Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:39
TepelStreeltje schreef op zondag 16 november 2025 @ 13:09:
Hi luitjes, hier sinds vandaag ook problemen met de koffie automaat...
Pomp gaat wel draaien, maar komt geen water verder. Weet niet zeker of het dan dus aan de pomp ligt of aan iets anders verder op in de lijn. Heb de achterkant er af gehaald, pomp trilt, beweegt, maar dus geen water. Malen werkt zonder problemen.

Moet bekennen dat het ontkalken en standaard onderhoud niet altijd netjes gedaan wordt. Denk dat we sowieso keer de O-ringen (preventief) moeten gaan vervangen.

Hebben jullie een idee waar het aan zou kunnen liggen, of waar/hoe ik verder kan kijken voor verdere probleemoplossing?

Wordt er wel water uit je waterreservoir gehaald? Zo ja, dan zou ik eens kijken of het linea recta in je opvangbak wordt gedumpt. Dan is het vervangen van de o-ringen waarschijnlijk de oplossing. Als er geen water uit je waterreservoir wordt gehaald is het toch de pomp waarschijnlijk. Krijg je een foutmelding tijdens het aanzetten/zetten van koffie?

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:59

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

lolgast schreef op zondag 16 november 2025 @ 15:07:
[...]

Wordt er wel water uit je waterreservoir gehaald? Zo ja, dan zou ik eens kijken of het linea recta in je opvangbak wordt gedumpt. Dan is het vervangen van de o-ringen waarschijnlijk de oplossing. Als er geen water uit je waterreservoir wordt gehaald is het toch de pomp waarschijnlijk. Krijg je een foutmelding tijdens het aanzetten/zetten van koffie?
Geen foutmelding, pompt helemaal niets...
Was eigenlijk van plan sowieso ff de O-ringen te doen. Ding draait al 5+ jaar, dus paar dingen vervangen is wel slim denk ik.
Wat is witte ronde dingetje rechts achter de pomp trouwens? (ff nieuwsgierig ;P )

Battle.net Spud#2543

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:39
TepelStreeltje schreef op zondag 16 november 2025 @ 15:29:
[...]

Geen foutmelding, pompt helemaal niets...
Was eigenlijk van plan sowieso ff de O-ringen te doen. Ding draait al 5+ jaar, dus paar dingen vervangen is wel slim denk ik.
Wat is witte ronde dingetje rechts achter de pomp trouwens? (ff nieuwsgierig ;P )
Dat is de flowmeter.

Als hij geen water uit het waterreservoir haalt zou ik verwachten dat er geen vacuum is. Maar dan verwacht ik ook een foutmelding :+

• QuantumWalrus
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 18-11 18:51
We weten allemaal hoeveel herrie de pomp in deze machine maakt. Heeft toevallig iemand al eens geprobeerd om deze te vervangen door een type pomp die stiller is?
De grinder maakt uiteraard ook enorm veel lawaai, maar het zou toch al aangenamer zijn met een stille pomp.

[ Voor 25% gewijzigd door QuantumWalrus op 16-11-2025 16:20 ]

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:59

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

lolgast schreef op zondag 16 november 2025 @ 15:30:
[...]

Dat is de flowmeter.

Als hij geen water uit het waterreservoir haalt zou ik verwachten dat er geen vacuum is. Maar dan verwacht ik ook een foutmelding :+
moet ik hem langer (een poging doen /) laten pompen?? want kap hem nu af als het me te lang duurt.
Als er geen vacuum is, zou dan alleen O-ringen vervangen de oplossing zijn?

Battle.net Spud#2543

• QuantumWalrus
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 18-11 18:51
Kan je niet ergens na de pomp een leiding los maken? Bijvoorbeeld bij de boiler. Gewoon om te zien als de pomp wel werkt.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste