Zorgverzekering 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Mede-auteur:
  • Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Juup

Zorgverzekering 2022

De premies moeten 12 november bekend gemaakt worden, stap jij over dit jaar?
Stopzetten huidige verzekering moet voor 31-12, de overstap moet voor 31-1 zijn afgerond.

Bekendgemaakte premies basispakket

Eigen risico €385,- (op te hogen tot €885,- voor een lagere premie)
(bron: https://www.zorgwijzer.nl/zorgpremie )
VerzekeraarSoort polisPremie 2022
a.s.r.Natura€ 132,90
Restitutie€ 152,90
AevitaeNatura (online)€ 121,95
Natura€ 131,95
Restitutie€ 141,95
AnderzorgCombinatie€ 119,25
Natura (online)€ 114,00
AonNatura (online)€ 123,45
Natura€ 131,45
Restitutie€ 143,95
BesuredNatura (online)€ 126,15
BewuztNatura€ 114,90
CZNatura (online)€ 126,75
Natura€ 134,50
Restitutie€ 145,25
CZdirectNatura€ 120,75
De FrieslandNatura (online)€ 113,25
Natura€ 131,45
DitzoNatura€ 115,50
Combinatie€ 133,50
DSWCombinatie€ 127,75
FBTONatura€ 125,95
Restitutie€ 132,95
Natura (online)€ 110,95
HEMACombinatie€ 119,50
InterpolisNatura (online)€ 113,50
Natura€ 125,45
inTwenteCombinatie€ 127,75
IZANatura€ 132,65
Restitutie€ 138,55
IZZ door VGZNatura (online)€ 114,90
Natura€ 132,65
Restitutie€ 142,40
JaaahNatura (online)€ 119,75
JustNatura (online)€ 114,35
MenzisNatura (online)€ 119,00
Natura€ 133,25
Restitutie€ 143,75
National AcademicNatura€ 132,65
Nationale-NederlandenCombinatie€ 132,15
OHRACombinatie€ 129,45
ONVZCombinatie€ 134,50
PMA zorgverzekeringNatura (online)€ 119,00
Natura€ 126,59
Restitutie€ 136,56
PNOzorgCombinatie€ 134,50
Pro LifeNatura (online)€ 117,30
Natura€ 124,90
PromovendumNatura€ 126,02
SallandNatura€ 120,90
Stad HollandRestitutie€ 133,00
UmcNatura€ 132,65
Restitutie€ 138,34
United ConsumersNatura€ 126,02
Restitutie€ 135,28
UniveNatura (online)€ 114,90
Natura€ 133,00
Restitutie€ 143,89
VGZNatura (online)€ 126,15
Natura€ 132,65
Restitutie€ 142,40
VinkVinkNatura (online)€ 111,00
VvAACombinatie€ 134,50
ZEKURNatura (online)€ 110,40
Restitutie€ 136,70
ZieZoNatura (online)€ 108,25
Natura€ 112,25
Zilveren KruisNatura (online)€ 123,45
Natura€ 131,45
Restitutie€ 143,95
Zorg en ZekerheidNatura (online)€ 116,85
Natura€ 129,85
Restitutie€ 137,35
ZorgDirectCombinatie€ 136,95

Restitutie-, natura- of combinatiepolis

Het grootste verschil tussen restitutie en natura is de vrije zorgkeuze. In het geval van een naturapolis moet je voor vergoede zorg naar een behandelaar die een contract heeft afgesloten met jouw zorgverzekeraar terwijl je met een restitutiepolis in principe overal terecht komt. Daardoor is de Restitutiepolis altijd een iets duurder dan de naturapolis.

De combinatiepolis is een combinatie van de restitutie en de natura. Bij een combinatiepolis heb je in bepaalde gevallen recht op zorg (zoals geregeld in een naturapolis) en in andere gevallen recht op een vergoeding van zorg (zoals in een restitutiepolis).

Een voorbeeld daarvan is de ONVZ combinatiepolis: dit was een 100% restitutiepolis maar "voor wijkverpleging (thuiszorg) en geestelijke gezondheidszorg (ggz) gelden er wel maximale vergoedingen als u naar een zorgverlener gaat die geen contract met ONVZ heeft".

Een ander voorbeeld is de AnderZorg combinatiepolis: daarbij zitten juist alleen "huisarts, tandarts en apotheek" in het restitutie gedeelte, de rest is natura (gecontracteerde zorg 100% vergoed, ongecontracteerd 55% of meer).

Let dus goed op bij combinatiepolissen wat er vergoed wordt.

Vergelijkingswebsites

Independer
ZorgKiezer
ZorgWijzer
PolisWijzer
PriceWise
ZorgWatch

GGZ Vergoedingen

https://contractvrijepsycholoog.nl/vergoedingen-2022/

[ Voor 110% gewijzigd door Juup op 21-11-2021 22:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-05 23:25

Ardana

Moderator General Chat

Mens

En topic-start is gefixed, top! Thnx jongens!

[ Voor 79% gewijzigd door Ardana op 22-11-2021 17:57 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 27-05 12:26
Ardana schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:42:
[mbr]Beetje zonde van een topic dat altijd wel hard loopt. Kijk bijv. eens naar Zorgverzekering 2021 . Mocht je een redelijke Topic Start willen maken, stuur me even een DM, anders laat ik deze gesloten en wachten we iemand af die een wat uitgebreider topic wil maken.[/]
Op deze manier komt er dus géén topic...

Cash is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Ardana schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:42:
[mbr]Beetje zonde van een topic dat altijd wel hard loopt. Kijk bijv. eens naar Zorgverzekering 2021 . Mocht je een redelijke Topic Start willen maken, stuur me even een DM, anders laat ik deze gesloten en wachten we iemand af die een wat uitgebreider topic wil maken.[/]
Zodra ik tijd heb, zorg ik voor een goede topic start

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:45
Ik heb van CZ inmiddels het nieuwe polisblad ontvangen.

CZ Zorg-op-maatpolis (natura) gaat van € 129,60 naar € 134,50, een stijging van 3,78% (€ 4.90).

Na aftrek van collectiviteitskorting (€ 6,73) en 2% betaaltermijnkorting (werkgever betaalt per jaar) kom ik uit op € 125.21. Ook ontvang ik € 40 bruto vergoeding vanuit mijn werkgever (alleen als ik ben verzekerd bij CZ), na aftrek van inkomstenbelasting komt dit uit op iets minder dan € 20, maar voor het gemak reken ik met € 20. Ik kom dan uit op € 105,21 per maand voor de basisverzekering (met € 385 eigen risico). Goedkoper dan dit wordt het 'm niet denk ik.

Komende tijd maar eens gaan rekenen of m'n partner ook deze verzekering moet nemen... Voor mij komt CZ als goedkoopste uit de bus vanwege die € 40 bruto vergoeding. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:45
Nog even wachten tot morgen, maar i.c.m. ASR Vitality is het toch al zo goed als zeker dat ik bij Ditzo blijf.

Waar ik dan nog wel benieuwd naar ben is hoeveel korting ze geven op een verhoogd eigen risico.
Deze korting was voor 2021 namelijk best laag te noemen vergeleken met andere zorgverzekeraars, maar desondanks had ik toch hiervoor gekozen.
Maar mochten ze komend jaar opnieuw slechts deze lage korting geven, dan overweeg ik toch het ER niet te verhogen, het extra risico weegt dan mogelijk niet tegen de korting op.

Tenslotte hoop/verwacht ik van ASR/Ditzo eigenlijk wel wat meer aanvullende pakketten die uitgebreider zijn.
Die van Ditzo zijn bijvoorbeeld wel leuk en voordelig te noemen ( zeker i.c.m. vitality ), maar ook wel weer aan de karige kant.

In vino veritas, in aqua sanitas

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-05 10:31
Laatst ontving ik een schrijven van Ohra:
(clientenmailing "uw zorgverzekering in 2022" d.d. 23 september 2021)
Wat verandert er in onze basisverzekering?
Wij wijzigen de hoogte van de vergoedingen in de basisververzekering voor niet-gecontracteerde geestelijke gezondheidszorg (GGZ) en wijkverpleging (thuiszorg). Maakt u gebruik van een zorgverlener waar wij geen contract mee hebben, dan vergoeden wij 75% van de rekening, maar nooit meer dan het maximumtarief. Heeft uw zorgverlener wel een contract met ons, dan verandert er niets.
Let op: het gaat over een restitutiepolis. Nu is het centrale kenmerk van een restitutiepolis dat ongecontracterde zorg a 100% wordt vergoed en niet a 75%. Door deze wijziging kun je dus feitelijk niet meer van een restitutiepolis spreken, het woord "combinatiepolis" dringt zich op.

Volgens mij heb je nu nog ASR (Amersfoortse e.d.) en ONVZ als aanbieders over. Die spoeling wordt zo dun dat hier misschien wel moet worden ingegrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:24:
Laatst ontving ik een schrijven van Ohra:

[...]

Let op: het gaat over een restitutiepolis. Nu is het centrale kenmerk van een restitutiepolis dat ongecontracterde zorg a 100% wordt vergoed en niet a 75%. Door deze wijziging kun je dus feitelijk niet meer van een restitutiepolis spreken, het woord "combinatiepolis" dringt zich op.

Volgens mij heb je nu nog ASR (Amersfoortse e.d.) en ONVZ als aanbieders over. Die spoeling wordt zo dun dat hier misschien wel moet worden ingegrepen.
Idem voor Nationale Nederlanden. Vooral de GGZ is irritant door de lange wachttijden. Die ontstaan grotendeels door zorgplafonds bij gecontracteerde zorgverleners. Door naar een niet-gecontracteerde te gaan kon je vaak nog wel de wachtlijsten omzeilen. Voorheen kon je overal heen mits ze aan de kwaliteitseisen voldeden. Helaas moet ik nu ook mijn behandeling gaan afbreken hierdoor, baal er enorm van aangezien ik pas ergens augustus volgend jaar weer ergens kan gaan starten.

[ Voor 7% gewijzigd door Frieda op 11-11-2021 19:33 ]

• Ferra
  • Niet online
Mawlana schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:13:
Ik heb van CZ inmiddels het nieuwe polisblad ontvangen.

CZ Zorg-op-maatpolis (natura) gaat van € 129,60 naar € 134,50, een stijging van 3,78% (€ 4.90).

Na aftrek van collectiviteitskorting (€ 6,73) en 2% betaaltermijnkorting (werkgever betaalt per jaar) kom ik uit op € 125.21. Ook ontvang ik € 40 bruto vergoeding vanuit mijn werkgever (alleen als ik ben verzekerd bij CZ), na aftrek van inkomstenbelasting komt dit uit op iets minder dan € 20, maar voor het gemak reken ik met € 20. Ik kom dan uit op € 105,21 per maand voor de basisverzekering (met € 385 eigen risico). Goedkoper dan dit wordt het 'm niet denk ik.

Komende tijd maar eens gaan rekenen of m'n partner ook deze verzekering moet nemen... Voor mij komt CZ als goedkoopste uit de bus vanwege die € 40 bruto vergoeding. :P
Is wel meer verhoogd dan DSW en Menzis.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
Zijn er nog meer restitutiepolissen? Ik had ASR en ONVZ gespot. Deugen die nog?

Voor mij een principezaak. Naturapolis = evil.

• Ferra
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:41:

FBTO, Zilveren Kruis, Stad Holland. Zijn er genoeg :-)!

• t_captain
Dat is afaik allemaal Achmea. Naast ONVZ en ASR de derde dus.

Het systeem is eigenlijk veel te gesloten vanwege de extreme regeldruk. Zo kun je na 15 jaar nog steeds geen polis kiezen bij een maatsvhappij uit een ander EU land.

[ Voor 58% gewijzigd door t_captain op 11-11-2021 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:50:
Dat is afaik allemaal Achmea. Naast ONVZ en ASR de derde dus.

Het systeem is eigenlijk veel te gesloten vanwege de extreme regeldruk. Zo kun je na 15 jaar nog steeds geen polis kiezen bij een maatsvhappij uit een ander EU land.
Stad holland is geen Achmea. VGZ heeft ook een restitutie, Ohra, NN. Bijna elk label wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:27
Ferra schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:08:
[...]

Stad holland is geen Achmea. VGZ heeft ook een restitutie, Ohra, NN. Bijna elk label wel.
Ohra en NN dus niet meer.

Maar hier hetzelfde dus, teveel mensen zien vastlopen op zorg dat niet vergoed wordt dus dat wordt de komende maand zoeken naar een nieuwe restitutiepolis.

[ Voor 24% gewijzigd door Tales op 12-11-2021 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05 12:20

Snippertje

Light up your life

Tales schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:48:
[...]

Ohra en NN dus niet meer.

Maar hier hetzelfde dus, teveel mensen zien vastlopen op zorg dat niet vergoed wordt dus dat wordt de komende maand zoeken naar een nieuwe restitutiepolis.
Wil je je resultaten hier delen? Zat bij NN vanwege restitutie, zie ik op mijn nieuwe polis ineens combinatie... En dus ook niet meer te kiezen. Ben benieuwd waar jij op uitkomt.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:53
Bij Ohra is alleen voor GGZ en wijkverpleging de restitutiepolis veranderd.
Alle andere zorg is nog steeds volledig restitutie. Ik zie geen reden om daarvoor dus te veranderen van verzekeraar, ook omdat ik geen GGZ of wijkverpleging nodig heb of verwacht, ooit nodig te hebben.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tales
Gaat nog wel een uitdaging worden denk ik.

Zover het volgende kunnen vinden voor de extra restitutie polissen:

ProductMaand bedragOpmerkingen
VGZ Eigen Keuze €142,40
Zilveren Kruis Exclusief €143,95
FBTO€132,95Bedankt @Moi_in_actie
CZOnbekend

Op basis van 385 euro eigen risico en geen collectiviteitskorting.

M.b.t tot de reactie hierboven: Dat is inderdaad altijd de risico afweging die je zelf zult moeten maken. Puur op mijn huidige gezondheid zou ik voldoende moeten hebben aan de meest basale budgetpolis. Echter als ik het ooit nodig heb wil ik (zolang ik het kan betalen) dan wel de keuze hebben om behandeld te worden bij een Antoni van Leeuwenhoek.

Zelfde met GGZ, als ik op een gegeven moment wel een behandeling nodig heb, wil ik de behandeling krijgen waar ik hem kan krijgen, en niet bij een bepaalde plek waar de wachtlijsten kunstmatig nog langer zijn omdat er niet genoeg is 'ingekocht'.

Edit:
- ONVZ verwijderd na aanleiding van het bericht van @robbierzz

[ Voor 82% gewijzigd door Tales op 12-11-2021 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:56
Tales schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:59:

- VGZ Eigen Keuze €142,40
- Zilveren Kruis Exclusief € 143,95
- ONVZ onbekend
- FBTO Onbekend
- CZ Onbekend

M.b.t tot de reactie hierboven: Dat is inderdaad altijd de risico afweging die je zelf zult moeten maken. Puur op mijn huidige gezondheid zou ik voldoende moeten hebben aan de meest basale budgetpolis. Echter als ik het ooit nodig heb wil ik (zolang ik het kan betalen) dan wel de keuze hebben om behandeld te worden bij een Antoni van Leeuwenhoek.

Zelfde met GGZ, als ik op een gegeven moment wel een behandeling nodig heb, wil ik de behandeling krijgen waar ik hem kan krijgen, en niet bij een bepaalde plek waar de wachtlijsten kunstmatig nog langer zijn omdat er niet genoeg is 'ingekocht'.
FBTO is wel al bekend, staat alleen nog niet op die website. Restitutiepolis komt op 132.95 te staan, Natura weet ik helaas niet.

edit: hier staat het al beschreven op de website van FBTO, ze zijn volgens mij nog bezig met knutselen om de premie bereken tool en andere onderdelen bij te werken, die onderdelen doen het nog niet en/of staat nog de oude 2021 prijs.

[ Voor 12% gewijzigd door Moi_in_actie op 12-11-2021 13:58 ]

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-05 16:22
t_captain schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:41:

ONVZ is sinds 2021 al geen restitutitepolis meer, maar ook een combinatiepolis geworden. Er zijn namelijk twee typen zorg waarvoor een kostenmaximum (dus nog steeds wel vrije keuze, maar wel met een maximaal tarief) is ingesteld: wijkverpleging en ggz. Voor alle overige zorg is het nog steeds zo dat je zelf kunt bepalen welke zorgverlener je bezoekt en hangt dit ook niet af van de kostprijs.

Dance with the stars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:01
Na jaren altijd een ruime zorgverzekering pakken en zelden mijn eigen risico opmaken, begin ik toch te overwegen de verzekering te versoberen en de gok te nemen.

Vorig jaar 1798,44 betaald. Nieuwe polis binnen en zit nu op 1925,64. Beide bedragen met collectiviteitskorting en jaarlijkse betaling, dus al ~20 euro korting. Vind het wel heel veel en ga dus even kritisch kijken of ik binnen VGZ nog wat kan wisselen qua aanvullend en of ik wel de ruime keuze nodig heb.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hier staan ook alle restitutie-polissen tussen: https://www.zorgwijzer.nl/zorgpremie. OHRA en Nationale Nederlanden zijn al aangepast naar combinatie-polis, dus het lijkt erop dat zorgwijzer.nl zijn info met betrekking tot restitutie-polissen wel op orde heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakje-2018
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:59
robbierzz schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:04:
[...]

ONVZ is sinds 2021 al geen restitutitepolis meer, maar ook een combinatiepolis geworden. Er zijn namelijk twee typen zorg waarvoor een kostenmaximum (dus nog steeds wel vrije keuze, maar wel met een maximaal tarief) is ingesteld: wijkverpleging en ggz. Voor alle overige zorg is het nog steeds zo dat je zelf kunt bepalen welke zorgverlener je bezoekt en hangt dit ook niet af van de kostprijs.
Bij NN en Ohra is het ook geen restitutiepolis meer, maar een combinatie polis zoals eerder genoemd in dit topic. Bij NN en Ohra is de maximale vergoeding maar 75 % van het tarief/bedrag (ook als dit goedkoper is dan gecontracteerde zorg als ik het zo lees) en daar geldt het ook voor oefentherapie. Op zich ben ik nu tevreden bij NN maar de 75% vergoeding is toch wel slechter dan bij bv een ONVZ waar 100% van het maximum vergoed wordt. Jammer hoor dat er minder keuze vrijheid is, zelfs als het goedkoper is dan een contract, wat me wel apart lijkt als het om de kosten zou gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbierzz
Tales schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:59:

ProductMaand bedragOpmerkingen
VGZ Eigen Keuze €142,40
Zilveren Kruis Exclusief €143,95
FBTO€132,95Bedankt @Moi_in_actie
CZOnbekend

Edit:
- ONVZ verwijderd na aanleiding van het bericht van @robbierzz
Het wordt wat dat betreft wat onoverzichtelijk; ooit was die scheiding tussen natura en restitutie helder, maar door de komst van de combinatiepolis en de marketingkundige naamgevingen van alle aanbieders is dat wat veranderd ...... :+

Volgens de consumentenbond is een polis nog steeds een restitutiepolis als deze een kostenmaximum hanteert. Als ik het goed begrijp voldoet ONVZ wel aan die eis, maar wellicht aan een andere eis niet, je moet toestemming vragen voor deze soorten als je naar een niet-gecontracteerde zorgverlener gaat. Naja, ik ben het spoor dus nu alweer bijster :+

Op basis van eigen ervaring heb ik wel het idee dat ONVZ de ruimste keuze biedt, zeker in combinatie met bv. Wereldfit voor (planbare) zorg in België of Duitsland. Er wordt minder prominent geadverteerd met 100% van het marktconforme tarief (zoals de groten VGZ en CZ wel doen). In de QA op de website staat:
Een onredelijk hoge nota moet u mogelijk deels zelf betalen
Rekent uw zorgverlener een tarief dat veel hoger is dan het marktgemiddelde? Dan kan het zijn dat u een deel van deze onredelijk hoge nota zelf moet betalen. Dit gaat om uitzonderlijke gevallen.

[ Voor 0% gewijzigd door robbierzz op 12-11-2021 14:47 . Reden: typo's ]

Dance with the stars

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
Wat ook niet onbelangrijk is is wat het '' maximumtarief '' is, wat ook wel wil verschillen per verzekeraar.

@tweakje-2018 Het gaat inderdaad wel ver als het om contracten gaat.
Bijvoorbeeld mijn fysiotherapeut die een contract heeft met de meeste zorgverzekeraars, die vraagt dacht ik zo uit mijn hoofd €42,50 per sessie en voor een intake nog iets meer.
Als je dan kijkt naar wat de maximumtarieven zijn van zorgverzekeraars, dan zie je veelal zo rond de 30/35€.
Hier gaat inderdaad iets '' fout ''

[ Voor 5% gewijzigd door JohanNL op 12-11-2021 14:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
Nog even over de overgang van restitutie naar combinatiepolis voor GGZ en wijkverpleging door enkele verzekeringsmaatschappijen.
Het lijkt te berusten op afspraken met, of als gevolg van bemoeienis door het Ministerie VWS.

Een citaat uit een opiniestuk in de Volkskrant, d.d. 10-11-2021:
Bij het ‘bewaken’ van de vrije zorgverlenerskeuze werd door zorgverzekeraars en de minister van VWS altijd geschermd met de restitutiepolis. Die stond immers voor volledige keuzevrijheid. En die moet dus volgens Den Exter worden afgeschaft. Ook minister Hugo de Jonge wilde nog voor het zomerreces spoedwetgeving om maximumtarieven vast te kunnen stellen voor deelsectoren, eerst de GGZ en wijkverpleging. Onder het mom van te veel fraude bij niet-gecontracteerde zorgaanbieders.
Bron: https://www.volkskrant.nl...-af-te-schaffen~b5ce39ba/

In hetzelfde stuk wordt overigens beredeneerd dat het aandeel aan fraude op het totaalbedrag uiterst gering is.

De kans is aanwezig, dat ook andere verzekeringsmaatschappijen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Ik zie zorgverzekering als een noodzakelijk kwaad. Als je ze nodig hebt kom je sowieso op de wachtlijst en moet je bijbetalen. En als shit happens dan heb je bij iedereen pech.

Ik ga voor de goedkoopste.
Anderzorg kost me voor 2022 met maximale eigen risico + korting jaarbetaling €1155,36.
Vorig jaar was het €1070,16.
Ze zijn nu dus dik €7/mnd (=8%) duurder geworden; vind ik fors, maar een goedkoper alternatief heb ik (nog) niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje-2018
JukeboxBill schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:10:
Nog even over de overgang van restitutie naar combinatiepolis voor GGZ en wijkverpleging door enkele verzekeringsmaatschappijen.
Het lijkt te berusten op afspraken met, of als gevolg van bemoeienis door het Ministerie VWS.

[...]

In hetzelfde stuk wordt overigens beredeneerd dat het aandeel aan fraude op het totaalbedrag uiterst gering is.

Dat verklaart wel waarom meerdere zorgverzekeraars overgaan als combinatiepolis, maar het blijft bijzonder dat er dan bij sommige zorgverzekeraars 75% vergoed word en bij andere 100% voor niet gecontracteerde zorg van een combinatiepolis. Mijn zorgverzekeraar heeft daarbij ook de oefentherapie uit de vrije zorgkeuze gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Bruin Poeper schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:49:
Ik zie zorgverzekering als een noodzakelijk kwaad. Als je ze nodig hebt kom je sowieso op de wachtlijst en moet je bijbetalen. En als shit happens dan heb je bij iedereen pech.

Ik ga voor de goedkoopste.
Anderzorg kost me voor 2022 met maximale eigen risico + korting jaarbetaling €1155,36.
Vorig jaar was het €1070,16.
Ze zijn nu dus dik €7/mnd (=8%) duurder geworden; vind ik fors, maar een goedkoper alternatief heb ik (nog) niet gevonden.
Ze waren altijd wel goedkoop met hun maximale eigen risico korting. Is dat nog steeds 25 euro per maand korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
@Ferra
Ik krijg €264 korting voor vrijwillig €500 eigen risico + €11,64 korting voor jaarbetaling.

[ Voor 11% gewijzigd door Bruin Poeper op 12-11-2021 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Livi
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-01-2022
Door de nieuwe pro life zorgverzekering die lijnrecht tegen mijn eigen principes ingaat is het een stuk makkelijker geworden. Deze pro life beweging hoort namelijk bij het zilveren kruis.

Blijft over: Menzis, CZ, ONVZ, VGZ en DSW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Bruin Poeper schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:31:
@Ferra
Ik krijg €264 korting voor vrijwillig €500 eigen risico + €11,64 korting voor jaarbetaling.
Jammer, dan vallen ze voor mij wel weg. Die 25 euro korting die ze gaven was wel hoog in de markt. Ik ga dan toch denk voor Jaaah. Even hun premie afwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:25
tweakje-2018 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:19:
[...]

Dat verklaart wel waarom meerdere zorgverzekeraars overgaan als combinatiepolis, maar het blijft bijzonder dat er dan bij sommige zorgverzekeraars 75% vergoed word en bij andere 100% voor niet gecontracteerde zorg van een combinatiepolis. Mijn zorgverzekeraar heeft daarbij ook de oefentherapie uit de vrije zorgkeuze gehaald.
Ter volledigheid; hou er rekening mee dat die 75% vergoeding vaak 75% van het gemiddelde gecontracteerde tarief is. Niet per se 75% van het bedrag dat op de factuur van de zorgverlener staat.

En bij 100% vergoeding is het vaak zo dat het WMG-tarief of marktconforme tarief geldt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain

[...]

Het wordt wat nijpend voor mij. De rol die verzekeraars hebben gekregen in het huidige systeem is veel te groot.

Niet de restitutiepolis, maar juist de naturapolis ziu moeten verdwijnen als het aan mij ligt. Als restitutie verdwijnt, neig ik naar gewetensbezwaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Nu online
t_captain schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:12:
[...]

Het wordt wat nijpend voor mij. De rol die verzekeraars hebben gekregen in het huidige systeem is veel te groot.

Niet de restitutiepolis, maar juist de naturapolis ziu moeten verdwijnen als het aan mij ligt. Als restitutie verdwijnt, neig ik naar gewetensbezwaard.
Je hebt geen enkele andere verzekering?

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

[...]

Wat is dat nou weer voor onzin?

Alsof er geen zorgcowboys, buiten de gecontracteerde zorg om zijn. Laten we al ons vastgoed onder een b.v. zetten en voor dikke winst verhuren aan onze stichtingen.

https://www.volkskrant.nl...r-keuzevrijheid~b2a89785/
En zo te lezen gaat het ook voornamelijk om jeugdzorg en andere meer gemeentelijk geregelde zorg.
En daarom wordt voor mij als volwassene de weg afgesloten om de juist zorg te vinden?!

Iemand moet mij die logica uitleggen.

Het is niet alsof mijn verzekering nu zomaar alles vergoedt, die zorgverleners moeten nu ook allemaal geregistreerd en gecertificeerd en etc zijn. Ik snap er echt helemaal niets van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
klaaas schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:21:
[...]

Je hebt geen enkele andere verzekering?
Ik lees het inderdaad:
(https://www.hetcak.nl/regelingen/gemoedsbezwaarden)
Let op
Heeft u een ontheffing voor de Zorgverzekeringswet? Dan mag u geen enkele andere verzekering hebben. Sluit u toch een verzekering af? Dan vervalt uw ontheffing en moet u weer premies betalen.
Wat ik eigenlijk wel een beetje onrechtvaardig vind. Het is in mijn beleving prima mogelijk dat iemand gemoedsbezwaard is tegen deelname aan ons medische systeem. Om geloofs- of ethische redenen geen behandeling willen ondergaan, dus de facto geen dekking genieten van een zorgpolis. Conform algemeen verzekeringsrecht: als je geen aanspraak kunt maken op enige uitkering, is er ook geen grondslag tot premieheffing.
Maar tegelijk hoeft deze persoon helemaal niet bezwaard te zijn om bijvoorbeeld een ander te vrijwaren tegen aanrijdingen met de auto (WA verzekering).

Ik vind het jammer dat de wet hier geen ruimte voor laat.

[ Voor 3% gewijzigd door t_captain op 12-11-2021 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
sugarlevi01 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:47:
[...]

Wat is dat nou weer voor onzin?
Het is naar mijn idee geen onzin, maar doodserieus.
En daarom wordt voor mij als volwassene de weg afgesloten om de juist zorg te vinden?!
Je zal de juiste zorg nog wel kunnen vinden, alleen niet op de plaats, waar je het graag zou willen.
In de praktijk heb je zelfs bij een restitutieverzekering ook niet altijd echt vrije keuze. Probeer maar eens van huisarts te wisselen. Je wordt gewoonweg niet geaccepteerd, omdat huisartsen onder elkaar de buit verdelen.
Iemand moet mij die logica uitleggen.
De logica er achter is naar mijn idee, dat het Ministerie de kosten wil drukken. Niet alleen de directe kosten van zorg, maar ook de verzekeringsmaatschappijen een grotere rol geven in het aansturen van de zorg, zodat het overheidstoezicht kan worden ingekrompen (lees bezuiniging).
Kortom, nog meer marktwerking.

offtopic:
Met dit soort exercities schuift de politiek het hete hangijzer voor zich uit om eindelijk eens beslissingen te nemen over paal en perk stellen aan nieuwe en dure behandelmethoden om het leven nog een paar jaar te rekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakje-2018
GerardHenninger schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 17:02:
[...]

Ter volledigheid; hou er rekening mee dat die 75% vergoeding vaak 75% van het gemiddelde gecontracteerde tarief is. Niet per se 75% van het bedrag dat op de factuur van de zorgverlener staat.

En bij 100% vergoeding is het vaak zo dat het WMG-tarief of marktconforme tarief geldt.
Dat maakt een verschil in vergoeding dat nog wel groter is dan de 25% van het in rekening gebrachte tarief (gemiddeld ten opzichte van het maximum). Een zorgverzekering heeft ook als doel om hoge individuele kosten op te vangen op basis van een collectieve geheel. Wat ik jammer vind is dat de lagere vergoeding in Ggz en wijkverpleging het om grote bedragen kan gaan verspreid over een langere periode. Een paar duizend euro is niet ongewoon en als je daar 25% of meer van moet betalen is dat best vervelend.
t_captain schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:12:
[...]

Een restitutiepolis met eventueel een maximum tarief zou beter zijn, dan allerlei contracten met een behandel budget waardoor aan het eind van het jaar mensen soms niet meer terecht kunnen.
Afgelopen jaren is dat toch een aantal keer geweest dat het budget op was voor bepaalde behandelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-05 09:03
Frieda schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:32:
[...]

Idem voor Nationale Nederlanden. ....
Nationale Nederlanden geef aan dat de restitutie polis van die jaar 2021 overgaat in een combinatie polis 2022. als ik niks doe. Via het keuze opties, wat heel moeilijk in elkaar, zit kom ik steeds uit op een combinatie polis 2022. Via Independer krijg ik de mogelijkheid voor een restitutie polis bij Nationale Nederlanden voor 2022. Independer heeft mijn verzekering afgesloten bij Nationale Nederlanden. 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door Cobalt op 12-11-2021 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tales
Cobalt schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:55:
[...]

Nationale Nederlanden geef aan dat de restitutie polis van die jaar 2021 overgaat in een combinatie polis 2022. als ik niks doe. Via het keuze opties, wat heel moeilijk in elkaar, zit kom ik steeds uit op een combinatie polis 2022. Via Independer krijg ik de mogelijkheid voor een restitutie polis bij Nationale Nederlanden voor 2022. Independer heeft mijn verzekering afgesloten bij Nationale Nederlanden. 8)7
Independer heeft de vergelijken voor 2022 nog niet online staan dus je bent waarschijnlijk 2021 polissen aan het vergelijken toen NN nog restitutie was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-05 11:20
Ik moet ook nog even gaan kijken maar het uitkleden, wat ieder jaar steeds creatiever wordt, is wel weer duidelijk.

Kreeg dit van Anderzorg in de mail.
Nog maar 1% korting op een jaar betaling
Minder korting bij keuze van een hoger ER.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Zojuist mail van Ditzo met mijn nieuwe tarieven.

De '' Goede keuze '' naturapolis met max ER gaat van €92,35 naar €98.-
Kan voor de rest niet zien wat de andere polissen kosten of wat het zonder max ER is, staat ook nog niet op de website.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-06 16:44
Mail van Ditzo, "Goede keuze" naturapolis met 385 eigen risico gaat van 109,85 naar 115,50.

[ Voor 3% gewijzigd door jugger naut op 12-11-2021 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
JukeboxBill schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:37:
[...]

Het is naar mijn idee geen onzin, maar doodserieus.

[...]

Je zal de juiste zorg nog wel kunnen vinden, alleen niet op de plaats, waar je het graag zou willen.
In de praktijk heb je zelfs bij een restitutieverzekering ook niet altijd echt vrije keuze. Probeer maar eens van huisarts te wisselen. Je wordt gewoonweg niet geaccepteerd, omdat huisartsen onder elkaar de buit verdelen.
Of probeer bij het academische ziekenhuis in de stad terecht te komen, als het niet ernstig en specialistisch genoeg is. In plaats van met tranen in de ogen van de pijn deels naar Zeist heen en weer te pendelen.
Zo heb ik mij dit jaar ook op een wachtlijst, 120km verderop laten zetten, omdat het de enige kliniek is met een open wachtlijst, die minder dan 3 jaar is.
De logica er achter is naar mijn idee, dat het Ministerie de kosten wil drukken. Niet alleen de directe kosten van zorg, maar ook de verzekeringsmaatschappijen een grotere rol geven in het aansturen van de zorg, zodat het overheidstoezicht kan worden ingekrompen (lees bezuiniging).
Kortom, nog meer marktwerking.

offtopic:
Met dit soort exercities schuift de politiek het hete hangijzer voor zich uit om eindelijk eens beslissingen te nemen over paal en perk stellen aan nieuwe en dure behandelmethoden om het leven nog een paar jaar te rekken.
Ik ben ook doodserieus.

De vraag is vooral of het op de langere termijn ook een bezuiniging gaat opleveren. Dat betwijfel ik ten zeerste. Nou ja, je wentelt de kostenpost vanuit het algemene potje, weer op een andere manier op de samenleving af. Maar dan staat het in ieder geval niet meer op de rijksbegroting, en bestaat het dus niet meer.

Waar de logica te kort schiet, is dat veel van de zorgfraude op het gebied van jeugdzorg en pgb's is, volgens de aangehaalde artikelen en rapporten dus eigenlijk voornamelijk gemeentelijk geregelde zorg behelst.
Dus niet de reguliere volwassene zorg. Dat vind ik wel heel onbeschaamd.
Wijzen naar die stoute zorgcowboys, waar ik en mijn verzekering, niets mee te maken hebben, en onderwijl mij mijn restitutiepolis door de neus boren. Dat is sneaky, sneaky.

Ik zou dat trouwens geen marktwerking noemen. Marktwerking zou zijn, als ik, de klant, degene met de vraag, uit het aanbod kan kiezen. Niet dat een verzekering opeens de klant is, en ik een nummertje dat ja en amen mag knikken, en de verzekeringsmaatschappij op mijn blote knietjes mag bedanken dat ze ergens toevallig zorg hebben ingekocht waar ik van hun naartoe mag.
Er worden natuurlijk ook eisen gesteld, en dat is helemaal prima, niet meer dan normaal.
Maar dit is wel weer een nieuwe. En gaat een behoorlijk gat slaan bij de éénpitters en kleinere instellingen die nu al aan de zijlijn staan qua contractering met de verzekeringen. En die zijn gewoon opgeleid, BIG geregistreerd, gecertificeerd, geaccrediteerd en etc.
Daar gaat nu flinke druk op komen te staan. Die moeten of proberen te overleven in een landschap, waar ze steeds minder betaalbaar worden voor een steeds groter deel van de bevolking. Of op een andere manier buigen en zich aan het systeem onderwerpen.

Het is vooral meer marktsturing en ontmoedigingsbeleid. Afstoten, en indirect via de zorgverzekeringen meer macht krijgen inderdaad..

En die steeds maar toenemende, en duurder wordende mogelijkheden zijn een probleem, met een vergrijzende bevolking. Dus ik ben benieuwd waar dit heen gaat. Nog zo'n dertig a vijfendertig jaar doorbijten, en dan begint de bevolkingspiramide weer het laatste deel van de naam eer aan te doen.
We gaan het meemaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 14:49
Jaaah zit op 93,75 per maand bij 885 ER (was 89 euro). Bij 385 ER is t 119,75 (was 115).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-05 17:15
ZK ZieZo Selectief @ 385ER: € 108,25 per maand.
= €1299 / jaar.

ZK ZieZo Selectief @ 885ER: € 86,25 per maand.
= €1035 / jaar.

ZK ZieZo Selectief met max. ER wordt dus €1024.65 / jaar bij een jaarbetaling als de huidige info op de site nog steeds klopt. (1% korting)

[ Voor 9% gewijzigd door SmiGueL op 13-11-2021 01:09 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
jugger naut schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:02:
Mail van Ditzo, "Goede keuze" naturapolis met 385 eigen risico gaat van 109,85 naar 115,50.
Ik ga bij Ditzo bijna 10 euro meer betalen voor zorgbasis + aanvullend zorggoed. Vind dat niet normaal. Een stuk meer dan een paar euro. Ik ga kijken voor overstappen. OHRA tand die ik los heb blijft op 18,77 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ONVZ premie blijft gelijk: dit betaal je in 2022

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o0JYTbwQHUiI34zxop2Qn1MI1lw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qaTF8FE9ikDhxjKRIJIiFGEK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardHenninger
SmiGueL schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 01:02:
ZK ZieZo Selectief met max. ER wordt dus €1024.65 / jaar bij een jaarbetaling als de huidige info op de site nog steeds klopt. (1% korting)
De 1% korting geldt ook voor 2022, de premie-bereken-pagina geeft dit correct aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 981489

Vorkie schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 06:02:
ONVZ premie blijft gelijk: dit betaal je in 2022

[Afbeelding]
Ook de aanvullende verzekeringen stijgen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Ikzelf heb huidig bij Zilverenkruis:

Tand 1 en het pakket dat ik in elk ziekenhuis terecht kan. Betaal nu €127,30,- zoiets. Als ik niks wijzig ga ik naar €151,- !

Toch maar even vergelijken. Over het algemeen ben ik wel tevreden met ZilverenKruis maar kanonnen zeg.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
net mijn PMA ( menzis ) restitutie polis binnen: menzis basis vrij, €1725 p/j - €86,26 collectiviteitskorting = €136,56 per maand.
korting jaarbetaling is tov vorig jaar bijna gehalveerd, is nu 1%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
Zekur lijkt de goedkoopste te hebben bij 885 euro eigen risico.
Al vind ik de prijs die ze volgens Independer bieden (85,95pm) niet terug op de eigen site, daar kom ik op 90,40pm uit.
Weet iemand hoe dit zit?

Cash is king.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hier maar geen ZieZo Selectief, alleen maar rode kruizen cq. geen gecontracteerde zorginstellingen in mijn stad :X

Dan maar weer Anderzorg. Ook 'goedkoop'. Overstappen via CashbackXL levert nog 17,50 korting op i.c.m. een tandenborstel van Zorgkiezer :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Agent47 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:14:
Ikzelf heb huidig bij Zilverenkruis:

Tand 1 en het pakket dat ik in elk ziekenhuis terecht kan. Betaal nu €127,30,- zoiets. Als ik niks wijzig ga ik naar €151,- !

Toch maar even vergelijken. Over het algemeen ben ik wel tevreden met ZilverenKruis maar kanonnen zeg.
Dat is wel een heel groot verschil. Zijn er andere zaken gewijzigd zoals wellicht een collectiviteit(skorting)?
mk1992 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:16:
Al vind ik de prijs die ze volgens Independer bieden (85,95pm) niet terug op de eigen site, daar kom ik op 90,40pm uit.
Weet iemand hoe dit zit?
Ik heb het vermoeden dat Independer de premies van 2021 laat zien voor Zekur. Ik kom ook op 90,40 euro uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:56

_Ernst_

Mark It Zero!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nb7qtdJQXeY0fQ4_cy8sqW2OoBM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bhptNDsyC8brHqvxQl8GUwBk.png?f=user_large

Premie gaat hier gewoon omlaag, wie had dat gedacht!
finsdefis schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:16:
Hier maar geen ZieZo Selectief, alleen maar rode kruizen cq. geen gecontracteerde zorginstellingen in mijn stad :X

Dan maar weer Anderzorg. Ook 'goedkoop'. Overstappen via CashbackXL levert nog 17,50 korting op i.c.m. een tandenborstel van Zorgkiezer :')
Zeker weten? :p Hier ook alleen maar rode kruisjes in het overzicht, maar eronder vervolgens gewoon een lijstje met gecontracteerde ziekenhuizen (Eindhoven, alleen het MMC is niet gecontracteerd, de rest wel).

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Iemand bekend met: https://www.just.nl/ ?

Ziet er goed uit, kende deze alleen nog niet.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mk1992
_Ernst_ schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:36:!

[...]

Zeker weten? :p Hier ook alleen maar rode kruisjes in het overzicht, maar eronder vervolgens gewoon een lijstje met gecontracteerde ziekenhuizen (Eindhoven, alleen het MMC is niet gecontracteerd, de rest wel).
Op de site zie ik heel veel rode kruizen, net zo veel meldingen ‘in gesprek’ en alleen randstedelijk bevestigde ziekenhuizen (25 stuks)

Cash is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-05 21:20
Agent47 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:38:

Is de online polis van CZ dus er zit wel een grote club achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-06 06:25
Agent47 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:38:

Is het budget merk van CZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
_Ernst_ schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:36:
[Afbeelding]

Premie gaat hier gewoon omlaag, wie had dat gedacht!

[...]

Jup, in Nijmegen maar heel weinig 'in gesprek' en heel veel 'niet gecontracteerd' qua ziekenhuizen dan in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 981489

Nationale Nederlanden is van Restitutie overgegaan op Combinatie (vanwege GGZ afspraken als ik het goed heb)

Wat wel interessant is zijn de nieuwe combi pakketten bij de aanvullende verzekeringen, proberen ze hier een bredere groep mee te trekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Nu online
t_captain schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:06:
Wat ik eigenlijk wel een beetje onrechtvaardig vind. Het is in mijn beleving prima mogelijk dat iemand gemoedsbezwaard is tegen deelname aan ons medische systeem. Om geloofs- of ethische redenen geen behandeling willen ondergaan, dus de facto geen dekking genieten van een zorgpolis. Conform algemeen verzekeringsrecht: als je geen aanspraak kunt maken op enige uitkering, is er ook geen grondslag tot premieheffing.
Maar tegelijk hoeft deze persoon helemaal niet bezwaard te zijn om bijvoorbeeld een ander te vrijwaren tegen aanrijdingen met de auto (WA verzekering).

Ik vind het jammer dat de wet hier geen ruimte voor laat.
Hm. Deze discussie valt denk ik buiten de scope van dit topic, maar ik vind het op zich niet verkeerd dat de lat voor 'gewetensbezwaard' wel wat hoger ligt dan enkel het oneens zijn met een bepaald systeem. Volgens mij ontstaat er een volledig onwerkbare situatie als iedereen zich naar believen kan onttrekken aan zaken die hem niet zinnen.

Hij wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
finsdefis schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:16:
Zijn alle Cashbacks voor 2022 al bekend dan? Meestel komen die iets later en kan inderdaad een hoop schelen als je goedkoopste van het goedkoopste wil. Dit is die van CashbackXL voor 2022:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M0xuzEaoTHgxiXVr24OJ2ogwtCU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/R6GlCtxLiUWkFUaRxM8Ul67w.png?f=user_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Edit: verplaatst naar de openingpost.

[ Voor 99% gewijzigd door Juup op 17-11-2021 13:59 ]

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 15:42
FBTO is dit jaar goedkoper dan Anderzorg

Zorgverzekering Basis (naturapolis met selectiviteit op hulpmiddelen)
€ 1.331,40
Eigen risico (€ 885,-)
-€ 264,00
Korting jaarbetaling
-€ 10,67
Premie per jaar
€ 1.056,73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinwing
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:37
Weet iemand wat precies het verschil is tussen Anderzorg Basis en Compact?

Het enige dat ik kan zien is minder keuze uit aanvullende verzekering en 60 IPV 55 procent bij niet gecontracteerde zorg.

Het scheelt ruim 5 euro per maand... En ook max korting bij hoger eigen risico is anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
mk1992 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:16:
Al vind ik de prijs die ze volgens Independer bieden (85,95pm) niet terug op de eigen site, daar kom ik op 90,40pm uit. Weet iemand hoe dit zit?
Tot nu toe is ZieZo Selectief van Zilverenkruis het goedkoopste incl. CashbackXL van €17.50 kom ik uit op:

(1024,65-17,50) = €1.007,15 per jaar / €83,93 per maand. ER 885 en 1% korting bij jaarlijkse betaling.

edit: Maximaal Zorgtoeslag 2022 is €110 per maand.

edit 2: Zorgen & Zekerheid is nóg goedkoper! Odeklontje in "Zorgverzekering 2022"

[ Voor 26% gewijzigd door Odeklontje op 14-11-2021 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak34
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heeft er iemand ervaring met DSW? Ik ben de race naar the bottom een beetje zat...

Normaal gesproken hebben we met het gezin Zilverenkruis Resitutie met korting via een onderwijs-collectiviteit. Maar de korting vervalt sowieso dit jaar. We hebben ook een kind in de leeftijd dat hij misschien volgend jaar of het jaar daarna aan een beugel zou moeten (laat met wisselen, dus lastig in te schatten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:35
Ik en mijn vrouw gaan na jaren een overstap maken van Anderzorg naar Zilver Kruis. Wij nemen:

Ik: eigen risico van €885,- (al 11 jaar heb ik dit) geen aanvullende verzekering wel tandarts tot €250 per jaar €100,- per maand. Even afkloppen nooit gebruikt behalve soms wat medicijnen eens een keer. Het bespaart ruim €264,- op de premie per jaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2zyhUJbmmchhJ1Yv_OahnNyrM9E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TP2YLk4C511bdpYDDucJ0gxt.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vrouw: heeft eigen risico €385,- geen aanvullende verzekering en tandarts tot €250 per jaar voor €122

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p0s6lkLRpw9RiKhIXpUdM4qG-Vk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6wi22Ja0XxIVom3ApGOj4NQg.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb vergeleken via Independent op de goedkoopste
Totaal €222 per maand bij Zilver Kruis
Bij Anderzorg zelfde voorwaarden €240 per maand

Een besparing van €18 per maand op jaarbasis is dit €216!

[ Voor 47% gewijzigd door Van der Berg op 13-11-2021 21:58 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerardHenninger
sjaak34 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:33:
Heeft er iemand ervaring met DSW? Ik ben de race naar the bottom een beetje zat...

Normaal gesproken hebben we met het gezin Zilverenkruis Resitutie met korting via een onderwijs-collectiviteit. Maar de korting vervalt sowieso dit jaar. We hebben ook een kind in de leeftijd dat hij misschien volgend jaar of het jaar daarna een beugel zou moeten (laat met wisselen, dus lastig in te schatten)
Is er een reden dat het gezin een restitutiepolis (Basis Exclusief) heeft? Is er veel zorg nodig met de voorkeur voor een bepaalde zorgverlener? Zo niet, dan zou je naar een andere basisverzekering kunnen kijken.

Als je dit hele jaar bij Zilveren Kruis een Aanvullende Verzekering met 3 sterren hebt gehad, dan gaat die beugelvergoeding volgend jaar in voor sjaak34 Jr. Als je gaat overstappen, check dan goed of je niet aan een wachttijd zit met een vergoeding voor orthodontie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak34
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
@GerardHenninger Bedankt voor de input! De reden dat we een restitutiepolis hebben is eigenlijk omdat het in de afgelopen jaren wel heel handig is geweest voor ons. Om de paar jaar kwamen er wat gezondheidsklachten naar voren (bij verschillende gezinsleden), waarbij het wel heel fijn was dat we overal terecht konden.

Ik denk wel dat we een beetje "oververzekerd" zijn eigenlijk, want er is best veel keus qua ziekenhuizen/zorgaanbieders in onze regio, dus misschien is een restitutiepolis niet helemaal nodig. We gaan ook meestal wel naar dezelfde aanbieders bij ons in de buurt ondertussen.

We hebben geen 3 sterren op dit moment als aanvullend. Ik ben me nu aan het inlezen, en ik dacht eigenlijk dat een beugel voor onder de 18 ook onder een tandartsverzekering zou vallen (die we wel hebben), maar dat blijkt niet het geval. Dus dat gooit het allemaal wel heel erg open

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
sjaak34 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:33:

Normaal gesproken hebben we met het gezin Zilverenkruis Resitutie met korting via een onderwijs-collectiviteit. Maar de korting vervalt sowieso dit jaar. We hebben ook een kind in de leeftijd dat hij misschien volgend jaar of het jaar daarna aan een beugel zou moeten (laat met wisselen, dus lastig in te schatten)
Ja, hier meerdere jaren bij DSW gezeten en vorig jaar naar Jaaah geswitched omdat het prijsverschil me te groot werd. Voor 2022 weer terug naar DSW, prijsverschil is minder groot in onze huidige situatie en afgelopen jaar achter gekomen dat alles verplicht via een app doen niet lekker loopt.

Als je eigen risico nog niet op is doet Jaaah niet aan verhaalsbijstand, en dan is een app-only verzekeraar met een niet al te lekkere app erg vervelend. Rekeningen in de zorg kunnen namelijk maanden later komen en dat moet je dan zelf in de gaten blijven houden.

Voor komend jaar zag ik dat Jaaah ook met veel ziekenhuizen hier in de buurt nog geen contract heeft. Nog even naar Ditzo gekeken (vanwege investeringsbeleid ASR) maar ook daar wordt ik moe van de marketing taal en ook daar zijn de contracten met de ziekenhuizen nog niet rond.

Ik heb de hoop dat DSW wat minder hard meedoet aan de race-to-the-bottom. En denk ergens dat het een goed teken is dat ze ieder jaar als eerste de premie aan kondigen, maar ook alle contracten met zorgverleners eerder rond hebben. Ook het omzet plafond lijkt bij DSW wat minder strict te zijn: https://www.dsw.nl/consum...steldevragen/omzetplafond

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerardHenninger
sjaak34 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:53:
@GerardHenninger Bedankt voor de input! De reden dat we een restitutiepolis hebben is eigenlijk omdat het in de afgelopen jaren wel heel handig is geweest voor ons. Om de paar jaar kwamen er wat gezondheidsklachten naar voren (bij verschillende gezinsleden), waarbij het wel heel fijn was dat we overal terecht konden.

Ik denk wel dat we een beetje "oververzekerd" zijn eigenlijk, want er is best veel keus qua ziekenhuizen/zorgaanbieders in onze regio, dus misschien is een restitutiepolis niet helemaal nodig. We gaan ook meestal wel naar dezelfde aanbieders bij ons in de buurt ondertussen.
Neem halverwege december telefonisch contact op met Zilveren Kruis, bij voorkeur in de avond. Dan is het relatief rustig en zijn er wat meer contracten rond met zorgverleners. Een medewerker kan dan in jullie zorgverbruik kijken (met jullie toestemming) en even een analyse doen om zo volledig te informeren over een passende verzekering.
We hebben geen 3 sterren op dit moment als aanvullend. Ik ben me nu aan het inlezen, en ik dacht eigenlijk dat een beugel voor onder de 18 ook onder een tandartsverzekering zou vallen (die we wel hebben), maar dat blijkt niet het geval. Dus dat gooit het allemaal wel heel erg open
Ik kan me heel goed voorstellen dat je dat denkt, veel mensen hebben die (logische) gedachte. Een vergoeding komt uit de polis van het kind zelf. En aangezien kinderen zelf geen aanvullende tandartsverzekering kunnen hebben (die vergoedingen zitten in de basisverzekering < 18) heeft Achmea die in een aanvullende verzekering gestopt.

Als je zeker weet dat die beugelvergoeding in 2022 nodig is, dan zou je inderdaad even moeten kijken naar een zorgverzekeraar die geen wachttijd heeft voor orthodontie. Dat ga je dan helaas wel voelen in je premie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Momenteel zit ik bij Anderzorg, maar volgens Independer is FBTO in 2022 goedkoper bij jaarbetaling en €885 eigen risico:

FBTO basis: €1056,73
Anderzorg compact: €1069,20
Zozie basis: €1072,20

[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 14-11-2021 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diedbase
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-05 10:33
Dj-sannieboy schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:03:
Momenteel zit ik bij Anderzorg, maar volgens Independer is FBTO in 2022 goedkoper bij jaarbetaling en €885 eigen risico:

Ik kwam ook op FBTO uit bij max eigen risico en jaarbetaling, uitgaande van ruime keuze voor de ziekenhuizen.
Zit nu bij Jaaah, maar die vallen stuk duurder uit volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Er is ook een nieuw merk op de markt: VinkVink
Naamkeuze daargelaten, zij lijken wel de goedkoopste basisverzekering te hebben i.c.m. €385 ER ( per maand ) met een vrije ziekenhuiskeuze.
Qua aanvullende verzekeringen lijken ze dan wel iets unieks te hebben, want ze hebben een pakket waarmee je Fabulous, FysioZelfCheck, Headspace en Sworkit kunt krijgen voor €6,75
Nu moet je nog kijken of je deze apps/diensten daadwerkelijk gaat gebruiken, maar wil je deze los afsluiten, dan ben je wel een stuk meer kwijt.
Daarnaast zit er een buitenland dekking en ongevallen dekking voor tand& fysio in.
Voor de rest bieden ze dan alleen nog een matige en te dure tandarts verzekering aan, maar al met al voor sommigen wellicht wel het overwegen waard.

https://www.vinkvink.nl/

Blijkt een merk van Menzis Zorgverzekeraar N.V. te zijn overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door JohanNL op 14-11-2021 13:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:35
Wij hebben vandaag de aanvraag doorgestuurd naar Zilver Kruis. Met deze overstap besparen wij €18 per maand en op jaarbasis is dat €216,-. Onze verzekering gaat in op 1 januari 2022.

Zilver Kruis zegt alles af bij Anderzorg en wij hoeven niets te doen, het gaat allemaal automatisch.

Onze uiteindelijk keuze:

Ik: eigen risico van €885,- (al 11 jaar heb ik dit) geen aanvullende verzekering wel tandarts tot €250 per jaar €100,- per maand. Even afkloppen nooit gebruikt behalve soms wat medicijnen eens een keer. Het bespaart ruim €264,- op de premie per jaar. Komt ook soms voor dat ik helemaal geen gebruik maakt.

Mijn vrouw: heeft eigen risico €385,- geen aanvullende verzekering en tandarts tot €250 per jaar voor €122

Totaal €222,-
Wij nemen nooit aanvullende verzekering alleen basis met tanden erbij.

Wij waren 7 jaar bij Anderzorg met mijn vrouw samen. Ik was bij Anderzorg al daarvoor. Voor hetzelfde pakket zouden wij per 1 januari 2022 €240 per maand gaan betalen bij Anderzorg.

[ Voor 60% gewijzigd door Van der Berg op 14-11-2021 14:02 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
JohanNL schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:00:
Er is ook een nieuw merk op de markt: VinkVink
Naamkeuze daargelaten, zij lijken wel de goedkoopste basisverzekering te hebben i.c.m. €385 ER ( per maand ) met een vrije ziekenhuiskeuze.
Qua aanvullende verzekeringen lijken ze dan wel iets unieks te hebben, want ze hebben een pakket waarmee je Fabulous, FysioZelfCheck, Headspace en Sworkit kunt krijgen voor €6,75
Nu moet je nog kijken of je deze apps/diensten daadwerkelijk gaat gebruiken, maar wil je deze los afsluiten, dan ben je wel een stuk meer kwijt.
Daarnaast zit er een buitenland dekking en ongevallen dekking voor tand& fysio in.
Voor de rest bieden ze dan alleen nog een matige en te dure tandarts verzekering aan, maar al met al voor sommigen wellicht wel het overwegen waard.

https://www.vinkvink.nl/

Blijkt een merk van Menzis Zorgverzekeraar N.V. te zijn overigens.
VinkVink lijkt een aftreksel te zijn van AnderZorg (Menzis). Check:
"VinkVink maakt onderdeel uit van de Coöperatie Menzis."
- https://www.vinkvink.nl/cookiepolicy

En dat unieke heeft AnderZorg dus ook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VFbFiHoTbNwH92TCIKRPo2sZ9Ig=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/M0smV7ebHrxY7cgcDz8xz7CE.png?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-05 21:32

Zorg en Zekerheid: €1050,24 per jaar, €885 eigen risico en eventueel nog €50 via Cashbackxl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Edit: Whoops dubbelop, had moeten scrollen eerst.

[ Voor 94% gewijzigd door Sissors op 14-11-2021 14:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Carfanatic schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:32:
[...]

Zorg en Zekerheid: €1050,24 per jaar, €885 eigen risico en eventueel nog €50 via Cashbackxl
Dit lijkt inderdaad tot nu toe de goedkoopste zorgverzekering van 2022 incl. €50 cashback is €1.000,24 (€83,36/maand). Gaan we nog onder de €1000 komen? :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bn28httUzm8MLKOKiL7uciN7WXA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GPbakDQCftKCKPNGVr6IsVu8.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Odeklontje op 14-11-2021 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Die korting bij een heel jaar vooruit betalen van FBTO vind ik niet interessant. Dat is een 10,- korting maar ofzo dus 1%. Op de beurs laten staan 1k levert me meer rendement op dan eraf halen en in 1x zorg betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-05 12:02
Ik heb dit jaar ook weer de overstap gemaakt naar een andere verzekering. Vanaf 2019 bij CZ gezeten met eigen risico van 885,- en aanvullende verzekering Jongeren, deze zou nu 120,04 gaan kosten (met collectiviteitskorting). Nu dus de overstap gemaakt naar Univé (ook weer 885,- eigen risico), zonder tandartsverzekering maar wel de goedkoopste aanvullende verzekering met 9 fysiobehandelingen en ook een vergoeding voor podotherapie (100,-) en steunzolen (70,-), hier kom ik op 104,90 uit. Best een leuke besparing dus.

Ik heb bewust besloten om geen tandartsverzekering genomen omdat dit in mijn geval duurder is dan de kosten die ik maak. Als ik 1x controle doe en 2x 30 minuten mondhygiënist dan zou ik met de verzekering totaal zo’n 215,- betaald hebben en zonder vergoeding 190,-.

De korting die ik krijg voor het lagere eigen risico zet ik elke maand op een spaarrekening die ik speciaal daarvoor geopend heb, mocht ik dan toch een keer hoge ziekenhuiskosten hebben dan kan ik het daar dus van betalen.

Ben benieuwd hoe Univé gaat bevallen. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
CyberMania schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:20:
Die korting bij een heel jaar vooruit betalen van FBTO vind ik niet interessant. Dat is een 10,- korting maar ofzo dus 1%. Op de beurs laten staan 1k levert me meer rendement op dan eraf halen en in 1x zorg betalen.
Tegelijk is dit op jaarbasis gegarandeerd 2% rendement, dat krijg je niet op je spaarrekening ;) . (2% omdat je gemiddeld een half jaar vooruit betaald, immers de laatste maand betaal je een jaar vooruit, maar de eerste maand niks).

Dat gezegd, ik vraag me ook af of ik niet beter gewoon kan switchen naar maand betalen voor een tientje verschil.

Overigens iets heel anders: Anderzorg, en ik neem aan dat ze niet de enige zijn, hebben tegenwoordig geen fysieke zorgpas meer. Dat gaat via de app. Waar je bij Anderzorg ook nog expliciet moet zetten dat je hem lokaal wil opslaan. Scheelt toch weer 5kB van je opslag als je hem altijd laat binnenhalen via internet...

Nu corrigeer me als ik er naast zit, maar ik vermoed dat in Nederland de zorgpas niet heel interessant is. Met je ID kaart kunnen ze ook wel opzoeken waar je verzekerd bent. Lig je alleen in Frankrik bewusteloos op het asfalt, dan is zo'n fysieke EHIC kaart toch wel handig. Het is niet dat ze je anders niet behandelen natuurlijk, maar scheelt wel potentieel gedoe. Nu heeft de alarmcentrale de handel opgelost, maar je kan bij Anderzorg wel als je wat verder graaft gratis een fysiek EHIC pasje nog steeds laten komen. Iets wat ik dus komend jaar zorg dat ik wel heb.

[ Voor 39% gewijzigd door Sissors op 14-11-2021 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Sissors schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:38:
[...]

Dat gezegd, ik vraag me ook af of ik niet beter gewoon kan switchen naar maand betalen voor een tientje verschil.
Scheelt je mogelijk ook nog een klein beetje VRH belasting en zoals je ook al zei, op de spaarrekening krijg je eigenlijk toch niks meer.
Als je het geld kunt missen, dan is dat tientje gewoon een leuk cadeautje en de zorgverzekeraar is zeker van het premiegeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
Odeklontje schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:14:
[...]

Dit lijkt inderdaad tot nu toe de goedkoopste zorgverzekering van 2022 incl. €50 cashback is €1.000,24 (€83,36/maand). Gaan we nog onder de €1000 komen? :D

[Afbeelding]
Mooie premie, maar wel een kleine verzekeraar. Qua faillissementen zal het niet zo'n vaart lopen als met energiemaatschappijen, maar toch goed om even bij stil te staan wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:03
Zo klein is Zorg en zekerheid toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
Crasheeee schreef op zondag 14 november 2021 @ 18:36:
Zo klein is Zorg en zekerheid toch niet?
Ze hebben maar een tiende van het aantal verzekerden die partijen als VGZ en Achmea hebben. Er zijn verder maar 3 nog kleinere verzekeraars, waarvan ik alleen ONVZ ken (verder Eno en EUcare).

T risico zal sowieso klein zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
JohanNL schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:08:
[...]

Scheelt je mogelijk ook nog een klein beetje VRH belasting en zoals je ook al zei, op de spaarrekening krijg je eigenlijk toch niks meer.
Als je het geld kunt missen, dan is dat tientje gewoon een leuk cadeautje en de zorgverzekeraar is zeker van het premiegeld.
hier betaal ik ook al jaren per jaar, was altijd een hogere korting en nu idd maar +- 10 euro maar nog steeds is dat de moeite waard voor deze 'krent' :9

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
CyberMania schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:20:
Het is oneindig veel meer dan wat je krijgt op je spaarrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbierzz
henkebek schreef op zondag 14 november 2021 @ 18:07:
[...]

Mooie premie, maar wel een kleine verzekeraar. Qua faillissementen zal het niet zo'n vaart lopen als met energiemaatschappijen, maar toch goed om even bij stil te staan wellicht.
Dat zal zeker zo’n vaart niet lopen en zeker niet zulke vergaande consequenties hebben als bij de huidige energieprijzen. (Zorg)Verzekeraars staan onder veel strikter toezichtsregime dan energieleveranciers. Vorderingen volgend op een faillissement bij een zorgverzekeraar wordt ook nog eens door het Zorginstituut opgevangen. Als verzekerde kun je dan gedurende het jaar overstappen naar een andere verzekeraar. Dat heeft hooguit consequenties voor je aanvullende verzekering als daar dan ineens medische selectie op wordt toegepast.

Dance with the stars

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online

Ik zit ook (nog) bij Anderzorg, en was best verbaasd dat ze zoveel duurder (8%!) zijn geworden.

Zodoende ben ik ook gaan zoeken.
Nu blijkt dat ze onder de gebruikelijke Anderzorg basis een goedkopere Anderzorg Compact hebben geschoven. Maar niet aan mij hebben aangeboden.

Aangeboden: Anderzorg Basis €1155,73
Alternatief 1: Anderzorg Compact €1069,20
alternatief 2: Ziezo Selectief €1024,65
alternatief 3:FBTO Basis €1056,73

Wat mij vreselijk stoort is dat velen nog geen contract hebben met zorgverleners en ziekenhuis. Je kan dus niet weten wat je krijgt.
Voor niet-gecontracteerde zorg geeft FBTO Basis75%, Anderzorg Basis 65%, Anderzorg Compact 55%, Ziezo Selectief 75%.

Wat het wordt weet ik nog niet, maar ik denk dat Anderzorg mij kwijt raakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerardHenninger
Bruin Poeper schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:08:
[...]

Wat mij vreselijk stoort is dat velen nog geen contract hebben met zorgverleners en ziekenhuis. Je kan dus niet weten wat je krijgt.
Voor niet-gecontracteerde zorg geeft FBTO Basis75%, Anderzorg Basis 65%, Anderzorg Compact 55%, Ziezo Selectief 75%.

Wacht daarom nog even af en kijk halverwege december welke zorgverleners een contact hebben. Dit speelt ieder jaar en is heel vervelend voor klanten.

Bij de meeste zorgverzekeraars kan je je ook aanmelden bij een "Contractmelder"; je krijgt dan automatisch bericht als jouw zorgverlener/ziekenhuis een contract heeft afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Mijn verzekering (UMC) is ook 11 euro gestegen, dus ook aan het kijken....tandzorg is daarbij voor mij wel gewenst

Ik baal ook dat velen nog in onderhandeling zijn over de contracten...zo kan ik toch geen keuze maken?

Huidige verzekeraar UMC 162,- euro (restitutie, 650 tandart meeste 100% vergoed)
opties op dit moment in overweging:
- HEMA : combi 143,- met 500 euro tandarts, 80% vergoed voor meeste behandelingen, ex. fysio
- DSW: combi 151,- met 500 tandarts meeste 100% vergoed, inclusief fysio
- interpolis natura 148,-: tandarts meeste 100% vergoed tot 500, ex. fysio

Moet wel zeggen dat ik wel een beetje twijfel over een combi/natura polis, nog niet eerder gehad...ik heb een chronische aandoening waarvoor ik gebonden ben aan een hulpmiddel leverancier en een bepaald ziekenhuis...maar goed als die gecontracteerd zijn zou dat geen probleem moeten zijn lijkt me.

Maar daarmee loop ik er dus weer tegenaan dat die contracten nog niet duidelijk zijn :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadeK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-02 12:40
Bruin Poeper schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:08:
[...]

Ik zit ook (nog) bij Anderzorg, en was best verbaasd dat ze zoveel duurder (8%!) zijn geworden.

Zodoende ben ik ook gaan zoeken.
Nu blijkt dat ze onder de gebruikelijke Anderzorg basis een goedkopere Anderzorg Compact hebben geschoven. Maar niet aan mij hebben aangeboden.

Aangeboden: Anderzorg Basis €1155,73
Alternatief 1: Anderzorg Compact €1069,20
alternatief 2: Ziezo Selectief €1024,65
alternatief 3:FBTO Basis €1056,73

Anderzorg Compact vergoedt volgens mij ook gewoon 65%. Zowel Basis als Compact verwijzen naar dezelfde PDF: maximale-vergoedingen-niet-gecontracteerde-zorg-anderzorg-2021.pdf

(Deze is echter wel nog voor 2021 :?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
[...]

Heb weinig ervaring met cashback. Zo te zien krijg ik wat korting bij webshops. En reclame (voor prullen?) van webshops?
Even nadenken of ik voor €50 die toestanden wil.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-05 17:15
ZK ZieZo voor €1024,65 afsluiten via Cashbackxl op Independer voor €17,50 cashback, en een €10 bol.com cadeaubon en je bent er. :+ (soort van..)

[ Voor 8% gewijzigd door SmiGueL op 15-11-2021 13:16 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritsoul
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-05 23:14
Ik moet mijn vier verstandskiezen laten trekken door de kaakchirurg. Ik vermoed dat dit rond de €550 gaat kosten. Ik ga dit jaar mijn eigen risico verlagen tot €385. Heeft iemand hier advies welke aanvullende verzekering het beste zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
MadeK schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:37:
[...]

Anderzorg Compact vergoedt volgens mij ook gewoon 65%. Zowel Basis als Compact verwijzen naar dezelfde PDF: maximale-vergoedingen-niet-gecontracteerde-zorg-anderzorg-2021.pdf

(Deze is echter wel nog voor 2021 :?)
Zie het zwarte vakje: Basis 60% (=minder dan ik eerst zei).,Compact 55%.
Het wordt allemaal minder en duurder bij Anderzorg.... en ik vind ze niet erg overzichtelijk over wat de regels zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uD7ji40wwxQYilqU9_bfcmNMqCU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v97x3he61iqY94JqQoM6bfwj.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste