[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 141 ... 251 Laatste
Acties:
  • 938.262 views

• asvogel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-12-2025
Stokstaart schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:20:
Ik heb trouwens gisteravond voor het eerst in jaren weer eens een fluffje in een public sale geplempt. Puur als gokje en omdat ik het een grappig / nieuw idee vind. Het is een token waarmee je in feite als kleine belegger de rol in neemt van een VC. Ik zie het een beetje als een startup-ETF.

Startups gaan in de regel (indien nodig) op zoek naar kapitaal om op te schalen. Dit kapitaal komt van beleggers die vertrouwen in het business model en bieden hun kapitaal aan in ruil voor (meestal) een deel van de aandelen.

In dit geval is er niet 1 grote partij die het kapitaal levert, maar komt het kapitaal uit de verkochte tokens. Een soort crowd funded VC dus eigenlijk.

Iemand ideeën / afbranders / interesse? Misschien leuk om even over te discussieren.
Crowdfunding, maar dan met crypto? Welk platform gebruik je?

Met fiat-crowdfunding zag je dat er best wel wat partijen hun beloftes niet konden waarmaken, varierend van gewoon defaults tot fraude. Dan is 10% rente wel leuk, maar het is niet makkelijk om daarnaa een default van een LO of een heel platform op te vangen.

Maar dat ging over kapitaal verstrekken zonder daarvoor equity te krijgen. Misschien dat er ook platformen zijn waarbij je wel aandelen/certificaten krijgt.

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-12-2025

Blaim

Cashback kroket

Called it an asset though. Bullish. :z

• wehave
  • Laatst online: 07-08-2025
Gelukszoekr schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:06:
Hoe lang blijven de boormachine en de Bruna grappig? Zelf ben ik wel weer toe aan iets nieuws ofzo...
Snap ook wel dat sommige afhaken op het forum.
Vraag me af als ze thuis ook steeds het zelfde grapje maken.

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-01 13:40
Zit te twijfelen om CELR gedag te zwaaien en alles in ETH te stoppen. Die ziet er wel heel sterk uit t.o.v. BTC. Kan iemand me overtuigen waarom ik CELR aan zou moeten houden? :+

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 20:59
fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:40:
Zit te twijfelen om CELR gedag te zwaaien en alles in ETH te stoppen. Die ziet er wel heel sterk uit t.o.v. BTC. Kan iemand me overtuigen waarom ik CELR aan zou moeten houden? :+
Denk dat je jezelf al met deze vraag hebt overtuigd? ;)

Verwijderd

Stokstaart schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:20:
...

In dit geval is er niet 1 grote partij die het kapitaal levert, maar komt het kapitaal uit de verkochte tokens. Een soort crowd funded VC dus eigenlijk.

Iemand ideeën / afbranders / interesse? Misschien leuk om even over te discussieren.
zijn de meeste crypto startups niet eigenlijk een soort crowdfunding voor hun startup?
Maar dan kunnen andere startups zich bij hun aanmelden? En dan worden er weer meer tokens bijgeprint? Of willen ze met hun token sale zoveel geld ophalen dat ze een ouderwetse vc worden?

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:10

YES

Moderator General Chat
wehave schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:38:
[...]

Je kan offtopic posts gewoon rapporteren hoor, als het teveel van het goede is.

Verwijderd

rapporteren vind ik altijd zo zielig. Zeg dan gewoon wat er mis is, dan kunnen we er met z;n allen wat aan doen 🍻

• YES

YES

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:44:
rapporteren vind ik altijd zo zielig. Zeg dan gewoon wat er mis is, dan kunnen we er met z;n allen wat aan doen 🍻
Vind ik dus niet. Als je komt klagen dat hetzelfde grapje te vaak herhaald wordt, wordt daar voor mijn gevoel niets mee gedaan. Als de mods duidelijk maken dat het klaar is, dan wel.

Overigens kunnen er voor mij niet vaak genoeg dezelfde stomme kutgeintjes herhaald worden, ik vind dat juist leuk, zo flauw ouwehoeren tussen de bedrijven door :*)

[ Voor 16% gewijzigd door YES op 03-12-2021 10:45 ]

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-01 15:09
YES schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:28:
[...]

En wanneer ga je weer sellen is dan de vraag hè. Ik heb best hoge targets op basis van de 1D chart maar ben bang dat ze te hoog zijn, haha.
Exact, ik verkoop waarschijnlijk weer met verlies zoals altijd, nouja bijna altijd :+

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-01 21:01

Therapy777

Metal!

Ennnn terug naar Crypto. Wat is jullie gedachte over metaverse coins? Zijn ze na de parabolische stijgingen van afgelopen tijd hun top voorbij of verwachten jullie nog meer vuurwerk?

• YES

YES

Moderator General Chat
Veertien14 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:45:
[...]

Exact, ik verkoop waarschijnlijk weer met verlies zoals altijd, nouja bijna altijd :+
Buy high, sell low, that's the way we roll :+

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-01 16:02
ATOM maakt een lekkere stijging door +18% nu tov gisteren. Wel nog lange weg te gaan voor ATH :)

• YES

YES

Moderator General Chat
Therapy777 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:46:
Ennnn terug naar Crypto. Wat is jullie gedachte over metaverse coins? Zijn ze na de parabolische stijgingen van afgelopen tijd hun top voorbij of verwachten jullie nog meer vuurwerk?
Ja.

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11-2025
wehave schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:38:
[...]

Ik vind het juist heerlijk omdat die grappen voor insiders gewoon duidelijk zijn. moeten we dan telkens maar met wat nieuws komen? Het levert ook een gezelschapsgevoel op om juist dezelfde dingen te kunnen doen.

Waarom moeten we telkens met iets nieuws komen, zoiets groeit nav een nieuwsbericht (boormachine) of een willekeurige uitspraak van iemand op het forum (bruna).

Zolang er dan niet iets gezien wordt als beter dan de uitspraak die er al ligt is dat toch prima om van stal te halen? of moeten we hier alleen maar serieus worden?

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Zal ik jou anders ook maar rapporteren?

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-01 10:30
Moeilijke keuze denk ik. Eth zal 10 % kunnen doen, celr ook(persoonlijk denk ik wel meer de komende maanden dan eth). Het is lood om oud ijzer imho op dit punt. Celr kan ook gewoon op dit punt blijven steken natuurlijk.

Ik verkoop niks, of we maken een klapper of ik heb straks en grote zak waardeloze meuk :+

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-12-2025

Blaim

Cashback kroket

YES schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:45:
[...]

Vind ik dus niet. Als je komt klagen dat hetzelfde grapje te vaak herhaald wordt, wordt daar voor mijn gevoel niets mee gedaan. Als de mods duidelijk maken dat het klaar is, dan wel.

Overigens kunnen er voor mij niet vaak genoeg dezelfde stomme kutgeintjes herhaald worden, ik vind dat juist leuk, zo flauw ouwehoeren tussen de bedrijven door :*)
Hmm laten we die slapende modjes niet wakker maken nee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_YKNM4FHFVsFt1RJfuBzipIJUtk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/jchTeBmAkyJwqKCvqqO7R8yh.gif?f=user_large

Zie alleen wel veel van de oude garde hier ineens wat projectjes shillen die verassend buiten de top 200 zijn. Maar waarom zou ik dat rapporteren als ik daar ook zelf wel eens aan mee doe. :O

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

Mooody

elmoody

Dit ziet er ook interessant uit: https://www.techtimes.com...rypto-hunting-ar-game.htm

Niantic (Pokemon Go) gaat ook een spel lanceren op de blockchain. Met zo'n grote userbase een instant succes, dus zorg dat je er op tijd bij bent :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• malarkan
Therapy777 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:48:
[...]

Als je nou zelf ook nog even uitlegt wat je zelf denkt, dan kan er misschien een discussie op gang komen.

je stelt nu een vraag zonder verdere onderbouwing, dan krijg je vaak wat kortere antwoorden ;)

• YES

YES

Moderator General Chat
[...]

Ja.

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:39
Zie:
https://twitter.com/Celsi.../1464293813707489288?s=20
Dit gaat om Alex Mashinsky, founder en CEO van Celsius.

• mannowlahn
Mooody schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:50:
Dit ziet er ook interessant uit: https://www.techtimes.com...rypto-hunting-ar-game.htm

Niantic (Pokemon Go) gaat ook een spel lanceren op de blockchain. Met zo'n grote userbase een instant succes, dus zorg dat je er op tijd bij bent :)
thanks voor de heads up.

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06-2025
Mooody schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:50:

Heb vorige week al aangemeld maar hier verheten te vermelden. Dit gaaat zeker een succes worden.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:47

Wom

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Verwijderd

Moet ik jullie allemaal maar is gaan rapporteren ofso B) ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2021 10:55 ]

Verwijderd

roflexx schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:54:
[...]

Heb vorige week al aangemeld maar hier verheten te vermelden. Dit gaaat zeker een succes worden.
Waar kan je aanmelden?

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
In het /BTC pair zit ETH nu tegen resistance aan te traden. Het is wat mij betreft alleen een interessante trade als het huidige niveau als support wordt geflipt (op zowel HTF als LTF).

Je kan ook naar alts kijken die wat meer marge omhoog hebben en minder ver van hun ATH afzitten. Of een combinatie (%ETH, % enkele top50 alts).

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:37
Therapy777 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:46:
Voor mijn gevoel is het nu overgewaardeerd. Dat betekend niet dat de prijs nog wel hoger kan. Hype en belofte is alles in crypto. Op de korte termijn kan het dus zeker nog wel omhoog. Maar er zal denk ik ook weer een moment komen waarbij de waardering wat meer richting de realiteit zal komen.

Daarna is het afhankelijk van wat Bitcoin doet, en wat de metaverse space doet. Stel dat de metaverse de nieuwe shit gaat worden. Dat het over 5-10 jaar niet meer weg te denken is uit ons dagelijks leven. En als Bitcoin niet al teveel roet in het eten gooit. Dat zit er een grootste toekomst aan te komen. Maar dan weet je nog niet welke hier project hier écht een groot marktaandeel gaat pakken. In dit scenario is het waarschijnlijk dat dé meta-token nog niet eens bestaat.

Het kan ook zo zijn dat de metaverse een soort Secondlife gaat worden. Een hoop hype maar uiteindelijk geen invloed gaat hebben. Wat ook net zo aannemelijk is. Verweg de meeste grootse ideeën stranden ergens. Het probleem is dat je deze vervolgens ook zo weer bent vergeten, of uberhaupt nooit hebt leren kennen. "We" kennen de succesverhalen een stuk beter omdat deze een prominente plek hebben gekregen in ons leven.

Allemaal leuk natuurlijk, maar jij wilt gewoon weten of je de komende weken wat extra pietermannen aan deze dikke tech kan verdienen. Ik heb geen idee eigenlijk.

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• wehave
malarkan schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:48:
[...]

Ik vind het juist heerlijk omdat die grappen voor insiders gewoon duidelijk zijn. moeten we dan telkens maar met wat nieuws komen? Het levert ook een gezelschapsgevoel op om juist dezelfde dingen te kunnen doen.

Waarom moeten we telkens met iets nieuws komen, zoiets groeit nav een nieuwsbericht (boormachine) of een willekeurige uitspraak van iemand op het forum (bruna).

Zolang er dan niet iets gezien wordt als beter dan de uitspraak die er al ligt is dat toch prima om van stal te halen? of moeten we hier alleen maar serieus worden?
Grapje wat zowat in elke post word herhaald heeft niets meer met insiders te maken , dat snapt iedereen wel.
Maar ga lekker door met zelfde grapje te maken.

• fRiEtJeSaTe
mannowlahn schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:50:
[...]

Moeilijke keuze denk ik. Eth zal 10 % kunnen doen, celr ook(persoonlijk denk ik wel meer de komende maanden dan eth). Het is lood om oud ijzer imho op dit punt. Celr kan ook gewoon op dit punt blijven steken natuurlijk.

Ik verkoop niks, of we maken een klapper of ik heb straks en grote zak waardeloze meuk :+
Dat is ook nog een dingetje. In een bear market zit ik liever aan ETH dan CELR. Maar ik breek nu alweer m’n eigen belofte door überhaupt verkoop te overwegen. CELR zou dood of de gladiolen worden. :P

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06-2025

• malarkan
wehave schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:00:
[...]

Grapje wat zowat in elke post word herhaald heeft niets meer met insiders te maken , dat snapt iedereen wel.
Maar ga lekker door met zelfde grapje te maken.
Wat een aanvallende reactie. Ik geef alleen aan wat mijn mening is, dat doe jij net zo goed.

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:28
Blijft altijd grappig :+

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:36
Insiders die graag maandenlang de hele dag door hetzelfde insider grapje willen herhalen kunnen beter hun eigen insider chat opstarten.

Ook wel een reden voor mij om dit topic steeds minder te volgen.

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Bruna....... Boormachine........ Bruna.......... Boormachine :X :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NuxMXOGVB2n9eUfWDKUmbo0MvCY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Unsm7yr8E7tLaALOnFhqFsPn.jpg?f=user_large

UberLurker Departement #GG.

• elektriekert
[...]

Ja

• wehave
malarkan schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:05:
[...]

Wat een aanvallende reactie. Ik geef alleen aan wat mijn mening is, dat doe jij net zo goed.
Als je dat al aanvallend vind?
Waar werd je precies op aangevallen dan?

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:25

knakworst

Get more sats!

knakworst schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:27:
Bifi wordt ook gehakt van gemaakt :(
En weer mooi hersteld. Bifi strong }:O

Bij summitdefi is de bifi pool ook ineens weer 0,2% per dag :)

[ Voor 14% gewijzigd door knakworst op 03-12-2021 11:11 ]

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:31

watercoolertje

Untertitel

YES schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:45:
[...]

Is het niet zo dat het netjes is om eerst te bespreken met de mensen waar het om gaat en als dat niet werkt om dan hogerop te zoeken?

Zonder die grappen heb ik hier trouwens niks te zoeken als HODLer, wat er met crypto gebeurd kan me eigenlijk niet echt schelen O-)

Anderzijds is er ook gewoon een speciaal topic voor grappen:
Topic: Moppentappers #6

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• malarkan
wehave schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:08:
[...]

Als je dat al aanvallend vind?
Waar werd je precies op aangevallen dan?
"ga lekker door" klinkt nou niet echt vriendelijk of wel?

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:47

Darrell

Fiat moonboy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DGlM1c6avsiYJSAz8rwdHHVr_dk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gq48jLjVHXDF0SjPscxjJ3eF.jpg?f=fotoalbum_large

Doorpakken nu!

• Skrunsies
  • Niet online
Ondertussen worden candles groen... zullen we weer een klein moentje roepen? Of moeten we nog effe wachten :?

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:42:
[...]

zijn de meeste crypto startups niet eigenlijk een soort crowdfunding voor hun startup?
Maar dan kunnen andere startups zich bij hun aanmelden? En dan worden er weer meer tokens bijgeprint? Of willen ze met hun token sale zoveel geld ophalen dat ze een ouderwetse vc worden?
Ja, maar dit is dus niet 1 startup. Dit is een fonds dat belegt in andere startups.

Hier staat meer info: https://revenuecoin.io/

Voor zover ik het begrijp worden de startups verplicht om 10% van hun winst te gebruiken om RVC tokens van te kopen, daarnaast is de token deflationair.

[ Voor 12% gewijzigd door Stokstaart op 03-12-2021 11:12 ]

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

• elektriekert
Nou, de uitgestelde Moon van Bitcoin heeft iedereen weer helemaal uit z’n dakkapel laten gaan. 8)7

XLM doet ook maar een schamele 10% pfff

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Skrunsies schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:11:
Ondertussen worden candles groen... zullen we weer een klein moentje roepen? Of moeten we nog effe wachten :?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b4SHTK8DCcYw4ViMUPVAaEpazFo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/V5ePyEjfKF02EbVVSJOegBLX.png?f=user_large

Verwijderd

Skrunsies schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:11:
Moon *O*

• wehave
malarkan schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:10:
[...]

"ga lekker door" klinkt nou niet echt vriendelijk of wel?
Super aanvallend inderdaad...
Maar was ieder geval niet aanvallend bedoeld.

• elektriekert
Ik word hier zo moe van hè! :+

• Skrunsies
  • Niet online

• YES

YES

Moderator General Chat
watercoolertje schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:09:
[...]

Is het niet zo dat het netjes is om eerst te bespreken met de mensen waar het om gaat en als dat niet werkt om dan hogerop te zoeken?

Zonder die grappen heb ik hier trouwens niks te zoeken als HODLer, wat er met crypto gebeurd kan je eigenlijk niet echt schelen O-)

Anderzijds is er ook gewoon een speciaal topic voor grappen:
Topic: Moppentappers #6
Daar heb je zeker een punt, eerst bespreken is prima. Maar het wordt vaak gewoon in het luchtledige geroepen en daar trekt toch niemand zich iets van aan. Dan moet je inderdaad gewoon mensen meer specifiek aanspreken/bespreken met degenen die het leeuwendeel van die flauwe grappen voor hun rekening nemen.

Ik doe er zelf keihard aan mee, aan die flauwigheid, en mix het met soms een keer wat meer inhoudelijke posts mbt charts en TA. Voor mij werkt dat goed, voor een ander wellicht niet. Moet ik dan stoppen met flauw doen omdat een aantal mensen dat storend vind, terwijl er genoeg mensen zijn die het niet storend vinden?

Als het daar op aan komt laat ik het graag aan de mods over om een lijn te trekken (of niet).

• Skrunsies
  • Niet online
elektriekert schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:13:
[...]

_O-

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Gelukszoekr schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:59:
[...]

Voor mijn gevoel is het nu overgewaardeerd. Dat betekend niet dat de prijs nog wel hoger kan. Hype en belofte is alles in crypto. Op de korte termijn kan het dus zeker nog wel omhoog. Maar er zal denk ik ook weer een moment komen waarbij de waardering wat meer richting de realiteit zal komen.

Daarna is het afhankelijk van wat Bitcoin doet, en wat de metaverse space doet. Stel dat de metaverse de nieuwe shit gaat worden. Dat het over 5-10 jaar niet meer weg te denken is uit ons dagelijks leven. En als Bitcoin niet al teveel roet in het eten gooit. Dat zit er een grootste toekomst aan te komen. Maar dan weet je nog niet welke hier project hier écht een groot marktaandeel gaat pakken. In dit scenario is het waarschijnlijk dat dé meta-token nog niet eens bestaat.

Het kan ook zo zijn dat de metaverse een soort Secondlife gaat worden. Een hoop hype maar uiteindelijk geen invloed gaat hebben. Wat ook net zo aannemelijk is. Verweg de meeste grootse ideeën stranden ergens. Het probleem is dat je deze vervolgens ook zo weer bent vergeten, of uberhaupt nooit hebt leren kennen. "We" kennen de succesverhalen een stuk beter omdat deze een prominente plek hebben gekregen in ons leven.

Allemaal leuk natuurlijk, maar jij wilt gewoon weten of je de komende weken wat extra pietermannen aan deze dikke tech kan verdienen. Ik heb geen idee eigenlijk.
Niet per se de komende weken. Ik ben niet echt een daytrader (wel geprobeerd, zoals velen miserabel gefaald). Ik vind het oprecht moeilijk in te schatten of "de metaverse" een interessante lange termijn investering is. Aan de ene kan denk ik van wel, games zijn een enorme platform en er gaat enorm veel geld in om. Als je daar bij rekent dat mensen (grotendeels door Corona) hun heil gaan zoeken in VR werelden of chats, dan zou het zomaar kunnen zijn dat we aan het begin van iets groots staan.

Kan ook zomaar zijn dat het overwaait, zeker als corona ook tot het verleden behoort. Maar ook dat is onzeker.

[edit] bedankt in ieder geval voor jouw normale antwoord ;)

Verwijderd

elektriekert schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:13:
[...]

:(:)

• mannowlahn
fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:00:
[...]

Dat is ook nog een dingetje. In een bear market zit ik liever aan ETH dan CELR. Maar ik breek nu alweer m’n eigen belofte door überhaupt verkoop te overwegen. CELR zou dood of de gladiolen worden. :P
Ik snap het helemaal, ben de laatste weken ook iets minder optimistisch op korte termijn voor celr, maar ergens is dat ook niet erg. De prijs is eigenlijk niet eens onredelijk en de $ 0,10 blijft hij vasthouden wat ook een goed signaal is. Ik hoop nog steeds op een > 1$ of zelfs een matic achtige run. Maar om dat te creëren moet er gewoon echt fees vanuit cbridge naar gestakete celr token komen en dan nog is het afhankelijk hoeveel volume cbridge per dag gaat draaien.

Er kom 0.2 % fee uit de bridging. Als we zeggen dat ongeveer 50% van alle Celr token in omloop gestaked worden, krijgen dus 3 miljard Celr token wat van die fee. van die 0.2 zal Celr zelf ook wel 50% gaan houden? Dus 0.1% fee. Als we optimistisch zijn en Celr gaat 200 miljoen volume per dag doen zoals AnySwap, zit je op 73 miljard vol per jaar. Als we cBridge een succes willen noemen moeten we wel richting 500 miljoen vol per dag gaan, dat is 182 miljard vol per jaar.

AnySwap achtige vol zal dan 73 miljoen geven aan te verdelen fees geven over 3 miljard tokens. 2,4 cent per Celr token
500 dagelijkse vol zal 182 miljoen geven aan te verdelen fees over 3 miljard token. 6 cent per Celr token.
Doet cBridge Uniswap volume praat je over 1 miljard per dag volgens mij, dan is het 12 cent per Celr token.
Dus als jij Celr gekocht heb op $ 0,05 dan kan je straks met 500 mil volume per dag na 1 jaar al je investering er uit hebben, dat is niet onaardig.

Hoe snel wil je je investering terug kunnen verdienen met een Celr token? Als ik dit allemaal zo zie, moet cBridge echt tyfus veel volume draaien wil je bv een Celr token van 1$ willen waarderen.

En dit is allemaal met zeer grote aannames, er komen met Celr tokens op de markt en ik heb geen idee hoeveel er echt zullen staken en wat nou uiteindelijk de fee blijft op cBridge. Als die bv naar 1% gaat dan veranderd dat de zooi aanzienlijk.

Dood of gladiolen wordt het zeker _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door mannowlahn op 03-12-2021 11:25 ]

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-01 12:06
watercoolertje schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:09:
[...]
als HODLer, wat er met crypto gebeurd kan me eigenlijk niet echt schelen O-)
Wat doe je in crypto topic dan 8)7

Verwijderd

Vergeten te zeggen, ben zelf uit CELR gestapt om idd in Eth te gaan. Voor mijn gevoel toch wat meer zekerheid.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2021 11:26 ]

• Jedi_Pimp
jvel92 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:07:
Insiders die graag maandenlang de hele dag door hetzelfde insider grapje willen herhalen kunnen beter hun eigen insider chat opstarten.

Ook wel een reden voor mij om dit topic steeds minder te volgen.
Eens, ik ben ook op zoek naar meer balans. Snap niet waarom mensen in dit topic niet 20% van hun tijd die ze investeren in posts maken, stoppen in het zoeken naar leuke trade set-ups/DeFi protocols/nieuws en deze hier delen. En dan afwisselen met memes - zou de perfecte combinatie zijn :)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fjrOYproJOv3qXYpB9DX7Sv0aMU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7GrZivc6buwZoJdkzUURTLau.jpg?f=user_large

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Ali Baba 1001 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:26:
[...]

Daar kan nog wel een locked schepje bovenop, nog meer mensen die via de Maiar exchange staken?

[Afbeelding]
Ik probeer via de Maiar exchange mijn Ledger te connecten want wil ook wel wat EGLD staken via hun exchange, alleen krijg ik dan de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bkd6OUJ-4U1rM126asQWHx7hwNw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GN6AffuNXuOGPbRjkeLH44VO.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik op toestaan klik gebeurd er niks. Ledger Nano S heeft de nieuwste firmware draaien, de app van Elrond staat erop en is open.
Toevallig een idee?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:19
Afbeeldingslocatie: https://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2021/03/deliver-us-the-moonHD-2060x1159.jpg

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Skrunsies
  • Niet online

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
YES schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:28:
[...]

En wanneer ga je weer sellen is dan de vraag hè. Ik heb best hoge targets op basis van de 1D chart maar ben bang dat ze te hoog zijn, haha.
haha ja. Heb er nog 1 in mijn bag van vorig x :X

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen, wat de reden is voor de dip van nu <BTC>.

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-01 09:08
Verwijderd schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:40:
Nee, en ieder die claimt van wel is een valse profeet die praat op het internet alsof die alles weet :+

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:19
Verwijderd schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:40:
Omdat ik wat gekocht heb denk ik. Maar dit was de pre pump voor de pre pump voor uber mega dikke vette vrijdag en zaterdag weekend pump.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• YES

YES

Moderator General Chat
Therapy777 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:14:
[...]

Niet per se de komende weken. Ik ben niet echt een daytrader (wel geprobeerd, zoals velen miserabel gefaald). Ik vind het oprecht moeilijk in te schatten of "de metaverse" een interessante lange termijn investering is. Aan de ene kan denk ik van wel, games zijn een enorme platform en er gaat enorm veel geld in om. Als je daar bij rekent dat mensen (grotendeels door Corona) hun heil gaan zoeken in VR werelden of chats, dan zou het zomaar kunnen zijn dat we aan het begin van iets groots staan.

Kan ook zomaar zijn dat het overwaait, zeker als corona ook tot het verleden behoort. Maar ook dat is onzeker.

[edit] bedankt in ieder geval voor jouw normale antwoord ;)
Nu ik Roel en jouw reacties lees moet ik toch even sorry zeggen voor mijn ongeremde flauwheid. Je eerste post vatte ik iets teveel op als iemand die met zijn eerste post even wil horen wat (soort) coin x gaat doen de komende tijd. Hoewel ik dat nog steeds denk als ik je eerste post lees, ligt het interpreteren van een post natuurlijk (ook) bij de lezer (ik) en had ik het ook gewoon anders kunnen vragen. Je reactie op Roel zijn reactie toont namelijk aan dat je wel meer in de inhoud geïnteresseerd bent dan ik in eerste instantie aannam.

Dus als je me gerapporteerd hebt, heb je groot gelijk :)
Nogmaals excuses en hopelijk blijf je een beetje hangen in het topic 8)

Nog even over de Metaverse, ik zie mezelf dat niet doen, vol in VR duiken of in een virtuele wereld rondhangen. Dit topic is me ver van de werkelijkheid genoeg :+
Ik kan me dus totaal niet identificeren met de doelgroep en vind het dan ook heel moeilijk te bepalen of het iets gaat worden. Mocht het iets groots worden dan denk ik dat ik die boot volledig ga missen :+

Hoe ziet je PF er uit als ik vragen mag?

[ Voor 4% gewijzigd door YES op 03-12-2021 11:46 ]

• Ali Baba 1001
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-05-2022
Vis schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:30:
[...]

Ik probeer via de Maiar exchange mijn Ledger te connecten want wil ook wel wat EGLD staken via hun exchange, alleen krijg ik dan de volgende melding:

[Afbeelding]

Als ik op toestaan klik gebeurd er niks. Ledger Nano S heeft de nieuwste firmware draaien, de app van Elrond staat erop en is open.
Toevallig een idee?
Helaas…ik gebruik zelf de Maiar wallet (app) en connect op de exchange via de Maiar browser en dat werkt prima.

Fly safe to the moon? Buy bitcoin.

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:31

watercoolertje

Untertitel

Machlah schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:23:
[...]

Wat doe je in crypto topic dan 8)7
Voor de grappen natuurlijk, staat zelfs in diezelfde zin uitgelegd 8)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Partypsych schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:41:
[...]

Nee, en ieder die claimt van wel is een valse profeet die praat op het internet alsof die alles weet :+
Hier die valse profeet. Dip komt doordat er meer verkopers dan kopers zijn. Meestal zo bij een dip.

• asvogel
Stokstaart schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:11:
[...]

Ja, maar dit is dus niet 1 startup. Dit is een fonds dat belegt in andere startups.

Hier staat meer info: https://revenuecoin.io/

Voor zover ik het begrijp worden de startups verplicht om 10% van hun winst te gebruiken om RVC tokens van te kopen, daarnaast is de token deflationair.
Lijkt me een rare constructie. Dus of je als start-up nou 1k of 1M aan funding krijgt, je moet altijd 10% van je toekomstige inkomsten (revenue, niet earnings!) investeren uitgeven aan die munt?

Waarom heb je daar een aparte coin voor nodig? Je kunt dat net zo goed zonder coin opzetten. Hoewel met coin natuurlijk hipper is en je alvast wat muntjes voor jezelf kunt reserveren ;) Aan de andere kant is het best een leuke manier om een soort open-ended fonds op te zetten, maar zo'n constructie met inkomsten afdragen lijkt me lastig.

• Therapy777

Therapy777

Metal!

YES schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:44:
[...]

Nu ik Roel en jouw reacties lees moet ik toch even sorry zeggen voor mijn ongeremde flauwheid. Je eerste post vatte ik iets teveel op als iemand die met zijn eerste post even wil horen wat (soort) coin x gaat doen de komende tijd. Hoewel ik dat nog steeds denk als ik je eerste post lees, ligt het interpreteren van een post natuurlijk (ook) bij de lezer (ik) en had ik het ook gewoon anders kunnen vragen. Je reactie op Roel zijn reactie toont namelijk aan dat je wel meer in de inhoud geïnteresseerd bent dan ik in eerste instantie aannam.

Dus als je me gerapporteerd hebt, heb je groot gelijk :)
Nogmaals excuses en hopelijk blijf je een beetje hangen in het topic 8)

Nog even over de Metaverse, ik zie mezelf dat niet doen, vol in VR duiken of in een virtuele wereld rondhangen. Dit topic is me ver van de werkelijkheid genoeg :+
Ik kan me dus totaal niet identificeren met de doelgroep en vind het dan ook heel moeilijk te bepalen of het iets gaat worden. Mocht het iets groots worden dan denk ik dat ik die boot volledig ga missen :+

Hoe ziet je PF er uit als ik vragen mag?
Ik waardeer deze post, dankjewel daar voor. Uiteraard had ik zelf ook alvast een eigen mening naast mijn vraag kunnen plaatsen, dus ik begrijp jouw gedachtegang ook wel. Ik wilde echter de berichtenstroom uit de offtopic-mode halen en trachtte (toegegeven op een enigszins luie manier) weer een nieuwe discussie op gang te brengen.

No harm done. ik heb je niet gerapporteerd. Negeren leek mij de betere optie ;)

Terug naar metaverse. Ik had overigens nog moeten toevoegen dat het er op lijkt dat grote bedrijven hun heil ook wel lijken te zien in de metaverse, for obvious (promotie) doeleinden. Zo las ik dat bijvoorbeeld Adidas interesse toont. Ben zelf overigens wel een gamer, maar niet echt into VR of chat apps of F2P metagames. Maar ik heb wel het idee dat de jongere generatie hier mee aan de haal gaat.

De andere hype NFT's snap ik geen zak van en blijf ik ook ver van weg.

Mijn PF is ongeveer dit:

20% BTC
30% verdeeld over ATOM en ALPHA usdt pairs
15% IOST / btc (recente bodem gepakt op weekly, hopelijk vruchten plukken in 2022)
35% lange termijn inverstering in MDXT/usdt. Dit is een native token van de Binance-cloud exchange genaamd Mandala (zoals BNB voor Binance). Is alleen nog op de exchange zelf te krijgen maar ik verwacht in 2022 wel een binance listing en hopenlijk dan ook meer interesse van de massa.

Heel eerlijk, de tokens anders dan BTC en Mandala zijn wat meer medium term en niet gebaseerd op eigen research. Ik ben geen ervaren trader en ik baseer ze vooral op TA's van traders die het vaak wel bij het juiste eind hebben (zelf veel resultaten van calls bijgehouden).

[ Voor 7% gewijzigd door Therapy777 op 03-12-2021 12:05 ]

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Ali Baba 1001 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:52:
[...]

Helaas…ik gebruik zelf de Maiar wallet (app) en connect op de exchange via de Maiar browser en dat werkt prima.
Ah oke zal het op die manier eens proberen dan, thanks voor je antwoord :)

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:14:
[...]

ugh, beetje telaat nu maar in iedergeval bedankt voor de tip! ;)
Skalders schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:21:
[...]

tuurlijk, daarom apprecieer ik @0108daniel zijn posts ook altijd. Heel wat inzicht mee gewonnen (en winst _/-\o_ )

Gewoon even verduidelijken dat kleine muntjes = kleine market cap en niet persé lage prijs.
Dankjewel allen! :D
Gefeliciteerd voor degene die hem hebben meegepakt!
Ik ben op een koers van 0,45550 uitgestapt.

• YES

YES

Moderator General Chat
Therapy777 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:00:
[...]

Ik waardeer deze post, dankjewel daar voor. Uiteraard had ik zelf ook alvast een eigen mening naast mijn vraag kunnen plaatsen, dus ik begrijp jouw gedachtegang ook wel. Ik wilde echter de berichtenstroom uit de offtopic-mode halen en trachtte (toegegeven op een enigszins luie manier) weer een nieuwe discussie op gang te brengen.

No harm done. ik heb je niet gerapporteerd. Negeren leek mij de betere optie ;)

Terug naar metaverse. Ik had overigens nog moeten toevoegen dat het er op lijkt dat grote bedrijven hun heil ook wel lijken te zien in de metaverse, for obvious (promotie) doeleinden. Zo las ik dat bijvoorbeeld Adidas interesse toont. Ben zelf overigens wel een gamer, maar niet echt into VR of chat apps of F2P metagames. Maar ik heb wel het idee dat de jongere generatie hier mee aan de haal gaat.

De andere hype NFT's snap ik geen zak van en blijf ik ook ver van weg.

Mijn PF is ongeveer dit:

20% BTC
30% verdeeld over ATOM en ALPHA usdt pairs
15% IOST / btc (recente bodem gepakt op weekly, hopelijk vruchten plukken in 2022)
35% lange termijn inverstering in MDXT/usdt (native token van de Binance-cloud exchange genaamd Mandala)

Heel eerlijk, de tokens anders dan BTC en Mandala zijn puur speculatief. Ik ben geen ervaren trader en ik baseer ze vooral op TA's van traders die het vaak wel bij het juiste eind hebben (zelf veel resultaten van calls bijgehouden).
d:)b

Ik snap die gedachten over metaverse wel, maar grote bedrijven trekken de keutel ook net zo makkelijk weer in als het toch niet uitpakt zoals verwacht. Ach ja, blijft lastig dit soort dingen inschatten, ik kan het niet goed in ieder geval :)

Best gewaagd portfolio, hier wordt altijd geadviseerd veruit het grootste deel van je PF uit BTC/ETH te laten bestaan om jezelf een beetje te beschermen voor als de beer ineens om de hoek komt kijken ;) Maar je trade er dus ook wel veel mee, alleen dan op basis van wat anderen zien/aanraden? Ik probeer zelf ook wel wat met TA maar het blijft wel een lastig iets. Waar haal jij calls vandaan dan? Meestal kom je, als je die wilt volgen, bij obscure of betaalde Telegram groepen uit en daar zit ik niet op te wachten :+

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-12-2025
asvogel schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:00:
[...]

Lijkt me een rare constructie. Dus of je als start-up nou 1k of 1M aan funding krijgt, je moet altijd 10% van je toekomstige inkomsten (revenue, niet earnings!) investeren uitgeven aan die munt?

Waarom heb je daar een aparte coin voor nodig? Je kunt dat net zo goed zonder coin opzetten. Hoewel met coin natuurlijk hipper is en je alvast wat muntjes voor jezelf kunt reserveren ;) Aan de andere kant is het best een leuke manier om een soort open-ended fonds op te zetten, maar zo'n constructie met inkomsten afdragen lijkt me lastig.
Ja ik geef toe dat het een beetje een gekunstelde constructie is. Alleen het aspect dat je (indirect) belegt in startups die zich ook buiten de cryptowereld bewegen vond ik wel grappig.

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

• Jirure1984
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-01 13:33
killamonkey schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:44:
[...]

Zeker mooie dingen in het verschiet. Staking eerste drie maanden ook 21% dacht ik. Hou hun Twitter in de gaten want ze soorteerden laatst al voor op Staking in december. Partnership Tesla hangt al heel lang in de lucht maar zou hem natuurlijk helemaal de lucht in doen knallen! Ik hou altijd de daily van Reddit in de gaten qua awareness en die is ondanks de recente plek in de top gainers nog echt nul komma nul, dus qua awareness valt er zeker nog veel te winnen :)
Awareness komt hopelijk met de tijd. Punt 2 en 3 van mijn lijst kunnen daarin een grote rol spelen. Of ze moeten wat doen aan marketing, maar dat lijkt niet zo hun ding te zijn op dit moment. Focus ligt meer op het product zelf en de rest zal dan ook deels vanzelf komen. Ik heb er vertrouwen. Geduld is een .......

• Therapy777

Therapy777

Metal!

YES schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:08:
[...]

Best gewaagd portfolio, hier wordt altijd geadviseerd veruit het grootste deel van je PF uit BTC/ETH te laten bestaan om jezelf een beetje te beschermen voor als de beer ineens om de hoek komt kijken ;) Maar je trade er dus ook wel veel mee, alleen dan op basis van wat anderen zien/aanraden? Ik probeer zelf ook wel wat met TA maar het blijft wel een lastig iets. Waar haal jij calls vandaan dan? Meestal kom je, als je die wilt volgen, bij obscure of betaalde Telegram groepen uit en daar zit ik niet op te wachten :+
Ik had, zoals velen, waarschijnlijk meer verdiend als ik gewoon in BTC was gebleven of in ETH was gestapt en geHODLD. Maar ja, die gouden bergen en zo :P toch te veel FOMO zo af en toe.

Calls haal ik in telegram bij free channels van bijvoorbeeld "CryptoBullet", "Lizard of the Street" en "Cicero's Compass".
Vooral die Cicero heeft het eng vaak bij het juiste eind, doet vooral veel macro analyse. Jammer alleen dat hij in zijn "free" kanaal net wat te vaag blijft. Hij had echter wel ruim voor de explosieve stijgingen de juiste metaverse tokens aan zijn premium kanaal (ben ik geen lid van, 2000 euro is mij echt te veel) doorgegeven. SAND, MANA, AXS, ALICE. Allemaal hard gegaan.

Je moet er bij die calls wel voor waken dat ze vaak " made x% profit" roepen ook wanneer het een korte wick is geweest van een uurtje en de boel daarna al weer is ingestort. Dus die winstpercentages die ze roepen altijd met een korrel zout nemen. Zelf doe ik meestal gewoon een dotje inkopen en een conservatieve 5-15% stop limit hanteren. Als het daalt hou ik het vast en wacht ik wat langer tenzij het de SL raakt uiteraard.

• YES

YES

Moderator General Chat
Therapy777 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:20:
[...]

Ik had, zoals velen, waarschijnlijk meer verdiend als ik gewoon in BTC was gebleven of in ETH was gestapt en geHODLD. Maar ja, die gouden bergen en zo :P toch te veel FOMO zo af en toe.

Calls haal ik in telegram bij free channels van bijvoorbeeld "CryptoBullet", "Lizard of the Street" en "Cicero's Compass".
Vooral die Cicero heeft het eng vaak bij het juiste eind, doet vooral veel macro analyse. Jammer alleen dat hij in zijn "free" kanaal net wat te vaag blijft. Hij had echter wel ruim voor de explosieve stijgingen de juiste metaverse tokens aan zijn premium kanaal (ben ik geen lid van, 2000 euro is mij echt te veel) doorgegeven. SAND, MANA, AXS, ALICE. Allemaal hard gegaan.

Je moet er bij die calls wel voor waken dat ze vaak " made x% profit" roepen ook wanneer het een korte wick is geweest van een uurtje en de boel daarna al weer is ingestort. Dus die winstpercentages die ze roepen altijd met een korrel zout nemen. Zelf doe ik meestal gewoon een dotje inkopen en een conservatieve 5-15% stop limit hanteren. Als het daalt hou ik het vast en wacht ik wat langer tenzij het de SL raakt uiteraard.
Jezus, 2000 euro voor een premium groep.. Tering. Dan denk ik wel ook altijd, ja hoor, je verdient zoveel met traden en je gaat ook nog X bedrag vragen aan mensen om die kennis te delen.. Heb ik principieel heel veel moeite mee maar het is gewoon handel natuurlijk.

Ik heb eea gelezen over TA en dat probeer ik toe te passen. Targets bepalen is daar wel een belangrijk onderdeel van, als je dat goed doet kan je misschien ook de pieken precies pakken op basis van eerdere weerstandslevels.

En ik zie zelf wel wat in het kopen van een coin op basis van TA, targets bepalen en dan als ie stijgt eventueel stoplosses mee te schuiven in de weg omhoog. Je kan dan wellicht een keer uitgestopt worden bij een daling maar dan heb je de winst in ieder geval binnen in het geval je target gewoon niet realistisch was bijvoorbeeld :)

• Jedi_Pimp
Therapy777 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:20:
[...]

2k eenmalig? Poeh.

Heb nu maandje DoopieCash op de proef. Ook wel grappig.

When stop sideways?

• asvogel
Stokstaart schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:17:
[...]
Ja ik geef toe dat het een beetje een gekunstelde constructie is. Alleen het aspect dat je (indirect) belegt in startups die zich ook buiten de cryptowereld bewegen vond ik wel grappig.
Nou, dat is dus het punt: Je belegt niet in die startups... Er ligt alleen een claim op 10% van de inkomstenstroom. Ik weet ook niet of dat goed is af te dwingen, trouwens. En als bedrijf lijkt het me ook riskant. Als je een marge van 15% realiseert dan loopt dat opeens terug naar 5% omdat je 10% kwijt bent aan die munt. Daarmee wordt het leven niet echt makkelijker.

• YES

YES

Moderator General Chat
Jedi_Pimp schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:25:
[...]

2k eenmalig? Poeh.

Heb nu maandje DoopieCash op de proef. Ook wel grappig.
Doopiecash hoor ik eigenlijk altijd wel positieve dingen over, dat ze dingen ook echt goed uitleggen. Maar is dat alleen een YouTube kanaal? Want die crypto YouTube kanalen en videos mijd ik als de pest want die verne*ken mijn hele YouTube frontpage..

• Therapy777

Therapy777

Metal!

YES schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:24:
[...]

Jezus, 2000 euro voor een premium groep.. Tering. Dan denk ik wel ook altijd, ja hoor, je verdient zoveel met traden en je gaat ook nog X bedrag vragen aan mensen om die kennis te delen.. Heb ik principieel heel veel moeite mee maar het is gewoon handel natuurlijk.
Ja same, ik twijfelde enigszins. Je kunt echt ziek veel meer verdienen ALS het allemaal goed uitpakt. Maar ik vind het toch net een stap te ver gaan en 2k is voor mij best wel wat geld.
YES schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:24:
Ik heb eea gelezen over TA en dat probeer ik toe te passen. Targets bepalen is daar wel een belangrijk onderdeel van, als je dat goed doet kan je misschien ook de pieken precies pakken op basis van eerdere weerstandslevels.

En ik zie zelf wel wat in het kopen van een coin op basis van TA, targets bepalen en dan als ie stijgt eventueel stoplosses mee te schuiven in de weg omhoog. Je kan dan wellicht een keer uitgestopt worden bij een daling maar dan heb je de winst in ieder geval binnen in het geval je target gewoon niet realistisch was bijvoorbeeld :)
Ja ik geef toe, wat ik doe is een vrij luie manier van werken maar ik heb (lees: neem) te weinig tijd om mij er zelf echt goed in te verdiepen. Dit werkt aardig voor mij. Ik doe het met geld dat ik 100% kan missen. Als ik er uiteindelijk een leuke winstpercentage mee verdien, mooi. Maar ik zie het simpelweg als gokgeld.

• Jedi_Pimp
YES schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:28:
[...]

Doopiecash hoor ik eigenlijk altijd wel positieve dingen over, dat ze dingen ook echt goed uitleggen. Maar is dat alleen een YouTube kanaal? Want die crypto YouTube kanalen en videos mijd ik als de pest want die verne*ken mijn hele YouTube frontpage..
Ze hebben een premium abonnement waarbij je toegang krijgt tot de Discord, premium video's en dergelijke. Leuk als je wilt leren traden maar het is zeker geen signal groep. Ook doen ze alleen maar BTC & ETH traden.

• YES

YES

Moderator General Chat
Jedi_Pimp schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:33:
[...]

Ze hebben een premium abonnement waarbij je toegang krijgt tot de Discord, premium video's en dergelijke. Leuk als je wilt leren traden maar het is zeker geen signal groep. Ook doen ze alleen maar BTC & ETH traden.
Haha eigenlijk wil ik ook vooral leren traden, calls zijn leuk geld verdienen als ze goed gaan en om achteraf wat van te leren wellicht, maar ik probeer toch vooral zelf mijn boontjes te doppen. En ik trade sowieso alleen in BTC pairen eigenlijk. Maar zij doen echt alleen maar BTC en ETH?
Ik ga maar eens wat van hun videos in incognito mode checken binnenkort.

• YES

YES

Moderator General Chat
Therapy777 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:32:
[...]

Ja same, ik twijfelde enigszins. Je kunt echt ziek veel meer verdienen ALS het allemaal goed uitpakt. Maar ik vind het toch net een stap te ver gaan en 2k is voor mij best wel wat geld.
Ja hallo, 2k. Damn. Je zal bij zoiets instappen en de eerste 4 of 5 calls gaan de mist in, dan heb je al meteen een stuk meer of hele goede calls nodig om het goed te maken. Lijkt me niet prettig hoor, ik zou er sowieso teveel stress van ervaren. En ik weiger sowieso vooraf 2k te betalen zonder enige garantie op wat je ervoor terug krijgt.
Ja ik geef toe, wat ik doe is een vrij luie manier van werken maar ik heb (lees: neem) te weinig tijd om mij er zelf echt goed in te verdiepen. Dit werkt aardig voor mij. Ik doe het met geld dat ik 100% kan missen. Als ik er uiteindelijk een leuke winstpercentage mee verdien, mooi. Maar ik zie het simpelweg als gokgeld.
Targets zijn nog niet eens zo moeilijk te bepalen vind ik. Ik kijk daarvoor altijd naar MA's en horizontale levels, waar de koers vaak fel reageert zeg maar. En op meerdere timeframes ook natuurlijk. Ik verkoop vaak ook niet alles op één target.

En als dat niet echt lukt dan gok ik maar wat en neem ik genoegen met relatief kleinere winsten.

Verwijderd

knakworst schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:58:
[...]

Hier die valse profeet. Dip komt doordat er meer verkopers dan kopers zijn. Meestal zo bij een dip.
Panick selling dus?

Verwijderd

(Serieus), ik verwacht wel een goeie moon voor Ada vandaag of morgen als ik zo even naar de charts kijk. DIT IS GEEN FINANCIEEL ADVIES

• YES

YES

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:45:
(Serieus), ik verwacht wel een goeie moon voor Ada vandaag of morgen als ik zo even naar de charts kijk. DIT IS GEEN FINANCIEEL ADVIES
Als ik de chart kijk op het BTC pair denk ik juist het tegenovergestelde. Er is een zone naar onderen doorbroken die heel lang als support gediend heeft en een poging weer terug in of door die zone te breken naar boven is ook mislukt. Zou zeker nog even wachten of er op de 1D higher lows gevormd kunnen worden voor ik daar positief over zou zijn, vooralsnog is ADA gewoon al een hele tijd aan een downtrend bezig..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I1ZWab_ZRXjAec5_4YsrQYPBWik=/800x/filters:strip_exif()/f/image/USIkl6ddsmNVMV7Snu8H5DrE.png?f=fotoalbum_large

• Gelukszoekr
YES schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:48:
[...]

Als ik de chart kijk op het BTC pair denk ik juist het tegenovergestelde. Er is een zone naar onderen doorbroken die heel lang als support gediend heeft en een poging weer terug in of door die zone te breken naar boven is ook mislukt. Zou zeker nog even wachten of er op de 1D higher lows gevormd kunnen worden voor ik daar positief over zou zijn, vooralsnog is ADA gewoon al een hele tijd aan een downtrend bezig..

[Afbeelding]
Als ik naar die chart kijk lijkt me dit het moment voor een ADABTC short :9

• YES

YES

Moderator General Chat
Gelukszoekr schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:54:
[...]

Als ik naar die chart kijk lijkt me dit het moment voor een ADABTC short :9
Daar zeg je me wat. Eens kijken of dat op Bybit kan. Kapot shorten dat k*t-ADA!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EzsUcSSeYRg3AlekgS4GxfJKc6g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T94oHOqHCywvCaJS39Lrlu87.jpg?f=user_large

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-01 15:59
Snap niet dat er nog steeds geen normale usecase is voor ADA, knal er een stel developers tegen aan en laat ze wat leuks ontwikkelen of is dat zo ingewikkeld?

• Jedi_Pimp
YES schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:37:
[...]

Haha eigenlijk wil ik ook vooral leren traden, calls zijn leuk geld verdienen als ze goed gaan en om achteraf wat van te leren wellicht, maar ik probeer toch vooral zelf mijn boontjes te doppen. En ik trade sowieso alleen in BTC pairen eigenlijk. Maar zij doen echt alleen maar BTC en ETH?
Ik ga maar eens wat van hun videos in incognito mode checken binnenkort.
Yep, traden moet je volgens hen leren op BTC en ETH. Ik ben daar zelf wat minder streng in :)

Video's van hen zijn écht leerzaam en vormen een goede basis. Premium is leuk als je de volgende stap wilt nemen.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:42
Dit is een beetje zoals ik me voel als ik handel in crypto.

https://giant.gfycat.com/ShorttermThatCrayfish.mp4

• YES

YES

Moderator General Chat
Haha, wel mooi als je de koers zo vaak in je eentje omhoog kan stuwen (als jij die hond bent en het snoepje de koers is). Doet mij ook denken aan een gif die ik al eerder gepost heb mbt alts traden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uc7icx5_Mf_Z1V4_X9qoP2LDtYo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/ZYmfg5mTwywyCTkzvft4OR1j.gif?f=user_large

• Gelukszoekr
Petertje750 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:02:
Snap niet dat er nog steeds geen normale usecase is voor ADA, knal er een stel developers tegen aan en laat ze wat leuks ontwikkelen of is dat zo ingewikkeld?
Dat is natuurlijk niet alleen bij ADA het geval, maar een probleem van crypto in het geheel.

Onze grote visionair Steve legt het uit in onderstande video vanaf ongeveer 1:55

• fRiEtJeSaTe
Wtf is GXS en waarom moet het 730% omhoog?
7(8)7

[ Voor 4% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 03-12-2021 13:10 ]

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-11-2025

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

veertje schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:51:
[...]

Zie:
https://twitter.com/Celsi.../1464293813707489288?s=20
Dit gaat om Alex Mashinsky, founder en CEO van Celsius.
Ik had begrepen dat het niet om hem ging; wel iemand die daar een soort directeursfunctie heeft, maar niet Mashinsky zelf.

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-11-2025

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

mannowlahn schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:28:
[...]

dat soort bizarre percentages doen mij altijd ice save vibes geven, maar dit is voor een paar dagen toch en dan is het weer genormaliseerd?

Sowieso al die hoge apy's die ik soms zie, maken mij best huiverig om defi bv echt te vertrouwen. Ik kan nog niet bevatten waarom bv een nexo 12% kan geven op een stable coin, dat lijkt mij toch niet houdbaar? Zelfde als bv Crypto.com, ondanks dat ze zo groot zijn voelt het als en soort pyramide constructie soms.
Het idee is dan ook be your own bank. Je bent dit natuurlijk niet gewend, want je bent geen bank. Deze percentages zijn gek voor consumenten, maar ze zijn echt niet zo raar hoor.

Die 12% is wel redelijk hoog, maar Nexo haalt elders nog hogere percentages binnen met die stables die jij ze geeft. Eigenlijk precies hetzelfde als een gewone bank doet, maar dan in het snelst groeiende deel van de economie ter wereld.
Pagina: 1 ... 141 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!