Zorgverzekering 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-07 22:44
Cobb schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:03:
Het is echt ondoenlijk. Mijn zoontje gaat in 2022 een beugel krijgen. ( Afspraak met Ortho moet nog gemaakt worden, is op advies van de tandarts). Dat gaat waarschijnlijk om 2000 euro.
Als je gaat zoeken op polissen met Orthodontie dan kom je de gekste dingen tegen. Wachtijden, deelvergoedingen en soms staat er zelfs exclusief beugel.
Iemand hier iets gevonden?
Met onderstaand rijtje kom ik er ook niet echt uit.

[Afbeelding]
Zo gek is het toch niet? Het is een hele hoge vergoeding waar je gebruik van wilt maken. Zoals je zelf aangeeft zie je de zorg al aankomen, dus je wilt op een berekende manier een verzekering kiezen. Dat is eigenlijk niet verzekeren; Verzekeren is het afdekken van risico’s van een onverwachte gebeurtenis waarbij je de kosten niet wil/kan dekken. Nou werkt dat in de praktijk niet zo bij zorgverzekeringen.

Veel verzekeraars weten dit ook en dat zie je dan terug in de voorwaarden en/of premie. Linksom of rechtsom je moet zelf meebetalen aan de vergoeding.

Het is vaak zo dat het kind een "kopie" krijgt van de verzekering van de hoogst verzekerde ouder. Bepaal dan voor jezelf welke verzekering jou zelf ook het meeste oplevert.

Voorbeeld van Interpolis: Als jij de aanvullende verzekering "Zonder Zorgen" neemt, dan krijgt je zoontje die ook en dan kan hij gebruikmaken van de beugelvergoeding (na 1 jaar wachttijd). Jij kan dan zelf veel naar de fysio en hebt de mogelijkheid voor andere vergoedingen uit die aanvullende verzekering. Op die manier betaal je 1x voor die aanvullende verzekering maar kunnen jij en je zoontje er beide gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-07 21:13
@GerardHenninger Nee, ik begrijp de systematiek wel.

Het probleem is echter wel dat beugels zo iets worden voor mensen met geld...

En er zijn wel verzekeringen die flinke vergoedingen geven, ik kan alleen door de bomen het bos niet vinden.

[ Voor 29% gewijzigd door Cobb op 27-12-2021 23:36 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Cobb schreef op maandag 27 december 2021 @ 23:24:
@GerardHenninger Nee, ik begrijp de systematiek wel.

Mja, worden ze ook echt voor mensen met geld? Eerder mensen met verstand denk ik, die nemen een orthodontie verzekering erbij als de oudste 8 jaar is...

En dat kunnen mensen zonder geld ook. Dan moeten ze alleen misschien geen Switch kopen, moeten ze misschien maar geen Netflix abonnement nemen, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
@President ik begrijp je punt niet. Ook als ik eerder een verzekering zou hebben afgesloten betaal je nog steeds de hoofdprijs.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-07 20:24
Via Scoupy kun je nu €60 cashback krijgen op een zorgverzekering via United Consumers bij VGZ.
Naast die actie laatst van Anderzorg vind ik dit ook wel een sluwe, om via externe partijen dan alsnog extra korting te geven aan enkel nieuwe klanten die op het laatst nog hun keuze willen maken.

We hadden het hier laatst over dat het echt een chaos zou worden als verzekeraars zouden gaan ' stunten ', zoals de normale retail dat ook geregeld doet en er daarom afspraken hier rondom zijn gemaakt.
Maar via een omweg is het dus blijkbaar wel gewoon mogelijk.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerardHenninger
Cobb schreef op maandag 27 december 2021 @ 23:37:
@President ik begrijp je punt niet. Ook als ik eerder een verzekering zou hebben afgesloten betaal je nog steeds de hoofdprijs.
Ik denk dat @President probeert aan te geven dat je vaak wel rekening kan houden met een orthodontist als je een kleine hebt. Je kan dan "sparen", bepaalde uitgaven niet doen of tijdig je verzekering aanpassen. Dat het veel geld kost staat vast, het is immers een hoge vergoeding.

Overigens was een beugel vroeger in mijn tijd (heeeeeel veel jaar geleden) ook al een flinke uitgave. Ik ben het met je eens dat het vaak de vermogende ouders zijn die een beugel kunnen betalen. Mijn moeder moest er destijds extra voor werken....... om vervolgens met het beugel-budget de telefoonrekeningen te betalen omdat ik te vaak/lang inbelde bij XS4ALL 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door GerardHenninger op 27-12-2021 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
JohanNL schreef op maandag 27 december 2021 @ 23:39:
Via Scoupy kun je nu €60 cashback krijgen op een zorgverzekering via United Consumers bij VGZ.
Naast die actie laatst van Anderzorg vind ik dit ook wel een sluwe, om via externe partijen dan alsnog extra korting te geven aan enkel nieuwe klanten die op het laatst nog hun keuze willen maken.

We hadden het hier laatst over dat het echt een chaos zou worden als verzekeraars zouden gaan ' stunten ', zoals de normale retail dat ook geregeld doet en er daarom afspraken hier rondom zijn gemaakt.
Maar via een omweg is het dus blijkbaar wel gewoon mogelijk.
Interessant. En je hebt gelijk, via omwegen worden er gewoon cadeautjes gegeven. Wel leuk om eens een overzicht hiervan te maken.

UC met Scoupy is er dus 1 en krijg je 60 euro. Welke hebben we nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Ferra schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 07:56:
[...]

Interessant. En je hebt gelijk, via omwegen worden er gewoon cadeautjes gegeven. Wel leuk om eens een overzicht hiervan te maken.

UC met Scoupy is er dus 1 en krijg je 60 euro. Welke hebben we nog meer?
Zorg en Zekerheid had via cashbackxl nog €50 extra korting ( welke nu dan niet meer geldig is )
En er zijn wel meer, vooral die van/via Independer en Zorgkiezer, maar het verschil daarbij is echter dat deze cashbacks er al waren vanaf het begin toen de premies bekend waren.
Dit van Scoupy/UC is er sinds gisteren ineens, echt een soort van ' aanbieding ' op het laatste moment, wat juist niet de bedoeling was van dit zorgsysteem, maar om het via externe partijen te laten lopen wel mogelijk is zonder verdere consequenties.
Daarover gesproken denk ik dat dat verhaal over Anderzorg nog wel een vervolg gaat krijgen, die gewoon de korting van het maximale ER op 17 december nog even hebben aangepast 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Wat men gewoon moet doen is zorgverzekeraars verbieden reclame te maken, in wat voor vorm dan ook.
Het is gewoon onzinnig, want het kost ons als maatschappij uiteindelijk allemaal geld, dus een hogere premie.
Uiteraard is het dan ook voorbij met Independer/Zorgkiezer en co. en alle bijbaantjes die daar mee gemoeid zijn.
Maar hé, er komen vast en zeker wel vergelijkingssites vanuit vrijwilligers(organisaties), daar hoeft echt geen commercieel bedrijf achter te zitten.
Uiteindelijk moet heel Nederland een zorgverzekering, dus die klanten komen er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
JohanNL schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:34:
Wat men gewoon moet doen is zorgverzekeraars verbieden reclame te maken, in wat voor vorm dan ook.
Het is gewoon onzinnig, want het kost ons als maatschappij uiteindelijk allemaal geld, dus een hogere premie.
Uiteraard is het dan ook voorbij met Independer/Zorgkiezer en co. en alle bijbaantjes die daar mee gemoeid zijn.
Maar hé, er komen vast en zeker wel vergelijkingssites vanuit vrijwilligers(organisaties), daar hoeft echt geen commercieel bedrijf achter te zitten.
Uiteindelijk moet heel Nederland een zorgverzekering, dus die klanten komen er wel.
Mee eens, maar dan dan kun je net zo goed het systeem opdoeken en (in ieder geval voor de basisverzekering) weer over naar een nationaal zorgfonds.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08:49
Cobb schreef op maandag 27 december 2021 @ 23:24:

Of gewoon voor mensen die een jaartje wachten? Die wachttijdregeling is alleen om te voorkomen dat mensen een jaartje zo'n pakket nemen voor de beugel en daarna weer wisselen. Best begrijpelijk, anders draaien ze verlies op je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Freakster86 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:42:
[...]

Mee eens, maar dan dan kun je net zo goed het systeem opdoeken en (in ieder geval voor de basisverzekering) weer over naar een nationaal zorgfonds.
Dat zou wellicht nóg beter zijn, maar hoeft niet.
Zonder reclame ( en wat daar nog omheen zit ) worden verzekeraars wellicht nog meer gepushed om op de uiterlijke datum van bekendmaking, met een zo scherp mogelijk aanbod te komen.
Er zit nu echt zo'n heel circus achter, met allemaal zakkenvullende tussenondernemers, dáár moeten we van af.
Bij DSW werkt het al jaren zo en daar komen mensen ook gewoon bij uit om een verzekering af te sluiten.
Het kán dus wel.

Eigenlijk is DSW een mooi voorbeeld van hoe het allemaal anders kan, van zorgcontracten tot het ER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
echt tricky hoor, als je voor het aller goedkoopste gaat dan heb je echt dikke pech als je in een ziekenhuis opgenomen word, bijna nergens een contract tussen de verzekeraar en ziekenhuizen, bijna 0% vergoeding bij de tandarts.

Echt bizar dat onze zorg verzekering verplicht is terwijl er echt alles uit gesloopt is, nog even en dan ben je beter af in amerika met ons o zo geweldige zorg stelsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phony
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
GerardHenninger schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:40:
[...]

Zo gek is het toch niet? Het is een hele hoge vergoeding waar je gebruik van wilt maken. Zoals je zelf aangeeft zie je de zorg al aankomen, dus je wilt op een berekende manier een verzekering kiezen. Dat is eigenlijk niet verzekeren; Verzekeren is het afdekken van risico’s van een onverwachte gebeurtenis waarbij je de kosten niet wil/kan dekken. Nou werkt dat in de praktijk niet zo bij zorgverzekeringen.

Veel verzekeraars weten dit ook en dat zie je dan terug in de voorwaarden en/of premie. Linksom of rechtsom je moet zelf meebetalen aan de vergoeding.

Het is vaak zo dat het kind een "kopie" krijgt van de verzekering van de hoogst verzekerde ouder. Bepaal dan voor jezelf welke verzekering jou zelf ook het meeste oplevert.

Voorbeeld van Interpolis: Als jij de aanvullende verzekering "Zonder Zorgen" neemt, dan krijgt je zoontje die ook en dan kan hij gebruikmaken van de beugelvergoeding (na 1 jaar wachttijd). Jij kan dan zelf veel naar de fysio en hebt de mogelijkheid voor andere vergoedingen uit die aanvullende verzekering. Op die manier betaal je 1x voor die aanvullende verzekering maar kunnen jij en je zoontje er beide gebruik van maken.
Vanuit de verzekeraar gezien is het ook wel logisch, maar geef de mensen eens ongelijk. Met dit systeem is het toch niet gek dat je je zorgbehoefte gaat inschatten of plannen.
Uiteindelijk gaat het om een basisbehoefte (die verplicht wordt gesteld), en waar dan een heel circus omheen zit. Met zoveel aanvullende pakketten pak je dan toch degene waarvan jij denkt dat je er het meeste gebruik van gaat maken. Mee eens, dat is eigenlijk geen verzekeren, maar reserveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-07 15:28

stuffer

Ondertietel

Wowhead schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:45:
echt tricky hoor, als je voor het aller goedkoopste gaat dan heb je echt dikke pech als je in een ziekenhuis opgenomen word, bijna nergens een contract tussen de verzekeraar en ziekenhuizen, bijna 0% vergoeding bij de tandarts.

Echt bizar dat onze zorg verzekering verplicht is terwijl er echt alles uit gesloopt is, nog even en dan ben je beter af in amerika met ons o zo geweldige zorg stelsel.
Bij vinkvink kan je gewoon naar alle ziekenhuizen staat er op de site.

En daarnaast als je weet dat je een wat duurder gebit hebt kan je toch ongeveer uitrekenen of het loont om er extra voor bij te laten verzekeren.

Meestal is het een sigaar uit eigen doos is mijn ervaring.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Bulder schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:55:
[...]

Of gewoon voor mensen die een jaartje wachten? Die wachttijdregeling is alleen om te voorkomen dat mensen een jaartje zo'n pakket nemen voor de beugel en daarna weer wisselen. Best begrijpelijk, anders draaien ze verlies op je.
Ik snap het wel een verzekeraar moet kennelijk winst boeken als is het maar voor de reserves. Maar ook jouw oplossing maakt het niet veel goedkoper. Je betaald alleen 1 of twee jaar extra 500 euro premie.
Wachtijd of niet, veel verschil zit er niet in de premies.

Ik kies al jaren voor max ER en goedkoopste zorgverzekering met een jaarbetaling. Mijn vrouw heeft helaas niet die luxe vanwege haar gezondheid. Maar mijn zusje moet iedere maand de eindjes aan elkaar knopen en komt niet altijd in de maand lekker uit. Die betaald al jaren veel te veel zorgverzekering omdat ze het niet durft om haar ER op te hogen en voor onvoorziene tandarts kosten te komen te staan. Die geeft de afgelopen 10 jaar misschien wel het dubbele betaald van wat ik heb betaald.

Ik ga het ook niet meer uitleggen aan mijn familie. Zo had ik mijn broertje twee jaar geleden eindelijk aan het verstand gekregen dat het voor hem (gezond en jong) verstandig was om een max ER te kiezen. Nu heeft hij iets onvoorziens en moet hij wel die 850 ophoesten. Nou is hij woest op mij....en mijn ouders geven hem gelijk.

Het zelfde met die energie prijzen in december. Ze hadden allemaal een variabel tarief omdat ze al jaren bij dezelfde leverancier zitten. Ik heb gelukkig mijn zusje kunnen overtuigen dat ze ze op tijd vast moest zetten, maar mijn ouders en broertje niet.
Sommige mensen kunnen dat gewoon allemaal niet overzien. Dat hele vrije markt gebeuren klinkt leuk maar is door sluwe marketing en een overvloed aan keuze een bijna onmogelijke taak geworden voor de (laten we zeggen) laag geschoolden.

[ Voor 54% gewijzigd door Cobb op 28-12-2021 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
JohanNL schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:34:
Die reclame valt in het niet vergeleken met de overige kosten. Het gaat echt over dubbeltjes per verzekerde op jaarbasis. Ik had zelf het idee dat iedereen in Nederland gewoon een keer de website van z'n zorgverzekeraar moet raadplegen als er vragen zijn. Of een keer inlogt in het klant domein voor z'n eigen wijzigingen. Er gaat namelijk heel veel tijd/geld zitten in het helpen van mensen. Maar zelfs die kosten van al die medewerkers + panden vallen weg als je kijkt naar de uitgaven.

Het grootste verschil merk je als je (fictief voorbeeld) bijvoorbeeld met een ziekenhuis kan afspreken dat je maar 1500 euro voor een IC-ligbed betaalt ipv 2300 euro.
Ik heb zorg gehad in Amerika, dat is echt heel anders dan hier. Of ik even $70.000 wilde aftikken voor een blindedarmonsteking. Ohja, ik werd wel netjes op een bed naar binnen gereden in het ziekenhuis. Alle overige zieke mensen bij de eerste hulp moesten maar wachten totdat ik eerst geholpen was. Die kregen soms een rolstoel aangeboden. Maar ik had voorrang, want ik had een zorgpasje vanuit Europa 8)7
Phony schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:58:
Uiteindelijk gaat het om een basisbehoefte (die verplicht wordt gesteld), en waar dan een heel circus omheen zit. Met zoveel aanvullende pakketten pak je dan toch degene waarvan jij denkt dat je er het meeste gebruik van gaat maken. Mee eens, dat is eigenlijk geen verzekeren, maar reserveren.
Die basisbehoefte wordt bepaalt door de overheid, die verplicht ook een zorgverzekering. Alles wat niet "noodzakelijk" is zit eventueel in een aanvullende verzekering en dan mogen zorgverzekeraars een eigen mening hebben. Feit blijft dat er teveel rompslomp bij komt kijken. En ik ben het ook eens dat sommige zorg (tandarts > 18 jaar, anticonceptie etc) in de basisverzekering moet.
Cobb schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:26:
Ik kies al jaren voor max ER en goedkoopste zorgverzekering met een jaarbetaling. Mijn vrouw heeft helaas niet die luxe vanwege haar gezondheid. Maar mijn zusje moet iedere maand de eindjes aan elkaar knopen en komt niet altijd in de maand lekker uit. Die betaald al jaren veel te veel zorgverzekering omdat ze het niet durft om haar ER op te hogen en voor onvoorziene tandarts kosten te komen te staan. Die geeft de afgelopen 10 jaar misschien wel het dubbele betaald van wat ik heb betaald.
Ik weet niet of het van toepassing is op je zusje, maar de gemeente is ervoor om te helpen. Zij hebben vaak scherpe afspraken gemaakt met zorgverzekeringen. Zo kan het zijn dat je voor 110 euro een zorgverzekering hebt waarbij je het ER gespreid betaalt of waarbij de gemeente een bijdrage levert (voor het eigen risico). Daarnaast krijg je vaak (gratis) extra vergoedingen. Misschien handig om te kijken of er zoiets mogelijk is voor je zusje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Om toch ook het perspectief van de zorgverzekeraar te belichten:

https://fd.nl/samenleving...-kop-van-jut-r0l1ca5A8vY7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10:59
Moet inloggen eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Cobb schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:03:
Het is echt ondoenlijk. Mijn zoontje gaat in 2022 een beugel krijgen. ( Afspraak met Ortho moet nog gemaakt worden, is op advies van de tandarts). Dat gaat waarschijnlijk om 2000 euro.
Als je gaat zoeken op polissen met Orthodontie dan kom je de gekste dingen tegen. Wachtijden, deelvergoedingen en soms staat er zelfs exclusief beugel.
Iemand hier iets gevonden?
Met onderstaand rijtje kom ik er ook niet echt uit.

[Afbeelding]
Mooi overzicht dacht ik zo, want ben ook aan het zoeken naar verzekering tbv ortho. Maar hoe kom je aan deze lijst? Ik heb namelijk zitten kijken naar VvAA, maar daar is bijv. de vergoeding bij "Optimaal" niet 2000 maar 0 (ortho wordt niet vergoedt) en bij "TOP" is dit slechts 500 euro per jaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phony
  • Niet online
Niet wanneer je het zo doet https://outline.com/y3NWqa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
beyazz06 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:17:
[...]

Mooi overzicht dacht ik zo, want ben ook aan het zoeken naar verzekering tbv ortho. Maar hoe kom je aan deze lijst? Ik heb namelijk zitten kijken naar VvAA, maar daar is bijv. de vergoeding bij "Optimaal" niet 2000 maar 0 (ortho wordt niet vergoedt) en bij "TOP" is dit slechts 500 euro per jaar.
Van de Ortho van mijn zus. Misschien een oude lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Cobb schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:04:
[...]

Van de Ortho van mijn zus. Misschien een oude lijst?
I guess, heb namelijk inmiddels enkele andere ook bekeken en samengevat kan ik je zeggen dat het lijst niet meer klopt c.q. de vergoedingen stukken minder zijn geworden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• info33
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-07 00:09
@Toppersss
Bedankt voor de berichten over anderszorg compact, ik was er niet van op hoogte.
Scheelt toch een beste bedrag, voor als ik in de basis was gebleven. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Ben overgestapt van Anderzorg naar FBTO (Basis), voor EUR 88,95 per maand. Max. ER en verder geen aanvullende zaken. Dit via Independer, en daar komt nog een EUR 20 cashback (via CashbackXL) en een BOL.com bon (EUR 10) bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• info33
-Muncky- schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:50:
Ben overgestapt van Anderzorg naar FBTO (Basis), voor EUR 88,95 per maand. Max. ER en verder geen aanvullende zaken. Dit via Independer, en daar komt nog een EUR 20 cashback (via CashbackXL) en een BOL.com bon (EUR 10) bij.
ik heb het gewoon via de site van anderzorg gedaan geswitched van basis naar compact , same options als jou, kom op 87,58 pm(betaal per jaar)
jij hebt iets meer voordeel :)
(ach mijn Algo is weer vet gezakt dus die tientje doet het m nou ook niet meer hahaha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:36

Oekol

waka waka hey hey

Als ik nu kijk naar de top 3 goedkoopste kom ik uit bij

- Zorg en Zekerheid voor 1050,24 euro per jaar met hoogste ER en vooraf betalen
- Anderzorg voor € 1.051,32 per jaar met hoogste ER en vooraf betalen
- Zilveren Kruis ziezo maar valt af want niet alle ziekenhuizen

Nu ken ik Zorg en Zekerheid totaal niet, Anderzorg als eens gezeten.

Grootste verschil is als volgt:
GGZ instellingen ruime keuze bij Z&Z, beperkt bij Anderzorg
Alternatief genezers ruime keuze bij Anderzorg en beperkt bij Z&Z.

Beide verwacht ik niet nodig te gaan hebben.
Daarnaast is er het volgende nog:

Z&Z:
Minpunten
Bij niet gecontracteerde zorg krijg je 70% vergoed

Anderzorg:
Minpunten
Bij niet gecontracteerde zorg krijg je soms maar 55% van de rekening vergoed

Ik neig eigenlijk naar Anderzorg omdat ik ze al 'ken' en ook verbonden is aan Menzis wat toch een grote jongen is. Uiteindelijk is het een euro verschil op jaarbasis... :D

Edit:

Enfin, kogel door de kerk. Ik ga weer terug naar Anderzorg via Independer met de 20 euro korting + bol.com bon. Vrouw gaat van zilveren kruis naar de friesland ook via independer met dezelfde kortingen. De friesland was de goedkoopste met 9 fysio behandelingen.

[ Voor 15% gewijzigd door Oekol op 28-12-2021 19:10 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:35
beyazz06 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:12:
[...]

I guess, heb namelijk inmiddels enkele andere ook bekeken en samengevat kan ik je zeggen dat het lijst niet meer klopt c.q. de vergoedingen stukken minder zijn geworden :o
Volgens mijn zoektocht dit jaar:
Directe acceptatie zonder wachttijd, 100 % tot max 1500:
IZA
VGZ
Univė
Allen met het tand beter pakket. Zijn allemaal volgens mij VGZ varianten.
Daarnaast enkele verzekeringen met jaar wachttijd, maar waar je vanaf kan als je huidige verzekering 'vergelijkbare' vergoeding gaf, zoals Vrieling en Menzis. Menzis is voor 1 kind redelijk voordelig, omdat zij (als enige volgens mij) de ortho verzekering per kind afrekenen.
In elk geval een tip: na elk jaar weer overstappen zodat je opnieuw 1500 of 2000 euro kan vangen. Je krijgt wel steeds minder keus dan helaas (ik was bijna terug naar Univė gegaan, maar omdat ik daar nog in het klantenbestand sta is de kans aanwezig dat de ortho vergoeding niet opnieuw ging tellen). Bottom line: je betaalt als je kind ortho nodig heeft dan wel jaarlijks circa 500 euro meer vanwege de dure aanvullende verzekering, maar je haalt het er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Toch wel irritant dat alle verzekeraars onder de paraplu van FBTO nog niet alle contracten rond hebben met zorgverleners. We hebben nog 3 dagen...

Uiteraard kan ik (nu ik heb opgezegd) nog in januari overstappen, maar doe het liever voor die tijd.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Weet iemand hier of je bij A.S.R achteraf nog een collectiviteitskorting kan toepassen? Als ik rechtstreeks afsluit kan ik het allemaal fijn selecteren maar via Independer is die optie er niet. Valt duurder uit maar rechtstreeks ontbreekt de Independer Tandongevallen.

Collectief is via ZZP-Nederland (lid) en de "doorgaanmodule voor ondernemers" biedt dan weer veel extra's (21 fysio, etc.).

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Laatst online: 07-07 20:48
Mirabis schreef op woensdag 29 december 2021 @ 02:03:
Weet iemand hier of je bij A.S.R achteraf nog een collectiviteitskorting kan toepassen? Als ik rechtstreeks afsluit kan ik het allemaal fijn selecteren maar via Independer is die optie er niet. Valt duurder uit maar rechtstreeks ontbreekt de Independer Tandongevallen.

Collectief is via ZZP-Nederland (lid) en de "doorgaanmodule voor ondernemers" biedt dan weer veel extra's (21 fysio, etc.).
Dit is wel een interessante, maar volgens mij is die 21x fysiotherapie alleen bij klachten? Wat als je weet dat je terugkomende klachten heb, hoe gaan ze daar mee om?

Tevens kan ik het op de ASR ook niet heel erg duidelijk terug vinden in welk geval je nu in aanmerking komt voor de 21x fysio.

[ Voor 8% gewijzigd door DJustin op 29-12-2021 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
jurjen_g schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:11:
[...]

IZA
VGZ
Univė
Daarnaast enkele verzekeringen met jaar wachttijd, maar waar je vanaf kan als je huidige verzekering 'vergelijkbare' vergoeding gaf, zoals Vrieling en Menzis. Menzis is voor 1 kind redelijk voordelig, omdat zij (als enige volgens mij) de ortho verzekering per kind afrekenen.
In elk geval een tip: na elk jaar weer overstappen zodat je opnieuw 1500 of 2000 euro kan vangen. Je krijgt wel steeds minder keus dan helaas (ik was bijna terug naar Univė gegaan, maar omdat ik daar nog in het klantenbestand sta is de kans aanwezig dat de ortho vergoeding niet opnieuw ging tellen). Bottom line: je betaalt als je kind ortho nodig heeft dan wel jaarlijks circa 500 euro meer vanwege de dure aanvullende verzekering, maar je haalt het er wel uit.
VGZ en IZA heb ik niet bekeken, maar bij Unive heb je een wachttijd van 1 jaar bij max 1500 vergoeding. Deze wachttijd geldt niet bij Unive wanneer je kiest voor pakket met max. 500 vergoeding. Dit betreft overigens voor 18+, onder de 18 heb ik niet gekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
beyazz06 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:19:
[...]

VGZ en IZA heb ik niet bekeken, maar bij Unive heb je een wachttijd van 1 jaar bij max 1500 vergoeding. Deze wachttijd geldt niet bij Unive wanneer je kiest voor pakket met max. 500 vergoeding. Dit betreft overigens voor 18+, onder de 18 heb ik niet gekeken.
Ik dacht dat ik reageerde op een thread waar iemand zijn zoontje voor ortho zocht, excuses. Daar geldt bij Univé wel degelijk 1500 zonder voorwaarden. 18plus is volgens mij nergens meer dan 500 zonder voorwaarden te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Nu online
Hier ook over naar Anderzorg compact uiteindelijk via Independer. Dat laatste doe ik standaard vanwege gebit ongevallen verzekering gratis erbij.

Nu nog even kijken waar ik de bol.com bon aan ga spenderen, helaas maar 10 euro. De balanskussen is misschien leuk voor de kinderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Hier is het uiteindelijk ook Anderzorg geworden, omdat ik daar al eerder heb gezeten en ze slechts €1 duurder zijn dan Zorg en Zekerheid.

Dikke tip: Zorgkiezer heeft de cashback bij cashbackxl verhoogd naar €24 én ook daar krijg je óf een €10 bol.com waardebon, of een tandenborstel. Dat is dan toch weer een paar euro voordeliger dan Independer (€17,50 al krijg je daar een gebit ongevallen verzekering bij).

Dikke tip 2: vorig jaar hebben mijn vriendin en ik beide via Independer een verzekering afgesloten, waarna 1 van de 2 cashbacks werd afgewezen. Het is dus 1 cashback per verzekering per jaar. Als je meerdere verzekeringen afsluit, is het handig om te wisselen tussen Independer, Pricewise en Zorgkiezer. Let goed om de voorwaarden of jouw verzekering ook voor cashback meetelt.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-07 16:02
offtopic:
Dit gaat geheid off-topic, maar als zorgverlener voel ik me genoodzaakt om hier op te reageren.
Zorgverzekeraars die zich voordoen als noodzakelijke 'bad guys' en zichzelf in de slachtofferrol plaatsen door te pretenderen dat ze het maar accepteren dat ze uitgemaakt worden voor de slechterik omwille van de zorg.

Getallen 2020:
  • Achmea --> 244 miljoen euro winst
  • CZ --> 174 miljoen euro winst
  • VGZ --> 67 miljoen euro winst
Dit zijn niet alle, maar wel de 3 grootste verzekeraars.

Zogenaamde vrije marktwerking waarbij geheime onderhandelingen plaatsvinden zonder dat ziekenhuizen van elkaar mogen weten hoe en wat.
Enige vrije markt waarin elk jaar niet een toename van omzet maar afname van omzet en winst van ziekenhuizen wordt geeist (ondanks de toename van vergrijzing en zorgbehoefte, nog maar te zwijgen over Corona).
Een overheid die een harde 0% groei in het hoofdlijnenakkoord doordouwt wat compleet onrealistisch is (maar wel miljarden aan belastingkorting wil spekken aan internationals onder het mom van banencreatie, terwijl er keihard banen voor het oprapen liggen in de zorg gewoon in Nederlandse ziekenhuizen, stop dat geld lekker daarin)
Nu ook weer biedingen en eisen tussen de 10-20% lager voor de zorgkosten van volgend jaar door verzekeraars (ondanks dat er enorme wachtlijsten voor inhaalzorg zijn).
Maar de gewone mens betaalt elk jaar meer voor z'n (beperktere) zorgverzekering onder het mom van toename zorgbehoefte en vergrijzing (terwijl er dus miljoenen extra bij zorgverzekeraars bijkomen elk jaar).

Als het dan over kosten in de zorg gaat:
Constante framing over de lonen van zorgpersoneel in het ziekenhuis terwijl de TOTALE (dus niet alleen de lonen) ziekenhuiskosten slechts een kwart van de totale kosten zijn.

Maar de laatste die mag klagen zijn de zorgvezekeraars die een enorme dominante positie hebben in de onderhandelingen, relatief weinig verantwoordelijheden, en nadat ze hun contracten aangegaan zijn het hele jaar achterover kunnen zitten tot eind van het jaar wanneer weer de enorm acquisitiekosten en reclamekosten worden gemaakt om overstappers te graaien.

Natuurlijk is het allemaal niet zwart-wit / goed-slecht (en ik zal vast niet alle innige details weten), maar laat ik het zo zeggen dat de primaire zaak van zorgverlening moet zijn goede zorg verlenen. En juist dat staat nergens op de voorgrond bij de politiek en zorgverzekeraars. Het draait alleen om kosten en onzinnige administratie. Het verlenen van goede zorg wordt steeds en steeds lastiger.

ontopic:
Zat na overname van DeltaLloyd bij de Nationale Nederlanden met vrouw en kinderen met vrije zorgkeuze. Maar nu dat ze volgend jaar bij de Nationale Nederlanden alleen nog een combinatiepolis hebben overgestapt naar FBTO met vrije zorgkeuze via independer.

[ Voor 4% gewijzigd door dangerpaki op 29-12-2021 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
dangerpaki schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:28:
[...]

offtopic:
Dit gaat geheid off-topic, maar als zorgverlener voel ik me genoodzaakt om hier op te reageren.
Zorgverzekeraars die zich voordoen als noodzakelijke 'bad guys' en zichzelf in de slachtofferrol plaatsen door te pretenderen dat ze het maar accepteren dat ze uitgemaakt worden voor de slechterik omwille van de zorg.

Getallen 2020:

Zogenaamde vrije marktwerking waarbij geheime onderhandelingen plaatsvinden zonder dat ziekenhuizen van elkaar mogen weten hoe en wat.
Enige vrije markt waarin elk jaar niet een toename van omzet maar afname van omzet en winst van ziekenhuizen wordt geeist (ondanks de toename van vergrijzing en zorgbehoefte, nog maar te zwijgen over Corona).
Een overheid die een harde 0% groei in het hoofdlijnenakkoord doordouwt wat compleet onrealistisch is (maar wel miljarden aan belastingkorting wil spekken aan internationals onder het mom van banencreatie, terwijl er keihard banen voor het oprapen liggen in de zorg gewoon in Nederlandse ziekenhuizen, stop dat geld lekker daarin)
Nu ook weer biedingen en eisen tussen de 10-20% lager voor de zorgkosten van volgend jaar door verzekeraars (ondanks dat er enorme wachtlijsten voor inhaalzorg zijn).
Maar de gewone mens betaalt elk jaar meer voor z'n (beperktere) zorgverzekering onder het mom van toename zorgbehoefte en vergrijzing (terwijl er dus miljoenen extra bij zorgverzekeraars bijkomen elk jaar).

Constante framing over de lonen van zorgpersoneel in het ziekenhuis terwijl de TOTALE (dus niet alleen de lonen) ziekenhuiskosten slechts een kwart van de totale kosten zijn.

Maar de laatste die mag klagen zijn de zorgvezekeraars die een enorme dominante positie hebben in de onderhandelingen, relatief weinig verantwoordelijheden, en nadat ze hun contracten aangegaan zijn het hele jaar achterover kunnen zitten tot eind van het jaar wanneer weer de enorm acquisitiekosten en reclamekosten worden gemaakt om overstappers te graaien.

Natuurlijk is het allemaal niet zwart-wit / goed-slecht (en ik zal vast niet alle innige details weten), maar laat ik het zo zeggen dat de primaire zaak van zorgverlening moet zijn goede zorg verlenen. En juist dat staat nergens op de voorgrond bij de politiek en zorgverzekeraars. Het draait alleen om kosten en onzinnige administratie. Het verlenen van goede zorg wordt steeds en steeds lastiger.

ontopic:
Zat na overname van DeltaLloyd bij de Nationale Nederlanden met vrouw en kinderen met vrije zorgkeuze. Maar nu dat ze volgend jaar bij de Nationale Nederlanden alleen nog een combinatiepolis hebben overgestapt naar FBTO met vrije zorgkeuze via independer.
Het liefst zou ik hier volledig op reageren, maar dat ga ik niet doen. Mijn insteek is om mede-Tweakers hier te helpen met zorg- en verzekeringsvragen t.b.v. een keuze voor het nieuwe jaar.

Maar je bent niet volledig in je mening, alleen al het woordje "winst" klopt niet. Je linkt ook naar een aantal bronnen, maar ik betwijfel of je die volledig hebt gelezen, want sommige opmerkingen kloppen niet als je de de tekst volledig begrijpt. Neem daarnaast als voorbeeld je bron naar de dame op LinkedIn en lees de reacties eronder.

Ik snap dat (zorg)verzekeraars de boeman zijn, maar te vaak zie ik verhalen die niet kloppen of niet volledig zijn. Iedereen wil geld van zorgverzekeraars, maar niet iedereen krijgt wat hij/zij wil. Ja, dan snap ik dat er weerstand ontstaat. Maar zonder een strenge controle wordt het nog sneller veel duurder. En je kan niet onbeperkt geld uitgeven.

Als je echt wilt dat dingen veranderen, dan moet je bij de overheid zijn, zij bepalen voor het grootste gedeelte wat wel en niet mogelijk is. Maar hoe je het went of keert, zorg wordt duurder (of de vergoedingen worden minder); we leven langer, er is meer zorgpersoneel nodig, de digitalisering van de zorg kost ons meer etc etc etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Waarom tricky? Toch gewoon een bewuste afweging. Hier al sinds begin van dit stelsel max eigen risico en geen aanvullende verzekering. Heb nooit iets en mocht er iets gebeuren is de zorg. Hier in de buurt allemaal gecontracteerd. Dus waar moet je je dan zorgen om maken? Eigen risico? Ja, maar dat scheelt maar €250,00 mocht ik in ziekenhuis belanden.

Hier weer een jaartje Ziezo selectief. Totaal €1024,00 en nog €20,00 cashback en €10,00 Independer bon. Polis can mijn vrouw daarentegen. Die is maar €1909,00 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07 21:29
Hoe zit dit nou bij Anderzorg Basis en Anderzorg Compact (ik heb nu Basis met maximaal eigen risico).
Het enigste verschil wat ik kan ontdekken is dat je bij Compact minder keuze vrijheid hebt in zorgaanbieder. Maar als ik hun zorgvinder doe kan ik niet specifiek zien waar Basis wel een vergoeding heeft en Compact niet.
Overal zijn ze nog in onderhandeling.
Voor ziekenhuizen lees ik dit:
In 2022 kun je gewoon in alle ziekenhuizen terecht, ondanks dat we nog niet met ieder ziekenhuis afspraken hebben gemaakt. Door corona en personeelstekorten zijn de wachttijden in ziekenhuizen soms wat langer, je moet misschien verder reizen of krijgt op een andere manier zorg, bijvoorbeeld digitaal. Soms is er een andere reden waarom je langer moet wachten. Wil je ergens anders sneller geholpen worden? Neem contact op met onze afdeling Zorgadvies.

Met sommige zorgverleners spreken we af hoeveel zorg zij per jaar bij ons in rekening mogen brengen. Dat noemen we een maximumbedrag of omzetplafond. Als er een afspraak is gemaakt, vind je dit bij 'Bekijk details'. Is het omzetplafond bereikt? Dan zie je dit ook onder 'bekijk details'. Bij een zorgaanbieder waarmee we geen omzetplafond hebben afgesproken, kun je het hele jaar terecht.
Wat is dan wijsheid om te doen? Ik ben dit jaar geopereerd aan een liesbreuk (1,5 jaar wachttijd), MRI gehad en loop sinds een maand bij een neuroloog. Is het dan handig om te switchen van Basis naar Compact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Binnetie schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:50:
Wat is dan wijsheid om te doen? Ik ben dit jaar geopereerd aan een liesbreuk (1,5 jaar wachttijd), MRI gehad en loop sinds een maand bij een neuroloog. Is het dan handig om te switchen van Basis naar Compact?
Andere vraag, is het dan wel handig om voor een maximaal eigen risico te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
GerardHenninger schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:11:
[...]

Andere vraag, is het dan wel handig om voor een maximaal eigen risico te kiezen?
Goede vraag. Ik was van mening dat de gemaakte kosten dan in 2021 verrekend worden. En niet meer in 2022. Dan ben ik voor dit jaar nog wel mijn maximale ER kwijt.
Maar ik kan er naast zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Binnetie schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:22:
[...]

Goede vraag. Ik was van mening dat de gemaakte kosten dan in 2021 verrekend worden. En niet meer in 2022. Dan ben ik voor dit jaar nog wel mijn maximale ER kwijt.
Maar ik kan er naast zitten?
Dat is een goede gedachtengang, maar wellicht dat je in maart terug moet komen voor een controle o.i.d.?
Als je zeker weet dat je geen zorg uit de basisverzekering nodig hebt volgend jaar, dan is het maximale eigen risico een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
GerardHenninger schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:24:
[...]

Dat is een goede gedachtengang, maar wellicht dat je in maart terug moet komen voor een controle o.i.d.?
Als je zeker weet dat je geen zorg uit de basisverzekering nodig hebt volgend jaar, dan is het maximale eigen risico een optie.
Ik heb half januari een afspraak bij de KNO arts (doorverwezen via de neuroloog waar ik in november was). Dan valt dat nog onder dezelfde behandeling toch?
Anders is het inderdaad beter om de standaard ER aan te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Binnetie schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:26:
[...]

Ik heb half januari een afspraak bij de KNO arts (doorverwezen via de neuroloog waar ik in november was). Dan valt dat nog onder dezelfde behandeling toch?
Vergeet niet dat je standaard al een eigenrisico van 385 hebt, of je deze nu verhoogt of niet. De vraag is dus of je nog boven dit bedrag gaat uitkomen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Een consult trekt niet meteen je hele eigen risico erdoor. Grofweg moet je verwachten ca 600 euro ER te verbranden om gelijk te spelen. (Max ER / min ER) Verwacht je minder kwijt te zijn dan ca 600 euro, dan max ER kiezen, verwacht je meer kwijt te zijn dan min. Zit je verkeerd, dan ga je max ca 250 euro het schip in. (Heel grof benaderd, afhankelijk van je exacte premie en kortingen. )

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
[...]

Dat is afhankelijk van je behandeling/DBC, maar ik heb het gevoel dat je je ER gaat verbruiken aan de KNO arts. Je zou het de administratie-afdeling van het ziekenhuis kunnen vragen.
beyazz06 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:27:
[...]

Vergeet niet dat je standaard al een eigenrisico van 385 hebt, of je deze nu verhoogt of niet. De vraag is dus of je nog boven dit bedrag gaat uitkomen..?
Je zou naar de DBC-code kunnen vragen en checken bij je zorgverzekeraar welk tarief daar tegenover staat. Maar hoe dan ook, het ER verhogen vind ik spannend in dit geval. Tenzij je de gok wilt nemen en 885 euro in je spaarpot hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• info33
[...]

en ook al kom je er bovenop ben je nog tot 685€ safe bij max ER, (in mijn geval anderzorg compact 385+12x25)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
[...]

Dat weet ik niet, ze weten nog niet wat ik precies mankeer. Dus kans dat er nog een vervolgonderzoek plaatsvindt. Dan is het beter om standaard ER te houden zolang ze zoekende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
[...]

Er staat een bepaalde tijd voor DBC codes. Als de vervolg afspraak binnen die tijd word afgedaan is het geen probleem. Staat het gesprek een dag later gepland dan zit je weer met een nieuwe DBC en je ER. Althans die pech hadden wij 3 jaar geleden met iets. Scheelde letterlijk 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Is het met natura polis zo dat je bij spoedopname (ongelukken etc) en andere niet geplande zorg, je altijd 100% vergoed krijgt (los van eigen risico dan) bij niet gecontracteerde ziekenhuizen? Dat is me niet echt duidelijk na alle info te hebben gelezen.. lees alleen dat je altijd geholpen wordt (logisch), maar hoe zit het dan met de vergoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• info33
SuperCrisz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:10:
Is het met natura polis zo dat je bij spoedopname (ongelukken etc) en andere niet geplande zorg, je altijd 100% vergoed krijgt (los van eigen risico dan) bij niet gecontracteerde ziekenhuizen? Dat is me niet echt duidelijk na alle info te hebben gelezen.. lees alleen dat je altijd geholpen wordt (logisch), maar hoe zit het dan met de vergoeding?
copy /paste

Nadeel van een naturapolis (budget) is dat je gebonden bent aan de zorgaanbieders waar jouw verzekeraar een contract mee heeft afgesloten. Dit zijn er bij een naturapolis (budget) vaak niet veel. Als je bijvoorbeeld naar een ander ziekenhuis wilt gaan dan moet je een deel van de kosten zelf betalen, bij een ziekenhuisopname kan dit bedrag flink oplopen. Dit geldt niet voor spoedeisende hulp, want dan kan je wel altijd naar het ziekenhuis van je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Nouja bij spoedeisende hulp als in een auto-ongeluk waarbij de ambulance je van de weg moet vegen bijvoorbeeld, dan heb je ook helemaal geen keuze maar wordt deze voor jou gemaakt.
Dat wordt dan gewoon altijd 100% vergoed ( min eventueel ER )
Maar uiteindelijk word je dan hopelijk wel weer ontslagen, kun je daarna natuurlijk nog complicaties hebben.
Wellicht nog een gebroken been ( dat gebroken was ) wat nog regelmatig onderzocht moet worden, dan is het in de regel niet meer spoedeisend en heb je dus de 'keuze'.

Ook al verwacht je geen kosten te maken volgend jaar en ga je wellicht wel voor het maximale ER, zou ik in iedergeval goed nadenken over zo'n soortgelijke situatie en er voor zorgen dat het meest logische ziekenhuis of ziekenhuizen een contract met je zorgverzekeraar heeft die 100% vergoed.
Het prijsverschil tussen zo'n budget polis van ZK en de eerst beste alternatieven die wel alle of veruit de meeste ziekenhuizen 100% vergoeden is het risico niet waard, als jouw voorkeursziekenhuis er niet bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
JohanNL schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:26:
Nouja bij spoedeisende hulp als in een auto-ongeluk waarbij de ambulance je van de weg moet vegen bijvoorbeeld, dan heb je ook helemaal geen keuze maar wordt deze voor jou gemaakt.
Dat wordt dan gewoon altijd 100% vergoed ( min eventueel ER )
Maar uiteindelijk word je dan hopelijk wel weer ontslagen, kun je daarna natuurlijk nog complicaties hebben.
Wellicht nog een gebroken been ( dat gebroken was ) wat nog regelmatig onderzocht moet worden, dan is het in de regel niet meer spoedeisend en heb je dus de 'keuze'.(…)
En wat als je van de SEH naar de verpleegafdeling moet, en dus niet gelijk ontslagen wordt.. valt dat óók gewoon onder spoedeisende hulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:40
dat valt dan onder dezelfde DBC code als het goed is met een max van 120 dagen
https://www.independer.nl...huis/uitleg-dbc-code.aspx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Nu online
JohanNL schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:26:

Het prijsverschil tussen zo'n budget polis van ZK en de eerst beste alternatieven die wel alle of veruit de meeste ziekenhuizen 100% vergoeden is het risico niet waard, als jouw voorkeursziekenhuis er niet bij zit.
Anderzorg compact heeft alle ziekenhuizen..

ZK inderdaad niet, zeker iets om rekening mee te houden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
dangerpaki schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:28:
[...]

offtopic:

Getallen 2020:

ontopic:
Weer even ter verdediging van de zorgverzekeraars, 1 voorbeeld. Jij zegt Achmea 224 miljoen winst. Wat doen ze daar vervolgens mee:

Forse inzet reserves 2021:
Achmea haalt maar liefst 380 miljoen euro uit haar geldkas om de premie van de basisverzekering niet te hard te laten stijgen.

Met andere woorden; in deze moeten we het wel echt van 2 kanten bekijken. Het is te makkelijk om 1 kant alleen te belichten. Vandaar dat ik in reactie op JohanNL het ook wel eerlijk vond om dat FD artikel te posten. Jouw reactie is te makkelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Ferra op 29-12-2021 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardHenninger
benor schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:02:
dat valt dan onder dezelfde DBC code als het goed is met een max van 120 dagen
https://www.independer.nl...huis/uitleg-dbc-code.aspx
Ho, die is iets te simpel. De uitleg van de overheid is iets duidelijker/vollediger. Zo wordt bijvoorbeeld de DBC namelijk sneller gesloten als je een operatie hebt gehad.
SuperCrisz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:10:
Het hele gebeuren met contracten is soms niet van toepassing. Even twee veel voorkomende voorbeelden:
- Spoedeisende zorg, je kan gewoon in ieder ziekenhuis terecht
- Geboortezorg. Nee je hoeft niet 100km verder te rijden als je vrouw/vriendin moet bevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-07 17:09
Nou, na afgelopen maanden er al flink mee bezig te zijn geweest, heeft het zoeken naar een zorgverzekering vanavond wel weer een andere wending gekregen. Mijn criteria tot nu toe zijn:
- geen onlinepolis, ik wil iemand aan de lijn kunnen hebben als er plat gezegd stront aan de knikker is
- ik wil bij alle ziekenhuizen in de buurt terecht kunnen
- ik wil een tandartsverzekering met zo min mogelijk haken en ogen
- ik wil 9 fysiotherapiebehandelingen, want ik heb het pech nogal blessuregevoelig te zijn

Vanavond wilde ik dus kijken hoe het zat met de tandartsverzekering bij mijn huidige verzekeraar, VGZ en bij DSW. Bij DSW kom ik bij het AV-standaardpakket weer een paar rare dingen tegen m.b.t. de tandartsvergoeding. Bijvoorbeeld probleemgericht consult, kronen en bruggen, opbeetplaat en tandvleesbehandeling worden niet vergoed. Bij VGZ vallen die dus allemaal onder de 75% t/m het kostenplafond van je tandartsverzekering.

Nu kom ik bij VGZ dan weer uit bij het volgende probleem. Ik wil graag bij het Radboud UMC terecht kunnen als er iets met mij aan de hand is en VGZ zegt zelf dus nog in onderhandeling te zijn met het Radboud UMC, maar het Radboud UMC zelf geeft aan dat zij volgend jaar geen contract hebben met VGZ.

offtopic:
Ik ben nu dus al sinds november deze shit aan het uitzoeken en ik word er echt knettergek van. Als de ene verzekeraar de ene caveat niet heeft, heeft hij de andere wel weer. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardHenninger
daanb14 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:37:
Nou, na afgelopen maanden er al flink mee bezig te zijn geweest, heeft het zoeken naar een zorgverzekering vanavond wel weer een andere wending gekregen. Mijn criteria tot nu toe zijn:
- geen onlinepolis, ik wil iemand aan de lijn kunnen hebben als er plat gezegd stront aan de knikker is
Vaak kan je gewoon met het moederbedrijf bellen als je vragen hebt. Maar welke online zorgverzekering heeft geen eigen telefoonnummer dan?
Nu kom ik bij VGZ dan weer uit bij het volgende probleem. Ik wil graag bij het Radboud UMC terecht kunnen als er iets met mij aan de hand is en VGZ zegt zelf dus nog in onderhandeling te zijn met het Radboud UMC, maar het Radboud UMC zelf geeft aan dat zij volgend jaar geen contract hebben met VGZ.
9 van de 10 keer is dit een "niet zo nette" onderhandelingstechniek van de zorgverlener. Er zijn al wat zorgverleners geweest die dit jaar op hun fl*kker hebben gekregen van de NZa. Het is dan de bedoeling om (via klanten) de zorgverzekeraar onder druk te zetten. Dit komt helaas steeds vaker voor (in de media). Je moet voor de grap checken of er over een maand ineens wel een contract is.

Neem als voorbeeld deze zorgverlener en zie eerst het persbericht van 27 december.... en dan die van 28 december ;)

[ Voor 4% gewijzigd door GerardHenninger op 29-12-2021 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
Is onlinepolis dan eigenlijk gewoon een soort façade om klanten minder snel geneigd te maken om bij vragen de verzekeraar te bellen, maar dat het in principe wel gewoon kan?

Als dit inderdaad een onderhandelingstactiek is, is "niet zo net" nog heel netjes gezegd. Het levert voor iemand als ik die graag wil weten waar hij terecht kan wel weer stress op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
daanb14 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:10:
Is onlinepolis dan eigenlijk gewoon een soort façade om klanten minder snel geneigd te maken om bij vragen de verzekeraar te bellen, maar dat het in principe wel gewoon kan?

Als dit inderdaad een onderhandelingstactiek is, is "niet zo net" nog heel netjes gezegd. Het levert voor iemand als ik die graag wil weten waar hij terecht kan wel weer stress op.
Nee is toch meer iets als je ook ziet bij banken, daar gaat standaard ook vrijwel alles online.
Wil je dan toch je afschriften nog op papier? Dan betaal je extra.
Net zoiets als dat er nog wel wat mensen zijn die via een papieren betaalopdracht geld overmaken.
Veel verzekeringszaken kun je ook nog op papier regelen, míts je dus zo'n ' papieren ' polis hebt.

Zover ik weet is verzekeraar Zilverenkruis dan nog wel één die een polis ( of eigenlijk merk ) heeft die contact opnemen met de zorgverzekeraar ontmoedigd.
Met de polis van ZieZo mag je ze volgens de regels enkel bellen via een betaald 0800 of 0900 nummer, terwijl de standaard verzekeringen van ZK wel een gratis nummer hebben.
Verder heb je nog de zorgpasjes die je bij de ene fysiek krijgt en bij de ander alleen digitaal ( in een app )

• GerardHenninger
daanb14 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:10:
Wat Johan al aangeeft; het is een verzekering waarbij je je zaken zelf online regelt en zaken voornamelijk digitaal gaan. Het kost heel veel geld om via papier te communiceren. Maar ook een automatische incasso is goedkoper dan een acceptgiro. Daarnaast hebben online verzekeringen vaak minder extreme vergoedingen. Dus maximaal 9 behandelingen fysiotherapie ipv 36.
JohanNL schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:43:
[...]
Zover ik weet is verzekeraar Zilverenkruis dan nog wel één die een polis ( of eigenlijk merk ) heeft die contact opnemen met de zorgverzekeraar ontmoedigd.
Met de polis van ZieZo mag je ze volgens de regels enkel bellen via een betaald 0800 of 0900 nummer, terwijl de standaard verzekeringen van ZK wel een gratis nummer hebben.
Verder heb je nog de zorgpasjes die je bij de ene fysiek krijgt en bij de ander alleen digitaal ( in een app )
Ziezo klanten kunnen gewoon via ieder Zilveren Kruis kanaal contact opnemen en dan worden ze net zo goed geholpen als "niet digitale" Zilveren Kruis klanten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daanb14
Hij is vandaag weer gewijzigd naar "In Onderhandeling". Lijkt dus inderdaad een onderhandelingstactiek geweest te zijn zo te zien.
offtopic:
Ik vind het wel echt schijt dat dit zo laat in het jaar nog niet rond is. Daar word je nou niet heel erg blij van.

[ Voor 17% gewijzigd door daanb14 op 30-12-2021 11:21 ]

• GerardHenninger
daanb14 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:03:
Hij is vandaag weer gewijzigd naar "In Onderhandeling". Lijkt dus inderdaad een onderhandelingstactiek geweest te zijn zo te zien.
offtopic:
Ik vind het wel echt schijt dat dit zo laat in het jaar nog niet rond is. Daar word je nou niet heel erg blij van.
Mee eens, dit moet gewoon per 5 jaar vastgezet worden (en vaak worden er ook contracten voor meerdere jaren afgesloten hoor). Dit is levert teveel gedoe op voor mensen.

• Xzer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-03 08:12
Hoi Allen,

Waar moet je allemaal rekening mee houden met verzekeren als je vriendin zwanger probeert te worden??

Mijn verzekering = basis (verder niks)

Maar wat met haar verzekering? Ze wil eventueel bevallen in ziekenhuis. Maar ze wil ook verdoving mits mogelijk (dan is het toch medisch noodzakelijk)

Al met al is het bij verzekeren na mijn mening een kleine kosten besparing mits het lukt in de komende 3 maanden anders is het gewoon weg gooien van geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0334650
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-06 13:39
Richh schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:40:
Hier is het uiteindelijk ook Anderzorg geworden, omdat ik daar al eerder heb gezeten en ze slechts €1 duurder zijn dan Zorg en Zekerheid.

Dikke tip: Zorgkiezer heeft de cashback bij cashbackxl verhoogd naar €24 én ook daar krijg je óf een €10 bol.com waardebon, of een tandenborstel. Dat is dan toch weer een paar euro voordeliger dan Independer (€17,50 al krijg je daar een gebit ongevallen verzekering bij).
Goede tip! Wel een aanvulling erbij: de cashback geldt niet op alle verzekeraars, bijv niet op fbto waar ik af wilde sluiten.
Het geldt alleen bij een nieuwe verzekering bij Anderzorg, a.s.r., Bewuzt, CZ, CZ Direct, De Amersfoortse, De Friesland, Ditzo, HEMA, Jaaah, Just, Menzis, Nationale Nederlanden, OHRA, ONVZ, ProLife, Studenten Goed Verzekerd, United Consumers, VGZ, ZieZo, Zilveren Kruis, Zorg & Zekerheid.

[ Voor 17% gewijzigd door s0334650 op 30-12-2021 13:50 ]

• stuffer

stuffer

Ondertietel

Xzer schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:42:
Hoi Allen,

Waar moet je allemaal rekening mee houden met verzekeren als je vriendin zwanger probeert te worden??

Maar wat met haar verzekering? Ze wil eventueel bevallen in ziekenhuis. Maar ze wil ook verdoving mits mogelijk (dan is het toch medisch noodzakelijk)

Al met al is het bij verzekeren na mijn mening een kleine kosten besparing mits het lukt in de komende 3 maanden anders is het gewoon weg gooien van geld.
https://www.24baby.nl/geb...valling/kosten-bevalling/

Reken je rijk of het extra bijverzekeren loont. Ik denk van niet maar dan sta je wel zelf de facturen te betalen.

*** NIKS ***

• s0334650
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-06 13:39
Xzer schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:42:
Hoi Allen,

Ik zat 6 jaar geleden met hetzelfde. Toen waren er een paar zorgverzekeraars die het toestonden om bij zwangerschap het aanvullende pakket later aan te zetten. Ik ben toen bij ohra terechtgekomen: https://www.ohra.nl/zorgverzekering/wijzigen/meegroeiservice.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik heb nog geen tijd gehad/gemaakt voor het veranderen van zorgverzekeraar...
En snel, snel lijkt me onhandig.

Zijn er nadelen aan nu opzeggen, en dan volgende maand nog afsluiten? Extra checks? of is het gewoon hetzelfde als afsluiten nu.

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:53
Hmm. Ik zit te kijken naar de Zorgkiezer die een bol.com actiebon aanbiedt, maar daarbij vermelden ze nergens of er een restrictie zit op die bon waarbij hij alleen besteedt kan worden aan "gezonde" producten. Dit in tegenstelling tot Independer, die wél duidelijk vermeldt dat de bon alleen aan specifieke producten besteedt kan worden in een aparte shop. Op de pagina staat alleen "lees de volledige actievoorwaarden voor meer informatie" -- zonder link naar die voorwaarden. :/

Iemand toevallig al meer kennis omdat ze de verzekering al afgesloten hebben?

Edit: never mind, ik ben zelf slecht in lezen. Bovenaan de pagina:
De cadeaubon kan je besteden aan verschillende artikelen op de website van bol.com. Denk aan artikelen die je helpen om fitter te worden of gezonder te leven. Er is keuze genoeg en voor iedereen zit er wel wat tussen.
Ook dit zegt nog steeds niet expliciet dat je dus niet vrij kan kiezen uit wat dan ook, maar het is dusdanig suggestief dat ik wel durf te concluderen dat je hier geen fraaie wandklok mee kunt aanschaffen o.i.d. :P

[ Voor 28% gewijzigd door MneoreJ op 30-12-2021 14:26 ]

Het is "bagatelliseren", van "bagatel". A, a, e, twee keer l, één keer s.

• GerardHenninger
Waah schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:07:

Zijn er nadelen aan nu opzeggen, en dan volgende maand nog afsluiten? Extra checks? of is het gewoon hetzelfde als afsluiten nu.
Dat is een prima oplossing als je een maandje extra wilt nadenken. Je bent dan technisch gezien even onverzekerd, maar zolang je voor 1 februari een nieuwe verzekering weet te vinden is er niet zoveel aan de hand; deze gaat namelijk met terugwerkende kracht in.

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-07 23:51
Waah schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:07:

Doe ik altijd, het enige nadeel is dat je dan geen basis bij de een en aanvullend bij de ander meer kunt ( dat kan voor 1 januari wel). Maar verder gaat dit prima: ik mik mijn kinderen altijd in januari: de 1 is 6 januari jarig en de ander 16 januari: beide keren vroeg de verloskundige of we gewetensbezwaarde zijn ( wonen op de bijbelbelt), maar beide keren heeft het me ‘dik geld’ opgeleverd omdat mijn vrouw aardig in de kreukels kwam. Alleen dus niet in de babystress vergeten de boel te fixen. (Ik zocht het beide keren gewoon al rustig nu uit met verschillende scenario’s)

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Sammy_tukker schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:15:
[...]

Doe ik altijd, het enige nadeel is dat je dan geen basis bij de een en aanvullend bij de ander meer kunt ( dat kan voor 1 januari wel). Maar verder gaat dit prima: ik mik mijn kinderen altijd in januari: de 1 is 6 januari jarig en de ander 16 januari: beide keren vroeg de verloskundige of we gewetensbezwaarde zijn ( wonen op de bijbelbelt), maar beide keren heeft het me ‘dik geld’ opgeleverd omdat mijn vrouw aardig in de kreukels kwam. Alleen dus niet in de babystress vergeten de boel te fixen. (Ik zocht het beide keren gewoon al rustig nu uit met verschillende scenario’s)
Top ga ik dat maar doen. Voor Miss Waah is het niet zo ingewikkeld. Maar verwacht zelf nog wat tandarts kosten en wil dan eerst ff de rekening zien. Maar die krijg ik januari pas. Zal jiet maximaal kunnen verzekeren ivm acceptatie voor veel hoge verzekeringen, maar het geeft in ieder geval wat extra uit zoektijd.

• Xzer
stuffer schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:51:
[...]

https://www.24baby.nl/geb...valling/kosten-bevalling/

Reken je rijk of het extra bijverzekeren loont. Ik denk van niet maar dan sta je wel zelf de facturen te betalen.
Ik denk zelf ook van niet. Moet inderdaad zelf de facturen betalen maar dat loopt niet zo bizar hoog op. is ze niet voor 31-03-2021 zwanger betaal ik die +/- 500 eur aan premie teveel.

Dus ik ga voor een standaard verzekering naar haar behoefte (niet extra zwanger verz) mocht ik pech hebben (of juist geluk) dan betaal ik iets meer maar ja dan ben ik onderhand wel een gelukkig man met een kind eind dit jaar :)
s0334650 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:57:
[...]

Ik zat 6 jaar geleden met hetzelfde. Toen waren er een paar zorgverzekeraars die het toestonden om bij zwangerschap het aanvullende pakket later aan te zetten. Ik ben toen bij ohra terechtgekomen: https://www.ohra.nl/zorgverzekering/wijzigen/meegroeiservice.
Deze wordt hem ook niet. Wel bedankt voor de tip.

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 21:53
JohanNL schreef op maandag 27 december 2021 @ 23:39:
Zojuist deze verzekering afgesloten, samen met €885 eigen risico voor een premie van €94 per maand.

Ik twijfel of ik er goed aan doe om deze basis-basis verzekering af te sluiten, maar op zich heb ik nooit wat en hoef ik geen medicijnen.

• stuffer

stuffer

Ondertietel

Xzer schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:49:
[...]

Ik denk zelf ook van niet. Moet inderdaad zelf de facturen betalen maar dat loopt niet zo bizar hoog op. is ze niet voor 31-03-2021 zwanger betaal ik die +/- 500 eur aan premie teveel.

Dus ik ga voor een standaard verzekering naar haar behoefte (niet extra zwanger verz) mocht ik pech hebben (of juist geluk) dan betaal ik iets meer maar ja dan ben ik onderhand wel een gelukkig man met een kind eind dit jaar
Dat denk ik dus ook. Heb drie verzekeringen het verschil bekeken met bevallen en kraamzorg erbij en dat was duurder op 1 jaar dan zonder als we het zelf betalen.

Nadeel kan zijn dat je een paar dikke rekeningen zelf moet voldoen in 1 keer op een duur moment ipv gespreid betalen. Mijn vrouw bevalt half maart en wij hebben beide de vinkvink basis genomen. Die rekeningen kunnen we gewoon voldoen.

Verder staat er geen extra zorg op de planning dus met basis kunnen we prima af.

*** NIKS ***

• Xzer
stuffer schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:51:
[...]

Nadeel kan zijn dat je een paar dikke rekeningen zelf moet voldoen in 1 keer op een duur moment ipv gespreid betalen. Mijn vrouw bevalt half maart en wij hebben beide de vinkvink basis genomen. Die rekeningen kunnen we gewoon voldoen.
De plaats van de bevalling is hier in doorslag geven. Mocht je thuis bevallen of met verdoving dan is de verzekering altijd duurder.
Sjeefr schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:54:
[...]

Zojuist deze verzekering afgesloten, samen met €885 eigen risico voor een premie van €94 per maand.

Ik twijfel of ik er goed aan doe om deze basis-basis verzekering af te sluiten, maar op zich heb ik nooit wat en hoef ik geen medicijnen.
Dan zit je goed wordt uiteindelijk 10tjes werk om de goedkoopste te krijgen ben er achter dat het niet de moeite is.

Mijn ouders is een ander verhaal die kunnen wel het een en ander besparen door slim te verzekeren.

• stuffer

stuffer

Ondertietel

Xzer schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:13:
[...]

De plaats van de bevalling is hier in doorslag geven. Mocht je thuis bevallen of met verdoving dan is de verzekering altijd duurder.
[...]

Dan zit je goed wordt uiteindelijk 10tjes werk om de goedkoopste te krijgen ben er achter dat het niet de moeite is.

Mijn ouders is een ander verhaal die kunnen wel het een en ander besparen door slim te verzekeren.
Eerder de plaats (thuis of ziekenhuis) met of geen medische indicatie. Zonder medische indicatie zijn we met bijverzekeren duurder uit met bijverzekeren in een ziekenhuis en of het met medische indicatie wordt (wat de verzekering vergoed) kan tot de laatste seconde bepaald worden.

Dan betaal ik gespreid liever niet meer maar voldoe dan gewoon de rekening wat op 12 maanden premie gewoon scheelt.

*** NIKS ***

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:43
flipjevandejam schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:20:
Ah, wat vervelend. Zorgwatch.nl doet het niet meer lijkt het.

In afgelopen jaren was dit de meest complete vergelijker in mijn beleving.

Iemand tips voor wat het beste alternatief is op dit moment?

Independer
ZorgKiezer
ZorgWijzer
PolisWijzer
PriceWise
Poliswijzer lijkt de meest verfijnde vervanger van zorgwatch te zijn.

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:43
jurjen_g schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:11:
[...]

IZA
VGZ
Univė
Precies deze ervaring was ik op zoek naar. Wij stappen nu na 1 jaar ortho over van label VGZ naar label IZA.

Beide zijn onderdeel van VGZ holding.
- Gaat dit gedoe opleveren bij terugkeer in een toekomstig, niet aansluitend jaar?
- Delen verschillende labels binnen VGZ/de verzekeraars klantbestanden?
- Wordt bij terugkeer (in zeg 2023) een verrekening gedaan tov het budget? Bijv. 1000 kosten in '21, dus bij terugkeer in '23 is er nog 1500 - 1000 = 500 over?

• jurjen_g
flipjevandejam schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:11:
[...]

Precies deze ervaring was ik op zoek naar. Wij stappen nu na 1 jaar ortho over van label VGZ naar label IZA.

Beide zijn onderdeel van VGZ holding.
- Gaat dit gedoe opleveren bij terugkeer in een toekomstig, niet aansluitend jaar?
- Delen verschillende labels binnen VGZ/de verzekeraars klantbestanden?
- Wordt bij terugkeer (in zeg 2023) een verrekening gedaan tov het budget? Bijv. 1000 kosten in '21, dus bij terugkeer in '23 is er nog 1500 - 1000 = 500 over?
Voor zover ik heb begrepen is een ander merk ook echt een andere nieuwe polis. Wij hebben in elk geval van Univé 2020, en Promovendum 2021, opgeteld meer dan 1 keer de maximale vergoeding gehad dus ik denk inderdaad dat ze dat niet onderling verrekenen, ook al zijn beide VGZ dochters. Echter bij Univé bleek ik deze week nog als 'hoofdverzekeringnemer zonder verzekering' te bestaan omdat mijn partner daar wel was gebleven in 2021 en die stond dan nog als 2e verzekerde... Daarom durfde ik nu voor 2022 niet terug naar Univé. Ik heb het echter niet nagevraagd hoe dit exact zit, dus wellicht valt het mee en kan je na een jaar pauze weer terug met nieuw budget. Ik raad je wel aan om dat volgende keer dan goed uit te zoeken. Hopelijk zijn wij er dan van af, van de orthodontist dan bedoel ik. Ter info, wij zijn naar Vrieling gegaan, die hebben geen wachttijd als je vorige polis ook vergelijkbare orthodontist vergoeding gaf. En mijn partner naar FBTO zodat we niet meer bij Univé bestaan straks als het goed is ;)

Aanvullend: Promovendum is in 2022 gestopt, onze polis zou door VGZ worden overgenomen. Hierbij was wel specifiek aangegeven dat het budget voor ortho niet werd gereset, dus ik 'moest' wel weg.

[ Voor 12% gewijzigd door jurjen_g op 30-12-2021 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:17
GerardHenninger schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:03:
[...]

Dat is een prima oplossing als je een maandje extra wilt nadenken. Je bent dan technisch gezien even onverzekerd, maar zolang je voor 1 februari een nieuwe verzekering weet te vinden is er niet zoveel aan de hand; deze gaat namelijk met terugwerkende kracht in.
Sammy_tukker schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:15:
[...]

Is het ook mogelijk dat als ik nu bijvoorbeeld bij Zorg en Zekerheid zit en vóór 1 januari opzeg, ik vóór 1 februari dan weer gewoon bij Zorg en Zekerheid dezelfde verzekering kan afsluiten?

Ik twijfel namelijk ook nogal. Op de website van Z&Z wordt het mij niet duidelijk of de ziekenhuizen in Leiden nu wel of niet gecontracteerd zijn. De Z&Z website zegt dat ze nog in onderhandeling zijn met het LUMC en de Alrijne vestigingen. Maar ik las elders dat Z&Z een 5 jarig contract heeft afgesloten met Alrijne, maar dat het met het LUMC nog niet rond is. Ik weet dus niet wat ik moet geloven en waar ik op kan vertrouwen. Ik wil wel zeker weten dat als ik in het ziekenhuis in Leiden terechtkom dit 100% vergoed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@cordonbleu Het is zelfs zo dat als je geen nieuwe verzekering vóór 1 februari afsluit, dat je dan weer bij je oude verzekeraar komt.
Hoef je dus helemaal niets voor te doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Niet online
daanb14 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:37:

Vanavond wilde ik dus kijken hoe het zat met de tandartsverzekering bij mijn huidige verzekeraar, VGZ en bij DSW. Bij DSW kom ik bij het AV-standaardpakket weer een paar rare dingen tegen m.b.t. de tandartsvergoeding. Bijvoorbeeld probleemgericht consult, kronen en bruggen, opbeetplaat en tandvleesbehandeling worden niet vergoed. Bij VGZ vallen die dus allemaal onder de 75% t/m het kostenplafond van je tandartsverzekering.
En bij DSW is de dekking voor tandarts kosten na een ongeval relatief laag in vergelijking met andere verzekeringen: 2500 vs 10.000. Dit wordt vanuit de aanvullende verzekering gedekt, vanuit de basisverzekering is hier geen dekking voor.

Edit:
Zie een overzicht van ongevallen tandarts vergoedingen: https://www.zorgwijzer.nl/vergoeding/tandartskosten-ongeval

Vwb de dekking door een ongevallenverzekering (vraag van hieronder), volgens de consumentenbond:
De dekking van een ongevallenverzekering bestaat meestal uit 4 rubrieken:

Rubriek A: overlijden
Rubriek B: blijvende invaliditeit
Rubriek C: tijdelijke arbeidsongeschiktheid
Rubriek D: kosten van een geneeskundige behandeling

Bij sommige verzekeraars kun je ook tandartskosten als gevolg van een ongeval meeverzekeren. Rubrieken A en B zijn de voornaamste onderdelen van de ongevallenverzekering.

[ Voor 29% gewijzigd door fjorden op 31-12-2021 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 981489

fjorden schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:04:
[...]

En bij DSW is de dekking voor tandarts kosten na een ongeval relatief laag in vergelijking met andere verzekeringen: 2500 vs 10.000. Dit wordt vanuit de aanvullende verzekering gedekt, vanuit de basisverzekering is hier geen dekking voor.
Miss off-topic, maar bied een ongevallenverzekering geen dekking voor tandongevallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:15
cordonbleu schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 01:04:
[...]

[...]

Is het ook mogelijk dat als ik nu bijvoorbeeld bij Zorg en Zekerheid zit en vóór 1 januari opzeg, ik vóór 1 februari dan weer gewoon bij Zorg en Zekerheid dezelfde verzekering kan afsluiten?

Ik twijfel namelijk ook nogal. Op de website van Z&Z wordt het mij niet duidelijk of de ziekenhuizen in Leiden nu wel of niet gecontracteerd zijn. De Z&Z website zegt dat ze nog in onderhandeling zijn met het LUMC en de Alrijne vestigingen. Maar ik las elders dat Z&Z een 5 jarig contract heeft afgesloten met Alrijne, maar dat het met het LUMC nog niet rond is. Ik weet dus niet wat ik moet geloven en waar ik op kan vertrouwen. Ik wil wel zeker weten dat als ik in het ziekenhuis in Leiden terechtkom dit 100% vergoed wordt.
https://www.zorgenzekerhe...door-het-lumc-in-2022.htm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
GerardHenninger schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:31:
[...]

Dat is afhankelijk van je behandeling/DBC, maar ik heb het gevoel dat je je ER gaat verbruiken aan de KNO arts. Je zou het de administratie-afdeling van het ziekenhuis kunnen vragen.

[...]

Je zou naar de DBC-code kunnen vragen en checken bij je zorgverzekeraar welk tarief daar tegenover staat. Maar hoe dan ook, het ER verhogen vind ik spannend in dit geval. Tenzij je de gok wilt nemen en 885 euro in je spaarpot hebt zitten.
Toch even de rekeningen bekeken en ik zie dat ik in september mijn ER al betaald heb voor de liesbreuk operatie (dat is 365 dagen na het consult in de kliniek, daar was ik in september 2020). Dus de MRI scan die ik gehad heb wordt vergoed en hoef ik niks meer van te betalen.
Wel een eye-opener, ik ga nu kijken naar een aanbieder met 385 euro ER in plaats van 885 euro ER omdat ik volgend komend jaar toch nog naar een KNO-arts moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-07 23:01
Mijn dochter moet eigenlijk ook een beugel, kan nog wel even wachten (jaar max), dus een jaar wachten is voor mij te overbruggen. Moet de premie wel betaalbaar zijn. Nu ben ik mij ook aan oriënteren en lees eigenlijk twee verzekeringen die een beetje betaalbare premie daarvoor hebben. Dat zijn Interpolis en zorgenzekerheid, klopt dat?

Wat wij nodig zijn/ voornemens zijn af te sluiten;

- 3 personen verzekeren (man 40, vrouw 37 en meisje van 9 jaar)
- Basis verzekering (meestal kiezen wij de goedkoopste)
- Tandverzekering minimaal 250 euro vergoeding
- Beugelvergoeding (over +- een jaar voor mijn dochter)
- Ik ben vorige jaar gestart met het eigen risico op te schroeven naar 885 euro (heb nooit wat), dit heb ik alleen voor mij zelf gedaan. Dus dit jaar doe ik dat weer, en drukt de premiekosten.

Wij zitten nu bij Bewuzt. Zijn nooit ziek, dit jaar alleen aanspraak op de tandverzekering gemaakt. Ik had 500 euro vergoeding omdat ik een wortelkanaalbehandeling moest hebben, dus ingecalculeerd. Mijn vrouw 250 euro en dat was genoeg. Verwacht nu geen grote reparaties, zeker weten doe je dat nooit maar... dus 250 moet genoeg zijn. Daarnaast is mijn vrouw fysiotherapeut van beroep dus fysio en andere aanvullende verzekeringen zijn voor ons niet interessant.

Wie heeft voor mijn de doorslaggevende tip? BVD.

EDIT: CZ heeft ook een aantrekkelijke tandverzekering;

Wel vergoed

Maximale vergoeding € 450 per jaar
Controles bij uw tandarts 100% vergoed
Andere behandelingen 75% vergoed
Ongevallendekking mondzorg € 10.000
Orthodontie tot 18 jaar: 80%, maximaal € 2.045 (eenmalig en wachttijd van 1 jaar)
Orthodontie vanaf 18 jaar: 80%, maximaal € 345 (eenmalig,en wachttijd van 1 jaar)

Kun je ook deze tandverzekering met een andere goedkoper basisverzekering nemen? Dat scheelt weer wat per maand qua premie.

[ Voor 17% gewijzigd door Vjenne-ICT op 31-12-2021 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Laatst online: 08-07 19:14

Saninl

Zojuist nog overgestapt van Ditzo (met ASR Vitality) naar FBTO met ER op 885 en geen aanvullende verzekeringen. ASR Vitality stopt dan over 11 maanden, maar de voorwaarden werden toch al minder… Scheelt per maand zo’n 10.- qua maandbedrag. Andere kanshebber was Anderzorg, maar het scheelt dan allemaal niet zoveel volgens mij…

[ Voor 24% gewijzigd door Saninl op 31-12-2021 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhtun
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:55
Ik kan het antwoord niet zo snel vinden maar klopt het dat als je aanvullende verzekering wilt b.v. vanwege zwangerschap dat je dan wel voor 1 januari moet overstappen. Dus vanwege aanvullende pakketten je niet kan wachten tot 1 februari?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Helemaal dol van die verzekeringen, heb nu 45 polissen met mijn gemiddelde verbruik bij de aanvullende verzekering verwerkt in een excel sheet, zou zo een zorgvergelijkingssite kunnen beginnen 8)7

Heb budgetpolissen en dure polissen bekeken maar duur verzekeren loont blijkbaar wel in mijn geval.

Heb alles doorgerekend op basis van verwachte kosten, kom zo ongeveer op een bedrag per maand van 225,- inclusief polis en niet-vergoede kosten.

Plus eigen risico en nooit-vergoede zorgkosten kom ik op 290 euro per maand aan zorgkosten, €3480,- per jaar. Krankzinnig bedrag maar je moet er wat voor over hebben he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-07 23:51
Pakhtun schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:18:
Ik kan het antwoord niet zo snel vinden maar klopt het dat als je aanvullende verzekering wilt b.v. vanwege zwangerschap dat je dan wel voor 1 januari moet overstappen. Dus vanwege aanvullende pakketten je niet kan wachten tot 1 februari?
Nee tenminste in 2018 en 2020 was dit niet het geval (ervaringsdeskundige), je kunt dit gewoon doen maar dan moet je vanavond nog wel ff opzeggen. Wel kun je niet meer een basis bij de een en aanvullend bij de ander

[ Voor 6% gewijzigd door Sammy_tukker op 31-12-2021 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:31
Als ik dit topic zo'n beetje doorlees lijkt het wel alsof ik de enige ben die echt elk jaar heel snel klaar is met vergelijken en (evt) overstappen. Altijd: 885 eigen risico en tand 75% tot 250 eu. Thats it. Ik kijk naar vrije ziekenhuiskeuze en de prijs, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Munki schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 20:34:
Als ik dit topic zo'n beetje doorlees lijkt het wel alsof ik de enige ben die echt elk jaar heel snel klaar is met vergelijken en (evt) overstappen. Altijd: 885 eigen risico en tand 75% tot 250 eu. Thats it. Ik kijk naar vrije ziekenhuiskeuze en de prijs, meer niet.
En dan kom je uit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:31
Dit jaar op Anderzorg voor 100,25 eu p/m.

Mijn vrouw (incl de kinderen) ook, maar dan zonder tandverzekering: 88,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Munki schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 20:34:
Ja als je verder geen kosten maakt is het gemakkelijk rekenen natuurlijk! En de anderen komen hier voor advies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Bij Anderzorg krijg je de Flex module een maand gratis: https://www.anderzorg.nl/...vullende-verzekering/flex
Die hem al hebben krijgen het bedrag teruggestort/gecompenseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09:28
Iemand die mij kan voorzien van advies?:)
Indien ik nu een zorgverzekering afsluit bij Andezorg, kan ik deze dan nog de komende 14 dagen annuleren of aanvullen met een aanvullende verzekering bij dezelfde verzekeringsmaatschappij?
Stel deze vraag ivm twijfel of we dit jaar nog voor 2e kindje willen gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
BaBoK schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:58:
Iemand die mij kan voorzien van advies?:)
Indien ik nu een zorgverzekering afsluit bij Andezorg, kan ik deze dan nog de komende 14 dagen annuleren of aanvullen met een aanvullende verzekering bij dezelfde verzekeringsmaatschappij?
Stel deze vraag ivm twijfel of we dit jaar nog voor 2e kindje willen gaan..
Heb je je oude zorgverzekering al wel opgezegd? Anders loopt je huidige uit 2021 gewoon door in 2022 nm.
Je zou Anderzorg even kunnen bellen/appen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09:28
-Muncky- schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:27:
[...]

Heb je je oude zorgverzekering al wel opgezegd? Anders loopt je huidige uit 2021 gewoon door in 2022 nm.
Je zou Anderzorg even kunnen bellen/appen.
Ja, oude is opgezegd:)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste