[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 231 ... 251 Laatste
Acties:
  • 936.006 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Jedi_Pimp schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:06:
[...]

Een interessante vraag waar niet zomaar een eenvoudig antwoord op te geven is (geldt voor bijna alle interessante vragen trouwens). Je zou kunnen stellen dat 2021 een sideways jaar is geweest in het kanaal 30k en 65k met wat wicks erboven en eronder. Zie het kanaal hieronder (let op log scale).

[Afbeelding]

Dat is wellicht een beetje flauw. Dan zou je kunnen inzoomen op de tweede helft van 2021 en stellen dat we de marktstructuur van higher lows in tact willen houden. Zie de blauwe trendlijn. Dan wil je dus 40k vasthouden.

Zelf kijk ik er iets pragmatischer naar en volg Cowen in zijn definities door middel van een simpel regressiemodel. Als je zijn logaritmische regressiemodel gebruikt, zie je een zogenaamde 'fair value' waar BTC door de jaren omheen oscilleert. Die waarde is uit mijn hoofd nu iets van 34k en de lower band is iets van 32k. Die waarden hebben in het verleden goed weten aan te geven wanneer een lange bear market intreedt: namelijk als de lower band naar beneden wordt doorbroken.

Dat gezegd hebbende, ik vind het echt te makkelijk en niet getuigen van veel inzicht om te spreken van "bear market incoming bij prijsniveau x". Bitcoin heeft dit jaar dingen gedaan die heel anders zijn dan vorige cycles, de BTC.D is al tijden ontzettend laag, Bitcoin heeft een soort revival gekend in de zomer waar niemand het meer zag gebeuren. Het gaat ook om hoeveel closes je onder een niveau zet, of je hogere niveaus weer weet te gainen, et cetera.
Ik houd de volgende niveaus in de gaten: 40k, 38k, 34k en 30k. Als we richting de 30k gaan, ga ik net als @anti elppa flink spot bijkopen met de de gains die ik heb behaald met mijn alt posities de laatste tijd (en die al grotendeels uitgeschaald zijn).
Dit is het model waar ik het over heb. Zie ook de momenten waar de koers onder de fair value is gedoken (rode pijlen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A3CLsimgtVqjgW2ZYBnSAH5W6B0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SQkYdGrvba3K0FzpI22mMgj6.png?f=fotoalbum_large

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 21:24
Verwijderd schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:43:
[...]

Maar niet teveel,

[Afbeelding]

dan kan er nog heel wat uit :+
Er kan ook nog heel wat bij :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raf1994
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Edit

[ Voor 96% gewijzigd door Raf1994 op 07-01-2022 12:32 . Reden: Edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:49

knakworst

Get more sats!

Over een uurtje de middagdip. Kijken wat dat vandaag brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Blijkbaar wil iedereen de APY van $USD
https://finance.yahoo.com...4DDHQ0UhfooBdU9b0hGKtKmgV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
knakworst schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:01:
Over een uurtje de middagdip. Kijken wat dat vandaag brengt.
Tot nu toe worden de equity dips de dagen erna redelijk snel opgekocht. Als dat zo is, grote kans dat BTC volgt. De rode kaars op de NDQ gisteren is dusdanig groot dat ik niet verwacht dat er nog eentje bovenop komt.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:52
Besparingmode on. Tuinverlichting gedemonteerd en de kinderen op pad gestuurd voor een heitje voor een karweitje. Je moet wat in deze barre tijden.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 14:02
Raf1994 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:59:
Zoals ik al ééns eerder zei, maar me comments werden verwijderd.

Dit zal weer maanden duren, om hersteld te worden. Vergeet niet dat de bodem nog niet bereikt is e.
Dit scenario noem ik zelf buy the dip. Nu niet ineens een bak fiat er tegen aan slaan, maar over een bepaalde periode steeds plukjes inkopen om een daling wat uit te vlakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Ik vind het eigenlijk maar raar dat die technologie-fondsen zo had geraakt worden door een renteverhoging.
Nu is het ergens wel een beetje zo dat tech wat overgewaardeerd is in de zin dat er veel geld heen is gestroomd omdat de rentes zo laag waren, maar het is ook daarheen gestroomd omdat het blijkbaar als de redelijkste investering werd gezien. En de meeste grote innovaties komen momenteel ook uit nasdaq fondsen.

Daarnaast zitten we in een pandemie waarvan je nog steeds niet helemaal weet wat de toekomst breng, ook qua leven als ze voorbij is. Ik zou eerder m'n geld uit bijvoorbeeld investeringen in kantoorruimte of voedselgiganten en andere dow jones-shit trekken dan uit de nasdaq.
Maar goed, ik ben dan ook geen panikerende gek, dus wat weet ik nou van beleggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Dit zal weer maanden duren, om hersteld te worden. Vergeet niet dat de bodem nog niet bereikt is e.
Welnee. Kijk half februari nog maar eens naar deze opmerking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:16
Pelox schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:14:
Besparingmode on. Tuinverlichting gedemonteerd en de kinderen op pad gestuurd voor een heitje voor een karweitje. Je moet wat in deze barre tijden.
Ik heb de rest vd week vrijgenomen. Werken voor een paar eur per uur terwijl btc dit soort uitslagen maakt in 24u voelt te zinloos. Het is mooi weer om in de bossen te gaan wandelen en van het leven te genieten. Voelen de tijden ook weer wat minder bar en boos :)

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

In Kazachstan is de situatie momenteel erg schrijnend, internet uitgeschakeld, rellen etc. Mining gebeurt daar ook veel dus deze crash zal ermee te maken kunnen hebben. Rare tijden man... Desalniettemin HODL

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
goed bezig!
ik heb al tegen mijn vrouw gezegd dat ze maximaal 1 waxinelichtje in de avond mag gebruiken, alle lampen moeten uit blijven!

thee drinken mag nu ook niet, alleen koud water uit de kraan!

zo helpen we allemaal een steentje bij...

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:24
Op deze manier leer je fiat toch weer te waarderen… _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BastiaanNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09-2023
O man soms maak ik echt leuke trades. Gister 2 ETH omgewisseld naar euros en was on buying spree.
Nieuwe monster PC, paar andere nieuwe spullen en nog een paar k weggezet in stable coin. En nu embrace ik -13%. Soms zit het gewoon mee. LOL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:34
Glenn Hoddle schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:17:
Ik vind het eigenlijk maar raar dat die technologie-fondsen zo had geraakt worden door een renteverhoging.
Nu is het ergens wel een beetje zo dat tech wat overgewaardeerd is in de zin dat er veel geld heen is gestroomd omdat de rentes zo laag waren, maar het is ook daarheen gestroomd omdat het blijkbaar als de redelijkste investering werd gezien. En de meeste grote innovaties komen momenteel ook uit nasdaq fondsen.

Daarnaast zitten we in een pandemie waarvan je nog steeds niet helemaal weet wat de toekomst breng, ook qua leven als ze voorbij is. Ik zou eerder m'n geld uit bijvoorbeeld investeringen in kantoorruimte of voedselgiganten en andere dow jones-shit trekken dan uit de nasdaq.
Maar goed, ik ben dan ook geen panikerende gek, dus wat weet ik nou van beleggen?
Op zich is dit niet raar. Het merendeel van de start-ups maakt nog geen of amper winst. De groei wordt voornamelijk met leningen bewerkstelligd. Hogere rentelasten raakt dit soort bedrijven meer.

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:24

En terecht… ‘me comments’.. ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:04
Hey CZ ik kan wel weer even een launchpadje gebruiken.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:05

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ik heb werkelijkwaar met niemand hier medelijden, al heb je hier maar 1 euro in zitten heb je het nog steeds beter dan het gros van de wereldbevolking. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er volle vertrouwen in dat we over 2 weken weer omhoog gaan!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:32:
Ik heb er volle vertrouwen in dat we over 2 weken weer omhoog gaan!
Dat zei mijn vrouw gister ook.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

De whales op KuCoin maken lol:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UdSB5af2EqXLtXwQsx2hxah07rI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oZ72JiRHyNkt5BzxsNuwSzdq.jpg?f=user_large

Met een top op 69000 en een bounce op xx420.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

MrFX schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:27:
[...]

Op zich is dit niet raar. Het merendeel van de start-ups maakt nog geen of amper winst. De groei wordt voornamelijk met leningen bewerkstelligd. Hogere rentelasten raakt dit soort bedrijven meer.
Maar de Nasdaq zit niet vol met startups.

Verder is die rente wel een punt voor startups natuurlijk, hoewel daar ook wel erg veel VC kapitaal inzit dat niet perse om rente draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 07:49
Verwijderd schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:39:

[Afbeelding]

Die snappen de som van: smoke more weed -> give less fucks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Verwijderd schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:39:

[Afbeelding]

Bitcoin zegt hier eigenlijk iets.. Een geheime boodschap... Wat is het!? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Qunix schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:49:
[...]

Wat @Partypsych zegt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KKsuz-1tYbW8xGpsKY5QunikBAw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9MYoUTO9dsyFuG1345vzxI9S.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w1Td0_TFo10UhwjAK313Ixox25o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CllJwRy5AMX0a3vmrgsbYAR2.jpg?f=user_large

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:04
[...]

deez nuts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideshowbobbie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 21:41
Blij dat ik rond kerst nagenoeg volledig in fiat ben gegaan. Ik durfde het op de één of andere manier niet helemaal meer aan. Verliezen zijn heel goed te overzien. Ik ga weer over mijn glazen bol wrijven om te kijken wanneer ik weer kan instappen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:42

HollovVpo1nt

I like gadgets

[...]

You're getting f*cked.

[ Voor 3% gewijzigd door HollovVpo1nt op 06-01-2022 11:59 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Pelox
Update. Mijn dochter van 7 is inmiddels oppas van een buurbaby en mijn zoontje van 5 is tuinman bij een van de andere buren.

Ik maak ondertussen de contracten op.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Pelox schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:59:
[...]

Update. Mijn dochter van 7 is inmiddels oppas van een buurbaby en mijn zoontje van 5 is tuinman bij een van de andere buren.

Smart contracts in de blockchain toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens mij hebben millenials wel een stuk meer economic collapses meegemaakt dan twee ;) Recessie van eind jaren 80/begin jaren 90, recessie van begin jaren 2000, crisis van 2008 en de huidige covid-crisis (voor zover dat een crisis is). En dan zullen er vast nog wel meer zijn :P

Mensen vergeten vaak dat millenials al eind dertig/begin veertig zijn :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:57
anandus schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:04:
[...]
Volgens mij hebben millenials wel een stuk meer economic collapses meegemaakt dan twee ;) Recessie van eind jaren 80/begin jaren 90, recessie van begin jaren 2000, crisis van 2008 en de huidige covid-crisis (voor zover dat een crisis is). En dan zullen er vast nog wel meer zijn :P

Mensen vergeten vaak dat millenials al begin veertig zijn :P
jep. Maar die range is wel veel groter hoor. De oudste millennials (ik dus) hebben er wel wat mee gemaakt. Bewust de dotcom bubble, financial crisis en de covid ellende natuurlijk. De jongste millennials hebben die dotcom bubble echt niet heel bewust mee gekregen.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Partypsych
[...]

Toch wel smartcontracts mag ik hopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
anti elppa schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:07:
[...]

jep. Maar die range is wel veel groter hoor. De oudste millennials (ik dus) hebben er wel wat mee gemaakt. Bewust de dotcom bubble, financial crisis en de covid ellende natuurlijk. De jongste millennials hebben die dotcom bubble echt niet heel bewust mee gekregen.
Klopt, dotcom bubbel heb ik niet bewust meegekregen. Alleen de Nina Brink meme

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y5-sny4BQmCemm965LarIA-rrf0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0O7wXK3xThIjIK6WmSPmr5Tv.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

[...]

Recessie en een 'economic collapse' zijn natuurlijk wel 2 verschillende dingen. Vooral de dotcom-crisis stelde vrij weinig voor. (Het waren wel een stel offline rugpulls nu ik er zo over nadenk.) en zoals je al zegt, covid is absoluut geen economische crisis, hier althans, het is een gezondheidsprobleem.

Verder is het natuurlijk zo dat er al sinds 1981 door VVD en CDA compleet economisch wanbeleid wordt gevoerd in NL, waardoor je veel armer bent dan je zou moeten zijn, maar dat is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Laatst online: 09-02 10:36
Glenn Hoddle schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:14:
[...]

Recessie en een 'economic collapse' zijn natuurlijk wel 2 verschillende dingen. Vooral de dotcom-crisis stelde vrij weinig voor. (Het waren wel een stel offline rugpulls nu ik er zo over nadenk.) en zoals je al zegt, covid is absoluut geen economische crisis, hier althans, het is een gezondheidsprobleem.
Geen economische crisis? Wat denk je dat er gebeurt als alle staatshulp straks helemaal wegvalt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JW04
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 06-10 08:48
[...]

Gezien de situatie moet ik ook creatief denken. Als ik nou eens die contracten voor je opmaak tegen 15% van de gemaakte arbeidsloon.
Aan uitbreiding heb ik ook al gedacht, wellicht kun je de vriendjes en vriendinnetjes van de kids ook een aanbod doen wat ze niet kunnen afslaan. Binnen no time is de hele buurt voor ons aan het schoffelen en vragen we subsidie van de gemeente. Zodra we een steady stroom van productie hebben gaan we uitbreiden met tiktok en twitter influencers. Intussen hebben wij de bodemarbeid uitbesteed en hebben we een sales team dat nieuwe "franchisers" voor ons werft door heel Europa.

Die franchisers moeten uiteraard eerst een licentie van ons kopen om deze dienst en onze naam, (kids 4 profit, er is ruimte voor conclaaf wat betreft de naam, die is nog niet onheroepelijk vastgelegd. )
kunnen we weer rustig pilsen en ondertussen wat charts kijken en meer DCA momenten plannen! :9B

We bespreken de details wel via PM. Mochten er meer kinder bezitters geïnteresseerd zijn dan mag je mailen naar kids4profit@kinderbescherming.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
JW04 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:17:
[...]
Gezien de situatie moet ik ook creatief denken. Als ik nou eens die contracten voor je opmaak tegen 15% van de gemaakte arbeidsloon.
Aan uitbreiding heb ik ook al gedacht, wellicht kun je de vriendjes en vriendinnetjes van de kids ook een aanbod doen wat ze niet kunnen afslaan. Binnen no time is de hele buurt voor ons aan het schoffelen en vragen we subsidie van de gemeente. Zodra we een steady stroom van productie hebben gaan we uitbreiden met tiktok en twitter influencers. Intussen hebben wij de bodemarbeid uitbesteed en hebben we een sales team dat nieuwe "franchisers" voor ons werft door heel Europa.

Die franchisers moeten uiteraard eerst een licentie van ons kopen om deze dienst en onze naam, (kids 4 profit, er is ruimte voor conclaaf wat betreft de naam, die is nog niet onheroepelijk vastgelegd. )
kunnen we weer rustig pilsen en ondertussen wat charts kijken en meer DCA momenten plannen! :9B

We bespreken de details wel via PM. Mochten er meer kinder bezitters geïnteresseerd zijn dan mag je mailen naar kids4profit@kinderbescherming.nl
Prima idee! En zo geven we iets terug aan de maatschappij.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFX
  • Laatst online: 14:34
Glenn Hoddle schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:41:
[...]

Maar de Nasdaq zit niet vol met startups.

Verder is die rente wel een punt voor startups natuurlijk, hoewel daar ook wel erg veel VC kapitaal inzit dat niet perse om rente draait.
Terechte opmerking! In het algemeen worden groeibedrijven harder geraakt door een rente verhoging (om de eerder genoemde reden). Een leuke manier dit inzichtelijk te maken is door het DCF model als waarderingsmethode eens toe te passen op een aantal van deze bedrijven.

info:
https://www.investopedia.com/terms/d/dcf.asp

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-09 21:48
[...]

En alsnog heb ik het een stuk beter dan mijn ouders het hadden in hun tijd. Het internet heeft meer mogelijkheden dan ooit gecreerd, je kan letterlijk geld verdienen door scheten te verkopen.

We hebben echt een luizenleventje in vergelijking met toen, zelfs zo erg dat ik me druk kan maken over wat de virtuele muntjes doen terwijl ik aan het werk ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
[...]

Kom zelf uit '94 dus ben ook nog een millennial :P ik ken er dus maar 2 haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

henkebek schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:16:
[...]

Geen economische crisis? Wat denk je dat er gebeurt als alle staatshulp straks helemaal wegvalt?
Macro-economisch gezien erg weinig. Die steun kan misschien wat zombiebedrijven laten doorwandelen nu die straks alsnog omvallen, maar veel zal dat niet uitmaken, te meer we met een erg lage werkloosheid zitten. Als land houden we ook in deze periodes een behoorlijk hoge productiviteit, terwijl er straks ook juist weer mensen en masse gebruik gaan maken van de sectoren die nu gesloten zijn (horeca/sport/entertainment/winkelen). De enige sector die ik het echt zwaar ga zien houden is die bedrijven die puur op buitenlandse toeristen gericht zijn.
Neemt niet weg dat er genoeg persoonlijke drama's voor ondernemers zullen plaatsvinden, maar goed, dat hoort bij ondernemen, het kan ook mis gaan.

Ik zie eigenlijk eerder een enorme crisis uitbreken onder energie-intensieve sectoren, chemie, staalproductie, kassen op gas... maar persoonlijk vind ik het alleen maar goed als er voor zulke 19e eeuwse-praktijken die vaak ook nog hun omgeving en werknemers ziek maken geen plaats meer blijkt in Nederland.
Over energie-intensief gesproken, hebben hier mensen hun mining-rigs al uitgezet wegens zinloos?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
PWSteal schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:22:
[...]

En alsnog heb ik het een stuk beter dan mijn ouders het hadden in hun tijd. Het internet heeft meer mogelijkheden dan ooit gecreerd, je kan letterlijk geld verdienen door scheten te verkopen.

We hebben echt een luizenleventje in vergelijking met toen, zelfs zo erg dat ik me druk kan maken over wat de virtuele muntjes doen terwijl ik aan het werk ben.
Not this shit again :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Glenn Hoddle schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:29:
Over energie-intensief gesproken, hebben hier mensen hun mining-rigs al uitgezet wegens zinloos?
Al maanden :P wegens geen prio, duurdere energie en relatief lage opbrengst terwijl de kaarten grof geld opleverden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

[...]

En alsnog heb ik het een stuk beter dan mijn ouders het hadden in hun tijd.
Opvallend wel, dat is niet de norm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
jvel92 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:11:
[...]

Klopt, dotcom bubbel heb ik niet bewust meegekregen. Alleen de Nina Brink meme

[Afbeelding]
Nou dat. Die dot com maakte ik als snotjoch niet bewust mee. Was te druk met Pokémon kaarten flippen en mijn flippo collectie te shillen. Eigenlijk een voorbode van magische virtuele muntjes. Die Nina Brink deed eigenlijk een offline rugpull met world online.

Ik zie mijn neefjes nu weer helemaal hyped zijn voor Pokémon kaarten. Ik had blijkbaar mijn stash aan jaren 90 Pokémon kaarten beter kunnen hodlen want zijn nu aardig wat waard. 2008/2009 met Lehmans wel bewust meegemaakt, maar niet meteen in bitcoin gedoken. Dat kwam pas 5 jaar later. Er was op GoT nog geen eigen board met topics in die tijd. Toen was het nog niet mainstream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
Glenn Hoddle schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:29:
[...]

is dat zo?
volgens mijn berekening heb ik een winst van €0.85 - €0.95 per dag 🥲

maarja hodl het gewoon door, ik verwacht dat de stroomkosten in 2025+ hoger zijn dan de huidige stroomkosten prijs....

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 23:37
Glenn Hoddle schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:32:
[...]

Volgens mij valt het allemaal wel mee met het economische wanbeleid. Makkelijk te zeggen natuurlijk dat de partij die regeert het slecht heeft gedaan maar als ik kijk naar andere landen dan valt toch best mee volgens mij. Daarnaast zijn er ook prima positieve cijfers te vinden:

https://www.cbs.nl/nl-nl/...laagste-aantal-in-25-jaar

"Armoederisico in 25 jaar meer dan gehalveerd"

[ Voor 4% gewijzigd door Nopheros op 06-01-2022 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Partypsych
Richh schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:25:
[...]

Kom zelf uit '94 dus ben ook nog een millennial :P ik ken er dus maar 2 haha.
They are the middle children of history, with no purpose or place. They have no great war, or great depression. The great war is a spiritual war. The great depression is their lives.

Waarom moet ik hieraan denken? 8)

Niet dat ik een grote oorlog bewust heb meegemaakt met bouwjaar '86 of hoor :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Slux is hier oud zo te zien :'( Is rapptorxs er nog ?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:22
[...]

Op zich, met een klimaatcrisis, woningcrisis, opdrogende grondstoffen voorraden en aankomende zorgcrisis is dat dan iets om goed bij stil te staan. De welvaart die je gelukkig ervaart, verdwijnt de komende decennia - voor de meeste mensen. Geen doemdenken, tis simpelweg een gegeven omdat we er nu niets aan doen en sinds de jaren 70' niets aan deden. 1 op de 4 werkende mensen werkt in de zorg over 10-20 jaar, grondstoffen worden schaarser, pensioengerechtigden gaan hun rechten opeisen en vormen het grootste deel van het electoraat, klimaat verandering zet druk op immigratie en leefbaarheid. Maar ook productie van voedsel en drinkwater wordt lastiger, energie schaarser.

Qua luizenleventje hebben jongeren nu meer schulden dan ooit, minder kans op een knap inkomen en een woning dan ooit en moet je met 3 mensen werken om 1 woning te kopen :+ Goede oude tijd dat je als eenverdiener een premie A woning kon kopen en een auto kon rijden is wel voorbij. Nu heb je wel een iPhone met virtuele muntjes om je af te leiden van dit alles :+ Tis denk ik net waar je naar wilt kijken of je 'nu' een luizenleventje wilt noemen met 'toen'. Lastige vergelijking.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

De hele markt heeft gewoon weer een push nodig van ome Elon, net als vorig jaar was hij wel diegene die óf voor paniek óf voor fomo zorgde. Begin 2021 fomo, de mei crash door te zeggen dat ie geen BTC meer accepteerde. En in september wederom de stijging na het Zoom gesprek met Jack van Twitter en Cathie Woods waarin alles weer hosanna was.

Dus Elon, vooruit met die geit.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-09 21:48
[...]

Wat veel mensen niet helemaal goed inzien is op hoeveel vlakken het leven er wel niet op vooruit is gegaan de afgelopen 50 jaar.

-We zijn minder gaan werken.
-Zorg is enorm verbeterd.
-Rechten voor werkenden zijn verbeterd.
-Sociale vangnetten verbeterd.
-Enorme technologische vooruitgang.

Mijn pa is opgegroeid op een boerderij, moest werken sinds die kon lopen. Is daarna in dienst gegaan om vervolgens weer minstens 46 uur per week zwaar lichamelijk werk te doen. Ik zit achter een computer voor 8 uur per dag en verdiende op mijn 22ste al meer dan hij in zijn gehele carrière heeft gedaan.

Daarnaast hebben we een flink inflatie van kennis doorgemaakt. De beroepen waar we nu op neerkijken (vrachtwagenchauffeur , monteur en noem maar op) waren toen respectabele beroepen, die zaten in dezelfde positie waar bijvoorbeeld IT nu zit. Niet zo heel gek dus dat je als vrachtwagenchauffeur een huis kon kopen.

En ja, we hebben nu een woningcrisis, maar 5 jaar geleden lagen de woningen nog voor het oprapen. Tijden van tekort en overschot zal je altijd hebben, enorm kut als je nu precies wilt starten maar dit gaat echt niet eeuwig duren. Je ziet dezelfde 'fomo' met crypto: als de prijs hoog is staat iedereen in de rij om te kopen en als het laag is, is er geen hond te bekennen. Dat zie je zelfs al in dit topic nu lol.

Ik kan me nog wel een gesprek herinneren met iemand iets van 8 jaar terug toen ik een huis ging kopen. Hij: ik ga denk maar niet kopen want het is veel te vast, wil reizen bla bla bla. Vorig jaar liep die te janken dat die niets meer kon kopen. En tuurlijk is dit niet van toepassing voor iemand die nu op de markt komt, maar er zijn zoveel mensen die hun kans een aantal jaar geleden niet gepakt hebben en nu lopen te klagen.

[ Voor 12% gewijzigd door PWSteal op 06-01-2022 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

PWSteal schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:12:
[...]

En toch moet je je afvragen of mensen ook echt gelukkiger zijn met al die vooruitgangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:22
PWSteal schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:12:
[...]

Wat veel mensen niet helemaal goed inzien is op hoeveel vlakken het leven er wel niet op vooruit is gegaan de afgelopen 50 jaar.

Mijn pa is opgegroeid op een boerderij, moest werken sinds die kon lopen. Is daarna in dienst gegaan om vervolgens weer minstens 46 uur per week zwaar lichamelijk werk te doen. Ik zit achter een computer voor 8 uur per dag en verdiende op mijn 22ste al meer dan hij in zijn gehele carrière heeft gedaan.

Daarnaast hebben we een flink inflatie van kennis doorgemaakt. De beroepen waar we nu op neerkijken (vrachtwagenchauffeur , monteur en noem maar op) waren toen respectabele beroepen, die zaten in dezelfde positie waar bijvoorbeeld IT nu zit. Niet zo heel gek dus dat je als vrachtwagenchauffeur een huis kon kopen.

En ja, we hebben nu een woningcrisis, maar 5 jaar geleden lagen de woningen nog voor het oprapen. Tijden van tekort en overschot zal je altijd hebben, enorm kut als je nu precies wilt starten maar dit gaat echt niet eeuwig duren. Je ziet dezelfde 'fomo' met crypto: als de prijs hoog is staat iedereen in de rij om te kopen en als het laag is, is er geen hond te bekennen. Dat zie je zelfs al in dit topic nu lol.
Je vergeet 1 ding in je persoonlijke voorbeeld: die vooruitgang gaat op voor een deel van de mensen. De rest zit nog in de positie die je '50 jaar terug' noemt of is werkloos. We hebben nog nooit zoveel vacatures gehad en toch nog honderdduizenden mensen in de werkloosheid. Een kassamedewerker moet een studie gedaan hebben, dus kun je niet zo goed leren? Dan kun je niet eens in de supermarkt werken. Bovendien krijgt iedereen overal maar tijdelijke contracten, zijn er 1,2 miljoen ZZP'ers zonder vangnet waarvan een groot deel enorm lekker verdient en dat zelf regelt maar een enorm deel gewoon te kort verdient. De 'gig-economy' was nog nooit zo groot.

Tis dus zeker zoals met crypto: was je er vroeg bij en snap je het spel goed, dan kun je profiteren. Als je er geen reet van snapt of uberhaupt te laat instapt dan is het een probleem en behoor je tot de not-haves.

Qua woningnood: die lost zich niet zo snel meer op nu er zo lang te weinig is gebouwd, bovendien heeft nu iedereen en z'n moeder een hypotheek van een half miljoen op een tussenwoning dus die kunnen nooit meer verkopen als de prijzen inkakken. Wie kan er nu even een paar ton aan onderwaarde bij elkaar sparen in een paar jaar tijd? Alleen als ie to the moon gaat, toch? :+

Zullen we de middenklasse discussie hier voort zetten? O+
HollovVpo1nt schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:17:
[...]

En toch moet je je afvragen of mensen ook echt gelukkiger zijn met al die vooruitgangen.
'Vooruitgang' is een perceptie inderdaad.

[ Voor 4% gewijzigd door NiGeLaToR op 06-01-2022 13:21 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Goed idee. Had even afleiding nodig van deze rektheid en mijn achteruitkijkspiegel waarin ik al tig keer uit had moeten cashen. Gierige fomo moon dumbass die ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
HollovVpo1nt schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:17:
[...]

misschien heeft WEF dan wel gelijk met hun slogan 🙃

maar het is wel zo, we hebben/hadden het beter, nu gaan we de komende jaren slechter krijgen.
voordeel van ons dat we financieel beter voor staan dan de mensen die niks doen met hun geld...

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:34
Vis schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:09:
De hele markt heeft gewoon weer een push nodig van ome Elon, net als vorig jaar was hij wel diegene die óf voor paniek óf voor fomo zorgde. Begin 2021 fomo, de mei crash door te zeggen dat ie geen BTC meer accepteerde. En in september wederom de stijging na het Zoom gesprek met Jack van Twitter en Cathie Woods waarin alles weer hosanna was.

Dus Elon, vooruit met die geit.
Alsjeblieft niet zeg. Ik dacht dat het nu wel duidelijk was dat het niet zo wenselijk is dat Elon-tweets voor koerswijzigingen zorgen. Met de volgende tweet kan hij die wijziging net zo hard weer ongedaan maken en toont uiteindelijk alleen maar de onvolwassenheid van crypto aan.

Ik had in deze regionen stiekem wel op een bodem gehoopt met een flinke bounce als gevolg, maar dat lijkt nog even uit te blijven :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarryD
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-06 10:38
Ray_ schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:31:
[...]

Alsjeblieft niet zeg. Ik dacht dat het nu wel duidelijk was dat het niet zo wenselijk is dat Elon-tweets voor koerswijzigingen zorgen. Met de volgende tweet kan hij die wijziging net zo hard weer ongedaan maken en toont uiteindelijk alleen maar de onvolwassenheid van crypto aan.

Ik had in deze regionen stiekem wel op een bodem gehoopt met een flinke bounce als gevolg, maar dat lijkt nog even uit te blijven :|
Ik denk niet dat zo'n bounce zichtbaar zou zijn op de minute-chart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:34
LarryD schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:32:
[...]

Ik denk niet dat zo'n bounce zichtbaar zou zijn op de minute-chart :P
Want we zitten nog maar 5 minuten onder de 43k? Ik snap je punt niet helemaal denk ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raaafie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-10 19:44
Mijn BTC is gewoon 500k waard hoor, voor minder gaat hij de deur niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Daar gaat GXS weer. Die staat te trappelen om omhoog te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarryD
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-06 10:38
Ray_ schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:35:
[...]

Want we zitten nog maar 5 minuten onder de 43k? Ik snap je punt niet helemaal denk ik.
Dat zo'n bounce waarschijnlijk pas duidelijk zichtbaar is als je straks kunt uitzoomen om het grotere plaatje te zien, ipv te verwachten dat zo'n bounce in een uurtje zichtbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Raaafie schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:35:
Mijn BTC is gewoon 500k waard hoor, voor minder gaat hij de deur niet uit.
Voor 15 stuks btc nette prijs inderdaad.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Richh
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:37:
Daar gaat GXS weer. Die staat te trappelen om omhoog te gaan.
Even serieus, dat die shitcoins toch weer wat omhoog krabbelen in deze tijd is nog wel de grootste reden waarom ik langzamerhand er echt naar neig om de hele geitenbende te verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
gewoon hodl joh.....relaxed 👍
DOT ga ik zeker 2 jaar HODL'en 🥲
KSM 1 jaar 👍

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:16
Richh schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:41:
[...]

Even serieus, dat die shitcoins toch weer wat omhoog krabbelen in deze tijd is nog wel de grootste reden waarom ik langzamerhand er echt naar neig om de hele geitenbende te verkopen.
Of we moeten met zijn allen gaan accepteren dan BTC niet meer de ultieme driver achter koersveranderingen zal zijn en dat het een markt gaat worden waarin verschillende munten met verschillende usecases los van elkaar der eigen koers gaan varen.

Al denk ik dat BTC nog zo'n grote factor is dat we een dikke pump nodig hebben om alles weer in de bull modus te krijgen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:57
[...]

+100

er zijn 2 grote risico's in crypto land:

1. shitcoins
2. regelgeving

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:07

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@Egeau dat roept men elke bull markt maar er zijn maar bar weinig munten welke een bear market overleven naast de oude rotten.

Positief nieuws: we worden weer genoemd op nu.nl dus de bodem is dan meestal in zicht. De gold bugs vermaken zich ook weer kostelijk dus bounce binnenkort 8) * sh4d0wman lurkt verder aan de hopium pijp.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Moon

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
43k babe incoming

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KYjhQIw_hXPDvifKJKt7bmz13hA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/0iny8QqrvqQvOLsnggjj7lYU.gif?f=user_large

UberLurker Departement #GG.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Op 4 december was btc gedaald tot 42.000,30. We staan nu 1.000 dollar hoger, 2,5 procent in een maand tijd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/40b5VX37sk20yPSrDOFQhtNsOQc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i7PUSKVyo4RYroTXoclZos1z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:16
@sh4d0wman Klopt, dit is iets wat al een paar keer is langsgekomen en tot op heden vond ik dit altijd grote onzin.

Maar ik denk dat er nu wel coins op de markt zijn die wel een echte usecase (DeFi, lending, tickets) hebben waaronder ETH en andere layer1 solutions. Dat er nog steeds veel competitie is binnen dat segment is helemaal waar maar ik acht de kans groot dat een aantal hiervan de bear prima zullen overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
[...]

Inderdaad, hier ook niet, terwijl ik nu meer verdien dan mijn pa toen hij mijn leeftijd had. #maarjemagnietklagenwantjehebteendakbovenjehoofd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 21:56
Ik word helemaal krankjorum van Bitvavo. Gister hadden ze ineens een 24 uur lock op m'n account gezet, nét nadat ik een redelijk bedrag van FIAT naar XLM had gezet. Vies veel waarde verloren natuurlijk overnight daardoor. Lock voorbij, wil ik het doorsluizen naar m'n wallet, hebben ze het nu globaal uitgezet ofzo?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9YzFGv4.png

Snap niet dat Bitvavo zoveel aangeraden wordt hier joh, wat een drama.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
Bitcoiners zijn vergelijkbaar met die collega, die al jarenlang hetzelfde werk doet, en jou moet inwerken. Op een vraag waarom doen wij dat op deze manier, zegt die collega "dat doen we al jarenlang zo". Op basis van enkele data punten uit het verleden, luidt de conclusie nu ook weer: "alle alts gaan naar 0, want dat doen we altijd op die manier".

Er wordt altijd gelachen om die boomers (sorry boomers, als millennial bestel ik zo mijn avocado toast met zuurdesem brood :+ ) bij banken en overheden, omdat ze graag alles bij het oude willen houden. Maar Bitcoiners kunnen er ook wat van. Dat gezegd hebbende zijn de ETH maxi's waarschijnlijk de boomers van de volgende cycle.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
[...]

Waarom niet het feit omarmen dat de "goede" alts zich relatief sterk houden in tijden van BTC volatiliteit?

Tuurlijk moet de BTC.D niet finaal onderuit gaan, dan hebben we een probleem, maar dat is ook wel weer een beetje een self-fulfilling prophecy aan het worden. De grote jongens zijn doorgaans maxi's.

Als we kunnen accepteren dat de BTC.D de komende jaren tussen de 30 en de 50 blijft, is er niets aan de hand wat mij betreft. Vasthouden aan het paradigma dat BTC.D een bepaalde waarde 'moet' hebben, draagt paradoxaal genoeg bij aan het probleem, me dunkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
Egeau schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:48:
[...]

Of we moeten met zijn allen gaan accepteren dan BTC niet meer de ultieme driver achter koersveranderingen zal zijn en dat het een markt gaat worden waarin verschillende munten met verschillende usecases los van elkaar der eigen koers gaan varen.

Al denk ik dat BTC nog zo'n grote factor is dat we een dikke pump nodig hebben om alles weer in de bull modus te krijgen
Dat gaat nooit gebeuren.

Het probleem is dat de 'investeerders' van deze run denken zoals jij (overigens zeker niks persoonlijks!) waardoor funds te sterk verdeeld worden over talloze assets die stiekem helemaal niet schaars zijn. En omdat die allemaal niet aan elkaar verbonden zijn aan elkaar, is het een kwestie van tijd tot een aantal whales met smerig veel winst het spel verlaten.

Als men net als in vorige runs gewoon >50% btc/eth hadden aangehouden naast wat alts zag het verhaal er heel anders uit, daar ben ik van overtuigd.

Je hebt een asset nodig die het spelletje overstijgt, icm believers met hele diepe zakken. In deze fase is dat enkels Bitcoin en misschien Ethereum, zeker als je kijkt naar dagelijks handelsvolume, laat staan on-chain transacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
Valandin schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:05:
Ik word helemaal krankjorum van Bitvavo. Gister hadden ze ineens een 24 uur lock op m'n account gezet, nét nadat ik een redelijk bedrag van FIAT naar XLM had gezet. Vies veel waarde verloren natuurlijk overnight daardoor. Lock voorbij, wil ik het doorsluizen naar m'n wallet, hebben ze het nu globaal uitgezet ofzo?

[Afbeelding]

Kraken is een goede optie, op werkdagen SEPA (meestal) binnen 2-3uur gestort op je Kraken account....

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 21:56
Kol Nedra schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:08:
[...]

Kraken is een goede optie, op werkdagen SEPA (meestal) binnen 2-3uur gestort op je Kraken account....
Ja ik gebruik Coinbase Pro en Kraken beide met SEPA idd. Ik wou s'nachts even snel op iets inspelen dus wou bitvavo -> xlm -> kraken doen. Maar die partij raak ik echt nooit meer aan na dit.
Echt onacceptabel dat ze uberhaupt zomaar een cooldown plaatste, en dat ze nu opnames gewoon helemaal uitzetten.. manmanman.

[ Voor 12% gewijzigd door Valandin op 06-01-2022 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17:19
Kol Nedra schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:08:
[...]

Of coinbase, iets hogere fees maar wel met ideal direct geld erop, en meteen traden.
Bitvavo wordt volgens mij nooit aangeraden meer hier na alle ellende van de afgelopen maanden, zijn veel betere exchanges die de boel nooit blokkeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Laatst online: 16:32
Richh schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:07:
[...]

Dat gaat nooit gebeuren.

Het probleem is dat de 'investeerders' van deze run denken zoals jij (overigens zeker niks persoonlijks!) waardoor funds te sterk verdeeld worden over talloze assets die stiekem helemaal niet schaars zijn. En omdat die allemaal niet aan elkaar verbonden zijn aan elkaar, is het een kwestie van tijd tot een aantal whales met smerig veel winst het spel verlaten.

Als men net als in vorige runs gewoon >50% btc/eth hadden aangehouden naast wat alts zag het verhaal er heel anders uit, daar ben ik van overtuigd.

Je hebt een asset nodig die het spelletje overstijgt, icm believers met hele diepe zakken. In deze fase is dat enkels Bitcoin en misschien Ethereum, zeker als je kijkt naar dagelijks handelsvolume, laat staan on-chain transacties.
Crypto kun je vergelijken met de ringen in een boomstam. De vorige cycle in 2017 vond ik de bitcoin maxi's in dit topic maar dom (zoals Luuk en wellicht jij ook wel maar dat kan ik mij niet herinneren). Toen zat ik zelf in Tron, Verge en dat soort rommel.

In de bearmarkt kun je daar vervolgens een paar jaar over nadenken en dan kom je tot de conclusie: zij hadden gelijk, Bitcoin is de enige asset die er binnen crypto toe doet en zal gaan doen.

Nu zie je hetzelfde alleen met andere munten: DOT, LUNA, CELR.

Komende bearmarkt zullen zij dezelfde conclusies trekken (of ze zullen door verliezen / frustraties de cryptomarkt verlaten).

Zo krijg je een steeds bredere groep die snapt dat alleen Bitcoin dé store of value asset is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

jvel92 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:05:
Bitcoiners zijn vergelijkbaar met die collega, die al jarenlang hetzelfde werk doet, en jou moet inwerken. Op een vraag waarom doen wij dat op deze manier, zegt die collega "dat doen we al jarenlang zo". Op basis van enkele data punten uit het verleden, luidt de conclusie nu ook weer: "alle alts gaan naar 0, want dat doen we altijd op die manier".

Er wordt altijd gelachen om die boomers (sorry boomers, als millennial bestel ik zo mijn avocado toast met zuurdesem brood :+ ) bij banken en overheden, omdat ze graag alles bij het oude willen houden. Maar Bitcoiners kunnen er ook wat van. Dat gezegd hebbende zijn de ETH maxi's waarschijnlijk de boomers van de volgende cycle.
Nietus!!!

Bitcoin pumpte naar 69k en Satoshi zag dat het goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Al een paar maanden, geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

[Afbeelding]

Ik heb gisteren mijn account verwijderd bij bitvavo, gebruikte het al maanden niet meer met o.a. de reden die je noemt en nog wat andere redenen.

Ik gebruik nu CDC, die ondersteunen SEPA en binnen 10-15 minuten kun je aan de slag met je verse FIAT.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
BTC100K2021 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:15:
[...]

Crypto kun je vergelijken met de ringen in een boomstam. De vorige cycle in 2017 vond ik de bitcoin maxi's in dit topic maar dom (zoals Luuk en wellicht jij ook wel maar dat kan ik mij niet herinneren). Toen zat ik zelf in Tron, Verge en dat soort rommel.

In de bearmarkt kun je daar vervolgens een paar jaar over nadenken en dan kom je tot de conclusie: zij hadden gelijk, Bitcoin is de enige asset die er binnen crypto toe doet en zal gaan doen.

Nu zie je hetzelfde alleen met andere munten: DOT, LUNA, CELR.

Komende bearmarkt zullen zij dezelfde conclusies trekken (of ze zullen door verliezen / frustraties de cryptomarkt verlaten).

Zo krijg je een steeds bredere groep die snapt dat alleen Bitcoin dé store of value asset is.
Hoe kan je nou DOT, LUNA en CELR in één adem noemen samen met het fenomeen 'store of value'? Je stelling is bekend maar je onderbouwt dit met zeer gebrekkige argumentatie. Bitcoin is een compleet ander iets dan Terra. Terra is op haar beurt weer compleet anders dan Polkadot. Zeg dan gewoon dat je geen vertrouwen hebt in de toekomst van zo veel verschillende projecten in de cryptowereld, maar dat is dus écht een andere stellingname die je doet voorkomen hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
zenith schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:16:
[...]

Ik heb gisteren mijn account verwijderd bij bitvavo, gebruikte het al maanden niet meer met o.a. de reden die je noemt en nog wat andere redenen.

Ik gebruik nu CDC, die ondersteunen SEPA en binnen 10-15 minuten kun je aan de slag met je verse FIAT.
nou hoe dan? als ik naar Litouwen SEPA naar CDC stuur duurt het toch ~4 uur bij mij 👀

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Jedi_Pimp schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:06:
[...]

Waarom niet het feit omarmen dat de "goede" alts zich relatief sterk houden in tijden van BTC volatiliteit?
Omdat je ziet wat er precies nu gebeurt? :P
Als we kunnen accepteren dat de BTC.D de komende jaren tussen de 30 en de 50 blijft, is er niets aan de hand wat mij betreft. Vasthouden aan het paradigma dat BTC.D een bepaalde waarde 'moet' hebben, draagt paradoxaal genoeg bij aan het probleem, me dunkt.
De BTC dominance zegt sowieso heel weinig naar mijn mening, omdat het dagelijks lanceren van een altcoin twv 0.1 cent met een volume van een paar miljard, voor uiteindelijk slechts een paar duizend dollar noemenswaardige impact kan hebben op de totale 'market cap' en dus de dominance.

Relevanter is de verhouding tussen BTC en de top 100 alts, of top 200. Geen idee wat dat nu is (tov het verleden) maar voor mijn gevoel staat dat echt op een dieptepunt.

Wat mij betreft zakt de dominance nog veel verder dan 30% hoor, dat maakt mij niks uit en ik denk ook niet dat het überhaupt er toe doet :)

Kern van het probleem is echter wel de verdeeldheid van investeerders. Het is echt heel simpel. Als iedereen in BTC investeert en (bijna) niet in alts (en ze ook niet verkoopt) terwijl het gros van het handelsvolume in BTC plaatsvind, dan stijgt alles exponentieel. Als je er daarna een altseason aan plakt kan crypto in z'n algemeenheid echt iets betekenen.
Als er voornamelijk in alts geld wordt gedrukt en men BTC verkoopt voor alts, dan heeft dat vooral als effect dat er een verschuiving plaatsvind, en uiteindelijk de alts allemaal een klein stukje moonen, totdat de hele zooi als een nachtkaars uitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Niet online
Kol Nedra schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:19:
[...]

nou hoe dan? als ik naar Litouwen SEPA naar CDC stuur duurt het toch ~4 uur bij mij 👀
Apart, ik heb al flink wat transacties gedaan en allemaal binnen korte tijd binnen, zelfs tijdens de meltdown van gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16:20

[Afbeelding]

Lukt het met XRP wel?
XLM is zo’n beetje een kopie :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
elektriekert schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:22:
[...]

Lukt het met XRP wel?
XLM is zo’n beetje een kopie :9
Of NANO :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Crypto be like 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeki91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:42
zenith schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:21:
[...]

Apart, ik heb al flink wat transacties gedaan en allemaal binnen korte tijd binnen, zelfs tijdens de meltdown van gisteren.
Kan het zijn dat het per versturende bank verschilt? Bij de Rabobank is het geloof ik recent verbetert van 3 tot 5 uur naar 15 tot 40 minuten (hou een beetje ruime marge aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Laatst online: 16:32
Jedi_Pimp schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:18:
[...]

Hoe kan je nou DOT, LUNA en CELR in één adem noemen samen met het fenomeen 'store of value'? Je stelling is bekend maar je onderbouwt dit met zeer gebrekkige argumentatie. Bitcoin is een compleet ander iets dan Terra. Terra is op haar beurt weer compleet anders dan Polkadot. Zeg dan gewoon dat je geen vertrouwen hebt in de toekomst van zo veel verschillende projecten in de cryptowereld, maar dat is dus écht een andere stellingname die je doet voorkomen hierboven.
;(

TLDR: 1BTC = 1BTC, BTC IS KING

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Kol Nedra schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:19:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/It3qRtsnWLjYU_L1Hso1N6Vrm7M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NBliAbrOkYUk8PUBiSiDjmfU.jpg?f=user_large

UberLurker Departement #GG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
[...]

Rustaaaagh!
Keep calm and HODL. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Niet online
freeki91 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:25:
[...]

Kan het zijn dat het per versturende bank verschilt? Bij de Rabobank is het geloof ik recent verbetert van 3 tot 5 uur naar 15 tot 40 minuten (hou een beetje ruime marge aan)
Ja dat zou kunnen, ik stuur het vanaf de rabobank. In mijn FIAT wallet van CDC zie ik ook dat het ontvangen is via SEPA.
Pagina: 1 ... 231 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!