50k winst genomen, stond 2 minuten eerder op +150k.Red87 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:45:
Hoe is het afgelopen met die persoon die met 6 mln short was gegaan?
Dat is nu eenmaal DCA. You win some you lose some (kijkend naar het korte tijdsbestek rondom moment koop/verkoop). Maar na die etappes heb je wel mooi de gemiddelde prijs gepakt.Mooody schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:55:
De komende 12 weken ga ik een deel cashen ivm de aankoop van een kavel. Heb bedacht dat ik "DCA-out ga" in 5 of 6 etappes.
Laat gisteren nou net cashout-moment #1 zijn geweestOver 2 weken maar een vrijdag pakken
[ Voor 6% gewijzigd door ytr81 op 21-12-2021 14:01 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/KyVTAHvcL0pCqFKHFFgFAmw6.png?f=user_large)
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Ben benieuwd waar we morgen staan, of weer naar de bodem anders skyrocket.
Aha, Nikolaz Cruz. Heb je die documentaire gezien van JCS over hem?
YouTube: What pretending to be crazy looks like
Wel een aanrader als je into 'die dingen' bent.
On topic: pump en dumpje weer zo te zien.
[ Voor 4% gewijzigd door Chaes op 21-12-2021 14:06 ]
Ja, echt sick hoe hij faked en hoe die rechercheur ermee om gaat. Heerlijk.Chaes schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:06:
[...]
Aha, Nikolaz Cruz. Heb je die documentaire gezien van JCS over hem?
YouTube: What pretending to be crazy looks like
Wel een aanrader als je into 'die dingen' bent.
On topic: pump en dumpje weer zo te zien.
Heb je ook die aziatische chick gezien die een hit op haar ouders had besteld en deed alsof het een overval was

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Ah, Jennifer Pan. Nog niet afgekeken, binnenkort maar eens gaan doen. Aardig grimmig jaJedi_Pimp schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:08:
[...]
Ja, echt sick hoe hij faked en hoe die rechercheur ermee om gaat. Heerlijk.
Heb je ook die aziatische chick gezien die een hit op haar ouders had besteld en deed alsof het een overval was![]()

*taps feet* waiting........ (eerlijk is zoooo overratedjvel92 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:35:
[...]
Dat het tegen je logica en denken ingaat, is natuurlijk geen bijster sterk argument om iets wel/niet te doen.
Geloof me; als je gaat wachten tot alles volgens jou "eerlijk" verloopt, dan kun je lang wachten.
*taps feet* wen moon?
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Oprecht benieuwd waar dit op is gebaseerd isJedi_Pimp schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:29:
[...]
Zie mijn post van gisteren. Vandaag of morgen.
Performers of marketcap?Kol Nedra schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:31:
[Afbeelding]
de top 10 performers van afgelopen jaren!
Definitie van performance in crypto veld is nogal relatief en aan eigen interpretatie onderhevig
[ Voor 10% gewijzigd door keanu_ op 21-12-2021 15:49 ]
Amerikanen verzieken het weer even vandaag.😡
Zoals alwayspletter schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:49:
?pletter schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:49:
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Ja, afgelopen dusRed87 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:45:
Hoe is het afgelopen met die persoon die met 6 mln short was gegaan?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
hahaha en terecht. BTC shorten......

gok dat ie rekked is gegaan of stopped out. Schreef hier gisteren al, nu short gaan is debiel. we zaten onderin het kanaal, heel de wereld zat short, perfect moment voor whales om shortertjes kapot te maken
Het was een poging tot semi-grappige troll die goed op weg is om uit te komenCrolvax schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:16:
[...]
Oprecht benieuwd waar dit op is gebaseerd is
Het stukje "Dit is financieel advies" deed het hem!Jedi_Pimp schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:11:
[...]
Het was een poging tot semi-grappige troll die goed op weg is om uit te komen
Was dat niet serieus dan? Heb vanochtend zodra ik het las het spaargeld van mijn niet bestaande kinderen in een leverage long gegooidJedi_Pimp schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:11:
[...]
Het was een poging tot semi-grappige troll die goed op weg is om uit te komen

Het niet bestaande spaargeld van die niet bestaande kinderen zal dan snel niet meer best....jvel92 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:16:
[...]
Was dat niet serieus dan? Heb vanochtend zodra ik het las het spaargeld van mijn niet bestaande kinderen in een leverage long gegooid
wait
Misschien is het inhouden van het niet bestaande zakgeld een optie?Waah schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:26:
[...]
Het niet bestaande spaargeld van die niet bestaande kinderen zal dan snel niet meer best....
wait
Ze nemen maar een niet bestaand baantje om hun niet bestaande universiteit te betalenNgangatar schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:27:
[...]
Misschien is het inhouden van het niet bestaande zakgeld een optie?
Gaan we niet een beetje off-niet-bestaand-topic?Waah schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:30:
[...]
Ze nemen maar een niet bestaand baantje om hun niet bestaande universiteit te betalen
Klopt, tijd om het weer over crypto te hebben...YES schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:33:
[...]
Gaan we niet een beetje off-niet-bestaand-topic?
Zoals de niet-bestaande moon momenteel

En nu ben ik teneergeslagen

De zon gaat onder en dat is te zien aan de koers.
Zero.
Hee hoi hier, zitten we nog in de kanaaltjes?
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Die kanaaltjes bestaan niet, heb ik net geleerdt, net als dat dt niet bestaat.
Moon en Rekt, thats all that matters.
Elke dag denk ik; nee nu is het wel te laat voor een ritje in LUNA. En dat denk ik al heul lang.
Blijft maar gaan en dan begin volgend jaar al die dapps nogVerwijderd schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:24:
Luna trekt zich er allemaal niets van aan. Die blijft gwn ath's neerzetten wow.
Heb hetzelfde met MATICChaes schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:56:
Elke dag denk ik; nee nu is het wel te laat voor een ritje in LUNA. En dat denk ik al heul lang.
Kijk dan eens naar COTI, m.i. een goed alternatief om vroeg bij (issuer van) stablecoin currency te zijn
[ Voor 5% gewijzigd door keanu_ op 21-12-2021 18:44 ]
Het leuke van Luna is dat je het niet in de dip kan kopen.keepitfrosty schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:18:
[...]
Blijft maar gaan en dan begin volgend jaar al die dapps nog
Naar dat draaiend huis op die k*trotondeWaah schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:23:
[...]
Ik zou zeggen, ga eens tellen, kijk eens waar ons belastinggeld echt naartoe gaat. En het zal je nog verbazen waar je belastinggeld daadwerkelijk naartoe gaat
Ik heb net mijn short positie geliquideerd
Heb je hem zelf geclosed? Of heeft de exchange hem voor je geliquideerd? Ik hoop het eerste eigenlijk. Bereid iets meer info te delen (geen bedragen! ) maar wat was je instap level, hoeveel X leverage etc? Ben altijd benieuwd wat voor short posities mensen hebben lopen. Zelf heb ik eigenlijk altijd alleen maar long of leverage long gezetenlocmorto schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:19:
Ik heb net mijn short positie geliquideerd
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Ik oefen zo nu en dan met shortjes van contracrgrootte 0.05 - 0.075 BTC. Leverage maakt geen drol uit, omdat ik mijn contractgrootte en stop loss ex-ante bepaal. Maar vaak iets van 5*. Totale risico dat ik op een dergelijke trade wil lopen is zeer beperkt (en is vaak tussen de 0.2 en 1 procent van je totale accountgrootte).twit schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:25:
[...]
Heb je hem zelf geclosed? Of heeft de exchange hem voor je geliquideerd? Ik hoop het eerste eigenlijk. Bereid iets meer info te delen (geen bedragen! ) maar wat was je instap level, hoeveel X leverage etc? Ben altijd benieuwd wat voor short posities mensen hebben lopen. Zelf heb ik eigenlijk altijd alleen maar long of leverage long gezeten
Weet niet of dit wat helpt, ik ben zelf ook benieuwd naar de originele post
---
Het valt me op dat alle dumps in equity markten de dag erna zo goed volledig weer goedgemaakt worden door relief rallies. Zo lang dit gebeurt, is er natuurlijk nog weinig nood aan de man. De sterke recovery van de S&P (bounce op de 20w) een tijdje terug was ook wel tekenend. Benieuwd wanneer dit patroon gebroken wordt en of dit een indicatie zal zijn van een lokale top.
[ Voor 17% gewijzigd door Jedi_Pimp op 21-12-2021 21:47 ]
Damn.. ik kijk nog liever naar mijn pf die -20% gaat in 5 min dan deze roast van Hans Klok.. wat een gebrek aan talent zit daar op het podium.
En dan zet je hem op ned 1. Wow.. wat een wereld. Ja het is oneerlijk. Thats life.
En dan zet je hem op ned 1. Wow.. wat een wereld. Ja het is oneerlijk. Thats life.
[ Voor 23% gewijzigd door Pelox op 21-12-2021 21:50 ]
Zero.
Tip: Gooi je kpn/ziggo whatever abbo de deur uit. Regel een 30EUR per maand internet only contractje ergens en stop iedere maand EUR50 extra in Crypto EN je bespaart jezelf dramatische content. Win winPelox schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:48:
Damn.. ik kijk nog liever naar mijn pf die -20% gaat in 5 min dan deze roast van Hans Klok.. wat een gebrek aan talent zit daar op het podium.
In de categorie kleine bespaartips en andere manieren om weer wat extra crypto inleg vrij te spelen. Heeft er iemand toevallig al een zorgverzekering gevonden die je een jaar vooruit kunt betalen met een CC (en dus kaart met crypto cashback? )
[ Voor 18% gewijzigd door twit op 21-12-2021 21:59 ]
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Pff nou.. ik ga even netflixen.twit schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:50:
[...]
Tip: Gooi je kpn/ziggo whatever abbo de deur uit. Regel een 30EUR per maand internet only contractje ergens en stop iedere maand EUR50 extra in Crypto EN je bespaart jezelf dramatische content. Win win.
Zero.
Maar ergens anders komt de zon weer opPelox schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:35:
De zon gaat onder en dat is te zien aan de koers.
MOON! iemand?
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Doe maar ff ruim 50k+Ronald.42 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:44:
MOON! iemand?
Mja iemand heeft de band alweer lekgestoken loopt weer net zo rap leeg.
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Ik durf pas weer moon te roepen als we 3D MA7 en MA99 duidelijk doorbreken. 2e poging van vandaag bezig nu.
En een wickje op de 3-daagse kan even duren dus ik juich niet te vroeg.
Op momenten als deze heb je dus een bullish gerucht nodig waardoor er even een 5 - 10 procent stijging ontstaat...
Op momenten als deze heb je dus een bullish gerucht nodig waardoor er even een 5 - 10 procent stijging ontstaat...
Moeten toch dat kanaaltje uit he
Mooi om te zien, al die groene balkjes.
Morgen weer janken om de rode balkjes. 😅
Morgen weer janken om de rode balkjes. 😅
Nee is er niet. Wel via cashbackxl > independer kun je evt cashback krijgentwit schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:50:
[...]
In de categorie kleine bespaartips en andere manieren om weer wat extra crypto inleg vrij te spelen. Heeft er iemand toevallig al een zorgverzekering gevonden die je een jaar vooruit kunt betalen met een CC (en dus kaart met crypto cashback? )
@twit: waarom zou je in 1x 2k a 3k EUR willen aftikken en je jaarkorting kwijtwillen?
Dat stukje logica snap ik even niet
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Jaarkorting?D_Jeff schreef op woensdag 22 december 2021 @ 00:32:
@twit: waarom zou je in 1x 2k a 3k EUR willen aftikken en je jaarkorting kwijtwillen?
Jewel (dfk) al weer boven de 13! 650mil tvl net aangetikt. q1 volgend jaar ook naar avax als expansion. En de land sales gaan begin volgend jaar ook beginnen. Op avax gaan ze de crystal token gebruiken die je met jewel in eerste instantie kan farmen. @PWSteal kijk je mee?
[ Voor 63% gewijzigd door keepitfrosty op 22-12-2021 01:53 ]
Btc mag van mij wel weer even door de 50 en liever de 52 heen. Dan heb ik er wel weer vertrouwen in. Het hikt er wat tegenaan nu maar het kan net zo goed weer inzakken richting het weekend. Ik ben benieuwd of we nu een keer weer doorgaan. Tot die tijd maar wat short term profits pakken als je in alts zit die nu wat lucht lijken te krijgen.Victor Belli schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 23:03:
Ik durf pas weer moon te roepen als we 3D MA7 en MA99 duidelijk doorbreken. 2e poging van vandaag bezig nu.
[ Voor 7% gewijzigd door keepitfrosty op 22-12-2021 01:44 ]
Elk gevoel van eerlijkheid? Je betaalt geen enkele belasting over je crypto. Je hoeft geen enkele trade bij te houden. Het is in letterlijk geen enkel ander land zo simpel. Wat zeik je nou?JDx schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:29:
[...]
Het is meer niet mee om willen gaan, beetje zoals de (sommige) coronamaatregelen die gaan totaal tegen mijn logica en denken in, zo heb ik dat ook met de belasting, een gevoel van eerlijkheid die ontbreekt.
VermogensRendementsHeffing in NL.a 1,2 % , in Belgie en de USA o.a. zijn ze er jaloers op.
Hoe meer ik betaal hoe liever het me is.
Ietsje meer is het wel toch als je meer dan 2 btc mocht bezitten (eerste 50k telt niet, 2e 50k 30% van 1,9) maar daarna kom je meer richting de 1,5% Of is 1.2 een mooie weighted average? ( https://www.belastingdien...en-uit-vermogen-over-2021 )RaptorXS schreef op woensdag 22 december 2021 @ 03:26:
VermogensRendementsHeffing in NL.a 1,2 % , in Belgie en de USA o.a. zijn ze er jaloers op.
Nog steeds dikke prima vergeleken met bijv het betalen van capital gain tax in de US begrijp me niet verkeerd. Puur voor het belastingklimaat hoeven we NL niet in te ruilen voor een tropisch eiland met onze cryptowinsten )
Btc de nacht overleeft boven de 49k. Mooi! Nu hopen dat dat weer wat extra vertrouwen geeft en misschien nog wat mensen laat teruf instappen die voor de nacht naar fiat zijn gegaan. De uurtjes tussen 5 en 8 zijn al twee weken wat moeizaam viel me op. Go go go btc
Een miljoen zit tegen de 1,3. Ben je echt vermogend dan ga je wel richting de 1,7. 13000 euro kan best pittig zijn als het je woning is die die miljoen 'waard' is. (In de woning zit in box3 wereld)twit schreef op woensdag 22 december 2021 @ 06:43:
[...]
Ietsje meer is het wel toch als je meer dan 2 btc mocht bezitten (eerste 50k telt niet, 2e 50k 30% van 1,9) maar daarna kom je meer richting de 1,5% Of is 1.2 een mooie weighted average? ( https://www.belastingdien...en-uit-vermogen-over-2021 )
Nog steeds dikke prima vergeleken met bijv het betalen van capital gain tax in de US begrijp me niet verkeerd. Puur voor het belastingklimaat hoeven we NL niet in te ruilen voor een tropisch eiland met onze cryptowinsten )
Btc de nacht overleeft boven de 49k. Mooi! Nu hopen dat dat weer wat extra vertrouwen geeft en misschien nog wat mensen laat teruf instappen die voor de nacht naar fiat zijn gegaan. De uurtjes tussen 5 en 8 zijn al twee weken wat moeizaam viel me op. Go go go btc
Ik heb zojuist een kleine leveraged long geopend omdat ik het helemaal mooi vind dat ik bij het wakker worden 49k zie staan. Dus mijn excuses voor de mensen die straks wakker worden op 46k door mijn toedoen.
Tijd om de afgelopen lower highs uit te schakelen (4H chart) 🚀
Overigens geldt dit ook voor alts als : ADA, VET
Overigens geldt dit ook voor alts als : ADA, VET
[ Voor 27% gewijzigd door keanu_ op 22-12-2021 07:22 ]
Laat please eerst BTC nou even los gaan, die alts komen later wel.
F&G eindelijk na weken ook weer boven de 30 uitgebroken (45 nu)
Hangt dit niet een beetje samen met stonks, die zijn gisteren ook met een dikke groene dag afgesloten?
kan goed. Geen idee. BTC correlatie met stonks is er niet heel duidelijk iig laatste maand. Stonks gingen alweer veel sneller terug naar hogere regionen waar BTC bleef bloeden. Whales waren nog niet klaar met accumuleren gok ikXqlus1ve schreef op woensdag 22 december 2021 @ 07:29:
Hangt dit niet een beetje samen met stonks, die zijn gisteren ook met een dikke groene dag afgesloten?
Ik snap helemaal niks van wat je zegt, maar all-in!keepitfrosty schreef op woensdag 22 december 2021 @ 01:33:
Jewel (dfk) al weer boven de 13! 650mil tvl net aangetikt. q1 volgend jaar ook naar avax als expansion. En de land sales gaan begin volgend jaar ook beginnen. Op avax gaan ze de crystal token gebruiken die je met jewel in eerste instantie kan farmen. @PWSteal kijk je mee?
Maar even serieus; ik zit al een jaartje of 3-4 in dit topic. Ik heb al vele shitcoins zien komen en gaan en dat heeft mij vooral geleerd om er bij weg te blijven.
[ Voor 13% gewijzigd door PWSteal op 22-12-2021 07:40 ]
Weer in het groen wakker wow! Vandaag toch dcht eens door die 50k heen.
Was je dronken?Glenn Hoddle schreef op woensdag 22 december 2021 @ 01:57:
[...]
Elk gevoel van eerlijkheid? Je betaalt geen enkele belasting over je crypto. Je hoeft geen enkele trade bij te houden. Het is in letterlijk geen enkel ander land zo simpel. Wat zeik je nou?
Ja ik snap ook wel wat je bedoeld hoor en begrijp ook wel als je er van weg blijft. Het overgrote deel van mijn pf is nog steeds btc en eth maar ik heb dus ook wat alts. Sommige alts voor de snelle gains om weer wat meer btc of eth te vergaren en ook wat projecten waar ik wel in geloof dat ze potentie hebben. Maar goed het blijven risky plays die in een echte bear markt natuurlijk volledig rekt gaan. En ja ben zeker ook wel onderuit gegaan op een aantal shitcoins.PWSteal schreef op woensdag 22 december 2021 @ 07:33:
[...]
Ik snap helemaal niks van wat je zegt, maar all-in!
Maar even serieus; ik zit al een jaartje of 3-4 in dit topic. Ik heb al vele shitcoins zien komen en gaan en dat heeft mij vooral geleerd om er bij weg te blijven.
Mooi om de lichte euforie en posiviteit weer te zien in dit topic ( mijzelf incluis i know) maar ik moet toch zeggen dat ik waakzaam probeer te zijn voor teveel blijdschap. Eerlijk is eerlijk zoveel hoger dan de levels die we al 14 dagen af en toe aantikken staan we niet en ik hoop mezelf een klein beetje te beschermen tegen de evt teleurstelling van de zoveelste drop terug naar 46k ofzo.
Anderzijds, als het sentiment niet positiever wordt dan komen de koersen ook nooit echt weer boven de 53k.. Toch maar moon roepen en een eventuele tik terug zien we dan wel weer? Lastig lastig !
Anderzijds, als het sentiment niet positiever wordt dan komen de koersen ook nooit echt weer boven de 53k.. Toch maar moon roepen en een eventuele tik terug zien we dan wel weer? Lastig lastig !
Waarschijnlijk wereldwijd wat meer positieve geluiden mbt omicron bladibla of zo.twit schreef op woensdag 22 december 2021 @ 07:53:
Mooi om de lichte euforie en posiviteit weer te zien in dit topic ( mijzelf incluis i know) maar ik moet toch zeggen dat ik waakzaam probeer te zijn voor teveel blijdschap. Eerlijk is eerlijk zoveel hoger dan de levels die we al 14 dagen af en toe aantikken staan we niet en ik hoop mezelf een klein beetje te beschermen tegen de evt teleurstelling van de zoveelste drop terug naar 46k ofzo.
Zero.
Dream on.Glenn Hoddle schreef op woensdag 22 december 2021 @ 01:57:
[...]
Elk gevoel van eerlijkheid? Je betaalt geen enkele belasting over je crypto. Je hoeft geen enkele trade bij te houden. Het is in letterlijk geen enkel ander land zo simpel. Wat zeik je nou?
Witwassen is a thing. De fiscus staat praktisch boven de wet. Als de blauwe man eist moet jij gaan aantonen. Als jij de 'paper trail' mist heb je gewoon een probleem. Dus doe maar lekker wel bijhouden hoe je hodl tot stand is gekomen is mijn dringend advies.
Overigens reageerde je op iemand die het had over zakelijk minen en winst. En dat is wel degelijk niet zo simpel als jij stelt. Als je elke dag 0.1 eth mined moet je dan elke dag de koers in de boeken zetten en is de dagkoers in euro's dan je omzet? Is het de laagste koers van de dag? De sluit? Je verkoopprijs? Wat als je pas verkoopt tegen het einde van het jaar als eth inmiddels x10 is gegaan? Horen koerswinsten van eth dat je in je bedrijf hebt zitten bij de bedrijfsinkomsten of is dat gewoon waardestijging van bedrijfsmiddelen etc. Of noemen we het voorraad? Betaal je belasting over die waardestijging binnen je bedrijf? Hoeveel dan? Pas op moment van verkoop en dan dus volledig belast als bedrijfswinst? Welk bedrag moet je je bedrijf betalen om persoonlijk bezit te krijgen van de crypto en wanneer moet dat? Wat nou als alles naar de tering gaat als je privé de crypto over hebt genomen, privé kan je je verlies nergens aftrekken, je bedrijf heeft al verkocht is heeft technisch gezien wellicht winst gemaakt. Genoeg raakvlakken met eerlijkheid ook.
[ Voor 52% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-12-2021 08:38 ]
Had vandaag wel rood verwacht. Benieuwd wat de beurs doet.
Waarom?mentalozzie schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:29:
Had vandaag wel rood verwacht. Benieuwd wat de beurs doet.
Mensen geven hun geld uit aan holidays en cadeautjes. Fake pump en vandaag weer rood.
Gelukkig dus niet…. Ben geen expert hoor..
Wie het bedrag van de zorgverzekering in 1x betaald kan tot 5% korting krijgen tov een maandelijkse betaling
Oa CZ en DSW doen dat
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Ik zal je uit de droom helpen, is 1% korting bij de meeste verzekeraars. Toch is het altijd slim om te doen, je krijgt alsnog geen 1% op je spaarrekening.D_Jeff schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:11:
[...]
Wie het bedrag van de zorgverzekering in 1x betaald kan tot 5% korting krijgen tov een maandelijkse betaling
Oa CZ en DSW doen dat
Maar wel bij Nexo.BTC100K2021 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:18:
[...]
Ik zal je uit de droom helpen, is 1% korting bij de meeste verzekeraars. Toch is het altijd slim om te doen, je krijgt alsnog geen 1% op je spaarrekening.
kut.. mijn take profit zat op 49470 (min of meer exact de top momenteel dus) maar handmatig gesloten op 49250 oh well, its all about risk management
[ Voor 18% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-12-2021 10:19 ]
LUNA is echt ongekend lekker bezig, ik heb de LUNA die ik had 'helaas' verkocht rond de 75 dollar.. 
Maar goed, winst is winst toch?
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Jouw minder winst is andermans winst, meer mensen met beetje winst is meer crypto ambassadors, uiteindelijk dus goedsjorremans schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:41:
LUNA is echt ongekend lekker bezig, ik heb de LUNA die ik had 'helaas' verkocht rond de 75 dollar..
Ik wou wat verkopen op de 80 maar forced diamond hands want ik heb het gestaked bij wat validators in de wallet. Twijfel om wel alvast wat te unstaken nu gezien de wacht periode.sjorremans schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:41:
[ Voor 8% gewijzigd door keepitfrosty op 22-12-2021 09:50 ]
Doet FTX ook zo kut bij jullie afgelopen dagen? Geeft steeds aan dat ik moet inloggen en daarna is z'n portofolio leeg, na een paar keer proberen is ineens alles weer ingeladen.
yup, wil al maanden ftx weg doen omdat het al best lang geen simpele pf app meer is en steeds meer pushyjoostmakaay schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:45:
Doet FTX ook zo kut bij jullie afgelopen dagen? Geeft steeds aan dat ik moet inloggen en daarna is z'n portofolio leeg, na een paar keer proberen is ineens alles weer ingeladen.
Ja, dit. Bovendien vond ik het voorheen handig om mijn transacties er in bij te houden, maar omdat ik sinds vorig jaar wat actiever bezig ben is die lijst aardig gegroeid en FTX wordt daar ontzettend traag van.TWeaKLeGeND schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:46:
[...]
yup, wil al maanden ftx weg doen omdat het al best lang geen simpele pf app meer is en steeds meer pushy
Lijkt me niet echt relevant, en nu weet ik nog steeds niet wat je nou te zeiken had over belasting en crypto. Tenzij je graag belasting wil betalen over je cyptowinst en elke trade moet bijhouden. Wil je dat graag?
Avax naar 200, matic naar 5 dollar. Als de bull doorzet
Volgens mij heb jij werkelijk geen idee hoe de belastingdienst werkt, en als je wat moet aantonen ooit heb je geluk, de hele blockchain is publiek.TWeaKLeGeND schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:20:
[...]
Dream on.
Witwassen is a thing. De fiscus staat praktisch boven de wet. Als de blauwe man eist moet jij gaan aantonen. Als jij de 'paper trail' mist heb je gewoon een probleem. Dus doe maar lekker wel bijhouden hoe je hodl tot stand is gekomen is mijn dringend advies.
Overigens reageerde je op iemand die het had over zakelijk minen en winst. En dat is wel degelijk niet zo simpel als jij stelt. Als je elke dag 0.1 eth mined moet je dan elke dag de koers in de boeken zetten en is de dagkoers in euro's dan je omzet? Is het de laagste koers van de dag? De sluit? Je verkoopprijs? Wat als je pas verkoopt tegen het einde van het jaar als eth inmiddels x10 is gegaan? Horen koerswinsten van eth dat je in je bedrijf hebt zitten bij de bedrijfsinkomsten of is dat gewoon waardestijging van bedrijfsmiddelen etc. Of noemen we het voorraad? Betaal je belasting over die waardestijging binnen je bedrijf? Hoeveel dan? Pas op moment van verkoop en dan dus volledig belast als bedrijfswinst? Welk bedrag moet je je bedrijf betalen om persoonlijk bezit te krijgen van de crypto en wanneer moet dat? Wat nou als alles naar de tering gaat als je privé de crypto over hebt genomen, privé kan je je verlies nergens aftrekken, je bedrijf heeft al verkocht is heeft technisch gezien wellicht winst gemaakt. Genoeg raakvlakken met eerlijkheid ook.
Afijn, zakelijk minen als in met een onderneming minen ligt het natuurlijk anders voor - dat is inderdaad vrij ingewikkeld want ingewikkelde wetgeving die ook nog eens niet is gebouwd op crypto.
De raakvlakken met eerlijkheid ontgaan me wel compleet, het voorbeeld dat je op het laatst noemt is gewoon een voorbeeld een genomen (ondernemings)risico dat niet goed uitpakt. Je kan het moeilijk oneerlijk noemen dat je gewoon belasting moet betalen zonder dat je rijk bent geworden, dat geldt voor iedereen hier niet anders.
fijne dagen allemaal! 13e maand fiat geld ontvangen 🙌
100% inleg (geen vakantie dankjewel hugootje) naar crypto, niet alles direct maar wel dca gaandeweg.... voornamelijk bitcoin, heb nog niet mijn volledige plan hiervoor..... we`ll see!
100% inleg (geen vakantie dankjewel hugootje) naar crypto, niet alles direct maar wel dca gaandeweg.... voornamelijk bitcoin, heb nog niet mijn volledige plan hiervoor..... we`ll see!
nothing stops this train
Als ik de posts zo lees van de afgelopen dagen moet ik me maar laten omscholen naar fiscalist en me specialiseren op crypto. Lijkt me een markt waar veel kansen liggen, want velen begrijpen er letterlijk niets van of zijn te lui om de website van de belastingdienst eens goed te lezen en wat berekeningen te maken.
Daar zit markt.jvel92 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:26:
Als ik de posts zo lees van de afgelopen dagen moet ik me maar laten omscholen naar fiscalist en me specialiseren op crypto. Lijkt me een markt waar veel kansen liggen, want velen begrijpen er letterlijk niets van of zijn te lui om de website van de belastingdienst eens goed te lezen en wat berekeningen te maken.
Probleem is dat de helft zich laat adviseren door roeptoeters in de eigen kringen. Gaat na de kerstdagen nog wel erger worden als de peildatum nadert en ome Nol, die ooit zelf een onderneming had, precies uit gaat leggen waar dat geld naartoe moet en dat je niks op hoeft te geven - want ze controleren toch niet.
Zou fijn zijn als ik niet wist hoe het werkte, heeft me vele slapeloze nachten gekost die jou blijkbaar bespaard zijn gebleven. Ignorance is bliss. Maar ff ophouden met mensen hier het idee te geven dat niks bijhouden genoeg is 'omdat de blockchain openbaar is'. Misschien dat jouw hodl pot gedekt is door de openbaarheid van de blockchain, voor de meeste andere crypto hodlers is dat niet het geval.Glenn Hoddle schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:19:
[...]
Volgens mij heb jij werkelijk geen idee hoe de belastingdienst werkt, en als je wat moet aantonen ooit heb je geluk, de hele blockchain is publiek.
Afijn, zakelijk minen als in met een onderneming minen ligt het natuurlijk anders voor - dat is inderdaad vrij ingewikkeld want ingewikkelde wetgeving die ook nog eens niet is gebouwd op crypto.
De raakvlakken met eerlijkheid ontgaan me wel compleet, het voorbeeld dat je op het laatst noemt is gewoon een voorbeeld een genomen (ondernemings)risico dat niet goed uitpakt. Je kan het moeilijk oneerlijk noemen dat je gewoon belasting moet betalen zonder dat je rijk bent geworden, dat geldt voor iedereen hier niet anders.
En wat betreft dat laatste, noem jij dat eerlijk? De keuze tussen 30% belasting betalen over winst en als particulier alleen belasting betalen over vermogen maar niks over winst en geen compensatie bij verlies noem ik dus NIET eerlijk. Dat iets voor iedereen mogelijk is naar gelang de keuzes die ze maken of voor iedereen het zelfde is maakt iets niet eerlijk als de keuzes geen duidelijke en eerlijke basis hebben. Dat je zo een beslissing moet nemen op een gok en die gok je hele leven kan maken of breken is NIET een eerlijke positie. Wat wel eerlijk is, is dat mensen die minder belasting betalen als ondernemer zelf dan ook voor een oudedagreserve moeten zorgen bijvoorbeeld, maar deze kwestie over hoe om te gaan met mining opbrengsten valt niet weg te schrijven als ondernemersrisico maar als een verplichte splagaat casino waar geen touw aan vast te knopen valt.
Ieders situatie is niet zo simpel als de jouwe, en de jouwe is wellicht niet zo simpel als jij hoopt/denkt dus die arrogante toon over mensen 'die er niet aan willen geloven hoe simpel en geweldig het fiscaal geregeld is' mag weg.
[ Voor 35% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-12-2021 10:46 ]
Voor belastingdienst en box 3, wordt hier goed uitgelegd en hoeveel het je gaat kosten, helaas hoef ik niks extra's te geven ook al zou ik het graag willenjvel92 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:26:
nothing stops this train
Goed om te zien dat Bitcoin nu heen en weer slingert tussen 48.6k en 49.6k. Kijken of dit een beetje stand houd en 45.6k richting het einde van december de higher low blijft.
Wat betreft behouden als particulier is het echt niet zo moeilijk. Het enige wat de belastingdienst vraagt om om de waarde van jouw crypto op de peildatum. Om jezelf extra in te dekken op mogelijke vragen in de toekomst kun je je deposit history + transactie history downloaden van de exchange/blockchain. Letterlijk elke transactie bijhouden is op dit moment niet nodig, wil je dat toch dan is daar speciale software voor beschikbaar zoals tokentax.TWeaKLeGeND schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:28:
[...]
Zou fijn zijn als ik niet wist hoe het werkte, heeft me vele slapeloze nachten gekost die jou blijkbaar bespaard zijn gebleven. Ignorance is bliss. Maar ff ophouden met mensen hier het idee te geven dat niks bijhouden genoeg is 'omdat de blockchain openbaar is'. Misschien dat jouw hodl pot gedekt is door de openbaarheid van de blockchain, voor de meeste andere crypto hodlers is dat niet het geval.
En wat betreft dat laatste, noem jij dat eerlijk? De keuze tussen 30% belasting betalen over winst en als particulier alleen belasting betalen over vermogen maar niks over winst en geen compensatie bij verlies noem ik dus NIET eerlijk. Dat iets voor iedereen mogelijk is naar gelang de keuzes die ze maken of voor iedereen het zelfde is maakt iets niet eerlijk als de keuzes geen duidelijke en eerlijke basis hebben. Dat je zo een beslissing moet nemen op een gok en die gok je hele leven kan maken of breken is NIET een eerlijke positie. Wat wel eerlijk is, is dat mensen die minder belasting betalen als ondernemer zelf dan ook voor een oudedagreserve moeten zorgen bijvoorbeeld, maar deze kwestie over hoe om te gaan met mining opbrengsten valt niet weg te schrijven als ondernemersrisico maar als een verplichte splagaat casino waar geen touw aan vast te knopen valt.
Ieders situatie is niet zo simpel als de jouwe, en de jouwe is wellicht niet zo simpel als jij hoopt/denkt.
De rest van je betoog kan ik niet volgen en snap niet welk punt je hier probeert te maken.
Je bent het dus eens met: bijhouden van historie is van belang want de fiscus kan opheldering vragen.jvel92 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:03:
[...]
Wat betreft behouden als particulier is het echt niet zo moeilijk. Het enige wat de belastingdienst vraagt om om de waarde van jouw crypto op de peildatum. Om jezelf extra in te dekken op mogelijke vragen in de toekomst kun je je deposit history + transactie history downloaden van de exchange/blockchain. Letterlijk elke transactie bijhouden is op dit moment niet nodig, wil je dat toch dan is daar speciale software voor beschikbaar zoals tokentax.
De rest van je betoog kan ik niet volgen en snap niet welk punt je hier probeert te maken.
En je hebt dus geen ervaring met de lastige beslissingen van zakelijk minen die een oneerlijke basis hebben waardoor er totaal geen balans is.
Prima, heel wat anders dan glenn die het allemaal maar bagatelliseert onder 'no worries, zeik niet, we hebben het hier goed'. Puur omdat zijn situatie fijn is.
Mocht je mijn betoog willen begrijpen dan zou je mijn eerdere post moeten lezen over de keuzes en verschillen die er zitten in de fiscale warboel voor een zakelijke miner. Heel deze discussie kwam op gang uit 'zakelijk minen is onduidelijk en oneerlijk' met als reactie van glenn 'zeik niet het is simpel je betaald geen belasting over crypto je hoeft niks bij te houden en in alle andere landen is het moeilijker'. (waar hij op terug gekomen is nadat ik hem met de neus op de realiteit die buiten zijn eigen perspectief zit drukte)
[ Voor 20% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-12-2021 11:14 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
- Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!