Zorgverzekering 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Wat vinden jullie van dsw.nl, inclusief standaard aanvullend pakket? Premie is hoger dan bij anderen, maar dekking lijkt goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@Joosie200 @JohanNL

- Tand Basis van Zilveren Kruis (Achmea)
- Tand 1 75% van CZdirect (CZ)
- Just Smile van Just (CZ)

Dit zijn wat mij betreft de enige drie tandartsverzekeringen voor de kleinverbruiker die nog enigszins aantrekkelijk zijn. (Of eventueel ZorgCompact Plus van Interpolis en AV-Gemak van Zorg en Zekerheid als je er nog wat niet tand-gerelateerde dekkingen bij wilt).

Zilveren Kruis en CZdirect hebben dan wel weer een basisverzekering die niet heel voordelig is, waardoor de tandartsverzekering al weer iets minder aantrekkelijk wordt. Daarom is Just, met een relatief goedkope basisverzekering én tandartsverzekering, wellicht de beste keuze als je verder aanvullend niets nodig hebt. Bij jaarbetaling gaat er ook nog eens 2% van de premie af. Veel andere verzekeraars hanteren geen of lagere kortingen bij jaarbetaling.

Het voordeel van Tand Basis van Zilveren Kruis is dat je die telefonisch inderdaad prima los kunt afsluiten, in combinatie met een basisverzekering van een andere verzekeraar. Dus dat is ook zeker een goede optie.

Zie hier het complete overzicht van tandartsverzekeringen voor 2022.

[ Voor 4% gewijzigd door TexMex op 21-11-2021 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
TexMex schreef op zondag 21 november 2021 @ 01:29:
@Joosie200 @JohanNL

Dit zijn wat mij betreft de enige drie tandartsverzekeringen voor de kleinverbruiker die nog enigszins aantrekkelijk zijn.
Die drie kom ik zelf ook tegen. Tegelijkertijd zie je bij vergelijken dat ook FBTO, Vinkvink dus Menzis voor €122 basis + tand kunnen bieden. Ik ben benieuwd of ik Ziezo select online kan afsluiten en dan telefonisch Tand basis kan regelen bij ZK. Dat zou de goedkoopste optie opleveren (108.25 + 7.95)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:16
Ik heb de afgelopen 2 jaar dus bij Anderzorg gezeten. Kosten laatste jaar €91, nieuwe kosten €97,25.
Als ik nu naar Independer ga en gewoon een basis verzekering wil met €885 eigen risico komt Anderzorg uit op €90.

Hoe kan dit?? Misschien is het hier al besproken maar beetje vreemd wel.
Ik denk dat het nu FBTO gaat worden, €88,95 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 11:19
Waarschijnlijk ben je op Basis gezet, terwijl nu ook Compact wordt aangeboden. Ik heb hetzelfde, even online inloggen en wijzigen.

FBTO ook overwogen, maar nog niet alle ziekenhuizen zitten aangesloten. Wordt wel naar gestreefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:16
Oke, bij Anderzorg staat er bij de ziekenhuizen in mijn omgeving nog de status: In onderhandeling.
Jij blijft zelf gewoon bij Anderzorg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Joosie200 schreef op zondag 21 november 2021 @ 08:15:
[...]

Die drie kom ik zelf ook tegen. Tegelijkertijd zie je bij vergelijken dat ook FBTO, Vinkvink dus Menzis voor €122 basis + tand kunnen bieden. Ik ben benieuwd of ik Ziezo select online kan afsluiten en dan telefonisch Tand basis kan regelen bij ZK. Dat zou de goedkoopste optie opleveren (108.25 + 7.95)
Dat zou inderdaad een mooie combinatie zijn, maar ik vermoed dat Zilveren Kruis dat niet toestaat. Verzekeraars houden vaak de reguliere aanvullende verzekeringen gescheiden van hun budget-polissen (zoals ZieZo), maar het valt natuurlijk altijd te proberen.

Als het niet kan is FBTO Basis met Zilveren Kruis Tand Basis wellicht een goed alternatief.

[ Voor 6% gewijzigd door TexMex op 21-11-2021 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 11:19
Dirk0s schreef op zondag 21 november 2021 @ 09:30:
Oke, bij Anderzorg staat er bij de ziekenhuizen in mijn omgeving nog de status: In onderhandeling.
Jij blijft zelf gewoon bij Anderzorg?
Ja denk het wel. Prijsverschil is dusdanig weinig, daar ga ik niet voor overstappen na ruim 10 jaar dezelfde te hebben gehad. Dat er nog staat in onderhandeling heb ik even gemist. Maar volgens mij is er geen verschil tussen Anderzorg Basis en Compact voor wat betreft je naar welke ziekenhuizen je kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olaf91
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-04 03:19
Zijn er hier veel mensen die bewust voor een restitutieverzekering kiezen? Zo ja, wat zijn jullie argumenten om hier voor te kiezen?

Ik begin mij steeds meer te ergeren aan alle verzekeringen die maar een x% vergoeden voor niet gecontracteerde zorg. Ik heb geen zin om bij alle verzekeringen de zorgverleners door te spitten of ze wel of niet gecontracteerd zijn. Daarnaast weet ik natuurlijk nooit van welke zorg ik gebruik ga maken. Maar de restitutiepolisen zijn dan wel weer dermate duurder dat ik deze ook niet zomaar ga kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:27
Olaf91 schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:17:
Zijn er hier veel mensen die bewust voor een restitutieverzekering kiezen? Zo ja, wat zijn jullie argumenten om hier voor te kiezen?

Ik begin mij steeds meer te ergeren aan alle verzekeringen die maar een x% vergoeden voor niet gecontracteerde zorg. Ik heb geen zin om bij alle verzekeringen de zorgverleners door te spitten of ze wel of niet gecontracteerd zijn. Daarnaast weet ik natuurlijk nooit van welke zorg ik gebruik ga maken. Maar de restitutiepolisen zijn dan wel weer dermate duurder dat ik deze ook niet zomaar ga kiezen.
Zorg verzekeraars proberen steeds minder te betalen en steeds meer te bezuinigen. Ik had bij Anderzorg 100% tanden €500 per jaar en opeens kreeg daar een brief over dat volgende jaar 75% word, terwijl ik niet elke keer gebruikt en ging ik naar 75% €250 per jaar.

Wij zijn sinds vorige week overgestapt naar Zilver Kruis (gaat in op 1 januari 2022) en daar heb ik ook tandarts tand1 75% €250,- per jaar, alleen stond er bij Zilver Kruis dat C-code bij tandarts 100% vergoed wordt.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05:52
Pff, ik ga mij er ook maar weer eens in verdiepen. Zat dit jaar bij Anderzorg omdat deze het goedkoopst was met maxima eigen risico en nog steeds een goede ziekenhuis dekking. Ik heb al jaren geen medische kosten, dus ben niet te geïnteresseerd in het uitzoekwerk omdat ik eigenlijk alleen door een ongeluk in het ziekenhuis te belanden... En dan valt alles onder elke ziektekostenverzekering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 08:39

Ik heb voor mezelf een naturaverzekerjng, maar ik gebruik zelden zorg. Ik wil sowieso wel naar alle ziekenhuizen kunnen, dus select/budget vind ik geen optie. Voor mijn vrouw en kinderen steeds een restitutie. Mijn vrouw gebruikt ook maar weinig zorg en mijn kinderen gelukkig ook, maar voor mijn kinderen wil ik absoluut de zekerheid hebben ten alle tijden overal heen te kunnen zonder dat daar een financiële belemmering in de weg staat of dat een polis mijn keuze kan beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Er zijn ook combinatiepolissen die bijna 100% restitutie zijn, die kunnen wat goedkoper zijn.
Moeten switchen van behandeling omdat je zorgverzekeraar geen contract heeft kan echt heel vervelend zijn, van dichtbij meegemaakt.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Voornamelijk de vrije keuze in behandelaar. Behandelaars zonder contract hebben namelijk geen last van de zogenaamde zorgplafonds dus daar kon je altijd op redelijke termijn terecht. Helaas lijkt dat in de GGZ afgeschaft te gaan worden per komend jaar. Ik moet hierdoor bijvoorbeeld mijn behandeling stoppen en op de wachtlijst bij een ander, daar kan ik dan in september 2022 terecht. Dus dat betekent dat ik 9 maanden lang niet behandeld kan worden voor mijn klachten, en dat gaat best pittig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taipau666
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 10:26
Welke zorgverzekering raden jullie aan als je onbezorgd een zwangerschap wilt voltooien in 2022?
Dus inc. pret echo's, zwangerschaps yoga, osteopathie voor de baby voor mijn part.

Ik heb op een hoop websites gekeken, maar ze verwijzen allemaal door naar independer en niemand durft een keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:29

Ik heb eigenlijk altijd gekozen voor restitutie. Redenen hiervoor zijn dat ik van mening ben dat, mocht ik zorgbehoevend worden, je op dat moment meestal al genoeg aan je kop hebt en je dan niet ook nog geconfronteerd wilt worden met zo'n geval van "nee ziekenhuis/behandelaar X vergoeden wij niet, ga maar naar Y".
Heb het jaren geleden ook "meegemaakt" omtrent aanvullende verzekeringen. Werd er toen door die behandelaar op gewezen dat mocht ik het komende jaar switchen naar verzekeraar X of Y, zij daar geen overeenkomst meer mee hadden (door allerhande bureaucratisch geneuzel). Ik had toen al een restitutiepolis en om dat soort dingen al voor te zijn, dat ook altijd aangehouden. Hetzelfde voor mocht ooit (laten we hopen van niet) mij wat ernstigs overkomen en er een heel behandeltraject volgen, dan kan ik gewoon zeggen "doe maar bij ziekenhuis X en/of externe behandelaar Y", zonder dat je achteraf nog een rekening krijgt. En ja, het kost mij iets extra per maand, maar dat heb ik ervoor over om er in welk geval dan ook geen gezeik te krijgen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
De verzekeraar waar ik naar wil overstappen heeft geen fatsoenlijke tandongevallenverzekering (max vergoeding €2500). Helaas uit eigen ervaring weet ik dat dat bedrag veel te weinig is. De meeste verzekeraars bieden €10.000 of €20.000 (zoals Independer). Nu overweeg ik toch naar die verzekeraar over te stappen, en dan elders een tandongevallenverzekering af te sluiten (niet via Independer). Weet iemand een verzekeraar waar je los (dus zonder andere verzekeringen af te nemen) zo’n verzekering kan afsluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
kraanwagen schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:30:
De verzekeraar waar ik naar wil overstappen heeft geen fatsoenlijke tandongevallenverzekering (max vergoeding €2500). Helaas uit eigen ervaring weet ik dat dat bedrag veel te weinig is. De meeste verzekeraars bieden €10.000 of €20.000 (zoals Independer). Nu overweeg ik toch naar die verzekeraar over te stappen, en dan elders een tandongevallenverzekering af te sluiten (niet via Independer). Weet iemand een verzekeraar waar je los (dus zonder andere verzekeringen af te nemen) zo’n verzekering kan afsluiten?
Zilveren Kruis accepteert losse aanvullende verzekeringen. Ik weet niet of dat ook geldt voor de 'Basis Plus Module' à 2,25 per maand, maar ik zou het telefonisch zeker even proberen. Daarmee krijg je een vergoeding van maximaal 10.000 euro voor tandartskosten per ongeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-09 17:44
Jammer van de Bol.com actie. Ik wil eigenlijk bij Zilverenkruis blijven, maar dan geldt natuurlijk de 10 euro cadeaubon niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:31
Crasheeee schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:06:
Jammer van de Bol.com actie. Ik wil eigenlijk bij Zilverenkruis blijven, maar dan geldt natuurlijk de 10 euro cadeaubon niet..
Hoezo niet? Zie hem er gewoon bij staan en je mag ook bij dezelfde verzekeraar blijven bij Independer om alsnog de cadeaus te mogen bemachtigen.
Heb dit voor iemand anders al met succes getest ( Ditzo )

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
kraanwagen schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:30:
En waarom niet gewoon die van Independer meepakken? Is daar iets mis mee?
Anders is Anderzorg wellicht een optie of Just van CZ.
Kun je ook beide via Independer afsluiten, heb je dubbel :p

[ Voor 3% gewijzigd door JohanNL op 23-11-2021 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
JohanNL schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:09:
[...]

Hoezo niet? Zie hem er gewoon bij staan en je mag ook bij dezelfde verzekeraar blijven bij Independer om alsnog de cadeaus te mogen bemachtigen.
Heb dit voor iemand anders al met succes getest ( Ditzo )
Dat wist ik niet. Ik had de actievoorwaarden even doorgelezen, maar daar zag ik niet direct staan dat je ook bij dezelfde verzekeraar mag blijven als je het opnieuw afsluit via Independer. Zal wel aan mij liggen, maar het klonk mij ook logischer in de oren dat je het kreeg bij een daadwerkelijke switch :)

[ Voor 10% gewijzigd door Crasheeee op 23-11-2021 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 14:10

ronalddus

Buffalo77

Odeklontje schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:14:
[...]

Dit lijkt inderdaad tot nu toe de goedkoopste zorgverzekering van 2022 incl. €50 cashback is €1.000,24 (€83,36/maand). Gaan we nog onder de €1000 komen? :D

[Afbeelding]
Ik ben van plan naar ZZ over te gaan (zie quote).
Alleen niet alle ziekenhuizen staan gecontracteerd. Ze zijn nog in gesprek. Daar wacht ik eigenlijk nog op.

Zijn meer mensen van plan naar ZZ te gaan? :)

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Crasheeee schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:23:
[...]

Dat wist ik niet. Ik had de actievoorwaarden even doorgelezen, maar daar zag ik niet direct staan dat je ook bij dezelfde verzekeraar mag blijven als je het opnieuw afsluit via Independer. Zal wel aan mij liggen, maar het klonk mij ook logischer in de oren dat je het kreeg bij een daadwerkelijke switch :)
Snap ik :)
Bij die andere vergelijker Zorgkiezer geldt deze regel wel; geen cadeau's bij een overstap naar dezelfde verzekerings(groep)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diedbase
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 17:18
ronalddus schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:40:
[...]

Ik ben van plan naar ZZ over te gaan (zie quote).
Alleen niet alle ziekenhuizen staan gecontracteerd. Ze zijn nog in gesprek. Daar wacht ik eigenlijk nog op.

Zijn meer mensen van plan naar ZZ te gaan? :)
Ja idem, wacht nog even op contractering van de ziekenhuizen hier in de buurt. Op basis van 2021 zou dat wel goed moeten komen maar we hebben nog 5 weken om over te stappen :+
Dan maximaal ER + Cashbackxl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Uit principe ben ik een voorstander van de restitutieverzekering puur om het feit dat ik vind dat je altijd vrije keus moet hebben waar je jezelf laat behandelen. Ik heb dan ook jarenlang een restitutieverzekering gehad maar ik kom er nu toch achter dat ik in al die jaren geen gebruik heb gemaakt van zorg. Het zal de verzekeraar verder een zorg zijn welke verzekering je hebt (die calculeert een restitutieverzekering gewoon in en vraagt er meer voor). Van mijn stille protest tegen de naturaverzekeringen ondervond ik alleen zelf de nadelen (lees: hogere premie). Ik ben nog relatief jong, heb maximale eigen risico en weiger nu om de verzekeraar verder te spekken. Mocht ik op een gegeven moment hulpbehoevend worden dan zal ik weer overwegen om een restitutieverzekering te nemen. Voor nu zonde van het geld in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
JohanNL schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:12:
[...]

En waarom niet gewoon die van Independer meepakken? Is daar iets mis mee?
Anders is Anderzorg wellicht een optie of Just van CZ.
Kun je ook beide via Independer afsluiten, heb je dubbel :p
Dank je.

De verzekeraar werkt niet met Independer samen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
kraanwagen schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 18:44:
[...]

Dank je.

De verzekeraar werkt niet met Independer samen.
Naast de eerder al vermelde 'Basis Plus Module' van Zilveren Kruis is 'Tand Ongevallen' van Univé à € 1,50 per maand wellicht ook nog een optie. Univé accepteert namelijk ook losse aanvullende verzekeringen. De vraag is alleen of ze dat ook doen bij zo'n mini-verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:27
Bij ons is alles rond. Tot mijn verbazing krijgen wij geen fysieke pasje meer van Zilver Kruis maar via een app heb ik gelezen. Polisblad ook al gekregen

[ Voor 10% gewijzigd door Van der Berg op 23-11-2021 20:17 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Van der Berg schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:15:
Bij ons is alles rond. Tot mijn verbazing krijgen wij geen fysieke pasje meer van Zilver Kruis maar via een app heb ik gelezen. Polisblad ook al gekregen
Als je toch graag een pas wilt hebben, kun je hem als het goed is gewoon aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:56
Zojuist even zitten kijken, maar ik ben nog geen verzekeraar tegengekomen waarbij ik mijn jaarpolis met een master of visa creditcard (of debit) kan betalen. Iemand dit wel tegengekomen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:47
Steefmeister schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:32:
Zojuist even zitten kijken, maar ik ben nog geen verzekeraar tegengekomen waarbij ik mijn jaarpolis met een master of visa creditcard (of debit) kan betalen. Iemand dit wel tegengekomen?
Waarom zou een verzekeraar dit ondersteunen? Stel je krijgt 1% korting bij het per jaar betalen i.p.v. per maand en je zou dit met een creditcard betalen dan zijn de transactiekosten voor de verzekeraar al hoger dan de korting die ze jou geven. Dit zou ze dus nog meer geld kosten en dat gaan ze natuurlijk niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
JohanNL schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:34:
[...]

Snap ik :)
Bij die andere vergelijker Zorgkiezer geldt deze regel wel; geen cadeau's bij een overstap naar dezelfde verzekerings(groep)
Toch even een check, want ik heb het idee dat ik je iig niet goed begrijp. Jij zegt dat als je bijv op dit moment al een verzekering bij Zilveren Kruis hebt lopen dat als je nu via Independer weer een aanvraag doet voor 2022, dan krijg je ook die bon?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
Crasheeee schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:51:
[...]

Toch even een check, want ik heb het idee dat ik je iig niet goed begrijp. Jij zegt dat als je bijv op dit moment al een verzekering bij Zilveren Kruis hebt lopen dat als je nu via Independer weer een aanvraag doet voor 2022, dan krijg je ook die bon?
Ja, daarnaast ook die tandongevallenverzekering + eventueel cashback als je je laat doorverwijzen door een cashbacksite zoals CashbackXL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:31
Ik heb nog een vraag over de (volgens mij tot nu toe goedkoopste?) verzekering bij Zorg en Zekerheid.
https://www.zorgenzekerheid.nl/zorgverzekeringen.htm

Allereerst vind ik dit op de site, hieruit lees ik dat je bij niet gecontracteerde zorgverleners je maar maximaal 70% vergoed krijgt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ubE9iObghwv5LhHJrHjXNB1anwU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/m8QB1kQwVCvul5Mb0gC5wVt1.png?f=user_large

Als ik echter naar ziekenhuizen in de buurt zoek krijg ik dit, en daar wordt niet over percentages gepraat, maar staat dat behandelingen vergoed worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ko9BbpTIE_A39Hw4Hw7e_wnF48c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BRrMHp30Pq8Is16g8DMyswOQ.png?f=user_large

Geldt dat dan dus voor die 70% of gewoon de volle 100%? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@Loek92 Ik zou ze even opbellen of mailen, ze maken het zo wel erg onduidelijk inderdaad.
Verder is Zorg en Zekerheid enkel de goedkoopste i.c.m. de cashback die je kunt krijgen via een cashbacksite zoals Cashbackxl en dan direct voor Zorg en Zekerheid kiest.
Dus geen Zorgkiezer of Independer, want die geven een stuk minder, alhoewel je dan wel weer een cadeau/ongevallenverzekering misloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:24
Loek92 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:52:
Geldt dat dan dus voor die 70% of gewoon de volle 100%? :?
Dit wordt dan volledig vergoed, zoals eigenlijk elke zorgverzekeraar dit doet, wanneer er de verwachting is dat de contractering gewoon rond komt. Alleen bij budgetpolissen (Zekur en ziezo / ZK selectief) worden uitsluitend afspraken gemaakt met een vooraf aantal geselecteerde ziekenhuizen.

Contractering is vooral relevant voor GGZ, ZBC's en hulpmiddelen en wellicht nog wat andere zorgsoorten waar er selectief wordt gecontracteerd. Voor ziekenhuiszorg (MSZ) hoef je je echt niet druk te maken :)

• Loek92
MadBear schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:48:
[...]

Dit wordt dan volledig vergoed, zoals eigenlijk elke zorgverzekeraar dit doet, wanneer er de verwachting is dat de contractering gewoon rond komt. Alleen bij budgetpolissen (Zekur en ziezo / ZK selectief) worden uitsluitend afspraken gemaakt met een vooraf aantal geselecteerde ziekenhuizen.

Contractering is vooral relevant voor GGZ, ZBC's en hulpmiddelen en wellicht nog wat andere zorgsoorten waar er selectief wordt gecontracteerd. Voor ziekenhuiszorg (MSZ) hoef je je echt niet druk te maken :)
Bedankt voor de reactie.
Wel vreemd dat ze dan toch op een andere pagina 70% vermelden zonder verdere uitleg.
Maar dan durf ik het wel aan, binnenkort even oversluiten.

@JohanNL Inderdaad wel direct via Cashbackxl :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:56
Loek92 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:18:
[...]

Bedankt voor de reactie.
Wel vreemd dat ze dan toch op een andere pagina 70% vermelden zonder verdere uitleg.
Maar dan durf ik het wel aan, binnenkort even oversluiten.

@JohanNL Inderdaad wel direct via Cashbackxl :)
Omdat technisch gezien het contract nog niet rond is. "Gaan wij bij ziekenhuis ABC 400 of 410 euro betalen voor een gebroken been?". De puntjes moeten nog op de "i" gezet worden. Voor jou maakt dat niet uit, jij krijgt gewoon je 100% vergoeding ;)

• Loek92
@GerardHenninger Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:28

Dennis1812

Amateur prutser

Taipau666 schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:29:
Welke zorgverzekering raden jullie aan als je onbezorgd een zwangerschap wilt voltooien in 2022?
Dus inc. pret echo's, zwangerschaps yoga, osteopathie voor de baby voor mijn part.

Ik heb op een hoop websites gekeken, maar ze verwijzen allemaal door naar independer en niemand durft een keuze te maken.
Mijn vrouw heeft Menzis met extraverzorgd pakket 2.
Hierbij word een poliklinische ziekenhuisbevalling, volledige eigen bijdrage kraamzorg en kraampakket in elk geval gedekt. Ook heeft ze het grootste deel van de zwangerschap yoga betaald gekregen (ik meen 100 euro terug), zit een mooie bak fysio in voor evt bekken problemen.

Pretechos zijn zoals je zegt voor de leuk. Kan mij niet indenken dat die ergens vergoed worden.
Osteopathie weet ik niet.

In dat pakket zit ook een deel bril/lenzen en steunzolen. Toevallig gebruikt mijn vrouw dat ook beiden.
Alles opgeteld doen wij slim aan die verzekering.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

wm1234 schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:13:
[...]

Nog nooit gebruikt maakt van de zorg in meer dan 10 jaar, ook geen huisarts en dit jaar was ik 2x aan de beurt voor een, uit het niets ontstaan: zwaar intern ontstoken oog (kon amper meer wat zien en moest de hele dag liggen, ook zelf iets te lang gewacht, foute diagnose van de huisarts en moest met spoed naar een ziekenhuis) en de tweede keer een zwaar ontstoken verstandskies (i.v.m. vakantie ook weer te lang gewacht en de irritatie doorgelopen).

Ik kan je vertellen in het eerste geval dat je dan niet zit te wachten of je ergens wel of niet terecht kan en gewoon het beste ziekenhuis wil met spoed. Gelukkig kon dat ook bij het oogziekenhuis met topspecialisten. Ik wil niet te dramatisch doen maar als blindheid door je hoofd gaat, dan zou ik er behoorlijk veel geld tegen aan willen gooien om het zo spoedig mogelijk te laten fixen omdat het zoveel impact heeft op je leven. Ook zat de hele wachtkamer vol met gevallen met zware ongelukken aan de ogen tijdens het werk of chemische middelen, dan was mijn geval nog beperkt (al was dat ook ernstig).

[...]
Planbare vs spoedeisende zorg. Voor spoedeisende zorg heb je standaard overal dekking, planbare zorg is de zorg waar beperkingen voor gelden bij veel zorgverzekeringen.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• keko12
CrashOne schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:37:
[...]

Planbare vs spoedeisende zorg. Voor spoedeisende zorg heb je standaard overal dekking, planbare zorg is de zorg waar beperkingen voor gelden bij veel zorgverzekeringen.
Volgens mij valt het voorbeeld van noline onder planbare zorg (planbare spoedzorg, zorg die in principe binnen 6 weken moet plaatsvinden (het type zorg dat as we speak wordt afgeschaald)), daarvoor moet je dus naar een gecontracteerd ziekenhuis. Mocht dat ziekenhuis dat niet kunnen uitvoeren kunnen zij overigens doorverwijzen naar een ander ziekenhuis waarbij dit wel binnen je verzekering valt (maar dat zou ik per polis dan checken).

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

keko12 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:17:
[...]

Volgens mij valt het voorbeeld van noline onder planbare zorg (planbare spoedzorg, zorg die in principe binnen 6 weken moet plaatsvinden (het type zorg dat as we speak wordt afgeschaald)), daarvoor moet je dus naar een gecontracteerd ziekenhuis. Mocht dat ziekenhuis dat niet kunnen uitvoeren kunnen zij overigens doorverwijzen naar een ander ziekenhuis waarbij dit wel binnen je verzekering valt (maar dat zou ik per polis dan checken).
Ik vraag het me af als ik dit lees:
https://weblog.independer...de-zorg-en-planbare-zorg/

Als je oog dusdanig ontstoken is dat het niet uitgesteld kan worden, dan is het naar mijn idee spoedeisende zorg.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• keko12
CrashOne schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:07:
[...]

Ik vraag het me af als ik dit lees:
https://weblog.independer...de-zorg-en-planbare-zorg/

Als je oog dusdanig ontstoken is dat het niet uitgesteld kan worden, dan is het naar mijn idee spoedeisende zorg.
Dat haal ik niet uit de tekst van jouw link. Het is wel acute zorg, maar geen zorg die door een SEH geleverd wordt. Ik vind een chemokuur of hartoperatie waarschijnlijk acuut belangrijker dan een simpele verwonding waarvoor je wel naar de SEH kunt... Je hebt daarnaast SEH-zorg, zoals het acute probleem oplossen en daarna het behandeltraject. Vergelijk het met de ANWB die je weer op weg helpt of naar de garage helpt, maar het probleem moet dan nog wel opgelost worden. Ik vind het wel een fijn idee dat ik in het ziekenhuis kan blijven waar die SEH-zorg is gegeven en niet dat ik dan maar mijn gecontracteerde ziekenhuis over moet.
Hoe dan ook - en dat is denk ik het punt van noline - je wilt hier dus niet mee bezig zijn als het je overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Laatst online: 09-02 10:36

Bedenk dat veel wordt gedekt uit de basisverzekering (zelfs zonder eigen risico) en dat die aanvullende verzekeringen behoorlijk prijzig zijn.

Wij waren met ziekenhuisbevalling uiteindelijk slechts 200 euro kwijt aan eigen bijdrage voor kraamzorg. Rest allemaal gedekt en dat met eigen risico op max en een "budgetpolis".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
GerardHenninger schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:35:
[...]

FBTO heeft geen tradionele budgetpolis. Ze hebben alleen selectieve inkoop qua hulpmiddelen. Qua ziekenhuizen zit er geen verschil in de 3 basisverzekeringen. Deze medewerker had het volledig uit moeten leggen (of anders moeten benoemen) ;)

[...]

Ondanks dat, kunt u in 2022 met Basis Budget in onderstaande ziekenhuizen terecht

Wat zou je nog meer willen weten dan?
Ik zie dat er voor elke losse verzekering een eigen pagina is, dat was me niet opgevallen. Vandaar dat ik dacht dat bovenstaande niet gold voor de ZieZo polissen en enkel voor de Basis Budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Here we go again :+
Mijn premies met alleen een beperkt aantal fysio-behandelingen inbegrepen en jaarbetaling.
2015: € 75,65 (CZ Direct)
2016: € 82,10
2017: € 88,85
2018: € 93,20

2019: € 85,89 (Anderzorg)
2020: € 89,24
2021: € 96,24
2022: € 95,54 (Ziezo / Zilveren Kruis)
Anderzorg ging tegen de 104 euro kosten dus ben gaan rondshoppen. Alleen fysio gehad dit jaar (4x) en dat gaat ongezien direct naar ze toe dus klaar.

Weer fysio 6 behandelingen (lichte scoliose rug/fanatieker sporten). Heb wel de volledige ziekenhuiskeuze gepakt. Maar in plaats van meer ga ik iets minder betalen (alles wordt duurder, tis me best zeg..) en hoop ik verder 0,0 van ze nodig te hebben ;)

[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 30-11-2021 14:32 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpaceOdyssey
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 13:22
Pro tip voor de ADHD’ers die een centje willen besparen:
DSW en de Regenboog Apotheek hebben ook voor 2022 weer een contract samen. Door die constructie kun je langwerkende medicatie volledig vergoed krijgen.

Dit valt dan elke 2-3 weken in de brievenbus. Best handig!
Zorgverzekeraars van DSW (DSW, StadHolland, inTwente, SZVK) vergoeden in 2022 de apotheekbereide ADHD-medicatie van Regenboog Apotheek volledig uit het basispakket.

• Methylfenidaat retard (langwerkend)
• Dexamfetamine (kortwerkend) en dexamfetamine retard (langwerkend)
• DEXmethylfenidaat (kortwerkend) en DEXmethylfenidaat retard (langwerkend)
Excel sheet met vergoedingen 2022

Hele tekst uit de jaarlijkse e-mail:
https://justpaste.it/9ocil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:28

Oekol

waka waka hey hey

Vorig jaar was dit zilveren kruis 2 sterren, die zou ik als in jou was ook even vergelijken met eventuele anderen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpod
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
kent iemand de vergelijkingssite "geld.nl"?

Daar krijg je een bol cadeaubon van 20 euro bij afsluiten. Weet niet hoe betrouwbaar het is, had er nog niet van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
wimpod schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:43:
kent iemand de vergelijkingssite "geld.nl"?

Daar krijg je een bol cadeaubon van 20 euro bij afsluiten. Weet niet hoe betrouwbaar het is, had er nog niet van gehoord.
Ik zou je door laten verwijzen naar Independer via CashbackXL, dan krijg je €17,50 van CashbackXL en een tandongevallenverzekering en €10 bol cadeaukaart van Independer.

Dat aanbod van geld.nl is waarschijnlijk ook wel betrouwbaar, zij krijgen namelijk geld voor een succesvolle doorverwijzing van een nieuw lid en geven jou dan een deel van deze vergoeding ( in vorm van een bol.com cadeaukaart )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:47
JohanNL schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:51:
[...]

Ik zou je door laten verwijzen naar Independer via CashbackXL, dan krijg je €17,50 van CashbackXL en een tandongevallenverzekering en €10 bol cadeaukaart van Independer.

Dat aanbod van geld.nl is waarschijnlijk ook wel betrouwbaar, zij krijgen namelijk geld voor een succesvolle doorverwijzing van een nieuw lid en geven jou dan een deel van deze vergoeding ( in vorm van een bol.com cadeaukaart )
Houd er wel rekening mee dat deze Bol.com cadeaubon van 10,- alleen te gebruiken is in de Independer gezondheidsshop die ze samen met Bol.com opgezet hebben. Vond het persoonlijk niet echt een geschikt aanbod, maar heb ook nog gebruik gemaakt van CashbackXL dus uiteindelijk toch weer prima uitgekomen dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thatanas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 17:40
henkebek schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:25:
[...]

Bedenk dat veel wordt gedekt uit de basisverzekering (zelfs zonder eigen risico) en dat die aanvullende verzekeringen behoorlijk prijzig zijn.

Wij waren met ziekenhuisbevalling uiteindelijk slechts 200 euro kwijt aan eigen bijdrage voor kraamzorg. Rest allemaal gedekt en dat met eigen risico op max en een "budgetpolis".
Dat is dan wel waarschijnlijk een bevalling geweest met medische indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carmenn87
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 28-12-2021
Goedemorgen,

Wellicht dat jullie me verder kunnen helpen.
Komend jaar ga ik nog al wat kwijt zijn aan de tandarts. Een bezoekje aan de Endodontoloog en het jaar daarop een kroon.

Nu ben ik alle verzekeringen aan het nazien om te kijken waar ik wijs aan doe, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Een 75% procent van 500 euro tandartsverzekering vergoed dan toch maximaal 400 euro? Of zie ik dit verkeerd? In sommige gevallen kun je het beter zelf betalen, maar volgens mij in mijn geval niet.
Gelukkig maken ze het makkelijk en is er weinig keuze ;). Is er iemand met soortgelijke behandelingen in het verschiet?

Bedankt alvast voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 09:09
carmenn87 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:59:

Een 75% procent van 500 euro tandartsverzekering vergoed dan toch maximaal 400 euro? Of zie ik dit verkeerd? In sommige gevallen kun je het beter zelf betalen, maar volgens mij in mijn geval niet.
Gelukkig maken ze het makkelijk en is er weinig keuze ;). Is er iemand met soortgelijke behandelingen in het verschiet?

Bedankt alvast voor het meedenken.
De verzekering vergoed 75% van elke ingediende factuur, maar ze betalen tot een maximum van 500 aan vergoeding.

Daar betaal je dan wel premie voor.

Dus maak twee sommetje op basis van je verwachte kosten en kijk wanneer je onderaan de streep het meest kwijt bent. Om geen verlies te draaien zullen je kosten meer moeten zijn dan <je jaarpremie>/0,75.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mdlaat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:43
Odeklontje schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:14:
[...]

Dit lijkt inderdaad tot nu toe de goedkoopste zorgverzekering van 2022 incl. €50 cashback is €1.000,24 (€83,36/maand). Gaan we nog onder de €1000 komen? :D
Dank voor de tip, laat ik er een tip aan toevoegen: de actie via cashbackxl eindigt 10 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
thatanas schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:59:
[...]
Dat is dan wel waarschijnlijk een bevalling geweest met medische indicatie.
Klopt, ter plaatse werd het een indicatie. Maar zelfs zonder die indicatie geloof ik dat we weinig hadden bespaard met een aanvullende verzekering. Van wat ik mij herinner kostten die verzekeringen die alles dekken zo'n 35-45 euro per maand extra per maand tov de budgetpolis. En als het dan uiteindelijk wel een indicatie wordt is het dus "weggegooid" geld. Er even van uitgaande dat je geen andere zorg gebruikt die in zo'n aanvullende verzekering zit (dingen als fysio en zo).

[ Voor 3% gewijzigd door henkebek op 07-12-2021 15:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerardHenninger
henkebek schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:45:
[...]
Klopt, ter plaatse werd het een indicatie. Maar zelfs zonder die indicatie geloof ik dat we weinig hadden bespaard met een aanvullende verzekering. Van wat ik mij herinner kostten die verzekeringen die alles dekken zo'n 40-45 euro per maand. En als het dan uiteindelijk wel een indicatie wordt is het dus "weggegooid" geld. Er even van uitgaande dat je geen andere zorg gebruikt die in zo'n aanvullende verzekering zit (dingen als fysio en zo).
Mwah, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Er zijn aanvullende verzekeringen die bij een bevalling in een ziekenhuis/geboortecentrum (ZONDER indicatie) je eigen bijdrage vergoeden boven de 230 euro. Het kan dan gaan om vergoedingen van 400 euro. Pak daarbij de vergoeding voor een kraampakket, borstkolf, zwangerschapscursus etc en je haalt die extra premie er makkelijk uit als zwangere vrouw.

Dit soort aanvullende verzekeringen zijn er voor 20 euro premie per maand, dus reken maar uit wat het je kan besparen.

Misschien niet nuttig in jouw situatie, maar voor dat stukje zekerheid en extra vergoedingen zou ik zeker 20 euro per maand over hebben. Maar je moet juist wel alle vergoedingen voor een zwangere vrouw meetellen, niet alleen het stukje bevalling.

[ Voor 4% gewijzigd door GerardHenninger op 07-12-2021 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thatanas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 17:40
henkebek schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:45:
[...]

Klopt, ter plaatse werd het een indicatie. Maar zelfs zonder die indicatie geloof ik dat we weinig hadden bespaard met een aanvullende verzekering.

Van wat ik mij herinner kostten die verzekeringen die alles dekken zo'n 35-45 euro per maand extra per maand tov de budgetpolis.
Eerder zo'n 40 euro per maand duurder.

Een ziekenhuisbevalling kost in 2022 ongeveer 370 euro eigen bijdrage. In combinatie met kraamzorg (eigen bijdrage 4,70 euro per uur maal uit mijn hoofd 40 uur = 190) zit je al snel op 560 euro. Ook vergeet je het kraampakket (40 a 50 euro voor een 'goed' kraampakket). Dat is dus al 600+ euro, waar de verzekering je 480 euro kost.

En dat is nog zonder de potentiële kosten die je maakt als je vrouw of kind meerdaags in het ziekenhuis blijft. n alle ongemakken die om de hoek kunnen komen kijken naar aanleiding van een bevalling. De 200 euro voor een lactatiekundige, de 100+ euro die je terugkrijgt voor de aanschaf van een (elektrische) kolf, fysio wegens bekkenbodeminstabiliteit, enfin, de hele handel.

Eigenlijk is het een no-brainer op het moment dat je vrouw al zwanger is en je wéét dat je vrouw in het ziekenhuis wil bevallen.

( Mijn vrouw is helaas nog steeds niet zwanger van de derde :( , dus ik ga mijn aanvullende verzekering pas uiterlijk 31 december 2021 vastleggen :+ Anders ga ik de gok wel nemen om het niet te verzekeren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardHenninger
thatanas schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:33:
[...]

( Mijn vrouw is helaas nog steeds niet zwanger van de derde :( , dus ik ga mijn aanvullende verzekering pas uiterlijk 31 december 2021 vastleggen :+ Anders ga ik de gok wel nemen om het niet te verzekeren).
Ik geloof dat we beide hetzelfde punt proberen te maken :)

Check bij je zorgverzekeraar of je jouw aanvullende verzekering niet mag wijzigen tot 1 februari, er zijn er een aantal die dat accepteren ;) Dan heb je een maandje extra speling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
thatanas schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:33:
[...]

Eerder zo'n 40 euro per maand duurder.

Een ziekenhuisbevalling kost in 2022 ongeveer 370 euro eigen bijdrage. In combinatie met kraamzorg (eigen bijdrage 4,70 euro per uur maal uit mijn hoofd 40 uur = 190) zit je al snel op 560 euro. Ook vergeet je het kraampakket (40 a 50 euro voor een 'goed' kraampakket). Dat is dus al 600+ euro, waar de verzekering je 480 euro kost.

En dat is nog zonder de potentiële kosten die je maakt als je vrouw of kind meerdaags in het ziekenhuis blijft. n alle ongemakken die om de hoek kunnen komen kijken naar aanleiding van een bevalling. De 200 euro voor een lactatiekundige, de 100+ euro die je terugkrijgt voor de aanschaf van een (elektrische) kolf, fysio wegens bekkenbodeminstabiliteit, enfin, de hele handel.

Eigenlijk is het een no-brainer op het moment dat je vrouw al zwanger is en je wéét dat je vrouw in het ziekenhuis wil bevallen.

Uiteraard hangt een en ander van je persoonlijke voorkeuren, risico-bereidheid en te verwachten zorggebruik af. In veel gevallen zal het zeker uit kunnen om je aanvullend te verzekeren, maar dus zeker niet altijd. Hier zou er 280 euro zijn betaald voor niet nodige zorg. Kraampakket zat er wel gewoon bij in, en was niet anders dan van de premiumlabels van dezelfde verzekeraar.

Zoals altijd geldt: bekijk en bereken voor je eigen situatie.

Veel oefenen en dan komt t vast goed met de derde. Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potverdikkie
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-09-2022
JohanNL schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:57:
@Loek92
Verder is Zorg en Zekerheid enkel de goedkoopste i.c.m. de cashback die je kunt krijgen via een cashbacksite zoals Cashbackxl en dan direct voor Zorg en Zekerheid kiest.
Dus geen Zorgkiezer of Independer, want die geven een stuk minder, alhoewel je dan wel weer een cadeau/ongevallenverzekering misloopt.
Het is een lokale verzekeraar (Leiden), iets om rekening mee te houden. Woon je ergens anders in NL dan lijkt het me dat de contracten met zorgverleners dun gezaaid zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:17
potverdikkie schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:43:
[...]

Het is een lokale verzekeraar (Leiden), iets om rekening mee te houden. Woon je ergens anders in NL dan lijkt het me dat de contracten met zorgverleners dun gezaaid zullen zijn.
Volgens mij klopt dat niet? Ik woon niet in Leiden maar volgens Independer worden 273 van 273 ziekenhuizen gedekt. Het ziekenhuis hier om de hoek wordt nog extra benoemd als gecontracteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potverdikkie
tweak_dude schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:23:
[...]

Volgens mij klopt dat niet? Ik woon niet in Leiden maar volgens Independer worden 273 van 273 ziekenhuizen gedekt. Het ziekenhuis hier om de hoek wordt nog extra benoemd als gecontracteerd.
Klopt, maar zorg bestaat uit meer dan ziekenhuizen alleen.
Ik kreeg de indruk dat ze met minder zorgverleners uit de buurt een contract hadden voor 2022, maar ik kan er naast zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door potverdikkie op 08-12-2021 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maertenr
  • Laatst online: 11-09 09:32
potverdikkie schreef op woensdag 8 december 2021 @ 01:31:
[...]

Klopt, maar zorg bestaat uit meer dan ziekenhuizen alleen.
Ik kreeg de indruk dat ze met minder zorgverleners uit de buurt een contract hadden voor 2022, maar ik kan er naast zitten.
Bij de Zorgzoeker van Zorg en Zekerheid komt het ziekenhuis in mijn stad helemaal niet naar voren, dat wekt niet de indruk dat alle ziekenhuizen vastgelegd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Ik wil overstappen naar een andere verzekeraar.
Nu ben ik onder behandeling bij een specialist en dat zal doorlopen naar volgend jaar.
Gaat dat goed komen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
Na jaren gewoon bij Anderzorg gezeten te hebben, prima premie bij 385 euro eigen risico, alle zorgaanbieders die ik nodig heb waren gecontracteerd en de service was altijd prima, gaat daar nu een einde aan komen. Mijn dochter van 9 moet volgend jaar een beugel, dus ben ik nu op zoek naar een verzekering die dat (deels) vergoed. Het is, zoals we allang weten, een enorm doolhof. Wensen:
- werelddekking voor spoedeisende hulp
- dekking voor orthodontie <18 jaar, uiteraard zo ruim mogelijk in verhouding tot de hoogte van de premie
- eigen risico 385 euro.

Heeft iemand een vergelijkbare zoektocht al gedaan en een verzekering op het oog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05:52
koksie schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:28:
Heeft iemand een vergelijkbare zoektocht al gedaan en een verzekering op het oog?
Moet je meestal niet een jaar of langer bij een verzekeraar zitten om recht te hebben op orthodontie voor je kind(eren)??

O, laat maar. Er zijn er ook zonder wachttijd: https://www.zorgwijzer.nl...tie-en-je-zorgverzekering

Maar dat is een overzicht van vorig jaar, dus je zal even op zoek gaan naar een nieuw overzicht :-).

De reden trouwens dat mijn vrouw een andere/duurdere zorgverzekeraar heeft dan ik, de kinderen staan op haar polis :). Tegen de tijd dat ze 8 zijn maar even een schatting vragen aan de tandarts en een jaartje ervoor al de verzekering afsluiten

[ Voor 46% gewijzigd door President op 08-12-2021 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
En je moet voor het duurste tandartspakket voor jezelf (of je partner) gaan.je kinderen profiteren daarvan mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:28

Dennis1812

Amateur prutser

TvanW schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:08:
Nu ben ik onder behandeling bij een specialist en dat zal doorlopen naar volgend jaar.
Ja dat gaat prima.
Heeft 0,0 invloed.
Ik ben al 20 jaar onder behandeling bij specialisten en de afgelopen 8 jaar overgestapt.
Soms factureren ze naar de oude verzekeraar die gewoon betaald. En soms naar de nieuwe die gewoon betaald.
E.e.a afhankelijk van je DBC datum en natuurlijk eigen risico.
Als factuurdatum na 1-1 ligt heb je nieuw eigen risico. Maar dat zou je ook hebben als je niet overstapt.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerardHenninger
kraanwagen schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:24:
En je moet voor het duurste tandartspakket voor jezelf (of je partner) gaan.je kinderen profiteren daarvan mee.
Je doelt waarschijnlijk op de vergoeding voor orthodontie. Check dit heel goed, want reguliere mondzorg voor kinderen zit in de basisverzekering, die hebben niets aan een aanvullende tandartsverzekering als daar geen orthodontie in zit.

Vaak zie je dat de vergoeding voor orthodontie in een normale aanvullende verzekering zit. Het kind krijgt deze dan inderdaad automatisch mee van de hoogst verzekerde ouder.

Maar controleer altijd heel goed wat je moet nemen voor je kind als je een beugelvergoeding nodig hebt, het hoeft dus niet uit een tandartsverzekering te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
GerardHenninger schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:16:
[...]

Je doelt waarschijnlijk op de vergoeding voor orthodontie. Check dit heel goed, want reguliere mondzorg voor kinderen zit in de basisverzekering, die hebben niets aan een aanvullende tandartsverzekering als daar geen orthodontie in zit.

Vaak zie je dat de vergoeding voor orthodontie in een normale aanvullende verzekering zit. Het kind krijgt deze dan inderdaad automatisch mee van de hoogst verzekerde ouder.

Maar controleer altijd heel goed wat je moet nemen voor je kind als je een beugelvergoeding nodig hebt, het hoeft dus niet uit een tandartsverzekering te komen.
Klopt, ik ben er vandaag eens wat ingedoken en het komt bij ~ de helft van de verzekeraars uit een aanvullende tandverzekering, bij de andere helft uit een aanvullende gewone verzekering. En veel verzekeraars hebben een jaar wachttijd, maar een aantal (VGZ, Unive, Ohra, etc.) niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerardHenninger
koksie schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:42:
[...]

Klopt, ik ben er vandaag eens wat ingedoken en het komt bij ~ de helft van de verzekeraars uit een aanvullende tandverzekering, bij de andere helft uit een aanvullende gewone verzekering. En veel verzekeraars hebben een jaar wachttijd, maar een aantal (VGZ, Unive, Ohra, etc.) niet.
Klopt, het wisselt per zorgverzekeraar.

Is die wachttijd vervelend, heb je de vergoeding volgend jaar meteen nodig voor je dochter?
Zo niet, kies dan een verzekering met een wachttijd, die vergoeding is vaak hoger zoals hierboven al werd aangegeven. De vergoeding is dan ook vaak eenmalig voor de duur van de verzekering (dus zolang je dochter de juiste aanvullende verzekering heeft)

Heb je zelf (of je partner) zorg nodig vanuit een aanvullende verzekering?
Kies dan voor een zorgverzekeraar waarbij orthodontie uit een aanvullende verzekering komt. Deze krijgt je dochter dan automatisch van jou/je partner en dan heb je er zelf ook nog iets aan (denk aan fysio, alternatieve geneeswijzen en dat soort vergoedingen die niet in een basisverzekering zitten).

Heb je zelf of je partner veel mondzorg nodig vanuit een aanvullende tandartsverzekering?
Kies dan een zorgverzekeraar waarbij orthodontie uit een tandartsverzekering vergoed wordt, dan heb je zelf ook iets aan die tandartsverzekering.

Tips:
- Vraag een begroting op bij de orthodontist als het mogelijk is, dan kan je iets gerichter zoeken.
- Laat bij de orthodontist achterwege welke vergoeding je krijgt via je zorgverzekeraar. Het komt regelmatig voor dat als jij zegt dat je 2000 euro vergoeding krijgt, dat de begroting dan ook rond de 1999 euro wordt ;)

Succes met zoeken in ieder geval en goed dat je ermee bezig bent. Veel ouders doen dit te laat of kiezen een dure tandartsverzekering terwijl ze een normale aanvullende verzekering hadden moeten kiezen voor een vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-09 15:54
Een specialist gaat je daar als persoon niet door weigeren op 1 januari. Mij lijkt ook dat jouw oude zorgverzekeraar declaraties zal doorverwijzen. Ik denk dat je hoogstens een vraagje van de balie kunt verwachten.

Cash is king.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
@TvanW Volgensmij moet je rekening houden met de beruchte ' Diagnose Behandel Combinatie ' of simpel gezegd DBC.
Dit is wel even leuk om je in te verdiepen, want het kan invloed hebben op je ER en dat de zorg dat je volgend jaar geleverd krijgt, dat die mogelijk nog wordt betaald uit dit jaar, ook als zijnde je dan nog verzekerd bent bij de zorgverzekering van dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:14
Pricewise is bijgewerkt met de zorgafspraken en geeft nu bij elke verzekeraar een percentage van keuzevrijheid weer, dat is wel een mooie manier om te vergelijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 09:09
Lopende behandeling binnen bestaande DBC: factuur gaat (of 'is gegaan') naar oude verzekeraar, en kan voor jou in 2022 alsnog resulteren in een factuur voor eigen risico van 2021 door vorige verzekeraar.
Voortzetting behandeling onder nieuwe DBC na 1-1: factuur gaat naar je neiuwe zorgverzekeraar, en komt ten laste van je 2022 eigen risico.

Samengevat: dit gaat - administrative cockups daargelaten - gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
dutchgio schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:36:
Pricewise is bijgewerkt met de zorgafspraken en geeft nu bij elke verzekeraar een percentage van keuzevrijheid weer, dat is wel een mooie manier om te vergelijken.
Op zich leuk, maar jammer dat je niet kunt kiezen op basis van welke criteria dat getoond worden. Het is nu ziekenhuizen-apothekers-fysio.
Nu boeit het mij eigenlijk echt niks bij welke apotheker ik mijn medicijnen moeten halen (wat al bijna nooit gebeurt). Naar welke klinieken je kunt vind ik veel relevanter en daar zit veel verschil tussen bij de verzekeraars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diedbase
mdlaat schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:55:
[...]

Dank voor de tip, laat ik er een tip aan toevoegen: de actie via cashbackxl eindigt 10 december.
Bedankt voor die tip, net aangevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 19:40
Zo, de verzekeringen voor 2022 weer afgesloten. Uit de basisverzekering gebruik ik hopelijk niks maar heb wel een aantal wensen voor het aanvullende pakket zoals reizigersvaccinaties en sportmedisch advies. Bij veel aanvullende verzekeringen zit dat er allemaal niet bij. Dus ik heb basis en aanvullend bij 2 verschillende verzekeraars.

Dit jaar is het weer een combinatie geworden:
  • Zorg en Zekerheid Zorg Gemak Polis = €1000,24 met €885,- ER, 1% korting jaarbetaling en €50,- cashback.
  • Zilveren Kruis Aanvullend* en Tand* = €219,19 met 1% korting jaarbetaling en collectiviteit van werkgever
Je moet dan bellen naar Zilveren Kruis om de aanvullende verzekering af te sluiten en je hebt dan nog steeds recht op collectiviteitskorting. Misschien heeft iemand hier wat aan bij het vergelijken :)

[ Voor 31% gewijzigd door Facepalm op 10-12-2021 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardHenninger
Facepalm schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:08:
Je moet dan bellen naar Zilveren Kruis om de verzekering af te sluiten en je hebt dan nog steeds recht op collectiviteitskorting.
Je doelt op een losse aanvullende verzekering, dat kan inderdaad niet via de website. Dat moet handmatig verwerkt worden.
  • Zorg en Zekerheid Zorg Gemak Polis = €1000,24 met €885,- ER, 1% korting jaarbetaling en €50,- cashback.
  • Zilveren Kruis Aanvullend* en Tand* = €219,19 met 1% korting jaarbetaling en collectiviteit van werkgever
Welkom bij Zilveren Kruis / Achmea ;)
Tips voor iedereen
Mocht je vragen hebben voor je/een zorgverzekeraar, neem dan VOOR de kerst contact op. Rond kerst gaat iedereen aan de eettafel met de familie bespreken wat de beste zorgverzekering is. Tussen kerst en oud&nieuw gaat dan iedereen met zorgverzekeringen bellen. Een wachttijd van 45 - 60 minuten is dan niet vreemd.

Gebruik ook eventueel de chat/Whatsapp functionaliteit van een zorgverzekeraar. Dan moet je misschien ook wachten, maar dan kan je tussen je werk door de vragen stellen.

Als je voor 1 januari je huidige zorgverzekering opzegt dan heb je tot 1 februari 2022 om een nieuwe keuze te maken. Misschien handig als je iets langer de tijd nodig hebt om na te denken. Je verzekering start dan wel met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2022.

Voordat je overstapt of iets wijzigt vraag jezelf dan ALTIJD af welke zorg je kan verwachten in 2022. Wellicht fysiotherapie omdat je veel sport. Misschien ben je in verwachting met je partner. Of misschien heb je teveel gesnoept met Sinterklaas en moet je veel naar de tandarts. Als je het antwoord weet op die vragen dan kan je gericht een keuze maken of een vraag stellen aan je zorgverzekeraar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdlaat
diedbase schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:42:
[...]

Bedankt voor die tip, net aangevraagd.
Hopelijk is bij jou wel de cashback van Zorg en Zekerheid geregistreerd. Bij mij niet n.l. :-(
Claim is ingediend, maar wordt pas na februari 2022 in behandeling genomen door Zorg en Zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
mdlaat schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:46:
[...]

Hopelijk is bij jou wel de cashback van Zorg en Zekerheid geregistreerd. Bij mij niet n.l. :-(
Claim is ingediend, maar wordt pas na februari 2022 in behandeling genomen door Zorg en Zekerheid.
Dat is gewoon een kwestie van wachten. Want jij hebt nu ook nog de bedenktijd en de mogelijkheid om ergens anders een verzekering af te sluiten. Na 1 feb. 2022 kan het dus niet meer en dan komt de cashback vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdlaat
Odeklontje schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:22:
[...]

Dat is gewoon een kwestie van wachten. Want jij hebt nu ook nog de bedenktijd en de mogelijkheid om ergens anders een verzekering af te sluiten. Na 1 feb. 2022 kan het dus niet meer en dan komt de cashback vanzelf.
Niet helemaal. Na 10 minuten had in ieder geval de registratie van de cashback moeten komen. De goedkeuring laat dan inderdaad op zich wachten.

In mijn geval is zelfs die registratie niet gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weetikwel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09-09 14:45
[...]

Bij mij is het gisteren goed gegaan: binnen half uurtje is de cashback bevestigd. Heb wel goed opgelet of alle cookies juist staan en incognito venster van Chrome gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Facepalm schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:08:
Zo, de verzekeringen voor 2022 weer afgesloten. Uit de basisverzekering gebruik ik hopelijk niks maar heb wel een aantal wensen voor het aanvullende pakket zoals reizigersvaccinaties en sportmedisch advies. Bij veel aanvullende verzekeringen zit dat er allemaal niet bij. Dus ik heb basis en aanvullend bij 2 verschillende verzekeraars.

Je moet dan bellen naar Zilveren Kruis om de aanvullende verzekering af te sluiten en je hebt dan nog steeds recht op collectiviteitskorting. Misschien heeft iemand hier wat aan bij het vergelijken :)
Univé Aanvullend Goed is voor tien euro per maand ook wel een mooie aanvullende verzekering die los is af te sluiten (telefonisch of per chat). Iets duurder dan Zilveren kruis 1 ster aanvullend, maar ook net iets uitgebreider.

En Zilveren Kruis Tand Basis is een goede optie voor een simpele, losse tandartsverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek92
[...]

Same.
Niks te zien bij Cashbackxl. Claim ingediend en inderdaad bericht gekregen dat ze er na februari op terugkomen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-09 22:36
Hier 2 keer een nieuwe polis bij Zorg en Zekerheid aangevraagd (voor mij en partner apart) met zo'n 10 minuten ertussen. De eerste cashback is wel geregistreerd, maar de tweede niet 8)7
Maak me overigens geen zorgen over de cashback. Zou niet weten waarom die tweede afgekeurd zou worden, aangezien ik ze meteen achter elkaar aangevraagd heb zonder andere websites te bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Tommert38 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:49:
Hier 2 keer een nieuwe polis bij Zorg en Zekerheid aangevraagd (voor mij en partner apart) met zo'n 10 minuten ertussen. De eerste cashback is wel geregistreerd, maar de tweede niet 8)7
Maak me overigens geen zorgen over de cashback. Zou niet weten waarom die tweede afgekeurd zou worden, aangezien ik ze meteen achter elkaar aangevraagd heb zonder andere websites te bezoeken.
'' Als je meerdere polissen afsluit, dien je voor elke aanvraag via onze site door te klikken. ''

Dit wel gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-09 22:36
@JohanNL Jazeker, ik heb de voorwaarden uiteraard eerst doorgelezen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
TexMex schreef op zondag 21 november 2021 @ 01:29:
@Joosie200 @JohanNL

Dit zijn wat mij betreft de enige drie tandartsverzekeringen voor de kleinverbruiker die nog enigszins aantrekkelijk zijn. (Of eventueel ZorgCompact Plus van Interpolis en AV-Gemak van Zorg en Zekerheid als je er nog wat niet tand-gerelateerde dekkingen bij wilt).

[...]
Dank voor je post! Gisteren op de valreep gaan vergelijken i.v.m. die 50 euro cashback bij zorg en zekerheid. Hun basisverzekering werd daardoor wel heel aantrekkelijk. Twijfelde nog over een AV pakket en hierdoor was het makkelijk(er) vergelijken.

Ben uiteindelijk voor de AV-Gemak polis van Zorg en Zekerheid gegaan, want die biedt mijns inziens verrassend veel voor 13,75 euro p/m. Kost zo'n 70 euro per jaar extra t.o.v. die goedkope tandmodules, maar trek daar de standaard kosten (lenzen) per jaar vanaf en dan heb je voor ~30 euro extra tandarts dekking (ZK) of extra's als fysio (CZ). Scheelt ook weer wat gedoe met los afsluiten.

Nu dus voor 102,60 p/m (max ER); Minus de 50 euro cashback ~98,43 p/m (max ER)
- Zorg en Zekerheid Gemak (alle ziekenhuizen, hoewel nog niet overal een contract mee...)
- Zorg en Zekerheid AV-Gemak (75% tot 250 tand, 40 euro lenzen, 9 fysio, tandongeval tot 10k)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Let er dus ook op dat er nooit een 100% garantie is dat je zo'n cashback uitgekeerd krijgt, helaas.
Dat ze er nu *ineens* mee stoppen maakt de kans van slagen ook niet bepaald groter.
Tommert38 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:01:
@JohanNL Jazeker, ik heb de voorwaarden uiteraard eerst doorgelezen ;)
Maar wel beide via hetzelfde CashbackXL account afgesloten neem ik aan, daar ligt mogelijk de crux.
Kan overigens ook aan IP adres en bestaande cookies liggen.
Mogelijk is er nog een '' verborgen voorwaarde '' of staat het affiliate netwerk waarmee de cashback site samenwerkt zo ingesteld dat er bij de desbetreffende aanbieder slechts 1 keer wordt vergoed per IP of uniek account bijvoorbeeld.
Per IP/account per uur komt ook nog wel eens voor.
In dit geval wellicht ook wel maximaal 1 keer per adres/rekeningnummer ( wat je bij de verzekeraar hebt opgegeven )

In ieder geval zou ik een claim indienen, maar je kunt ook het zekere voor het onzekere nemen en de verzekering van je partner annuleren en dan opnieuw afsluiten via Independer.
Dat met claims gaat namelijk vaak '' uit goede wil '' van de adverteerder/affiliate netwerk en wil dus best wel eens mislukken, ook al heb je je echt aan alle voorwaarden gehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diedbase
[...]

Let er op dat voor cashbackxl tracking cookies en dergelijke geactiveerd moeten zijn. In safari heb ik hiervoor 'voorkom cross-site tracking' en adblocker uitgeschakeld. Op CBXL is ook een checker om te zien of je browser goed is ingesteld. Bij mij is de cashback van Zorg en Zekerheid in ieder geval goed geregistreerd. Hopelijk komt het nog goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdlaat
diedbase schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:50:
[...]

Let er op dat voor cashbackxl tracking cookies en dergelijke geactiveerd moeten zijn. In safari heb ik hiervoor 'voorkom cross-site tracking' en adblocker uitgeschakeld. Op CBXL is ook een checker om te zien of je browser goed is ingesteld.
Klopt, dat had ik vooraf ook geregeld en op hun site met succes gecontroleerd, maar dat is blijkbaar nog geen garantie. Met de zorgverzekering vorig jaar (bij Jaaah) ging het wel in één keer goed. Nu maar afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
JohanNL schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:52:
Let er dus ook op dat er nooit een 100% garantie is dat je zo'n cashback uitgekeerd krijgt, helaas.
Dat ze er nu *ineens* mee stoppen maakt de kans van slagen ook niet bepaald groter.

[..]
Mwa, zal zo'n vaart niet lopen. Gok dat het budget gewoon op was. Je moet alleen (heel) veel geduld hebben voor het goedgekeurd wordt.

Voor wat betreft het registreren van cashbacks: gebruik een aparte (chromium) browser zonder extensies. In mijn geval Edge, komt die eindelijk ook eens van pas ;) Gaat met elke aankoop goed tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danlord
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-10-2023
Cashbackxl voor zorg en zekerheid werk vanaf nu niet meer, was dus net te laat met afsluiten. zonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potverdikkie
Danlord schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:11:
Cashbackxl voor zorg en zekerheid werk vanaf nu niet meer, was dus net te laat met afsluiten. zonde!
Via cashbackxl naar Independer krijg je 17,50 CB. En een tandongevallen verzekering plus bol.com kaart twv 10 euro. Ook niet slecht, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
potverdikkie schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:53:
[...]

Via cashbackxl naar Independer krijg je 17,50 CB. En een tandongevallen verzekering plus bol.com kaart twv 10 euro. Ook niet slecht, toch? :)
Precies en dan kun je ook kiezen voor ZK ( als jouw ziekenhuis erbij zit voor niet spoedeisende hulp ) en FBTO die een paar euro duurder is, maar volgens Independer wel de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft, aldus Independer zelf bij enkel basisverzekering met max ER.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:32
Voor de mensen die bij Just (CZ) gaan/blijven en de premie dit jaar nog vooruit willen betalen:
Goedemiddag. Goed dat je het navraagt. Zo krijg je duidelijkheid. Je mag de jaarpremie zelf naar ons overmaken vanaf 19 december 2021 tot en met 23 december 2021 onder vermelding van jouw relatienummer en ‘Jaarpremie Zorgverzekering 2022’ naar NL85 INGB 0668 3390 63 ten name van CZ Zorgverzekeringen.
Ter verificatie: hier kun je het IBAN nummer ook vinden: https://www.cz.nl/service-en-contact/rekeningnummer-cz
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste