[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 163 ... 251 Laatste
Acties:
  • 938.148 views

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:03
AlterBridge schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:28:
Voor de maxi’s hier die bij x2 hun leven hopelijk zien veranderen:

Hebben jullie je BTC veilig op een ledger staan? Dit houdt in dat je geen rente/staking ontvangt toch?

Hebben jullie je BTC in staking of in een andere vorm rente trekkend, dus waar?

Voor de mensen die dit jaar begonnen zijn is financiële vrijheid nog ver weg. Maar als lange termijn denkers gaat wat % APY meer verschil maken dan menigeen denkt.

Zelf ben ik in mei begonnen op Bitvavo. In september geswitcht naar Binance, maar nog altijd niet de 7% locked saving ingekomen. Dus trek nog altijd 1% of minder en wil daar verandering in brengen.

Kan op internet tussen alle affiliation marketing door wel aardig mijn weg vinden naar alternatieven, maar ben vooral benieuwd wat de grote holders doen met hun stack 😊?
ja ik heb het absoluut op HW wallet staan ja. Heb in de periode 2014 tot 2016 een aantal keer meegemaakt dat de exchange ineens weg was.......BTC-E, BTER, etc etc
Die rente vind ik het risico niet waard. Ik stake wel ETH en ADA op nance, maar dat is maar 10% van mijn PF

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06-2025

Hebben jullie je BTC veilig op een ledger staan? Dit houdt in dat je geen rente/staking ontvangt toch?

Voor de mensen die dit jaar begonnen zijn is financiële vrijheid nog ver weg. Maar als lange termijn denkers gaat wat % APY meer verschil maken dan menigeen denkt.

Zelf ben ik in mei begonnen op Bitvavo. In september geswitcht naar Binance, maar nog altijd niet de 7% locked saving ingekomen. Dus trek nog altijd 1% of minder en wil daar verandering in brengen.

Kan op internet tussen alle affiliation marketing door wel aardig mijn weg vinden naar alternatieven, maar ben vooral benieuwd wat de grote holders doen met hun stack 😊?
Nexo

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-01 07:21
anti elppa schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:27:
[...]

pfff jezus wat heftig man. Dat zet je ook wel aan het denken
Je gaat relativeren en zien wat echt belangrijk is. Vooral onzinnig werk en nutteloze kletspraat vergaderingen zijn dat niet.

Ook heb ik vaak dat ik erg ongeduldig ben, iedere dag kom ik tijd te kort. Probeer zoveel te doen op 1 dag..

Zero.

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-01 12:57

YES

Moderator General Chat
Aarle schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:24:
[...]

Heb je al eens gedacht aan een DCA strategie om een bepaalde positie in te nemen? dat doe ik bij BTC en ADA.

Stel je legt iedere week 100 in als 'basis'. Maar je wil dus +100 positie hebben per week.
Dus
week 1: 100
week 2: 200
week 10: 1000

Dat is je positie.
Als blijkt dat in week 10 de bitcoin ineens flink stijgt, en je een positie hebt van 950 (na 9 weken dus), dan leg je in week 10 maar 50 in. Je positie groeit dan naar de gewenste 1000. 50 euro over om te besteden aan wat dan ook.

Stel je positie is 1300 ipv de gewenste 1000, dan verkoop je in week 10 dus.
--> Hier zit een 'regel aan'. Je verkoopt max je maximale inleg (100 euro in dit voorbeeld).
--> Je kunt hier ook boven gaan zitten, bijvoorbeeld je stelt je max in op 200 verkopen, 100 kopen, om je positie te behalen. Als je je er maar aan houdt. Opschrijven en honoreren dus.

Stel je positie is in week 10 maar 800 euro (flinke daling ineens), dan koop je dus max voor 100 bij.
--> Die 100 (of wat je dan ook inlegt) is altijd je max inkoop.

Zo koop je dus voor je max in in slechtere tijden, en koop je minder (of verkoop je zelfs iets) in betere tijden.

Naar mijn mening de gezondste DCA strategie.
DCA betekent toch eigenlijk volgens de definitie dat je met een vaste regelmaat een vast bedrag in crypto steekt? Want het idee achter DCA is juist dat je door dat zo consequent te doen, een gemiddelde aankoopprijs van die aangekochte crypto krijgt en je niet de hele tijd zit te twijfelen over je inkoopmoment.

Met jouw methode streef je ongeveer hetzelfde na maar ga je toch ook rekening houden met de koersen en je inleg daarop aanpassen.
Ik zie er op zich wel wat in maar ik ga dit niet doen. Dan moet ik het allemaal teveel bijhouden en dat wil ik niet, ik steek gewoon maandelijks een klein bedrag in crypto. Mocht het net op dat moment dat mijn salaris binnenkomt ineens keihard in elkaar gedonderd zijn dan wil ik nog wel eens iets extra inleggen maar dat zie ik dan niet als DCA moment maar gewoon als los, gunstig inkoopmoment.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FwkH6R2rONGyoLRLEwGF1gnOOUY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RbmihHZveqZLV4QxYSRPN98E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WD0j0uQXH2hRiCfcKhjGrt1OIeY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eeodpGyyDt4mFTLQdbaKM800.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DWH6suMw0CYNrlbb7IjpXgV8TL8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rTJzB57dqTK3ukPXZeRB6Eo8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qenUBnA74wZxhH512uTBOft8Rvs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7hDQMcD2zGVsnaSESWCORpSr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bnKsThE1o-g3lkrP36UE5kUeORM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JZkAgd6lAeUQe8ZTmH1V32nj.jpg?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

• Rengdxng
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01-08-2025
anti elppa schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:31:
[...]

ja ik heb het absoluut op HW wallet staan ja. Heb in de periode 2014 tot 2016 een aantal keer meegemaakt dat de exchange ineens weg was.......BTC-E, BTER, etc etc
Die rente vind ik het risico niet waard. Ik stake wel ETH en ADA op nance, maar dat is maar 10% van mijn PF
BTC-E ook meegemaakt, daarna met WEX waar ik arbitrage deed pas echt helemaal rekt gegaan.

Staan echt serieuze funds en BTC bij de FBI en de KGB vast, te bizar verhaal.

Ironisch is dat het daar geparkeerd stond vanwege wantrouwen in overheden.

Private wallets en notarissen ftw.

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01 08:24
Verwijderd schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:17:
[...]

Leg een no coiner maar eens uit dat ze haar zuurverdiende geld op een digitaal platform zonder bankgaranties moet zetten.

Ieder z'n ding en risicospreiding (en vermijding) is af en toe ook wel goed.
Geen deposito bij nexo? Dan is het een ander verhaal idd

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:52

Kraken -> DOT 12% en elk moment opneembaar.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:08

Wom

... maar ben vooral benieuwd wat de grote holders doen met hun stack 😊?
Nu is 'groot' natuurlijk relatief, maar ik ben nogal van het spreiden. Dus groot deel vast op ledger (BTC vooral), deel in staking op verschillende exchanges (Bitvavo, Binance, Kraken(DOT/KSM parachains)) en heb een stuk USDT/BTC/ETH bij Celcius staan. Op elke exchange staat ook wat USDT zodat ik, waar nodig, kan bijkopen als ik dat wil.

Daarnaast heb ik bij CDC mijn CRO staan (in Supercharger op dit moment) en op Coinbase ook nog wat losse coins, maar dat is een heel klein deel van de PF.

Is wel veel veranderd, jaar geleden deed ik braaf ETH en BTC kopen en naar de ledger pompen, maar er is wel wat complexiteit bij gekomen. Puur de schuld van dit topic. Celcius denk ik over om af te bouwen en wil uiteindelijk ook van USDT af. Daar zit voor mij gevoelsmatig momenteel het meeste risico. De rewards elke maandag zijn lekker, maar je moet het afzetten tegen het risico wat je loopt.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:03
Rengdxng schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:40:
[...]

BTC-E ook meegemaakt, daarna met WEX waar ik arbitrage deed pas echt helemaal rekt gegaan.

Staan echt serieuze funds en BTC bij de FBI en de KGB vast, te bizar verhaal.

Ironisch is dat het daar geparkeerd stond vanwege wantrouwen in overheden.

Private wallets en notarissen ftw.
btc-e was echt bagger omdat het geen hack was.......maar de fucking FBI die de servers in beslag genomen hadden. Je kreeg ook zo'n fbi scherm als je naar BTC-e ging :'(
idd met WEX tokens meeste weer terug gehaald. Gelukkig stond ook lang niet al mijn funds daar.....maar was wel goed kut weet ik nog

edit: deze dus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/etCtA-EwfWRba9jImy6u68K_cgg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8Qb2nKqTiKfQ1yKXmbJoxr7M.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door anti elppa op 07-12-2021 12:49 ]

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• Pelox

Wat betreft btc staat er 75% op de ledger tegen 0% rente en 25% op nexo vast tegen 8% rente.

Zero.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:59
verspreiden altijd slim en bijvoorbeeld nooit meer dan €1000 op een exchange laten. wel €1000+? ga dan beginnen met een nieuwe CEX voor staking 👍

nothing stops this train

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 17:47
mannowlahn schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:41:
[...]

Geen deposito bij nexo? Dan is het een ander verhaal idd
https://nexo.io/blog/nexo...rypto-custodian-insurance

Geen deposito garantiestelsel, maar wel iets wat in de buurt komt.

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:31
Wom schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:46:
[...]

Nu is 'groot' natuurlijk relatief, maar ik ben nogal van het spreiden. Dus groot deel vast op ledger (BTC vooral), deel in staking op verschillende exchanges (Bitvavo, Binance, Kraken(DOT/KSM parachains)) en heb een stuk USDT/BTC/ETH bij Celcius staan. Op elke exchange staat ook wat USDT zodat ik, waar nodig, kan bijkopen als ik dat wil.

Daarnaast heb ik bij CDC mijn CRO staan (in Supercharger op dit moment) en op Coinbase ook nog wat losse coins, maar dat is een heel klein deel van de PF.

Is wel veel veranderd, jaar geleden deed ik braaf ETH en BTC kopen en naar de ledger pompen, maar er is wel wat complexiteit bij gekomen. Puur de schuld van dit topic. Celcius denk ik over om af te bouwen en wil uiteindelijk ook van USDT af. Daar zit voor mij gevoelsmatig momenteel het meeste risico. De rewards elke maandag zijn lekker, maar je moet het afzetten tegen het risico wat je loopt.
Hoeveel % stake je van je BTC dan op Bitvavo?
En welke risico's zie je?

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06-2025
Kol Nedra schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:51:
verspreiden altijd slim en bijvoorbeeld nooit meer dan €1000 op een exchange laten. wel €1000+? ga dan beginnen met een nieuwe CEX voor staking 👍
Dan moet ik 100 exchanges nemen🤡

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:31
Kol Nedra schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:15:
krijgen jullie in december ook 13e maand? en wat doe je ermee?
hier 80-100% crypto, verdeling n.n.b. maar grotendeels wel naar BTC 👍

heel misschien Corsair aandelen.... twijfel
Jep, hier nog dezelfde dag 13e maand 90% in crypto via Ideal en Bitvavo.

• mannowlahn
Supershiva schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:56:
[...]

https://nexo.io/blog/nexo...rypto-custodian-insurance

Geen deposito garantiestelsel, maar wel iets wat in de buurt komt.
100 miljoen per client of 100 miljoen in totaliteit wat er bij Nexo staat, kan dat niet er uithalen, maar ga er dan van uit in totaliteit?

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:58
Mijn leven is al veranderd omdat we een huis hebben kunnen kopen én verbouwen (keuken wordt op dit moment geplaatst) van de winst; zonder de winst hadden we dit nooit gedaan :)
Zeker. Het risico van staking is daarvoor mij te groot, en het 'vastzetten' was in die periode voor mij niet aantrekkelijk; immers als er een huis gekocht zou worden moest het direct opneembaar zijn. Al kan je op veel plekken natuurlijk flexibel staken.
Sowieso heb ik sterke voorkeur om gewoon het protocol te gebruiken (= dus een eigen wallet en een Ledger is daarvoor erg makkelijk) ipv het op exchanges te zetten en daarop te vertrouwen.
Mijn 'gok' zat (en zit) op waardestijging en deels op de waardevastheid van Bitcoin, mochten we een periode van zeer hoge inflatie tegemoet gaan. Ik zie niet in waarom ik dat zou moeten aanvullen met een procentje of 5 gepaard met bijbehorend risico.

Op dit moment hodl ik Bitcoin omdat ik in de huidige financiële situatie er waarde van in zie. Als behoud van waarde, voor een deel van mijn vermogen, en wie weet een lucratieve stijging. Misschien ben ik morgen maar zo 20% kwijt, maar dat is een risico wat ik bereid ben om te nemen met hetgene wat ik er nog in heb zitten. Ik heb niet de illusie dat de fluf die er nog in zit binnen een paar jaar een Lambo of halve hypotheek waard wordt.

Als ik het (al is het minimale) risico zou willen lopen dat een staking/defi club ermee van door gaat, dan had ik liever een crypto uitgezocht die tegenover datzelfde risk een potentieel hoger reward terug krijg.

Ik snap heel goed dat mensen daarin een andere keuze maken. Zeker als je bij een grote partij staked zal het waarschijnlijk allemaal wel goed gaan. Desalniettemin, IceSafe klonk ook goed destijds :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-01 18:08
Kol Nedra schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:51:
Dus heb je 15k. Dan ook 15 verschillende exchange-accounts? Gedoe man :P

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-01 13:40
Hoe werkt zo'n Ledger dan met een flashcrash?
Je kunt moeilijk stop-losses instellen denk ik?

• Gelukszoekr
fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:11:
Een investeringspot (hodl) daar doe je niks mee. Dus ook geen stoploss.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:08

Wom

MaStar schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:56:
[...]

Hoeveel % stake je van je BTC dan op Bitvavo?
En welke risico's zie je?
Op Bitvavo staat vooral mijn ADA. Aandeel BTC wat daar staat is ongeveer 7% van totaal. Met ETH en BTC is het af en toe wel leuk om arbitrage te plegen naar bijv. CDC toe vanaf Bitvavo.

Toen ik met crypto begon kon het gebeuren dat exchanges niet bereikbaar waren. Dus niet om te kopen en ook niet om te verkopen. Toentertijd had ik alles bij Kraken staan, en dat was dan echt een drama. Je kon simpelweg niks. En juist op de momenten dat het druk is op de exchanges wil je misschien wel kopen of verkopen. Om te zorgen dat ik dus eigenlijk altijd aan een deel van mijn crypto kan spreid ik dat. Ook omdat de onramp en offramp niet altijd even stabiel zijn (zie Binance bijv.). Het wordt wel eens moeilijk gemaakt om assets naar een andere exchange te krijgen (Bitvavo doet dit redelijk vaak). Dat zie ik allemaal als risico's voor de momenten dat het 'spannend' wordt.

Daarnaast is de berichtgeving rond USDT en Celcius niet altijd even positief. Dan gaat het vooral over de funding en waar bepaalde investeringen vandaan komen. Of het wel of niet gegrond is moet kan ik je niet vertellen, maar het is een bijkomend risico wat ik wel meeneem in mijn beslissingen.

Maar dit komt angstiger over dan de bedoeling is hoor. Door te spreiden heb ik meer opties, maar het geeft ook wat extra complixiteit.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Verwijderd

roflexx schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:57:
[...]

Dan moet ik 100 exchanges nemen🤡
Ik kom er aan

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/Hc254d3502f7342169d2630499f4e96aci/Workpro-3-6V-Accuschroevendraaier-Opvouwbare-Elektrische-Schroevendraaier-Oplaadbare-Schroevendraaier-Met-Verlichting.jpg_Q90.jpg_.webp

• Richh
Inderdaad, gewoon zonder stop-losses :P besef even dat SL's de reden zijn van die rode 10k candles.

Een eventuele flash crash icm exchanges die down zijn zorgen ervoor dat je niet zomaar kan verkopen. De vraag is dan ook of je dat wel moet willen denk ik :)

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:05
Dat is ook het doel niet, het is het equivalent van goud wat je in de kluis hebt liggen bij de bank. En waar je niets mee doet tot een moment dat het nodig is. Een deel verkopen. Het is geen handels voorraad, dat doe je met andere potjes. Als je dat al wil.

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Gelukszoekr schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:09:
[...]

Dus heb je 15k. Dan ook 15 verschillende exchange-accounts? Gedoe man :P
Volgens mij was daarom ook het woordje "bijvoorbeeld" ;).

Ik doe het ook op die manier overigens, maar inderdaad niet met de grens van 1000 euro.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• Gelukszoekr

Ik heb het momenteel niet op de Ledger staan. Ik ga dus voor de wat meer risico variant. Met als beloning rente.
Ik ben wat aan het schuiven geweest en heb nu alles bij Crypto.com staan. 6.5% rente op Bitcoin, dagelijks een payout. Dus elke dag dat het bedrijf niet omvalt heb ik bonuswinst :+

Dan kan je zeggen, waarom niet spreiden? Maar je kan ook andersom beweren, dat het je alleen maar meer exposure geeft op mogelijk drama. Zo had ik een deel bij Celcius staan, maar na de recente berichten hier het toch maar weer weggehaald

[ Voor 15% gewijzigd door Gelukszoekr op 07-12-2021 13:18 ]

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Goeie rode streep naar beneden weer... kijken of ie weer terugkomt.

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:12
Ngangatar schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:16:
[...]

Volgens mij was daarom ook het woordje "bijvoorbeeld" ;).

Ik doe het ook op die manier overigens, maar inderdaad niet met de grens van 1000 euro.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7xRpgDocrBdxf2TY5TMwoFNXXlU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0QIJCGCNCyYeKYqYmFsXLFkd.jpg?f=fotoalbum_large

• Gelukszoekr
Servor schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:21:
Goeie rode streep naar beneden weer... kijken of ie weer terugkomt.
Gewoon even die loep aan de kant leggen

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Gelukszoekr schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:23:
[...]

Mwah ik vind 500 eraf in een paar minuten toch wel de moeite waard :).

• Moiety
Gelukszoekr schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:23:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x6IuPfdi1RIND0dNiKKwfzYIYe4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wl5BjvRSfYDwHMdWtO8mKVBY.jpg?f=user_large

• Moiety
Servor schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:24:
[...]

500k zeker wel

Verwijderd

Ik heb voornamelijk Eth in mijn PF en ga toch weer eens verdiepen in het staken van Eth via Ledger/Lido.
Heb het al eens eerder gevraagd maar we zijn intussen weer een paar maanden verder. Zijn er hier nog een aantal mensen die eth staken via Lido?

• Pelox
Verwijderd schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:27:
Ik heb voornamelijk Eth in mijn PF en ga toch weer eens verdiepen in het staken van Eth via Ledger/Lido.
Heb het al eens eerder gevraagd maar we zijn intussen weer een paar maanden verder. Zijn er hier nog een aantal mensen die eth staken via Lido?
Nope, heb het gewoon simpel op de ledger staan en een beetje op binance.

Zero.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-01 18:53
Kut whales. Goed voor het vertrouwen deze dumps. Inflow 10800 BTC naar Binance.

[ Voor 75% gewijzigd door zwembroek op 07-12-2021 13:36 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Moiety
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z1XkwBsPxYUCeRWgfngmyHiSviI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/DYpKNeafrvfm54lkgpFBIntx.gif?f=user_large

Verwijderd

Was te verwachten dat die klootzakken zouden dumpen tbh.

• Moiety
Ben er weer ingetrapt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NAaCfDCbxH512n4_a1iaSTaLVC0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/u2LGxcUWItef4Ytj8RCO4bUJ.jpg?f=user_large
Leergeld, zeggen jullie toch?

• Gelukszoekr
Verwijderd schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:37:
Als je dit nou de volgende keer voor de dump meld, dan hebben we nog tijd er op te handelen. Achteraf kan dat niet meer helaas.

• zwembroek
Verwijderd schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:37:
Als ik een whale was deed ik hetzelfde. Wachten op herstel dan sell. Kan daarna zijn maat het trucje herhalen.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Als we al voor iets meer als 1000 euro willen gaan boren wordt het alsnog werken om maar iets bij elkaar te kunnen stelen. En we zijn hier niet om te werken he?

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-01 00:03
Gelukszoekr schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:42:
[...]

Als je dit nou de volgende keer voor de dump meld, dan hebben we nog tijd er op te handelen. Achteraf kan dat niet meer helaas.
Noem dit geen dump. 51600 naar 50600..

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

• zwembroek
PlanR schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:43:
[...]

Noem dit geen dump. 51600 naar 50600..
Nog niet...maar er staan nog wat op binance in de wacht. Je weet het hoeft niets te betekenen maar de vorige dump begon exact hetzelfde.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-01 13:07
Aarle schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:24:
[...]

Heb je al eens gedacht aan een DCA strategie om een bepaalde positie in te nemen? dat doe ik bij BTC en ADA.

Stel je legt iedere week 100 in als 'basis'. Maar je wil dus +100 positie hebben per week.
Dus
week 1: 100
week 2: 200
week 10: 1000

Dat is je positie.
Als blijkt dat in week 10 de bitcoin ineens flink stijgt, en je een positie hebt van 950 (na 9 weken dus), dan leg je in week 10 maar 50 in. Je positie groeit dan naar de gewenste 1000. 50 euro over om te besteden aan wat dan ook.

Stel je positie is 1300 ipv de gewenste 1000, dan verkoop je in week 10 dus.
--> Hier zit een 'regel aan'. Je verkoopt max je maximale inleg (100 euro in dit voorbeeld).
--> Je kunt hier ook boven gaan zitten, bijvoorbeeld je stelt je max in op 200 verkopen, 100 kopen, om je positie te behalen. Als je je er maar aan houdt. Opschrijven en honoreren dus.

Stel je positie is in week 10 maar 800 euro (flinke daling ineens), dan koop je dus max voor 100 bij.
--> Die 100 (of wat je dan ook inlegt) is altijd je max inkoop.

Zo koop je dus voor je max in in slechtere tijden, en koop je minder (of verkoop je zelfs iets) in betere tijden.

Naar mijn mening de gezondste DCA strategie.
DAt is niet helemaal wat DCA is. DCA is gewoon vaste tijd, Iedere dag, week of maand een vast bedrag inleggen ongeachte de koers niet na denken gewoon inleggen. En dan heb je alle dippen alle pieken en over een aantal jaar heen heb je een mooi rendament zonder dat het je veel tijd kost of zorgen kost van is dit nu het juiste moment.

Op jou manier ben je iedere dag van de week weer aan het zoeken naar de juiste koers wat veel stress en tijd kost. Als je daar goed tegen kan kan je in mijn ogen net zo goed gaan traden en dus af en toe ook wat verkopen. Het hele idee van DCA is juist zo min mogelijk er over na moeten denken en toch een mooi rendement halen als het gaat over zo iets als BTC wat de afgelopen 10 jaar alleen maar meer waard is geworden.

Ik zeg overigens niet dat jou strategie slecht is. Maar het is een pure DCA het is de basis van DCA pakken en dan weekly trading er boven op.

[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 07-12-2021 13:48 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-01 13:07
YES schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:36:
[...]

DCA betekent toch eigenlijk volgens de definitie dat je met een vaste regelmaat een vast bedrag in crypto steekt? Want het idee achter DCA is juist dat je door dat zo consequent te doen, een gemiddelde aankoopprijs van die aangekochte crypto krijgt en je niet de hele tijd zit te twijfelen over je inkoopmoment.

Met jouw methode streef je ongeveer hetzelfde na maar ga je toch ook rekening houden met de koersen en je inleg daarop aanpassen.
Ik zie er op zich wel wat in maar ik ga dit niet doen. Dan moet ik het allemaal teveel bijhouden en dat wil ik niet, ik steek gewoon maandelijks een klein bedrag in crypto. Mocht het net op dat moment dat mijn salaris binnenkomt ineens keihard in elkaar gedonderd zijn dan wil ik nog wel eens iets extra inleggen maar dat zie ik dan niet als DCA moment maar gewoon als los, gunstig inkoopmoment.
Precies dat inderdaad.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-01 13:15

MicroWhale

The problem is choice

mannowlahn schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:04:
[...]

100 miljoen per client of 100 miljoen in totaliteit wat er bij Nexo staat, kan dat niet er uithalen, maar ga er dan van uit in totaliteit?
100 miljoen per wallet (zie ook BitGo). Ligt er een beetje aan hoe ze hun assets hebben opgeslagen, dus ik hoop dat ze niet meer dan 100 mil in elke wallet stoppen. Ze verwerken namelijk meer dan 300 miljoen per half jaar momenteel, dus ik denk dat het totaal van alle assets een veelvoud daarvan is.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Moiety
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hcu1jfmA8hSR1YdEgPPQ-5_j1SM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/Me70ukZsSwrArqxLkQOZXHwB.gif?f=user_large

Verwijderd

zwembroek schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:45:
[...]

Nog niet...maar er staan nog wat op binance in de wacht. Je weet het hoeft niets te betekenen maar de vorige dump begon exact hetzelfde.
Reële kans dat we een soort gelijke crash gaan krijgen als voor het weekend, hoop het niet. Maar zo zie je maar hoeveel invloed bepaalde personen hebben. Best triest eigenlijk aangezien er veel mensen op de stijging van vanochtend erin zijn gestapt en vandaag allemaal (waarschijnlijk) naar de klote gaan omdat zij verkopen bij een dip door emoties.

Maar laten we hopen van niet. Zou zelf bij een volgende stijging volledig FIAT gaan aangezien je niet met een 50%- dip de bear market in wil gaan. Maar ieder heeft een eigen exit plan. Dit is de mijne.

Maar het kan ook zo zijn, dat we na deze dump moon zullen gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2021 13:59 ]

• Gelukszoekr
Verwijderd schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:52:
[...]
Zou zelf bij een volgende stijging volledig FIAT gaan aangezien je niet met een 50%- dip de bear market in wil gaan. Maar ieder heeft een eigen exit plan. Dit is de mijne.
Dus bij welk bedrag ga jij 100% in fiat?

Verwijderd

Gelukszoekr schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:54:
[...]

Dus bij welk bedrag ga jij 100% in fiat?
Ben all volledig fiat gegaan, winst wat ik de afgelopen twee weken heb behaald was 3.5x van mijn inleg. Ga op dit moment geen risico's meer nemen met de bear market naderend.

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-01 13:40
Verwijderd schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:52:
[...]
Maar ieder heeft een eigen exit plan. Dit is de mijne.
Exit plan 1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S4iKIA6cawYh9PHeuRxzoMUDXBc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m7KEhRWQVyUN1eRZj6agSXDg.jpg?f=fotoalbum_large

Exit plan 2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i0HbKU-0K8chGkzfLiw_wpqPGH4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2I6OOKLlpjD4qPKnwKsmGkL8.jpg?f=user_large

• Gelukszoekr
Verwijderd schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:57:
[...]

Ben all volledig fiat gegaan, winst wat ik de afgelopen twee weken heb behaald was 3.5x van mijn inleg. Ga op dit moment geen risico's meer nemen met de bear market naderend.
Lekker man. En nu dus maar hopen dat alles in elkaar dondert. Dat kan ook nog maar zo een half jaar duren hè

Verwijderd

Ik hoop voor vele hier dat er nog een pump omhoog komt zodat jullie nog altijd kunnen exiten en je winst behalen.

• Moiety
Als de omicron variant toch minder schadelijk blijkt voor je gezondheid, gaan we weer als een speer omhoog.

• mannowlahn
Servor schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:24:
[...]

voor eth ja, voor btc toch niet meer?

• LarryD
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-01 10:45
Ik denk eigenlijk nog steeds wel dat die 200-300k waar PlanB het over had goed kan. Als straks de meeste coins bij mensen zitten die er niet mee handelen, wordt die supply zo klein dat de prijs wel omhoog moet. En dan Henk & Ingrid lekker met FOMO instappen.

[ Voor 10% gewijzigd door LarryD op 07-12-2021 14:04 ]

• timentom5
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-12-2025
Moiety schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:03:
Als de omicron variant toch minder schadelijk blijkt voor je gezondheid, gaan we weer als een speer omhoog.
We gaan dus zeker enorm omhoog binnenkort. Zodra ze erkennen dat al die varianten ongevaarlijk zijn voor 99% van de wereldbevolking :)

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-12-2025
Of juist niet. Want dan is er geen crisis meer en dus minder reden voor bijprinten en meer stemmen voor taperen.

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

• Moiety
timentom5 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:05:
[...]

We gaan dus zeker enorm omhoog binnenkort. Zodra ze erkennen dat al die varianten ongevaarlijk zijn voor 99% van de wereldbevolking :)
Nuancering: minder schadelijk voor die 1% van de bevolking die er nu door op de IC komt te liggen

• mannowlahn
timentom5 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:05:
[...]

Voor gevaccineerden misschien, maar huidige problematiek zit hem ergens anders. Maar goed, andere discussie.

• Moiety
Stokstaart schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:06:
[...]

Of juist niet. Want dan is er geen crisis meer en dus minder reden voor bijprinten en meer stemmen voor taperen.
Ik handel nog niet zo lang in crypto’s. Maar ik heb sterk het gevoel dat deze markt gewoon meebeweegt met de aex

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06-01 06:55
Supershiva schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:27:
[...]

Ok duidelijk, maar waar ik bang voor ben is dat wellicht 1 van die stablecoins daadwerkelijk een aanklacht aan de broek krijgt en dan om valt. Kan je je digitale reet met je berg stablecoins afvegen... :(

of kan dat niet?
Tuurlijk kan dat, de ECB’s van deze wereld zien stable coins niet zitten. Dat is duidelijk door bv het JP Morgan stablecoin report van enkele weken geleden.
Je hebt natuurlijk de mogelijkheid in euro’s ook rendement te halen. Ik zit gewoon met 8% op nexo in Euro. Heb inmiddels beetje nexo tokens dus is zelfs nu 9 of 10% geloof ik.
Stuur iedere maand een bedrag wat ik voor extra aflossing van huis doe 1x per jaar en wat extra sparen zonder crypto stress :)

• mannowlahn
Ik zie hier een hoop mensen die toch maar weer wel/niet/wel/niet/wel naar fiat gaan. Zijn er ook mensen die dezelfde tactiek als voor dit weekend hebben, maw niks verkocht hebben?

• Gelukszoekr
Moiety schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:07:
[...]

Ik handel nog niet zo lang in crypto’s. Maar ik heb sterk het gevoel dat deze markt gewoon meebeweegt met de aex
Dat klopt wel. Vanuit het hoofdkantoor van Bitcoin op de Bahama's kijken ze mee wat er in Amsterdam plaatsvind

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-12-2025
Moiety schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:06:
[...]

Nuancering: minder schadelijk voor die 1% van de bevolking die er nu door op de IC komt te liggen
Nuancering tbv nuancering: minder dodelijk voor die 0,1% van de bevolking die er nu in totaal aan is overleden.

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

• mannowlahn
[...]

Klopt, alle grote jongens zoals michael saylor checken de AEX elke dag, daar baseren ze hun complete tactiek op. AEX onder de 100 punten, grote sell of, AEX er boven, worden alle btc ingeslagen. :+

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-01 10:12
[...]

Op sommige moment lijkt het daar zeker wel op, op andere momenten totaal niet.

Uiteindelijk zijn alle kopers gewoon mensen, net zoals op de beurs. Als er zeer slecht economisch nieuws gepubliceerd wordt dan, hoe kan het ook anders, reageren die mensen er toch echt hetzelfde op: verkopen.

Crypto volgt dus niet de beurs maar mensen schijnen wel hetzelfde nieuws te volgen ;)

Verwijderd

Gelukszoekr schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:09:
[...]

Dat klopt wel. Vanuit het hoofdkantoor van Bitcoin op de Bahama's kijken ze mee wat er in Amsterdam plaatsvind
_O-

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-01 20:25
JoebarRC schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:08:
[...]

Tuurlijk kan dat, de ECB’s van deze wereld zien stable coins niet zitten. Dat is duidelijk door bv het JP Morgan stablecoin report van enkele weken geleden.
Je hebt natuurlijk de mogelijkheid in euro’s ook rendement te halen. Ik zit gewoon met 8% op nexo in Euro. Heb inmiddels beetje nexo tokens dus is zelfs nu 9 of 10% geloof ik.
Stuur iedere maand een bedrag wat ik voor extra aflossing van huis doe 1x per jaar en wat extra sparen zonder crypto stress :)
Ik zie dit verschillende mensen zeggen, maar naar mijn weten is er geen rente op euro in nexo. Enkel op de stablecoin EurX. En dan zit je weer met het stablecoin risico dat Europa onlangs weet te gaan verbieden.

Kan iemand mij een link geven naar de nexo website waar staat dat je rente op euro krijgt (en niet eurX)? Earn on crypto zeggen ze toch duidelijk.

• Moiety
Gelukszoekr schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:09:
[...]

PlaatsvindT

• mannowlahn

Verwijderd

Ben benieuwd welke kant we opgaan tussen 15:30 & 18:00 uur.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
mannowlahn schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:08:
Ik zie hier een hoop mensen die toch maar weer wel/niet/wel/niet/wel naar fiat gaan. Zijn er ook mensen die dezelfde tactiek als voor dit weekend hebben, maw niks verkocht hebben?
Ja.

• Richh
Dan is dat de uitweg van de corona crisis :)

Echter, dat betekent dus ook:
- Landen stoppen met overheidssteun
- Centrale bank bouwt opkoopprogramma af
- Rente wordt verhoogd
- Besteding neemt af
-> Aandelenmarkt stort in, huizenmarkt stort in, crypto stort in

Als covid nog jaren aanhoudt en centrale banken de rentes blijven verlagen, snap ik de prijsregionen die PlanB al jaren geleden heeft benoemd inclusief de economische puinhoop in de reele economie die daarbij hoort.

[ Voor 18% gewijzigd door Richh op 07-12-2021 14:15 ]

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

LarryD schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:03:
Ik denk eigenlijk nog steeds wel dat die 200-300k waar PlanB het over had goed kan. Als straks de meeste coins bij mensen zitten die er niet mee handelen, wordt die supply zo klein dat de prijs wel omhoog moet. En dan Henk & Ingrid lekker met FOMO instappen.
Niet alleen PlanB. Ook Raoul Pal zit in die hoek. Maar vooral blijven DYORen.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Gelukszoekr
Ja, als je ergens de taalnazi wilt uithangen, dan heb je aan mij een prima slachtoffer. Ik leer het nooit, taal is echt niet mijn ding. Excuus voor het ongemak :P

• Moiety
Vintd ik

Ben simpelweg nog niet helemaal overtuigd van de Crypto…… desalniettemin heb ik er in geïnvesteerd. Ik wil namelijk wel die lambo.

• mannowlahn
Verwijderd schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:13:
Hoezo, je bent toch uitgestapt? Ik heb het gevoel dat jij je crypto tactiek vaker aanpast dan een chick die voor een eerste date haar garderobe doorneemt. :+

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Moiety schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:16:
[...]

Vintd ik

Ben simpelweg nog niet helemaal overtuigd van de Crypto…… desalniettemin heb ik er in geïnvesteerd. Ik wil namelijk wel die lambo.
Tip: Het helpt als je dat niet binnen een week/maand/jaar/decennium wilt. :+

• Moiety
Gelukszoekr schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:15:
[...]

Ja, als je ergens de taalnazi wilt uithangen, dan heb je aan mij een prima slachtoffer. Ik leer het nooit, taal is echt niet mijn ding. Excuus voor het ongemak :P
:(:)

• zwembroek
Richh schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:14:
[...]

- Rente wordt verhoogd
- Besteding neemt af

Als covid nog jaren aanhoudt en centrale banken de rentes blijven verlagen, snap ik de prijsregionen die PlanB al jaren geleden heeft benoemd inclusief de economische puinhoop in de reele economie die daarbij hoort.
Als dat het einde betekend van die Corona ellende prima.
Al ben ik het niets eens met de punten:

- Besteding neemt af

• Joosie200
  • Niet online
Richh schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:14:
[...]

- Rente wordt verhoogd
- Besteding neemt af
En dat rijtje is dan ook aannemelijk.

Alleen spelen de FED/ECB een spelletje staren en wie het eerste knippert is de pineut. Niemand wil als eerste de rente verhogen. Want dan neemt de kredietverlening af want hogere kosten voor bedrijven, neemt de besteding af bij consumenten en hallo laagconjuctuur.

Dat Powel het al had over tapering en eerder / versneld afbouwen van QE is een teken. Alleen bij de ECB nemen ze die woorden nog niet in de mond. Door omnikron hadden ze juist het idee: printer goes brrr gaat nog even door. En oh inflatie is gevoelsinflatie en maar [insert James Bond meme] "tijdelijk" Het bekende riedeltje.

On topic: een drop van 51.7 naar 50.7k is niet boeiend.

Verwijderd

mannowlahn schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:18:
[...]

Hoezo, je bent toch uitgestapt? Ik heb het gevoel dat jij je crypto tactiek vaker aanpast dan een chick die voor een eerste date haar garderobe doorneemt. :+
Dat wilt niet zeggen dat ik het niet meer volg. Als ik toch een kans zie om wat winst eruit te trekken dan pak ik die ;)

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06-01 06:55
mannowlahn schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:08:
Tuurlijk, verkoop niets.. Ik lees voornamelijk angst, volledig conform de fear and greed index. Heb ik niet (natuurlijk baal ik wel bij zulke dalingen) maar zit erin voor lang.
Als je alleen maar angst hebt speel je precies in de hand van de whales en overigens sorry maar wat doe je dan in crypto, neem dan een nexo account of zet het bij de bank tegen 0.000000001 %

• Moiety
MicroWhale schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:18:
[...]

Tip: Het helpt als je dat niet binnen een week/maand/jaar/decennium wilt. :+
Dus niet mijn huis verkopen, voor de time being in mijn auto gaan wonen, en alles in VTHO steken?

• asvogel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-12-2025
Kol Nedra schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:50:
[...]
good old times! en hier had je ook piekendag op koopavond; kon je voor 1 gulden heel de stad door onbeperkt 👍
Vroegâh... Ik had maar een van de recentere strippenkaarten gepakt, want voor je het weet word je weggezet als boomer!

• mannowlahn
JoebarRC schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:21:
[...]

Tuurlijk, verkoop niets.. Ik lees voornamelijk angst, volledig conform de fear and greed index. Heb ik niet (natuurlijk baal ik wel bij zulke dalingen) maar zit erin voor lang.
Als je alleen maar angst hebt speel je precies in de hand van de whales en overigens sorry maar wat doe je dan in crypto, neem dan een nexo account of zet het bij de bank tegen 0.000000001 %
Hier hetzelfde hoor, ik heb voor de twee keer in mijn crypto carriere totaal geen emotie bij de koers, vorige keer was van de zomer toen het in elkaar tyfde. Echt 0,0 stres of wat dan ook.

• Chaes
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-01 18:57

Chaes

#HODL

Verwijderd schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:13:
Vermoedelijk naar rechts.

• Richh
zwembroek schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:19:
[...]

Als dat het einde betekend van die Corona ellende prima.
Al ben ik het niets eens met de punten:

- Besteding neemt af
Heel veel besteding op dit moment is gestald op de lage rente. Denk aan bedrijfsinvesteringen, maar ook de rente op een bouwdepot welke lager is dan de streefinflatie. Mensen lenen zich klem, en van het geld wat daarmee vrij komt wordt de boterham van de aannemer betaald, die daar ook weer dure spullen voor koopt. Dat geld rolt door alle markten heen.

Als de rente wordt verhoogd, neemt deze besteding af en start de debt cycle pas echt als rentes moeten worden overgesloten.

Daarbij is er ontiegelijk veel vermogen wat rendement zoekt. Denk aan aandelen, waarbij de prijs allang niet meer wordt bepaald door de resultaten van een bedrijf, maar door het vraag/aanbod principe net als bij crypto. Dat mensen een 2e huis kopen als belegging/pensioen heeft meer te maken met rendement vangen en de beschikbaarheid aan geld (overwaarde), dan met de daadwerkelijke 'need' van de 2e woning. Wanneer het 'spaargeld' opeens nodig is, of de winst niet snel genoeg meer toeneemt (of zelfs afneemt tov de spaarrekening) wordt het geld eruit gehaald en de zooi verkocht, wat een aansterkende werking heeft.

Ik zou niet weten waarom de huidige economische bubbel 'different' is.

De vraag is hoe lang 'ie het nog volhoudt :)

• Joosie200
  • Niet online
Chaes schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:25:
[...]

Vermoedelijk naar rechts.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/veYjn1n6L-fJdFf1rPkNGCqi9SA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4UaMC2t5hUXbN0IftghXx4PU.jpg?f=user_large

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:51

Darrell

Fiat moonboy

Joosie200 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:20:
[...]

En dat rijtje is dan ook aannemelijk.

Alleen spelen de FED/ECB een spelletje staren en wie het eerste knippert is de pineut. Niemand wil als eerste de rente verhogen. Want dan neemt de kredietverlening af want hogere kosten voor bedrijven, neemt de besteding af bij consumenten en hallo laagconjuctuur.

Dat Powel het al had over tapering en eerder / versneld afbouwen van QE is een teken. Alleen bij de ECB nemen ze die woorden nog niet in de mond. Door omnikron hadden ze juist het idee: printer goes brrr gaat nog even door. En oh inflatie is gevoelsinflatie en maar [insert James Bond meme] "tijdelijk" Het bekende riedeltje.

On topic: een drop van 51.7 naar 50.7k is niet boeiend.
Laagconjunctuur lijkt me een understatement.

Compleet rekt. Pigs zullen ook weer in het nieuws komen bijv.

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:32

watercoolertje

Untertitel

Astennu schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:45:
[...]

DAt is niet helemaal wat DCA is. DCA is gewoon vaste tijd, Iedere dag, week of maand een vast bedrag inleggen ongeachte de koers niet na denken gewoon inleggen. En dan heb je alle dippen alle pieken en over een aantal jaar heen heb je een mooi rendament zonder dat het je veel tijd kost of zorgen kost van is dit nu het juiste moment.

Op jou manier ben je iedere dag van de week weer aan het zoeken naar de juiste koers wat veel stress en tijd kost. Als je daar goed tegen kan kan je in mijn ogen net zo goed gaan traden en dus af en toe ook wat verkopen. Het hele idee van DCA is juist zo min mogelijk er over na moeten denken en toch een mooi rendement halen als het gaat over zo iets als BTC wat de afgelopen 10 jaar alleen maar meer waard is geworden.

Ik zeg overigens niet dat jou strategie slecht is. Maar het is een pure DCA het is de basis van DCA pakken en dan weekly trading er boven op.
Het is inderdaad simpelweg geen DCA maar wat hij dan weer zegt (heet volgens mij DVA) maakt jij weer een stuk ingewikkelder dan het is :)

Het is heel simpel, je wilt elk jaar 1200 euro vermogen opbouwen:
Dat verdeel je over 12 maanden, normaal is dat elke maand 100 euro = 1200 euro.
Je stort dus 100 euro in je eerste maand.

Tot zo ver is het identiek met DCA...

Een maand later is dat 130 euro waard, dan stort je die maand geen 100 zoals met DCA maar 70 bij om op de beoogde 200 te zitten.

De maand daarop is het misschien nog maar 190 waard en zal je dus 110 bij moeten storten om op de beoogde 300 te zitten.

De maand daarop is het door een grote stijging misschien wel 450 euro waard, dan haal je er 50 euro uit om op de beoogde 400 te zitten.

Enige wat dus echt anders is is dat je moet weten hoeveel de waarde van je portfolio nu is om uit te rekenen wat je er bij moet leggen (of er uit moet trekken).

https://milliondollarjour...r-value-averaging-dva.htm

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• zwembroek
Richh schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:25:
[...]

Heel veel besteding op dit moment is gestald op de lage rente. Denk aan bedrijfsinvesteringen, maar ook de rente op een bouwdepot welke lager is dan de streefinflatie. Mensen lenen zich klem, en van het geld wat daarmee vrij komt wordt de boterham van de aannemer betaald, die daar ook weer dure spullen voor koopt. Dat geld rolt door alle markten heen.

Als de rente wordt verhoogd, neemt deze besteding af en start de debt cycle pas echt als rentes moeten worden overgesloten.

Daarbij is er ontiegelijk veel vermogen wat rendement zoekt. Denk aan aandelen, waarbij de prijs allang niet meer wordt bepaald door de resultaten van een bedrijf, maar door het vraag/aanbod principe net als bij crypto. Dat mensen een 2e huis kopen als belegging/pensioen heeft meer te maken met rendement vangen en de beschikbaarheid aan geld (overwaarde), dan met de daadwerkelijke 'need' van de 2e woning. Wanneer het 'spaargeld' opeens nodig is, of de winst niet snel genoeg meer toeneemt (of zelfs afneemt tov de spaarrekening) wordt het geld eruit gehaald en de zooi verkocht, wat een aansterkende werking heeft.

Ik zou niet weten waarom de huidige economische bubbel 'different' is.

De vraag is hoe lang 'ie het nog volhoudt :)
Ik volg je helemaal in dit verhaal alleen zie ik niet dat het eindigen van de Corona pandemie hier de trigger voor is. De inflatie is nu al torenhoog. Het hele systeem is verrot.

En ik denk idd dat BMW en Breitling het gaan voelen als mijn aannemer minder opdrachten krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door zwembroek op 07-12-2021 14:31 ]

• Joosie200
  • Niet online
Darrell schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:27:
[...]

Laagconjunctuur lijkt me een understatement.

Compleet rekt. Pigs zullen ook weer in het nieuws komen bijv.
True. Die had er al moeten komen, maar door corona steun overal is de overgang van hoogconjunctuur naar een recessie vooruitgeschoven. Komt nog wel. Ze kunnen maar zolang de stoelendans blijven doen tot de muziek stopt en er te weinig stoelen zijn.

En gezien bitcoin zich niet ontworstelt heeft aan de reële economie zou het mij niet verbazen dat dat moment de bear in gaat luiden.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Nieuw muntje?

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Moiety schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:21:
[...]

Dus niet mijn huis verkopen, voor de time being in mijn auto gaan wonen, en alles in VTHO steken?
Nee precies, je maakt een denkfout. Het moet allemaal in SHIBA.

• Moiety
Haha, Omicron coin

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-01 20:25
Skalders schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:10:
[...]

Ik zie dit verschillende mensen zeggen, maar naar mijn weten is er geen rente op euro in nexo. Enkel op de stablecoin EurX. En dan zit je weer met het stablecoin risico dat Europa onlangs weet te gaan verbieden.

Kan iemand mij een link geven naar de nexo website waar staat dat je rente op euro krijgt (en niet eurX)? Earn on crypto zeggen ze toch duidelijk.
bump - kan iemand uitlsluitsel geven?

• Richh
zwembroek schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:29:
[...]

Ik volg je helemaal in dit verhaal alleen zie ik niet dat het eindigen van de Corona pandemie hier de trigger voor is. De inflatie is nu al torenhoog. Het hele systeem is verrot.
Hoge inflatie bestrijd je met het verhogen van rente. Nu kan je dat niet doen, en het een jaartje of 2 flikken, met het standaard excuus 'ja want covid'. Uiteindelijk werkt dat excuus niet meer denk ik. Daarom denk ik dat het eindigen de trigger is - nog los van dat wanneer je kijkt naar conjunctuurklokken, we eigenlijk al ver overtijd zijn.

Het systeem is zwaar verrot. Ik denk dat er maar 2 uitwegen zijn: óf het riedeltje wat ik eerder postte, óf het Japanse systeem waarbij iedereen een torenhoge schuld heeft ten koste van economische groei in de toekomst. In dat laatste geval worden aandelen, huizen en crypto's alleen maar waardevoller. Al denk ik niet dat dat goed is voor de samenleving :P

Pagina: 1 ... 163 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!