[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 162 ... 251 Laatste
Acties:
  • 938.175 views

Verwijderd

In plaats van dienstplicht zou ik voorstellen dat iedere afgestudeerde Nederlander 2 jaar op bijstandsniveau zou moeten leven met dezelfde regels die daar bij komen kijken. Al het geld dat je verdient in die 2 jaar krijg je aan het eind van de rit op je rekening gestort.

Zou voor velen voor wat gezond perspectief zorgen.

• Appelsjroep
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-01-2022
mannowlahn schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:43:
[...]

Ik denk dat mijn adviezen jouw leven absoluut niet gelukkiger maken, met bovenstaande zou ik overigens niet eens weten wat dat wel zou moeten doen :)
Dan heb je mijn replies blijkbaar niet gelezen. Heb dat toch tot 2keer genoemd.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:27
Servor schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:25:
[...]

Belangrijkste is dat we afgesproken hebben dat dit voor 'erbij' is. Dus: elke maand vieze euro's op de fiat rekening plempen omdat er dingen stuk kunnen gaan of je wat nieuws wilt kopen en daarnaast een kleiner bedrag DCA-en (en dan echt vast bedrag, vast moment, ongeacht de koers - dit soort dips misschien uitgezonderd dus) in BTC. Als het dan verdampt is het misschien even kut maar kun je nog steeds doen wat je wilt en je hoeft elkaar niet scheef aan te kijken dat de ander een verkeerde beslissing heeft genomen ofzo. En ik informeer dr bij enorme dips (even checken of we echt niet nerveus worden) en bij enorme moonshots (hebben we het nu echt niet nodig?).
Die van mij vraagt elke dag hoe het gaat met de munten :+ en als het goed gaat meerdere keren per dag, met "moeten we nu niet verkopen? waarom verkopen we niet"?

Maar zit nog meer in de shitcoins dan de bitcoins O-) dus dan snap ik de stress ook wel.

Als de bear komt, en die pruttelt lekker sideways, dan gaan we DCA in BTC en wat altcoins met potentie. En dan ook met wat andere bedragen O-)

Een groter huis zou leuk zijn, maar voor de rest zou ik niet weten wat ik er verder mee moet trouwens. Misschien minder werken, dat zou denk ik het doel zijn. Maar verder? een Lambo? das wel het láátste. Heb sowieso 0 met auto's. Heb geen echt dure hobbies (nou ja reizen misschien).

Doe het meer voor de lol eigenlijk, want heb het al best goed.

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11-01 22:10
Appelsjroep schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:23:
Ik zit op een punt dat het wel veel geld is. Maar dat het geen nut heeft om dat echt uit te cashen. Ik zou er mijn hypotheek volledig mee af kunnen lossen maarja dat is ook niet echt life changing. Voor de rest heb ik alles wat ik nodig heb. Als de prijs nog eens verdubbeld/x3 gaat dan is pas echt interessant om uit te cashen en zou ik er echt veel verschil in mijn leven kunnen maken. Stoppen met werken of een vakantiehuis ergens ofzo.
Je hypotheek af betalen is ook niet slim meer tegenwoordig, en al helemaal niet als straks je huis in box 3 komt.

Ik ben er al wel mooi van aan het verduurzamen. :+

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-01 07:24
Appelsjroep schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:41:
[...]

Maar geef eens antwoord op de vraag. Hoe zouden jouw adviezen mijn leven nu direct veranderen/gelukkiger maken? Hoe zou mijn hypotheek aflossen iets veranderen aan mijn leven nu direct.
De eerstvolgende maand geen hypotheeklast af hoeven dragen lijkt mij toch wel een vrij direct effect.

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-01 16:47
Dan ga toch op een rolstoelvriendelijk bungalowpark wonen.. in zo’n “Ferry” kasteel

• LarryD
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-01 21:17
Appelsjroep schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:44:
[...]

Vooral benieuwd wat jij lifechanging vindt! Niet meer hoeven werken en een lambo?

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11-01 13:00
Wat life changing geld is, is voor iedereen persoonlijk en anders. En ook afhankelijk van je eigen persoonlijke, financiële en toekomstplannen.

Verwijderd

Als velen jaren minder hoeven te werken, of nog veel meer jaren meer parttime werken al niet meer lifechanging genoeg voor je is dan weet ik het ook niet meer.

• Appelsjroep
LarryD schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:45:
[...]

Vooral benieuwd wat jij lifechanging vindt! Niet meer hoeven werken en een lambo?
Niet meer hoeven werken idd, fulltime reizen of deeltijd opdrachten aan nemen en groot deel doorbrengen in een oord waar het altijd mooi weer is zoals bijv canarische eilanden. Dat zou echt een verandering van je leven zijn. Iedere maand 500 euro over houden om nutteloze crap te kopen in ieder geval niet.

• elektriekert
Servor schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:25:
[...]

Belangrijkste is dat we afgesproken hebben dat dit voor 'erbij' is. Dus: elke maand vieze euro's op de fiat rekening plempen omdat er dingen stuk kunnen gaan of je wat nieuws wilt kopen en daarnaast een kleiner bedrag DCA-en (en dan echt vast bedrag, vast moment, ongeacht de koers - dit soort dips misschien uitgezonderd dus) in BTC. Als het dan verdampt is het misschien even kut maar kun je nog steeds doen wat je wilt en je hoeft elkaar niet scheef aan te kijken dat de ander een verkeerde beslissing heeft genomen ofzo. En ik informeer dr bij enorme dips (even checken of we echt niet nerveus worden) en bij enorme moonshots (hebben we het nu echt niet nodig?).
Ik ben de enige van ons 2 die “investeert”, wat wel langzaam voor een scheve vermogensgroei begint te zorgen.
Maar mijn vriendin is er heel erg stellig in dat dat mijn geld is. En als ik het huis er mee verduurzaam wordt er wel een schuldbekentenis of afbetaling geregeld.
Van de energiebesparing plukt zei tenslotte ook de vruchten.

Verwijderd

Appelsjroep schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:47:
[...]

Niet meer hoeven werken idd of deeltijd opdrachten aan nemen en groot deel doorbrengen in een oord waar het altijd mooi weer is zoals bijv canarische eilanden. Dat zou echt een verandering van je leven zijn. Iedere maand 500 euro over houden om nutteloze crap te kopen in ieder geval niet.
Als je die 500 euro iedere maand in een indexfonds legt dat 5 a 7 procent doet, dan heb je over 20 jaar een ton of 3, 4.

Daar kun je precies dat mee doen wat je beschrijft.

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-01 14:26
Appelsjroep schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:44:
[...]

Nogmaals, je manier van reageren opent niet echt de behoefte bij mij om verder inhoudelijk met jou het gesprek in te gaan. Je reageert op elke goed bedoelde suggestie als een norse man, als of we je in een hoek gedrukt hebben, ik heb het nog een ker allemaal nagelezen maar snap niet waarom onze dialogen dezelfde daling als btc genomen heeft.. Advies werkt twee kanten op, iemand moet ergens voor open staan, ik hoef niemand hier te overtuigen hoor. Dit is gewoon een open platform. Gezien het vermogen waar jij op zit zal je prima weten hoe je geld moet verdienen. Ik heb het gevoel dat wij een andere levensvisie hebben en mijn eerdere suggesties zullen in jouw ogen weinig in jouw leven voor jouw gevoel veranderen.

Verwijderd

Of nog beter, die X ton die je nu verdient hebt met crypto laten renderen, heb je over 20 jaar nog meer rendement gemaakt.

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

[...]

Niet meer hoeven werken idd, fulltime reizen of deeltijd opdrachten aan nemen en groot deel doorbrengen in een oord waar het altijd mooi weer is zoals bijv canarische eilanden. Dat zou echt een verandering van je leven zijn. Iedere maand 500 euro over houden om nutteloze crap te kopen in ieder geval niet.
Dat is per persoon anders. Voor sommigen is 300 euro per maand al life changing omdat ze niet meer wakker hoeven te liggen van de zorgen.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-01 11:04

knakworst

Get more sats!

LarryD schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:45:
[...]

2 miljoen euro op mijn 45e.

• elektriekert
Appelsjroep schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:32:
[...]

als je nu al 1000 euro per maand over kunt maken naar je spaarrekening per maand wat biedt je die 500 extra dan? Moet ik die dan maar over de balk gaan gooien aan onzin? Denk je dat je daar gelukkig van wordt. Ik leef nu al een gelukkig leven met genoeg hobbys.
coke en hoeren snuiftabak en koeien!

• Waah
elektriekert schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:48:
[...]

Ik ben de enige van ons 2 die “investeert”, wat wel langzaam voor een scheve vermogensgroei begint te zorgen.
Maar mijn vriendin is er heel erg stellig in dat dat mijn geld is. En als ik het huis er mee verduurzaam wordt er wel een schuldbekentenis of afbetaling geregeld.
Van de energiebesparing plukt zei tenslotte ook de vruchten.
Daarom leg ik altijd het geld in (das trouwens niet veel), en schiet ik haar deel zo "voor".
Als alles dan weg is, pech.
Als ik winst maak, dan vraag ik haar voorschot en trek ik dat af van de winst :+

Want op die manier vind ze het nog wel prima. Elke maand een X bedrag in shitcoins pompen vind ze zonde (en ik ook, dus dat doe ik ook niet).

Maar met BTC en ETH voor lange termijn straks verwacht ik dat ze gewoon mee wil doen.... Tis een dikke geldwolf. Niet dat ze er iets mee koopt, maar meer omdat ze haar spaarekening altijd wil zien stijgen. :+

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11-2025
Waah schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:51:
[...]

Daarom leg ik altijd het geld in (das trouwens niet veel), en schiet ik haar deel zo "voor".
Als alles dan weg is, pech.
Als ik winst maak, dan vraag ik haar voorschot en trek ik dat af van de winst :+

Want op die manier vind ze het nog wel prima. Elke maand een X bedrag in shitcoins pompen vind ze zonde (en ik ook, dus dat doe ik ook niet).

Maar met BTC en ETH voor lange termijn straks verwacht ik dat ze gewoon mee wil doen.... Tis een dikke geldwolf. Niet dat ze er iets mee koopt, maar meer omdat ze haar spaarekening altijd wil zien stijgen. :+
Dan kijkt ze vast niet naar de rente :D

• elektriekert
Supershiva schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:37:
Ik heb wat winst gepakt (jaja weak hands blabla, geen zin om nogmaals de dip als in mei mee te maken)
Helft van de portefeuille pruttelt nog steeds lekker door alleen is mijn initiele investering er nu uit.
Geeft mij wel een rustiger gevoel.

Winst staat momenteel in BUSD op Binance, maar dat wil ik graag op Nexo zetten voor een aanzienlijk hogere rente.
Nu las ik laatst dat er behoorlijk wat onrust is omtrend stablecoins en dat de SEC volgens mij zowat iedere stablecoin uitgever een "dreig"brief heeft ontvangen.

Nu is de vraag, welke stablecoin is het meest veilig om mijn geld in te laten of kan ik het op Nexo beter omzetten naar EURO?

oh ja... Nexo ondersteunt

USDT Tether
USDC USD Coin
USDP Pax Dollar
TUSD TrueUSD
ADA?

• Appelsjroep
Verwijderd schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:48:
[...]

Als je die 500 euro iedere maand in een indexfonds legt dat 5 a 7 procent doet, dan heb je over 20 jaar een ton of 3, 4.

Daar kun je precies dat mee doen wat je beschrijft.
Over 20 jaar idd. Maar dat is NU dus niet life changing en de index staat op een historisch hoogpunt. Alles daar op dit moment in gaan duwen en dan maar hopen dat de markt niet crasht en het weer 10+ jaar duurt voor we op dit punt zijn. Lijkt mij niet een heel slimme optie. Zeker niet als je ziet wat er nog allemaal aan zit te komen: gevolgen van global warming, tekorten van grondstoffen, sociaal onrust, meer pandemieën? Kan jij met zekerheid beweren dat die 5% standhoud.

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:43
Waah schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:07:
[...]

Ik merk dat mijn grens met elke uitbetaling opschuift. Elke keer laat ik het langer staan.... of langer, in ieder geval tot een hoger bedrag.

maar 1 miljoen? Misschien als het tijdens een nieuwe bullrun goed gaat en er zeer veel vertrouwen is... Maar kan het me niet voorstellen. :+ De enige mensen die dat doen zijn mesnen die vergeten dat ze munten hadden O-)

Zoals bij Safemoon laatst. Presaler had nooit geclaimd, na veel zoeken hadden ze die persoon gevonden. Die is mooi binnen :X
nee hoor, ik hodl ongeveer 80% van mijn btc die gekocht heb in 2013. Is me gelukt dwars door de bloedrode tijden heen. Heb eigenlijk ook alleen maar gekocht tijdens de bear markten.
Hoe ik het gedaan heb, zorgen dat je het echt nergens voor nodig hebt. Inleg eruit is. Koop 1 of 2x echt iets leuks van de winst (maar geen idioot grote dingen). en zet je hodl pot op een trezor/ ledger.
Zo moeilijk is het echt niet. In de begin twijfelde ik nog wel eens, maar zeker sinds 2017 ben ik echt believer geworden en fiets ik fluitend door bear markten en dit soort mini dipjes. Enige wat ik doe is kopen kopen kopen.
Oh en mijn vriendin heeft echt next level diamond hands.....met haar eigen trezor :o

[ Voor 3% gewijzigd door anti elppa op 07-12-2021 10:57 ]

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• Waah
knakworst schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:50:
[...]

2 miljoen euro op mijn 45e.
Met de huidige inflatie kun je daar straks een 2e hands tesla van kopen met een accu die op is :+

Verwijderd

MaStar schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:22:
[...]

Idd, niet veel eigen 20x.
Makkelijker te bereiken met één of andere moon coin...
20x is natuurlijk allesbehalve 'niet veel' en zou dat ook echt niet erg vinden als ik dat gegarandeerd terug zou krijgen in 2 jaar, _/-\o_ Maar ik zie niet BTC snel < 3,5 jaar die jump maken.
mannowlahn schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:14:
[...]

Gaming zal vast groot worden, dat is het namelijk al. Denk echter dat wat er nu aan use cases met crypto getoond worden weinig toegevoegde waarde hebben, ...
dat heeft het -volgens mij- ook niet. Het lijkt meer bedacht te zijn om crypto nog wat meer functie te geven. Maar zoals @Ngangatar ook zegt, dat maakt ook niks uit, 99 van de 100 crypto's heeft geen toegevoegde waarde, of wordt daarvoor niet gebruikt, als je er maar geld mee kan verdienen :+
Gelukszoekr schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:52:
[...]

Valt wel mee. Ik had ook al lang miljonair kunnen zijn.

Gewoon hodl hoor je dan. Maar even €250 vasthouden tot het een miljoen is is niet te doen. Iedereen heeft een prijs. Wanneer deze €250 na een tijdje €10k waard is, dan heeft 95% van de mensen al lang verkocht volgens mij
inderdaad lukt dat vrijwel niet. en als het je wel lukt, en op een miljoen uitstapt, en hij schiet daarna door naar 100 miljoen sla je jezelf weer voor de kop.

• Waah
malarkan schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:52:
[...]

Dan kijkt ze vast niet naar de rente :D
De rente boeit haar ook niet :D
Het gaat erom dat het cijfertje hoger wordt :+
Verder boeit het haar niks. Want ze geeft het toch niet uit 8)7

Verwijderd

Appelsjroep schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:52:
[...]

Over 20 jaar idd. Maar dat is NU dus niet life changing en de index staat op een historisch hoogpunt. Alles daar op dit moment in gaan duwen en dan maar hopen dat de markt niet crasht en het weer 10+ jaar duurt voor we op dit punt zijn. Lijkt mij niet een heel slimme optie. Zeker niet als je ziet wat er nog allemaal aan zit te komen: gevolgen van global warming, tekorten van grondstoffen, sociaal onrust, meer pandemieën? Kan jij met zekerheid beweren dat die 5% standhoud.
Ik zet er in ieder geval meer geld op in dat die 5% op de beurs stand houdt dan de crypto gains van de afgelopen 10 jaar.

Daarnaast is dit perspectief dus ook waarom veel mensen nooit in sociale klassen omhoog stijgen. Waarom zou ik nu gaan beleggen als ik dan pas over 20 jaar rijk ben. Ik wil nu rijk worden!

Verwijderd

Moon! :+

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Pelox schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:27:
[...]

Heel simpel, ik wil niet weer 90% kwijtraken.

[...]

Hypotheek volledig aflossen is zeker wel life changing.
Off topic, maar dit is vanuit risico perspectief zeker niet altijd zinvol of life chancing. Kijkend naar wat een huis doet is een dak boven je hoofd, er zit een cash flow risico in als je je hypotheek niet kan betalen. En dus op termijn je huis verliest. Kijkend naar het goedkoopste alternatief op de markt is dat sociale huur. En daar zitten restricties aan qua inkomen en vermogen.

Dus bij een daling van inkomen , door werkloosheid , verzekerd door de WW (tijdelijk) of door bijvoorbeeld ziekte en dientengevolge arbeidsongeschiktheid , verzekerd wederom.

Dus als je na het aflopen van een van beide verzekeringen recht zou maken op de bijstand, en dus een sociale huurwoning , dan moet je eerst je vermogen op eten. En in veel gevallen telt vermogen in het huis boven de 50k mee. Dus moet je eerst je huis verkopen om in aanmerking te komen voor de bijstand.

Stel dus dat je een geheel afgelost huis hebt en je inkomen komt tot stilstand , dan moet je eerst je huis 'opeten'.

Dan kom je op het gebied van verzekeren. Je betaald door het helemaal aflossen van je hypotheek een hele hoge premie om een risico te verzekeren dat er niet of nauwelijks meer is, en je introduceert een risico dat je niet meer kan verzekeren. Zeker niet op korte termijn omdat je net je liquide vermogen voor een groot deel in je huis hebt gestort.

Liquide vermogen is na bepaalde grenzen veelal te prefereren boven het hebben van schuldenvrij vastgoed waar je zelf in woont en dus geen liquide rendement op levert.

Zeker als het goedkoopste alternatief , die sociale huurwoning, al duurder is dan je huidige hypotheeklast. Dan heeft verder aflossen , en zeker naar nul , geen enkel nut meer voor je risico op dat gebied. En komt risico ergens anders harder terug.

• mannowlahn
Waah schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:52:
[...]

Met de huidige inflatie kun je daar straks een 2e hands tesla van kopen met een accu die op is :+
Ja dat is wel een dingetje inderdaad, percentage wat je krijgt tov verwachte inflatie. daarom heb ik ook de keuze genomen om mijn appartement niet te verkopen omdat mijn verwachting is, dat huren altijd wel een relatieve stabiele waarde gaan geven. Ik weet wat ik op dit moment nodig heb en heb gekeken wat de huren de afgelopen 15 jaar gedaan hebben, toendertijd bij mijn bovenburen, dat is altijd een zeer beperkte range gebleven ondanks dat de prijzen van woningen ver drie dubbelt zijn. De huur die ik vang zal ongeveer 33% van mijn benodigde inkomen zijn, dat creerd al een stukje stabiliteit tov eventuele inflatie.

• Appelsjroep
Verwijderd schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:53:
[...]

Ik zet er in ieder geval meer geld op in dat die 5% op de beurs stand houdt dan de crypto gains van de afgelopen 10 jaar.
Dat zou kunnen. Ik zeg nergens dat ik crypto nog 10 jaar wens aan te houden. Maar ik gok er liever op dat binnen nu en 3 jaar mijn crypto vermogen x2 gaat (wat naar mijn mening niet geheel onrealistisch is) en dan mijn doel bereikt heb dan dat ik het verkoop en zeker weet dat ik 20 jaar moet wachten.

Verwijderd

Appelsjroep schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:58:
[...]

Dat zou kunnen. Ik zeg nergens dat ik crypto nog 10 jaar wens aan te houden. Maar ik gok er liever op dat binnen nu en 3 jaar mijn crypto vermogen x2 gaat (wat naar mijn mening niet geheel onrealistisch is) en dan mijn doel bereikt heb dan dat ik het verkoop en zeker weet dat ik 20 jaar moet wachten.
Dat is een andere discussie over risicotolerantie.

Maar stellen dat je hypotheek aflossen niet levensveranderend kan zijn is een wat beperkte blik op zaken.

• Appelsjroep
Verwijderd schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:59:
[...]

Maar stellen dat je hypotheek aflossen niet levensveranderend kan zijn is een wat beperkte blik op zaken.
ik zeg nergens dat dat niet levens veranderd kan zijn voor andere. Ik had het enkel over mij zelf.

Verwijderd

Appelsjroep schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:00:
[...]

ik zeg nergens dat dat niet levens veranderd kan zijn voor andere. Ik had het enkel over mij zelf.
Zelfs voor jezelf is het levensveranderend als je 20 jaar geduld hebt, maar je wilt het allemaal nu.

Je kunt ook nu twee jaar op het strand gaan liggen van dat geld.

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:37
[...]

Dat is ook wat voor mij life changing is. N nieuwe keuken, auto of afgeloste hypotheek zijn natuurlijk leuk maar als ik dan nog steeds moet werken (ook al heb ik héél leuk werk) veranderd er niets fundamenteel
Zodra werken n keuze wordt is het voor mij life changing.
Sowieso is je hypotheek aflossen niet altijd de gunstigste financiële keuze.

Ik lul ook zomaar wat

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:20
[...]

F.I.R.E. 💪

maar fulltime reizen op dit moment zou ik echt niet doen, maar zal het niet erg vinden om in Florida te zitten of Mexico....

als ik geen kinderen had en geen vrouw dan leefde ik daar 👍

[ Voor 5% gewijzigd door Kol Nedra op 07-12-2021 11:05 ]

nothing stops this train

• LarryD
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-01 21:17
[...]

Kan je niet nu al een groot deel van het jaar naar de Canarische eilanden met die sloot geld die je hebt liggen?

• Appelsjroep
Verwijderd schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:01:
[...]

Zelfs voor jezelf is het levensveranderend als je 20 jaar geduld hebt, maar je wilt het allemaal nu.

Je kunt ook nu twee jaar op het strand gaan liggen van dat geld.
ok dan verbeter ik mijzelf. Het geld is NU niet levensveranderend en ik kies liever om met wat meer risico over 3-4 jaar mijn leven compleet te veranderen dan over 20 jaar (wat ook niet geheel zeker is).

2 jaar op het strand liggen is niet de rest van je leven maar tijdelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Appelsjroep op 07-12-2021 11:12 ]

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

anti elppa schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:52:
[...]

nee hoor, ik hodl ongeveer 80% van mijn btc die gekocht heb in 2013. Is me gelukt dwars door de bloedrode tijden heen. Heb eigenlijk ook alleen maar gekocht tijdens de bear markten.
Hoe ik het gedaan heb, zorgen dat je het echt nergens voor nodig hebt. Inleg eruit is. Koop 1 of 2x echt iets leuks van de winst (maar geen idioot grote dingen). en zet je hodl pot op een trezor/ ledger.
Zo moeilijk is het echt niet. In de begin twijfelde ik nog wel eens, maar zeker sinds 2017 ben ik echt believer geworden en fiets ik fluitend door bear markten en dit soort mini dipjes. Enige wat ik doe is kopen kopen kopen.
Oh en mijn vriendin heeft echt next level diamond hands.....met haar eigen trezor :o
Ik vermoed dat bovenstaande voor verwarring kan zorgen. Wel je inleg er uit halen maar tegelijkertijd blijven kopen, kopen, kopen :). :+

• Appelsjroep
LarryD schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:04:
[...]

Kan je niet nu al een groot deel van het jaar naar de Canarische eilanden met die sloot geld die je hebt liggen?
Dat zou kunnen. Heb ook al flink wat in index beleggen zitten maar nog niet genoeg voor de rest van mijn leven. Dat punt bereik ik wel als crypto x2 gaat.

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-01 13:40

• anti elppa
Verwijderd schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:59:
[...]

Dat is een andere discussie over risicotolerantie.

mwa ik zie hypotheek aflossen ook nog niet echt als life changing eigenlijk. Huidige hypotheek is nog maar 50% van de waarde. De rest kan ik er morgen zo in kieperen, maar dat zou ik noooooit doen. Zeker niet met deze rente standen.
Wat ik life changing zie is iets van 3 miljoen en geen hypotheek meer. We zijn nog onder 40 en dat is nog lang tot pensioen. We leven redelijk zuinig maar 27 jaar is echt een hele tijd. Ik zeg niet dat ik perse wil stoppen met werken, maar wil iig geen druk en stress meer hebben

• anti elppa
Ngangatar schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:06:
[...]

Ik vermoed dat bovenstaande voor verwarring kan zorgen. Wel je inleg er uit halen maar tegelijkertijd blijven kopen, kopen, kopen :). :+
oh dat is mega simpel. Ik starte in 2013 met een paar hondertjes (geloof rond de 500 euro). Die heb ik na 1 maand er weer uitgehaald en ben ik van op wintersport gegaan. Dat was op dat moment niet meer dan iets van 20% van het totaal wat ik ondertussen alweer had.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ik vat het wel voor je samen dan....

1739 karakters, 302 woorden, 22 regels.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

anti elppa schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:08:
[...]

oh dat is mega simpel. Ik starte in 2013 met een paar hondertjes (geloof rond de 500 euro). Die heb ik na 1 maand er weer uitgehaald en ben ik van op wintersport gegaan. Dat was op dat moment niet meer dan iets van 20% van het totaal wat ik ondertussen alweer had.
I know, en dat is waar ik ook bijna was qua percentage.

Maar inleg eruit terwijl je in blijft leggen, das best dubbel, maar tevens de discussie niet waard :).

• anti elppa
Ngangatar schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:11:
[...]

I know, en dat is waar ik ook bijna was qua percentage.

Maar inleg eruit terwijl je in blijft leggen, das best dubbel, maar tevens de discussie niet waard :).
ah bedoel je het zo. Ja ik snap hem 8)7 Ja heb vooral veel extra ingelegd van 1 jan 2019 tot 31 dec 2020. 24 maanden dca en daarna nog een dikke aankoop in de dip tussen 32 en 36k. Dat zit er allemaal nog in en heb ik niets van uit laten betalen.
Gemiddelde aankoop koers zit rond de 8 a 9k$
Kijken we vervolgens naar totale PF dan kan die eigenlijk nooit onder water komen (of we moeten sub 1k komen)

Verwijderd

Voor miljoenen gezinnen betekent de (helft van de) hypotheek aflossen dat men minder kan gaan werken om meer met de kinderen door te brengen. Dat je bijlessen of de studie van je kind kan betalen. Dat je na een paar jaar sparen een wereldreis kan betalen waar je al jaren van droomt. Dat je geen kopzorgen krijgt over geld als het motorlampje van je auto aan gaat. Dat je je in corona minder zorgen hoeft te maken dat je door gedwongen ontslag minder gaat verdienen. Dat je tijd kan maken om voor je zieke moeder te mantelzorgen. Dat je een dag minder in de week kan gaan werken om je echt op je passie te focussen. Of gewoon kan omscholen zonder je al te veel zorgen te hoeven maken om een salaristerugval. Dat je jaren eerder met pensioen gaat in plaats van die collega te worden die aan het aftellen is. Dat je in geval van ziekte je minder drukt hoeft te maken over geld, en in het geval van een ziekte met uitzicht op de dood je niet druk hoeft te maken of je partner nog wel in jullie huis kan blijven wonen. Dat je in het geval van een scheiding een restschuld op de hypotheek niemand financieel in de problemen brengt. Dat je bij de aanschaf van een nieuwe TV gewoon lekker voor die grote OLED kan gaan.

Als dat niet levensveranderend voor je is dan heb je al een levensveranderend vermogen of een plaat voor je kop.

• Kol Nedra
krijgen jullie in december ook 13e maand? en wat doe je ermee?
hier 80-100% crypto, verdeling n.n.b. maar grotendeels wel naar BTC 👍

heel misschien Corsair aandelen.... twijfel

[ Voor 15% gewijzigd door Kol Nedra op 07-12-2021 11:16 ]

nothing stops this train

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11-2025
Kol Nedra schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:15:
hier 100% crypto, verdeling n.n.b. maar grotendeels wel naar BTC 👍
Haha verbaast me van jou niets :D elke cent die jij vindt gaat in crypto toch? :)

ik krijg geen 13e maand, dus geen keuzes hier.

• anti elppa
Verwijderd schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:15:
Voor miljoenen gezinnen betekent de (helft van de) hypotheek aflossen dat men minder kan gaan werken om meer met de kinderen door te brengen. Dat je bijlessen of de studie van je kind kan betalen. Dat je na een paar jaar sparen een wereldreis kan betalen waar je al jaren van droomt. Dat je geen kopzorgen krijgt over geld als het motorlampje van je auto aan gaat. Dat je je in corona minder zorgen hoeft te maken dat je door gedwongen ontslag minder gaat verdienen. Dat je tijd kan maken om voor je zieke moeder te mantelzorgen. Dat je een dag minder in de week kan gaan werken om je echt op je passie te focussen. Of gewoon kan omscholen zonder je al te veel zorgen te hoeven maken om een salaristerugval. Dat je jaren eerder met pensioen gaat in plaats van die collega te worden die aan het aftellen is. Dat je in geval van ziekte je minder drukt hoeft te maken over geld, en in het geval van een ziekte met uitzicht op de dood je niet druk hoeft te maken of je partner nog wel in jullie huis kan blijven wonen. Dat je in het geval van een scheiding een restschuld op de hypotheek niemand financieel in de problemen brengt. Dat je bij de aanschaf van een nieuwe TV gewoon lekker voor die grote OLED kan gaan.

Als dat niet levensveranderend voor je is dan heb je al een levensveranderend vermogen of een plaat voor je kop.
mwa oke ik snap je zeker wel. Wellicht dat het komt omdat we geen kinderen hebben en het al een jaar of 5 enorm voor de wind gaat hier kwa werk. Ben gewoon verwend nest geworden ben ik bang.
Al het bovenstaande kan ik idd prima doen. Maar om nou te zeggen dat dat goed voelt.......eh nee sorry
Maar ik snap heel erg goed dat dit voor heel veel mensen wel zo is.

misschien komt het ook wel gewoon door de inkomsten die we buiten crypto hebben. Bijna alles van dat bovenstaande kunnen we gewoon door inkomsten uit werk. Als ik morgen 1 dag minder zou werken boeit dat niets

[ Voor 5% gewijzigd door anti elppa op 07-12-2021 11:21 ]

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-01 13:40

13e maand werk ja.
Extra geld nee.

• Appelsjroep

Als dat niet levensveranderend voor je is dan heb je al een levensveranderend vermogen
in mijn geval heb ik dat allemaal dus al en is dat mijn normaal. Om mijn leven nog verder te veranderen heb ik er dus niks aan om mijn hypotheek af te lossen (het originele punt). Dat is geen advies richting andere waar dat niet zo is dat is een constatering van mijn huidige situatie. Misschien kun je je ook voorstellen dat er mensen zijn die al hebben wat jij net aangeeft en toch hun leven nog verder willen veranderen.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Geen 13e maand, wel in januari een bonus. Gaat in een prive project wat geheel buiten Crypto staat.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:41

Ik heb de keuze om een deel uit te laten betalen, of er vakantiedagen van te kopen :P T gaat hier toch het laatste worden ;)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• jvel92

Ik begrijp wat je bedoelt.

Maar of een vermogen levensveranderend voor je is, is echt voor iedereen persoonlijk. Iedereen heeft andere levensstandaarden, gezin of familie omstandigheden etc. Voor veel mensen zouden de kapitalen die wij in crypto storten bijvoorbeeld al levensveranderd kunnen zijn.

Je kunt mijn inziens niet oordelen of een vermogen van iemand levensveranderend is voor die persoon, ook al zou een dergelijk vermogen voor 50% van de bevolking wel levensveranderd zijn.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Gelukszoekr schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:52:
[...]

Valt wel mee. Ik had ook al lang miljonair kunnen zijn.

Gewoon hodl hoor je dan. Maar even €250 vasthouden tot het een miljoen is is niet te doen. Iedereen heeft een prijs. Wanneer deze €250 na een tijdje €10k waard is, dan heeft 95% van de mensen al lang verkocht volgens mij
Nou dat. Heeft enkel zin als je €250 aan eth weggestopt hebt op een hardware wallet of cold storage. Bij opruimen op zolder opnieuw aantreft en nu plots miljonair bent met de huidige koers.

Ik had 25 aan bitcoin in 2014. Zou ook allang miljonair kunnen zijn maar ben het niet. Heb ze al veel eerder van de hand gedaan. Een stijging in 7 jaar tijd van 190 dollar als low in januari 2015 naar 69k dollar niet lang geleden: 99% had gedurende die klim allang en breed verkocht bij 380/760/1000/1900 (x2/x4/x5/x10 of x100 bij ath 19k)

Maargoed bitcoin klimt weer omhoog uit het korte dalletje. Sta ik meer in de plus dan afgelopen weekend. Toch knal ik er een aantal buys in de lage 40k regio in mochten we weer zo'n gekke wick krijgen tegen kerst en oud en nieuw.

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
jvel92 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:39:
[...]

Mate van overtuiging in je investering is hierin ook wel belangrijk. Op moment dat je goed je huiswerk doet; je leest je in, doet onderzoek, je eigen financiën zijn gezond en hebt een lange termijn horizon, dan is het vele malen makkelijker om een investering te hodl'en. Bonuspunten als je er ook nog yield op krijgt in de tussentijd.
Jazeker. Maar alsnog. Hoe zeker je ergens ook van denkt te zijn. Je weet het nooit zeker. En hoe groter de bedragen worden, hoe meer emotie er dan weer bij komt kijken. Je wil het immers niet meer inleveren. Tenminste, zo kijk ik ernaar :)

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• asvogel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-12-2025
Vooralsnog is het meer dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-kT42sGDQ3qHFtKxqXzXC1QVIuY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/iPSc8HUuMgsLpVKVV55PPO79.gif?f=user_large

• Joosie200
  • Niet online
Appelsjroep schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:41:
[...]

Maar geef eens antwoord op de vraag. Hoe zouden jouw adviezen mijn leven nu direct veranderen/gelukkiger maken? Hoe zou mijn hypotheek aflossen iets veranderen aan mijn leven nu direct.
Het gaat niet erom dat je maandelijks €500/600 extra overhoud want niet langer kwijt aan hypotheek. Het gaat erom dat je dan /yolo kunt doen: part time werken en meer tijd voor je hobbies. Voor mij part je huidige baan opzeggen en gaan doen wat je wilt doen maar nooit aan toe komt.

Dat maakt het life changing. Voor de meeste dan. Een afbetaalde woning hebben betekent minder inkomen nodig om je maandelijkse vasten lasten te betalen en dus niet vast zitten aan 40/36 urige werkweek maar 28 of zelfs maar 4 https://www.bol.com/nl/nl...rk-week/1001004011796301/

Wil niet zeggen dat dit de enige juiste keuze is. Maar wel een wat maakt dat een hypotheekvrije woning voor veel Tweakers mogelijkheden biedt die ze anders niet zouden hebben. En dat kan afhankelijk van je eigen keuze best wel life changing zijn.

• anti elppa
jvel92 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:27:
[...]

Ik begrijp wat je bedoelt.

Maar of een vermogen levensveranderend voor je is, is echt voor iedereen persoonlijk. Iedereen heeft andere levensstandaarden, gezin of familie omstandigheden etc. Voor veel mensen zouden de kapitalen die wij in crypto storten bijvoorbeeld al levensveranderd kunnen zijn.

Je kunt mijn inziens niet oordelen of een vermogen van iemand levensveranderend is voor die persoon, ook al zou een dergelijk vermogen voor 50% van de bevolking wel levensveranderd zijn.
ja dit idd ook. En je wil ook niet weten hoe snel het went allemaal. In 2005 tot 2008 moest ik tot op de cent nauwkeurig tanken........elke stuiver omdraaien. Als je me toen had verteld wat ik nu had, had ik een gat in de lucht gesprongen.
Maargoed, wat ik toen had (goede gezondheid), heb ik nu niet meer, en dan kan je nog zoveel geld hebben, dat veranderd er helemaal niets aan. Als ik mijn trezor in zou kunnen leveren om weer 100% de oude te kunnen zijn, dan zou ik dat binnen 1 mirco seconde doen. Wellicht dat geld me daarom ook niet zoveel meer doet

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Ik heb het wel als life changing beschouwd. Na zo'n beetje de helft van de hypotheek afgelost te hebben met crypto ben ik een dag minder gaan werken. Zo lang er geen dramatische dingen veranderen hoef ik tot mijn pensioen nooit langer dan 2 dagen aaneengesloten meer te werken.

Ik beschouw mijzelf hiermee als een grote geluksvogel. Nadat ik ben geboren in zo'n beetje het meest welvarende stukje land dat er is behoor ik hiermee ook een klein groepje gelukkigen die zich dit kan veroorloven.

Probeer dit voor jezelf ook zo te bekijken. Dan kan je tevreden door het leven, in plaats van je te ergeren aan anderen die het nog beter voor elkaar hebben.

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• Appelsjroep
Wat acht jij de kansen dat crypto doet de komende jaren? Denk jij dat de kans klein is dat de prijs nog x2 gaat?

Als je verwacht dat de kans vrij groot is dat het nog x2 gaat en je leven daardoor geheel anders gaat uitzien zou je die kans dan niet nemen of kies je liever om nu 1-2 dagen minder te gaan werken?

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06-01 06:55
Supershiva schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:37:
Ik heb wat winst gepakt (jaja weak hands blabla, geen zin om nogmaals de dip als in mei mee te maken)
Helft van de portefeuille pruttelt nog steeds lekker door alleen is mijn initiele investering er nu uit.
Geeft mij wel een rustiger gevoel.

Winst staat momenteel in BUSD op Binance, maar dat wil ik graag op Nexo zetten voor een aanzienlijk hogere rente.
Nu las ik laatst dat er behoorlijk wat onrust is omtrend stablecoins en dat de SEC volgens mij zowat iedere stablecoin uitgever een "dreig"brief heeft ontvangen.

Nu is de vraag, welke stablecoin is het meest veilig om mijn geld in te laten of kan ik het op Nexo beter omzetten naar EURO?

oh ja... Nexo ondersteunt

USDT Tether
USDC USD Coin
USDP Pax Dollar
TUSD TrueUSD
Nexo heeft niet zo veel last van de SEC, zit niet in Amerika en bied ook die service daar niet aan waar het niet mag. Bv in New York is het allemaal verboden dus geen USDT/USDC enz op nexo daar.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-01 18:53
anti elppa schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:39:
[...]

ja dit idd ook. En je wil ook niet weten hoe snel het went allemaal. In 2005 tot 2008 moest ik tot op de cent nauwkeurig tanken........elke stuiver omdraaien. Als je me toen had verteld wat ik nu had, had ik een gat in de lucht gesprongen.
Maargoed, wat ik toen had (goede gezondheid), heb ik nu niet meer, en dan kan je nog zoveel geld hebben, dat veranderd er helemaal niets aan. Als ik mijn trezor in zou kunnen leveren om weer 100% de oude te kunnen zijn, dan zou ik dat binnen 1 mirco seconde doen. Wellicht dat geld me daarom ook niet zoveel meer doet
Amen.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• zwembroek
Gelukszoekr schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:40:
Ik heb het wel als life changing beschouwd. Na zo'n beetje de helft van de hypotheek afgelost te hebben met crypto ben ik een dag minder gaan werken. Zo lang er geen dramatische dingen veranderen hoef ik tot mijn pensioen nooit langer dan 2 dagen aaneengesloten meer te werken.

Ik beschouw mijzelf hiermee als een grote geluksvogel. Nadat ik ben geboren in zo'n beetje het meest welvarende stukje land dat er is behoor ik hiermee ook een klein groepje gelukkigen die zich dit kan veroorloven.

Probeer dit voor jezelf ook zo te bekijken. Dan kan je tevreden door het leven, in plaats van je te ergeren aan anderen die het nog beter voor elkaar hebben.
Ik heb dezelfde luxe als jou maar oh wat went dat snel. Ik vind 4 dagen van 8,5 nog te veel. Ik heb zelf voor de maandag gekozen ipv de woensdag. Als ik de vrijdag ook nog eens kan droppen dan is dat wij mij betreft gelijk aan stoppen met werken.

• anti elppa
nouja dat heb ik iig wel geleerd door te leven met een chronische ongeneeslijke ziekte, is dat veel mensen gezondheid zo ontzettend hard voor lief nemen.........myself included toen ik nog niets had, en dat heel veel zaken er ook totaal niet toe doen, ook geld niet.
Heel eerlijk, ik heb zelfs eigenlijk niet eens een idee wat ik ga doen als BTC straks nog een x2 of x3 doet vanaf 69k. Denk er zelfs niet eens vaak over na, want, eerst zien dan geloven

• Kol Nedra
good old times! en hier had je ook piekendag op koopavond; kon je voor 1 gulden heel de stad door onbeperkt 👍

nothing stops this train

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-01 07:21
Gelukszoekr schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:40:

Ik werk ook 4 dagen, niet dankzij crypto btw.. maar gewoon een bewuste keuze.

Tijd > Geld

Zero.

• Appelsjroep
Pelox schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:51:
[...]

Ik werk ook 4 dagen, niet dankzij crypto btw.. maar gewoon een bewuste keuze.

Tijd > Geld
Precies en dus neem je toch liever de gok om binnen 3 jaar onbeperkte vrije tijd te krijgen dan over 20 + jaar met indexfondsen.

• Pelox
Appelsjroep schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:52:
[...]

Precies en dus neem je toch liever de gok om binnen 3 jaar onbeperkte vrije tijd te krijgen dan over 20 + jaar met indexfondsen.
Over 20 jaar ben ik al 11 jaar met pensioen :+

Zero.

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-01 12:57

YES

Moderator General Chat

Aardig stukje input voor iemand die zichzelf NoInput noemt d:)b

• Joosie200
  • Niet online
Appelsjroep schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:44:
[...]

Wat acht jij de kansen dat crypto doet de komende jaren? Denk jij dat de kans klein is dat de prijs nog x2 gaat?

Als je verwacht dat de kans vrij groot is dat het nog x2 gaat en je leven daardoor geheel anders gaat uitzien zou je die kans dan niet nemen of kies je liever om nu 1-2 dagen minder te gaan werken?
Als het een lengthening cycle gaat worden zie ik die 100k in 2022/2023 nog aangetikt worden. Waar de economie laag en hoogconjunctuur kent crypto bear en bulls. Dus ik zie de cycle op den duur wel weer richting bear gaan daarna.

Maar zekerheid heb je niet in crypto. En iets met behaalde resultaten uit het verleden. Dus als je werkelijk nu met uitcashen 50% openstaande hypotheek weg kunt strepen of potentieel over twee jaar 50% hypo en gelijk getal over hebt: zou ik toch het eerste kiezen.

Winst = winst en het is geen garantie dat Bitcoin ala s2f model op het plateau van 100k uitkomt. Dat is een premise als ware je bitcoin gelijk kunt stellen aan goud en andere beperkte zaken. Maar bitcoin is geen edelmetaal, valt niet als geleider / sierraad of anderzins in te zetten.

Maargoed dat is mijn eigen afweging. En ja je loopt potentieel winst mis. Maar als blijkt dat 69k de top is en je casht niet nu uit zit je nog steeds met een uitstaande hypotheek. Er kan veel gebeuren aan black swan events. We hebben gezien dat crypto niet resistent is tegen gedoe in de reële economie qua covid19 / mutatie nieuws of een evergrande debacle. En ik ben dan liever een van: liever 1 vogel in de hand dan tien in de lucht.

• zwembroek
anti elppa schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:50:
[...]

nouja dat heb ik iig wel geleerd door te leven met een chronische ongeneeslijke ziekte, is dat veel mensen gezondheid zo ontzettend hard voor lief nemen.........myself included toen ik nog niets had, en dat heel veel zaken er ook totaal niet toe doen, ook geld niet.
Heel eerlijk, ik heb zelfs eigenlijk niet eens een idee wat ik ga doen als BTC straks nog een x2 of x3 doet vanaf 69k. Denk er zelfs niet eens vaak over na, want, eerst zien dan geloven
Gezondheid voor je dierbaren en jezelf is het belangrijkste wat er op deze wereld bestaat. Ik heb helaas al veel jonge vrienden en kennissen zien gaan. Werken vind ik wel de grootste tijdverspilling die er bestaat.

• YES

YES

Moderator General Chat
anti elppa schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:50:
[...]

Punt is dat je gezondheid en financiële situatie/vrijheid op dat gebied ook met elkaar verstrengeld zijn denk ik. Als je met je gezondheid worstelt dan kan het zijn dat wat minder kunnen werken enorme verlichting geeft. Dat is dan iets wat heel erg belangrijk kan zijn maar daar heb je ook gewoon geld voor nodig.

Ik kan natuurlijk niet voor jou spreken maar ik denk dat het heel prettig is als je gewoon niet hoeft na te denken over geld bij bepaalde keuzes, zeker als je die keuzes in het kader van je gezondheid maakt. En dan doet geld er, helaas, eigenlijk wel gewoon toe.

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-01 09:21
zwembroek schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:58:
[...]

Gezondheid voor je dierbaren en jezelf is het belangrijkste wat er op deze wereld bestaat. Ik heb helaas al veel jonge vrienden en kennissen zien gaan. Werken vind ik wel de grootste tijdverspilling die er bestaat.
1000% mee eens, hier van heel dichtbij (vriendin met kanker) mee mogen maken hoe je leven opeens uit het niets totaal onder je vandaan gerukt wordt. Nu gaat gelukkig alles weer goed maar die periode heeft mij echt doen inzien dat gezondheid niet vanzelfsprekend is en dat je echt moet genieten van het leven.

Daarmee 100000% eens met het laatste, hoe eerder ik kan stoppen met werken hoe beter.. in ieder geval het moeten werken voor geld. Ik heb die verplichting nooit leuk gevonden en dat gevoel is alleen maar sterker aan het worden. Ik kan er gewoon geen voldoening uit halen helaas haha...

Ik hoop dat crypto er bij kan en gaat helpen dat ik (naast de stap naar ZZP), wanneer ik 40 ben niet meer hoef te werken voor het geld. Dat is het doel, mag ook 45 zijn. Maar ik ga zeker niet tot mijn 70/75ste 4-5 dagen per week werken om er vervolgens 1 of 2 jaar later niet meer te zijn. Al helemaal niet voor een baas! :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-01 18:38

Oei, CRSR zit in vrije val. Heb een $25p geschreven voor januari 2022, de premie was maanden terug iets van $235... In blijde verwachting van 100 aandeeltjes volgende maand dan, tenzij er nog iets miraculeus gebeurd ondertussen.

Q4 zou wel eens een sterk kwartaal kunnen worden imo terwijl consensus laag ligt.

Gamble responsibly. ;)

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:25

Ik ben freelancer, helaas geen 13e maand. Wel gaat elke euro die over is in crypto.
Dat wil niet zeggen dat ik risicovol bezig ben, het gaat om de euro's die overblijven momenteel. Als aanvullig op de spaarrekening zeg maar.

• Pelox
YES schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:01:
[...]

Punt is dat je gezondheid en financiële situatie/vrijheid op dat gebied ook met elkaar verstrengeld zijn denk ik.
sjorremans schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:02:
[...]

1000% mee eens, hier van heel dichtbij (vriendin met kanker) mee mogen maken hoe je leven opeens uit het niets totaal onder je vandaan gerukt wordt. Nu gaat gelukkig alles weer goed maar die periode heeft mij echt doen inzien dat gezondheid niet vanzelfsprekend is en dat je echt moet genieten van het leven.

Daarmee 100000% eens met het laatste, hoe eerder ik kan stoppen met werken hoe beter.. in ieder geval het moeten werken voor geld. Ik heb die verplichting nooit leuk gevonden en dat gevoel is alleen maar sterker aan het worden. Ik kan er gewoon geen voldoening uit halen helaas haha...

Ik hoop dat crypto er bij kan en gaat helpen dat ik (naast de stap naar ZZP), wanneer ik 40 ben niet meer hoef te werken voor het geld. Dat is het doel, mag ook 45 zijn. Maar ik ga zeker niet tot mijn 70/75ste 4-5 dagen per week werken om er vervolgens 1 of 2 jaar later niet meer te zijn. Al helemaal niet voor een baas! :+
Klopt allemaal. Ik ben in de afgelopen 6 jaar mijn broer (37), moeder (64) en vriend (38) verloren aan kanker. Mijn familie bestaat nog uit mijn vader en mijn eigen gezin. That's it. Als je kijkt naar financiën en gezondheid dan is dat ook op onze situatie van toepassing.. je zou het op een vreemde manier "positief" kunnen noemen.. maar goed, dat is niet wat je moet willen.

Zero.

• Kol Nedra
Amens schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:09:
[...]

Ik ben freelancer, helaas geen 13e maand. Wel gaat elke euro die over is in crypto.
Dat wil niet zeggen dat ik risicovol bezig ben, het gaat om de euro's die overblijven momenteel. Als aanvullig op de spaarrekening zeg maar.
bij mij ook, alleen geld wat ik kan missen.
mijn vrouw is een no-coiner, dus haar vermogen blijft op spaarrekening voor een wopping 0.1% rente 🥲

nothing stops this train

Verwijderd

Kol Nedra schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:11:
[...]

mijn vrouw is een no-coiner, dus haar vermogen blijft op spaarrekening voor een wopping 0.1% rente 🥲
Ach, om het maar van de positieve kant te belichten, ze heeft in ieder geval nog niet genoeg spaargeld dat er betaald moet worden om het bij de bank te stallen :+

• mannowlahn
[...]

Pleur het dan op nexo oid, kan je ook gewoon euro's stallen is tot 100k volgens mij onder deposito garantiestelling.

[ Voor 13% gewijzigd door mannowlahn op 07-12-2021 12:40 ]

• keepitfrosty
  • Laatst online: 10-01 09:12
[...]

0,1 nog knetters. Ik kreeg laatst al de mail van GEEN rente meer meen ik.

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-01 04:05
[...]

Ik heb mijn vriendin vandaag zover gekregen om mee te doen. Een volledige ETH, dus we zullen zien waar het ons gaat brengen...

De enige motivatie die ik kreeg was: als het minder wordt, krijg je klappen. :+

This is absolutely ridiculous

Verwijderd

Leg een no coiner maar eens uit dat ze haar zuurverdiende geld op een digitaal platform zonder bankgaranties moet zetten.

Ieder z'n ding en risicospreiding (en vermijding) is af en toe ook wel goed.

• YES

YES

Moderator General Chat

Ik krijg een 13e maand maar die gaat niet in crypto. Ik DCA en voer dat maandbedrag iets op zodra we (denken dat) de bearmarket daar is. Mijn 13e maand gaat gewoon op de spaarrekening voor als de wasmachine, vaatwasser of de stofzuiger kapot gaat. Of we gaan ervan op vakantie als mijn vriendin niet kapot gaat.

• Kol Nedra
keepitfrosty schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:16:
[...]

0,1 nog knetters. Ik kreeg laatst al de mail van GEEN rente meer meen ik.
klopt ja, volgend jaar nada, noppes...

nothing stops this train

Verwijderd

YES schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:17:
[...]

Ik krijg een 13e maand maar die gaat niet in crypto. Ik DCA en voer dat maandbedrag iets op zodra we (denken dat) de bearmarket daar is. Mijn 13e maand gaat gewoon op de spaarrekening voor als de wasmachine, vaatwasser of de stofzuiger kapot gaat. Of we gaan ervan op vakantie als mijn vriendin niet kapot gaat.
Ik dacht dat vakanties juist bedoeld waren ter voorkoming van een defect aan je vriendin

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07:02

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

zwembroek schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:58:
[...]
Werken vind ik wel de grootste tijdverspilling die er bestaat.
Jij moet bij @anti elppa gaan werken _O-

Werk tussen de 45 a 50 uur per week voor mijn werkgever, doe het met alle plezier want het is voor mij ook een verkapte hobby en 1 grote uitdaging.

Maar zo ken ik ook mensen die vanaf hun 25ste al een 24 uurs contract willen zodat ze wat relaxed door het leven konden (want werken is zo zwaar :X ), maar wel mooren dat het leven zo duur is }:|

• jvel92

Mijn DCA gaat standaard in ETH en CRV. Afhankelijk van hoe de markt erbij staat koop ik wellicht extra bij, heb ook nog een ander project op het oog waar ik een positie wil innemen en daar komt die 13de maand wel goed voor uit. Wat overblijft gaat gewoon naar de spaarrekening, altijd prettig om een buffer te hebben.

• Aarle
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13-02-2025
YES schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:17:
[...]

Heb je al eens gedacht aan een DCA strategie om een bepaalde positie in te nemen? dat doe ik bij BTC en ADA.

Stel je legt iedere week 100 in als 'basis'. Maar je wil dus +100 positie hebben per week.
Dus
week 1: 100
week 2: 200
week 10: 1000

Dat is je positie.
Als blijkt dat in week 10 de bitcoin ineens flink stijgt, en je een positie hebt van 950 (na 9 weken dus), dan leg je in week 10 maar 50 in. Je positie groeit dan naar de gewenste 1000. 50 euro over om te besteden aan wat dan ook.

Stel je positie is 1300 ipv de gewenste 1000, dan verkoop je in week 10 dus.
--> Hier zit een 'regel aan'. Je verkoopt max je maximale inleg (100 euro in dit voorbeeld).
--> Je kunt hier ook boven gaan zitten, bijvoorbeeld je stelt je max in op 200 verkopen, 100 kopen, om je positie te behalen. Als je je er maar aan houdt. Opschrijven en honoreren dus.

Stel je positie is in week 10 maar 800 euro (flinke daling ineens), dan koop je dus max voor 100 bij.
--> Die 100 (of wat je dan ook inlegt) is altijd je max inkoop.

Zo koop je dus voor je max in in slechtere tijden, en koop je minder (of verkoop je zelfs iets) in betere tijden.

Naar mijn mening de gezondste DCA strategie.

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 17:47
Zo dat is een tijd geleden dat ik die heb gezien.... hahaha

Denk dat meer dan de helft hier niet weet wat dat is ;)

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-01 09:21
Xqlus1ve schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:20:
[...]

Jij moet bij @anti elppa gaan werken _O-

Werk tussen de 45 a 50 uur per week voor mijn werkgever, doe het met alle plezier want het is voor mij ook een verkapte hobby en 1 grote uitdaging.

Maar zo ken ik ook mensen die vanaf hun 25ste al een 24 uurs contract willen zodat ze wat relaxed door het leven konden (want werken is zo zwaar :X ), maar wel mooren dat het leven zo duur is }:|
Alleen maar beter wanneer je werk kan zien als 1 van je hobbies, dan duren de dagen ook een stuk minder lang. Ik heb altijd gezegd dat wanneer ik niet meer hoef te werken voor het geld, iets met ouderen verzorging ga doen, of met kinderen die een beperking hebben.

Dat zou nu ook kunnen natuurlijk maar helaas weegt die financiele tegemoetkoming qua salaris niet op tegen wat ik nu verdien. Nu dus nog maar even een paar jaar doorbijten, proberen de doelstelling van 40 jaar -> stoppen met werken voor geld te behalen zodat ik het dan alsnog kan gaan doen maar dan zonder financiele tegenprestatie :)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• anti elppa
YES schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:01:
[...]

Punt is dat je gezondheid en financiële situatie/vrijheid op dat gebied ook met elkaar verstrengeld zijn denk ik. Als je met je gezondheid worstelt dan kan het zijn dat wat minder kunnen werken enorme verlichting geeft. Dat is dan iets wat heel erg belangrijk kan zijn maar daar heb je ook gewoon geld voor nodig.

Ik kan natuurlijk niet voor jou spreken maar ik denk dat het heel prettig is als je gewoon niet hoeft na te denken over geld bij bepaalde keuzes, zeker als je die keuzes in het kader van je gezondheid maakt. En dan doet geld er, helaas, eigenlijk wel gewoon toe.
oh dat is ook zeker zo. Ik weet dat veel mensen met mijn ziekte zich 100% af laten keuren en "lekker" thuis gaan zitten. Ik kan dat niet accepteren voor mezelf en vind werken heel erg leuk. Ik merk wel nu ik ouder word dat ik vaker ziek ben en dat het me meer energie gaat kosten. Wat ik dus al vaker schreef, als ik echt nog een x3 doe dat ik waarschijnlijk minder ga werken en heel ander werk ga doen (minder stress, want daar reageer ik dus slecht op).

• Moiety
Is het vandaag VIVA lifecoaching en zelfhulpdag op tweakers?

• Aarle
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13-02-2025
Moiety schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:25:
Is het vandaag VIVA lifecoaching en zelfhulpdag op tweakers?
hear hear

• Moiety
Mijn leven heeft weer zin iig:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U50reiDbiEhw8BXzZfqtivCaevo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5QWGYt4Tkkxq1gdRuc5fS2xf.png?f=fotoalbum_large

• anti elppa
Pelox schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:10:
[...]

[...]

Klopt allemaal. Ik ben in de afgelopen 6 jaar mijn broer (37), moeder (64) en vriend (38) verloren aan kanker. Mijn familie bestaat nog uit mijn vader en mijn eigen gezin. That's it. Als je kijkt naar financiën en gezondheid dan is dat ook op onze situatie van toepassing.. je zou het op een vreemde manier "positief" kunnen noemen.. maar goed, dat is niet wat je moet willen.
pfff jezus wat heftig man. Dat zet je ook wel aan het denken

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 17:47
JoebarRC schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:45:
[...]

Nexo heeft niet zo veel last van de SEC, zit niet in Amerika en bied ook die service daar niet aan waar het niet mag. Bv in New York is het allemaal verboden dus geen USDT/USDC enz op nexo daar.
Ok duidelijk, maar waar ik bang voor ben is dat wellicht 1 van die stablecoins daadwerkelijk een aanklacht aan de broek krijgt en dan om valt. Kan je je digitale reet met je berg stablecoins afvegen... :(

of kan dat niet?

• AlterBridge
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 11-01 20:42
Voor de maxi’s hier die bij x2 hun leven hopelijk zien veranderen:

Hebben jullie je BTC veilig op een ledger staan? Dit houdt in dat je geen rente/staking ontvangt toch?

Hebben jullie je BTC in staking of in een andere vorm rente trekkend, dus waar?

Voor de mensen die dit jaar begonnen zijn is financiële vrijheid nog ver weg. Maar als lange termijn denkers gaat wat % APY meer verschil maken dan menigeen denkt.

Zelf ben ik in mei begonnen op Bitvavo. In september geswitcht naar Binance, maar nog altijd niet de 7% locked saving ingekomen. Dus trek nog altijd 1% of minder en wil daar verandering in brengen.

Kan op internet tussen alle affiliation marketing door wel aardig mijn weg vinden naar alternatieven, maar ben vooral benieuwd wat de grote holders doen met hun stack 😊?

• Kol Nedra
LUNA......zucht die had ik flink gekocht op $18 en verkocht op $30 🥲

ik heb al veel geleerd en zie dat dca kopen en hodl de beste strategie voor mij is....

ik kijk nu naar LIT/BTC, longterm zie ik LIT nog sterk groeien. als de prijs na fiat storting nog dit niveau is dan koop ik wat LIT.

dyor LIT, dikke tech! 👀

nothing stops this train

• YES

YES

Moderator General Chat
anti elppa schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:25:
[...]

oh dat is ook zeker zo. Ik weet dat veel mensen met mijn ziekte zich 100% af laten keuren en "lekker" thuis gaan zitten. Ik kan dat niet accepteren voor mezelf en vind werken heel erg leuk. Ik merk wel nu ik ouder word dat ik vaker ziek ben en dat het me meer energie gaat kosten. Wat ik dus al vaker schreef, als ik echt nog een x3 doe dat ik waarschijnlijk minder ga werken en heel ander werk ga doen (minder stress, want daar reageer ik dus slecht op).
Nou ja, je tweede zin is natuurlijk het andere uiterste en daarin kan ik mezelf niet zo verplaatsen, maar er zijn inderdaad genoeg mensen die het waarschijnlijk wel zullen doen.
En die laatste zin, dat is precies wat ik er mee bedoelde, dat in het kader van keuzes maken mbt je eigen gezondheid, dit vrijwel altijd financiële consequenties heeft.

Ik hoop zeker op een x3, en sinds nu ook voor jou zodat je wat anders en wat minder kan gaan doen d:)b
Pagina: 1 ... 162 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!