Beste mensen!
Maand of 3 terug had ik 3 rode lampjes. Moest de EP2200 opsturen, want kreeg hem zelf niet aan de praat. Geen complexe handelingen zoals in startpost geprobeerd overigens, want had nog garantie. Bij terugkomst was diagnose: "defecte onderdelen vervangen". Zegt me niks dus. Enfin, deed het weer...
Nu net 1 maand na de garantieperiode had ik weer een probleem; water op het aanrechtblad rechtsachter als je voor het koffiezetapparaat staat. Waterreservoir sluit goed aan, daar ligt het niet aan. Ik wederom opgestuurd.
Vandaag krijg ik dit terug:
"De reparatie van je Philips 2200 EP2220/10 met nummer 8655129 valt helaas niet onder de garantie. De reden hiervoor is: "De boileruitloop is defect en dient vervangen te worden. ".
De reparatiekosten zijn daardoor € 83,95."
Wat is de boileruitloop precies? En had ik dit zelf kunnen doen? Een korte zoektocht heeft mij niet tot medeslachtoffers van dit probleem geleid.
Edit:
Na wat meer lezen lijkt het op zelfde probleem als "230308 Lekkende slang" van startpost. Wellicht goed het symptoom van 'helder water onder apparaat' erbij te vermelden. Het apparaat heeft namelijk veel slangen die kunnen lekken en tot vanalles kan leiden. Maar water onder apparaat is vrij specifiek!
[
Voor 19% gewijzigd door
Calypsooo op 05-01-2024 23:11
]