Dubbele dosis peptalk.
En als bonus misschien de 51k zometeen?
En als bonus misschien de 51k zometeen?
[ Voor 51% gewijzigd door GioStyle op 06-12-2021 23:54 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 51% gewijzigd door GioStyle op 06-12-2021 23:54 ]
Verlies heb je pas als je het dan ook in de crash hebt verkocht!Therapy777 schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:43:
Ik heb wel e.e.a. aangekocht maar voor de nacht wel redelijk strakke SL neergezet. Gaat met niet gebeuren dat ik meteen de helft verlies bij een nieuwe crash.
[ Voor 3% gewijzigd door keanu_ op 06-12-2021 23:57 ]
Haha thanks. Je hebt gelijk. Soms komt de drang in mij naar boven om dingen recht te zetten en meestal is dat een slecht plan. Net zoals met alcohol achter de knoppen. En ik ben ook echt bekaf en morgen weer vroeg naar kantoor. Nu klap ik de laptop echt dicht voor vandaag. Dank nogmaals voor de spiegel.Jedi_Pimp schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:49:
[...]
Nee man, stop nou eens met dat jezelf dingen kwalijk nemen. Je verkeert in een continue achtbaan van welles nietes spelletjes in je hoofd met als resultaat dat je altijd aan het kortste eind trekt. Je hebt met de kennis van nu helemaal niet de verkeerde keuze gemaakt, je hebt een streep getrokken dit weekend en je bent uitgestapt.
Dat we nu weer redelijke prijzen zien, heeft niets met jouw keuze van dit weekend te maken. Er komen nog genoeg kansen om in te stappen (bij wijze van swing trade entries, dus met een vooropgezet plan en strakke stop losses) waar je je 20% mee kan goed maken. Als je poker speelt en voor de flop 3,5 offsuit neerlegt bij een flinke raise en je ziet A 5 3 op de flop heb je nog steeds een goede keuze gemaakt.
Probeer wat minder door je ego gestuurd te worden (zoek Eckhart Tolle op op YouTube) en probeer eens wat mindfulness.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Je kan je fiat in de tussentijd mooi in Bifi klappen. Oant sjen.zwembroek schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:59:
[...]
Haha thanks. Je hebt gelijk. Soms komt de drang in mij naar boven om dingen recht te zetten en meestal is dat een slecht plan. Net zoals met alcohol achter de knoppen. En ik ben ook echt bekaf en morgen weer vroeg naar kantoor. Nu klap ik de laptop echt dicht voor vandaag. Dank nogmaals voor de spiegel.
UberLurker Departement #GG.
Ben benieuwd of het bij 51k blijft. Het lijkt daar voor nu op af te ketsen.Taro schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:18:]
Ik verwacht wel een bounce tot de 51-54k in de afbeeldingen hierboven om daarna de huidige lagere MA's weer op te zoeken en nogmaals te testen.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
[ Voor 137% gewijzigd door enomiss op 07-12-2021 02:46 ]
https://opensea.io/seaart
Ik moet hier echt mee stoppen.fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 18:23:
[...]
Heb er zelf wat POLS winst voor verkocht, hopelijk krijg ik er geen spijt van.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Dit is eigenlijk precies hetzelfde als al die mensen die roepen dat ze nu toch al te laat zijn met instappen.Jedi_Pimp schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:49:
[...]
Nee man, stop nou eens met dat jezelf dingen kwalijk nemen. Je verkeert in een continue achtbaan van welles nietes spelletjes in je hoofd met als resultaat dat je altijd aan het kortste eind trekt. Je hebt met de kennis van nu helemaal niet de verkeerde keuze gemaakt, je hebt een streep getrokken dit weekend en je bent uitgestapt.
Dat we nu weer redelijke prijzen zien, heeft niets met jouw keuze van dit weekend te maken. Er komen nog genoeg kansen om in te stappen (bij wijze van swing trade entries, dus met een vooropgezet plan en strakke stop losses) waar je je 20% mee kan goed maken. Als je poker speelt en voor de flop 3,5 offsuit neerlegt bij een flinke raise en je ziet A 5 3 op de flop heb je nog steeds een goede keuze gemaakt.
Probeer wat minder door je ego gestuurd te worden (zoek Eckhart Tolle op op YouTube) en probeer eens wat mindfulness.
Dat is een hondenpension. Ruim je wel de poep netjes op.fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 07:15:
Die nieuwe layout van Binance is wel top.![]()
[Afbeelding]
Sorry 😢fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 06:37:
[...]
Ik moet hier echt mee stoppen.![]()
Ten tijde van hevige daling doe ik altijd hetzelfde. Pareltjes die niet zo hard dalen inruilen voor kneusjes die ‘zo lekker goedkoop’ zijn.
Economie herstelt, mensen geven meer uit, men moet meer produceren om vraag bij te benen, meer productie kost meer gas en meer elektriciteit, alles wordt duurder.YES schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:03:
Net op de radio, inflatie is gestegen.
Reden: de economie kreeg een flinke klap door COVID19 maar herstelde daardoor zo (te) snel dat de vraag van consumenten zo snel steeg dat de prijzen omhoog gingen.
![]()
En dan de eerstvolgende zin: "vooral gas en elektriciteit zijn flink duurder geworden."
Dat zal dan ook wel door het te snelle herstel van de economie zijn gekomen waardoor de vraag te snel steeg.
Met de redenatie zelf is niet per se heel veel mis, maar er zijn vrij grote andere factoren die de prijzen omhoog stuwen (of de waarde van fiat doen dalen) die niet benoemd worden. Zoals het bijdrukken van geld en de afhankelijkheid van Rusland op het gebied van gas.Tartarus schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:07:
[...]
Economie herstelt, mensen geven meer uit, men moet meer produceren om vraag bij te benen, meer productie kost meer gas en meer elektriciteit, alles wordt duurder.
Ik snap die redenatie wel.
Verwijderd
is 1 grote show in de media. Ze kunnen geen kant op. We zijn nooit echt hersteld van de crash in 2008-2012. Enige wat we nu doen is als een junkie aan de money printer hangen. Rente omhoog is de enige oplossing, maar dat hadden ze in 2017-2018 moeten doen....nu kan het niet meer.YES schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:10:
[...]
Met de redenatie zelf is niet per se heel veel mis, maar er zijn vrij grote andere factoren die de prijzen omhoog stuwen (of de waarde van fiat doen dalen) die niet benoemd worden. Zoals het bijdrukken van geld en de afhankelijkheid van Rusland op het gebied van gas.
Ik vind het nogal selectief uitgelegd.
Zero.
Ik zat al naar de 1D MA99 te kijken. Jij doet bescheidener stapjes.anti elppa schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 07:43:
zou fijn zijn als we nu ff boven de 51.8 zone komen (21wma)
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Verwijderd
Je kan best te laat zijn, ligt eraan wat je wilt. V.oor een ritje met btc dat die 10.000x meer waard wordt, ben je idd ruim 11 jaar te laat. Voor zulke grappen moet je echt bij een altcoin zijn.DoeEensGek schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 07:15:
[...]
Dit is eigenlijk precies hetzelfde als al die mensen die roepen dat ze nu toch al te laat zijn met instappen.
hahahahahaahhahahNgangatar schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:18:
[...]
Ik zat al naar de 1D MA99 te kijken. Jij doet bescheidener stapjes.
Kunnen de kids dit weekend bij jou overigens?
Ik ben wel even benieuwd wat je toendertijd in de pf had, corrigeerde die prijzen zich vorig jaar of zijn die tokens oneindig in de vergetelheid blijven hangen?Pelox schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:20:
[...]
Probleem hier is dat ik al eens de bear heb meegemaakt.. en echt alles zag verdampen met meer dan 90%.. vandaar ook de angst. Je kan beter onbezonnen instappen en denken dat het enkel omhoog blijft gaan.. dat is beter voor je gemoedsrust.
Idd, niet veel eigen 20x.Verwijderd schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:19:
[...]
Je kan best te laat zijn, ligt eraan wat je wilt. V.oor een ritje met btc dat die 10.000x meer waard wordt, ben je idd ruim 11 jaar te laat. Voor zulke grappen moet je echt bij een altcoin zijn.
Mocht btc echt ooit naar een miljoen gaan, (moet ik nog zien) dan gaat die nog maar 20x over de kop.
51k still in play!!Vis schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 09:11:
Komt Plan B nog met een "still in play" tweet? Die hopium zullen we nodig hebben.
Ach een ding is zeker, maar goed dat het in de nacht gebeurt wanneer je slaapt. Zulke drops live zien is minder leuk altijd 🙂
Ik ga niet aangeven wat ik toen had wat betreft aantallen, maar het was btc, eth, ada, neo, holochain zo'n beetje.mannowlahn schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:19:
[...]
Ik ben wel even benieuwd wat je toendertijd in de pf had, corrigeerde die prijzen zich vorig jaar of zijn die tokens oneindig in de vergetelheid blijven hangen?
Ik was voorhen ook van continue proberen te timen, vooral stoplosses instellen en dan toch weer hoger in fomoen, maar dat heeft mij uiteindelijk gewoon echt veel geld gekost (meer dan 50% van mijn intiele inleg), als ik de boel een half jaar tot een jaar vast gehouden had, had ik als nog zonder verlies kunnen kopen.
Dit is de tweede keer dit jaar dat BTC een flinke duikeling maakt, maw na 6 maanden kan de boel weer gewoon op niveau staan. Maw nog niet zo lang gebeurde dit ook, heb je toen ook alles richting fiat gegooid, wellicht toen zonder verlies?
[ Voor 11% gewijzigd door Pelox op 07-12-2021 08:34 ]
Zero.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Ik sta nog steeds dik in de plus (2017)Pelox schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:16:
De meeste alts staan nog diep in het rood hopelijk stijgen we net wat verder door en kunnen we even blijven hangen boven de 52.5k.
2 april begonnen hier en ook nog dik in de plus, echter wel een stuk minder nu uiteraard.elektriekert schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:48:
[...]
Ik sta nog steeds dik in de plus (2017)
Na de eerste top in 2017 ook diep gezeten (-70%) , veel alts (Reddcoin, Verge, Digibyte, Qtum, Dash, Pivx) die nog steeds veel lager staan dan toen. Wel steeds bijgekocht (Btc, Ether, Link, Dot, Sol) en recent wat meer risico met Mana en The Sandbox. Ondertussen dik in de + maar het heeft bloed, zweet en tranen gekost.mannowlahn schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:19:
[...]
Ik ben wel even benieuwd wat je toendertijd in de pf had, corrigeerde die prijzen zich vorig jaar of zijn die tokens oneindig in de vergetelheid blijven hangen?
Ik was voorhen ook van continue proberen te timen, vooral stoplosses instellen en dan toch weer hoger in fomoen, maar dat heeft mij uiteindelijk gewoon echt veel geld gekost (meer dan 50% van mijn intiele inleg), als ik de boel een half jaar tot een jaar vast gehouden had, had ik als nog zonder verlies kunnen verkopen.
Dit is de tweede keer dit jaar dat BTC een flinke duikeling maakt, maw na 6 maanden kan de boel weer gewoon op niveau staan. Maw nog niet zo lang gebeurde dit ook, heb je toen ook alles richting fiat gegooid, wellicht toen zonder verlies?
Aantallen vind ik ook niet interessant, maar je had dus op neo na best valide tokens. Overigens hoef je ook niet bij te kopen he, dca is leuk, maar een beetje inleg beperken is ook niet erg. Maar als ik het begrijp heb je dus geen 90% verlies gepakt, maar zag je het wel minder worden. Maar je hebt nu ook gezien dat sterke crypto token uiteindelijk x keer zo hard terug komen, dat was meer mijn punt, als je al een veteraan bent, dan zal die angst toch minder zijn?Pelox schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:32:
[...]
Ik ga niet aangeven wat ik toen had wat betreft aantallen, maar het was btc, eth, ada, neo, holochain zo'n beetje.
Ik heb alles door de bear gehodled en bijgekocht tot en met de corona dip. Bij die laatste dip dacht ik.. wat zal ik doen.. 90% verlies pakken of nog 1x inleggen.. Dat laatste gedaan dus gelukkig.. scheelde niet veel.
Had een aantal doelen gesteld in 2017 en die en veel meer allemaal afgevinkt in 2021. Uiteraard wel een zeer groot deel moeten verkopen om de doelen te behalen.
Ik wil nog steeds een keer mijn persoonlijke inflatie berekenen.YES schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:03:
Net op de radio, inflatie is gestegen.
Reden: de economie kreeg een flinke klap door COVID19 maar herstelde daardoor zo (te) snel dat de vraag van consumenten zo snel steeg dat de prijzen omhoog gingen.
![]()
En dan de eerstvolgende zin: "vooral gas en elektriciteit zijn flink duurder geworden."
Dat zal dan ook wel door het te snelle herstel van de economie zijn gekomen waardoor de vraag te snel steeg.
ja okay, de token uit 2017 die je opnoemt zijn nu de de gala, mana, sandbox, sol etc tokens, daar zit idd wel een enorm risico in, nog weinig technische draagvlak en veel hype. Maar btc en eth is wat mij betreft best veilige keuze.happymoon schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:54:
[...]
Na de eerste top in 2017 ook diep gezeten (-70%) , veel alts (Reddcoin, Verge, Digibyte, Qtum, Dash, Pivx) die nog steeds veel lager staan dan toen. Wel steeds bijgekocht (Btc, Ether, Link, Dot, Sol) en recent wat meer risico met Mana en The Sandbox. Ondertussen dik in de + maar het heeft bloed, zweet en tranen gekost.
Ik blijf weg van het traden, dan hou ik niks overNgangatar schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:54:
[...]
2 april begonnen hier en ook nog dik in de plus, echter wel een stuk minder nu uiteraard.
De plus is vooral dankzij heel veel 1-2% trades in de 30-35k range deze zomer en wat lucky coins zoals flink inzetten op CELR en goed moment verkopen (nog 25% in de pocket nu).
Wellicht moet ik dat percentage traden weer gaan oppakken. Dat kost alleen zo gruwelijk veel tijd en op het werk is het gewoon veel te druk momenteel.
Je noemt nu onder meer een aantal gaming tokens.mannowlahn schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:58:
[...]
ja okay, de token uit 2017 die je opnoemt zijn nu de de gala, mana, sandbox, sol etc tokens, daar zit idd wel een enorm risico in, nog weinig technische draagvlak en veel hype. Maar btc en eth is wat mij betreft best veilige keuze.
Jup, je inleg van x4 naar x3 (ruim) zien gaan is jammer, maar wel inherent aan het spelletje. Wel denk ik nu wat vaker na over exit plan etc en met welk gedeelte van mijn PF.elektriekert schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:00:
[...]
En ja, wat is nou 30% zien verdampen als je 85% hebt meegemaakt
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Gaming zal vast groot worden, dat is het namelijk al. Denk echter dat wat er nu aan use cases met crypto getoond worden weinig toegevoegde waarde hebben, maar dat is mijn mening weer. Ik heb het gevoel dat de crypto toevoeging puur om crypto is en niet meteen echt een groot probleem oplost, vandaar dat ik er ook het woord hype aan hing. Net zoals ik jaren geleden dacht dat Vet echt een killer oplossing zou zijn, maar ja, in de praktijk is dat een ander verhaal.Ngangatar schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:00:
[...]
Je noemt nu onder meer een aantal gaming tokens.
Persoonlijk pas ik heel erg op met tokens die alleen in 1 game te gebruiken zijn, daar neem ik snel afstand van en ga ik zeker niet door de bear heen hodlen. Game platform tokens daartegen, welke de drijvende kracht zijn achter een heel eco systeem van games, draaiende bovenop ETH daar durf ik nog wel een gokje mee aan. Gaming zal alleen maar groter worden.
Het zijn in mijn ogen geen oplossingen, daar heb je volkomen gelijk in. Maar investeren in een prima business case is ook niets mis meemannowlahn schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:14:
[...]
Gaming zal vast groot worden, dat is het namelijk al. Denk echter dat wat er nu aan use cases met crypto getoond worden weinig toegevoegde waarde hebben, maar dat is mijn mening weer. Ik heb het gevoel dat de crypto toevoeging puur om crypto is en niet meteen echt een groot probleem oplost, vandaar dat ik er ook het woord hype aan hing. Net zoals ik jaren geleden dacht dat Vet echt een killer oplossing zou zijn, maar ja, in de praktijk is dat een ander verhaal.
Nog steeds zijn die tokens allemaal goede investeringen, maar denk niet om jaren vast te houden.
Dan ben je nu toch wel miljonair toch, toch?!henkebek schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:23:
Vandaag precies 6 jaar ETH hodler. Mooi jubileum
Zou wel zo hebben moeten zijn. Maar helaas. Kocht te weinig en verkocht het overgrote deel veeel te snel. Tja.roflexx schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:26:
[...]
Dan ben je nu toch wel miljonair toch, toch?!
Winst is winst en 1 BTC = 1 BTC.henkebek schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:29:
[...]
Zou wel zo hebben moeten zijn. Maar helaas. Kocht te weinig en verkocht het overgrote deel veeel te snel. Tja.
Zeker. Maar 250 euro in ETH 6 jaar geleden zou met hodling nu een miljoen zijn geweest. Dan is het wel je grootste financiële fout als je maar een fractie daarvan pakt
Welja. Wrijf het er nog even in.henkebek schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:42:
[...]
Zeker. Maar 250 euro in ETH 6 jaar geleden zou met hodling nu een miljoen zijn geweest. Dan is het wel je grootste financiële fout als je maar een fractie daarvan pakt
Ik heb absoluut geen -90% gepakt, maar inleg x10 ongeveer.mannowlahn schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:56:
[...]
Aantallen vind ik ook niet interessant, maar je had dus op neo na best valide tokens. Overigens hoef je ook niet bij te kopen he, dca is leuk, maar een beetje inleg beperken is ook niet erg. Maar als ik het begrijp heb je dus geen 90% verlies gepakt, maar zag je het wel minder worden. Maar je hebt nu ook gezien dat sterke crypto token uiteindelijk x keer zo hard terug komen, dat was meer mijn punt, als je al een veteraan bent, dan zal die angst toch minder zijn?
Zero.
Valt wel mee. Ik had ook al lang miljonair kunnen zijn.henkebek schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:42:
[...]
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Klopt. Hier hetzelfde.. hodl is ultra moeilijk.Gelukszoekr schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:52:
[...]
Valt wel mee. Ik had ook al lang miljonair kunnen zijn.
Gewoon hodl hoor je dan. Maar even €250 vasthouden tot het een miljoen is is niet te doen. Iedereen heeft een prijs. Wanneer deze €250 na een tijdje €10k waard is, dan heeft 95% van de mensen al lang verkocht volgens mij
Zero.
Dus niet echt gehodled, maar al 6 jaar paper hands? Congratshenkebek schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:29:
[...]
Zou wel zo hebben moeten zijn. Maar helaas. Kocht te weinig en verkocht het overgrote deel veeel te snel. Tja.
Helemaal eens. Maar weinigen die de hele stack zullen hebben gehodld. En dat zijn waarschijnlijk de mensen die vergeten zijn dat ze coins hebben.Pelox schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:54:
[...]
Klopt. Hier hetzelfde.. hodl is ultra moeilijk.
Had mijn huis al 3x kunnen afbetalen, maar nu heb ik zonnepanelen.henkebek schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:57:
[...]
Helemaal eens. Maar weinigen die de hele stack zullen hebben gehodld. En dat zijn waarschijnlijk de mensen die vergeten zijn dat ze coins hebben.
Zero.
Eens hoor en ik ouwehoer maar wat. Op een gegeven moment ga je gewoon winst pakken. En ook juist niet verkeerd om te doen. Had ik in 2018 ook moeten doen ipv diamond dicken met bepaalde coins.henkebek schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:57:
[...]
Helemaal eens. Maar weinigen die de hele stack zullen hebben gehodld. En dat zijn waarschijnlijk de mensen die vergeten zijn dat ze coins hebben.
Ik heb ook een exitplan, echter heb ik de grenzen al wel een paar keer verlegdNgangatar schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:03:
[...]
Jup, je inleg van x4 naar x3 (ruim) zien gaan is jammer, maar wel inherent aan het spelletje. Wel denk ik nu wat vaker na over exit plan etc en met welk gedeelte van mijn PF.
Ik merk dat mijn grens met elke uitbetaling opschuift. Elke keer laat ik het langer staan.... of langer, in ieder geval tot een hoger bedrag.Gelukszoekr schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:52:
[...]
Gewoon hodl hoor je dan. Maar even €250 vasthouden tot het een miljoen is is niet te doen. Iedereen heeft een prijs. Wanneer deze €250 na een tijdje €10k waard is, dan heeft 95% van de mensen al lang verkocht volgens mij
Tijdens een bullrun kan je wat makkelijker je grens opschuiven. Maar voor de échte gains moet je vaak wel meerdere cycles overwinnen.Waah schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:07:
[...]
Ik merk dat mijn grens met elke uitbetaling opschuift. Elke keer laat ik het langer staan.... of langer, in ieder geval tot een hoger bedrag.
maar 1 miljoen? Misschien als het tijdens een nieuwe bullrun goed gaat en er zeer veel vertrouwen is... Maar kan het me niet voorstellen.De enige mensen die dat doen zijn mesnen die vergeten dat ze munten hadden
![]()
Zoals bij Safemoon laatst. Presaler had nooit geclaimd, na veel zoeken hadden ze die persoon gevonden. Die is mooi binnen
Mijn enige exitplan:elektriekert schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:07:
[...]
Ik heb ook een exitplan, echter heb ik de grenzen al wel een paar keer verlegd
Die van mij heeft ook echt ultra diamond hands hoor. Ik kan nog wel eens met m'n ogen knipperen als ik (virtuele) winst zie verdampen naar een paar procent maar ik krijg dan altijd steevast te horen nou en, geld hebben we nu niet nodig, kijken over een paar jaar wel weer, etc etc. Oh en sinds kort ook heb je al bijgekocht dan?!elektriekert schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:00:
[...]
Ik blijf weg van het traden, dan hou ik niks over![]()
Gisteren vertelde ik nog tegen mijn vriendin, al een aantal dagen is crypto echt naar de tyfus maar ik heb geen zin om te panieken.
En ja, wat is nou 30% zien verdampen als je 85% hebt meegemaakt
doe mij zoéén. die van mij wil al uitcashen met 100 euro winst.Servor schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:18:
[...]
Die van mij heeft ook echt ultra diamond hands hoor. Ik kan nog wel eens met m'n ogen knipperen als ik (virtuele) winst zie verdampen naar een paar procent maar ik krijg dan altijd steevast te horen nou en, geld hebben we nu niet nodig, kijken over een paar jaar wel weer, etc etc. Oh en sinds kort ook heb je al bijgekocht dan?!
[ Voor 12% gewijzigd door Appelsjroep op 07-12-2021 10:24 ]
https://www.lidl.nl/p/par...oormachine-20v/p100272168Appelsjroep schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:23:
Ik zit op een punt dat het wel veel geld is. Maar dat het geen nut heeft om dat echt uit te cashen. Ik zou er mijn hypotheek volledig mee af kunnen lossen maarja dat is ook niet echt life changing. Voor de rest heb ik alles wat ik nodig heb. Als de prijs nog eens verdubbeld/x3 gaat dan is pas echt interessant om uit te cashen en zou ik er echt veel verschil in mijn leven kunnen maken. Stoppen met werken of een vakantiehuis ergens ofzo.
UberLurker Departement #GG.
Dan ben ik even kwijt waarom je angst hebt?Pelox schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:45:
[...]
Ik heb absoluut geen -90% gepakt, maar inleg x10 ongeveer.
Belangrijkste is dat we afgesproken hebben dat dit voor 'erbij' is. Dus: elke maand vieze euro's op de fiat rekening plempen omdat er dingen stuk kunnen gaan of je wat nieuws wilt kopen en daarnaast een kleiner bedrag DCA-en (en dan echt vast bedrag, vast moment, ongeacht de koers - dit soort dips misschien uitgezonderd dus) in BTC. Als het dan verdampt is het misschien even kut maar kun je nog steeds doen wat je wilt en je hoeft elkaar niet scheef aan te kijken dat de ander een verkeerde beslissing heeft genomen ofzo. En ik informeer dr bij enorme dips (even checken of we echt niet nerveus worden) en bij enorme moonshots (hebben we het nu echt niet nodig?).Waah schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:22:
[...]
doe mij zoéén. die van mij wil al uitcashen met 100 euro winst.
Is echt de ultieme paper-hand
Een leven zonder hypotheek is ook life changing toch?Appelsjroep schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:23:
Ik zit op een punt dat het wel veel geld is. Maar dat het geen nut heeft om dat echt uit te cashen. Ik zou er mijn hypotheek volledig mee af kunnen lossen maarja dat is ook niet echt life changing. Voor de rest heb ik alles wat ik nodig heb. Als de prijs nog eens verdubbeld/x3 gaat dan is pas echt interessant om uit te cashen en zou ik er echt veel verschil in mijn leven kunnen maken. Stoppen met werken of een vakantiehuis ergens ofzo.
Pelox schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:27:
[...]
Hypotheek volledig aflossen is zeker wel life changing.
Waarom? wat moet ik met die 500 euro per maand? Hou nu al genoeg over per maand die 500 euro veranderd daar weinig aan.Gelukszoekr schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:25:
[...]
Een leven zonder hypotheek is ook life changing toch?
[ Voor 23% gewijzigd door Appelsjroep op 07-12-2021 10:28 ]
Ah, dit soort berichten doen mij goed. Ik ben niet de enige softie die z'n financiele onafhankelijkheid heeft verspeeld. Nou ja, nog wel wat met winst gedaan. Zonnepanelen. Groen dak. Stukje verbouwing. Auto. Al is het een tweedehands, en geen Lambo.Pelox schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:58:
[...]
Had mijn huis al 3x kunnen afbetalen, maar nu heb ik zonnepanelen.ben ik trouwens uiteraard heel blij mee
Heel simpel, ik wil niet weer 90% kwijtraken.mannowlahn schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:24:
[...]
Dan ben ik even kwijt waarom je angst hebt?
Hypotheek volledig aflossen is zeker wel life changing.Appelsjroep schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:23:
Zero.
Als het om een appartement van 40m2 gaat in Kerkrade dan zal dat wat tegenvallen wellichtPelox schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:27:
[...]
Heel simpel, ik wil niet weer 90% kwijtraken.
[...]
Als jij je hypotheek er mee af kan lossen ligt puur aan de hoogte van je hypotheek. Als jij nu 400 a 500 k heb en je zet dat vast in een stabiel index fonds waar je uitgaat van 6%, dan is dit WEL een life changing bedrag, echter over 15 jaar. Dat is namelijk mijn ultieme crypto doel, 500k en vastzetten in betrouwbaar stabilieit om mijn pensioen te waarborgen. Waarom life changing? omdat ik mij niet meer zorgen hoef te maken over mijn pensioen (ben freelancer) Ik geen vulgaire shit ga doen, lambos kopen, maar wel elke dag minder zorgen hoef te maken over sparen etc. Je hoeft geen millionaire te zijn op dit moment om toch rijk te zijn.Appelsjroep schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:23:
Maar je bent toch al lang gepokt en gemazeld om te weten dat momenten zoals afgelopen weekend maar een zeer kleine scheet zijn in het geheel?Pelox schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:27:
[...]
Heel simpel, ik wil niet weer 90% kwijtraken.
[...]
Of dat we nu in een bear trap zittenmannowlahn schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:30:
[...]
Maar je bent toch al lang gepokt en gemazeld om te weten dat momenten zoals afgelopen weekend maar een zeer kleine scheet zijn in het geheel?
Elke maand 500 euro in Bitcoin stekenAppelsjroep schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:26:
Waarom? wat moet ik met die 500 euro per maand? Hou nu al genoeg over per maand die 500 euro veranderd daar weinig aan.
Als een stukje financiele vrijheid geen life changing event is. Wat verwacht je wel te kunnen halen met vermogen dan? Zoek dan een hobby. Ga vissen, pokeren, achter de vrouwen aan. Verzien ietsAppelsjroep schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:26:
[...]
Waarom? wat moet ik met die 500 euro per maand? Hou nu al genoeg over per maand die 500 euro veranderd daar weinig aan.
Over 15 jaar. Dus nu niet life changing. Oftewel niet interessant. Dan is het ook nog de vraag of we nu niet op de piek zijn van een enorme bubbel in aandelen en dat pas over 10+ jaar hersteld is, als het ooit al hersteld (zie Japan).mannowlahn schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:29:
[...]
Als jij je hypotheek er mee af kan lossen ligt puur aan de hoogte van je hypotheek. Als jij nu 400 a 500 k heb en je zet dat vast in een stabiel index fonds waar je uitgaat van 6%, dan is dit WEL een life changing bedrag, echter over 15 jaar. Dat is namelijk mijn ultieme crypto doel, 500k en vastzetten in betrouwbaar stabilieit om mijn pensioen te waarborgen. Waarom life changing? omdat ik mij niet meer zorgen hoef te maken over mijn pensioen (ben freelancer) Ik geen vulgaire shit ga doen, lambos kopen, maar wel elke dag minder zorgen hoef te maken over sparen etc. Je hoeft geen millionaire te zijn op dit moment om toch rijk te zijn.
Lol, onderpand, tweede huis, passief inkomen van huur.Appelsjroep schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:26:
[...]
[...]
als je nu al 1000 euro per maand over kunt maken naar je spaarrekening per maand wat biedt je die 500 extra dan? Moet ik die dan maar over de balk gaan gooien aan onzin? Denk je dat je daar gelukkig van wordt. Ik leef nu al een gelukkig leven met genoeg hobbys.Gelukszoekr schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:31:
[...]
Als een stukje financiele vrijheid geen life changing event is. Wat verwacht je wel te kunnen halen met vermogen dan? Zoek dan ene hobby. Ga vissen, pokeren, achter de vrouwen aan. Verzien iets
Gezeik met huurders, onderhoud en achter geld aan gaan. Leuk nog een 2de baan erbij.mannowlahn schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:31:
[...]
Lol, onderpand, tweede huis, passief inkomen van huur.
Ik kan jouw levens visie niet echt volgen. Life changing is niet inb eens in een mansion wonen en 30 autos en elke week een andere chick. Life changing is als jij bv elke maand niet weet of je boodschappen kan doen nar een situatie dat je nooit je rekening checked omdat je elke maand overhoudt.Appelsjroep schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:31:
[...]
Over 15 jaar. Dus nu niet life changing. Oftewel niet interessant. Dan is het ook nog de vraag of we nu niet op de piek zijn van een enorme bubbel in aandelen en dat pas over 10+ jaar hersteld is, als het ooit al hersteld (zie Japan).
Appelsjroep schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:33:
[...]
Gezeik met huurders, onderhoud en achter geld aan gaan. Leuk nog een 2de baan erbij.
Dat heb ik nu dus al. Dus daar veranderd niks aan. Wat life changing is als je kan stoppen met werken en lekker op een warme plek je dagen door kan brengen.mannowlahn schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:34:
Life changing is als jij bv elke maand niet weet of je boodschappen kan doen nar een situatie dat je nooit je rekening checked omdat je elke maand overhoudt.
[ Voor 9% gewijzigd door Appelsjroep op 07-12-2021 10:38 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Supershiva op 07-12-2021 10:47 ]
Gezien jouw vermogen, dat je zelf aangeeft, wil ik je adviseren om eens met een financieel adviseur dan wel vermogens beheerder te gaan praten.Appelsjroep schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:32:
[...]
als je nu al 1000 euro per maand over kunt maken naar je spaarrekening per maand wat biedt je die 500 extra dan? Moet ik die dan maar over de balk gaan gooien aan onzin? Denk je dat je daar gelukkig van wordt. Ik leef nu al een gelukkig leven met genoeg hobbys.
[ Voor 10% gewijzigd door mannowlahn op 07-12-2021 10:38 ]
Mate van overtuiging in je investering is hierin ook wel belangrijk. Op moment dat je goed je huiswerk doet; je leest je in, doet onderzoek, je eigen financiën zijn gezond en hebt een lange termijn horizon, dan is het vele malen makkelijker om een investering te hodl'en. Bonuspunten als je er ook nog yield op krijgt in de tussentijd.Gelukszoekr schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:52:
[...]
Verwijderd
Maar geef eens antwoord op de vraag. Hoe zouden jouw adviezen mijn leven nu direct veranderen/gelukkiger maken? Hoe zou mijn hypotheek aflossen iets veranderen aan mijn leven nu direct.mannowlahn schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:37:
[...]
Gezien jouw vermogen, dat je zelf aangeeft, wil ik je adviseren om eens met een financieel adviseur dan wel vermogens beheerder te gaan praten.MIsschien heb je dat al gedaan, maar als ik je antwoorden op bepaalde investeringen lees, dan denk ik he, dat is een aparte visie.
Niet, want je staat uitermate negatief tegenover alle suggesties.Appelsjroep schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:41:
[...]
Maar geef eens antwoord op de vraag. Hoe zouden jouw adviezen mijn leven nu veranderen/gelukkiger maken? Hoe zou mijn hypotheek aflossen iets veranderen aan mijn leven nu direct.
Ik vind je behoorlijk geagiteerd tegen het kwaad overkomen? geen idee waarom overigens, maar het was niet mijn bedoeling je negatief te prikkelen. Ik ben gewoon oprecht benieuwd hoe mensen hier hun doelen ingesteld hebben.Appelsjroep schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:41:
[...]
Maar geef eens antwoord op de vraag. Hoe zouden jouw adviezen mijn leven nu direct veranderen/gelukkiger maken? Hoe zou mijn hypotheek aflossen iets veranderen aan mijn leven nu direct.
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq