Ik krijg helaas de open duco mini niet geprogrammeerd. Ik vermoed dat het ergens mis gaat met het op de prog knop ingedrukt houden en erna de reset knop indrukken.
Wat gaat er goed. Ik heb alle stappen doorlopen mbt het instellen en builden van de firmware.
Ik heb alles boven captive_portal: laten staan en eronder heb ik de yaml indeling van de flamingo-tech site overgenomen (alles na captive_portal, ik heb dus geen duplicate yaml erin staan).
Het builden gaat prima totdat ik verbinding moet maken met het bordje. Ik kies de juiste verbinding (in mijn geval COM5, de drivers zijn ook geïnstalleerd), vervolgens druk ik op de prog knop en houd die ingedrukt, vervolgens druk ik kort op de reset knop.
Het resultaat:
Found multiple options for uploading, please choose one:
[1] COM5 (Silicon Labs CP210x USB to UART Bridge (COM5))
[2] Over The Air (open_duco_mini.local)
(number): 1
esptool.py v4.6.2
Serial port COM5
Connecting......................................
ERROR Running command failed: Failed to connect to ESP32: No serial data received.
For troubleshooting steps visit:
https://docs.espressif.co...test/troubleshooting.html
ERROR Please try running esptool.py --before default_reset --after hard_reset --baud 460800 --port COM5 --chip esp32 write_flash -z --flash_size detect 0x10000 'C:\Users\Gebruikersnaam\OneDrive\Documenten\Flamingo\.esphome\build\open_duco_mini\.pioenvs\open_duco_mini\firmware.bin' 0x1000 'C:\Users\Gebruikersnaam\OneDrive\Documenten\Flamingo\.esphome\build\open_duco_mini\.pioenvs\open_duco_mini\bootloader.bin' 0x8000 'C:\Users\Gebruikersnaam\OneDrive\Documenten\Flamingo\.esphome\build\open_duco_mini\.pioenvs\open_duco_mini\partitions.bin' 0xe000 'C:\Users\Gebruikersnaam\.platformio\packages\framework-arduinoespressif32\tools\partitions\boot_app0.bin' locally.
INFO Upload with baud rate 460800 failed. Trying again with baud rate 115200.
esptool.py v4.6.2
Serial port COM5
Connecting......................................
ERROR Running command failed: Failed to connect to ESP32: No serial data received.
For troubleshooting steps visit:
https://docs.espressif.co...test/troubleshooting.html
ERROR Please try running esptool.py --before default_reset --after hard_reset --baud 115200 --port COM5 --chip esp32 write_flash -z --flash_size detect 0x10000 'C:\Users\Gebruikersnaam\OneDrive\Documenten\Flamingo\.esphome\build\open_duco_mini\.pioenvs\open_duco_mini\firmware.bin' 0x1000 'C:\Users\Gebruikersnaam\OneDrive\Documenten\Flamingo\.esphome\build\open_duco_mini\.pioenvs\open_duco_mini\bootloader.bin' 0x8000 'C:\Users\Gebruikersnaam\OneDrive\Documenten\Flamingo\.esphome\build\open_duco_mini\.pioenvs\open_duco_mini\partitions.bin' 0xe000 'C:\Users\Gebruikersnaam\.platformio\packages\framework-arduinoespressif32\tools\partitions\boot_app0.bin' locally.
Kan iemand me zeggen wat ik verkeerd doe?
Edit: ik heb het zelf al gevonden. je moet ook de stroomkabel verbinden (met 230V). Ik ging er vanuit dat er wel 5V via de programmer kabel werd meegestuurd.
@
MrFalconbury Ik heb inmiddels wel wat ervaring met updates. Als de ESPHome apparaten via WiFi zijn verbonden dan kun je ze via WiFi updaten. Dan hoef je niet moeilijk te doen met dingen uitbouwen e.d.
Ik kan je aanraden om de WiFi instellingen direct erbij te uploaden waardoor je apparaat weer direct verbonden is na de firmware update.
Edit 2: Ik ben de hele avond bezig geweest met de automatisering van de Open Air Mini. Het is een hel van een automation geworden in Home Assistant en ik heb hem nog niet helemaal op orde.
Ik zal hem morgen hier delen met een korte instel handleiding.
Mijn setup:
Open Air Mini
3 Valves, 2 met co2 en vochtmeter, de 3e valve bedien ik niet automatisch.
Aanpak:
Losse triggers maken voor elke nieuwe situatie (het zijn 12 triggers, 3 standen per sensor en er zijn 4 sensoren)
Vervolgens bepaal ik welke trigger is afgegaan en van daaruit zet ik een waarde bij welke bij de sensor hoort welke in een hulp entiteit staat.
Dan bepaal ik welke stand voor elke valve gewenst is.
En als laatste stap zet ik de ventilator op een bepaalde snelheid aan de hand van welke stand gewenst is.
Ik heb 3 standen bepaald, laag, middel en hoog
Laag is 0-65% vochtigheid of 0-800 co2
Middel is 65-80% vochtigheid of 800-1200 co2
Hoog is 80-100% vochtigheid of 1200-10000 co2
De hoogste waarde van vochtigheid of co2 bepaald de stand van de valve, 30, 60 of 100%.
De hoogste waarde van beide valves bepaald de ventilatiesnelheid 15% (beide valves staan op laag), 40% (een of beide valves staan op middel), 60% (indien een van de 2 valves op hoog staat), 80% (indien beide valves op hoog staan).
[
Voor 22% gewijzigd door
DutchKel op 08-09-2023 21:54
]
Don't drive faster than your guardian angel can fly.