Wees positief mensen, de kans dat het stijgt is groter dan dat het nog meer zakt... Als de prijs te laag uitkomt, zullen de whales wel weer de prijs naar boven manipuleren.
Als hodler heb je altijd een longpositieKol Nedra schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:28:
[...]
ja want HODL''en is echt heel zwaar ja...
eerder sterkte voor de traders die een long positie hebben
Inmiddels in de groene box beland:
/f/image/xPd6kNNq8MaY2QkAhVRWlUJ5.png?f=fotoalbum_large)
10x short staat nu op +40%, heb een stop "loss" ingesteld vlak boven de box.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/E8rAlrTK370ZjPkGbDi2Tlp0.jpg?f=user_large)
Edit: Handmatig gesloten, waarschijnlijk een nieuwe short openen na deze tijdelijke opleving die waarschijnlijk veel FOMO gaat opleveren.
/f/image/xPd6kNNq8MaY2QkAhVRWlUJ5.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/E8rAlrTK370ZjPkGbDi2Tlp0.jpg?f=user_large)
Edit: Handmatig gesloten, waarschijnlijk een nieuwe short openen na deze tijdelijke opleving die waarschijnlijk veel FOMO gaat opleveren.
[ Voor 9% gewijzigd door Taro op 05-01-2022 23:40 ]
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
De tradepot is weer ingestapt
[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 05-01-2022 23:38 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Sluit hem maar niet, met jouw volume kan de short squeeze ons meteen naar 100K brengenTaro schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:35:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Pff, dubbele boeking blijkbaar. Maar daar zijn ze dan:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mMrAAHHnzTsf96EEK0eNO29K.jpg?f=user_large)
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
42.5k is close enough om 42k aan te tikken. Meteen 1k erbij.
[ Voor 21% gewijzigd door Joosie200 op 05-01-2022 23:42 ]
Te laatwdbtje schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:40:
[...]
Sluit hem maar niet, met jouw volume kan de short squeeze ons meteen naar 100K brengen
Maar het volume valt wel mee hoor, ik heb in het verleden dusdanig veel verloren met leverage traden dat ik direct afroom boven een bepaalde hoeveelheid en het risico heel erg beperk. Het is heel verleidelijk om dat leverage schuifje steeds verder naar rechts te drukken en dan met 1 trade 10 eerdere trades ongedaan te maken.
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Edit
[ Voor 98% gewijzigd door Raf1994 op 07-01-2022 12:43 . Reden: Edit ]
Goed, dat was de groene box. Stijgen tot +-45.7, wickje erboven en dan weer verder dalen? Pas op voor fomo, dit niveau wordt waarschijnlijk nog wel een keer getest....
/f/image/1CBcnjGFVXsjrsPaq4MO530a.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 05-01-2022 23:48 ]
Been there done that...Taro schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:43:
[...]
Te laat
Maar het volume valt wel mee hoor, ik heb in het verleden dusdanig veel verloren met leverage traden dat ik direct afroom boven een bepaalde hoeveelheid en het risico heel erg beperk. Het is heel verleidelijk om dat leverage schuifje steeds verder naar rechts te drukken en dan met 1 trade 10 eerdere trades ongedaan te maken.
Naar mijn gevoel reageert de markt wel minder fel dan rond 2018, de hype berichten en FUD op social media spelen niet langer zo'n grote rol op de prijs, tenzij ze komen van 'Influencers'

toch 1 (van de 3) orders gehit op Bitvavo, ik laat de andere 2 die wat lager staan nog maar staan en ga nu slapen.
tot morgen
tot morgen
nothing stops this train
We gaan van range tot range en het drop-off punt dat ons in de huidige range heeft gebracht, is de bovenkant van de nieuwe range waar we nu in zitten. Prima niveau voor een short dus, net zoals 46k een prima niveau voor longs was. 45.6k was het niveau om te houden, is niet gelukt en dan krijg je dit. Opzich geen rocket science. Het nadeel van rangebound traden is dat het minder makkelijk is dan wanneer de trend duidelijk een richting kiest. Oké, we zitten nu al een tijdje in een downtrend, maar het was rond 48k wel kiezen of delen.Taro schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:35:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Over het algemeen trade je met de trend mee en zou je nu logischerwijze eerder voor shorts kiezen. Ik doe met je mee
Note: dit heeft dus niets te maken met investerings- c.q. hodl strategie. Spot bijkopen bij wijze van DCA voor de lange termijn is prima op dit soort momenten, alleen moet je dan wel de discipline hebben om de dalen op te kopen. De meeste mensen gaan rekt door traden en investeren te combineren en in paniek hun investeringspositie te market sellen bij een dump. Dit was je met je tradingpot nooit overkomen, daar heb je immers altijd stop losses staan voordat (!) je je positie inneemt.
Ik wil niet de dominee (ben zelf ook nog lerende) uithangen, maar ik zou men wel echt willen aanraden: denk na over je plan. Wat doe je bij een 5% daling? Wat doe je als je PF in drie dagen 15% verdampt? Et cetera. Maak een plan en houd je er aan. Dit werkt overigens ook de andere kant op. Wat doe je als je swing trade op +40% staat? Beweeg je je SL mee, neem je gedeeltelijk winst?
[ Voor 3% gewijzigd door Jedi_Pimp op 06-01-2022 00:21 ]
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
De miners in Kazachstan hebben door de politieke onrust ook hun computers even uitgezet. Dus niet alleen de VS de schuld geven.
Waarom hebben we het überhaupt nog over die boomer-coin?baba420 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 00:23:
De miners in Kazachstan hebben door de politieke onrust ook hun computers even uitgezet. Dus niet alleen de VS de schuld geven.
Ja de reclame is 'Earn up to $1100 worth of Cro' ofzo. Dan open je 25 dagen lang om 01:00 Mission Control en dan krijg je $0,35Xqlus1ve schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:07:
[...]
Gratis crypto/fiat is tegenwoordig ook al een deceptie![]()
en tien jaar later is 0,7 CRO (misschien) 85 euro waar oid
Mocht die 42K breken hé, kun je dan spreken van een rekkeroni? Want wat is dan nog de houvast eigenlijk behalve Michael Saylor?
Wanneer gaan we spreken over het begin van de bearmarket? Trendbreuk? REKT?
Na de 42K wat staat dan op het menu? Weer terug naar de 30's?
30K? ZERO?
Vanaf de top is dat echt al een enorme daling eigenlijk hé. 69K was de top gewoon jongens, wow. Nog niet eens zolang geleden. Godnondeju.
HODL
30K? ZERO?
Vanaf de top is dat echt al een enorme daling eigenlijk hé. 69K was de top gewoon jongens, wow. Nog niet eens zolang geleden. Godnondeju.
HODL
Das volgens mij enkel de platinum box, en ook in dezelfde boxen zit een verschil in aantal CRO. Ach vind de staatsloterij dan een nog grotere deceptieAlterBridge schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 00:35:
[...]
Ja de reclame is 'Earn up to $1100 worth of Cro' ofzo. Dan open je 25 dagen lang om 01:00 Mission Control en dan krijg je $0,35... Had wel wat meer verwacht in de normale boxjes (natuurlijk niet zomaar de hoofdprijs)
39,5 denk ik. De laatste low op de weekly van September 2021Tominatie schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 00:36:
Mocht die 42K breken hé, kun je dan spreken van een rekkeroni? Want wat is dan nog de houvast eigenlijk behalve Michael Saylor?
30K? ZERO?
HODL
A87 heeft helaas nog een ban.hmr schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 00:44:
Wat ftm gekocht… rest beetje hodl. Joe.
Hoe gaat t met Ark @A87 ?
Hopelijk soon weer back on track.
Why??Tominatie schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 00:47:
[...]
A87 heeft helaas nog een ban.
Hopelijk soon weer back on track.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Na "slechts" 7 maanden hier actief te lezen, is deze "herhalling van herhalingen foto om de x dagen" de meest irrante uiting die een mens kan geven om zijn oncontroleerbare frustratie te uiten.
Doe iets met dat gevoel en laat mij niet steeds geconfronteerd worden met je eigen onmogelijkheden?
Besloten, geen bloemenAsgaro schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 01:17:
All in. De dood of de gladiolen.

El Salvador is er ook nog hè. Bitcoin is ook de munt van de Heiland en Cruijf.Tominatie schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 00:36:
30K? ZERO?
HODL
Ik geloof vanwege uit de hand gelopen covid-discussies waarin A87 een nogal felle eigen opinie had, onderbouwd vanuit de onderbuik en complot waasjes.
Ik weet het niet zeker, was er zelf niet bij. Ik hoop dat A87 gezond is gebleven. Het is wachten op zijn legendarische return.
When @Taro (of ga jij daar niet over?). Heb geen idee hoe dat hier werkt op tweakers.
Ja die paar arme stakkers daar die zich de pleuris moeten werken voor uberhaubt wat geld voor de primaire levensbehoeften. Bitcoin is dan maar bijzaak lijkt mij.Glenn Hoddle schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 03:11:
[...]
El Salvador is er ook nog hè. Bitcoin is ook de munt van de Heiland en Cruijf.
40% van de bevolking daar leeft onder de armoedegrens right. De president daar zou zich beter kunnen gaan richten op de landelijke problemen dan bitcoin dips kopen van belasing geld(?) en memes op Twitter plaatsen. Maarja das m’n kijk d’rop. Maargoed zolang het allemaal moon gaat is het leuk. Ik hoop dat het voor de bevolking daar ook nog wat oplevert.
De vorige bullrun was leuker. Vroegah was alles beterrrr
Mijn ritje met FTM de afgelopen dagen was het enige groene in mijn portfolio. Benieuwd wanneer we weer eens wat positieve charts gaan zien. Stonks en fiat staan ook op omvallen dus om het daar in om te zetten heeft ook geen nut. Huis heb ik al. Een mooi klokje en je bent je leven niet zeker. Een whisky collectie drink je zelf op als je een slechte dag hebt. Goud en kunst neem je moeilijk mee de wereld over. Conclusie: hodl.
edit: we moeten toch wel bouncen rond de 42k. Dan heb je ongeveer eenzelfde opzet als de corona crash eerder vorig jaar. Nog lager en ik ben bang dat veel mensen hun geloof in een bullrun omzetten in uitcashen.
Mijn ritje met FTM de afgelopen dagen was het enige groene in mijn portfolio. Benieuwd wanneer we weer eens wat positieve charts gaan zien. Stonks en fiat staan ook op omvallen dus om het daar in om te zetten heeft ook geen nut. Huis heb ik al. Een mooi klokje en je bent je leven niet zeker. Een whisky collectie drink je zelf op als je een slechte dag hebt. Goud en kunst neem je moeilijk mee de wereld over. Conclusie: hodl.
edit: we moeten toch wel bouncen rond de 42k. Dan heb je ongeveer eenzelfde opzet als de corona crash eerder vorig jaar. Nog lager en ik ben bang dat veel mensen hun geloof in een bullrun omzetten in uitcashen.
[ Voor 17% gewijzigd door sh4d0wman op 06-01-2022 05:52 ]
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Ik vind er niks meer aan.. smerige manipulatie spelletjes

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Tominatie schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:18:
Straks bounce naar 50k
De beren zijn zwak, Michael Saylor laser eyez soon voor de rescue.
/f/image/ollnQQcEN82UTvyXeNTj4zVy.png?f=fotoalbum_large)
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
FUD, we gaan gewoon naar de 100K hoor. Wat heb jij een paperhands zeg. Saylor koopt nog wel 500 million meer aan Bitcoin en Tether zal heus wel weer printen. Wacht maar af.Tominatie schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 00:36:
30K? ZERO?
HODL
[ Voor 7% gewijzigd door Kain_niaK op 06-01-2022 07:11 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Oh ja, Tether. De Lehman Brothers van de CryptowereldKain_niaK schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 07:10:
[...]
FUD, we gaan gewoon naar de 100K hoor. Wat heb jij een paperhands zeg. Saylor koopt nog wel 500 million meer aan Bitcoin en Tether zal heus wel weer printen. Wacht maar af.
Haha in de 42 en een matige bounce. Hmm deze dip ga ik nog niet kopen.
nee is geen bounce te noemen. Hebben we wel eerder gezien afgelopen jaar, maar ik koop dit niet iig. Ik zie een wick tot net onder de 40 nog wel gebeuren.keepitfrosty schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 07:16:
Haha in de 42 en een matige bounce. Hmm deze dip ga ik nog niet kopen.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Waar is de support nu? Nog altijd op 40K? Die op 44K is weg nu.anti elppa schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 07:18:
[...]
nee is geen bounce te noemen. Hebben we wel eerder gezien afgelopen jaar, maar ik koop dit niet iig. Ik zie een wick tot net on de 40 nog wel gebeuren.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
die heeft altijd tussen de 39.5 en 42 gezeten. Ik had het er afgelopen week over dat juist die 45.5 moest vallen om de boel in beweging te krijgen. 44 was niet echt een level imoKain_niaK schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 07:19:
[...]
Waar is de support nu? Nog altijd op 40K? Die op 44K is weg nu.
28.8k denk ik.Kain_niaK schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 07:19:
[...]
Waar is de support nu? Nog altijd op 40K? Die op 44K is weg nu.
Verwijderd
Prachtige tijden zijn dit jongens.
Zodra Bitcoin wat zwakte vertoont in de koers komen de aasgieren en hyena's maar al te graag mee smullen in dit topic.
Ben je gevoelig voor negatief sentiment en angstzaaierij, pas dan een beetje op de komende tijd.
Alle non believers kruipen onder hun steen vandaan, om compleet opgeladen met negatieve energie gretig Bitcoin naar beneden te trappen.
Laat ze maar razen.
Zodra Bitcoin wat zwakte vertoont in de koers komen de aasgieren en hyena's maar al te graag mee smullen in dit topic.
Ben je gevoelig voor negatief sentiment en angstzaaierij, pas dan een beetje op de komende tijd.
Alle non believers kruipen onder hun steen vandaan, om compleet opgeladen met negatieve energie gretig Bitcoin naar beneden te trappen.
Laat ze maar razen.
hahaha vind het eigenlijk nog wel meevallen. Ik let er wel ff op, als het teveel word ga ik wel ff ongefundeerde dwaze uberbull hopium rondslingeren hierVerwijderd schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 07:35:
Laat ze maar razen.
Goedemorgen! We zitten nog gewoon boven de 42k, nog een wickje eronder is wellicht wel handig voor de bounce aller bounces maar goed, mag ook zo wel gewoon.
Wat lees ik hier nou over aasgieren en non-believers? Ik moet nog ontbijten en ik lust ze rauw dus kom maar door.
Wat lees ik hier nou over aasgieren en non-believers? Ik moet nog ontbijten en ik lust ze rauw dus kom maar door.
Kom maar door hoor! Ik kan wel een shotje of 2 gebruiken.anti elppa schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 07:38:
[...]
hahaha vind het eigenlijk nog wel meevallen. Ik let er wel ff op, als het teveel word ga ik wel ff ongefundeerde dwaze uberbull hopium rondslingeren hier
we zitten nog boven de 39.5.....bullishDarrell schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:05:
[...]
Kom maar door hoor! Ik kan wel een shotje of 2 gebruiken.
alles wat gisteren verkocht is.....is dus ook gekocht door iemand
1 btc=1 btc
saylor koopt gewoon door
fiat is rommel
[ Voor 11% gewijzigd door anti elppa op 06-01-2022 08:09 ]
[ Voor 35% gewijzigd door Darrell op 06-01-2022 08:26 ]
Ja, de multipla wel. Maar een 500e vind ik wel een geinig ding.
Dankzij de winsten tussen juni en november nader ik nu pas het break even punt. Time in the market beats timing the market. 42.5k lijkt voor nu de lowest low. Een wick tot 40k zou best kunnen maar het loopt dan toch precies zoals menigeen verwachtte? Al weken lang buitelen de Tweakers zich over elkaar: in before 42k. En dat is het zover: paniek paniek!
Insert Jullie zijn zeker nieuw hier?.gif
klopt helemaal. Ik raak er ook niet van in paniek. Onder de 39.5 word het wel zuurJoosie200 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:31:
[...]
Ja, de multipla wel. Maar een 500e vind ik wel een geinig ding.
Dankzij de winsten tussen juni en november nader ik nu pas het break even punt. Time in the market beats timing the market. 42.5k lijkt voor nu de lowest low. Een wick tot 40k zou best kunnen maar het loopt dan toch precies zoals menigeen verwachtte? Al weken lang buitelen de Tweakers zich over elkaar: in before 42k. En dat is het zover: paniek paniek!
Insert Jullie zijn zeker nieuw hier?.gif
TIME, HEC, OHM, etc.
M'n STRONG nodes genereren nog meer.
[ Voor 10% gewijzigd door MaZo op 06-01-2022 08:43 ]
Mwah, na het zuur komt het zoetanti elppa schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:33:
[...]
klopt helemaal. Ik raak er ook niet van in paniek. Onder de 39.5 word het wel zuur
Natuurlijk kan een wick naar 38k nog gebeuren. Maar dan koop ik gewoon bij. Tegen die stand sta ik 2% in de min. Voor aex beleggers reden voor paniek. Voor crypto just another day at the office. Ik krijg bij de huidige slow bleed en boem 42k mei - juli flashbacks. We zijn al begonnen per 11 november vanaf 69k. Straks al 2 maanden op rij. Laat het maar uitbodemen tussen 40 en 42k met een wickje hier en een wickje daar voor nog een maand. Eind juli schreeuwde iedereen moord en brand in before 28k of lager 19k maar dat kwam er ook niet van. Eenzelfde gevoel heb ik nu.
Maargoed niks gebaseerd op TA oid: en natuurlijk hoeft de geschiedenis zich niet perfect te herhalen. Maar ik zie gelijkenissen. En als dat geen hopium is dan wel een shotje zelfgemaakte espresso
Verwijderd
We gaan gewoon in winterslaap tot het Shitcointopic weer gevuld is met absoluut nietszeggende tokens met dierennamen en enkel een TG waar minimaal over een x100 tot een x1000 gesproken wordt, en elke 2e zin gevuld is met /LETS_KILL_THAT_ZEROVerwijderd schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 07:35:
Laat ze maar razen.
Zolang de coins waar over gesproken worden nog zo iets bourgious als een website hebben doe ik niet mee.
als je me een beetje kent weet je dat ik het 100% met je eens ben er ook zo in sta. Ik heb juist grof ingeslagen tussen de 30 en 36k een half jaar terug. Ik schrijf hierboven ook dat ik niet verwacht dat 39.5k zo maar valt.Joosie200 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:42:
[...]
Mwah, na het zuur komt het zoetVergeet niet: 42k vanaf 69k is al een 40% dump. Bitcoin kent vaker in between dumps van zulke grootte om daarna weer op te krabbelen. De echte bear dumps van 80% totaal lijkt me gelet op de hoeveelheid lastig te fixen maar zeg nooit nooit.
Natuurlijk kan een wick naar 38k nog gebeuren. Maar dan koop ik gewoon bij. Tegen die stand sta ik 2% in de min. Voor aex beleggers reden voor paniek. Voor crypto just another day at the office. Ik krijg bij de huidige slow bleed en boem 42k mei - juli flashbacks. We zijn al begonnen per 11 november vanaf 69k. Straks al 2 maanden op rij. Laat het maar uitbodemen tussen 40 en 42k met een wickje hier en een wickje daar voor nog een maand. Eind juli schreeuwde iedereen moord en brand in before 28k of lager 19k maar dat kwam er ook niet van. Eenzelfde gevoel heb ik nu.
Maargoed niks gebaseerd op TA oid: en natuurlijk hoeft de geschiedenis zich niet perfect te herhalen. Maar ik zie gelijkenissen. En als dat geen hopium is dan wel een shotje zelfgemaakte espresso
Maar mocht die vallen en het is geen wick + bounce dan moet je niet gek staan te kijken als we weer naar de 30 zone gaan. Daar ga ik absoluut weer verse fiat erin gooien
Als Bitcoin vanaf hier verder daalt dan is de bearmarket dus al sinds de 69k begonnen en zitten we er al in.Tominatie schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 00:36:
Correct en dat was buiten dit topic, op de frontpage geloof ik. Maar dat is verder iets tussen hem en anderen die dat afhandelen. Ben ik niet bij betrokken (wil ik ook niet) en is daarnaast iets persoonlijks, dus zou ik dan ook niets over mogen zeggen.Tominatie schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 03:51:
[...]
Ik geloof vanwege uit de hand gelopen covid-discussies waarin A87 een nogal felle eigen opinie had, onderbouwd vanuit de onderbuik en complot waasjes.
Ik weet het niet zeker, was er zelf niet bij. Ik hoop dat A87 gezond is gebleven. Het is wachten op zijn legendarische return.
When @Taro (of ga jij daar niet over?). Heb geen idee hoe dat hier werkt op tweakers.
Snap ikanti elppa schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:48:
[...]
als je me een beetje kent weet je dat ik het 100% met je eens ben er ook zo in sta. Ik heb juist grof ingeslagen tussen de 30 en 36k een half jaar terug. Ik schrijf hierboven ook dat ik niet verwacht dat 39.5k zo maar valt.
Maar mocht die vallen en het is geen wick + bounce dan moet je niet gek staan te kijken als we weer naar de 30 zone gaan. Daar ga ik absoluut weer verse fiat erin gooien
Dus je zegt dat dit het moment is om all-in op DOGE te gaan?Pelox schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:00:
Top 20 crypto van grootste verlies naar minste verlies tov ath:
[Afbeelding]
Buiten de top 20 zitten er ook al een heel aantal muntjes op -90% en meer.
Terra Usd en wachten totdat die weer op zijn ath staat.LarryD schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:21:
[...]
Dus je zegt dat dit het moment is om all-in op DOGE te gaan?
Nee, ik zou nog even wachten tot hij nog een -99% doet. Veel te duur op dit moment.LarryD schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:21:
[...]
Dus je zegt dat dit het moment is om all-in op DOGE te gaan?
Zero.
Ether is er even klaar mee.
Ik denk dat elke keer dat Saylor dip gekocht zou hebben hij stiekem verkocht heeft. Na elke dip die gekocht zou zijn door Saylor en Salvador zijn we steeds verder weg aan het zakken
Wel jammer dat bitcoin nu de stockponzi naar beneden gaat ineens wel meebeweegt en de continue opwaartse trend hiervoor niet.
Selectief boomertje.
Selectief boomertje.
Pff blij dat ik jullie heb om crypto lief en leed mee te delen
Hopelijk snel weer wat groene pieken.
Ik moet echt leren om eens uit te stappen bij wat pieken en vervolgens goedkoper terug te kopen...
Nu bij bijv. 65k BTC blijf ik dan zitten omdat ik anders "die enorme blow-off" wel eens kon gaan missen. Ach HODL.
Ik moet echt leren om eens uit te stappen bij wat pieken en vervolgens goedkoper terug te kopen...
Nu bij bijv. 65k BTC blijf ik dan zitten omdat ik anders "die enorme blow-off" wel eens kon gaan missen. Ach HODL.
PS5
Dat krijg je als Institutionele beleggers er zich mee gaan bemoeien en BTC steeds meer verweven raakt met wallstreet.Darrell schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:41:
Wel jammer dat bitcoin nu de stockponzi naar beneden gaat ineens wel meebeweegt en de continue opwaartse trend hiervoor niet.
Selectief boomertje.
Persoonlijk misschien wel, maar hij kan niet als beursgenoteerd bedrijf zeggen gekocht te hebben en ondertussen verkopen.HollovVpo1nt schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:39:
Ik denk dat elke keer dat Saylor dip gekocht zou hebben hij stiekem verkocht heeft. Na elke dip die gekocht zou zijn door Saylor en Salvador zijn we steeds verder weg aan het zakken
Nee dat zijn die panic sellers.HollovVpo1nt schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:39:
gok ook persoonlijk niet hoor. Die zit er echt voor de hele lange termijn in. Die licht niet wakker van dit soort schommelingen. ik trouwens ook totaal niet. Daar zorgt 9 jaar ervaring in crypto wel voorknakworst schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:47:
[...]
Persoonlijk misschien wel, maar hij kan niet als beursgenoteerd bedrijf zeggen gekocht te hebben en ondertussen verkopen.
Welkom Slux, leuk dat je iedere keer even komt kijken hier zodra BTC -5%+ staat. RamptoeristSlux schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:58:
Wanneer 10k ?
Zure ramptoeristBTC100K2021 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:01:
[...]
Welkom Slux, leuk dat je iedere keer even komt kijken hier zodra BTC -5%+ staat. Ramptoerist
Je mag je naam wel aanpassen trouwens
check zijn avatarSlux schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:04:
[...]
Zure ramptoerist![]()
Je mag je naam wel aanpassen trouwens
Zegt iemand met een Avatar-avatar over iemand zijn avatar dat je naar de avatar moet kijken.
Een interessante vraag waar niet zomaar een eenvoudig antwoord op te geven is (geldt voor bijna alle interessante vragen trouwens). Je zou kunnen stellen dat 2021 een sideways jaar is geweest in het kanaal 30k en 65k met wat wicks erboven en eronder. Zie het kanaal hieronder (let op log scale).Tominatie schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 00:36:
30K? ZERO?
HODL
/f/image/6PlKhM2uaYjHMTNuDq0QfxSY.png?f=fotoalbum_large)
Dat is wellicht een beetje flauw. Dan zou je kunnen inzoomen op de tweede helft van 2021 en stellen dat we de marktstructuur van higher lows in tact willen houden. Zie de blauwe trendlijn. Dan wil je dus 40k vasthouden.
Zelf kijk ik er iets pragmatischer naar en volg Cowen in zijn definities door middel van een simpel regressiemodel. Als je zijn logaritmische regressiemodel gebruikt, zie je een zogenaamde 'fair value' waar BTC door de jaren omheen oscilleert. Die waarde is uit mijn hoofd nu iets van 34k en de lower band is iets van 32k. Die waarden hebben in het verleden goed weten aan te geven wanneer een lange bear market intreedt: namelijk als de lower band naar beneden wordt doorbroken.
Dat gezegd hebbende, ik vind het echt te makkelijk en niet getuigen van veel inzicht om te spreken van "bear market incoming bij prijsniveau x". Bitcoin heeft dit jaar dingen gedaan die heel anders zijn dan vorige cycles, de BTC.D is al tijden ontzettend laag, Bitcoin heeft een soort revival gekend in de zomer waar niemand het meer zag gebeuren. Het gaat ook om hoeveel closes je onder een niveau zet, of je hogere niveaus weer weet te gainen, et cetera.
Ik houd de volgende niveaus in de gaten: 40k, 38k, 34k en 30k. Als we richting de 30k gaan, ga ik net als @anti elppa flink spot bijkopen met de de gains die ik heb behaald met mijn alt posities de laatste tijd (en die al grotendeels uitgeschaald zijn).
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Oops het is nog vroeg hier.
Het is hier altijd veel gezelliger/overzichtelijker als we in het rood staan.
Zou er dan ook een avatar coin zijn?YES schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:06:
[...]
Zegt iemand met een Avatar-avatar over iemand zijn avatar dat je naar de avatar moet kijken.
Uiteraard:
https://coinmarketcap.com/nl/currencies/avatarcoin/
Dikke gains
Het is hier alweer een paar weken aardig overzichtelijk SluxieSlux schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:09:
[...]
Oops het is nog vroeg hier.
Het is hier altijd veel gezelliger/overzichtelijker als we in het rood staan.
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Nou dat gevoel heb ik juist niet.. 1 grote drukke bende nog.Stokstaart schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:11:
[...]
Het is hier alweer een paar weken aardig overzichtelijk SluxieVoelt soms zelfs een beetje als de laatste ékte cryptowinter. Weet je nog nog nog nog nog?
Zero.
Bear-boodschappenlijst is voor mij BTC, ETH, FTM, MATIC, DOT en Chainlink.
Straks ff lezen als ik tijd heb.Glenn Hoddle schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:41:
Goed, dit is misschien niet het beste moment, anderzijds kunnen jullie vast wat afleiding gebruiken in deze barre tijden. Had ik jullie trouwens al verteld dat je bijvoorbeeld op Beefy momenteel 32% apy op de stablecoin TUSD kan krijgen als je deze geitenbende helemaal zat bent?
Ik werk dus aan de topicstart voor een Defi topic, en dat is best wat gedoe - en ik wil jullie niet eeuwig laten wachten, dus hier is deel 1 van X - een beetje de intro van de topicstart.
Aanvullingen, verbeteringen en lof zijn welkom. (Behalve witlof. Getver.) Ik weet er natuurlijk ook niet alles van en het is een beetje proberen.
Het grote Defi-Topic
Inleiding
Welkom in het grote DeFi-topic!
Allereerst wil ik iedereen aanraden de topicstarter van het Cryptocurrency Slowchat topic te lezen. Dit bevat een schat aan informatie die hier niet allemaal herhaald wordt of slechts summier de revue passeert.
Wat is DeFi?
DeFi staat voor decentralised finance, oftewel de decentrale financiele wereld. Dat zegt natuurlijk nog niet zo veel, maar het is dan ook echt een wereld op zich. Praktisch moet je denken aan alle handelingen die je niet via een centrale exchange doet, maar op de blockchain zelf uitvoert door middel van een smart contract, zonder dat er een exchange of broker aan te pas komt. Die smart contracts voer je uit door middel van dApps, gedecentraliseerde apps, maar in de pratijk merk je daar weinig van, jij ziet gewoon een website waar je je wallet aan koppelt.
Wat kan ik met DeFi? Waarom zou ik er iets mee willen?
Je kan er bijna alles mee, dat is nu net het mooie. Terwijl je op een exchange grofweg gebonden bent aan handelen op basis van de koersen, eventueel met wat leverage, geeft DeFi je een gereedschapskist waarmee je investeerder, durfkapitalist, speculant en keurige huisvader doorelkaar, naast elkaar en tegelijk kan zijn. En even heel kort door de bocht: de rendementen op staken zijn veel hoger dan op exchanges, want geen middleman. Bitcoin begon ooit met de slogan Be you own bank en op een exchange ben je inderdaad een klein beetje je eigen bank. Met DeFi ben je je eigen hedgefund.
Of het wat voor jou is hangt er van af: als je een BTC of ETH maximalist bent die eigenlijk alles het liefst op de ledger heeft, of je gecentraliseerde exchanges wel lekker centraal en veilig vindt aanvoelen, heeft DeFi je misschien niet zo veel te bieden, en is 15% rente op je BTC geen reden om het te proberen.
Als je wat meer wilt doen met je geld, en/of uit avontuur wat verder de crypto-wereld in wil trekken om te kijken welke kansen er zijn, is dit topic eigenlijk specifiek voor jou gemaakt. DeFi is een grote en snel verandere wereld en dit topic is er om elkaar te helpen en van elkaar te leren. Eigen inzet is gewenst, maar je moet ergens beginnen en geen vraag is (in principe) te dom. Topicstarter hier heeft maanden tegen DeFi zitten aanhikken omdat hij zag welke kansen er zouden moeten liggen, maar er eigenlijk amper iets van begreep, en nog frustrerender, zelfs toen hij gewoon maar wilde meefomo-en was niet eens een walkthrough kon vinden met op welke knopjes je dan moest drukken.
Dit topic is er mede om anderen die frustratie en gevoel van gemiste kansen te besparen, zonder dat je meteen Engelstalige krochten van het internet moet induiken waar niet duidelijk is wie er nou betrouwbaar is.
En als je zo iemand bent die zeker weten snel rijk wil worden en elke keer als je iemand van de ECB, het IMF of een of andere regering iets hoort zeggen dat crypto gereguleerd moet worden om de bevolking te beschermen, denkt – maar ik heb juist crypto om mezelf tegen jullie te beschermen – dan welkom! Dit topic is je thuis.
Heeft het dan geen nadelen?
Tuurlijk wel. Ten eerste moet je iets nieuws leren, maar ook als je het onder de knie hebt zijn dingen best wel eens omslachtiger en/of daadwerkelijk ingewikkelder.
Daarbij heb je alle vrijheid, maar je bent ook op jezelf aangewezen. En er is geen helpdesk – hoewel, goede projecten hebben immidels vaak een zeer betrouwbare helpdesk via Discord of iets dergelijks, maar het is geen gegeven. Dit is crypto zonder zijwieltjes!
Klinkt goed! Wat heb ik nodig voor DeFi?
Onmisbaar zijn:
– een wallet (zoals metamask bijvoorbeeld)
– een account op een cex, om geld naar je wallet te krijgen
– dit topic
Niet strikt noodzakelijk, maar zeer aan te raden zijn bij grotere bedragen:
– een hardwarewallet (zoals een ledger)
– een goede balans tussen hebzucht, nuchterheid, rust en weten wanneer je moet panikeren.
Aan de slag: veiligheid
Ja, je wil natuurlijk meteen beginnen met op knopjes drukken zodat de dollars je alras om de oren vliegen, maar nog meer dan bij gecentraliseerde crypto is veiligheid echt hoofdzaak. Met veiligheid wordt hier jouw veiligheid in de DeFi-wereld en op internet in het algemeen bedoeld, niet de betrouwbaarheid van DeFi-protocollen, dat komt later.
Vooropgesteld, 99% van de mensen die roept dat z'n metamask gehackt is, is helemaal niet gehackt maar heeft gewoon iets oliedoms gedaan. Het is echt niet moeilijk met een scam mensen geld afhandig te maken en dit is vaak vele malen makkelijker en lucratiever dan helemaal mensen gaan hacken. Maar dat betekent niet dat hackers niet bestaan en er is geen reden om het ze makkelijk te maken.
Op een veilige manier in DeFi stappen begint met 2 zaken: je internetverbinding en je wallet.
Wat je internetverbinding betreft, ik kan het niet simpeler maken dan: investeer in een goede VPN. Kost een paar euro per maand, en het is niet zaligmakend, maar wel een extra slot op de deur.
--------------------------------
verder dan dit ben ik nog niet gekomen. Ik zit ook nog te broeden op een verklarende woordenlijst natuurlijk, en tja, hiermee ben je nog niet eens echt bij het begin aangekomen, maar het gaat de goede kant op, dunkt me.
Bedankt DeFi Glenn!
Vergeleken met mei vorig jaar is het hier dodelijk saai (3 a 4 pagina's per dag erbij). Vergeleken met 2018 / 2019 is het inderdaad drukker. Maar niet zodanig dat ik me eraan stoor.. Jij wel?Pelox schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:12:
[...]
Nou dat gevoel heb ik juist niet.. 1 grote drukke bende nog.
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
roflexx schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:59:
[...]
Ja hoor wat jou gelukkig maakt![]()
Ik ga wel eens de mist in telt dat ook?
Lekker hoor. Wen bnb?merauder schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:21:
Bear-boodschappenlijst is voor mij BTC, ETH, FTM, MATIC, DOT en Chainlink.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XYj9INRtdfRMDp32jayr1FwE.jpg?f=user_large)
Goed project met slechte communicatie en domme fouten daarom is de prijs ingekelderd. Vertrouwen van de inversteerders neemt af.Kol Nedra schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:55:
[...]
prijs is goed gedaald, ik zie dat het een game is; een NFT RPG game?
Ach jongens, gelukkig is de Helaes Pindakaas in de aanbieding deze week.
En de zon schijntPartypsych schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:25:
Zero.
Met stukjes pinda en in een supermarkt waar je met de debit kaarten kan betalen. Count me inPartypsych schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:25:
:strip_exif()/f/image/j0OVrQrfMbAXkAhOE8wrHA3n.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: wel nog even wat extra crypto erop zetten zie ik. Eur 1,89 voor een pot. 32 btc moet genoeg zijn, houd je nog een halve btc over.
[ Voor 9% gewijzigd door knakworst op 06-01-2022 10:36 ]
Het model van PlanB mag wel bij het grofvuil...
Voor het eerst in 3 maanden staat m'n PF op een waarde onder een bepaalde magische grens. Bijkopen maar dan.
When in doubt zoom out.
Kijk eens naar de maandgrafiek. M00n s00n!
Dus,, zijn er voor de top 200 nog boeiende acties voor staking?
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
De secode grafiek op aggr.trade. Om de paar seconden een groen kaarsjefRiEtJeSaTe schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:38:
When in doubt zoom out.

Wordt zo opgehaald.crypto-mdk schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:37:
Het model van PlanB mag wel bij het grofvuil...
:fill(white):strip_exif()/f/image/J2xm4CcYoEhHZ9whfBmpgdAS.png?f=user_large)
Beter laat je ze direct naar https://beta.beefy.finance/#/ gaanGlenn Hoddle schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 00:56:
Het is wel slapenstijd inmiddels, en ik kom hier morgen zeker op terug, maar als pseudo-huiswerk kunnen jullie eens naar https://yield.rodeo/ gaan en daar je favoriete coins invullen om te zien wat er te verdienen valt.
Verwijderd
Maar niet teveel,fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:38:
When in doubt zoom out.

dan kan er nog heel wat uit
Ik ben niet mad, want ben nog steeds niet overtuigd van die vePonzinomics waarvanuit de hele Curve Wars is ontstaan en waar YFI nu min of meer naar toe gaat.Jedi_Pimp schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:41:
[...]
Hij noemt YFI maar niet BIFI. Zijn jij en @mjoaris nu mad?
BIFI blijft heerlijk straight to the point, simpel. Tijd niet hier over BIFI meer gepraat maar kennelijk ben ik nog niet vergeten
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
- Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!