ScuL schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 09:35:
[...]
Na deze ervaring denk ik dat ik zeker een stapje terug neem. Denk er eerder aan meer spot trades te doen met alt coins dan dat ik weer in BTC leverage stap. ETH is ook altijd erg winstgevend geweest.
Het probleem met BTC op het moment is dat het leverage traden heel erg gepushd wordt door influencers waardoor de rente op de exchanges bij iedere dip gigantisch oploopt, die rente moet dan een keer "losgeschud" worden en als de koers dan door de stop losses en liquidatieprijzen heen zakt krijg je een lawine-effect. Feitelijk is de prijs van BTC een soort mega luchtballon / zeppelin geworden door overdreven veel leverage. Als het er door zo'n candle als vandaag wordt afgeschud dan zakt alles als een baksteen.
Knap dat je eerlijke verteld dat het mis is gegaan. Respect daarvoor.
Bij leverage traden moet je je altijd afvragen
wanneer je "aan de beurt" bent. Als particuliere investeerder/speculant ga je toch altijd een keer gruwelijk rekt.
Daarnaast heb je ook het risico dat het langzamerhand een "gok" verslaving wordt.
Die influencers moet je niet naar luisteren, 99/100 influencers produceren diarree. Het is belangrijk dat je voor jezelf een gedegen plan maakt.
Ik hoop voor jou en voor de andere geliquideerden dat dit een overkomelijk verlies is.