Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-06 23:46
Ultrafast schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 22:51:
[...]

Primark is niet klein ondernemers dat is onzin ... helemaal zeker hun schuld.

om de hoek broodbakkerij is idd anders verhaal dit is wel ff dure aankoop een terminal laten vervangen hoor. Ze zitten ook niet graag iedere 2 jaar een terminal laten upgrade.

Aan passen ligt sowieso niet banken kan toch niks aan doen behalve alleen kleine ondernemers informeren en laat staan zakelijk debit triodos zoals post van @xileS.

Ik zie wel hoop discussie post hier voorbij.
Het is maar een paar gevallen idd als grootbanken nu uitrollen dan gaat trein sowieso rollen...
Als Nederlands niet je moedertaal is prima, dan kan je beter Engels gebruiken. Van deze google translate tekst is echt niks van te maken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
celshof schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:23:
[...]
Interchange (geld dat naar de issuer gaat) is op een (consumenten) creditcard 0,3% ipv €0,02. Vanaf €6,67 krijg je als issuer dus meer geld bij een creditcard dan bij een debitkaart.
Zou me niet eens verbazen als dat de reden is waarom bunq er een CC van heeft gemaakt.

Maar, kan ook een foutje zijn. Om het na te gaan, zou je de BIN van de virtuele pas moeten uitlezen en opzoeken in de BIN tabel
Zelf gebruik ik dit tool-check maar als ik invul platinum en gewoon creditcard ING invult dan verschijnt gewoon een Card level Business blijkbaar.

Bunq CC gebruikt gewoon een amerika bank of america dacht ik.

https://www.bincodes.com/bin-checker/

is dat jouw link actueel update zowel ?

@xileS vermijdt dit daarom zoveel B2B betaling een zakelijk creditcard triodos vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:55
Ultrafast schreef op maandag 3 juni 2024 @ 23:19:
[...]

Zelf gebruik ik dit tool-check maar als ik invul platinum en gewoon creditcard ING invult dan verschijnt gewoon een Card level Business blijkbaar.

@xileS vermijdt dit daarom zoveel B2B betaling een zakelijk creditcard triodos vandaar.
Mijn link komt direct van Mastercard, dus verwacht dat die up-to-date is.
Valt me trouwens op hoe ontzettend veel BINs Bunq in Nederland al heeft en daar zit ook veel MC Credit bij, dus zou me verbazen als ze een externe partij gebruiken en gewoon een kaart rebranden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-06 16:27
Ik kreeg van SNS adviseur gisteren een mailtje dat de debit Mastercard is aangevraagd. Ik zie ook dat er €4,50 is afgeschreven, dus het lijkt nu echt zover te zijn. Kleine slag om de arm tot ik weer in Nederland ben en daadwerkelijk een Mastercard in plaats van een Maestro uit de envelop haal ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
nielsiejjj92 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:14:
[...]

Als Nederlands niet je moedertaal is prima, dan kan je beter Engels gebruiken. Van deze google translate tekst is echt niks van te maken 8)7
Of misschien juist wél Google Translate gebruiken. Dat levert vaak een beter resultaat op dan dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 20:19
balken07 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 03:53:
Ik kreeg van SNS adviseur gisteren een mailtje dat de debit Mastercard is aangevraagd. Ik zie ook dat er €4,50 is afgeschreven, dus het lijkt nu echt zover te zijn. Kleine slag om de arm tot ik weer in Nederland ben en daadwerkelijk een Mastercard in plaats van een Maestro uit de envelop haal ;)
Ik heb er eentje toegevoegd vandaag in mijn Google Wallet, maar hij heeft gewoon een Maestro logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
celshof schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:23:
[...]
Interchange (geld dat naar de issuer gaat) is op een (consumenten) creditcard 0,3% ipv €0,02. Vanaf €6,67 krijg je als issuer dus meer geld bij een creditcard dan bij een debitkaart.
Zou me niet eens verbazen als dat de reden is waarom bunq er een CC van heeft gemaakt.

Maar, kan ook een foutje zijn. Om het na te gaan, zou je de BIN van de virtuele pas moeten uitlezen en opzoeken in de BIN tabel
Denk niet dat het een foutje is van Bunq. Ik heb daar een gratis easy savings rekening (is nu leeg) en vroeger had ik daar helemaal geen optie voor een Betaalpas en ergens dit jaar (of eind vorig jaar) is daar dus een gratis "creditcard" erbij gekomen. Ik heb het toegevoegd aan mij wallet maar ga er niks mee doen, want het heeft voor mij geen meerwaarde.

BIN zijn gewoon de 1e 8 cijfers toch, dan krijg ik dit:
Card Network
Mastercard

Card type
Credit

Issuing Country
Netherlands

Customer Name
BUNQ B.V.

Product Code
MCS

Card product
STANDARD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ultrafast schreef op maandag 3 juni 2024 @ 23:19:
[...]

Daar kan ik maar 6 nummers invullen en krijg ik dit:

Issuing Bank CHASE MANHATTAN BANK USA, N.A.
Card Brand MASTERCARD
Card Type CREDIT
Card Level
ISO Country Name
UNITED STATES
ISO Country A2 US
ISO Country A3 USA
ISO Country Number 840
Issuers Website http://www.chase.com
Issuers Contact (713) 262-1896

Verder snap ik je laatste zin eigenlijk niet echt. Ik heb idd creditcard acceptatie uitgezet en Triodos zakelijk Debit zal daardoor waarschijnlijk ook niet meer te accepteren zijn, want die lopen ook via een credit contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Hugo__Boss schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:10:
[...]

Ik heb er eentje toegevoegd vandaag in mijn Google Wallet, maar hij heeft gewoon een Maestro logo.
Google wallet is wel notoir ivm verkeerde icoontjes weergeven :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Hugo__Boss schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:10:
[...]

Maar je fysieke pas is dus een Mastercard?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 2108724

Update: SNS is (deels) begonnen met de uitrol. Zojuist een MC debit ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finance2024
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 16-06 12:08
Kan je misschien een (afgeplakte) foto van de sns kaart delen? Ben heel benieuwd hoe het eruit ziet ook voor de nieuwe regiobank betaalpassen 🙂

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Anoniem: 2108724

finance2024 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:14:
Kan je misschien een (afgeplakte) foto van de sns kaart delen? Ben heel benieuwd hoe het eruit ziet ook voor de nieuwe regiobank betaalpassen 🙂
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uIzfBFWIuRY3PgAYgfsP64V6fZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r55oAgjNAp314FJ2vd0Rvbkq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:22
YakuzA schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:06:
[...]

Google wallet is wel notoir ivm verkeerde icoontjes weergeven :)
Dat is aan de banken om dat goed in te stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finance2024
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 16-06 12:08
Ik heb gebeld met RegioBank en die zeiden dat de nieuwe passen zeer geleidelijk uit worden gebracht.. Vind dat toch een beetje raar want als je bij SNS zo een nieuwe pas kan aanvragen en de Mastercard krijgt waarom zou dat bij een nog kleinere bank als RegioBank niet zo zijn en zo gefaseerd gaan? Iemand die hier misschien wat over weet? Ik wil wel proberen om een nieuwe pas aan te vragen maar vrees toch dat het dan nog steeds geen MC of Visa wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• q-quan
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 21-06 00:55
finance2024 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:58:
Ik heb gebeld met RegioBank en die zeiden dat de nieuwe passen zeer geleidelijk uit worden gebracht.. Vind dat toch een beetje raar want als je bij SNS zo een nieuwe pas kan aanvragen en de Mastercard krijgt waarom zou dat bij een nog kleinere bank als RegioBank niet zo zijn en zo gefaseerd gaan? Iemand die hier misschien wat over weet? Ik wil wel proberen om een nieuwe pas aan te vragen maar vrees toch dat het dan nog steeds geen MC of Visa wordt.
ASN via Facebook:
Ik heb het voor je nagevraagd en wij beginnen ongeveer 2 maanden later als de SNS met uitgifte van de nieuwe betaalpassen.
Dit gebeurt geleidelijk aan. Alleen als de bestaande betaalpas vervalt ontvangt met de nieuwe debitkaart.
Wel kan je, als hem dan eerder al wilt ontvangen, hem zelf aanvragen via je app of online account.
Jammer weer. Nog "ongeveer 2 maanden" wachten (of misschien tot 1 juli zoals iemand anders hier citeerde).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Nu online
Krijgt net ING een bericht box en vermoedelijk dat ze gaat vanaf 1 september release een Debit visa en Mastercard passen. Lijkt me goed nieuws en betaalrekening voorwaarden pas vanaf 1 september in las ik.

Geldterugservice kan nu ook bij Debit Visa en Mastercard passen.
Hou wel rekening dat mee Debit wordt meteen afgeschreven hoor.

ING lijkt eerste bank met debit passen standaard geldterugservice gaat aanbieden. Dat is mooi... Al is wel klein verschil nu met revolut geworden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d3qUo_ks-wBqLKrPlZOZekKJNRM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vGjqpgVRoV5vKE2ifgQDKno3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wsWKSv3fAHPqKPlNIo5Zh0tW8c0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rUAxzum5ohvsmU3UvBSwGIs9.png?f=user_large

[ Voor 35% gewijzigd door Ultrafast op 05-06-2024 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrWouterNL
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21-06 17:40
Ultrafast schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 20:43:

ING lijkt eerste bank met debit passen standaard geldterugservice gaat aanbieden. Dat is mooi... Al is wel klein verschil nu met revolut geworden.
Ben benieuwd of dit ook voor andere banken gaat gelden, weten mensen hier daar toevallig meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
finance2024 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:58:
Ik zou je aanraden om dit via je zelfstandig adviseur bij RegioBank te regelen. Volgens de website kan een betaalpas via deze route aangevraagd worden. Wat ik weet van mijn contact met een SNS adviseur, is dat ze op hun aanvraagscherm een keuze kunnen maken in welke betaalpas aangevraagd moet worden. Iets dat wij klanten niet kunnen. Als de zelfstandig adviseur van RegioBank nog geen Mastercard kan selecteren, dan is RegioBank nog niet begonnen met het uitgeven van deze passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Nu online
MrWouterNL schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:45:
[...]

Ben benieuwd of dit ook voor andere banken gaat gelden, weten mensen hier daar toevallig meer over?
Alleen lijkt ING met een duidelijk voorwaarden komen. Zover weet ik dat alleen andere banken fraude vergoedt en verder niks helaas…

Maar in pratijk ING debet passen geldterugservice moeten we nog zien ipv creditcard. Iemand proefkonijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 08:55
Ultrafast schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 20:43:
Krijgt net ING een bericht box en vermoedelijk dat ze gaat vanaf 1 september release een Debit visa en Mastercard passen. Lijkt me goed nieuws en betaalrekening voorwaarden pas vanaf 1 september in las ik.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat is je bron dat het per september word uitgegeven? De ING laat namelijk niks los over de launchdatum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:38
Youtl schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:58:
[...]

Wat is je bron dat het per september word uitgegeven? De ING laat namelijk niks los over de launchdatum.
@Ultrafast meldt dat een vermoeden is, aangezien die nieuwe voorwaarden per 1 september in gaan. Er wordt nog niet gesproken over een launchdatum vanuit ING.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
japie06 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 12:04:
[...]

@Ultrafast meldt dat een vermoeden is, aangezien die nieuwe voorwaarden per 1 september in gaan. Er wordt nog niet gesproken over een launchdatum vanuit ING.
Ah vandaar, wel jammer dat het zo lang moet duren. De ING zou met deze voorwaarden het een stuk beter doen dan Knab, Rabo en Triodos die geen 'geldterugservice' kennen zover ik weet/kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Nu online
Youtl schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 12:07:
[...]

Ah vandaar, wel jammer dat het zo lang moet duren. De ING zou met deze voorwaarden het een stuk beter doen dan Knab, Rabo en Triodos die geen 'geldterugservice' kennen zover ik weet/kan vinden.
Ja maar ze moeten een voorwaarden uiterlijk minimaal 2 maanden tevoren bekend maken aan klanten. Bijvoorbeeld ABN-amro is al vorige jaar met voorwaarden ingegaan alleen debet mastercard is nog niet gelanceerd. Ik verwacht uiteindelijk samen met ABN amro 1 september launch gaat doen. Q3 is ook al gauw voorbij.

Ze moeten toch een betaalrekening aanbieden met debet passen zo staat gewoon in voorwaarden.

Ben benieuwd dat mensen gaat toch hoofdbank ING aanhouden aangezien dat revolut toch niet zo nodig ?
Zelf blijf ik sowieso bij ING ivm creditcard platinium.

[ Voor 9% gewijzigd door Ultrafast op 06-06-2024 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocinante
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 11:05
Ik heb vandaag contact opgenomen met ABN AMRO, maar helaas konden zij geen informatie verstrekken over wanneer de Mastercard debitpassen worden uitgerold.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5DPiCzdTIyCXOremQlEvTHgkhyc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cpxLQEF0UDEikYxbDhVe7MTB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Rocinante schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:06:
Ik heb vandaag contact opgenomen met ABN AMRO, maar helaas konden zij geen informatie verstrekken over wanneer de Mastercard debitpassen worden uitgerold.

[Afbeelding]
Had laatst ook gevraagd naar de uitrol van de nieuwe passen, de huidige passen zouden tot het einde van de geldigheid gebruikt kunnen worden, dus niet ineens plotseling nog jaren geldige passen weggooien. Daarnaast had ik nog een vraag m.b.t. ->
Ultrafast schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 20:22:
[...]

Correct nog niet zeker maar allerminst is dat Q3 mocht geen vertraging er zijn.

Zo ziet nieuwe een passen uit.

Hopelijk release ze op tijd hoor.

[Afbeelding]
ABN doet niet aan custom bankpassen met eigen foto (heb al wat in gedachten :P ), gevraagd of ze dat willen doen, de feedback is in behandeling genomen. Geen idee of ze er wat mee gaan doen, maar zou wel leuk zijn :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:06
Ultrafast schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:23:
[...]

Alleen lijkt ING met een duidelijk voorwaarden komen. Zover weet ik dat alleen andere banken fraude vergoedt en verder niks helaas…

Maar in pratijk ING debet passen geldterugservice moeten we nog zien ipv creditcard. Iemand proefkonijn ?
Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom ik hier gebruik van zou willen maken. Ik heb hier de afgelopen 10 jaar geen noodzaak voor gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Nu online
La1974 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 17:39:
[...]

Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom ik hier gebruik van zou willen maken. Ik heb hier de afgelopen 10 jaar geen noodzaak voor gezien.
Ik wel hebt wel geldterugservice kunnen te maken ja het is best handig ... goederen niet geleverd dan geld terug vorderen na 30 dagen. Belangrijk dat ING hanteert geen hoogte limiet bedrag terugvorderen maar je moet wel goed een bewijs aanleveren.

Laatste tijd gebruik ideal al bijna nooit en ik zie niet hoe manier om geld terug vorderen via ideal ...

[ Voor 22% gewijzigd door Ultrafast op 06-06-2024 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 20:19
balken07 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 00:38:
[...]

Maar je fysieke pas is dus een Mastercard?
Ikzelf heb geen fysieke pas. Mijn mederekeninghouder wel maar die is al wat jaartjes oud en een Vpay geloof ik.

Inmiddels een betaling gedaan en op de bon te zien dat het een Maestro is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn.
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-06 18:12
Hugo__Boss schreef op zondag 9 juni 2024 @ 17:17:
[...]

Ikzelf heb geen fysieke pas. Mijn mederekeninghouder wel maar die is al wat jaartjes oud en een Vpay geloof ik.

Inmiddels een betaling gedaan en op de bon te zien dat het een Maestro is.
Bij Apple Pay is dit hetzelfde, SNS maakt een aparte, virtuele pas aan waar je mee kan betalen, deze staat dus helemaal los van je fysieke pas. Rabobank maakt een werkelijke kopie van de pas met hetzelfde PAN-nummer in Apple Pay, wat ik zelf veel fijner vind werken. En dus is het heel normaal dat er een Vpay of Maestro logo met enkel het IBAN in Google Pay of Apple Pay staat.

[ Voor 8% gewijzigd door Boudewijn. op 09-06-2024 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Boudewijn. schreef op zondag 9 juni 2024 @ 17:29:
[...]

Bij Apple Pay is dit hetzelfde, SNS maakt een aparte, virtuele pas aan waar je mee kan betalen, deze staat dus helemaal los van je fysieke pas. Rabobank maakt een werkelijke kopie van de pas met hetzelfde PAN-nummer in Apple Pay, wat ik zelf veel fijner vind werken. En dus is het heel normaal dat er een Vpay of Maestro logo met enkel het IBAN in Google Pay of Apple Pay staat.
Dat verklaart misschien waarom mijn SNS debit Mastercard in de Apple Wallet nog steeds als een Maestro pas is afgebeeld. Beetje jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 21-06 08:33
La1974 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 17:39:
[...]

Het is natuurlijk ook gewoon een sigaar uit eigen doos. Je betaalt die "service" uit de transactie kosten van een creditcard die hoger zijn dan iDeal.

Vindt persoonlijk ook dat het mensen stimuleert om meer te bestellen bij louche webshops want ja "ik kan het toch claimen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
emeralda schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:21:
[...]

Het is natuurlijk ook gewoon een sigaar uit eigen doos. Je betaalt die "service" uit de transactie kosten van een creditcard die hoger zijn dan iDeal.

Vindt persoonlijk ook dat het mensen stimuleert om meer te bestellen bij louche webshops want ja "ik kan het toch claimen".
In dit geval is het een debit card, waarvoor lagere tarieven gelden. Bovendien betalen mensen met een creditcard een jaarbijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn.
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-06 18:12
balken07 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:10:
[...]

Dat verklaart misschien waarom mijn SNS debit Mastercard in de Apple Wallet nog steeds als een Maestro pas is afgebeeld. Beetje jammer.
Op deze manier ziet hij de kaart voor apple pay en voor mijn abonnementen ook als aparte kaarten in de wallet, na het vragen vertelden ze me dat ze er niks aan konden veranderen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelV76
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17-06 00:39
Ik kreeg vandaag 11 juni van SNS een V Pay pas omdat oude verloopt binnenkort. Dus ze zijn blijkbaar nog niet om.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balken07
MichaelV76 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:15:
Ik kreeg vandaag 11 juni van SNS een V Pay pas omdat oude verloopt binnenkort. Dus ze zijn blijkbaar nog niet om.
Ze zijn wel om, maar ze geven ook nog Maestro en V Pay uit (zolang de voorraad strekt). Ik heb vorige week een debit Mastercard ontvangen van SNS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelV76
Oohh vandaar. Nou ik geniet dan tot 2029 nog van V Pay.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:00
Zo zullen de passen eruit zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JKWllUcQiaxVj6gw7zZsLRlmUfI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PySzvPXTaeJi95bDtU6Ifakr.jpg?f=user_large

[ Voor 71% gewijzigd door dutchnltweaker op 12-06-2024 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-06 16:23
MichaelV76 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:40:
Oohh vandaar. Nou ik geniet dan tot 2029 nog van V Pay.
Het is maar de vraag of in 2029 het Meastro netwerk nog draait. Ik denk dat banken komende 2 jaar wel gaan inzetten op (geleidelijk) vervangen van de passen naar VISA of Mastercard Debit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 02:38

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Misschien domme vraag, maar waar vind je dan de kaartnummers op de nieuwe passen? Ik bedoel gewoon net zoals bij een cc om online in te vullen samen met cvc en verloopdatum. Hebben ze dat op de achterkant gezet?

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wausser90
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-06 16:28
i7x schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:44:
[...]

Misschien domme vraag, maar waar vind je dan de kaartnummers op de nieuwe passen? Ik bedoel gewoon net zoals bij een cc om online in te vullen samen met cvc en verloopdatum. Hebben ze dat op de achterkant gezet?
Ik ga ervan uit dat dit inderdaad op de achterkant staat, al mijn MC/VISA Debit kaarten hebben de 16 cijfers, CVC en verloopdatum op de achterkant staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

;)
30 mei:
vbvkel in "Mastercard stopt met Maestro"

En die zette er tenminste nog een linkje bij en een stuk minder jpeg pixels ;)
Overigens wel opvallend is de missende term 'debit' op de voorkant?

@i7x Voor de achterkant zou ik idd gokken op de ING Duitsland layout:
japie06 in "Mastercard stopt met Maestro"

[ Voor 17% gewijzigd door YakuzA op 13-06-2024 12:13 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:24
Wausser90 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:56:
Ik ga ervan uit dat dit inderdaad op de achterkant staat, al mijn MC/VISA Debit kaarten hebben de 16 cijfers, CVC en verloopdatum op de achterkant staan.
Dat, of alleen via de app / website beschikbaar zoals sommige fintechs doen. Is veiliger, en die mechanische afdruk waarvoor de verhoogde letters nodig waren wordt volgens mij nauwelijks nog gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
alson schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:58:
[...]

Dat, of alleen via de app / website beschikbaar zoals sommige fintechs doen. Is veiliger, en die mechanische afdruk waarvoor de verhoogde letters nodig waren wordt volgens mij nauwelijks nog gebruikt.
Ik had de CVV code ook liever alleen in de app gehad (of gewoon alle info). Gelukkig staat bij SNS online betalen met de nieuwe passen standaard uit. In de app kun je het activeren.

[ Voor 3% gewijzigd door balken07 op 13-06-2024 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Nu online
YakuzA schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:57

Overigens wel opvallend is de missende term 'debit' op de voorkant?
Debit moet dan altijd verplicht aanwezig als dan niet voorkant dan is wel achterkant aanwezig.

Betaalpas is naam volksnaam wat we noemt in nederland gebruikelijk. Dat mag nederlandse bank invullen dit is niet verplicht.

Persoonlijk zou ik betaalpas weghalen maar ja buitenland snapt wat niet betaalpas is.

[ Voor 32% gewijzigd door Ultrafast op 13-06-2024 20:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
En de eerste hier op het forum die de nieuwe beveiliging heeft kunnen ervaren: Betalingen bij AliExpress met gestolen pinpas. Gelukkig is hij er gewoon op tijd achter gekomen, en neem aan dat Rabo dat gaat vergoeden.

[ Voor 12% gewijzigd door Sissors op 13-06-2024 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Bij de ING weet men nog altijd niks over de launchdatum van de nieuwe debit MC/Visa betaalpassen. Support kon alleen vertellen dat het op korte termijn zou gebeuren maar dat er nog geen datum gecommuniceerd is waarbij het tussen de 2 weken en paar maanden kon duren.

Toch jammer want het lijkt er op dat zoals Ultrafast eerder meldde het toch Q3 word na de afkoelperiode van 2 maanden voor de nieuwe voorwaarden terwijl die nieuwe passen van meerwaarde kunnen zijn op vakantie in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
Ik heb dit bericht nog steeds niet binnen gekregen, je zou toch denken dat iedereen dat tegelijk krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Nu online
Youtl schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:28:
Bij de ING weet men nog altijd niks over de launchdatum van de nieuwe debit MC/Visa betaalpassen. Support kon alleen vertellen dat het op korte termijn zou gebeuren maar dat er nog geen datum gecommuniceerd is waarbij het tussen de 2 weken en paar maanden kon duren.

Toch jammer want het lijkt er op dat zoals Ultrafast eerder meldde het toch Q3 word na de afkoelperiode van 2 maanden voor de nieuwe voorwaarden terwijl die nieuwe passen van meerwaarde kunnen zijn op vakantie in het buitenland.
hcQd schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:40:
[...]

Ik heb dit bericht nog steeds niet binnen gekregen, je zou toch denken dat iedereen dat tegelijk krijgt.
Dat snap ik echter heb ik berichtbox in ING app ontvangen zie eerder van mij screenshot uit iphone.

Ja ik dacht ook iedereen ontvangen als klant bij ING zit... ik heb geen idee waarom niet dit geval is.

In de loop van 2024 staat erop ING website ik wil alleen dat zeggen Q3 loopt van juni tot september.
dat zou kunnen vanaf 1 september minimaal release maar andere hoor ik dat ABN AMRO dat je kan krijgen nu al voor mastercard debit maar alleen bij vervaldatum.

Dat zou kunnen mogelijk vanaf 1 september samen ABN AMRO en ING uitgifte starten hebt toch beetje vertrouwen ? :P Maar dat kan ook tot einde december als tegenvalt is. Ja ik weet dat wel handig nu al aanvragen ivm vakantie...

Edited: @Youtl gaf al aan dat 2 maanden afkoelperiode en dat zou kunnen best reden dat niet eerder uitgifte kan ivm voorwaarden verplicht dat klanten moet goed omgaan met Debit Visa en Mastercard.

Zo staat oude voorwaarden geldt alleen voor Meastro en V-pay vandaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Ultrafast op 14-06-2024 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-06 11:16

djiwie

Wie?

Ultrafast schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:56:
[...]

[...]

In de loop van 2024 staat erop ING website ik wil alleen dat zeggen Q3 loopt van juni tot september.
Juli, niet juni ;)

Zou me ook niet verbazen als het Q4 wordt. Einde van het jaar zullen de meeste terminals die niet meer compatible wel vervangen zijn, zou me niet verbazen als ING zo dicht mogelijk op die datum de uitrol wil beginnen (op misschien een kleine pilot groep na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-06 12:42

RSB

Is hier bij iemand de volgende situatie voorgekomen?

Vandaag geprobeerd te betalen met VISA Debit van Revolut bij de ANWB op een Wordline Yomani apparaat.
De kaart wordt herkent door het apparaat alleen word daarna direct afgebroken..
Dus je ziet in het schermpje "VISA DEBIT, TOT X BEDRAG, OGENBLIK GEDULD AUB" staan maar dat verdwijnt dan en springt dan weer terug naar het beginscherm "UW KAART AUB".

Vroeg het ook even na bij de winkelier alleen daar lande het VISA/Mastercard Debit verhaal niet helemaal..

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op zondag 2 juni 2024 @ 11:05:
[...]

Die paar gevallen kunnen toch zeer vervelend zijn voor iemand anders als die geen backup Maestro/Vpay pas of cash heeft.

Reëel is de situatie nu dat ik liefst nog een Maestro/VPay en/of cash ernaast heb, dan hoef ik niet mee te maken dat ik ergens niet kan afrekenen.

Zo te lezen hierboven stop de ondersteuning van combi VX570 + VX820 op 31-12-24, dus dan zou in 2025 overal al een nieuwe betaalautomaat moeten staan. Alleen zoals ook al opgemerkt door celshof is de VX570 (+ een paar andere combi's) eigenlijk al sinds 2019 EOL en daarvan zijn nog steeds een paar in gebruik? Dus kans is wellicht nog steeds dat na 31-12-24 bijv. de VX570 + VX820 nog blijft werken
Vandaag zag ik nog 4x een verouderde vx820 bij Holland & Barrett in Hoog Catharijne in Utrecht.

Wellicht hebben ze daar wel een Creditcard contract, dus dan lopen ook alle nieuwe debit passen via hun creditcard contract. Bij geen CC contract, dan geen dus geen nieuwe debit pas acceptatie.

Ben verder benieuwd of deze opstelling in 2025 nog blijft werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
i7x schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:44:
[...]

Bij knab staat de cc nummer en verloopdatum op de voorkant en Iban op de achterkant.
Cvc nummer staat niet op de pas.

Dus ik gok dat die ook zo een lay-out krijgt

[ Voor 4% gewijzigd door NicoHF op 19-06-2024 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
NicoHF schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 00:37:
[...]

Bij knab staat de cc nummer en verloopdatum op de voorkant en Iban op de achterkant samen met de cvc nummer.

Tsja, wat bank A doet zegt niks over bank B ;)
Bij Rabo hebben ze vorig jaar alles naar de achterkant verplaatst, en bij de nieuwe Debit passen hebben ze dat design aangehouden. IBAN, naam, kaartnummer, vervaldatum, CVC dus allemaal op de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Het is gewoon een kwestie van je ogen gebruiken zodra je de kaart in de bus hebt.

Het zal per bank verschillen iig.

[ Voor 18% gewijzigd door YakuzA op 19-06-2024 08:47 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 10:55
NicoHF schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 00:37:
[...]

Bij knab staat de cc nummer en verloopdatum op de voorkant en Iban op de achterkant samen met de cvc nummer.

Ik heb een Knab debit mastercard en de cvc staat niet op de kaart, zoals ook elders hier op het forum is aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 06:50:
[...]

Tsja, wat bank A doet zegt niks over bank B ;)
Bij Rabo hebben ze vorig jaar alles naar de achterkant verplaatst, en bij de nieuwe Debit passen hebben ze dat design aangehouden. IBAN, naam, kaartnummer, vervaldatum, CVC dus allemaal op de achterkant.
Haha klopt is gokken voor nu.
Mij maakt de lay-out niet zoveel uit maar sommige kennelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Krizna schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:55:
[...]

Ik heb een Knab debit mastercard en de cvc staat niet op de kaart, zoals ook elders hier op het forum is aangegeven.
Je hebt gelijk! Dacht dat die er ook op stond.
Ik pas het even aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
RSB schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:26:

Vandaag geprobeerd te betalen met VISA Debit van Revolut bij de ANWB op een Wordline Yomani apparaat.
Dus je ziet in het schermpje "VISA DEBIT, TOT X BEDRAG, OGENBLIK GEDULD AUB" staan maar dat verdwijnt dan en springt dan weer terug naar het beginscherm "UW KAART AUB".

Vroeg het ook even na bij de winkelier alleen daar lande het VISA/Mastercard Debit verhaal niet helemaal..
Bij Revolut geen mislukte transactie (melding) te zien?
Het lijkt erop dat de betaalautomaat wel de Debit kaart herkent, maar niet geautoriseerd is om de debit betaling uit te voeren. Je zou dan een foutmelding verwachten, maar zal ook van de automaat afhangen in hoeverre deze getoond wordt op het klantendisplay. Is het een exemplaar met kassa koppeling of een losse betaalunit met winkelier-automaat?

[ Voor 4% gewijzigd door Soundwork op 19-06-2024 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-06 12:42

RSB

Soundwork schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:35:
[...]

Bij Revolut geen mislukte transactie (melding) te zien?
Het lijkt erop dat de betaalautomaat wel de Debit kaart herkent, maar niet geautoriseerd is om de debit betaling uit te voeren. Je zou dan een foutmelding verwachten, maar zal ook van de automaat afhangen in hoeverre deze getoond wordt op het klantendisplay. Is het een exemplaar met kassa koppeling of een losse betaalunit met winkelier-automaat?
In de Revolut app toont deze geen gefaalde betaling.
Is een exemplaar met kassa koppeling, kassa toonde "Transactie afgebroken".

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
RSB schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 13:22:
[...]

In de Revolut app toont deze geen gefaalde betaling.
Is een exemplaar met kassa koppeling, kassa toonde "Transactie afgebroken".
Dat geeft dus aan de Visa Debit transactie niet kan plaatsvinden.
Mijn vermoeden is dat het niet geaccepteerd wordt in het contract van de winkelier maar de betaalautomaat zelf wel geschikt is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henry86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-06 16:25
xileS schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 23:55:
[...]

Vandaag zag ik nog 4x een verouderde vx820 bij Holland & Barrett in Hoog Catharijne in Utrecht.

Wellicht hebben ze daar wel een Creditcard contract, dus dan lopen ook alle nieuwe debit passen via hun creditcard contract. Bij geen CC contract, dan geen dus geen nieuwe debit pas acceptatie.

Ben verder benieuwd of deze opstelling in 2025 nog blijft werken..
kassagekoppelde vx820 kan de nieuwe passen gewoon aan, ook in 2025. probleem is de combinatie met vx570.
RSB schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:26:

dat kan allerlei oorzaken hebben. als het na meerdere pogingen niet lukt (transactie helemaal afbreken en opnieuw opstarten) dan kan/wil de anwb je pas blijkbaar niet accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Henry86 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:44:
[...]

kassagekoppelde vx820 kan de nieuwe passen gewoon aan, ook in 2025. probleem is de combinatie met vx570.
Excuus het is idd vooral de VX570 waarvan ondersteuning is gestopt/gaat stoppen en een VX820 zonder de VX570 kan denk ik idd gewoon nog prima werken. in 2026 is de VX520 aan de beurt zo te zien. https://www.ccv.eu/nl/pinautomaat-vervangen/

[ Voor 7% gewijzigd door xileS op 21-06-2024 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:47
xileS schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:46:
[...]

Excuus het is idd vooral de VX570 waarvan ondersteuning is gestopt/gaat stoppen en een VX820 zonder de VX570 kan denk ik idd gewoon nog prima werken. in 2026 is de VX520 aan de beurt zo te zien. https://www.ccv.eu/nl/pinautomaat-vervangen/
Lost het probleem met oude pinautomaten die geen MC/Visa debit ondersteunen zich dat niet sowieso per 31 dec 2024 op? Dan verloopt het veiligheidscertificaat van de VX570 + VX820 en kunnen ze helemaal niet meer gebruikt worden. Ook niet meer voor Maestro betalingen, als ik het goed begrijp. Of zijn er meer problematische apparaten op de markt waarvan het certificaat pas later verloopt?

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Nu online
P1nGu1n schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:59:
[...]

Lost het probleem met oude pinautomaten die geen MC/Visa debit ondersteunen zich dat niet sowieso per 31 dec 2024 op? Dan verloopt het veiligheidscertificaat van de VX570 + VX820 en kunnen ze helemaal niet meer gebruikt worden. Ook niet meer voor Maestro betalingen, als ik het goed begrijp. Of zijn er meer problematische apparaten op de markt waarvan het certificaat pas later verloopt?
Ze kunnen idd ook voor niet meastro betaling verwerken.
Nee deadline is deadline banken heeft al hiervoor gewaarschuwd aan ondernemers.
Op keer hoog en laag springen en steeds verlengen is niet te doen ... ze hebt al 1 keer uitgesteld naar 31-12-2024 is echt laatste.

ING en ABN Amro lijkt ook echt plan op 1 september Debit passen uitbrengen vandaar.

Mocht niet dan zijn nieuw pinautomaten blijft gewoon werken voor meastro hoor.

[ Voor 7% gewijzigd door Ultrafast op 21-06-2024 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-06 23:21
balken07 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:27:
[...]

Ze zijn wel om, maar ze geven ook nog Maestro en V Pay uit (zolang de voorraad strekt). Ik heb vorige week een debit Mastercard ontvangen van SNS.
Zojuist een medewerker aan de telefoon gehad. Er is een select groepje klanten uitgekozen die Mastercard Debit krijgt. Ze kunnen wel expliciet een Maestro-pas aanvragen, maar wanneer iedereen overgaat naar Mastercard Debit durven ze nog niet te zeggen.

Lang verhaal kort: Ik heb voorlopig dus pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Joseph schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:28:
[...]

Zojuist een medewerker aan de telefoon gehad. Er is een select groepje klanten uitgekozen die Mastercard Debit krijgt. Ze kunnen wel expliciet een Maestro-pas aanvragen, maar wanneer iedereen overgaat naar Mastercard Debit durven ze nog niet te zeggen.

Lang verhaal kort: Ik heb voorlopig dus pech.
Grappig, tegen mij zeiden ze dat iedereen overgaat op V Pay en Maestro niet meer uitgegeven kan worden. Alleen als je expliciet dit aangeeft kun je een Mastercard debit krijgen maar dat kan wel even duren…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-06 23:21
Youtl schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:58:
[...]

Grappig, tegen mij zeiden ze dat iedereen overgaat op V Pay en Maestro niet meer uitgegeven kan worden. Alleen als je expliciet dit aangeeft kun je een Mastercard debit krijgen maar dat kan wel even duren…
Ik gaf expliciet aan een Mastercard debit te willen, maar dat kon dus niet. Omdat ik problemen heb met mijn huidige pas (V-Pay), was de enige mogelijkheid om een nieuwe pas op te sturen (en daarbij expliciet voor Maestro te kiezen). De medewerker was verder heel behulpzaam, dus daarover in elk geval alle lof.

We gaan wel zien wat er over een week in de bus zit, ik houd jullie op de hoogte.

[ Voor 6% gewijzigd door Joseph op 21-06-2024 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Het komt op mij toch een beetje over als een kwestie van wie je aan de lijn krijgt. In mijn geval bood de SNS adviseur het zelf aan om de aanvraag voor mij te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-06 18:02

Dido

heforshe

Na de lokale slijter en de kroeg bij mijn werk blijken ook ons vaste dierenpension in Gouda, de T-shirtverkopers bij een evenement in het Nieuwe Luxor, het "restaurant" in Blijdorp en een ff-ng sterrentent in Rotterdam niet gediend van pin-betalingen met een debit card.

Ik wil best geloven dat het ooit gaat werken, maar onderhand heb ik het 6 keer geprobeerd en heeft het nog nooit gewerkt.

Bij het betreffende restaurant uiteindelijk maar geld over staan maken van mijn zakgeldrekening naar de gedeelde raborekening om te kunnen betalen.

Maar echt helemaal niemand die enige sjoege had dat er iets aan het veranderen was. En ik word er wel een beetje moe van om steeds hetzelfde verhaal af te draaien tegen mensen die er kennelijk niet in geinteresseerd zijn dat ze, als ze niets doen, straks geen pin-betalingen meer kunnen accepteren.

Ik kan mijn KNAB-rekening momenteel alleen voor online betalingen gebruiken, en dat vind ik erg jammer.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Dido schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:30:
Ik wil best geloven dat het ooit gaat werken, maar onderhand heb ik het 6 keer geprobeerd en heeft het nog nooit gewerkt.
Als je daadwerkelijk nog nergens hebt kunnen betalen met de Debit pas zou ik me eerder afvragen of de pas het wel doet. Normaliter moet je deze "activeren" door hem de eerste betaling ook in de automaat te doen en door de pincode in te vullen, voordat deze ook contactloos werkt. Toch niet zo'n dingetje he? Dat je alleen contactloos probeert en de pas nog niet "geactiveerd" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-06 18:02

Dido

heforshe

RobertMe schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:34:
Als je daadwerkelijk nog nergens hebt kunnen betalen met de Debit pas zou ik me eerder afvragen of de pas het wel doet. Normaliter moet je deze "activeren" door hem de eerste betaling ook in de automaat te doen en door de pincode in te vullen, voordat deze ook contactloos werkt. Toch niet zo'n dingetje he? Dat je alleen contactloos probeert en de pas nog niet "geactiveerd" is.
Ik heb geen fysieke kaart...

Maar ik zie nu wel dat ik ervan uitging dat de kaart in mijn Google Wallet automatisch aangepast was, en dat bleek niet zo te zijn. Althans, ik heb nu via de KNAB app mijn nieuwe kaart toegevogd aan mijn wallet, en ik heb er nu twee in mijn wallet staan.
Er was wel wat veranderd in Google Wallet, want er stond stomtoevallig opeens wel Mastercard Debit op het plaatje. Maar dat was dus mijn oude Maestro pas |:(

Alleen kan ik de oude nu niet verwijderen omdat ik hem kennelijk aan een abonnement gekoppeld heb :X
Maar goed, dat wordt een aparte zoektocht.

Thanks voor je opmerking, want het lijkt er inderdaad op dat dit wel zo'n dingetje was.

* Dido gaat ergens in een hoekje zitten huilen

[ Voor 6% gewijzigd door Dido op 21-06-2024 19:50 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
P1nGu1n schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:59:
[...]

Weet ik eigenlijk niet. Ik denk eigenlijk eerder dat de updates en ondersteuning stopt? Dus maw dat maestro/vpay betalingen gewoon kunnen blijven werken? Maar misschien zit ik er naast en dat het idd helemaal niet meer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Nu online
xileS schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 22:01:
[...]

Weet ik eigenlijk niet. Ik denk eigenlijk eerder dat de updates en ondersteuning stopt? Dus maw dat maestro/vpay betalingen gewoon kunnen blijven werken? Maar misschien zit ik er naast en dat het idd helemaal niet meer werkt?
Het zal sowieso niet werken na datum denk maar anders kan met een oude apparaat fraude mogelijk plegen. Dat is waarom ze veiligheidscertificaat met vervaldatum ingebouwd.

Meastro/vpay zal ook niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Joseph schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:12:
[...]

Ik gaf expliciet aan een Mastercard debit te willen, maar dat kon dus niet. Omdat ik problemen heb met mijn huidige pas (V-Pay), was de enige mogelijkheid om een nieuwe pas op te sturen (en daarbij expliciet voor Maestro te kiezen). De medewerker was verder heel behulpzaam, dus daarover in elk geval alle lof.

We gaan wel zien wat er over een week in de bus zit, ik houd jullie op de hoogte.
Gisteravond nog proberen te bellen, en met succes. Maestro konden ze wel uitgeven opeens, over MasterCard Debit was niks bekend kreeg ik van de SNS medewerker te horen. (denk dat het inderdaad een kleine groep is die geluk heeft gehad met die pas)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelV76
Ik heb ook gebeld want VPay werkt niet in de USA. Voor mij hebben ze de maestro aangevraagd. Mastercard Debit zou pas per 1 oktober starten was nu het antwoord.
Gelukkig kan ik wel contant geld opnemen met Maestro. Met Vpay lukte dat dus niet overal. We gaan het zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
MichaelV76 schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 17:07:
Ik heb ook gebeld want VPay werkt niet in de USA. Voor mij hebben ze de maestro aangevraagd. Mastercard Debit zou pas per 1 oktober starten was nu het antwoord.
Gelukkig kan ik wel contant geld opnemen met Maestro. Met Vpay lukte dat dus niet overal. We gaan het zien.
Als je vaker betalingen in niet Euro landen doet, kijk vooral naar de gratis alternatieven. Bijvoorbeeld Revolut en N26, die berekenen volgens mij beide geen koersopslag. Bij SNS is dat zo te zien 1,2%, dus dat is makkelijk bespaard en je krijgt een Debit pas die over de hele wereld een goede acceptatie heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ultrafast schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:18:
[...]

Het zal sowieso niet werken na datum denk maar anders kan met een oude apparaat fraude mogelijk plegen. Dat is waarom ze veiligheidscertificaat met vervaldatum ingebouwd.

Meastro/vpay zal ook niet werken.
Hoe weet je dit zo zeker? Ik zal mij namelijk niet verbazen als het alsnog (voor even) blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Nu online
xileS schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 17:29:
[...]

Hoe weet je dit zo zeker? Ik zal mij namelijk niet verbazen als het alsnog (voor even) blijft werken.
Normaal gesproken zou tot 31-12-2023 maar na klachten ondernemers dat ze besloten maar toch 1 uitgesteld uitzonderig gemaakt maar op keer wel is toch afgelopen.

Het is niet bedoeld eindeloos uitstellen nu dat banken begint met uitrol en bovendien werkt een nieuwere pinautomaat met beter beveiliging met minimaal 5 jaar support.

Zie ik vaak mensen over dit onderwerp blijven langs forum dit ding vx820 discussie. Zelf snap ik niet wat moet mensen met dit een oude vx820 willen blijven ondersteunen ? het is gewoon oude rommel meer niet en het is al 7 jaar oud model...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nrXlGvF7EoLOXIe6eDGqFA_wemQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CD75A15vCK0rCIpVezBUm55l.png?f=fotoalbum_large

Nieuw model ziet goed uit toch ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RzSHHmwRTMlaRH4JS8FKtBG9e0Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pWEkZUC2leKS7UmPsXT49agr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Ultrafast op 22-06-2024 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ultrafast schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 17:54:
[...]

Normaal gesproken zou tot 31-12-2023 maar na klachten ondernemers dat ze besloten maar toch 1 uitgesteld uitzonderig gemaakt maar op keer wel is toch afgelopen.

Het is niet bedoeld eindeloos uitstellen nu dat banken begint met uitrol en bovendien werkt een nieuwere pinautomaat met beter beveiliging met minimaal 5 jaar support.

Zie ik vaak mensen over dit onderwerp blijven langs forum dit ding vx820 discussie. Zelf snap ik niet wat moet mensen met dit een oude vx820 willen blijven ondersteunen ? het is gewoon oude rommel meer niet en het is al 7 jaar oud model...
Je bron geeft idd eind 2023 aan, maar het werkt nog steeds.. Hoe weet je dat straks niet hetzelfde gebeurd en ook in 2025 nog bruikbaar blijft?

En VX820 alleen zal nog blijven werken heb ik begrepen, het gaat voornamelijk om de VX570.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
xileS schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 18:14:
[...]

Je bron geeft idd eind 2023 aan, maar het werkt nog steeds.. Hoe weet je dat straks niet hetzelfde gebeurd en ook in 2025 nog bruikbaar blijft?

En VX820 alleen zal nog blijven werken heb ik begrepen, het gaat voornamelijk om de VX570.
Als resultaten uit het verleden iets zeggen, blijven die dingen gewoon werken. Wellicht als er nog enkele tientallen staan, zal de stekker er uit gaan, maar als het er meer zijn, zie ik het niet gebeuren. De negatieve publiciteit dat de betaalautomaat wordt geweigerd weegt niet op tegen de baten (want die zijn er eigenlijk niet echt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Nu online
xileS schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 18:14:
[...]

Al wilt je graag maar links of rechts hoor maar 31-12-2024 blifjt gewoon hoe dan sowieso. Er komt geen tweede ronde uitstellen. :)

Grootbanken begint nu ermee vandaar daarom is Meastro/Vpay straks nutteloos op oudere pinautomaat en nieuwere model kan alle straks EER passen en zowel non-EER buitenland passen accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ultrafast schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 23:29:
[...]

Al wilt je graag maar links of rechts hoor maar 31-12-2024 blifjt gewoon hoe dan sowieso. Er komt geen tweede ronde uitstellen. :)
Maar de vraag is hoe je dit zo zeker weet? In het verleden is vaker voorgekomen, dat apparatuur toch nog langer blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
celshof schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 22:04:
[...]
Als resultaten uit het verleden iets zeggen, blijven die dingen gewoon werken. Wellicht als er nog enkele tientallen staan, zal de stekker er uit gaan, maar als het er meer zijn, zie ik het niet gebeuren. De negatieve publiciteit dat de betaalautomaat wordt geweigerd weegt niet op tegen de baten (want die zijn er eigenlijk niet echt)
Ja precies, zou mij niks verbazen dat het toch langer blijft werken dan aangegeven.

Uiteraard zal men gewoon tijdig moeten overstappen, maar je hebt altijd een aantal erbij zitten die laat zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-06 22:09
xileS schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 17:28:
[...]

Als je vaker betalingen in niet Euro landen doet, kijk vooral naar de gratis alternatieven. Bijvoorbeeld Revolut en N26, die berekenen volgens mij beide geen koersopslag. Bij SNS is dat zo te zien 1,2%, dus dat is makkelijk bespaard en je krijgt een Debit pas die over de hele wereld een goede acceptatie heeft.
Revolut berekent wel een koersopslag, N26 niet. Je kan ook Trade Republic overwegen, geen koersopslag en 1% cashback over je kaartbetalingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Schweino schreef op zondag 23 juni 2024 @ 13:53:
[...]

Revolut berekent wel een koersopslag, N26 niet. Je kan ook Trade Republic overwegen, geen koersopslag en 1% cashback over je kaartbetalingen.
Revolut berekent pas een koersopslag (1%) zodra je binnen een maand bezien meer dan €1000 hebt gespendeerd. N26 doet het echter nooit, en daarom vind ik N26 een fijnere bank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04:52
Misschien semi off-topic maar toch:

Ik had vorige maand op een dinsdag als compleet nieuwe klant via de app een betaalrekening bij de Rabobank aangevraagd. Nog geen 48 uur later had ik de Visa Debit-betaalpas, scanner en pincode in huis. Ik heb dat nog nooit eerder zo snel meegemaakt; complimenten aan de Rabobank daarvoor.

Tot nu toe werkt alles echt prima. Heel fijn dat recurring payments nu direct van m'n betaalrekening kunnen worden afgeschreven en niet meer van m'n creditcard van ICS.

Ik heb inmiddels het hele zaakje van ASN overgezet naar de Rabo. Ik zat bij ASN uit ideëele overwegingen maar ik trok het niet meer dat ze zo hopeloos achterlopen bij de ontwikkeling van hun app. Het is echt een verademing nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
kwon schreef op zondag 23 juni 2024 @ 14:41:
Misschien semi off-topic maar toch:

Ik had vorige maand op een dinsdag als compleet nieuwe klant via de app een betaalrekening bij de Rabobank aangevraagd. Nog geen 48 uur later had ik de Visa Debit-betaalpas, random reader en pincode in huis. Ik heb dat nog nooit eerder zo snel meegemaakt; complimenten aan de Rabobank daarvoor.

Tot nu toe werkt alles echt prima. Heel fijn dat recurring payments nu direct van m'n betaalrekening kunnen worden afgeschreven en niet meer van m'n creditcard van ICS.

Ik heb inmiddels het hele zaakje van ASN overgezet naar de Rabo. Ik was bij ASN uit ideeële overwegingen maar ik trok het niet meer dat ze zo hopeloos achterlopen bij de ontwikkeling van hun app. Het is echt een verademing nu.
Dat is zeker een vlotte start. Doen ze goed. De huidige app van de Volksbank merken is best prima toch lijkt mij? Ik mis zelf alleen nog push notificaties.

Mbt recurring payments: ik vind het zelf een fijner idee om die via de creditcard te laten lopen. In geval van fraude is het niet direct een kaalslag op de betaalrekening, maar heb ik nog tijd tot de volgende incasso om die te tackelen. Dat het overigens nu met de ‘nieuwe’ passen wel eindelijk mogelijk is, zie ik absoluut als verbetering 👍🏻

Ik laat mijn Debit Mastercard van SNS iig lekker offline in de instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04:52
balken07 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 14:48:
[...]

Dat is zeker een vlotte start. Doen ze goed. De huidige app van de Volksbank merken is best prima toch lijkt mij? Ik mis zelf alleen nog push notificaties.

Mbt recurring payments: ik vind het zelf een fijner idee om die via de creditcard te laten lopen. In geval van fraude is het niet direct een kaalslag op de betaalrekening, maar heb ik nog tijd tot de volgende incasso om die te tackelen. Dat het overigens nu met de ‘nieuwe’ passen wel eindelijk mogelijk is, zie ik absoluut als verbetering 👍🏻

Ik laat mijn Debit Mastercard van SNS iig lekker offline in de instellingen.
Die pushnotificaties miste ik ook heel erg. Ik besef nu pas weer hoe fijn het wel niet is om bij elke belasting van m'n rekening gewoon een seintje te krijgen. Het geeft me het gevoel dat ik meer grip heb op wat er allemaal gebeurt.

Daarnaast kan ik nu ook weer met m'n Wear OS-horloge betalen en die 'slimme overboekingen' zijn ook véél uitgebreider in te stellen dan de basic troep van ASN.

En tot slot is de 'inzicht in je geld'-functie bij de Rabo voor mijn gevoel echt veel nauwkeuriger en uitgebreider dan bij ASN. Niet dat ik dat actief gebruik, maar het was voor mij weer echt typisch Volksbank dat ze een inferieur product opleveren en dan ook nog héél lang niets eraan verbeteren.

Ik snap overigens je punt m.b.t. tot die recurring payments. Ik heb het nu alleen ingesteld bij 'vertrouwde partijen' zoals Amazon Prime en alleen als automatische incasso niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
balken07 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 14:23:
[...]

Revolut berekent pas een koersopslag (1%) zodra je binnen een maand bezien meer dan €1000 hebt gespendeerd. N26 doet het echter nooit, en daarom vind ik N26 een fijnere bank.
Ik ben idd ook een N26 klant en gebruik altijd hun MasterCard debit pas buiten EU/betalingen in andere valuta.

Vroeger kreeg je bij een gratis rekening al standaard een fysieke pas, maar ik begreep dat dit tegenwoordig niet meer is. Maar vaak werkt Apple Pay/Google Wallet ook rpima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
balken07 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 14:23:
[...]

Dat klopt niet, Revolut rekent wel degelijk een opslag, ook onder de 1000 euro/maand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vWfOEK8MDu30hBRPAmiMjgN8Wus=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qpGqBw2V5l9JWkd1ozCyfVC4.jpg?f=fotoalbum_large

Zie ook: Schweino in "Discussie over & Ervaringen met Revolut bank"

[ Voor 6% gewijzigd door Schweino op 23-06-2024 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Schweino schreef op zondag 23 juni 2024 @ 15:38:
[...]

Dat klopt niet, Revolut rekent wel degelijk een opslag, ook onder de 1000 euro/maand:

[Afbeelding]
Je screenshot betreft het omwisselen van valuta. Dat is iets anders dan een kaartbetaling in vreemde valuta. Beide tellen overigens wel mee voor die €1000 limiet (dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
balken07 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 15:44:
[...]

Je screenshot betreft het omwisselen van valuta. Dat is iets anders dan een kaartbetaling in vreemde valuta. Beide tellen overigens wel mee voor die €1000 limiet (dacht ik)
Mijn ervaring is dat voor kaartbetalingen dezelfde koers wordt gebruikt:

Schweino in "Discussie over & Ervaringen met Revolut bank"

Bevestiging van Revolut:

https://www.revolut.com/en-NL/legal/standard-fees/

https://www.revolut.com/legal/international-payment-fees/

[ Voor 13% gewijzigd door Schweino op 23-06-2024 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
N26 hanteert volgens iig gewoon de dagkoers van MasterCard en berekend geen koersopslag.

Revolut had ik weleens een x bekeken en zat altijd al wat ingewikkelder in elkaar en dus idd de optie om valuta om te wisselen en daardoor eventueel goedkoper/duurder uitkomt.

Ik was destijds toch maar voor N26 gegaan, omdat de eenvoud mij meer aansprak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alson
Schweino schreef op zondag 23 juni 2024 @ 15:38:
N26 hanteert echter de Mastercard rate, die ook een opslag heeft ten opzichte van ECB rate. Zie hier. Ik heb nog geen structurele data gezien of deze opslag gemiddeld over een lange tijd meer of minder is dan de opslag van Revolut. Ik heb in het verleden wel data gezien dat de Revolut rate (toen ze nog de interbank rate hanteerden) gunstiger was dan die van Mastercard (en VISA nog wat ongustiger).

Als ik naar een betaling kijk die ik begin mei via N26 in GBP heb gedaan, rekenden ze daar 0.27259% markup, dus iets hoger dan Revolut in jouw screenshot.

[ Voor 9% gewijzigd door alson op 23-06-2024 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
alson schreef op zondag 23 juni 2024 @ 15:59:
[...]

N26 hanteert echter de Mastercard rate, die ook een opslag heeft ten opzichte van ECB rate. Zie hier. Ik heb nog geen structurele data gezien of deze opslag gemiddeld over een lange tijd meer of minder is dan de opslag van Revolut. Ik heb in het verleden wel data gezien dat de Revolut rate (toen ze nog de interbank rate hanteerden) gunstiger was dan die van Mastercard (en VISA nog wat ongustiger).

Als ik naar een betaling kijk die ik begin mei via N26 in GBP heb gedaan, rekenden ze daar 0.27259% markup, dus iets hoger dan Revolut in jouw screenshot.
Mijn "praktijktest" in Polen liet een gunstigere koers voor N26 zien, maar wellicht is dat valuta afhankelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
Ja, het lijkt inderdaad valuta afhankelijk. Als ik in m'n N26 geschiedenis kijk:
DagValutaOpslag
zondag 5 meiGBP0,27259%
woensdag 1 meiUSDniet vermeld
woensdag 1 meiUSDniet vermeld
dinsdag 30 aprilUSDniet vermeld
maandag 29 aprilUSDniet vermeld
vrijdag 5 aprilGBP0,15259%
maandag 1 aprilUSDniet vermeld
dinsdag 5 maartGBP0,13563%

Voor USD wordt er dus nooit een toeslag getoond, maar voor GBP is de toeslag tussen de 0,14% en 0,27%. Helaas geeft Revolut voor transacties in het verleden wel de gebruikte wisselkoers maar geen toeslag (er staat altijd "fees: no fee" bij mij). In eerste instantie (op basis van deze beperkte data) zou ik denken dat N26 dus waarschijnlijk gunstiger is in USD en voor GBP vergelijkbaar is. Maar de onderlinge verschillen zijn veel kleiner dan het verschil met creditcards zoals die van ICS en Amex die vaak rond de 2% rekenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:19
Tot een jaar geleden hanteerde Revolut de term ''real exchange rate" en rekende in het weekend een opslag om valutarisico's af te dekken (omdat de markten dan gesloten zijn) .

Omdat dit begrip vaag was (wat is de 'echte' wisselkoers?) en er vermoedelijk klachten zijn geweest, hanteert Revolut nu de 'Revolut Exchange rate'. Ze hebben de weekendopslag hierbij laten vervallen.

Strikt genomen is er dus GEEN wisselkoersopslag bij Revolut. Ze hanteren gewoon hun eigen koers. Uiteraard kun je deze koers wel vergelijken met bijvoorbeeld de ECB of Mastercard koers. De screenshot van @Schweino laat strikt genomen ook geen koersopslag zien maar een vergelijking van hun eigen koers met de ECB koers.

Revolut hanteert wel kosten bij de gratis en goedkope pakketten als je per maand meer dan een bepaald bedrag omwisselt in vreemde valuta. De drempel is 1000,- euro en daarboven komt er 1% opslag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:55

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

En nu weer on topic?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Was al bekend wanneer ABN AMRO over ging naar Mastercard en/of Visa debit passen?

Las eerder hier Q3 maar kan nergens een officiële aankondiging vinden, of zoals bij ING een dedicated pagina met meer info.
Pagina: 1 ... 32 ... 40 Laatste