Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Oh, dan bedoel ik pannekoekswap of cake? Whatever. Binance kent geen "defi", dus ben bij voorbaat niet geinteresseerd. Noem me maar een sukkelGlenn Hoddle schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:44:
@Mooody Ik merk dat je je er niet in verdiept hebt, want Beefy is geen swap-protocol.
Genoeg andere plekken waar je lekker kan verdienen. Tis puur op gevoel dat ik liever zo min mogelijk met Binance wil doen. Ga er denk ik weinig van merken.
[ Voor 34% gewijzigd door Mooody op 11-11-2021 22:03 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Dat snap ik. Ik zit zelf al een hele tijd op Beefy, het protocol heeft nog nooit een hack of exploit gehad, en ik zit ook in hun discord, ik moet zeggen dat alles wat ze doen me echt vertrouwen geeft, groot goed team dat erg snel en degelijk is met hun werk. Aan de andere kant, de bestaan in DeFi termen al een eeuwigheid, maar dat is dus 14 maanden een operationeel product.MajesticApeman schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:51:
[...]
Helder, dank je. Ja misschien waag ik het, ik heb niet het vertrouwen in beefy.finance zoals ik dat heb in grote exchanges of zelfs NEXO waar mijn BTC rustig pruttelt voor 5% APY. Maar goed onbekend maakt onbemind. Ik verdiep mij er verder in maar het lijkt mij erg leuk om 1 hele van de 80.000 BIFIs te hebben.
Ik zit zelf ook bij Nexo en Binance. Gevoelsmatig heb ik eigenlijk wat meer vertrouwen in Beefy, omdat ze heel goed uitleggen wat ze doen en ik 24 uur per dag binnen een kwartier antwoord heb als ik iets wil weten of een probleem heb, en dat kan je bij Nexo en Binance dan weer vergeten.
Qua risico zou ik het hebben van 1 Beefy zo inschatten: je kan die ene Beefy ook staken dat het je bijvoorbeeld ETH of FTM uitbetaald, als je dat minder risico vindt. Ik heb bijvoorbeeld BIFI dat op de arbitrum chain ETH staat te farmen a 44% APY. Als de prijs van BIFI halveert wordt dat 88%. Het enige echte risico is dan dat Beefy echt ineens verdwijnt of een rug pull doet. Maar waarom zouden ze, het is vreselijk winstgevend, en bovendien een DAO waarin BIFI holder mogen stemmen over alle beslissingen.
Omdat er maar 40.000 YEARN zijn en maar 80.000 BIFI.baba420 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:51:
Kan iemand mij uitleggen waarom bepaalde coins zo een groot fiat bedrag aan waarde hebben? Denk aan BIFI maar ook Yearn.Finance. Kost je een vermogen om een whole coiner te worden.
Prijs van een token zegt op zich niks over de onderliggende waarde, en wholecoiner zijn is natuurlijk geen doel op zich, lijkt me.
Thanks man. Het blijft nog een beetje vaag, maar wel weer een stapje verderGlenn Hoddle schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:10:
[...]
Dit is vrij lastige vraag, vooral omdat Yield Optimizing een vergaarbak voor allerlei strategieën is, van zeer ingewikkelde pass-throughs via andere vaults, tot iets heel simpels.
Om met dat laatste te beginnen, de cake vault van Beefy is bijvoorbeeld niks bijzonders. Die draait puur op het feit dat er een hele flink bak geld in die vault zit, waardoor Beefy gewoon die Cake bij PCS staket, maar elke 6 seconden harvest en daarmee een hogere APY haalt dan als je het daar zelf doet. Eigenlijk gewoon een soort crypto-hedgefund.
Aan de andere kant, en dan geeft ik even een voorbeeld van iets dat ik handmatig doe: ik heb wat ETH in de beefy vault zitten. Daarvoor geeft beefy me dan 'moo-eth' tokens, als bewijs dat mijn Eth daar zit. Die moo-eth tokens kan ik dan weer als onderpand gebruiken om bij Qi Dao tegen 0% rente 'MAI'- een stablecoin - te lenen. Van die MAI koop ik dan weer ETH, die ik vervolgens weer in de beefy vault stake. Etc... dat kan nog veel ingewikkelder, en sommige vaults hebben een strategie waarvan je echt omvalt, met nog veel meer van dit soort radertjes. Serieuze algoritmes komen er eigenlijk bij mijn weten amper aan te pas.
Een goede resource heb ik eigenlijk niet, anders dan dat de meeste YOs wel via medium uitleggen hoe het werkt, maar niet de technische finesses er achter.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Je bedoelt Pancakeswap, als automated market maker. Beefy doet niks van dat al, Beefy is biedt manier aan om een betere APY te krijgen uit zaken die PCS e.d. aanbieden. En vangt daar 4% over, terwijl het ook voor de gebruiker nog steeds een betere deal is. BIFI is een manier om een deel van die 4% te vangen.Mooody schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:00:
[...]
Oh, dan bedoel ik pannekoekswap of cake? Whatever. Binance kent geen "defi", dus ben bij voorbaat niet geinteresseerd. Noem me maar een sukkel
Stel je hebt geen interesse in wat de Hema biedt, maar je wil wel een deel van de klanten van de Hema daar uitgeven, zoiets. Maar dan met het scenario dat de Hema niet ineens kan besluiten extra aandelen uit te geven of zichzelf te verkopen. En ik had vast beter een winstgevend bedrijf als voorbeeld genomen, maar je snapt het denk ik. BIFI is een manier om geld te verdienen aan zowel de winsten als verliezen die anderen in DeFi maken, zonder er zelf aan mee te hoeven doen.
Heb ergens wel de Celsius farming wallet opgeslagen, als ik die weer terug vind deel ik hem wel.
Alarmbellen gaan bij mij af na deze alinea's. Jouw hele verhaal schreeuwt onrealisme.Glenn Hoddle schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:01:
[...]
Dat snap ik. Ik zit zelf al een hele tijd op Beefy, het protocol heeft nog nooit een hack of exploit gehad, en ik zit ook in hun discord, ik moet zeggen dat alles wat ze doen me echt vertrouwen geeft, groot goed team dat erg snel en degelijk is met hun werk. Aan de andere kant, de bestaan in DeFi termen al een eeuwigheid, maar dat is dus 14 maanden een operationeel product.
Ik zit zelf ook bij Nexo en Binance. Gevoelsmatig heb ik eigenlijk wat meer vertrouwen in Beefy, omdat ze heel goed uitleggen wat ze doen en ik 24 uur per dag binnen een kwartier antwoord heb als ik iets wil weten of een probleem heb, en dat kan je bij Nexo en Binance dan weer vergeten.
Qua risico zou ik het hebben van 1 Beefy zo inschatten: je kan die ene Beefy ook staken dat het je bijvoorbeeld ETH of FTM uitbetaald, als je dat minder risico vindt. Ik heb bijvoorbeeld BIFI dat op de arbitrum chain ETH staat te farmen a 44% APY. Als de prijs van BIFI halveert wordt dat 88%. Het enige echte risico is dan dat Beefy echt ineens verdwijnt of een rug pull doet. Maar waarom zouden ze, het is vreselijk winstgevend, en bovendien een DAO waarin BIFI holder mogen stemmen over alle beslissingen.
Waar rook is, is vuur. Ik hoop niet voor je, want ik gun je 44-88% APY.
Ter aanvulling. Het kan allemaal best nog een jaar goed gaan hoor, maar ik bekijk het van iets meer afstand wellicht. "If it seems too good to be true, it probably is."
[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 11-11-2021 22:11 ]
geloof me, ik heb ook flinke 'suspension of disbelief' nodig, zoals ze dat in de literatuur en Hollywood noemen. Soms wordt het me te kwaad en dan geloof ik zelf ook niet dat dit allemaal kan - die financiële lego gebouwen - totdat ik bedenk dat dit precies is wat zuidasjongens al decennia doen en dat het dus prima mogelijk is. En daar het alleen andere cryptoinvesteerders raakt, ook nog eens veel minder verwerpelijk.Jedi_Pimp schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:04:
[...]
Thanks man. Het blijft nog een beetje vaag, maar wel weer een stapje verder
Als ik echt eens een coherente goede uitleg tegenkom ben je de eerste trouwens.
KingDefi heb ik denk ik een grote fout mee gemaakt. Gekocht bij de launch. Ging zwaar naar beneden. Deed lang te weinig. Verkocht.... terwijl ik wist dat ze ook naar Solana zouden gaan.JW04 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:57:
Kingdefi.io geeft hogere apy op beefi dan beefi zelf. Same voor cake. Verkoop echt al maanden mijn harvest daar met gemiddeld meer dan 900$ per maand inmiddels.
Ik weet dat dit enigszins een blik in mijn bsc pf werpt. Als mensen met een boormachine gemotiveerd raken om langs te komen dan verwijs ik u naar de sculptuur in de voortuin van de buren. Deze is meer waard dan mijn motorvoertuig.
@Glenn Hoddle Ik ga revault eens bekijken, mijn dank!
Tja, ik heb geen oneindig geld en moest keuzes maken en dan heb je dat soms.
Nou, 'gebruik van defi' is een groot woord hoor. Ze geven gewoon rente op je crypto.jvel92 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:08:
Platformen als Nexo, Celsius, crypto.com maken ook gewoon gebruik van DeFi
Zeker de groten maken dermate veel omzet en dus winst in deze tijden, dat ze met die 0,1% die ze per trade nemen, prima wat rente op crypto's kunnen geven...
Dat heeft verder wenig te maken met 'decentralized finance', da's gewoon een buzzword
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Mogelijk. Maar dit is cryptoMooody schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:09:
[...]
Alarmbellen gaan bij mij af na deze alinea's. Jouw hele verhaal schreeuwt onrealisme.
Ter aanvulling. Het kan allemaal best nog een jaar goed gaan hoor, maar ik bekijk het van iets meer afstand wellicht. "If it seems too good to be true, it probably is."
Wie had verwacht dat ETH in een jaar van $450 naar $4500 zou gaan? Fundamentals, oke. Maar een 10x met een relatief hoge MC? crazy shizzle ook hoor.
Je hebt mij wel weer enthousiast gemaakt @Glenn Hoddle
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Echt uit interesse, welke rook zie je dan? Je snapt dat alles dat ze uitkeren komt uit geld dat ze gewoon zelf aan de voorkant binnen krijgen? Geen ponzi te bekennen, hoewel een deel van hun inkomsten wel draait om het afromen van mensen die nat gaan op ponzi's.Mooody schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:09:
[...]
Alarmbellen gaan bij mij af na deze alinea's. Jouw hele verhaal schreeuwt onrealisme.
Hoe bedoel je, Binance kent geen defi?Mooody schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:00:
[...]
Oh, dan bedoel ik pannekoekswap of cake? Whatever. Binance kent geen "defi", dus ben bij voorbaat niet geinteresseerd. Noem me maar een sukkel
Binance heeft een compleet decentralized exchange: https://www.binance.org/en/trade/
Binance heeft on chain staking: https://www.binance.org/en/staking
Binance heeft DeFi staking binnen het standaard Binance platform: https://www.binance.com/en/defi-staking
Een yield van 4-8% is eenvoudiger te behouden dan 44-88% lijkt me.jvel92 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:08:
Platformen als Nexo, Celsius, crypto.com maken ook gewoon gebruik van DeFi of gebruiken jouw ondergebrachte tokens om diezelfde tokens te shorten. De yields daar komen natuurlijk ook niet uit de lucht vallen. Enige verschil is dat zij het voor je doen i.p.v. dat je zelf alles moet uitzoeken.
Heb ergens wel de Celsius farming wallet opgeslagen, als ik die weer terug vind deel ik hem wel.
Daarbij vertrouw je je tokens bij dat soort platforms toe aan een custodian en gooi je het niet in een contract.
Beide hebben voor -en nadelen dat klopt, maar we gaan echt de "custodian way" als we defi gemeengoed willen gaan maken. Ondanks dat ik decentralisatie omarm, heb ik ook een voetje in Nexo en Crypto.com om die reden.
Échte defi aan de ene kant, "custodian defi" aan de andere kant. Beefy kan ik niet goed plaatsen in dat geheel, maar dat is mijn zwakte geef ik toe
[ Voor 7% gewijzigd door Mooody op 11-11-2021 22:18 ]
44% is niet sustainable. En als je dermate huge winstmarges kan maken zonder noemenswaardig risico, waarom leen je het geld dan niet bij centrale banken, waar ze onbeperkt bijdrukken, of andere instanties? Er is geen enkele reden waarom je zoveel reward zou geven, tenzij er enorm veel risk tegenover staat.Glenn Hoddle schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:16:
[...]
Echt uit interesse, welke rook zie je dan? Je snapt dat alles dat ze uitkeren komt uit geld dat ze gewoon zelf aan de voorkant binnen krijgen? Geen ponzi te bekennen, hoewel een deel van hun inkomsten wel draait om het afromen van mensen die nat gaan op ponzi's.
Zelfs Bitconnect deed niet zulke beloftes.
Zoals je al zegt, die inflatie is een verschil, en het protocol Beefy is nu erg winstgevend. Als BIFI zelf enorm in waarde stijgt, dalen die APY% natuurlijk ook. Maar zo niet... het blijft een beetje een gok. Ik heb zelf de helft van m'n Cake in BIFI omgezet laatst. En dus niet 100%, ook Cake heb ik nog wel zeker een geloof in.DaWayne schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:57:
Hmmm, de hele Beefy discussie die ineens is losgebarsten is wel interessant.
Kwartje erin en iedereen heeft een mening en interesse. (Wat dat betreft wel goede shill)
Toch blijft het verdienmodel voor mij (wat mooody ook zegt) wel erg twijfelachtig hoog.
Hetzelfde heb ik met Cake, maar die heb ik nu al een maand of 8 staan met succes...
Ik zit nog te zoeken naar zekerheid en verschil.
Cake maakt nu nog steeds 73%APY.
Gaat qua waarde van de munt niet x10 verwacht ik ook omdat het er vooralsnog nog steeds meer worden. Dat laatste spreekt wel voor Bifi.
Aan de andere kant gaat de cake-opbrengst nu maandelijks naar de BNB voor de launchpools en binnenkort de Visa. Volgens mij nu kiezen tussen 2 goeden.
Graag even verdiepen hoe defi is ontstaan en hoe Binance het nu gebruikt als modewoord.iBasch schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:16:
[...]
Hoe bedoel je, Binance kent geen defi?
Binance heeft een compleet decentralized exchange: https://www.binance.org/en/trade/
Binance heeft on chain staking: https://www.binance.org/en/staking
Binance heeft DeFi staking binnen het standaard Binance platform: https://www.binance.com/en/defi-staking
Een 100% gecentraliseerd bedrijf kan op haar eigen netwerk nooit decentralised finance aanbieden toch? Je stallt je tokens bij Binance, that's it. Prima hoor, want Binance zal niet snel omvallen. Defi is het niet
[ Voor 17% gewijzigd door Mooody op 11-11-2021 22:21 ]
Van NEXO weet ik zeker dat ze hun ETH iig wegzetten in DeFi.Richh schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:14:
[...]
Nou, 'gebruik van defi' is een groot woord hoor. Ze geven gewoon rente op je crypto.
Zeker de groten maken dermate veel omzet en dus winst in deze tijden, dat ze met die 0,1% die ze per trade nemen, prima wat rente op crypto's kunnen geven...
Dat heeft verder wenig te maken met 'decentralized finance', da's gewoon een buzzword
Daar krijg je dan ook geen 44% opGlenn Hoddle schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:20:
[...]
Van NEXO weet ik zeker dat ze hun ETH iig wegzetten in DeFi.
Die rente en winsten moeten natuurlijk ook ergens vandaan komen. De kapitalen die daar worden ondergebracht worden o.a. gebruikt om mee te yield farmen op DeFi protocollen.Richh schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:14:
[...]
Nou, 'gebruik van defi' is een groot woord hoor. Ze geven gewoon rente op je crypto.
Het is op dit moment 44% voor BIFI specifiek op de Fantom chain. Die 44% wordt puur en alleen gerealiseerd door de 4% management fee die ze op hun vaults hebben, waarvan ze dan weer BIFI kopen en die aan hun stakers uitkeren. (Ter vergelijking, op BSC is het 4,4%, wat vast reeëler klinkt.) TVL is daar gewoon bizar hoog tov gestakete BIFI.Richh schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:18:
[...]
44% is niet sustainable. En als je dermate huge winstmarges kan maken zonder noemenswaardig risico, waarom leen je het geld dan niet bij centrale banken, waar ze onbeperkt bijdrukken, of andere instanties? Er is geen enkele reden waarom je zoveel reward zou geven, tenzij er enorm veel risk tegenover staat.
Zelfs Bitconnect deed niet zulke beloftes.
De risk zit hier niet in die BIFI vault, de risk zit bij de mensen die Beefy vaults gebruiken op Fantom.
Die kapitalen worden voornamelijk gebruikt om uit te lenen aan traders tegen hogere rentes dan jouw APY.jvel92 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:23:
[...]
Die rente en winsten moeten natuurlijk ook ergens vandaan komen. De kapitalen die daar worden ondergebracht worden o.a. gebruikt om mee te yield farmen op DeFi protocollen.
Verwijderd
Andere helft van de BUSD staat nu DAR te staken en ook nog BNB in de vault.
Op KuCoin stake ik KCS.
Ik begin weer terug te gaan naar mijn roots, stake hem weer overal in.
Ben benieuwd. Lang geleden dat ik allerlei shitcoinroutes heb genomen. Voelt wel fijn dat ik weer eens in NANO heb gezeten. Oude liefde roest niet.
Ik ben misschien ouderwets en achterlijk maar als de shitcoin de fan hit zit ik liever op exchanges zodat ik snel kan handelen. Dit is ook wat ik begrijp, met mijn vastgeroeste brein.
Affijn. Mocht BIFI crashen dan heb ik nog de helft BUSD achter de hand om lager bij te kopen, mochten we moon gaan zit het 60 dagen vast en ben ik fictief rijk zoals ik het graag zie.
Bedankt dat je me in deze ponzi parel hebt gepraat, je kunt me mooie shills PB'n, dan copy en paste ik ze hier om meer greater fools te lokken.
Oeps, dat laatste moest per PB, excuus.
Is er een "Beste topic award" op GoT? Zo ja, dan kunnen we een poging wagen.
Edit: Ja of wat @Mooody zegt. Fijn dat er inhoudelijk gediscussieerd kan worden zonder elkaar de haren uit het hoofd te trekken.
[ Voor 33% gewijzigd door YES op 11-11-2021 22:33 ]
Hmm ja daar zit wat in. Op die staking pagina zie je overigens wel 21 validators, dat zijn allemaal onafhankelijke partijen met verdeelde voting power. Al is 21 misschien niet zoveel en zal Binance los daarvan op een bepaalde manier macht hebben.Mooody schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:19:
[...]
Graag even verdiepen hoe defi is ontstaan en hoe Binance het nu gebruikt als modewoord.
Een 100% gecentraliseerd bedrijf kan op haar eigen netwerk nooit decentralised finance aanbieden toch? Je stallt je tokens bij Binance, that's it. Prima hoor, want Binance zal niet snel omvallen. Defi is het niet
Klopt, o.a inderdaad. Maar daarnaast worden de kapitalen ook ingezet om yield te farmen in DeFi.Mooody schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:24:
[...]
Die kapitalen worden voornamelijk gebruikt om uit te lenen aan traders tegen hogere rentes dan jouw APY.
Geef ze daar overigens ook geen ongelijk in.
Zijn er van dit soort instanties eigenlijk databronnen waar je in kunt duiken, om precies te achterhalen wat er met je geld gebeurd?
Verwijderd
Vertrouw dat soort projecten nooit als ze reclame moeten maken om mijn €150 in te laten leggen. Groenfondsen staan te springen voor 7% rendement, waarom stappen die er niet massaal in en moet je het aan mij verpatsen?
Datzelfde idee heb ik met al die APY getallen van >20%. Snap dat liquiditeit waardevol is maar waarom neemt een stel wales dat risico niet en moet ik dat met mijn anderhalve flippo doen?
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:25:
Nou @Glenn Hoddle, heb een plukje USDT overgezet naar Binance met NANO en in BUSD omgezet en met de helft van de funds een pluk BIFI gekocht en 60 dagen in staking gezet. 22% maar prima, hoef niet het onderste uit de kan.
Andere helft van de BUSD staat nu DAR te staken en ook nog BNB in de vault.
Op KuCoin stake ik KCS.
Ik begin weer terug te gaan naar mijn roots, stake hem weer overal in.
Ben benieuwd. Lang geleden dat ik allerlei shitcoinroutes heb genomen. Voelt wel fijn dat ik weer eens in NANO heb gezeten. Oude liefde roest niet.
Ik ben misschien ouderwets en achterlijk maar als de shitcoin de fan hit zit ik liever op exchanges zodat ik snel kan handelen. Dit is ook wat ik begrijp, met mijn vastgeroeste brein.
Affijn. Mocht BIFI crashen dan heb ik nog de helft BUSD achter de hand om lager bij te kopen, mochten we moon gaan zit het 60 dagen vast en ben ik fictief rijk zoals ik het graag zie.
Bedankt dat je me in deze ponzi parel hebt gepraat, je kunt me mooie shills PB'n, dan copy en paste ik ze hier om meer greater fools te lokken.
Oeps, dat laatste moest per PB, excuus.
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/22YB5iKX9TktnseGaLEyLvCq.gif?f=user_large)
Je bent niet de enige hoor. Glenn heeft mij ook al al een stel zoete broodjes verkocht, een half jaar geleden. Mooi spul dat DeFi en daar gaat nog veel meer van m'n fiat naar toe in de bear market.
Edit: ik gebruik https://autofarm.network/, ook getipt door HODL king Glenn.
Oh fijn, we gaan nu echt kennis overdrageniBasch schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:34:
[...]
Hmm ja daar zit wat in. Op die staking pagina zie je overigens wel 21 validators, dat zijn allemaal onafhankelijke partijen met verdeelde voting power. Al is 21 misschien niet zoveel en zal Binance los daarvan op een bepaalde manier macht hebben.
Als je je centjes op Binance zet, staan ze op Binance. Ga je ze verdelen verdelen in het ecosysteem, dan staan ze nog steeds op Binance. Binance is niet gekkie henkie, die willen de macht over jouw centjes/data/whatever (zoals Facebook e.d.). Dat recht hebben ze, ze moeten immers winst maken en jij hebt de kleine lettertjes gelezen.
Juist om die reden is defi bedacht.....en nu gaat Binance er weer een loopje mee nemen......en de meeste mensen trappen er ook nog gewoon in. Daarom dit topic
[ Voor 6% gewijzigd door Mooody op 11-11-2021 22:39 ]
De eerder genoemde methode bedoel je gewoon staken op Binance mee?Bumpy_NL schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:38:
Even heel lui, maar hoeveel kosten heb je grofweg om Bifi via Fantom te staken via de eerder genoemde methode? En werkt het ook met Trustwallet ipv Metamask? @Glenn Hoddle
https://pancakeswap.finance/
https://spookyswap.finance/
mijn 3 fav DeFi platforms, je moet ergens rekt gaan toch? 👀
nothing stops this train
Wat heb jij nou met je Tweakers naam gedaan?Kol Nedra schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:40:
https://www.rampdefi.com/
https://pancakeswap.finance/
https://spookyswap.finance/
mijn 3 fav DeFi platforms, je moet ergens rekt gaan toch? 👀
Oh, een muzikant ofzo.
[ Voor 3% gewijzigd door Chaes op 11-11-2021 22:42 ]
Verwijderd
Ik heb een zwak voor Glenn Hoddle, niet op een romantische manier ofzo maar gewoon omdat hij altijd zo slim lult enzo. Ik zweer, deze man had me zelfs in Floki kunnen lullen.YES schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:31:
Godverdomme. Een avond met een gesprek/discussie tussen een aantal meubelstukken uit dit topic en @Verwijderd die zich erin laat lullen. In dit geval gaat het over BIFI maar het had net zo goed een juweeltje als HEX kunnen zijn bijvoorbeeld. Kan niet anders dan dat BTC in no time weer gaat moonen, de mastodonten melden zich hier al met inhoudelijke shit, het is een perfect storm in the making.
Edit: Ja of wat @Mooody zegt. Fijn dat er inhoudelijk gediscussieerd kan worden zonder elkaar de haren uit het hoofd te trekken.
Ben bang dat ik smerig rekt ga op Bifi maarja die coin heet Bifi, dat kun je verwachten.
Mooi verhaal voor de kleinkinderen. 'Ja Opa was bullish door een knakker die Glenn Hoddle heette en kocht een worstenmuntje rond de top van 69k en zette het 60 dagen vast.'
Mocht dat gebeuren dan neem ik het Glenn natuurlijk ook niet persoonlijk kwalijk.
(Hij had net nieuwe kozijnen zei hij laatst, dus een baksteen met klootzak erop geschreven kan ie dan wel verwachten door zijn nieuwe HR+++ glas, maargoed, dat is puur zakelijk en niet persoonlijk.)
Haha, als je geld binnen moet halen als bedrijf met zo'n ouderwets medium is alleen dat al een red flagVerwijderd schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:37:
Hier stoppen ze regelmatig flyers voor "winddelen" door de brievenbus. "7% rendement, minimale inleg €150!"
Vertrouw dat soort projecten nooit als ze reclame moeten maken om mijn €150 in te laten leggen. Groenfondsen staan te springen voor 7% rendement, waarom stappen die er niet massaal in en moet je het aan mij verpatsen?
Datzelfde idee heb ik met al die APY getallen van >20%. Snap dat liquiditeit waardevol is maar waarom neemt een stel wales dat risico niet en moet ik dat met mijn anderhalve flippo doen?
In crypto snap ik wel dat percentages wat hoger kunnen liggen. Het groeit nog altijd ontzettend dus er valt goed te verdienen aan nieuwe instroom en dus ook meer rente uit te keren aan mensen die liquiditeit 'uitlenen'. Ik wil niet zeggen dat alles wat er aan percentages hier om onze oren geslingerd woord goed of betrouwbaar is, maar volgens mij is dit een jongere en snellere groeiende markt waardoor er, nu nog, best wat hogere rentes/apy's mogelijk zijn.
Ik bedoel het staken op beefy op het Fantom netwerk. Dit door eerst FTM te kopen via Binance.Glenn Hoddle schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:39:
[...]
De eerder genoemde methode bedoel je gewoon staken op Binance mee?
Denk het niet.jvel92 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:36:
[...]
Klopt, o.a inderdaad. Maar daarnaast worden de kapitalen ook ingezet om yield te farmen in DeFi.
Geef ze daar overigens ook geen ongelijk in.
Zijn er van dit soort instanties eigenlijk databronnen waar je in kunt duiken, om precies te achterhalen wat er met je geld gebeurd?
Heeft de Rabobank een publieke lijst met hun cashflow? Zou een verademing zijn
een muzikant ofzo? en wat voor een, een toppertjeChaes schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:41:
[...]
Wat heb jij nou met je Tweakers naam gedaan?
Oh, een muzikant ofzo.
RIP DaBoy Tommy 😥
nothing stops this train
Beetje fee voor Binance om BIFI te withdrawen naar BSC, beetje fee op spookyswap.finance om je BIFI te bridgen naar Fantom, beetje fee om een approve en een deposit te doen. Misschien niet de moeite waard voor een tientje. Op Fantom lijkt het alleen met Metamask te werken.Bumpy_NL schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:38:
Even heel lui, maar hoeveel kosten heb je grofweg om Bifi via Fantom te staken via de eerder genoemde methode? En werkt het ook met Trustwallet ipv Metamask? @Glenn Hoddle
Edit: oh ja, of via FTM direct naar Fantom en daar swappen inderdaad. Daarmee alleen FTM fees. Volgens mij moet je denken aan 1 FTM voor het hele proces of zo? Die deposit is misschien de duurste operatie.
[ Voor 15% gewijzigd door iBasch op 11-11-2021 22:48 ]
UberLurker Departement #GG.
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:41:
[...]
Ik heb een zwak voor Glenn Hoddle, niet op een romantische manier ofzo maar gewoon omdat hij altijd zo slim lult enzo. Ik zweer, deze man had me zelfs in Floki kunnen lullen.
Ben bang dat ik smerig rekt ga op Bifi maarja die coin heet Bifi, dat kun je verwachten.
Mooi verhaal voor de kleinkinderen. 'Ja Opa was bullish door een knakker die Glenn Hoddle heette en kocht een worstenmuntje rond de top van 69k en zette het 60 dagen vast.'
Mocht dat gebeuren dan neem ik het Glenn natuurlijk ook niet persoonlijk kwalijk.
(Hij had net nieuwe kozijnen zei hij laatst, dus een baksteen met klootzak erop geschreven kan ie dan wel verwachten door zijn nieuwe HR+++ glas, maargoed, dat is puur zakelijk en niet persoonlijk.)
M'n schoonpa heeft het nog over de tijden van HiFi en dat dat ook echt uitgesproken werd als Haai-Faai. En dus dat WiFi niet als WieFie maar als Waai-Faai uitgesproken dient te worden.
Ben benieuwd of hij nu Bie-Fie of Baai-Faai zou zeggen als ik hem over DeFi vertel...
Is het nou Die-Faai of Deej-Faai....Hmmm..
I feel you!Skrunsies schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:45:
Heerlijk, ik hou van goeie discussies. En zal me zeker wat meer inlezen aangaande de Defi onderwerpen. Maar vraag me ook tegelijkertijd af als ik de enige ben die er geen houtje-touwtje van snapt![]()
[Afbeelding]
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Ja, wat dat kost... FTM kopen op Binance kost natuurlijk gewoon wat het kost plus de 0,15% kosten die Binance rekent. Dan moet je de FTM op naar je wallet op Fantom krijgen, de kosten daarvan hangen een beetje af van hoeveel je verplaatst, maar dat is in mijn ervaring iets van 25 cent voor $1000.Bumpy_NL schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:42:
[...]
Ik bedoel het staken op beefy op het Fantom netwerk. Dit door eerst FTM te kopen via Binance.
Dan moet je BIFI kopen met je FTM, op bijvoorbeeld Spookyswap, zo'n dex rekent een kleine fee en je hebt je ticket, dus laten we zeggen nog een 50 cent tot een ruime dollar max op de $1000, afhankelijk van hoe dru het op dat moment op Fantom is.
En dan betaal je nog een keer een ticket voor het staken in de vault op Beefy, dat is dan nog eens 50 cent of zo.
Dit is allemaal bij benadering, gisteren bij de keiharde paniekcrash van BTC was het heel druk op fantom en was een ticket zomaar $1,50. Maar als het rustig is is het soms onder de 10 cent. Normaliter zou dit je niet meer dan 2 ollar in totaal moeten kosten.
Ik neem aan de trust wallet ook fantom ondersteunt, maar dat weet ik niet zeker. Iemand?
Verwijderd
Ik snap er ook geen kut van maar daarom heb ook minimaal 70% Bitcoin.Skrunsies schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:45:
Heerlijk, ik hou van goeie discussies. En zal me zeker wat meer inlezen aangaande de Defi onderwerpen. Maar vraag me ook tegelijkertijd af als ik de enige ben die er geen houtje-touwtje van snapt![]()
[Afbeelding]
Komt het altijd wel weer goed wat voor ongein je ook uithaalt.
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:41:
[...]
Ik heb een zwak voor Glenn Hoddle, niet op een romantische manier ofzo maar gewoon omdat hij altijd zo slim lult enzo. Ik zweer, deze man had me zelfs in Floki kunnen lullen.
Kerel. Gewoon wauw. Prachtige discussies hier. Waar mijn wenkbrauwen van gaan fronsen en Google mijn beste vriend is. En dan jij hahaha machtig!
Al deel ik wel je mening aangaande @Glenn Hoddle ben zelf manager inkoop van beroep. ( en dan toch steeds de verkeerde muntjes kopen. Zal het morgen eens bij het team neerleggen, kan het beter maar gaan delegeren ) Maar door dit soort intellecten voel ik me echt een noob.
[ Voor 5% gewijzigd door Skrunsies op 11-11-2021 22:50 ]
Current APY
78,079.8%
[ Voor 9% gewijzigd door veertje op 11-11-2021 22:51 ]
Kom vanzelf man. Als je bepaalde termen niet snap vragen of zelf ff googlen.Skrunsies schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:45:
[Afbeelding]
DeFi in het algemeen is zo nieuw. Dat landschap gaat er over en jaar alweer heel anders uitzien. Maar als je jezelf er toe kan zetten, zuig al die informatie op, er liggen kansen, dat lijkt me geen misschien
Lekker hoddlen, Glen.Glenn Hoddle schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:48:
Ik neem aan de trust wallet ook fantom ondersteunt, maar dat weet ik niet zeker. Iemand?
I feel you bro.Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:41:
[...]
Ik heb datzelfde voor jou, alleen dan wel romantisch. Ik zou zo 69 met je doen, no homo!
Ik moet wel ff flink winst maken op een andere munt om me te laten naaien met dat BIFI ponzi verhaal. Alle vertrouwen in.
Als dat lukt laat ik me graag de vernieling in helpen. Kan je dan ook namens mij een zakelijke transactie doen overkomen naar Glenn? Mag gewoon op dezelfde factuur/baksteen
Denk 't niet. Op Beefy krijg ik bij BSC allerlei opties voor het connecten van je wallet. Metamask, WalletConnect, Binance, Math, Trust, SafePal. Op Polygon alleen de keuze tussen Metamask en WalletConnect. Op Fantom geen keuze, hij probeert gelijk met Metamask te verbinden.Glenn Hoddle schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:48:
[...]
Edit: misschien TrustWallet in het algemeen wel, maar Beefy#fantom dus blijkbaar niet.
[ Voor 8% gewijzigd door iBasch op 11-11-2021 22:55 ]
https://community.trustwa...upports-fantom-ftm/252170
ik HODL Ramp op rampdefi (auto compound, grote fan van) en verwacht dat de groei nog voort gaat zetten,Gelukszoekr schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:50:
[...]
Kom vanzelf man. Als je bepaalde termen niet snap vragen of zelf ff googlen.
DeFi in het algemeen is zo nieuw. Dat landschap gaat er over en jaar alweer heel anders uitzien. Maar als je jezelf er toe kan zetten, zuig al die informatie op, er liggen kansen, dat lijkt me geen misschien
groei kan goed uitpakken:
:strip_exif()/f/image/nNJhdNEu3ZQhX6tSCrgLerqp.jpg?f=fotoalbum_large)
high risk? ja. DeFi gaat zeker groter worden, alleen welke overeind blijven is de vraag natuurlijk....
inleg zit erin, mocht ik alles kwijt raken ook prima....
[ Voor 7% gewijzigd door Kol Nedra op 11-11-2021 22:57 ]
nothing stops this train
Wat is dit? Ik wilde MATIC juist verkopen straks.Kol Nedra schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:54:
[...]
ik HODL Ramp op rampdefi (auto compound, grote fan van) en verwacht dat de groei nog voort gaat zetten,
[Afbeelding]
high risk? ja. DeFi gaat zeker groter worden, alleen welke overeind blijven is de vraag natuurlijk....
Alvast weltrusten! Deze "boomer" mag morgen weer vroeg op...
Verwijderd
Collectief rekt gaan op dubieuze muntjes.
Ik was in de berenmarkt ook altijd degene die nog met de bags zat terwijl de rest al 3 munten verder was.
Zo ging het vroeger ook al met knikkeren. Je had koters die knikkers wonnen en koters die knikkers kochten.
Eigenlijk ben ik altijd al de greater fool geweest.
En wat maakt het ook uit. Je moet toch een rol hebben in het leven.
Zijn er hier nu ook ineens Tweakers die hun Nick name hebben verandert. Man man wie is nou wie ineensKol Nedra schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:54:
[...]
ik HODL Ramp op rampdefi (auto compound, grote fan van) en verwacht dat de groei nog voort gaat zetten,
[Afbeelding]
geen idee, magisch muntje of een muntje dat over paar jaar 90% is gedaald.....Mooody schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:58:
[...]
Wat is dit? Ik wilde MATIC juist verkopen straks.
nothing stops this train
yes, mooyal is no more 🙃Skrunsies schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:00:
[...]
Zijn er hier nu ook ineens Tweakers die hun Nick name hebben verandert. Man man wie is nou wie ineensMooyal is that you ?
nothing stops this train
Dat gevoel dat je collectief rekt gaat. Maar stiekem de enige bent die het muntje nog heeftVerwijderd schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:59:
Ik heb dit wel gemist.
Ik was in de berenmarkt ook altijd degene die nog met de bags zat terwijl de rest al 3 munten verder was.
Zo ging het vroeger ook al met knikkeren. Je had koters die knikkers wonnen en koters die knikkers kochten.
Alleen jammer van die gekke ETH fees. Staken en unstaken zijn een pijnlijke bedoening momenteel.
Ben je met die Beefy (of bifi?) nog in het bezit van je eigen keys of niet?
ADA stond paar jaar terug ook maar op 12 cent, als ADA naar de $3 kan, moet RAMP dat ook kunnen over 2-3 jaar 😉Skrunsies schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:02:
[...]
Dat gevoel dat je collectief rekt gaat. Maar stiekem de enige bent die het muntje nog heeft![]()
Ramp doet lekker auto-compound, dat gaat hard aantikken 3+jaar en mocht het muntje nog leven in volgende BTC halving/ bullrun kan het hard gaan 👀
of muntje gaat 90% zakken, grotere kans natuurlijk...
[ Voor 22% gewijzigd door Kol Nedra op 11-11-2021 23:06 ]
nothing stops this train
Tuurlijk. Ik heb wel wat OHM. Wat wil je weten?veertje schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:49:
Had gehoopt dat iemand ook even met de echt obscure DeFi ponzi's als Olympus(OHM) en Wonderland(TIME) zouden komen. Wel benieuwd of iemand daar meer van weet.
Current APY
78,079.8%
Fuck, van Mooyal naar Kol Nedra. Ben je nu ook naar de Dark Side gegaan en kleurt je lightsaber rood?
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Verwijderd
Natuurlijk. Behalve als het op Binance staat.Lazyke schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:04:
Voor mij blijft HEX toch nog altijd het beste DeFi product. Gemiddeld 37% APY.
Alleen jammer van die gekke ETH fees. Staken en unstaken zijn een pijnlijke bedoening momenteel.
Ik kan uren over de voordelen van BIFI vol lullen, maar dat laat ik beter over aan anderen die er net iets meer over weten.
@Glenn Hoddle, kom er maar in.
Deze dude zit in HEX, die hebben we zo om.
Lazyke schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:04:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T94oHOqHCywvCaJS39Lrlu87.jpg?f=user_large)
Verder helemaal met je eens, beste coin ooit, doe me ook een zak!
Je kan je Ledger met een nieuwe Metamask account verbinden. En als je een smart contract aan wil gaan (wat bij Beefy vaults gebeurt) moet je op je Ledger ook nog eens een setting activeren, weet niet meer welke. Ik heb gelezen dat het nog steeds niet 100% risicovrij is, maar wel veiliger dan via een hotwallet zoals de reguliere Metamask / Trustwallet.Lazyke schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:04:
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Nou....Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:06:
[...]
Natuurlijk. Behalve als het op Binance staat.
Ik kan uren over de voordelen van BIFI vol lullen, maar dat laat ik beter over aan anderen die er net iets meer over weten.
@Glenn Hoddle, kom er maar in.
Deze dude zit in HEX, die hebben we zo om.
If you're into HEX,
you won't easily make her your ex.
Of zo
‘Een verhaal uit 1001 Volle Manen’
Welterusten
Fly safe to the moon? Buy bitcoin.
Ja, sorry, ik probeerde iets uit te leggen waar ik meer van weet dan de meesten hier, en dan helpt het niet echt dat ik het graag zo kort mogelijk wilde houden en ik met een iq van onmeetbaar zit, wat het enigszins lastig maakt in te schatten hoe je dingen moet uitleggen. Dus als het niet duidelijk was, ligt aan mij, maar ik kan het altijd verduidelijken als je wil natuurlijk.Skrunsies schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:49:
[...]
![]()
Kerel. Gewoon wauw. Prachtige discussies hier. Waar mijn wenkbrauwen van gaan fronsen en Google mijn beste vriend is. En dan jij hahaha machtig!
Al deel ik wel je mening aangaande @Glenn Hoddle ben zelf manager inkoop van beroep. ( en dan toch steeds de verkeerde muntjes kopen. Zal het morgen eens bij het team neerleggen, kan het beter maar gaan delegeren ) Maar door dit soort intellecten voel ik me echt een noob.
Hier nog zo een.. kent iemand LISK nog?Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:59:
Ik heb dit wel gemist.
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Ik pakte die kikkers gewoon en gaf je ze niet dan hadden we even een gesprekje in de bosjes na school. Tot je opa een keer met de auto de stoep op knalde.. daarna heb ik ze gekocht.Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:59:
Ik heb dit wel gemist.
Zero.
NeoflexNL schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:10:
[...]
Hier nog zo een.. kent iemand LISK nog?
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Eh, als ik je vraag goed snap: ja, natuurlijk. Ik bedoel, als je iets hebt gestaket zit het natuurlijk wel daar, maar het is niet dat je zoals bij een cex gewoon iets in een hotwallet stopt en mag hopen dat ze nog weten dat het van jou is.Lazyke schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:04:
Ja.Glenn Hoddle schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:48:
[...]
Die gekke ETH fees zijn m.i. ook de reden dat het sowieso niet zo'n heel bruikbaar platform is tenzij je superrijk bent. Lekker $50 betalen om te staken.Lazyke schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:04:
Glenn Hoddle schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:10:
[...]
Ja, sorry, ik probeerde iets uit te leggen waar ik meer van weet dan de meesten hier, en dan helpt het niet echt dat ik het graag zo kort mogelijk wilde houden en ik met een iq van onmeetbaar zit, wat het enigszins lastig maakt in te schatten hoe je dingen moet uitleggen. Dus als het niet duidelijk was, ligt aan mij, maar ik kan het altijd verduidelijken als je wil natuurlijk.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MfbyQgrhKLNWcC1jfjE8pAc0.jpg?f=user_large)
Geintje! Ik ga mij er serieus eens in verdiepen. Maar vind het bere interessant en super tof te lezen, thanks voor dat. Geeft voor mij weer een compleet andere blik op deze wondere wereld
Nou of het een ponzi is of niet. Hele uitleg op de website maar of het ergens op slaat....?Glenn Hoddle schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:06:
[...]
Tuurlijk. Ik heb wel wat OHM. Wat wil je weten?
Volgens sommigen op reddit die redelijk diep in de DeFi scene zitten is het een piramide.
Je doet je transacties gewoon met je ledger bijvoorbeeld. In dat opzicht ben je eigenaar van het muntje. Om aan een vault deel te nemen overhandig je die muntjes wel, in ruil daarvoor krijg je een mooToken. Voor BIFI heet dat mooBIFI, voor CAKE -> mooCAKE. Dat is je bonnetje om je muntjes later weer terug te krijgen, in dat opzicht moet je dus vertrouwen dat die mooTokens de waarde van je muntje behoud en daarvoor moet je Beefy dus vertrouwen.Lazyke schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:04:
Je krijgt trouwens niet meer mooTokens over tijd, maar zo'n token wordt meer waard (de waardestijging staat gelijk aan de APY op de vault). Op het moment dat je withdrawt krijg je dus steeds meer muntjes terug voor dezelfde hoeveelheid mooTokens, dat is je yield. Het voordeel hiervan is dus dat je niks met die mooMuntjes hoeft te doen, de vault doet aan autocompounden voor jou en houdt die extra waardestijging bij.
https://docs.beefy.financ...vaults#what-are-mootokens
Verwijderd
BiFi? Nee toch?veertje schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:16:
[...]
Nou of het een ponzi is of niet. Hele uitleg op de website maar of het ergens op slaat....?
Volgens sommigen op reddit die redelijk diep in de DeFi scene zitten is het een piramide.
* Jaapio trekt wit weg, begint te zweten en kijkt of de 60 dagen locked staking al bijna om zijn
Ik heb serieus ook een hele tijd gedacht: ja, daar zit ik dan, met m'n brein en 3 afgeronde studies, en ik snap er geen fuck van. En dat ging dat niet eens over de terminologie, iets werd me gewoon 5 keer uitgelegd en dan begreep ik er nog geen fuck van. Niks, ik begreep de achterliggende gedachte niet, maar ik begreep ook letterlijk niet eens op welke knopjes ik moest drukken om er aan mee te doen, zelfs als ik niks gaf om het begrijpen! Maar na 10 keer gelukkig wel. Het ligt niet aan jou, dit is echt een specifiek hoek van finance en computerlogica waar je langzaam aan moet wennen. Duurde bij mij 5 maanden, en ik voel me in sommige chats nog steeds een soort bejaarde noob.Skrunsies schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:16:
[...]
[Afbeelding]
Geintje! Ik ga mij er serieus eens in verdiepen. Maar vind het bere interessant en super tof te lezen, thanks voor dat. Geeft voor mij weer een compleet andere blik op deze wondere wereld
Maar wat is de use case van de token? Ik bedoel wat doet het? Wat is de bestaansreden? (Buiten de founders rijk maken dan)
Hier kan ik met mijn beperkte aanpassingsvermogen niet mee omgaan. Heb zelf ook maar gelijk een andere naam genomen. Zolang @Verwijderd maar niet van naam veranderd, ben nog aan het bijkomen van z'n avatar change.
Haha @Verwijderd , nee geen zorgen BiFi is oké. Olympus en Wonderland zijn twijfelachtig.Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:19:
[...]
BiFi? Nee toch?
* Jaapio trekt wit weg, begint te zweten en kijkt of de 60 dagen locked staking al bijna om zijn
Misschien is "cryptosletje" wel een mooie naam voor hem?MF Doom schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:25:
[...]
Zolang @Verwijderd maar niet van naam veranderd, ben nog aan het bijkomen van z'n avatar change.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Eigenlijk twee zaken:Lazyke schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:25:
@Glenn Hoddle Goed dat de keys in jouw bezit blijven.
Maar wat is de use case van de token? Ik bedoel wat doet het? Wat is de bestaansreden? (Buiten de founders rijk maken dan)
- De BIFI maxi vaults zijn bedoeld om alle holders dividend uit te keren, aangezien er vanuit alle andere vaults een gedeelte naar holders gaat.
- Het is de governance token, dus voor voting: https://vote.beefy.finance/#/beefy
https://docs.beefy.financ...tokenomics-and-governance
Ja, het is een soort ponzi, maar een hele slimme. Als die rebase tokens werken volgens de premisse dat ze steeds herbekijken wat je originele aandeel was, dus stel jij hebt 1 ohm op het moment dat er 100 ohm is, een bij de volgende rebase zijn er ineens 1100, heb jij er 1,1; maar in de praktijk is dat gewoon lastig doen over je inflatie, en is je APY gewoon je APY.veertje schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:16:
[...]
Nou of het een ponzi is of niet. Hele uitleg op de website maar of het ergens op slaat....?
Dan hebben ze nog een heel lulverhaal over welke strategieën je aan kan houden, en daar dan nummers aan toebedeeld, zoals 3,3 voor gewoon staken. Lang verhaal kort: dat is eigenlijk gewoon gamification van het prisoners dilemma, waarbij je mensen verleidt tot een keuze die goed is voor OHM als geheel, maar niet per se voor hen, en ze slecht doet voelen over het echt maken van een eigen keuze. Erg slim.
Simpel gezegd is het een ponzi, maar het is wel de beste ponzi die ik ooit gezien heb. Dat laatste komt mede ook door wat ze met het geld dat in Ohm zit op zich wel slimme dingen doen, maar het blijft een ponzi. Je zal op Reddit dan vast ook discussies hebben zien langskomen over wat nou de intrinsieke waarde van OHM is, gebaseerd op hun platform en de treasury. Zelf ben ik daar nog niet helemaal uit, dat kan of een bedrag rond de $160 zijn, wat vaak genoemd wordt, of gewoon de $1 die OHM zelf echt garandeert. Ik neig zelf meer naar het laatste, maar het maakt me eigenlijk niet zo veel uit. De hoofdmoot van de waarde van OHM is feitelijk de reputatie die het team dat er achter zit binnen DeFi heeft, en de oprichter zelf heeft er over gezegd: dit is een experiment, of het werkt en dan vreet het heel veel waarde uit DeFi en worden we allemaal superrijk, of het mislukt faliekant. Dat was in elk geval eerlijk.
Ik heb er zelf ooit $600 ingekeild. Dat is nu $5000. Vooralsnog ben ik tevreden. Ik trek m'n inleg eruit als het ooit meer dan $20k is. En als het 0 wordt is het pech.
Het keert je een deel van de 4% van de winst (of eigenlijk revenues) van het platform uit. Het is niet zoals bij veel van dit soort tokens alleen een governance token waarmee je kan stemmen over de toekomst van het platform (waarmee je met zeg maar 0,5 BIFI geen enkele invloed hebt en het je waarschijnlijk ook niks interesseert), het keert gewoon geld uit.Lazyke schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:25:
@Glenn Hoddle Goed dat de keys in jouw bezit blijven.
Concreet voorbeeld: ik heb 2 BIFI op de arbitrum chain in de 'governance vault' staan. Dat geeft me momenteel 44% apy, uitgekeerd in ETH. Dat is in dit geval $90 aan ETH over de afgelopen maand, tegen een waarde van $2800 aan BIFI. En dat is maar 1 van de mogelijkheden, het levert dus gewoon direct geld op.
Even een vergelijking in met de 'echte' wereld: Stel Elon Musk komt met een nieuw project en verkoopt daar aandelen voor à $600 per stuk, die je ook nog eens tegen 8000% kan staken. Maar Elon Musk blijft vaag over z'n project en vertelt je dat het een soort kruising is van dogecoin en tesla, maar dan met mechanische geiten voor Afrika, of ondergrondse tunnels voor tesla's, of misschien ook niet of heel iets anders. Maar het wordt nooit minder waard dan $1 en we gaan de wereld veranderen, dit is echt de toekomst van de wereld.veertje schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:42:
@Glenn Hoddle Bedankt voor de uitleg, even op me in laten werken...
Koop je dat dan?
Je zal het waarschijnlijk niet kopen omdat je denk dat dit nou zo'n briljant idee is. Het is niet eens echt een idee.
Maar je kan het wel kopen omdat je denkt dat er genoeg mafketels zijn die iets kopen omdat Elon Musk achter het 'plan' zit, en je daar winst op kan draaien.
Zo ook met OHM. Koop geen OHM omdat je in OHM gelooft. Je koopt alleen OHM als je denkt dat er genoeg nieuwe ETH rijken zijn die geld naar OHM willen smijten. En m.i. zijn die er.
Dit topic is gesloten.
![]()
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
- Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
:strip_exif()/f/image/e69jHdx5hDg82Oo1FasWXbe3.jpg?f=fotoalbum_large)