Gedeeltelijk met je eens - goede toevoeging.Astennu schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:45:
[...]
DAt is niet helemaal wat DCA is. DCA is gewoon vaste tijd, Iedere dag, week of maand een vast bedrag inleggen ongeachte de koers niet na denken gewoon inleggen. En dan heb je alle dippen alle pieken en over een aantal jaar heen heb je een mooi rendament zonder dat het je veel tijd kost of zorgen kost van is dit nu het juiste moment.
Op jou manier ben je iedere dag van de week weer aan het zoeken naar de juiste koers wat veel stress en tijd kost. Als je daar goed tegen kan kan je in mijn ogen net zo goed gaan traden en dus af en toe ook wat verkopen. Het hele idee van DCA is juist zo min mogelijk er over na moeten denken en toch een mooi rendement halen als het gaat over zo iets als BTC wat de afgelopen 10 jaar alleen maar meer waard is geworden.
Ik zeg overigens niet dat jou strategie slecht is. Maar het is een pure DCA het is de basis van DCA pakken en dan weekly trading er boven op.
Ik snap het beginsel van DCA (frustreer mezelf ook als mensen 'even een uurtje wat dca-momentjes gaan zoeken').
Dit is een combinatie van DCA en VA (Value averaging).
De beginselen zijn hetzelfde, maar wellicht leg ik het niet goed uit.
In plaats van 100 euro elke week inleggen, pak je een positie van +100.
Zelfde tijd, zelfde dag, ongeacht de koers.
Dus je vult aan / verkoopt tot je die positie van +100 op dat moment hebt. (binnen de regels van je vaste maximale koop/verkoopbedrag per maand)
Dus niks koersen kijken, of momenten plannen. Gewoon simpel vast moment, kopen/verkopen, maar altijd streven naar je positie van +100.
Zie ook:
https://medium.com/huddlo...in-recession-d04eb7cf3dd3
/f/image/KxsVT3AbFrRljjDjHfpz04oX.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fVrCrNjogwUVA6a5qGCbfswI.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wdpyHjXZJ5fMnsS0VERKAVKd.jpg?f=user_large)