jvel92 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:45:
[...]
Heb je gelijk in. Als je strategie maandelijkse DCA is met Buy & Hold en wilt er verder weinig naar omkijken, dan zit je met BTC en ETH inderdaad goed. Echter als je een groot gedeelte van je tijd besteed met het volgen van de koers en de charts 24/7 open hebt staan, kun je mijn inziens je tijd beter besteden aan markt onderzoek en voor een wat meer risk-on benadering gaan. Zeker als je dit ook interessant en leuk om te doen vindt.
Markt onderzoek in de crypto wereld vind ik wel lastig door alle dubbele belangen. Welke bron is te vertrouwen en welke niet?
Nu met Solana gaan er ook verschillende verhalen rond, kort dom samengevat, een dat de developers de DDOS aanvallen verduisteren en whales de prijs kunstmatig hoog houden en de andere kant dat het netwerk nog in beta is en de load van de DEX bots zo'n ~60% van de compute capacity van het netwerk gebruiken en dat als het netwerk uit beta en opgeschaald is de netwerk issues voorbij zijn. BTC en ETH waren immers in de jonge jaren ook niet altijd even stabiel. Wat is waar? Beetje van beide misschien, maar zorgt natuurlijk weer voor veel FUD.
Ook als je bijvoorbeeld verschillende 'vertrouwde' youtubers volgt zoals Benjamin Cowen, Digital Asset News, Coin Bureau en JRNY Crypto is het altijd de vraag of ze een crypto gewoon proberen te shillen of dat het werkelijk een goed project is. Je kan je er wel in verdiepen maar de wereld is dusdanig gesloten dat het best lastig kan zijn om grip te krijgen.
Ook is het wel lastig om bij te blijven bij alles wat speelt, SOL, DOT, MATIC, ADA, LINK, ATOM, FTM, MANA, ETH, BTC, DOGE, IMX, SAND.. maar dat was natuurlijk altijd al zo, alleen dan met andere cryptos.
Ik kom aardig mee en probeer bij ~6 cryptos max te blijven, maar merk dat de desinformatie/dubbele belangen wel echt héél erg geworden zijn t.o.v. jaren geleden.
[
Voor 3% gewijzigd door
Valandin op 07-01-2022 16:05
]