Matic nadert ondertussen price discovery mode.. lekker muntje hoor.
Die durf ik dus momenteel niet bij te kopen, iets met als je wil kopen dan verkopen en vica versaChaes schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:10:

luna 100 einde dag ochtend?
[ Voor 28% gewijzigd door keepitfrosty op 22-12-2021 11:45 ]
Voor een individuele particuliere belegger/crypto-holder is het hier dus prima.TWeaKLeGeND schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:10:
[...]
Je bent het dus eens met: bijhouden van historie is van belang want de fiscus kan opheldering vragen.
En je hebt dus geen ervaring met de lastige beslissingen van zakelijk minen die een oneerlijke basis hebben waardoor er totaal geen balans is.
Prima, heel wat anders dan glenn die het allemaal maar bagatelliseert onder 'no worries, zeik niet, we hebben het hier goed'. Puur omdat zijn situatie fijn is.
Mocht je mijn betoog willen begrijpen dan zou je meen eerdere post moeten lezen over de keuzes en verschillen die er zitten in de fiscale warboel voor een zakelijke miner.
Zakelijk is natuurlijk een totaal andere tak van sport, maar daar kom jij opeens mee op de proppen, jij vergelijkt appels met peren op dit moment en schuift dat in de schoenen van Glenn
Er zitten ook in normale ondernemersbelasting heel veel andere regels dan aan de IB, die gaan we heir ook niet met elkaar vergelijken toch?
Nee daar kom ik niet ineens mee op de proppen, daar ging de discussie waar ik op reageerde om. Dat het prive simpel is ben ik het mee eens. Dat het prive vs zakelijk eerlijk of simpel is, daar ben ik het absoluut niet mee eens. En daar had jdx het over. Over zakelijk minen.malarkan schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:14:
[...]
Voor een individuele particuliere belegger/crypto-holder is het hier dus prima.
Zakelijk is natuurlijk een totaal andere tak van sport, maar daar kom jij opeens mee op de proppen, jij vergelijkt appels met peren op dit moment en schuift dat in de schoenen van Glenn
Er zitten ook in normale ondernemersbelasting heel veel andere regels dan aan de IB, die gaan we heir ook niet met elkaar vergelijken toch?
Nogmaals overigens een duidelijke waarschuwing voor de prive belegger investeerder: Niks bijhouden is problemen zoeken. Hou bij wat je doet! Download statements van je exchanges net zoals een amerikaan doet die wel capital gains tax betaald! Jezelf schuilen achter 'we betalen alleen over vermogen' gaat je niet uit elke discussie met de blauwe man helpen, en in tegenstelling met normaal onschuldig tenzij bewezen schuldig ligt de bewijslast bij de blauwe man grotendeels bij jou!
[ Voor 34% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-12-2021 11:20 ]
Welke exchanges hanteren jullie allemaal eigenlijk?
Maar misschien nog wel belangrijker, waarom nou die
[ Voor 35% gewijzigd door Crolvax op 22-12-2021 11:23 ]
Ok daar heb je gelijk in, er is een splitsing ontstaan daar, maar de die daar eerder was gestart was over particulier.TWeaKLeGeND schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:16:
[...]
Nee daar kom ik niet ineens mee op de proppen, daar ging de discussie waar ik op reageerde om. Dat het prive simpel is ben ik het mee eens. Dat het prive vs zakelijk eerlijk of simpel is, daar ben ik het absoluut niet mee eens. En daar had jdx het over. Over zakelijk minen.
Nogmaals overigens een duidelijke waarschuwing voor de prive belegger investeerder: Niks bijhouden is problemen zoeken. Hou bij wat je doet! Download statements van je exchanges net zoals een amerikaan doet die wel capital gains tax betaald! Jezelf schuilen achter 'we betalen alleen over vermogen' gaat je niet uit elke discussie met de blauwe man helpen, en in tegenstelling met normaal onschuldig tenzij bewezen schuldig ligt de bewijslast bij de blauwe man grotendeels bij jou!
Eerlijk is sowieso een "eye of the beholder" ding. Belasting is op regels gestoeld, als je moet betalen vind je dat doorgaans niet eerlijk, maar om dat te gooien omdat je meer regels en meer/andere dingen moet bijhouden als zakelijke mining/cryptobelegger tov een particulier is normaal voor ondernemingsbelasting tov inkomstenbelasting.
https://coinmarketcap.com/rankings/exchanges/Crolvax schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:23:
Allemaal eigen voor en nadelen, hogere fees lagere fees, snel, traag, stabiel, instabiel, wel ideal etc geen ideal etc, binnen een uurtje je geld op je nederlandse rekening of enkel 1x per dag transacties etc etc etc. Binance was overduidelijk het meest gebruikt onder mensen hier. Waarschijnlijk nog steeds wel maar binance doet geen ideal meer dus zijn mensen gaan zoeken naar 'bridges' ofwel een derde exchange puur voor on/offramp van euros. Bitvavo is momenteel populair als on/offramp maar mijn inziens is dat geen goede keuze. Ik zou dan eerder voor kraken of coinbase bijv kiezen. Ook voor derivaten is binance momenteel KO. de meeste mensen hier zitten wss bij bybit voor derivaten momenteel.
Ruim meer dan de helft van de exchanges die ik gebruikte zijn gestopt of bestaan niet meer. Tegenwoordig vallen er minder exchanges uit dan vroeger.
[ Voor 10% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-12-2021 11:47 ]
Als je Binance gebruikt zou ik persoonlijk de route Coinbase -> Coinbase Pro -> Binance gebruiken.
Nieuwe fiat staat via iDEAL binnen 5 seconden op je Coinbase account.
Nieuwe fiat staat via iDEAL binnen 5 seconden op je Coinbase account.
Het zit em er vooral in dat dit feitelijk onbegonnen terrein is versus de situaties waar de huidige regels voor opgesteld zijn. Dit resulteert in een clusterfuck van onduidelijkheid en oneerlijkheid op zakelijk crypto gebied. JDX kaartte dit aan en ik ben het daar mee eens. Dat we het als prive investeerder in crypto goed hebben met de nederlandse wetgeving: oh absoluut.malarkan schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:26:
[...]
Ok daar heb je gelijk in, er is een splitsing ontstaan daar, maar de die daar eerder was gestart was over particulier.
Eerlijk is sowieso een "eye of the beholder" ding. Belasting is op regels gestoeld, als je moet betalen vind je dat doorgaans niet eerlijk, maar om dat te gooien omdat je meer regels en meer/andere dingen moet bijhouden als zakelijke mining/cryptobelegger tov een particulier is normaal voor ondernemingsbelasting tov inkomstenbelasting.
De meest gebruikte exchanges staan in de openingspost.Crolvax schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:23:
Iets meer uitroeptekens ajb, anders komt het niet echt overtuigend over.TWeaKLeGeND schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:16:
[...]
Hou bij wat je doet! Download statements van je exchanges net zoals een amerikaan doet die wel capital gains tax betaald! Jezelf schuilen achter 'we betalen alleen over vermogen' gaat je niet uit elke discussie met de blauwe man helpen, en in tegenstelling met normaal onschuldig tenzij bewezen schuldig ligt de bewijslast bij de blauwe man grotendeels bij jou!
Oh en wat @Glenn Hoddle betreft, die trok een vergelijk tussen NL en andere landen, en daar heeft hij volkomen gelijk in.
[ Voor 22% gewijzigd door Ngangatar op 22-12-2021 11:47 ]
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Nee, als particulier wordt je crypto belast onder Box 3 als vermogen. Het tot in de details bijhouden van je transacties is dus in Nederland niet nodig, want het doet onder de huidige regelgeving voor particulieren gewoon niet ter zake. Wel doe je er verstandig aan om de X maanden je transactie geschiedenis te downloaden en deze veilig op slaan. Indien men in de toekomst vragen gaat stellen en daarbij maak ik me meer zorgen om de bank, dan de belastingdienst.TWeaKLeGeND schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:10:
[...]
Je bent het dus eens met: bijhouden van historie is van belang want de fiscus kan opheldering vragen.
En je hebt dus geen ervaring met de lastige beslissingen van zakelijk minen die een oneerlijke basis hebben waardoor er totaal geen balans is.
Prima, heel wat anders dan glenn die het allemaal maar bagatelliseert onder 'no worries, zeik niet, we hebben het hier goed'. Puur omdat zijn situatie fijn is.
Mocht je mijn betoog willen begrijpen dan zou je mijn eerdere post moeten lezen over de keuzes en verschillen die er zitten in de fiscale warboel voor een zakelijke miner. Heel deze discussie kwam op gang uit 'zakelijk minen is onduidelijk en oneerlijk' met als reactie van glenn 'zeik niet het is simpel je betaald geen belasting over crypto je hoeft niks bij te houden en in alle andere landen is het moeilijker'. (waar hij op terug gekomen is nadat ik hem met de neus op de realiteit die buiten zijn eigen perspectief zit drukte)
Ik heb je posts zeker gelezen, omdat ik het interessante materie vind. Maar het blijft voor mij een onsamenhangend verhaal waarbij je wetgeving voor rechtspersonen en natuurlijke personen loopt te vergelijken, wat gewoon een appels-met-peren vergelijking is.
Wat betreft zakelijk crypto minen; dat is een bewuste keuze die je maakt om jezelf op juridisch- en belastingtechnisch op onontgonnen terrein te gaan geven. Dat is een bewust risico dat je vrijwillig op je neemt.
Theorie vs praktijk. Je bent als particulier niks verplicht mbt de administratie maar inzake dingen kunnen bewijzen is het geadviseerd je boekhouding 5 jaar te bewaren. Als jij nu ineens komt met 'ja ik heb begin dit jaar 10k in shiba gestoken daarom heb ik nu 40 miljoen in crypto' dan los je dat echt niet zo simpel op als je denkt. (hoewel, normaal gesproken heb je dus je paper trail, en daarom is het dus heel raar en slecht te verdedigen als je dat niet hebt) Was dat namelijk wel het geval dan zou dat een open gat zijn kwa witwassen. Je moet toch enigszins kunnen aantonen dat je daadwerkelijk die winsten behaald heb dankzij de transacties die je gedaan hebt. De bank boeit het echt niks, de bank doet alleen wat ze van de fiscus moeten doen, liever minder dan meer, maar de fiscus is tegenwoordig keihard tegen banken die niet 'genoeg doen'. Het enige belang dat de bank heeft is die van de klant (naast/met eigen belang, die vaak hetzelfde is), maar dan wel met opvolgen van de wet. Je vreest dus niet de bank maar de fiscus/wet. Maar moraal van het verhaal waar je het zelf gewoon mee eens blijkt te zijn is: Zorg er voor dat je 'paper trail' in orde is. Lullen over dat je niks hoeft bij te houden en dat je geen belasting betaald over crypto (zoals glenn) is not ok en geeft een onrealistisch beeld.jvel92 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:47:
[...]
Nee, als particulier wordt je crypto belast onder Box 3 als vermogen. Het tot in de details bijhouden van je transacties is dus in Nederland niet nodig, want het doet onder de huidige regelgeving voor particulieren gewoon niet ter zake. Wel doe je er verstandig aan om de X maanden je transactie geschiedenis te downloaden en deze veilig op slaan. Indien men in de toekomst vragen gaat stellen en daarbij maak ik me meer zorgen om de bank, dan de belastingdienst.
Ik heb je posts zeker gelezen, omdat ik het interessante materie vind. Maar het blijft voor mij een onsamenhangend verhaal waarbij je wetgeving voor rechtspersonen en natuurlijke personen loopt te vergelijken, wat gewoon een appels-met-peren vergelijking is.
Wat betreft zakelijk crypto minen; dat is een bewuste keuze die je maakt om jezelf op juridisch- en belastingtechnisch op onontgonnen terrein te gaan geven. Dat is een bewust risico dat je vrijwillig op je neemt.
[ Voor 14% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-12-2021 12:13 ]
Wederom projecteer je de problemen waar je zakenlijk tegen aanloopt op een particuliere belegger.TWeaKLeGeND schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:56:
[...]
Theorie vs praktijk. Je bent als particulier niks verplicht mbt de administratie maar inzake dingen kunnen bewijzen is het geadviseerd je boekhouding 5 jaar te bewaren. Als jij nu ineens komt met 'ja ik heb begin dit jaar 10k in shiba gestoken daarom heb ik nu 40 miljoen in crypto' dan los je dat echt niet zo simpel op als je denkt. Was dat namelijk wel het geval dan zou dat een open gat zijn kwa witwassen. Je moet toch enigszins kunnen aantonen dat je daadwerkelijk die winsten behaald heb dankzij de transacties die je gedaan hebt. De bank boeit het echt niks, de bank doet alleen wat ze van de fiscus moeten doen, liever minder dan meer, maar de fiscus is tegenwoordig keihard tegen banken die niet 'genoeg doen'. Het enige belang dat de bank heeft is die van de klant (naast/met eigen belang, die vaak hetzelfde is), maar dan wel met opvolgen van de wet. Je vreest dus niet de bank maar de fiscus/wet. Maar moraal van het verhaal waar je het zelf gewoon mee eens blijkt te zijn is: Zorg er voor dat je 'paper trail' in orde is.
Als particulier is het een reëler risico, dat je bank lastig gaat doen op moment dat je je crypto winsten laat uitkeren en vervolgens mag gaan bewijzen waar dat geld vandaan komt. In de topicreeks kun je daar genoeg praktijk voorbeelden van vinden. Daarom is het verstandig om je transacties regelmatig te downloaden en op te slaan, indien de exchange niet meer bestaat.
Als particulier heb je van de belastingdienst weinig te vrezen. Tenzij je plotseling een gigantisch vermogen opgeeft in Box 3, dat je in de jaren daarvoor nooit opgaf.
Als je dit via een visa card opmaakt zoals de cro/binance kaart zal de bank hier niks van merken.jvel92 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:13:
[...]
Wederom projecteer je de problemen waar je zakenlijk tegen aanloopt op een particuliere belegger.
Als particulier is het een reëler risico, dat je bank lastig gaat doen op moment dat je je crypto winsten laat uitkeren en vervolgens mag gaan bewijzen waar dat geld vandaan komt.
de bank zal bij mij vast denken dat ik geen auto meer rij, kom volgens hun nooit meer bij een tankstation
alhoewel ze wel vaak overschrijvingen hebben naar Kraken of Bitvavo, dit gaat dan vervolgens naar Binance...
nothing stops this train
Prima, uit ervaring met controle vanuit beide genoemde instanties als persoonlijke belegger weet ik het een en ander maar we zullen dat maar scharen onder n+1 als puur persoonlijk. Wat mijn vorige post te maken heeft met zakelijk muren ontgaat mij 100%. Dus wat projecteer ik precies? Ja mijn ervaringen op particulier gebied, die wellicht met mijn achternaam of kleur je maken hadden (kan bij de fiscus, bij de bank ging het daar zeker niet om) maar dit zijn géén zakelijke projecties.jvel92 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:13:
[...]
Wederom projecteer je de problemen waar je zakenlijk tegen aanloopt op een particuliere belegger.
Als particulier is het een reëler risico, dat je bank lastig gaat doen op moment dat je je crypto winsten laat uitkeren en vervolgens mag gaan bewijzen waar dat geld vandaan komt. In de topicreeks kun je daar genoeg praktijk voorbeelden van vinden. Daarom is het verstandig om je transacties regelmatig te downloaden en op te slaan, indien de exchange niet meer bestaat.
Als particulier heb je van de belastingdienst weinig te vrezen. Tenzij je plotseling een gigantisch vermogen opgeeft in Box 3, dat je in de jaren daarvoor nooit opgaf.
Maar goed op privé gebied: Keep your records that's all man. En ja een stuk of 9 van de exchanges die ik gebruikt heb bestaan niet meer.
[ Voor 14% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-12-2021 12:27 ]
@jvel92 heeft hierboven al precies gezegd wat ik op voorgaande wilde antwoorden.TWeaKLeGeND schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:56:
[...]
Theorie vs praktijk. Je bent als particulier niks verplicht mbt de administratie maar inzake dingen kunnen bewijzen is het geadviseerd je boekhouding 5 jaar te bewaren. Als jij nu ineens komt met 'ja ik heb begin dit jaar 10k in shiba gestoken daarom heb ik nu 40 miljoen in crypto' dan los je dat echt niet zo simpel op als je denkt. (hoewel, normaal gesproken heb je dus je paper trail, en daarom is het dus heel raar en slecht te verdedigen als je dat niet hebt) Was dat namelijk wel het geval dan zou dat een open gat zijn kwa witwassen. Je moet toch enigszins kunnen aantonen dat je daadwerkelijk die winsten behaald heb dankzij de transacties die je gedaan hebt. De bank boeit het echt niks, de bank doet alleen wat ze van de fiscus moeten doen, liever minder dan meer, maar de fiscus is tegenwoordig keihard tegen banken die niet 'genoeg doen'. Het enige belang dat de bank heeft is die van de klant (naast/met eigen belang, die vaak hetzelfde is), maar dan wel met opvolgen van de wet. Je vreest dus niet de bank maar de fiscus/wet. Maar moraal van het verhaal waar je het zelf gewoon mee eens blijkt te zijn is: Zorg er voor dat je 'paper trail' in orde is. Lullen over dat je niks hoeft bij te houden en dat je geen belasting betaald over crypto (zoals glenn) is not ok.
En wat je hier zegt is weer eens niet waar: ten eerste je hoeft gewoon niks bij te houden als particulier, het staat gewoon op de blockchain. En anders in de logboeken van een exchange. Nu kunnen die failliet gaan, en ik kan me in zoverre voorstellen dat je van grote trades en sowieso elk jaar op 1 januari even een bestand van wat je verhandeld hebt opslaat.
Maar je hoeft als particulier geen belasting te betalen en ook niet op voorhand precies de herkomst van je vermogen aan te geven - al is het verstandig, zoals hier ook al vele malen ter sprake gekomen, wel aan te geven dat je crypto hebt al zit je onder de vermogensbelastingsgrens.
Dat je enigszins bang bent voor de belastingdienst gezien het recente verleden kan ik me voorstellen - en misschien nog meer de rechtspraak in die de belastingdienst niet corrigeert - maar de kans dat je per ongeluk iets fout doet met crypto en daarmee in de problemen komt is vrijwel uitgesloten. (itt tot in bijna alle landen in de EU.)
En ja, als je het ene jaar nog in de schuldsanering zat en het jaar daarna ineens 40 miljoen op de bank mag je natuurlijk enige extra controle vanuit de belastingdienst verwachten, dat lijkt me in zo'n geval ook niet zo gek, maar zoals je zelf al aangeeft, zo'n paper trail is er altijd. (
Banken anderzijds doen veel meer dan de wet van ze verlangt. Omdat banken banger zijn voor de staat dan ze bang zijn jou als klant te verliezen. Als banken aan iets anders dachten dan geld gingen ze wel eens tegen de DNB of AFM in met gestrekt been, en anderzijds zou het fijn zijn als bijvoorbeeld de consumentenbond eens een proefproces tegen een bank begint, want die vragen van alles dat veel verder gaat dan er in de wet staat. Dus je moet eigenlijk banger voor de bank zijn.
Wat @TWeaKLeGeND zegt, klopt helemaal. Geen persoonlijke ervaringen mee, maar wel van een paar mensen die ik persoonlijk heel goed ken. Als je een significant bedrag aan crypto uit laat betalen, is de kans op controle groot. Laten we zeggen 100% in de kleine sample van mensen die ik ken. En dat heeft die mensen heel wat hoofdpijn, tijd, brieven en telefoontjes gekost. Dat ging dan wel om bedragen waar je een huis van kan kopen (wat ook het plan was) en in een tijd dat crypto nog iets minder bekend was, ook bij de belastingdienst.
Echt, @Glenn Hoddle, bij de belastingdienst kom je echt niet weg met "kijk maar op de blockchain."
Echt, @Glenn Hoddle, bij de belastingdienst kom je echt niet weg met "kijk maar op de blockchain."
[ Voor 8% gewijzigd door Lapa op 22-12-2021 12:28 ]
Ik heb hele andere ervaringen (inc iedereen in mijn sociale omgeving met btc). Banken zijn helemaal kut en niet redelijk, belastingdienst heb je 0 last van. Zolang jij altijd het vinkje gezet hebt bij je aangifte in box 3 is er niets aan de hand. Ook niet als je meer dan een miljoen in crypto hebt. Ze stellen zelfs niet eens vragen. Je doet aangifte, betaald braaf belasting....nextLapa schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:27:
Wat @TWeaKLeGeND zegt, klopt helemaal. Geen persoonlijke ervaringen mee, maar wel van een paar mensen die ik persoonlijk heel goed ken. Als je een significant bedrag aan crypto uit laat betalen, is de kans op controle groot. Laten we zeggen 100% in de kleine sample van mensen die ik ken. En dat heeft die mensen heel wat hoofdpijn, tijd, brieven en telefoontjes gekost. Dat ging dan wel om bedragen waar je een huis van kan kopen (wat ook het plan was) en in een tijd dat crypto nog iets minder bekend was, ook bij de belastingdienst.
oja ik zit sinds 2013 in btc en de mensen waar ik het over heb ook sinds 2012 tot 2014
[ Voor 4% gewijzigd door anti elppa op 22-12-2021 12:34 ]
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Blij dat je verdedigd, maar eerlijk is eerlijk, zoals je de ervaringen van je kennissen beschrijft lijkt het er op dat ze problemen hadden met hun bank en niet met de Belastingdienst, kan je dat verduidelijken? Mijn eigen ervaring is met beiden, en de bank blaft alleen, de fiscus heeft daadwerkelijk macht.Lapa schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:27:
De Belastingdienst is uiteraard nooit een probleem TOT het wel een probleem is. Je kan lukraak van alles invullen tot ze je uitkiezen voor controle. Dan moet je zoals wij hier zeggen 'je bil pieren'. Die macht heeft een bank nooit. Je belasting invullen is nog altijd een vertrouwens je kwestie... Met een steekproef. Die zoals we inmiddels weten niet altijd willekeurig is.anti elppa schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:30:
[...]
Ik heb hele andere ervaringen (inc iedereen in mijn sociale omgeving met btc). Banken zijn helemaal kut en niet redelijk, belastingdienst heb je 0 last van. Zolang jij altijd het vinkje gezet hebt bij je aangifte in box 3 is er niets aan de hand. Ook niet als je meer dan een miljoen in crypto hebt. Ze stellen zelfs niet een vragen. Je doet aangifte, betaald braaf belasting....next
oja ik zit sinds 2013 in btc en de mensen waar ik het over heb ook sinds 2012 tot 2014
Ben wel benieuwd wat jij en je kennissen hebben meegemaakt met banken mbt crypto. Ik heb persoonlijk van de bank enkel 1x een oproep gehad dringend langs te komen om te verklaren wat er gaande is op mijn rekening. Ik heb die vrouw alles netjes uitgelegd en haar gegarandeerd 'geloof mij mevrouw.. Bitcoin zit ooit op 10k+' (dit was toen btc op 500 zat ofzo). Verder echt nooit last gehad.
[ Voor 16% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-12-2021 12:39 ]
Ik ken dus weer alleen verhalen als die van @anti elppa.TWeaKLeGeND schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:31:
[...]
Blij dat je verdedigd, maar eerlijk is eerlijk, zoals je de ervaringen van je kennissen beschrijft lijkt het er op dat ze problemen hadden met hun bank en niet met de Belastingdienst, kan je dat verduidelijken? Mijn eigen ervaring is met beiden, en de bank blaft alleen, de fiscus heeft daadwerkelijk macht.
@Lapa los van dat de BD bijna nooit iets van welke particulier dan ook wil weten bij de aangiftebelasting zoals @anti elppa, tuurlijk is de blockchain goed genoeg, ik zou wel zo vriendelijk zijn het voor ze uit te printen, dat dan weer wel.
Even voor mijn beeld, wie hier werkt bij de belastingdienst? En wie daarvan als jurist? Of in een ander aanpalend veld desnoods?
Kijk, dit is een stuk constructiever.Glenn Hoddle schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:36:
[...]
Ik ken dus weer alleen verhalen als die van @anti elppa.
@Lapa los van dat de BD bijna nooit iets van welke particulier dan ook wil weten bij de aangiftebelasting zoals @anti elppa, tuurlijk is de blockchain goed genoeg, ik zou wel zo vriendelijk zijn het voor ze uit te printen, dat dan weer wel.
Even voor mijn beeld, wie hier werkt bij de belastingdienst? En wie daarvan als jurist? Of in een ander aanpalend veld desnoods?
Nee, echt met de belastingdienst, zo ver als ik het begrepen heb. Kregen te maken met controleurs die nauwelijks van btc gehoord hadden en zijn vele weken bezig geweest om te bewijzen hoe ze aan dat vermogen kwamen. Wel ook mensen die zelf mineden, dus dat maakt het al complexer.TWeaKLeGeND schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:31:
[...]
Blij dat je verdedigd, maar eerlijk is eerlijk, zoals je de ervaringen van je kennissen beschrijft lijkt het er op dat ze problemen hadden met hun bank en niet met de Belastingdienst, kan je dat verduidelijken? Mijn eigen ervaring is met beiden, en de bank blaft alleen, de fiscus heeft daadwerkelijk macht.
Maar dit is dus wel meer dan 5 jaar geleden, de tijden zijn mogelijk ook op dit vlak flink veranderd.
dan heb je niet helemaal in de gaten hoe zuur een bank jou leven kan maken. Van blokkeren van rekeningen tot er voor zorgen dat je amper bij een volgende bank een rekening kan openen.TWeaKLeGeND schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:35:
[...]
De Belastingdienst is uiteraard nooit een probleem TOT het wel een probleem is. Je kan lukraak van alles invullen tot ze je uitkiezen voor controle. Dan moet je zoals wij hier zeggen 'je bil pieren'. Die macht heeft een bank nooit. Je belasting invullen is nog altijd een vertrouwens je kwestie... Met een steekproef. Die zoals we inmiddels weten niet altijd willekeurig is.
De kans dat de BD je wat vragen kan gaan stellen is extreem klein. Maar niet 0, dat geloof ik zeker wel. En ergens denk ik dat je de kans vergroot op controle als je al eens iets wazigs gedaan hebt.
Ik ken mensen die wel voor controle eruit gehaald zijn (zonder crypto trouwens) en die hadden altijd al dubieuze dingen gedaan (van fraude toeslagen tot zelfstandigen en rommelen met belasting aangifte enz)
En dit herken ik dus. Bedankt voor de verduidelijking. Ik wilde de discussie uiteraard eerlijk houden.Lapa schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:40:
[...]
Nee, echt met de belastingdienst, zo ver als ik het begrepen heb. Kregen te maken met controleurs die nauwelijks van btc gehoord hadden en zijn vele weken bezig geweest om te bewijzen hoe ze aan dat vermogen kwamen. Wel ook mensen die zelf mineden, dus dat maakt het al complexer.
Maar dit is dus wel meer dan 5 jaar geleden, de tijden zijn mogelijk ook op dit vlak flink veranderd.
En wat heeft dat je opgeleverd?PWSteal schreef op woensdag 22 december 2021 @ 07:33:
Maar even serieus; ik zit al een jaartje of 3-4 in dit topic. Ik heb al vele shitcoins zien komen en gaan en dat heeft mij vooral geleerd om er bij weg te blijven.
Ik vind het altijd zo ironisch om dit soort verkondigingen (vaak niet vreemd van een enorme mate van trots) te lezen hier. Een PF met alleen maar BTC of BTC heavy met een beetje ETH heeft het in 2021 afgelegd tegen een meer gebalanceerd PF met een weloverwogen diversificatie: DeFi, layer 1, layer 2, NFTs, GameFi enzovoorts.
In een jaar als 2021 is adviseren om alle 'shitcoins' aan je voorbij te laten gaan een beetje hetzelfde als 'neem geen risico en zet je geld op de spaarrekening'. Tuurlijk wil je voorkomen dat je bagholder wordt van 10+ shitcoins op de lange termijn, maar daar heb je het fenomeen winst nemen voor.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
De bank doet alleen wat ze van de fiscus moeten doen nogmaals. Anders blokkeren ze niks hoor.anti elppa schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:41:
[...]
dan heb je niet helemaal in de gaten hoe zuur een bank jou leven kan maken. Van blokkeren van rekeningen tot er voor zorgen dat je amper bij een volgende bank een rekening kan openen.
De kans dat de BD je wat vragen kan gaan stellen is extreem klein. Maar niet 0, dat geloof ik zeker wel. En ergens denk ik dat je de kans vergroot op controle als je al eens iets wazigs gedaan hebt.
Ik ken mensen die wel voor controle eruit gehaald zijn (zonder crypto trouwens) en die hadden altijd al dubieuze dingen gedaan (van fraude toeslagen tot zelfstandigen en rommelen met belasting aangifte enz)
Gemiddeld genomen verliezen mensen in het shitcoin Casino. Het vergt een aparte mindset en meer aandacht om jouw pad te bewandelen maar als je dat goed doet dan heb je een lekkere winst inderdaad. Mijn inziens hebben jullie beiden een ietwat roze bril op mbt de eigen keuzes en ligt meer in het midden.Jedi_Pimp schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:45:
[...]
En wat heeft dat je opgeleverd?
Ik vind het altijd zo ironisch om dit soort verkondigingen (vaak niet vreemd van een enorme mate van trots) te lezen hier. Een PF met alleen maar BTC of BTC heavy met een beetje ETH heeft het in 2021 afgelegd tegen een meer gebalanceerd PF met een weloverwogen diversificatie: DeFi, layer 1, layer 2, NFTs, GameFi enzovoorts.
In een jaar als 2021 is adviseren om alle 'shitcoins' aan je voorbij te laten gaan een beetje hetzelfde als 'neem geen risico en zet je geld op de spaarrekening'. Tuurlijk wil je voorkomen dat je bagholder wordt van 10+ shitcoins op de lange termijn, maar daar heb je het fenomeen winst nemen voor.
Pfff ja en belastingdienst luisterd naar den haag,TWeaKLeGeND schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:46:
[...]
De bank doet alleen wat ze van de fiscus moeten doen nogmaals. Anders blokkeren ze niks hoor.
en den haag naar brussel (witwas wet) , zo lust ik nog wel een paar.
De bank komt achter je aan, of ze dat willen/moeten boeit niet
De fiscus is een instantie die zichzelf als boven God ziet. Ook voor ongelovigen is dat een duidelijke voorstelling van de fiscus. De bank heeft die hogere macht wel. De fiscus is de hogere macht. In praktijk. Den Haag is demissionair vanwege de fiscus de hoogste macht laten zijn.anti elppa schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:50:
[...]
Pfff ja en belastingdienst luisterd naar den haag,
en den haag naar brussel (witwas wet) , zo lust ik nog wel een paar.
De bank komt achter je aan, of ze dat willen/moeten boeit niet
[ Voor 14% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-12-2021 12:53 ]
prima, dat is jou ervaring, de mijne en vele met mij niet. Fijne dag verder iig.TWeaKLeGeND schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:51:
[...]
De fiscus is een instantie die zichzelf als boven God ziet. Ook voor ongelovigen is dat een duidelijke voorstelling van de fiscus. De bank heeft die hogere macht wel. De fiscus is de hogere macht. In praktijk. Den Haag is demissionair vanwege de fiscus de hoogste macht laten zijn.
When moon?
Kon ik mn loon maar rechstreeks op mn nexo laten storten. Geen bank meer nodig.
Belastingdienst is niet het controlerende orgaan van de banken. Banken staan onder toezicht van de DNB en het AFM. Als zij twijfels hebben over de herkomst van je vermogen, dan gaan gaan ze vragen stellen en mogelijk zelfs je account sluiten. En ja, dat doen ze ook als je netjes belasting hebt afgedragen over dit vermogen aan de belastingdienst. De belastingdienst is hierin niet relevant.TWeaKLeGeND schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:46:
[...]
De bank doet alleen wat ze van de fiscus moeten doen nogmaals. Anders blokkeren ze niks hoor.
Onlangs heb ik nog een training moeten doorlopen met betrekking tot KYC bij een financieel dienstverlener; crypto wordt daar letterlijk in 1 zin genoemd met terrorisme. Zoals @Glenn Hoddle ook zegt; een bank dumpt jou liever als klant, dan dat ze gedoe krijgen met het AFM en de DNB.
Jij en je maten zijn dan ook big ballers tov ik als plankton.anti elppa schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:54:
[...]
prima, dat is jou ervaring, de mijne en vele met mij niet. Fijne dag verder iig.
When moon?
5 januari hoop ik.
[ Voor 12% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-12-2021 13:00 ]
Ik heb de volgende bitcoin gevonden! Jack Mallers zei het zelf in een presentatie aan het IMF!
The Peanut! Check zijn presentatie hier: YouTube: Bitcoin: Disrupting Cross Border Payments - IMF Fintech Seminar
The Peanut! Check zijn presentatie hier: YouTube: Bitcoin: Disrupting Cross Border Payments - IMF Fintech Seminar
Klopt, bij de belastingdienst (en ook bij gemeenten overigens) worden onder andere algoritmes gebruikt om mensen te controleren, of uit die selecties steekproeven te nemen. Dat je vaak op meerdere terreinen een 'vinkje' hebt maakt die kans groter uitgekozen te worden. Dat dit in de uitvoering flink verkeerd kan gaan is al eens te meer bewezen.anti elppa schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:41:
[...]
dan heb je niet helemaal in de gaten hoe zuur een bank jou leven kan maken. Van blokkeren van rekeningen tot er voor zorgen dat je amper bij een volgende bank een rekening kan openen.
Wat betreft crypto i.r.t. belastingen staat zowel de overheid als de uitvoerende diensten echt met 10-0 achter. Nog wel, er is zeker meer aandacht voor en men werft actief om meer kennis hier over te vergaren. Ik zelf houd rekening met een stuk meer regels en mechanismen om crypto te belasten over een jaar of 3-5.
Ik ben van plan een gokje te wagen met de launch van de welbekende Crypto Duitser token $VPAD
Wordt vandaag gelist op o.a. Phemex. Om er zo vroeg mogelijk bij te zijn, is het dan handiger een Market Sell of Limit order te plaatsen?
Wat is jullie ervaring bij een (populaire) nieuwe listing? Ik vermoed dat het chaotisch zal verlopen.
Wordt vandaag gelist op o.a. Phemex. Om er zo vroeg mogelijk bij te zijn, is het dan handiger een Market Sell of Limit order te plaatsen?
Wat is jullie ervaring bij een (populaire) nieuwe listing? Ik vermoed dat het chaotisch zal verlopen.
die adhd youtube duitser?captainleduc schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:15:
Ik ben van plan een gokje te wagen met de launch van de welbekende Crypto Duitser token $VPAD
Nou, nee, Den Haag heeft zelf de opdracht aan de fiscus gegeven heel scherp op fraude te letten naar aanleiding van de bulgarenfraude.TWeaKLeGeND schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:51:
[...]
De fiscus is een instantie die zichzelf als boven God ziet. Ook voor ongelovigen is dat een duidelijke voorstelling van de fiscus. De bank heeft die hogere macht wel. De fiscus is de hogere macht. In praktijk. Den Haag is demissionair vanwege de fiscus de hoogste macht laten zijn.
Dit is misschien ook even het moment om aan te stippen dat we eigenlijk 2 belastingdiensten hebben die niks met elkaar te maken hebben: toeslagen enerzijds en de rest anderzijds. Die blauwe jongens hebben part noch deel aan het toeslagenschandaal, en hebben helemaal op eigen initiatief, zonder dat Den Haag of de top er om vroeg de vooraf ingevulde aangifte uitgevonden. Dat ze het niet leuker maar wel makkelijker kunnen maken hebben ze wel aangetoond in elk geval, en dat specifiek het deels voor particulieren verdient wat mij wel wat vertrouwen.
Dat mensen steevast controles krijgen en als verdacht worden beschouwd als ze als eens veroordeeld zijn voor fraude vind ik niet meer dan logisch, maar dan moeten ze natuurlijk wel eerlijk behandeld worden.
Dit is terecht, in 2024 wordt MICA ingevoerd door Brussel en dan krijg je inderdaad wat meer regels. Belasting hangt er een beetje vanaf, maar er zitten wel wat ideeën in die Nederland nu niet heeft.Biohazzard21 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:11:
[...]
Ik zelf houd rekening met een stuk meer regels en mechanismen om crypto te belasten over een jaar of 3-5.
En vanaf 2025 gaat sowieso box3 anders betracht worden...
Fok iedereen de moeder, ik ga naar bitcoin city - el salvador.
Tenzij je al wat gekocht hebt voor 1 januari van die winsten
12 jaar geleden is er door de belastingdienst een fout gemaakt bij ons. Wij zouden een kleine bijdrage krijgen voor het aanpassen van onze woning toenertijd.
Mijn dochter zou nooit kunnen lopen en is er een offerte opgevraagd voor een traplift..
Lang verhaal kort, we hebben hier nooit gebruik van gemaakt.
Vervolgens moesten wij 4 jaar later ( waren inmiddels al gescheiden en verhuisd ) aantonen wat we met dat geld gedaan hadden. Dit alles was 4 jaar later ( en oke belastingdienst kan tot 5 jaar terug zaken aanvragen ).
Het enige 'probleem' was, dat we dit geld nooit ontvangen hadden, aangezien we er toen van af hadden gezien.
Na vele hele vele telefoontjes/mailtjes ed verder, kwamen ze 2 jaar later tot de conclusie dat we inderdaad gelijk hadden.
Dan denk je dat je klaar bent, maar sindsdien heb ik nooit meer in 1 x een definitieve aanslag gehad, alleen maar voorlopige aanslagen ( die na 2 jaar alsnog definitief werden ), ik heb nog nooit gefaudeerd oid.
Moraal van het verhaal.
Wanneer je eenmaal op de korrel bent geweest bij deze fantastische instantie kom je er nooit meer vanaf. Dus ik zet keurig een vinkje bij crypto, vind het allemaal wel prima. En ik wacht op de dag tot ik er eindelijk eens belasting over mag betalen
Mijn dochter zou nooit kunnen lopen en is er een offerte opgevraagd voor een traplift..
Lang verhaal kort, we hebben hier nooit gebruik van gemaakt.
Vervolgens moesten wij 4 jaar later ( waren inmiddels al gescheiden en verhuisd ) aantonen wat we met dat geld gedaan hadden. Dit alles was 4 jaar later ( en oke belastingdienst kan tot 5 jaar terug zaken aanvragen ).
Het enige 'probleem' was, dat we dit geld nooit ontvangen hadden, aangezien we er toen van af hadden gezien.
Na vele hele vele telefoontjes/mailtjes ed verder, kwamen ze 2 jaar later tot de conclusie dat we inderdaad gelijk hadden.
Dan denk je dat je klaar bent, maar sindsdien heb ik nooit meer in 1 x een definitieve aanslag gehad, alleen maar voorlopige aanslagen ( die na 2 jaar alsnog definitief werden ), ik heb nog nooit gefaudeerd oid.
Moraal van het verhaal.
Wanneer je eenmaal op de korrel bent geweest bij deze fantastische instantie kom je er nooit meer vanaf. Dus ik zet keurig een vinkje bij crypto, vind het allemaal wel prima. En ik wacht op de dag tot ik er eindelijk eens belasting over mag betalen
UberLurker Departement #GG.
Dat je in 2021 betere resultaten hebt gehaald met een meer divers portfolio ontken ik ook niet, maar je moet je ook bewust zijn dat het risico in allerlei andere coins veel hoger is dan bij een portfolio bestaande uit BTC en wat ETH. Elke paar maanden zie je weer wat andere muntjes flink stijgen waarna ze weer wegzakken, als je actief ermee bezig bent en op tijd uitstapt is dat misschien goed te doen. Echter die tijd ben ik voorbij, ik koop en hodl zonder er veel tijd in te steken. Kijk af en toe hier op het forum omdat je er wel eens wat van opsteekt.Jedi_Pimp schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:45:
[...]
En wat heeft dat je opgeleverd?
Verder is wat ik zeg geen absolute waarheid maar een reflectie op wat voor mij het beste werkt. Ik blijf weg van altcoins omdat ik er geen tijd in wil steken en dus grote kans heb op rekt gaan. Neem dus liever een stuk minder risico en neem genoegen met minder rendement.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
pfff ik had ff berekend wat mijn kosten worden voor 2022 met de nieuwe gas en elektriciteit prijzen.....word je ook niet vrolijk van
Dus ik had bij mijn vrouw al voorgesteld om extra dik aan te kleden en maximaal 1 waxinelichtje per avond op te maken
voordeel wel is ik werk in ziekenhuis en deed daar al vaak douchen, maar nu zal ik er nog meer gebruik van maken
meer geld over voor bitcoin dan

Dus ik had bij mijn vrouw al voorgesteld om extra dik aan te kleden en maximaal 1 waxinelichtje per avond op te maken

voordeel wel is ik werk in ziekenhuis en deed daar al vaak douchen, maar nu zal ik er nog meer gebruik van maken
[ Voor 22% gewijzigd door Kol Nedra op 22-12-2021 13:31 ]
nothing stops this train
Ik hoor vaak dat ik een god-complex heb.TWeaKLeGeND schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:51:
[...]
Mag je raden waar ik werk!
Los van heel vervelend allemaal, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat al een tijdje iedereen eerst een voorlopige aanslag krijgt. Ik heb nu een voorlopige voor 2022 binnen, dan komt er straks in 2023 nog een 'voorlopige' als het jaar voorbij is op basis van mijn aangifte, en die wordt dan ergens wat maanden later definitief. Ofzo.Skrunsies schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:23:
Ik ben dan toch wel een stuk beter voorbereid. Mijn vrouw is al jaren dik.Kol Nedra schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:28:
pfff ik had ff berekend wat mijn kosten worden voor 2022 met de nieuwe gas en elektriciteit prijzen.....word je ook niet vrolijk van![]()
Mocht ze ooit een keer meelezen: geintje lieverd, ik wou gewoon even populair doen bij de jongens
Oh, eerlijk is eerlijk die indruk had ik niet, vooral niet bij mensen waarbij er weinig tot geen wijzigingen waren, mijn familie, vriendin ed kregen meestal een defintieve.Glenn Hoddle schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:31:
[...]
Los van heel vervelend allemaal, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat al een tijdje iedereen eerst een voorlopige aanslag krijgt. Ik heb nu een voorlopige voor 2022 binnen, dan komt er straks in 2023 nog een 'voorlopige' als het jaar voorbij is op basis van mijn aangifte, en die wordt dan ergens wat maanden later definitief. Ofzo.
Sterker nog toen ik hem een paar jaar terug gezamelijk invulde met mijn vriendin werd ie weer voorlopig. Later er voor gekozen om de belastingen los van elkaar in te vullen, kreeg zij telkens een definitieve en ik een voorlopige... Ach nou ja, maakt ook niet uit. Wou even mijn ervaring delen
Verwijderd
Fuck de belastingdienst.
Fuck de energiemaatschappijen.
Fuck de banken.
Fuck het systeem.
Fuck de matrix.
Fuck de banken.
Fuck het systeem.
Fuck de matrix.
@Verwijderd Fuck de matrix. die ga ik straks kijken.😁
ff dimme over de matrix he, moet die nieuwe nog zien.Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:41:
Fuck de belastingdienst.
Fuck de banken.
Fuck het systeem.
Fuck de matrix.
[ Voor 32% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-12-2021 13:43 ]
klopt, daarom zelf stroom opwekken!Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:41:
Fuck de belastingdienst.
Fuck de banken.
Fuck het systeem.
Fuck de matrix.
soms gaat het eventjes fout:
[YouTube: 2 Hamsters 1 Wheel]
nothing stops this train
Aha, en wie mag die extra lange en warme douchesessies betale,???Kol Nedra schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:28:
juist, wij, de hardwerkende burgers! Dat noem ik nog eens een koude douche voor demense die jou salaris betalen!!
en nog vrage om meer geld ook he die zorg!!1 Belacheloos!Jedi_Pimp schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:48:
[...]
Aha, en wie mag die extra lange en warme douchesessies betale,???
juist, wij, de hardwerkende burgers! Dat noem ik nog eens een koude douche voor demense die jou salaris betalen!!
ja klopt, ik val niet onder de hardwerkende burgers denk je?Jedi_Pimp schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:48:
[...]
Aha, en wie mag die extra lange en warme douchesessies betale,???
en daar bovenop moeten we zelfs douchen als we vuil zijn vanwege hygiëne....
nothing stops this train
Verwijderd
Het mooiste zou zijn als je het ook nog binnen de baas zijn tijd zou doen.Kol Nedra schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:52:
[...]
ja klopt, ik val niet onder de hardwerkende burgers denk je?
ikke wel, terugleververgoeding is nog nooit zo hoog geweestKol Nedra schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:28:
pfff ik had ff berekend wat mijn kosten worden voor 2022 met de nieuwe gas en elektriciteit prijzen.....word je ook niet vrolijk van

minder te kortmeer geld over voor bitcoin dan

Verwijderd
Ik ga denk ik een grote rugtas vullen met accu's en die opladen op het werk zodat ik alle laptops, switch consoles, telefoons en tablets thuis op kan laden.
+ op de zaak douchen, 10 minuten voor einde shift.
En m'n cv ombouwen zodat ik er een gasfles van een heftruck op kan zetten om te stoken, die ik dan ook weer van de baas meeneem.
Dikke winst man.
En m'n cv ombouwen zodat ik er een gasfles van een heftruck op kan zetten om te stoken, die ik dan ook weer van de baas meeneem.
Dikke winst man.
Ik vind het daadwerkelijk bezopen dat er maar steeds meer geld naar de zorg gaat. Gewoon keihard korten.YES schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:49:
[...]
en nog vrage om meer geld ook he die zorg!!1 Belacheloos!
26% van de rijksbegroting gaat volgend jaar naar de zorg. en iets van 22% van mijn loon.
We geven meer dan 2x zoveel geld uit aan zorg dan aan onderwijs, cultuur en wetenschap samen.
Die zorg is vreselijk inefficiënt - en met name jeugd- en gezinszorg heb ik het idee van dat het gewoon enorme oplichterij is waarbij schimmige bureautjes en zzp'ers enorm veel geld verdienen aan de ellende van ellendige mensen op kosten van de belastingbetaler.
Juist ja... doe ik wel de @Verwijderd babes. Heb je wel eens gezien wat er allemaal bij de belastingdienst werkt.. succes ermeeVerwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:41:
Fuck de belastingdienst.
Fuck de banken.
Fuck het systeem.
Fuck de matrix.
Oef, het wordt weer zuur. Btc heeft blijkbaar de 50k niet gered als ik de sfeer peil.
Maar thuis levert het opladen van die apparaten weer gratis warmte op. Kun je geen verlengsnoer van je werk naar je huis leggen zodat je op zijn kosten thuis kan opladen? Win-win.Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:22:
Ik ga denk ik een grote rugtas vullen met accu's en die opladen op het werk zodat ik alle laptops, switch consoles, telefoons en tablets thuis op kan laden.
Dikke winst man.
Het valt me mee dat er nog geen partij heeft geopperd de hygiëne af te schaffen. Ik bedoel, het is uitgevonden door een Hongaarse Jood, en veel ziekteverwekkers zijn onzichtbaar, dus dan zou je verwachten dat er wel mensen te vinden zijn die hier een samenzwering in zien.Kol Nedra schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:52:
[...]
ja klopt, ik val niet onder de hardwerkende burgers denk je?
beetje dun kabeltje nemen, hou je meteen het fietspad ijsvrijGlenn Hoddle schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:30:
[...]
Maar thuis levert het opladen van die apparaten weer gratis warmte op. Kun je geen verlengsnoer van je werk naar je huis leggen zodat je op zijn kosten thuis kan opladen? Win-win.
Nu snap ik waarom musk naar mars wil, 2 manen, zijn er al munten Phobos en Deimos?
tradionele verwarmingen moet je ook niet willen hebben, je plaatst strategisch enkele aantal mining rigs voor de warmteGlenn Hoddle schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:30:
[...]
Maar thuis levert het opladen van die apparaten weer gratis warmte op. Kun je geen verlengsnoer van je werk naar je huis leggen zodat je op zijn kosten thuis kan opladen? Win-win.
nothing stops this train
Zoals je het nu opschrijft lijkt het alsof het percentage rijksbegroting dat naar zorg gaat en inefficiëntie in de jeugd- en gezinszorg causaal met elkaar in verband staan. Je weet volgens mij zelf ook wel dat dat niet zo (makkelijk) is.Glenn Hoddle schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:28:
[...]
Ik vind het daadwerkelijk bezopen dat er maar steeds meer geld naar de zorg gaat. Gewoon keihard korten.
26% van de rijksbegroting gaat volgend jaar naar de zorg. en iets van 22% van mijn loon.
We geven meer dan 2x zoveel geld uit aan zorg dan aan onderwijs, cultuur en wetenschap samen.
Die zorg is vreselijk inefficiënt - en met name jeugd- en gezinszorg heb ik het idee van dat het gewoon enorme oplichterij is waarbij schimmige bureautjes en zzp'ers enorm veel geld verdienen aan de ellende van ellendige mensen op kosten van de belastingbetaler.
- Mijn tweede dag op rij dat ik post over overheidsuitgaven en handelen, was er maar wat meer actie in de crypto markt
[ Voor 6% gewijzigd door Biohazzard21 op 22-12-2021 14:52 ]
Binance is zo irritant.. Telkens als ik de koers check op de laptop denk ik.. oh mooi 49.1.. prima.. refresh oh.. 48.5 . Nu is dat ook nog prima hoor, maar het gaat mij om het getal wat nooit klopt bij het openen van de pagina, je moet altijd verversen wil je de echte koers zien. Dit was voorheen, paar weken geleden, bij mij nooit het geval.
Zero.
Dat laatste ben ik helemaal met je eens.Biohazzard21 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:51:
[...]
Zoals je het nu opschrijft lijkt het alsof het percentage rijksbegroting dat naar zorg gaat en inefficiëntie in de jeugd- en gezinszorg causaal met elkaar in verband staan. Je weet volgens mij zelf ook wel dat dat niet zo (makkelijk) is.
- Mijn tweede dag op rij dat ik post over overheidsuitgaven en handelen, was er maar wat meer actie in de crypto markt
Wat dat eerste betreft, ik zie er wel degelijk deels een causaal verband in, omdat er nooit op de zorg wordt gekort en er niet serieus naar efficiëntie wordt gekeken - waar dat van regeringswege bij bijvoorbeeld cultuur op het bizarre af gebeurt.
Als je namelijk wel serieus naar de zorg kijkt, zou je in 3 stappen naar een zorghandeling kunnen kijken:
- Is dit überhaupt effectief? Is het wel zinnig?
- Is dit een efficiënte handeling?
- Is dit iets wat we collectief moeten betalen?
Het ziekenhuis in Uden heeft bijvoorbeeld de afgelopen jaren enorm veel bespaard door van elke behandeling bewijs te eisen dat het zinnig was. En 20% van de behandelingen verdween. Alleen had dat weer gevolgen voor contracten met zorgverzekeraars, want het ziekenhuis leverde minder productie dan verwacht.
Die reactie is niet verbazend als je van de zorg een markt maakt, maar moreel natuurlijk bizar.
Afijn, in andere cijfers: wist je dat de zorg meer kost dan alle loon -en inkomstenbelasting bij elkaar? meer dan 20% meer zelfs.
Of anders: alle BTW, accijns, overdrachtsbelasting, wegenbelasting en assurantiebelasting bij elkaar zijn ook niet genoeg om de zorg te bekostigen.
Causaal verband of niet, dit zijn zulke gestoorde bedragen dat ik alleen kan voorstellen dat mensen dit accepteren omdat ze niet weten om hoeveel geld het gaat (en ze bij de zorg meteen aan zielige bejaarden en gehandicapten denken.)
vind het lullig om te rapporteren (waar begin je) en de discussie is best wel interessant, maar toch, hou het on-topic (over het onderwerp) ajb. Er zal vast een topic zijn waar je al die onderwerpen kunt bespreken. Nodig degenen in dit topic waarmee je het wil bespreken via DM uit en it giet oan.
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Geloof me, in elk ziekenhuis, zorginstelling of aanpalende organisatie lopen wel consultants of 'verandermanagers' die bezig zijn met efficiëntieslagen. Er wordt echt wel serieus naar gekeken. Feit blijft dat zorg geld kost en steeds meer geld gaat kosten (legio oorzaken/redenen voor). Efficiëntieslagen zijn maar een deel van de oplossing en zeker niet een soort mantra, ook al denken veel mensen dat wel.Glenn Hoddle schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:09:
[...]
Dat laatste ben ik helemaal met je eens.
Wat dat eerste betreft, ik zie er wel degelijk deels een causaal verband in, omdat er nooit op de zorg wordt gekort en er niet serieus naar efficiëntie wordt gekeken - waar dat van regeringswege bij bijvoorbeeld cultuur op het bizarre af gebeurt.
Als je namelijk wel serieus naar de zorg kijkt, zou je in 3 stappen naar een zorghandeling kunnen kijken:
- Is dit überhaupt effectief? Is het wel zinnig?
- Is dit een efficiënte handeling?
- Is dit iets wat we collectief moeten betalen?
Het ziekenhuis in Uden heeft bijvoorbeeld de afgelopen jaren enorm veel bespaard door van elke behandeling bewijs te eisen dat het zinnig was. En 20% van de behandelingen verdween. Alleen had dat weer gevolgen voor contracten met zorgverzekeraars, want het ziekenhuis leverde minder productie dan verwacht.
Die reactie is niet verbazend als je van de zorg een markt maakt, maar moreel natuurlijk bizar.
Afijn, in andere cijfers: wist je dat de zorg meer kost dan alle loon -en inkomstenbelasting bij elkaar? meer dan 20% meer zelfs.
Of anders: alle BTW, accijns, overdrachtsbelasting, wegenbelasting en assurantiebelasting bij elkaar zijn ook niet genoeg om de zorg te bekostigen.
Causaal verband of niet, dit zijn zulke gestoorde bedragen dat ik alleen kan voorstellen dat mensen dit accepteren omdat ze niet weten om hoeveel geld het gaat (en ze bij de zorg meteen aan zielige bejaarden en gehandicapten denken.)
Jeugd- en gezinszorg wordt bovendien niet (of grotendeels niet) door het Rijk gefinancierd of georganiseerd. Die 26% van de rijksbegroting heeft daar ook bijna geen betrekking op. Ook hier zijn efficiëntieslagen niet de enige oplossing.
prima ;-) wen m00n?Wiley99 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:17:
vind het lullig om te rapporteren (waar begin je) en de discussie is best wel interessant, maar toch, hou het on-topic (over het onderwerp) ajb. Er zal vast een topic zijn waar je al die onderwerpen kunt bespreken. Nodig degenen in dit topic waarmee je het wil bespreken via DM uit en it giet oan.
Hier geen issues ermee. Chrome tab titel update zichzelf altijd netjes met de prijs.Pelox schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:55:
Binance is zo irritant.. Telkens als ik de koers check op de laptop denk ik.. oh mooi 49.1.. prima.. refresh oh.. 48.5 . Nu is dat ook nog prima hoor, maar het gaat mij om het getal wat nooit klopt bij het openen van de pagina, je moet altijd verversen wil je de echte koers zien. Dit was voorheen, paar weken geleden, bij mij nooit het geval.
[ Voor 6% gewijzigd door keepitfrosty op 22-12-2021 15:27 ]
CZ is je fomoknobbeltje aan het kietelen.Pelox schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:55:
Ik bedoelde dat er in Den Haag niet serieus naar gekeken wordt - en verder, je hebt gelijk, jeugd is natuurlijk naar de gemeenten gegaan - alleen weet ik niet hoe dat op de begroting staat.Biohazzard21 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:20:
[...]
Geloof me, in elk ziekenhuis, zorginstelling of aanpalende organisatie lopen wel consultants of 'verandermanagers' die bezig zijn met efficiëntieslagen. Er wordt echt wel serieus naar gekeken. Feit blijft dat zorg geld kost en steeds meer geld gaat kosten (legio oorzaken/redenen voor). Efficiëntieslagen zijn maar een deel van de oplossing en zeker niet een soort mantra, ook al denken veel mensen dat wel.
Jeugd- en gezinszorg wordt bovendien niet (of grotendeels niet) door het Rijk gefinancierd of georganiseerd. Die 26% van de rijksbegroting heeft daar ook bijna geen betrekking op. Ook hier zijn efficiëntieslagen niet de enige oplossing.
Wat on topic betreft, de markt doet weer bijzonder weinig vandaag. Wel bijna hele pf net in het groen, alleen voelt dat niet zo. Maar goed, zolang ik aan het yield farmen kan is niet rood goed genoeg.
ik herken dit ook niet echt, hoewel hij soms wel een beeeeetje traag is met update als de vpn net aanslaat.keepitfrosty schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:27:
[...]
Hier geen issues ermee. Chrome tab titel update zichzelf altijd netjes met de prijs.
Wat houd dat in?Chaes schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:10:
Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.
Dat ik het @9*%U op <1 euro had moeten kopen
Dat het op het punt staat om het oude record (in dit geval vanuit mei) te verbreken.
Naar welke waarde de munt dan stijgt is niet te zeggen, vandaar 'discovery'
Denk het wel hij neemt de rode pil, dus shit
LOL
Hallo alle,
Ik volg dit topic al een tijdje (veel potentiële fouten kunnen voorkomen, dank daarvoor!).
Nu ben ik enorm benieuwd:
Welke “Exchange” gebruiken?
Ik gebruik momenteel Bitvavo omdat het makkelijk met iDeal geld kan storten, helaas wel weinig crypto aanbod.
Alvast hartelijk bedankt dames en heren😉
Ik volg dit topic al een tijdje (veel potentiële fouten kunnen voorkomen, dank daarvoor!).
Ik gebruik momenteel Bitvavo omdat het makkelijk met iDeal geld kan storten, helaas wel weinig crypto aanbod.
Verwijderd
die hebben toch best een groot aanbod van tig shitcoins? Maar daarnaast worden veel coinbase, binance etc gebruikt.TheSupraLife schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:40:
Bitvavo ... , helaas wel weinig crypto aanbod.
Wil je de echt obscure butt coins, dan zul je van de normale exchanges af moeten gaan, bijv metamask installeren en her en der wat muntjes inzamelen maar voor beginners is dat echt een mijnenveld.
Zelf gebruik ik er op dit moment drie, waarbij ik op alle drie ook wat vermogen heb staan.TheSupraLife schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:40:
Hallo alle,
- Binance, grootste gedeelte van mijn PF. Persoonlijk voor mij de fijnste exchange om mee te werken en daarnaast ook mooie extra's zoals de launchpad.
- Kraken, voor het storten en opnemen (dat laatste nog niet gedaan) naar euro's. Ik vind de interface voor het handelen persoonlijk minder overzichtelijk, dus ik stake daar alleen en de rest stuur ik door
- Okex, met name als back-up en je komt hier soms nog leuke mogelijkheden tegen om munten te kopen die nog niet op de 'grote' exchange staan. Zo heb ik gister toevallig wat GuildFi gekocht (staat nu op + 30%). Ze hebben ook nog wel wat andere interesse zaken zoals dagelijks inchecken voor 50 sats.
Staking voor KSM is aangepast op Kraken
voorheen: minimaal 0.1 KSM voor 18%
nu: geen minimum KSM voor 18%
KAVA voorheen: 20%
KAVA nu: 23%
SOL voorheen: 4.5%
SOL nu: 6.5%
De rest in onveranderd volgens mij.
nothing stops this train
Uit de openingspost van dit topic:TheSupraLife schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:40:
Hallo alle,
Dat is afhankelijk van welke cryptocurrency je wil kopen, op o.a. de volgende websites kan je alle cryptocurrency vinden:
https://coinmarketcap.com
https://coinpaprika.com
https://coinlib.io
https://cryptowatch.net
https://coin.market/cryptos
https://www.coingecko.com
Klik op de coin die je wil kopen, klik op de "markets" tab en je ziet op welke exchanges deze beschikbaar is.
De meeste traders in dit topic zijn actief op Binance, Kraken en Coinbase Pro.
Binance
Binance ondersteunt veel verschillende cryptocurrency, heeft een erg hoog handelsvolume, lanceert ICO's (Initial Coin Offerings), heeft lage fee's (Koop direct wat BNB coins, dan krijg je korting!) en de support is prima. Binance.com ondersteunt naast veel verschillende cryptocurrency ook stablecoins (1 USD = +-1 stablecoin) zoals USDT, USDC, DAI, PAX en anderen, maar, USD (Dollar) wordt niet ondersteund. Binance.com heeft sinds enige tijd ook ondersteuning voor de Euro en je kunt er via iDeal geld storten. Ook kan je vanaf Binance Euro's weer terugstorten naar je bankrekening.
Kraken
Kraken ondersteunt veel verschillende cryptocurrency, heeft een bovengemiddeld handelsvolume, heeft gemiddelde fee's en de support is prima. Kraken ondersteunt o.a. instappen en uitstappen via Euro en is dus een goede exchange om als Nederlandse trader te gebruiken.
Coinbase Pro
Coinbase Pro is de "expert versie" van Coinbase, voor de iets gevorderde trader. Coinbase Pro biedt ten opzichte van Binance en Kraken minder verschillende cryptocurrencies aan, heeft een bovengemiddeld handelsvolume, heeft bovengemiddelde fee's en de support is doorgaans prima. Coinbase Pro ondersteunt o.a. instappen en uitstappen via Euro en is dus een goede exchange om als Nederlandse trader te gebruiken. Via Coinbase is instappen/uitstappen relatief duur, via Coinbase Pro kan dit veel goedkoper en daarnaast kost het uitbetalen naar je rekening maar 0,15 Euro.
weinig crypto aanbod? mwa niet mee eens. wel eens met weinig keuze;TheSupraLife schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:40:
Hallo alle,
-weinig staking opties en lage %
-geen btc pairing
-kosten hoger met traden, Bitvavo is niet verstandig om erop te day-traden/scalpen, wel prima voor positietraden, zeker als er een crash komt --> lage bookorders kun je leuke prijsacties zien
-daarnaast iDeal is heerlijk en snel, alleen tijdens crashes kun je wel 1-3 uren wachten op je geld anders vrijwel direct.
tja welke exchange wil je gebruiken? ligt helemaal wat je plan is en naar je persoonlijke wensen.
De meeste mensen zitten op Binance, maar elke exchange heeft zijn eigen voor en nadelen...
nothing stops this train
Bij Jupiter!EnderQ schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:37:
Nu snap ik waarom musk naar mars wil, 2 manen, zijn er al munten Phobos en Deimos?

Wikipedia: Lijst van manen van Jupiter
@Get!em zijn er toch 79 dat klinkt beter,
Er zijn ongeveer 300 objecten in een baan rond Jupiter bekend. 79 van deze objecten zijn als maan erkend
Moon soon!
Er zijn ongeveer 300 objecten in een baan rond Jupiter bekend. 79 van deze objecten zijn als maan erkend
Moon soon!
Ja klopt. Heb het hier volgens mij vorige week ook al eens gepost.Kol Nedra schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:01:
Staking voor KSM is aangepast op Kraken
Nu maar hopen dat ze DOT binnenkort ook op 18% gooien
zou mooi zijn idd.Skrunsies schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:42:
[...]
Ja klopt. Heb het hier volgens mij vorige week ook al eens gepost.
Nu maar hopen dat ze DOT binnenkort ook op 18% gooien
trouwens mijn pf Kraken bezit 0% Bitcoin 🥲
50% KSM
40% DOT
8% SOL
2% Kava (yolo)
nothing stops this train
Mijn PF bij Kraken is 100% DOTKol Nedra schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:46:
[...]
zou mooi zijn idd.
trouwens mijn pf Kraken bezit 0% Bitcoin 🥲
50% KSM
40% DOT
8% SOL
2% Kava (yolo)
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
- Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!