Crowdfunding, maar dan met crypto? Welk platform gebruik je?Stokstaart schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:20:
Ik heb trouwens gisteravond voor het eerst in jaren weer eens een fluffje in een public sale geplempt. Puur als gokje en omdat ik het een grappig / nieuw idee vind. Het is een token waarmee je in feite als kleine belegger de rol in neemt van een VC. Ik zie het een beetje als een startup-ETF.
Startups gaan in de regel (indien nodig) op zoek naar kapitaal om op te schalen. Dit kapitaal komt van beleggers die vertrouwen in het business model en bieden hun kapitaal aan in ruil voor (meestal) een deel van de aandelen.
In dit geval is er niet 1 grote partij die het kapitaal levert, maar komt het kapitaal uit de verkochte tokens. Een soort crowd funded VC dus eigenlijk.
Iemand ideeën / afbranders / interesse? Misschien leuk om even over te discussieren.
Met fiat-crowdfunding zag je dat er best wel wat partijen hun beloftes niet konden waarmaken, varierend van gewoon defaults tot fraude. Dan is 10% rente wel leuk, maar het is niet makkelijk om daarnaa een default van een LO of een heel platform op te vangen.
Maar dat ging over kapitaal verstrekken zonder daarvoor equity te krijgen. Misschien dat er ook platformen zijn waarbij je wel aandelen/certificaten krijgt.
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/jchTeBmAkyJwqKCvqqO7R8yh.gif?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/Gq48jLjVHXDF0SjPscxjJ3eF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GN6AffuNXuOGPbRjkeLH44VO.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/USIkl6ddsmNVMV7Snu8H5DrE.png?f=fotoalbum_large)