Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 17:20:
[...]

Vraag me af hoe zinnig het uberhaupt is? Je hebt alleen het letterlijke verschil in manier van betalen, of het direct is afgeschreven of dat het op krediet is.
Het belangrijkste verschil zit hem in de kosten voor de acceptant en daarmee het mogelijke verschil in acceptatie. Ook in de nieuwe situatie blijven creditcards duurder voor de acceptant dan de debit-varianten.

Het mooie van de card met die beide mogelijkheden (Visa credit/V-Pay) erop, is/was dat je er eigenlijk overal waar je überhaupt met een kaart kan betalen, mee terecht kan.

[ Voor 14% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 17-08-2023 17:36 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:16
RobertMe schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 17:20:
[...]

Vraag me af hoe zinnig het uberhaupt is? Je hebt alleen het letterlijke verschil in manier van betalen, of het direct is afgeschreven of dat het op krediet is. Verder is het hetzelfde betaalnetwerk met (in principe) dezelfde mogelijkheden.
Acceptatie, afhankelijk van de regelgeving daarover. Als men wel EU creditcards mag weigeren, heb je de debitcard.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:50
Wally2002 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 17:42:
[...]

Acceptatie, afhankelijk van de regelgeving daarover. Als men wel EU creditcards mag weigeren, heb je de debitcard.
Maar MasterCard in ieder geval eist toch dat beiden geaccepteerd worden? Waar de EU dan weer een stokje voor steekt door alleen debit toe te staan. Maar met Debit zou je dan alsnog overal moeten kunnen betalen.

• Wally2002
RobertMe schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 17:47:
[...]

Maar MasterCard in ieder geval eist toch dat beiden geaccepteerd worden? Waar de EU dan weer een stokje voor steekt door alleen debit toe te staan. Maar met Debit zou je dan alsnog overal moeten kunnen betalen.
Yep, honor all cards rule.

Met debit zou je idd overal moeten kunnen betalen, maar zoals je zelf schreef vragen sommige merchants om een creditcard ivm borg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurgen1993
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-03 01:46
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 15:45:
[...]

Vraag me af of dat te combineren is op 1 kaart.
Gelukkig wel! Finse vrienden hadden 10 jaar geleden al betaalkaarten van Visa of Mastercard met credit en debit op 1 pas bij hun bank. Kijk maar eens bij Nordea of Aktia, 2 Finse grootbanken.

Toentertijd werden in Finland alleen kinderrekeningen nog voorzien van Maestro passen en zelfs die zijn volgens mij al jaren geleden overgegaan op debit Visa of Mastercard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 15:43
Vandaag kwam nog een nieuw rabo pasje hier binnen. Nog gewoon Maestro..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10:12
Dacuuu schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:08:
Vandaag kwam nog een nieuw rabo pasje hier binnen. Nog gewoon Maestro..
Wat had je dan verwacht?

Kan geen kwaad als je de voorgaande posts leest, zie je een hoop over verwachtingen van diverse banken dan verklaart het waarom je nog Maestro krijgt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Youtl op 23-08-2023 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Youtl schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:55:
[...]

Wat had je dan verwacht?

Kan geen kwaad als je de voorgaande posts leest, zie je een hoop over verwachtingen van diverse banken dan verklaart het waarom je nog Maestro krijgt ;)
Ik post dit slechts ter informatie. Mij maakt het niet uit wat voor pas ze sturen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Van alle grootbanken (ING, Rabo en ABN) verwachten we nog steeds Maestro/Vpay.

Het is denk ik handiger als iemand zich meld als die wel een nieuwe debit pas ontvangen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het fijn vinden als de grootbanken nou eens duidelijkheid gaan geven wanneer zij MC Debit gaan uitgeven. Ook of het mogelijk is om dan online aankopen te doen, icm met de nieuwe CVC of CVV code.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:59:
Ik zou het fijn vinden als de grootbanken nou eens duidelijkheid gaan geven wanneer zij MC Debit gaan uitgeven. Ook of het mogelijk is om dan online aankopen te doen, icm met de nieuwe CVC of CVV code.
Dat laatste is uiteraard mogelijk, dit is 1 van de redenen voor de invoering.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:59:
Ik zou dan toch wel een extra beveiliging willen op een debit kaart (app?) online zullen ze dit ook wel doen (is bij creditcards ook al vaak), maar offline...?

Op zich kan ik nu vaak al met mijn kaartnummer betalen van mijn gewone bankkaart. Is dat niet al dit systeem? (zonder cvc code)

[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 24-08-2023 13:02 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:02:
[...]

Ik zou dan toch wel een extra beveiliging willen op een debit kaart (app?) online zullen ze dit ook wel doen (is bij creditcards ook al vaak), maar offline...?

Op zich kan ik nu vaak al met mijn kaartnummer betalen van mijn gewone bankkaart. Is dat niet al dit systeem? (zonder cvc code)
Ben dit nog nooit tegengekomen. Waar kun je betalen met het kaartnummer van je Maestro/V-PAY kaart?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Herko_ter_Horst schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:16:
[...]

Ben dit nog nooit tegengekomen. Waar kun je betalen met het kaartnummer van je Maestro/V-PAY kaart?
Ik kom dat op internet regelmatig tegen als ik bancontact kies, ik heb een belgische bankkaart en soms is dat een qr code voor mobiel betalen en soms is dat gewoon de gegevens van de kaart invullen en klaar (de qr code is minder werk trouwens dan naam, kaartnummer en vervaldatum invullen)

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 24-08-2023 13:18 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Ah, België en Bancontact, dat kom ik inderdaad niet tegen :) Hier in NL is het kaartnummer (16/19 cijfers) in de meeste gevallen helemaal niet bekend bij de gebruiker (soms wel te achterhalen), dus die mogelijkheid is er hier eigenlijk niet.

[ Voor 59% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 24-08-2023 13:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xvilo
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-08 16:55
Hi, wil even melden dat ik maandag een nieuwe pas heb aangevraagd bij Triodos (verloren/gestolen melding) en dat ik vandaag een visa debit heb ontvangen. Ze zijn denk ik gewoon volledig over. Je kan het ook direct in de app zien wat je krijgt aan de hand van het plaatje en het kaartnummer wat er staat.

Werkt, zoals verwacht, nog niet met Apple Pay

Het is me opgevallen dat de enigste plek waar ik nog niet kan betalen met de bunq debit kaart de coffeeshop in Zeist is. Ze hebben wel redelijk nieuwe terminals, dus ik vraag me af waar dit ‘m in zit. Iemand enig idee?

[ Voor 24% gewijzigd door xvilo op 24-08-2023 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@xvilo Werkt je nieuwe Triodos kaart daar wel? Zo niet dan zullen de terminals wellicht ingesteld staan om alleen Maestro te accepteren.

Volgens mij zijn er (in ieder geval jaren geleden) bunq kaarten geweest met een verkeerde codering waardoor die door terminals herkent werd als credit card, maar die werden toen bij veel meer winkels niet geaccepteerd.

Maar eigenlijk zou je het natuurlijk aan die winkel moeten vragen, zij moeten toch kunnen vertellen welke kaarten ze wel of niet accepteren. Als jouw kaart dan wel geaccepteerd zou moeten worden dan kunnen ze hun leverancier inschakelen om uit te zoeken waarom het niet werkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hacdias
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07:58
ASN Bank heeft ook nog gezegd over de nieuwe betaalpassen: https://www.asnbank.nl/be...culier-november-2023.html.
Wat verandert er nog meer per 1 november 2023?

In de loop van 2024 beginnen we geleidelijk met de uitgifte van nieuwe Debit Mastercard en Visa Debit betaalpassen. Deze komen in de plaats van de huidige Maestro en V Pay betaalpassen. Met de nieuwe passen kunt u alles wat u met uw huidige betaalpas ook kunt. In het aangepaste Reglement Privérekening leest u er meer over. Uw huidige Maestro of V Pay betaalpas wordt niet voortijdig vervangen. Als uw huidige betaalpas volgend jaar bijna vervalt, ontvangt u automatisch een Debit Mastercard of Visa Debit betaalpas met extra informatie. U kunt uw huidige pas gewoon blijven gebruiken tot de geldigheidsdatum. Vervalt uw huidige betaalpas begin 2024? Dat kan het zijn dat u nog een Maestro of V Pay betaalpas krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
xvilo schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 22:27:

Het is me opgevallen dat de enigste plek waar ik nog niet kan betalen met de bunq debit kaart de coffeeshop in Zeist is. Ze hebben wel redelijk nieuwe terminals, dus ik vraag me af waar dit ‘m in zit. Iemand enig idee?
Is het toevallig een VX570 (+VX820)? Die werken namelijk niet met de nieuwe debit kaarten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Laatst online: 18:28
Worden ze daarom 6 euro per jaar duurder? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:34
Als ASN bank (Volksbank) de aankondiging heeft gedaan zullen de andere Volksbank merken SNS en Regiobank vast ook volgen. Van alle Nederlandse banken zijn het alleen Rabo, ING en ABN Amro die er nog mee wachten kortom de grote 3 en waarschijnlijk toch eerst de kat uit de boom kijken. In 2024 hoop ik dat ze het toch eens gaan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:37
nielsiejjj92 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:40:
Als ASN bank (Volksbank) de aankondiging heeft gedaan zullen de andere Volksbank merken SNS en Regiobank vast ook volgen. Van alle Nederlandse banken zijn het alleen Rabo, ING en ABN Amro die er nog mee wachten kortom de grote 3 en waarschijnlijk toch eerst de kat uit de boom kijken. In 2024 hoop ik dat ze het toch eens gaan doen ;)
SNS had de aankondiging al gedaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frelg
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:10

Frelg

-= Its BigBoss =-

Triodos levert inderdaad de nieuwe Visa debit kaarten als vervanging van de oude Maestro.
De nieuwe kaart heeft een groene en een blauw met groene kant,
in tegenstelling tot de oude, die geheel groen was.
De standaard instelling is kaartbetaling: 1500, online aankopen: 2500 en geldopnames: 500.
Deze zijn alle 3 ook hoger in te stellen (tot resp 10000 / 5000 / 1500).
Die wijziging (vanuit de app) gaat dan direct in.
De oude had een daglimiet van 3000.(max 10000). En langer wachten tot de verhoging ingaat.

Frelg de; m,v een Friese Belg. Een Fries die in België woonachtig is/geweest is.

• xvilo
xileS schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:50:
[...]

Is het toevallig een VX570 (+VX820)? Die werken namelijk niet met de nieuwe debit kaarten.
Het lijkt om een YOMANI te gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xvilo
Is het iemand al gelukt om online te betalen met de visa Debit van Triodos, en dan specifiek bij Amazon.com? Als ik de kaart wil toevoegen either vanuit de check-out of bij je account deel krijg ik deze vage error:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l9gR0iINSfE8k7pX4uEHxWhy-Qc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mKIZz9A19n2nvPMu94Jn8uhk.jpg?f=fotoalbum_large

Amazon verwijst mee alleen naar een lijst van geaccepteerde kaarten en vraagt me om een andere betaalmethode te gebruiken. Ik heb het idee dat Triodos mogelijk wat verknoeid maar zeker weten doe je het niet met zo'n loze melding.

Ondertussen 4-5 keer geprobeerd, gegevens van de kaart zijn écht correct

• balken07
xvilo schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:00:
Is het iemand al gelukt om online te betalen met de visa Debit van Triodos, en dan specifiek bij Amazon.com? Als ik de kaart wil toevoegen either vanuit de check-out of bij je account deel krijg ik deze vage error:

[Afbeelding]

Amazon verwijst mee alleen naar een lijst van geaccepteerde kaarten en vraagt me om een andere betaalmethode te gebruiken. Ik heb het idee dat Triodos mogelijk wat verknoeid maar zeker weten doe je het niet met zo'n loze melding.

Kaart is wel geactiveerd?

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:50

[Afbeelding]

Je zou niet moeten proberen op ene amazon.com maar andere dienst ofzo wel revolut topup gebruiken.

Maar normaal gesproken zou moet amazon werken ...

• Wally2002

[Afbeelding]

Mogelijk is de reeks nieuwe kaartnummers van Triodos nog niet overal bekend. De zogenaamde IIN of ook wel BIN genoemd.
Dan wordt het nummer (nog) niet herkend als een geldig, uitgegeven kaartnummer.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:14
Laten we wachten tot xvilo Triodos heeft gebeld misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gamefreakin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 14:34
Is het iemand al gelukt om online te betalen met de visa Debit van Triodos, en dan specifiek bij Amazon.com?
Heb je al minstens 1 keer de kaart gebruikt bij een fysieke pinautomaat?
Als veiligheidsmaatregel moet om online te kunnen betalen de kaart minimaal één keer fysiek gebruikt zijn (met pincode, dus niet contactloos)

Zie hier: https://www.triodos.nl/se...ulieren/betalen/betaalpas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mMOcFyPGEVWFiJnx72TVyU7l_c4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iNYwSXwtWAcibRa3KBQDyZim.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door gamefreakin op 01-09-2023 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

gamefreakin schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:07:
[...]
Als veiligheidsmaatregel moet om online te kunnen betalen de kaart minimaal één keer fysiek gebruikt zijn (met pincode, dus niet contactloos)

[Afbeelding]
Klinkt iig wel als de meest logische oorzaak voor het gemelde probleem 8)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelV76
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13:27
Ik kan met mijn Triodos Visa Debit online betalen nu. Het duurde wel 5 dagen voordat het lukte. Vind het super handig nu. Al mijn abonnementen lopen nu via de pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvilo
Jazeker, winkel betalingen werken prima!
Wally2002 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:21:
[...]

Mogelijk is de reeks nieuwe kaartnummers van Triodos nog niet overal bekend. De zogenaamde IIN of ook wel BIN genoemd.
Dan wordt het nummer (nog) niet herkend als een geldig, uitgegeven kaartnummer.
Das interessante mogelijkheid. Dat zou nog wel een tijd op wat plekken problemen kunnen gaan geven.
gamefreakin schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:07:
[...]

[Afbeelding]
Jup! Winkels werkt het prima
Vinnienerd schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 23:09:
Laten we wachten tot xvilo Triodos heeft gebeld misschien?
Zou dit liever niet willen doen, maar wel een goede. Ik ga na het weekend even bellen met ze in de hoop dat ze dit gaan snappen

[ Voor 24% gewijzigd door xvilo op 01-09-2023 22:09 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• xvilo
Kleine update, het is mij gisteravond alsnog gelukt via amazon.nl. Als je de kaart dáár toevoegd zal hij ook beschikbaar zijn op amazon.com (yay). Hierbij wat stappen/foto's van het process, vanuit de mobiele app.

1. Open de app
2. Ga naar je account.
3. Ga naar "Je betalingen"
4. Bij "Kaarten en accounts" druk op "+ Toevoegen"
5. Selecteer "Creditcard of betaalpas toevoegen"
6. Vul de kaart gegevens in en druk op "Kaart toevoegen"
7. Als alles goed is gegaan kan je hier wat gegevens zien en de kaart toevoegen aan je account:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1P0QmmEiZejQuE4Wen2UR7Lj2Rc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ifiILHC1XXZ6phAn7uNMeUGO.jpg?f=fotoalbum_large

8. Je wordt doorverwezen naar de verificatie pagina:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M0ouae5ZbLN45uZs-hhPPtSJ0sk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XJrYFf2qtmYkn3xyGGPYeopB.jpg?f=fotoalbum_large

9. Accepteer dit via de triodos app
10. Je kaart is toegevoegd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YAUsup7J5_x6fO1eh39QH7h9128=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FOYyztVbcYvd2fFtCNY4E4NR.jpg?f=fotoalbum_large

11. Als je inlogt op amazon.com of schakelt van regio in de app, zullen de niet Nederlandse en Belgische betaalmethodes (inclusief de visa debit van Triodos daar ook tussen staan)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SknitKtzkqkJTyU_ccNcqgxWstw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LrLHXGUzXBrE19SynBqxocnA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xileS schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:50:
[...]

Apart, in het buitenland zie ik soms hele oude terminals maar werken allen wel contactloos met Mastercard en VISA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 22:17:
[...]
Apart, in het buitenland zie ik soms hele oude terminals maar werken allen wel contactloos met Mastercard en VISA.
Buitenland wordt weer vaak geen Maestro/Vpay geaccepteerd.

Nog een kleine correctie, een VX570 (+VX820) kan eventueel met Mastercard/Visa debit werken, maar dat moet je Creditcard acceptatie aan zetten. Zelfs de Debit kaarten gaan dan via het duurdere creditcard netwerk. Als ondernemer koop je dan liever een nieuwe, want om een percentage af te dragen van heel je pin omzet gaat veel duurder uitpakken uiteindelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
xvilo schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:48:
[...]

Het lijkt om een YOMANI te gaan
Dat zijn apparaten van Worldline volgens mij. Zo te zien https://www.abnamro.nl/nl...ceptatie_tcm16-151932.pdf moesten deze in april al een update hebben gehad. Enige wat ik kan bedenken is dat de update wellicht vertraagd is. Of ze geen servicecontract hebben voor updates (als dat überhaupt mogelijk is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er inmiddels al wat meer bekend over de uitgifte van Debit kaarten van de 3 grootbanken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:01:
Is er inmiddels al wat meer bekend over de uitgifte van Debit kaarten van de 3 grootbanken?
Nee. Zoals eerder hier te lezen, zullen ze waarschijnlijk eerst hun voorraad Maestro/Vpay opmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
xileS schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:04:
[...]

Nee. Zoals eerder hier te lezen, zullen ze waarschijnlijk eerst hun voorraad Maestro/Vpay opmaken
Wat dus niks zegt over of er intussen meer bekend is. Immers hebben wij geen inzicht in hoe groot die voorraad is rn weten we niet of ze daar bij wijze van in oktober al doorheen zijn of pas in mei volgend jaar. Dus intussen had er wel al iets bekend kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
RobertMe schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:15:
[...]

Wat dus niks zegt over of er intussen meer bekend is. Immers hebben wij geen inzicht in hoe groot die voorraad is rn weten we niet of ze daar bij wijze van in oktober al doorheen zijn of pas in mei volgend jaar. Dus intussen had er wel al iets bekend kunnen zijn.
Als de banken er actief over gaan communiceren zal het hier snel genoeg te lezen zijn. Wellicht dat er via een helpdesk oid wellicht per ongeluk al iets eerder wat naar buiten komt, maar we gaan echt niet horen dat ze nog voorraad hebben voor x maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Wally2002 schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:56:
[...]

Als de banken er actief over gaan communiceren zal het hier snel genoeg te lezen zijn. Wellicht dat er via een helpdesk oid wellicht per ongeluk al iets eerder wat naar buiten komt, maar we gaan echt niet horen dat ze nog voorraad hebben voor x maanden.
Exact ;) Dus de bewoording "ze zullen eerst hun voorraad opmaken" hebben we helemaal niks aan. Gezien we niet weten hoe groot die is en ze daar ook niet over zullen communiceren.

Meer ontopic. Toch zou het fijn zijn als je nu al op vrijwillige basis een Debit pas kon krijgen. Zoals een ING ook keuze in Maestro & Visa geeft. Maar zit zelf bij Rabo en kans dat die zo'n heel proces gaan opzetten voor puur een overgangsperiode is natuurlijk klein. Maar een ING heeft de procedure ervoor natuurlijk al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wally2002 schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:56:
[...]
‘Belscript slaven’ van de helpdesk zullen heus dit soort informatie niet vooraf krijgen :P

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:15:
[...]

Als intussen iets bekend was, dan ben ik vrij zeker van dat iemand dat hier wel meld (met een bron).

Iedereen kan ook natuurlijk ook elke week hier vragen of er al meer bekend is, maar niemand weet het. Dus elke dag ernaar vragen heeft mijn inziens ook weinig zin.

Vanaf 1 juli zouden er geen Maestro/Vpay passen worden uitgegeven, dus de uitleg dat voorraad nog niet op is, is dan niet heel gek. Ik verwacht niet dat een bank zo snel een datum gaat geven wanneer hun voorraad op is. Hoogstens zie ik misschien een mogelijkheid dat je voor een nieuwe debitcard kan kiezen, anders krijg je denk ik voorlopig nog een Maestro/Vpay.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Het is niet 1 van de 3 grote banken van Nederland, maar ASN heeft onlangs geschreven dat ze pas in de loop van 2024 beginnen met nieuwe passen. Dat staat hier als je op de tekst "open +" klikt achter het kopje "betaalpas" onder "Wat verandert er nog meer per 1 november 2023?". Dan lees je namelijk dit:
Betaalpas
In de loop van 2024 beginnen we geleidelijk met de uitgifte van nieuwe Debit Mastercard en Visa Debit betaalpassen. Deze komen in de plaats van de huidige Maestro en V Pay betaalpassen. Met de nieuwe passen kunt u alles wat u met uw huidige betaalpas ook kunt. In het aangepaste Reglement Privérekening leest u er meer over. Uw huidige Maestro of V Pay betaalpas wordt niet voortijdig vervangen. Als uw huidige betaalpas volgend jaar bijna vervalt, ontvangt u automatisch een Debit Mastercard of Visa Debit betaalpas met extra informatie. U kunt uw huidige pas gewoon blijven gebruiken tot de geldigheidsdatum. Vervalt uw huidige betaalpas begin 2024? Dat kan het zijn dat u nog een Maestro of V Pay betaalpas krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
xileS schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:04:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-daeqcOIKb7_j-3ZfyCh33YwoAs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pUw3XTESKWasfj1wv0MfB0vB.png?f=fotoalbum_large

Yup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"medio 2023", lekker duidelijk. Zou fijn zijn als de Rabo of ING nu al aan klanten ze keuze geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
JeroenE schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 06:57:
Het is niet 1 van de 3 grote banken van Nederland, maar ASN heeft onlangs geschreven dat ze pas in de loop van 2024 beginnen met nieuwe passen. Dat staat hier als je op de tekst "open +" klikt achter het kopje "betaalpas" onder "Wat verandert er nog meer per 1 november 2023?". Dan lees je namelijk dit:

[...]
Dit geld ook voor de SNS (en waarschijnlijk ook Regiobank).

Wat ik vooral mooi vind om te zien is dat de grootbanken maximaal aan het rekken zijn om over te stappen naar MasterCard/Visa debit, alsof het een competitie is om het als allerlaatste aan te bieden.

Ik heb het over de vier systeembanken (ABN/ING/Rabo/Volksbank), Triodos is ondertussen ook al begonnen met Visa Debit en Bunq bied het al een tijdje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Youtl schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:34:
[...]

Dit geld ook voor de SNS (en waarschijnlijk ook Regiobank).

Wat ik vooral mooi vind om te zien is dat de grootbanken maximaal aan het rekken zijn om over te stappen naar MasterCard/Visa debit, alsof het een competitie is om het als allerlaatste aan te bieden.

Ik heb het over de vier systeembanken (ABN/ING/Rabo/Volksbank), Triodos is ondertussen ook al begonnen met Visa Debit en Bunq bied het al een tijdje.
Het is ook een competitie om zo laat mogelijk deze Debit kaarten te introduceren. Geen enkele grootbank wil flinke imagoschade oplopen "doordat de nieuwe pasjes niet werken" omdat de dekking nog steeds geen 100% is (wellicht wel 99,...%, maar dus geen 100%).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMe schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:37:
[...]

Het is ook een competitie om zo laat mogelijk deze Debit kaarten te introduceren. Geen enkele grootbank wil flinke imagoschade oplopen "doordat de nieuwe pasjes niet werken" omdat de dekking nog steeds geen 100% is (wellicht wel 99,...%, maar dus geen 100%).
De eerste grote bank die over gaat, komt inderdaad aan de social media schandpaal te hangen :+

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:26

djiwie

Wie?

Misschien ook bang om de eigen creditcard producten te kannabaliseren... Voor veel online betalingen zal voortaan de debit card wel volstaan. Mijn zakelijke CC ga ik iig opzeggen als ik een nieuwe debit card ontvang van ING.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
RobertMe schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:37:
[...]

De grote vraag is hoelang je zal moeten wachten om een 100% dekking te kunnen garanderen, is eind dit jaar/ begin volgend jaar dan wel zeker? Of kan dat ook uitlopen waardoor alle banken ook maar verder gaan rekken.

De eerste grote bank die aan 'imagoschade' lijd is de Rabobank die beloofde dat in H2 van vorig jaar de nieuwe Visa debit passen zouden uitrollen(not).

[ Voor 3% gewijzigd door Youtl op 06-09-2023 18:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
Youtl schreef op woensdag 6 september 2023 @ 18:43:
[...]

De grote vraag is hoelang je zal moeten wachten om een 100% dekking te kunnen leveren, is eind dit jaar begin volgend jaar dan wel gegarandeerd? Of kan dat ook uitlopen waardoor alle banken ook maar verder gaan rekken.
Ze zullen rekken tot hun bestaande Maestro / V-Pay passen op zijn. Die zijn immers al betaald.
De eerste grote bank die aan imagoschade lijd is de Rabobank die in H2 van vorig jaar met de nieuwe debit passen zouden komen (not).
En wie weet daarvan? Sure, een paar Tweakers. Maar dat levert nog niet direct imagoschade op. Ik ga in ieder geval niet ineens van bank veranderen omdat ik van Rabo in juli nog een Maestro pas ontvangen heb. En ja, ik heb hier toen al lopen morren dat het nog steeds Maestro was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wausser90
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10-09 14:39
RobertMe schreef op woensdag 6 september 2023 @ 18:46:
En wie weet daarvan? Sure, een paar Tweakers. Maar dat levert nog niet direct imagoschade op. Ik ga in ieder geval niet ineens van bank veranderen omdat ik van Rabo in juli nog een Maestro pas ontvangen heb. En ja, ik heb hier toen al lopen morren dat het nog steeds Maestro was.
Dit precies, niemand in mijn omgeving heeft hier enig idee van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
Wausser90 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 19:14:
[...]

Dit precies, niemand in mijn omgeving heeft hier enig idee van.
En wat zou het hun boeien? Zolang het maar werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op woensdag 6 september 2023 @ 19:17:
[...]

En wat zou het hun boeien? Zolang het maar werkt.
Dat geldt niet in het buitenland waar maestro niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:30:
[...]
Dat geldt niet in het buitenland waar maestro niet werkt.
In het buitenland werkt maestro ook.
Alleen de dekking in bijv Azië was/is iets minder, maar nog stukken beter dan Vpay was. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 07-09-2023 14:57 ]

PSN

• balken07
YakuzA schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:50:
[...]

Alleen de dekking in bijv Azië was/is iets minder, maar nog stukken beter dan Vpay was. ;)
Maar een grap in winkels in de VS en Canada, en zo zijn er vele landen. Voor wereldwijde dekking moet je een Mastercard of Visa kaart hebben.

Verwijderd

YakuzA schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:50:
[...]

Iets minder? Behoorlijk minder. ATM is geen probleem maar afrekenen in winkels, ho maar.

Zou fijn zijn als de banken eerst de virtuele NFC passen gaat vervangen, iig de mogelijkheid bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:42:
[...]
Iets minder? Behoorlijk minder. ATM is geen probleem maar afrekenen in winkels, ho maar.

Zou fijn zijn als de banken eerst de virtuele NFC passen gaat vervangen, iig de mogelijkheid bieden.
Ja maar we horen ook niks over visa tridos debetkaart probleem. Dus 31 december ligt al om de hoek zometeen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:07
Ik heb nu via Revolut zowel een master als visakaart ik merk wel de de visa razendsnel is. MasterCard is vergelijkbaar met Maestro. Visa authenticatie is echt instant. In Amerika waar de maestro kaart voorheen toch wel goed ondersteund werd was het vorige maand echt een stuk slechter.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0blin
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-08 23:50
Hier sloeg ik op aan - meteen getest. Bij de betaalautomaat van de Plus merkte ik geen verschil tussen mijn debit Visa en MC debit, beide van Revolut. Waar merkte jij dat?

Trouwens gisteren voor het eerst in forever een betaalautomaat gevonden die alleen werkte met maestro. Een Albert Heijn. Dat verbaasde me een beetje eigenlijk. Inmiddels werden MC debit en debit Visa eigenlijk overal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
g0blin schreef op maandag 11 september 2023 @ 00:34:
Hier sloeg ik op aan - meteen getest. Bij de betaalautomaat van de Plus merkte ik geen verschil tussen mijn debit Visa en MC debit, beide van Revolut. Waar merkte jij dat?

Trouwens gisteren voor het eerst in forever een betaalautomaat gevonden die alleen werkte met maestro. Een Albert Heijn. Dat verbaasde me een beetje eigenlijk. Inmiddels werden MC debit en debit Visa eigenlijk overal wel.
Ik merk het op mijn werk in de bij zowel de normale terminal als de snoepautomaat. Het autoriseren schermpje, is bijna instant met visa.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-09 14:44
g0blin schreef op maandag 11 september 2023 @ 00:34:

Voor mijn gevoel heeft het meer te maken met de terminal dan het soort pas. @djeck was het in dezelfde winkel met dezelfde betaalterminaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
Elandenmelk schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:54:
[...]

Voor mijn gevoel heeft het meer te maken met de terminal dan het soort pas. @djeck was het in dezelfde winkel met dezelfde betaalterminaal?
Nee ik heb het bij verschillende terminals ook bij verschillende winkels, het valt mij echt op.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Zijn alle Nederlandse banken ondertussen al overgschakeld? Was zogenaamd vanaf 1 juli, maar mijn (Belgische) bank geeft nog steeds Maestro-kaarten uit. Was al voor 1 juli gewijzigd op de website naar "Vanaf september gaan we over op MasterCard Debit", maar ondertussen nog niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Flying schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:01:
Zijn alle Nederlandse banken ondertussen al overgschakeld? Was zogenaamd vanaf 1 juli, maar mijn (Belgische) bank geeft nog steeds Maestro-kaarten uit. Was al voor 1 juli gewijzigd op de website naar "Vanaf september gaan we over op MasterCard Debit", maar ondertussen nog niets.
Neen. Er is een? bank die ze nu uitgeeft. En van de grootbanken nog geen enkel, en die wat communiceren hierover hebben het over 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
Flying schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:01:
Als je nu wilt en dan is tridos al lang begonnen met visa debit en ja anders in begin 2024 te krijgen …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Voor sommige aankopen is een MasterCard of Visa vereist, maar ik vind het veel fijner om gelijk te betalen dan op krediet te betalen. De tussenoplossing is Revolut, alleen doet mijn bank geen instantoverschrijvingen naar Revolut. Op voorhand geld parkeren op Revolut ben ik ook niet zo van met alle cowboyverhalen over geblokkeerde accounts daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Bij mijn Rabobank creditcard kan ik iig geld overmaken naar de creditcard rekening. Als je toch een tussenstap gaat doen, kan je dat net zo goed doen als het ook bij jou mogelijk is. Dan kan je direct handig het overhevelen vanaf je betaalrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Flying schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:36:
Voor sommige aankopen is een MasterCard of Visa vereist, maar ik vind het veel fijner om gelijk te betalen dan op krediet te betalen. De tussenoplossing is Revolut, alleen doet mijn bank geen instantoverschrijvingen naar Revolut. Op voorhand geld parkeren op Revolut ben ik ook niet zo van met alle cowboyverhalen over geblokkeerde accounts daar.
N26 is ook zoiets als Revolut en het viel mij op dat ABN naar N26 instant was. ING naar N26 was dacht ik niet instant toen ik dat voor het laatst had geprobeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 21:26
@Flying : Kijk hier anders voor andere opties. Het Grote Gratis Bankentopic Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Laatst online: 12-09 22:20
Ben ik in Denemarken bij een supermarkt, weigert de ING V-Pay card. Curve debit mc geen probleem natuurlijk. Dus ING, snel een goed pasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Laatst online: 18:28
Theswitch schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:20:
Ben ik in Denemarken bij een supermarkt, weigert de ING V-Pay card. Curve debit mc geen probleem natuurlijk. Dus ING, snel een goed pasje.
Vraag gewoon een maestro aan, de V-Pay dekking is gewoon een stuk minder dan de Maestro kaarten van ING. Deze kan je gratis laten omzetten en dan krijg je de kaart thuis gestuurd. Gewoon zeggen dat je kaart meer wordt geweigerd dan Maestro voorheen.

[ Voor 7% gewijzigd door dutchnltweaker op 15-09-2023 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Laatst online: 12-09 22:20
Ha, ik zag ineens dat ik wel een Maestro pas heb, met debit achterop. Mijn vrouw heeft een VPay, daar mee in verwarring geraakt. Maar goede tip van kosteloos omwisselen. Dan maar weer naar de curve zonder wisselkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:26

djiwie

Wie?

dutchnltweaker schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:23:
[...]

Vraag gewoon een maestro aan, de V-Pay dekking is gewoon een stuk minder dan de Maestro kaarten van ING. Deze kan je gratis laten omzetten en dan krijg je de kaart thuis gestuurd. Gewoon zeggen dat je kaart meer wordt geweigerd dan Maestro voorheen.
Ik hoefde geen verklaring op te geven waarom ik wilde wisselen hoor, werd zonder vragen via de chat meteen geregeld. Heb het nu zo dat de ene pas maestro is en de andere vpay... En voor de rest, Mastercard 💳 😅

• Youtl
Was Knab ondertussen al begonnen met het uitgeven van Debit Mastercards?

• Vinnienerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Waaruit zou dat moeten blijken op deze pagina?
Youtl schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 11:58:
Precies een maand geleden nog niet in ieder geval, toen heb ik nog een vervangende Maestro ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Youtl schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 11:58:
Vorige week nog gechat met Knab. Nu zeggen ze te verwachten op 20 september te beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
Dan hebben we dus het volgende qua banken wat betreft de switch naar MasterCard/Visa Debit:

ABN AMRO: In de loop van 2024
ING: Eind 2023/begin 2024 (het blijft vaag wat het opmaken van de voorraad inhoud qua tijdsbestek)
Volksbank: Begin 2024
Knab: September? (Is een verwachting)
Rabobank: onbekend (de klantenservice medewerker wist niks meer dan dat het voorlopig onbekend is, die ik gisteren sprak)

Bunq, N26, Openbank, Revolut, Triodos, Vivid bieden al een debit kaart aan.

Kortom de Nederlandse banken zijn er nog niet happig op om nu al te schakelen wat misschien komt door het niet kunnen garanderen van een 100% dekking of gewoon meer tijd nodig hebben voor het kunnen uitrollen van de nieuwe betaalpassen (of wachten tot de concurrent het eerder aanbied en met welke perks eventueel).

[ Voor 9% gewijzigd door Youtl op 16-09-2023 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:36
Als ze nog een voorraad hebben is het niet meer dan logisch om die gewoon eerst op te maken toch?

Ik lees in dit topic weinig geklaag meer over problemen met Mastercard/VISA debit dus ik denk dat het met de dekking ondertussen wel goed zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
japie06 schreef op zondag 17 september 2023 @ 10:08:
Als ze nog een voorraad hebben is het niet meer dan logisch om die gewoon eerst op te maken toch?
Tsja, ze hebben natuurlijk wel vooraf besloten om een flinke voorraad aan te leggen. Ze hadden natuurlijk ook kunnen besluiten om een voorraad aan te leggen tot augustus of september i.p.v. tot in 2024.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnienerd
Waar staat dat ze zo'n grote voorraad aan hebben aangelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Vinnienerd schreef op zondag 17 september 2023 @ 14:35:
Waar staat dat ze zo'n grote voorraad aan hebben aangelegd?
9 miljoen klanten, dus +\- 2 miljoen nieuwe passen per jaar, reken dus zelf de voorraad maar uit zodra ze MasterCard debit gaan uitleveren.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Daar staat dat ze de voorraad opmaken, niet dat ze extra kaartnummers of fysieke kaartjes in hebben geslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:26
Flying schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:36:
Alle banken moeten instant overschrijven aanbieden naar elke andere bank die ook instant bereikbaar is. Dat is sinds 2019 geloof ik een wet van de EU. Heb ik eens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
Mijn pas verloopt pas juni 2024. Kreeg zaterdag in de post al een nieuwe pas. Maestro. Waarom geeft ABN AMRO me al een nieuwe pas 6 maanden voor verlopen? Had gehoopt dat ik in 2024 de nieuwe zou krijgen en dat het debit master card zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
SAICRJMPM schreef op maandag 18 september 2023 @ 06:26:
Mijn pas verloopt pas juni 2024. Kreeg zaterdag in de post al een nieuwe pas. Maestro. Waarom geeft ABN AMRO me al een nieuwe pas 6 maanden voor verlopen? Had gehoopt dat ik in 2024 de nieuwe zou krijgen en dat het debit master card zou zijn.
Krijg sterk de indruk dat de bank de huidige voorraad probeert op te maken zodat ze de introductie van MasterCard/Visa kunnen uitstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:03
Youtl schreef op maandag 18 september 2023 @ 08:30:
[...]

Krijg sterk de indruk dat de bank de huidige voorraad probeert op te maken zodat ze de introductie van MasterCard/Visa kunnen uitstellen.
Dat is letterlijk wat de banken zeggen. Eerst oude voorraad opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
La1974 schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:00:
[...]

Dat is letterlijk wat de banken zeggen. Eerst oude voorraad opmaken.
Dat is niet wat ik bedoelde eigenlijk, meer dat ze zo een geote voorraad hebben dat ze nu al actief klanten nieuwe passen geven zodat ipv begin 2024 ze misschien half 2024 over kunnen.

Als je een halfjaar al een nieuwe oas krijgt (doorgaans 1-3 maanden) lijkt het mij dat ze naast de grote voorraad ook maximaal rekken en begin 2024 zomaar half 2024 word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Youtl schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:17:
[...]

Dat is niet wat ik bedoelde eigenlijk, meer dat ze zo een geote voorraad hebben dat ze nu al actief klanten nieuwe passen geven zodat ipv begin 2024 ze misschien half 2024 over kunnen.

Als je een halfjaar al een nieuwe oas krijgt (doorgaans 1-3 maanden) lijkt het mij dat ze naast de grote voorraad ook maximaal rekken en begin 2024 zomaar half 2024 word.
Lijkt mij geen verschil te maken. Een bank weet nu hoeveel passen ze nog hebben (er vanuit gaande dat Maestro ze daadwerkelijk niet meer uitgeeft) en hoeveel passen ze nodig hebben voor bestaande klanten (om en nabij, ze weten de vervaldatum van bestaande passen, hebben een indicatie van hoeveel passen vroegtijdig vervangen worden (kwijt / stuk), hoeveel klanten weg gaan en hoeveel klanten er bij komen).
Dan weten ze dus ook "tot wanneer" in de "planning" ze vooruit kunnen met de huidige passen. Het eerder vervangen van passen schuift dan alleen het moment van vervangen op, niet vanaf "welke klanten" (/welke vervaldatum) de nieuwe passen worden uitgegeven.

Enige dat ik mij kan indenken is dat ze nu snel de Maestro passen opmaken en vervolgens nieuwe klanten (+ klanten die vroegtijdig vervangen) een MasterCard geven, simpelweg omdat er geen Maestro meer is. Waardoor ze dus niet massaal MasterCard passen gaan uitgeven op de korte termijn (doordat de klanten waarvan de passen zouden vervallen juist net een nieuwe Maestro ontvangen hebben). Maar datzelfde zouden ze natuurlijk ook kunnen doen door puur het beleid aan te passen: als de pas wordt vervangen i.v.m. de vervaldatum dan Maestro, anders MasterCard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP!
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
SAICRJMPM schreef op maandag 18 september 2023 @ 06:26:
Zit net even te kijken, mijn ABN betaalpas verloopt maart 2024. Nog geen brief gezien… hoop volgend jaar op een debit card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
SAICRJMPM schreef op maandag 18 september 2023 @ 05:33:
Alle banken moeten instant overschrijven aanbieden naar elke andere bank die ook instant bereikbaar is. Dat is sinds 2019 geloof ik een wet van de EU. Heb ik eens gelezen.
SEPA instant credit transfer (SCTinst) is optioneel, niet verplicht. Zie bijvoorbeeld hier (zoek naar "optional scheme").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
JeroenE schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:39:
[...]
SEPA instant credit transfer (SCTinst) is optioneel, niet verplicht. Zie bijvoorbeeld hier (zoek naar "optional scheme").
Dat is niet wat ik bedoel. Ja het is optioneel. Maar als je zelf IP aanbiedt dan moet je elke andere bank die IP bereikbaar is kunnen bereiken. Dat is in 2019 aangepast in wetgeving begreep ik omdat er eilandjes ontstonden. Je kon bijv vanuit Nederland bijna via IP geen Spaanse bank bereiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
SAICRJMPM schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:21:
[...]

Dat is niet wat ik bedoel. Ja het is optioneel. Maar als je zelf IP aanbiedt dan moet je elke andere bank die IP bereikbaar is kunnen bereiken. Dat is in 2019 aangepast in wetgeving begreep ik omdat er eilandjes ontstonden. Je kon bijv vanuit Nederland bijna via IP geen Spaanse bank bereiken
Ik vraag me af in hoeverre het verplicht is, aangezien bijvoorbeeld Knab geen SEPA Instant Payments naar Bunq doet. Dat is echt al heel lang zo, als het verplicht zou zijn zullen ze al wel een keer op de vingers getikt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-09 14:44
Plofkotje schreef op maandag 18 september 2023 @ 17:30:
[...]

Ik vraag me af in hoeverre het verplicht is, aangezien bijvoorbeeld Knab geen SEPA Instant Payments naar Bunq doet. Dat is echt al heel lang zo, als het verplicht zou zijn zullen ze al wel een keer op de vingers getikt zijn.
Volgens de plannen van Europese Commissie gaat het verplicht (en gratis) worden. Maar goed, voordat het zo ver is zal het wel 2026 zijn :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Gaston
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 23:16
Het lijkt erop dat Rabobank nu is gestart met het uitgeven van Mastercard en Visa Debit betaalpassen! Zie de nieuwe pagina die vandaag online is geplaatst: https://www.rabobank.nl/p...alen/betaalpas/nieuwe-pas.

Volgens de video krijg je nu een Mastercard of Visa Debit zodra je een vervangende pas aanvraagt. Wie is er proefkonijn? ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Gaston op 18-09-2023 21:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinnienerd
Tot zover alle analisten in dit topic met hun voorspellingen :+
Pagina: 1 ... 17 ... 45 Laatste