[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 251 Laatste
Acties:
  • 938.199 views

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Dikke tech is inmiddels weer dunne tech :X

UberLurker Departement #GG.

Verwijderd

Kijk wel uit hoor, het gaat slechts om een vermoeden van mijn kant. Er is in de chat vaker om een Binance listing gevraagd en er werd niets bevestigd. Dit was met Coinbase idem.

Mocht het zo zijn dan is het natuurlijk leuk USDT scheppen.

Mocht het niet zo zijn dan zie ik deze ponzi munt wel terugzakken naar 25 cent over tijd.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:38

4x2

lộn xộn quá

Fuck it, ellende blijft de afgrond in gaan, ik heb alles verkocht, kon net een lambo betalen van wat er nog overbleef, tabee, ik ga wel gewoon werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AR3pdYS2SprA5EeHLcc_JN8V-Cg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vF0qaCBdSQ9Mo46O43Th2pIF.jpg?f=fotoalbum_large

leeg

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:28

WhySoSerious

Be the change.

Wat een Bartje weer.

Maniepulaasie...

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:36
WhySoSerious schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:42:
Wat een Bartje weer.

Maniepulaasie...
F*ck die munten. Lekker F1 kijken.

Zero.

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-01 15:33

NeoflexNL

Forever young

Waar is dat exchange manipulatie tegeltje?

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Dit is een bullish Bartje gelukkig (vooralsnog)

[ Voor 17% gewijzigd door enomiss op 13-11-2021 20:01 ]

https://opensea.io/seaart

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:28

WhySoSerious

Be the change.

Pelox schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:44:
[...]

F*ck die munten. Lekker F1 kijken.
Ook maniepulaasie.

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:57

resusaapje

h less

twit schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:52:
[...]

Je hebt met name BTC en ETH in je portfolio. Dat wordt hier over het algemeen als een gezonde basis gezien ja. Ik heb (veel) slechtere beginners portfolios voorbij zien komen. RAMP is voor mij onbekend / lijkt een random alt maar daar zit je ook maar met een klein bedrag in.
Ik hebbum ook. $RAMP is geen ramp. Is bij mij nu x2 gegaan en ik verkoop hem pas bij $17. Scheelt natuurlijk dat ik er niet zoveel van heb :)
Ondertussen lekker staken tegen 12%, helemaal leuk

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• Chaes
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-01 18:57

Chaes

#HODL

Pelox schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:03:
[...]

Helaas hebben we geen Bruna hier..

[Afbeelding]
Wtf haha is dit echt of een troll?

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-01 10:49
enomiss schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:54:
Dit is een bullish Bartje gelukkig (vooralsnog)
Oprechte vraag. Ik had gedacht dat de 64k niet houden niet heel positief is. Wat maakt het een bullish bartje? :)

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-01 13:09
twit schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:22:
[...]

Oprechte vraag. Ik had gedacht dat de 64k niet houden niet heel positief is. Wat maakt het een bullish bartje? :)
Hopium

• enomiss
twit schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:22:
[...]

Als hij minder gezakt dan gestegen is
Omgekeerd is bearish

[ Voor 3% gewijzigd door enomiss op 13-11-2021 20:29 ]

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
Als je het mij vraagt is het laatste wat je moet doen gaan minen. Als ik zo rond kijk dan is de snelste terugverientijd zo'n jaar. Dan moet je in acht nemen wat bitcoin doet in een jaar. Waarschijnlijk kan je beter bitcoin van je geld kopen. Vorig jaar is bitcoin vier keer over de kop gegaan. Ik denk dat er geen een mining operatie op de wereld rendabel is, als je het vergelijkt met het als het geld in bitcoin was gestopt.

[ Voor 29% gewijzigd door ArtPhil-Flower op 13-11-2021 20:46 ]

God morks in wysterious ways.

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:38
ArtPhil-Flower schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:37:
Als je het mij vraagt is het laatste wat je moet doen gaan minen. Als ik zo rond kijk dan is de snelste terugverientijd zo'n jaar. Dan moet je in acht nemen wat bitcoin doet in een jaar. Waarschijnlijk kan je beter bitcoin van je geld kopen. Vorig jaar is bitcoin vier keer over de kop gegaan. Ik denk dat er geen een mining operatie op de wereld rendabel is, als je het vergelijkt met het als het geld in bitcoin was gestopt.
Ik ben sinds 7,5 maand aan het minen met m'n RTX 3080 en heb er inmiddels 2250 dollar mee verdient. Ik heb de kaart gekocht voor 790 euro en kan de kaart waarschijnlijk nog prima voor dezelfde prijs verkopen.

Totale investering is dan ook eigenlijk alleen stroomkosten, ongeveer 262,5 euro, laten we het afronden op 300 dollar.

Voor mij iig rendabel genoeg dat ik vorige week nog een RTX 3070 erbij heb gekocht ;)

• enomiss
https://crowdloan.parallel.fi/#/auction/polkadot

Hier krijg je nog meer rewards. Beetje lame, had al Acala en zo gedaan, en nu is dit opeens mogelijk.

Hieronder de reactie nadat ik erover klaagde. Doe er je voordeel mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qTZFvYD-R7BXtZh1ax-uSGQeMLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5c4C24HpBTmi0OLQFaePoL7q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nvhJOE6sFg8nCGcTrWMF5wpfDNY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6IZzsMJUEYASUYDfdo2TV2sT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 74% gewijzigd door enomiss op 13-11-2021 21:00 ]

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-12-2025

Blaim

Cashback kroket

Nopheros schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:52:
[...]

Ik ben sinds 7,5 maand aan het minen met m'n RTX 3080 en heb er inmiddels 2250 dollar mee verdient. Ik heb de kaart gekocht voor 790 euro en kan de kaart waarschijnlijk nog prima voor dezelfde prijs verkopen.

Totale investering is dan ook eigenlijk alleen stroomkosten, ongeveer 262,5 euro, laten we het afronden op 300 dollar.

Voor mij iig rendabel genoeg dat ik vorige week nog een RTX 3070 erbij heb gekocht ;)
Heb je ook zonnepanelen? Jouw situatie is bijna gelijk aan de mijne. Toen ik m'n RTX 3080 had gekocht ben ik een maand later begonnen met minen, sinds april nu. En m'n oude 1070 die ik eigenlijk op marktplaats wilde zetten, heb ik een maand daarna ook aan het werk gezet.

Tot nog toe, dus zo'n 7 maanden aan het minen met twee kaarten, is de netto winst ongeveer 1000 dollar. Maar dat komt vooral omdat ik dus zonnepanelen heb. O-) Ik heb een jaar contract voor vaste energie prijzen die in maart volgend jaar verloopt. Dan ga ik ook meteen even uitrekenen of het dan nog steeds zo interessant is als nu.

De BTC die ik er mee heb verdiend heb ik in een aparte wallet weg gezet waar al m'n long HODLs in staan en zal ik niet snel verkopen, ongeacht of ik m'n prijs of profit targets raak.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:53
Wat is eigenlijk het makkelijkste om te minen? ik ben niet makkelijk in instellen en dergelijke, ik bezit wel een prima pc met AMD Radeon RX 5700 XT

ik wil best wat gaan minen, maar hoeft niet 24/7 dus alleen minen als ik niet game bijvoorbeeld? want tegelijk zal vast de pc traag worden. ik begrijp dat je ook coins zoals Doge/RVN/DGB kan minen namelijk.

of is het wel verstandig om 24/7 te gaan minen? ik bezit geen zonnepanelen, maar die komen er wel (volgend jaar)

[ Voor 55% gewijzigd door Kol Nedra op 13-11-2021 21:10 ]

nothing stops this train

• Nopheros
Blaim schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:03:
[...]

Heb je ook zonnepanelen? Jouw situatie is bijna gelijk aan de mijne. Toen ik m'n RTX 3080 had gekocht ben ik een maand later begonnen met minen, sinds april nu. En m'n oude 1070 die ik eigenlijk op marktplaats wilde zetten, heb ik een maand daarna ook aan het werk gezet.

Tot nog toe, dus zo'n 7 maanden aan het minen met twee kaarten, is de netto winst ongeveer 1000 dollar. Maar dat komt vooral omdat ik dus zonnepanelen heb. O-) Ik heb een jaar contract voor vaste energie prijzen die in maart volgend jaar verloopt. Dan ga ik ook meteen even uitrekenen of het dan nog steeds zo interessant is als nu.

De BTC die ik er mee heb verdiend heb ik in een aparte wallet weg gezet waar al m'n long HODLs in staan en zal ik niet snel verkopen, ongeacht of ik m'n prijs of profit targets raak.
Nee ik heb geen zonnepanelen, misschien is dat ook de reden dat ik je niet helemaal volg. Waarom heb je minder winst omdat je zonnepanelen hebt?

En inderdaad, de btc die ik daar mee verdien gaan bij mij ook een kluis in en komen daar de volgende 5 jaar ook niet meer uit.

• ArtPhil-Flower
Als ik kijk wat een 3070 kost dan is dat 1000 euro. Opbrengsten volgens nicehash: 104,64 euro de maand. Terugverdientijd ongeveer 10 maanden. Verwachte winst op investering in bitcoin, gebaseerd op afgelopen 10 maanden: 400%.

Bovendien komt eth2.0 dichter en dichter bij.

[ Voor 9% gewijzigd door ArtPhil-Flower op 13-11-2021 21:11 ]

• Nopheros
ArtPhil-Flower schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:09:
Als ik kijk wat een 3070 kost dan is dat 1000 euro. Opbrengsten volgens nicehash: 104,64 euro de maand. Terugverdientijd ongeveer 10 maanden. Verwachte winst op investering in bitcoin, gebaseerd op afgelopen 10 maanden: 400%.
Moet je wel de juiste kaart kopen inderdaad, anders schiet het niet op.

Ik heb een Nvidia RTX 3070 Founders Edition gekocht voor 525 euro, nieuw uit de winkel.

Waarde van de kaart: tussen de 800 en 1000 euro.
Opbrengst is inderdaad rond de 100 á 110 euro per maand.

Is voor mij simpelweg een manier om wat extra BTC te krijgen zonder er nog meer spaargeld in te stoppen. Je kunt wel makkelijk zeggen bitcoin gaat nog x4 maar dat weet natuurlijk niemand ;)

• enomiss
Kol Nedra schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:06:
Wat is eigenlijk het makkelijkste om te minen? ik ben niet makkelijk in instellen en dergelijke, ik bezit wel een prima pc met AMD Radeon RX 5700 XT

ik wil best wat gaan minen, maar hoeft niet 24/7 dus alleen minen als ik niet game bijvoorbeeld? want tegelijk zal vast de pc traag worden. ik begrijp dat je ook coins zoals Doge/RVN/DGB kan minen namelijk.

of is het wel verstandig om 24/7 te gaan minen? ik bezit geen zonnepanelen, maar die komen er wel (volgend jaar)
Nicehash denk ik.

• ArtPhil-Flower
Nopheros schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:11:
[...]

Ik heb een Nvidia RTX 3070 Founders Edition gekocht voor 525 euro, nieuw uit de winkel.

Is voor mij simpelweg een manier om wat extra BTC te krijgen zonder er nog meer spaargeld in te stoppen. Je kunt wel makkelijk zeggen bitcoin gaat nog x4 maar dat weet natuurlijk niemand ;)
Op tweakers begint ie tweedehands op 1250.

• Nopheros
ArtPhil-Flower schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:13:
[...]

Ik geloof je maar dat zijn wel vrij asociale prijzen natuurlijk. Maar mooi om te horen dat m'n kaart nog meer waard is :P

@Kol Nedra Zoals @enomiss aangeeft is dat idd nicehash. De software kan de kaart zelfs automatisch voor je instellen indien je dat wilt.

[ Voor 19% gewijzigd door Nopheros op 13-11-2021 21:15 ]

• ArtPhil-Flower
Nopheros schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:11:
[...]

Minen is een beetje een hedge voor als bitcoin niet genoeg omhoog gaat.

• YES
  • Laatst online: 21:22

YES

Moderator General Chat
ArtPhil-Flower schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:13:
[...]

Het is momenteel nog altijd huilen met de pet op wat betreft GPU's inderdaad. Ik heb het geluk gehad bij zo'n AMD drop een 6800XT voor de adviesprijs van AMD zelf te kunnen kopen.

Ik ga ook maar eens kijken naar nicehash :)

• enomiss
Nopheros schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:14:
[...]

Ik geloof je maar dat zijn wel vrij asociale prijzen natuurlijk. Maar mooi om te horen dat m'n kaart nog meer waard is :P

@Kol Nedra Zoals @enomiss aangeeft is dat idd nicehash. De software kan de kaart zelfs automatisch voor je instellen indien je dat wilt.
Ik heb in het begin even Nicehash gebruikt. Nu over op T-Rex en Binance pool. Heb niet het idee dat de opbrengsten beter zijn geworden. Ik ben nog niet zo lang bezig met mining.

[ Voor 3% gewijzigd door enomiss op 13-11-2021 21:20 ]

• Kol Nedra
[...]

ik zal eens kijken hoe het werkt, of misschien weet jij een goede instruction video erover op Youtube?

edit: ik kijk nu hiernaar:
YouTube: Nicehash - Beginners guide to Mining Bitcoin

[ Voor 14% gewijzigd door Kol Nedra op 13-11-2021 21:22 ]

nothing stops this train

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Ik ben een absolute noob vwt mining. Ik zie op een webshop dat een rig van ca. € 13.000,- een netto opbrengst (na aftrek stroomverbruik) van 20 euro per dag heeft. Dat is gauw gerekend ongeveer 60% per jaar?

Wat is hier het addertje? Los van de volatiliteit van hetgeen je mined natuurlijk..

Hoe lang gaat zo'n ding bijvoorbeeld mee?

Ik vind de techniek wel interessant, en heb het dak helemaal vol met zonnepanelen hier.

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
YES schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:15:
[...]

Het is momenteel nog altijd huilen met de pet op wat betreft GPU's inderdaad. Ik heb het geluk gehad bij zo'n AMD drop een 6800XT voor de adviesprijs van AMD zelf te kunnen kopen.

Ik heb mijn nieuwe 6800 via amd met kleine bijbetaling kunnen upgraden naar een 6800 XT. Draait prima 24/7 sinds april op ethermine en zo hodl ik niet enkel bitcoin maar ook eth. Met 9 zonnepanelen op het dak zijn de stroomkosten prima te doen gezien de prijsontwikkeling van eth tussen mei en nu.

• Nopheros
@Kol Nedra Als je een 3080 of hoger hebt zul je de thermal pads moeten vervangen, instructies genoeg op youtube.

Instructies over nicehash staan in principe op hun eigen site maar dat is eigenlijk bijna niet nodig. Download the quick miner, druk op start en go. Daarna zul je ff moeten kijken wat de beste instellingen zijn of je gebruikt de voor geprogrammeerde instellingen van nicehash, die zijn best goed.

@enomiss Nicehash vraagt wel een fee maar die is laag. Ik heb geen idee wat andere miners vragen maar ik dacht dat nicehash altijd een van de duurdere was (ook al is de fee nog steeds erg laag). Nicehash werkt voor mij erg simpel en goed vandaar dat een kleine fee mij verder ook niet uitmaakt.

Het is bijna niet mogelijk om te vergelijken waar je de beste opbrengst hebt omdat een dag later de opbrengsten alweer anders zijn. Dan zou je 2 systemen tegelijker tijd moeten draaien en kijken of er verschil in zit.

[ Voor 5% gewijzigd door Nopheros op 13-11-2021 21:25 ]

• YES

YES

Moderator General Chat
Joosie200 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:23:
[...]

Ik heb mijn nieuwe 6800 via amd met kleine bijbetaling kunnen upgraden naar een 6800 XT. Draait prima 24/7 sinds april op ethermine en zo hodl ik niet enkel bitcoin maar ook eth. Met 9 zonnepanelen op het dak zijn de stroomkosten prima te doen gezien de prijsontwikkeling van eth tussen mei en nu.
De paar zonnepaneeltjes die de aannemer verplicht op ons dak moest leggen (ivm ecopunten of zo die ze voor Europese normen moeten behalen), zijn me van een potje baggerkwaliteit, Chinese rommel, met een omvormer die wifi heeft dat zo lek als een mandje is, ik heb hem maar niet in mijn netwerk opgenomen.

Toch maar eens kijken naar meer en andere panelen/omvormer.

• BootjeVaren
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-01 11:11
YES schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:15:
[...]

Heb jij meer geluk dan mij. Laatste weken dan ook niet meer geprobeerd. Misschien probeer ik in december wel nog eens. Ik heb het er niet voor over om 1k voor een gpu te betalen.

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
NeoflexNL schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:22:
Ik ben een absolute noob vwt mining. Ik zie op een webshop dat een rig van ca. € 13.000,- een netto opbrengst (na aftrek stroomverbruik) van 20 euro per dag heeft. Dat is gauw gerekend ongeveer 60% per jaar?

Wat is hier het addertje? Los van de volatiliteit van hetgeen je mined natuurlijk..

Ik vind de techniek wel interessant, en heb het dak helemaal vol met zonnepanelen hier.
Oprecht geen idee. Wat ik weet is dat het moeilijk is om aan een goede miner te komen. Omdat hij dag en nacht aan zal staan, geeft hij veel warmte en moet dus goed gekoeld worden en produceert ook veel herrie.
Wat ik ook begreep is dat de levensduur zo'n 2 a 4 jaar voor een miner is, maar het ligt ook aan het merk want andere doen er langer mee. En uiteraard goed onderhouden.

Dit is overigens voor een Bitcoin miner. Er is andere hardware nodig voor een andere coin, zoals Ethereum of Hellium.

[ Voor 6% gewijzigd door Qunix op 13-11-2021 21:28 ]

• Blaim

Blaim

Cashback kroket

Nopheros schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:06:
[...]

Nee ik heb geen zonnepanelen, misschien is dat ook de reden dat ik je niet helemaal volg. Waarom heb je minder winst omdat je zonnepanelen hebt?

En inderdaad, de btc die ik daar mee verdien gaan bij mij ook een kluis in en komen daar de volgende 5 jaar ook niet meer uit.
Hehe ja dat heb ik te vaag opgeschreven. Ik heb juist wat méér winst, ik schat met het verbruik vs. winst dat ik anders maar 800 dollar aan winst had. Ik game namelijk ook nog af en toe tussendoor en dan is het verbruik echt niet altijd evenveel als tijdens het minen.. :z

Bijkomend voordeel voor de aankomende winter voor mij is dat mijn zolder geen CV heeft maar wel goed geïsoleerd is en daar staan mijn mining PC's dus daar hoef ik geen (straal)kacheltje voor aan te zetten.

Wat meer ontopic: volgende week 70k??

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:05

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

YES schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:26:
[...]

De paar zonnepaneeltjes die de aannemer verplicht op ons dak moest leggen (ivm ecopunten of zo die ze voor Europese normen moeten behalen), zijn me van een potje baggerkwaliteit, Chinese rommel, met een omvormer die wifi heeft dat zo lek als een mandje is, ik heb hem maar niet in mijn netwerk opgenomen.

Toch maar eens kijken naar meer en andere panelen/omvormer.
Op welke zijde liggen je panelen? De mijne liggen op de noorderzijde, 70% rendement is het maximum zomers, swinters is het een lachtertje, 10 a 15% rendement _O-

• YES

YES

Moderator General Chat
BootjeVaren schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:27:
[...]

Heb jij meer geluk dan mij. Laatste weken dan ook niet meer geprobeerd. Misschien probeer ik in december wel nog eens. Ik heb het er niet voor over om 1k voor een gpu te betalen.
Het is mij gelukt in de tijd voordat ze met die wachtrij begonnen, met wat scripts en trucs en heel veel geluk. Daarna kwam die wachtrij, maar toen was ik al voorzien :)

• enomiss
Nopheros schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:24:
@Kol Nedra Als je een 3080 of hoger hebt zul je de thermal pads moeten vervangen, instructies genoeg op youtube.

Instructies over nicehash staan in principe op hun eigen site maar dat is eigenlijk bijna niet nodig. Download the quick miner, druk op start en go. Daarna zul je ff moeten kijken wat de beste instellingen zijn of je gebruikt de voor geprogrammeerde instellingen van nicehash, die zijn best goed.

@enomiss Nicehash vraagt wel een fee maar die is laag. Ik heb geen idee wat andere miners vragen maar ik dacht dat nicehash altijd een van de duurdere was (ook al is de fee nog steeds erg laag). Nicehash werkt voor mij erg simpel en goed vandaar dat een kleine fee mij verder ook niet uitmaakt.

Het is bijna niet mogelijk om te vergelijken waar je de beste opbrengst hebt omdat een dag later de opbrengsten alweer anders zijn. Dan zou je 2 systemen tegelijker tijd moeten draaien en kijken of er verschil in zit.
Exact. Dit zit me dus ook dwars. Vergelijken is bijna onmogelijk.

Ongelooflijk die prijzen van videokaarten...
Ik heb vlak na introductie deze RTX 3070 kunnen scoren voor 667 euro, naderhand nog 110 euro op terug gekregen omdat ik een beetje last had van coil whine. Nu nooit meer last van. Kan bijna niet geloven dat ik deze nu nog met winst zou kunnen verkopen. Normaal is je hardware een week later al de helft waard lol.

Maar je zal dan wel eerlijk moeten vermelden dat je er mee gemined hebt. Dat zou ik tenminste doen. Ben benieuwd of er dan nog net zoveel voor betaald wordt.

• YES

YES

Moderator General Chat
Xqlus1ve schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:29:
[...]

Op welke zijde liggen je panelen? De mijne liggen op de noorderzijde, 70% rendement is het maximum zomers, swinters is het een lachtertje, 10 a 15% rendement _O-
Volgens mij oost/zuidoost.. Maar als ik bereken wat ik met dat aantal panelen daar gemiddeld zou moeten kunnen krijgen aan opbrengst begin ik bijna te lachen en daarna te huilen over wat die zwartgeverfde stukken karton op mijn dak doen :')

• ArtPhil-Flower

Die zonnepanelen gaan misschien 10% van de stroomkosten voor hun rekening nemen.

• twit
YES schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:34:
[...]

Volgens mij oost/zuidoost.. Maar als ik bereken wat ik met dat aantal panelen daar gemiddeld zou moeten kunnen krijgen aan opbrengst begin ik bijna te lachen en daarna te huilen over wat die zwartgeverfde stukken karton op mijn dak doen :')
Haha ik ken het. Hier ook bij de nieuwbouw " gekregen" (2 stuks ook echt.. ) om wss net 1 energie categorie hoger te scoren. Kan het verbruik of performance niet eens inzien. Had vorig jaar een whopping 160kWh (in een jaar ja.. ) terug weten te leveren zag ik. En dat met 2 panelen op het zuiden op volgens mij een dak met prima hellingshoek..

Kortom. Zodra er wat take profit levels in zicht komen voor btc of eth denk ik dat ik hetzelfde ga doen als jij. Er af met die troep en kwaliteit er op. Ik rijd sinds een paar maanden ook een EV en die lust ook 80 kWh als je hem even vol"tankt" . Zou toch prettig zijn dat dat gewoon gratis van het dak komt.

Sorry Taro. Mijn volgende post zal weer 100% ontopic zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door twit op 13-11-2021 21:37 ]

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

ArtPhil-Flower schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:34:
[...]

Die zonnepanelen gaan misschien 10% van de stroomkosten voor hun rekening nemen.
Hmm, wel 64 panelen dus dat is echt een flink dak vol. Die panelen is alleen maar de extra winst, ging me meer over die 60% rendement (die je dus obv de stroomkosten van het net al maakt).

• ArtPhil-Flower
NeoflexNL schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:37:
[...]

Hmm, wel 64 panelen dus dat is echt een flink dak vol. Die panelen is alleen maar de extra winst, ging me meer over die 60% rendement (die je dus obv de stroomkosten van het net al maakt).
Oh om 1 of andere reden dacht ik dat je er 9 had. Dan heb je 70% van de stroomkosten eruit. Dan ga je volgens mijn berekening naar de 100% rendement.

[ Voor 6% gewijzigd door ArtPhil-Flower op 13-11-2021 21:45 ]

Verwijderd

Hier in Spanje zie je vrijwel geen zonnepanelen bij mensen thuis. Het begint dit jaar pas een beetje te leven (je moest hiervoor belasting betalen, omdat energieleveranciers anders niks aan je konder verdienen na hun investeringen in het net 🤦🏼)
Wel lekker om daarmee het zwembad water in de zomer te koelen 😅😎

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:05

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:41:
Hier in Spanje zie je vrijwel geen zonnepanelen bij mensen thuis. Het begint dit jaar pas een beetje te leven (je moest hiervoor belasting betalen, omdat energieleveranciers anders niks aan je konder verdienen na hun investeringen in het net 🤦🏼)
Wel lekker om daarmee het zwembad water in de zomer te koelen 😅😎
Ponzi!

• YES

YES

Moderator General Chat
twit schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:36:
[...]

Haha ik ken het. Hier ook bij de nieuwbouw " gekregen" (2 stuks ook echt.. ) om wss net 1 energie categorie hoger te scoren. Kan het verbruik of performance niet eens inzien. Had vorig jaar een whopping 160kWh (in een jaar ja.. ) terug weten te leveren zag ik. En dat met 2 panelen op het zuiden op volgens mij een dak met prima hellingshoek..

Kortom. Zodra er wat take profit levels in zicht komen voor btc of eth denk ik dat ik hetzelfde ga doen als jij. Er af met die troep en kwaliteit er op. Ik rijd sinds een paar maanden ook een EV en die lust ook 80 kWh als je hem even vol"tankt" . Zou toch prettig zijn dat dat gewoon gratis van het dak komt.

Sorry Taro. Mijn volgende post zal weer 100% ontopic zijn.
Haha, ik vroeg nog aan die aannemer of meer panelen ook mogelijk was tegen meerprijs. "Nee absoluut niet, het is een hoop gedoe voor ons" :')

Sowieso hebben wij nu een vet goed geïsoleerd huis, vloerverwarming op zowel begane grond als eerste verdieping maar géén warmtepomp, terwijl dat ideaal zou zijn. Met die stijgende prijzen van gas en elektra, de gigantische huizenprijzen waardoor ik nog niet snel zie gebeuren dat we gaan verhuizen, denk ik nog wel na over aanschaf van nieuwe panelen én een warmtepomp. Helemaal neutraal hoeft het niet te zijn en ik hoef ook niet volledig van het gas af, maar het zou wel een leuke maandelijkse besparing kunnen opleveren.

Moet BTC wel ff moonen inderdaad, dan kan je het (deels) financieren met 'gratis' geld :+

• Kol Nedra
[...]

Nicehash ziet er idd makkelijk uit, dus ik ga hem instellen en kijken hoe het verloopt, thx d:)b

nothing stops this train

• Nopheros
YES schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:45:
[...]

Haha, ik vroeg nog aan die aannemer of meer panelen ook mogelijk was tegen meerprijs. "Nee absoluut niet, het is een hoop gedoe voor ons" :')

Sowieso hebben wij nu een vet goed geïsoleerd huis, vloerverwarming op zowel begane grond als eerste verdieping maar géén warmtepomp, terwijl dat ideaal zou zijn. Met die stijgende prijzen van gas en elektra, de gigantische huizenprijzen waardoor ik nog niet snel zie gebeuren dat we gaan verhuizen, denk ik nog wel na over aanschaf van nieuwe panelen én een warmtepomp. Helemaal neutraal hoeft het niet te zijn en ik hoef ook niet volledig van het gas af, maar het zou wel een leuke maandelijkse besparing kunnen opleveren.

Moet BTC wel ff moonen inderdaad, dan kan je het (deels) financieren met 'gratis' geld :+
Je kunt ook elektrisch verwarmen met airco's, heb je helemaal geen warmtepomp meer nodig en kun je in de zomer overal koelen. Maar we gaan wat offtopic volgens mij.

Moon.

• twit
Nopheros schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:48:
[...]

Je kunt ook elektrisch verwarmen met airco's, heb je helemaal geen warmtepomp meer nodig en kun je in de zomer overal koelen. Maar we gaan wat offtopic volgens mij.

Moon.
Yes. Net een mooi $200+ candle op de 3m BTC/USDT. We gaan weer to the moon (en ontopic ) 8)

en krijgt @enomiss toch gelijk dat deze bart die niet helemaal terug naar zijn begin afzakte misshcien nog wat moois gaat brengen de rest van de avond.

[ Voor 16% gewijzigd door twit op 13-11-2021 21:51 ]

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Zijn er hier ICO-liefhebbers? Ik wil ook eens meedoen aan een ICO. Ik ken de risico's, maar high risk high gain zullen we maar zeggen. Zijn diverse sites voor om te bepalen welke er betrouwbaar zijn, maar ironisch genoeg vertrouw ik die websites niet.

Is er bijvoorbeeld een community die "hunt" naar opkomende ICO's die potentie hebben? Dank!

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

• YES

YES

Moderator General Chat
Nopheros schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:48:
[...]

Moon.
Ja maar daar kan je, denk ik, niet het water in je vloerverwarming mee verwarmen? Dat is namelijk de grootste factor in gas verstoken bij ons ;)

We raken inderdaad wat offtopic, al schurken minen, stroom, duurzaamheid allemaal wel een beetje tegen crypto/BTC aan. Blijft wel interessant hoor. Het zijn ook vaak wel de dingen waar mensen in investeren met hun crypto gains volgens mij.

• YES

YES

Moderator General Chat
El_Bandito schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:53:
Zijn er hier ICO-liefhebbers? Ik wil ook eens meedoen aan een ICO. Ik ken de risico's, maar high risk high gain zullen we maar zeggen. Zijn diverse sites voor om te bepalen welke er betrouwbaar zijn, maar ironisch genoeg vertrouw ik die websites niet.

Is er bijvoorbeeld een community die "hunt" naar opkomende ICO's die potentie hebben? Dank!
Die laatste vraag kan ik niet beantwoorden, geen flauw idee of er zoiets is.

@Ali Baba 1001 heeft het vandaag/vanavond nog over een ICO gehad waar ie aan mee wilde doen, misschien even zoeken wat hij ook alweer te melden had?

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-01 13:40
Bitcoin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dEsH56HA2U9cv_sSv78RYzqoSbA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/8oJrFwmJl9kvdldyIAlxAsyi.gif?f=user_large

• Kol Nedra
Zo bijna alles ingesteld, CPU laat ik uitstaan en alleen GPU ga ik gebruiken, Status: Benchmarking, als dit gedaan is kijk ik naar welke de beste keuzes zijn en dan begint het minen als ik het goed begrijp :*)

nothing stops this train

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-01 13:40

Ik heb m’n rig vorige maand verkocht. Er zit een difficulty bomb aan te komen bij ETH, waardoor de opbrengsten flink zullen teruglopen. In dat licht heb ik besloten om de boel vast te verkopen voor de prijs van videokaarten gaat instorten. Hou hier rekening mee, je terugverdientijd is maar kort. Oorspronkelijk zou de upgrade in december plaats vinden, inmiddels is de verwachting juni 2022. Daarnaast loopt m’n energiecontract volgende maand af waardoor de kwh-prijs omhoog gaat, en ‘helaas’ slurpt de Tesla het zonnepanelen overschot al op.

• Kol Nedra
spannend hoor, ik ben aan het minen nu :*)

wat hier staat is het goed?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KdNM3tiuF5ZHjHyBY5SyirNeEuk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZiKh2DafsItDzaKG8kMVu8zu.jpg?f=user_large

$3.78 per dag, thoughts?

alle tips zijn welkom

nothing stops this train

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:36
Kol Nedra schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:22:

[Afbeelding]

$3.78 per dag, thoughts?

alle tips zijn welkom
Ik heb het ook eens geprobeerd met nicehash maar dan moet ik mijn virusscanner etc compleet uitschakelen.. toen maar besloten om het niet te doen..

Ik het trouwens geen idee om een blackfriday factory pc aanbieding te pakken ipv een losse gpu? Voor iets van 1000 euro heb je dan een complete pc incl een 3070 bijvoorbeeld. Die kan je dan dedicated laten minen.

Zero.

• YES

YES

Moderator General Chat

[Afbeelding]

$3.78 per dag, thoughts?

alle tips zijn welkom
Welke GPU heb je? Ik heb ongeveer tegelijk met jou de boel geïnstalleerd en had bijna exact dezelfde dagopbrengst :D

• Kol Nedra
YES schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:27:
[...]

Welke GPU heb je? Ik heb ongeveer tegelijk met jou de boel geïnstalleerd en had bijna exact dezelfde dagopbrengst :D
nu zegt het $4.92 ^^
mijn GPU is AMD Radeon RX 5700 XT

nothing stops this train

• El_Bandito

[Afbeelding]

$3.78 per dag, thoughts?

alle tips zijn welkom
Welke GPU heb je? Ziet er verder niet raar uit, maar zoveel is er ook niet te zien.

Zo ziet de mijne eruit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zSO28ld2rJtBvaUpvLfg4ZHvEnw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nHq7QrSjtgQz9uRqDurgZyU5.jpg?f=fotoalbum_large

• El_Bandito
Kol Nedra schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:29:
[...]

nu zegt het $4.92 ^^
Is wel een nette opbrengst. Heb je hem overclocked?

• YES

YES

Moderator General Chat
Kol Nedra schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:29:
[...]

nu zegt het $4.92 ^^
Ik had er Cities Skylines nog bij naast draaien, wilde alleen ff kijken of het werkt. Ga morgen opnieuw benchmarken :)
Ik heb dus een 6800 XT, had voorheen dezelfde als jij hebt maar die heb ik voor smerig veel geld verkocht aan een miner :+

• Kol Nedra
El_Bandito schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:31:
[...]

nee alles standaard, ik ben een noob met pc's ^^
toen ik een pc ging kopen heb ik wel een vriend gevraagd om welke dingen ik moest kopen. daarna saampjes de pc in elkaar gezet (vooral hij, maar leuke ervaring)

nothing stops this train

• Blaim

Blaim

Cashback kroket

El_Bandito schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:31:
[...]

Dit. Laat 'm even 24-48 uur draaien zonder overclock op de basis settings, dan weet je ook wat je gemiddelde opbrengsten over die periode zijn. Ga daarna je kaart Googlen + Nicehash overclock om de meest gangbare overclock snelheden te vinden. Zet die instellingen er in en ga dan nog eens dezelfde periode minen, temps in de gaten houden en de opbrengsten vergelijken.

De meeste OC settings laten je kaart op een betere stroomverbruik / mining hash power verhouding draaien. Dus het loont bijna altijd de moeite om dit te doen, tenzij je een waardeloos geventileerde computer case hebt of een gare versie van je videokaart koeler.

Edit: zo ziet het er bij mijn rigs uit atm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-eKpK9plJFj2BQaPVR6pouGmzqI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Hggowmqgfha3XZd4mtHFlqdM.png?f=fotoalbum_large

De 3080 draait een lichte OC, de 1070 draait op stock en mag wel wat warmer worden want die kaart kan ik enigzins missen.

[ Voor 24% gewijzigd door Blaim op 13-11-2021 22:40 ]

• Kol Nedra
Blaim schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:34:
[...]

Dit. Laat 'm even 24-48 uur draaien zonder overclock op de basis settings, dan weet je ook wat je gemiddelde opbrengsten over die periode zijn. Ga daarna je kaart Googlen + Nicehash overclock om de meest gangbare overclock snelheden te vinden. Zet die instellingen er in en ga dan nog eens dezelfde periode minen, temps in de gaten houden en de opbrengsten vergelijken.

De meeste OC settings laten je kaart op een betere stroomverbruik / mining hash power verhouding draaien. Dus het loont bijna altijd de moeite om dit te doen, tenzij je een waardeloos geventileerde computer case hebt of een gare versie van je videokaart koeler.
ik kijk eerst even hoe alles werkt idd, maar valt eigenlijk allemaal wel mee.
Was eerst ook toen ik met DeFi ging beginnen, maar je moet het gewoon doen en dan zie je dat het wel mee valt.....
waar moet ik opletten met temperatuur, ik zie dat ie 71 graden is, wat volgens mij prima is toch. ook is de pc nog prima stil, opbrengst veranderd continue, toenet profit per 24hour €5.20 en nu €3.39.
ik laat hem wel aanstaan, ook straks als ik naar bed ga. bedankt voor het sharen van nicehash, is eigenlijk niet zo moeilijk dat minen :*)

nothing stops this train

• El_Bandito
YES schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:55:
[...]

Die laatste vraag kan ik niet beantwoorden, geen flauw idee of er zoiets is.

@Ali Baba 1001 heeft het vandaag/vanavond nog over een ICO gehad waar ie aan mee wilde doen, misschien even zoeken wat hij ook alweer te melden had?
Thanks, heb hem een DM gestuurd! :)

• Blaim

Blaim

Cashback kroket

Kol Nedra schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:41:
[...]

Was eerst ook toen ik met DeFi ging beginnen, maar je moet het gewoon doen en dan zie je dat het wel mee valt.....
waar moet ik opletten met temperatuur, ik zie dat ie 71 graden is, wat volgens mij prima is toch. ook is de pc nog prima stil, opbrengst veranderd continue, toenet profit per 24hour €5.20 en nu €3.39.
ik laat hem wel aanstaan, ook straks als ik naar bed ga. bedankt voor het sharen van nicehash, is eigenlijk niet zo moeilijk dat minen :*)
Yep, easy as shit met Nicehash. Zoals al eerder gemeld zijn de fees misschien 1-2% hoger maar als beginner is het verder ideaal in gebruik. Je kunt over een tijdje dus altijd nog overwegen een set-up zoals Enomiss in te zetten.

Voor je temps gaat het bij de laatste generaties van kaarten meer om de temp van het geheugen van je kaart dan van de GPU chip zelf. Wat de meest gangbare ranges zijn kan je denk ik met wat Googlen snel genoeg vinden icm nicehash termen.

Verwijderd

El_Bandito schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:53:
ICO. Ik ken de risico's, maar high risk high gain zullen we maar zeggen. Zijn diverse sites voor om te bepalen welke er betrouwbaar zijn, maar ironisch genoeg vertrouw ik die websites niet.
Een paar jaar geleden was hier ook iemand actief om hun Nederlandse Ico te promoten. Die deden iets met een tag om een merk product van echt te kunnen onderscheiden. Nooit meer iets van gehoord natuurlijk na hun cash in.
Maar toen ben ik eens gaan kijken naar die sites, waar ze als heel betrouwbaar stonden. Zelf aanmelden als toekomstig Ico bedrijf. En daar moest je dus gewoon betalen voor een positieve review, anders kreeg je een negatieve review. Dat zal nu niet heel anders zijn.

En anders komen wij gewoon met een slowchat Ico, dikke tech en nft's, je weet toch, iedereen rijk. Ik start frontpage 4.0 alvast voor een website.

• resusaapje

resusaapje

h less

resusaapje schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:07:
[...]

Ik hebbum ook. $RAMP is geen ramp. Is bij mij nu x2 gegaan en ik verkoop hem pas bij $17. Scheelt natuurlijk dat ik er niet zoveel van heb :)
Ondertussen lekker staken tegen 12%, helemaal leuk
Oh nice, ik noem 'm, en hij gaat +20%. Dank jullie wel voor de follow-up na mijn shill :>

Enige die nog beter ging was NuCypher die even +70% en nu op 40% staat. Helaas heb ik die grote bag nét daarvoor verkocht. Maar dat was al na x10 dus ik ben toch niet ongelukkig :X

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• ArtPhil-Flower
Scypt minen. Goed idee?

• YES

YES

Moderator General Chat
Mooi driehoekje aan het maken, vannacht wordt denk ik wel een keer richting gekozen, geen idee welke kant op overigens.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y-i_YEScPdZ06hXU1hNMvDqyuo4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AKK1WHnXlK6mfgyGv6sNed37.png?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Voor de Nicehash miners: let wel dat Nicehash gewoon een hashbroker is die jouw hashpower als het ware verkoopt aan iemand die hashpower wil huren.

Dat betekend dus dat je van alles kunt minen.

Nu maakt dat voor je rewards natuurlijk niets uit, vaak heb je bij Nicehash wel een leuke profitability.

Maar als je naast alleen opbrengsten ook een bepaald netwerk wilt steunen, noem bijv. Ethereum, dat doe je dus niet via Nicehash. Wie weet verhuurt Nicehash je hashpower wel aan Graig Wright om BSV te minen.

Wellicht handig om te weten. ;)

Wel leuk dat er zoveel mensen hier mee bezig zijn, ik heb ook al een tijdje interesse om er iets mee te gaan doen. Momenteel zijn we bezig om op korte termijn zonnepanelen te laten installeren en zodra die liggen ga ik me er wat meer in verdiepen. :)

• Bumpy_NL
Kol Nedra schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:41:
[...]

Mijn rx580 heeft juist een underclocked GPU en overclocked geheugen. Daarbij een undervolt waardoor het systeem veel efficiënter werkt. De juiste settings (opzoeken) is super nuttig. Bij mij ging de hashrate met bijna 50% omhoog en het verbruik ging omlaag. Er zijn volgens mij ook kaarten die je eigenlijk mishandelt als je ze op standaard instellingen laat minen. Welke dat zo zijn weet ik niet.

• YES

YES

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:32:
Voor de Nicehash miners: let wel dat Nicehash gewoon een hashbroker is die jouw hashpower als het ware verkoopt aan iemand die hashpower wil huren.

Dat betekend dus dat je van alles kunt minen.

Nu maakt dat voor je rewards natuurlijk niets uit, vaak heb je bij Nicehash wel een leuke profitability.

Maar als je naast alleen opbrengsten ook een bepaald netwerk wilt steunen, noem bijv. Ethereum, dat doe je dus niet via Nicehash. Wie weet verhuurt Nicehash je hashpower wel aan Graig Wright om BSV te minen.

Wellicht handig om te weten. ;)

Wel leuk dat er zoveel mensen hier mee bezig zijn, ik heb ook al een tijdje interesse om er iets mee te gaan doen. Momenteel zijn we bezig om op korte termijn zonnepanelen te laten installeren en zodra die liggen ga ik me er wat meer in verdiepen. :)
Ja ik wil wel goede projecten steu... Ach nee ik wil gains, dus ik verhoer mijn GPU straks gewoon fijn aan Nicehash, misschien als ik me er ooit meer in verdiep dat ik het dan anders ga aanpakken :)

Verwijderd

YES schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:34:
[...]

Ja ik wil wel goede projecten steu... Ach nee ik wil gains, dus ik verhoer mijn GPU straks gewoon fijn aan Nicehash, misschien als ik me er ooit meer in verdiep dat ik het dan anders ga aanpakken :)
Daar gaat het uiteindelijk toch om, profitability. Dat Nicehash je dan uitbetaald in Bitcoin is gewoon een mooie bijkomst. ;)

• YES

YES

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:36:
[...]

Daar gaat het uiteindelijk toch om, profitability. Dat Nicehash je dan uitbetaald in Bitcoin is gewoon een mooie bijkomst. ;)
Ik wil er sats mee verdienen inderdaad, dus dan is dit mooi zo. Mocht ik er genoeg verstand van hebben dan wil ik nog wel eens kijken om van Nicehash af te stappen, het is echter wel super simpel gemaakt door ze, en ook dat verdient wel wat credits wellicht :)

• Kol Nedra
temperatuurtje is ook prima, ik heb nu lekker warme voetjes :+
bijna net zo warm als gamen op ultra settings ^^

[ Voor 28% gewijzigd door Kol Nedra op 13-11-2021 23:43 ]

nothing stops this train

• Bumpy_NL
Nu we nog kunnen salderen maakt het weinig uit voor je rendement van het minen of je zonnepanelen hebt zolang je niet meer opwekt dan je verbruikt. Als je een overschot hebt dan moet het dit wel meenemen in je berekening.

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Acidrain schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:50:
@JDx

Ach om die zelfde reden kwam ik niet door de Proof of address heen op Binance, die nu opeens wel op completed staat na een maand na allemaal decline mailtjes...

Mocht ik ooit kinderen krijgen is de roepnaam het zelfde als de eerste doopnaam of een verbastering van de eerste doopnaam.. de 2de doopnaam is altijd gezeik..
Ja had ook een collega die gewoon Kees of Piet ofzo heette, maar eigenlijk Hendrikus ofzo, maar zijn post en alles komt op Kees Achternaam zeg maar, dus die kwam ook nergens door de KYC :9

Mij is het nu net op de valreep van de dag eindelijk gelukt, contact met allerlei chats die me niet verder hielpen, tig euro's verstuurd ter verificatie en eindelijk is alles gekoppeld, deze week maar echt proberen om rechtstreeks iets te kopen van internet van internetgeld en niet eerst via de Rabobank.

Want alles is de schuld van de Rabobank :O

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

• JDx

JDx

Ben ik ^

YES schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:42:
[...]

Ik wil er sats mee verdienen inderdaad, dus dan is dit mooi zo. Mocht ik er genoeg verstand van hebben dan wil ik nog wel eens kijken om van Nicehash af te stappen, het is echter wel super simpel gemaakt door ze, en ook dat verdient wel wat credits wellicht :)
Ik heb al zo vaak te horen gekregen ja Nicehash pakt dit en dat van je, meh, het is installeren en gaan.

En als je alles goed instelt (handmatige de hashrates en watts) en enkele algoritmes uit zet, doet ie alles voor je, switcht dag en nacht naar de juiste coins.

• resusaapje

resusaapje

h less

Bummer, ik dacht een tof parachain project te hebben gevonden in Sakura. Helaas reiken ze slechts max 200 SKU uit per KSM. Daarmee is de te behalen winst slechts 13% max en daarmee zelfs lager dan rechtstreeks KSM staken.

[ Voor 89% gewijzigd door resusaapje op 14-11-2021 11:29 ]

Verwijderd

Zie LTO pumpen.. daarnet echt een gigantisch koersverschil tussen kucoin en binance. 0,67 vs 0,51 heb ik gezien..

• Kol Nedra
ehm ik zie dat NiceHash ook een exchange is :+
dus als ik straks een leuk potje BTC heb kan ik hiermee ook gaan traden tegenover ETH pair (voor daytrading/swingtrading) :*)
Trust score ook een 8 (CoinGecko, dus een prima exchange server)
Heb je KYC nodig voor withrawen eigenlijk? naar de bank wellicht, maar bedoel naar een andere wallet....

[ Voor 5% gewijzigd door Kol Nedra op 14-11-2021 00:08 ]

nothing stops this train

• El_Bandito
Wie kan mij helpen met het volgende? Ik vind het Holoride project interessant. 26 november gaat hun Ride token in de public sale. Ik wil daar graag aan mee doen. In de volgende handleiding is te lezen hoe je meedoet: https://medium.com/holori...ar-launchpad-5e3ae80210ee

Ik bezit op dit moment geen enkele EGLD. Begrijp ik het goed als ik mee wil doen 1 EGLD moet kopen en die moet staken en daarnaast in het bezit moet zijn van EGLD dat 200 dollar waard is, dus nu ca. 0.6 EGLD? Dus 1,6 EGLD kopen.

En als je gekochte lot niet winnend is, heb je dan ook geen Ride token? Thanks!

[ Voor 6% gewijzigd door El_Bandito op 14-11-2021 00:09 ]

• El_Bandito
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:04:

En anders komen wij gewoon met een slowchat Ico, dikke tech en nft's, je weet toch, iedereen rijk. Ik start frontpage 4.0 alvast voor een website.
Ben je nou sarcastisch? :P

Ik vind een ICO slowchat best een goed idee, eigenlijk 8)

• YES

YES

Moderator General Chat
resusaapje schreef op zondag 14 november 2021 @ 00:02:
In het kader van teruggeven aan de gemeenschap en omdat ik hier ook diverse tips heb gekregen, wil ik dit potentiële pareltje met jullie delen.

We kijken nu met velen naar de Polkadot parachains, maar die van zusterproject Kusama gaan ook gewoon door. Whitepapers lezen ben ik nog niet aan toe, maar spreadsheetjes vullen kan ik wel.
Nu struikelde ik over Sakura. Een zusje van het wellicht bekendere Clover Finance. Clover kwam hier eerder langs vanwege de lucratieve ICO op Coinlist.
Sakura biedt 200.000.000 van de 1.000.000.000 tokens aan bij de parachain veiling. Da's 20% en alvast niet slecht. De interesse is niet zo hoog, waar ik niet echt een reden voor kan vinden, behalve dat het helemaal ondergesneeuwd wordt door Clover zelf. Dat betekent echter dat je op dit moment nog meer dan 14.000 SKU tokens voor je ene KSM krijgt. Da's 14.000 * $0,29 = $4.000. 28% daarvan wordt meteen bij live-gang vrijgegeven, dus da's $1.100 die je meteen kan verpatsen.
Tenslotte is je ingezette KSM niet volledig weg, want je krijgt tijdens de locking periode sKSM bij wijze van token token (lol) om alsnog lekkere kusama dingetjes te kunnen blijven doen (waarschijnlijk binnen het Clover platform)

Helaas is deze fase van de veiling bijna voorbij, en hebben twee andere projecten meer KSM dan SKU voor deze ronde, dus zullen we moeten wachten tot eind november om zinnig te kunnen investeren.

Ben benieuwd naar jullie inzichten. Zie ik iets over het hoofd? Is er betere stuff om in te investeren?
Hoe lang loopt die fase nog? Ik heb nu geen zin om er nog naar te gaan zitten kijken maar het klinkt inderdaad best aantrekkelijk!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Nano heeft sinds vandaag officieel hun currency symbol wereldkundig gemaakt en ik vind dit toch wel erg tof om te zien hoe het team dit voor elkaar weet te krijgen door gewoon simpelweg door te bouwen en te staan waarvoor ze staan, geen hype of smart contracts, speculaties, meme. Gewoon digitale betalingen zonder fee, overal ter wereld.

Nieuwe NANO ticker straks op de exchanges: XNO

Currency symbol: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/69rRxyCDPAI2-10LxhoBGYcyh3g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/klVExwGEvgUhrlzwBcS85gDB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://xno.nano.org/images/xno_currencies.gif

Ik hou van deze community :) door Nano ben ik me gaan verdiepen in cryptos en Bitcoin. En ik zie Nano als een munt die je moet gebruiken ipv behouden als store of value, toekomst zal het uitwijzen wat overleeft maar ik vind het toch vet om te zien wat de Nano Foundation aan het bouwen is.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• enomiss
In het kader van teruggeven aan de gemeenschap en omdat ik hier ook diverse tips heb gekregen, wil ik dit potentiële pareltje met jullie delen.

We kijken nu met velen naar de Polkadot parachains, maar die van zusterproject Kusama gaan ook gewoon door. Whitepapers lezen ben ik nog niet aan toe, maar spreadsheetjes vullen kan ik wel.
Nu struikelde ik over Sakura. Een zusje van het wellicht bekendere Clover Finance. Clover kwam hier eerder langs vanwege de lucratieve ICO op Coinlist.
Sakura biedt 200.000.000 van de 1.000.000.000 tokens aan bij de parachain veiling. Da's 20% en alvast niet slecht. De interesse is niet zo hoog, waar ik niet echt een reden voor kan vinden, behalve dat het helemaal ondergesneeuwd wordt door Clover zelf. Dat betekent echter dat je op dit moment nog meer dan 14.000 SKU tokens voor je ene KSM krijgt. Da's 14.000 * $0,29 = $4.000. 28% daarvan wordt meteen bij live-gang vrijgegeven, dus da's $1.100 die je meteen kan verpatsen.
Tenslotte is je ingezette KSM niet volledig weg, want je krijgt tijdens de locking periode sKSM bij wijze van token token (lol) om alsnog lekkere kusama dingetjes te kunnen blijven doen (waarschijnlijk binnen het Clover platform)

Helaas is deze fase van de veiling bijna voorbij, en hebben twee andere projecten meer KSM dan SKU voor deze ronde, dus zullen we moeten wachten tot eind november om zinnig te kunnen investeren.

Ben benieuwd naar jullie inzichten. Zie ik iets over het hoofd? Is er betere stuff om in te investeren?
Waar haal je die prijs vandaan? Dit is een crowdloan die nog loopt, sinds wanneer zijn daar prijzen van bekend?

• resusaapje

resusaapje

h less

YES schreef op zondag 14 november 2021 @ 00:13:
[...]

Hoe lang loopt die fase nog? Ik heb nu geen zin om er nog naar te gaan zitten kijken maar het klinkt inderdaad best aantrekkelijk!
De huidige AUCTIONS #12-15:
#12: Oct 25 - Nov 1 winnaar Bit.Country Pioneer
#13: Nov 1 - Nov 8 winnaar Picasso
#14: Nov 8 - Nov 15 verwacht Quartz
#15: Nov 15 - Nov 22 verwacht Genshiro

Tussen AUCTIONS #6-11 en AUCTIONS #12-15 zaten 12 dagen, dus wellicht dat veiling #16 (die Sakura naar mijn inschatting gaat winnen) rond 1 december begint

• resusaapje

resusaapje

h less

El_Bandito schreef op zondag 14 november 2021 @ 00:08:
[...]

Ben je nou sarcastisch? :P

Ik vind een ICO slowchat best een goed idee, eigenlijk 8)
Je bedoelt een slowchat ICO denk ik?

Want de ICO slowchat is hier https://gathering.tweaker...ist_messages/1826811/last

;)

[ Voor 3% gewijzigd door resusaapje op 14-11-2021 00:19 ]

• resusaapje

resusaapje

h less

enomiss schreef op zondag 14 november 2021 @ 00:16:
[...]

Waar haal je die prijs vandaan? Dit is een crowdloan die nog loopt, sinds wanneer zijn daar prijzen van bekend?
Vele tokens/coins zijn al gewoon op de markt hoor.

Let me google that for you:
https://coinmarketcap.com/currencies/sakura/

• JDx

JDx

Ben ik ^

Kol Nedra schreef op zondag 14 november 2021 @ 00:05:
ehm ik zie dat NiceHash ook een exchange is :+
dus als ik straks een leuk potje BTC heb kan ik hiermee ook gaan traden tegenover ETH pair (voor daytrading/swingtrading) :*)
Trust score ook een 8 (CoinGecko, dus een prima exchange server)
Heb je KYC nodig voor withrawen eigenlijk? naar de bank wellicht, maar bedoel naar een andere wallet....
Alles is tegenwoordig een exchange, zelfs op Revolut, wat in de basis een prepaid CC service was volgens mij, maar inmiddels een volwaardige bank, je kan er zelfs mee betalen in NL via iDeal (staat gewoon tussen de banken Rabobank en ABN enzo).

Op de app kan je je geld zo omgooien naar BTC of wat dan ook en terug.

Het zijn eigenlijk alleen de Nederlandse banken die nog geen exchanges zijn volgens mij.

Tot nu toe deed ik altijd free withdraw naar linked Coinbase en dan vanaf daar verder spelen, maar het kan gewoon naar elk BTC adres, of andere coin. Voor withdraw naar een bank moet je KYC doen ja, want anders activeren ze je EUR wallet niet.

[ Voor 10% gewijzigd door JDx op 14-11-2021 00:26 ]

• enomiss
Is er betere stuff om in te investeren?
Het loont om bij KSM en DOT crowdloans om aan elk project mee te doen met een referral programma. Ik heb gemerkt dat ik vaak nog meer rewards van refs kreeg dan van mijn eigen inleg. Je kan de minimale inleg doen waardoor je dus weinig risico loopt. Een gek hoeft je ref maar te gebruiken en 100.000 DOT in te leggen, en je krijgt daar X procent van afh van het project. Echt sick. Wel kans dat je ref rewards pas later uitgekeerd worden afh van het project.

• resusaapje

resusaapje

h less

enomiss schreef op zondag 14 november 2021 @ 00:27:
[...]

Het loont om bij KSM en DOT crowdloans om aan elk project mee te doen met een referral programma. Ik heb gemerkt dat ik vaak nog meer rewards van refs kreeg dan van mijn eigen inleg. Je kan de minimale inleg doen waardoor je dus weinig risico loopt. Een gek hoeft je ref maar te gebruiken en 100.000 DOT in te leggen, en je krijgt daar X procent van afh van het project. Echt sick. Wel kans dat je ref rewards pas later uitgekeerd worden afh van het project.
Interessant! Maar ja, ik heb niemand in mijn omgeving om referals mee te delen. Ik heb zelfs één vriend die faliekant tegen ponzi schemes is :)

Hoe deel jij ze?

• Dimentrix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-01 20:41
resusaapje schreef op zondag 14 november 2021 @ 00:30:
[...]

Interessant! Maar ja, ik heb niemand in mijn omgeving om referals mee te delen. Ik heb zelfs één vriend die faliekant tegen ponzi schemes is :)

Hoe deel jij ze?
Ik zit ook in verschillende projecten die dit soort systemen hebben, zoals pulsemoon wat opgericht is door nederlanders. Ik deel de referals via verschillende telegram groepen en zo krijg ik veel meer. Mijn vrienden geloven ook helaas niet in crypto, krijgen ze ooit wel spijt van :) Crypto is here to stay

• enomiss
resusaapje schreef op zondag 14 november 2021 @ 00:30:
[...]

Hoe deel jij ze?
Elke Discord heeft van het desbetreffende project wel een ref shill kanaal. Daar kun je ze zo vaak mogelijk per dag neerplanten. Tegenwoordig zit er vaak een timer op, max om het uur. Voor Acala en Astar probeer ik het een aantal keer per dag te doen als ik er aan denk. Voor Acala hebben 4 mensen mijn ref tot heden gebruikt. Voor Astar weet ik het niet, want dat is (nog) niet in te zien. Dat wordt een verassing. Om een idee te geven, de rewards vanuit deze 4 Acala refs zijn gelijk aan 230% van mijn rewards naar aanleiding van mijn inleg.

Verwijderd

enomiss schreef op zondag 14 november 2021 @ 00:43:
[...]

Elke Discord heeft van het desbetreffende project wel een ref shill kanaal. Daar kun je ze zo vaak mogelijk per dag neerplanten. Tegenwoordig zit er vaak een timer op, max om het uur. Voor Acala en Astar probeer ik het een aantal keer per dag te doen als ik er aan denk. Voor Acala hebben 4 mensen mijn ref tot heden gebruikt. Voor Astar weet ik het niet, want dat is (nog) niet in te zien. Dat wordt een verassing. Om een idee te geven, de rewards vanuit deze 4 Acala refs zijn gelijk aan 230% van mijn rewards naar aanleiding van mijn inleg.
_O-

Heerlijke deal. Zelf minimale risk, en toch leuke rewards dankzij de koopkracht van je refs.

Mooi dat het zo kan d:)b

• Kol Nedra
RAMP MOON!

ik ga eens optijd slapen, tot morgen

nothing stops this train

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11-2025
mooie moon :)

• resusaapje

resusaapje

h less

Weer een beetje Hopium van Zenmeester InvestAnswers *O*

Hij verwacht op basis van drie bronnen dat de stierenmarkt doorgaat tot:
- 13 maart 2022 of later
- Q2 2022 of later
- 6 juli 2022 of zelfs later vanwege Grayscale spot ETF beslissing

Doelwaarde voor BTC: $200.000

oOo

Pagina: 1 ... 58 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!