Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Zijn niet heel gangbare automaten als ik het zo lees. Alle pin terminals die in buitenland gezien heb, hadden een toetsenbord erop zitten. Ik denk overigens dat Visa Debit in Frankrijk minder geaccepteerd wordt als MC Debit.....Maarten_E schreef op zondag 5 juli 2026 @ 10:01:
[...]
Het rare was: Ik kon nergens een numeriek toetsenbord zien op het apparaat. Alleen contactloos betalen leek mogelijk. Ook nergens een gleuf gezien om de pas in te steken. Pincode had denk ik via het schermpje gemoeten.
Bij een E. Leclerc lijkt mij dat onwaarschijnlijk. Andere klanten konden wel normaal pinnen wat ik kon zien.Hippe Lip schreef op zondag 5 juli 2026 @ 10:13:
[...]
Als ik dit zo lees komt de gedachte in me op van een nepperd. Soort van modernere skimming die pasgegevens verzamelt.
Laten we er maar vanuit gaan dat dit niet het geval was…
Zowel het hotel (B&B hotels) als een hypermarkt had deze terminals. De kans lijkt mij erg klein dat een bende dusdanig geïnfiltreerd is dat ze bij 2 verschillende zaken hun geskimde apparaten neer kunnen zetten.
[ Voor 22% gewijzigd door Maarten_E op 05-07-2026 11:39 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ik moest ook de pas in de Google Wallet app vervangen. Ik weet zo even niet welke type dat was maar dat is nu dus juist een VPay pas geworden. Lekker onlogisch als ze daar dan juist mee willen stoppen?
Weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar merk de laatste tijd sowieso al dat mijn fysieke RegioBank pas vaak woedt geweigerd. Zowel nu in Frankrijk als ook al in NL. Dacht dat de pas stuk was en was al van plan een vervangende pas te vragen maar een nieuwe pas is dus al onderweg.
Mijn virtuele Vpay pas in Wallet werkt wel prima in Frankrijk tot nu toe trouwens.
Ik vermoed dat die vorige (VPay-) pas simpelweg op datum was verlopen en je daarom je opvolgende VPay pas moest activeren. Dit proces staat gewoon los van toekomstige platform keuzes.Flappie schreef op zondag 19 juli 2026 @ 21:54:
Ik kreeg vandaag een bericht dat mijn RegioBank VPay pas vervangen wordt door een nieuwe ASN Visa pas omdat ze stoppen met VPay
Ik moest ook de pas in de Google Wallet app vervangen. Ik weet zo even niet welke type dat was maar dat is nu dus juist een VPay pas geworden. Lekker onlogisch als ze daar dan juist mee willen stoppen?
Volgens mij zijn alleen de nieuwe fysieke passen Visa Debit. De digitale betaalpassen zijn nu V-Pay (in plaats van Maestro) volgens deze pagina. Ik vind het ook een beetje raar dat de digitale nog niet Visa Debit zijn, maar ja...Flappie schreef op zondag 19 juli 2026 @ 21:54:
Ik kreeg vandaag een bericht dat mijn RegioBank VPay pas vervangen wordt door een nieuwe ASN Visa pas omdat ze stoppen met VPay
Weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar merk de laatste tijd sowieso al dat mijn fysieke RegioBank pas vaak woedt geweigerd. Zowel nu in Frankrijk als ook al in NL. Dacht dat de pas stuk was en was al van plan een vervangende pas te vragen maar een nieuwe pas is dus al onderweg.
Mijn virtuele Vpay pas in Wallet werkt wel prima in Frankrijk tot nu toe trouwens.
Das wel een verbazende keus idd. Dat is dus straks een extra vervanging ronde voor de digitale pas als VPay uit gaathacdias schreef op maandag 20 juli 2026 @ 11:32:
[...]
Volgens mij zijn alleen de nieuwe fysieke passen Visa Debit. De digitale betaalpassen zijn nu V-Pay (in plaats van Maestro) volgens deze pagina. Ik vind het ook een beetje raar dat de digitale nog niet Visa Debit zijn, maar ja...
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
We gaan over van Maestro naar V PAY. Dat betekent dat je Google Pay of Apple Pay opnieuw moet activeren. Zet je nieuwe digitale betaalpas in je wallet, zodat je er meteen mee kunt betalen.
Bron: https://www.asnbank.nl/betalen/mobiel-betalen/alles-over-je-nieuwe-digitale-betaalpas.html
Mja als je een beetje reist ben je toch ook voorbereid?GeEkIe schreef op zondag 21 juni 2026 @ 15:14:
[...]
Ik zal blij zijn als de digitale euro is ingevoerd. Niks verschillende netwerken en ook nog eens offline. Is precies voor oa dit soort situatie bedoeld!
Ik doe in het buitenland eigenlijk alles met Mastercard (Credit!) en ik kan me niet herinneren dat die me ooit in de steek gelaten heeft. Autohuur met de AMEX (betere voorwaarden en hogere limiet). En eventuele geldopnames met Trade Republic aangezien die niet aan opnamekosten doen.
Mijn Rabo en Knab kaart raak ik eigenlijk niet aan. Zou ook eerlijk gezegd niet weten of dat Visa is of iets anders?
Vind het eigenlijk knap dat we hier een topic over kunnen vullen
Backup is sowieso verstandig. Ik ga altijd op reis met 2 creditcards (Mastercard en Amex) en 3 bankpassen (Rabo , Trade en Knab). En dan nog een zakelijke Mastercard maar die is meer backup en mag ik officieel privé niet gebruiken. Zakelijk wel uiteraard.nielsiejjj92 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 17:54:
[...]
Altijd een backup pas en/of creditcard meenemen voor de zekerheid. Je kunt op binlist.net kijken of jouw kaarttype ook als een VISA Debit wordt gezien. Of de terminal is niet bijgewerkt
En ALTIJD lokale valuta (rond de 50 tot 100 euro, omgerekend)
Ik heb het niet met mijn fysieke pas geprobeerd, maar via Google Pay werd de pas geweigerd, evenals mijn Openbank Debit Mastercard. Gelukkig deed mijn American Express het wel met Google Pay.
Ik vond het wel een vreemde situatie dat een tankstation wel American Express accepteert, maar geen Debit Mastercard. Maar het lijkt ook niet gelegen te hebben aan Google Pay
Daar komt dus de digitale euro bij, die dus ook offline werkt dus enorm handig wordt!FreakNL schreef op maandag 20 juli 2026 @ 19:14:
[...]
Mja als je een beetje reist ben je toch ook voorbereid?
Ik doe in het buitenland eigenlijk alles met Mastercard (Credit!) en ik kan me niet herinneren dat die me ooit in de steek gelaten heeft. Autohuur met de AMEX (betere voorwaarden en hogere limiet). En eventuele geldopnames met Trade Republic aangezien die niet aan opnamekosten doen.
Mijn Rabo en Knab kaart raak ik eigenlijk niet aan. Zou ook eerlijk gezegd niet weten of dat Visa is of iets anders?
Ik vind het eigenlijk knap dat er nog geen Forum topic over is gestart 🙃Vind het eigenlijk knap dat we hier een topic over kunnen vullen
Nou heeft mijn partner ook een CC dus dat is geen ramp voor buitenlandse betalingen, maar volgens ING gaan ze dit niet aanpassen, je MOET de app hebben om die code te zien volgens hun.
Beetje absurd dit, bij ABN staat het wel op de pas.
Het is mij niet onbekend dat ING die code in de app toont, maar je zou denken dat het inmiddels op op de website zelf kon.
mijn partner gebruikt de ING app niet en wil geen bank app op de telefoon, de losse scanner van ING zelf werkt prima 99% van de tijd
99% omdat toen mijn partner een nieuwe CC kreeg, moest de activatie daarvan ook via de app volgens ING (toen), maar na wat stevig doorvragen kon ING het ineens zelf activeren.
[ Voor 8% gewijzigd door Mizgala28 op 22-07-2026 17:54 ]
Mijn partner vindt het niet fijn om zo iets op de telefoon bij zich te hebben, en dat begrijp ik volledig want ik ken meer mensen die dat niet fijn vinden (terwijl ik met mijn bank wel de app gebruik, het zou een keuze moeten zijn, niet dwang).japie06 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 19:15:
Wat is het probleem met de bank app?
Ironisch genoeg is de app meer optioneel met mijn bank dan met ING tegenwoordig, de ING Scanner "bestaat" maar ze lijken de functies langzaam uit te kleden zoals ik al in de andere post noemde.
[ Voor 26% gewijzigd door Mizgala28 op 22-07-2026 19:30 ]