M-ThijZ schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:46:
Dus als ik in 2021 Anderzorg Basis had, dan kan ik tegen vergelijkbare voorwaarden en prijs gerust Anderzorg Compact in 2022 nemen?
Ik vond het prijsverschil met Independer al zo opmerkelijk, totdat ik zag dat ik een nieuw polisblad voor 'basis' toegestuurd heb gekregen en de prijs op Independer voor 'compact' is.
In de afgelopen jaren heb ik geen zorgkosten gemaakt, dus ik doe altijd max eigen risico en geen aanvullende pakketten (zoals tandarts of fysio). Maar ik wil geen gedoe als ik plots een behandeling moet in het ziekenhuis.
In de Independer top-3 komen nog een paar andere verzekeraars naar boven: FBTO: Basis; Zorg en Zekerheid: Zorg Gemak Polis. Maar voor dat prijsverschil hoef ik niet zo nodig te switchen.
Nou, het verschil tussen compact en basis zit er vooral in dat compact net wat minder vergoed bij niet gecontracteerde zorg ( minimaal 55% ipv 60% van het gemiddelde gecontracteerde tarief )
Daarnaast zijn bepaalde aanvullende verzekeringen niet af te sluiten met de compact polis, maar wil je die hebben kun je sws beter ergens anders kijken denk ik, zijn bij Anderzorg namelijk wel aan de prijs.
Ik heb zelf wel voor Anderzorg compact gekozen i.c.m. max ER en dat Flex pakket van hun, die zeker wel interessant kan zijn als die je apps/programma's wilt gaan gebruiken.
Dat is dan wat mij betreft ook de enige lucratieve optie bij Anderzorg, voor de rest zijn er betere alternatieven te vinden bij andere verzekeraars.
Wellicht dat er nog een bepaalde vergoeding is bij Anderzorg die beter wordt vergoed dan bij andere ( budget ) verzekeraars/polissen, maar dat lijkt me sterk aangezien dit het/de meest uitgeklede merk/polis is van Menzis.
Toch even een edit voor de goede orde

Anderzorg is door hun verhoging van de korting bij Max ER nu toch wel interessant, omdat ze nu dus wél de goedkoopste zijn met een basisverzekering + max ER en vrije ziekenhuiskeuze.
[
Voor 6% gewijzigd door
JohanNL op 22-12-2021 19:34
]