Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Zijn niet heel gangbare automaten als ik het zo lees. Alle pin terminals die in buitenland gezien heb, hadden een toetsenbord erop zitten. Ik denk overigens dat Visa Debit in Frankrijk minder geaccepteerd wordt als MC Debit.....Maarten_E schreef op zondag 5 juli 2026 @ 10:01:
[...]
Het rare was: Ik kon nergens een numeriek toetsenbord zien op het apparaat. Alleen contactloos betalen leek mogelijk. Ook nergens een gleuf gezien om de pas in te steken. Pincode had denk ik via het schermpje gemoeten.
Bij een E. Leclerc lijkt mij dat onwaarschijnlijk. Andere klanten konden wel normaal pinnen wat ik kon zien.Hippe Lip schreef op zondag 5 juli 2026 @ 10:13:
[...]
Als ik dit zo lees komt de gedachte in me op van een nepperd. Soort van modernere skimming die pasgegevens verzamelt.
Laten we er maar vanuit gaan dat dit niet het geval was…
edit:
Zowel het hotel (B&B hotels) als een hypermarkt had deze terminals. De kans lijkt mij erg klein dat een bende dusdanig geïnfiltreerd is dat ze bij 2 verschillende zaken hun geskimde apparaten neer kunnen zetten.
Zowel het hotel (B&B hotels) als een hypermarkt had deze terminals. De kans lijkt mij erg klein dat een bende dusdanig geïnfiltreerd is dat ze bij 2 verschillende zaken hun geskimde apparaten neer kunnen zetten.
[ Voor 22% gewijzigd door Maarten_E op 05-07-2026 11:39 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.