Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:29
La1974 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:34:
[...]

Daar staan duizend terminals tegenover die het wel doen
Alleen heb je daar op dat moment dus helemaal niks aan ;) Als je niet kunt betalen, om wat voor reden dan ook, is dat knap lastig. Als jii vervolgens de enige bent die niet kan betalen en het door toedoen van iemand anders komt (lees: niet iets dat je in eigen hand hebt) alleen nog maar lastiger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05:58
RobertMe schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:49:
[...]

Alleen heb je daar op dat moment dus helemaal niks aan ;) Als je niet kunt betalen, om wat voor reden dan ook, is dat knap lastig. Als jii vervolgens de enige bent die niet kan betalen en het door toedoen van iemand anders komt (lees: niet iets dat je in eigen hand hebt) alleen nog maar lastiger.
Dat het irritant is geloof ik zeker. Al zijn er betere kanalen om een niet werkende terminal te melden (bij je bank bijvoorbeeld).

Anders gewoon boycotten. Het zijn zelden onmisbare bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:33
WhatsappHack schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:25:
Online betalen met je MasterCard is niet bepaald niche, dat is juist een van de primaire functies van het ding.
Ja, maar je gegevens overtypen van je app in plaats van van je pas lijkt me niche. Ik heb dat liever op zo min mogelijk plaatsen staan. Maar dat kan ook aan mij ilggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
108rogar schreef op maandag 15 juli 2024 @ 22:01:
[...]

Ja, maar je gegevens overtypen van je app in plaats van van je pas lijkt me niche. Ik heb dat liever op zo min mogelijk plaatsen staan. Maar dat kan ook aan mij ilggen. :)
Als ik de keuze zou hebben tussen alleen op de pas of alleen in de app / bankomgeving had ik toch liever die laatste optie. Bij versies van de pas liggen nu immers de gegevens waarmee betaald kan worden op straat. Bij verlies van de telefoon zitten daar nog (meerdere) authenticatie methodes voor.

En ja, pas kun je blokkeren, fraude na diefstal wordt anders ook wel vergoed tenzij nalatig. 3DS voorkomt het ook als de webshop dat toepast. .... Die discussie hoeft niet nog een keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:37
Is hier iemand bij RegioBank die al een Visa of Mastercard debit pas heeft ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finance2024
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 14-09 16:51
Ik heb een Regiobank debit Mastercard ontvangen 2 weken geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 18:26

Dido

heforshe

La1974 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 18:04:
Anders gewoon boycotten. Het zijn zelden onmisbare bedrijven.
Da's leuk in een winkel waar je je product gewoon terug kunt geven. Als je wilt afrekenen in de horeca ligt dat iets gevoeliger ;)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Ik blijf het toch gek vinden waarom ASN de introductie van SNS en RegioBank niet volgt. Ik ben benieuwd wat daar de reden van is. Fijn is het iig niet 😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 20:53
balken07 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:29:
Ik blijf het toch gek vinden waarom ASN de introductie van SNS en RegioBank niet volgt. Ik ben benieuwd wat daar de reden van is. Fijn is het iig niet 😒
Deels offtopic, maar ik ben meer verbaasd dat ASN bank ook contant geld storten aanbied. Dat past niet in het straatje van deze bank.

Het vertragen van nieuwe betaalpassen kan ook komen dat ze nog meer dan voldoende Maestro/V-Pay passen hebben en die eerst op willen maken voor ze om gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Youtl schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 12:14:
[...]

Deels offtopic, maar ik ben meer verbaasd dat ASN bank ook contant geld storten aanbied. Dat past niet in het straatje van deze bank.

Het vertragen van nieuwe betaalpassen kan ook komen dat ze nog meer dan voldoende Maestro/V-Pay passen hebben en die eerst op willen maken voor ze om gaan.
Tja duurzaamheid is leuk, maar het blijft ook een bank. Contant geld kunnen storten is minimum dienstverlening aangezien de betaalrekening niet gratis is (vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelV76
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13-09 13:27
Heb ASN Bank wederom gevraagd wanneer ze startem met de nieuwe debit cards. Nu werd er door 2 medewerkers gezegt dat in het eerste kwartaal van 2025 de start is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
MichaelV76 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:22:
Heb ASN Bank wederom gevraagd wanneer ze startem met de nieuwe debit cards. Nu werd er door 2 medewerkers gezegt dat in het eerste kwartaal van 2025 de start is.
Nog niks veranderd ten opzichte van twee weken dus toen december en januari werden genoemd. Probeer het in september/oktober weer, misschien is er dan een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05:37
Ik gebruik mijn Visa Debit van de Rabo om (via Google Play) maandelijks Youtube Premium te betalen. De betaling mislukt echter elke keer en mij wordt dan gevraagd om de betaalmethoden te updaten of het opnieuw te proberen. Dat laatste doe ik dan en via 2FA wordt de betaling alsnog goedgekeurd. Bij mijn credit card was dit echter niet nodig.

Zijn hier mensen die wel met hun nieuwe Mastercard of Visa (debit) zonder 2FA hun maandelijkse abonnement kunnen betalen? En bij welke bank zit je dan?

[ Voor 3% gewijzigd door kwon op 18-07-2024 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
kwon schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:05:
Ik gebruik mijn Visa Debit van de Rabo om (via Google Play) maandelijks Youtube Premium te betalen. De betaling mislukt echter elke keer en mij wordt dan gevraagd om de betaalmethoden te updaten of het opnieuw te proberen. Dat laatste doe ik dan en via 2FA wordt de betaling alsnog goedgekeurd. Bij mijn credit card was dit echter niet nodig.

Zijn hier mensen die wel met hun nieuwe Mastercard of Visa (debit) zonder 2FA hun maandelijkse abonnement kunnen betalen? En bij welke bank zit je dan?
In de beta test heb ik wel een issue gemeld hieromtrent. Bij "mijn" hosting provider had ik de betaalgegevens geupdate naar mijn Visa Debit (van Rabo), waarbij ook 3DS werd toegepast. Maar als ik dan een product wilde bestellen dan mislukte dit. De "vage" foutmelding die ik per mail kreeg was dan ook iets dat wees op dat de betaling geautomatiseerd moest worden (aldus Rabo). En nouja, dat was natuurlijk niet de bedoeling (merchant was immers al geautoriseerd bij het koppelen van de kaart).
En na mijn melding hiervan heeft Rabo dat probleem ook opgelost.

Of het intussen nog werkt, of weer stuk is gegaan, durf ik echter niet te zeggen. Aankoop was betaling voor een jaar, dus die schrijven voorlopig niks meer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05:37
RobertMe schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:13:
[...]

In de beta test heb ik wel een issue gemeld hieromtrent. Bij "mijn" hosting provider had ik de betaalgegevens geupdate naar mijn Visa Debit (van Rabo), waarbij ook 3DS werd toegepast. Maar als ik dan een product wilde bestellen dan mislukte dit. De "vage" foutmelding die ik per mail kreeg was dan ook iets dat wees op dat de betaling geautomatiseerd moest worden (aldus Rabo). En nouja, dat was natuurlijk niet de bedoeling (merchant was immers al geautoriseerd bij het koppelen van de kaart).
En na mijn melding hiervan heeft Rabo dat probleem ook opgelost.

Of het intussen nog werkt, of weer stuk is gegaan, durf ik echter niet te zeggen. Aankoop was betaling voor een jaar, dus die schrijven voorlopig niks meer af.
Kon je dit melden per mail? Kun je me dat adres eventueel DM'en?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
kwon schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:23:
[...]

Kon je dit melden per mail? Kun je me dat adres eventueel DM'en?
Dat mailadres was IIRC specifiek voor de betatest. En toen die ten einde kwam is iedereen ook geïnformeerd om gewoon contact op te nemen met de klantenservice. Dus dit moet je prima kunnen aankaarten in de chat (in de app), op Twitter/X, telefonisch, .... Daarvoor hoef je dat specifieke mailadres dus niet te weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Geen problemen mee met de Debit’s van bunq. Shops waar ik al door 3DS heen geweest ben kan ik ook bij betalen met de card on file.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:35
Geen enkel probleem met MC/Visa debit kaarten van fintechs als OpenBank, Revolut, N26 en TradeRepublic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 17:12

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:07
Misschien wel aardig om aanvullend op de linkdump ook even de opvallende zaken te benoemen:

- Betaalvereniging adviseert dat je op vakantie ook een echte creditcard meeneemt voor borg van autohuur of vakantiehuisje ivm achteraf zaken in rekening brengen.

- Digitale pas in Apple of Google Pay kan MasterCard of VISA debit zijn terwijl fysieke kaart nog oude Meastro/V-Pay is.

-ING bereidt overstap nog voor, ca. 10 miljoen kaarten. Beide kaartschema's.

- Rabo in April begonnen. Overstap totaal binnen 4 jaar op natuurlijke momenten (vervallen oude pas). ook ca. 10 miljoen kaarten.

- ABN Amro: nog niet begonnen, gaat op termijn doen als bestaande passen verlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

RobertMe schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:26:
[...]

Dat mailadres was IIRC specifiek voor de betatest. En toen die ten einde kwam is iedereen ook geïnformeerd om gewoon contact op te nemen met de klantenservice. Dus dit moet je prima kunnen aankaarten in de chat (in de app), op Twitter/X, telefonisch, .... Daarvoor hoef je dat specifieke mailadres dus niet te weten.
Misschien is een ticketnummer handiger? Dan kan er daarnaar verwezen worden.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Raven schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 09:00:
[...]

Misschien is een ticketnummer handiger? Dan kan er daarnaar verwezen worden.
Heb ik niet, en verliep denk ik niet eens via een ticket systeem. Kreeg een mail terug van dezelfde persoon als die ook al gemaild had m.b.t. de "aanvraag", dat ze het kon bevestigen en ze het gingen oplossen. Paar weken later weer een mailtje van dezelfde persoon dat het was opgelost. Verder viel ook niet uit de opmaak of zo op te maken dat het uit een ticket systeem kwam (kan uiteraard wel, maar dan een zonder theming :p Gewoon zwarte tekst op witte achtergrond, geen fancy font, geen fancy opmaak, geen logo's, ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:19
In de comments bij dat nu.nl-artikel melden meerdere mensen dat zij van de Triodos afgelopen week bericht hebben ontvangen dat hun nieuwe zakelijke pas opnieuw vervangen gaat worden door een andere pas.
Te veel mensen die over die slechte acceptatie van de VISA Business kaarten klaagden?

[ Voor 10% gewijzigd door EDIT op 20-07-2024 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
EDIT schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 09:17:
In de comments bij dat nu.nl-artikel melden meerdere mensen dat zij van de Triodos afgelopen week bericht hebben ontvangen dat hun nieuwe zakelijke pas opnieuw vervangen gaat worden door een andere pas.
Te veel mensen die over die slechte acceptatie klaagden?
Je denkt dat voor die paar winkels die nog achterlopen, ze alle passen weer gaan vervangen 8)7

Nee, ik denk dat ze het probleem gaan oplossen dat hun Business Debit card altijd werd doorbelast voor het hoge creditcardtarief.

Daar is al vaak over geschreven in dit forum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Te veel mensen die over die slechte acceptatie klaagden?
Aangezien de zakelijke pas van Triodos blijkbaar gemerkt was als een commercial card (dus een duurdere kaart dan de standaard debit / credit cards van MasterCard en Visa) en deze daardoor verwerkt werd als een creditcard (met bijbehorende kosten of ontbrekende acceptatie) is die kans zeer zeker aanwezig.

Denk daarbij dat @xileS daar wel blij van wordt. Aangezien hij als B2B verkoper tegen dit probleem aan liep (extreem hoge transactiekosten bij een klant met een zakelijke Triodos pas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
La1974 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 09:21:
[...]

Je denkt dat voor die paar winkels die nog achterlopen, ze alle passen weer gaan vervangen 8)7

Nee, ik denk dat ze het probleem gaan oplossen dat hun Business Debit card altijd werd doorbelast voor het hoge creditcardtarief.

Daar is al vaak over geschreven in dit forum.
Eh, ik heb het ook over specifiek de zakelijke passen en ja, ik weet dat er hier genoeg over geschreven is, vandaar dat het mij juist interessant nieuws leek om te melden hier.
Ik denk dat een aantal mensen hier erg blij zijn als Triodos hun zakelijke klanten een andere pas gaat geven die dan hopelijk wel normaal geaccepteerd gaat worden.

[ Voor 12% gewijzigd door EDIT op 20-07-2024 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
EDIT schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 09:27:
[...]

Eh, ik heb het ook over specifiek de zakelijke passen en ja, ik weet dat er hier genoeg over geschreven is, vandaar dat het mij juist interessant nieuws leek om te melden hier.
Ik denk dat een aantal mensen hier erg blij zijn als Triodos hun zakelijke klanten een andere pas gaat geven die dan hopelijk wel normaal geaccepteerd gaat worden.
Ah, zo. Met de edit van je vorige bericht is het veel duidelijker wat je bedoelde. Ik begreep je blijkbaar verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Ik vond 'nieuwe zakelijke pas' in het oorspronkelijke bericht toch best duidelijk, maar ik heb nu inderdaad verderop nog maar eens even extra 'visa business' gezet voor de mensen die eroverheen lezen 😆

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
De passen van Nederlandse rekeninghouders zijn van oudsher zogenoemde debitkaarten.

Gelukkig heeft de NU redactie deze kennis wel. Het is tenenkrommend hoe slecht de kennis hierover vaak is. Een Maestro of een V Pay pas is ook een debit card. Het betaalnetwerk op de pas is daarin niet eens relevant.

En die kennis is ook bij bijvoorbeeld SNS om te huilen. Ik had 2 weken terug een leuk gesprek met een SNS medewerker van kaartuitgifte. Zeer vriendelijke dame, maar ze dacht dat alleen Maestro met de Apple Wallet compatible is. Ik had namelijk een klantvraag ingestuurd wanneer SNS verwacht een directe koppeling met de fysieke pas in de Wallet te implementeren. Had ook geen idee over het feit dat Visa en Mastercard wereldwijd veel beter geaccepteerd worden dan Maestro en V Pay. Je zou er bijna een project voor willen gaan draaien, om die kennis daar te peilen en indien nodig bij te schaven.

[ Voor 49% gewijzigd door balken07 op 20-07-2024 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Wally2002 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 07:08:
[...]

Misschien wel aardig om aanvullend op de linkdump ook even de opvallende zaken te benoemen:

- Betaalvereniging adviseert dat je op vakantie ook een echte creditcard meeneemt voor borg van autohuur of vakantiehuisje ivm achteraf zaken in rekening brengen.

- Digitale pas in Apple of Google Pay kan MasterCard of VISA debit zijn terwijl fysieke kaart nog oude Meastro/V-Pay is.

-ING bereidt overstap nog voor, ca. 10 miljoen kaarten. Beide kaartschema's.

- Rabo in April begonnen. Overstap totaal binnen 4 jaar op natuurlijke momenten (vervallen oude pas). ook ca. 10 miljoen kaarten.

- ABN Amro: nog niet begonnen, gaat op termijn doen als bestaande passen verlopen
Het is een beetje jammer dat ze de gehele
Volksbank in dit artikel negeren, terwijl die bank meer dan 3 miljoen klanten heeft waarvan meer dan 2 miljoen met een betaalrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn.
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 16:40
balken07 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 11:25:
De passen van Nederlandse rekeninghouders zijn van oudsher zogenoemde debitkaarten.

Ik had namelijk een klantvraag ingestuurd wanneer SNS verwacht een directe koppeling met de fysieke pas in de Wallet te implementeren.
Opvallend dat NU.nl dan spreekt over dat de nieuwe pas al zichtbaar is in de wallet icm een fysieke ‘oude’ pas, terwijl het zover mij bekend is juist andersom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Boudewijn. schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 12:38:
[...]

Opvallend dat NU.nl dan spreekt over dat de nieuwe pas al zichtbaar is in de wallet icm een fysieke ‘oude’ pas, terwijl het zover mij bekend is juist andersom is.
Ja idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 09:37
Ik heb hier al enkele keren gelezen dat SNS klanten een Mastercard of Visa debit in bezit hebben gekregen. Maar klopt het dat dit enkel om een fysieke pas gaat?

Ik heb namelijk bij de gezamenlijke bankrekening geen fysieke bankpas meer sinds enkele jaren (scheelde 75 cent per maand en gebruikte hem eigenlijk nooit) maar gebruikte altijd mobiel betalen en sinds kort Google Pay. Daarbij lijkt echter nog steeds gewoon Maestro gebruikt te worden. Voor mij prima, maar toch ben ik nieuwsgierig of met Google Pay en/of Apple Pay ook al is gestart met de uitrol. Iemand die dit weet of eigen ervaring heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Hugo__Boss schreef op zondag 21 juli 2024 @ 10:25:
Ik heb hier al enkele keren gelezen dat SNS klanten een Mastercard of Visa debit in bezit hebben gekregen. Maar klopt het dat dit enkel om een fysieke pas gaat?

Ik heb namelijk bij de gezamenlijke bankrekening geen fysieke bankpas meer sinds enkele jaren (scheelde 75 cent per maand en gebruikte hem eigenlijk nooit) maar gebruikte altijd mobiel betalen en sinds kort Google Pay. Daarbij lijkt echter nog steeds gewoon Maestro gebruikt te worden. Voor mij prima, maar toch ben ik nieuwsgierig of met Google Pay en/of Apple Pay ook al is gestart met de uitrol. Iemand die dit weet of eigen ervaring heeft?
Dat klopt, het betreft de fysieke pas. Dat de pas in Google Pay of Apple Pay nog steeds een Maestro is, is ook besproken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Te veel mensen die over die slechte acceptatie van de VISA Business kaarten klaagden?
RobertMe schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 09:23:
[...]

Aangezien de zakelijke pas van Triodos blijkbaar gemerkt was als een commercial card (dus een duurdere kaart dan de standaard debit / credit cards van MasterCard en Visa) en deze daardoor verwerkt werd als een creditcard (met bijbehorende kosten of ontbrekende acceptatie) is die kans zeer zeker aanwezig.

Denk daarbij dat @xileS daar wel blij van wordt. Aangezien hij als B2B verkoper tegen dit probleem aan liep (extreem hoge transactiekosten bij een klant met een zakelijke Triodos pas).
Ik heb er doorheen gebladerd, maar kan deze comments niet vinden. Dus is het wel zeker dat Triodos Bank ZAKELIJKE klanten een nieuwe "normale" debitpas krijgen? Ik heb ook even gekeken op hun site. Ook daar staat gewoon nog de oude info, dat waar je moet betalen een creditcardacceptatie moet hebben.

@RobertMe Nou, ik heb nooit meer een andere Triodosbank zakelijke pas gezien :') . Blijkbaar zitten weinig van onze klanten bij Triodos. Wel had ik vlak na de vreemde transacties dus CC betalingen helemaal uitgezet, dus ze zouden helemaal niet meer kunnen pinnen. Kosten kunnen idd hierdoor flink oplopen als wij veel transactiekosten krijgen zoals die bij CC's kosten. Denk daarbij bijvoorbeeld aan dat je meerdere nieuwe pinapparaten per maand/jaar kan kopen, afhankelijk hoeveel er als CC belast worden. Beetje zonde als dit gewoon om Nederlandse klanten gaat, met direct beschikbaar geld op de rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Wally2002 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 07:08:
[...]

Wordt idd altijd geadviseerd, maar ik heb uit dit een paar weken geleden uit nieuwsgierigheid (terwijl ik wel een CC heb) getest met mijn N26 Mastercard Debit pas. Alles verliep gewoon normaal en ik heb daarmee gewoon mijn borg van iets meer dan €200 kunnen reserveren op de Mastercard debitkaart.

Toen ik mijn auto had ingeleverd en alles goed werd bevonden, zag ik al een melding van N26 dat ik mijn borg terug had. Bij een Debit pas is het wel natuurlijk zo dat het borg van je saldo wordt afgeschreven, maar dat bij een Creditcard eigenlijk ook (van bestedingslimiet).

Het is al met al minder noodzakelijk om een Creditcard te hebben en ik zou niet weten waar je niet met een Mastercard Debit zou kunnen betalen. Wellicht op plekken waar geen werkende internetverbinding is, zodat saldo niet gecheckt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

xileS schreef op zondag 21 juli 2024 @ 16:51:
[...]
Toen ik mijn auto had ingeleverd en alles goed werd bevonden, zag ik al een melding van N26 dat ik mijn borg terug had. Bij een Debit pas is het wel natuurlijk zo dat het borg van je saldo wordt afgeschreven, maar dat bij een Creditcard eigenlijk ook (van bestedingslimiet).
Wel mooi dat het iig werkt.

Maar saldo is natuurlijk wel aardig anders dan bestedingslimiet.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Op ons nieuwe pinapparaat op werk heb ik wel een aantal vreemde ervaringen gehad met KNAB zakelijk klanten met een nieuwe Mastercard Debit (pas/mobiel).

Klant 1, probeerde het met haar mobiel dus te pinnen. Deze werd gelijk geweigerd. Ze gaf aan dat dit alleen bij ons gebeurd. En had geen pas (bij).

Klant 2, probeerde ook eerst met mobiel, werd ook geweigerd. Daarna deed hij het contactloos met zijn pas, werd ook geweigerd. En toen deed hij de pas erin en toen werkte het wel. En gaf ook aan dat hij dit alleen bij ons heeft..

Ik kan hier niet veel wijs uit opmaken. Enige wat ik kan begrijpen is misschien dat het niet contactloos met de pas werkt, dat zie ik met ING Zakelijk ook vaak, want daar staat standaard contactloos uitgeschakeld, maar geen idee hoe dat bij KNAB zakelijk zit.

De rest zou bij ons gewoon moeten werken naar mijn weten, want Mastercard Debit. En waarom zou dit dan alleen bij ons geweigerd worden :? . Wij beschikken over de meest recente pinapparaat en de anderen juist niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 21 juli 2024 @ 17:01:
[...]

Wel mooi dat het iig werkt.

Maar saldo is natuurlijk wel aardig anders dan bestedingslimiet.
Is niet precies hetzelfde nee en het is hoe je het bekijkt. Ik heb ook weleens meegemaakt dat mijn bestedingslimiet op was van mij CC door een fout van KLM (duurde een maand tot de dubbele reservering van meer dan 3k vrijgegeven werd). Ik had gewoon zelf bij moeten storen, om weer te kunnen besteden met de CC.

Het borg gaat iig ergens vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
xileS schreef op zondag 21 juli 2024 @ 16:45:
[...]

[...]

Ik heb er doorheen gebladerd, maar kan deze comments niet vinden. Dus is het wel zeker dat Triodos Bank ZAKELIJKE klanten een nieuwe "normale" debitpas krijgen? Ik heb ook even gekeken op hun site. Ook daar staat gewoon nog de oude info, dat waar je moet betalen een creditcardacceptatie moet hebben.
Er waren tenminste twee accounts die grofweg hetzelfde claimde, maar ik heb geen zin om alle comments weer helemaal door te spitten (inmiddels 1100+ stuks), maar met een snelle blik vond ik er in ieder geval een terug:
Hm. Ik heb al zo'n Visa pas van Triodos zakelijke rekening. Op een heleboel plekken werkt die niet. Net van de week bericht van Triodos gehad dat deze pas vervangen gaat worden binnenkort door een andere pas, omdat die Visa pas dus niet overal werkt nu??? Ben benieuwd....
Maar geen idee, ik heb geen zakelijke pas van de Triodos, dus ik kan het niet bevestigen of ontkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

xileS schreef op zondag 21 juli 2024 @ 17:08:
[...]

Is niet precies hetzelfde nee en het is hoe je het bekijkt. Ik heb ook weleens meegemaakt dat mijn bestedingslimiet op was van mij CC door een fout van KLM (duurde een maand tot de dubbele reservering van meer dan 3k vrijgegeven werd). Ik had gewoon zelf bij moeten storen, om weer te kunnen besteden met de CC.

Het borg gaat iig ergens vanaf.
Je betaald geen roodstand rente.
Je kan met 2 klikken je creditcard limiet verhogen. (Al is dat met roodstand ook wel zo gok ik)

Het is een stuk vervelender als zo’n dubbele reservering je extra geld kost ivm roodstand iig :o

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 21 juli 2024 @ 17:11:
[...]

Je betaald geen roodstand rente.
Je kan met 2 klikken je creditcard limiet verhogen. (Al is dat met roodstand ook wel zo gok ik)
Volgens mij is rood staan met je betaalrekening standaard niet mogelijk, tenminste bij mij niet zover ik weet.

Dat is gewoon gelijk met Maestro, je kan uitgeven wat je op je betaalrekening hebt.
Het is een stuk vervelender als zo’n dubbele reservering je extra geld kost ivm roodstand iig :o
Nou, gezien mijn ervaring met N26 en terugbetaling van reservering/borg, ging dit dus instant. Terwijl vreemd genoeg met mijn Creditcard van ICS dit standaard altijd een maand duurt. Geen idee waarom, maar ik begreep dat het niet meer aan KLM lag, want zij hadden het vrij gegeven.

In dit specifiek geval was ik met N26 juist gunstiger uit geweest, want dan had ik mijn geld veel eerder terug. Tijdens vakantie bleef ik namelijk regelmatig tussendoor KLM herinneren dat ik mijn geld nog niet terug had, maar als ik het achteraf nu bekijk, lag dit gewoon aan ICS. Terwijl die mij weer doorverwijs naar KLM 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

xileS schreef op zondag 21 juli 2024 @ 17:21:
[...]
In dit specifiek geval was ik met N26 juist gunstiger uit geweest, want dan had ik mijn geld veel eerder terug. Tijdens vakantie bleef ik namelijk regelmatig tussendoor KLM herinneren dat ik mijn geld nog niet terug had, maar als ik het achteraf nu bekijk, lag dit gewoon aan ICS. Terwijl die mij weer doorverwijs naar KLM 8)7 .
Het kan aan beide kanten liggen.
Het is hetzelfde netwerk met dezelfde events, dus met debit had je waarschijnlijk hetzelfde probleem gehad.

PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:52
EDIT schreef op zondag 21 juli 2024 @ 17:09:
Maar geen idee, ik heb geen zakelijke pas van de Triodos, dus ik kan het niet bevestigen of ontkennen.
Ik heb wel een Triodos zakelijke rekening en kreeg onderstaande e-mail. Dus lijkt er op dat iedereen met zo'n pas een nieuwe kan aanvragen:
Eind vorig jaar is Mastercard gestopt met het uitgeven van Maestro betaalpassen. Daarom heb je een nieuwe Triodos Betaalpas van Visa ontvangen (Visa Business Debit Card). Een betaalpas met veel voordelen en extra’s. Helaas wordt de Visa Business Debit Card nog niet door alle winkels geaccepteerd.

We begrijpen dat dit voor jou als ondernemer erg vervelend is en dat je erop moet kunnen vertrouwen dat je altijd kunt betalen met je zakelijke Triodos Betaalpas. Daarom hebben we hard gewerkt aan een oplossing.

Vervangende zakelijke Triodos Betaalpas
Je krijgt de mogelijkheid om je huidige betaalpas te vervangen. Deze heeft dezelfde voordelen en extra's als je huidige zakelijke pas. Andere technische specificaties zorgen ervoor dat deze pas door vrijwel alle winkeliers wordt geaccepteerd en je zonder problemen kunt betalen.

Wanneer kan je een vervangende betaalpas aanvragen?
We streven ernaar vanaf eind 2024 je de mogelijkheid te geven een vervangende betaalpas aan te vragen. Je hoeft nu niets te doen. Per e-mail houden we je op de hoogte hoe en wanneer je precies de pas kan aanvragen.

Wat moet je doen met je huidige betaalpas?
Totdat je de vervangende betaalpas aanvraagt en ontvangt, kun je de huidige pas gewoon blijven gebruiken. Zodra je de nieuwe pas hebt ontvangen en geactiveerd, kun je de oude pas doorknippen en inleveren volgens de instructies van de afvalscheidingswijzer.

We zijn blij je deze optie te kunnen bieden zodat je straks weer zorgeloos je betalingen kunt doen.

Met vriendelijke groet,
Triodos Bank NV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 21 juli 2024 @ 18:00:
[...]

Het kan aan beide kanten liggen.
Het is hetzelfde netwerk met dezelfde events, dus met debit had je waarschijnlijk hetzelfde probleem gehad.
Mijn conclusie is anders, aangezien ik wat reserveringen/borg heb gehad met mijn ICS creditcard. Alle reserveringen duren precies een maand, voordat deze vrij gegeven werden. Vreemd genoeg nooit eerder en met N26 Debit kreeg ik mijn borg instant terug na goedkeuring.

Het kan natuurlijk alsnog toevallig zijn, maar dat mijn reserveringen altijd een maand bleven staan en KLM destijds ook aangaf het al vrij gegeven te hebben en alsnog niet beschikbaar kwam bij ICS in mijn bestedingslimiet. Geeft mij toch het gevoel dat KLM het idd al vrij had gegeven en ik gewoon mijn maand uit moest zitten bij ICS voordat het weer beschikbaar kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
correcto schreef op zondag 21 juli 2024 @ 18:40:
[...]

Ik heb wel een Triodos zakelijke rekening en kreeg onderstaande e-mail. Dus lijkt er op dat iedereen met zo'n pas een nieuwe kan aanvragen:

[...]
Een logische keuze, want het blijft vreemd dat alleen Triodos zulke Debit Businesskaarten had, die dus als Creditcard werden belast bij de ontvanger. Onlogisch dat ze deze passen wel uitgeven hebben, want je kan gewoon wachten op klachten dat men niet kan betalen. Terwijl het wel lukt met alle andere Debitpassen van de andere (zakelijke) bankrekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Laatst online: 20:52
xileS schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:17:
[...]

Een logische keuze, want het blijft vreemd dat alleen Triodos zulke Debit Businesskaarten had, die dus als Creditcard werden belast bij de ontvanger. Onlogisch dat ze deze passen wel uitgeven hebben, want je kan gewoon wachten op klachten dat men niet kan betalen. Terwijl het wel lukt met alle andere Debitpassen van de andere (zakelijke) bankrekeningen.
Ja eens. Had dit ook al eens bij hen aangegeven, maar toen kreeg ik een antwoord terug van Triodos waar ze de verantwoordelijkheid bij de winkeliers legden (zie onderstaand). Vond het een stom antwoord, maar mooi om te zien dat ze tot een beter inzicht zijn gekomen.
Hartelijk dank voor uw e-mail. Ik vind het jammer om te horen dat u overweegt om naar een andere bank over te stappen. Hierin begrijp ik uw overweging vanwege de situatie met de nieuwe VISA business debitkaart. De nieuwe betaalpas die u heeft ontvangen is een VISA debitkaart. De reden dat wij over zijn gegaan op VISA is omdat heel Nederland overgaat naar VISA of Mastercard als betaalpas. VISA en Mastercard hebben ervoor gekozen om de zakelijke betaalpas te onderscheiden van de particulieren betaalpas. Dit brengt het gevolg met zich mee dat de zakelijke betaalpas anders herkent wordt door een betaalautomaat. Onderstaand licht ik dit uitgebreid uit.

Met een VISA business debitkaart is er de mogelijkheid dat een betreffende ondernemer een betaalautomaatcontract heeft gekozen dat geen VISA business debitkaart accepteert. Met een betaalautomaatcontract zijn er 2 soorten contracten waaruit gekozen kan worden, beperkte acceptatie en volledige acceptatie. Met beperkte acceptatie wordt alleen de VISA en Mastercard particuliere debitkaart geaccepteerd. Met volledige acceptatie wordt elke betaalpas geaccepteerd, dus ook de zakelijke VISA en Mastercard debitkaart. Als een ondernemer voor beperkte acceptatie heeft gekozen betekend dit dat hij/zij geen VISA business debitkaart accepteert.

Wij hebben geen invloed op de keuzes die een ondernemer maakt. Om deze reden kunnen wij er niet voor zorgen dat u betaalpas ineens wel bij een winkel gaat werken. Triodos is de eerste met de nieuwe VISA debitkaart. De grotere banken starten begin 2024 met het uitrollen van de nieuwe debitkaarten. Naar mijn persoonlijke verwachting zal de nieuwe debitkaart meer geaccepteerd worden wanneer de klanten van de grote banken deze gebruiken. Dit zorgt er namelijk voor dat een ondernemer veel passen tegenkomt die niet geaccepteerd worden en hier actie op zal ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adoteq
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-09-2024
Ik reageer op een oud topic. Het is nu 22-07-2024, en ik kan bij de ING nog steeds geen mastercard debit aanvragen. Ze willen eerst de oude passen opmaken heb ik begrepen. Weet iemand of het zin heeft om je betaalpas als verloren te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adoteq
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-09-2024
Heeft iemand bunq? Als ik met bunq betaal per credit card, en het bedrag is gereserveerd, als ik dan bij amazon binnen enkele tientallen minuten mijn bestelling annuleer, krijg ik het gehele bedrag terug binnen 1-2 minuten. Dat is dus niet het geval bij de grootbanken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
adoteq schreef op maandag 22 juli 2024 @ 22:26:
Ik reageer op een oud topic. Het is nu 22-07-2024, en ik kan bij de ING nog steeds geen mastercard debit aanvragen. Ze willen eerst de oude passen opmaken heb ik begrepen. Weet iemand of het zin heeft om je betaalpas als verloren te melden?
Wellicht? Dat de oude betaalpassen dan sneller opraken doordat ze je dus een oude moeten sturen :p
Maar van ING is nog niks van uitgifte bekend. Dus je zult dan zeker geen Debit MasterCard of Visa Debit pas krijgen.

En daarnaast werkt ING met zowel Maestro als V-Pay. MasterCard heeft van Maestro een einddatum v.w.b. uitgifte gecommuniceerd, maar de passen worden nog steeds uitgegeven. Visa heeft volgens mij alleen aangegeven dat ze gaan stoppen met V-Pay, maar zonder concrete datum? Mogelijk dat Visa dus zelfs nog een tijd V-Pay doet uitgeven en ING zo veel mogelijk V-Pay passen uitgeeft (/alleen maar) en zo de introductie nog langer lan rekken. Enige probleeem is dan dat klanten na het ontvangen van een nieuwe pas kunnen ruilen. Dus van V-Pay naar Maestro of andersom. Maar met 100% V-Pay uitgifte zal vast maar een relatief klein deel vragen voor Maestro. En een voorraadje kan dan best lang mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:50
Hebben die nieuwe kaarten straks allemaal zo'n creditcard code met een cvc nummer op de achterzijde?
Kan daarmee niet in één keer je rekening geplunderd worden als je die kwijtraakt?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Cobb schreef op maandag 22 juli 2024 @ 22:59:
Hebben die nieuwe kaarten straks allemaal zo'n creditcard code met een cvc nummer op de achterzijde?
Kan daarmee niet in één keer je rekening geplunderd worden als je die kwijtraakt?
Dit is al meermalig besproken. Ja, het werkt als een CC met kaartnr, vervaldatum en CVC. Nee, de CVC staat niet altijd op de pas (ligt aan de bank). Ja, mogelijk kan men hiermee de rekening plunderen, maar dan alleen bij een shop die geen 3DS toepast. Maar de banken zullen vast vergoeden in dat geval, tenzij grove nalatigheid (zoals nu ook al het geval is). En volgens mij zijn er ook banken waarbij je online betalen in ieder geval kun uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 16:15
En toko's die geen cvc vragen zoals AWS zullen je gewoon refunden, zeker als je bij je bank je kaart als gestolen opgeeft. Dat is imho de reden dat MC/Visa veilig genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
RobertMe schreef op maandag 22 juli 2024 @ 23:16:
[...]

Dit is al meermalig besproken. Ja, het werkt als een CC met kaartnr, vervaldatum en CVC. Nee, de CVC staat niet altijd op de pas (ligt aan de bank). Ja, mogelijk kan men hiermee de rekening plunderen, maar dan alleen bij een shop die geen 3DS toepast. Maar de banken zullen vast vergoeden in dat geval, tenzij grove nalatigheid (zoals nu ook al het geval is). En volgens mij zijn er ook banken waarbij je online betalen in ieder geval kun uitschakelen.
Inderdaad hier al eerder aan bod geweest.

Onder PSD2 is SCA (Strong Customer Authentication) verplicht in de EU. Er zijn uitzonderingen, de belangrijkste is kleine bedragen, de grens ligt op 30 euro voor betalingen zonder SCA (3DS). Maar ook dan zal de bank dit bijhouden en bij meerdere kleinere betalingen alsnog om 3DS vragen.

En sowieso worden transacties door de bank gecheckt op mogelijke fraude.

Al met al dus net zo veilig als je contactloze betaalpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
RobertMe schreef op maandag 22 juli 2024 @ 23:16:
[...]

@Wally2002

We gaan het wel zien, erg geruststellend is het niet zeker met drie kinderen 10,12,14 die straks ook zo'n kaart van de bank krijgen. Contactloos betalen kun je nog uitzetten maar dit niet . Achteraf je geld terughalen is (gezien dat nu niet hoeft) ook een achteruitgang.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
Cobb schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 09:08:
We gaan het wel zien, erg geruststellend is het niet zeker met drie kinderen 10,12,14 die straks ook zo'n kaart van de bank krijgen. Contactloos betalen kun je nog uitzetten maar dit niet . Achteraf je geld terughalen is (gezien dat nu niet hoeft) ook een achteruitgang.
Misschien kijken naar wat fintechs bieden zoals Revolut <18 waar je online betalingen kan uitschakelen? Ik weet niet of minderjarigen dit zelf kunnen of dat de ouder het beslist.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:05
Cobb schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 09:08:
[...]

@Wally2002

Ik snap dat je een beetje zenuwachtig wordt. Maar in andere landen wordt al jaren met Mastercard/VISA debit kaarten betaald. Dit is niet een experiment, maar zaken worden nu gewoon gelijk getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:33
@Cobb Welke bank heb je? Bij SNS staat ecommerce default uit, Regiobank waarschijnlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
108rogar schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 10:42:
@Cobb Welke bank heb je? Bij SNS staat ecommerce default uit, Regiobank waarschijnlijk ook.
Ik en mijn drie kinderen zitten bij de ING, misses zit bij de Rabo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 17:12
adoteq schreef op maandag 22 juli 2024 @ 22:26:
Meerdere keren al gemeld hier. ING gaat pas richting eind dit jaar /begin volgend jaar mee beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 17:20

Arrogant

S.F.W.

ABN AMRO is net als ING nog niet begonnen met het uitgeven van de nieuwe passen. "We zullen dat op termijn gaan doen bij passen die verlopen."
Vorige week nog een nieuwe Maestro-pas ontvangen. Geldig t/m 2029. _O-

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Arrogant schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:40:
[...]

[...]

Vorige week nog een nieuwe Maestro-pas ontvangen. Geldig t/m 2029. _O-
Die hadden ze nog liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Net terug uit Japan. De enige kaart die me echt nooit in de steek heeft gelaten, was mijn "echte" Mastercard. Visa nooit nodig gehad.
Maar mijn oude Rabobank Maestro betaalpas, en de nieuwe Rabobank Mastercard betaalpas werden vrijwel nergens geaccepteerd.

En gistermiddag wilde we net hier over de grens in Duitsland geld pinnen bij een automaat in Duitsland, werkte de Rabobank Visa betaalpas gewoon TOTAAL niet. Wat een farce |:(

De oude Maestro werkte direct.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 18:26

Dido

heforshe

@psy Jij hebt dus van de rabo een MC credit card, een MC debit card en een Visa debit card :?

Als beide debit cards niet werken, (terwijl je oude Maestro het nog wel doet? is dan dan niet verlopen/vevallen???), zou het kunnen dat je die nieuwe kaarten moet activeren voordat ze werken?

Als je een nieuwe maestro kaart kreeg, bleef je ook niet de oude gebruiken, lijkt me?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
psy schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:27:
Net terug uit Japan. De enige kaart die me echt nooit in de steek heeft gelaten, was mijn "echte" Mastercard
Met een echte Mastercard bedoel je denk ik Mastercard creditcard?
Visa nooit nodig gehad.
Maar mijn oude Rabobank Maestro betaalpas, en de nieuwe Rabobank Mastercard betaalpas werden vrijwel nergens geaccepteerd.
Vreemd, ik ben een aantal x (inmiddels weer 6 jaar geleden) geweest in Japan en kon zo goed als overal betalen met mijn Mastercard debit (van N26). Als een Mastercard Creditcard werkt, dan zou ook een Mastercard debitcard moeten werken.

Ik heb er eigenlijk in heel Azië ermee kunnen betalen, behalve China, daar hebben ze hun eigen betaalsystemen.
En gistermiddag wilde we net hier over de grens in Duitsland geld pinnen bij een automaat in Duitsland, werkte de Rabobank Visa betaalpas gewoon TOTAAL niet. Wat een farce |:(

De oude Maestro werkte direct.
Wat voor visa is het? Credit? Je post roept veel vragen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 14:56
Vorige week moesten wij al onze euro's bij elkaar schrapen in een duits restaurant omdat ze daar dus geen mastercard debit accepteren. En mijn nieuwe Rabo pas is dus zo'n mastercard geval ipv maestro.
Niet echt een verbetering dus. Nou weet ik dat de Duitsers 20 jaar achterlopen met digitaal betalen, maar het is wel irritant dat je dus niks meer hebt aan een Rabopas in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

xileS schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 23:23:
[...]

Met een echte Mastercard bedoel je denk ik Mastercard creditcard?
[
Correct
Vreemd, ik ben een aantal x (inmiddels weer 6 jaar geleden) geweest in Japan en kon zo goed als overal betalen met mijn Mastercard debit (van N26). Als een Mastercard Creditcard werkt, dan zou ook een Mastercard debitcard moeten werken.
Echt ettelijke keren met mijn mastercard betaalpas proberen te betalen, werkte vrijwel nooit. Daarna Mastercard creditcard, werkte meteen.
[...]

Wat voor visa is het? Credit? Je post roept veel vragen op.
Visa betaalpas.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

wlmpie schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 23:48:
Vorige week moesten wij al onze euro's bij elkaar schrapen in een duits restaurant omdat ze daar dus geen mastercard debit accepteren. En mijn nieuwe Rabo pas is dus zo'n mastercard geval ipv maestro.
Niet echt een verbetering dus. Nou weet ik dat de Duitsers 20 jaar achterlopen met digitaal betalen, maar het is wel irritant dat je dus niks meer hebt aan een Rabopas in Duitsland.
Ja dat heb ik nog niet geprobeerd in Duitsland maar ik ben dus ook bang voor dit scenario omdat de Visa betaalpas ook niks deed van mijn vrouw. Wat een kut situatie. Ga dit deze week met mijn Mastercard betaalpas ook eens proberen maar met mijn Japan ervaring denk ik dat ik hetzelfde probleem zal hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
wlmpie schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 23:48:
Werd Maestro / Vpay daar wel geaccepteerd? Of alleen Girocard? Het is niet ongebruikelijk in Duitsland cash te moeten betalen, ook bij restaurants. Dus ik zorg dat ik daar altijd voldoende contant geld bij me heb voor zoiets. Ik heb in Duitsland nog geen plek gezien die wel Maestro maar niet Mastercard accepteert, maar ze zullen net zoals in Nederland vast bestaan.
psy schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:27:
Weet je zeker dat er geen beperking voor betalingen buiten de EU voor die pas aanstonden in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Dido schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 17:08:
@psy Jij hebt dus van de rabo een MC credit card, een MC debit card en een Visa debit card :?

Als beide debit cards niet werken, (terwijl je oude Maestro het nog wel doet? is dan dan niet verlopen/vevallen???), zou het kunnen dat je die nieuwe kaarten moet activeren voordat ze werken?

Als je een nieuwe maestro kaart kreeg, bleef je ook niet de oude gebruiken, lijkt me?
Ik heb:
- Een Mastercard creditcard (van ICS)
- Een Mastercard betaalpas (van Rabobank), onlangs vervangen en geactiveerd in Nederland
- Een oude Maestro betaalpas die ik niet meer gebruikt heb sinds ik de nieuwe heb
- Een Maestro betaalpas (van de Rabobank) van de gezamenlijke rekening -> deze heeft NOOIT gewerkt in Japan

Mijn vrouw heeft
- Een Visa betaalpas (van de Rabobank)

Beide hebben we een week of 2 voordat we naar Japan gingen een nieuwe betaalpas aangevraagd (je kan niet kiezen voor Mastercard of Visa en mijn vrouw heeft dus Visa gekregen ipv Mastercard) omdat we nog oude Maestro passen hadden en ik liever een Mastercard betaalpas had. Beide passen hebben we in Nederland geactiveerd, en de oude Maestro passen van diezelfde rekeningen hebben we niet meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

alson schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 23:59:
[...]

Werd Maestro / Vpay daar wel geaccepteerd? Of alleen Girocard? Het is niet ongebruikelijk in Duitsland cash te moeten betalen, ook bij restaurants. Dus ik zorg dat ik daar altijd voldoende contant geld bij me heb voor zoiets. Ik heb in Duitsland nog geen plek gezien die wel Maestro maar niet Mastercard accepteert, maar ze zullen net zoals in Nederland vast bestaan.

[...]

Weet je zeker dat er geen beperking voor betalingen buiten de EU voor die pas aanstonden in de app?
Beide hebben we wereldwijd dekking van tevoren aangezet, dus dat is het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd dat de Rabobank MC/VISA niet goed werkte in Japan. Ik kon met mijn Revolut betaalpas (VISA debit) prima betalen buiten de EU, o.a. in Japan. Ik gebruik vrijwel altijd Apple Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
@psy
Heb je Rabobank hier al over benaderd? Ik ken de situatie in Japan niet maar begrijp dat Mastercard debit en VISA debit zouden moeten werken.

Heeft het mogelijk nog te maken met contactloos betalen? Heb je ook de chip geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

Wally2002 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 01:45:
@psy
Heb je Rabobank hier al over benaderd? Ik ken de situatie in Japan niet maar begrijp dat Mastercard debit en VISA debit zouden moeten werken.

Heeft het mogelijk nog te maken met contactloos betalen? Heb je ook de chip geprobeerd?
Ik heb voornamelijk contactloos geprobeerd maar ik ga er vanuit dat dat kan als ik dat symbool zie.

Mijn vrouw heeft al gebeld voor haar kaart en ze sturen kosteloos een nieuwe. Zodra het kan ga ik mijn kaart ook in Duitsland proberen voordat ik ga bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
psy schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:29:
[...]

Ik heb voornamelijk contactloos geprobeerd maar ik ga er vanuit dat dat kan als ik dat symbool zie.
Bij sommige banken moet je eerst een transactie met de chip doen, om daarmee contactloos aan te zetten (sommige banken moet je het online/in de app aanzetten).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Laatst online: 20:03
@psy & @Wally2002 Het is bij de Rabobank inderdaad eerst nodig om een betaling te doen met de chip. Daarna kun je pas draadloos betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
psy schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:29:
[...]

Mijn vrouw heeft al gebeld voor haar kaart en ze sturen kosteloos een nieuwe. Zodra het kan ga ik mijn kaart ook in Duitsland proberen voordat ik ga bellen.
Volgens mij is het vrijwel standaard dat contactloos bij elke nieuwe pas is uitgeschakeld, dit was/is met Maestro / Vpay ook zo.

Voor mij is Japan lang geleden, maar destijds was contactloos nog geen standaard en moest ik vaak mijn pas erin steken of zelfs swipen. Vaak zelfs zonder pincode. Het was iig een hele andere manier dan dat ik in NL gewend was, maar het werkte wel.

Mastercard en Visa debit of credit zouden gewoon moeten werken bij meeste plekken in Japan. Maestro ook nog wel op een aantal plekken destijds, maar die gebruikte ik toen al niet buiten EU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op zondag 21 juli 2024 @ 17:04:
Op ons nieuwe pinapparaat op werk heb ik wel een aantal vreemde ervaringen gehad met KNAB zakelijk klanten met een nieuwe Mastercard Debit (pas/mobiel).

Klant 1, probeerde het met haar mobiel dus te pinnen. Deze werd gelijk geweigerd. Ze gaf aan dat dit alleen bij ons gebeurd. En had geen pas (bij).

Klant 2, probeerde ook eerst met mobiel, werd ook geweigerd. Daarna deed hij het contactloos met zijn pas, werd ook geweigerd. En toen deed hij de pas erin en toen werkte het wel. En gaf ook aan dat hij dit alleen bij ons heeft..

Ik kan hier niet veel wijs uit opmaken. Enige wat ik kan begrijpen is misschien dat het niet contactloos met de pas werkt, dat zie ik met ING Zakelijk ook vaak, want daar staat standaard contactloos uitgeschakeld, maar geen idee hoe dat bij KNAB zakelijk zit.

De rest zou bij ons gewoon moeten werken naar mijn weten, want Mastercard Debit. En waarom zou dit dan alleen bij ons geweigerd worden :? . Wij beschikken over de meest recente pinapparaat en de anderen juist niet..
Bovenstaande speelt bij ons nog steeds en ik heb er nog geen goede verklaring voor gevonden. Uiteraard heb ik ook even contact gehad met CCV, maar die geeft aan dat je bij KNAB ZAKELIJK altijd een Creditcard contract nodig hebt en NOOIT zonder werkt (beetje zoals Triodos zakelijk dus). Ik weet toevallig dat dit onjuist is, omdat ik ook genoeg betalingen wel ontvang met nieuwe Mastercard Debit van KNAB zakelijk (xileS in "Mastercard stopt met Maestro"). Zelfs na dat aangegeven te hebben, blijven ze erbij dat het KNAB Zakelijk nooit werkt zonder Creditcardcontract.

Klant 1 van hierboven was er weer en nu had ze wel een pas bij. Met mobiel lukte idd weer niet om te pinnen. Ook met contactloos met de pas, werd ook gelijk geweigerd. Daarna met pasje erin kwamen we iets verder. Toen zag ik dat het een MAESTRO pas was, maar helaas na pincode invoeren werkte het alsnog vreemd genoeg niet. Ze gaf aan dat ze overal kon betalen, maar behalve op de nieuwe automaat van ons.

Maestro moet natuurlijk gewoon verlopen via het debitcontract, maar CCV bleef nog steeds aangeven dat KNAB zakelijk daarmee NOOIT werkt.

Naar mijn idee is het onzin, aangezien wij genoeg KNAB Maestro en Mastercard Debit betalingen hebben kunnen accepteren. Ook op de site van KNAB staat niks over dat het als Creditcard (zoals bij Triodos zakelijk) belast wordt. En klant 2 van hierboven is het uiteindelijk ook gewoon gelukt om te pinnen met zijn KNAB Mastercard Debit.

Hierbij ga ik er wel vanuit dat deze 2 klanten de waarheid spreken, want ik vond het te toevallig dat het beiden keren KNAB zakelijk is icm dat ze alleen problemen bij ons ermee hebben. Het kan natuurlijk ook gewoon echt toevallig zijn, dat klant 1 twee keer niet kon pinnen door bijvoorbeeld een limiet. Ik zal het de volgende keer weer moeten proberen. En wellicht dat alle KNAB passen die hier geaccepteerd zijn privé passen zijn ipv zakelijke, maar daar ga ik niet van uit aangezien wij een B2B zijn.

Iemand die hier überhaupt een ander logisch verklaring kan geven waarom een KNAB Zakelijk Maestro (en Mastercard Debit contactloos) pas en mobiel betalen niet werkt bij ons nieuwe pinautomaat? Uitleg van CCV dat KNAB zakelijk nooit werkt zonder CC acceptatie, lijkt mij iig onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

xileS schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:50:
[...]

Iemand die hier überhaupt een ander logisch verklaring kan geven waarom een KNAB Zakelijk Maestro (en Mastercard Debit contactloos) pas en mobiel betalen niet werkt bij ons nieuwe pinautomaat? Uitleg van CCV dat KNAB zakelijk nooit werkt zonder CC acceptatie, lijkt mij iig onjuist.
er bestaat natuurlijk in theorie wel een 'Maestro Small Business' card naast de reguliere 'Maestro Consumer' card waarvoor ook weer eigen tarieven gelden, maar het lijkt me raar als KNAB nu ineens dat soort kaarten aan het uitgeven is?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:00:
[...]

er bestaat natuurlijk in theorie wel een 'Maestro Small Business' card naast de reguliere 'Maestro Consumer' card waarvoor ook weer eigen tarieven gelden, maar het lijkt me raar als KNAB nu ineens dat soort kaarten aan het uitgeven is?
Die ken ik niet en kan er ook niet veel over vinden. Mijn praktijkervaring is, dat wij voorheen een vx570 hadden met een CC contract.

Alleen de Mastercard/Visa Debit en Credit verliepen via de Creditcardcontract. Alle Maestro/VPay betalingen verliepen via het normale pincontract via de ABN.

Er is tussen de verschillende Maestro/VPay passen nooit onderscheid geweest bij ons, zelfs niet met passen buiten de EEA.

En opeens werkt een Maestro pas het hier niet meer met een gloednieuwe pinapparaat. Een ander verschil is alleen, dat wij nu voor de transactieverwerking bij CCV zitten en geen CC contract meer hebben. Naar mijn idee zou dit helemaal niet moeten uitmaken. Ik dacht er nog wel aan om weer terug over te stappen naar ABN voor de transactieverwerking, maar daar heb ik niet zo'n haast mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
[...]
Heeft KNAB wellicht een batch zakelijke betaalkaarten gehad met een 'verkeerde' instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
[...]

Bovenstaande speelt bij ons nog steeds en ik heb er nog geen goede verklaring voor gevonden. Uiteraard heb ik ook even contact gehad met CCV, maar die geeft aan dat je bij KNAB ZAKELIJK altijd een Creditcard contract nodig hebt en NOOIT zonder werkt (beetje zoals Triodos zakelijk dus). Ik weet toevallig dat dit onjuist is, omdat ik ook genoeg betalingen wel ontvang met nieuwe Mastercard Debit van KNAB zakelijk (xileS in "Mastercard stopt met Maestro"). Zelfs na dat aangegeven te hebben, blijven ze erbij dat het KNAB Zakelijk nooit werkt zonder Creditcardcontract.
Ik heb nooit met dergelijke apparatuur gewerkt, maar zijn er geen logs (mogelijk alleen inzichtelijk voor CCV) van mislukte transacties waar je als je het tijdstip weet het kaarttype en hoe die hem routeert kan zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
alson schreef op maandag 29 juli 2024 @ 20:21:
[...]

Ik heb nooit met dergelijke apparatuur gewerkt, maar zijn er geen logs (mogelijk alleen inzichtelijk voor CCV) van mislukte transacties waar je als je het tijdstip weet het kaarttype en hoe die hem routeert kan zien?
Het nieuwe apparaat is eigenlijk gewoon een Android toestel. Ik kan alle transacties terug zien en is verbonden met een ccv account, waarvan je de transacties enzo ook op hun portal terug kan zien.

Bij de gelijk geweigerde transacties zag ik geloof ik niks staan, ook geen kaart type. Bij de niet contactloze transacties waarbij een pincode werd gevraagd kon ik dus nog zien dat het om een Maestro en een Mastercard Debit pas ging.

Verder lijkt CCV niet echt geïnteresseerd om het uit te zoeken hoe het zit en verschaft vaak verkeerde informatie (of ik moet pech hebben dat ik de verkeerde spreek).

Nieuwe pin apparaat is ook meer buggy dan de oude. Ik heb bv ontdekt dat het mogelijk is dat een transactie lukt, maar vreemd genoeg geen bonnetje uit de printer komt. En op de terminal ook staat dat de transactie mislukt is. En op de portal staat wel weer geslaagd en bij de klant is het gewoon afgeschreven. Het is dan verwarrend of je het bedrag dan wel of niet krijgt. CCV dacht in 1e instantie van niet en ging vanuit dat dit een reservering zou zijn, maar dat klopt dus niet. Allemaal problemen dat wij niet hadden met de vx570, maar de portal en Android bediening hebben wel zijn voordelen. Hopelijk wordt het een keer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
xileS schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:18:
Bij de niet contactloze transacties waarbij een pincode werd gevraagd kon ik dus nog zien dat het om een Maestro en een Mastercard Debit pas ging.
De grote vraag is of dat is afgeleid uit het technische kenmerk van de pas, of dat dat het weergavelabel is dat op de pas "staat". Want de EMV (of hoe heet het ding?) bevat ook een stukje tekst (/label) dat bv de pinautomaat weer kan geven. En blijkbaar dwingt niks af dat dat label ook overeenkomt komt met de technische eigenschappen van de EMV. Daar kan dus net zo goed " Flip fluitketel" staan en dan staat er op de pinautomaat "Flip fluitketel" i.p.v. Maestro of MasterCard Debit. Terwijl de pas technisch dan wel bv een MasterCard Debit is en de afhandeling dus oon via het MasterCard netwerk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:48:
[...]

De grote vraag is of dat is afgeleid uit het technische kenmerk van de pas, of dat dat het weergavelabel is dat op de pas "staat". Want de EMV (of hoe heet het ding?) bevat ook een stukje tekst (/label) dat bv de pinautomaat weer kan geven. En blijkbaar dwingt niks af dat dat label ook overeenkomt komt met de technische eigenschappen van de EMV. Daar kan dus net zo goed " Flip fluitketel" staan en dan staat er op de pinautomaat "Flip fluitketel" i.p.v. Maestro of MasterCard Debit. Terwijl de pas technisch dan wel bv een MasterCard Debit is en de afhandeling dus oon via het MasterCard netwerk gaat.
Wat op het pinautomaat verschijnt komt naar mijn weten altijd wel met wat voor pas het is. Alleen bij bv Triodos zakelijk passen, krijg je bv alleen Visa Debit te zien. Eigenlijk zou het Visa "Business" Debit moeten laten zien of desnoods credit, aangezien deze betaling helemaal niet op hetzelfde debitcontract ontvangen wordt.

iig ik heb nooit iets vreemds zien staan, buiten de bekende passen. Wellicht wel de ene keer met alles in hoofdletters en de andere keer alleen eerste letter met een hoofdletter (als ik het mij goed herinner).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J_C_W
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
Ik heb nu een Visa Debitkaart gekregen, maar contactloos betalen wordt nog regelmatig niet ondersteund. Zeer irritant om dan steeds weer de pas in de automaat te moeten stoppen en de pincode in te toetsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
J_C_W schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:15:
Ik heb nu een Visa Debitkaart gekregen, maar contactloos betalen wordt nog regelmatig niet ondersteund. Zeer irritant om dan steeds weer de pas in de automaat te moeten stoppen en de pincode in te toetsen.
Heb je geen Apple of Google pay? Werkt bij mij altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:05
J_C_W schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:15:
Bij welke bank?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hacdias
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-09 07:58
ASN Bank heeft onlangs een nieuwe pagina gepubliceerd over de nieuwe betaalpassen: https://www.asnbank.nl/se...-of-debit-mastercard.html - blijkbaar hebben we nieuwe designs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

hacdias schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:33:
ASN Bank heeft onlangs een nieuwe pagina gepubliceerd over de nieuwe betaalpassen: https://www.asnbank.nl/se...-of-debit-mastercard.html - blijkbaar hebben we nieuwe designs.
Wel interessant dat ze er aan denken om de gebruiker online betalen apart aan of uit te kunnen laten zetten:
Online gebruik aan- en uitzetten

De mogelijkheid van online betalen en borgstelling staat standaard uit op je betaalpas. Wil je daar gebruik van kunnen maken? In de ASN-app of via ASN Online Bankieren zet je dit makkelijk aan of uit.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
YakuzA schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:29:
[...]

Wel interessant dat ze er aan denken om de gebruiker online betalen apart aan of uit te kunnen laten zetten:

[...]
Wat is er apart aan? Ik ben er zelf met SNS blij mee dat het standaard uit staat. Dat is wel zo veilig, gezien ze helaas alle kaart informatie op de kaart drukken ipv geheel of deels via de app beschikbaar stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
balken07 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:34:
[...]

Wat is er apart aan? Ik ben er zelf met SNS blij mee dat het standaard uit staat. Dat is wel zo veilig, gezien ze helaas alle kaart informatie op de kaart drukken ipv geheel of deels via de app beschikbaar stellen.
Hij zei dat het interessant was, niet dat het apart is. ;) Ik ben het ermee eens dat het interessant is, meestal heb je die keuze niet namelijk. En ja, dat is inderdaad iets positiefs. Als we nu ook nog eens OV-Pay uit zouden kunnen schakelen... Afijn.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• filibuster
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-08 15:35
xileS schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:18:
[...]

Verder lijkt CCV niet echt geïnteresseerd om het uit te zoeken hoe het zit en verschaft vaak verkeerde informatie (of ik moet pech hebben dat ik de verkeerde spreek).

Nieuwe pin apparaat is ook meer buggy dan de oude. Ik heb bv ontdekt dat het mogelijk is dat een transactie lukt, maar vreemd genoeg geen bonnetje uit de printer komt. En op de terminal ook staat dat de transactie mislukt is. En op de portal staat wel weer geslaagd en bij de klant is het gewoon afgeschreven. Het is dan verwarrend of je het bedrag dan wel of niet krijgt. CCV dacht in 1e instantie van niet en ging vanuit dat dit een reservering zou zijn, maar dat klopt dus niet. [...]
Staat er bij die transacties toevallig op de portal of in de app een klein icoontje van een handje in de rechterbovenhoek van de 'geslaagd' tekst? Als dat handje er staat geeft dat aan dat je zelf in de kass app hebt aangegeven dat de transactie is geslaagd (of mislukt). De kassa app stelt die vraag als hij de verbinding met de terminal kwijt is geraakt en niet weet wat de status is. Laat maar weten.

PVoutput

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
YakuzA schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:29:
[...]

[...]
Hopelijk doet goed voorbeeld volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
filibuster schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 18:02:
[...]

Staat er bij die transacties toevallig op de portal of in de app een klein icoontje van een handje in de rechterbovenhoek van de 'geslaagd' tekst? Als dat handje er staat geeft dat aan dat je zelf in de kass app hebt aangegeven dat de transactie is geslaagd (of mislukt). De kassa app stelt die vraag als hij de verbinding met de terminal kwijt is geraakt en niet weet wat de status is. Laat maar weten.
Nope niks gezien of zelf aangegeven of het geslaagd of niet geslaagd is. Zou ook raar zijn als ik dat zelf moet aangeven.

Iig op de automaat zelf gaf die aan dat transactie niet gelukt was als je naar de transactie historie keek. Op de portal stond dus wel geslaagd. Er is geen kassakoppeling en het gaat dus om bedragen die zelf (verkeerd) ingevoerd waren en bij annuleren alsnog ruim de tijd is om te pinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASN Bank is (deels) begonnen met de uitrol van de MC en VISA debit (bron: https://www.asnbank.nl/service/asn-betaalpas.html)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2024 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:46:
ASN Bank is (deels) begonnen met de uitrol van de MC en VISA debit (bron: https://www.asnbank.nl/service/asn-betaalpas.html)
En waar staat dat ze al begonnen zijn met de uitrol?

Volgens mij is dit een informatieve pagina over de komst van de nieuwe betaalpassen maar word nergens vermeld dat ze al begonnen zijn met uitgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Youtl schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:33:
[...]

En waar staat dat ze al begonnen zijn met de uitrol?

Volgens mij is dit een informatieve pagina over de komst van de nieuwe betaalpassen maar word nergens vermeld dat ze al begonnen zijn met uitgeven.
Als je klikt op de nieuwe passen kom je op een nieuwe pagina en zie je de volgende tekst: “ Vanaf 2024 vervangen we geleidelijk de huidige Maestro en V Pay betaalpassen door nieuwe Debit Mastercard en Visa Debit betaalpassen. Als je huidige betaalpas verloopt, kan het zijn dat je een Debit Mastercard of VISA Debit betaalpas van ons krijgt.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hacdias
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-09 07:58
Ik kreeg dit van ASN klantenservice gisteren (ik had ze gevraagd nadat ik de pagina zag een week geleden):
De nieuwe betaalpassen in Nederland worden gefaseerd ingevoerd, het is nog niet duidelijk wanneer de ASN Bank de nieuwe betaalpas gaat uitgeven.

[ Voor 17% gewijzigd door hacdias op 16-08-2024 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hacdias schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:48:
Ik kreeg dit van ASN klantenservice gisteren (ik had ze gevraagd nadat ik de pagina zag een week geleden):

[...]
Persoonlijk til ik zwaarder aan informatie op een website van een bedrijf dan informatie van een klantenservice medewerker. Het lijkt er op dat je als ASN klant een van de nieuwe passen zou kunnen ontvangen als je een nieuwe pas aanvraagt; Het design van de nieuwe passen is al weergegeven op de website en er staat letterlijk dat je hem zou kunnen ontvangen.
Pagina: 1 ... 34 ... 45 Laatste