Ik heb vorige maand de hele zetgroep gedemonteerd, schoongemaakt en gesmeerd (ook nieuwe O-ringen), e.e.a. geheel succesvol.
paar dagen late lekkage rechts achter, onder de aansluiting van het waterreservoir op de aanzuigslang. aan het ventiel in het reservoir niks kunnen ontdekken. met vol reservoir boven de gootsteen de klep een paar keer open en dichten afgewacht. bleef een week dicht. toen toch weer lekkage.
vandaag de aansluiting achterin er uitgehaald en de aanzuigslang losgenomen. het tuitje waar de slang op zal was een beetje zwart van buiten, weg gepoetst met keukenpapier. Het buisje was van binnen helemaal schoon.
ik heb het koppelstukje weer vastgeschroefd (lastig, zit ook spatwaterafscherming voor een chip o.i.d.aan vast)
Er zaten ook wat draden lastig in de weg. Maar goed, siliconenrubber slangetje weer aangesloten, water in de bak, en testen maar.
1. Algemene (onderste) storingsledje stond aan. Machine uitgezet, stekker er uit, wc, en daarna alles weer aan. Zelfde situatie qua lampjes.
2. Kon geen drank selecteren. Heet water gedrukt (ledje daarvan ging NIET branden)en start. Veel kabaal: zeven harde tikken/klappen metaal-op-metaal(?) , alsof een klep of relais werd bediend die onmiddellijk weer uit ging. vervolgens een seconde of 4 gepruttel, alsof er heel zachtjes stoom in water stroomde. Afgeblazen. enkele druppels water in het kopje.
Ik kon telkens nogmaals op Start grukken, en het hele slagwerk met napruttelen begon opmeuw.
Leo
paar dagen late lekkage rechts achter, onder de aansluiting van het waterreservoir op de aanzuigslang. aan het ventiel in het reservoir niks kunnen ontdekken. met vol reservoir boven de gootsteen de klep een paar keer open en dichten afgewacht. bleef een week dicht. toen toch weer lekkage.
vandaag de aansluiting achterin er uitgehaald en de aanzuigslang losgenomen. het tuitje waar de slang op zal was een beetje zwart van buiten, weg gepoetst met keukenpapier. Het buisje was van binnen helemaal schoon.
ik heb het koppelstukje weer vastgeschroefd (lastig, zit ook spatwaterafscherming voor een chip o.i.d.aan vast)
Er zaten ook wat draden lastig in de weg. Maar goed, siliconenrubber slangetje weer aangesloten, water in de bak, en testen maar.
1. Algemene (onderste) storingsledje stond aan. Machine uitgezet, stekker er uit, wc, en daarna alles weer aan. Zelfde situatie qua lampjes.
2. Kon geen drank selecteren. Heet water gedrukt (ledje daarvan ging NIET branden)en start. Veel kabaal: zeven harde tikken/klappen metaal-op-metaal(?) , alsof een klep of relais werd bediend die onmiddellijk weer uit ging. vervolgens een seconde of 4 gepruttel, alsof er heel zachtjes stoom in water stroomde. Afgeblazen. enkele druppels water in het kopje.
Ik kon telkens nogmaals op Start grukken, en het hele slagwerk met napruttelen begon opmeuw.
- Wat heb ik verprutst? Een draadje losgetrokken? Waar?
- Het slangetje gaar eerst naar achter, en komt dan weer tevoorschijn. Wat gebeurt daar (achter wat ik aanzie voor een pomp)?
- Hoe is de afdichting in de klep onder aan het reservoir? O-ring? ik kon niks zien...
Leo
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NJP5CGqysETQ7SrQJRnSnDAd.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/F75tBuBvpuaT5kfolokYxgmX.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/xC938Bo0MUiQxnwcPlFNvCtV.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Kq3P9lC1AbQC9QyU3BzvIZ9D.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lHvmt16aAc0Gvw9UwAQUz1HB.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ldYERpm95iwXouLh5ibxDVqb.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wkPGBEup4TDVbge9i9XOGIpY.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/iXUA8059lvAwfYWMaZZxFv0K.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RiYwWPrGEXg4yGU5EsnBmUIo.jpg?f=user_large)
/f/image/NYVRiGINPcKRu5qrvF5NJA7j.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/q4zSimq6ascFQJbCXfJnlZeS.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Cx8Wf4YRTiLHZi6wyeVigWpW.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/dh5wck2U68YqGpzyXAim4frs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/B5iTugV4grBxZ88Mz5rCWjN6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4F3cYiov3GxDhQZLLKIsGCkI.jpg?f=fotoalbum_large)