[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 198 ... 251 Laatste
Acties:
  • 936.138 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
JDx schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:28:
Ik kwam hier voor een moon geroep.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Voorspelling: morgen of overmorgen deat cat bounce naar 50,1337 en op kerstavond wordt rekteroni geserveerd: 41k.

Paar dagen later consolideren rond de 44k waarna we nog een finale van FUD der FUDs krijgen en we richting de 36k dippen waarna we in het vervolg van 1Q22 weer steady omhoog zullen gaan. Lengthened cycle confirmed, bears zullen in verbazing achterblijven. 75k voor de zomer, dan een mini bear market en 100k in oktober 2022.

Let op, dit is financieel advies.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:46

YES

Moderator General Chat
Jedi_Pimp schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:40:
Voorspelling: morgen of overmorgen deat cat bounce naar 50,1337 en op kerstavond wordt rekteroni geserveerd: 41k.

Paar dagen later consolideren rond de 44k waarna we nog een finale van FUD der FUDs krijgen en we richting de 36k dippen waarna we in het vervolg van 1Q22 weer steady omhoog zullen gaan. Lengthened cycle confirmed, bears zullen in verbazing achterblijven. 75k voor de zomer, dan een mini bear market en 100k in oktober 2022.

Ff zien, sell ordertje op 49.950 dus, daarna op 41.1 weer inkopen, op 44.5k ongeveer de boel weer wegmikken en daarna op 37.1 weer kopen.

Staat genoteerd en bedankt voor je financiële advies!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:22
* Ray_ zet in agenda: "voor vertrek zomervakantie btc verkopen en kratje HJ naar@Jedi_Pimp sturen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Zit er al iemand klaar met de 47 babe achter CTRL+V?

*teleurstelling

[ Voor 15% gewijzigd door JDx op 20-12-2021 21:51 ]

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
** Doe maar niet **

[ Voor 95% gewijzigd door Taro op 20-12-2021 21:57 ]

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter

Spreekt hier @Jedi_Pimp of de medicijnen van de operatie? :)

Maar klinkt plausibel.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deman23
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:39
Zou mooi zijn als we boven de daily MA200 kunnen sluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaes
  • Laatst online: 14:50

Chaes

#HODL

Gelijk een x100 leveraged long op BTC geopend.
Stuur wel een tikkie als ik 'morgen of overmorgen' knaken verloren heb d:)b :+

Maar verder wel plausibel inderdaad.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaes op 20-12-2021 22:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 18:17
YES schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:44:
[...]

Ff zien, sell ordertje op 49.950 dus, daarna op 41.1 weer inkopen, op 44.5k ongeveer de boel weer wegmikken en daarna op 37.1 weer kopen.

Staat genoteerd en bedankt voor je financiële advies!
Het is eigenlijk best jammer dat je geen setje orders achter elkaar kan plaatsen op Binance (zonder api calls. botjes etc). Als je dit gewoon zo voor programmeert kun je nu vast naar je eiland afreizen, dronken worden en in oktober een keer kijken of je wat van je nieuwe btc stack naar fiat moet omzetten om nog een jaartje drank en ander plezier in te kopen :9~ . Nu moet je zowaar een keer of 4 in een jaar achter je pc gaan zitten. :)

Nee zonder gekheid. Ik denk dat je zeker met het 2021 stuk wel eens in de buurt kan zitten. Ik denk echt dat we nog een keertje naar boven de 50k gaan stuiteren. De koers lijkt echt zo'n soort waterbed waar je hoe je ook omlaag blijft drukken het komt ergens een keer omhoog. Maar als ik al zie met wat voor geweld het raken van 47.5 of andere levels terug omlaag geramd wordt geloof ik nooit dat we 50k breken en er dan vervolgens ook 1 januari op gaan wakker worden. Ik zit persoonlijk ook in het kamp dat de de mooie " V shape recovery " zoals ze dat geloof ik noemen me niet de beste manier lijkt om hier uit te komen als we over eeen jaar daadwerkelijk hoger willen staan dan nu..

Edit: de hoeveelheid liquidated shorts die er net alweer op aggr.trade langskwamen als we van 45.6 naar 47.2 gaan is overigens echt bizar. Met hoeveel leverage trade je dan / hoe krap staat je positie wel niet zeg. :?

[ Voor 7% gewijzigd door twit op 20-12-2021 22:06 ]

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 01:25
Fomo… Eth erg sterk!!

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
twit schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:04:
[...]

Het is eigenlijk best jammer dat je geen setje orders achter elkaar kan plaatsen op Binance (zonder api calls. botjes etc). Als je dit gewoon zo voor programmeert kun je nu vast naar je eiland afreizen, dronken worden en in oktober een keer kijken of je wat van je nieuwe btc stack naar fiat moet omzetten om nog een jaartje drank en ander plezier in te kopen :9~ . Nu moet je zowaar een keer of 4 in een jaar achter je pc gaan zitten. :)

Nee zonder gekheid. Ik denk dat je zeker met het 2021 stuk wel eens in de buurt kan zitten. Ik denk echt dat we nog een keertje naar boven de 50k gaan stuiteren. De koers lijkt echt zo'n soort waterbed waar je hoe je ook omlaag blijft drukken het komt ergens een keer omhoog. Maar als ik al zie met wat voor geweld het raken van 47.5 of andere levels terug omlaag geramd wordt geloof ik nooit dat we 50k breken en er dan vervolgens ook 1 januari op gaan wakker worden. Ik zit persoonlijk ook in het kamp dat de de mooie " V shape recovery " zoals ze dat geloof ik noemen me niet de beste manier lijkt om hier uit te komen als we over eeen jaar daadwerkelijk hoger willen staan dan nu..

Edit: de hoeveelheid liquidated shorts die er net alweer op aggr.trade langskwamen als we van 45.6 naar 47.2 gaan is overigens echt bizar. Met hoeveel leverage trade je dan / hoe krap staat je positie wel niet zeg. :?
Haha, zou mooi zijn hè.

Eerlijk gezegd kan ik de redenering van @Jedi_Pimp ook echt wel een eind volgen en ik heb de afgelopen weken ook een paar goede BTC trades gemaakt die me lekker wat sats opgeleverd hebben.

Kan het niet zo zijn dat wanneer die 50k wel een keer hard doorbroken wordt het momentum in één keer omkeert? Ik heb geen ervaring met eerdere cycles dus ik weet ook niet of zoiets vaker gebeurd is, maar het lijkt me wel cool als dat een keer zou gebeuren :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter152
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 31-10-2024
Zo bitcoin heeft er zin in afgelopen half uur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Peter152 schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:09:
Zo bitcoin heeft er zin in afgelopen half uur
Straks is het weer afgelopen vrees ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13:40
When in duibt, zoom uit!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/39liMvENps5o7cvnh1oMfKtV6fk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WDy1khQvh5iqSF81zX57s7wM.jpg?f=fotoalbum_large

Als de afgelopen resistance doorbroken wordt en als support gaat dienen is het altseason tijd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Tartarus schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:10:
[...]

Yep, same shit als de afgelopen twee weken zo'n beetje.

Ik denk dat we echt een katalysator nodig hebben willen we hier uit breken: Tesla accepteert weer BTC, geruchten van een spot BTC ETF etc.

Anders is het gewoon rustig kabbelen met wat golfjes die iig goed zijn voor wat swing trades.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 18:17
Tartarus schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:10:
[...]

Zodra we boven de 47.3 uitkwamen kwamen de 2.5 MEUR , 1.5MEUR sell orders weer van alle kanten binnen gevallen (met die mooie doffe "bom" geluidjes op aggr trade ) en bocht de boel weer terug in zijn hok . Voor nu. En ja dit is de 1s chart en ja ik maak er nog een reply over ook. Waar gaat het eigenlijk over. Ik houd er over op, morgen gewoon weer kijken waar we op wakker worden met zijn allen!

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Wickje boven de 1D MA7:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kcIhlmTtbmFrXPpYf0KC0LvCPGk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dwpzesgs6ppyCM8UiwvxgulY.jpg?f=fotoalbum_large

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-10 21:40
elektriekert schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:17:
When in duibt, zoom uit!
[Afbeelding]

Als de afgelopen resistance doorbroken wordt en als support gaat dienen is het altseason tijd :+
Als we iets nu niet kunnen gebruiken... -O-

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-10 23:38
Richh schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:22:
[...]

_O-
-------------------------------------------

Dit soort moment wil ik vanaf heden de "Pingo-markt situatie" gaan noemen.
Who's with me?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
Richh schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:22:
[...]

Alles op 1 Januari weer naar de tering :+

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt gewoon een fake-out naar 500k.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elektriekert
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:58:
Hij is weer terug hoor,
Lambo’s voor iedereen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:58:
Denk eerder een dead-cat bounce naar 100 trillion USD. Daarna wel dipje naar 6 cent dus daar liggen wel short kansen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:51
YES schreef op maandag 20 december 2021 @ 23:03:
[...]

Denk eerder een dead-cat bounce naar 100 trillion USD. Daarna wel dipje naar 6 cent dus daar liggen wel short kansen.
Dit gaat te ver, dit draagt echt totaal niets bij.
Net zoals mijn berichten hier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blaim

Blaim

Cashback kroket

YES schreef op maandag 20 december 2021 @ 23:03:
[...]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Toch maar een oudjaarslot kopen met eindcijfefs 69.
Geen idee meer waarom. ;)

Acties:
  • +20 Henk 'm!

Verwijderd

elektriekert schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:58:
[...]

Hij is weer terug hoor,
Lambo’s voor iedereen!
Helaas niet voor mij...

Morgen dus gewoon weer fijn aan het werk in een functie waar ik niet in geloof, bij een bedrijf waar ik niet in geloof, voor valuta waar ik niet in geloof in een land waarvan ik het bestuur niet meer geloof.

Lekker weer een normaal en gezond dagje in de matrix dus.

Hopen dat de Russen snel binnenvallen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2021 @ 23:08:
[...]

Helaas niet voor mij...

Morgen dus gewoon weer fijn aan het werk in een functie waar ik niet in geloof, bij een bedrijf waar ik niet in geloof, voor valuta waar ik niet in geloof in een land waarvan ik het bestuur niet meer geloof.

Wat is er nu ineens mis met onze werkgever?

Zie je morgen weer in de keuken bij de Mac!

Oant moarn!

UberLurker Departement #GG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
[...]

En dan een vakantiehuis in de Oekraïne? :+

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Urbanus
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-10 17:25
Ronald.42 schreef op maandag 20 december 2021 @ 23:20:
[...]

En dan een vakantiehuis in de Oekraïne? :+
In Siberie natuurlijk. En in plaats van een Lambo, een Lada.
Je bent namelijk een vijand van de staat. Je had een heel klein beetje Bitcoin...... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaptorXS
Afbeeldingslocatie: https://image.gscdn.nl/image/afb6556142_FHDhHtGWQAUqneN.jpeg?w=600&s=a2ba3ceff51c5eb732b240e16c82995f
:z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Urbanus schreef op maandag 20 december 2021 @ 23:23:
[...]

In Siberie natuurlijk. En in plaats van een Lambo, een Lada.
Je bent namelijk een vijand van de staat. Je had een heel klein beetje Bitcoin...... :+
Gezellig in de zwarte dolfijn..(Black Dolphin) kun je zo nu en dan nog even Borat uit Kazachstan op bezoek krijgen _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Masstje schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:11:
[...]

Ik hoop maar dat je dit helemaal niet serieus meent.
Minimum evenveel respect voor iemand die in afgelopen jaar van 100 naar 40K getrade heeft dan iemand die 100€ naar +50K gehold heeft in afgelopen jaren.

Cryptoadvies van die eerste persoon, waar hier toch enkelen van rondlopen, zou ik toch met eigen kritische blik van nabij onderzoeken en heeel misschien volgen.
Helemaal serieus was het niet, het hangt er inderdaad vanaf met hoeveel iemand begonnen is, etc. Maar als iemand meer binnenhaalt zonder traden dan iemand die veel trade, is die eerste nog steeds de beste trader natuurlijk.
Daarnaast heb ik hier nog best wel eens goed advies gezien van mensen die daarna zelf te vroeg verkochten en zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Dacuuu schreef op maandag 20 december 2021 @ 06:35:
[...]

Ik heb het nu van 3 verschillende mensen gehoord dat hun rabo-cdc overboeking binnen 10 minuten er op stond. En die berichten waren allemaal van afgelopen week.
Ja, daar heb je dus verder niks aan als je niet weet hoe laat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

[...]

Helaas niet voor mij...

Misschien moet je voor de rijksoverheid gaan werken. Dan werk je direct voor het bestuur waar je niet meer in gelooft - scheelt in elk geval weer een laagje ongeluk.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Blaim

Blaim

Cashback kroket

[...]

Helaas niet voor mij...

Nazdrovje, kameraad. Goed dat je weer terug bent.

Ik zit al even op deze meme en heb zonder context geen goede reden om deze te delen dan behalve je weer welkom te heten. Fijne avond allemaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZzEhGmEjbOBz3sjQo2ckyjk38uE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SwEgDtKaPZzhGFe1MpNsdkE8.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

miikebtc schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:14:
Zojuist een post gezien op Instagram van het account eenpassiefinkomen, die eerder vanavond met een aantal financiële 'influencers' een bijeenkomst met AFM hadden. In een van zijn stories benoemt hij dat besproken werd dat crypto-regulering vanaf 2024 zal beginnen, wat dit verder concreet ook mag inhouden. Er schijnt morgen een rapport gepubliceerd te worden waarin dit verder wordt uitgelegd.
Waarom zouden influencers een bijeenkomst met de AFM hebben?

Maar vanaf 2024/25 komt er EU-regelgeving aan, dus er komt wel nieuwe regulering aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:01
Glenn Hoddle schreef op maandag 20 december 2021 @ 23:36:
[...]

Waarom zouden influencers een bijeenkomst met de AFM hebben?

Maar vanaf 2024/25 komt er EU-regelgeving aan, dus er komt wel nieuwe regulering aan.
Ahaa volgens de planning 2024/25 dan hebben we nog mooi 7 jaar te gaan dus.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Pelox schreef op maandag 20 december 2021 @ 23:53:
[...]

Ahaa volgens de planning 2024/25 dan hebben we nog mooi 7 jaar te gaan dus.
Nou, nee, dat wordt echt 2024, en MICA lijkt directe EU-regelgeving te gaan worden die niet eerst nationaal omgezet moet worden - maar misschien dat er nog een paar maanden een soort overgangsrecht komt waarmee het 2025 wordt.

De vraag is hoe veel last je van deze veranderingen gaat hebben. Ik zag niks wereldschokkends, wel iets irritants, namelijk regulering voor stablecoins en ook en verbod op rente er op.
Maar goed, wie weet verandert er nog eea,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

[...]

Helaas niet voor mij...

Je zit toch al lang in crypto. Een 10k vorig jaar is een vrij eenvoudige 100k dit jaar, waarmee je een riante sabbatical kunt inlassen.

Had je die 10k vorig jaar niet ingelegd of heb je gekke dingen gedaan waardoor die die 10x niet kon pakken?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
De waakhonden worden wakker: crypto is een systeemrisico
20 dec 18:47 (FD)

Ook de Bank voor Internationale Betalingen (BIB), een denktank van centrale bankiers, maakt zich zorgen. Het hoofd innovatie Benoît Cœuré

Cœuré pleitte voor wereldwijde afspraken over cryptotoezicht, iets wat een deel van de cryptowereld zou verwelkomen. Maar die kant gaat het niet op. De Verenigde Staten, China, het Verenigd Koninkrijk en de Europese Unie werken allemaal aan eigen wetgeving. Allemaal kiezen ze voor een andere aanpak. Dan zullen cryptobedrijven net als nu kiezen voor het land met de soepelste regels. Volgend jaar hebben toezichthouders nog de kans dit te voorkomen, zei Cœuré.
Lees het volledige artikel: hxxps://fd.nl/financiele-markten/1424682/de-waakhonden-worden-wakker-crypto-is-een-systeemrisico

[ Voor 9% gewijzigd door RaptorXS op 21-12-2021 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavorius
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12-10 20:05
Kan het niet lezen, want paywall.
Cœuré is hoofd van de BIS. Iets met fiat belangen. Dus logisch, crypto is systeemrisico. ;)
Gaat het nog over stables en DeFi of heel wat anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-10 23:34
Xavorius schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 01:50:
[...]

Kan het niet lezen, want paywall.
Cœuré is hoofd van de BIS. Iets met fiat belangen. Dus logisch, crypto is systeemrisico. ;)
Gaat het nog over stables en DeFi of heel wat anders?
Het gaat voornamelijk over stablecoins en DeFi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deman23
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:39
De daily MA 7 en MA200 raken elkaar bijna en BTC lijkt daar boven uit te breken. Nou heb ik niet super veel verstand van TA maar lijkt Bullish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesperber
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:04

jesperber

(y)

Leuk wakker worden dit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:04
hij moet nog ff doorzetten anders donderen we gewoon weer naar beneden. Echt exact binnen het kanaal dit.....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/waEv8hF3mFasXpqg7H1_xNvIiag=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zovCuv2M2rrc6FKe1AE8uZ3W.png?f=fotoalbum_large

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-10 20:12
Er gloort weer hopium aan de horizon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
keanu_ schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 06:47:
Er gloort weer hopium aan de horizon!
nou nee, eerst door dat lijntje heen. Dit is nog steeds absoluut niet het moment om iets te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-10 20:12
anti elppa schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 06:49:
[...]

nou nee, eerst door dat lijntje heen. Dit is nog steeds absoluut niet het moment om iets te doen
Zat ook enig sarcastisch sentiment in mijn uitroep :p het kan altijd nog een wick zijn

[ Voor 5% gewijzigd door keanu_ op 21-12-2021 06:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

anti elppa schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 06:49:
[...]

Ik heb net wel een deel van mijn 45.9 instap terug gezet idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
keanu_ schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 06:50:
[...]

Zat ook enig sarcastisch sentiment in mijn uitroep :p het kan altijd nog een wick zijn
ah oke, nee een wick word het niet. Dit is gewoon rustig traden en btc die van weak hands naar strong hands vloeit. Ondertussen omdat het sideways is gaan sommige gure schijt muntjes aardig omhoog helaas.......tot btc onder of boven eruit knalt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trently
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-10 06:51
Voor een klein beetje hopium (in deze donkere tijden vind ik dat niet heel misplaatst), de MACD voor BTC op de 1D geeft voor het eerst sinds 1 oktober weer een koopsignaal af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Maakt niet uit hoe veel je over 2 weken (1 januari) in crypto hebt toch? Zo lang het totaal van je al je spaargeld niet over de 30k komt?

Op m'n bank staat niets, Revolut wel, die is ook wel gekoppeld aan je BSN volgens mij, maar de Rabobank is leeg haha. En heb een belegging en overwaarde, maar volgens mij telt dat ook niet direct mee.

Gelukkig ziet de belastingdienst minen in ieder geval niet als inkomen. Dit schijnt te zijn omdat de opbrengsten niet opwegen tegen de kosten. Moeilijk te meten ook, je hebt een PC nodig, videokaart, zonnepanelen tellen eigenlijk ook mee in de kosten.

Tenzij je bedrijfsmatig gaat minen, zoals een farm.

[ Voor 30% gewijzigd door JDx op 21-12-2021 07:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ray_
JDx schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 07:07:
Maakt niet uit hoe veel je over 2 weken (1 januari) in crypto hebt toch? Zo lang het totaal van je al je spaargeld niet over de 30k komt?

Op m'n bank staat niets, Revolut wel, die is ook wel gekoppeld aan je BSN volgens mij, maar de Rabobank is leeg haha. En heb een belegging en overwaarde, maar volgens mij telt dat ook niet direct mee.

Gelukkig ziet de belastingdienst minen in ieder geval niet als inkomen. Dit schijnt te zijn omdat de opbrengsten niet opwegen tegen de kosten. Moeilijk te meten ook, je hebt een PC nodig, videokaart, zonnepanelen tellen eigenlijk ook mee in de kosten.
Die grens is dit jaar bij 50.000 euro. Beleggingen tellen overigens ook mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
JDx schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 07:07:

nee maar zou wel het vinkje zetten dat je crypto hebt. Wellicht dat het minder vraagtekens oplevert als je ooit 5 miljoen hebt als btc echt naar mars gaat. Ik deed dat jaren terug iig al (toen de optie verscheen).

Voor de veel coiners zou ik juist weer afraden om het vinkje te zetten. Gewoon totaal kapitaal invullen en betalen. Zet je het vinkje dan komt er wellicht iemand met boormachine. Ik vertrouw die zwervers van de belasting dienst iig niet. Die verkopen wellicht die data gewoon door aan gure typetjes.
Disclaimer, ik vul het nu dus nog wel in, maar als BTC volgend jaar op 400k staat absoluut niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

anti elppa schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 07:13:
[...]

nee maar zou wel het vinkje zetten dat je crypto hebt. Wellicht dat het minder vraagtekens oplevert als je ooit 5 miljoen hebt als btc echt naar mars gaat. Ik deed dat jaren terug iig al (toen de optie verscheen).

Voor de veel coiners zou ik juist weer afraden om het vinkje te zetten. Gewoon totaal kapitaal invullen en betalen. Zet je het vinkje dan komt er wellicht iemand met boormachine. Ik vertrouw die zwervers van de belasting dienst iig niet. Die verkopen wellicht die data gewoon door aan gure typetjes.
Disclaimer, ik vul het nu dus nog wel in, maar als BTC volgend jaar op 400k staat absoluut niet meer
Wel apart dat je 15k moet aangeven, maar 5x 3090's niet (heb ik niet hoor), maar goed, als je voor 15k aan videokaarten hebt dan zal het inmiddels wel bedrijfsmatig zijn en dus inkomstenbelasting.

[ Voor 6% gewijzigd door JDx op 21-12-2021 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

anti elppa schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 06:46:
donderen we gewoon weer naar beneden
Het voelt wel zo.

Van mij mag het eigenlijk wel even helemaal instorten nu tegenover de (minebare) alts. Zou er sowieso niet heel veel in laten tijdens de feestdagen, dat wordt 1 groot weekend waar het alle kanten op schiet.

Benieuwd of het 3 of 4 januari weer exact op het punt staat van zeg maar aankomende donderdag/vrijdag.

[ Voor 48% gewijzigd door JDx op 21-12-2021 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:22
Met het nieuws dat omicron zo goed als dominant is in de US zal de boel wel weer inkakken vandaag...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anti elppa
virofi schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 07:31:
Met het nieuws dat omicron zo goed als dominant is in de US zal de boel wel weer inkakken vandaag...
juist niet, als mensen er minder ziek van woorden is dit juist de weg uit de hele corona shit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:22
anti elppa schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 07:33:
[...]

juist niet, als mensen er minder ziek van woorden is dit juist de weg uit de hele corona shit
Maar dat weten we nog niet. Dat geven de nieuwsberichten uit USA ook aan. Onzekerheid, waarschuwingen voor ongevaccineerden en dreigende overspoeling van ziekenhuizen. Vandaar mijn vermoeden dat de boel weer inklapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

anti elppa schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 07:33:
[...]

Zou mooi zijn, een virus die een gevaarlijker virus de kop in drukt.

Nature to the rescue!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
JDx schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 07:45:
[...]

Nature to the rescue!
ja zo is dat al vele malen gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

anti elppa schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 07:49:
[...]

ja zo is dat al vele malen gedaan.
Misschien al veel eerder als we het als whales niet allemaal kunstmatig omhoog hadden gehouden.

Was er veel ellende bespaard in de ondernemingswereld en BTC wel op 90k gekomen voor oud en nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Man bij die Lidl reclame geitenkaaaas, denk ik de hele geitenbende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Net op de radio, pas op voor "finfluencers" mensen die online aansporen tot het kopen van crypto, maar daar vaak zelf in zitten en geen financiële opleiding hebben (volgens mij is dat niet per se nodig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-08-2024
JDx schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 07:45:
[...]

Nature to the rescue!
Dat is normaal viraal mutatie gedrag, dus dat zou zeker een goed teken zijn, dan zou de mutatie de goede kant op gaan. Nog zeker niet voorbij, maar wel een stap in de goede richting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Aantal geldinfluencers groeit hard, maar ze geven niet allemaal eerlijk advies
https://www.nu.nl/economi...emaal-eerlijk-advies.html

Joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:54
[...]

Zet je dat vinkje ook aan als je zaken op bijvoorbeeld een kraken , bitvavo of andere exchange hebt staan ? Of valt dat onder beleggingen en vul je dat hetzelfde als een beleggersrekening in ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
CornermanNL schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:17:
[...]

Zet je dat vinkje ook aan als je zaken op bijvoorbeeld een kraken , bitvavo of andere exchange hebt staan ? Of valt dat onder beleggingen en vul je dat hetzelfde als een beleggersrekening in ?
ja dan zet ik hem ook aan. Valt zo ver ik weet onder vermogen en niet onder beleggingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
[...]

Jarenlang het vinkje zetten, en dan als die naar 400k staat hem weghalen? Zonder dat er geld bij komt?

Dat is natuurlijk vragen of de belastingdienst niet ff bij je komt controleren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
CornermanNL schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:17:
[...]

Als je onder beleggen schaart geld er lijkt me ook een ander belastingsregeling. Want dan zien ze het waarschijnlijk als handelen. Dus nee, gewoon crypto vinkje zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Waah schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:21:
[...]

Jarenlang het vinkje zetten, en dan als die naar 400k staat hem weghalen? Zonder dat er geld bij komt?

Dat is natuurlijk vragen of de belastingdienst niet ff bij je komt controleren :+
zolang het vermogen niet ineens verdwenen/ tevoorschijn komt is dat niet zo'n probleem verwacht ik. Maar idd het zou ze wel aan het denken kunnen zetten.
Blijf het lastig vinden. Hier zit iedereen panisch te doen als je 50k hebt, dan vliegen de boormachine meme's je om de oren, maar er hoeft maar 1 rotte ambtenaar tussen die vele 10duizenden te zitten die data verkoopt op het darkweb en je hangt.......dat is dan direct totaal crypto vermogen incl naam adres......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Waah schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:22:
[...]

Als je onder beleggen schaart geld er lijkt me ook een ander belastingsregeling. Want dan zien ze het waarschijnlijk als handelen. Dus nee, gewoon crypto vinkje zetten
Idd, crypto is gewoon zoals spaargeld op je bank, maar dan in een andere valuta en op een andere bank.

Dat die valuta's zo fluctueren maakt het officieel volgens mij nog geen beleggen of handelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:54
Net even op de belastingdienst gekeken, bij bezit in box 3 aangeven met waarde peildatum op 1 januari.
Voor minen is de uitleg net even wat uitgebreider en handelen komt ook in box 3 terecht. Activiteiten daarbuiten die inkomsten genereren (waarschijnlijk de beroemde influencers) komen in box 1.

https://www.belastingdien...omen/content/cryptovaluta

Overigens, als je in een crypto ETF zit bij je broker en het gewoon onderdeel is van je beleggingstotaal dan 'ziet' niemand je crypto belegging, dus in die zin als je buiten het hele crypto Wallet, exchange verhaal wil blijven kan dat ook een optie zijn.

Je mist alleen een berg verschillende munten naar alle waarschijnlijkheid. De meeste nu zijn toch BTC en ETH gerelateerd.

[ Voor 32% gewijzigd door CornermanNL op 21-12-2021 08:32 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:06

HollovVpo1nt

I like gadgets

JDx schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:09:
Aantal geldinfluencers groeit hard, maar ze geven niet allemaal eerlijk advies
https://www.nu.nl/economi...emaal-eerlijk-advies.html

Joh.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b1-_N2QlKsNcldHosQfunBYSxDU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MDeukepDHNjT5hCWEcVeTl1C.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vraag me af hoeveel volgers van haar ingestapt zijn bij 59k door haar. Zo regelrecht advies wat neer komt op 'nu kopen' heb ik nooit meegemaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door HollovVpo1nt op 21-12-2021 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

CornermanNL schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:28:
Net even op de belastingdienst gekeken, bij bezit in box 3 aangeven met waarde peildatum op 1 januari.
Voor minen is de uitleg net even wat uitgebreider en handelen komt ook in box 3 terecht. Activiteiten daarbuiten die inkomsten genereren (waarschijnlijk de beroemde influencers) komen in box 1.

https://www.belastingdien...omen/content/cryptovaluta

Overigens, als je in een crypto ETF zit bij je broker en het gewoon onderdeel is van je beleggingstotaal dan 'ziet' niemand je crypto belegging, dus in die zin als je buiten het hele crypto Wallet, exchange verhaal wil blijven kan dat ook een optie zijn.

Je mist alleen een berg verschillende munten naar alle waarschijnlijkheid. De meeste nu zijn toch BTC en ETH gerelateerd.
Denk dat we die site allemaal wel eens doorgespit hebben, maar het blijft onduidelijk.

Het is dat minen niet zo best meer loopt, maar toen ik steeds meer kaarten had wilde ik het best bedrijfsmatig opzetten, dus echt alles naast elkaar zetten, betaalde stroom, aangekochte kaarten op de zaak zetten, noem maar op.

Het is net zo wazig als online gokken, zet je er 100 op dan ben je dat kwijt, win je 100 is het opeens winst.

Handelen, beleggen, het loopt allemaal een beetje door elkaar, maar als je winst hebt is het betalen en als je 10.000 euro in Bitcoin steekt en alles stort in heb je pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14:28

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Hmm klinkt alsof je het over de fiscus hebt, oh wacht _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JW04
  • Laatst online: 15-10 20:10
JDx schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:41:
[...]

Denk dat we die site allemaal wel eens doorgespit hebben, maar het blijft onduidelijk.

Het is dat minen niet zo best meer loopt, maar toen ik steeds meer kaarten had wilde ik het best bedrijfsmatig opzetten, dus echt alles naast elkaar zetten, betaalde stroom, aangekochte kaarten op de zaak zetten, noem maar op.

Het is net zo wazig als online gokken, zet je er 100 op dan ben je dat kwijt, win je 100 is het opeens winst.

Handelen, beleggen, het loopt allemaal een beetje door elkaar, maar als je winst hebt is het betalen en als je 10.000 euro in Bitcoin steekt en alles stort in heb je pech.
Onjuist en gekleurd. Als je 100k in BTC steekt en je vermogen komt op 1 jan boven de heffingsvrije grens uit is het betalen. Heb je op 1 jan nog maar 10k dan is je vermogen geslonken en hoef je dus niet te betalen. Het is simpel.

Excuus, als het om winstbelasting gaat is het net iets anders maar kun je kosten en gederfde omzet ook gewoon opgeven, dus de kosten van het geheel en de evt. omzet.

[ Voor 8% gewijzigd door JW04 op 21-12-2021 08:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
anti elppa schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:25:
[...]

zolang het vermogen niet ineens verdwenen/ tevoorschijn komt is dat niet zo'n probleem verwacht ik. Maar idd het zou ze wel aan het denken kunnen zetten.
Blijf het lastig vinden. Hier zit iedereen panisch te doen als je 50k hebt, dan vliegen de boormachine meme's je om de oren, maar er hoeft maar 1 rotte ambtenaar tussen die vele 10duizenden te zitten die data verkoopt op het darkweb en je hangt.......dat is dan direct totaal crypto vermogen incl naam adres......
Er zijn dan genoeg adresjes die waarschijnlijk meer hebben :+ zoals de 100.000 mensen die in NL meer dan 2 miljoen euro hebben :+

Probleem bij de Belastingdienst is eerder dat ze te efficient zijn en te graag geld inhouden, dan dat ze die data lekken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
Als een raket omhoog met die handel want ik wil ook ooit vermogensbelasting betalen! :-(

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JW04
Pelox schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:51:
Als een raket omhoog met die handel want ik wil ook ooit vermogensbelasting betalen! :-(
Je mag mijn vermogensbelasting wel betalen, hoef er geen vergoeding voor, vriendendienstje. :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
JW04 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:52:
[...]
Je mag mijn vermogensbelasting wel betalen, hoef er geen vergoeding voor, vriendendienstje. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n7NlQ8KVexL1GsuhucJSlYXROJ4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TznFUfIwbxrngxJVedVjaSGS.jpg?f=user_large

We hebben er eentje! Slim gespeeld @Pelox :7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

JW04 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:50:
[...]
Onjuist en gekleurd. Als je 100k in BTC steekt en je vermogen komt op 1 jan boven de heffingsvrije grens uit is het betalen. Heb je op 1 jan nog maar 10k dan is je vermogen geslonken en hoef je dus niet te betalen. Het is simpel.

Excuus, als het om winstbelasting gaat is het net iets anders maar kun je kosten en gederfde omzet ook gewoon opgeven, dus de kosten van het geheel en de evt. omzet.
Het is wel tekenend dat je 1 minuut na "Het is simpel" je post al hebt geedit ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16:35
Lol die drukte hier om de vermogensbelasting. In Nederland mogen we wat dat betreft wel in onze handjes wrijven in vergelijking met andere landen; het is vrij simpel en niet enorm zwaar belast.

Voor onze vrienden in de USA is het een veel grotere hoofdpijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW04
Waah schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:53:
[...]

[Afbeelding]

De kunstwerken en het terrein meubilair van de buren is eenvoudiger om mee te nemen en vermoedelijk ook meer waard op dit moment.

Daarbij komt nog dat er veel meer vermogende mensen rondlopen die daadwerkelijk waardevol bezit bij zich dragen en die dus veel eenvoudiger te benadelen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pelox
Waah schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:53:
[...]

[Afbeelding]

8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5KJCOHWaOXqYrOg7ew5rk3MyRl4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/TDOIi6X6G8LO50Qrz7mBM7in.gif?f=user_large

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW04
JDx schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:54:
[...]

Het is wel tekenend dat je 1 minuut na "Het is simpel" je post al hebt geedit ;)
Dat is mijn eigen slordigheid, ik had je post onjuist gelezen. Vandaar de edit, de materie zelf is ongewijzigd simpel. Helemaal vergeleken met het systeem dat men elders gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Nou als ie niet door de 48,8k gaat zo dan heb ik het wel weer gezien voor vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JDx schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:04:
Nou als ie niet door de 48,8k gaat zo dan heb ik het wel weer gezien voor vandaag.
Heb even op market buy geklikt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:52
JDx schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:04:
Done, nu stand houden! :)

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Waah schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:51:
[...]

Er zijn dan genoeg adresjes die waarschijnlijk meer hebben :+ zoals de 100.000 mensen die in NL meer dan 2 miljoen euro hebben :+

Probleem bij de Belastingdienst is eerder dat ze te efficient zijn en te graag geld inhouden, dan dat ze die data lekken :+
ja maar dat staat waarschijnlijk bij de bank.....dus daar heb je niet veel aan. Juist crypto en dan HW is makkelijk voor "klussers" met boormachines

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:52
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:41:
[...]

[Afbeelding]

Ik vraag me af hoeveel volgers van haar ingestapt zijn bij 59k door haar. Zo regelrecht advies wat neer komt op 'nu kopen' heb ik nooit meegemaakt.
Madelon is sowieso zum kotsen :') :r

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:06

HollovVpo1nt

I like gadgets

De discussie over vermogensbelasting wakkert wel een interessant punt aan: er vanuit gaande dat je je netjes aan de wet wil houden, vertrouw je de belastingdienst je vermogensinformatie toe? Vertrouwen in de breedste zin van het woord: integriteit, competentie en cybersecurity.

[ Voor 11% gewijzigd door HollovVpo1nt op 21-12-2021 09:24 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:22:
De discussie over vermogensbelasting wakkert wel een interessant punt aan: vertrouw je de belastingdienst je vermogensinformatie toe? Vertrouwen in de breedste zin van het woord: integriteit, competentie en cybersecurity.
Volmondig ja O-)

Die hebben hun shit waarschijnlijk beter voor elkaar dan de 15 verschillende exchanges waar mensen hier hun geld stallen. De enige andere optie is een Ledger, waar je dus vertrouwen moet hebben in de mensen die bij Ledger werken. Mensen die dus in theorie direct toegang tot alle wallets kunnen hebben. Niet indirect zoals de belastingdienst.

Betekend niet dat er wel eens iets mis gaat overigens :+ Maar heb meer vertrouwen in de Belastingdienst dan Bitvavo bijvoorbeeld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Veel ALTS die ook wel weer lekker stijgen, op DOT en LINK na uiteraard :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16:35
anti elppa schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:21:
[...]

ja maar dat staat waarschijnlijk bij de bank.....dus daar heb je niet veel aan. Juist crypto en dan HW is makkelijk voor "klussers" met boormachines
Risico is aanwezig, maar lijkt mij verwaarloosbaar. Als je mensen crypto afhandig wilt maken kun je je beter voordoen als support medewerker van Metamask of Ledger in een Discord channel vol noobs, die niet snappen dat je nooit je seed frase moet afgeven. Dan iemand zijn huis bezoeken met een boormachine, omdat ie mogelijk miljoenen heeft staan op zijn Ledger.

Daarnaast zijn erg genoeg mensen, die met stapels cash over straat lopen. Kijk maar eens bij een Louis Vuitton of Chanel winkel in de PC Hooftstraat waar men veelal duizenden euro's in cash betaald.

Oftewel er zijn makkelijker doelwitten te vinden voor een cash grab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:22:
De discussie over vermogensbelasting wakkert wel een interessant punt aan: er vanuit gaande dat je je netjes aan de wet wil houden, vertrouw je de belastingdienst je vermogensinformatie toe? Vertrouwen in de breedste zin van het woord: integriteit, competentie en cybersecurity.
ja dit is dus exact waar ik een beetje mee zit. Ik heb tot nu toe altijd netjes aangegeven dat ik crypto en bv fysiek goud heb. Alleen komt er een punt dat ik het er echt moeilijk mee ga hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:39
sjorremans schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:27:
Veel ALTS die ook wel weer lekker stijgen, op DOT en LINK na uiteraard :+
Leuk voor als je die hebt maar ik hoop toch echt op een periode van BTC groei en daarna pas weer de Alts. Nu vloeit er te snel geld naar de ALTs ipv BTC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray_
jvel92 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:55:
Lol die drukte hier om de vermogensbelasting. In Nederland mogen we wat dat betreft wel in onze handjes wrijven in vergelijking met andere landen; het is vrij simpel en niet enorm zwaar belast.

Voor onze vrienden in de USA is het een veel grotere hoofdpijn.
Dan nog is het een kromme regel in Nederland. Op alles boven de 50.000,- Euro betaal je belasting over een fictief rendement. Met andere woorden: als jij 60k op de bankrekening hebt staan waar je 0% rente krijgt, ben je sowieso in de aap gelogeerd. Je betaalt dan over 10K 1.9% belasting over een niet behaald rendement. In dat geval zou ik er maar een extra dure decembermaand van maken en wat leuks voor jezelf kopen.
Pagina: 1 ... 198 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!