Zorgverzekering 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potverdikkie
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-09-2022
ThinkPadd schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:50:
Voor de mensen die bij Just (CZ) gaan/blijven en de premie dit jaar nog vooruit willen betalen
Bij Zorg en Zekerheid kan dit ook:

Op 31 december 2021 schrijven wij de jaarpremie van 2022 af. Dit kunnen wij echter niet garanderen.

Als je zeker wilt zijn dat de jaarpremie nog in 2021 wordt afgeschreven, adviseren wij om dit vóór 21 december 2021 zelf te doen. Zo voorkom je een dubbele afschrijving. Maak de jaarpremie dan over naar NL28 INGB 0000 1285 26. Vermeld hierbij jouw:

relatienummer of
postcode, huisnummer én geboortedatum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carmenn87
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 28-12-2021
Ik heb de raming van mijn kroon + wortelkanaalbehandeling zojuist ontvangen.
Het gaat over 2 jaar opgesplitst worden, aankomend jaar staat de endodontoloog op de planning. En in 2023 de kroon.
Kosten ca. 450 - 550 euro voor de endo. Volgens de codes op de offertes moeten deze allemaal aftrekbaar zijn van de zorgverzekering. Maar ik denk dat ik kippig ben, heb Zorg en Zekerheid (basisverzekering en gehele behandeling zelf vergoeden: € 1050,00 voor de verzekering + 450 - 550 euro uit eigen zak) vergeleken met de Friesland € 1372,20 + AV tand doorstap á € 291,00 wat al in voorgaande bedrag is berekend).

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Is het nu handig uit eigen zak te betalen of een aanvullende tandverzekering af te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik neem aan dat fysiotherapie nooit van je eigen risico af gaat als je een pakket met X behandelingen hebt? Dat leek mij logisch maar iemand deed me twijfelen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:37

Honesty

kattenneus!

Tsurany schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:07:
Ik neem aan dat fysiotherapie nooit van je eigen risico af gaat als je een pakket met X behandelingen hebt? Dat leek mij logisch maar iemand deed me twijfelen.
Klopt alles wat uit de aanvullende verzekeringen komt gaat niet van je er af.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:37

Honesty

kattenneus!

Andere vraag ik had bij unive de keuze tussen zorg select en een duurderde keuze. Ik heb gekeken naar alle zorgverleners die mijn vrouw gebruikt en die zijn allemaal gecontracteerd. Dan veranderd er toch alleen iets als ze een nieuwe zorgaanbieder nodig heeft?

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Honesty schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:14:
[...]

Klopt alles wat uit de aanvullende verzekeringen komt gaat niet van je er af.
Top, leek me anders ook al wel erg onlogisch.

Dan gaat het Zorg en Zekerheid worden met AV gemak.
  • Tandartskosten wil ik sowieso vergoed hebben aangezien ik twee keer per jaar controle en reiniging heb en vaak een spalkje moet laten vastmaken. Tevens dekt dat ook preventieve foto's. Natuurlijk alles tot 75% maar dat is prima, een extra dekking is dan altijd goedkoper dan alles zelf betalen.
  • En dan is het mooi dat Fysio ook vergoed wordt aangezien ik wat intensiever wil sporten en tegen wat kwaaltjes aan loop.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:07:
Nee, bij sommige aandoeningen wordt fysio vanuit de basisverzekering vergoed (bijvoorbeeld fysio bij heup- of knieartrose). Zodra het uit de basisverzekering vergoed wordt gaat het wel degelijk van je eigen risico af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 15:05
Tsurany schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:21:
[...]

• Tandartskosten wil ik sowieso vergoed hebben aangezien ik twee keer per jaar controle en reiniging heb en vaak een spalkje moet laten vastmaken. Tevens dekt dat ook preventieve foto's. Natuurlijk alles tot 75% maar dat is prima, een extra dekking is dan altijd goedkoper dan alles zelf betalen.
  • En dan is het mooi dat Fysio ook vergoed wordt aangezien ik wat intensiever wil sporten en tegen wat kwaaltjes aan loop.
Bij Z&Z AV gemak gebitsreiniging door een mondhygienist maximaal maar 15 minuten per kalenderjaar. Dat is wel wat zuinig.
https://service.zorgenzek...ndhygienist-vanaf-18-jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smullie1
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-09 08:29
Ik zit ook al een tijdje te kijken vooral naar de beste verhouding tandarts premie en vergoeding en zag onderstaande site perfect om de juiste polis er uit te vissen.
https://vergelijkmondzorg...tsverzekering_vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smullie1
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-09 08:29
carmenn87 schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:47:
Ik heb de raming van mijn kroon + wortelkanaalbehandeling zojuist ontvangen.
Het gaat over 2 jaar opgesplitst worden, aankomend jaar staat de endodontoloog op de planning. En in 2023 de kroon.
Kosten ca. 450 - 550 euro voor de endo. Volgens de codes op de offertes moeten deze allemaal aftrekbaar zijn van de zorgverzekering. Maar ik denk dat ik kippig ben, heb Zorg en Zekerheid (basisverzekering en gehele behandeling zelf vergoeden: € 1050,00 voor de verzekering + 450 - 550 euro uit eigen zak) vergeleken met de Friesland € 1372,20 + AV tand doorstap á € 291,00 wat al in voorgaande bedrag is berekend).

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Is het nu handig uit eigen zak te betalen of een aanvullende tandverzekering af te sluiten?
Je kunt deze site gebruiken https://vergelijkmondzorg...tsverzekering_vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Dit jaar van mijn verstandskiezen verlost, dus de ER kan weer naar €885... :P
ASR Vitality is een stuk minder lucratief geworden, dus de meerprijs voor Ditzo/ASR ga ik niet meer betalen.

De goedkoopste is dit jaar geloof ik weer Zilveren Kruis ZieZo, maar voor een paar euro's extra Zorg en Zekerheid die een stuk meer ziekenhuizen heeft aangesloten. Icm Independer 17,50 CashbackXL + 10 euro Bol tegoed kom je dan rond de ~€1.030 uit bij een jaarbetaling.

Zijn er (los van de Z&Z cashback actie waar al veel over geschreven is) nog trucjes/kortingen die ik over het hoofd zie, voor wie maximaal eigen risico wil?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Smullie1 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:36:
Ik zit ook al een tijdje te kijken vooral naar de beste verhouding tandarts premie en vergoeding en zag onderstaande site perfect om de juiste polis er uit te vissen.
https://vergelijkmondzorg...tsverzekering_vergelijken
Het is wat lastig vergelijken op zo'n site wanneer er meerdere dingen in een pakket zitten. Zo valt Zorg en Zekerheid niet meteen op, maar zijn imho toch het interessants. Voorwaarden is wel dat je een bril/lenzen nodig hebt én aan 75% tot 250 euro tandarts voldoende hebt. Dan is de AV Gemak volgens mij de enige keuze. Die vergoeden voor hetzelfde geld ook nog andere dingen zoals 9 fysio, 40 euro bril/lenzen (geef je toch wel uit, dus aftrekpost) en tandongeval etc. Daarnaast dekt hun basisverzekering alle ziekenhuizen en is met max ER ook nog het goedkoopst. Al was het nogal overhaast; ik ben blij dat ik Zorg en Zekerheid Gemak Polis + AV Gemak heb afgesloten met die cashback actie.

Eigenlijk voor het eerst sinds jaren dat ik niet weken hoef te vergelijken/twijfelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-08 16:34
thatanas schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:33:
[...]

Eerder zo'n 40 euro per maand duurder.

Een ziekenhuisbevalling kost in 2022 ongeveer 370 euro eigen bijdrage. In combinatie met kraamzorg (eigen bijdrage 4,70 euro per uur maal uit mijn hoofd 40 uur = 190) zit je al snel op 560 euro. Ook vergeet je het kraampakket (40 a 50 euro voor een 'goed' kraampakket). Dat is dus al 600+ euro, waar de verzekering je 480 euro kost.

En dat is nog zonder de potentiële kosten die je maakt als je vrouw of kind meerdaags in het ziekenhuis blijft. n alle ongemakken die om de hoek kunnen komen kijken naar aanleiding van een bevalling. De 200 euro voor een lactatiekundige, de 100+ euro die je terugkrijgt voor de aanschaf van een (elektrische) kolf, fysio wegens bekkenbodeminstabiliteit, enfin, de hele handel.

Eigenlijk is het een no-brainer op het moment dat je vrouw al zwanger is en je wéét dat je vrouw in het ziekenhuis wil bevallen.

( Mijn vrouw is helaas nog steeds niet zwanger van de derde :( , dus ik ga mijn aanvullende verzekering pas uiterlijk 31 december 2021 vastleggen :+ Anders ga ik de gok wel nemen om het niet te verzekeren).
M.b.t. ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie:
CZ basis aanvullend lijkt ook wel een goede optie. € 8,10 per maand, dus per jaar € 97. Als ik het goed lees wordt, indien van toepassing, de eigen bijdrage voor een ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie vergoed.
Verder zit bij deze aanvullende verzekering ook nog o.a. 9x fysiotherapie.

• thatanas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:21
Diagonaal schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:18:
[...]

M.b.t. ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie:
CZ basis aanvullend lijkt ook wel een goede optie. € 8,10 per maand, dus per jaar € 97. Als ik het goed lees wordt, indien van toepassing, de eigen bijdrage voor een ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie vergoed.
Verder zit bij deze aanvullende verzekering ook nog o.a. 9x fysiotherapie.
Dank voor je berichtje! Eerst eind dit jaar nog een zwangerschapstest, kunnen we daarna zorg op maat inplannen :+ Wat dat aan gaat slaat het hele systeem echt als een l*l op een drumstel.

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Gim

Tsurany schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:21:
[...]

Met die insteek was ik zelf bij Friesland uitgekomen. 15 minuten reining per jaar vond ik wat karig, met 6 fysio sessies kom je ook al ver en met tandarts "opstap" aanvullend wordt 80% i.p.v. 70% vergoed tot €250.

*edit* De verzekering valt alleen wat duurder uit per maand (met eigen risico op max gerekend), dus wat het uiteindelijk onder de streep oplevert zal afhangen van hoe enthousiast de tandarts is... :+

[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 16-12-2021 11:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@Gim die extra minuten betaal je zelf. De Friesland is 8 euro per maand duurder, dus 96 euro per jaar. En dat voor 5% extra dekking bij de tandarts. Dat haal je er nooit uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 21:31
@Gim Vergeet ook niet dat beide tandverzekeringen tot €250 vergoeden, alleen bij die van 70% moet je nét wat meer kosten maken om het volledige bedrag uitgekeerd te krijgen.
Daarnaast in het achterhoofd houden dat verzekeraars dikke winst op aanvullende verzekeringen maken.
Vooral bij die verzekeringen als voor de tandarts moet je dan even goed checken of je wel meer vergoed verwacht te krijgen dan dat je aan premie betaald.
Een echte verzekering kun je het ook niet noemen, het is meer een strippenkaart zoals ze dat bij Radar zo mooi verwoordde.

[ Voor 51% gewijzigd door JohanNL op 16-12-2021 13:50 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Gim

@Freakster86 @JohanNL Gelet op recente facturen moet ik jullie inderdaad gelijk geven. Ik zou 5% winnen, maar betaal het weer met premie. Ik stap al van een duurdere verzekering af, waardoor diverse opties al als een nette scherpe deal voelen, maar maak me nog steeds schuldig aan het vals afkopen van een goed gevoel :X

De voorwaarden van Z & Z eerst verder doorspitten. Ik ken Z & Z verder niet echt. Goede ziekenhuis dekking (100%) en mijn fysiotherapeut is ook gecontracteerd, dus dát zit wel snor. Alvast maar een CashbackXL accountje aanmaken; goed begin is het halve werk.

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-09 22:36
@Gim De cashback bij Zorg en Zekerheid is al afgelopen..

• Freakster86
  • Niet online
Tommert38 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 22:31:
@Gim De cashback bij Zorg en Zekerheid is al afgelopen..
Kan nog steeds, maar nu enkel via een vergelijkingssite. Cashback is ook wat lager daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:20

M-ThijZ

Riding on Rails

Dus als ik in 2021 Anderzorg Basis had, dan kan ik tegen vergelijkbare voorwaarden en prijs gerust Anderzorg Compact in 2022 nemen?

Ik vond het prijsverschil met Independer al zo opmerkelijk, totdat ik zag dat ik een nieuw polisblad voor 'basis' toegestuurd heb gekregen en de prijs op Independer voor 'compact' is.

In de afgelopen jaren heb ik geen zorgkosten gemaakt, dus ik doe altijd max eigen risico en geen aanvullende pakketten (zoals tandarts of fysio). Maar ik wil geen gedoe als ik plots een behandeling moet in het ziekenhuis.

In de Independer top-3 komen nog een paar andere verzekeraars naar boven: FBTO: Basis; Zorg en Zekerheid: Zorg Gemak Polis. Maar voor dat prijsverschil hoef ik niet zo nodig te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluifjes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 13:08
Heb dit topic bijna helemaal snel doorgescand en op independer verschillende situaties bekeken.

Ik kom in zo'n beetje alle gevallen uit bij FBTO die als beste uit de bus komt (zit nu bij ditzo). M'n vriendin en ik hebben verder geen gekkigheid en ook niet in de planning. Ik twijfel alleen nog over een paar fysiobehandelingen ivm sporten. FBTO heeft een contract met alle ziekenhuizen dus zie ook geen probleem om voor natura te gaan ipv restitutie. Of zie ik iets over het hoofd? Ik heb eerder wel altijd voor restitutie gekozen, maar zie nu de toegevoegde waarde er niet (meer) van in, terwijl het prijsverschil best groot is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
M-ThijZ schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:46:
Dus als ik in 2021 Anderzorg Basis had, dan kan ik tegen vergelijkbare voorwaarden en prijs gerust Anderzorg Compact in 2022 nemen?

Ik vond het prijsverschil met Independer al zo opmerkelijk, totdat ik zag dat ik een nieuw polisblad voor 'basis' toegestuurd heb gekregen en de prijs op Independer voor 'compact' is.

In de afgelopen jaren heb ik geen zorgkosten gemaakt, dus ik doe altijd max eigen risico en geen aanvullende pakketten (zoals tandarts of fysio). Maar ik wil geen gedoe als ik plots een behandeling moet in het ziekenhuis.

In de Independer top-3 komen nog een paar andere verzekeraars naar boven: FBTO: Basis; Zorg en Zekerheid: Zorg Gemak Polis. Maar voor dat prijsverschil hoef ik niet zo nodig te switchen.
Nou, het verschil tussen compact en basis zit er vooral in dat compact net wat minder vergoed bij niet gecontracteerde zorg ( minimaal 55% ipv 60% van het gemiddelde gecontracteerde tarief )
Daarnaast zijn bepaalde aanvullende verzekeringen niet af te sluiten met de compact polis, maar wil je die hebben kun je sws beter ergens anders kijken denk ik, zijn bij Anderzorg namelijk wel aan de prijs.
Ik heb zelf wel voor Anderzorg compact gekozen i.c.m. max ER en dat Flex pakket van hun, die zeker wel interessant kan zijn als die je apps/programma's wilt gaan gebruiken.
Dat is dan wat mij betreft ook de enige lucratieve optie bij Anderzorg, voor de rest zijn er betere alternatieven te vinden bij andere verzekeraars.
Wellicht dat er nog een bepaalde vergoeding is bij Anderzorg die beter wordt vergoed dan bij andere ( budget ) verzekeraars/polissen, maar dat lijkt me sterk aangezien dit het/de meest uitgeklede merk/polis is van Menzis.

Toch even een edit voor de goede orde :)
Anderzorg is door hun verhoging van de korting bij Max ER nu toch wel interessant, omdat ze nu dus wél de goedkoopste zijn met een basisverzekering + max ER en vrije ziekenhuiskeuze.

[ Voor 6% gewijzigd door JohanNL op 22-12-2021 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 11:19
Heb een mail ontvangen dat de korting bij Anderzorg Compact met maximaal eigen risico verhoogd wordt. Komt totaal 18 euro lager uit per jaar, ik gok met net wat gunstiger uit te komen in de prijsvergelijkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hugo__Boss schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:20:
Heb een mail ontvangen dat de korting bij Anderzorg Compact met maximaal eigen risico verhoogd wordt. Komt totaal 18 euro lager uit per jaar, ik gok met net wat gunstiger uit te komen in de prijsvergelijkers.
Ja? Interessant! Kan je die mail eens delen? Ik heb die niet gehad. Apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ferra schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:26:
[...]

Ja? Interessant! Kan je die mail eens delen? Ik heb die niet gehad. Apart.
Ik had hem ook:
Je hebt, naast je verplicht eigen risico, gekozen voor een vrijwillig eigen risico van € 500. Goed nieuws: we verhogen de korting die je hiervoor krijgt! Deze gaat van € 24 korting per maand naar € 25,50 korting per maand. Je hoeft niets te doen, de nieuwe korting wordt automatisch doorgevoerd en je profiteert ervan op het moment dat je nieuwe verzekering ingaat. In de bijlage vind je de aangepaste zorgpolis, met daarop je nieuwe premie.
(Zelf dit jaar geswitched naar maandbetaling, korting van jaarbetaling te beperkt nu imo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 11:19
Je hebt, naast je verplicht eigen risico, gekozen voor een vrijwillig eigen risico van € 500. Goed nieuws: we verhogen de korting die je hiervoor krijgt! Deze gaat van € 24 korting per maand naar € 25,50 korting per maand. Je hoeft niets te doen, de nieuwe korting wordt automatisch doorgevoerd en je profiteert ervan op het moment dat je nieuwe verzekering ingaat. In de bijlage vind je de aangepaste zorgpolis, met daarop je nieuwe premie.

Ik kom dus uit op 1051,32 inclusief betaalkorting.

[ Voor 5% gewijzigd door Hugo__Boss op 18-12-2021 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Leuk nieuws natuurlijk, maar huh? Nú nog even de tarieven wijzigen?
Heb zo'n vermoeden dat ze dit enkel hebben gedaan om nu wel bij de goedkoopste verzekeringen te behoren.
Beetje flauw voor de rest, of gaan er meer volgen? :p

Ik had dan nu net wel een paar dagen geleden het geld al naar ze overgemaakt, voor de jaarbetaling, ben dan wel benieuwd hoe ze dat gaan afwikkelen want dat was nog het oude bedrag.

[ Voor 28% gewijzigd door JohanNL op 18-12-2021 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:16
Kan ik via een cashback site nog even een extra korting regelen als ik van Anderzorg naar Anderzorg ga? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Dirk0s schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:18:
Kan ik via een cashback site nog even een extra korting regelen als ik van Anderzorg naar Anderzorg ga? :)
Yup, dat kun je doen via CashbackXL -> Independer en dan krijg je ook nog die tandongevallenverzekering + cadeaukaart erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbl
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-09 18:49

gbl

Volgens voorwaarde cashbackxl helaas geen cashback bij overstap binnen dezelfde vezekeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
JohanNL schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:54:
Leuk nieuws natuurlijk, maar huh? Nú nog even de tarieven wijzigen?
Heb zo'n vermoeden dat ze dit enkel hebben gedaan om nu wel bij de goedkoopste verzekeringen te behoren.
Beetje flauw voor de rest, of gaan er meer volgen? :p

Ik had dan nu net wel een paar dagen geleden het geld al naar ze overgemaakt, voor de jaarbetaling, ben dan wel benieuwd hoe ze dat gaan afwikkelen want dat was nog het oude bedrag.
Volgens mij mag het wettelijk toch ook niet? Moet immers niet alles voor 12 nov bekend zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Ferra schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:46:
[...]

Volgens mij mag het wettelijk toch ook niet? Moet immers niet alles voor 12 nov bekend zijn?
Precies, denk dat hier nog wel wat ' gedoe ' van gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
gbl schreef op zondag 19 december 2021 @ 00:29:
Volgens voorwaarde cashbackxl helaas geen cashback bij overstap binnen dezelfde vezekeraar
Desondanks werkt het wel volgens mij, tenminste voorgaande jaren wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ferra schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:46:
[...]

Als de aanpassing alleen het verhoogde eigen risico betreft, is het wellicht wel toegestaan. Inderdaad wel een treurige actie van Anderzorg. Misschien is het zinvol om hier ergens melding van te doen. Maar het is ze gelukt, ze staan nu hoger in de lijst met verhoogd eigen risico bij Independer.

Het flink duurder maken van de normale basisverzekering voor bestaande klanten en zonder ruchtbaarheid een goedkoper compact-pakket introduceren, was eigenlijk al net zo'n treurige actie van Anderzorg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Het geeft eigenlijk ook gewoon aan dat Anderzorg haar ( potentiële ) klanten niet de best mogelijke prijs had aangeboden, wat eigenlijk wel de bedoeling is van dit ' zorgsysteem '
Ze hebben dus feitelijk even geprobeerd dit geld in eigen zak te houden, maar komen hier naderhand op terug omdat ze waarschijnlijk veel klanten zijn kwijtgeraakt.
De mensen die voor zo'n budget verzekering + max ER gaan zijn natuurlijk makkelijk geld verdienen, want die maken over het algemeen maar nauwelijks kosten.
Snap het dus wel dat ze daarom graag bij de goedkoopste willen horen, maar wel flauw inderdaad en hiermee hebben ze ook het ' systeem ' achter de totstandkoming van de zorgpremies geruïneerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Inderdaad. Ik twijfel ook een beetje of ik mensen voor wie ik de zorgverzekering regel nu het beste nog kan overzetten op de compact-variant, of dat ik voor een compleet andere voordelige verzekeraar met hoog eigen risico ga. Anderzorg maakt hiermee in ieder geval geen goede beurt. Ze naaien nu eigenlijk keihard de klanten die hen de laatste jaren 'groot' hebben gemaakt. Zowel door het dure Anderzorg Basis voor oude klanten tegenover het onaangekondigde goedkope Compact voor nieuwe klanten, als door de plotselinge premie-verlaging.

Het variëren in welk percentage vergoed wordt bij ongecontracteerde zorg vind ik ook altijd een lachertje. De mensen die op dit soort verzekeringen uitkomen, zorgen er immers sowieso al voor dat ze geen gebruik gaan maken van welke ongecontracteerde zorg dan ook. Zouden ze dat wel willen, dan hadden ze wel een andere verzekering uitgezocht.

[ Voor 9% gewijzigd door TexMex op 19-12-2021 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Nadat ik onlangs een overzicht had gemaakt voor een nieuwe zorgverzekering, heb ik vandaag de knoop doorgehakt en zojuist overgestapt van Anderzorg naar Z&Z.

Ik was verbaasd dat in de vergelijking van Independer Anderzorg ineens in de top 3 stond, terwijl dit eerder niet het geval was. Ik heb de mail over de korting bij betalen per jaar niet gezien en las er hier over. Niet netjes en zodoende besloten om voor Z&Z te gaan.

Twijfelde nog even voor ZK ZieZo, maar ik vind het prijsverschil de beperkte zorgkeuze niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Dj-sannieboy schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:33:
Nadat ik onlangs een overzicht had gemaakt voor een nieuwe zorgverzekering, heb ik vandaag de knoop doorgehakt en zojuist overgestapt van Anderzorg naar Z&Z.

Ik was verbaasd dat in de vergelijking van Independer Anderzorg ineens in de top 3 stond, terwijl dit eerder niet het geval was. Ik heb de mail over de korting bij betalen per jaar niet gezien en las er hier over. Niet netjes en zodoende besloten om voor Z&Z te gaan.

Twijfelde nog even voor ZK ZieZo, maar ik vind het prijsverschil de beperkte zorgkeuze niet waard.
Het zijn gewoon allemaal piraten, maakt in feite niet zoveel uit.
Wellicht dat DSW dan nog een uitzondering is, maar die zijn dan weer erg duur in de meeste gevallen.
Tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
TexMex schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:00:
Inderdaad. Ik twijfel ook een beetje of ik mensen voor wie ik de zorgverzekering regel nu het beste nog kan overzetten op de compact-variant, of dat ik voor een compleet andere voordelige verzekeraar met hoog eigen risico ga. Anderzorg maakt hiermee in ieder geval geen goede beurt. Ze naaien nu eigenlijk keihard de klanten die hen de laatste jaren 'groot' hebben gemaakt. Zowel door het dure Anderzorg Basis voor oude klanten tegenover het onaangekondigde goedkope Compact voor nieuwe klanten, als door de plotselinge premie-verlaging.

Het variëren in welk percentage vergoed wordt bij ongecontracteerde zorg vind ik ook altijd een lachertje. De mensen die op dit soort verzekeringen uitkomen, zorgen er immers sowieso al voor dat ze geen gebruik gaan maken van welke ongecontracteerde zorg dan ook. Zouden ze dat wel willen, dan hadden ze wel een andere verzekering uitgezocht.
Ik vermoed dat ze dit doen omdat het waarschijnlijk niet zo goed gaat en ze de klanten nodig hebben. Markt kopen lijkt mij. En aangezien het gros van de Nederlanders in de week na kerst overstapt, is het natuurlijk wel schrijnend dat ze het nu doen. Ik hoop dat dit geen precedent schept voor de rest, want dan wordt het flink onoverzichtelijk voor ons met al die prijswisselingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Wat Anderzorg deed met Compact vs Basis vind ik ook niet netjes, gezien Basis eigenlijk nul voordelen bood. Claimen dat je oa dan bij niet-gecontracteerde Huisartsen gratis kan gaan, terwijl later blijkt dat dat bij beide kan bijvoorbeeld.

Echter dat ze nu de prijs wat lager maken, ik snap niet echt het probleem. Dat is toch hoe je wil dat concurrentie werkt? Ze hun prijzen aanpassen op wat de ander doet zodat ze lager worden voor ons als consument?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Laatst online: 11-09 21:56
Sissors schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:40:
Echter dat ze nu de prijs wat lager maken, ik snap niet echt het probleem. Dat is toch hoe je wil dat concurrentie werkt? Ze hun prijzen aanpassen op wat de ander doet zodat ze lager worden voor ons als consument?
Alleen moet dat wel op tijd en niet nadat de premiebekendmaking is geweest. Ik denk dat ze op het randje zitten aangezien ze spelen met het ER en de bijbehorende korting. Hoe dan ook, lekker onduidelijk ook voor nieuwe/bestaande klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
[..]

De bedoeling is juist dat de verzekeraars allemaal op een vaste datum hun prijzen kenbaar maken. Als die prijzen daarna nog gaan fluctueren, dan is het voor de consument nóg moeilijker om (rustig) te vergelijken.

"Oudjaarsdagkorting bij Anderzorg! Basisverzekering alleen vandaag voor 85 euro p/m!"
"Kerst Special bij Anderzorg! Alleen tijdens de kerstdagen 5 euro extra korting op je basisverzekering!"

Los van de vraag of dit überhaupt mag; Daar moet je toch niet aan denken?! Lekker dit jaar voor Zorg en Zekerheid of een andere kleinere verzekeraar kiezen. Dat bevordert de 'concurrentie' veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Oké wat dat betreft eens dat jullie een valide punt hebben, met de premiebekendmaking is het inderdaad niet netjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online

Hier wat voorbeelden van verzekeraars die vorig jaar te laat waren: https://www.skipr.nl/nieu...ten-actiever-samenwerken/. Hier gaat het om een paar dagen, maar Anderzorg is nu vijf weken (!) te laat.

Als iedereen zijn premies op 12 november bekendmaakt, en Anderzorg past zijn premie weken later nog aan omdat zijn aanvankelijke premie te hoog bleek, dan is dat simpelweg concurrentievervalsend.

Klanten die op basis van de eerdere, te hoge premie voor een andere verzekeraar hebben gekozen, zouden zich door de verlaagde premie mogelijk kunnen bedenken. Maar door de verlopen bedenktijd kunnen ze niet meer af van hun nieuwe verzekeraar.

En ten opzichte van andere verzekeraars is het gedrag van Anderzorg ook niet eerlijk. Je kunt dan als alle premies bekend zijn nog even snel besluiten daar een stuk onder te gaan zitten. Juist om dat te voorkomen is afgesproken dat zorgverzekeraars uiterlijk 12 november hun premies bekendmaken. Om de concurrentie niet wijzer te maken, zie je dan ook dat de meeste dat inderdaad pas op 12 november doen, laat op de dag.

Zie ook:
https://www.nza.nl/actuee...n-voor-passende-zorgpolis

https://puc.overheid.nl/P...BctkcnZNseWAYkmeb1fKvw5g1

De NZa wil dus ook toe naar een situatie waarbij het gecontracteerde zorgaanbod op 12 november al zoveel mogelijk bekend is. Dat zou inderdaad een stuk transparanter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Allemaal mooi en aardig, maar er lijkt eigenlijk maar niets te veranderen in positieve zin en daar komt deze streek van Anderzorg dan ook nog bij.
Los van het feit dat Anderzorg aan een soort van concurrentievervalsing doet, hadden ze op 12 november hun beste/laagst mogelijke prijs moeten bekendmaken.
Dat hebben ze dus klaarblijkelijk ook niet gedaan.
Anderzorg is nu met 35 cent verschil t.o.v. de runner-up de goedkoopste met vrije ziekenhuiskeuze en max ER, dát is ook wel weer iets té toevallig.
En een uitleg waarom ze de premie hebben verlaagd is er ook niet, dus dan weten we wel genoeg denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vince_
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:25
Kluifjes schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:07:
Heb dit topic bijna helemaal snel doorgescand en op independer verschillende situaties bekeken.

Ik kom in zo'n beetje alle gevallen uit bij FBTO die als beste uit de bus komt (zit nu bij ditzo). M'n vriendin en ik hebben verder geen gekkigheid en ook niet in de planning. Ik twijfel alleen nog over een paar fysiobehandelingen ivm sporten. FBTO heeft een contract met alle ziekenhuizen dus zie ook geen probleem om voor natura te gaan ipv restitutie. Of zie ik iets over het hoofd? Ik heb eerder wel altijd voor restitutie gekozen, maar zie nu de toegevoegde waarde er niet (meer) van in, terwijl het prijsverschil best groot is.
Hier wordt ook gekozen voor FBTO (icm eigen risico van 885,-). Zorg en Zekerheid en Anderzorg zijn iets goedkoper, maar FBTO scoort stuk beter op duurzaamheid. Afsluiten via independer voor cashback, bol kaart en tandongevallen verzekering. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluifjes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 13:08
Vince_ schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:35:
[...]

Hier wordt ook gekozen voor FBTO (icm eigen risico van 885,-). Zorg en Zekerheid en Anderzorg zijn iets goedkoper, maar FBTO scoort stuk beter op duurzaamheid. Afsluiten via independer voor cashback, bol kaart en tandongevallen verzekering. :)
Inderdaad! Ook voor natura gegaan ipv restitutie? Aangezien je voor alle reguliere behandelingen bij alle ziekenhuizen net als bij restitutie 100% vergoed krijgt, zie ik echt geen reden om voor restitutie te kiezen.

Hier ook jaaaaaarenlang maximaal eigen risico. Door ivf-trajecten zit dat er voorlopig niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince_
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:25
Kluifjes schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:58:
[...]

Inderdaad! Ook voor natura gegaan ipv restitutie? Aangezien je voor alle reguliere behandelingen bij alle ziekenhuizen net als bij restitutie 100% vergoed krijgt, zie ik echt geen reden om voor restitutie te kiezen.

Hier ook jaaaaaarenlang maximaal eigen risico. Door ivf-trajecten zit dat er voorlopig niet meer in.
Ja zolang je bij natura polis maar 100% vrije ziekenhuiskeuze hebt is het prima. Dat ze minder ruime keuze hebben bij specialistische zorg vind ik geen probleem. In de randstad is daar meer dan voldoende alternatief voor en heb je zo iemand te pakken die wel is gecontracteerd.

Daarnaast zet ik per maand altijd 885/12 opzij, zodat ik niet voor verrassingen kom te staan mocht ik wel mijn eigen risico moeten betalen. Aan het einde van het jaar maak ik de balans op en wat er dan over is van dat eigen risico potje, geef ik uit of maak ik over naar mijn andere spaarrekening. Zo doe ik het ook voor tandartskosten ipv tandverzekering.

Verder uiteraard slim om van te voren (voor zover dat kan) na te gaan of max eigen risico handig is. Stel je probeert om zwanger te raken, dan kan een aanvullende verzekering ook nog handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:42

Zenix

BOE!

Ik blijf weer bij IZZ VGZ. Ik ga voor een goed pakket als chronisch zieke.

Mooi pakket weer voor € 1.862,40
- IZZ Basisverzekering, Variant Bewuzt
- IZZ Zorg voor de Zorg + Extra 1 (500 tand, 16 fysio, buitenland, bril en alternative geneeswijzen)

Kon nergens goedkoper vinden (minimaal 300 euro duurder), dat jaartje in de zorg werken betaald zich nog steeds uit, aangezien ik gewoon nog bij het collectiviteit kan blijven via een stichting van oud zorgmedewerkers.

Het mooiste, geen medische acceptatie. Zo heb ik al eens het pakket genomen waarbij je 2k tandarts verkosten vergoed krijgt en een brug laten zetten en nog wat werk. Kost je dan wel 1k euro, maar is het wel waard als je 2k terug krijgt.

[ Voor 22% gewijzigd door Zenix op 20-12-2021 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:16
Hugo__Boss schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:49:

Ik kom dus uit op 1051,32 inclusief betaalkorting.
Snap er niks meer van. Ik heb al jaren Anderzorg Basis en heb een prima aanbod verkozen van €1431,- met een vrijwillig eigen risico van €500,- . Hierbij krijg ik €22,- per maand korting. Dat is wat anders dan €24 en €25,50.

Totale jaarpremie €1167,-

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben al weken aan het wachten op FBTO, wil daar namelijk voor kiezen, maar volgens de Zorgzoeker is mijn vaste specialist nog niet gecontracteerd voor het nieuwe jaar. Afgelopen jaar waren ze dat wel. De specialist kan er niets over zeggen, FBTO ook niet.

Inmiddels wel Ditzo alvast opgezegd, het klopt toch dat ik dan heel januari nog een keuze kan maken? Ik vind het vreemd dat ze nog steeds in contact zijn over een contract. Zou het graag afronden namelijk.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Maar ben je in januari dan niet onverzekerd totdat je een contract hebt? Of werkt dat met terugwerkende kracht tot 1 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Morpheusk schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:42:
[...]

Snap er niks meer van. Ik heb al jaren Anderzorg Basis en heb een prima aanbod verkozen van €1431,- met een vrijwillig eigen risico van €500,- . Hierbij krijg ik €22,- per maand korting. Dat is wat anders dan €24 en €25,50.

Totale jaarpremie €1167,-
Je 'moet' switchen naar de nieuwe Anderzorg compact, eigenlijk heeft die niet tot nauwelijks nadelen tov Anderzorg basis, en wel goedkoper.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerardHenninger
THE_BASE schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:46:
Inmiddels wel Ditzo alvast opgezegd, het klopt toch dat ik dan heel januari nog een keuze kan maken? Ik vind het vreemd dat ze nog steeds in contact zijn over een contract. Zou het graag afronden namelijk.
Dat klopt, als je nu zelf je verzekering opzegt dan heb je tot 1 feb om iets nieuws te kiezen.
kraanwagen schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 07:27:
Maar ben je in januari dan niet onverzekerd totdat je een contract hebt? Of werkt dat met terugwerkende kracht tot 1 januari.
Je bent dan technisch gezien even onverzekerd, maar als je een nieuwe zorgverzekering hebt gekozen dan gaat deze met terugwerkende kracht in. Dat is niet handig als je in januari geplande zorg nodig hebt, maar voor de meeste mensen is dit wel een fijne oplossing (zodat ze een maandje langer de tijd hebben om te kiezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:53

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Hallo iedereen,

Ik twijfel om na 9 jaar voor de eerste keer over te stappen van Zilveren Kruis, nu kom ik bij Independer uit op zorgverzekeraar '' De Friesland ''. Hebben mensen hier ervaring mee?

Bij Zilveren Kruis heb ik nu Tand aanvullend en 9 Fysio behandelingen per jaar, ik zit eraan te denken om te stoppen met Tand aanvullend. Die 9 Fysio behandelingen heb ik wel nodig en vaak wel meer.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civious
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-04 16:48
THE_BASE schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:46:
Ik ben al weken aan het wachten op FBTO, wil daar namelijk voor kiezen, maar volgens de Zorgzoeker is mijn vaste specialist nog niet gecontracteerd voor het nieuwe jaar. Afgelopen jaar waren ze dat wel. De specialist kan er niets over zeggen, FBTO ook niet.

Zelf ook al enige tijd aan het wachten op FBTO, inmiddels hebben ze een update: "Door corona lopen de contractafspraken met ziekenhuizen vertraging op. Daar willen we niet op wachten. Contract of niet? U kunt óók in 2022 bij alle 76 ziekenhuizen terecht.” Echter wordt op de website nog wel vermeld dat ze in onderhandeling zijn met een aantal ziekenhuizen.

Voor de zekerheid een medewerker gevraagd, die dit inmiddels ook heeft bevestigd;
"Dit betekent inderdaad dat je alle ziekenhuizen in Nederland als gecontracteerd kunt zien en dus 100% vergoed krijgt als je behandeling gedekt is"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Civious schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:08:
[...]

Zelf ook al enige tijd aan het wachten op FBTO, inmiddels hebben ze een update: "Door corona lopen de contractafspraken met ziekenhuizen vertraging op. Daar willen we niet op wachten. Contract of niet? U kunt óók in 2022 bij alle 76 ziekenhuizen terecht.” Echter wordt op de website nog wel vermeld dat ze in onderhandeling zijn met een aantal ziekenhuizen.

Voor de zekerheid een medewerker gevraagd, die dit inmiddels ook heeft bevestigd;
"Dit betekent inderdaad dat je alle ziekenhuizen in Nederland als gecontracteerd kunt zien en dus 100% vergoed krijgt als je behandeling gedekt is"
Ah, bedankt! In mijn geval gaat het niet over een ziekenhuis maar over een instelling die valt onder ruime keuze. Hoop dat ze die voor 31/12 nog toevoegen.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Civious schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:08:
[...]

Als het dan zo werkt, waarom dan überhaupt nog contracten met ziekenhuizen opstellen? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
Ben ook aan het kijken om over te stappen (zat bij promovendum)
Voor mij telt 1 ding in het bijzonder, om en nabij tussen de 20-30 fysio behandeligen per jaar.
Tandarts mag wat mij betreft tot 250 euro. De goedkoopste optie dus.

Ik kom als maandbedrag niet goedkoper uit dan 169 euro per maand.
Zijn er andere die ook veel fysio behandelingen hebben en wellicht een tip hebben waar hun verzekerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Net via CashbackXL en Independer overgestapt naar FBTO basis + 385 ER. Met jaarbetaling dan €1331 - 13 - 17,50 CashbackXL = €1300 dus €108,33 met wat ruimere dekking qua zorgaanbieders en tandongevallenverzekering van Independer.

Nu de grap: na afsluiten bij Independer is er sinds 1 december het aanbod: sluit naast je zorgverzekering nog een andere verzekering (denk aan opstal, inboedel, wa) af en je krijgt een €15 Hema cadeaukaart. Nu zat ik alweer een jaar qua inboedel en wa bij een verzekeraar en zag dat het goedkoper kon. Pak ik nog een extra Hema tegoed mee.

Je kunt als je alleen van plan was voor de zorgverzekering te switchen je dubbel verzekeren qua inboedel. Genoeg verzekeraars die dagelijks opzegbaar toestaan bij de inboedel of wa verzekering. Niet dat het mij daar om te doen is want ik stap over omdat het ook daar mij geld bespaart. Maar toch makkelijk meegepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Joosie200 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:03:
Net via CashbackXL en Independer overgestapt naar FBTO basis + 385 ER. Met jaarbetaling dan €1331 - 13 - 17,50 CashbackXL = €1300 dus €108,33 met wat ruimere dekking qua zorgaanbieders en tandongevallenverzekering van Independer.

Nu de grap: na afsluiten bij Independer is er sinds 1 december het aanbod: sluit naast je zorgverzekering nog een andere verzekering (denk aan opstal, inboedel, wa) af en je krijgt een €15 Hema cadeaukaart. Nu zat ik alweer een jaar qua inboedel en wa bij een verzekeraar en zag dat het goedkoper kon. Pak ik nog een extra Hema tegoed mee.

Je kunt als je alleen van plan was voor de zorgverzekering te switchen je dubbel verzekeren qua inboedel. Genoeg verzekeraars die dagelijks opzegbaar toestaan bij de inboedel of wa verzekering. Niet dat het mij daar om te doen is want ik stap over omdat het ook daar mij geld bespaart. Maar toch makkelijk meegepakt.
Kan de voorwaarden zo niet vinden online, heb je die toevallig?
Er zijn inderdaad wel acties te vinden m.b.t. andere verzekeringen en cashbacks/cadeaukaarten, maar let altijd goed op de voorwaarden, want bij sommige moet je een jaar de verzekering aanhouden ( nadat je de beloning hebt ontvangen )
Maar er zitten inderdaad wel verzekeringen bij die dagelijks opzegbaar zijn en je de cashbacks of cadeaukaarten snel ontvangt en daardoor winst kunt maken + min of meer gratis verzekerd bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
JohanNL schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:17:
[...]

Kan de voorwaarden zo niet vinden online, heb je die toevallig?
Er zijn inderdaad wel acties te vinden m.b.t. andere verzekeringen en cashbacks/cadeaukaarten, maar let altijd goed op de voorwaarden, want bij sommige moet je een jaar de verzekering aanhouden ( nadat je de beloning hebt ontvangen )
Maar er zitten inderdaad wel verzekeringen bij die dagelijks opzegbaar zijn en je de cashbacks of cadeaukaarten snel ontvangt en daardoor winst kunt maken + min of meer gratis verzekerd bent.
Zie https://www.independer-st...arden_HEMAcadeaukaart.pdf

Je krijgt vanzelf de melding wanneer je de kaart via Mijn Independer kunt aanvragen. Ik ben ook van plan om langdurig over te stappen maar zag nog niks in dit topic over deze actie. Want ik twijfelde eerst tussen €20 bol tegoed via geld voor alle producten te verzilveren vs €10 bol tegoed in de Independer shop met mager assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Goed bezig! Omdat je zojuist een verzekering, energiecontract of ander product via Independer hebt afgesloten, ligt er een HEMA cadeaukaart met 15 euro shoptegoed voor je klaar.

Je hebt 2 weken de tijd om deze op te halen. Dus als je slim bent doe je het nu meteen even, dan weet je zeker dat je het niet vergeet.

Haal je cadeaukaart op

Log in op je Mijn Independer account en klik op de gele knop onder de cadeaukaart. Dat is alles. Veel winkelplezier alvast!
Later in afgelopen nacht. Dus dat ging snel. Zit zelfs nog in mijn bedenktijd notabene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:16
Sissors schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:09:
[...]

Je 'moet' switchen naar de nieuwe Anderzorg compact, eigenlijk heeft die niet tot nauwelijks nadelen tov Anderzorg basis, en wel goedkoper.
Ik heb al sinds jaar en dag Anderzorg Jong als aanvullend. Dan is switchen naar compact nog geen optie.
Maar het verklaard nog steeds niet waarom ik natuurlijk maar 22 euro per maand korting krijg. Terwijl hier bedragen van 24 euro en 25,50 euro voorbij komen van de dezelfde Anderzorg Basis verzekering.

Ik zal ze wel even bellen.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 15:01
Wat is een goede zorgverzekering (voor de vrouw) als je in (aug) 2022 een kleine verwacht? Tips?

[ Voor 9% gewijzigd door -Muncky- op 22-12-2021 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
-Muncky- schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:35:
Wat is een goede zorgverzekering (voor de vrouw) als je in (aug) 2022 een kleine verwacht? Tips?
Die kop ik terug; aan welke zorg/vergoedingen heeft ze behoefte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Niet online
CZ + aanvullend basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:37
Ik krijg een mail van mijn huidige zorgverzekering: Je bent in 2022 nog goed bij ons verzekerd!

Ondertussen krijg ik gisteren een brief van het ziekenhuis: Let op, dit ziekenhuis zit in 2022 niet meer in de basisverzekering!

Echt waarnzinnig dat de zorgverzekering dit niet aangeeft, gelijk mijn vertrouwen verbroken, want ze hadden dit makkelijk kunnen flaggen in hun systeem en mij op de hoogte kunnen stellen. Ik ga gelijk op zoek naar een ander voor 2022..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Santee schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:34:
Echt waarnzinnig dat de zorgverzekering dit niet aangeeft, gelijk mijn vertrouwen verbroken, want ze hadden dit makkelijk kunnen flaggen in hun systeem en mij op de hoogte kunnen stellen. Ik ga gelijk op zoek naar een ander voor 2022..
Maar moet een zorgverzekeraar weten dat jij volgend jaar weer naar een bepaald ziekenhuis gaat? Of dat jij een voorkeur hebt voor een ziekenhuis? Misschien ging je in 2021 naar een bepaald ziekenhuis omdat er geen plek was in je gewenste ziekenhuis. Voor welk ziekenhuis wil je dan een melding over het contract?

Je kan bij veel zorgverzekeraars aangeven dat je een melding wilt krijgen over de contractafspraken (voor een bepaald ziekenhuis). Of je gebruikt de Zorgzoeker van je zorgverzekeraar om uit te zoeken welke zorgverleners een contract hebben in 2022. Dan kan je zelf bepalen waar je waarde aan hecht op basis van de te verwachte zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
GerardHenninger schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:53:
[...]

Maar moet een zorgverzekeraar weten dat jij volgend jaar weer naar een bepaald ziekenhuis gaat? Of dat jij een voorkeur hebt voor een ziekenhuis? Misschien ging je in 2021 naar een bepaald ziekenhuis omdat er geen plek was in je gewenste ziekenhuis. Voor welk ziekenhuis wil je dan een melding over het contract?

Je kan bij veel zorgverzekeraars aangeven dat je een melding wilt krijgen over de contractafspraken (voor een bepaald ziekenhuis). Of je gebruikt de Zorgzoeker van je zorgverzekeraar om uit te zoeken welke zorgverleners een contract hebben in 2022. Dan kan je zelf bepalen waar je waarde aan hecht op basis van de te verwachte zorg.
Nou ik vind het nogal wiedes, ik ben helaas dit jaar een aantal keer naar het ziekenhuis geweest in mijn stad, enige ziekenhuis in ~20km. Ik ben niet naar andere ziekenhuizen geweest en woon hier nog steeds. Dan kan de zorgverzekering in ieder geval je op de hoogte stellen in de trant van 'let op, het ziekenhuis waar jij in 2021 heen bent geweest valt niet meer onder de basisverzekering' :X

In ieder geval heel netjes dat het ziekenhuis hier wel hun hand uitsteekt, veel lof daarvoor _/-\o_

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:49
Vrije zorgkeuze zou in de wet verankerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Santee schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:00:
[...]

Nou ik vind het nogal wiedes, ik ben helaas dit jaar een aantal keer naar het ziekenhuis geweest in mijn stad, enige ziekenhuis in ~20km. Ik ben niet naar andere ziekenhuizen geweest en woon hier nog steeds. Dan kan de zorgverzekering in ieder geval je op de hoogte stellen in de trant van 'let op, het ziekenhuis waar jij in 2021 heen bent geweest valt niet meer onder de basisverzekering' :X

In ieder geval heel netjes dat het ziekenhuis hier wel hun hand uitsteekt, veel lof daarvoor _/-\o_
Maar een zorgverzekeraar weet vaak niet waarom je naar een ziekenhuis moet, hoevaak je terug moet komen en of dat je voorkeursziekenhuis is.

Een ziekenhuis weet vaak wel wat je kan verwachten in de toekomst, of je terug moet komen voor een controle of dat je naar een ander ziekenhuis moet.

Je moet zelf ieder jaar bepalen voor jezelf welke zorg je waar nodig denkt te hebben. Voor mensen die nooit zorg nodig hebben is het makkelijk, maar als je zo goed als zeker weet dat je zorg nodig gaat hebben dan kan je voor jezelf bepalen wat het beste voor je is. Eventueel met behulp van een adviseur van je zorgverzekeraar.
t_captain schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:11:
Vrije zorgkeuze zou in de wet verankerd moeten worden.
Dan moet je hem compleet maken; vrije zorgkeuze MET 100% vergoeding zou in de wet verankerd moeten worden.Dus eigenlijk zoals het geldt voor geboorte- en spoedeisendezorg.

Want vaak kan je gewoon overal naartoe (als het gaat om zorg uit de basisverzekering), maar krijg je niet overal 100% vergoeding.

[ Voor 16% gewijzigd door GerardHenninger op 22-12-2021 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 18:31
Wat Anderzorg deed met Compact vs Basis vind ik ook niet netjes, gezien Basis eigenlijk nul voordelen bood. Claimen dat je oa dan bij niet-gecontracteerde Huisartsen gratis kan gaan, terwijl later blijkt dat dat bij beide kan bijvoorbeeld.

En ik kan ook geen fysio pakketje meer kiezen met Anderzorg compact. Basis staat ie er nog wel tussen.

Mijn vrouw heeft ook GGZ hulp. Dat zou in 2022 afgehecht worden voor haar DBC code zou verlopen, maar dat is dus de nek omgedraaid met dat nieuwe systeem. Zitten er voor haar nog nadelen aan Compact vs. Basis? Volgens mij is alles eigenlijk echt hetzelfde?

[ Voor 16% gewijzigd door Cobb op 22-12-2021 23:33 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerardHenninger
Cobb schreef op woensdag 22 december 2021 @ 23:30:
[...]

En ik kan ook geen fysio pakketje meer kiezen met Anderzorg compact. Basis staat ie er nog wel tussen.

Mijn vrouw heeft ook GGZ hulp. Dat zou in 2022 afgehecht worden voor haar DBC code zou verlopen, maar dat is dus de nek omgedraaid met dat nieuwe systeem. Zitten er voor haar nog nadelen aan Compact vs. Basis? Volgens mij is alles eigenlijk echt hetzelfde?
De afhandeling van GGZ zal in 2022 inderdaad anders verlopen. Een eventuele lopende behandeling zal dit jaar afgesloten worden. Vanaf volgend jaar zal je vrouw na iedere sessie een rekening krijgen (die hopelijk rechtstreeks naar de zorgverzekering gaat). Het zal dus niet meer zoals vroeger een heel traject worden op de nota.

Dit zit vanaf 2022 in de basisverzekering, dat zou niet anders mogen zijn tussen een Compact of Basis. Kan zijn dat je wel even moet kijken naar de contractering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
@GerardHenninger De contractering binnen de GGZ zou eigenlijk geen kwestie moeten zijn. Ze heeft anderhalf jaar op een wachtlijst moeten staat en de eerste behandelaar liet haar daarna glashard vallen. Nu heeft ze een goede met een redelijke klik. Dat is echt hard nodig bij deze intensieve behandelingen.
Stel je voor dat je dan ineens zou moeten switchen omdat de contracten niet rond zijn. Weer anderhalf tot 2 jaar op een wachtlijst? Ze is nu aan het vechten om op tijd op te bouwen om spoor 2 te voorkomen (ander werk zoeken). Je eigen zorg de nek omdraaien accepteert het UVW niet eens...
Het zou echt schrijnend worden als behandelingen hierdoor gestaakt worden.

Bij Anderzorg staat 'is onder behandeling'

[ Voor 23% gewijzigd door Cobb op 23-12-2021 09:28 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Santee schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:34:
Ik krijg een mail van mijn huidige zorgverzekering: Je bent in 2022 nog goed bij ons verzekerd!

Ondertussen krijg ik gisteren een brief van het ziekenhuis: Let op, dit ziekenhuis zit in 2022 niet meer in de basisverzekering!

Misschien handig voor anderen te vermelden om welke verzekeraar heet gaat ;)

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:53

NoTimeRemains

I know

Ik ben natuurlijk ook weer rond aan t kijken, nu biedt mijn huidige werkgever een collectieve zorgverzekering aan via CZ maar ik vertrek daar per 31 jan en ga naar een nieuwe werkgever. Deze biedt ook een collectieve verzekering aan. Wat kan ik nu het beste doen?

This is the Way.

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 20:26
NoTimeRemains schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:29:
Ik ben natuurlijk ook weer rond aan t kijken, nu biedt mijn huidige werkgever een collectieve zorgverzekering aan via CZ maar ik vertrek daar per 31 jan en ga naar een nieuwe werkgever. Deze biedt ook een collectieve verzekering aan. Wat kan ik nu het beste doen?
Bij CZ de voorwaarden voor collectivitetskorting opvragen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
NoTimeRemains schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:29:
Is de collectieve zorgverzekering dermate aantrekkelijk dat je daar sowieso voor zou kiezen?

Mijn werkgever biedt ook een paar procent korting aan bij een tweetal verzekeraars, die desondanks dan nog altijd ruim 10 euro per maand duurder zijn dan anderen bij Independer en Pricewise...

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
TvanW schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:21:
[...]

Misschien handig voor anderen te vermelden om welke verzekeraar heet gaat ;)
Ah Zilveren Kruis gaat het over :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Het is wel irritant, de zorgverlener waar ik in 2021 zorg van ontving is bij vrijwel alle zorgverzekeraars nog 'contract in behandeling'. Op deze manier kan ik mijn zorg dus niet doorzetten in het nieuwe jaar, zonder niet het risico te lopen zelf te moeten dokken.

Ik heb nu dus aangegeven dat ik pas na 1 februari weer verder kan met mijn therapie, omdat ik eerst moet wachten of zij gecontracteerd gaan worden. Het is toch wel triest dat het zo gaat, mijn zorgvraag is niet eens zo spannend (vind ik), maar er zullen ook schrijnende gevallen zijn.

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Dit is inderdaad een groot nadeel aan het huidige systeem. De zorgverleners en -verzekeraars zijn met elkaar in onderhandeling en de consument wordt de dupe. Hoe zou dit opgelost kunnen worden? Een wettelijke eis dat de onderhandelingen vóór het tijdstip dat de tarieven bekend worden gemaakt (ik dacht half november) zijn afgerond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:06
Ah, wat vervelend. Zorgwatch.nl doet het niet meer lijkt het.

In afgelopen jaren was dit de meest complete vergelijker in mijn beleving.

Iemand tips voor wat het beste alternatief is op dit moment?

Independer
ZorgKiezer
ZorgWijzer
PolisWijzer
PriceWise

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
kraanwagen schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:43:
Dit is inderdaad een groot nadeel aan het huidige systeem. De zorgverleners en -verzekeraars zijn met elkaar in onderhandeling en de consument wordt de dupe. Hoe zou dit opgelost kunnen worden? Een wettelijke eis dat de onderhandelingen vóór het tijdstip dat de tarieven bekend worden gemaakt (ik dacht half november) zijn afgerond?
Ja, maar dat lukt ze dus niet, dat is het probleem.
Met een wet ze laten dwingen gaat er waarschijnlijk voor zorgen dat er nóg meer niet gecontracteerde zorgverleners bij komen, maar geeft wel meer duidelijkheid inderdaad.
Feit is gewoon dat we een of ander halfgaar Amerikaans zorgsysteem hebben, wat op papier leuk lijkt, maar in de praktijk niet zo goed werkt, maar nu ook zo verweven is in ons systeem dat we er ook nooit meer van af komen denk ik.
Het enige voordeel wat ik zie is dat er ontzettend veel mensen een ( onbetaalde ) baan ( erbij ) hebben.
Al die marketing, klantenservice, ict medewerkers en nog veel meer om dit allemaal mogelijk te maken.
En ja dat vergelijken van zorgverzekeraars wat iedereen zou moeten doen heeft in feite ook gewoon een prijskaartje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07:05
Honderden huisartsen die vallen onder zorgverzekeraar Zilveren Kruis vrezen dat ze binnenkort niet meer genoeg geld hebben voor hun praktijkondersteuners. Door een nieuw financieringssysteem van Zilveren Kruis wordt met name de regisserende rol van deze ondersteuners bij de zorg voor chronisch zieken nauwelijks nog vergoed, zo vrezen de artsen. De verzekeraar zelf zegt juist te investeren in de huisartsenzorg en niet te bezuinigen.
Ik vind dit best wel raar en op de korte termijn denkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05:52
Zo, vandaag maar eens uitzoeken wat ik moet doen. Ik gebruik zo goed als nooit zorg, dus heb mijn eigen risico al jaren op maximaal staan.

Woon zelf in leiden, dus het LUMC en andere ziekenhuizen in de buurt moeten er sowieso onder vallen voor als er planbare zorg is (als ik morgen wordt aangereden dekt elke verzekering het ziekenhuis, dus dat is iets waar ik geen risico mee hoef te houden). Valt een brandwondencentrum onder alle verzekeringen?

Ik zat afgelopen jaar bij Anderzorg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
handoff schreef op maandag 27 december 2021 @ 07:24:
[...]

Volgens mij realiseren huisartsen het niet, maar zij hebben in principe een luxepositie binnen de markt.
Het moet toch gewoon mogelijk zijn als huisarts om te zeggen dat je een bepaald bedrag eist en er anders geen contract komt met de zorgverzekeraar(?)
Binnen de hele (zorg)markt zijn huisartsen toch wel de meest dichtgeknepen beroepen, als ik het zo mag noemen.
Het kost zo weinig en je krijgt er over het algemeen veel service voor terug, helemaal t.o.v. GGZ en tandarts bijvoorbeeld en dan wil ZK hier dus ook nog op een slinkse manier op bezuinigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Zilveren Kruis Ziezo
Keuze uit ziekenhuizen: Beperkt
Type verzekering: Natura (Budget)
Jaarbetaling: 1.024,68

Ik kan niet snel een overzicht vinden van welke ziekenhuizen hieronder vallen (link hieronder). Deze valt dus sowieso af

Zorg en zekerheid
Keuze uit ziekenhuizen: Volledig
Type verzekering: Natura
Jaarbetaling: 1.050,24

Anderzorg compact
Independer: Positie prijs-kwaliteit 2 van 54
Jaarbetaling: 1.051,32

In mijn mailbox nog een aanbod van Andezorg omdat ik er bij zit
Anderzorg Basis
Independer: Positie prijs-kwaliteit 11 van 54
Jaarbetaling: 1.155,36

[ Voor 23% gewijzigd door President op 27-12-2021 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardHenninger
President schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:18:
Zilveren Kruis Ziezo
Keuze uit ziekenhuizen: Beperkt
Type verzekering: Natura (Budget)
Jaarbetaling: 1.024,68
Ik kan niet snel een overzicht vinden van welke ziekenhuizen hieronder vallen. Deze valt dus af.
Je geeft aan dat je hebt gekozen voor Ziezo. Ik gok dat je dan doelt op Ziezo Selectief (budgetpolis)?
Dit is de lijst met alle geselecteerde ziekenhuizen.

Als het gaat om Ziezo Basis dan kan je naar alle 76 ziekenhuizen zoals die voor de naturapolissen gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
GerardHenninger schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:22:
[...]

Je geeft aan dat je hebt gekozen voor Ziezo. Ik gok dat je dan doelt op Ziezo Selectief (budgetpolis)?
Dit is de lijst met alle geselecteerde ziekenhuizen.

Als het gaat om Ziezo Basis dan kan je naar alle 76 ziekenhuizen zoals die voor de naturapolissen gelden.
Ja, die is het inderdaad. Bedankt voor de link, het LUMC staat er inderdaad niet op. Die valt dus sowieso af (en ik ga hem ook verwijderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
President schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:26:
[...]

Ja, die is het inderdaad. Bedankt voor de link, het LUMC staat er inderdaad niet op. Die valt dus sowieso af (en ik ga hem ook verwijderen)
Graag gedaan. Er staat overigens geen enkel universitair ziekenhuis in die lijst ;)

Ik heb overigens ook een budgetpolis en ben dit jaar toch bij het LUMC geweest;
- Sommige behandelingen kunnen alleen in het LUMC (bij mij in de buurt). Dan mag je er naartoe met een budgetpolis
- Als een bepaald ziekenhuis een behandeling niet kan uitvoeren en je doorverwijst naar het LUMC dan mag je er ook gewoon naartoe (met 100% vergoeding).

De gedachte van "Oh, hij staat niet in de lijst, dus ik mag er niet naartoe" is niet altijd correct, maar ik snap dat mensen op die manier een verzekering uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
GerardHenninger schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:34:
[...]

Graag gedaan. Er staat overigens geen enkel universitair ziekenhuis in die lijst ;)

Ik heb overigens ook een budgetpolis en ben dit jaar toch bij het LUMC geweest;
- Sommige behandelingen kunnen alleen in het LUMC (bij mij in de buurt). Dan mag je er naartoe met een budgetpolis
- Als een bepaald ziekenhuis een behandeling niet kan uitvoeren en je doorverwijst naar het LUMC dan mag je er ook gewoon naartoe (met 100% vergoeding).

De gedachte van "Oh, hij staat niet in de lijst, dus ik mag er niet naartoe" is niet altijd correct, maar ik snap dat mensen op die manier een verzekering uitzoeken.
Ah ja, ik kijk naar de ziekenhuizen in de buurt en wil in de buurt zijn mocht er iets zijn:). Toch wel zo prettig met een gezin thuis, dan is 10 minuten rijden een stuk makkelijker te plannen dan 30 minuten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06:56
Weet iemand of het mogelijk is cashback te krijgen als je al verzekerd bent bij de huidige zorgverzekeraar, maar een andere aanvullende verzekering wil bij dezelfde verzekeraar?

Hier nu bij Ziezo met tand 1 en wil bij Ziezo blijven, maar dan alleen basispolis.

Ik kan het uiteraard proberen, maar als toch niet werkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Highfive95 schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:55:
Weet iemand of het mogelijk is cashback te krijgen als je al verzekerd bent bij de huidige zorgverzekeraar, maar een andere aanvullende verzekering wil bij dezelfde verzekeraar?

Hier nu bij Ziezo met tand 1 en wil bij Ziezo blijven, maar dan alleen basispolis.

Ik kan het uiteraard proberen, maar als toch niet werkt. ;)
Ja dat werkt via Independer, inclusief de extra's zoals de bol bon en ongevallenverzekering.
Zou zelfs moeten werken als je exact hetzelfde afsluit.
Staat op cashbacksites als cashbackxl dat je niets krijgt als je naar dezelfde ' overstapt ', maar in het verleden dit wel gedaan en cashback gewoon ontvangen.

Zorgkiezer daarintegen werkt niet, daarvoor moet je echt overstappen naar een andere zorgverzekeringsgroep. ( dus van Zilverenkruis naar Ziezo werkt bijvoorbeeld ook niet, want vallen beiden onder Zilverenkruis )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06:56
@JohanNL
Thnx, dan doen we het via independer. Is toch weer mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
President schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:18:
Anderzorg compact
Independer: Positie prijs-kwaliteit 2 van 54
Jaarbetaling: 1.051,32
Hoe kom je aan dit jaarbedrag? Via de sites van Anderzorg of Independer kom ik op hele andere bedragen uit.
Ah eigen risico €885,- laat maar :)

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 27-12-2021 19:13 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

handoff schreef op maandag 27 december 2021 @ 07:24:
[...]
En de eerdere zet van Zilveren Kruis via Pro Life wordt ook al een tijd met een fronsende blik bekeken mbt hun standpunten over oa abortus.
Wij gaan met 5 personen dus iig weg bij ZK.
Ben nog bezig met de inventarisatie waar heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 21:57
VGZ Aanvullend Beter als je volledig kraamzorg vergoed wilt hebben (á €125) + zwangerschapscursus (á €100) + borstkolf (á €80) + lactatiekundige (á €200). Dat wordt bij veel verzekeringen niet vergoed en Independer laat dit ook niet zien jammer genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
Het is echt ondoenlijk. Mijn zoontje gaat in 2022 een beugel krijgen. ( Afspraak met Ortho moet nog gemaakt worden, is op advies van de tandarts). Dat gaat waarschijnlijk om 2000 euro.
Als je gaat zoeken op polissen met Orthodontie dan kom je de gekste dingen tegen. Wachtijden, deelvergoedingen en soms staat er zelfs exclusief beugel.
Iemand hier iets gevonden?
Met onderstaand rijtje kom ik er ook niet echt uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rGnZS07UXIlC4XiDr11kiPmYge8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UgUJrQ5l4J0qTXooNKjDHGRg.jpg?f=user_large

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste