[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 165 ... 251 Laatste
Acties:
  • 940.690 views

• Fleske
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:02
Dacuuu schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:15:
[...]

Ik stuur elke cashback CRO naar mijn defi wallet. En vang daar atm 12.5%. Mij hoor je niet klagen.
Maar dan zet je het voor minimaal 28 dagen vast toch? Of langer? En welke validator gebruik je dan? En doe je dat ook met elke cashback? Ook al is het maar 1 cro?

[ Voor 8% gewijzigd door Fleske op 07-12-2021 19:29 ]

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-05 15:49
Darrell schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:55:
Ik zou niet weten hoe we nu een bearmarket inrollen met stocks die weer nieuwe ath's op gaan zoeken.

Ik geloof geen ruk van die zogenaamde zwakte van bitcoin.
Het zijn de nieuwe crypto investeerders die zwak zijn, niet btc 8)

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-05 12:41
Ik zat eens een beetje m'n foto archief op te schonen en toen kwam ik deze foto tegen..
Was ergens in 2017.. ETH voor 370€
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lEQBuedjoGP4s1ExfJbVKaG-liE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ACK8g07GfgiagsRBAaJSrEVf.jpg?f=fotoalbum_large :9~

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• mannowlahn
Kol Nedra schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:20:
CELR moet ff afkoelen hoor lol.
ik zou eerder kijken naar ADA op dit moment 👍

op mijn watchlist:
ADA
BOO
RAMP
LIT
Cake
LINK

geen FA
Ik ben toch maar eens gaan kijken, maar celr ducking 8,4 cent gasten. Wtf waar hebben jullie het toch over joh 😂 Ondanks de 20% stijging nog steeds een van de grootste losers van afgelopen dagen. Zelfs CKB doet het beter.

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

mannowlahn schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:32:
[...]

Ik ben toch maar eens gaan kijken, maar celr ducking 8,4 cent gasten. Wtf waar hebben jullie het toch over joh 😂 Ondanks de 20% stijging nog steeds een van de grootste losers van afgelopen dagen. Zelfs CKB doet het beter.
Ok, jij bent er ook ingetrapt dus.... Mijn CELR zit in staking en zelfs ik ging kijken ffs ;).

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:47
Fleske schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:27:
[...]

Maar dan zet je het voor minimaal 28 dagen vast toch? Of langer? En welke validator gebruik je dan? En doe je dat ook met elke cashback? Ook al is het maar 1 cro?
Un-bonding is idd 28 dagen. Maar dat maakt me niks uit.

Ik maak gebruik van validator Kingstaker ik spreek de eigenaar regelmatig op discord, en zoals je kan zien heeft hij een uptime van 99.9%

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-05 17:20
Khaelos schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:30:
Ik zat eens een beetje m'n foto archief op te schonen en toen kwam ik deze foto tegen..
Was ergens in 2017.. ETH voor 370€
[Afbeelding] :9~
Leuk man die semi oude-shit.
21 maart 2019 was een rode dag in mijn portfolio. Toch had ik graag nog dezelfde aantallen gehad vandaag :'(

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/4sS4ydT/20190321-174133000-i-OS.png

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:18
wow! 59 BNB en 10k ADA 🤪
ik zie het al; hodl is the way, never sell! thx voor deze peptalk 👍

nothing stops this train

• Gelukszoekr
Kol Nedra schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:41:
wow! 59 BNB en 10k ADA 🤪
In oktober 2020 verkocht ik 1400 BNB. Wil je me aanraken? 8)

De les is dus, ik kan er blijkbaar (ook) niks van

[ Voor 8% gewijzigd door Gelukszoekr op 07-12-2021 19:43 ]

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-03 11:49
Nee, voor Tacticus 7(8)7

• Kol Nedra
Gelukszoekr schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:42:
[...]

🥲
leuke cashback krijg je dan bij je aankopen, + launchpool gratis rewards 🥲

nothing stops this train

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-05 13:42
Hier de grootste flater ooit 3100 substratum gekocht op 15 cent, denk je dat die ooit verkocht zijn op 3 dollar? Natuurlijk niet :+
Aan het einde van de rit helemaal niks aan over gehouden aangezien het een scam bleek te zijn :')

Of net als hierboven, 200 BNB gekocht op 2 dollar ooit en verkocht op 4 of 5 dollar....

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Gelukszoekr
Kol Nedra schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:43:
[...]

🥲
leuke cashback krijg je dan bij je aankopen, + launchpool gratis rewards 🥲
Klopt. Er is en was zoveel leuk. Daarom is deze space ook zo donders interessant. Zoveel te leren en nieuwe shit die "ze" bedenken.

Of je zoals ik tonnen bent misgelopen, compleet binnen bent, of met tientjes speelt. Maakt allemaal niks uit. Iedereen kan meedoen.

I O+ Crypto

• eldeegee
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-02 10:24
Mijn VET pot aangevuld in de dip op 0.084 . Omhoog met die vieze geitenbende.

• Gelukszoekr
Zitten jullie al weer klaar voor de marktupdate van "onze boys"? :P

YouTube: Markt Draait Om ! | Live Koers Update Bitcoin & Aandelen !

[ Voor 48% gewijzigd door Gelukszoekr op 07-12-2021 19:54 ]

• Fleske
Dacuuu schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:35:
[...]

Un-bonding is idd 28 dagen. Maar dat maakt me niks uit.

Ik maak gebruik van validator Kingstaker ik spreek de eigenaar regelmatig op discord, en zoals je kan zien heeft hij een uptime van 99.9%
Maar doe je al je cro naar defi wallet? Zodat je daar 0 cro op hebt staan? Of doe je dat 1 keer per dag/week?

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:46
Waah schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:51:
[...]

Daarom leg ik altijd het geld in (das trouwens niet veel), en schiet ik haar deel zo "voor".
Als alles dan weg is, pech.
Als ik winst maak, dan vraag ik haar voorschot en trek ik dat af van de winst :+

Want op die manier vind ze het nog wel prima. Elke maand een X bedrag in shitcoins pompen vind ze zonde (en ik ook, dus dat doe ik ook niet).

Maar met BTC en ETH voor lange termijn straks verwacht ik dat ze gewoon mee wil doen.... Tis een dikke geldwolf. Niet dat ze er iets mee koopt, maar meer omdat ze haar spaarekening altijd wil zien stijgen. :+
Een mooi startpunt voor een weg naar financiële onafhankelijkheid.
Ik zou het fantastisch vinden als ik een dag minder kan gaan werken in de week.
Ik heb ook als doel om het “verdiende” geld te gaan diversifiëren naar andere bronnen die een passief inkomen kunnen gaan genereren.

Als ik zo de berichten van sommige tweakers lees kijk ik best wel tegen ze op. Daar kan ik (kunnen wij) ook weer van leren.

Het boek Rich Dad, Poor Dad is ook wel leuk om te lezen.
Weg uit de rat race en meer je eigen weg kunnen bewandelen.
Dat wil ik 8)

• Dacuuu
Fleske schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:55:
[...]

Maar doe je al je cro naar defi wallet? Zodat je daar 0 cro op hebt staan? Of doe je dat 1 keer per dag/week?
Je koppelt je defi wallet aan je crypto.com app. En dan kan je zelf doen en laten wat je wil. Ik zet het meestal 1x per week even over.

• Fleske
Dacuuu schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:59:
[...]

Je koppelt je defi wallet aan je crypto.com app. En dan kan je zelf doen en laten wat je wil. Ik zet het meestal 1x per week even over.
Heb die wallet gekoppeld. Maar jij doet 1 keer in de week alle cro naar die defi wallet? Heb nu ook wat in de earn staan. Maar niet alles van crypto.com app .

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 14:16
Kol Nedra schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:41:
wow! 59 BNB en 10k ADA 🤪
Ik had 1.5 jaar geleden nog onder andere 20k ada en 1.5 mil holo... allemaal verkocht voor de grote pumps.. :')

Zero.

• Dacuuu
Fleske schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:03:
[...]

Heb die wallet gekoppeld. Maar jij doet 1 keer in de week alle cro naar die defi wallet? Heb nu ook wat in de earn staan. Maar niet alles van crypto.com app .
Je bent zo vrij als een vogel om te doen en laten wat je wil ;)

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-04 20:33
Wordt het een mooie Bartje, of een omgekeerde Bartje.. ? >:)

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:29

YES

Moderator General Chat
PlanR schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:15:
Wordt het een mooie Bartje, of een omgekeerde Bartje.. ? >:)
Op welk timeframe zie jij een Bartje dan? Als er al een Bartje te zien is ben ik bang dat ie fysiek niet helemaal in orde is :+

• PlanR
YES schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:20:
[...]

Op welk timeframe zie jij een Bartje dan? Als er al een Bartje te zien is ben ik bang dat ie fysiek niet helemaal in orde is :+
Op de 1 uurs zou je een Bartje kunnen tekenen :P

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-02 16:05

Blaim

Cashback kroket

elektriekert schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:58:
[...]
Het boek Rich Dad, Poor Dad is ook wel leuk om te lezen.
Weg uit de rat race en meer je eigen weg kunnen bewandelen.
Dat wil ik 8)
Van dezelfde schrijver als deze?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HqgrgfhWtghOR57Ob5YjPwk6zgE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SKAqvd9AVKUtkm1Q3Ht1q1ax.png?f=user_large

Dan ben ik toch sceptisch. Of heeft hij sinds de jaren 90 een wat verstandigere blik op de marketing van z'n boeken? :D

• YES

YES

Moderator General Chat
PlanR schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:34:
[...]

Op de 1 uurs zou je een Bartje kunnen tekenen :P
Wel één met een scheve kuif dan :9

• Aarle
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13-02-2025
Ik hoop t.
Buyorder staan.

Xx pingo

• elektriekert
Blaim schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:34:
[...]

Van dezelfde schrijver als deze?

[Afbeelding]

Dan ben ik toch sceptisch. Of heeft hij sinds de jaren 90 een wat verstandigere blik op de marketing van z'n boeken? :D
Ja, d’n dieje.
Geen idee hoe zijn marketing skills zijn.

Jouw reactie doet vermoeden dat ie ze aan de straatstenen niet kwijt kan :+

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-02 16:05

Blaim

Cashback kroket

elektriekert schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:41:
[...]

Ja, d’n dieje.
Geen idee hoe zijn marketing skills zijn.

Jouw reactie doet vermoeden dat ie ze aan de straatstenen niet kwijt kan :+
Nah, dan zal je geen New York best selling author zijn natuurlijk.

Ben meer fan van onze Donnie dan de US versie.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:36

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

@elektriekert stiekem is het veel minder lastig dan het lijkt. Wij hebben onze woonlasten inmiddels gereduceerd tot een sociale huurwoning voor een vrijstaand koophuis, leningen verder zoveel mogelijk afgelost en zijn nu in ene in de gelukkig situatie dat we van een FO-leven werk kunnen maken. We hebben steevast alles wat over is gespaard en einde van het jaar in de hypotheek gestopt, wat steeds sneller ging tot een punt dat we icm lage rente het geld beter anders kunnen besteden. Laag risico, gestaag, effectief.

Daarom zit ik in ene met crypto en aandelen te prutsen, een huis kopen voor de verhuur is nu niet zo heel handig en met de inflatie en rente is sparen ook niet zo nuttig. Dus ik ben net zo goed zoekende naar een strategie, maar heb de harde noot van hoge lasten eerst gekraakt. Overigens ook geen energie rekening meer - dus al met al besteden we nu zo'n 10% van ons netto inkomen aan woonlasten.

Alleen door die voorzichtige aanpak durf ik nauwelijks crypto te kopen want ten eerste heb ik er geen overtuiging in dat het ooit wat wordt en ten tweede merk ik dat je gewoon bent overgeleverd aan de dagelijkse manie. Een beurs gaat tenminste nog dicht :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:04
Aarle schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:40:
Ik hoop t.
Buyorder staan.

Xx pingo
Bitcoin? Welke koers?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Aarle

• elektriekert
NiGeLaToR schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:51:
@elektriekert stiekem is het veel minder lastig dan het lijkt. Wij hebben onze woonlasten inmiddels gereduceerd tot een sociale huurwoning voor een vrijstaand koophuis, leningen verder zoveel mogelijk afgelost en zijn nu in ene in de gelukkig situatie dat we van een FO-leven werk kunnen maken. We hebben steevast alles wat over is gespaard en einde van het jaar in de hypotheek gestopt, wat steeds sneller ging tot een punt dat we icm lage rente het geld beter anders kunnen besteden. Laag risico, gestaag, effectief.

Daarom zit ik in ene met crypto en aandelen te prutsen, een huis kopen voor de verhuur is nu niet zo heel handig en met de inflatie en rente is sparen ook niet zo nuttig. Dus ik ben net zo goed zoekende naar een strategie, maar heb de harde noot van hoge lasten eerst gekraakt. Overigens ook geen energie rekening meer - dus al met al besteden we nu zo'n 10% van ons netto inkomen aan woonlasten.

Alleen door die voorzichtige aanpak durf ik nauwelijks crypto te kopen want ten eerste heb ik er geen overtuiging in dat het ooit wat wordt en ten tweede merk ik dat je gewoon bent overgeleverd aan de dagelijkse manie. Een beurs gaat tenminste nog dicht :+
Als je de overtuiging hebt dat het nooit wat wordt kan je beter niet investeren mijns inziens.

En andere tip: als je uiteindelijk toch wil investeren is in een jaar - anderhalf jaar na de top.
In BTC/ETH of een alt met veel potentie

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

elektriekert schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:00:
[...]

Als je de overtuiging hebt dat het nooit wat wordt kan je beter niet investeren mijns inziens.

En andere tip: als je uiteindelijk toch wil investeren is in een jaar - anderhalf jaar na de top.
In BTC/ETH of een alt met veel potentie
Daarom investeer ik met een bescheiden bedrag om te leren hoe het werkt. Eerste 'crash' te pakken en probeer de patronen een beetje te ontdekken.

Zelfde met de beurs, ik doe dat voor hele lange termijn en niet zozeer voor korte termijn winst. Hodl is dus geen probleem voor 20+ jaar (pensioen bijv).

Uiteindelijk zal ik toch een spreiding zoeken in diverse opties aan investeringsmogelijkheden :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-03 11:49
Weet iemand of we vannacht gaan stijgen of zakken?
Asking for a friend

• PWSteal
  • Laatst online: 14-05 10:50
Tartarus schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:02:
Asking for a friend
Wellicht dat @Verwijderd je kan helpen.

• P2P2me
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:36
@elektriekert

10% is netjes!
Maar een huis kopen voor de verhuur niet interessant?
Door de inflatie zullen de huizenprijzen makkelijker kunnen stijgen volgens mij. Vooral in combinatie met personeelstekort=stijging lonen. Daardoor meer kunnen lenen of hogere huur betalen. Een huis voor de verhuur is mijn grote doel/droom :P

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

P2P2me schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:11:
[...]

10% is netjes!
Maar een huis kopen voor de verhuur niet interessant?
Door de inflatie zullen de huizenprijzen makkelijker kunnen stijgen volgens mij. Vooral in combinatie met personeelstekort=stijging lonen. Daardoor meer kunnen lenen of hogere huur betalen. Een huis voor de verhuur is mijn grote doel/droom :P
Wie weet komt dat er ook wel. Maar ook daar heb je weer werk en potentieel zorgen om. Ik moet het dus rustig bekijken :)

Probleem nu is dat in onze buiten de randstad regio een 80m2 appartement buiten de stad inmiddels de 400k€ aan gaan tikken. Dat is wel pittig.

Tenslotte vind ik kopen-voor-verhuur in potentie ook niet erg ethisch - maargoed, dat komt uiteindelijk niet door de verhuur van woningen maar door schaarste.

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:52
Asking for a friend
Hij stijgt. Onderbuik. Geloof mij maar. Ik heb al 4 weken ervaring.

• Moiety
Maar nu daalt ie

• Moiety
Ow, stijgt weer

• Moiety
Ohnee, hij daalt

• PWSteal
NiGeLaToR schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:02:
[...]

Daarom investeer ik met een bescheiden bedrag om te leren hoe het werkt. Eerste 'crash' te pakken en probeer de patronen een beetje te ontdekken.

Zelfde met de beurs, ik doe dat voor hele lange termijn en niet zozeer voor korte termijn winst. Hodl is dus geen probleem voor 20+ jaar (pensioen bijv).

Uiteindelijk zal ik toch een spreiding zoeken in diverse opties aan investeringsmogelijkheden :)
Wil je niet al te veel ermee bezig zijn en af en toe winst pakken kan ik je dit aanraden: https://medium.com/huddlo...in-recession-d04eb7cf3dd3

Persoonlijk doe ik elke maand hypotheek aflossen, aandelen kopen en crypto via het bovenstaande. Als de crypto positie te groot word en op een leuke winst sta verkoop ik alles en stop ik het extra in aandelen, en dan begint het verhaal weer opnieuw.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

@PWSteal thanks, ga ik lezen! :)

Verwijderd

, een huis kopen voor de verhuur is nu niet zo heel handig
Jawel, juist wel, ik doe niet anders, elke beetje winst van een ronde crypto gaat direct in een andere woning. 7-10% rendement van huur, en dan nog de stijging van de vastgoedwaarde. Als mijn kinderen over 15+ jaar gaan studeren hebben ze uit een lekkere start.

Die kregen trouwens van een vriend van me elk bij hun geboorte 1BTC, dat was achteraf gezien procentueel een betere investering 😎 Maar die mogen ze pas inwisselen op hun 18de, dat duurt nog wel even

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-05 13:17

NeoflexNL

Forever young

Verwijderd schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:25:
[...]

Jawel, juist wel, ik doe niet anders, elke beetje winst van een ronde crypto gaat direct in een andere woning. 7-10% rendement van huur, en dan nog de stijging van de vastgoedwaarde. Als mijn kinderen over 15+ jaar gaan studeren hebben ze uit een lekkere start.

Die kregen trouwens van een vriend van me elk bij hun geboorte 1BTC, dat was achteraf gezien procentueel een betere investering 😎 Maar die mogen ze pas inwisselen op hun 18de, dat duurt nog wel even
Waar pak jij 7-10% op een woning?

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-05 13:17

NeoflexNL

Forever young

PWSteal schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:21:
[...]

Wil je niet al te veel ermee bezig zijn en af en toe winst pakken kan ik je dit aanraden: https://medium.com/huddlo...in-recession-d04eb7cf3dd3

Persoonlijk doe ik elke maand hypotheek aflossen, aandelen kopen en crypto via het bovenstaande. Als de crypto positie te groot word en op een leuke winst sta verkoop ik alles en stop ik het extra in aandelen, en dan begint het verhaal weer opnieuw.
Interessante strategie!

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

** En weer ontopic... **

[ Voor 89% gewijzigd door Taro op 07-12-2021 21:39 ]

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
NeoflexNL schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:31:
[...]

Waar pak jij 7-10% op een woning?
In het verhuur je woning topic.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• Aarle
[...]

Grappig. Straks nog over gehad. Doe ik ook voor mijn langetermijn

• Rengdxng
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01-08-2025
** En weer ontopic... **

[ Voor 95% gewijzigd door Taro op 07-12-2021 21:42 ]

• PWSteal
Het is vooral een stukje risico management. Crypto is volatiel en aangezien het nog zo een jonge markt is zijn er simpelweg geen garanties. Kan BTC naar 100k gaan in de komende 5 jaar; hoogstwaarschijnlijk. Kan BTC naar 10k gaan in de komende 5 jaar; plausibel. De grote fout die je hierin kan maken is dat je vast blijft houden vanwege hopium en je geen winst hebt gepakt in een bullrun. Die winst kan je drie dingen mee doen; weer crypto kopen (hoog risico), aandelen/ETF (medium risico) of huis afbetalen (laag risico). Naar mijn mening is het een goede tactiek om hoog risico winsten te laten stromen naar lager risico assets.

En voordat mensen erover beginnen; ik heb ook al eens een grote positie weggedaan terwijl hij daarna nog x5 is gegaan. Tegelijkertijd stond ik in 3 maanden toen al op x3 winst. Niet naar omkijken en blij zijn met het mooie resultaat wat je gehaald hebt.

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
PWSteal schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:44:
[...]

Het is vooral een stukje risico management. Crypto is volatiel en aangezien het nog zo een jonge markt is zijn er simpelweg geen garanties. Kan BTC naar 100k gaan in de komende 5 jaar; hoogstwaarschijnlijk. Kan BTC naar 10k gaan in de komende 5 jaar; plausibel. De grote fout die je hierin kan maken is dat je vast blijft houden vanwege hopium en je geen winst hebt gepakt in een bullrun. Die winst kan je drie dingen mee doen; weer crypto kopen (hoog risico), aandelen/ETF (medium risico) of huis afbetalen (laag risico). Naar mijn mening is het een goede tactiek om hoog risico winsten te laten stromen naar lager risico assets.

En voordat mensen erover beginnen; ik heb ook al eens een grote positie weggedaan terwijl hij daarna nog x5 is gegaan. Tegelijkertijd stond ik in 3 maanden toen al op x3 winst. Niet naar omkijken en blij zijn met het mooie resultaat wat je gehaald hebt.
Aandelen/ETFs zijn alleen medium risico als je een (ontzettend) lange beleggingshorizon hebt. Je koopt nu in een overextended markt gedurende rare tijden (monetair, economisch én financieel).

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Jurgen93
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-11-2023
[...]

Mooie strategie, ik heb lukraak dips opgekocht, ging ook prima, maar er dan veel mee bezig. Deze strategie lijkt me fijn te hanteren en meer gestructureerd, denk dat die me wel past en wat meer rust brengt.
Thnx voor de tip! 😎

• PWSteal
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:49:
[...]

Aandelen/ETFs zijn alleen medium risico als je een (ontzettend) lange beleggingshorizon hebt. Je koopt nu in een overextended markt gedurende rare tijden (monetair, economisch én financieel).
Ik ben het ermee eens dat je een lange belegginshorizon moet hebben voor aandelen. Echter kan niemand de markt voorspellen en kan je alleen achteraf zeggen dat dit geen goed moment was om aandelen te kopen. Het gezegde 'time in the market beats timing the market' is hier ook zeker van toepassing.

Hetzelfde geld voor crypto. Ook al had je op de piek van 2017 all-in gegaan en vastgehouden had je nu alsnog een mooi rendement gehaald.

• mannowlahn
Gelukszoekr schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:42:
[...]

A 30 euro per stuk, weinig medelijden met je, maar idd half jaar later was het een ander verhaal geweest 8)

Maar dan had je op 100 Europees stuk verkocht wellicht, niemand zag die range boven de 100 aankomen toendertijd

• Rien43
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:57
Ik kom net op de twitterpagina van BinkiePondarosa (https://mobile.twitter.com/BinkiePondarosa). Ik heb vroeger niet met hem geknikkerd, maar deze gast plaatst geregeld onderstaande tabel waarin de verschillende indicatoren worden weergegeven.

Wel geinig om te zien en wellicht nuttig om te monitoren.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FF71Q6lVgAIffaF?format=jpg&name=large

[ Voor 6% gewijzigd door Rien43 op 07-12-2021 22:10 ]

• Moiety
Rien43 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:10:
Ik kom net op de twitterpagina van BinkiePondarosa (https://mobile.twitter.com/BinkiePondarosa). Ik heb vroeger niet met hem geknikkerd, maar deze gast plaatst geregeld onderstaande tabel waarin de verschillende indicatoren worden weergegeven.

[Afbeelding]
Hoeveel bonken, eentjes en regenbogen ben je hem nog verschuldigd?

• Kol Nedra
Tezos, wat een dik magisch muntje vandaag!

nothing stops this train

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-05 12:51
Kol Nedra schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:19:
Tezos, wat een dik magisch muntje vandaag!
Iets met NFT en ubisoft. Best netjes.

• Moiety
Moiety schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:19:
[...]

Hoeveel bonken, eentjes en regenbogen ben je hem nog verschuldigd?
Ow wacht, je schreef NIET. Ik ga slapen…

• Gelukszoekr
mannowlahn schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:05:
[...]

A 30 euro per stuk, weinig medelijden met je, maar idd half jaar later was het een ander verhaal geweest 8)

Maar dan had je op 100 Europees stuk verkocht wellicht, niemand zag die range boven de 100 aankomen toendertijd
Absoluut. Ik was een blij man geweest met een €100 BNB

• Aarle
Leeft A87 eigenlijk nog? Zijn DOT is wat gezakt meen ik

• zwembroek
Aarle schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:40:
Leeft A87 eigenlijk nog? Zijn DOT is wat gezakt meen ik
Zeker...binnenkort weer aanwezig.

• mannowlahn
zwembroek schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:51:
[...]

Zeker...binnenkort weer aanwezig.
Heeft hij nog wat ta video’s op YouTube gepost?

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:41
https://www.nu.nl/economi...miljoen-euro-te-laag.html

En dan zeggen dat Bitcoin voor $50.000 dollar duur is :X

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h-jrjHLa_rmQzrhTP0do1Y_EnQg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/98PeRYQ7LIwFul30sWPztXY2.jpg?f=user_large

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Pff.......
Bron: ANP Economisch Nieuws ANP Economisch Nieuws7 december 2021, 19:08

VS willen meer doen om witwassen met bitcoins te bestrijden

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:27
Ongetwijfeld

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Chaes
  • Laatst online: 25-04 09:51

Chaes

#HODL

Verrassend dat ze iets tegen witwassen willen doen ja..

• Rick Astley
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Rick Astley

Never gonna give you up

Rien43 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:10:

[Afbeelding]
Hoe moet ik deze information overload tabel lezen als ik vragen mag?

Never gonna let you down

• zwembroek
mannowlahn schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:55:
[...]

Heeft hij nog wat ta video’s op YouTube gepost?
YouTube: YouTube

• Waah
  • Laatst online: 22:56
Tja, van de oudste postzegel is er maar... eentje. Ouder dan dat worden ze niet :+

en het is nog altijd 100% tastbaarder dan Bitcoin :D

• RaptorXS
Chaes schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 23:19:
[...]

Verrassend dat ze iets tegen witwassen willen doen ja..
De FED is bang en de BIS ook...:
BIS Calls Rise Of DeFi "A Decentralization Illusion", Fearmongers "Destabilization" Of Financial System

“There is a ‘decentralisation illusion’ in DeFi since the need for governance makes some level of centralisation inevitable and structural aspects of the system lead to a concentration of power,” reads the abstract of the section.

“If DeFi were to become widespread, its vulnerabilities might undermine financial stability.”
;)

• Waah
Man ik ga meteen een playlist maken.
gegarandeerd in no-time in slaap :+

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:42
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:49:
[...]

Ik wou net zeggen: de aandelenmarkten en crypto hebben momenteel hetzelfde risicoprofiel, namelijk idioot hoog.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• edgarvh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:42
Vanavond was er in Opsporing verzocht een zaak over een overval op een crypto eigenaar bij hem thuis. De overvallers hebben met geweld zijn code van zijn Ledger kunnen ontfutselen. Hier is er wat over te lezen, maar in de uitzending was er een langer item te zien. https://opsporingverzocht...waardevolle-cryptomunten/

• AlterBridge
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 27-03 16:38
D_Jeff schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 23:38:
[...]

Ik wou net zeggen: de aandelenmarkten en crypto hebben momenteel hetzelfde risicoprofiel, namelijk idioot hoog.
Gaan ze beide nog x2 😋?

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06-2025
edgarvh schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 23:40:
Vanavond was er in Opsporing verzocht een zaak over een overval op een crypto eigenaar bij hem thuis. De overvallers hebben met geweld zijn code van zijn Ledger kunnen ontfutselen. Hier is er wat over te lezen, maar in de uitzending was er een langer item te zien. https://opsporingverzocht...waardevolle-cryptomunten/
Daarom praat ik dus niet over crypto en al zeker niet hoeveel ik erin heb zitten.

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-05 07:59
roflexx schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 23:42:
[...]

Daarom praat ik dus niet over crypto en al zeker niet hoeveel ik erin heb zitten.
Het feit dat je dat zegt is al aanleiding voor de schroeftol >:)

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

• RaptorXS
[...]

Is dit niet het Viva forum dan? Woeps... O-)

• Waah
[...]

Dit... zie laatste tijd sowieso veel praat over "Kan gemakkelijk mijn huis afbetalen".
Of zelfs: "heb in 2013 voor 500 ingelegd, inleg eruit met nog 80% van mijn PF intact en sindsdien enkel bijgekocht".

Met dat soort info is vrij simpel na te rekenen of een inschatting te maken wat voor bedrag je hebt in het meest pessimistische geval. Eigenlijk roep je gewoon "Ik heb een oude sok met tonnen thuis liggen in een kluis"

Gewoon niet verstandig....

IRL heb ik het eigenlijk niet (meer) over crypto. 1x verteld dat ik er iets mee doe en een leuk bedrag heb "gewonnen". Daarna niet meer besproken want ondanks dat ik met een klein bedrag "speel", kreeg ik al scheve gezichten...

Als mensen onzin kramen over Crypto (meestal in de vorm "Niemand snapt Bitcoin") wil ik best ff uitleggen. Maar als ze vragen of ik ook Crypto heb? "Nee, ik verwacht een daling binnenkort, en geen zin in zoveel risico".

Wat nog best klopt tot noch toe eigenlijk :+ maar wil ik wel veranderen na de bull...

• D_Jeff
$GME ging x10 in een week tijd
Het kán wel

#GeenFinAdvies

• D_Jeff
RaptorXS schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 23:48:
[...]

Is dit niet het Viva forum dan? Woeps... O-)
Vraag van de dag: Zou Pingo daar nog zitten?

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-11-2025

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

NiGeLaToR schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:02:
[...]

De patronen zijn zo:

- koers gaat omlaag: er zijn meer verkopers dan kopers
- koers gaat omhoog: er zijn meer kopers dan verkopers

• elektriekert
RaptorXS schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 23:38:
[...]

De FED is bang en de BIS ook...:

[...]

;)
Vol op inzetten!

• elektriekert
Waah schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 23:49:
[...]

Dit... zie laatste tijd sowieso veel praat over "Kan gemakkelijk mijn huis afbetalen".
Of zelfs: "heb in 2013 voor 500 ingelegd, inleg eruit met nog 80% van mijn PF intact en sindsdien enkel bijgekocht".

Met dat soort info is vrij simpel na te rekenen of een inschatting te maken wat voor bedrag je hebt in het meest pessimistische geval. Eigenlijk roep je gewoon "Ik heb een oude sok met tonnen thuis liggen in een kluis"

IRL heb ik het eigenlijk niet (meer) over crypto. 1x verteld dat ik er iets mee doe en een leuk bedrag heb "gewonnen". Daarna niet meer besproken want ondanks dat ik met een klein bedrag "speel", kreeg ik al scheve gezichten...

Als mensen onzin kramen over Crypto (meestal in de vorm "Niemand snapt Bitcoin") wil ik best ff uitleggen. Maar als ze vragen of ik ook Crypto heb? "Nee, ik verwacht een daling binnenkort, en geen zin in zoveel risico".

Wat nog best klopt tot noch toe eigenlijk :+ maar wil ik wel veranderen na de bull...
*O* !Gefeliciteerd! *O*
Uw reactie heeft gewonnen!

U wint een Makita 18V schroefmachine.

Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw adres te sturen?
Dan komt de schroefmachine vanzelf naar u toe ;)

• PlanR
Saaie nacht. 50 lijkt hem te houden tot dusver

• Flexion1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:45
Vervallen

[ Voor 95% gewijzigd door Flexion1 op 08-12-2021 07:22 ]

• mannowlahn
Christus te paard, hij gebruikt ook van die enorme waanzinnige thumbnails haha

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:09
Waah schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 23:49:
[...]

mwa online boeit het me niet zo. Ik ben toch onzichtbaar. Stel ik zou facebook, intstagram etc etc hebben gehad, dan was ik wel wat voorzichtiger geweest. Mensen die daar posten en foto's plaatsen zijn gewoon dom. Binnen 2 tellen kan je woonplaats, naam etc achterhalen. Doen criminelen ook vaak, die weten precies wanneer ze rustig in kunnen breken (als er niemand thuis is).
Ik ben op wat fora her en der na eigenlijk volledig anoniem. Irl weten meeste van mijn vrienden wel dat ik crypto heb, maar hebben geen idee hoeveel. Enige die dat weten zijn wat mensen in de familie.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• Aarle

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
https://fortune.com/2021/...t-billion-crypto-fortune/

Geen idee of deze al gepost was. Kennen we Craig nog? Een jury heeft hem in het gelijk gesteld als ware hij mr Satoshi. Zonder dat hij heeft moeten aantonen en bewijzen dat hij in bezit is van de private key van de onaangeroerde wallets waarvan vermoedt wordt gelet op de hoeveelheid btc dat deze aan Satoshi toebehoren.

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:09
Joosie200 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:04:

Geen idee of deze al gepost was. Kennen we Craig nog? Een jury heeft hem in het gelijk gesteld als ware hij mr Satoshi. Zonder dat hij heeft moeten aantonen en bewijzen dat hij in bezit is van de private key van de onaangeroerde wallets waarvan vermoedt wordt gelet op de hoeveelheid btc dat deze aan Satoshi toebehoren.
pfffff is die kwijlende rand debiel nou nog bezig zeg......net als roger ver....man wat een figuren waren dat.
Moet wel zeggen dat het op dat vlak wel wat rustiger geworden is de laatste jaren

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• Waah
elektriekert schreef op woensdag 8 december 2021 @ 06:11:
[...]

*O* !Gefeliciteerd! *O*
Uw reactie heeft gewonnen!

U wint een Makita 18V schroefmachine.

Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw adres te sturen?
Dan komt de schroefmachine vanzelf naar u toe ;)
Sorry, ik heb geen BTC of ETH om de verzendkosten van de schroefmachine te betalen -O-

Was een leuke upgrade geweest van mijn Parkside *O*

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-05 15:36

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

https://afm.nl/nl-nl/nieu...s-meestal-kleine-bedragen

Grappig onderzoekje (merendeel van de cryptobezitters lijkt zich bewust van risico's, voor AFM-begrippen is dat een uiterst positieve conclusie). Verder bevestiging van de verschillen tussen de belegger die naast aandelen etc. overwegend BTC en ETH heeft en het prototype moonboy met enkel een zak shitcoins en geen andere beleggingen:

"Cryptobezitters die daarnaast ook beleggingen hebben bezitten vaker Bitcoin dan cryptobezitters zonder beleggingen (73% vs. 58%). De oorspronkelijk als grap bedoelde Dogecoin (DOGE) wordt dan weer vaker gekocht door cryptobezitters zonder andere beleggingen (27% vs. 16%)."

Dit is natuurlijk ook redelijk logisch, als je reeds aandelen bezit ben je waarschijnlijk beter in staat om de risico's bij shitcoins in te schatten omdat je vergelijkingsmateriaal hebt en een ander referentiekader dan enkel BTC.

Voor de gemiddelde moonboy is BTC een "saaie" asset terwijl BTC vergeleken met obligaties en aandelen al relatief volatiel is.

[ Voor 29% gewijzigd door BTC100K2021 op 08-12-2021 08:31 ]

Verwijderd

Toch nog de keuze gemaakt om een shitload van Solana aan teschaffen voor het langere termijn :D

• YES

YES

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:41:
Toch nog de keuze gemaakt om een shitload van Solana aan teschaffen voor het langere termijn :D
Ik zou daar mee uitkijken, SOL is al zó gigantisch gestegen het afgelopen jaar. Hij zal vast nog wel wat kunnen stijgen maar als er een beer om de hoek komt gaat ie denk ik wel flink inkakken..

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-05 08:00

MicroWhale

The problem is choice

Joosie200 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:04:

Dat is feitelijk niet juist. Even goed lezen. Ze hebben hem vrijgesproken van de claim (schade toegebracht aan blabla, 100 miljoen betalen... standaard amerikaanse rechtszaak). Hij zegt verder dat dit bewijst dat hij Satoshi Nakamoto is, maar daar heeft deze rechtszaak helemaal geen uitspraak over gedaan.

Als de jury hem schuldig had verklaard (dus dat hij schade toegebracht zou hebben) dán zou het interessant geworden zijn want meneer Wright heeft niet even 100 miljoen liggen. Zou hij dán aan zijn 57 miljard gekomen zijn zou dat pas het bewijs geweest zijn. Maar dat staat dus los van de zaak.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Pagina: 1 ... 165 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!