[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 199 ... 251 Laatste
Acties:
  • 936.138 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:58
Ray_ schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:37:
[...]

Dan nog is het een kromme regel in Nederland. Op alles boven de 50.000,- Euro betaal je belasting over een fictief rendement. Met andere woorden: als jij 60k op de bankrekening hebt staan waar je 0% rente krijgt, ben je sowieso in de aap gelogeerd. Je betaalt dan over 10K 1.9% belasting over een niet behaald rendement. In dat geval zou ik er maar een extra dure decembermaand van maken en wat leuks voor jezelf kopen.
ja dat zouden ze eens aan moeten passen. Sinds die rente verdampt is, is dit niet meer fair imo

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:19
[...]

Dan nog is het een kromme regel in Nederland. Op alles boven de 50.000,- Euro betaal je belasting over een fictief rendement. Met andere woorden: als jij 60k op de bankrekening hebt staan waar je 0% rente krijgt, ben je sowieso in de aap gelogeerd. Je betaalt dan over 10K 1.9% belasting over een niet behaald rendement. In dat geval zou ik er maar een extra dure decembermaand van maken en wat leuks voor jezelf kopen.
Liever een kromme regel die fiscaal véél voordeliger is, dan een kloppende regel die fiscaal helemaal niet zo leuk is.

In de USA moet je élke transactie bijhouden, en is bijna alles taxable. Aleen buy & hold niet. Maar aankopen met crypto doen? Betalen. BTC naar Eth? betalen, Airdrop gekregen?.... betalen :+

met een tax rate tot 37% short term, en long term tussen de 0-20%?

Wij mogen wat dat betreft écht in onze handjes knijpen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raaafie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10-10 19:06
Benieuwd of 'ie weer bounced

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pKPWDduUUWQ0pub-Va2eIn2mUt8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KgyzBaK1q28KhaNAwwOwxlSD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:39
[...]

Ja precies! Zeker als het om spaargeld gaat dan is dit zo krom. Je hebt daar al loonbelasting voor betaalt, dan nog een % belasting voor een fictief behaald rendement + dan dit jaar nog eens de inflatie die op 6% uitkomt.

Maar verder is het echt een ontzettend gaaf land om in te wonen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:25
Waah schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:43:
[...]

Liever een kromme regel die fiscaal véél voordeliger is, dan een kloppende regel die fiscaal helemaal niet zo leuk is.

In de USA moet je élke transactie bijhouden, en is bijna alles taxable. Aleen buy & hold niet. Maar aankopen met crypto doen? Betalen. BTC naar Eth? betalen, Airdrop gekregen?.... betalen :+

met een tax rate tot 37% short term, en long term tussen de 0-20%?

Wij mogen wat dat betreft écht in onze handjes knijpen :+
Als inwoner van Burgerland wordt je tegenwoordig zelfs gewoon uitgesloten van airdrops >:)

Daarom ook nooit je VPN op USA zitten als crypto gerelateerde zaken doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:03
[...]

Dan nog is het wat mij betreft een prima regel. De lage rente standen gecombineerd met een hoge inflatie raakt de onderkant van de maatschappij relatief veel harder dan vermogende mensen.

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:03
Egeau schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:45:
[...]
Maar verder is het echt een ontzettend gaaf land om in te wonen :+
Heb je helemaal gelijk in hoor. Alleen jammer van al die inwoners. Vooral die groep die altijd maar klaagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:46

YES

Moderator General Chat
Ray_ schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:52:
[...]

Vooral die groep die altijd maar klaagt :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2HxS9CC7ZA_h1pfdMm-Zg1LYofE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/UWjworvY0sgjIVR9kwoGxZTw.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
En zal amerika vandaag weer dumpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masstje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-10 10:58
JDx schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:01:
Net op de radio, pas op voor "finfluencers" mensen die online aansporen tot het kopen van crypto, maar daar vaak zelf in zitten en geen financiële opleiding hebben (volgens mij is dat niet per se nodig).
Waar kan ik die finfluencers vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Masstje schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:03:
[...]

Waar kan ik die finfluencers vinden?
Open social media, zoek iets op crypto en je vindt honderden, zo niet duizenden, mensen die in korte filmpjes 'advies' geven over hoe je rijk wordt. Geen van allen is daadwerkelijk rijk geworden, anders zouden ze die stomme filmpjes niet meer hoeven maken :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JW04
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-10 20:10
roflexx schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:03:
En zal amerika vandaag weer dumpen?
Volgens de on chain data koopt USA op werkdagen, het zijn de aziaten die dumpen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jvel92
[...]

Om precies te zijn; als je 60k aan vermogen hebt betaal je €58,- aan belasting. Dat is dan 0,10% van je totale vermogen, over de 10k is dat 0,58%.

Overigens houdt de belastingdienst al rekening mee dat je minder rendement maakt op je spaargeld. Over de eerste 50k van je grondslag (grondslag = vermogen - heffingsvrijvermogen) wordt over 67% gerekend met een fictief rendement van 0,03%, voor de overige 33% rekent met met 5,69%. Volgend jaar rekent de belastingdienst zelfs met een negatief rendement van -0,01% over de eerste 67%.

Met jouw manier van redeneren zou je dus 10k moeten uitgeven, zodat je €58 euro aan belasting kunt besparen. De ultieme route naar hoe je de rest van je leven arm blijft.

Terwijl er voldoende manieren zijn om op een redelijk risicovrije manier een leuk rendement te behalen op je vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13:40
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:22:
De discussie over vermogensbelasting wakkert wel een interessant punt aan: er vanuit gaande dat je je netjes aan de wet wil houden, vertrouw je de belastingdienst je vermogensinformatie toe? Vertrouwen in de breedste zin van het woord: integriteit, competentie en cybersecurity.
Ik zou ze mijn seed toch niet geven.
Het lijkt mij sowieso niet slim om je vermogen in Crypto niet op te geven, mocht je ooit na een moon ineens een groot bedrag hebben en je geeft het aan dan gaan ze ineens moeilijke vragen stellen, dat wil je natuurlijk voorkomen.

Hopelijk komt het ooit nog zover :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
45,6k heeft het gehouden als higher low.
Als higher low tot nu toe /Homer Simpsons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:45
jvel92 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:28:

Terwijl er voldoende manieren zijn om op een redelijk risicovrije manier een leuk rendement te behalen op je vermogen.
Ooh, vertel mij. Wat is een risicovrije manier om tegenwoordig rendement te halen?

Op spaargeld zit of geen rente of negatieve rente. Zelfs groene spaardeposito’s die je mag optellen bij je heffingsvrije vermogen hebben negatieve rentes.

Vandaag de dag is er maar 1 manier om geen belasting te betalen over je vermogen en die mag ik hier niet hardop roepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
GioStyle schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:34:
[...]

Ooh, vertel mij. Wat is een risicovrije manier om tegenwoordig rendement te halen?

Op spaargeld zit of geen rente of negatieve rente. Zelfs groene spaardeposito’s die je mag optellen bij je heffingsvrije vermogen hebben negatieve rentes.

Vandaag de dag is er maar 1 manier om geen belasting te betalen over je vermogen en die mag ik hier niet hardop roepen.
Volgens mij zijn er aardig wat mogelijkheden om met relatief laag risico een rendement te halen. Aandelen/indexen, crypto/stables staken/rente laten trekken zijn er twee die ik kan bedenken.

En volgens mij zijn @jvel92 zijn posts helemaal niet bedoelt/gericht op geen belasting hoeven te betalen maar probeert hij te onderbouwen waarom wij het in Nederland met de belasting in relatie tot crypto, nog niet zo slecht getroffen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Wat mensen nog weleens over het hoofd zien qua crypto en box 3 belasting... het gaat om inkomen uit sparen en beleggen. Waarbij en 50k vrijstelling geldt als drempelbedrag per persoon dus 100k indien je samenwoont. Maar daar bovenop is het nog steeds bezittingen min schulden. Een studieschuld kun je in mindering brengen op je bezittingen zodat je qua crypto hoger mag uitkomen dan 50k of 100k waarde.

Dus dat vinkje richting de belastingdienst? Die gaat bij mij pas eens spelen wenn btc 288k is of iets in die contreien. Ik vul netjes naar waarheid in dat mijn huidige inkomen uit sparen en beleggen de drempel van 50k niet overstijgt. Pas bij een parabolische organische groei per 1-1-2023 of 1-1-2024 ga ik eens nadenken of ik het vinkje moet aanzetten. Dus boormachines zoek maar een ander adres uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Laatst online: 11:14
[...]

Er zijn zat manieren om te beleggen toch? Risico-vrij is volgens mij geen enkele investering, maar als je weinig risico wilt moet je niet verwachten dat je binnen een jaar of 2 gigantische rendementen hebt behaald. Met crypto kan het, maar het risico is er ook naar.

Snap jouw instelling ook niet helemaal wat betreft geen belasting betalen over vermogen. Je betaalt in Nederland amper wat over vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
YES schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:37:
[...]

Volgens mij zijn er aardig wat mogelijkheden om met relatief laag risico een rendement te halen. Aandelen/indexen, crypto/stables staken/rente laten trekken zijn er twee die ik kan bedenken.
De mogelijkheden die je noemt vallen niet in de relatief laag risico profiel, verre van. Ik hoop dat je dat inziet.
En volgens mij zijn @jvel92 zijn posts helemaal niet bedoelt/gericht op geen belasting hoeven te betalen maar probeert hij te onderbouwen waarom wij het in Nederland met de belasting in relatie tot crypto, nog niet zo slecht getroffen hebben.
De belasting die wordt geheven over vermogen is absurd, zelfs met de ‘nieuwe’ regels. Jaar in, jaar uit betaal ik effectief meer dan ik aan rente ontvang. Om te kotsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Biohazzard21 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:39:

Snap jouw instelling ook niet helemaal wat betreft geen belasting betalen over vermogen. Je betaalt in Nederland amper wat over vermogen.
Inderdaad. Je betaalt geen belasting over vermogen. Je betaalt belasting over het mogelijke rendement van je vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
GioStyle schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:45:
[...]

De mogelijkheden die je noemt vallen niet in de relatief laag risico profiel, verre van. Ik hoop dat je dat inziet.
Oké, prima punt inderdaad. Met een laag risico rendement op fiat krijgen is momenteel wellicht heel moeilijk inderdaad.
De belasting die wordt geheven over vermogen is absurd, zelfs met de ‘nieuwe’ regels. Jaar in, jaar uit betaal ik effectief meer dan ik aan rente ontvang. Om te kotsen.
Tja, waar ligt het probleem dan, bij de belasting of bij de absurde rentestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
YES schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:47:

Tja, waar ligt het probleem dan, bij de belasting of bij de absurde rentestanden?
Overheid en ECB. De belastingdienst voert natuurlijk alleen maar de belastingregels uit.

Overheid moet sneller ingrijpen en ECB moet eens verdomme kappen met geld printen.

Maar goed. Mijn pf is vandaag weer in de groen, dus ik laat mijn dag niet verpesten. :D

[ Voor 10% gewijzigd door GioStyle op 21-12-2021 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
GioStyle schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:49:
[...]

Overheid en ECB. De belastingdienst voert natuurlijk alleen maar de belastingregels uit.

Overheid moet sneller ingrijpen en ECB moet eens verdomme kappen met geld printen.
Inderdaad. Daar ben ik het mee eens. Ik vind het zelf totaal niet erg om belasting te betalen over (rente op) vermogen, als ik eenmaal genoeg vermogen heb ;) Maar ik snap inderdaad ook dat het niet prettig is als die belasting hoger is dan de rente die je ontvangt want dan klopt er iets niet meer.

Maar ja, wanneer ze die printer een keer uitzetten..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:32
GioStyle schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:45:
[...]

[...]

Er zijn ook jaren dat je minder betaald dan je aan rendement ontvangt, het op een spaarrekening laten staan is bijvoorbeeld een keuze. Net als investeren in aandelen, goud, futures, en crypto. Ik ben helemaal niet tegen belasting betalen. Als het afgewogen en gebalanceerd is. Wat je met je geld doet en in welke beleggingscategorie je het stopt of uitgeeft is gewoon de vrije keuze. En nu blijkt dat sparen al dik een decennium een slechte categorie is. De belasting kijkt niet naar rendement nu, dus is dat de consequentie.
Kijken ze er in het nieuwe systeem wel naar en dan is het te veel. Het is aan de bezitter van het vermogen om een goede afweging te maken tussen risico en beloning. De belasting is gewoon een gegeven.

Ik rij graag over goede wegen, zie graag dat onderwijs betaalbaar blijft en de zorg ook mocht ik dat nodig hebben. Het is prettig als de grootste risico's afgedekt zijn en dat ik niet bij de eerste de beste medische calamiteit gelijk failliet ben en in een tent op de stoep van mijn oude huis terecht kom. Zoals in het mooie land dat de Verenigde staten heet nogal vaak voorkomt. Waar de belasting zo lekker laag (of te omzeilen is) en er geen enkel risico is afgedekt. Maar het geloof in the American dream blijft volharden. En wij geloven steeds harder in deze retoriek. Gezien ons stemgedrag van de afgelopen 40 jaar.

Uiteindelijk kan je hier prima gedijen als individu, juist doordat we gezamenlijk veel risico opvangen. En als ik ooit boven een drempel kom wil ik best wat meer betalen. Alleen dan moeten de echt rijken ook eindelijk een mee gaan betalen. Een echt progressief stelsel zou mooi zijn. Maar ja dat gaat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biohazzard21
GioStyle schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:46:
[...]

Inderdaad. Je betaalt geen belasting over vermogen. Je betaalt belasting over het mogelijke rendement van je vermogen.
Klopt, dat bedoelde ik. En mijn punt was dat dat niet ontzettend veel is. Het is bovendien je eigen keuze om het op een spaarrekening te laten staan waar het 'niets' doet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
GioStyle schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:49:
[...]

Maar goed. Mijn pf is vandaag weer in de groen, dus ik laat mijn dag niet verpesten. :D
Moeten we dan de Horeca en alle winkels laten omvallen? :+ Dat enkel de grote bol.com/Amazon overblijft? :D

Want het meeste geld dat gedrukt wordt momenteel (of geleend, same difference) is toch voor de corona-maatregelen momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biohazzard21
CornermanNL schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:55:
[...]

Uiteindelijk kan je hier prima gedijen als individu, juist doordat we gezamenlijk veel risico opvangen. En als ik ooit boven een drempel kom wil ik best wat meer betalen. Alleen dan moeten de echt rijken ook eindelijk een mee gaan betalen. Een echt progressief stelsel zou mooi zijn. Maar ja dat gaat niet gebeuren.
Zijn (ok op een handjevol individuen en criminelen na) met name grote bedrijven die hier veel belasting 'ontwijken'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GioStyle
Biohazzard21 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:58:
[...]

Klopt, dat bedoelde ik. En mijn punt was dat dat niet ontzettend veel is. Het is bovendien je eigen keuze om het op een spaarrekening te laten staan waar het 'niets' doet toch?
Nee, ik ben vrijgezel en wil gewoon een eigen appartement/huis kopen. Enige manier om dat te regelen is door een goede baan of door vermogen te hebben. Nu heb ik geen goede baan, maar door de jaren heen wel relatief 'veel' vermogen vergaard. Mijn spaargeld heeft dus een doel. Punt is alleen dat mijn spaargeld letterlijk wordt opgegeten door de overheid/belastingdienst. En dan hebben het nog niet eens over inflatie.

Voelt gewoon zuur, oneerlijk, etc...
Waah schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:00:
[...]

Moeten we dan de Horeca en alle winkels laten omvallen? :+ Dat enkel de grote bol.com/Amazon overblijft? :D

Want het meeste geld dat gedrukt wordt momenteel (of geleend, same difference) is toch voor de corona-maatregelen momenteel.
Nee, er wordt geld bijgeprint, omdat de zuidelijke landen schuldenbergen hebben die ze nooit, maar dan ook nooit meer kunnen terugbetalen.

[ Voor 24% gewijzigd door GioStyle op 21-12-2021 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Ik vind de huidige prijzen erg lekker. Ik hobbel rustig naar de 2 ETH, daarnaast vul ik mijn zakje LRC ook langzaam verder aan.

Mooie kerst kadoos voor mijzelf zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvel92
[...]

Je laat nu heel gemakkelijk het woordje "redelijk" weg voor "risicovrije manier".

Een ETF met lage kosten en die vrij opneembaar is, is een redelijk risicovrije manier van beleggen zolang je horizon maar langer dan de lengte van een Tik Tok video. Daarnaast kun je bijvoorbeeld gebruik maken van je jaarruimte, om legaal minder belasting te betalen.

Ben je tech savvy? Dan zou je bijvoorbeeld kunnen kijken naar crypto USD deposits om daar rente op te vangen.

Daarnaast leven we nu ook in een maatschappij waarin risico nemen wordt beloond, of zelfs nodig is. Ben je niet bereid om een bepaald risico te nemen? Dan is er een prijs die je daarvoor betaald. Geen risico nemen is ook een risico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-10 17:32
Ah vandaag is het weer voetbalcoin dag zie ik.
Weet iemand toevallig waar dit aangekondigd wordt zodat ik in het vervolg mee kan doen?
8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raaafie
Is dit het belastingtopic? Wat een gezeik zeg. Gewoon aftikken, we hebben het goed hier.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anti elppa
Raaafie schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:11:
Is dit het belastingtopic? Wat een gezeik zeg. Gewoon aftikken, we hebben het goed hier.
Oh ik betaal graag hoor. Op het stuk crypto dan. De rest van de belasting heb ik wel moeite mee.
Van alle belasting die betaal in een jaar, voeren ze 4 SBS probleem wijk gezinnen mee.......
Ook al die kinder toeslagen ben ik aardig beu, en dat word steeds gekker. Gewoon boven 1 kind lekker alles zelf dokken gvd!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:01
anti elppa schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:14:
[...]

Oh ik betaal graag hoor. Op het stuk crypto dan. De rest van de belasting heb ik wel moeite mee.
Van alle belasting die betaal in een jaar, voeren ze 4 SBS probleem wijk gezinnen mee.......
Ook al die kinder toeslagen ben ik aardig beu, en dat word steeds gekker. Gewoon boven 1 kind lekker alles zelf dokken gvd!!!!
Eens en dat zeg ik als papa van 2.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
jvel92 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:07:

Daarnaast leven we nu ook in een maatschappij waarin risico nemen wordt beloond, of zelfs nodig is. Ben je niet bereid om een bepaald risico te nemen? Dan is er een prijs die je daarvoor betaald. Geen risico nemen is ook een risico.
Daarom zit ik sinds dit jaar hier... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biohazzard21
[...]

Kinderen en toeslagen punt ben ik met je, rest slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raaafie
[...]

Ja daar ben ik het mee eens. Toeslagen mogen zeker onder de loep genomen worden of compleet afschaffen. Gewoon basisinkomen voor iedereen, van het gezeur af. Ik betaal verder met plezier belasting als die centen maar goed besteed worden. Ok, nu ben ik zelf offtopic bezig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:03
[...]

Da's niet waar hoor. Dat gaat allemaal naar jeugdzorg want Jayden, Shanaja, Djalano en Mercedes ontsporen een voor een en niemand weet waarom.

Anyway. Iets met crypto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

JDx schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:41:
[...]

Denk dat we die site allemaal wel eens doorgespit hebben, maar het blijft onduidelijk.

Het is dat minen niet zo best meer loopt, maar toen ik steeds meer kaarten had wilde ik het best bedrijfsmatig opzetten, dus echt alles naast elkaar zetten, betaalde stroom, aangekochte kaarten op de zaak zetten, noem maar op.

Het is net zo wazig als online gokken, zet je er 100 op dan ben je dat kwijt, win je 100 is het opeens winst.

Handelen, beleggen, het loopt allemaal een beetje door elkaar, maar als je winst hebt is het betalen en als je 10.000 euro in Bitcoin steekt en alles stort in heb je pech.
Het is juist heel eenvoudig en duidelijk. Wat vreemd genoeg iets is waar heel veel mensen niet mee kunnen omgaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pelox
Ray_ schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:19:
[...]

Da's niet waar hoor. Dat gaat allemaal naar jeugdzorg want Jayden, Shanaja, Djalano en Mercedes ontsporen een voor een en niemand weet waarom.

Anyway. Iets met crypto.
Wat hebben mijn kinderen, vriendin en auto hiermee te maken? :S

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Ray_ schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:19:
[...]

Anyway. Iets met crypto.
hahahahahaha idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Pelox schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:15:
[...]

Eens en dat zeg ik als papa van 2 met een goede spaarrekening
FTFY O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Biohazzard21 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:16:
[...]

Kinderen en toeslagen punt ben ik met je, rest slaat nergens op.
hoezo slaat de rest nergens op. Ik denk dat als ik ga tellen dat er misschien nog meer zuur geld naar dat soort bloedzuigers gaat.
Betalen aan zorg, infra en weet ik het allemaal vind ik helemaal prima. Maar het systeem in NL is op veel vlakken veel te makkelijk. En daar betalen jij en ik dik voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Mijn crypto pf is meer, dus dat valt wel mee.. spaargeld heb je niks aan, beter investeren in het omlaag brengen van je lasten en de rest in btc.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
anti elppa schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:22:
[...]

hoezo slaat de rest nergens op. Ik denk dat als ik ga tellen dat er misschien nog meer zuur geld naar dat soort bloedzuigers gaat.
Betalen aan zorg, infra en weet ik het allemaal vind ik helemaal prima. Maar het systeem in NL is op veel vlakken veel te makkelijk. En daar betalen jij en ik dik voor.
Ik zou zeggen, ga eens tellen, kijk eens waar ons belastinggeld echt naartoe gaat. En het zal je nog verbazen waar je belastinggeld daadwerkelijk naartoe gaat :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biohazzard21
anti elppa schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:22:
[...]

Op zich een interessante discussie die ik wel wil voeren, maar laten we het maar OT houden :)
Dat ons systeem op bepaalde vlakken niet werkt ben ik overigens roerend met je eens.

[ Voor 7% gewijzigd door Biohazzard21 op 21-12-2021 11:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Welke twee Tweakers staan er in het FD vandaag? Twee studenten van 25 en 26 vertellen over hun beleggingsavonturen (zowel crypto als equities) van het afgelopen jaar en over meme-stocks als GameStop. Op de echter pagina worden termen als 'bagholder' en 'paper hands' uitgelegd _O-

[ Voor 4% gewijzigd door Jedi_Pimp op 21-12-2021 11:25 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Waah schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:23:
[...]

Ik zou zeggen, ga eens tellen, kijk eens waar ons belastinggeld echt naartoe gaat. En het zal je nog verbazen waar je belastinggeld daadwerkelijk naartoe gaat :+
oh dat weet ik aardig hoor. Maar ga die opsomming hier niet maken. Het is al gruwelijk offtopic.
Het hele ambtenaren apparaat kost ook veel te veel. Mogen ze ook wel eens halveren. Kunnen die mensen op andere plekken iets nuttigs gaan doen. Scheelt ook weer in de krapte op de arbeidmarkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:25:
Welke twee Tweakers staan er in het FD vandaag? Twee studenten van 25 en 26 vertellen over hun beleggingsavonturen (zowel crypto als equities) van het afgelopen jaar en over meme-stocks als GameStop. Op de echter pagina worden termen als 'bagholder' en 'paper hands' uitgelegd _O-
Jaapio en Taro soms? :7

Je moet toch wat als je dit topic ontgroeid bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
anti elppa schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:26:
[...]

oh dat weet ik aardig hoor. Maar ga die opsomming hier niet maken. Het is al gruwelijk offtopic.
Het hele ambtenaren apparaat kost ook veel te veel. Mogen ze ook wel eens halveren. Kunnen die mensen op andere plekken iets nuttigs gaan doen. Scheelt ook weer in de krapte op de arbeidmarkt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-OAls-eKi4ric4qmclyTww-3N10=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S8dsEV1l2dziMY2p42wadiDJ.png?f=fotoalbum_large

Er gaat in ieder geval te weinig naar crypto.. dat is duidelijk.

ps. wen 50k? }:O

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Zie mijn post van gisteren. Vandaag of morgen.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:25:
Over paperhands gesproken; kwam gister deze vermakelijke copy pasta tegen in een Discord:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_doiAu4lX_Ku5SrW2hdTXbyECpo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1RPm2Mr62lQ82xi5UdewLvSO.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Joosie200 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:27:
[...]

Jaapio en Taro soms? :7

Je moet toch wat als je dit topic ontgroeid bent.
Lijkt mij meer als een stap terug dan een stap omhoog. Dit soort dingen doe je als je OF volledig binnen bent en je graag in de spotlight wil staan (en dan ga je niet voor het FD, maar ga je op tv) OF als je mislukt bent en zo probeert je verliezen goed te praten.

Beetje als zo'n spreker die jouw gaat uitleggen hoe je rijk wordt. Die zijn vreemd genoeg vaak zelf niet rijk... of enkel rijk via die praatjes.

Daarover gesproken: Laatst een youtube video gezien van een half-japans-half-turkse gast die vertelde dat die in een veredelde hoerentent werkzaam was (vrouwen die mannen zoeken). Hele verhalen over hoe ze wel 10 of 20K verdiende op een avond. Dat het dik verdiende. Dat je voor soliciteren zelfs geld toe kreeg. Was nu "freelance" gegaan en deed het al 10 jaar.

Maar ging nu een Twitch-stream beginnen :+ Nou wel duidelijk dat al dat grote geld niet naar hemzelf ging :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pelox
Nu weet ik het zeker.. Er is een 1 op 1 connectie met BTC en de zon.. 4 weken regen, 4 weken daling.. 1 dag zon en wat zien we.. stijging.. Of te wel. Het is niet wen moon, maar wen sun. Ook nog eens goed voor de zonnepanelen, dus win win.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d-TRsIKwXiq22iBfGf-1E7GnJbk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VXj721fKz8mudssmswhRzQjM.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/85q6cPBVxzZVJYAChLhsa2iLweY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FzW2Xs10WrEsnw0DQUbQaloN.png?f=user_large

[ Voor 26% gewijzigd door Pelox op 21-12-2021 11:41 ]

Zero.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-10 21:40
https://nos.nl/artikel/24...ng-erdogan-over-spaargeld

Lol, ze gaan dus extra spaargeld geven aan degenen met spaargeld? 8)7

Inflatie 101... en desondanks veert de koers weer op? Snappen mensen dit niet? :?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Pelox schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:36:
Nu weet ik het zeker.. Er is een 1 op 1 connectie met BTC en de zon.. 4 weken regen, 4 weken daling.. 1 dag zon en wat zien we.. stijging.. Of te wel. Het is niet wen moon, maar wen sun.

[Afbeelding]
Oh dat is pas met oud en nieuw, dan kan je mensen de beste wensen wen sun :P

UberLurker Departement #GG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Richh schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:37:
https://nos.nl/artikel/24...ng-erdogan-over-spaargeld

Lol, ze gaan dus extra spaargeld geven aan degenen met spaargeld? 8)7

Inflatie 101... en desondanks veert de koers weer op? Snappen mensen dit niet? :?
Ja die mensen snappen het prima. Die wachten tot Erdogan het extra spaargeld over maakt, en die kopen er meteen dollars en euro's voor.

Erdogan is de enige die het niet snapt volgens mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-10 21:40
Waah schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:40:
[...]

Ja die mensen snappen het prima. Die wachten tot Erdogan het extra spaargeld over maakt, en die kopen er meteen dollars en euro's voor.

Erdogan is de enige die het niet snapt volgens mij :+
:+ Ben wel benieuwd hoeveel extra spaargeld men dan krijgt.

Wel jammer, want BTC stond tegenover TRY op een ATH, maar de laatste dagen zakt het weer :+

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2021 @ 23:08:
[...]

Helaas niet voor mij...

Morgen dus gewoon weer fijn aan het werk in een functie waar ik niet in geloof, bij een bedrijf waar ik niet in geloof, voor valuta waar ik niet in geloof in een land waarvan ik het bestuur niet meer geloof.

Lekker weer een normaal en gezond dagje in de matrix dus.

Hopen dat de Russen snel binnenvallen.
Ik sprak er net nog eentje en ik heb gevraagd naar hun plannen. Die willen ons er helemaal niet bij hebben. Teveel weak hands zei hij.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Richh schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:41:
[...]

:+ Ben wel benieuwd hoeveel extra spaargeld men dan krijgt.

Wel jammer, want BTC stond tegenover TRY op een ATH, maar de laatste dagen zakt het weer :+
Als ze maar genoeg geld bijdrukken komt die ATH zo weer, zelfs als BTC daalt :+

en dan maar hopen dat het volk erdogan zat is... al is het dan maar wachten wat er voor terug komt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:02

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Zie heel veel "meningen" over vermogensrendementheffing. Het is heel simpel: houd je je aan de wet of niet, dat is geen mening maar een simpele keus.

Als je je niet aan de wet houdt mag je daar allerlei verklaringen voor fantaseren maar het blijft een illegale praktijk. Wat je er ook van "vindt".

Sim-pel

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:17
Twee Dee schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:58:
Zie heel veel "meningen" over vermogensrendementheffing. Het is heel simpel: houd je je aan de wet of niet, dat is geen mening maar een simpele keus.

Als je je niet aan de wet houdt mag je daar allerlei verklaringen voor fantaseren maar het blijft een illegale praktijk. Wat je er ook van "vindt".

Sim-pel
Ik zie dat je dezelfde logica als je signature hanteert. Dat is geen mening maar een keuze. Si-mpel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Twee Dee schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:58:

Sim-pel
Volgens mij beweert hier ook niemand dat het legaal is om belasting te ontduiken, er wordt vooral gepraat over wat op welke manier belast wordt en of je het er mee eens bent.

Een mening over iets hebben is niet gelijk aan het ontkennen van een feit.

Sim-pel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:02

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Bij nader inzien komt mijn Sim-pel afsluiting beetje arrogant over. "Jongens stop maar met forum-dingen-doen want ik heb gesproken!". Zo is dat niet bedoeld natuurlijk - dat van mij is ook maar een van de vele valide meningen. Zo, dat moest er nog even uit vond ik.

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Pelox schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:36:
Nu weet ik het zeker.. Er is een 1 op 1 connectie met BTC en de zon.. 4 weken regen, 4 weken daling.. 1 dag zon en wat zien we.. stijging.. Of te wel. Het is niet wen moon, maar wen sun. Ook nog eens goed voor de zonnepanelen, dus win win.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tssk, ik zag gisterenavond anders een hele mooie volle maan. Dus neen: wenn moon blijft de classic. Wenn Sun is alleen handig voor overschot op mijn pv installatie zodat mijn miner het overschot op snoept.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lYPHmYo_Jgch7odCPQbCMIayAAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aGV2jtpJHeOGNpR9DnOX1Wqb.jpg?f=fotoalbum_large

Wordt lekker aan gewerkt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Glenn Hoddle schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:20:
[...]

Het is juist heel eenvoudig en duidelijk. Wat vreemd genoeg iets is waar heel veel mensen niet mee kunnen omgaan.
Het is meer niet mee om willen gaan, beetje zoals de (sommige) coronamaatregelen die gaan totaal tegen mijn logica en denken in, zo heb ik dat ook met de belasting, een gevoel van eerlijkheid die ontbreekt.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
JDx schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:29:
[...]

Het is meer niet mee om willen gaan, beetje zoals de (sommige) coronamaatregelen die gaan totaal tegen mijn logica en denken in, zo heb ik dat ook met de belasting, een gevoel van eerlijkheid die ontbreekt.
Dat het tegen je logica en denken ingaat, is natuurlijk geen bijster sterk argument om iets wel/niet te doen.

Geloof me; als je gaat wachten tot alles volgens jou "eerlijk" verloopt, dan kun je lang wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Darrell schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:20:
[Afbeelding]

Wordt lekker aan gewerkt iig. Bitcoin soon.
Als ze nou een beetje aan marketing gaan werken zou ook leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

jvel92 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:35:
[...]

Dat het tegen je logica en denken ingaat, is natuurlijk geen bijster sterk argument om iets wel/niet te doen.

Geloof me; als je gaat wachten tot alles volgens jou "eerlijk" verloopt, dan kun je lang wachten.
Ik wacht nergens op, ik doe er gewoon aan mee, maar probeer wel zo veel mogelijk gebruik te maken van de mazen in de wet, mensen vinden minen ook niet eerlijk, nou zo lang het kan doe ik het wel.

Dingen als collega's die minder gingen werken om een belastingschijf te ontwijken irriteerde me wel, net zoals dat toen ik ooit eens in de WW zat een dagje klussen van je WW af ging, later veranderd in 30% ofzo, maar dat spoort mensen zonder werk ook niet echt aan om af en toe eens wat aan te pakken.

Als ik 100.000 euro BTC had zou ik er voor 1 januari denk ik wel een dikke auto van kopen, in ieder geval niet vlak na 1 januari zeg maar :9

Anyway, BTC mag weer omlaag, dat vind ik nu eerlijk! >:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Zoals ik heb aangegeven wil ik de komende dagen gebruiken om me te focussen op daytraden. Gisterochtend heb ik de volgende levels ingetekend op basis van recente prijsactie (steun- & weerstandniveaus). Leuk om te zien dat die levels daadwerkelijk gerespecteerd zijn, i.e. de onderste rode pijl geeft een niveau aan dat succesvol is teruggetest als support (R/S flip) en de bovenste rode pijl geeft een niveau aan dat succesvol als weerstand heeft gediend. Zo eens kijken wat er op dit moment van te maken valt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OcH-GXwclCcdBOJNGaoA9Zw-W7o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tioAHdSROwRFzKBx2HJXMBrR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
JDx schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:47:
[...]

Ik wacht nergens op, ik doe er gewoon aan mee, maar probeer wel zo veel mogelijk gebruik te maken van de mazen in de wet, mensen vinden minen ook niet eerlijk, nou zo lang het kan doe ik het wel.

Dingen als collega's die minder gingen werken om een belastingschijf te ontwijken irriteerde me wel, net zoals dat toen ik ooit eens in de WW zat een dagje klussen van je WW af ging, later veranderd in 30% ofzo, maar dat spoort mensen zonder werk ook niet echt aan om af en toe eens wat aan te pakken.

Als ik 100.000 euro BTC had zou ik er voor 1 januari denk ik wel een dikke auto van kopen, in ieder geval niet vlak na 1 januari zeg maar :9

voor aangifte die je over 4 maanden moet doen gaat het om 2021.....pijldatum 1 jan 2021. Dus die dikke auto had je dan al moeten hebben. Maar zoals deze ochtend al eens als voorbeeld gegeven is, is de vermogens belasting verwaarloosbaar. Ben je met 2, dan hoef je zelfs niet eens te dokken met 100k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

anti elppa schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:52:
[...]

voor aangifte die je over 4 maanden moet doen gaat het om 2021.....pijldatum 1 jan 2021. Dus die dikke auto had je dan al moeten hebben. Maar zoals deze ochtend al eens als voorbeeld gegeven is, is de vermogens belasting verwaarloosbaar. Ben je met 2, dan hoef je zelfs niet eens te dokken met 100k
Nou laten we hopen dat iedereen uit dit topic daar mee te maken gaat krijgen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
JDx schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:54:
[...]

Nou laten we hopen dat iedereen uit dit topic daar mee te maken gaat krijgen _/-\o_
nou denk vooral dat het pijldatum 1 jan 2023 gaat woorden dat er hier een hoop moeten dokken. Die doe je dus pas voorjaar 2024.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvel92
[...]

Dat iemand minder gaat werken, om daardoor in een lager tarief te vallen vind ik prima te verdedigen. Zeker als dit in je eigen financiële plaatje past.

Dat laatste van de dikke auto ontgaat mij elke logica. De hoeveelheid belasting die je betaald over 100k valt in het niet met wat een auto kost. Tenzij je al van plan was om een auto aan te schaffen, dan is het inderdaad beter om het voor de peildatum te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:29

MicroWhale

The problem is choice

Darrell schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:20:
[Afbeelding]

Wordt lekker aan gewerkt iig. Bitcoin soon.
Bitcoin? Het logo is van Wrapped Bitcoin, wat weer betekent dat je je Bitcoin ergens in moet verpakken om de bridge te kunnen gebruiken... not my cup of tea, want extra kwetsbaarheidslaag.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:29

MicroWhale

The problem is choice

jvel92 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:58:
[...]

Dat iemand minder gaat werken, om daardoor in een lager tarief te vallen vind ik prima te verdedigen. Zeker als dit in je eigen financiële plaatje past.

Dat laatste van de dikke auto ontgaat mij elke logica. De hoeveelheid belasting die je betaald over 100k valt in het niet met wat een auto kost. Tenzij je al van plan was om een auto aan te schaffen, dan is het inderdaad beter om het voor de peildatum te doen.
Inderdaad. Kies je investeringen met verstand:

Belasting over 100k => 1.2k (+ opbrengst van 100k wegzetten tegen 5% => 5k, dus winst = 3.8k)
Afschrijving (direct) na koop van auto van 100k => 30k

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

MicroWhale schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:07:
[...]

Bitcoin? Het logo is van Wrapped Bitcoin, wat weer betekent dat je je Bitcoin ergens in moet verpakken om de bridge te kunnen gebruiken... not my cup of tea, want extra kwetsbaarheidslaag.
Ok my bad. Thanks.

Heb het weggehaald om verwarring te voorkomen.

[ Voor 6% gewijzigd door Darrell op 21-12-2021 13:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-08-2024
[...]

ok mensen die minder gaan werken om een belastingschijf te ontwijken snappen gewoon echt niet hoe belasting werkt, het is neit zo dat je dan alles wat je in de andere schijven verdient opeens hoger belast krijgt ofzo :p Alleen als je op dat moment genoeg verdient om rond te komen en een dag minder kunt werken wel fijn vind is dat een valide reden, maar minder gaan werken omdat je dan over die paar euro in de hogere schijf meer belasting moet betalen is jezelf in de voet schieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter152
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 31-10-2024
49k!! Mooooon, lambo, belasting betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:11

knakworst

Get more sats!

En 49 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelsjroep
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-01-2022
anti elppa schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:52:
[...]

Sowieso zwaar overdreven hoe er over VRH wordt gedaan. Ja je betaald wat belasting maar die 1% is vrij marginaal. Liever dit dan dat je 15-20% over de waarde toename moet afdragen zoals in vele andere landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Contradictio in terminis. Mensen met Lambo's betalen geen belasting.

[ Voor 11% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 21-12-2021 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesperber
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:04

jesperber

(y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s3VgWf7azgdJT1iXPWQZBBAidyc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Puni2ssQzWtwrlDAaYY98Q8c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
malarkan schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:20:
[...]

ok mensen die minder gaan werken om een belastingschijf te ontwijken snappen gewoon echt niet hoe belasting werkt, het is neit zo dat je dan alles wat je in de andere schijven verdient opeens hoger belast krijgt ofzo :p Alleen als je op dat moment genoeg verdient om rond te komen en een dag minder kunt werken wel fijn vind is dat een valide reden, maar minder gaan werken omdat je dan over die paar euro in de hogere schijf meer belasting moet betalen is jezelf in de voet schieten.
Alles om de roverheid een flinke hak te zetten, vriend. Als ik in een lagere schijf kom, zij minder $ pakken en ik meer tijd heb om Schultenbräu's te klappen: alleen maar winnaars.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-08-2024
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:24:
[...]

Alles om de roverheid een flinke hak te zetten, vriend. Als ik in een lagere schijf kom, zij minder $ pakken en ik meer tijd heb om Schultenbräu's te klappen: alleen maar winnaars.
Haha ja precies, maar dan pak jij ook minder euro's omdat je dan nog steeds meer zou overhouden doordat je meer verdient en dus nog meer schultenbrau's zou kunnen klappen :P

as I said: ik snap wel dat je de tijd pakt als je het financieel aan kunt om juist die schultenbrau's naar binnen te laten glijden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Biohazzard21
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:24:
[...]

Deze quote had zo in SBS6 probleemwijken kunnen zitten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Nu door naar de 50k!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

krijgen we dan toch nog een kerstcadeau?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raaafie
BTC komt zo eerst de neerwaartse resistance tegen van het kanaal waar we sinds ATH in zitten, ben benieuwd of het lukt er doorheen te breken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Raaafie schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:33:
BTC komt zo eerst de neerwaartse resistance tegen van het kanaal waar we sinds ATH in zitten, ben benieuwd of het lukt er doorheen te breken.
die heb ik rond de 49.8 zitten. Ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

de vorige dagen na de "dips" mij altijd voorgenomen om te verkopen als het terug eens mooi stijgt zoals nu. helaas durf ik nu dus niet te verkopen omwille van fomo..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:40:
de vorige dagen na de "dips" mij altijd voorgenomen om te verkopen als het terug eens mooi stijgt zoals nu. helaas durf ik nu dus niet te verkopen omwille van fomo..
Dit is de vicieuze cirkel die je hodler maakt, ga zo door d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red87
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:46
Hoe is het afgelopen met die persoon die met 6 mln short was gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biohazzard21
verkoop dan!!11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter152
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 31-10-2024
Je hebt verkocht zo te zien. Bitcoin staat weer in de 48k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:44:
[...]

Dit is de vicieuze cirkel die je hodlerrekt maakt, ga zo door d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Die twee kunnen heel goed samengaan. Bagholder ben je dan. Ook een prima titel om te dragen en je gaat er geen extra belasting over moeten betalen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

De komende 12 weken ga ik een deel cashen ivm de aankoop van een kavel. Heb bedacht dat ik "DCA-out ga" in 5 of 6 etappes.

Laat gisteren nou net cashout-moment #1 zijn geweest :/ Over 2 weken maar een vrijdag pakken :+

[ Voor 8% gewijzigd door Mooody op 21-12-2021 13:58 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Pagina: 1 ... 199 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!