar erbij gekocht.
Handig om te weten maar hoop het nooit te hoeven gebruiken
Hier een soortgelijke ervaring.GabeNewell333 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:17:
[...]
Mijn ervaring bij Sony in ieder geval is dat ze niks, maar dan ook helemaal niks doen. Ze negeren je compleet voor 6 maanden lang. Sony A95L. Sony Bravia XR-65A95L Zwart review door GabeNewell333 TV gekocht in december. Geleverd in januari. Probleem gemeld in januari: 0 keer langs gekomen. Ik moest geduld hebben voor een update.... die maar niet kwam. Wat een grap.
Televisie wilden ze wel vervangen bij defect.
Maar of ik 1400 euro wilde bijbetalen en als ik niks liet weten binnen 48 uur, kwam het aanbod te vervallen.
Denk dat het een illusie is dat je bij duurdere merken betere service krijgt.
Is moelijk te vinden. Heb die van mij laten ophangen met 2 standaard beugels naast elkaar. Werkt ook prima en is een stuk goedkoper.Oden schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:39:
Heeft iemand goede/passende meurbeugel voor TCL 98C735 gevonden ?
VESA: 850x400
Ok mooi, welke twee heb je gekocht ? misscheijn kan ik ook dit manier gebruiken ?connos schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:00:
[...]
Is moelijk te vinden. Heb die van mij laten ophangen met 2 standaard beugels naast elkaar. Werkt ook prima en is een stuk goedkoper.
Soortgelijke aanbod gekregen, maar ik gaf ze een koekje eigen deeg. Ik kreeg 10% terug als ik… EEN NIEUWE SONY TV KOCHT. Want 4000 euro was al niet genoeg.K3ke schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:51:
[...]
Hier een soortgelijke ervaring.
Televisie wilden ze wel vervangen bij defect.
Maar of ik 1400 euro wilde bijbetalen en als ik niks liet weten binnen 48 uur, kwam het aanbod te vervallen.
Denk dat het een illusie is dat je bij duurdere merken betere service krijgt.
Nou prima, tv van 4900 besteld en aan de deur geweigerd. Ondertussen wel bon opgestuurd en 500 op m’n rekening
p_jaro
Weet ik helaas niet meerOden schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:29:
[...]
Ok mooi, welke twee heb je gekocht ? misscheijn kan ik ook dit manier gebruiken ?
Oké, bedankt. Ik wil iets kantelbaars vinden. Ik ben verrast dat ik in Nederland of Duitsland geen 800x450 kan vinden.connos schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:12:
[...]
Weet ik helaas niet meerKoop de goedkoopste en platste die je kunt vinden geschikt voor 65 of 75”
Sinds enkele weken in het bezit van een TCL 65C805 en super tevreden mee, als je het vergelijkt met de oude tv Sony KDL-49WE660.
Nu zit ik met het volgende, voorheen als ik de uit/aan knop op de afstandbediening indruk ging de tv uit, nu gaat deze in standby.
Pas als ik de knop lang indruk komt er een pop-up of ik de tv wil uitschakelen, weet iemand hoe ik dit kan aanpassen?
Ik heb al gekeken in de settings van de tv maar kan niks hierover vinden. De energiebesparing staat uit en ook de sluimertijd.
Alvast dank!
Ik kreeg dat aanbod niet. Maar rechtsbijstand is nu ingeschakeld. Ik ga gewoon de koop ontbinden en eisen dat ze de restwaarde uitkeren en de televisie komen ophalen.GabeNewell333 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 17:28:
[...]
Soortgelijke aanbod gekregen, maar ik gaf ze een koekje eigen deeg. Ik kreeg 10% terug als ik… EEN NIEUWE SONY TV KOCHT. Want 4000 euro was al niet genoeg.
Nou prima, tv van 4900 besteld en aan de deur geweigerd. Ondertussen wel bon opgestuurd en 500 op m’n rekeningjij mij belazeren, ik jou belazeren.
Ik heb de fabrikant, in dit geval Sony dus, “aansprakelijk” gesteld in het kader van productaansprakelijkheid.K3ke schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:09:
[...]
Ik kreeg dat aanbod niet. Maar rechtsbijstand is nu ingeschakeld. Ik ga gewoon de koop ontbinden en eisen dat ze de restwaarde uitkeren en de televisie komen ophalen.
Let wel dat ontbinding enkel kan bij de verkoper. Dat is vaak een (web)shop en geen Sony zelf, maar dat zou wel kunnen. Ontbinding leidt tot alleen je geld terug, maar niet tot schadevergoeding. Je moet juist geen ontbinding eisen maar stellen dat de product non-conform is. De rechtsbijstandsverzekering legt het je allemaal wel uit.
Maar ik wil juist de winkel aansprakelijk stellen en niet Sony. De televisie is ooit aangeschaft voor 2700 Euro en is net na 3 jaar stuk gegaan. Volgens mijn berekening moeten ze de helft uitkeren en de televisie ophalen bij ontbinding.GabeNewell333 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 18:02:
[...]
Ik heb de fabrikant, in dit geval Sony dus, “aansprakelijk” gesteld in het kader van productaansprakelijkheid.
Let wel dat ontbinding enkel kan bij de verkoper. Dat is vaak een (web)shop en geen Sony zelf, maar dat zou wel kunnen. Ontbinding leidt tot alleen je geld terug, maar niet tot schadevergoeding. Je moet juist geen ontbinding eisen maar stellen dat de product non-conform is. De rechtsbijstandsverzekering legt het je allemaal wel uit.
Non-conformiteit levert waarschijnlijk meer op, maar dan moet je kunnen bewijzen dat de fabrikant je heeft misleid. Maar ik heb zitten zoeken, Sony claimt niks over de levensduur
Maar ik hoor inderdaad van de rechtsbijstand wat het verstandigst is in deze.
Bedankt voor je reactie. Wellicht is dit nu ook beetje off-topic
Mwoah, als jurist kan ik zeggen dat je verhaal juridisch niet klopt. Maar nogmaals, je rechtsbijstand helpt je wel verder. Goed dat je ze aanpakt. F grote bedrijven die alleen maar willen verkopen en niets voor consumenten iets willen betekenen!K3ke schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 18:37:
[...]
Maar ik wil juist de winkel aansprakelijk stellen en niet Sony. De televisie is ooit aangeschaft voor 2700 Euro en is net na 3 jaar stuk gegaan. Volgens mijn berekening moeten ze de helft uitkeren en de televisie ophalen bij ontbinding.
Non-conformiteit levert waarschijnlijk meer op, maar dan moet je kunnen bewijzen dat de fabrikant je heeft misleid. Maar ik heb zitten zoeken, Sony claimt niks over de levensduur![]()
Maar ik hoor inderdaad van de rechtsbijstand wat het verstandigst is in deze.
Bedankt voor je reactie. Wellicht is dit nu ook beetje off-topic
Is bij mij nooit anders geweest en is volgens mij normaal...Djpsz schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:07:
Beste Tweakers,
Sinds enkele weken in het bezit van een TCL 65C805 en super tevreden mee, als je het vergelijkt met de oude tv Sony KDL-49WE660.
Nu zit ik met het volgende, voorheen als ik de uit/aan knop op de afstandbediening indruk ging de tv uit, nu gaat deze in standby.
Pas als ik de knop lang indruk komt er een pop-up of ik de tv wil uitschakelen, weet iemand hoe ik dit kan aanpassen?
Ik heb al gekeken in de settings van de tv maar kan niks hierover vinden. De energiebesparing staat uit en ook de sluimertijd.
Alvast dank!
Zit er verschil in de tcl 855 en tcl 81b?
Zelfde spes zover ik kan zien.
De 85 inch versie van de 81b wordt echter €700 goedkoper aangeboden
[ Voor 35% gewijzigd door OruBLMsFrl op 30-08-2024 00:17 ]
review: TCL C80- en C85-miniled-tv - Meer dan een prijsvechterReintd schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 21:16:
Hallo,
Zit er verschil in de tcl 855 en tcl 81b?
Zelfde spes zover ik kan zien.
De 85 inch versie van de 81b wordt echter €700 goedkoper aangeboden
Da's precies de reden. Mediamarkt heeft eigen nummers om die claims tegen te gaan. Een wonder dat een consumentenbond hier nog geen bezwaar tegen heeft gemaakt.OruBLMsFrl schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 00:16:
Wij hebben de 85C81B gekocht, was toen ook al 700 of zelfs 800 euro goedkoper dan de 855. Zou precies dezelfde zijn van binnen begrepen we toen. Zagen ook dezelfde dingen op de doos staan qua maximale nits en alles. Schijnt iets te zijn dat Coolblue en Media markt en nog weer een paar andere winkels dan allemaal verschillende typenummers hebben zodat ze allemaal kunnen claimen dat ze voor dat typenummer de allerlaagste prijs bieden of zoiets...
Nu vroeg ik me af of het mogelijk was om nummers weer te geven om aan te tonen op welke volume stand de tv staat.
Op dit moment krijg ik wanneer ik op de afstandsbediening harder of zachter geluid druk komt er alleen een icoontje van een speakertje(oid) rechts in beeld, maar ik heb geen idee hoe hard hij nu staat
/edit: nvm, chatgpt weet het ook.
[ Voor 12% gewijzigd door GabeNewell333 op 11-09-2024 12:53 ]
Voor een kleine 500 euro een prima budget tv voor mijn gevoel.
Nu kwam ik deze lijst tegen in dit topic:
https://forum.setcombg.co...ница-119.html#post1069490
Alleen dit lijkt qua specs niet te kloppen met wat de fabrikant schrijft.
Ze plaatsen hem in de c655pro kolom.
Alleen volgens die lijst is het een 50/60/120hz display.
De fabrikant adverteert overal met 144hz. Ook freesync, dolby vision IQ zou niet aanwezig zijn, dit zit er volgens de fabrikant wel op. Vraag me echt af of ik nu marketing grapjes begin te trappen
Ik heb de indruk dat ze de T8 bij de C745 hadden moeten plaatsen dan klopt het lijstje zo op het eerste gezicht een stuk beter. Maar ook weer niet helemaal
Is er hier iemand die weet met welk model je deze amazon variant wel 1 op 1 kan vergelijken?
Zie de bomen door het type nummer woud niet meer...
[ Voor 3% gewijzigd door thefox154 op 12-09-2024 16:19 ]
Enige pluspunt is de 144Hz wanneer je een gamer bent, voor de rest is het een simpele direct-lit TV met een VA paneel en WCG. Wanneer je 100 euro meer uitgeeft heb je de 55C803 en krijg je veel meer waar voor je geld.sensini1 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:42:
De TCL 55T8B heeft op Bol betere reviews dan de TCL Q6. Waarom zeg je dat de TCL 55T8B niets bijzonders is? Kan je een bron noemen waar de tv getest is niets bijzonders is gevonden?
Ok, dankje voor het advies.Freshouttheoven schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 14:03:
[...]
Enige pluspunt is de 144Hz wanneer je een gamer bent, voor de rest is het een simpele direct-lit TV met een VA paneel en WCG. Wanneer je 100 euro meer uitgeeft heb je de 55C803 en krijg je veel meer waar voor je geld.
Ik heb alle typenummers zitten opschrijven in een Excel bestand - manman wat een soep is dat met al die verschillende varianten

Ondertussen ben ik wel al tot een soort conclusie gekomen en blijven deze opties voor mij nog over: de C80X, de C84X en de C85X. Ik heb niet een echt budget voor ogen dus in principe kunnen ze alle drie wel. Zou er iemand kunnen samenvatten voor welke van deze opties ik zou gaan?
Niet uit luiheid maar eerder als de bomen door het bos niet meer zien

Bedankt!
[ Voor 12% gewijzigd door OruBLMsFrl op 14-09-2024 23:29 ]
Wat HDR betreft, geen idee eigenlijkOruBLMsFrl schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 23:28:
Van die drie types heeft bij gelijke beeldmaat de C85X vaak veel meer miniled zones, en ten opzichte van de C80X vermoedelijk ook wel een stuk beter geluid nog op de TV zelf. Voor HDR beelden in het bijzonder helpt dat wel om een strakker beeld te krijgen, minder halo effect. De vraag is dan natuurlijk wel, ga je ook veel HDR kijken, of bijvoorbeeld een PC erop aansluiten met veel tekst. Bij vooral kijken van lineaire TV met een losse geluidsinstallatie zul je je kunnen afvragen of het dan veel kleinere verschil het geld wel waard is.
Geluid is sowieso geen issue. Ik heb tot nu toe nog een 5.1 systeem aangesloten. Als ik dat weg zou doen, is een goede soundbar ook een goede oplossing denk ik?
Wij hebben een 85C855 genomen uiteindelijk maar hebben ook lelijk tegenlicht door de woonkamer opstelling hier, het is niet anders. Maar dan hoeven niet elke keer de gordijnen dicht voor iets simpels aan vermaak even was de gedachte met die extra hoge helderheid. Werkt ook maar tot op zekere hoogte zoiets zeker in donkerdere scenes pak je meteen vol reflecties. Hoeveel de C845 hiermee nu echt had gescheeld weet je natuurlijk ook niet. Dat kan in praktijk nog eens reuze meevallen. Gaat natuurlijk ook om welke deal je kan krijgen op moment van aankoop, zeker als je niet al een overvloed aan content hebt.
Wil je nog iets met de apps op de TV zelf, of doe je alles via de digibox, mibox, switch en blijft het smart gedeelte van de tv feitelijk uitstaan?
Mijn oorspronkelijke dilemma ging eigenlijk ook tussen de C84x en de C85x. Tussen de C80x en de C84x is er in de meeste winkels amper prijsverschil (of hoogstens 100 euro). Maar... nu is het zo dat ik voor 65" aan het kijken ben en nu wil het dat ik als Telenetklant de 75C80x voor 1049 euro kan kopen, wat nog goedkoper is dan de goedkoopste C80x in 65" die ik kan vinden. En dan klinkt dat weer aanlokkelijk natuurlijkOruBLMsFrl schreef op maandag 16 september 2024 @ 23:49:
Dat klinkt allemaal goed ja. Volgens mij moet je dan vooral kijken naar de C84x van vorig jaar of C85x van huidig jaar als geld echt niet het probleem is. De C80x is de net wat lager gepositioneerde productserie. En de C95x het allerbeste van TCL maar enkel in grote maten en ook nog eens relatief hogere prijzen te krijgen.
Wij hebben een 85C855 genomen uiteindelijk maar hebben ook lelijk tegenlicht door de woonkamer opstelling hier, het is niet anders. Maar dan hoeven niet elke keer de gordijnen dicht voor iets simpels aan vermaak even was de gedachte met die extra hoge helderheid. Werkt ook maar tot op zekere hoogte zoiets zeker in donkerdere scenes pak je meteen vol reflecties. Hoeveel de C845 hiermee nu echt had gescheeld weet je natuurlijk ook niet. Dat kan in praktijk nog eens reuze meevallen. Gaat natuurlijk ook om welke deal je kan krijgen op moment van aankoop, zeker als je niet al een overvloed aan content hebt.
Wil je nog iets met de apps op de TV zelf, of doe je alles via de digibox, mibox, switch en blijft het smart gedeelte van de tv feitelijk uitstaan?

Je laatste alinea begrijp ik niet zo goed? Ik heb nu de Mibox aangezien mijn huidige tv geen smart-tv is (een Panasonic plasma van zo'n 13 jaar oud die eigenlijk nog steeds goed werkt
Wat prijzen betreft, heeft er iemand een idee of TCL tv's bij Black Friday nog serieus kunnen zakken in prijs? Of staan ze al vrij laag geprijsd waardoor er niet veel marge meer is om nog te zakken?
Voor mij is 85inch te groot, ik ben op zoek naar een 75inch, helaas niet in de aanbieding.
Maar ik denk wel een hele scherpe aanbieding mocht je deze kwijt kunnen in je woonkamer ;-)
Ging me met die laatste alinea even over dit stukje Superjef. Soms doen de apps op de TV meer in HDR dan op een streaming box als je net een nieuwe TV koopt en een oudere streaming box hebt. Ik ben zelf niet bekend met de MiBox, dus vandaar de vraag even.Superjef schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:54:
[...]
Wat HDR betreft, geen idee eigenlijkWe hebben (nog) geen PS5 hier, enkel een Switch. Ook geen Bluray speler. TV bekijken we voorlopig via digibox van Telenet aangevuld met streaming via MiBox. Ik weet niet of er op dat vlak al veel HDR beschikbaar is.
Als je langere tijd met de apps op de TV zelf wilt doen, speelt in de markt vaak ook het segment van de TV en het introductiejaar van de TV een rol, met dat hogere segmenten vaak wat krachtiger system on chips krijgen, en doorgaans daarmee ook wat langere support. In hoeverre dat geldt voor de C84x tegenover de C85x is natuurlijk altijd lastig om precies te zeggen, maar als die app support belangrijk voor je is en het prijsverschil is relatief beperkt in jouw beeldmaat, kan dat nog een factor zijn in het voordeel van de nieuwere C85x.
Gebruik je de TV echter puur met HDMI bronnen zoals wij hier ook, dan kun je dat verder buiten beschouwing laten. In Google basic modus zal het weinig schelen
Goh, ik heb de Mibox hier enkel omdat mijn tv een domme tv was. Met de nieuwe tv ga ik ervan uit die Mibox achterwege te kunnen laten.OruBLMsFrl schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 19:52:
[...]
Ging me met die laatste alinea even over dit stukje Superjef. Soms doen de apps op de TV meer in HDR dan op een streaming box als je net een nieuwe TV koopt en een oudere streaming box hebt. Ik ben zelf niet bekend met de MiBox, dus vandaar de vraag even.
Als je langere tijd met de apps op de TV zelf wilt doen, speelt in de markt vaak ook het segment van de TV en het introductiejaar van de TV een rol, met dat hogere segmenten vaak wat krachtiger system on chips krijgen, en doorgaans daarmee ook wat langere support. In hoeverre dat geldt voor de C84x tegenover de C85x is natuurlijk altijd lastig om precies te zeggen, maar als die app support belangrijk voor je is en het prijsverschil is relatief beperkt in jouw beeldmaat, kan dat nog een factor zijn in het voordeel van de nieuwere C85x.
Gebruik je de TV echter puur met HDMI bronnen zoals wij hier ook, dan kun je dat verder buiten beschouwing laten. In Google basic modus zal het weinig schelen
Na nog wat gepuzzel (en gemeet) blijf ik nog met 2 opties over aangezien de 75" echt wel te groot gaat zijn op onze tv-meubel

- Ofwel de 65C805 voor 799 via Telenet
- Ofwel de 65C855 voor 1221 via Bol
Ofwel wachten op mogelijke Black Friday aanbiedingen in het geval van de C855. De C805 heeft tot nu toe 841 laagste prijs ooit en staat nu in promo op 999, dus zal al een serieuze aanbieding moeten zijn om de 799 van Telenet te overtreffen. De C855 staat op 1199 laagste prijs ooit.
Keuzes keuzes keuzes
Ik heb het al eerder gezegd: komende van een Panasonic Oled uit 2017 was ik echt blij verrast door het beeld van 65C805. Ik heb tot nu toe iedereen die ik spreek aangeraden om die aan te schaffen. Ik heb ook het duurdere model gehad om te vergelijken en vond dat echt minimaal. Zie mijn berichten eerder in dit topic.Superjef schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:46:
[...]
Goh, ik heb de Mibox hier enkel omdat mijn tv een domme tv was. Met de nieuwe tv ga ik ervan uit die Mibox achterwege te kunnen laten.
Na nog wat gepuzzel (en gemeet) blijf ik nog met 2 opties over aangezien de 75" echt wel te groot gaat zijn op onze tv-meubel![]()
- Ofwel de 65C805 voor 799 via Telenet
- Ofwel de 65C855 voor 1221 via Bol
Ofwel wachten op mogelijke Black Friday aanbiedingen in het geval van de C855. De C805 heeft tot nu toe 841 laagste prijs ooit en staat nu in promo op 999, dus zal al een serieuze aanbieding moeten zijn om de 799 van Telenet te overtreffen. De C855 staat op 1199 laagste prijs ooit.
Keuzes keuzes keuzes
De c855 heeft mooiere hdr weergave check review tweakers.laredo schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:13:
[...]
Ik heb het al eerder gezegd: komende van een Panasonic Oled uit 2017 was ik echt blij verrast door het beeld van 65C805. Ik heb tot nu toe iedereen die ik spreek aangeraden om die aan te schaffen. Ik heb ook het duurdere model gehad om te vergelijken en vond dat echt minimaal. Zie mijn berichten eerder in dit topic.
review: TCL C80- en C85-miniled-tv - Meer dan een prijsvechter
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Die review heb ik ook helemaal gelezen. In de reacties zijn er echter heel wat bezitters van een C80X model die zich afvragen vanwaar die slechte metingen in de review komen. Mogelijks omdat het in de review om een 50" gaat en het bij grotere schermen geen issue zou zijn?Amaze86 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:32:
[...]
De c855 heeft mooiere hdr weergave check review tweakers.
review: TCL C80- en C85-miniled-tv - Meer dan een prijsvechter
En dan nog blijft de vraag hoeveel "mooier" die weergave in realiteit is om een verschil tussen 799 en 1221 euro te rechtvaardigen ...
Gebruik je de tv ook om "gewoon" tv te kijken? Dingen zoals NPO, BNN... in Nederland of VRT, VTM ... in België? En doe je dat dan via een digibox? Of via de apps van die zenders in de tv? Wat zijn daar je bevindingen over de beeldkwaliteit?laredo schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:13:
[...]
Ik heb het al eerder gezegd: komende van een Panasonic Oled uit 2017 was ik echt blij verrast door het beeld van 65C805. Ik heb tot nu toe iedereen die ik spreek aangeraden om die aan te schaffen. Ik heb ook het duurdere model gehad om te vergelijken en vond dat echt minimaal. Zie mijn berichten eerder in dit topic.
Dat is onmogelijk voor een buitenstaander, voor het ene gezin is die prijs van 1.221 euro al een enorme meevaller in prijs voor een TV dus maakt dat niets uit als het anders een LG OLED was geworden of iets. Voor het andere gezin is dat prijsverschil 8 maanden extra sparen. Dat is helemaal hoe je ernaar kijkt zo een prijs voor een TV.Superjef schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:44:
[...]
En dan nog blijft de vraag hoeveel "mooier" die weergave in realiteit is om een verschil tussen 799 en 1221 euro te rechtvaardigen ...
Wij hebben trouwens ook de 50C805 op de slaapkamer, omdat in het slaapkamermeubel hier niet eens een 55" TV past, dus kwamen we hierop uit puur en alleen voor de maat ervan. Maar ik zou die inderdaad niet 1-op-1 durven vergelijken met de 65" versie ervan toch ook omdat die miniled zones verschillen en zo meer.
Het is zeker geen slechte TV wil ik over die 50C805 nog wel zeggen, heel prima voor erbij. Dus als je toch al andere speakers of soundbar gebruikt, geen al te hoge HDR eisen stelt en niet al te veel tegenlicht hebt en het prijsverschil graag genoeg voor andere zaken zou gebruiken, dan waarom niet de 805 bestellen en zien of je teleurgesteld raakt. Zo niet, dan heb je 400 euro bespaard
[ Voor 3% gewijzigd door OruBLMsFrl op 18-09-2024 19:00 ]
Beide, maar moet eerlijk zeggen dat ook dan het verschil minimaal is en dus kies ik steeds meer voor gemakt en gebruik de ingebouwde app van Ziggo. Ik vind de beeldkwaliteit echt goed. Enige 2 minpunten die blijven zijn het geluid (maar geen last van want ik gebruik een sonos systeem) en de spiegeling als de zon er volop schijnt. Bij gewoon typisch NL weer, beetje wolken, beetje zon, is het al weg en heb je een prachtig beeld.Superjef schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:46:
[...]
Gebruik je de tv ook om "gewoon" tv te kijken? Dingen zoals NPO, BNN... in Nederland of VRT, VTM ... in België? En doe je dat dan via een digibox? Of via de apps van die zenders in de tv? Wat zijn daar je bevindingen over de beeldkwaliteit?
Wordt donderdag geleverd.. 340 euro incl btw en verzendkosten
-outlet mediamarkt -verpakking was open?
Die prijs.. kon het niet laten
De TLC wordt een slaapkamer tv (2de)
mijn eerst (woonkamer) is een LG nanocell (weet even niet het model )
--heeft een kuur.. her-start soms
Ben benieuwd..
Nu heeft heel kort de Chromecast gewerkt, maar nu is deze niet meer te vinden.
Miracast werkt nog wel.
Iemand enig idee hoe je de Chromecast kan resetten?
TV al opnieuw opgestart en factory reset gedaan heeft geen nut gehad.
Heb overigens niet de Google TV ingesteld.
Eerder in het topic heb ik een paar verwijzingen naar websites gezien die (voor diegene) de perfecte kalibratie weergeven.
Nu heb ik uiteraard eindeloos zitten tweaken met de instellingen en ben ik erg tevreden met het beeld. Ware het niet dat me, een tijdje later, begint op te vallen dat mijn PS5 wat korrelige/overscherpe details weergeeft ten opzichte van mijn gaming monitor waar ik normaliter FPS games op speel. Mijn monitor lijkt een zachter en toch scherper beeld weer te geven.
Ik heb al geprobeerd om de instellingen in scherpte wat aan te passen om dat 'zachte' wat meer gelijk te krijgen, maar dit geeft niet het gewenste resultaat.
Enfin, misschien is het niet op te lossen maar wellicht heeft een van jullie de gouden tip voor mij =D
Op het punt om de 98c855 te bestellen, ik lees alleen her en der dat niet altijd de 100 inch muursteunen passen. Heeft iemand deze toevallig aan de muur hangen, en zo ja met welke steun?
Thanks!
Niet hetzelfde model, maar bij mijn onderzoek naar de TCL modellen gelezen dat er bij de 98 inch een muurbeugel wordt bijgeleverd vanwege de afwijkende ophangmaten. De C955 en X955 serie heeft er bijvoorbeeld standaard één in de verpakking zitten.Pringo schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 08:23:
Hi!
Op het punt om de 98c855 te bestellen, ik lees alleen her en der dat niet altijd de 100 inch muursteunen passen. Heeft iemand deze toevallig aan de muur hangen, en zo ja met welke steun?
Thanks!
YouTube: 98" TCL C955 unboxing and wall mounting - on the included 8mm wall m...
Misschien dat TCL zelf of de winkel uitsluitsel kan geven?
Ben al een tijdje op zoek naar een vervanging van mijn oude 15 jaar oude Sony Bravia (32 inch, echt waar) voor in de woonkamer. Ik begin inmiddels op de leeftijd te komen dat ik de ondertiteling niet meer kan lezen zonder bril
Ik heb me al flink verdiept in de 50c803 (heb de review van Tweakers ook gelezen) en zie nu een aanbieding waar ik hem voor (inclusief cashback) voor 580 kan halen.
Volgens mij mooie deal. Maar toch nog wel de twijfel of ik toch voor een duurder/beter model moet gaan. Ergens denk ik, voor die ene keer in zoveel jaar dat ik een tv koop, hoef ik ook niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Aan de andere kant, voor de eerste stappen op de smart tv markt en komend van een 15 jaar oude 32 incher, is het het dan waard om heel veel extra uit geven?
Iemand die advies kan geven? Any thoughts?