[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 229 ... 251 Laatste
Acties:
  • 936.012 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Valandin schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:15:
[...]

De 1e grote crash was van €16.000 tot €7.000 (56%), de 2e grote crash van €51.000 tot €28.000 (45%) en nu van €56.000 tot €39.000 (30%) iets in me zegt dat 'ie vast niet lager dan €35.400 ($40.000) zal vallen.
Ik wil je zo graag cancelen omdat je in euro’s spreekt.
Waar is dat knopje nou als je het nodig hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 21:56
twit schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:16:
[...]

Op zich met je eens natuurlijk. En zolang we er voor de lange termijn inzitten maakt het allemaal weinig uit. Ik moet alleen zeggen , heb het hier vaker genoemd, ik zat ontzettend dicht bij mijn sell targets om een heeeel andere richting in mijn leven in te gaan. Ieder moment dat we 1k verder zakken raak ik letterlijk shit-scared dat ik misschien dat moment ga missen of misschien wel jaren niet meer terugzie. Dat zou ik de grootste fout van mn leven noemen denk ik, iig van de laatste 10 jaar. Tuurlijk ik doe het zelf, en enige manier om je daar tegen te beschermen is gewoon nu op verlies drukken maar voor mij is het iig wel de reden dat ik letterlijk 18u per dag " aan sta" en super super emotioneel betrokken raak bij de btc koers.

Niet goed voor je hart, wss ook niet echt het leven wat je moet willen leven dag in dag uit. Ik weet het. Overigens geen verzoek tot medelijden, ik heb helemaal niks te klagen als je uberhaupt in deze positie zit, dat besef ik me maar al te goed :).
Helpt natuurlijk niet veel, maar je zit er qua vermogen (waarschijnlijk) beter bij dan vorig jaar. Ik zou holden omdat de kans dat het binnen ~3 maanden wel herstellende is gewoon erg groot is. Als je er slapeloze nachten van krijgt kun je overwegen op bepaalde punten een klein % te sellen, zou 't niet aanraden, maar mentale staat is ook belangrijk. Als je daarmee kan zorgen dat je straks niet in blinde paniek op het slechtst mogelijke moment uitcashed, haal je er alsnog wel 'winst' uit ;)
Tartarus schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:20:
[...]

Ik wil je zo graag cancelen omdat je in euro’s spreekt.
Waar is dat knop je nou als je het nodig hebt.
We wonen in NL!!1eeneen, ik zet er tenminste express euro tekentjes bij :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Valandin op 05-01-2022 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:38
38K EUR incoming

:+

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
twit schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:19:
[...]

Yup. Ik denk dat ik dan wat vlaggen ga zoeken en net als onze turkse medelanders na een gewonnen voetbal wedstrijd toeterend door de wijken ga rijden. Eens kijken of ik de shorters en 30k roepers van deze wereld een klote avond kan bezorgen. Damn wat zou dat toch mooi zijn.

Dromen mag right? 8)
Haha, dat zou ik wel grappig vinden.
Zie ik jou door de straat toeterend roepen “bitcoin to the moooon”.

Denk wel dat je dan in een inrichting wordt geplaatst

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:53

YES

Moderator General Chat

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Tominatie schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:22:
[...]

Da's helemaal win win, krijg je er nog gratis wonen en verzorging bij ook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Glenn Hoddle schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:23:
[...]

Da's helemaal win win, krijg je er nog gratis wonen en verzorging bij ook.
Godverdomme maat. Wat je dan bespaart direct in de bitcoin !

Masterplan

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTtH8z8GMatRztzfxMRF_13OkR8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WCgCJaIgj6MNunbBkYULMalI.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:09

knakworst

Get more sats!

Celr staat in de plus tov 24 uur geleden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Tominatie schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:22:
[...]

Zit je daar, in die inrichting, komen de broeders Bogdanoff ineens je met matrassen beklede kamer binnen.

"Allo monsieur @twit, we eard yuo died not sell. Goode, because now we pamp iet!"

Vervolgens wordt je de kamer uit begeleid, een privé jet in en de volgende dag wordt je wakker op een tropisch eiland, kijkt op je telefoon en ziet: BTC 420k.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:41

Darrell

Fiat moonboy

Waarom gaan we altijd rekt als Tominatie zijn neus hier laat zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007

Vis

knakworst schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:25:
CELR strong vandaag ja. Doet m'n PF toch iets minder hard bloeden..

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
In 2018 ging het vanaf 6 januari naar zero. Het is nu gewoon een dag eerder begonnen boys.

Bearmarket is aan. 2024 weer een bullrun!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Darrell schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:26:
Dat is de vloek van de 69k.

@Tominatie wat schat je in als bodem? Dan koop ik in vlak daarboven want vanaf daar gaan we de moeder aller bounces zien lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
knakworst schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:25:
Cellur strong!!11

<insert plaatje van bleekselderij>

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:41

Darrell

Fiat moonboy

Tominatie schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:27:
In 2018 ging het vanaf 6 januari naar zero. Het is nu gewoon een dag eerder begonnen boys.

Bearmarket is aan. 2024 weer een bullrun!
Moon soon dus *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Darrell schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:26:
Niet alleen hier is dat het geval.
Ik was laatst bij een feestje…

Iedereen aan de covid daarna.
Rekt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 21:56
Jongens ik heb 't al opgelost

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/C4vfxUu.png

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-09 18:58
Kijk.. zal wel weer niet gelezen worden want plaatjes en oneliners doen het beter maar crypto is een risk-on asset geworden… helaas.
De 10jaars rente is zojuist boven de 1.7% gekomen, de USD sterker, bond yields in USA meer waard dus de grote spelers (en retail wij dus doen er echt niet meer aan toe in crypto) die stappen naar bonds en uit tech / grow aandelen.
Crypto dus ook.

Dus roepen om 42, 32 enzo boeit niet.. de aandelen/FX/bond markt stuurt en crypto reageert en de levels doen er niet meer aan toe.
Kortom, mijn inziens gaat dit weer een tijd duren totdat de Amerikanen (ja die, want die bepalen alles) weer in growth aandelen stappen en dan ook crypto.

Kan veranderen als er echt enorm inflatie probleem komt want dan is crypto misschien wel een betere store of wealth

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Leuk dat we bij 44k rondhangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vB1527Kxp8LvEsClXsUdCDxfDBY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cCnTD0SOqR4nKE4WpjKseJEw.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Victor Belli
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01:12
Ik wacht gewoon tot we zo hard dippen dat bitvavo weer een paar procent afwijkt van de koers van btc/Eth. Dan ga ik "gratis" extra btc/eth inslaan.

Dan kan ik nog meer van mijn coins minder waard zien worden :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
YES schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:27:
[...]

Dat is de vloek van de 69k.

@Tominatie wat schat je in als bodem? Dan koop ik in vlak daarboven want vanaf daar gaan we de moeder aller bounces zien lijkt me zo.
Ik zal spoedig mijn profielfoto veranderen met de prijs waarop deze bearmarket gaat eindigen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-08A7-m7HpzRPW1POfpyW-OoKU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nCUTTAWMXzK1GhD07qu7Zzsp.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Kan iemand een TA van BTC/TRY doen? Vast Bullish.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Glenn Hoddle schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:33:
Kan iemand een TA van BTC/TRY doen? Vast Bullish.
Procentje in de min en een mooie bullflag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-vmCOpmWU9AVaNMWMI974UpkUKM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ha7gfgLA3tGzcYs2Yu3LnFhQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8HHXGXopzEQIkJyMIjpVH-rDMFI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kcn0zTHHpTcBrrqmcQRLOZ9P.jpg?f=user_large

Acties:
  • +45 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Goed, dit is misschien niet het beste moment, anderzijds kunnen jullie vast wat afleiding gebruiken in deze barre tijden. Had ik jullie trouwens al verteld dat je bijvoorbeeld op Beefy momenteel 32% apy op de stablecoin TUSD kan krijgen als je deze geitenbende helemaal zat bent?

Ik werk dus aan de topicstart voor een Defi topic, en dat is best wat gedoe - en ik wil jullie niet eeuwig laten wachten, dus hier is deel 1 van X - een beetje de intro van de topicstart.
Aanvullingen, verbeteringen en lof zijn welkom. (Behalve witlof. Getver.) Ik weet er natuurlijk ook niet alles van en het is een beetje proberen.

Het grote Defi-Topic

Inleiding

Welkom in het grote DeFi-topic!

Allereerst wil ik iedereen aanraden de topicstarter van het Cryptocurrency Slowchat topic te lezen. Dit bevat een schat aan informatie die hier niet allemaal herhaald wordt of slechts summier de revue passeert.

Wat is DeFi?

DeFi staat voor decentralised finance, oftewel de decentrale financiele wereld. Dat zegt natuurlijk nog niet zo veel, maar het is dan ook echt een wereld op zich. Praktisch moet je denken aan alle handelingen die je niet via een centrale exchange doet, maar op de blockchain zelf uitvoert door middel van een smart contract, zonder dat er een exchange of broker aan te pas komt. Die smart contracts voer je uit door middel van dApps, gedecentraliseerde apps, maar in de pratijk merk je daar weinig van, jij ziet gewoon een website waar je je wallet aan koppelt.

Wat kan ik met DeFi? Waarom zou ik er iets mee willen?

Je kan er bijna alles mee, dat is nu net het mooie. Terwijl je op een exchange grofweg gebonden bent aan handelen op basis van de koersen, eventueel met wat leverage, geeft DeFi je een gereedschapskist waarmee je investeerder, durfkapitalist, speculant en keurige huisvader doorelkaar, naast elkaar en tegelijk kan zijn. En even heel kort door de bocht: de rendementen op staken zijn veel hoger dan op exchanges, want geen middleman. Bitcoin begon ooit met de slogan Be you own bank en op een exchange ben je inderdaad een klein beetje je eigen bank. Met DeFi ben je je eigen hedgefund.

Of het wat voor jou is hangt er van af: als je een BTC of ETH maximalist bent die eigenlijk alles het liefst op de ledger heeft, of je gecentraliseerde exchanges wel lekker centraal en veilig vindt aanvoelen, heeft DeFi je misschien niet zo veel te bieden, en is 15% rente op je BTC geen reden om het te proberen.

Als je wat meer wilt doen met je geld, en/of uit avontuur wat verder de crypto-wereld in wil trekken om te kijken welke kansen er zijn, is dit topic eigenlijk specifiek voor jou gemaakt. DeFi is een grote en snel verandere wereld en dit topic is er om elkaar te helpen en van elkaar te leren. Eigen inzet is gewenst, maar je moet ergens beginnen en geen vraag is (in principe) te dom. Topicstarter hier heeft maanden tegen DeFi zitten aanhikken omdat hij zag welke kansen er zouden moeten liggen, maar er eigenlijk amper iets van begreep, en nog frustrerender, zelfs toen hij gewoon maar wilde meefomo-en was niet eens een walkthrough kon vinden met op welke knopjes je dan moest drukken.
Dit topic is er mede om anderen die frustratie en gevoel van gemiste kansen te besparen, zonder dat je meteen Engelstalige krochten van het internet moet induiken waar niet duidelijk is wie er nou betrouwbaar is.

En als je zo iemand bent die zeker weten snel rijk wil worden en elke keer als je iemand van de ECB, het IMF of een of andere regering iets hoort zeggen dat crypto gereguleerd moet worden om de bevolking te beschermen, denkt – maar ik heb juist crypto om mezelf tegen jullie te beschermen – dan welkom! Dit topic is je thuis.

Heeft het dan geen nadelen?

Tuurlijk wel. Ten eerste moet je iets nieuws leren, maar ook als je het onder de knie hebt zijn dingen best wel eens omslachtiger en/of daadwerkelijk ingewikkelder.
Daarbij heb je alle vrijheid, maar je bent ook op jezelf aangewezen. En er is geen helpdesk – hoewel, goede projecten hebben immidels vaak een zeer betrouwbare helpdesk via Discord of iets dergelijks, maar het is geen gegeven. Dit is crypto zonder zijwieltjes!

Klinkt goed! Wat heb ik nodig voor DeFi?

Onmisbaar zijn:
– een wallet (zoals metamask bijvoorbeeld)
– een account op een cex, om geld naar je wallet te krijgen
– dit topic

Niet strikt noodzakelijk, maar zeer aan te raden zijn bij grotere bedragen:

– een hardwarewallet (zoals een ledger)
– een goede balans tussen hebzucht, nuchterheid, rust en weten wanneer je moet panikeren.

Aan de slag: veiligheid

Ja, je wil natuurlijk meteen beginnen met op knopjes drukken zodat de dollars je alras om de oren vliegen, maar nog meer dan bij gecentraliseerde crypto is veiligheid echt hoofdzaak. Met veiligheid wordt hier jouw veiligheid in de DeFi-wereld en op internet in het algemeen bedoeld, niet de betrouwbaarheid van DeFi-protocollen, dat komt later.
Vooropgesteld, 99% van de mensen die roept dat z'n metamask gehackt is, is helemaal niet gehackt maar heeft gewoon iets oliedoms gedaan. Het is echt niet moeilijk met een scam mensen geld afhandig te maken en dit is vaak vele malen makkelijker en lucratiever dan helemaal mensen gaan hacken. Maar dat betekent niet dat hackers niet bestaan en er is geen reden om het ze makkelijk te maken.

Op een veilige manier in DeFi stappen begint met 2 zaken: je internetverbinding en je wallet.
Wat je internetverbinding betreft, ik kan het niet simpeler maken dan: investeer in een goede VPN. Kost een paar euro per maand, en het is niet zaligmakend, maar wel een extra slot op de deur.

--------------------------------

verder dan dit ben ik nog niet gekomen. Ik zit ook nog te broeden op een verklarende woordenlijst natuurlijk, en tja, hiermee ben je nog niet eens echt bij het begin aangekomen, maar het gaat de goede kant op, dunkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thierry1982
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:13
HODL.. diamond hands

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JRYSSPzXx-gqBmmmBAYju8Rva1w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bKzyRs5anCWGc8qd7uM7ngVg.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
JoebarRC schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:30:
Kijk.. zal wel weer niet gelezen worden want plaatjes en oneliners doen het beter maar crypto is een risk-on asset geworden… helaas.
De 10jaars rente is zojuist boven de 1.7% gekomen, de USD sterker, bond yields in USA meer waard dus de grote spelers (en retail wij dus doen er echt niet meer aan toe in crypto) die stappen naar bonds en uit tech / grow aandelen.
Crypto dus ook.

Dus roepen om 42, 32 enzo boeit niet.. de aandelen/FX/bond markt stuurt en crypto reageert en de levels doen er niet meer aan toe.
Kortom, mijn inziens gaat dit weer een tijd duren totdat de Amerikanen (ja die, want die bepalen alles) weer in growth aandelen stappen en dan ook crypto.

Kan veranderen als er echt enorm inflatie probleem komt want dan is crypto misschien wel een betere store of wealth
Kijk eens naar de US10Y en BTC correlatie de afgelopen tijd.

Bovendien: een stijgende US10Y is juist een teken van risk-on sentiment.

:)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wel handig om goudklontjes mee om te spoelen in een riviertje. Hamsteren!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Jazeker. Het feit dat het wemelt van de 'developers' die heel wat beloven maar eigenlijk koddige codekloppende koters zijn is altijd reden om extra op te letten.

Maar goed, mensen gebruiken nog steeds producten van Mark Zuckerberg terwijl ze weten wie hij is. Net als bij die gast van FTX trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Na 22 uur gaan we weer stijgen. Toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Geitenbende weer hoor, desalniettemin, HODL!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Glenn Hoddle schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:41:
Goed, dit is misschien niet het beste moment, anderzijds kunnen jullie vast wat afleiding gebruiken in deze barre tijden. Had ik jullie trowuens al verteld dat je bijvoorbeeld op Beefy momenteel 32% apy op de stablecoin TUSD kan krijgen als je deze geitenbende helemaal zat bent?

Ik werk dus aan de topicstart voor een Defi topic, en dat is best wat gedoe - en ik wil jullie niet eeuwig laten wachten, dus hier is deel 1 van X - een beetje de intro van de topicstart.
Aanvullingen, verbeteringen en lof zijn welkom. (Behalve witlof. Getver.) Ik weet er natuurlijk ook niet alles van en het is een beetje proberen.

Het grote Defi-Topic

Inleiding

Welkom in het grote DeFi-topic!

Allereerst wil ik iedereen aanraden de topicstarter van het Cryptocurrency Slowchat topic te lezen. Dit bevat een schat aan informatie die hier niet allemaal herhaald wordt of slechts summier de revue passeert.

Wat is DeFi?

DeFi staat voor decentralised finance, oftewel de decentrale financiele wereld. Dat zegt natuurlijk nog niet zo veel, maar het is dan ook echt een wereld op zich. Praktisch moet je denken aan alle handelingen die je niet via een centrale exchange doet, maar op de blockchain zelf uitvoert door middel van een smart contract, zonder dat er een exchange of broker aan te pas komt. Die smart contracts voer je uit door middel van dApps, gedecentraliseerde apps, maar in de pratijk merk je daar weinig van, jij ziet gewoon een website waar je je wallet aan koppelt.

Wat kan ik met DeFi? Waarom zou ik er iets mee willen?

Je kan er bijna alles mee, dat is nu net het mooie. Terwijl je op een exchange grofweg gebonden bent aan handelen op basis van de koersen, eventueel met wat leverage, geeft DeFi je een gereedschapskist waarmee je investeerder, durfkapitalist, speculant en keurige huisvader doorelkaar, naast elkaar en tegelijk kan zijn. En even heel kort door de bocht: de rendementen op staken zijn veel hoger dan op exchanges, want geen middleman. Bitcoin begon ooit met de slogan Be you own bank en op een exchange ben je inderdaad een klein beetje je eigen bank. Met DeFi ben je je eigen hedgefund.

Of het wat voor jou is hangt er van af: als je een BTC of ETH maximalist bent die eigenlijk alles het liefst op de ledger heeft, of je gecentraliseerde exchanges wel lekker centraal en veilig vindt aanvoelen, heeft DeFi je misschien niet zo veel te bieden, en is 15% rente op je BTC geen reden om het te proberen.

Als je wat meer wilt doen met je geld, en/of uit avontuur wat verder de crypto-wereld in wil trekken om te kijken welke kansen er zijn, is dit topic eigenlijk specifiek voor jou gemaakt. DeFi is een grote en snel verandere wereld en dit topic is er om elkaar te helpen en van elkaar te leren. Eigen inzet is gewenst, maar je moet ergens beginnen en geen vraag is (in principe) te dom. Topicstarter hier heeft maanden tegen DeFi zitten aanhikken omdat hij zag welke kansen er zouden moeten liggen, maar er eigenlijk amper iets van begreep, en nog frustrerender, zelfs toen hij gewoon maar wilde meefomo-en was niet eens een walkthrough kon vinden met op welke knopjes je dan moest drukken.
Dit topic is er mede om anderen die frustratie en gevoel van gemiste kansen te besparen, zonder dat je meteen Engelstalige krochten van het internet moet induiken waar niet duidelijk is wie er nou betrouwbaar is.

En als je zo iemand bent die zeker weten snel rijk wil worden en elke keer als je iemand van de ECB, het IMF of een of andere regering iets hoort zeggen dat crypto gereguleerd moet worden om de bevolking te beschermen, denkt – maar ik heb juist crypto om mezelf tegen jullie te beschermen – dan welkom! Dit topic is je thuis.

Heeft het dan geen nadelen?

Tuurlijk wel. Ten eerste moet je iets nieuws leren, maar ook als je het onder de knie hebt zijn dingen best wel eens omslachtiger en/of daadwerkelijk ingewikkelder.
Daarbij heb je alle vrijheid, maar je bent ook op jezelf aangewezen. En er is geen helpdesk – hoewel, goede projecten hebben immidels vaak een zeer betrouwbare helpdesk via Discord of iets dergelijks, maar het is geen gegeven. Dit is crypto zonder zijwieltjes!

Klinkt goed! Wat heb ik nodig voor DeFi?

Onmisbaar zijn:
– een wallet (zoals metamask bijvoorbeeld)
– een account op een cex, om geld naar je wallet te krijgen
– dit topic

Niet strikt noodzakelijk, maar zeer aan te raden zijn bij grotere bedragen:

– een hardwarewallet (zoals een ledger)
– een goede balans tussen hebzucht, nuchterheid, rust en weten wanneer je moet panikeren.

Aan de slag: veiligheid

Ja, je wil natuurlijk meteen beginnen met op knopjes drukken zodat de dollars je alras om de oren vliegen, maar nog meer dan bij gecentraliseerde crypto is veiligheid echt hoofdzaak. Met veiligheid wordt hier jouw veiligheid in de DeFi-wereld en op internet in het algemeen bedoeld, niet de betrouwbaarheid van DeFi-protocollen, dat komt later.
Vooropgesteld, 99% van de mensen die roept dat z'n metamask gehackt is, is helemaal niet gehackt maar heeft gewoon iets oliedoms gedaan. Het is echt niet moeilijk met een scam mensen geld afhandig te maken en dit is vaak vele malen makkelijker en lucratiever dan helemaal mensen gaan hacken. Maar dat betekent niet dat hackers niet bestaan en er is geen reden om het ze makkelijk te maken.

Om op een veilige manier in DeFi stappen begint met 2 zaken: je internetverbinding en je wallet.
Wat je internetverbinding betreft, ik kan het niet simpeler maken dan: investeer in een goede VPN. Kost een paar euro per maand, en het is niet zaligmakend, maar wel een extra slot op de deur.

--------------------------------

verder dan dit ben ik nog niet gekomen. Ik zit ook nog te broeden op een verklarende woordenlijst natuurlijk, en tja, hiermee ben je nog niet eens echt bij het begin aangekomen, maar het gaat de goede kant op, dunkt me.
Lekker bezig man! Aanvullingen:
  • Screenshots van de dingen die je beschrijft, dus bijvoorbeeld de Uniswap interface als voorbeeld van een DEX en MetaMask als voorbeeld van een wallet
  • Terminologie/begrippenlijstje
  • Links naar populaire protocollen
  • Video-uitleg van de meest bekende fenomenen als: yield farming, AMM, DEX, DEX aggregator, liquidity, staking, impermanent loss, TVL, werking van lending & borrowing protocols
Voor dat laatste zijn de videos van YouTuber Finematics heel goed geschikt. Ik zou je er wel mee kunnen helpen als je wilt, maar dat wordt dan wel pas vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup.

Nog 11 dagen

Of niet natuurlijk, dat kan ook. Snel omhoog iig niet.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Jackson6 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:00:
Geitenbende weer hoor, desalniettemin, HODL!
Vooral blijven roepen, dat helpt.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

knakworst schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:58:
Na 22 uur gaan we weer stijgen. Toch :?
Ja, dit wordt weer een cup en cock patroon, en die vliegt straks in een keer door de 48k heen om 00:23.

Of niet, je weet het toch maar nooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Glenn Hoddle schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:03:
[...]

Ja, dit wordt weer een cup en cock patroon, en die vliegt straks in een keer door de 48k heen om 00:23.

Of niet, je weet het toch maar nooit.
Cup en cock, is dat een gerecht dat ik niet ken? Het kleine broertje van coq au vin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Jedi_Pimp schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:02:
[...]

Lekker bezig man! Aanvullingen:
  • Screenshots van de dingen die je beschrijft, dus bijvoorbeeld de Uniswap interface als voorbeeld van een DEX en MetaMask als voorbeeld van een wallet
  • Terminologie/begrippenlijstje
  • Links naar populaire protocollen
  • Video-uitleg van de meest bekende fenomenen als: yield farming, AMM, DEX, DEX aggregator, liquidity, staking, impermanent loss, TVL, werking van lending & borrowing protocols
Voor dat laatste zijn de videos van YouTuber Finematics heel goed geschikt. Ik zou je er wel mee kunnen helpen als je wilt, maar dat wordt dan wel pas vrijdag.
Dank voor het aanbod! Ga ik gebruiken, en vrijdag is ook al overmorgen, ik weet niet eens hoe ver ik zelf dan ben.
Begrippenlijst komt er aan! Links naar populaire protocollen had ik ook al aan gedacht. Sowieso ook een overzicht van de verschillende blockchains met hun voor en nadelen.
Met de goede video's en de juiste plaatjes bij zaken vinden kan ik zeker wat hulp bij gebruiken. (Wist je overigens dat impermanent loss in het Nederlands vergankelijk verlies heet? Da's toch poëtischer dan je zou verwachten.

Heb jij - of iemand anders - trouwens verstand van het ecosysteem binnen Solana of Moonriver? Ik ben daar niet echt goed bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Glenn Hoddle schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:11:
[...]

Dank voor het aanbod! Ga ik gebruiken, en vrijdag is ook al overmorgen, ik weet niet eens hoe ver ik zelf dan ben.
Begrippenlijst komt er aan! Links naar populaire protocollen had ik ook al aan gedacht. Sowieso ook een overzicht van de verschillende blockchains met hun voor en nadelen.
Met de goede video's en de juiste plaatjes bij zaken vinden kan ik zeker wat hulp bij gebruiken. (Wist je overigens dat impermanent loss in het Nederlands vergankelijk verlies heet? Da's toch poëtischer dan je zou verwachten.

Heb jij - of iemand anders - trouwens verstand van het ecosysteem binnen Solana of Moonriver? Ik ben daar niet echt goed bekend.
Ik ben bekend met Raydium, een DEX op Solana. Aantal keer gebruikt. Maar verder geen expert. Misschien dat @jvel92 hier meer van weet :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Jedi_Pimp schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:08:
[...]

Cup en cock, is dat een gerecht dat ik niet ken? Het kleine broertje van coq au vin?
Amerikaans slap aftreksel. Dan doe je de kip, wijn en het bouquet garni in een kom, goed aanstampen, en dan 7 minuten op 500 watt in de magnetron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Glenn Hoddle schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:13:
[...]

Amerikaans slap aftreksel. Dan doe je de kip, wijn en het bouquet garni in een kom, goed aanstampen, en dan 7 minuten op 500 watt in de magnetron.
En een halve liter vloeibare kaas eroverheen als ik me niet vergis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

@YES Wel uit de spuitbus, hè!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Absoluut!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OzWXEtCg_pN0Ya6B5-9SL5YuBVA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iJlzeFVAytQjOaNFk5lUqYX3.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:45
Zitten we eigenlijk nu niet op de bodem?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cZ4aaB9h5fK9CATCzQQCswzWFo4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pHpSdpaD1S99XblNnhT4oG8F.jpg?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Kol Nedra schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:21:
[Afbeelding]
Als het elke keer exact hetzelfde zou gaan wel. Maar daar zit hem nou net de crux, dat is niet elke keer zo :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
[Afbeelding]
Ik verwacht nog een stukje lager, vermoedelijk waar de blauwe en groene lijn gaan samenkomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dtFSL89fJZdVgesEQ5yQsuf0R_A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QNVh1N3xIMwdxY1hgflqZBOI.png?f=fotoalbum_large

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

YES schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:22:
[...]

Als het elke keer exact hetzelfde zou gaan wel. Maar daar zit hem nou net de crux, dat is niet elke keer zo :+
Maar S2F klopt sowieso. Dit is gewoon een wickje eronder. 270k soon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
knakworst schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:25:
[...]

Maar S2F klopt sowieso. Dit is gewoon een wickje eronder. 270k soon.
Ja eens. Tot het niet meer klopt, dan klopt het niet meer en stoten we het model af en lynchen de bedenkers en aanhangers.
Daarna wachten we even welk model of plan ons alsnog naar ongekende hoogten simuleert en juinen we ons daar weer collectief op af. En als dat niet uitpakt als gehoopt halen we de fakkels, hooivorken en galgen weer tevoorschijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:36
[Afbeelding]
Ja, al eventjes eigenlijk :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
$COIN (de stock, geen daadwerkelijke coin :P ) komt ook weer in de buurt van niveaus waar ik op zou willen instappen. Wellicht een leuke om te DCA'en. Mijn eerste niveau ligt rond de 225.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zK1kyr775Xhne154MpDx9Lr550E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qFtJjEY9YmUlMHyzzXr1x0VA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@Taro Je doelt op de 42.5k USD?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Dit is de bodem, maar het blijft bodemen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:58
[Afbeelding]
Nee, zit eerder tussen de 40 en 42k range. Schreef het hier afgelopen week al, we moeten 45.5 breken voor actie om uit deze zone te komen. Dat is nu eindelijk gebeurt. Nu bovengenoemde zone aantikken en behouden en dan met wat mazzel gewoon weer up.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
en actie!

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
In de 39.8k - 42.2k range, uiteraard met de bekende wick eronder, dus bijv. 38.1k ofzo. Zie ook 20 juli:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hDhtw9sD2uDdpFe5TaeM3KjSyaQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QvZZ9VHgZ10ikTR6kGGB1JDY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
20 Juli was +/- 25K EUR, dat zou nog eens een verlies van 14K EUR betekenen (oftewel nog eens -50%)

Vanaf de 37.5K USD zal de stemming wel aardig was beer-schreeuwend zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:13

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik ben niet gemaakt voor dit spel. Aan de ene kant wil ik schreeuwen dat in er klaar mee ben en eruit ga, aan de andere kant zullen mensen dan denken 'hah, je weet niks dit was niet een onwaarschijnlijk scenario'. Maar idd, ben er echt klaar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rien43
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-10 16:30
D_Jeff schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:37:
20 Juli was +/- 25K EUR, dat zou nog eens een verlies van 14K EUR betekenen (oftewel nog eens -50%)

Taro doelt waarschijnlijk op het afketsen van de koers op de bovenste lijn van de groene band, net als in juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:29

We staan nu alweer bijna 10k USD lager dan het mini recovery trajectje (waar ik weer een berg onterechte hopium getankt heb) van de kerst. Dat is nog geen 10 dagen geleden. Op dit moment durf ik zeker niet te zegggen dat 37k USD (nog eens 6k er af) ondenkbaar is helaas. Het ergste is nog, die levels halen hoeft helemaaal niet te betekenen dat we daar dan V-shape terug bouncen. We zouden ook zomaar zoals we nu lijken te doen weer even op 2-3k USD lager dan de weken ervoor side ways kunnen gaan en die levels weer normaal gaan vinden tot de volgende ' 5 januari achtige' dag. Worse case scenario wat mij betreft, dat langzame bloeden.

Edit: Weet iemand toevallig de naam van de candles die Benjamin Cowen af en toe gebruikt in zijn video's. Het zijn geen normale candles met een open en een close rechthoek en de wicks erboven en eronder maar meer een soort average values candles. Die lieten aardig goed zien waarom de laatste twee maanden zo ontzettend beroerd aanvoelen (die candles waren namelijk stuk voor stuk rood, al 9 of 10 weken lang).

[ Voor 18% gewijzigd door twit op 05-01-2022 22:42 ]

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Wat een onzin weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:58

Lijkt me echt niet zo waarschijnlijk. Iig is dat een lower low en wat je zegt, dan is het echt 6 tot 12 maanden bloeden. Ik zal dan zeker wel weer gaan dca'en iig.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Gewoon niet kijken, maar helaas door de nuttige info tussendoor in dit topic ook dit soort posts als geitebende, onzin, rekt etc. Ontkom je er helaas niet aan. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:55
Glenn Hoddle schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:56:
[...]

Jazeker. Het feit dat het wemelt van de 'developers' die heel wat beloven maar eigenlijk koddige codekloppende koters zijn is altijd reden om extra op te letten.

Maar goed, mensen gebruiken nog steeds producten van Mark Zuckerberg terwijl ze weten wie hij is. Net als bij die gast van FTX trouwens.
Ten eerste chapeau met je DeFi topic. Ik denk dat ik daar neer zal vinden dan hier!

Ik volg met name de hacks binnen DeFi en her now eens zozeer de devs die wat in elkaar sleutelen, het is inherent aan open source dus makkelijker te vinden maar wat mij opvalt is ook dat Audits geen kut waard zijn. Naderhand wordt er vaak weer zaken aangepast, of in geval can tinyman werd de opmerking met potentieel issue niet opgepakt. Het blijft een wilde westen en lijkt bijna op zo’n webwinkel keurmerk.

Er is gewoon geen DeFi waar ik keer dan 10% mijn pf aan vertrouw. Maar ik denk wel dat dit in rap tempo zal veranderen. Zaken als nexo lopen voorop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
twit schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:40:
[...]
Edit: Weet iemand toevallig de naam van de candles die Benjamin Cowen af en toe gebruikt in zijn video's. Het zijn geen normale candles met een open en een close rechthoek en de wicks erboven en eronder maar meer een soort average values candles. Die lieten aardig goed zien waarom de laatste twee maanden zo ontzettend beroerd aanvoelen (die candles waren namelijk stuk voor stuk rood, al 9 of 10 weken lang).
Heikin Ashi candles?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Richh
Jullie denken dat Bitcoin de bodem is?

TikTok Star Who Sells Her Farts in Jars Starts Selling Fart NFTs
https://gizmodo.com/tikto...starts-selling-1848305521

_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rengdxng
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01-08 02:30
twit schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:40:
[...]

Heikin-Ashi Candles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:41
Pelox schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:08:
[...]

Beetje bij beetje, dag bij dag, week bij week, maand bij maand slopen ze het moraal tot iedereen het van pure ellende opgeeft en dan scheppen ze alle muntjes op. Klote whales.
Dit dus.

Morgen zon en groene candles. Of niet. Slaap lekker! Heb je meer aan dan charts kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Pelox op 05-01-2022 22:49 ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

mannowlahn schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:46:
[...]

Ten eerste chapeau met je DeFi topic. Ik denk dat ik daar neer zal vinden dan hier!

Ik volg met name de hacks binnen DeFi en her now eens zozeer de devs die wat in elkaar sleutelen, het is inherent aan open source dus makkelijker te vinden maar wat mij opvalt is ook dat Audits geen kut waard zijn. Naderhand wordt er vaak weer zaken aangepast, of in geval can tinyman werd de opmerking met potentieel issue niet opgepakt. Het blijft een wilde westen en lijkt bijna op zo’n webwinkel keurmerk.

Er is gewoon geen DeFi waar ik keer dan 10% mijn pf aan vertrouw. Maar ik denk wel dat dit in rap tempo zal veranderen. Zaken als nexo lopen voorop.
Zojuist 25% van me PF in de CDC DeFi wallet gestopt zonder dat ik een onprettig gevoel ervan krijg, maar dat is misschien omdat ik er te weinig van af weet :+

Maar goed zaken zoals bifi etc blijf ik nog even ver van weg. Dus gebruik tot nu toe alleen de earn en niet de dapps…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
Richh schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:48:

_O-
Audio naar nft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Xqlus1ve schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:49:
[...]

Zojuist 25% van me PF in de CDC DeFi wallet gestopt zonder dat ik een onprettig gevoel ervan krijg, maar dat is misschien omdat ik er te weinig van af weet :+

Maar goed zaken zoals bifi etc blijf ik nog even ver van weg. Dus gebruik tot nu toe alleen de earn en niet de dapps…
Oeh ja dat is ook defi ja, doelde idd beer op die obscure meuk idd zoals bifi etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Thanks! Dat zijn ze. Even kijken of ik het plaatje kan reproduceren dan post ik hem straks misschien nog wel (ben niet zo'n tradingview held maar dit moet lukken :) ).

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H_0TGqntKrFawK18hOvSYBCge-Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2XYvezfqKnouHbyEB6hzjWia.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Dat is nog niet eens het gekste wat dit artikel impliceert :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Richh schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:48:

_O-
Maar die nft’s meuren toch helemaal niet?

Het internet doet weer raar vandaag :S _O-

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:51:
[...]

Dat is nog niet eens het gekste wat dit artikel impliceert :P
Hahaha nee idd, bizar verhaal, zieke mensen op deze wereld zeg.

Maar waar kun je die NFT's kopen dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XgyR0b0hPLFA7aLiJoVbwXPlgmM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ElOHuD690KqPWOsZ3QbQhxNL.png?f=fotoalbum_large

Dank voor de reminder voor dit type candles. Werkt dus met average values ipv ope-close bodies. Wat je goed ziet hier is hoeveel weken op rij we gemiddeld iedere week al wat verder aan het wegzakken zijn. Op andere daily graphs met normale candles zie je nog wel wat groene en rode dagen maar gemiddeld is het dus down the drain voor een vrij lange tijd inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

mannowlahn schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:46:
[...]

Ik ken dan weer een paar auditers van Obelisk en Certik... niks waard gaat me wat ver, maar zaken als RugDoc zijn inderdaad vodjes papier. Dit is een probleem, ja.

Wat bedoelt je met Nexo als ik vragen mag in dezen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Richh
Verwijderd schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:53:
[...]

Moest het net al voor een vriend opzoeken, toen kwam ik dit insta filmpje tegen _O-

https://fartjarsnft.com/
"Fartrepreneur", "deflationary mechanics" :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
twit schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:55:
[Afbeelding]

Dank voor de reminder voor dit type candles. Werkt dus met average values ipv ope-close bodies. Wat je goed ziet hier is hoeveel weken op rij we gemiddeld iedere week al wat verder aan het wegzakken zijn. Op andere daily graphs met normale candles zie je nog wel wat groene en rode dagen maar gemiddeld is het dus down the drain voor een vrij lange tijd inmiddels.
Als je hopium uit een dergelijke chart wil halen, bij de grote dip van mei tot en met juli zie je de daling ook afvlakken, met ergens tussen juni en jullie nog een extra drop, waarna de daling echt afvlakt om vervolgens eind juli ineens de weg naar boven te vinden.

Hetzelfde patroon tekent zich nu ook een beetje, de daling zwakte de laatste weken af en ineens is er toch een extra drop. Mochten we een zelfde patroon volgen dan volgt hierna nog een tijdje slow bleeding en gaan we daarna ineens weer omhoog.

Maar ja, dan moet de bullrun dus gewoon nog wel doorzetten.

Ook mooi te zien hoe de onderkant van de laatste candle precies gelijk ligt met die van de onderkant van begin oktober trouwens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:58:
[...]

Moest het net al voor een vriend opzoeken, toen kwam ik dit insta filmpje tegen _O-

Whaha echt schaamteloos.

Beetje je dikke jetsers er half uit hangen en scheten verkopen. Met je gezicht over het hele internet, je greedy ass for the world to see.

De tering. Sommige mensen doen echt alles voor geld... _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Verwijderd schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:05:
[...]

Whaha echt schaamteloos.

Beetje je dikke jetsers er half uit hangen en scheten verkopen. Met je gezicht over het hele internet, je greedy ass for the world to see.

Ik wil ook wel schijten in glazen potjes voor de centen die ze er voor vangt, gewoon schaamteloos rijk worden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Whaha echt schaamteloos.

Je bent gewoon jaloers dat je het zelf niet bedacht hebt :P

Waar blijven de Jaapio-NFT's eigenlijk? Met wijze woorden? :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
[...]

Whaha echt schaamteloos.

Het ergste is eigenlijk dat er vraag naar is. Al die aandachtsmevrouwtjes die zichzelf mentaal compleet de vernieling in helpen door zoveel mogelijk van zichzelf te laten zien, of in dit geval ruiken (al is het gewoon alsnog met beeldmateriaal begonnen gezien het jurkje wat ze nodig heeft om haar geurtjes aan de man te brengen) in ruil voor materiële zaken.. Het gebeurt alleen maar omdat er een markt voor is.

Maar zij is dan nog wel slim genoeg om zich niet in fiat te laten betalen, zij komt er wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdbtje
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:00
twit schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:55:
[Afbeelding]

Als ik kijk naar het verleden op de grafiek komt er na die down the drain een bullrun om U tegen te zeggen :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VxZwqHimtCjjNQ_TT3Fg74Jdb-E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OVfMCGADmK5CDtK4XsHqpO6n.png?f=user_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Was dit de bodem? Laten we het hopen. Glenn Hoddle gaat ondertussen door met Defi Topicstart deel 2 van x - over wallets.

Ik zie dat ik als gebruiker van Metamask, Binance Wallet en Trust een beetje een beperkte blik heb op software -wallets, vooral omdat ik die laatste 2 aan niemand zou aanraden. Is iemand op dat vlak hier een expert?
En misschien zijn jullie het ook wel absoluut niet eens met wat ik beweer. Hoor ik ook graag.

Defi Topicstart deel 2 van x - over wallets.

Wat is dan een goede wallet?

Er zijn simpel gezegd 2 soorten wallets: software wallets en hardware wallets. Wat meestal het optimum van veiligheid en praktische bruikbaarheid geeft is een hardwarewallet gekoppeld aan een sofwarewallet.

De populairste softwarewallet is Metamask, de populairste hardware wallet is de Ledger – en samen zijn die dan weer de meest gangbare combinatie als je ze allebei gekoppeld gebruikt.

Voor verder op diverse wallets in te gaan, eerst een uitleg waarom het aan te raden is meteen met een hardwarewallet gekoppeld aan een softwarewallet te beginnen:
softwarewallets (SW) zijn erg handig, je zet ze op je mobiele telefoon of je gebruikt ze als desktop-app of browser-plugin. Ze zijn ook niet inherent heel onveilig, maar wel veel onveiliger dan een hardware wallet (HW)

Een losse hardware-wallet is zoals de naam al zegt echt een fysiek apparaat. De extra veiligheid zit hem in het feit dat zonder apparaat niks mogelijk is en er steevast een pincode moet worden ingevoerd bij opstarten en voor iedere (trans)actie een extra akkoord moet worden gegeven. Maar een HW vereist meestal ook een eigen softwareprogramma, dat lang niet altijd makkelijk communiceert met verschillende dApps, soms heeft de HW er zelf moeite mee. Terwijl iedereen het er over eens is dat een HW de veiligste methode is, is het gebruik van Metamask of de Walletconnect-methode zo wijdverspreid, dat het makkelijker is om je HW aan Metamask of iets dergelijks te koppelen. Het heeft ook geen nadelen verder.

Overigens zijn mobiele SWs af te raden, en dan specifiek het soort waarbij je je eigen private key (PK) niet hebt, zoals Trustwallet. Maar ook algemeen: mobiele apps zijn vaak kwetsbaarder dan desktopapps en er is een grotere kans dat je mobiel kwijtraakt of gesloten wordt. Als je je ongemakkelijk zou voelen als met bijvoorbeeld 2000 euro cash in je portemonee in de bus zit, besef dan dat die 2000 euro crypto in je mobiel eigenlijk hetzelfde is.

Het is begrijpelijk als je nu denkt: ik wil gewoon eens met een klein bedrag kijken of DeFi iets voor me is, ik wil niet helemaal een groot bedrag investeren in een HW. Logisch, maar bedenk dan ten eerste dat de goedkoopste goede HW nog geen 60 Euro is, en er genoeg mensen te vinden zijn die een 5-cijferig bedrag zijn verloren, omdat ze ook klein begonnen, succesvol waren en in sommige gevallen zelfs een HW hadden liggen, maar die nog niet hadden gebruikt. Een HW heeft namelijk een uniek adres, dus je moet je coins dan daarheen overmaken, en dat kost natuurlijk even moeite. Daar zit je dan, heb je helemaal zelf een aantal maandsalarissen bijeen geharkt, raak je ze kwijt omdat je geen zin had om die HW die je toch uiteindelijk maar wel gekocht had te gaan gebruiken. Dus daarom, doe het meteen – of anders echt zodra je weet dat DeFi iets voor jou is, niet pas maanden later.

De goedkoopste goede HW op de markt is de Ledger Nano S rond de €70 incl. verzending
( https://shop.ledger.com/products/ledger-nano-s ), aan de andere kant van het spectrum heb je de Gridplus Lattice1, schitterend ding met touchscreen, maar die is inclusief verzending e.d. wel weer rond de €440
(https://gridplus.io/products/grid-lattice1)
Andere gerommeerde HWs zijn de Ledger Nano X en producten van Tresor. Qua veiligheid zijn deze HWs momenteel allemaal redelijk verglijkbaar, het verschil zit hem vooral in gebruiksgemak en robuustheid.

Koop HWs altijd alleen van de fabrikant zelf! Via amazon e.d. zijn ze soms goedkoper, maar dan is er soms ook aan gemorreld.

Qua SWs zijn er vele aanbieders maar Metamask is verreweg de meest gebruikte en om die reden ook de handigste. Metamask is eerlijk gezegd niet de beste of het prettigte in het gebruik, maar is wel de beste all-rounder, is wel het meest geaccepteerd en je kan er op de meeste blockchains mee uit de voeten. (Maar niet op alle, voor Solana is bijvoorbeeld altijd nog een aparte wallet nodig.)

----------------------

Ja, Softwarewallets weet ik dus niet zo heel veel over te vertellen. En dat hele verhaal over 12 of 24 woorden moet hier natuurlijk ook nog. Misschien een kopje 'hoe installeer ik een wallet?' of zo.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bartje-bart
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-10 19:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DkVIcHHU7eV3vv6PHUFuZl8RTyQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KWtQxcCnIJEXJjmrKCua1i4s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Richh schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:58:
[...]

Ze ligt nu wel in het ziekenhuis wegens te veel scheten laten, en in de VS, dus die heeft geen cent meer nu. Rekt!

https://www.ladbible.com/...een-hospitalised-20220104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raf1994
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Edit

[ Voor 97% gewijzigd door Raf1994 op 07-01-2022 12:44 . Reden: Edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
Glenn Hoddle schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:17:
[...]

Ze ligt nu wel in het ziekenhuis wegens te veel scheten laten, en in de VS, dus die heeft geen cent meer nu. Rekt!

https://www.ladbible.com/...een-hospitalised-20220104
Geld houdt ze gewoon, dus 't heeft haar geen windeieren opgelegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Veel sterkte aan iedereen vooral aan de hodl’ers. Ik wacht op de analyse van @Taro voordat ik ga bodemzoeken…

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Raf1994 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:23:
Maar weet je dat ik sta te juichen dat het nog meer zakt...
Same here :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-h5MNbfbLmV0XM2w9EvQeqJnY1U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZS4PteMrFWhwNkWORQkifhZM.jpg?f=user_large

Edit: 2 minuten later:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_466tb-S2WHW4tan4JDmu_kbqpc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rlQhNxnoVtPZ55XsMOmSSjSm.jpg?f=user_large

Je kunt in deze markt echt prima geld verdienen, daar is geen bullrun voor nodig.

[ Voor 28% gewijzigd door Taro op 05-01-2022 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Mighty schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:26:
Veel sterkte aan iedereen vooral aan de hodl’ers. Ik wacht op de analyse van @Taro voordat ik ga bodemzoeken…
ja want HODL''en is echt heel zwaar ja...

eerder sterkte voor de traders die een long positie hebben :+

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Gaat erg hard nu ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
Verwijderd schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:53:
[...]

Kunnen we nieuwe exclusieve ringtones weer wat leven in blazen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 21:24
Ik pak ‘m er weer even bij jongens, misschien helpt het.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b5jebKvAJpNYY_jVbgC-349K13Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KFDMZ68JcSbeQyLKUkFNf8LV.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raaafie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-10 19:44
Ik ga maar zo'n potje darmdamp kopen, misschien zelfde effect als hopium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02:52
6 cent end of year
Pagina: 1 ... 229 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!