[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 237 ... 251 Laatste
Acties:
  • 935.991 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-10 14:44

YES

Moderator General Chat
Het is wel tijd voor de VrijMiBo inderdaad, groene knuppels!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 21:56
Tijd voor weekend, gezien de bitcoin lekker goedkoop is, inluiden met een toepasselijk biertje;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Pj3bRcA.jpg?2

En ander lekkers;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oSrbtrs.jpg?2

[ Voor 14% gewijzigd door Valandin op 07-01-2022 16:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Ik heb toch maar bitcoin verkocht op de bodem. Dan gaat hij weer naar boven, als het goed is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:22
Qunix schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:46:
Ik heb toch maar bitcoin verkocht op de bodem. Dan gaat hij weer naar boven, als het goed is...
`
Buy high, sell low!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 14:14
Valandin schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:44:
Tijd voor weekend, gezien de bitcoin lekker goedkoop is, inluiden met een toepasselijk biertje;

[Afbeelding]
lekker man.. die van dutch bargain heb ik ook nog staan. Ben er wel benieuwd naar... heb alleen mezelf opgelegd geen alcohol meer te drinken de eerste drie weken van het nieuwe jaar ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:38
Valandin schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:02:
[...]

Markt onderzoek in de crypto wereld vind ik wel lastig door alle dubbele belangen. Welke bron is te vertrouwen en welke niet?

Nu met Solana gaan er ook verschillende verhalen rond, kort dom samengevat, een dat de developers de DDOS aanvallen verduisteren en whales de prijs kunstmatig hoog houden en de andere kant dat het netwerk nog in beta is en de load van de DEX bots zo'n ~60% van de compute capacity van het netwerk gebruiken en dat als het netwerk uit beta en opgeschaald is de netwerk issues voorbij zijn. BTC en ETH waren immers in de jonge jaren ook niet altijd even stabiel. Wat is waar? Beetje van beide misschien, maar zorgt natuurlijk weer voor veel FUD.

Ook als je bijvoorbeeld verschillende 'vertrouwde' youtubers volgt zoals Benjamin Cowen, Digital Asset News, Coin Bureau en JRNY Crypto is het altijd de vraag of ze een crypto gewoon proberen te shillen of dat het werkelijk een goed project is. Je kan je er wel in verdiepen maar de wereld is dusdanig gesloten dat het best lastig kan zijn om grip te krijgen.

Ook is het wel lastig om bij te blijven bij alles wat speelt, SOL, DOT, MATIC, ADA, LINK, ATOM, FTM, MANA, ETH, BTC, DOGE, IMX, SAND.. maar dat was natuurlijk altijd al zo, alleen dan met andere cryptos.

Ik kom aardig mee en probeer bij ~6 cryptos max te blijven, maar merk dat de desinformatie/dubbele belangen wel echt héél erg geworden zijn t.o.v. jaren geleden.
Een goede vuistregel in crypto: ga er altijd vanuit dat mensen hun eigen agenda hebben en handelen in hun eigen belangen. Verspreid men bullish berichten, omdat men opzoek is naar exit liquiditeit of zijn ze daadwerkelijk bullish. FUD men bepaalde tokens, omdat het daadwerkelijk rommel is of wilt men zelf goedkoper inkopen. Stukje lees materiaal: https://medium.com/@Potat...of-deception-16e1d93e2f3f

Veel info kun je vaak al uit de documentatie van een token halen. Dingen van belang: verdeling van tokens, zijn er VC's aan boord, welke en wat is de door hun betaalde token prijs, wat zijn de unlock schedules. Je wilt bijvoorbeeld niet vandaag in een token investeren, als de komende maanden de unlocks van de vroege investeerders komen te vervallen. Discord channels van projecten zijn ook altijd wel een mooie graadmeter voor de community.

Het loont ook om te weten hoe Etherscan, of de explorer van de betreffende blockchain, werkt. Je kunt dan zelf onderzoek doen, geld stromen volgen en bepaalde verbanden leggen. Daarnaast zijn er genoeg slimme mensen op Twitter en dergelijke die veel delen, je moet het alleen zelf goed kunnen filteren.

Je kunt overigens ook niet alle ontwikkelingen volgen. Beter om jezelf ergens op te focussen en daar veel van proberen te leren. Focus me zelf vooral op ETH en de L2 ontwikkelingen van ETH (Arbitrum, zkSync en Starknet).

Wat betreft de Solana FUD, heb dat ook gelezen de laatste dagen. Lijkt erop dat ze meer geld hebben besteed aan marketing, dan aan een werkend product. Blijf er zelf op dit moment vandaan, maar staat wel op mijn boodschappenlijstje voor in de bear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
ETH/BTC zeer dichtbij de 0.075 🙈
zal die vastgehouden worden?

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Bitcoin zit wederom in de groene box, de rode is nog niet aangetikt. Ik vermoed op een gegeven moment een bounce vanuit de groene tot/naar de rode box te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kViDpzspeFb9WO1BydJGtCInWys=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bGdDIcDYrodyYpf42FBr7NWt.png?f=fotoalbum_large

Gisteravond op 43k een short geopend, met take profit in de 41k regionen. Vanochtend bleek dat ik wat pessimistisch was geweest en de take profit te hoog stond, maar was toch ok wakker worden zo :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J3JxNW4JeFpliL1oj1HNhHswpdQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Ki7OPPoRfHurMekzjDinCw4.jpg?f=fotoalbum_large

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackjack21
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
jvel92 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:52:
[...]

Je kunt overigens ook niet alle ontwikkelingen volgen. Beter om jezelf ergens op te focussen en daar veel van proberen te leren. Focus me zelf vooral op ETH en de L2 ontwikkelingen van ETH (Arbitrum, zkSync en Starknet).
Wat vind jij van Loopring (zkRollup)? Potentie of (voorlopig) negeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 16:39
Taro schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:16:
Bitcoin zit wederom in de groene box, de rode is nog niet aangetikt. Ik vermoed op een gegeven moment een bounce vanuit de groene tot/naar de rode box te zien:
[Afbeelding]

Gisteravond op 43k een short geopend, met take profit in de 41k regionen. Vanochtend bleek dat ik wat pessimistisch was geweest en de take profit te hoog stond, maar was toch ok wakker worden zo :)

[Afbeelding]
Thanks for sharing ! :). Wat is de onderkant rode box nu , zijn dat de 46k-47k levels waar we ook tegenaan hikten voor we eerder deze week echt afketsen en naar onderen vielen?

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Steefmeister schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:51:
[...]

lekker man.. die van dutch bargain heb ik ook nog staan. Ben er wel benieuwd naar... heb alleen mezelf opgelegd geen alcohol meer te drinken de eerste drie weken van het nieuwe jaar ;)
Ik trek die hele brouwerij slecht. Op papier doen ze leuke dingen, maar hoe het dan uiteindelijk smaakt is aan mij toch nooit echt besteed helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik hoop erop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Heb nog 30% fiat klaar staan… ga nog wel even afwachten wat de ‘bodem’ is.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mEDHyS4ut_FGCuNty0RqQABG-zY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u9TwknDy9DWxnWHhbt4CKweq.jpg?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian-AMD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2024

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

moon.

[ Voor 97% gewijzigd door Julian-AMD op 07-01-2022 17:28 ]

https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:22
Ik heb al heel wat dips gekocht. And it keeps on dipping. Toch maar weer even wat kopen denk ik.
Goed weekend all :9B

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:36
Heb voor het eerst sinds maart 2020 (eerste corona dip) fiat naar een exchange gestuurd. Zet het nog niet in, maar dan staat het er alvast.

*ter info: staat er binnen 5min op met sepa. Rabo naar kraken.

[ Voor 32% gewijzigd door Pelox op 07-01-2022 17:31 ]

Zero.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dq0j7JGN-pOaT35uNa2QCNjnPdc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XNLYdnzjIKRjXqaYZID5MuCP.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

ICP doet met Link mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:12
We maken een mooie schouder hoofd schouder formatie. Betekent dat BTC gaat zakken tot rond de 30k dollar. Heb 40% verkocht op 42700 dus van mij mag ie zakken. Maar meestal pakken mijn trades verkeerd uit, dus vanaf nu een stijging zou goed mogelijk moeten zijn 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
technoaddict schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:42:
We maken een mooie schouder hoofd schouder formatie. Betekent dat BTC gaat zakken tot rond de 30k dollar. Heb 40% verkocht op 42700 dus van mij mag ie zakken. Maar meestal pakken mijn trades verkeerd uit, dus vanaf nu een stijging zou goed mogelijk moeten zijn 😁
Ik heb gisteren vegetarische lasagne gegeten dus we stijgen naar 51,133.7

You see what I did there? Ik zou me niet teveel blindstaren op patronen en op basis daarvan deterministisch gaan denken. Een trade kan, herstel, mag niet alleen gebaseerd zijn op je verwachting van de toekomst.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Verwijderd

technoaddict schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:42:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WiRCXcjIZVEzif_sDne19iOy8y8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jeUcuVnXJ7umWbelYwGQjlvn.jpg?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Ik zie een inverted 2 Barts 1 Cup patroon ontstaan op de daily, dus dat wordt een close boven de 48k op de weekly.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Glenn Hoddle schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:00:
Ik zie een inverted 2 Barts 1 Cup patroon ontstaan op de daily, dus dat wordt een close boven de 48k op de weekly.
All-in

Maar genoeg.

Ik ga weer in het gareel. Fijn weekend gasten! Hou die candles groen en fatsig d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Gozur mannen, wat is dit nou weer voor sleum gedoe. Denk dat we een saai weekend tegemoet gaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Tominatie schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:13:
Gozur mannen, wat is dit nou weer voor sleum gedoe. Denk dat we een saai weekend tegemoet gaan.
Of, wat ik persoonlijk verwacht: een tijdelijke opleving bij de alts ivm weekend, een sideways gaande BTC met korte pumps en daarna weer terugzakken en vanaf maandag pas verder de richting bepalen.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Ik denk groen weekend, rode maandag.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRDutchfreakNL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-04-2024
Mijn Chainlink verzameling doet gelukkig niet mee mat dat sleume gedoe. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Illuminati confirmed. We gaan er allemaal aan.
Gozejjrr Ruurd, deze wijn smaakt naar kurk. Gatvujjrdamme man.

---

ETHUSDT is ook wel rektosaurus. Ik verwacht een consolidatie in deze range en dan een richting kiezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OItOMHj6-aI_MF2gzJsGhEms4fc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rOwr296YuXl5rkm5mhZIie8q.png?f=fotoalbum_large

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Pelox schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:20:
Ik denk groen weekend, rode maandag.
Geen statistisch goedgekeurde survey / poll I know met deze antwoorden en verschillende gaten tussen de ranges enz. Maar ach als we dan toch gaan gokken dan laten we een klein beetje data proberen te verzamelen :) :

Poll: BTC Koers zondag 23u (in USDT uiteraard)
~41900 - Eindigen waar we beginnen
~39500 - Gaan nog een stukje lager
~ 43500 - Licht herstel
~ 45k (+) - To the mooon?
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404154&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 3% gewijzigd door twit op 07-01-2022 18:32 ]

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:25:

Gozejjrr Ruurd, deze wijn smaakt naar kurk. Gatvujjrdamme man.
Blijft legendary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
De waan van de dag, tis weer een saai dagje voor de langere termijn. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raf1994
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
K

[ Voor 100% gewijzigd door Raf1994 op 07-01-2022 18:45 . Reden: K ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• twit
Raf1994 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:35:
Ik heb een bedrag staan in crypto, dat ik letterlijk 10 jaar kan laten staan...

Waarom zou ik me zorgen moeten maken met wat er de laatste 3 maand is gebeurd?
Simpel antwoord. Dat moet je niet? Vooral ook geen redenen gaan zoeken waarom je je zorgen zou moeten maken als je je nu juist geen zorgen maakt. Houd dat fijne gevoel vooral vast zou ik zeggen :)

Maar er zijn ook mensen met 2-3 btc, 10btc, misschien wel 15 btc+ die in een fase van hun leven zitten waar ze een ander huis wilden gaan kopen, hun baan op wilden gaan zeggen of hun vrouw de deur zeggen en een zak geld mee willen geven. Kortom mensen die om wat voor reden dan ook met serieuze bedragen in crypto zitten EN dicht bij een cashout moment / take profit moment zitten of zaten. Voor die mensen is de huidige koers en het koersverloop op korte termijn over het algemeen wel interessant. Of in ieder geval, interessanter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online

En hoe vaker je dit zegt. Hoe meer ik het gevoel heb dat je er met iets teveel in zit wat je heul graag volgende week wilt uitcashen als BTC op 100k staat.

Maar ach mensen kennis is niet mijn sterkste punt O-)

UberLurker Departement #GG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raf1994
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Skrunsies schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:44:
[...]

En hoe vaker je dit zegt. Hoe meer ik het gevoel heb dat je er met iets teveel in zit wat je heul graag volgende week wilt uitcashen als BTC op 100k staat.

Maar ach mensen kennis is niet mijn sterkste punt O-)
E

[ Voor 3% gewijzigd door Raf1994 op 07-01-2022 18:47 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter

Daarmee zeg je nog niets over de hoogte van het bedrag (en dat hoeft ook niet en moet je zeker niet doen), maar, de een verliest op een dag 1-2 gloednieuwe auto's of een complete villa aan waarde, de ander "maar" 6,13 Euro.

De reden dat ik persoonlijk veel trade, winst neem en nu veel short is om de hoeveelheid BTC te verhogen. Ik zit sinds de 69k op +-1,4x zoveel BTC waarde en qua fiat waarde is de pf nauwelijks gekelderd. Een ander zal holden en accepteert de daling, ieder zijn ding.

Je moet je inderdaad geen zorgen maken als je daar geen noodzaak toe ziet. Maar zoals @twit ook aangeeft is dat bij iedereen anders. Ik zou het persoonlijk niet kunnen verkroppen om vanaf de 69k gewoon all-in te hebben gezeten en nu op 41k/Bitcoin te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 21:13
We gaan gewoon precies naar 21.461 en dat wordt bereikt in maart dit jaar. Daarna weer omhoog.
Taro schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:47:
de een verliest op een dag 1-2 gloednieuwe auto's of een complete villa aan waarde

...

Ik zou het persoonlijk niet kunnen verkroppen om vanaf de 69k gewoon all-in te hebben gezeten en nu op 41k/Bitcoin te staan.
Dat is hier wel een punt inderdaad. Inleven in anderen is schijnbaar moeilijk.
Niet alleen hier (in dit topic) trouwens. Merk het ook bij de politieke topics bijv..

[ Voor 72% gewijzigd door TheBrut3 op 07-01-2022 18:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valandin
[...]

Daarmee zeg je nog niets over de hoogte van het bedrag (en dat hoeft ook niet en moet je zeker niet doen), maar, de een verliest op een dag 1-2 gloednieuwe auto's of een complete villa aan waarde, de ander "maar" 6,13 Euro.

De reden dat ik persoonlijk veel trade, winst neem en nu veel short is om de hoeveelheid BTC te verhogen. Ik zit sinds de 69k op +-1,4x zoveel BTC waarde en qua fiat waarde is de pf nauwelijks gekelderd. Een ander zal holden en accepteert de daling, ieder zijn ding.

Je moet je inderdaad geen zorgen maken als je daar geen noodzaak toe ziet. Maar zoals @twit ook aangeeft is dat bij iedereen anders. Ik zou het persoonlijk niet kunnen verkroppen om vanaf de 69k gewoon all-in te hebben gezeten en nu op 41k/Bitcoin te staan.
Vind 't wel knap hoe je dat steeds doet.

Ben zelf altijd gewoon een HODL'er geweest. In zo'n neergaande trend wijzig in m'n DCA naar een 1x per week DCA om zo veel mogelijk van de dip mee te krijgen en als het stijgt is m'n PF weer redelijk snel terug op niveau.

Ben dit keer wel dom geweest door op 31 december een flinke lading FIAT er in te pompen @ $46k. Had het beter zoals bovenstaand kunnen doen, maar was er van overtuigd dat we wel op de bodem waren, maargoed, haal je ook weer je lessen uit, na al die jaren.

Merk wel dat ik ook wat meer aan exit strategies moet werken, bij een beetje FUD doe ik gewoon m'n :+ masker op met de indruk dat het wel goed komt. De 20% drop van Solana zag ik lang en breed aankomen maar toch blijven vasthouden, had het beter op stables kunnen zetten om na de drop weer terug te kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Valandin op 07-01-2022 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:28
[...]
Of verkoopt een deel van z'n winst om in een bear market weer terug te kopen. Scheelt me aardig wat trade werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

twit schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:41:
[...]

Simpel antwoord. Dat moet je niet? Vooral ook geen redenen gaan zoeken waarom je je zorgen zou moeten maken als je je nu juist geen zorgen maakt. Houd dat fijne gevoel vooral vast zou ik zeggen :)

Maar er zijn ook mensen met 2-3 btc, 10btc, misschien wel 15 btc+ die in een fase van hun leven zitten waar ze een ander huis wilden gaan kopen, hun baan op wilden gaan zeggen of hun vrouw de deur zeggen en een zak geld mee willen geven. Kortom mensen die om wat voor reden dan ook met serieuze bedragen in crypto zitten EN dicht bij een cashout moment / take profit moment zitten of zaten. Voor die mensen is de huidige koers en het koersverloop op korte termijn over het algemeen wel interessant. Of in ieder geval, interessanter.
Ja, ik wil ergens naar de zomer een behoorlijke aankoop doen en daar was ik van plan een beetje crypto voor te gebruiken. Ik mag hopen dat het tegen die tijd wat beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 06:02
twit schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:27:
[...]

Geen statistisch goedgekeurde survey / poll I know met deze antwoorden en verschillende gaten tussen de ranges enz. Maar ach als we dan toch gaan gokken dan laten we een klein beetje data proberen te verzamelen :) :

Poll: BTC Koers zondag 23u (in USDT uiteraard)
~41900 - Eindigen waar we beginnen
~39500 - Gaan nog een stukje lager
~ 43500 - Licht herstel
~ 45k (+) - To the mooon?
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Kunnen we er geen wedstrijdje van maken, ben ik beter in.. :9

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
Nopheros schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:57:
[...]

Of verkoopt een deel van z'n winst om in een bear market weer terug te kopen. Scheelt me aardig wat trade werk.
Dat heb ik ook gedaan alleen zitten we nog 2x te hoog om terug te kopen :9

Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:06
Toen btc op 69k stond dacht iedereen en zijn moeder dat we door zouden stoten richting 74k en hoger. Het mooie is, niemand weet waar de top of de bodem is.

Ik had wel stiekem gehoopt dat BTC zich zou loskoppelen van de reguliere beurs na de ATH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
PlanR schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:26:
[...]

Kunnen we er geen wedstrijdje van maken, ben ik beter in.. :9
Zoals je misschien ziet ben ik zelfs in polls maken slecht. Blijkbaar is er een max char length die je eigenlijk ou moeten aanhouden zodat de poll vragen niet half door de results heen gaan lopen. Oftewel, volgende keer laat ik het graag weer aan Visca en jou over ja ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skalders
  • Laatst online: 05-10 11:57
Hier worden veel buy orders geraakt die ik de afgelopen weken heb ingesteld >:) Altijd wel een dubbel gevoel natuurlijk. Maar daarom ben ik volledig afgestapt van de normale DCA. Uiteindelijk worden de meeste orders wel geraakt..

Verder, fijn dat je deelt hoeveel je nu eigenlijk wint met je traden @Taro. Dat is dus 40% winst terwijl je er wel heel wat vanaf weet. Ik twijfel al een tijdje om meer te traden maar ik moet minstens 33% winst maken om de extra belasting door het traden (in belgië) in te halen, dus zelfs al was ik zo goed als Taro zou ik maar 7% gewonnen hebben met al de tijd, moeite & stress dat erbij komt.

Ik hou het nog even bij mijn DCA+ buy & hold dus, maar ben verder wel geïnteresseerd in wat rente te verdienen via DeFi. Ik wacht nog even @Glenn Hoddle zijn topic af en lees me ondertussen nog wat verder in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 06:02
[...]

Amen..!

Sinds de 51 all out. Wat trades gemaakt op de Raven, Sol & Eth. Kan inmiddels een 35% meer btc inkopen. Verwacht dat btc de 39500 ook gaat verliezen. Wordt een prachtige 2 afgelopen maandjes. In toevevoegde sats :)

Merci zeggen we dan.

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Skalders schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:31:
Hier worden veel buy orders geraakt die ik de afgelopen weken heb ingesteld >:) Altijd wel een dubbel gevoel natuurlijk. Maar daarom ben ik volledig afgestapt van de normale DCA. Uiteindelijk worden de meeste orders wel geraakt..

Verder, fijn dat je deelt hoeveel je nu eigenlijk wint met je traden @Taro. Dat is dus 40% winst terwijl je er wel heel wat vanaf weet. Ik twijfel al een tijdje om meer te traden maar ik moet minstens 33% winst maken om de extra belasting door het traden (in belgië) in te halen, dus zelfs al was ik zo goed als Taro zou ik maar 7% gewonnen hebben met al de tijd, moeite & stress dat erbij komt.

Ik hou het nog even bij mijn DCA+ buy & hold dus, maar ben verder wel geïnteresseerd in wat rente te verdienen via DeFi. Ik wacht nog even @Glenn Hoddle zijn topic af en lees me ondertussen nog wat verder in :)
Hoe pak jij je DCA aan dan?
Inleggen en een buy order op -5%/10% waarde op dat moment ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Door in fiat te zitten, regelmatig een trade te maken en te leverage traden heb ik meer dan die 40% winst in BTC waarde, maar, ik heb ook nog behoorlijk wat in locked staking staan waarmee het gemiddelde zwaar omlaag wordt gehaald, want dat daalt gewoon tientallen procenten mee met de markt. Maar dat zie ik dan maar even als DCA'en en het dividend dat je ervoor terug krijgt verzacht het ook een beetje.

Ik kan het ook uit locked staking halen tegen een kleine boete, maar ik weet natuurlijk ook niet of het vanaf hier weer omhoog gaat, of dat Bitcoin verder daalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skalders
Valandin schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:38:
[...]

Hoe pak jij je DCA aan dan?
Inleggen en een buy order op -5%/10% waarde op dat moment ofzo?
Zo deed ik het eerst ja, ik heb mijn vast moment om fiat te storten, dan zet ik meestal 4 orders.

Bv:

1 januari 400 euro gestort en ik wil hiermee BTC kopen. BTC staat op 50000, dan zet ik 4 limit orders van ieder € 100 op bv 49k, 48k,47k,46k

De laatste tijd probeer ik die niveaus iets meer te onderbouwen en werk ik met fibonacci retracement levels. Soms als ik iets actiever wil zijn combineer ik dat ook met de RSI en MACD.

De eerste 2 levels worden meestal wel geraakt. Als ik de volgende maand / volgend DCA moment nog orders heb openstaan dan cancel ik die en zet ik nieuwe orders.

De meest passieve DCA+ strategie is gewoon wat limit orders plaatsen en alles wat niet geraakt is bij het volgende DCA moment, gewoon via market order kopen en weer nieuwe limit orders plaatsen met de nieuwe fiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:28
Pelox schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:27:
[...]

Dat heb ik ook gedaan alleen zitten we nog 2x te hoog om terug te kopen :9
Zeker, zolang we boven de 30k staan koop ik niet bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Komt eraan. Momenteel gooit de vaccinkater wat roet in het eten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
Skalders schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:47:
[...]

Zo deed ik het eerst ja, ik heb mijn vast moment om fiat te storten, dan zet ik meestal 4 orders.

Bv:

1 januari 400 euro gestort en ik wil hiermee BTC kopen. BTC staat op 50000, dan zet ik 4 limit orders van ieder € 100 op bv 49k, 48k,47k,46k

De laatste tijd probeer ik die niveaus iets meer te onderbouwen en werk ik met fibonacci retracement levels. Soms als ik iets actiever wil zijn combineer ik dat ook met de RSI en MACD.

De eerste 2 levels worden meestal wel geraakt. Als ik de volgende maand / volgend DCA moment nog orders heb openstaan dan cancel ik die en zet ik nieuwe orders.

De meest passieve DCA+ strategie is gewoon wat limit orders plaatsen en alles wat niet geraakt is bij het volgende DCA moment, gewoon via market order kopen en weer nieuwe limit orders plaatsen met de nieuwe fiat.
Haha leuk, dat is inderdaad een beetje hetzelfde als wat ik in gedachte had als entry & exit strategie.
Op DCA moment wat buy orders inschieten op verschillende niveaus en 1-2 DCA momenten later de 2-3 laagste niveaus die niet gehit zijn gebruiken voor een market order. En bij market/hit ook automatisch wat exit-momentjes inschieten op de weg omhoog omdat ik zelf snel de neiging heb om te HODL'en tot de eind der tijden en dan vergeet m'n winst te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:23
Is er nieuws over KSM en DOT? Ze zijn ineens groen...

Edit: nm. Glitch in FTX app denk ik.

[ Voor 27% gewijzigd door Ray_ op 07-01-2022 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

Betaal je extra belasting omdat je aan trading doet? Wanneer je hodlt en niet trade betaal je die belasting niet :? In feite zijn al je posities verkregen door trading toch? Al is het 1 enkele trade (EUR/USD -> COIN X)
Verlicht me please :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
Mooody schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:00:
[...]

Betaal je extra belasting omdat je aan trading doet? Wanneer je hodlt en niet trade betaal je die belasting niet :? In feite zijn al je posities verkregen door trading toch? Al is het 1 enkele trade (EUR/USD -> COIN X)
Was iets met dat als je vaak trade dan wordt het gezien en belast als beroepsinkomen, dacht ik.
Als je koopt en hold niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Valandin schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:02:
[...]

Was iets met dat als je vaak trade dan wordt het gezien en belast als beroepsinkomen, dacht ik.
Als je koopt en hold niet.
"Vaak" is natuurlijk ongedefinieerd. Wie bepaalt wat vaak is en hoe wordt dat gecontroleerd?

[ Voor 8% gewijzigd door Mooody op 07-01-2022 20:03 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
De reden dat ik persoonlijk veel trade, winst neem en nu veel short is om de hoeveelheid BTC te verhogen.
Volgens mij snap ik wat je bedoelt, maar is deze zin niet de juiste uitleg (correct me if I'm wrong). Als je alleen maar uit bent op meer sats, zou je alleen maar traden in /BTC pairs en zou je standaard denominatie BTC zijn en niet USDT. En dan zou je elk moment dat je een koopje kan bewerkstelligen (in USDT termen), dat doen, zoals nu. Volgens mij bedoel je dat je je fiat waarde van je PF te allen tijde zo groot mogelijk wil laten zijn zodat je er meer BTC voor kan terugkopen op latere momenten. Of zie ik 't verkeerd? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Jedi_Pimp schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:09:
[...]
Volgens mij bedoel je dat je je fiat waarde van je PF ten allen tijde zo groot mogelijk wil laten zijn zodat je er meer BTC voor kan terugkopen op latere momenten.
Helemaal correct d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

SOL, AVAX en TERRA gaan echt door het putje op het moment, terwijl dat juist de sterkhouders waren van de afgelopen maanden. Er waren ontiegelijk veel sats te verdienen.

Je verwacht bij deze 3 ook wel een legertje kopers op lagere prijslevels, maar helaas....iedereen pakt zijn biezen, want vrijwel iedereen staat op winst.

De opmars van ATOM begrijp ik. Osmosis gaat als een tiet, de liquiditeit is niet aan te slepen op het moment.
Maar Chainlink...heb ik nieuws gemist? Gaat staking eindelijk van start?

[ Voor 23% gewijzigd door Mooody op 07-01-2022 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Skalders schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:47:
[...]

Bv:

Nederland heeft een uitzonderlijk gunstig belastingklimaat voor crypto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Jedi_Pimp schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:12:
[...]

Nederland heeft een uitzonderlijk gunstig belastingklimaat voor crypto.
Crypto is gewoon vermogen en wordt zodanig belast. Waarom zou crypto als vermogen anders belast worden dan spaargeld, vastgoed, een schilderij of een whiskey uit 1975?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:46
[Afbeelding]

[Afbeelding]
De richting van je groene lijn gaat alleen uit van een lineaire lijn omhoog? Ik vraag me toch wel af wat het fundament hier is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Mooody schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:14:
[...]

Crypto is gewoon vermogen en wordt zodanig belast. Waarom zou crypto als vermogen anders belast worden dan spaargeld, vastgoed, een schilderij of een whiskey uit 1975?
Nou, dat is het dus juist. Volledig eens, maar vraag dit dus maar eens aan een Belg of Amerikaan. Capital gains tax in je smoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Jedi_Pimp schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:20:
[...]

Nou, dat is het dus juist. Volledig eens, maar vraag dit dus maar eens aan een Belg of Amerikaan. Capital gains tax in je smoel.
Interessant! Hebben we een Belg of Amerikaan in dit topic die zijn (on)genoegen over het belasten van crypto kan geven? Kom er maar in d:)b

Ik ken het Belgische belastingsysteem totaal niet. Kan me ook voorstellen dat ze op andere vlakken weer beter af zijn dan ons. De familie Verstappen is toch niet voor niets naar België gevlucht? :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Mooody schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:23:
[...]

Interessant! Hebben we een Belg of Amerikaan in dit topic die zijn (on)genoegen over het belasten van crypto kan geven? Kom er maar in d:)b

Ik ken het Belgische belastingsysteem totaal niet. Kan me ook voorstellen dat ze op andere vlakken weer beter af zijn dan ons. De familie Verstappen is toch niet voor niets naar België gevlucht? :7
Yep!

Die is met 300+km/hr naar belastingparadijs Monaco gesjeest :)B

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pelox
Een oud filmpje inmiddels, maar ik wilde hem toch nog een keer delen.. in dit geval Canada maar je kan er ieder land van maken.

Wen ultra dikke über moon.

[ Voor 14% gewijzigd door Pelox op 07-01-2022 20:29 ]

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Santee schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:16:
[...]

De richting van je groene lijn gaat alleen uit van een lineaire lijn omhoog? Ik vraag me toch wel af wat het fundament hier is.
Welke groene lijn bedoel je? Die onderste zone die schuin omhoog loopt? Dat is een indicator, niet "mijn groene lijn", en hoort bij de BTC log curve zones, zie hier het plaatje over vele jaren icm de gele en rode bijbehorende zones, die mag je dus niet negeren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WwGq-gQ0aVZKtB7BgU23yWXSPss=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7NRQqTj6uKmS7cXkGjt6ciuN.png?f=fotoalbum_large

Als je de rechte groene balk bedoelt: Zie mijn eerdere berichten. Dat is de afgelopen periode vaak een zone van support & resistance geweest en valt op het punt dat ik eerder heb laten zien samen met de groene zone, vandaar dat dat een goed inkoopmoment zou kunnen zijn als die 2 samen komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skalders
Mooody schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:00:
[...]

België heeft als een van de weinige landen 0% capital gains, maar enkel indien dit past onder een normale vermogen van privé assets als een 'bonus pater familias'. Dit geldt ook voor crypto. Buy en hold is dan een goede strategie. Maar dat is voor interpretatie vatbaar, termijn telt wel, maar ook bv als je investeert met geld dat je leent, of al je inkomsten erdoor jaagt,... als de fiscus vind dat het speculatief is dan wordt je 33% belast. Als de fiscus denkt dat het beroepsinkomsten zijn (dus enorm veel trades, bots, dagdagelijkse bezigheid) dan wordt je 50% belast.

Enkele factoren die de interpretatie beinvloeden:
  • Heb je geleend om te investeren
  • Hoeveel van je totale assets heb je geinvesteerd in crypto?
  • Hoelang heb je gehold?
  • Is er een verband met je beroep (IT/financieel)?
  • Gebruik je professionele tools?
  • Hoe actief ben je in crypto communities?
enz.

Voor buy & hold en voor mensen die al FIRE zijn is België dus uitstekend. Maar voor actief traden dus niet. één crypto naar crypto trade betekent daarom niet dat je direct als speculatief investeerder bestempeld wordt, maar dat is een groot verschil met wat bv. Taro doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Skalders schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:33:
[...]

België heeft als een van de weinige landen 0% capital gains, maar enkel indien dit past onder een normale vermogen van privé assets als een 'bonus pater familias'. Dit geldt ook voor crypto. Buy en hold is dan een goede strategie. Maar dat is voor interpretatie vatbaar, termijn telt wel, maar ook bv als je investeert met geld dat je leent, of al je inkomsten erdoor jaagt,... als de fiscus vind dat het speculatief is dan wordt je 33% belast. Als de fiscus denkt dat het beroepsinkomsten zijn (dus enorm veel trades, bots, dagdagelijkse bezigheid) dan wordt je 50% belast.

Enkele factoren die de interpretatie beinvloeden:
  • Heb je geleend om te investeren
  • Hoeveel van je totale assets heb je geinvesteerd in crypto?
  • Hoelang heb je gehold?
  • Is er een verband met je beroep (IT/financieel)?
  • Gebruik je professionele tools?
  • Hoe actief ben je in crypto communities?
enz.

Voor buy & hold en voor mensen die al FIRE zijn is België dus uitstekend. Maar voor actief traden dus niet. één crypto naar crypto trade betekent daarom niet dat je direct als speculatief investeerder bestempeld wordt, maar dat is een groot verschil met wat bv. Taro doet.
Bedankt voor het inzicht d:)b
Mijn eerste gedachte: Wat een gedoe voor de fiscus om daar grip op te krijgen zeg.... :/

Dus voor Belgen die geen tijd, zin en/of skills hebben, is holden gewoon de beste uitkomst.
Dat scheelt wel, wat voor het overgrote deel van de mensen is hodlen het beste. Period.

Eigenlijk ontmoedigt de Belgische overheid bewust het traden, om te zorgen dat zoveel mogelijk mensen profits behalen die weer worden uitgegeven in de Belgische economie. Slimme jongens die Belgen :9B

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 12:42
Jedi_Pimp schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:53:
[...]

100% mee eens, heb ik hier ook een aantal keer gebruikt als challenge richting de usual suspects.
Hahaha _O- hey, maar ik hap wel.

"Challange richting de usual suspects"? Laat ik even heel duidelijk maken dat ik hier niemand uitdaag of challange of whatever, laat staan challange van anderen aan ga. Ik heb ook verre van de illusie dat ik jou of andere mensen die zich met Pepe associëren kan 'overtuigen' oid :P dat is ook niet hoe dit wereldje zou moeten werken, en is bovenal ontzettend flauw.

Die overtuiging komt vanzelf over een paar jaar ;) ik heb niet de illusie dat ik dat wel eventjes zou kunnen veranderen, laat staan dat ik dat zou willen.

De keuze voor asset X of Y heeft te maken met een bepaalde risicobereidheid en zoals je later ook zelf aangeeft, scenario's en een eigen toekomstbeeld. Je hoeft de usual suspects echt niet uit te leggen dat er op manier 1 of 2 meer geld te verdienen valt.
Mijn plan en exit strategie heb ik in 2019 wel eens gedeeld en daar staat deze keuze expliciet in benoemd.

Vrede hebben met je positie en dus ook tevreden zijn met een honderdvoud van wat de Rabobank je had gegeven is denk ik de allerbelangrijkste les die je als investeerder zou moeten omarmen.

Ieder zijn ding d:)b
Als je jong, vrijgezel of een beetje een nerd bent (oftewel Tweaker), is het 1) veel leuker en 2) veel lucratiever om wat meer risico te nemen en een deel van je allocatie te nemen om te investeren in low- & microcaps.
Je hoeft niemand uit te leggen dat de swings van coin X groter zijn dan een index funds, en dat er met de eerste dus veel meer geld te verdienen valt. En dat sommigen dit ook doen.
Echter is er een reden dat grote partijen (nog) niks met crypto doen. Sommigen verliezen heel, heel veel geld. Maar ja, die hoor je niet.

Je zal niet de eerste zien die z'n €100 over de kop ziet gaan, denkt 'wow!', er dan nog wat hondertjes bij in drukt ipv de winst pakt, en door verdere koersstijging opeens €2000 heeft staan. Vertrouwen en een gevoel van onoverwinnelijkheid liggen op de loer. Dus nee, je casht niet, nee: je investeert meer en meer.
En opeens... is het onmogelijke dan toch gebeurd: opeens zijn al die winsten als sneeuw voor de zon verdwenen :w

Die greed, daar maakt Crypto Twitter en Reddit misbruik van. Het is 1 grote circklejerk rondom bizarre winsten. Lukt je dat niet? Dan hoor je er niet bij. Terwijl iedereen die daadwerkelijk begrijpt hoe het spelletje werkt, begrijpt dat er vele users nooit meer terug keren omdat ze rekt zijn gegaan.
Dit is de reden dat ik in deze slowchat zit, en dusniet op Twitter en Reddit; waar zelfingenomen trolls die wel even zeggen waar je je studieschuld in moet investeren de overhand hebben.

Voorbeeldje, men heeft het nergens over hoe prijsbepaling echt werkt. Het gros weet niet eens wat market cap betekent, of heeft überhaupt een whitepaper bekeken. En als ze al kijken, dan snappen ze niks wat er eigenlijk in staat. Dus praat men vrolijk de buzzwords door, niemand gaat vragen wat web 3.0 nou echt betekent :P iemand nog wat goeie discords waar we elkaar kunnen napraten?
Toch nog even waarschuwing voor nieuwkomers (als ik teveel aan het prediken ben, hoor ik het wel): het aller, allerdomste wat je nu kan doen, is zonder plan nu een trade ingaan omdat je het idee hebt dat BTC de komende weken zal stijgen. Denk na over je doelstellingen, maak een plan, en denk in scenario's. Ga nooit long omdat je een YouTuber hebt zien uitleggen dat AVAX binnenkort een parabolische move omhoog gaat maken, maar doe je eigen onderzoek.
Ik zou nieuwkomers graag willen meegeven dat de crypto wereld ook je kijk op de economie kan verbreden. Pak vooral die kant van het verhaal, en leer ervan. Dat zijn lessen waar je echt wat aan hebt in je leven. Veel nuttiger dan dat je weet wat een bull flag is en/of dat je wat resistance lijntjes kan trekken op een random grafiek.

'Doelstellingen'? Als in, ik wil zoveel geld pakken? Ik geloof niet dat investeren zo kan werken, want niet ieder doel is haalbaar. Wie voor eeuwig blijft proberen, zal niet altijd succes hebben. De menselijke natuurlijk zorgt dat je altijd te hoog mikt.
Sowieso is het kortzichtig. Is een doelstelling dan 5k voor die nieuwe auto? 50k voor die tussenwoning? Wat heb je aan 5k als de auto waar je voor spaart 5k duurder is geworden? Wat heb je aan 50k als dat appartement ook 50k duurder is geworden?

/zure rant :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
[...]

Ik ben geen België expert, maar heb wel een interesse voor fiscale zaken. Amerikanen kennen een lage inkomensbelasting, dat is daar 'vies', maar kennen weer een hogere capital gains belasting. Oftewel belasting op behaald rendement op assets en securities en sinds kort, ook crypto. Vandaar dat Amerikanen met een behoorlijke positie weleens kiezen om met beperkte winst door te hodlen omdat ze niet aangeslagen willen worden op hun trade.

Fucking vermoeiend ook om elke trade bij te moeten houden 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skalders
Mooody schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:37:
[...]

Bedankt voor het inzicht d:)b
Mijn eerste gedachte: Wat een gedoe voor de fiscus om daar grip op te krijgen zeg.... :/

Dus voor Belgen die geen tijd, zin en/of skills hebben, is holden gewoon de beste uitkomst.
Dat scheelt wel, wat voor het overgrote deel van de mensen is hodlen het beste. Period.

Eigenlijk ontmoedigt de Belgische overheid bewust het traden, om te zorgen dat zoveel mogelijk mensen profits behalen die weer worden uitgegeven in de Belgische economie. Slimme jongens die Belgen :9B
Heeft zijn voor- en nadelen ja. België is een geweldig land om op pensioen te gaan, maar het is enorm moeilijk om kapitaal op te bouwen.

Maar goed, zoals je zegt, buy&hold is voor de meerderheid het beste. Als je uitgaat van een gemiddeld jaarlijks rendement van 50% dan ben je er ook in een aantal jaren, en 50% is vrij weinig zelfs al kijk je alleen naar btc&eth.

Maar goed, past performances zijn geen indicator voor de toekomst enz,... Daarom dat ik de laatste tijd meer twijfel en denk dat ik misschien kansen voorbij laat gaan. In de afgelopen paar reacties zie je al vaker dingen verschijnen als "als je 2 uur of meer per dag in crypto steekt, dan zou je echt verder moeten kijken dan gewoon de top coins buy&holden". Dat is voor mij een moeilijke gezien ik er wel degelijk wat tijd insteek maar dus altijd de afweging moet maken tegenover de potentiële belastingen. Dan begin ik zelfs te denken aan waarom zou ik niet verhuizen, nu of nadat ik eventueel een kapitaal heb opgebouwd. Maar dan zit je weer tegen heel wat andere regels te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Skalders schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:45:
[...]

Heeft zijn voor- en nadelen ja. België is een geweldig land om op pensioen te gaan, maar het is enorm moeilijk om kapitaal op te bouwen.

Maar goed, zoals je zegt, buy&hold is voor de meerderheid het beste. Als je uitgaat van een gemiddeld jaarlijks rendement van 50% dan ben je er ook in een aantal jaren, en 50% is vrij weinig zelfs al kijk je alleen naar btc&eth.

Maar goed, past performances zijn geen indicator voor de toekomst enz,... Daarom dat ik de laatste tijd meer twijfel en denk dat ik misschien kansen voorbij laat gaan. In de afgelopen paar reacties zie je al vaker dingen verschijnen als "als je 2 uur of meer per dag in crypto steekt, dan zou je echt verder moeten kijken dan gewoon de top coins buy&holden". Dat is voor mij een moeilijke gezien ik er wel degelijk wat tijd insteek maar dus altijd de afweging moet maken tegenover de potentiële belastingen. Dan begin ik zelfs de denken aan waarom zou ik niet verhuizen, nu of nadat ik eventueel een kapitaal heb opgebouwd. Maar dan zit je weer tegen heel wat andere regels te kijken.
Is swing (/cycle) trading dan niet beter geschikt voor je?

De markt proberen te lezen en gedurende het jaar enkele trades te plaatsen? Al is het alleen van BTC naar ETH en weer terug. Je kon er 2 jaar geleden gif op innemen dat ETH zou inlopen op het BTC-pair. Toen de 0.07 of 0.08 BTC was aangetikt, zou je netjes weer terug in BTC kunnen zijn gegaan. Hoeft je echt niet dagelijks aan de knoppen voor te zitten, slechts 1 of 2 trades per jaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Mooody op 07-01-2022 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Hee, niet zo streng hé, als je mijn initiële post goed leest, lees je dat ik kritisch ben op die 'DeFigod'. Sterker nog, ik geef een bijna contraire mening dat je slechts met maximaal 20% van je startkapitaal shitcoins moet flippen en met het overige bedrag voor BTC en ETH moet gaan :)
Tenzij je uren per dag bezig bent met crypto en naast je hodl positie van BTC en ETH nog wat fiat hebt om mee te gokken. Allocatie is per definitie een deel van je vermogen c.q. PF.

Die discussie is een week of twee geleden in dit topic al voorbij gekomen en vandaag ook weer enigszins, en ik deel 100% de mening dat je in de meerderheid van de situaties beter af bent met een conventioneel portfolio.

Jouw angstbeeld van de boze milennial die met pepe posters in zijn kamer tot 04:30u 's nachts op PancakeSwap launches van shitcoins sniped is wellicht wat groter in je hoofd dan in de werkelijkheid :P

De meerderheid van retail beleggers opent een Binance account, koopt BTC, ETH en LINK op 53k en raakt nu in paniek om te market sellen op 20% verlies. Om weer over een paar maanden terug te komen als we een paar weken lang groene candles hebben gezien. Juist die groep retail is nu aan het afhaken, en dat zijn bij uitstek de momenten om alert te zijn op kansen :)

oh en ik schrijf gewoon challenge en niet challange :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skalders
Mooody schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:52:
[...]

Is swing trading dan niet beter geschikt voor je?

De markt proberen te lezen en gedurende het jaar enkele trades te plaatsen? Al is het alleen van BTC naar ETH en weer terug.
Dat zou mijn voorkeur hebben ja, maar dan nog is het zeker geen garantie betreffend de fiscus. Die kan nog steeds argumenteren dat dit speculatief gedrag is. De 0% capital gains door normale buy & hold zit ijzersterk in de wet als bonus pater familias. Al de rest is enorm voor interpretatie vatbaar en onze overheid staat er wel bekend voor om heel veel te spelen met de fiscale wetgevingen.

Het komt dan weer neer op een risico analyse. Ben ik bereid om 33% te verliezen en zodoende mijn FIRE journey te verlengen? Of ga ik zo verder wetend dat iemand die vanaf 0 begint binnen 10 jaar op pensioen kan gaan met een gemiddeld jaarlijks rendement van 50%? Natuurlijk speelt dan de vraag weer, is 50% achter 5 jaar nog wel realistisch met bitcoin & eth en dergelijke? Bestaat crypto dan nog wel? Hoe zijn de wetgevingen tegen dan eigenlijk,...? Dus dan is er zeker weer een argument voor nu wel te swing traden en zo snel mogelijk geld binnen te harken voordat nieuwe wetgevingen, MiCA, enz alles overhoop kan halen.

Een bijkomend voordeel aan dit verplicht buy & holden is dat ik ook echt 0 stress heb bij dips en echt nooit de neiging heb om te panic sellen, dus b&h is dan redelijk eenvoudig.

[ Voor 6% gewijzigd door Skalders op 07-01-2022 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:17
[...]

Spaargeld heeft een negatief rendement, het is dus raar om dit te belasten alsof er inkomen uit voortvloeit. Dit is momenteel dus een punt waar ze in NL mee bezig zijn, maar ook inkomen uit vastgoed zie ik op kort termijn wel weer een aparte belastingheffing krijgen. Crypto is in nederland niet apart van andere soorten vermogen, maar het is wel DE hoge-rendementen-in-our-lifetime-asset. En omdat box3 in NL gunstig is voor extreme rendementen valt dus te stellen dat de nederlandse belasting gunstig is voor crypto. 'Ja maar het is gewoon belast net als elk ander stukje vermogen' neemt niet weg dat extreem renderend vermogen iets anders is dan 'spaargeld' of 'gewoon vermogen'. Anyway ik denk dat Jedi_Pimp het had over 'crypto bezit als nederlander is veel gunstiger dan crypto bezit in veel andere landen'. Dit extreme voordeel gaan we wss per 2024 oid verliezen.

In USA gaat het allemaal om 'realised gains en losses'. Nooit verkopen je portfolio als onderpand gebruiken voor de kleine zakjes geld die je hier en daar nodig hebt en uiteindelijk je kinderen die alles erfen en wel zonder belasting mogen verkopen is daar weer een super-systeem voor de wealthy.

[ Voor 11% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 07-01-2022 21:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Skalders schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:58:
[...]

Dat zou mijn voorkeur hebben ja, maar dan nog is het zeker geen garantie betreffend de fiscus. Die kan nog steeds argumenteren dat dit speculatief gedrag is. De 0% capital gains door normale buy & hold zit ijzersterk in de wet als bonus pater familias. Al de rest is enorm voor interpretatie vatbaar en onze overheid staat er wel bekend voor om heel veel te spelen met de fiscale wetgevingen.

Het komt dan weer neer op een risico analyse. Ben ik bereid om 33% te verliezen en zodoende mijn FIRE journey te verlengen? Of ga ik zo verder wetend dat iemand die vanaf 0 begint binnen 10 jaar op pensioen kan gaan met een gemiddeld jaarlijks rendement van 50%? Natuurlijk speelt dan de vraag weer, is 50% achter 5 jaar nog wel realistisch met bitcoin & eth en dergelijke? Bestaat crypto dan nog wel? Hoe zijn de wetgevingen tegen dan eigenlijk,...? Dus dan is er zeker weer een argument voor nu wel te swing traden en zo snel mogelijk geld binnen te harken voordat nieuwe wetgevingen, MiCA, enz alles overhoop kan halen.
Wat een gedoe zeg. Ik zou emigreren naar Nederland. Ik zou wel mijn eigen bier meenemen :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 12:42
Jedi_Pimp schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:57:
Jouw angstbeeld van de boze milennial die met pepe posters in zijn kamer tot 04:30u 's nachts op PancakeSwap launches van shitcoins sniped is wellicht wat groter in je hoofd dan in de werkelijkheid :P
Mweh, er zitten er echt veel van die gasten op Twitter en Reddit. Was trouwens meer een rant richting die kant die langzamerhand crypto aan het overnemen is, dan richting jou :P
De meerderheid van retail beleggers opent een Binance account, koopt BTC, ETH en LINK op 53k en raakt nu in paniek om te market sellen op 20% verlies. Om weer over een paar maanden terug te komen als we een paar weken lang groene candles hebben gezien. Juist die groep retail is nu aan het afhaken, en dat zijn bij uitstek de momenten om alert te zijn op kansen :)
True.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:58:
[...]

Spaargeld heeft een negatief rendement, het is dus raar om dit te belasten alsof er inkomen uit voortvloeit.
Het heeft alleen een negatief rendement als je naar koopkracht gaat kijken en inflatie meeneemt.
Maar als je puur naar je euro's kijkt, dan wordt dat wel meer natuurlijk, ook al is het maar tientjes op duizenden euro's :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:17
anandus schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:03:
[...]
Het heeft alleen een negatief rendement als je naar koopkracht gaat kijken en inflatie meeneemt.
Maar als je puur naar je euro's kijkt, dan wordt dat wel meer natuurlijk, ook al is het maar tientjes op duizenden euro's :P
De enige reden dat je nog een euro rente krijgt op je tienduizenden euros is omdat banken het niet kunnen maken de negatieve rente door te berekenen bij 'arme klanten'. Spaarrente is wel gewoon echt negatief. Zelfs de belastingdienst rekent tegenwoordig met een negatief rendement op je spaarsaldo om je belastingheffing te berekenen.

https://www.belastingdien...en-uit-vermogen-over-2022

(-0,01%)

Commerciele banken rekenen pas de negatieve rente vanaf een saldo van 50 of 100k, maar die limiet is steeds lager.

Zie hier de huidige euro rente: (niet helemaal vergelijkbaar maar ook een duidelijk signaal van negatieve rente)
https://www.euribor-rates.eu/en/

[ Voor 56% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 07-01-2022 21:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Oké @Mooody let op! B)

Een paar weekjes terug waren 136 DOTjes 1 ETH waard. Vandaag de dag is dat 124 DOT jes.

Op naar de 100 DOT jes is 1 ETH en dan maar wat inwisselen d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Skrunsies schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:09:
Oké @Mooody let op! B)

Een paar weekjes terug waren 136 DOTjes 1 ETH waard. Vandaag de dag is dat 124 DOT jes.

Op naar de 100 DOT jes is 1 ETH en dan maar wat inwisselen d:)b
Way to go d:)b

Je moet je alleen afvragen of je DOT wilt inruilen voor ETH :P Zou sowieso een x aantal in stake houden tegen 12%. Beetje kansen spreiden kan geen kwaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Gi6lGkyF6szo9OQn4ob0tHCCcA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9J9RA0OkA4WDYbZdgluMX1Tx.jpg?f=fotoalbum_large

Charles is lekker bezig 👀

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06:27
Dus daar zitten mijn centjes in!
Papzak!
8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Is dat zijn jongere broer?

Hij lijkt overigens altijd best wel oud, maar is pas 34, dus het zou hem wel kunnen zijn, al twijfel ik in dit geval of het hem echt is? Het lijkt iemand anders te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
Taro schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:41:
[...]

Is dat zijn jongere broer?

Hij lijkt overigens altijd best wel oud, maar is pas 34, dus het zou hem wel kunnen zijn, al twijfel ik in dit geval of het hem echt is? Het lijkt iemand anders te zijn.
Dat is hijzelf verwacht ik, want dit poste hij op twitter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E0_apLMECZGL40qs7CvZje_kwsY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mh8BdvGXeqamTftNHtV76vg5.jpg?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5EjF162JYh0xwNCOv-fpLZeFd4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T84QUdFfGJCwTfSNmY3baBAI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Zo kennen we Charles. Lekker keten met zijn Ethereum-miljarden d:)b

Arme Gavin, hij moet zelfs in het weekend code tikken in zijn stinkende nerdgrot. Zo dom.

[ Voor 6% gewijzigd door Mooody op 07-01-2022 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Kol Nedra schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:46:
[...]

Dat is hijzelf verwacht ik, want dit poste hij op twitter:
[Afbeelding]
Hij zal wel geen dubbele persoonlijkheid of identiteitscrisis hebben, dus het is hem dan waarschijnlijk toch wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Taro schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:49:
[...]

Hij zal wel geen dubbele persoonlijkheid of identiteitscrisis hebben, dus het is hem dan waarschijnlijk toch wel :)
Ik weet niet waarom maar ik dacht bij het foto toch gelijk dat hij zo'n typische outfit aan had die ze in films en series ook altijd laten dragen door psychopaten en andere mensen in een instelling. Wat dat betreft past een kleine identiteitscrisis voor mij prima in het beeld dat dit plaatje bij me opriep :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
RSI van BTC is echt laag, kan het nog lager? maybe maar nu dca elke dag of elke 2-3 dagen is denk ik niet verkeerd...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mfiLBe_GI-GiGZsFM_VCtvqAzXE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TArMSnCK2bEaYv2MOfZwhQNe.jpg?f=fotoalbum_large

op dagcurve zelfs RSI 29.33

[ Voor 3% gewijzigd door Kol Nedra op 07-01-2022 21:59 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

[...]

In vrijwel alle landen die een beetje ontwikkeld zijn betaal je een belasting op behaald rendement. Nederland is hier echt een uitzondering in, als pretendeert de BD het hier natuurlijk ook door een winstbelasting van 31% te heffen, alleen doen ze dat op fictieve winst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Imgnrydrmr
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-09 11:33

Imgnrydrmr

Purrmeow~

twit schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:56:
[...]
Ik weet niet waarom maar ik dacht bij het foto toch gelijk dat hij zo'n typische outfit aan had die ze in films en series ook altijd laten dragen door psychopaten en andere mensen in een instelling. Wat dat betreft past een kleine identiteitscrisis voor mij prima in het beeld dat dit plaatje bij me opriep :)
Ik ken dat restaurant, het heet Heart attack Grill. Je moet dat daar verplicht dragen. De serveuses zijn verkleed als verpleegsters en alle burgers op de menu hebben namen als "Triple Bypass Burger". Als je meer dan 160kg weegt eet je gratis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Wat een patiënt is het toch ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Kol Nedra schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:59:
RSI van BTC is echt laag, kan het nog lager? maybe maar nu dca elke dag of elke 2-3 dagen is denk ik niet verkeerd...
[Afbeelding]

op dagcurve zelfs RSI 29.33
Als je nu instapt moet je naar mijn idee ook bereid zijn om uiterlijk zondagavond weer te verkopen. Persoonlijk kijk ik nooit naar RSI, voor mijn gevoel is het gewoon de prijsgrafiek maar dan afgevlakt, daar heb ik geen extra indicator voor nodig.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 12:03
Imgnrydrmr schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:01:
[...]

Ik ken dat restaurant, het heet Heart attack Grill. Je moet dat daar verplicht dragen. De serveuses zijn verkleed als verpleegsters en alle burgers op de menu hebben namen als "Triple Bypass Burger". Als je meer dan 160kg weegt eet je gratis.
Dus elke Amerikaan ouder dan 12 eet daar gratis? Dat die toko nog bestaat dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-09 21:48
Imgnrydrmr schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:01:
[...]

Niet echt een goed business model is dat in de VS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skalders
Taro schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:08:
[...]

Als je nu instapt moet je naar mijn idee ook bereid zijn om uiterlijk zondagavond weer te verkopen. Persoonlijk kijk ik nooit naar RSI, voor mijn gevoel is het gewoon de prijsgrafiek maar dan afgevlakt, daar heb ik geen extra indicator voor nodig.
Ik denk dat je hier toch duidelijk bij moet schetsen dat dit vanuit het perspectief van een trader is. (oke, de meeste onder ons kennen je ondertussen, maar die 120+ duimpjes overlaatst was wel een eye opener voor me betreffend hoeveel mensen/mogelijke beginners hier meekijken).

Iemand die spreekt over DCA wanneer btc een stuk lager staat dan de afgelopen weken is waarschijnlijk meer een hodler dan een actieve trader. En vanuit het perspectief van een hodler is een goedkoper inkoop moment toch altijd een beter instapmoment dan de week ervoor? Uit je laatste TA begrijp ik dat je denkt dat we mogelijks wel verder kunnen dalen maar pas na zondag hier een betere kijk op hebben.

Tenzij je gelooft dat we mogelijks in een bearmarket gaan, maar een gezonde hodler snapt dat je tijds horizon toch minstens ~4 jaar moet zijn. Behalve natuurlijk als je denkt dat dit het einde is en we nooit meer een ath gaan breken.

Zelf ben ik meer voor de middenweg, nu wat kopen maar in het achterhoofd houden dat het nog wat verder kan dalen en nog wat fiat overhouden of gebruik maken van limit orders. DCA op de weg naar onder gewoon dus. Als de gemiddelde persoon hier dat de afgelopen jaren deed was zijn broodje ondertussen gebakken.

[ Voor 4% gewijzigd door Skalders op 07-01-2022 22:25 ]

Pagina: 1 ... 237 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!