[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 160 ... 251 Laatste
Acties:
  • 940.702 views

• Madametussaud
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-04-2025
Gelukszoekr schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:16:
[...]

Dit houd mij ook al lang bezig.

Ik heb een jaar geleden, toen ik alles shitcoins weggooide gedacht. Of ik ga vol in Bitcoin, of een deel in Ethereum. Ik heb gekozen voor 100% Bitcoin. Het is een keuze waar ik achter sta, en nog steeds. Maar financieel gezien had ik natuurlijk beter een deel Ethereum moeten aanschaffen.

Wat opmerkelijk is, is dat Ethereum al volgens mij ruim 2 jaar aan het winnen is van Bitcoin. Meetal is dit eindig. Ik denk persoonlijk dat Bitcoin een veiligere plek is dan Ethereum. Maarja.

In de zomer van 2017 kwam het bijna tot een flippening. BTC.D alltime low stond op iets van 32%. Dat is nog even wat heftiger als vandaag de dag. Toch voelt het, en is het zo dat Bitcoin helemaal de afgelopen maanden niet meer die volle controle over de totale markt heeft.

Ik gok er nog steeds op dat Bitcoin longterm een hele goede investering is. En van Ethereum ben ik daar persoonlijk minder zeker van.
Ik had het omgekeerd: of ik ga all in voor ethereum of deels bitcoin. Uiteindelijk bitcoin links laten liggen en voor ethereum gegaan. Eerlijk gezegd geen spijt van als ik naar mn winsten kijk. Maarrr zoals jij zegt denk ik dat het voor de langer termijn veiliger is om in bitcoin te zitten, maar ik kan er totaal naast zitten en misschien wordt dit ook een grote fout. Daarom twijfel ik zo...

Aan de andere kant als ethereum 2 jaar al aan hwt winnen is zoals je zegt zou dat ook een indicatie kunnen zijn dat ethereum juist de veilige haven is..

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:18

Darrell

Fiat moonboy

jvel92 schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:52:
Tof man, met zijn allen inhakken op iemand. Gelukkig hebben de grootste bullies wel altijd goede inhoudelijke posts.
[Afbeelding]
Volgens mij kan Tacticus wel tegen een stootje en ik heb geen pestgedrag gezien. Als elkaars gedrag een beetje bijsturen al als pesten wordt gezien dan is het eind zoek en hij zocht het ook wel een beetje op.

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:07
Madametussaud schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:20:
[...]

Ik had het omgekeerd: of ik ga all in voor ethereum of deels bitcoin. Uiteindelijk bitcoin links laten liggen en voor ethereum gegaan. Eerlijk gezegd geen spijt van als ik naar mn winsten kijk. Maarrr zoals jij zegt denk ik dat het voor de langer termijn veiliger is om in bitcoin te zitten, maar ik kan er totaal naast zitten en misschien wordt dit ook een grote fout. Daarom twijfel ik zo...

Aan de andere kant als ethereum 2 jaar al aan hwt winnen is zoals je zegt zou dat ook een indicatie kunnen zijn dat ethereum juist de veilige haven is..
1 kant kiezen kan goed uitpakken, maar spreiden is veiliger. Het is maar net hoeveel risico je wilt nemen. Je kan ook een deel omzetten in btc.

Zero.

• LarryD
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-03 13:59
Uiteindelijk denk ik dat Bitcoin de enige is met monetaire eigenschappen, maar idd, ethereum doet het goed de laatste tijd. Denk alleen dat er niet echt boeiende tech achter zit, en PoS is ook kut.

Als Bitcoin weer gaat knallen denk ik dat het met ether snel weer voorbij is.

• ETH2.0
  • Laatst online: 06-09-2025
Gewoon 50/50 BTC/ETH, geen gezeik, iedereen rijk.

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 21:49
PHPResource schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:06:
[...]

Snowflake alert.
Er mag best kritiek worden geuit op storend gedrag van een user. Ook door meerdere mensen om het extra kracht bij te zetten. Hier is dus helemaal geen sprake van pesterijen
Er mag best kritiek geuit worden op storend gedrag, maar stuur dan gewoon een persoonlijk bericht naar de desbetreffende persoon. De moeite nemen om iemand zijn posts te verzamelen met als doel hem te kakken te zetten en dan vervolgens nog wat extra steken geven als "zou ie het doorhebben", "kijk hoeveel likes" vind ik dit forum gewoon onwaardig.

Daarnaast zou je dergelijke lijstjes hier van meerdere users kunnen maken die 300x dezelfde meme, grap op een dag posten. Dus trek daar dan dezelfde lijn.

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

LarryD schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:28:
Uiteindelijk denk ik dat Bitcoin de enige is met monetaire eigenschappen, maar idd, ethereum doet het goed de laatste tijd. Denk alleen dat er niet echt boeiende tech achter zit, en PoS is ook kut.

Als Bitcoin weer gaat knallen denk ik dat het met ether snel weer voorbij is.
Ik denk dat ether nog iets meer bullish is dan bitcoin als het daadwerkelijk tot deflatie komt.

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-05 17:20
Madametussaud schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:20:
[...]

Fundamenteel is Bitcoin volgens mij veel sterker dan Ethereum. Daarom zit ik in vol in Bitcoin.
Bitcoin is het protocol, TCP/IP. Ethereum is voor nu de standaard qua smart contracts. Maar blijft dat zo?

Ethereum beweegt makkelijk. Dat was een paar jaar geleden logisch, een lagere marketcap maakt bewegingen makkelijker. Dat ging dan ook wel beide kanten op. Ethereum is al een tijdje dé standaard als smart contract platform. Veel meer activiteit, veel meer wallets, veel meer actie. En de coin zelf is goedkoper, onderschat dat ook niet. Liever een hele Ethereum dan 0.8 Bitcoin. Of liever nog 30 miljard Shiba :P

Maar het zijn wel met name de retailers. Volgens mij is nog steeds de overgrote meerderheid van deze markt de consumenten-gokkers. Er zijn tal van oplossingen bedacht voor niet bestaande problemen, whitepapers, beloftes, "Rainbows and Unicorns to-the-max". En wij willen hier allemaal een graantje van meepikken.

Maar hoe ziet dat er over 5-10 jaar uit? Is bijvoorbeeld de BSC, Matic of Solana tegen die tijd de standaard geworden? Of zijn er Smart contracten mogelijk via het Lightning Netwerk waardoor Bitcoin deze deelmarkt zal opsnoepen?

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-05 07:40
Hier

70 procent ETH
20 procent BTC
10 procent MATIC

Voor mij een easy hodl, maar iedereen zijn beweegredenen natuurlijk 👍

Voor/tijdens/na de Merge schuif ik misschien wel wat meer naar BTC wat ik echt als asset zie voor de toekomst.

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-05 18:29

YES

Moderator General Chat
jvel92 schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:30:
[...]

Er mag best kritiek geuit worden op storend gedrag, maar stuur dan gewoon een persoonlijk bericht naar de desbetreffende persoon. De moeite nemen om iemand zijn posts te verzamelen met als doel hem te kakken te zetten en dan vervolgens nog wat extra steken geven als "zou ie het doorhebben", "kijk hoeveel likes" vind ik dit forum gewoon onwaardig.

Daarnaast zou je dergelijke lijstjes hier van meerdere users kunnen maken die 300x dezelfde meme, grap op een dag posten. Dus trek daar dan dezelfde lijn.
Ik vind dat lijstje prima. Ik heb hem meermaals gewezen op dat hij nogal veel oneliners zonder inhoud postte en als je dan leuk komt melden dat anderen "moon" posten dan wijs ik hem erop dat ie dat zelf ook doet.

Overigens suggereer je met jouw post nu dat ik daarna ook nog dingen gepost heb als "zou ie het doorhebben", "kijk hoeveel likes", wat niet waar is, dat is door anderen gedaan.

Mijn post was misschien niet zo netjes en makkelijk scoren maar in mijn ogen niet meer dan terecht.

[ Voor 4% gewijzigd door YES op 06-12-2021 21:35 ]

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-04 20:33
Wil niet echt overtuigend naar de 50 hé? Naar de 42 dan maar…? 😒

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

• Pelox
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7-ibQwAraTl27c9qXAqT2lW_MhI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/t8KrobrIvXPZRyDSwWvGVpw9.jpg?f=user_large

@YES

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d5cjKmXrrXdBMngNR-TuQzL8zyk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/xQL0F6qnf6Gb0y6fZNhLbQjh.gif?f=user_large

Zero.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:34
PlanR schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:41:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik met beide scenario's kan leven. Als ie omhoog gaat, dan wordt mijn pf meer waard. Gaat ie naar beneden, dan koop ik meer in... 8)7

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Afbeeldingslocatie: https://admin.happyidiots.nl/wp-content/uploads/2016/09/Afbeelding1-1-1.png

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:04
YES schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:22:
[...]

Maar jij doet gelukkig niet mee aan dergelijke fratsen!

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]
Sorry ik mag niet lachen maar.... _O-

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Pelox
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HhiORK7chET39zu7TPhR3UXozRg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/kylpuWBTOYTrsICpUkLyqiCq.gif?f=user_large

Zero.

• YES

YES

Moderator General Chat

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Madametussaud schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:11:
Ik overweeg om over te stappen van ethereum naar bitcoin. Laatste jaar best veel winst gemaakt op ethereum, maar doordat bitcoin een snellere daling gemaaky heeft t.o.v. ether dacht ik missch over te stappen. Wat zouden jullie doen?? Tips??
Ik zou je iets meer verdiepen voordat je dergelijke keuzes maakt en niet blind afgaan op vreemden. Heeft ook met talloze variabelen te maken: wat is je doel, wat is je tijdshorizon, hoe ziet je huidige pf er uit. Een mix kan in ieder geval nooit kwaad :)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-02 16:05

Blaim

Cashback kroket

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AGNq0PO7T2gBX6jtoFPttZ3fbjg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/O1PUvIHDaGSx4OYlr6aAdX2e.gif?f=user_large

Als ik ooit een alt account wil en/of moet onderduiken, hoop ik dat de username VluggeJaapio nog beschikbaar is. :7

• Pelox

Zero.

• Jedi_Pimp
[...]

Grotendeels eens hoor, moon rekt moon rekt roepen gebeurt aan de lopende band. Maar mensen die provoceren met crashes en dips mag je wel even (tijdelijk) aanpakken imo :P

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• YES

YES

Moderator General Chat

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-03 11:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fSRcZqs2CIcxCbuBqm2xJhGKvKQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/fo2XTO3X5Uoq6N1Aktpv2OYl.gif?f=user_large

• Pelox
Kan eth eens stoppen met stijgen tov btc..

Zero.

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:46
Kan iedereen even punt 2 uit de quick reply reminder lezen aub?

Ik ben iig out op deze manier. Slow chat of niet: Voor dit soort niet inhoudelijke zaken heb ik reddit.

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-05 08:48
Benieuwd of btc vannacht toch een drukker door de 50 gaat doen. Het lijkt toch wel wat te willen doen maar het mist nog wat overtuiging. Kom op ouwe reus doe eens even weer een duwtje omhoog.

Verwijderd

PlanR schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:41:
Hoe langer die opzij blijft gaan, hoe harder die naar benden gaat ben ik bang. Als de komende dagen niet overtuigend de 50k wordt doorboort, gaat t wel weer verder omlaag.

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-05 12:41
Waar ben ik nou weer in terecht gekomen? :X

Doe eens lief; O+

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Staat de ETH. al op 15K.?
nee, nog effe afwachten dus en ik heb de tijd..... ;) :z

• PlanR
Verwijderd schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:23:
[...]

Hoe langer die opzij blijft gaan, hoe harder die naar benden gaat ben ik bang. Als de komende dagen niet overtuigend de 50k wordt doorboort, gaat t wel weer verder omlaag.
Ben er ook bang voor..

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:36
Ik heb het gevoel dat er in dit topic een paar mensen aardig frusti zijn, maar dat verbloemen met grappige memes en berichtjes..

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Pelox schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:11:
Kan eth eens stoppen met stijgen tov btc..
Er is ons van alles beloofd. BTC zou afgelopen maand op 98k staan, deze maand op 135k ( worst kaas )

ETH ook op 10k.

Nou laat die laatste dan iig bewaarheid worden :9

UberLurker Departement #GG.

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-05 17:20
Dacuuu schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:39:
Ik heb het gevoel dat er in dit topic een paar mensen aardig frusti zijn, maar dat verbloemen met grappige memes en berichtjes..
Laten we in godsnaam rustig blijven, ja!

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• ETH2.0
  • Laatst online: 06-09-2025
Toch wel een klein moontje. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.

Verwijderd

ETH2.0 schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:41:
Zou het niet doen!

• Pelox
Ik wacht al 2 dagen op een verdere dip van eth.. dus aardig wat frustratie hier ja. Heel wat winst misgelopen inmiddels.

[ Voor 4% gewijzigd door Pelox op 06-12-2021 22:43 ]

Zero.

• Skrunsies
  • Niet online
ETH2.0 schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:41:
Hoe vaak heb je het vandaag gezegd? @YES kan je dat effe uitzoeken ?

Heb zelf maar effe snel gekeken. Ja jij mag dat zeggen d:)b

• Skrunsies
  • Niet online
Pelox schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:42:
Ik wacht al 2 dagen op een verdere dip van eth.. dus aardig wat frustratie hier ja. Heel wat winst misgelopen inmiddels.
Ik snap die frustratie ook wel. Sterker nog. Als jij een frustratie deelt hier. Dan druk ik op like om je te ondersteunen. Vervolgens besef ik me dan vaak, dat ik hetzelfde pad bewandelt heb |:(

• Pelox
Skrunsies schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:44:
[...]

Ik snap die frustratie ook wel. Sterker nog. Als jij een frustratie deelt hier. Dan druk ik op like om je te ondersteunen. Vervolgens besef ik me dan vaak, dat ik hetzelfde pad bewandelt heb |:(
Ja joh.. dan lees ik wat van die geweldige ta, met al die fantasie lijntjes.. alles zegt dat we verder gaan zakken.. oke.. verkopen dan maar.. laat ik eens de rest volgen. Hop hop hop 500 dollar omhoog. Daar sta je dan met je busd..

Zero.

• Tartarus
Ik zei het net met een meme en nu met woorden:
BNB moont ‘m gewoon keihard.

Heb nu wel 4% minder BNB door onvoorzichtige stoplosses, maar ga dat binnenkort wel gewoon weer goed maken.

• jesperber
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 05-02 15:56

jesperber

(y)

50ktjes!

• GioStyle
50k bitches!

• zwembroek
WTF

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06-2025
Op naar de 60k

• eldeegee
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-02 10:24
Moet ook, moet weer wat vertrouwen terug komen. Lees alleen maar shitstories over whales die massaal naar exchanges aan het sturen zijn..

• Raaafie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 30-03 11:09
Welke whale drukte op buy?

• Pelox
Let op hoor.. zakt straks weer gewoon naar de 46k of zo.

Zero.

• Skrunsies
  • Niet online
Pelox schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:48:
[...]

Ja joh.. dan lees ik wat van die geweldige ta, met al die fantasie lijntjes.. alles zegt dat we verder gaan zakken.. oke.. verkopen dan maar.. laat ik eens de rest volgen. Hop hop hop 500 dollar omhoog. Daar sta je dan met je busd..
I feel you bro! :(:)

Mijn laatste succesvolle ‘trade’ is het omzetten van mijn CRO die uit de staking kwam na 6 maanden de Yade Green card te hebben gehad. Vervolgens dit te hebben omgezet naar ETH en de rest weer op staking gedrukt.

Ben er achter gekomen dat ik zo niet kan traden. Het is al een wonder dat mijn CRO was gestegen. Ipv dat de card een waarde gekend had van $500 :F

Oftewel. Ik heb bedragen in mijn gedachten. En daaronder gaat die rommel niet meer weg d:)b

• Tartarus
Pelox schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:52:
Ben jij me aan het hunten?

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:59
vanavond weekly close 69k confirmed!! zie chart

• zwembroek
eldeegee schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:51:
Moet ook, moet weer wat vertrouwen terug komen. Lees alleen maar shitstories over whales die massaal naar exchanges aan het sturen zijn..
Waar lees je dat?

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Boem 50k. Maar voor hoelang?

• Pelox
Tartarus schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:54:
[...]

Ben jij me aan het hunten?
Als ze iemand hunten dan ben ik het.. al weken. Welke richting ik ook kies.

Zero.

• Chaes
  • Laatst online: 25-04 09:51

Chaes

#HODL

Hep op Feesboek gestaan.

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BLk76jAFU3soUWDBimhWQ4mVBhM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Fm61TlrOiY5rnDeJ0VTx52Sd.png?f=fotoalbum_large

• Peter152
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 31-10-2024
Zo ETH pakt hem wel even goed door nu

• Tartarus
Chaes schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:55:
[...]

Hep op Feesboek gestaan.
Voor de juiste info moet je dan ook op TikTok zijn, hè ! 8)7

• PlanR
Daarom.. nog geen uur let op!

Verwijderd

Moon! (durft te roepen)

• Pelox
Peter152 schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:57:
Zal ik eens instappen?

Zero.

• GioStyle
Nog even 100 dollar stijgen en dan mag je.

• Skrunsies
  • Niet online
d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Skrunsies op 06-12-2021 23:01 ]

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-05 18:14
In ieder geval weer een hourly close boven de 50k neergezet. Het is nog lang geen rozegeur en maneschijn maar kleine lichtpuntjes zijn prettig. Zie ook Taro's post in het NK topic, misschien wordt dit het kortstondige pumpje richting onderkant bullmarket support band (51.4k) maar of we daar in 1x doorheen gaan komen.. Vannacht iig nog niet lijkt me. Ik zou er in ieder geval voor tekenen om boven de 49 wakker te worden morgenvroeg. Trusten boys (en girls ) :).

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• zwembroek

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05 16:57
China dat crypto wil aanpakken lijkt mij alleen maar een overwinning voor crypto. Het geeft het meer bestaansrecht imo
China wil centraal geregeld digitaal geld zonder anonimiteit, dat vraagt des te sterker om een alternatief. De miners zullen in andere landen verder gaan en bepaalde landen zullen juist andere koers dan China willen varen door bestaande crypto te omarmen.

Hodl

• Tartarus
Ik ben alweer uitgestapt en zit in fiat te wachten. Heb BNB buy order op $575 staan en CELR op $0,0700

• asvogel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05 18:36
asvogel schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:43:
Ik overweeg mijn ETHs bij Nexo te zetten voor wat extra yield. Maar ik dacht: Even kijken of iemand hier een (betrouwbare) club weet met een hoger percentage. En liever Defi. Tips?
Oh, en bij voorkeur op een andere blockchain dan Ethereum, want anders zit ik de eerste maanden eerst de transactiefees terug te verdienen voordat het echt wat gaat opleveren...

Of kan ik dan beter eerst ETH->BCH, die naar Nexo sturen (Bybit withdrawal fee 0.01 BCH) en daar weer BCH->ETH? Het leven is makkelijker met een paar miljoen, vermoed ik, want dan hoef je je niet druk te maken over dit soort geneuzel. ;)

• roflexx
Pelox schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:52:
Partypooper

• locmorto
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-01-2022
Pump up the jam

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

[...]

Alweer? Dude....

• zwembroek
Bij dat laatste bericht krijg ik zo'n gevoel van ze laten de prijs eerst weer wat oplopen om vervolgens weer te dumpen tegen een betere prijs. Maar als er steeds voldoende kopers tegenover staan is het geen probleem.

• Pelox
Als we stijgen durf ik niet meer in te stappen.. en als we dalen durf ik niet uit te stappen.. en zo pak ik telkens dubbel verlies met mijn tradepot. Gelukkig kan ik niet zomaar aan mijn hodl pot komen.. pure zelfbescherming.

Zero.

• GioStyle
51k incoming!

• Blaim

Blaim

Cashback kroket

Peter152 schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:57:
Heeft het iets te maken met Vitalik's Endgame plannen voor Ethereum die hij net postte?

https://vitalik.ca/general/2021/12/06/endgame.html

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Pelox schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:11:
[...]

Als we stijgen durf ik niet meer in te stappen.. en als we dalen durf ik niet uit te stappen.. en zo pak ik telkens dubbel verlies met mijn tradepot. Gelukkig kan ik niet zomaar aan mijn hodl pot komen.. pure zelfbescherming.
Ik heb alles vaststaan omdat ik weet dat ik het anders verkloot.

Zal er best ook wel mn vingers daardoor aan branden als er een bearmarket start maar dan blijft het staan en dca ik verder.

• Pelox
Darrell schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:18:
[...]

Ik heb alles vaststaan omdat ik weet dat ik het anders verkloot.

Zal er best ook wel mn vingers daardoor aan branden als er een bearmarket start maar dan blijft het staan en dca ik verder.
Probleem hier is dat ik al eens de bear heb meegemaakt.. en echt alles zag verdampen met meer dan 90%.. vandaar ook de angst. Je kan beter onbezonnen instappen en denken dat het enkel omhoog blijft gaan.. dat is beter voor je gemoedsrust.

[ Voor 4% gewijzigd door Pelox op 06-12-2021 23:21 ]

Zero.

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Pelox schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:20:
[...]

Probleem hier is dat ik al eens de bear heb meegemaakt.. en echt alles zag verdampen met meer dan 90%.. vandaar ook de angst. Je kan beter onbezonnen instappen en denken dat het enkel omhoog blijft gaan.. dat is beter voor je gemoedsrust.
Snap ik.

• zwembroek
[...]

Probleem hier is dat ik al eens de bear heb meegemaakt.. vandaar ook de angst. Je kan beter onbezonnen instappen en denken dat het enkel omhoog blijft gaan.. dat is beter voor je gemoedsrust.
Het is ook lastig. Stap je nu in en gaan we door dan pak je een prachtige positie. Maar je kan nu ook instappen op fomo en dan dubbel genaaid worden. Met de kennis van nu had ik mijn positie vast moeten houden.

• Blaim

Blaim

Cashback kroket

Uit dat tweede artikel:
"Alles is mogelijk in de wereld van cryptocurrencies en alleen de tijd zal uitwijzen wat de nabije toekomst gaat brengen voor de bitcoin koers."
Wat een uitsmijter zeg. :F

Als je 300 woorden wilt invalideren met 1 zin, gebruik je deze. Crypto journalistiek is ook nog aardig early.

[ Voor 3% gewijzigd door Blaim op 06-12-2021 23:24 ]

• Pelox
Blaim schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:24:
[...]

Uit dat tweede artikel:

[...]

Als je 300 woorden wilt invalideren met 1 zin, gebruik je deze.
Kop of munt zeg ik meestal.

Zero.

• GioStyle
[...]

Ik herken dit hoor. Ik denk dat de koersen gewoon weer naar beneden gaan de komende dagen. Nu staat ETH relatief hoog. Wat ga je doen? Ga je cashen? Ga je wachten? Als de koers naar beneden gaat dan baal je, omdat je niet hebt verkocht. Gaat de koers omhoog, dan baal je ook, want wanneer ga je dan weer instappen?

• zwembroek
Blaim schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:24:
[...]

Uit dat tweede artikel:

[...]

Als je 300 woorden wilt invalideren met 1 zin, gebruik je deze. Crypto journalistiek is ook nog aardig early.
Wat mij absoluut niet gerust stelt is dat een paar dagen voor de crash Crypotoquants hiervoor had gewaarschuwd. Nu melden ze een dus een tweede high inflow. Ik klap de boel dicht voordat ik in ga stappen. Morgen ochtend lees ik wel wat ik gemist heb. Ik gun jullie de gains. Oant moarn.

• Tartarus
GioStyle schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:26:
[...]

Ik herken dit hoor. Ik denk dat de koersen gewoon weer naar beneden gaan de komende dagen. Nu staat ETH relatief hoog. Wat ga je doen? Ga je cashen? Ga je wachten? Als de koers naar beneden gaat dan baal je, omdat je niet hebt verkocht. Gaat de koers omhoog, dan baal je ook, want wanneer ga je dan weer instappen?
Opeens klinkt elke nacht slapen met fiat ineens niet zo gek. En dat je dan alleen koopt wanneer je wakker bent. Dan heb je weliswaar in de nacht eventuele wickjes omhoog gemist, maar heb je ook geen verlies in fiat.

Wie de juiste werkwijze heeft gevonden mag dat omroepen vanuit zijn Lambo.

• Aarle
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13-02-2025
Tartarus schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:30:
[...]

Opeens klinkt elke nacht slapen met fiat ineens niet zo gek. En dat je dan alleen koopt wanneer je wakker bent. Dan heb je weliswaar in de nacht eventuele wickjes omhoog gemist, maar heb je ook geen verlies in fiat.

Daytraden dus

• Tartarus
Als je er niet voor de tech inzit, dan ja.

• zwembroek
Tartarus schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:30:
[...]

Geen slecht plan in deze fase. Maar in een bull fase ga je zo candles chasen en dat ga je niet winnen.

• Masstje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-04 12:52
zwembroek schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:34:
[...]

Geen slecht plan in deze fase. Maar in een bull fase ga je zo candles chasen en dat ga je niet winnen.
Waarom niet werken met strakke stop losses?
Voorlopig tamelijk goed doorstaan, koop alleen te hoog in dan, maar da's m'n eigen fout

• zwembroek
Masstje schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:37:
[...]

Waarom niet werken met strakke stop losses?
Voorlopig tamelijk goed doorstaan, koop alleen te hoog in dan, maar da's m'n eigen fout
Dat is ook een optie maar ik heb er zelf slechte ervaringen mee.

• Rengdxng
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01-08-2025
Pelox schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:11:
[...]

Traden draait naar mijn inziens niet om candles najagen of continue op de knoppen van de flipperkast te rammen.

Het gaat meer om vooraf bepaalde entries en exits als leidraad aan te houden.

De echte kunst is om veel kansen te laten schieten en veel geduld te hebben, cool zijn met posities met verlies te sluiten kan ook geen kwaad.

• Pelox
Rengdxng schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:39:
[...]

Traden draait naar mijn inziens niet om candles najagen of continue op de knoppen van de flipperkast te rammen.

Het gaat meer om vooraf bepaalde entries en exits als leidraad aan te houden.

De echte kunst is om veel kansen te laten schieten en veel geduld te hebben, cool zijn met posities met verlies te sluiten kan ook geen kwaad.
Die doelen had ik ook..

Ada verkocht op 1 usd, eth verkocht vanaf 1000 dollar, neo verkocht op 100 dollar, btc verkocht op 40k etc etc.

Alleen nu zitten we een stukkie hoger en is het veel lastiger om een exit te bepalen.

Heb het dus niet slecht gedaan, maar ik ervaar in deze regionen veel meer stress door de onzekerheid en het van hot naar her springen van de koersen door whale manipulatie.

[ Voor 11% gewijzigd door Pelox op 06-12-2021 23:42 ]

Zero.

• JW04
  • Laatst online: 11-02 09:13
zwembroek schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:29:
[...]

Wat mij absoluut niet gerust stelt is dat een paar dagen voor de crash Crypotoquants hiervoor had gewaarschuwd. Nu melden ze een dus een tweede high inflow. Ik klap de boel dicht voordat ik in ga stappen. Morgen ochtend lees ik wel wat ik gemist heb. Ik gun jullie de gains. Oant moarn.
Netflow is anders momenteel bezig aan een nieuwe low. Alleen op fenix is er wat inflow geweest.

• Rengdxng
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01-08-2025
Pelox schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:40:
[...]

Die doelen had ik ook..

Ada verkocht op 1 usd, eth verkocht vanaf 1000 dollar, neo verkocht op 100 dollar, btc verkocht op 40k etc etc.

Alleen nu zitten we een stukkie hoger en is het veel lastiger om een exit te bepalen.
De bedragen vandaag de dag zijn anders maar het principe nogsteeds hetzelfde, alles is relatief.

Edit vanwege de edit:

Daar komt het geduld van pas, tijdens sommige marktperiodes kun je beter op de handen blijven zitten en niet te lopen flipperkasten. Het is oke om soms even een paar weken niet te traden, ik moet er zelf bijvoorbeeld niet aan denken om in de huidige markt te traden.

[ Voor 24% gewijzigd door Rengdxng op 06-12-2021 23:47 ]

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-05 11:59

Therapy777

Metal!

Ik heb wel e.e.a. aangekocht maar voor de nacht wel redelijk strakke SL neergezet. Gaat met niet gebeuren dat ik meteen de helft verlies bij een nieuwe crash.

• Pelox
Rengdxng schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:43:
[...]

De bedragen vandaag de dag zijn anders maar het principe nogsteeds hetzelfde, alles is relatief.
Ja en nee, grote verschil nu is de price discovery. Geen idee waar we heengaan of kunnen en daarnaast de extreme paniek in de wereld om iedere scheet.

Zero.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:16
[...]

Ik denk dat je de verkeerde 'de rest' volgt :P

HODL.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Jedi_Pimp
zwembroek schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:23:
[...]

Het is ook lastig. Stap je nu in en gaan we door dan pak je een prachtige positie. Maar je kan nu ook instappen op fomo en dan dubbel genaaid worden. Met de kennis van nu had ik mijn positie vast moeten houden.
Nee man, stop nou eens met dat jezelf dingen kwalijk nemen. Je verkeert in een continue achtbaan van welles nietes spelletjes in je hoofd met als resultaat dat je altijd aan het kortste eind trekt. Je hebt met de kennis van nu helemaal niet de verkeerde keuze gemaakt, je hebt een streep getrokken dit weekend en je bent uitgestapt.

Dat we nu weer redelijke prijzen zien, heeft niets met jouw keuze van dit weekend te maken. Er komen nog genoeg kansen om in te stappen (bij wijze van swing trade entries, dus met een vooropgezet plan en strakke stop losses) waar je je 20% mee kan goed maken. Als je poker speelt en voor de flop 3,5 offsuit neerlegt bij een flinke raise en je ziet A 5 3 op de flop heb je nog steeds een goede keuze gemaakt.

Probeer wat minder door je ego gestuurd te worden (zoek Eckhart Tolle op op YouTube) en probeer eens wat mindfulness.

• Jedi_Pimp
zwembroek schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:23:
[...]

Nee man, stop nou eens met dat jezelf dingen kwalijk nemen. Je verkeert in een continue achtbaan van welles nietes spelletjes in je hoofd met als resultaat dat je altijd aan het kortste eind trekt. Je hebt met de kennis van nu helemaal niet de verkeerde keuze gemaakt, je hebt een streep getrokken dit weekend en je bent uitgestapt.

Dat we nu weer redelijke prijzen zien, heeft niets met jouw keuze van dit weekend te maken. Er komen nog genoeg kansen om in te stappen (bij wijze van swing trade entries, dus met een vooropgezet plan en strakke stop losses) waar je je 20% mee kan goed maken. Als je poker speelt en voor de flop 3,5 offsuit neerlegt bij een flinke raise en je ziet A 5 3 op de flop heb je nog steeds een goede keuze gemaakt.

Probeer wat minder door je ego gestuurd te worden (zoek Eckhart Tolle op op YouTube) en doe anders eens wat mindfulness oefeningen.

• roflexx
Ik zie dubbel.
Pagina: 1 ... 160 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!