Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gamefreakin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:32
Youtl schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:57:
Was al bekend wanneer ABN AMRO over ging naar Mastercard en/of Visa debit passen?

Las eerder hier Q3 maar kan nergens een officiële aankondiging vinden, of zoals bij ING een dedicated pagina met meer info.
De pagina is hier te vinden: https://www.abnamro.nl/nl...mastercard-betaalpas.html

Helaas nog steeds niet veel meer info dan "In de loop van 2024". Wel lijkt het er op dat ABN puur voor Mastercard Debit gaat en geen gebruik gaat maken van Visa Debit.

[ Voor 9% gewijzigd door gamefreakin op 25-06-2024 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 06:57
gamefreakin schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:26:
[...]

De pagina is hier te vinden: https://www.abnamro.nl/nl...mastercard-betaalpas.html

Helaas nog steeds niet veel meer info dan "In de loop van 2024". Wel lijkt het er op dat ABN puur voor Mastercard Debit gaat en geen gebruik gaat maken van Visa Debit.
Deze pagina had ik gemist bij het teruglezen van dit topic, dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• said2
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:27
Als nieuwe klant bij de ING heb ik vandaag een VPay betaalpas (die tot juni 2029 geldig is) ontvangen van mijn compleet nieuwe bankrekening. Ik dacht misschien krijg ik een Visa of Mastercard betaalpas maar dit was niet het geval. De uitrol is nog niet begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 12:16
Youtl schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 14:10:
[...]

Gisteravond nog proberen te bellen, en met succes. Maestro konden ze wel uitgeven opeens, over MasterCard Debit was niks bekend kreeg ik van de SNS medewerker te horen. (denk dat het inderdaad een kleine groep is die geluk heeft gehad met die pas)
Inderdaad, er lag gewoon een 'ouderwetse' Maestro-pas in de bus. Het gaat nog wel even duren ben ik bang...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 17:12
said2 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 17:24:
Als nieuwe klant bij de ING heb ik vandaag een VPay betaalpas (die tot juni 2029 geldig is) ontvangen van mijn compleet nieuwe bankrekening. Ik dacht misschien krijg ik een Visa of Mastercard betaalpas maar dit was niet het geval. De uitrol is nog niet begonnen.
Ultrafast in "Mastercard stopt met Maestro" is hier al besproken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-09 13:39
Update over acceptatie in het nieuwe Betaaljournaal: https://www.betaalverenig...n-visa-debit-in-nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Quote dan ook even het nuttige stuk ;)
Inmiddels is 97% van de betaalautomaten van Nederlandse bancaire acquirers aangepast voor de acceptatie van Debit Mastercard (DMC) en Visa Debit (VD).

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:37
Thx voor het delen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 17:12
YakuzA schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 19:24:
[...]

Quote dan ook even het nuttige stuk ;)

[...]
Dit stuk is ook best fijn om te lezen:
Deze automaten komen voornamelijk voor in het MKB, waar sommige ondernemers zo lang mogelijk wachten met vervangen. Eind 2024 kunnen deze verouderde terminals niet meer worden gebruikt.
Mooi dat ze dan over moeten zijn en deze terminals niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:34
dutchnltweaker schreef op zondag 30 juni 2024 @ 08:19:
[...]

Dit stuk is ook best fijn om te lezen:

[...]

Mooi dat ze dan over moeten zijn en deze terminals niet meer werken.
Dit terminals eind 2024 had ik al verwacht… logisch dat ze geen tweede ronde uitstellen.

Ondernemers moet dan sneller vervangen gevolg dat acceptatie vanzelf verhogen.
Nog 7 maanden er is tijd genoeg.

[ Voor 3% gewijzigd door Ultrafast op 30-06-2024 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Zijn ze bij ASN en Regiobank ook al om naar de nieuwe betaalpassen? (kunnen we misschien ook een tabel maken in het openingspost (wie al om is en wie nog niet)

Las hier eerder dat per 1 juli dit het geval zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• q-quan
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 09-09 22:49
Vanochtend ASN gebeld: ze zijn bezig met testen en voorspelling is nu eind 2024 :-(

Ik hoop dat dat niet klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelV76
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13-09 13:27
ASN Bank begint inderdaad pas in december 2024 of januari 2025 met uitgifte van de nieuwe debitcard zo zei de mederwerker net. Duurt nog ff dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• finance2024
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 14-09 16:51
Mijn adviseur van RegioBank heeft net een nieuwe debit Mastercard weten aan te vragen. Ik ben ontzettend benieuwd naar het design, eindelijk is het zover! Over ASN, het lijkt me sterk dat zij niet over zullen gaan als Regio en SNS dit wel doen, misschien kan het zijn dat de medewerkers niet echt op de hoogte waren van de nieuwe betaalpassen, dit heb ik zelf enorm veel gemerkt bij al het telefoneren erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Vind het vreemd dat ASN dan achterloopt op Regiobank en SNS.

Dat SNS als eerste komst snap ik omdat die de meeste klanten hebben, maar je zou zeggen dat ASN volgt en dan Regio (kijkend naar het klantenaantal).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 13:50
Vandaag vreemd genoeg nog een zaak tegengekomen waar alleen Maestro en Vpay werkten, geen Mastercard of Visa Debit of Credit, Boeske, een snackzaak die in (sommige?) Hornbach Winkels te vinden is.

Gek genoeg hebben ze daar nieuwe orderkiosken en terminal van Verifone van de laatste generatie, dus vandaar eigenlijk geen reden om geen debit cards te kunnen verwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelV76
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13-09 13:27
ASN heeft als enige van de Volksbank merken nog niet de info veranderd op hun website betreffende de betaalpas. Alleen dat je een Vpay of Maestro krijgt. Heb ze nog een keer gebeld aan het einde van de middag en toen zei een andere medewerker dit keer een man dat hun laatste info is dat ze in december starten en in eerste kwartaal van 2025 maestro gaan vervangen. Spannend dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

MichaelV76 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 02:14:
ASN heeft als enige van de Volksbank merken nog niet de info veranderd op hun website betreffende de betaalpas. Alleen dat je een Vpay of Maestro krijgt. Heb ze nog een keer gebeld aan het einde van de middag en toen zei een andere medewerker dit keer een man dat hun laatste info is dat ze in december starten en in eerste kwartaal van 2025 maestro gaan vervangen. Spannend dus.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:23
Waarom vindt je dat niet duurzaam? Bestaande passen zullen nog wel een aantal jaren blijven werken. Het kan best tot over 2/3(/4) jaar oude VPay / Maestro passen vroegtijdig vervangen worden, doordat bv de acceptatie daarvan terugloopt (of voor de bank om kosten te besparen door nog maar 1 systeem te hoeven ondersteunen?). Maar ik zou er niet vanuit gaan dat je halverwege 2025 of zo ineens een nieuwe pas krijgt.

Knab is daar blijkbaar wel mee bezig, alle passen vervangen. Maarja, dat is Knab.... Ik zie zeker de grootbanken niet snel zo'n omruilproces opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

RobertMe schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:20:
[...]

Waarom vindt je dat niet duurzaam? Bestaande passen zullen nog wel een aantal jaren blijven werken. Het kan best tot over 2/3(/4) jaar oude VPay / Maestro passen vroegtijdig vervangen worden, doordat bv de acceptatie daarvan terugloopt (of voor de bank om kosten te besparen door nog maar 1 systeem te hoeven ondersteunen?). Maar ik zou er niet vanuit gaan dat je halverwege 2025 of zo ineens een nieuwe pas krijgt.

Knab is daar blijkbaar wel mee bezig, alle passen vervangen. Maarja, dat is Knab.... Ik zie zeker de grootbanken niet snel zo'n omruilproces opzetten.
Omdat ik in de veronderstelling ben dat VPAY / maestro stopt ver voordat zo'n pas verloopt (5 jr uit mijn hoofd). En wellicht heb ik dat gewoon niet scherp hoor, dat is goed mogelijk.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
True schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 13:04:
[...]

Omdat ik in de veronderstelling ben dat VPAY / maestro stopt ver voordat zo'n pas verloopt (5 jr uit mijn hoofd). En wellicht heb ik dat gewoon niet scherp hoor, dat is goed mogelijk.
Nouja, ik kan maar 2 redenen bedenken waarom ze vroegtijdig zouden vervangen. Of dus dat de acceptatie te laag wordt, maar dat zal wel los lopen gezien hoe traag de acceptatie van de nieuwe passen ging; Of dat het voor de bank goedkoper is om alle (resterende) passen te vervangen vroegtijdig dan "oude" systemen / processen aan te houden. Maar ik zou zelf verwachten dat een grootbank niet ineens honderdduizenden tot miljoenen passen gaat vervangen, en dus zoveel mogelijk door natuurlijk verloop wilt vervangen (dus of vervangen omdat die vervalt, of klant die zelf een nieuwe aanvraagt i.v.m. verlies / diefstal / ...).

En bij een bank als Knab zullen er wel veel minder passen in omloop zijn waardoor "even alles vervangen" iets realistischer is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 10:22
True schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:48:
[...]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
En wat als ze deze kaarten nog op voorraad hebben liggen? Lijkt me verre van duurzaam om prima kaarten weg te gooien, alleen omdat je ze wellicht eerder dan 5 jaar gaat vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:17

Dido

heforshe

celshof schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:48:
En wat als ze deze kaarten nog op voorraad hebben liggen? Lijkt me verre van duurzaam om prima kaarten weg te gooien, alleen omdat je ze wellicht eerder dan 5 jaar gaat vervangen.
KNAB geeft gewoon de mogelijkheid een pas alleen digitaal aan te vragen. Ok, dan hebben zij misschien dat plastic om weg te gooien, maar dat is niet verkwistender dan passen opsturen naar je klanten zodat de klanten ze straks weg kunnen gooien.

Zeker van een ASN had ik ook zoiets verwacht, eerlijk gezegd. Die staan zich voor op duurzaamheid. En centraal een stapel oude passen recyclen is altijd minder slecht dan oude (in feite nu al verouderde) passen opsturen om die later door nieuw plastic te vervangen.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Dido schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 18:03:
[...]

KNAB geeft gewoon de mogelijkheid een pas alleen digitaal aan te vragen. Ok, dan hebben zij misschien dat plastic om weg te gooien, maar dat is niet verkwistender dan passen opsturen naar je klanten zodat de klanten ze straks weg kunnen gooien.
Huh? Die virtuele passen zullen gewoon andere nummertjes hebben dan de fysieke passen die ze op de plank hebben liggen. Als je alleen een virtuele pas aanvraagt zal daarvoor dus geen fysieke pas in het magazijn liggen dat ze door de shredder moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 13:17

Dido

heforshe

RobertMe schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 18:10:
Huh? Die virtuele passen zullen gewoon andere nummertjes hebben dan de fysieke passen die ze op de plank hebben liggen. Als je alleen een virtuele pas aanvraagt zal daarvoor dus geen fysieke pas in het magazijn liggen dat ze door de shredder moeten halen.
Dat snap ik, maar dan kunnen ze dat plastic naar iemand sturen die dat wel wil. Ik neem voor het gemakl even aan dat ze niet voor alle rekeninghouders een plastic en een gerecycled plastic pas klaar hebben gelegd, voordat ze de klanten laten kiezen tussen gewoon plastic, gerecycled plastic of virtueel.

En ik reageerde op de ASN, die kennelijk (bijna) verouderd plastic opstuurt, waar ik had verwacht dat ze een optie hadden gegeven om een digitale pas aan te vragen (of, hey, een toekomstbestendige pas). En dan specifiek op de opmerking dat ze wellicht die passen nog hadden liggen. Al hadden ze ze nog liggen, dan is centraal vernietigen nog altijd beter voor het milieu dan ze opsturen naar klanten om ze over een jaar allemaal door de klanten weg te laten gooien.

[ Voor 25% gewijzigd door Dido op 03-07-2024 18:16 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:33
Was de einddatum van Maestro niet 2028 ofzo, en VPay nog helemaal niet aangekondigd? Dan kunnen die passen nog misschien nog wel 4-5 jaar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
108rogar schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 23:40:
Was de einddatum van Maestro niet 2028 ofzo, en VPay nog helemaal niet aangekondigd? Dan kunnen die passen nog misschien nog wel 4-5 jaar mee.
Maestro heeft AFAIK alleen een einddatum v.w.b. uitgifte aangekondigd. Dat ze het netwerk alsnog eerder uitschakelen zou wellicht kunnen, maar lijkt mij niet geheel logisch. Dat nu nog steeds nieuwe passen worden uitgegeven met een einddatum van +5 jaar is dan weer niet geheel logisch. Aangezien die dus langer geldig zijn dan juni/juli 2023 + 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 15:33
Nou Rabobank heeft ook een mailing uitgestuurd over Visa Debit.
Hoe kan ik de nieuwe betaalpas aanvragen?
Je ontvangt een nieuwe betaalpas automatisch als je huidige betaalpas de vervaldatum bereikt. Wil je hier niet op wachten of is je betaalpas kapot, gestolen of kwijt? Dan kun je je betaalpas zelf vervangen. Als je kiest voor 'Mijn pas is kapot' op de vraag 'Waarom het je een nieuwe pas nodig', dan blijft je huidige betaalpas werken totdat je je nieuwe pas gebruikt. Er zijn wel kosten verbonden aan het vervangen van je betaalpas. De betaalpassen worden willekeurig uitgeleverd.
Mijn Meastro verloopt pas in 2027 en ik zou nu moeten betalen voor een nieuwe pas, maar ik ga die boevenbende niet sponsoren. Wat een flut service. Van die woekerwinsten zou je toch verwachten dat je gratis een nieuwe Visa/Mastercard pas mag aanvragen.

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Afgelopen weekend nog gehad dat mijn Visa debit niet werd geaccepteerd bij de McDonalds, dus het zijn niet alleen kleine ondernemers die hun terminal nog niet hebben geupdate. Zou dus niet zomaar m'n maestro kaarten zonder reden vervangen voor Mastercard/Visa debit cards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
pjonk schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:16:

[...]

Mijn Meastro verloopt pas in 2027 en ik zou nu moeten betalen voor een nieuwe pas, maar ik ga die boevenbende niet sponsoren. Wat een flut service. Van die woekerwinsten zou je toch verwachten dat je gratis een nieuwe Visa/Mastercard pas mag aanvragen.
Er staat geen vermelding van Visa Debit in? En Rabo geeft beiden uit (nu wel, voorheen alleen Maestro en geen VPay).

En als je hem gratis wilde hebben had je je kunnen aanmelden voor de pilot :p Dat is hier toentertijd (oktober/november?) voorbij gekomen. En ik heb Rabo toen ook een mailtje gestuurd en een aantal weken later lag een Visa Debit pas in de brievenbus. (En bij anderen een Debit MasterCard). Overigens had ik zelf pas een nieuwe Maestro ontvangen, in juni/juli, die dus ook tot 2028 zou lopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• finance2024
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 14-09 16:51
Regio bank betaalpas is binnen! Debit Mastercard met alles erop behalve een hologram..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07

[...]

Het blijft een betaalpas, en die kosten al langer geld. Ik zou gewoon die paar euro betalen en al jaren eerder genieten van de voordelen. Dat heb ik bij SNS zo gedaan 🤷🏼‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
finance2024 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:27:
Regio bank betaalpas is binnen! Debit Mastercard met alles erop behalve een hologram..
Mooi! Is het design veranderd tov eerdere betaalpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Z___Z schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:21:
[...]

Afgelopen weekend nog gehad dat mijn Visa debit niet werd geaccepteerd bij de McDonalds, dus het zijn niet alleen kleine ondernemers die hun terminal nog niet hebben geupdate. Zou dus niet zomaar m'n maestro kaarten zonder reden vervangen voor Mastercard/Visa debit cards.
In de McDonalds aan de strandboulevard in Tel Aviv weten ze het helemaal bont te maken: die accepteren geen Mastercard of Visa, maar wel Amex 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Inmiddels heb ik ook een Debit Mastercard kunnen bemachtigen. Valt mij meteen op dat de Apple Pay nog wel op Maestro blijft staan.

Geprobeerd om de MC debit handmatig toe te voegen met het kaartnummer krijg ik een foutmelding. (Uw kaartvertrekker ondersteunt geen Apple Pay)

Op zich fijn, heb ik een digitale Maestro en een fysieke Mastercard debit :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
xileS schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:19:
[...]
Heel het idee was dus juist dat buitelanders/toeristen hier konden betalen met hun Mastercard/Visa Debit, maar dat lukt dus nog steeds niet als ze buiten EEA komen (zonder CC acceptatie).
Lukte idd niet met een Mastercard debit pas buiten EU zonder CC acceptatie. Pas wordt gelijk bij het aanbieden geweigerd.

Klant had ook nog een ander pasje waar aan voorkant Mastercard Debit staat, maar aan achterkant Maestro. Waarschijnlijk kan die kiezen welke die wilt gebruiken. Leek gewoon goed te gaan en je krijgt Maestro te zien op het scherm, maar vreemd genoeg is het alsnog ook met de Maestro methode niet gelukt om te pinnen met een buiten EEA pas.

Dit vind ik wel vreemd, want bij dezelfde klant deed zijn oude (denk dat die nu een nieuwe heeft) Maestro pas het altijd. Wellicht dat er nu ook al een verschil is doorgevoerd tussen Maestro binnen/buiten EEA?

Alleen dan zou de transactie gelijk geweigerd moeten worden (zoals met MD) ipv nog om een pincode vragen. Enige wat ik kon bedenken is dat hij aan zijn pin limiet zat, maar hij zei dat dit niet zo was. En dat hij bij veel oudere automaten wel kon pinnen en bij ons niet. Het lijkt mij sterk dat het aan ons nieuwe betaal terminal ligt, dus mijn conclusie is eerder dat de oudere automaten wel een CC acceptatie hebben (om buiten EEA betalingen te kunnen accepteren).

Ik vind het nog steeds vreemd en had verwacht dat een betaling met een maestro (buiten EEA) kaart wel zou werken zoals gewoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wausser90
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10:26
Youtl schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:55:
Inmiddels heb ik ook een Debit Mastercard kunnen bemachtigen. Valt mij meteen op dat de Apple Pay nog wel op Maestro blijft staan.

Geprobeerd om de MC debit handmatig toe te voegen met het kaartnummer krijg ik een foutmelding. (Uw kaartvertrekker ondersteunt geen Apple Pay)

Op zich fijn, heb ik een digitale Maestro en een fysieke Mastercard debit :D
Is dat niet gewoon een weergavefout in Apple Pay?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
Wausser90 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:12:
[...]

Is dat niet gewoon een weergavefout in Apple Pay?
Nee, betaling bij meerdere terminals geeft ook Meastro aan bij mij. Word ook bevestigd als ik handmatig het kaartnummer en cvc invul in Wallet, want dat werkt niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Youtl op 05-07-2024 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Youtl schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:56:
[...]
Nee, betaling bij meerdere terminals geeft ook Meastro aan bij mij. Word ook bevestigd als ik handmatig het kaartnummer en cvc invul in Wallet, want dat werkt niet.
Als je de oude kaart niet uit Apple Pay hebt verwijderd, is dat inderdaad nog gewoon je oude geïmporteerde maestro card.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
YakuzA schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:03:
[...]

Als je de oude kaart niet uit Apple Pay hebt verwijderd, is dat inderdaad nog gewoon je oude geïmporteerde maestro card.
Ik heb mijn kaart verwijderd. En kreeg weer een Maestro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wausser90
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10:26
Welke bank geeft deze MC Debit uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Bij de Rabobank was na de eerste keer de fysieke MC Debit pas gebruiken een uurtje later mijn Maestro pas in Apple Pay vervangen met een MC Debit kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Wausser90 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:15:
Welke bank geeft deze MC Debit uit?
SNS in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
Z___Z schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:21:
[...]

Wat was de melding? Contactloos of werktte het ook niet met de chip? Kan ook zijn dat het een franchise is, die kunnen bepaalde keuzes maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
nielsiejjj92 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:23:
[...]

Wat was de melding? Contactloos of werktte het ook niet met de chip? Kan ook zijn dat het een franchise is, die kunnen bepaalde keuzes maken.
Weet niet meer wat de foutmelding was, maar het was in zo'n self service order zuil via Apple Pay.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn.
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 16:40
SNS heeft aan mij idd bevestigd dat ze een virtuele pas aanmaken, en je fysieke pas dus helemaal buiten beschouwing laten. Bijvoorbeeld: Waneer je jouw betaalpas blokkeert kan je nog wel met apple pay betalen. Ook is mij vertelt dat ze ‘voorlopig’ geen intentie hebben om dit te veranderen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Boudewijn. schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 18:18:
[...]

SNS heeft aan mij idd bevestigd dat ze een virtuele pas aanmaken, en je fysieke pas dus helemaal buiten beschouwing laten. Bijvoorbeeld: Waneer je jouw betaalpas blokkeert kan je nog wel met apple pay betalen. Ook is mij vertelt dat ze ‘voorlopig’ geen intentie hebben om dit te veranderen…
Dat is best lame. Dit zal wel de reden zijn waarom ze buiten Europa Apple Pay en Google Pay niet ondersteunen. De acceptatie zal met Maestro slecht zijn. Ik had liever al een Mastercard in de Wallet gezien, maar in the end maakt het voor mij weinig uit. Ik zie de debit Mastercard van de SNS vooral als backup pas buiten de Eurozone. Ik betaal daar standaard met N26.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Wel opmerkelijk, ik vraag me dan ook wel af waarom de ING dan bijvoorbeeld de overgang van Maestro naar MC debit wel aangrijpt om zo'n harde koppeling tussen de fysieke kaart en de xxPay card toe te voegen.

Zou dit kunnen zijn om dubbele kosten te voorkomen? misschien dat een virtuele MC Debit in een xxPay extra kosten geeft die er bij Maestro niet waren?

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 08-07-2024 14:21 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
YakuzA schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:20:
[...]

Wel opmerkelijk, ik vraag me dan ook wel af waarom de ING dan bijvoorbeeld de overgang van Maestro naar MC debit wel aangrijpt om zo'n harde koppeling tussen de fysieke kaart en de xxPay card toe te voegen.

Zou dit kunnen zijn om dubbele kosten te voorkomen? misschien dat een virtuele MC Debit in een xxPay extra kosten geeft die er bij Maestro niet waren?
Ik heb er waarschijnlijk niet voldoende kennis van, maar ik weet wel dat de bank die de pas uitgeeft een interchange fee ontvangt voor iedere transactie met de betreffende pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online

[...]

Tsja dat was altijd al zo geweest zolang ik mij kan henrineren bij de Rabo.

Bij Knab had ik vorige maand 5 nieuwe passen kosteloos kunnen aanvragen.
Eén pas deed het niet die heb ik laten vervangen en die werkt nu wel naar behoren.

Maar blijft altijd wel spannend of ik kan betalen met die Mastercard debet, altijd spannend.
Vind het zwaar irritant.
Had het alweer drie keer meegemaakt dat die niet werkte.
Had gelukkig contant geld bij me, dat neem ik maar standaard mee tegenwoordig heb altijd €100 contant ongeveer bij me voor het geval ik weer eens niet kan betalen.
Ben er absoluut niet blij mee lijkt wel weer de prehistorie waar we in beland zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:35
NicoHF schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:06:
Had het alweer drie keer meegemaakt dat die niet werkte.
Had gelukkig contant geld bij me, dat neem ik maar standaard mee tegenwoordig heb altijd €100 contant ongeveer bij me voor het geval ik weer eens niet kan betalen.
Ben er absoluut niet blij mee lijkt wel weer de prehistorie waar we in beland zijn.
Dat is totaal niet mijn ervaring. Ik betaal al ruim een jaar alles met debit MC/VISA en de laatste keer dat ik daar een probleem mee had was bijna een jaar geleden bij een boerderij winkeltje die inmiddels al lang debit MC/VISA accepteert. Gezien de > 99% acceptatie volgens de betaalvereniging Nederland moet heb je of bovenmatig veel pech, of kom je qua regio en/of type bedrijven net in de prehistorische groep die achterblijft met het updaten / vervangen van hun apparatuur :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
alson schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:35:
[...]

Dat is totaal niet mijn ervaring. Ik betaal al ruim een jaar alles met debit MC/VISA en de laatste keer dat ik daar een probleem mee had was bijna een jaar geleden bij een boerderij winkeltje die inmiddels al lang debit MC/VISA accepteert. Gezien de > 99% acceptatie volgens de betaalvereniging Nederland moet heb je of bovenmatig veel pech, of kom je qua regio en/of type bedrijven net in de prehistorische groep die achterblijft met het updaten / vervangen van hun apparatuur :P.
Kennelijk dan veel pech vrees ik?
Laatste keren waren, in een kroeg, Primarkt en een kapperszaak.
Alle in de randstad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we niet vergeten dat Knab als eerste Nederlandse bank m.u.v. bunq (op 27 september 2023) begon met het uitgeven van de nieuwe MC/Visa debit cards. Kudos aan Knab, de andere banken nemen echt de tijd 😭

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Verwijderd schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 14:15:
Laten we niet vergeten dat Knab als eerste Nederlandse bank m.u.v. bunq (op 27 september 2023) begon met het uitgeven van de nieuwe MC/Visa debit cards. Kudos aan Knab, de andere banken nemen echt de tijd 😭
Niet meer dan logisch, met de nog te slechte acceptatie ga je niet al je klanten opschepen? ;)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Verwijderd schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 14:15:
Volgens mij Triodos ook? Of wellicht eerder.

En er waren wel meer buitenlandse banken met Debit kaarten. OpenBank is ook per 1-7 MC Debit gaan leveren i.p.v. Maestro bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
RobertMe schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 14:27:
[...]

Volgens mij Triodos ook? Of wellicht eerder.

En er waren wel meer buitenlandse banken met Debit kaarten. OpenBank is ook per 1-7 MC Debit gaan leveren i.p.v. Maestro bv.
Volgens mij was Triodos eerder inderdaad, en die hebben alle passen ook omgewisseld die in omloop waren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Bovengenoemde klopt, Triodos was nét iets eerder begonnen met de uitrol dan Knab. Tevens ben ik bekend met Openbank die - zoals eerder genoemd - al langere tijd dergelijke passen uitgeeft. Ter volledigheid; ik doelde op Nederlandse banken. Neobanken (m.u.v. bunq) zoals Openbank classificeer ik niet als zijnde een Nederlandse bank gelet op de buitenlandse oorsprong en de niet-Nederlandse IBANs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:34
Verwijderd schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 15:29:
Bovengenoemde klopt, Triodos was nét iets eerder begonnen met de uitrol dan Knab. Tevens ben ik bekend met Openbank die - zoals eerder genoemd - al langere tijd dergelijke passen uitgeeft. Ter volledigheid; ik doelde op Nederlandse banken. Neobanken (m.u.v. bunq) zoals Openbank classificeer ik niet als zijnde een Nederlandse bank gelet op de buitenlandse oorsprong en de niet-Nederlandse IBANs.
Correct Bunq was al lang altijd als Neokbanken geworden dat blijft ook zo. Bunq heeft geen support fysiek bank in Nederland grondgebied.

Als veiligheid en helpdesk moet sowieso als geclassificeerd Nederlandse banken daar doel ik op Knab en Triodos en rest grootbanken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
YakuzA schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 14:25:
[...]

Niet meer dan logisch, met de nog te slechte acceptatie ga je niet al je klanten opschepen? ;)
Als iedereen naar elkaar blijft kijken gaat er sws niets veranderen. Een volgende keer zouden iig de drie grootbanken een gezamenlijke startdatum overeen moeten komen. En ‘slecht’ vind ik behoorlijk overdreven. Maar goed, die twee kampen zijn hier al vaker te vernemen :P

[ Voor 12% gewijzigd door balken07 op 09-07-2024 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

balken07 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 15:41:
[...]

Als iedereen naar elkaar blijft kijken gaat er sws niets veranderen. Een volgende keer zouden iig de drie grootbanken een gezamenlijke startdatum overeen moeten komen.
Zo is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb nu ook (eindelijk) een nieuwe bankpas met CVC code, maar is dit eigenlijk niet gevaarlijk als iemand anders die heeft? En als je op internet iets koopt weet je niet wat er mee gebeurd.

Bij een creditcard zit er een verzekering bij, maar ik heb geen idee hoe dat bij mijn betaalpas werkt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsiejjj92
Marzman schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:20:
Ik heb nu ook (eindelijk) een nieuwe bankpas met CVC code, maar is dit eigenlijk niet gevaarlijk als iemand anders die heeft? En als je op internet iets koopt weet je niet wat er mee gebeurd.

Bij een creditcard zit er een verzekering bij, maar ik heb geen idee hoe dat bij mijn betaalpas werkt.
Elke MasterCard/VISA Debit pas oftewel 'pinpas' in de volksmond heeft een standaard chargeback regeling tegen fraude, geen aankoopverzekering dat is echt iets voor creditcards. Zowat elke webshop heeft ook 3DS Secure dus mocht men toch iets doen met jouw kaartgegevens dan krijg je dat gewoon vergoed in bijna alle gevallen. Waarschijnlijk niet als je zelf grof nalatig bent geweest zoals het opsturen van je pas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Marzman schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:20:

Van welke bank als ik vragen mag?

Bij SNS staat online betalen standaard uit. Kun je in de app aanzetten. Dan is er geen risico. Ik had zelf liever ook gezien dat die CVC alleen in de app oproepbaar was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 20:14
nielsiejjj92 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:25:
[...]
Zowat elke webshop heeft ook 3DS Secure dus mocht men toch iets doen met jouw kaartgegevens dan krijg je dat gewoon vergoed in bijna alle gevallen.
Ik betwijfel dit. volgens mij is 3DS enigsinds geïmplementeerd bij webshops in de Europese Unie, maar in de rest van de wereld vrijwel niet. Ik denk dat juist het overgrote deel van de webshops geen 3DS heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door davides op 11-07-2024 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 10:22
davides schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:51:
[...]

Ik betwijfel dit. volgens mij is 3DS enigsinds geïmplementeerd bij webshops in de Europese Unie, maar in de rest van de wereld vrijwel niet. Ik denk dat juist het overgrote deel van de webshops geen 3DS heeft.
Ik deel dit. Het valt me op dat ik regelmatig geen 3DS krijg bij aankopen. Ook in Nederland. En nou zou een deel verklaard kunnen worden doordat de website mijn kaart heeft opgeslagen en een token gebruikt (bol.com bijvoorbeeld), maar de batterijwinkel waar ik gisteren besteld heb, ben ik nog nooit geweest.

Veel websites lijken er dus voor te kiezen om het makkelijker te maken voor hun klanten, dan dat ze voor de veiligste manier van afrekenen kiezen. Of wellicht hebben ze een drempelbedrag en bestel ik gewoon te goedkope dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Ik ga er wel vanuit dat chargebacks bij betalingen die geen 3DS doen een stuk makkelijker gaan. Immers is het de winkel die er voor kiest om geen 3DS toe te passen (dat kan zijn doordat ze het gewoon niet doen, of ze het niet nodig achten in dat specifieke geval, bv omdat het een betaling vanaf een bekend IP van de klant is en 3DS eerder is toegepast / ...). En volgens mij is het in het algemeen ook al zo dat chargebacks een probleem voor de verkoper zijn. De bank faciliteert het, de winkel draait op voor de kosten (/betaalt het geld, en is het product "kwijt" indien geleverd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

nielsiejjj92 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:25:
[...]
Elke MasterCard/VISA Debit pas oftewel 'pinpas' in de volksmond heeft een standaard chargeback regeling tegen fraude, geen aankoopverzekering dat is echt iets voor creditcards. Zowat elke webshop heeft ook 3DS Secure dus mocht men toch iets doen met jouw kaartgegevens dan krijg je dat gewoon vergoed in bijna alle gevallen. Waarschijnlijk niet als je zelf grof nalatig bent geweest zoals het opsturen van je pas
Ik denk dat je niet wil weten hoeveel mensen nu hun pas opsturen naar $randomAdres als ze gebeld worden dat hun pas vervangen moet worden.

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
davides schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:51:
[...]

En je hebt maar een paar webshops zonder 3DS nodig om misbruik te kunnen maken ervan. Nu is het natuurlijk altijd al verstandig om met enige regelmaat je rekening te checken of er niks vreemds mee is gebeurd, maar dat zal je consistenter moeten doen met de nieuwe pasjes. Want chargeback heb je alleen wat aan als je het in de gaten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

balken07 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:28:
[...]

Ik heb Belfius en ING (Belgie).
YakuzA schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:19:
[...]

Ik denk dat je niet wil weten hoeveel mensen nu hun pas opsturen naar $randomAdres als ze gebeld worden dat hun pas vervangen moet worden.
Hmm ja, bij verlies... daar had ik nog niet aan gedacht. Ook een extra gevaar. Vroeger kon er niks gebeuren, nu heb je contactloos betalen zonder pincode en die cvs code op je pas :p Misschien die code doorkrassen en ergens anders noteren :p

[ Voor 57% gewijzigd door Marzman op 11-07-2024 10:12 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Marzman schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:07:
[...]

Ik heb Belfius en ING (Belgie).

[...]

Hmm ja, bij verlies... daar had ik nog niet aan gedacht. Ook een extra gevaar. Vroeger kon er niks gebeuren, nu heb je contactloos betalen zonder pincode en die cvs code op je pas :p Misschien die code doorkrassen en ergens anders noteren :p
De mensen die die CVC code afdekken/weghalen hebben natuurlijk een grote overlap met de mensen die nooit hun pas zouden opsturen :p

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 22:02
[...]

Aha, maar tot nu toe was het tenminste wel zo dat het merk van de Apple Pay-kaart overeen kwam met je fysieke. Ik heb bijvoorbeeld een V Pay pas van ASN Bank, en ook in Apple Pay is de pas daar V Pay. Nu begrijp ik dat ze als je overgaat op een nieuwe Visa of Mastercard pas, ze je oude V Pay / Maestro gewoon laten staan in Apple Pay? Wanneer gaan ze die *ooit* updaten dan? Krijgen nieuwe klanten wel een Visa/MC in Apple Pay? Vragen, vragen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
odo966 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:05:
[...]

Aha, maar tot nu toe was het tenminste wel zo dat het merk van de Apple Pay-kaart overeen kwam met je fysieke. Ik heb bijvoorbeeld een V Pay pas van ASN Bank, en ook in Apple Pay is de pas daar V Pay. Nu begrijp ik dat ze als je overgaat op een nieuwe Visa of Mastercard pas, ze je oude V Pay / Maestro gewoon laten staan in Apple Pay? Wanneer gaan ze die *ooit* updaten dan? Krijgen nieuwe klanten wel een Visa/MC in Apple Pay? Vragen, vragen...
Ik heb een debit Mastercard van SNS, en heb helaas nog steeds Maestro in Apple Pay. Ik denk niet dat het een verschil uitmaakt of je een nieuwe klant bent. Het is de manier van implementeren.

[ Voor 7% gewijzigd door balken07 op 11-07-2024 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Het is weer jammer dat elke bank weer zijn eigen implementatie kiest hiervoor idd.
Maakt het niet overzichtelijker.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
balken07 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:10:
[...]Ik denk niet dat het een verschil uitmaakt of je een nieuwe klant bent. Het is de manier van implementeren.
Maar dat zou dus betekenen dat ze zelfs voor nieuwe klanten doorgaan met aan uitgeven van nieuwe virtuele Maestro / V Pay passen. Hoe lang kunnen ze dat nog blijven doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
odo966 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:30:
[...]

Maar dat zou dus betekenen dat ze zelfs voor nieuwe klanten doorgaan met aan uitgeven van nieuwe virtuele Maestro / V Pay passen. Hoe lang kunnen ze dat nog blijven doen?
Er worden ook nog steeds fysieke Meastro passen uitgegeven door meerdere banken, waaronder bunq. Zolang dat nog mag/gaat kijk ik niet vreemd op van virtuele kaarten.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Virtuele kaarten zijn ook een stuk makkelijker om te zetten straks. Vind het eigenlijk wel een slimme zet om de Apple Pay zo los te koppelen, kun je én je Debit Card gebruiken, én nog steeds betalen als ergens nog enkel Maestro geaccepteerd wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• odo966
Allemaal leuk en aardig, maar het blijft een beetje aanmodderen en uitstel van executie. Aanvankelijk zou meer dan een jaar geleden al de uitgifte van Maestro-kaarten ophouden. Nu is Volksbank blijkbaar nog steeds niet klaar om Mastercard- of Visa-kaarten aan Apple Pay te koppelen, en beginnen ze wel vast met de uitgifte van fysieke kaarten. Het verdient niet de schoonheidsprijs en wordt er voor de klant niet duidelijker op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 20:01
odo966 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:05:
[...]

Aha, maar tot nu toe was het tenminste wel zo dat het merk van de Apple Pay-kaart overeen kwam met je fysieke. Ik heb bijvoorbeeld een V Pay pas van ASN Bank, en ook in Apple Pay is de pas daar V Pay.
Ik heb een Apple Pay V Pay pas, maar een fysieke Maestro, bij ASN, dus die stelling klopt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 16:12

DaveFlash

Here's to the crazy ones

MikeN schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 21:53:
[...]

Ik heb een Apple Pay V Pay pas, maar een fysieke Maestro, bij ASN, dus die stelling klopt niet.
dit klopt ook wel, beiden zijn mogelijk bij de volksbank, omdat de volksbank-merken allemaal een mix uitgeven van maestro en v-pay passen, zowel in de vorm van fysieke passen als in de vorm van digitale passen. Voor een groot deel van de klanten is het wel zo dat bij de grootste bank, SNS, meestal de fysieke pas wel één is met de digitale kopie op apple pay / google pay, maar dit is voor een klein deel van de klanten dus niet zo helaas.

Jouw situatie en die van odo966 tonen juist aan dat het bij de volksbank zo mogelijk dus nog rommeliger is dan gedacht, want de bedoeling is dat jij als bank in principe een directe digitale kopie ('eToken') van de fysieke pas uitgeeft voor gebruik in de digitale wallets bij apple en google etc, zodat pas instellingen, uitgaven limieten en andere zaken allemaal aan elkaar gelinkt zijn.

Maar iedere bank maakt daarin z'n eigen beleidskeuzes en afwegingen, de meeste banken zoals abn, rabo, knab, bunq, revolut, monese, n26, van lanschot etc doen dit wel allemaal correct, ing* en blijkbaar ook volksbank dus niet.

Voor ING speelde ook mee dat hun in het begin meteen de beleidskeuze maakte dat ze een harde cap wilden van 2500,- per transactie op betalingen gedaan met een device / digitale wallet en alles daarboven moet je met fysieke pas + pincode doen. (in hoeverre dit nu nog zo is bij ing weet ik niet, daar ik inmiddels al jaren geen klant meer bij ze ben)

En daar is het dan dus ook nu nog een rommeltje.

enfin. we zullen de komende jaren zien hoe de kaarten letterlijk opnieuw geschud worden bij de banken, nu ze alsnog, ruim 12 jaar na zo'n beetje de rest van de wereld, over moesten gaan op Debit Mastercard en Visa Debit betaalkaarten.

Interesting times be ahead!

NB:
(*En uiteraard van ing is zoals de doorgewinterde tweaker vast wel weet ook bekend dat ze sinds het begin van apple pay in Nederland enkel virtuele meastro's uitgeven aan alle klanten voor gebruik in de eWallets, mede om die reeds genoemde beleidskeuze van de harde betaallimiet te kunnen afdwingen, en dus geldt dit ook voor klanten met een fysieke v-pay pas, met als voordeel voor ing dat ze dan niet dubbel hoefde te integreren voor wat betreft apple pay, google pay enzovoort met visa voor klanten met een v-pay pas. duidelijker wordt het er igg voor de leek niet op.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
DaveFlash schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 22:14:
ing* en blijkbaar ook volksbank dus niet.
Bij ING wordt dit rechtgetrokken, uit de nieuwe voorwaarden:
Wijzig je de limiet op je Betaalpas omdat je meer of juist minder geld wilt kunnen opnemen of betalen? Of blokkeer je je pas omdat je 'm bijvoorbeeld kwijt bent? De nieuwe limiet en de blokkade gelden dan ook voor Apple Pay, Google Pay en Garmin Pay. Want deze betaalmiddelen zijn gekoppeld aan de Debit Mastercard en Visa Debit Betaalpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

hcQd schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 00:45:
[...]

Bij ING wordt dit rechtgetrokken, uit de nieuwe voorwaarden:

[...]
wwutttt??? holy shit. modern! niet verwacht van ing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dipsausje schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:34:
Virtuele kaarten zijn ook een stuk makkelijker om te zetten straks. Vind het eigenlijk wel een slimme zet om de Apple Pay zo los te koppelen, kun je én je Debit Card gebruiken, én nog steeds betalen als ergens nog enkel Maestro geaccepteerd wordt.
Ja en om andere redenen. Als je je fysieke pas kwijt raakt kun je die blokkeren zonder je Apple Pay te blokkeren. Je kan andere limieten op je fysieke pas zetten dan de Apple Pay pas en zo zijn er wel meer voordelen, zeker met meerdere rekeningen. Daarom baal ik er ook enorm van dat bunq volledig is gestopt met de uitgave van virtuele debit cards; zodra ze verlopen is ‘t exit gebruiksvriendelijkheid met passen bij bunq.

Vind het dus ook jammer dat ING die twee nodeloos koppelt aan elkaar. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

WhatsappHack schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 01:39:
[...]

Je kan andere limieten op je fysieke pas zetten dan de Apple Pay pas
nee dat kon dus niet want ing had altijd voor iedereen een harde limiet op de apple pay van 2500 euro per transactie met een weeklimiet van 5000 ofzo. en daar kon je niks aan aanpassen zelfs niet als je rijk en beroemd bent. dit was voor mastercard en visa niet acceptabel en die hebben blijkbaar idd nu ing terecht verzocht zich aan de normale conventie te houden. tevens is ook het blokkeren van apple pay bij blokkade van fysieke pas een beleidskeuze van ing zelf, dit kan namelijk technisch gewoon los van elkaar ingericht worden net als limieten, bijv bij bunq en ik dacht ook revolut kun je in de app voor dezelfde pas ook gewoon meerdere limieten instellen 1 voor online 1 voor fysieke pas 1 voor apple pay enzovoort. en dingen als magneetstrip en nfc aan of uit zetten op de fysieke pas, dit dus is kwestie van dat ing dat ook gewoon technisch moet uitbouwen

[ Voor 4% gewijzigd door DaveFlash op 12-07-2024 01:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@DaveFlash Ik had het niet perse over ING, maar waarom een scheiding van passen handig kan zijn. :) Dat ING een slechte implementatie had/heeft/krijgt kan best. ;) Wil niet zeggen dat het niet beter kan. :P

Bij bunq kun je trouwens geen apart limiet instellen voor Apple Pay. Het limiet en eventuele blokkades van je fysieke kaart gelden ook op de Apple Pay representatie van die kaart. Je kon in het verleden virtuele debit kaarten aanmaken waardoor je dit wél kon bereiken, maar dat is nu niet meer mogelijk gezien bunq helaas volledig gestopt is met de uitgifte van virtuele debitkaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn.
balken07 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:28:
[...]

Bij SNS staat online betalen standaard uit. Kun je in de app aanzetten. Dan is er geen risico. Ik had zelf liever ook gezien dat die CVC alleen in de app oproepbaar was.
Tussendoor: kan jij de kaartgegevens van jouw nieuwe MC debit pas wel in de SNS-app zien? Ik kan de mijne namelijk niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11:13
Boudewijn. schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:47:
[...]

Tussendoor: kan jij de kaartgegevens van jouw nieuwe MC debit pas wel in de SNS-app zien? Ik kan ze namelijk niet vinden...
Die van jezelf ook niet? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn.
iSchel schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:06:
[...]

Die van jezelf ook niet? ;)
Scherp ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

WhatsappHack schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 02:10:
@DaveFlash Ik had het niet perse over ING, maar waarom een scheiding van passen handig kan zijn. :) Dat ING een slechte implementatie had/heeft/krijgt kan best. ;) Wil niet zeggen dat het niet beter kan. :P

Bij bunq kun je trouwens geen apart limiet instellen voor Apple Pay. Het limiet en eventuele blokkades van je fysieke kaart gelden ook op de Apple Pay representatie van die kaart. Je kon in het verleden virtuele debit kaarten aanmaken waardoor je dit wél kon bereiken, maar dat is nu niet meer mogelijk gezien bunq helaas volledig gestopt is met de uitgifte van virtuele debitkaarten.
oei, dat wist ik niet, ben zelf namelijk ook al weer even weg bij bunq (was klant van 2016 tot 2020 of 2021) en heb idd destijds die ook gebruikt en via de api nog, want daar heb ik ook mee gespeeld bij bunq, extra virtuele maestro's en mastercard debits aangemaakt dan officieel kon via de app, en idd ook ik vond dat een handige optie toen, dus jammer om te horen dat dat nu weg is bij bunq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Boudewijn. schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:47:
[...]

Tussendoor: kan jij de kaartgegevens van jouw nieuwe MC debit pas wel in de SNS-app zien? Ik kan de mijne namelijk niet vinden...
Ik heb het ook niet aangetroffen. Alleen van de fysieke pas af te lezen dus… helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

balken07 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 22:08:
[...]

Ik heb het ook niet aangetroffen. Alleen van de fysieke pas af te lezen dus… helaas
wait dus zelfs het inzien van je pan, cvv/cvc en vervaldatum, wat zo'n beetje alle anderen banken wel hebben*, heeft volksbank niet ingericht in haar bankier omgevingen voor de debitcards?? wtf is dit voor laks- en luiheid bij deze toko?

(*enkele uitzonderingen daargelaten, bijv. bij rabo kun je alleen je cvv/cvc niet in de app zien, de rest wel)

[ Voor 11% gewijzigd door DaveFlash op 13-07-2024 01:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
DaveFlash schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 01:08:
[...]

wait dus zelfs het inzien van je pan, cvv/cvc en vervaldatum, wat zo'n beetje alle anderen banken wel hebben*, heeft volksbank niet ingericht in haar bankier omgevingen voor de debitcards?? wtf is dit voor laks- en luiheid bij deze toko?
Yep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
Waarvoor zou je dat willen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
108rogar schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:23:
Waarvoor zou je dat willen dan?
Online betalen. (Zonder je fysieke kaart perse te moeten pakken/bij je te hebben.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
Ah. En je wilt zeker geen Googlepay gebruiken? Klinkt een beetje niche eerlijk gezegd, ik kan me voorstellen dat er belangrijkere features zijn om eerst te bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
WhatsappHack schreef op maandag 15 juli 2024 @ 00:14:
[...]

Online betalen. (Zonder je fysieke kaart perse te moeten pakken/bij je te hebben.)
Ik heb de kaart gewoon toegevoegd aan Bitwarden. Stuk makkelijker dan moeten inloggen bij de bank en van daar de gegevens over nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 13:50
Intussen toch weer een terminal tegengekomen die geen Mastercard Debit wilde verwerken, bij de handmatige autowas van Autoradam in Almere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik kwam afgelopen week juist een parkeerautomaat in ITALIË tegen die geen Maestro accepteerde. Mijn Mastercard Debit (N26) ging wel prima. Dat vond ik wel gek, want op elke andere pinautomaat kon ik gewoon met Maestro pinnen in Italië. Ook tol ging prima met maestro contactloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
108rogar schreef op maandag 15 juli 2024 @ 01:02:
Ah. En je wilt zeker geen Googlepay gebruiken? Klinkt een beetje niche eerlijk gezegd, ik kan me voorstellen dat er belangrijkere features zijn om eerst te bouwen.
Ik gebruik zelf Apple Pay, maar dat wordt net als Google Pay online eigenlijk maar mondjesmaat geaccepteerd. Helaas, want beide oplossingen zijn erg gebruiksvriendelijk en zelfs sneller dan het ook al behoorlijk efficiënte direct afrekenen met de kaart, zeker als het een kaart is die je opslaat bij een vertrouwde shop. (Google Pay zou ik alleen zelf niet gebruiken vanwege privacy overwegingen; omdat Google alle transacties logt.) In ieder geval allemaal een stuk gebruiksvriendelijker dan iDeal.

Online betalen met je MasterCard is niet bepaald niche, dat is juist een van de primaire functies van het ding. :P Vind het erg vreemd dat een bank die gegevens niet laat zien. Maar goed, dat deden de meesten bij Maestro ook niet terwijl je daar in principe ook online mee kon betalen. (Alleen de acceptatie was dramatisch slecht, daar kon ik me er nog iets bij voorstellen. Bij MasterCard/VISA Debit is het heel vreemd om dit niet op te nemen in de app.)
RobertMe schreef op maandag 15 juli 2024 @ 06:30:
[...]
Ik heb de kaart gewoon toegevoegd aan Bitwarden. Stuk makkelijker dan moeten inloggen bij de bank en van daar de gegevens over nemen.
Ik heb zelf ook een paar kaarten in m'n KeyChain staan, werkt prima. :) Moet alleen zelf de CVC van die kaarten onthouden (of even opzoeken), die wil ik er niet bij opslaan. Over het algemeen hoef ik bij webshops toch maar één keer de gegevens van een kaart (heb er 20+ ofzo) achter te laten en dan onthouden ze hem; dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:07
mfkne schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:02:
Intussen toch weer een terminal tegengekomen die geen Mastercard Debit wilde verwerken, bij de handmatige autowas van Autoradam in Almere.
Daar staan duizend terminals tegenover die het wel doen
Pagina: 1 ... 33 ... 45 Laatste