Mooody schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:06:
[...]
Die dominance pakt de hele altmarkt, ook die duizenden shittiest of shitcoins. Mag hopen dat weldenkende tweakers alleen in alts zitten die dit soort klappen kunnen verdragen (lees: flink bijgekocht worden als er een prijsdip ontstaat)
ETH en MATIC houden hier bijv. de satwaarde mooi op peil.
Die shittiest of shitcoins doen een druppel water op een gloeiende plaat in het hele dominance verhaal. Daar valt überhaupt weinig dominance van te behalen.
CRO zou ik overigens als exchange based crypto niet in de 'shittiest' hoek duwen, - 25% in een week. DOT, LINK, FTM, GRT, LRC, allemaal ongeveer -20% of meer, allemaal een stuk verder dan de daling van Bitcoin. Volgens vele 'believers' in dit topic geen shitcoins en 'projecten met veel potentie'.
Om niet over de dag-daling te spreken.
That's it?
Eerst was dat alleen BTC volgens velen. Nu zit ETH daarbij volgens jou. Maar als ETH erbij mag, mogen er meer meedoen toch? ETH heeft ook geen waarde zonder de projecten die er op draaien.
Ik geloof niet dat ik jou nog de gevolgen van veel dollars bijprinten en inflatie hoef uit te leggen, en waarom een gegarandeerd schaarse coin met voorspelbare, vaste toevoeging van nieuwe valuta, daar een rol in kan spelen. 'Kan' is het sleutelwoord.
Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik beide hodl. Omdat het grote namen zijn, bekendheid hebben en er steeds meer afhankelijk van wordt. In tegenstelling tot alle mooie beloftes van de rest van de shitcoins. Beiden bezitten ruim 60% van de totale market cap van de gehele crypto markt.
ETH heeft geen waarde zonder de projecten die er op draaien? Huh?

wij kijken volledig verschillend naar wat de 'waarde' van een crypto is, denk ik.
Ik zou niet weten waarom die kleine muntjes zonder enig noemenswaardig gebruik, volume, market cap, etc 'mee mag doen'.
Heeft te maken met de tijdspanne waarin je het sentiment peilt uiteraard. BTC van 6k naar 46k in ruim 2 jaar tijd vind ik positief. Prijsontkoppeling is in zekere zin natuurlijk al jaren gaande betreffende ETH, het is ondertussen een deflationaire token geworden en doet zijn bewegingen op dit moment meer tegenover de dollarprijs dan tegenover het BTC-pair. Of je moet een 2 jarig durende channel willen bedenken op de ETHBTC-chart, dat gaat imo wat ver.
Als je zo'n lange tijdspanne pakt, zit je tot ver in de bear market straks te vertellen dat het sentiment positief is

(in 4 jaar tijd van 6k na 12k is niet niks, vind ik positief).
ETHBTC in de laatste tijd hoef ik jou geloof ik echt niet aan te wijzen, daar hoef je juist geen 2 jaars channel voor bij te pakken.
Maar we zullen zien waar het heen gaat
Edit, overigens helemaal niet negatief bedoeld richting jou

het leest een beetje zuur terug