[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 178 ... 251 Laatste
Acties:
  • 937.892 views

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-12 12:44
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:03:
vanochtend nog 2 mensen tegengekomen met een grote zak shiba, of t daar nog mee goed gaat komen

"neuh, denk t niet"

kan nog best een paar keer wat plussen, maar ik denk dat die gewoon langzaam naar nul gaat.
Dat zeggen ze al een hele lange tijd.
Mede daardoor had ik mijn flufje verkocht, kort daarna deed die x10 8)7

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Moet je nagaan hoeveel extra tijd je over houdt als sommige memes maar maximaal eenmaal per week ipv driemaal dagelijks langs zouden komen... Je klikt toch iedere keer weer op die balk met nieuwe berichten om daarna teleurgesteld te worden door de nutteloze inhoud. Afijn, zal wel aan mij liggen.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:13
Taro schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:34:
Moet je nagaan hoeveel extra tijd je over houdt als sommige memes maar maximaal eenmaal per week ipv driemaal dagelijks langs zouden komen... Je klikt toch iedere keer weer op die balk met nieuwe berichten om daarna teleurgesteld te worden door de nutteloze inhoud. Afijn, zal wel aan mij liggen.
Amen

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19:37
Interessante long read (16 minuten aldus Medium) van Arthur Hayes, zijn artikelen zijn vaak de moeite waard, over de macro-economie en crypto waarin hij inzoomt op de USA en China. Voor de mensen die geen zin geen zin hebben om een dergelijk artikel te lezen, volgt hieronder een screenshot van wat wellicht nuttige info kan zijn. Artikel: https://cryptohayes.medium.com/circo-loco-53c4b2844c83

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rh25usOxThsNTOYZoJ9N90t56uY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cfxy1OYZ7c4sybUN2MYU2TnK.png?f=user_large

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:51
Taro schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:34:
Gaat het verder goed?

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Ja, helemaal top. En met jou?

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
Ik geloof eerlijk gezegd in noch metaverse, noch play to earn noch nft's. Play to earn? Waar komt het geld vandaan? NFT's: slaat nergens op, cryptopunks zien er niet uit. Metaverse? Conferences met avatars en brillen kan al lang en zou niet weten waarom het decentraal moet. Allemaal speculatie/greater fool spul.

Ik zie meer in dingen als decentraal recht en decentrale economie (coordinatie internet of things, buyers sellers, logistiek, oracles, app die resources in kaart brengt en vraag en aanbod coordineert).

God morks in wysterious ways.

• ArtPhil-Flower
Taro schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:05:
[...]

Het gaat helemaal niet goed he Taro. Vertel maar, we zullen niet oordelen.

:+

• ArtPhil-Flower
Het is niet jou schuld Taro. Het is niet jou schuld. Het is niet jou schuld.

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:51
Taro schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:05:
[...]

Hier alles goed, vraag was na aanleiding van jou laatste reacties, die ik altijd graag lees.en vooral in het NK topic.
Krijg het idee dat je het een beetje zat bent .... kan het mis hebben maar dat gevoel krijg ik ....

Verwijderd

Tartarus schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:30:
[...]

Dat zeggen ze al een hele lange tijd.
Mede daardoor had ik mijn flufje verkocht, kort daarna deed die x10 8)7
elke shitcoin heeft wel een keer een hoogtepunt, shiba heeft die vorige maand gehad.
ArtPhil-Flower schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:08:
Ik geloof eerlijk gezegd in noch metaverse, noch play to earn noch nft's. Play to earn? Waar komt het geld vandaan? NFT's: slaat nergens op, cryptopunks zien er niet uit. Metaverse? Conferences met avatars en brillen kan al lang en zou niet weten waarom het decentraal moet. Allemaal speculatie/greater fool spul.
niemand ziet er wat in, maar als je het maar lang genoeg hyped kun je er genoeg geld mee verdienen, en daar gaat het om.

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:34
Normaal roep ik MOOOON!
Maar nu ben ik te bang.. :X

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
ArtPhil-Flower schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:10:
[...]

Het gaat helemaal niet goed he Taro. Vertel maar, we zullen niet oordelen.

:+
Petertje750 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:16:
[...]

Hier alles goed, vraag was na aanleiding van jou laatste reacties, die ik altijd graag lees.en vooral in het NK topic.
Krijg het idee dat je het een beetje zat bent .... kan het mis hebben maar dat gevoel krijg ik ....
d:)b Weet ik :) En nee, gaat echt prima, sterker nog, meestal heb ik in deze periode van het jaar een winterdip, maar voel mij beter dan ooit tov eerdere donkere dagen :) Al had Bitcoin natuurlijk wel wat hoger mogen staan voor wat extra positiviteit, maar ook wat dat betreft gaat het prima, geen verlies, maar helaas ook geen mooie winst omdat stijging uitblijft.

Maar ik kan gewoon slecht tegen herhalende niets toevoegende zaken. Als ik 20x een meme heb gezien, dan begint mij dat te irriteren en ik verbaas mij erover dat zoiets na 83x nog steeds plusjes krijgt. In mijn leven automatiseer ik alles waar herhaling in voorkomt, want ik kan slecht tegen herhaling zonder nuttige extra toevoeging. Ze remmen je alleen maar af en belemmeren je in het verder komen met bepaalde doelen.

Dat zal voor iedereen anders zijn, maar blijkbaar ben ik niet de enige die er zo over denkt. Ik breng hier toch een groot deel van mijn tijd door omdat ik het leuk vind en dit is iets dat mij steeds meer tegen gaat staan aan dit topic.

[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 11-12-2021 18:30 ]

• jvel92

Ik zie meer in dingen als decentraal recht en decentrale economie (coordinatie internet of things, buyers sellers, logistiek, oracles, app die resources in kaart brengt en vraag en aanbod coordineert).
Heb mezelf absoluut niet verdiept in NFT's, Play 2 Earn en de Metaverse want geen tijd voor en focus me liever op DeFi. Mijn exposure aan die drie is simpelweg door gewoon ETH te kopen.

Denk persoonlijk wel dat het loont om een open mind te houden met dat soort dingen. Als je de trend een beetje kunt meepakken en je verdient je geld aan iets wat uiteindelijke gigantische bullshit blijkt te zijn, hoor je mij niet klagen hoor.

• Blender_01
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-03 00:51

Agüero verkoopt ‘meest zinloze aankoop’ voor 222.000 euro: ‘Wat bezielde me?’

Sergio Agüero heeft zijn Lamborghini Aventador in de verkoop gezet. De aanvaller van Barcelona, die onlangs te horen kreeg te moeten stoppen met voetballen vanwege hartproblemen, heeft zijn auto op het Britse AutoTrader gezet. De vraagprijs voor de bolide op de website voor tweedehands auto’s is 222.000 euro. Begin november erkende Agüero nog dat de auto zijn meest zinloze aankoop uit zijn leven was.

"Ik weet niet waarom ik in hemelsnaam een Lamborghini heb gekocht", zei Agüero begin november. "Hij moet in zes jaar 1200 kilometer hebben afgelegd: ik heb hem nauwelijks gebruikt. Ik heb twee jaar lang nagedacht waarom ik hem eigenlijk had gekocht, want nu staat hij daar maar een beetje kou te vatten in de regen. Hij zit zelfs helemaal onder de spinnenwebben.” Na zijn transfer van Manchester City naar Barcelona heeft Agüero zijn auto, die hij vermoedelijk in 2015 had aangeschaft, in Engeland achtergelaten.

• ArtPhil-Flower
jvel92 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:29:
[...]

Heb mezelf absoluut niet verdiept in NFT's, Play 2 Earn en de Metaverse want geen tijd voor en focus me liever op DeFi. Mijn exposure aan die drie is simpelweg door gewoon ETH te kopen.

Denk persoonlijk wel dat het loont om een open mind te houden met dat soort dingen. Als je de trend een beetje kunt meepakken en je verdient je geld aan iets wat uiteindelijke gigantische bullshit blijkt te zijn, hoor je mij niet klagen hoor.
Ik zou ook niet klagen, maar verdien veel liever geld aan iets dat nuttig is voor de wereld.

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-12 03:36
Taro schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:27:
[...]

[...]

d:)b Weet ik :) En nee, gaat echt prima, sterker nog, meestal heb ik in deze periode van het jaar een winterdip, maar voel mij beter dan ooit tov eerdere donkere dagen :) Al had Bitcoin natuurlijk wel wat hoger mogen staan voor wat extra positiviteit, maar ook wat dat betreft gaat het prima, geen verlies, maar helaas ook geen mooie winst omdat stijging uitblijft.

Maar ik kan gewoon slecht tegen herhalende niets toevoegende zaken. Als ik 20x een meme heb gezien, dan begint mij dat te irriteren en ik verbaas mij erover dat zoiets na 83x nog steeds plusjes krijgt. In mijn leven automatiseer ik alles waar herhaling in voorkomt, want ik kan slecht tegen herhaling zonder nuttige extra toevoeging. Ze remmen je alleen maar af en belemmeren je in het verder komen met bepaalde doelen.

Dat zal voor iedereen anders zijn, maar blijkbaar ben ik niet de enige die er zo over denkt. Ik breng hier toch een groot deel van mijn tijd door omdat ik het leuk vind en dit is iets dat mij steeds meer tegen gaat staan aan dit topic.
Ga ik mee akkoord. Ik heb me al een paar keer geërgerd op de boring as fuck low effort memes die tacticus en co gewoon kopieren van de dagen ervoor. Deze keer wou ik gaan rapporteren maar zag dan juist erna jouw reactie :9

• ArtPhil-Flower
Denk persoonlijk wel dat het loont om een open mind te houden met dat soort dingen.
Een open mind vind ik belangrijk. Gezond verstand nog belangrijker.

• jvel92
ArtPhil-Flower schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:32:
[...]

Ik zou ook niet klagen, maar verdien veel liever geld aan iets dat nuttig is voor de wereld.
Je zou je dan überhaupt kunnen afvragen of wat hier met zijn allen het doen zijn nuttig is voor de wereld.

Een P2E game heeft voor jou wellicht geen toegevoegde waarde, maar kan voor iemand in bijvoorbeeld Zuid-Oost Azie lucratiever zijn dan burgers flippen bij de lokale McDonalds en een uitweg bieden uit de armoede.

Daarnaast kun je je geld dat je verdient hebt met je investeren, natuurlijk altijd inzetten voor zaken die wel nuttig zijn voor de wereld.

• ArtPhil-Flower
jvel92 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:38:
[...]
Een P2E game heeft voor jou wellicht geen toegevoegde waarde, maar kan voor iemand in bijvoorbeeld Zuid-Oost Azie lucratiever zijn dan burgers flippen bij de lokale McDonalds en een uitweg bieden uit de armoede.
Waar komt dat geld vandaan dan? Dat zou ik weleens willen weten. Ik ruik een sterke ponzi geur!

Een burger flippen heeft nut voor een klant. Paddenstoelen verzamelen en over monstertjes springen heeft voor niemand nut.

[ Voor 12% gewijzigd door ArtPhil-Flower op 11-12-2021 18:47 ]

• ArtPhil-Flower
jvel92 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:38:
[...]

Je zou je dan überhaupt kunnen afvragen of wat hier met zijn allen het doen zijn nuttig is voor de wereld.
Het financiële systeem verbeteren is duidelijk nuttig en eerlijker.

• Gelukszoekr
Slonzo schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:55:
[...]

Oh, op de beta zie ik 'm inderdaad wel, op de v1 stond hij ook niet onder Cronos :?

Als ik het goed heb moet ik BIFI gewoon van BSC naar Cronos swappen d.m.v. https://multichain.xyz/swap AnySwap en dan via de Cronos bridge vanuit de CDC DeFi wallet wat CRO naar Cronos zien te krijgen. Klopt dat ongeveer?

Edit: ondertussen gelukt ;)
Als ik op Anyswap op "Swap" klik lijkt er niet veel te gebeuren. Er staat dat het tussen de 10-30 minuten kan duren. Kan ik ergens zien dat mijn opdracht in de pijplijn zit?

Misschien dat @Glenn Hoddle of @knakworst het weet? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Gelukszoekr op 11-12-2021 19:14 ]

• jvel92
ArtPhil-Flower schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:46:
[...]

Het financiële systeem verbeteren is duidelijk nuttig en eerlijker.
Op welke manier verbeteren wij hier het financiële systeem dan?

We zijn hier met zijn allen aan het investeren en/of traden in crypto om daar hoofdzakelijk zelf beter van te worden. Het is leuk dat we dan mogelijk investeren in iets dat het financiële systeem beter maakt, maar er zullen hier nog weinig mensen zijn als we er onderaan de streep zelf niet financieel beter van worden.

Wat betreft of het een Ponzi is; ja. Maar alles is een Ponzi, hoe eerder je dat doorhebt hoe eenvoudiger het wordt.

• ArtPhil-Flower
jvel92 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:58:
[...]

Op welke manier verbeteren wij hier het financiële systeem dan?
Kijk maar naar de advertenties van bv crypto.com en coinbase. Dat doen ze van ons geld. Hoe meer geld erin vloeit, hoe meer ruchtbaarheid er aan crypto gegeven wordt.

Hoe hoger de valuatie van crypto tov fiat, hoe sneller we fiat van de kaart vegen.

[ Voor 10% gewijzigd door ArtPhil-Flower op 11-12-2021 19:04 ]

• ArtPhil-Flower
jvel92 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:58:
[...]
Wat betreft of het een Ponzi is; ja. Maar alles is een Ponzi, hoe eerder je dat doorhebt hoe eenvoudiger het wordt.
Ik geef toe dat er een boel speculatie is, maar daarmee is het nog geen ponzi. Ponzi is vooropgezette fraude met een waardeloze asset.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:54
ArtPhil-Flower schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:03:
[...]

Kijk maar naar de advertenties van bv crypto.com en coinbase. Dat doen ze van ons geld. Hoe meer geld erin vloeit, hoe meer ruchtbaarheid er aan crypto gegeven wordt.

Hoe hoger de valuatie van crypto tov fiat, hoe sneller we fiat van de kaart vegen.
Waarom zou je dat willen? Zodat ik morgen van m’n salaris in crypto de hypotheek kan betalen en volgende maand 90% te kort kom?

Probleem van crypto is, dat het geen betaalmiddel is. Als je daar écht in gelooft handel je er niet in maar betaal je ermee. Dat doet vrijwel niemand, dus is het geen valuta.

Fiat van de kaart vegen komt op mij dus een beetje raar over :) bevriezen we de waarde tov de dollar en gaan we er alleen nog mee betalen, ok?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:52
noch play to earn noch nft's. Play to earn? Waar komt het geld vandaan?
Dat ligt natuurlijk aan de situatie en de game. Genoeg manieren voor game makers om wat geld bij te verdienen wat ze vervolgens weer kunnen uitgeven. Weinig bijzonders aan en gebeurd ook in "normale" games.

[ Voor 5% gewijzigd door Nopheros op 11-12-2021 19:20 ]

• ArtPhil-Flower
NiGeLaToR schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:11:
[...]

Waarom zou je dat willen? Zodat ik morgen van m’n salaris in crypto de hypotheek kan betalen en volgende maand 90% te kort kom?
Zelfde geld voor investeren.
Probleem van crypto is, dat het geen betaalmiddel is. Als je daar écht in gelooft handel je er niet in maar betaal je ermee. Dat doet vrijwel niemand, dus is het geen valuta.
Wel voor mensen zonder toegang tot een bank. Ook kunnen banken transacties tegenhouden. Verder vragen ze geld voor transacties. Ik wil die banken helemaal weg.

El Salvador heeft het al tot wettig betaalmiddel gemaakt. Ik voel aan mijn water dat er meerdere landen gaan volgen. Vergeet niet hoe jong crypto is.

En ik heb toch menig zakje wiet met crypto betaald. Wel blij dat ik nu gestopt ben. Werd me te gortig om 600 euro per maand aan wiet uit te geven op een uitkering van 1100 euro. :o :+

• ArtPhil-Flower
Nopheros schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:18:
[...]

Dat ligt natuurlijk aan de situatie en de game. Genoeg manieren voor game makers om wat geld bij te verdienen wat ze vervolgens weer kunnen uitgeven. Weinig bijzonders aan en gebeurd ook in "normale" games.
Ja, herinner me de Chinese golddiggers uit World of Warcraft. Maar denk dat dat altijd een kleine niche blijft. Zie ook niet in wat decentraliseren toevoegt.

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:52
ArtPhil-Flower schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:28:
[...]

Ja, herinner me de Chinese golddiggers uit World of Warcraft. Maar denk dat dat altijd een kleine niche blijft. Zie ook niet in wat decentraliseren toevoegt.
Dan loop je wel wat achter, tegenwoordig zijn er game makers die miljarden verdienen met in-game extra's, allang geen niche meer dus.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:54
Je investeert doorgaans in bedrijven, niet in valuta.
Wel voor mensen zonder toegang tot een bank. Ook kunnen banken transacties tegenhouden. Verder vragen ze geld voor transacties. Ik wil die banken helemaal weg.
Dus, eigenlijk heb je geen reden, behalve anarchistische motieven :) check.
El Salvador heeft het al tot wettig betaalmiddel gemaakt. Ik voel aan mijn water dat er meerdere landen gaan volgen. Vergeet niet hoe jong crypto is.
Het is een groot succes in alle landen waar geen functionerend monetair beleid is, geldstromen buiten beeld moeten blijven of als er inderdaad andere (kostbare) belemmeringen zijn.

Het ‘veel mensen hebben geen toegang tot een bankrekening’ is overigens interessant: een enorm deel van de mensen op deze planeet heeft geen toegang tot internet. Hoe gaan die dan wél crypto gebruiken? Net aan de helft heeft toegang tot internet, voor jouw beeld. Offline crypto kantoren zijn dus nodig, voor jouw doelstelling. Internet in Rusland, China, Arabische landen, allemaal niet open. Dus van de helft vd mensen heeft meer dan de helft geen open toegang. Eigenlijk werkt crypto dus alleen goed in de landen die het het minst nodig hebben op dit moment.

Dus, nee, het wordt geen wereldwijd geaccepteerd betaalmiddel. Geopolitiek onmogelijk of praktisch niet uitvoerbaar. Helaas wellicht.
En ik heb toch menig zakje wiet met crypto betaald. Wel blij dat ik nu gestopt ben. Werd me te gortig om 600 euro per maand aan wiet uit te geven op een uitkering van 1100 euro. :o :+
Njah, je motieven zijn net zo zuiver als die van de meeste fans van crypto merk ik al :+ dat helpt crypto ook niet bepaald uiteraard. Meest geldstromen gaan nu van ransomware slachtoffers naar Rusland bijvoorbeeld. Dat werkt super.

Bron internet toegang:

https://www.weforum.org/a...t-data-broadband-mobbile/

[ Voor 3% gewijzigd door NiGeLaToR op 11-12-2021 19:33 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• ArtPhil-Flower
Wel aardig blijven hoor. Ben een gevoelige ziel. :P

• ArtPhil-Flower
*zit in een hoekje te huilen.

• jvel92
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/grSc9In6uhhcbpHsjFfderyd1A8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/6VQSa4pVTzNIHNVqWhFQSg2g.gif?f=user_large

In it for the tech

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11 15:00
In it because of the dikke white papers

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-11 17:49

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Gelukszoekr schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:55:
[...]

Als ik op Anyswap op "Swap" klik lijkt er niet veel te gebeuren. Er staat dat het tussen de 10-30 minuten kan duren. Kan ik ergens zien dat mijn opdracht in de pijplijn zit?

Misschien dat @Glenn Hoddle of @knakworst het weet? :P
Ja, hij geeft een soort popup met een soort interne tx die je kan volgen. Maar soms duurt het gewoon even. Laatst zelfs 2 uur. Gelukt inmiddels?

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Skrunsies schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 02:08:
Hey @Glenn Hoddle

Waar had je dat gelezen van SGB?

Had toenertijd de XRP bij crypto.com. Ook al een melding gehad dat ze de SGB drop ondersteunden. Maar daarna radio stilte.
Via Nexo. SGB lijkt morgen verdeeld te gaan worden, maar exchanges doen er dan nog even over. Het hebben van SGB geeft je een airdrop van ExFI, echt, heel vaag waar die gasten mee bezig zijn.

• Gelukszoekr
Glenn Hoddle schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:38:
[...]

Ja, hij geeft een soort popup met een soort interne tx die je kan volgen. Maar soms duurt het gewoon even. Laatst zelfs 2 uur. Gelukt inmiddels?
Niet echt, Er komt een popup met alleen het aantal en de knop "Confirm". Daarna niks. Ik ben ruim 2 uur verder, andere browsers geprobeerd. Verder helaas niks :/

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Gelukszoekr schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:40:
[...]

Niet echt, Er komt een popup met alleen het aantal en de knop "Confirm". Daarna niks. Ik ben ruim 2 uur verder, andere browsers geprobeerd. Verder helaas niks :/
Hmmm, Maakt metamask wel een tx aan of ook niet? Ik moet zeggen dat dit probleem me onbekend voorkomt.

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:54

Darrell

Fiat moonboy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOIB9aGjl6YI0Lw_AhXfT9uWDJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xo1UWat8KlblAePFuryN2JHz.jpg?f=fotoalbum_large

• Gelukszoekr
Glenn Hoddle schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:45:
[...]

Hmmm, Maakt metamask wel een tx aan of ook niet? Ik moet zeggen dat dit probleem me onbekend voorkomt.
Dat is balen. Nee, er komt geen Metamask popup... Ik ga verder googlen..

• locmorto
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-01-2022
Gaat er nog wat gebeuren beetje een dooie boel de laatste paar dagen

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
Glenn Hoddle schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:39:
[...]

Via Nexo. SGB lijkt morgen verdeeld te gaan worden, maar exchanges doen er dan nog even over. Het hebben van SGB geeft je een airdrop van ExFI, echt, heel vaag waar die gasten mee bezig zijn.
Ben benieuwd of ik mijn SGB morgen heb.
Heb een hele tijd geleden een trustline gezet via xrptoolkit. (y)

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Taro schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:56:
@Glenn Hoddle Ik heb enige tijd geleden ook BIFI gehad, nog steeds wel interesse, maar als ik naar de charts kijk, dan zie ik niet direct iets wat mij daarin aantrekt. Op een mogelijke uitbraak op de 1D na die dan nu in de maak is, maar natuurlijk niet 100% zeker zo uitpakt:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ja, inkomsten via het platform, maar naast stijgingen zie je ook dalingen, dus die doen volgens deze charts niet 1 op 1 iets met de prijs.

Ik ben niet vies van een gokje, maar voor mijzelf zou ik nu als enige redenatie hebben: BIFI kan uitgebodemd zijn en als Bitcoin vanaf hier weer stijgt, dan kan die prima nog x3-4x tov de ATH.
Ik weet niet zo veel van TA, maar om te beginnen bestond BIFI al een tijdje voor de Binance listing. In het begin hing hij een tijdje rond de $7, en daarna nog 2 maanden rond de $80. Geen idee of je dan wat anders ziet: https://www.coingecko.com/en/coins/beefy-finance

Die Binance listing was wel even een katalysator voor de prijs, maar zorgde er natuurlijk ook voor dat mensen die voor $5 en in mindere mate $80 hadden gekocht bij $2500 natuurlijk best een reden hadden om te cashen. Specifiek was er 1 whale die het had gepresteerd om op $5 iets van 5000 BIFI te kopen. Die heeft 12 weken of zo echt elk weekend lopen dumpen. En bij lage liquiditeit heeft dat best wat effect.
Dat geeft inderdaad de indruk dat er weinig correlatie is tussen inkomsten van het platform en de prijs van BIFI - mijn idee is dus dat dat op de korte termijn moet veranderen. Hogere TVL zou moeten leiden tot duurdere BIFI.

Tot slot is Beefy V2 bijna live (https://beta.beefy.finance/#/ ) en helpt dat behoorlijk qua gebruiksvriendelijkheid, en ze waren er erg op tijd bij op Cronos, en er is een flinke influx van crypto.com-gebruikers die nu via Beefy hun eerste stappen in DeFi zetten. Maar dat zie je natuurlijk niet terug in TA - althans, niet op voorhand.

• Rengdxng
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01-08 02:30
locmorto schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:21:
Laatste keer dat deze uitspraken hier kwamen werd er huilend om de dode boel van de week ervoor geschreeuwd.

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Gelukszoekr schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:12:
[...]

Dat is balen. Nee, er komt geen Metamask popup... Ik ga verder googlen..
Hoeft niet! Anyswap is z'n bridge voor Bifi van BSC naar Cronos aan het upgraden. Hij is maandag weer beschikbaar.

https://twitter.com/Anysw...tatus/1468511730586161154 (En ja, daar staat celo, niet cronos, maar dat is omdat het klungels zijn.)

• Gelukszoekr
Glenn Hoddle schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:32:
[...]

Hoeft niet! Anyswap is z'n bridge voor Bifi van BSC naar Cronos aan het upgraden. Hij is maandag weer beschikbaar.

https://twitter.com/Anysw...tatus/1468511730586161154 (En ja, daar staat celo, niet cronos, maar dat is omdat het klungels zijn.)
Nice! Ik dacht al zoiets. Dit is raar. Thanks voor de update! Heb ze voor nu op de BSC maar weggezet dan

• jvel92
locmorto schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:21:
Vind het juist wel prettig de huidige markt, net als in afgelopen juni en juli. Je hebt nu rustig de tijd om wat projecten te onderzoeken, zonder dat de koerst alweer verdubbelt is.

Daarnaast zijn de gas fees laag op Ethereum netwerk, dus tijd voor wat transacties die ik al tijdje op de planning had staan.

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

@Taro Misschien is BIFI vs BTC relevanter dan vs USD voor TA? Of niet?

En dan nog weet ik niet wat ik hier precies zie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rbCQZOKovJMUHMMYIQTseTdwMZ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oZ1yjwainHtNPHC6kdaR9MRq.png?f=fotoalbum_large

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@Glenn Hoddle Thx voor je uitleg/toelichting, helder. Voor de volledigheid: Het ging mij niet puur om TA, maar ook om het terugzien van het gebruik/rendement in de prijs, terwijl de koers over de hele linie niet echt stijgt maar eerder is gedaald (sinds de listing op Binance dus), dat staat (voor mij) los van TA.

Edit: Ik reageerde op je eerdere bericht, maar wat betreft je reactie met grafiek daarna: Sideways actie de laatste maanden, valt wat mij betreft weinig over te zeggen/voorspellen.

[ Voor 22% gewijzigd door Taro op 11-12-2021 21:40 ]

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Gelukszoekr schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:34:
[...]

Nice! Ik dacht al zoiets. Dit is raar. Thanks voor de update! Heb ze voor nu op de BSC maar weggezet dan
Daar is het inmiddels ook al weer 11% apy, niet slecht. En Cronos is nog 'maar' 35%, maar goed, dat is ook omdat Cro wat inkakt.

Overigens lijkt het binnenkort mogelijk om ook op Cronos gesteakte BIFI als onderpand voor MAI-leningen te gebruiken. Helemaal mooi.

• locmorto
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-01-2022
jvel92 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:37:
[...]

Vind het juist wel prettig de huidige markt, net als in afgelopen juni en juli. Je hebt nu rustig de tijd om wat projecten te onderzoeken, zonder dat de koerst alweer verdubbelt is.

Daarnaast zijn de gas fees laag op Ethereum netwerk, dus tijd voor wat transacties die ik al tijdje op de planning had staan.
Ik hoop op een goede klap naar beneden :9

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:39:
[~Glenn Hoddle] Thx voor je uitleg/toelichting, helder…..
I see what you did there :+

Ja klopt @Glenn Hoddle, ik was er toen nog maar net bij en een maat van mij tipte mij aangaande een airdrop voor XRP.

Dus ik snel dat k*t muntje kopen en de rest is geschiedenis.
Flare hadden we allang moeten hebben natuurlijk. En vervolgens komt er een airdrop over een airdrop van een airdrop zijn airdrop.

Punt is alleen morgen blijkt er weer een snapshot te komen. Alleen heb ik mijn zingende vogels nog niet gekregen van crypto.com. En zal dan dus die naar die airdrop kunnen fluiten |:(

UberLurker Departement #GG.

• jvel92
locmorto schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:44:
[...]

Ik hoop op een goede klap naar beneden :9
Dat biedt natuurlijk ook zo zijn kansen. Hoewel er nu ook wel flinke aanbiedingen te vinden zijn, maar de vraag is altijd is dit de bodem :P

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Skrunsies schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:48:
En vervolgens komt er een airdrop over een airdrop van een airdrop zijn airdrop.

Punt is alleen morgen blijkt er weer een snapshot te komen. Alleen heb ik mijn zingende vogels nog niet gekregen van crypto.com. En zal dan dus die naar die airdrop kunnen fluiten |:(
Haha... of je daarnaar kan fluiten is de vraag. Crypto.com weet ook dat die airdrop er aan komt en wie er recht heeft op hoeveel straks. Ik heb van Nexo te horen gekregen dat ze je EXfi ook meteen naar je overmaken.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Zou dit bewust gedaan zijn bij het MC voor MC farmen op Binance? :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HRicMnSCkZZdRrU4XJqKhynoDcw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bLtWwW6UB4FB7YTEneAthudj.jpg?f=user_large

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-11 22:05
ADA aan het vechten tegen een weerstand op 1.315, kleine uitbraak zou eens mooi zijn!

Update: :> blij met iets kleins

[ Voor 17% gewijzigd door keanu_ op 11-12-2021 22:22 ]

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12 14:03

Mooody

elmoody

keanu_ schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:18:
ADA aan het vechten tegen een weerstand op 1.315, kleine uitbraak zou eens mooi zijn!

Waarom verwacht je dat? Er zit nog zoveel lucht in de prijs van ADA, het ding was vorig jaar $0.10 waard.
Cardano is nog altijd een speculatief project zonder echte liquiditeit, dat kan de reden zijn om nog verder te zakken dan nu als BTC even niet meehelpt.

Geen vergelijk met bijv. collega-dapp-platform MATIC, een project dat al honderden miljoenen op het netwerk heeft staan en waarbij de lijst van projecten steeds groter wordt. Doe voor de gein ff checken: https://awesomepolygon.com/

MATIC is op dit moment een van de hypes waarmee je vermogen kan meegroeien. Cardano is redelijk stoffig, net iets te pretentieus en volledig onnodig op het moment. Waarom het zoveel aandacht krijgt? Geen idee.

[ Voor 7% gewijzigd door Mooody op 11-12-2021 22:44 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 01:25
keanu_ schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:18:

In de beren oppikken voor .30 :9

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
PlanR schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:30:
[...]

In de beren oppikken voor .30 :9
En daarna tijdens een panic sell op .18 weer wegdoen omdat het nog lager kon ;)

In 2017/2018 ADA goedkoop opgepikt rond 0.10-0.12, rond ATH (1.20 USD?) weggedaan en daarna naar 0.03 USD zien dalen. Bearmarkets kunnen er echt heel hard inhakken, vandaar dat ik ook erg voorzichtig ben geworden.

• Mooody

Mooody

elmoody

Taro schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:41:
[...]

En daarna tijdens een panic sell op .18 weer wegdoen omdat het nog lager kon ;)

In 2017/2018 ADA goedkoop opgepikt rond 0.10-0.12, rond ATH (1.20 USD?) weggedaan en daarna naar 0.03 USD zien dalen. Bearmarkets kunnen er echt heel hard inhakken, vandaar dat ik ook erg voorzichtig ben geworden.
Ik geloof dat een echte bear market pas wordt ingezet wanneer er macro-economische oorzaken zijn.
Wanneer reguliere stocks het leuk blijven doen en BTC meelift op dat sentiment, zullen bruikbare alts geen reden hebben om 90% te dumpen.

Wat er in 2017/2018 gebeurde was totale BTC-gekte, gevolgd door een absurde alt-mania. Het was destijds echt compleet gestoord 8)7 Van beide heb ik dit jaar nog niets gemerkt (het gaat een stuk geleidelijker), terwijl de intrinsieke waarde van de crypto-space sinds 2018 daadwerkelijk is gegroeid door introductie van bruikbare usecases. (NFT, Defi, DAO e.d.)

[ Voor 10% gewijzigd door Mooody op 11-12-2021 23:48 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@Mooody Nee inderdaad, een x80 voor ADA, een x69 ( ;) ) voor ETH, DOGE is ook maar iets gestegen, paar 100 of 1000% ofzo en gelukkig geven we geen miljoenen uit aan digitaal kopieerbare plaatjes of aan muntjes die x50 gaan omdat een ze scaling probleem van een andere munt proberen op te lossen. Nee inderdaad, er is deze keer nog geen sprake van gekte geweest 8)

• keanu_
Mooody schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:30:
[...]

Waarom verwacht je dat? Er zit nog zoveel lucht in de prijs van ADA, het ding was vorig jaar $0.10 waard.
Cardano is nog altijd een speculatief project zonder echte liquiditeit, dat kan de reden zijn om nog verder te zakken dan nu als BTC even niet meehelpt.

Geen vergelijk met bijv. collega-dapp-platform MATIC, een project dat al honderden miljoenen op het netwerk heeft staan en waarbij de lijst van projecten steeds groter wordt. Doe voor de gein ff checken: https://awesomepolygon.com/

MATIC is op dit moment een van de hypes waarmee je vermogen kan meegroeien. Cardano is redelijk stoffig, net iets te pretentieus en volledig onnodig op het moment. Waarom het zoveel aandacht krijgt? Geen idee.
Tuurlijk, elke coin heeft gebakken lucht ingebed in zijn prijs. Dat genereert een groot deel van de prijs.
Doch kan ik niet ontkennen dat de komende maanden mooi werk op de planning staat:
ERC20 converter, sundaeswap op het testnet.
Djed
Hydra layer 2 solution in 2022
Rollout van werkbare smart contracts
Ik ben ook kritisch, maar ben wel long-term bullish voor cardano, omdat ik hier niet zit voor de snelle gains :

Kan ook niet ontkennen dat men al ontevreden lijkt te zijn met 50 - 100% rendement wat m.i. al een zieke winst is en nergens anders (zo snel) kunt behalen.

[ Voor 5% gewijzigd door keanu_ op 11-12-2021 23:02 ]

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:36

knakworst

Get more sats!

Wat doet ADA dan opeens???

• Mooody

Mooody

elmoody

Taro schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:56:
@Mooody Nee inderdaad, een x80 voor ADA, een x69 ( ;) ) voor ETH, DOGE is ook maar iets gestegen, paar 100 of 1000% ofzo en gelukkig geven we geen miljoenen uit aan digitaal kopieerbare plaatjes of aan muntjes die x50 gaan omdat een ze scaling probleem van een andere munt proberen op te lossen. Nee inderdaad, er is deze keer nog geen sprake van gekte geweest 8)
Klinkt als gekte inderdaad :P Misschien bekijk ik het deze cycle van iets meer afstand, zou kunnen.

Al denk ik wel oprecht dat dingen als NFT en "scaling tokens" bestaansrecht hebben en ons nog ontiegelijk veel (eenvoudige) gains kunnen opleveren, maar dat terzijde :)

• keanu_
Vrij weinig, mensen haken graag aan voor een '' van gedachtenwisseling '' ;)

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11 15:00
Terugkruipen naar het nivo van gisteren zo te zien

• Mooody

Mooody

elmoody

keanu_ schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:00:
[...]

Tuurlijk, elke coin heeft gebakken lucht ingebed in zijn prijs. Dat genereert een groot deel van de prijs.
Doch kan ik niet ontkennen dat de komende maanden mooi werk op de planning staat:
ERC20 converter, sundaeswap op het testnet.
Djed
Hydra layer 2 solution in 2022
Rollout van werkbare smart contracts
Ik ben ook kritisch, maar ben wel long-term bullish voor cardano, omdat ik hier niet zit voor de snelle gains :

Kan ook niet ontkennen dat men al ontevreden lijkt te zijn met 50 - 100% rendement wat m.i. al een zieke winst is en nergens anders (zo snel) kunt behalen.
Maar er is zoveel concurrentie voor Cardano dat het niet meer grappig is toch?
Al dat geld van toekomstige dapp-bouwers moet verdeeld worden over al die projecten, terwijl het overgrote deel blijft kiezen voor Ethereum (al dan niet via side chains).

Wat maakt Cardano interessant t.o.v. Ethereum (/Polygon /Loopring etc etc), Solana, Tezos, Avalanche, EOS, Algorand, NEAR, Cosmos, Polkadot (/Kusama / Moonriver), NEO etc. etc.? De grote hoeveelheid Reddit-volgers? Ik zie het echt niet.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12 09:13
Het is allemaal heel simpel. Als we weer in een ouderwetse crypto winter komen gaat ook Matic naar de vinkentering. Als we volgend jaar flink doorgaan met de bull stijgt ook ADA weer. Al is ADA inderdaad een hoop lucht. Probleem is alle alts zijn in een bear gebakken lucht. Ik geloof er niet in dat het deze keer anders zal zijn. Maar ik laat me graag verrassen.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Chaes
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-12 13:50

Chaes

#HODL

zwembroek schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:10:
Het is allemaal heel simpel. Als we weer in een ouderwetse crypto winter komen gaat ook Matic naar de vinkentering. Als we volgend jaar flink doorgaan met de bull stijgt ook ADA weer. Al is ADA inderdaad een hoop lucht. Probleem is alle alts zijn in een bear gebakken lucht. Ik geloof er niet in dat het deze keer anders zal zijn. Maar ik laat me graag verrassen.
Oftewel: in een echte bull run kan iedereen rijk worden.

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:31

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

En in een echte bear, procentueel gezien, gaat BTC en ETH ook naar de gallamiezen :P

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:43
Mooody schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:08:

Wat maakt Cardano interessant t.o.v. Ethereum (/Polygon /Loopring etc etc), Solana, Tezos, Avalanche, EOS, Algorand, NEAR, Cosmos, Polkadot (/Kusama / Moonriver), NEO etc. etc.? De grote hoeveelheid Reddit-volgers? Ik zie het echt niet.
Komt denk ik grotendeels door Charles. Denk dat veel mensen trappen in zijn zweverige verhaaltjes. Prik je daar doorheen, dan blijft er weinig over.

• Mooody

Mooody

elmoody

zwembroek schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:10:
Maar wat definieert exact een cryptowinter en wat is de zekerheid dat we de cryptowinter van 2018-2019 gaan herbeleven?

Blijf het gewoon maand tot maand bekijken en waan jezelf noch in een "bull market" noch in een "bear market".

[ Voor 9% gewijzigd door Mooody op 11-12-2021 23:15 ]

Verwijderd

In een bearmarket nobrainer om eth en btc in te slaan tbh.

• keanu_
Mooody schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:08:
[...]

Maar er is zoveel concurrentie voor Cardano dat het niet meer grappig is toch?
Al dat geld van toekomstige dapp-bouwers moet verdeeld worden over al die projecten, terwijl het overgrote deel blijft kiezen voor Ethereum (al dan niet via side chains).

Waarom moet het altijd overkomen alsof Cardano de vervanger is voor alles?
Het kan toch simultaan werken, de markt delen? Excelleren op fronten waar de andere het ook met elkaar onderverdelen. Zo zwart wit is het m.i. niet.
Ook al wilt iemand toch altijd als ''beste'' of als winnaar uit de bus komen. M.i. is Charles als CEO van Cardano een aimabel persoon die dat niet doet voorkomen, wat ik persoonlijk een mooie eigenschap vindt.
Nu kun je hier wel of geen fan van zijn, dat is altijd een eigen keuze. Gelukkig maar ;)

[ Voor 3% gewijzigd door keanu_ op 11-12-2021 23:18 ]

• zwembroek
Chaes schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:11:
[...]

Oftewel: in een echte bull run kan iedereen rijk worden.
Zeker als je genoeg geld in de juiste projecten stopt. @Mooody heeft deze ronde echt de pareltjes weten te spotten en dan zit je mooi op de eerste rij. Ik vind het echt knap dat hij zo vroeg al de beste projecten er uit heeft gepikt en er in heeft geïnvesteerd. Alleen denk ik wel dat ook deze alts gewoon weer richting ICO prijs gaan tijdens de bear. Ik vind @Mooody nog wel enorm bullish haha, ik hoop oprecht dat hij niet teveel winst laat verdampen. Maar wie weet gaat alles volgend jaar nog een keer x2 vanaf de oude ATH's.

• Mooody

Mooody

elmoody

keanu_ schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:17:
[...]

Waarom moet het altijd overkomen alsof Cardano de vervanger is voor alles?
Het kan toch simultaan werken, de markt delen? Excelleren op fronten waar de andere het ook met elkaar onderverdelen. Zo zwart wit is de markt toch niet. Ook al wilt iemand toch altijd als ''beste'' of als winnaar uit de bus komen. M.i. is Charles niet zo een persoon, wat ik persoonlijk een mooie eigenschap vindt.
Nu kun je hier wel of geen fan van zijn, dat is altijd een eigen keuze. Gelukkig maar ;)
Als je met die instelling Cardano hebt gekocht, kan ik je helemaal vinden. Ze willen mooie dingen gaan doen in Afrika bijvoorbeeld.

• keanu_
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:15:
Juist vóór een bearmarket moet je al in ETH en BTC zitten met je alt-gains, zodat je in de echte bear die alts goedkoop kunt oppikken met je BTC en ETH (die dus minder hard dalen).

• zwembroek
keanu_ schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:20:
[...]

Juist vóór een bearmarket moet je al in ETH en BTC zitten met je alt-gains, zodat je in de echte bear die alts goedkoop kunt oppikken met je BTC en ETH (die dus minder hard dalen).
Of in fiat zodat je die BTC en ETH ook weer goedkoper op kunt pikken.

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:15:
Klinkt goed, maar wanneer is die bear market en garandeer jij dat de prijs van BTC en ETH dan lager is dan de huidige prijs?

Scenario 1 van de 999: BTC zakt de komende maanden naar 30k en consolideert daar een aantal maanden. ETH hangt rond de 2k en andere alts zijn ook voor 30-50% van de huidige prijs op te pikken. Zou je de bear market kunnen noemen.

Scenario 2 van de 999: BTC stijgt de komenden maanden richting de 100k, ETH gaat dik over de 10k. In de maanden daarna consolideert BTC rond de 50k en ETH rond de 5k. Prijzen van BTC en alts zijn in augustus 2022 vergelijkbaar met de prijzen in december 2021. Dat zou je een bear market kunnen noemen.

De termen bull market en bear market zijn aan interpretatie onderhevig. Je kan zeggen dat we vanaf 9 november nu een maandje in een negatief marktsentiment zijn beland, net zoals dat gaande was van half april tot 21 juli.

Als we puur naar de data kijken zie je dat we in oktober 2020 op 10k stonden, er in juli 2021 op ~30k een bodem werd gezet, in september op ~40k en in deze december-dip op ~48k. Aan lijntjes trekken doe ik niet.

[ Voor 75% gewijzigd door Mooody op 11-12-2021 23:45 ]

• Blender_01
Mooody schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:29:
[...]

Klinkt goed, maar wanneer is die bear market en garandeer jij dat de prijs van BTC en ETH dan lager is dan de huidige prijs?
Ik heb altijd begrepen dat eerst een altseason moet komen voor de bear market.
Nou, ik heb nog wel een aantal alts die echt nog wel een altseason kunnen gebruiken (EOS, MDX etc)

• Mooody

Mooody

elmoody

Blender_01 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:41:
[...]

Nou, ik heb nog wel een aantal alts die echt nog wel een altseason kunnen gebruiken (EOS, MDX etc)
We zitten natuurlijk momenteel volop in "alt season". Kijk hoe ETH op dit moment wil terugpakken op het BTC-pair t.o.v. de oude ATH.

Het is wachten op BTC die ff wat dominance moet terugpakken om het allemaal gezond te houden.

• toffetinus
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-06-2022
Bearmarkt is al in juni begonnen na de absurde stijging van vele alts in april en mei.
Nu nog een paar flinke scheten van wat Whales en soms een boer van wat Reddit adepten. Maar de cryptomarkt is binnenkort even uitgescheten.
Ons greedy crypto volgen heeft maar één doel , jezelf en je naasten meer door ons vervloekt fiat te laten verkrijgen. Jaja allemaal een Lambo en de Bruna leeg kopen toch?

• Mooody

Mooody

elmoody

toffetinus schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:48:
Bearmarkt is al in juni begonnen na de absurde stijging van vele alts in april en mei.
Nu nog een paar flinke scheten van wat Whales en soms een boer van wat Reddit adepten. Maar de cryptomarkt is binnenkort even uitgescheten.
Ons greedy crypto volgen heeft maar één doel , jezelf en je naasten meer door ons vervloekt fiat te laten verkrijgen. Jaja allemaal een Lambo en de Bruna leeg kopen toch?
Als je die instelling hebt, ga je ook niet veel aan verdienen aan dit hele crypto-circus 8)7

In de zogenaamde bear market valt voor "fundamentalisten" meer te verdienen dan in de bull market, omdat het allemaal net wat voorspelbaarder verloopt.

Stel: We zitten nu in "de beer". Het aantal users op The Sandbox groeit maandelijks nog steeds met een factor 5, terwijl de prijs enorm beteugeld wordt door het negatieve marktsentiment. Waar ga je geld mee kunnen verdienen denk je?

Afbeeldingslocatie: https://static.seekingalpha.com/uploads/2019/3/7/47392447-15519781054751823.png

[ Voor 52% gewijzigd door Mooody op 12-12-2021 00:08 ]

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
My entire feed is bearish 🐻

Watch everyone flip flop in sentiment tomorrow.

My thesis remains the same: price action until the merge is irrelevant. It's an event with impacts strong enough to push ETH into a bull market even if the entire rest of the market goes bear.

ETH has the same liquidity on CEXs as Bitcoin. Now add all the DEXs -> bigger liquidity than Bitcoin.

If a single halvening sets a bull market, well, ETH already had 1.5 halvings with EIP-1559.

The merge represents three halvings: 90% issuance reduction.

ETH saves the bull.

(Legt Hopium pijpje weer naast zich)

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Blender_01 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:41:
[...]

Het hoogtepunt van de EOS hype ligt al enkele jaren achter ons, daar zou ik persoonlijk niet op wachten.

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik noem The Sandbox best vaak merk ik. Was te laat met kopen, maar heb me er in verdiept. Ik moet en zal een positie krijgen voordat "1.0" live gaat, ongeacht het marktsentiment.

Een voorbeeldje van de waarde van projecten als The Sandbox:

Artiesten zullen live concerten gaan houden in de "metaverse" (blijft een vies woord), die je kan bijwonen na betaling van tokens. Hiervoor zullen ze hun stukje land moeten claimen, waarop ze hun podium kunnen bouwen. Snoopdiddy ofzo (die rapper met die joint) heeft al flink wat land gepakt. Meer artiesten zullen volgen.

Maar Atari gaat ook haar eigen "gaming space" bouwen op Sandbox. Nintendo zal volgen.

Onderschat dit soort usecases niet. Dat doe ik in ieder geval niet. Maar moet nog ff een entry pakken :P

[ Voor 14% gewijzigd door Mooody op 12-12-2021 00:15 ]

• Blender_01
Taro schreef op zondag 12 december 2021 @ 00:06:
[...]

Het hoogtepunt van de EOS hype ligt al enkele jaren achter ons, daar zou ik persoonlijk niet op wachten.
Ik ben bang dat je gelijk hebt. Maar ik heb in juni 'per ongeluk' veel te veel EOS aangeschaft met een dca-bot, waar ik nog vanaf moet. En ik ben nou eenmaal niet zo goed in het verkopen met verlies. 8)7

Afgelopen week wel positief nieuws dat de banden met one block werden verbroken. Dit gaf slechts een tijdelijke boost, waardoor ik wel wat heb kunnen verkopen. Maar inmiddels gaan we weer omlaag.

• Mooody

Mooody

elmoody

Blender_01 schreef op zondag 12 december 2021 @ 00:16:
[...]

Ik ben bang dat je gelijk hebt. Maar ik heb in juni 'per ongeluk' veel te veel EOS aangeschaft met een dca-bot, waar ik nog vanaf moet. En ik ben nou eenmaal niet zo goed in het verkopen met verlies. 8)7

Afgelopen week wel positief nieuws dat de banden met one block werden verbroken. Dit gaf slechts een tijdelijke boost, waardoor ik wel wat heb kunnen verkopen. Maar inmiddels gaan we weer omlaag.
Market sell :P
EOS is dood. Alle whales zijn rond 11 mei uitgestapt na een georganiseerde pump.

EOS is een dead coin net als Litecoin, Tron, BCH, BSV e.d.
Het volume dat je ziet is voornamelijk wash trading, juist om trading bots voor de gek te houden :)

[ Voor 8% gewijzigd door Mooody op 12-12-2021 00:26 ]

• Blender_01
Mooody schreef op zondag 12 december 2021 @ 00:20:
[...]

Market sell :P
EOS is dood. Alle whales zijn rond 11 mei uitgestapt na een georganiseerde pump.

EOS is een dead coin net als Litecoin, Tron, BCH, BSV e.d.
Het volume dat je ziet is voornamelijk wash trading, juist om trading bots voor de gek te houden :)
Is Cake ook dood?

• Mooody

Mooody

elmoody

Die mijn schoonmoeder gisteren heeft gemaakt wel.

edit: Ken Cake niet zo goed. Weet dat het een Binance-startup was. Even gekeken en ziet er niet dood uit. Het protocol wordt gebruikt, voornamelijk om de shittiest of shitcoins te kopen....maar het wordt gebruikt. Dus dood.....nee :) Gewoon moeilijke fase ivm de wispelturigheid van Bitcoin i.c.m. de noodzaak tot bestaansrecht van Cake.

[ Voor 48% gewijzigd door Mooody op 12-12-2021 00:33 ]

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

PCS had een week of 2 geleden nog een tx ATH.
Met Pancakeswap gaat het prima, alleen doet Cake het eventjes niet zo geweldig. Maar dat komt vast wel weer.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Glenn Hoddle schreef op zondag 12 december 2021 @ 00:43:
PCS had een week of 2 geleden nog een tx ATH.
Met Pancakeswap gaat het prima, alleen doet Cake het eventjes niet zo geweldig. Maar dat komt vast wel weer.
Op 9,91 BUSD sla ik ze weer in als dat lukt, dat is al vaker een goed instappunt geweest.

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Nog niemand M00N ?, morgen kan het alweer anders zijn ;)

[ Voor 45% gewijzigd door RaptorXS op 12-12-2021 01:40 ]

• elektriekert
  • Nu online
Mooody schreef op zondag 12 december 2021 @ 00:10:
Ik noem The Sandbox best vaak merk ik. Was te laat met kopen, maar heb me er in verdiept. Ik moet en zal een positie krijgen voordat "1.0" live gaat, ongeacht het marktsentiment.

Een voorbeeldje van de waarde van projecten als The Sandbox:

Artiesten zullen live concerten gaan houden in de "metaverse" (blijft een vies woord), die je kan bijwonen na betaling van tokens. Hiervoor zullen ze hun stukje land moeten claimen, waarop ze hun podium kunnen bouwen. Snoopdiddy ofzo (die rapper met die joint) heeft al flink wat land gepakt. Meer artiesten zullen volgen.

Maar Atari gaat ook haar eigen "gaming space" bouwen op Sandbox. Nintendo zal volgen.

Onderschat dit soort usecases niet. Dat doe ik in ieder geval niet. Maar moet nog ff een entry pakken :P
Een paar dagen geleden heb ik een kort videootje gezien over Decentraland.
Dan vraag ik me af wie er in hemelsnaam een stukje land wil claimen/kopen en daar iets wil opbouwen.
Alles moet helemaal VR terwijl er (mijn inziens) ook nog iets is zoals “echt” beleven.
Anderzijds, als ik naar Minecraft vonden mensen het ook leuk om dingen te bouwen.

• elektriekert
  • Nu online
Wat een rust sinds de opmerkingen die gisteren gemaakt :+

Mijn PF is weer een klein beetje groener, met als best performer QNT die ff 25% doet *O*

• elektriekert
  • Nu online
https://twitter.com/BankXRP/status/1469411961343561736
Incoming FUD:

The SEC is NOW arguing it has not officially declared #BTC #ETH compliant cryptos, according to testimony in the SEC v
@Ripple
That appears to be a 180 from not just Bill Hinman's speech, but the regulatory approach of former chair Jay Clayton. GaryGensler

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:02
Geloof helemaal niks van The Sandbox.... Zolang virtuele ruimte onbeperkt is, en vele anderen hetzelfde kunnen maken zal er geen enkele metaverse zijn waar land echt waarde heeft.

Het hele idee van Ready Player One (waar het duidelijk van afgekeken is), werkt alleen omdat er één metaverse is (monopolie) met techniek die niemand kan maken behalve 1 bedrijf. Zo gaat dat in het echt niet uitpakken. Zodra het te duur is? Nieuwe metaverse.

Nog los van dat VR toch altijd teveel gedoe zal zijn voor mensen. Bril op, afsluiten van je omgeving.

En the sandbox heeft concurrentie van Facebook. Succes.

• Victor Belli
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01:18
Niet "incoming FUD"

Deze tweet is 2 dagen oud. Het 'nieuws' zelf dus mogelijk nog ouder.

Wat ik ervan begrijp zijn het aannames over de positie van de SEC ten opzichte van bitcoin/Ethereum, aan de hand van wat ze in de Ripple/XRP rechtzaak hebben gezegd.

Als je dan FUD deelt, wil je het dan in ieder geval voorzien van de relevante context? Want anders is het niets meer dan paniekzaaien en daar help je niemand mee.

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:17
Waah schreef op zondag 12 december 2021 @ 07:41:
Geloof helemaal niks van The Sandbox....

En the sandbox heeft concurrentie van Facebook. Succes.
Gaat helemaal goed komen.
Pagina: 1 ... 178 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!