[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 196 ... 251 Laatste
Acties:
  • 940.202 views

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
We kunnen eindeloos discussiëren over het niveau in dit topic, maar niets hieraan is verbazend. Het thema komt vaker ter sprake, maar het zal waarschijnlijk nooit veranderen. Zet de boomerbox aan en kijk eens naar dystopisch vermaak als ‘Chantals pyjama party’. Wanneer je dergelijk vermaak kan verdragen voel je je hier waarschijnlijk helemaal thuis bij het merendeel van de posts.

Onderliggend is er iets veel groters in beweging, wat veroorzaakt waar een collectief bewustzijn in vervalt. Hier ga ik niet verder op in, want helaas heerst er zoiets als ‘cancel culture’. Controversiële meningen, inzichten en theorieën worden niet meer geaccepteerd. De gemiddelde burger kan geen kritiek meer verdragen en waant zich liever in een veilige bubbel. Tere zieltjes van een generatie van 'weak men' moeten te allen tijde worden beschermd met als gevolg een afbraakbeleid van het collectief bewustzijn. De waarheid wordt geofferd voor kunstmatige empathie. Diepgang is risicovol, oppervlakkigheid is veilig.

Het is als een verjaardag met vage kennissen waar prachtige woorden betekenisloze zinnen vormen. De zinloosheid hiervan kan het beste omschreven worden als vervuilde lucht die wordt uitgeademd. Waar een boom tenminste CO2 opneemt en zuurstof produceert, doet de mens het omgekeerde.

De samenhang der dingen begrijpen is de sleutel om tot inzichten te komen. Niets in een systeem kan in isolatie begrepen worden. Helaas is dat steeds meer norm dan uitzondering tegenwoordig. Zelfs in de moderne wetenschap raakt men steeds vaker geïsoleerd en creëert men kunstmatige kaders van waarheid waarbinnen nieuwe waarheden gecreëerd worden.

Vanwege angst om gecanceld te worden durf ik bijvoorbeeld heel veel niet meer te zeggen. Met als gevolg dat ik niets meer zeg, of verval in oppervlakkigheid.

https://opensea.io/seaart

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:52

YES

Moderator General Chat
enomiss schreef op zondag 19 december 2021 @ 19:25:
De zinloosheid hiervan kan het beste omschreven worden als vervuilde lucht die wordt uitgeademd. Waar een boom tenminste CO2 opneemt en zuurstof produceert, doet de mens het omgekeerde.
Zonder CO2 kunnen bomen niet bestaan dus ook de mens heeft zijn nut.

[ Voor 15% gewijzigd door YES op 19-12-2021 19:36 ]

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20:12
Hoe verzin je het?
De comment van @YES maakt het af! 8)

• elektriekert
Kol Nedra schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:09:
[...]

ja als ETH PoS wordt zal mining flink veranderen en krijg je een enorme shift in andere coins. of dit nadelig is weet ik niet.
welke coins ik nu kan bedenken wat je kan minen
Ravencoin, LTC, DGB, Doge, XMR...
DGB heeft 5 mining algoritmes :9

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:10

resusaapje

h less

We kunnen eindeloos discussiëren over het niveau in dit topic, maar niets hieraan is verbazend. Het thema komt vaker ter sprake, maar het zal waarschijnlijk nooit veranderen. Zet de boomerbox aan en kijk eens naar dystopisch vermaak als ‘Chantals pyjama party’. Wanneer je dergelijk vermaak kan verdragen voel je je hier waarschijnlijk helemaal thuis bij het merendeel van de posts.

Onderliggend is er iets veel groters in beweging, wat veroorzaakt waar een collectief bewustzijn in vervalt. Hier ga ik niet verder op in, want helaas heerst er zoiets als ‘cancel culture’. Controversiële meningen, inzichten en theorieën worden niet meer geaccepteerd. De gemiddelde burger kan geen kritiek meer verdragen en waant zich liever in een veilige bubbel. Tere zieltjes van een generatie van 'weak men' moeten te allen tijde worden beschermd met als gevolg een afbraakbeleid van het collectief bewustzijn. De waarheid wordt geofferd voor kunstmatige empathie. Diepgang is risicovol, oppervlakkigheid is veilig.

Het is als een verjaardag met vage kennissen waar prachtige woorden betekenisloze zinnen vormen. De zinloosheid hiervan kan het beste omschreven worden als vervuilde lucht die wordt uitgeademd. Waar een boom tenminste CO2 opneemt en zuurstof produceert, doet de mens het omgekeerde.

De samenhang der dingen begrijpen is de sleutel om tot inzichten te komen. Niets in een systeem kan in isolatie begrepen worden. Helaas is dat steeds meer norm dan uitzondering tegenwoordig. Zelfs in de moderne wetenschap raakt men steeds vaker geïsoleerd en creëert men kunstmatige kaders van waarheid waarbinnen nieuwe waarheden gecreëerd worden.

Vanwege angst om gecanceld te worden durf ik bijvoorbeeld heel veel niet meer te zeggen. Met als gevolg dat ik niets meer zeg, of verval in oppervlakkigheid.
Wanneer ga je wat zinnigs posten in het parachain topic?

Een keer wat anders: [img]https://www.wotstars.com/sigs/ps/1074726049[/img]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04 15:50
Hier ben ik even uit de BTC, ik verwacht dat BTC langzaam sideways down gaat, totdat er nieuws is. Meer kans dus op dalen dan stijgen. Ik stap dan liever weer in als de markt er wat lekkerder voor ligt.

QAN-Project is een interessant project. Staat laag, goed team, Testnet komt eraan, geen gedoe met pre sales, win acties, loterijen en nog wat nieuwe Exchange listings voor de boeg. Verder vooral blijven zitten waar je vertrouwen in hebt.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-04 16:59

Ik ben het 100% met jou eens. Alleen heb ik mijn hart op de tong en ga ik discussies in mijn prive leven niet uit de weg. En als ze me willen cancelen dikke prima. Ik heb genoeg vrienden, familie en kennissen die eensgezind zijn. Maar het begint behoorlijk vervelend te worden als je een andere mening dan de mainstream hebt.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• info33
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-03 22:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dWrXz34wplJcOEKbJLjqPFMd1mU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ZIpedhyuq2JueudwvyzhO9M.jpg?f=fotoalbum_large

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-03 11:49

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-02 22:45

QFT!

Ik merk zelf dat ik de laatste 5-10 jaar gevoelsmatig steeds meer een dubbelleven aan het leiden ben. Enerzijds is er een corporate cancel cultuur waar ik letterlijk over elke zin die ik zeg moet nadenken, denk aan werk, school van de kinderen en de vele instanties waar je als gezin mee te maken krijgt, en anderzijds mijn eigen leven waarin je toch meer jezelf kan uitspreken binnen een beperkte groep mensen die ik grotendeels vertrouw.

Juist dat aspect in dit topic spreekt mij aan. Dat er een aantal mensen zijn die tegen de mainstream durven in te zwemmen zonder dat ze als een complete idioot worden neergezet.

• gjtokkel
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-04 17:59
zwembroek schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:04:
[...]

Ik ben het 100% met jou eens. ....
Maar het begint behoorlijk vervelend te worden als je een andere mening dan de mainstream hebt.
Denk dat de trend is dat we allemaal maar vinden onze mening maar te moeten spuien. En verleerd hebben te lusiteren naar de mening van de ander, en reflecteren...

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
* Taro vermoedt dat "cancel culture" een opvolging is van het niet kunnen winnen van een publieke discussie rondom een op dit moment spelend maatschappelijk probleem dat hier niet genoemd mag worden om jezelf daarna in een slachtofferrol te kunnen plaatsen en daardoor een punt te kunnen maken terwijl het niet relevant is voor het onderwerp dat er hier toe doet. Zo, dat is een lange zin, maar volgens mijn voelsprieten moest ik dit even kwijt.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• zwembroek
Taro schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:38:
* Taro vermoedt dat "cancel culture" een opvolging is van het niet kunnen winnen van een publieke discussie rondom een op dit moment spelend maatschappelijk probleem dat hier niet genoemd mag worden om jezelf daarna in een slachtofferrol te kunnen plaatsen en daardoor een punt te kunnen maken terwijl het niet relevant is voor het onderwerp dat er hier toe doet. Zo, dat is een lange zin, maar volgens mijn voelsprieten moest ik dit even kwijt.
Wie de schoen past trekt hem aan. Ik kan me er niet in vinden in ieder geval. :)

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
zwembroek schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:46:
[...]

Wie de schoen past trekt hem aan. Ik kan me er niet in vinden in ieder geval. :)
Maar je voelde wel de noodzaak om te reageren :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Tartarus
Ze hebben cancel culture zelfs op crypto proberen toe te passen met wisselend succes.

• enomiss
Taro schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:38:
Bagatelliseren door met een knipoog naar een bepaald onderwerp te wijzen is onderschatting van het fenomeen. Dit fenomeen speelt namelijk op talloze lagen.

Niet om een discussie te starten, maar je hebt onderstaande alinea waarschijnlijk niet helemaal begrepen.
Om maar één enkel voorbeeld te noemen, zo heb ik spijt van het investeren in een privacy coin, maar ik kan dit niet toelichten zonder ontwikkelingen in de wereld erbij te betrekken.

Elke investering en dus indirect elk product heeft relaties tot het systeem eromheen. Geld/crypto en alles eromheen valt of staat met zijn/haar(?) verwevenheid in de maatschappij.

Je kan hele slimme dingen doen in cryptoland en je de koning voelen, echter als het systeem eromheen verandert kan het nutteloos of zelfs fataal zijn. De kern van investeren is je toekomst verrijken, daarmee moet je ook visionair naar de toekomst van de wereld kunnen kijken.

Niets, maar dan ook niets is zo verweven met de maatschappij als 'geld'. Niet voor niets zijn er mensen die geloven 'Bitcoin fixes everything'.

[ Voor 3% gewijzigd door enomiss op 19-12-2021 20:55 ]

• zwembroek
Taro schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:47:
[...]

Maar je voelde wel de noodzaak om te reageren :)
Klopt want volgens mijn voelsprieten moest ik dit ook nog even zeggen. ;)

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@enomiss Ieder ander zou gewoon goede voorbeelden erbij kunnen halen zonder het C-woord te gebruiken. Jij moet dat met jouw intelligentie ook prima kunnen, dus draai er niet omheen en schrijf het gewoon uit ipv "cancel culture" te misbruiken.

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Wow.. dit topic gaat nu dieper dan crypto, when woon en 69k. Echte zingeving maar vooralsnog heb ik liever een Lambo voor de deur dan een hoofd zonder gezeur. Dus wanneer 69k?

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

• enomiss
Taro schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:54:
@enomiss Ieder ander zou gewoon goede voorbeelden erbij kunnen halen zonder het C-woord te gebruiken. Jij moet dat met jouw intelligentie ook prima kunnen, dus draai er niet omheen en schrijf het gewoon uit ipv "cancel culture" te misbruiken.
Ik durf dat woord letterlijk niet meer te gebruiken, gezien de waarschuwing die ik heb gekregen dat mijn account verwijderd wordt als ik nogmaals over dit soort thema's begin in relatie tot crypto.

Het werkelijke probleem is dat ik niet goed meer kan inschatten (blijkbaar toch niet zo intelligent) wat ik wel en niet kan schrijven zonder er negatieve gevolgen van te ondervinden. Daarmee is Tweakers niet een uitzondering. Hetzelfde geldt voor vrijwel elk ander platform. Dus vat het niet persoonlijk op.

Overigens ging mijn verhaal niet over dit thema. En dat meen ik oprecht.

Dus ik zie niet in hoe ik het fenomeen cancel culture misbruik. Als ik beschrijf dat ik dit fenomeen beleef mag jij het tegendeel bewijzen.

Maar het liefst staak ik hier de discussie, want ik wil me niet ongeliefd maken bij de modjes.

Ik wou enkel een fenomeen benoemen wat medeverantwoordelijk voor het niveau van het gemiddelde stuk schrijven.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:56
Jedi_Pimp schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 22:16:
[...] Ben jij nog aan het derisken nu BTC kwakkelt overigens? Ik zit voor >50% in stables [...]
Is 'derisken' nu trouwens het nieuwe woord voor 'ik geloof in de FUD en heb op de sell knop geklikt'? _O-

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-04 13:00
Laat ik dan maar een poging doen wat over de koersen te roepen. Ik dacht net waar moeten we de week ook alweer op afsluiten om een groene weekly te maken? Dat viel even tegen, 50.053USD, die kunnen we wel vergeten denk ik. Had niet door dat we ook deze voor mijn gevoel sideways week toch nog ~8% hebben ingeleverd.

Overigens er wordt vaak gezegd, ongetwijfeld terecht !die posts komen van mensen met veel meer TA kennis dan ik, dat wicks er niet heel veel toe doen. Toch denk ik wel dat je duidelijk kunt zien dat iedere keer als er zo'n tijdelijke ~1k groene candle is (afgelopen week ook weer meermaals geweest) die daarna in no time minstens zo hard zo niet nog harder wordt omgedraaid in een rode candle in de hele markt wel een soort van moedeloosheid oproept. Iedere piek omhoog wordt weggeramd, en op dat moment ook weer een klein beetje hoop en geloof bij de mensen die denken dat de ommekeer er in is. Gevolg, geen positief uur meer gezien sinds die mooie spike...
. Geen TA, geen onderbouwde analyse maar ik denk wel dat er ontzettend veel menesn pyschologisch bovenstaande tik krijgen (en zien) bij dit soort koers effecten. En uiteindelijk zijn het toch onze menselijke acties die de boel omlaag of omhoog bewegen (en dus TA en andere dingen drijven).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6PIBqUPzDPD0ELhnPTbX7V083JM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yYWFMhVe2mLDxzwtVkIdCEFx.png?f=fotoalbum_large

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@enomiss Ik begrijp wat je zegt en laat helder zijn dat ik je ook niet wil uitlokken/verleiden tot een dergelijke discussie. Maar je kunt toch wel meer details van de sluier oplichten zonder alles aan één vage kapstok op te hangen?

Bijv: De combinatie van de aandelenbeurzen die op een ATH staan, de huizenmarkt en de wereldwijze pandemie kan leiden tot een .. -> Dat kan hier prima. Als je zegt: Als men de pandemie anders zou aanpakken zou Bitcoin sowieso een nieuwe ATH neerzetten en ... -> Dat is een no-go area.

Ik ben oprecht benieuwd naar je onderbouwing, maar dergelijke vaagheden roepen meer vragen op dan dat ze antwoorden geven en daarom vraag ik door en reageer ik erop.

• Chaes
  • Laatst online: 23-02 20:20

Chaes

#HODL

Richh schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:13:
[...]

Is 'derisken' nu trouwens het nieuwe woord voor 'ik geloof in de FUD en heb op de sell knop geklikt'? _O-
Het is inderdaad gewoon een smerig eufemisme. Van mij mag dat woord gebanned worden :Y)

• Victor Belli
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-04 04:06
twit schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:14:
Laat ik dan maar een poging doen wat over de koersen te roepen. Ik dacht net waar moeten we de week ook alweer op afsluiten om een groene weekly te maken? Dat viel even tegen, 50.053USD, die kunnen we wel vergeten denk ik. Had niet door dat we ook deze voor mijn gevoel sideways week toch nog ~8% hebben ingeleverd.

Overigens er wordt vaak gezegd, ongetwijfeld terecht !die posts komen van mensen met veel meer TA kennis dan ik, dat wicks er niet heel veel toe doen. Toch denk ik wel dat je duidelijk kunt zien dat iedere keer als er zo'n tijdelijke ~1k groene candle is (afgelopen week ook weer meermaals geweest) die daarna in no time minstens zo hard zo niet nog harder wordt omgedraaid in een rode candle in de hele markt wel een soort van moedeloosheid oproept. Iedere piek omhoog wordt weggeramd, en op dat moment ook weer een klein beetje hoop en geloof bij de mensen die denken dat de ommekeer er in is. Gevolg, geen positief uur meer gezien sinds die mooie spike...
. Geen TA, geen onderbouwde analyse maar ik denk wel dat er ontzettend veel menesn pyschologisch bovenstaande tik krijgen (en zien) bij dit soort koers effecten. En uiteindelijk zijn het toch onze menselijke acties die de boel omlaag of omhoog bewegen (en dus TA en andere dingen drijven).

[Afbeelding]
Maar het is en blijft Bitcoin, in een markt die gevoelig is voor manipulatie. En juist als iedereen een daling verwacht, kan BTC wel eens naar boven uitbreken.

Maar dat hoeft niet. En doordat we de laatste tijd weinig bullish nieuws/geruchten horen rondom Bitcoin of crypto in het algemeen (vage partnerships met random shitcoins van bedrijven die puur en alleen proberen mee te liften op de crypto hype tel ik niet mee) denk ik dat we nog wel verder gaan dalen. Maar dat is allemaal sentiment.

Verwijderd

We leven in de fucking matrix.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:13

nothing stops this train

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whY_KUlwuLyUurmOjMlWDHsC1Ic=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3fMaxlBWorkJvnGD1hQiP7IB.png?f=user_large

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Richh schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:13:
[...]

Volgens mij loop ik nu met open ogen in je troll óf begrijp ik je verkeerd (normaal gesproken mag ik je wel ondanks onze afwijkende meningen), maar dat gezegd hebbende: ben ik een keer conservatiever, is het weer niet goed? :P

In dit topic word je al snel bestempeld als moonboy als je bearish sentiment in twijfel trekt of door middel van een onderbouwd verhaal probeert aan te geven waarom jíj wel bullish bent op de korte termijn. Nu heb ik al ruim een maand geroeptoetert dat ik ga derisken als bepaalde scenario's zich gaan onttrekken, wat nu deels lijkt te gebeuren. Dat heeft niets met FUD te maken of 'op de sell knop drukken', maar alles met het hebben van een plan c.q. strategie en je hier aan vasthouden.

Je moet wel kiezen, kerel: het mocken van mensen die aan derisking doen terwijl het anderzijds ook traditie is om moonboys uit te lachen om hun blinde geloof in het 'only-way-is-up' credo, is een kunstje hypocrisie waar zelfs het huidige kabinet nog van kan leren (of mag ik dit niet zeggen i.v.m. de discussie op de vorige pagina ;) ).

Voor dat je het weet krijg je weer bagger naar je toe gegeooid omdat je mensen niet genoeg waarschuwt voor de risico's van beleggen in bepaalde altcoins en moet je onder elke shitpost 'gEeN fiNanCieEl adVieS' zetten. In dat kader: ik ben bang, ik ben bearish en ik klik steeds vaker op de rode knop. Zo vaak zelfs dat ik inmiddels in 55% stables zit en voor de kerst zelfs op 65 - 70% :P .
Taro schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:54:
Ik heb genoeg voorbeelden waar @enomiss van spreekt, helaas. Ik denk alleen niet dat ze ontopic genoeg zijn om hier te benoemen. Wat in ieder geval overal doorheen sijpelt is de onverschilligheid, het privatiseren van onderwerpen die voorheen in collectieve sferen bediscussieerd werden en het depolitiseren van maatschappelijke thema's onder het mom van 'dit is te lastig en hier zijn we te Nederlands/pragmatisch voor'. En ja, hier valt ook het verboden woord onder en hoe we kijken naar zorg en de inrichting van de maatschappelijke orde in de algemene zin. Wellicht wat abstract op de zondagavond, maar ik merk dat ik (en met mij vele leeftijdsgenoten) sinds gisteravond weer een stukje minder vertrouwen in 1) mijn eigen toekomst en 2) de instituties die die toekomst grotendeels vormgeven, heb gekregen.

[ Voor 26% gewijzigd door Jedi_Pimp op 19-12-2021 22:33 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-11-2025

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Nee, als ze ons in de Matrix wilden laten leven was het nog wel 1997.

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Jedi_Pimp schreef op zondag 19 december 2021 @ 22:17:
[...]

Volgens mij loop ik nu met open ogen in je troll óf begrijp ik je verkeerd (normaal gesproken mag ik je wel ondanks onze afwijkende meningen), maar dat gezegd hebbende: ben ik een keer conservatiever, is het weer niet goed? :P

In dit topic word je al snel bestempeld als moonboy als je bearish sentiment in twijfel trekt of door middel van een onderbouwd verhaal probeert aan te geven waarom jíj wel bullish bent op de korte termijn. Nu heb ik al ruim een maand geroeptoetert dat ik ga derisken als bepaalde scenario's zich gaan onttrekken, wat nu deels lijkt te gebeuren. Dat heeft niets met FUD te maken of 'op de sell knop drukken', maar alles met het hebben van een plan c.q. strategie en je hier aan vasthouden.

Je moet wel kiezen, kerel: het mocken van mensen die aan derisking doen terwijl het anderzijds ook traditie is om moonboys uit te lachen om hun blinde geloof in het 'only-way-is-up' credo, is een kunstje hypocrisie waar zelfs het huidige kabinet nog van kan leren (of mag ik dit niet zeggen i.v.m. de discussie op de vorige pagina ;) ).

Voor dat je het weet krijg je weer bagger naar je toe gegeooid omdat je mensen niet genoeg waarschuwt voor de risico's van beleggen in bepaalde altcoins en moet je onder elke shitpost 'gEeN fiNanCieEl adVieS' zetten. In dat kader: ik ben bang, ik ben bearish en ik klik steeds vaker op de rode knop. Zo vaak zelfs dat ik inmiddels in 55% stables zit en voor de kerst zelfs op 65 - 70% :P .
Even los van dat je altijd alles moet kunnen zeggen, BTC is eigenlijk wel de ultieme shitcoin, want de buitenwereld en grote spelers zien het als een risk-on asset, waardoor de koers keihard omlaag gaat omdat die mietjes bij het minste of geringste in fiat springen, en omdat het de veilige haven van de crypto-wereld is krijg je er max 10% rente op. Je verliest eigenlijk altijd.

Ik heb maar weer eens wat BTC in BIFI en FTM omgezet. Anderzijds, ik zal ook weer nooit minder dan 25% pf in BTC hebben.

• YES

YES

Moderator General Chat
twit schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:14:

[Afbeelding]
Wat het met wicks is, het kan je wat zeggen (een daling of stijging wordt snel ongedaan gemaakt) maar het zegt tegelijkertijd ook dat die daling of stijging er wel geweest is. De bears of bulls hebben dus een bepaalde invloed op de koers gehad maar zijn ook snel weer hun hok terug in getrapt. Ze zijn dus zeker wel relevant maar m.i. wel minder belangrijk dan de bodies van candles want die zijn daadwerkelijk ergens gesloten, wat betekent dat de bulls of bears het hebben volgehouden op dat niveau tot de close.

Uiteindelijk zegt 1 candle of 1 wick an sich ook niet veel, meerdere candles/wicks zeggen m.i. meer, vaak over een trend. Een combinatie van wicks en candles kan je wat zeggen over trends en eventuele verandering daarin.

Best interessante materie maar wat ik de afgelopen maanden, waarin ik véél meer met TA heb geprobeerd te doen, is dat je focussen op één ding vrijwel altijd nutteloos is.

• Richh
[...]

Volgens mij loop ik nu met open ogen in je troll
Dat klopt :P geintje man :(:)

Er was niks serieus aan. Ik begrijp je handelen zeer goed op deze niveaus, sterker nog, eerder vandaag adviseerde ik nog iemand anders in dit topic zich niet gek te laten maken.

Maar ik vind het wel jammer dat je niet bij onze moonboy club wilt horen -O-

• YES

YES

Moderator General Chat
[...]

Geen idee of dat sentiment veranderd is, maar voorheen werd je hier eerder digitaal gelynched als je bearish was in plaats van dat je als je bullish was een moonboy genoemd werd :+
Ik ben wat te Nederlands/pragmatisch om aan dat soort zaken mee te doen denk ik en ik waardeer juist standpunten van beide zijden van het spectrum. Voor nu ben ik ook bearish maar ik heb ook het gevoel dat nu nog meer in stables gaan niet veel toevoegt eigenlijk. Ik heb de afgelopen tijd een keer of drie trades met BTC/USDT gedaan en dat heeft me mooi wat sats opgeleverd.

Edit: ik lees net dat er een moonboy-club is. Ik ben dus bij deze weer helemaal bullish en waar kan ik me inschrijven voor de club @Richh?
Wellicht wat abstract op de zondagavond, maar ik merk dat ik (en met mij vele leeftijdsgenoten) sinds gisteravond weer een stukje minder vertrouwen in 1) mijn eigen toekomst en 2) de instituties die die toekomst grotendeels vormgeven, heb gekregen.
Ik merk in mijn omgeving dat vooral de 'burgerlijke ongehoorzaamheid' iets meer opkomt. Gisteren een biertje gedronken in een sportkantine die gewoon om 17:00 uur de deur dicht deden maar zonder mij en enkele anderen naar buiten te sturen, dus nog mooi een tijd gezeten en daarna netjes met mondkapje op naar de uitgang gedrenteld.
Met vrienden gaan we ook gewoon O&N vieren zoals het er nu uitziet. We doen vooraf een zelftest om het risico dat iemand besmet is en de rest ook aansteekt in te perken maar volgens de adviezen doen we iets fout natuurlijk.

Heeft dat een link met crypto? Wellicht niet dus dit gaat misschien al veel richting off topic. Het enige raakvlak wat ik zie met crypto is burgerlijke ongehoorzaamheid. Niet dat je als rebel crypto moet omarmen maar het heeft wel een beetje dat imago, afstand nemen van het bestaande monetaire stelsel, dat soort dingen. 8)

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:44

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

@Taro <3 , wat een fijne avatar. :P

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

burgerlijke ongehoorzaamheid is het ergste van twee werelden. Het is enerzijds ongehoorzaamheid, maar ook nog eens vreselijk burgerlijk.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Speciaal voor jou *;

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-02 16:05

Blaim

Cashback kroket

Ik heb alle reacties van de afgelopen 4-5 pagina's met interesse gelezen. Wanneer een discussie opstart over een onderwerp wat me interesseert dan kan ik, als iemand zonder sterke mening, alleen maar genieten van goed steekhoudende argumenten.

Moet het idd niet te vaag en abstract zijn maar ik ben blij dat we elkaar kunnen verrijken op deze manier.

En over elkaar verrijken gesproken.. met welke horizon meten jullie op dit moment? De FUD lijkt hier doorgesijpelt tot de topjes van de muisvingers. Ik ben behoorlijk bullish merk ik, kansen liggen er genoeg. 2022 wordt een prachtig jaar om her en der wat profits te pakken. Totaal niet gebaseerd op feiten want niemand weet wat er gaat gebeuren, behalve dat we naar rechts gaan.

Dikke tech, HODL de moeder en laten we de komende tijd van elkaar blijven leren.

• YES

YES

Moderator General Chat
Glenn Hoddle schreef op zondag 19 december 2021 @ 22:40:
burgerlijke ongehoorzaamheid is het ergste van twee werelden. Het is enerzijds ongehoorzaamheid, maar ook nog eens vreselijk burgerlijk.
Haha ja dat is het ook precies. We houden ons niet aan een nadrukkelijk advies maar willen dat compenseren door een zelftest te doen. Het is allemaal niet verboden en we gaan voor onszelf alternatieven verzinnen om er geen slecht gevoel aan over te houden :+

Wel zin in hoor, lekker rebels doen :')

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Het ziet trouwens allemaal niet briljant uit, maar ik heb alle vertrouwen in 2022.

Deze hele bende heeft trouwens wel voordelen voor de rijkelui onder ons die vermogensbelasting mogen betalen. Extra gratis tip voor deze mensen als ze bijvoorbeeld een Nexo of Crypto.com account hebben: gooi er 31 december na 17 uur wat fiat heen. Komt op z'n vroegst 3 januari pas aan.

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
YES schreef op zondag 19 december 2021 @ 22:42:
[...]

Haha ja dat is het ook precies. We houden ons niet aan een nadrukkelijk advies maar willen dat compenseren door een zelftest te doen. Het is allemaal niet verboden en we gaan voor onszelf alternatieven verzinnen om er geen slecht gevoel aan over te houden :+

Wel zin in hoor, lekker rebels doen :')
Het feit dat je je hier schuldig over voelt, zegt toch al genoeg over hoe diep we zijn gezonken. Ik kan er echt kwaad om worden (niet om jou, mind you).

Ga leven man, komop. Je organiseert geen rave voor 500+ man in een verlaten keet ergens.

<3

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Richh
Vandaag nog een zelftest gedaan én Bitcoin gekocht.

Wie dut mie wat!

• Kol Nedra
Glenn Hoddle schreef op zondag 19 december 2021 @ 22:50:
Het ziet trouwens allemaal niet briljant uit, maar ik heb alle vertrouwen in 2022.

Deze hele bende heeft trouwens wel voordelen voor de rijkelui onder ons die vermogensbelasting mogen betalen. Extra gratis tip voor deze mensen als ze bijvoorbeeld een Nexo of Crypto.com account hebben: gooi er 31 december na 17 uur wat fiat heen. Komt op z'n vroegst 3 januari pas aan.
Ik zit helaas niet in die groep, ik zou heel graag vermogen belasting willen betalen maar ik kom bij lange na niet in de buurt van de grens van €50k :'(

nothing stops this train

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:59
Glenn Hoddle schreef op zondag 19 december 2021 @ 22:50:

Sinds afgelopen week is rabo -> cdc bijgeschreven binnen 10 minuten.. :P

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Dacuuu schreef op zondag 19 december 2021 @ 23:08:
[...]

Ook buiten kantooruren?

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Dacuuu schreef op zondag 19 december 2021 @ 23:08:
[...]

Op werkdagen vermoed ik, @Glenn Hoddle heeft het meer over het weekend / feestdagen trucje met vertraging :)

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Kol Nedra schreef op zondag 19 december 2021 @ 23:02:
[...]

Ik zit helaas niet in die groep, ik zou heel graag vermogen belasting willen betalen maar ik kom bij lange na niet in de buurt van de grens van €50k :'(
Weinig mensen hier hoor, krijg ik de indruk. Nog een gratis tip: hecht geen waarde aan cryptoadvies van mensen die geen vermogensbelasting hoeven betalen.

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11-2025
Grappig, ik voel me namelijk al tijden hier niet veilig meer om te posten, dat begon eigenlijk op het moment dat juist enomiss meldde dat een discussie over BTC pas mag als je minimaal 100 uur hebt gelezen (uit de aangeleverde literatuurlijst uiteraard). Ook mag je de laatste tijd niet melden dat je eventueel wat uitcasht zonder dat er 5 berichten van mensen komen dat je je moet schamen ongeveer. Vervolgens mag je geen memes meer posten, mag je alleen maar positief zijn (zie reacties op Taro als zijn prognose bearish is) etc.

Dat gedrag is juist door een groep die nu hier meldt dat er een cancelcultuur heerst. Bijzonder.

• YES

YES

Moderator General Chat
malarkan schreef op zondag 19 december 2021 @ 23:52:
Grappig, ik voel me namelijk al tijden hier niet veilig meer om te posten, dat begon eigenlijk op het moment dat juist enomiss meldde dat een discussie over BTC pas mag als je minimaal 100 uur hebt gelezen (uit de aangeleverde literatuurlijst uiteraard). Ook mag je de laatste tijd niet melden dat je eventueel wat uitcasht zonder dat er 5 berichten van mensen komen dat je je moet schamen ongeveer. Vervolgens mag je geen memes meer posten, mag je alleen maar positief zijn (zie reacties op Taro als zijn prognose bearish is) etc.

Dat gedrag is juist door een groep die nu hier meldt dat er een cancelcultuur heerst. Bijzonder.
Wat loop je nou kritisch te doen man. Als je dit topic niet de hemel in komt prijzen blijf je maar weg hoor!

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Mag ik wel moon zeggen :?

Tis tenslotte weer zondag avond :+

UberLurker Departement #GG.

• YES

YES

Moderator General Chat

• Tartarus
Ik zie groene candles en een negatief sfeertje hangen hier.
Kennelijk groeit er ergens iets scheef.

• YES

YES

Moderator General Chat
Komt er nou nog echt een poging om de weekly goed te sluiten? Dan wordt het nog leuk wakker worden morgen! Go BTC! *O*

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online

UberLurker Departement #GG.

• Tartarus
YES schreef op zondag 19 december 2021 @ 23:59:
Komt er nou nog echt een poging om de weekly goed te sluiten? Dan wordt het nog leuk wakker worden morgen! Go BTC! *O*
Ik verwacht een Bartje rond weekly close en dat we morgen weer beginnen met waar we rond 18:00 waren vandaag.

• elektriekert
Blaim schreef op zondag 19 december 2021 @ 22:42:
Ik heb alle reacties van de afgelopen 4-5 pagina's met interesse gelezen. Wanneer een discussie opstart over een onderwerp wat me interesseert dan kan ik, als iemand zonder sterke mening, alleen maar genieten van goed steekhoudende argumenten.

Moet het idd niet te vaag en abstract zijn maar ik ben blij dat we elkaar kunnen verrijken op deze manier.

En over elkaar verrijken gesproken.. met welke horizon meten jullie op dit moment? De FUD lijkt hier doorgesijpelt tot de topjes van de muisvingers. Ik ben behoorlijk bullish merk ik, kansen liggen er genoeg. 2022 wordt een prachtig jaar om her en der wat profits te pakken. Totaal niet gebaseerd op feiten want niemand weet wat er gaat gebeuren, behalve dat we naar rechts gaan.

Dikke tech, HODL de moeder en laten we de komende tijd van elkaar blijven leren.
Deze man weet wat me moeten doen!
HODL de moeder!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-04 22:48
Nog even en dit topic heeft meer reacties dan BTC waard is :p

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

man man man, wat een gejank. * Taalgebruik *

[ Voor 71% gewijzigd door .oisyn op 20-12-2021 16:16 ]

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

YES schreef op zondag 19 december 2021 @ 23:59:
en dommage pindafrommage...

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-04 10:07
Een piepklein plusje deze week, maar groen is groen! :9

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:59
Ik heb het nu van 3 verschillende mensen gehoord dat hun rabo-cdc overboeking binnen 10 minuten er op stond. En die berichten waren allemaal van afgelopen week.

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-02 17:25
Rekt.

Zero.

• Ray_
  • Laatst online: 21-04 22:33
Ik gebruik Blockfolio (FTX) en heb daar nooit een account gehad. Als ik de app start krijg ik nu een melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mQ2ujTPGfE1VwimeknZhAxXjtJM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XmeHFcILCqELvczTpboVOJ61.png?f=fotoalbum_large

Maar ik druk liever niet op die knop. Ik verwacht dan een login scherm waar ik niks mee kan en wellicht raak ik al mijn transacties kwijt. Iemand dit vaker gehad?

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Welcome back friday, weekend haalde idd weer niets uit.

Zie een patroontje, als dat klopt, kunnen we zo 3k droppen vandaag.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ray_ schreef op maandag 20 december 2021 @ 07:18:
Ik gebruik Blockfolio (FTX) en heb daar nooit een account gehad. Als ik de app start krijg ik nu een melding:

[Afbeelding]

Maar ik druk liever niet op die knop. Ik verwacht dan een login scherm waar ik niks mee kan en wellicht raak ik al mijn transacties kwijt. Iemand dit vaker gehad?
Heb ik ook last van, moest 10x ofzo op de knop drukken voordat ik uitgelogd werdt. Hierna opnieuw inloggen.

De app heeft nogal wat last van kuren.

• Ray_
Ik heb geen account, dus ik kan niet inloggen.

• Kol Nedra
de prijs blijft steeds beetje zakken, NIET VOEREN AUB!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NqpKXlIa9kCRH1WCSlAsLr--rjw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/21s1fwEv1QGO8ncLUYkk4TLd.jpg?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06-2025
Ik heb de dip alvast beetje gekocht.

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
roflexx schreef op maandag 20 december 2021 @ 07:58:
Ik heb de dip alvast beetje gekocht.
Welke dip ?

• JDx

JDx

Ben ik ^

Ik wou precies hetzelfde posten :D

Beetje raar koopmoment (meestal) op de vroege maandagmorgen :X

[ Voor 16% gewijzigd door JDx op 20-12-2021 08:17 ]

Verwijderd

malarkan schreef op zondag 19 december 2021 @ 23:52:
Grappig, ik voel me namelijk al tijden hier niet veilig meer om te posten,
Tja, velen dachten dat btc op dit moment wel tegen de 90k zou zitten, en hebben daarop ingekocht denk ik. Er is weer wat geld verloren en de Lambo staat nog niet in de garage. Dan worden ze meesten wat chagrijnig 😬

• JDx

JDx

Ben ik ^

Is die klote hond weer trending?

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06-2025
Alles staat toch weer wat lager dan gisteren. En ik heb toch vandaag mijn dca moment:)

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-04 21:40
Ray_ schreef op maandag 20 december 2021 @ 07:32:
Ik heb geen account, dus ik kan niet inloggen.
Ik had hetzelfde en heb ook geen account. Na het "uitloggen" herlaadde de app direct en was alles als normaal.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-02 15:16
Vandaag einde alpha pass met Sandbox…
Benieuwd wat het volgende plan is!

• Masstje
  • Laatst online: 22-04 12:52
Glenn Hoddle schreef op zondag 19 december 2021 @ 23:10:
[...]

Weinig mensen hier hoor, krijg ik de indruk. Nog een gratis tip: hecht geen waarde aan cryptoadvies van mensen die geen vermogensbelasting hoeven betalen.
Ik hoop maar dat je dit helemaal niet serieus meent.
Minimum evenveel respect voor iemand die in afgelopen jaar van 100 naar 40K getrade heeft dan iemand die 100€ naar +50K gehold heeft in afgelopen jaren.

Cryptoadvies van die eerste persoon, waar hier toch enkelen van rondlopen, zou ik toch met eigen kritische blik van nabij onderzoeken en heeel misschien volgen.

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-04 23:57
CELR be like...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lVqNx7ypY1-mRoFGQT5xfOglz3o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ha7I1fe6mx5zGPY7wyCphSdG.png?f=user_large

:/

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:33

knakworst

Get more sats!

Dat kan dieper (6.0 cent.. ).

• Raaafie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 30-03 11:09
De rest van de markt gaat wel super :+

• Ray_
BTC hangt aan een draadje te bungelen. Ik denk niet dat je verrast hoeft te zijn dat het niet zo goed gaat met de alts.

Uit het archief. Heb hem nog maar 1 keer eerder gebruikt, dus dan mag hij wel nog een keer, toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k0bQPF8MFZ0fDTnIRPbPWtrruX8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/51jmfKOAjE9vxfRIPIk16dsn.jpg?f=user_large

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:38

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik had gisteren bijna de sell knop gedrukte toen BTC de upper bound van de huidige channel raakte. En toch was er een kleine gierige HollovVpo1nt die irrationeel dacht nee deze keer gaat die m00n. Ugh.

[ Voor 3% gewijzigd door HollovVpo1nt op 20-12-2021 10:21 ]

• Masstje
  • Laatst online: 22-04 12:52
HollovVpo1nt schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:20:
Ik had gisteren bijna de sell knop gedrukte toen BTC de upper bound van de huidige channel raakte. En toch was er een kleine gierige HollovVpo1nt die irrationeel dacht nee deze keer gaat die m00n. Ugh.
Khad je beter op de hoogte gebracht dat ik gisteren nog eens de volle pond erin gegooid had... dacht, hangt nu al weekje of 2 te bengelen op zelfde niveau, morgen gaan we vliegen! Gaat toch 95% van de keren de andere kant uit 8)7

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:43
Ik denk dat de vuistregel die oa Taro ook altijd post wel vaak klopt. (Max) Drie keer een bounce is de vierde keer kapot.

• Pelox
De eerste dag weer met kinderen thuiswerken, heel gezellig, maar kost me direct aan alle kanten geld.. de mooiste tijd van het jaar :')

Zero.

• Raaafie
Pelox schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:34:
De eerste dag weer met kinderen thuiswerken, heel gezellig, maar kost me direct aan alle kanten geld.. de mooiste tijd van het jaar :')
Kinderen kosten sowieso bakken met geld. Wat was het, 100k in 18 jaar? Moet je voorstellen als je dat in BTC stopte.. ;)

• Malarky
  • Laatst online: 23-04 06:27

Malarky

Wils voor wat ieder

BTC moet deze higher low gaan pakken, die 45900 moet behouden blijven. Als we deze higher low niet neerzetten dan duik je de echte liquiditeit in en staan we binnen kortste keren op 44000, daartussen ligt 'heel weinig.

• Pelox
Malarky schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:39:
BTC moet deze higher low gaan pakken, die 45900 moet behouden blijven. Als we deze higher low niet neerzetten dan duik je de echte liquiditeit in en staan we binnen kortste keren op 44000, daartussen ligt 'heel weinig.
En dat allemaal door de omicron paniekzaaierij van een aantal weken geleden.. Mooi de bear in gepraat.

Zero.

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:00

Darrell

Fiat moonboy

Ik kijk gewoon in 2022 pas weer. Tabee en tot volgend jaar!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:00

Darrell

Fiat moonboy

Toch 10 seconden volgehouden.

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-04 16:34
Darrell schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:45:
Ik kijk gewoon in 2022 pas weer. Tabee en tot volgend jaar!
tot morgen

Verwijderd

Pelox schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:41:
[...]

En dat allemaal door de omicron paniekzaaierij van een aantal weken geleden.. Mooi de bear in gepraat.
mwoah, hij stortte in net na ath, het laagste punt in 2021 was iets van 22K, ath 69k, dan begint het bij veel mensen toch te kriebelen, iets wat omhoog gaat, komt immers weer beneden? En hebben dus een hoop mensen -incluis ik- hun winst gepakt.

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:58

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

1 BTC = 1 BTC.

Als je geen geweldenaar in het traden (daaronder valt ook wachten op een update van Taro, zijn grafieken verkeerd interpreteren of te laat acteren op oude informatie) bent moet je gewoon:
A. blijven zitten als het concept BTC je aan staat
B. verkopen als het concept geldontwaarding van fiat je aan staat

Zo simpel is het momenteel, niet de illusie hebben dat je in staat bent om op de absolute top te verkopen en op de bodem weer in te kopen.

[ Voor 33% gewijzigd door BTC100K2021 op 20-12-2021 10:54 ]

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:33

knakworst

Get more sats!

Dot laagste punt sinds 7 september. Staat iedereen al in de rij om de dip te kopen?

• Raaafie
BTC100K2021 schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:50:
Vastgoed is een alternatief, maar ook dat is niet altijd een succes.
Onethisch imo.

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
HODL!

• Raaafie
knakworst schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:53:
Dot laagste punt sinds 7 september. Staat iedereen al in de rij om de dip te kopen?
Mijn droevige zakje dot krijgen ze in ieder geval niet.

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22-04 08:06
Pelox schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:41:
[...]

BTC had in November al getopt. Het macro-economische plaatje is gewoon niet meer zo gunstig voor risk-on assets in vergelijking met 2020/21. Stijgende inflatie, afbouwen opkoop programma, mogelijke rente verhogingen door de FED volgend jaar.

Omicron voegt daar nu weer wat extra onzekerheid aan toe, omdat er gewoon nog te weinig data beschikbaar is om te zeggen of we ons zorgen moeten maken of niet. En als beleggers een hekel hebben aan een ding dan is het wel onzekerheid.

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-04 07:37
knakworst schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:53:
Al gedaan en meteen aan een parachain gegeven voor 2 jaar.
Twijfel echter om nog wat in te slaan, is nu wel erg goedkoop O-)

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:58

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

jvel92 schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:55:
[...]

BTC had in November al getopt. Het macro-economische plaatje is gewoon niet meer zo gunstig voor risk-on assets in vergelijking met 2020/21. Stijgende inflatie, afbouwen opkoop programma, mogelijke rente verhogingen door de FED volgend jaar.

Omicron voegt daar nu weer wat extra onzekerheid aan toe, omdat er gewoon nog te weinig data beschikbaar is om te zeggen of we ons zorgen moeten maken of niet. En als beleggers een hekel hebben aan een ding dan is het wel onzekerheid.
+1

Daarbij: onderdeel van de door ons zo gewilde adoptie is een meer geleidelijk koersverloop. In 2013 kon 3 man en een paardenkop nog een pump veroorzaken. Het bestaan van een levendige optie- en leveragemarkt heeft ook effect.

• Malarky
  • Laatst online: 23-04 06:27

Malarky

Wils voor wat ieder

Partypsych schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:56:
[...]

Al gedaan en meteen aan een parachain gegeven voor 2 jaar.
Twijfel echter om nog wat in te slaan, is nu wel erg goedkoop O-)
Allemaal relatief. Goedkoop is eerder 5 dollar, gewoon netjes waar het jaar 2021 zo ongeveer begon. Is dat een hele gekke prijs? Jah, voor nu.

Maar hoeveel alts hebben dit ritje afgelopen 10 jaar niet gemaakt, inclusief hele grote namen. Persoonlijk vind ik 16 dollar een mooie prijs voor long term hodl, dat zou em netjes staan ook gezien zijn lange termijn prijs, ook mooie support daar.

De rest dan even beschouwende als een jaar durende pump en dump.
Pagina: 1 ... 196 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!