Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:16
RobertMe schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:06:
[...]

Mooi! Ik kan nog 5 jaar met Maestro betalen *O*

/s

En daarnaast ook in januari klant bij OpenBank geworden, dus heb nu 2 Maestro passen die tot 2028 te gebruiken zijn.
En de MasterCard Debit van OpenBank heeft een Spaanse BIN wat leuke regio blokkades oplevert (werkt dus niet bij F1TV, omdat land van BIN niet matcht met opgegeven adres / F1TV niet beschikbaar is in Spanje).
Ik vind dat raar, het moet toch niets uitmaken? Wist niet dat ze een BIN hierop controleren.

[ Voor 11% gewijzigd door Aalard99 op 14-07-2023 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:18
Aalard99 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:49:
[...]

Ik vind dat raar, je geeft toch gewoon je kaartnummer op met je vervaldatum en CVV code? De ontvanger ziet dan toch helemaal geen BIN/IBAN hieraan gekoppeld zitten? Of heb ik dat mis?
BIN is iets anders dan IBAN. BIN zijn de eerste X cijfers van het kaartnummer wat een identifier voor de uitgever is. Bij MasterCard kun je ook een CSVtje (meen ik) downloaden met alle BIN nummers en van wie die zijn. Dan vind je dus de bank, het land, en het type kaart (debit/credit) terug.

Edit:
Originele post is intussen aangepast. Maar F1TV controleert dus wel de BIN, om op die manier de regio blokkade te doen. In hoeverre dat wettelijk mag is maar de vraag. Immers is IBAN discriminatie wel verboden. Maar wetgeving stelt ook dat IBAN (& BIN?) gebruikt mogen worden om geoblokkades toe te passen, naast alternatieven zoals IP adres, adresbewijs (bv een rekeningafschrift waar adres ook op staat) etc. In hoeverre het dus wettig is om alleen naar de bankpas/rekening te kijken zonder alternatief? Geen idee.

[ Voor 30% gewijzigd door RobertMe op 14-07-2023 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-05 16:10

djiwie

Wie?

Geoblocking is binnen de EU sowieso niet toegestaan. Dus of ze dat nu met de BIN, IBAN of je IP-adres doen, het mag niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:48
RobertMe schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:51:
[...]

BIN is iets anders dan IBAN. BIN zijn de eerste X cijfers van het kaartnummer wat een identifier voor de uitgever is. Bij MasterCard kun je ook een CSVtje (meen ik) downloaden met alle BIN nummers en van wie die zijn. Dan vind je dus de bank, het land, en het type kaart (debit/credit) terug.

Edit:
Originele post is intussen aangepast. Maar F1TV controleert dus wel de BIN, om op die manier de regio blokkade te doen. In hoeverre dat wettelijk mag is maar de vraag. Immers is IBAN discriminatie wel verboden. Maar wetgeving stelt ook dat IBAN (& BIN?) gebruikt mogen worden om geoblokkades toe te passen, naast alternatieven zoals IP adres, adresbewijs (bv een rekeningafschrift waar adres ook op staat) etc. In hoeverre het dus wettig is om alleen naar de bankpas/rekening te kijken zonder alternatief? Geen idee.
Volgens mij zijn er wel uitzonderingen m.b.t. video/televisierechten mogelijk, maar dat weet ik niet zeker en gaat ook richting off-topic.

Webshops of hun betaalproviders gebruiken de BIN vaak ook voor hun fraude-algoritmes. Als het bezorgadres in een ander land dan de BIN is, kan de betaling bevoordeeld geweigerd worden, of moet de bestelling handmatig bekeken worden.

Als er met verouderde BIN lijsten gewerkt wordt, en/of je (fintech) bank heeft een nieuwe reeks, of het land van de thuisbasis van de fintech wordt doorgegeven terwijl je een geverifieerde klant bent met een adres in een ander land, ontstaan jammer genoeg dit soort situaties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
djiwie schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:57:
Geoblocking is binnen de EU sowieso niet toegestaan. Dus of ze dat nu met de BIN, IBAN of je IP-adres doen, het mag niet.
Geoblocking (m.b.t. TV licenties?) mag wel degelijk op basis van het land waar de klant woont. Wat niet mag is blokkeren van roaming. Een Spanjaard kan/mag geen F1TV afsluiten, een Nederlander met een lopend abonnement moet dat wel kunnen gebruiken in Spanje.

Of vervolgens de "woont in" controle exclusief mag op basis van het BIN is de grote vraag. Maar irritant is het zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-05 16:10

djiwie

Wie?

ING geeft nog gewoon Maestro passen uit (uit een aangelegde voorraad denk ik). Ik kreeg eerder deze maand een vervangende V-Pay voor mijn rekening (was al V-Pay), en zag in de app dat een andere pas van een andere rekening ook door V-Pay vervangen zou worden (was Maestro). Met ING gechat en 1 van die passen is deze week nog vervangen door een Maestro (wel prettig in het buitenland om beide merken op zak te hebben). Helaas nog geen MC Debit dus, maar had ik ook niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 22:31
djiwie schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:26:
ING geeft nog gewoon Maestro passen uit (uit een aangelegde voorraad denk ik). Ik kreeg eerder deze maand een vervangende V-Pay voor mijn rekening (was al V-Pay), en zag in de app dat een andere pas van een andere rekening ook door V-Pay vervangen zou worden (was Maestro). Met ING gechat en 1 van die passen is deze week nog vervangen door een Maestro (wel prettig in het buitenland om beide merken op zak te hebben). Helaas nog geen MC Debit dus, maar had ik ook niet verwacht.
Ga er maar vanuit dat de voorraad groot genoeg is om tot het einde van het jaar door te komen, zo kunnen ze nog even wachten met de overgang tot de dekking 99% is van alle automaten die debit MC/Visa accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 08-05 11:38
Zojuist mijn bunq creditcard (is eigenlijk debit) i.p.v. bunq Maestro pas bij de Big Bazar geprobeerd maar die werd niet geaccepteerd. Je zou verwachten dat de Mastercard creditcard inmiddels wel wordt geaccepteerd?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youtl
Eiríkr schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:24:
Zojuist mijn bunq creditcard (is eigenlijk debit) i.p.v. bunq Maestro pas bij de Big Bazar geprobeerd maar die werd niet geaccepteerd. Je zou verwachten dat de Mastercard creditcard inmiddels wel wordt geaccepteerd?
Nee, de winkelier kan er nog (tot 2025 volgens mij) voor kiezen om alleen de debit variant te accepteren en niet de credit. Hierdoor werkt jouw Bunq 'Creditcard' niet maar zou je debit MasterCard wel moeten werken.

Vanaf 2025 moeten winkeliers alle kaartvarianten accepteren als het goed is onder het honour all cards principe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Youtl schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:32:
[...]

Nee, de winkelier kan er nog (tot 2025 volgens mij) voor kiezen om alleen de debit variant te accepteren en niet de credit. Hierdoor werkt jouw Bunq 'Creditcard' niet maar zou je debit MasterCard wel moeten werken.

Vanaf 2025 moeten winkeliers alle kaartvarianten accepteren als het goed is onder het honour all cards principe.
Creditcards uitgegeven binnen de EU zijn echter uitgezonderd van die nieuwe regelgeving. Tenzij winkeliers er zelf voor kiezen om alles voor de duidelijkheid toch maar gelijk te trekken, is het dus goed mogelijk dat dit 'probleem' gewoon blijft bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-05 18:43
TexMex schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:07:
[...]

Creditcards uitgegeven binnen de EU zijn echter uitgezonderd van die nieuwe regelgeving. Tenzij winkeliers er zelf voor kiezen om alles voor de duidelijkheid toch maar gelijk te trekken, is het dus goed mogelijk dat dit 'probleem' gewoon blijft bestaan.
Goede vraag is en gaat bunq weer terug op een debit mastercard ? Ze hebt tijd geleden een debit mastercard uit deur weggedaan ?

Bunq heeft kleine een doelgroep in nederland. Dus denkt grootbanken veel voorbereid met debit kaarten ...

Alleen het zou handig binnen EU en buiten EU all honour card verplicht dan hebt ook geen omkijken dan is sowieso 100% werelddekking...

Dus ben benieuwd.

[ Voor 9% gewijzigd door Ultrafast op 27-07-2023 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:18
Ultrafast schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 21:17:
[...]

Goede vraag is en gaat bunq weer terug op een debit mastercard ? Ze hebt tijd geleden een debit mastercard uit deur weggedaan ?

Bunq heeft kleine een doelgroep in nederland. Dus denkt grootbanken veel voorbereid met debit kaarten ...

Alleen het zou handig binnen EU en buiten EU all honour card verplicht dan hebt ook geen omkijken dan is sowieso 100% werelddekking...

Dus ben benieuwd.
Ik kan in de bunq app gewoon kiezen als ik een nieuwe pas bestel of ik een debit of credit wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
tekken4111 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:48:
[...]

Ik kan in de bunq app gewoon kiezen als ik een nieuwe pas bestel of ik een debit of credit wil?
Alleen ik zit nu op gratis bunq dus kan alleen naar mij weten een credit bestellen dus ik weet niet ?

misschien kan je recent foto posten bunq kaart debit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
TexMex schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:07:
Creditcards uitgegeven binnen de EU zijn echter uitgezonderd van die nieuwe regelgeving.
Het is juist zo dat de verplichting om alle kaarten van betaalingsdienstaanbieders of -schema's te accepteren niet is toegestaan in Europa.

Ik begrijp niet waarom de ING denkt hun klanten wel te kunnen verplichten credit cards van buiten de EU te accepteren, die uitzondering staat niet in de Europese Verordening.
Tenzij winkeliers er zelf voor kiezen om alles voor de duidelijkheid toch maar gelijk te trekken, is het dus goed mogelijk dat dit 'probleem' gewoon blijft bestaan.
Ik verwacht het in het begin dat er nog wel winkeliers zijn die wel alles accepteren totdat ze er achter komen dat die credit card betalingen wel veel geld kosten.

Wellicht zal het bij veel winkels "per ongeluk" werken omdat er niet vaak mensen met een betaalkaart van buiten de EU langs komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:34
JeroenE schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:16:
[...]
Het is juist zo dat de verplichting om alle kaarten van betaalingsdienstaanbieders of -schema's te accepteren niet is toegestaan in Europa.

Ik begrijp niet waarom de ING denkt hun klanten wel te kunnen verplichten credit cards van buiten de EU te accepteren, die uitzondering staat niet in de Europese Verordening.
Artikel 1 lid 1 vermeldt dat de hele verordening alleen van toepassing is op situaties waarbij (kort gezegd) zowel de koper als de verkoper in de EU gevestigd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@MikeN Aha, dat is een goed punt. Ik vind het wel vreemd dat ze dan niet willen dat een winkelier zulke regels moet volgen, behalve als het om niet-EU klanten gaat. Want dan krijg je juist dat deze extra kosten worden verhaald op de (waarschijnlijk) grotere hoeveelheid EU-klanten. Het hele idee is juist dat ze willen dat de kosten beperkt blijven om de EU-consumenten te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik weet niet of we zo blij moeten zijn als ondernemers verplicht worden om alle kaarten te moeten accepteren (inclusief creditcards met hoge kosten dus). Als de ondernemer merkt dat het ineens veel duurder wordt om betalingen te accepteren, dan doet dat wellicht ook wat met de verkoopprijs. Uiteindelijk betaald de consument dus weer voor.

Ik ben meer voor transparante kosten. Wil je met creditcard betalen? Dat kan, kost je wel extra (percentage van het bedrag). Consument kan dan zelf kiezen hoe die wilt betalen. Helaas mag dat laatste geloof ik in de meeste gevallen niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:32

The Zep Man

🏴‍☠️

xileS schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:44:
Ik ben meer voor transparante kosten. Wil je met creditcard betalen? Dat kan, kost je wel extra (percentage van het bedrag). Consument kan dan zelf kiezen hoe die wilt betalen. Helaas mag dat laatste geloof ik in de meeste gevallen niet.
Dus als iemand contant betaalt, dan betaalt die ook maar extra voor het verwerken van contant geld? Kost de ondernemer immers ook tijd, en stortingen zijn ook niet gratis.

Het is allemaal wat gevecht in de marge als wij kijken naar de totaalprijzen van producten. Daar meer energie aan spenderen is niet de moeite waard.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
The Zep Man schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:09:
[...]

Dus als iemand contant betaalt, dan betaalt die ook maar extra voor het verwerken van contant geld? Kost de ondernemer immers ook tijd, en stortingen zijn ook niet gratis.

Het is allemaal wat gevecht in de marge als wij kijken naar de totaalprijzen van producten. Daar meer energie aan spenderen is niet de moeite waard.
Daar heb je een punt, maar hoeveel procent betaald nog contant? Dus dat zou ook mee moeten vallen. Het is niet voor niks dat de meeste ondernemers geen CC accepteren en bv de AH ook niet. Pin/Maestro/debit card is een veel goedkopere alternatief.

Maar idd als het maar om een paar klanten die met een creditcard betalen, moet dat niet zo'n probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:32

The Zep Man

🏴‍☠️

xileS schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:15:
[...]

Daar heb je een punt, maar hoeveel procent betaald [sic] nog contant?
Hoeveel procent betaalt met een kredietkaart?
Maar idd als het maar om een paar klanten die met een creditcard betalen, moet dat niet zo'n probleem zijn.
Precies dit. ;)

Volgens mij als je naar de kosten kijkt die ondernemers maken om met C2B geldtransacties te werken, zijn die kosten nou niet echt significant hoger geworden over de jaren heen. Ik zou mij hier niet zo'n zorgen over maken. Cost of doing business die simpelweg doorgeschoven wordt naar alle klanten. Dat is niets nieuws.

Ik denk dat de kunstmatig gestimuleerde prijsverhogingen van bijvoorbeeld supermarkten meer impact hebben op de portemonnee van de consument.

[ Voor 62% gewijzigd door The Zep Man op 28-07-2023 12:20 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
The Zep Man schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:18:
[...]

Hoeveel procent betaalt met een kredietkaart?

[...]

Precies dit. ;)

Volgens mij als je naar de kosten kijkt die ondernemers maken om met C2B geldtransacties te werken, zijn die kosten nou niet echt significant hoger geworden over de jaren heen. Ik zou mij hier niet zo'n zorgen over maken. Cost of doing business die simpelweg doorgeschoven wordt naar alle klanten. Dat is niets nieuws.

Ik denk dat de kunstmatig gestimuleerde prijsverhogingen van bijvoorbeeld supermarkten meer impact hebben op de portemonnee van de consument.
toon volledige bericht
Wordt straks een autoverkoper bv ook verplicht een creditcard te accepteren? Dan gaat het vaak toch om grotere bedragen 1-2% van het totaal bedrag ipv 6 cent voor een pin transactie of overboeking. Ze zullen vast marge genoeg hebben, maar ik snap de keus wel om geen creditcard te accepteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:34
xileS schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:44:
Ik weet niet of we zo blij moeten zijn als ondernemers verplicht worden om alle kaarten te moeten accepteren (inclusief creditcards met hoge kosten dus). Als de ondernemer merkt dat het ineens veel duurder wordt om betalingen te accepteren, dan doet dat wellicht ook wat met de verkoopprijs. Uiteindelijk betaald de consument dus weer voor.

Het idee van PSD2 is globaal dat de fees voor debit- en creditcards gecapped zijn op respectievelijk 0.2% en 0.3%. In ruil daarvoor mogen er dan weer geen kosten gevraagd worden door de verkoper op basis van welke kaart gebruikt wordt, maar mag hij wel kaarten uitsluiten mits hij dat duidelijk aangeeft (bijvoorbeeld bij de deur van de winkel).

PSD2 is dan weer niet van toepassing op kaarten van buiten Europa, waardoor je enerzijds die wel moet accepteren door de regels van VISA/Mastercard, maar anderzijds ook een toeslag daarbij zou kunnen rekenen.

Erg transparant wordt het er inderdaad niet van, maar de EU zal wel juridische redenen hebben gehad om de niet-Europese kaarten niet in de regelgeving op te nemen.

[edit]
Overigens geeft bijv. de Rabobank aan dat voor degenen die nu geen creditcards accepteren, de niet-EEA creditcards tegen het reguliere Maestro/VPay tarief geaccepteerd zullen worden. Geen idee wie die extra kosten dan op zich neemt (de bank? Mastercard/VISA?).

[ Voor 12% gewijzigd door MikeN op 28-07-2023 12:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
MikeN schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:41:
[...]

Het idee van PSD2 is globaal dat de fees voor debit- en creditcards gecapped zijn op respectievelijk 0.2% en 0.3%. In ruil daarvoor mogen er dan weer geen kosten gevraagd worden door de verkoper op basis van welke kaart gebruikt wordt, maar mag hij wel kaarten uitsluiten mits hij dat duidelijk aangeeft (bijvoorbeeld bij de deur van de winkel).
Kleine aanvulling: dit geldt alleen voor creditcards waar de kaartuitgevende instantie niet gelijk is aan het kaartschema. In de NL praktijk dus VISA en Mastercard, immers die kaartschema's geven zelf geen kaarten uit maar dat doen andere partijen. De achterliggende reden is om hier de macht van die kaartschema's wat in te perken.

American Express is zowel de bank als het kaartschema en valt dus niet hieronder (er mag dus voor betalen met Amex een fee gevraagd worden).

Het geldt ook niet voor zakelijke creditcards.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-05 18:26

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Wally2002 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:21:
[...]

Kleine aanvulling: dit geldt alleen voor creditcards waar de kaartuitgevende instantie niet gelijk is aan het kaartschema. In de NL praktijk dus VISA en Mastercard, immers die kaartschema's geven zelf geen kaarten uit maar dat doen andere partijen. De achterliggende reden is om hier de macht van die kaartschema's wat in te perken.

American Express is zowel de bank als het kaartschema en valt dus niet hieronder (er mag dus voor betalen met Amex een fee gevraagd worden).

Het geldt ook niet voor zakelijke creditcards.
exact dat is idd de crux.

hoewel ik ook dat nog altijd geneuzel in de marge vind, als je kijkt naar allen landen in de EU op dus NL/BE/DE na, waar men bijna 13 jaar geleden al de overstap naar Visa en Mastcard debitcards is begonnen zie je nu dat niet alleen de hogere adoptie ervan heeft geleid tot betere acceptatie en besef, maar ook zeker tot meer winkellocaties met een totaal acceptatie van alle schemes, incl credit Master/Visa én dus ook Amex. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

nb: zelfs in Duitsland is momenteel de acceptatie, naar ratio met de Duitse situatie ("lieber bargeld bitte") in het achterhoofd, van Mastercard/Visa/Amex hoger dan in Nederland. Dat terwijl cash nog redelijke dominant/stabiel is.

Maar de winkels die de afgelopen jaren begonnen zijn met kaartacceptatie dankzij covid, zijn bijvoorbeeld veel sneller van enkel girocard te accepteren naar full schemes winkels gegaan, dus acceptatie van alle pasjes incl. AMEX. Dit is blijkbaar typisch een Duits fenomeen. Nederland heeft, net als andere landen in de EU, incl. België, deze snelle mindset change, niet doorgemaakt, maar misschien komt dat nog....

Overall natuurlijk ligt het aantal locaties waar je in Duitsland überhaupt met een vorm van kaart kan betalen nog wel lager dan in vergelijking met Nederland, idd vanwege hun liefde voor "nur bar".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

ook wat Amex acceptatie betreft, voor winkels die nu alleen nog creditcards van de twee bekenden doen is er eigenlijk ook geen reden meer om niet ook Amex te gaan accepteren, want amex heeft paar jaar terug, in 2018 om precies te zijn, al hun wereldwijde merchant fees van tussen de 2.5% tot 3.5% verlaagd naar 1,5% (vanaf) voor nieuwe acceptanten met een maximum van 2,75% bij betalingen met het meest premium kaarttype wat ze uitgeven, de welbekende zwarte Centurion Card, waarbij na verloop van oude contracten bestaande acceptanten ook geleidelijkerwijs over zullen op de nieuwe tariefstructuur. Voor AMEX-kaartproducten uitgegeven in de EU golden de lagere tarieven gelijk in 2018 al. Dat is dan ook de reden geweest dat bijv Jumbo, Hema en Aldi hier zijn begonnen met acceptatie van Amex in Nederland. (Enkel bij hun eigen, directe winkels, franchisenemers kunnen hun eigen afwegen maken mbt acceptatie.)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Haha, Rabo heeft eindelijk hun FAQ ge-update, waar eerder 2022 stond staat nu 2023 :9~
na eerder hun persbericht over de overstap helemaal offline te hebben gehaald... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c3RHHYo0QEAFEksVNSuv2NAd5_Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZfqLoQSDoueXBWytYBgaCB2D.png?f=user_large bron: https://www.rabobank.nl/p...alen/betaalpas/nieuwe-pas

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Youtl
DaveFlash schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 19:09:
Haha, Rabo heeft eindelijk hun FAQ ge-update, waar eerder 2022 stond staat nu 2023 :9~
na eerder hun persbericht over de overstap helemaal offline te hebben gehaald... [Afbeelding] bron: https://www.rabobank.nl/p...alen/betaalpas/nieuwe-pas
Grote PR mislukking bij de Rabobank, ze konden beter hun mond houden en het afwachten. In plaats daarvan wilde ze heel graag de 'eerste' zijn met het aanbieden van die passen maar het resultaat is dat ze hun belofte niet hebben waargemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultrafast
Youtl schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 20:07:
[...]

Grote PR mislukking bij de Rabobank, ze konden beter hun mond houden en het afwachten. In plaats daarvan wilde ze heel graag de 'eerste' zijn met het aanbieden van die passen maar het resultaat is dat ze hun belofte niet hebben waargemaakt.
Klopt maar het is koffiedik kijken of ze alsnog in tweede helft augutus een belofte nakomen ... Maar al verwacht ik een meeste grootbanken bij eind 2023 ...

Dus 31 december loopt af betaalautomaat veiligheidscertificaat af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Ultrafast schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 20:23:
[...]

Klopt maar het is koffiedik kijken of ze alsnog in tweede helft augutus een belofte nakomen ... Maar al verwacht ik een meeste grootbanken bij eind 2023 ...

idd, al met al vind ik dit behoorlijk triest, en het is ook niet dat die pasjes nieuw zijn, al doen ze hier in Nederland voorkomen van wel, de rest van de EU, sterker nog de rest van de wereld, heeft de overstap naar debit visa/mastercard al tien jaar geleden gemaakt of begonnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
[...]

Dus de fees voor CC gaan flink omlaag? Als dat gaat gebeuren is er idd een stuk minder reden om geen Creditcards te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
xileS schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:45:
[...]

Dus de fees voor CC gaan flink omlaag? Als dat gaat gebeuren is er idd een stuk minder reden om geen Creditcards te accepteren.
Het idee van PSD2 is globaal dat de fees voor debit- en creditcards gecapped zijn op respectievelijk 0.2% en 0.3%.

Let op hij heeft over debit- en creditcards dus winkelier kan ook prima beide accepteren.

Ik ga wel ervan uit dit klopt alleen nadeel is dat wel alleen buiten EU creditcard wel meer afdragen maar dit moet geen probleem zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-05 11:00
Voor de mensen die denken dat het accepteren van credit cards voor merchants geen probleem zou moeten zijn, 'omdat het (maximaal) maar 0,3% kost'; dit ligt toch wat genuanceerder. Die caps gelden namelijk alleen voor de interchange fees en dat is slechts 1 van de 3 kostencomponenten voor merchants. Het uitsluiten van credit cards kan daardoor in de praktijk wel degelijk leiden tot (veel) minder kosten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h0YLsTFSdVMGhMn8_-1It50guos=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Yx2j6OPCdkvPxnxsW7WbjCBf.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door kwon op 31-07-2023 09:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youtl
Ultrafast schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 20:23:
[...]

Je kan het beter net als de ING aanpakken, en er beetje vaag over doen. Schep je lagere verwachtingen en kom je er beter vanaf als t tegenzit zoals nu het geval is.

Dit is meer wij zijn de eerste schreeuwen (als je Bunq niet meerekent) maar vervolgens niks bieden.

[ Voor 12% gewijzigd door Youtl op 30-07-2023 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard1074
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:27
kwon schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 16:02:
Voor de mensen die denken dat het accepteren van credit cards voor merchants geen probleem zou moeten zijn, 'omdat het (maximaal) maar 0,3% kost'; dit ligt toch wat genuanceerder. Die caps gelden namelijk alleen voor de interchange fees en dat is slechts 1 van de 3 kostencomponenten voor merchants. Het uitsluiten van credit cards kan daardoor in de praktijk wel degelijk leiden tot minder kosten dan bij debit cards.

[Afbeelding]
Maar om wat voor bedragen hebben we het dan?
Bijvoorbeeld een ijssalon verkoopt een ijsje van 2.75 EUR. Of ik betaal met Maestro of met een CC. Zit daar dus veel verschil tussen?
En als het bedrag hoger is, 100 EUR bijvoorbeeld?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
richard1074 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:04:
[...]

Bijvoorbeeld een ijssalon verkoopt een ijsje van 2.75 EUR. Of ik betaal met Maestro of met een CC. Zit daar dus veel verschil tussen?
Kosten bij bv CCV is uit mijn hoofd 6,1 cent per maestro transactie en 1,6% voor creditcard. Dus voor een ijsje van 2,75 kost een creditcard dan maar 4,4 cent en is dan juist goedkoper.

Bij 100 euro is dat dus 1,60 euro voor een creditcard transactie tegenover 6,1 cent voor een maestro /debit transactie, dus ruim 26x zo duur bij een bedrag van 100 euro.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Gaston
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:48
De Triodos Bank heeft inmiddels een pagina online gezet met meer informatie over de nieuwe Visa Debit kaarten: https://www.triodos.nl/se...ulieren/betalen/betaalpas. Het lijkt erop dat ze de komende maanden alle Maestro-passen gaan vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:34
richard1074 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:04:
[...]

Adyen is geen goedkope partij (rekenen 11 cent per transactie puur voor hunzelf), maar hebben wel een mooi overzicht van elke betaalmethode met bijbehorende kosten: https://www.adyen.com/nl_NL/tarieven
En met wat doorklikken kom je dan bijvoorbeeld bij de losse tarieven van Mastercard (https://www.mastercard.co...ry-Interchange-Fees.pdf): 0,3% voor credit, €0,02 vast voor debit. Vanaf €6,67 wordt debit al goedkoper aan scheme kosten.
[...]

Erg transparant wordt het er inderdaad niet van, maar de EU zal wel juridische redenen hebben gehad om de niet-Europese kaarten niet in de regelgeving op te nemen.
Ik heb het idee, dat er bij het maken van deze regels is nagedacht over hoe het te implementeren, maar dat ze er technisch niet helemaal uitkwamen.
Want hoe kun je ruimte geven aan een winkelier, om wel debit kaarten te accepteren, maar geen credit (want die zijn duurder)? Voor EU kaarten heb je dan een tag op je (virtuele) kaart, maar dat kun je natuurlijk niet afdwingen bij de buitenwereld. BIN reeksen klinken leuk, maar als je veel brands ondersteunt, wordt dat een flinke lijst en die moet je dan ook nog eens elke week naar al je betaalterminals gaan sturen, gezien die dingen wekelijks worden geupdate. BIN reeks op een server kan wel, maar dan heb je dus een probleem bij offline transacties en zit je er ook aan vast, dat je maar 1 acquiring (processor) kun hebben op je terminal, ipv dat je voor verschillende brands de goedkoopste keuze neemt (bijv. Rabo voor debit en EMS voor credit).

Het zou me ook niet verbazen, als een acquirer weigert om de niet-EU kaarten te accepteren, Mastercard met een mooie 'fee' komt vanwege non-compliancy, waarna de acquirer naar de Europese rechter stapt en gelijk krijgt dat kaarten waarvan niet makkelijk de kosten bepaald kunnen worden (lees: niet-EU kaarten), terecht geweigerd mogen worden.

[ Voor 7% gewijzigd door celshof op 31-07-2023 23:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:26
Wat ik me eigenlijk afvraag, met de pinstoring vandaag in het achterhoofd, kan er met Mastercard Debit offline betalingen gedaan worden zoals met creditcards mogelijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Edit: spuit 11 over Triodos O-)

Kreeg net dit bericht van Triodos, die stappen dus wel van Maestro af, maar gaan ove rnaar Visa (debit?). Twee weken geleden nog een nieuwe pas ontvangen van de Rabo, daar staat Maestro nog wel gewoon op, voor de komende vijf jaren.

[ Voor 29% gewijzigd door Ex Nunc op 03-08-2023 17:30 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-05 07:00
Ex Nunc schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:29:
Edit: spuit 11 over Triodos O-)

Kreeg net dit bericht van Triodos, die stappen dus wel van Maestro af, maar gaan ove rnaar Visa (debit?). Twee weken geleden nog een nieuwe pas ontvangen van de Rabo, daar staat Maestro nog wel gewoon op, voor de komende vijf jaren.
Zodra Rabobank over is gewoon je huidige pas als defect of verloren melden. Kost je waarschijnlijk paar euro eigen bijdrage, maar dan heb je wel de pas die je wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
japie06 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:30:
Wat ik me eigenlijk afvraag, met de pinstoring vandaag in het achterhoofd, kan er met Mastercard Debit offline betalingen gedaan worden zoals met creditcards mogelijk is?
Ja, dat zou gewoon moeten kunnen (zoals je in het vliegtuig en soms in de trein ook ziet). Het enige probleem is dat de meeste winkeliers dit niet aanbieden en volgens mij ook niet mogen aanbieden afhankelijk van het contract wat ze hebben.

Daarnaast zijn dit 'dwingende' afschrijvingen dus je kan dan ook ongewenst rood komen te staan bij je bank als je dit bedrag niet op je rekening hebt of de merchant pas na een week afschrijft (en jij het misschien al vergeten bent).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-05 18:52
Youtl schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 19:38:
[...]

Ja, dat zou gewoon moeten kunnen (zoals je in het vliegtuig en soms in de trein ook ziet). Het enige probleem is dat de meeste winkeliers dit niet aanbieden en volgens mij ook niet mogen aanbieden afhankelijk van het contract wat ze hebben.

Daarnaast zijn dit 'dwingende' afschrijvingen dus je kan dan ook ongewenst rood komen te staan bij je bank als je dit bedrag niet op je rekening hebt of de merchant pas na een week afschrijft (en jij het misschien al vergeten bent).
Ik kan anders in de vliegtuig alleen met mijn Maestro kaart van de ABN offline betalen en niet met de MasterCard debit van de N26.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hacdias
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 08-05 09:21
Tartarus schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 19:41:
[...]

Ik kan anders in de vliegtuig alleen met mijn Maestro kaart van de ABN offline betalen en niet met de MasterCard debit van de N26.
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat die afhangt van de keuze van de bank. Ook een weetje: Maestro en V-Pay kaarten worden niet geaccepteerd op Ryanair vluchten.
Offline Chip Processing

A Chip Card Issuer that elects to process offline Chip Transactions must support offline purchase and refund Transactions. If an offline Transaction type is not offered to a Cardholder, the chip must send the Transaction online for authorization or decline the Transaction offline. An Issuer must accept a Chip Transaction cleared online by an Acquirer following an offline authorization.

https://www.mastercard.us...tion-processing-rules.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-05 19:12
Triodos Bank op Instagram over hun nieuwe Visa Debit betaalpas: https://www.instagram.com/p/Cvr3IO6NRot/

De tekst impliceert dat nieuwe klanten vanaf nu deze pas krijgen (en bestaande klanten binnenkort vanzelf).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
odo966 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:33:
Triodos Bank op Instagram over hun nieuwe Visa Debit betaalpas: https://www.instagram.com/p/Cvr3IO6NRot/

De tekst impliceert dat nieuwe klanten vanaf nu deze pas krijgen (en bestaande klanten binnenkort vanzelf).
Uit de tekst zelf volgt dat niet, althans het wijkt volgens mij niet veel af van wat we eerder al langs zagen komen, een kleine maand geleden. Hooguit zegt de timing van plaatsing van dit bericht iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-05 19:12
Omdat ze zeggen:

"Heb je een Triodos Internet Betaalrekening? Dan hoef je niets te doen. De nieuwe betaalpas valt vanzelf op je deurmat 😊⁠ Nog geen klant? Dan weet je wat je te doen staat 😉 sluit je aan! 💚⁠"

Uit dat laatste concludeerde ik dat als je nu aansluit, je de nieuwe pas krijgt. Het staat er niet letterlijk realiseer ik me, maar het zou wel stom zijn om nu nog oude passen aan nieuwe klanten te leveren als ze van plan zijn om binnen relatief korte tijd alle oude passen te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
odo966 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:29:
Omdat ze zeggen:

"Heb je een Triodos Internet Betaalrekening? Dan hoef je niets te doen. De nieuwe betaalpas valt vanzelf op je deurmat 😊⁠ Nog geen klant? Dan weet je wat je te doen staat 😉 sluit je aan! 💚⁠"

Uit dat laatste concludeerde ik dat als je nu aansluit, je de nieuwe pas krijgt. Het staat er niet letterlijk realiseer ik me, maar het zou wel stom zijn om nu nog oude passen aan nieuwe klanten te leveren als ze van plan zijn om binnen relatief korte tijd alle oude passen te vervangen.
Aha, nogmaals even gelezen en idd is die knipogende smiley wel een indicatie dat nieuwe klanten gelijk de VISA ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeineAngst
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09-05 22:07
Het staat ook op de website van Triodos. Lijkt erop dat ze op korte termijn pro-actief alles oude Maestropassen gaan vervangen door de nieuwe Visa Debits:
In de komende maanden ontvangen alle klanten (particulier en zakelijk) een nieuwe Triodos Betaalpas. Je ontvangt een nieuwe betaalpas omdat we overgaan op Visa Debit. Voor het ontvangen van je nieuwe betaalpas hoef je niets te doen. Via een e-mail laten we weten dat jouw betaalpas onderweg is.
https://www.triodos.nl/se...ulieren/betalen/betaalpas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
KeineAngst schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:13:
Het staat ook op de website van Triodos. Lijkt erop dat ze op korte termijn pro-actief alles oude Maestropassen gaan vervangen door de nieuwe Visa Debits:
Dat staat er al een tijdje op, het punt dat nu gemaakt wordt is dat je uit de post van Triodos kunt opmaken dat nieuwe klanten vanaf nu de kaart daadwerkelijk krijgen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MichaelV76
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10-05 13:29
Nieuwe pas is onderweg. Ik ben al lang klant maar zojuist zie ik binnen mijn Triodos ap bij mijn betaalpassen dat er een nieuwe komt binnen 3 werkdagen. Met visa kaart nummer die begint met 4208.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
Wally2002 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:24:
[...]

Dat staat er al een tijdje op, het punt dat nu gemaakt wordt is dat je uit de post van Triodos kunt opmaken dat nieuwe klanten vanaf nu de kaart daadwerkelijk krijgen.
Nieuwe pas is onderweg. Ik ben al lang klant maar zojuist zie ik binnen mijn Triodos ap bij mijn betaalpassen dat er een nieuwe komt binnen 3 werkdagen. Met visa kaart nummer die begint met 4208
Dat betekent voor zowel bestaande en voor nieuwe klanten een visa pas krijgen ...

Zo triodos is eerste een nederlandse bank een debit kaarten uitbrengt.

[ Voor 5% gewijzigd door Ultrafast op 09-08-2023 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Tartarus schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 19:41:
[...]

Offline betalen in de Thalys en de bar van Spaanse treinen was voor mij met N26 geen probleem, maar er zijn vaker berichten hier op Tweakers van offline-betalingen die met N26 niet werken, dus het lijkt erop dat N26 een keer een batch passen heeft gemaakt waarbij de bit voor offline op de magneetstrip uit staat.

Bij Air Baltic heb ik ook in het vliegtuig betaald met debit MC, maar ik denk dat dat een online-betaling was. Offline-betalingen verdwijnen langzaam maar zeker, ook in de lucht, in ieder geval binnen Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-05 16:43
AlbertJP schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 19:06:
[...]

Offline betalen in de Thalys en de bar van Spaanse treinen was voor mij met N26 geen probleem, maar er zijn vaker berichten hier op Tweakers van offline-betalingen die met N26 niet werken, dus het lijkt erop dat N26 een keer een batch passen heeft gemaakt waarbij de bit voor offline op de magneetstrip uit staat.

Bij Air Baltic heb ik ook in het vliegtuig betaald met debit MC, maar ik denk dat dat een online-betaling was. Offline-betalingen verdwijnen langzaam maar zeker, ook in de lucht, in ieder geval binnen Europa.
Offline betalingen gaan toch ook met de EMV chip neem ik aan?
Dit omdat ik in de N26 app de "magnetic stripe" van de passen heb uitgeschakeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Laatst online: 01-10-2024
In theorie ja. Hoe dat in vliegtuigen gaat, weet ik niet - lijkt per maatschappij te verschillen. In de Thalys en AVE ging/gaat het met magneetstrip. (Ik heb na corona de bar in de Thalys niet meer geprobeerd, het kan zijn dat die inmiddels over is op online net als de andere Franse treinen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:18
xileS schreef op zondag 30 juli 2023 @ 23:04:
[...]

Kosten bij bv CCV is uit mijn hoofd 6,1 cent per maestro transactie en 1,6% voor creditcard. Dus voor een ijsje van 2,75 kost een creditcard dan maar 4,4 cent en is dan juist goedkoper.

Bij 100 euro is dat dus 1,60 euro voor een creditcard transactie tegenover 6,1 cent voor een maestro /debit transactie, dus ruim 26x zo duur bij een bedrag van 100 euro.
Wat andere realiteitszin, voor een omzet pm van 20 tot 30k pm zit ik nu op totaal bankkosten van zon 100 euro pm .
Bij cc komt daar vrolijk een % van omzet bovenop die ik niet mag specificeren op de bon.
Als er een verplichting komt op cc acceptatie gaan alle prijzen dus weer omhoog omdat alles door de consument betaald moet worden.
Anders is het bedrijf failliet.

Maargoed wetgeving EU s dat cc van klanten uit EER nog steeds geweigerd kan worden. Dus dat is even opletten bij de nieuwe overeenkomst.

• xileS
  • Niet online
Torched schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 01:16:
[...]

Wat andere realiteitszin, voor een omzet pm van 20 tot 30k pm zit ik nu op totaal bankkosten van zon 100 euro pm .
Bij cc komt daar vrolijk een % van omzet bovenop die ik niet mag specificeren op de bon.
Als er een verplichting komt op cc acceptatie gaan alle prijzen dus weer omhoog omdat alles door de consument betaald moet worden.
Anders is het bedrijf failliet.

Maargoed wetgeving EU s dat cc van klanten uit EER nog steeds geweigerd kan worden. Dus dat is even opletten bij de nieuwe overeenkomst.
Jup, als bij en bedrag van 100 euro al 26x zo duur is als een normale pin transactie, vind ik dat niet mee vallen. Hangt natuurlijk ook vanaf wat voor business je hebt. Als je veel transacties hebt van boven de 1k, dan is de verhouding nog groter. Wat je vaak natuurlijk ook krijgt is als men kan kiezen met welke pas ze kunnen betalen dat ze voor de creditcard kiezen, terwijl ze prima met de debit kunnen betalen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• balken07
Misschien al voorbij gekomen hier, maar Van Lanschot is over op debit Mastercard.

https://www.vanlanschot.nl/aanbod/betalen/wereldpas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Laatst online: 21:47
Triodos bevestigd dat nieuwe klanten standaard een VISA Debit pas krijgen, navraag gedaan: "Hi, Nieuwe klanten krijgen natuurlijk de VISA pas, en bestaande klanten ontvangen komende tijd een nieuwe pas. Lees hier meer: https://www.triodos.nl/se...ulieren/betalen/betaalpas Groetjes, Simeon"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Laatst online: 21:47
Dus tot nu toe geven de volgende banken Debit MasterCard of VISA debit uit of gaan dat op korte termijn echt doen: Bunq, Knab, Triodos, Van Lanschot.

Wanneer volgen de grootbanken... die gaan eerst hun voorraad opmaken ben ik bang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
nielsiejjj92 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 18:40:
Dus tot nu toe geven de volgende banken Debit MasterCard of VISA debit uit of gaan dat op korte termijn echt doen: Bunq, Knab, Triodos, Van Lanschot.

Wanneer volgen de grootbanken... die gaan eerst hun voorraad opmaken ben ik bang.
De grootbanken zullen pas komen als de kleine banken bewezen hebben dat "het werkt". Geen enkele grootbank wil dadelijk in Radar verschijnen met een hele lijst aan winkels etc waar " die nieuwe passen niet werken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Voor men die niet op forums ed kijkt weet idd echt niet dat hun nieuwe bankpas niet overal geaccepteerd wordt, maar het zal ook echt vervelend/irritant zijn als je bv bij een parkeerautomaat wilt pinnen en het lukt niet met je enige bankpas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
xileS schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 22:37:
Voor men die niet op forums ed kijkt weet idd echt niet dat hun nieuwe bankpas niet overal geaccepteerd wordt, maar het zal ook echt vervelend/irritant zijn als je bv bij een parkeerautomaat wilt pinnen en het lukt niet met je enige bankpas..
Uiteraard is het vervelend dat het niet werkt. Maar het is niet alsof de banken er iets aan kunnen doen dat die pinautomaat de nieuwe pas niet accepteert. Enige wat banken kunnen is langer wachten met het uitgeven van de (eerste) Debit passen. Maarja, dat willen de Tweakers (waaronder ikzelf) weer niet. Beste naar het grote publiek is dus het uitgeven van bankpassen die werken, en dat is momenteel, helaas, nog steeds Maestro & VPay. Waarbij de kleine banken dus "proefkonijn" mogen spelen en de hoop van de grote banken zal zijn dat de laatste (grote) problemen ook zijn "ontdekt" voordat zij zelf over stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
xileS schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 22:37:
Daar heb ik dan mijn Openbank Maestro voor. Ik vervang mijn SNS betaalpas zo snel als kan voor een Visa of Mastercard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
nielsiejjj92 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 18:40:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-daeqcOIKb7_j-3ZfyCh33YwoAs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pUw3XTESKWasfj1wv0MfB0vB.png?f=fotoalbum_large

Van de ING website. Voorraad opmaken helaas...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-05 01:09

Louw Post

Cerenas

Ik had eerder dit jaar nog wel eens acceptatie problemen met de debit Mastercard (van bunq), maar de afgelopen maand overal kunnen betalen. Acceptatie lijkt dus al redelijk goed te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
balken07 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 23:57:
[...]

Daar heb ik dan mijn Openbank Maestro voor. Ik vervang mijn SNS betaalpas zo snel als kan voor een Visa of Mastercard.
Jij en ik hebben een backup pas op zak, maar de gemiddelde Nederlander denk ik niet.

Het is denk ik gewoon even wachten, tot er genoeg klachten komen dat men niet kan betalen met hun nieuwe pas. Dan moeten de laatste oude pinapparaten echt wel vervangen worden.

Voor nu heb ik liever nog een Maestro pas. Voor in het buitenland heb ik al een N26 Mastercard Debit of een Mastercard Creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
En de gemiddelde Nederlander heeft niet tot nauwelijks voordeel van een Visa of Mastercard debit card. Enige wat ik voor mezelf kan bedenken is vakantie naar bijvoorbeeld Amerika, dan zal acceptatie een stuk beter zijn. Tegelijk heb je dan toch een CC nodig voor veel andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Sissors schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 13:14:
En de gemiddelde Nederlander heeft niet tot nauwelijks voordeel van een Visa of Mastercard debit card. Enige wat ik voor mezelf kan bedenken is vakantie naar bijvoorbeeld Amerika, dan zal acceptatie een stuk beter zijn. Tegelijk heb je dan toch een CC nodig voor veel andere dingen.
Precies, voor in NL zelf zijn er amper voordelen aan, dus ik zou niet weten waarom je nu zo graag een nieuwe pas zou willen. Tenzij je het graag in het buitenland wilt gebruiken, maar vaak ben je dan met een CC of een pas van een andere pas voordeliger uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Nederlanders kopen nooit wat online in het buitenland? Daarbij is een MasterCard / Visa card toch ook vaak een vereiste (uitzondering een AliExpress die ook iDeal doet). Daarvoor is Debit dus wel degelijk een oplossing waardoor geen (dure) CC meer nodig is*. En nadat ik eerder dit jaar een OpenBank rekening geopend heb ook meteen de MasterCard Debit pas aangevraagd en (Rabo) CC opgezegd.

* Ja, er zijn ook gratis opties voor een CC / MasterCard / Visa, met een OpenBank, N26, Revolut etc. Maar dat "rammelt". Zowel bij F1TV als Apple TV ben ik met de OpenBank kaart al tegen regioblokkades aangelopen. BIN staat dus op Spanje en dus wordt deze niet geaccepteerd, bij N26 is het voor zover ik heb kunnen achterhalen ook een buitenlandse BIN? alleen bij Revolut meen ik niet. Maar die problemen heb je natuurlijk niet met een MasterCard / Visa kaart van Rabo / ING / ABN / ..., die zullen ze gewoon met een Nederlandse BIN uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 13:40:
[...]

Nederlanders kopen nooit wat online in het buitenland? Daarbij is een MasterCard / Visa card toch ook vaak een vereiste (uitzondering een AliExpress die ook iDeal doet). Daarvoor is Debit dus wel degelijk een oplossing waardoor geen (dure) CC meer nodig is*. En nadat ik eerder dit jaar een OpenBank rekening geopend heb ook meteen de MasterCard Debit pas aangevraagd en (Rabo) CC opgezegd.

* Ja, er zijn ook gratis opties voor een CC / MasterCard / Visa, met een OpenBank, N26, Revolut etc. Maar dat "rammelt". Zowel bij F1TV als Apple TV ben ik met de OpenBank kaart al tegen regioblokkades aangelopen. BIN staat dus op Spanje en dus wordt deze niet geaccepteerd, bij N26 is het voor zover ik heb kunnen achterhalen ook een buitenlandse BIN? alleen bij Revolut meen ik niet. Maar die problemen heb je natuurlijk niet met een MasterCard / Visa kaart van Rabo / ING / ABN / ..., die zullen ze gewoon met een Nederlandse BIN uitgeven.
Nederlanders bestellen vast weleens iets uit het buitenland, maar ik kom weinig sites tegen waar je perse een MasterCard/Visa moet hebben. Paypal staat er ook vaak bij als betaalmethode. En mensen die wel tegen het probleem zijn gelopen dat een MasterCard/Visa nodig is, hebben er vast al 1 aangevraagd, dus denk ik niet dat het zo'n haast heeft voor de meeste Nederlanders voor een nieuwe debit pas.

Betreft N26 heb ik tot nu toe geen problemen ondervonden betreft regioblokkades, maar ik heb geen idee hoe dat precies zit. Ik betaal momenteel mijn Netflix en Youtube premium mee, maar heb ik wel abo's daarvan in het buitenland afgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
[...]

Hoewel niet vaak, vermoed ik dat ik zeker niet minder dan gemiddeld wat uit het buitenland koop. En het is echt een uitzondering als ik daarvoor mijn CC nodig heb. Ik heb ook een stuk vaker specifiek een CC nodig, dan een Visa/Mastercard debitcard. Voor hotels / autohuur zal dat vaak genoeg gewoon een eis blijven.

En dat het ook voordelen heeft om over te gaan geloof ik wel hoor. Maar degene die hier zo ongeveer elke dag kijken of ze al een Visa/Mastercard debitcard kunnen krijgen zijn ook wel een hele kleine minderheid. Simpelweg omdat de meeste prima uitkunnen met hun Maestro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
De gemiddelde Nederlander heeft er buiten evt online idd vooral buiten Europa flink meer aan. Maar diezelfde Nederlander zal er waarschijnlijk door toeval achterkomen, of eventueel door de begeleidende brief van de bank. Mijn comments hier zijn dan met name met betrekking tot mijzelf bedoeld. Ik reis erg veel, en vind een bruikbare pas van mijn Nederlandse bank daarom erg fijn (als backup). :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymon89
  • Laatst online: 22:07
De Gemiddelde Nederlander bestelt vast wel een iets via Thuisbezorgd. Daar kost een iDeal transactie je €0.25, terwijl het je niets extra kost als je via debit of credit card betaald. Winst dus voor elke Gemiddelde Nederlander!
Zo zijn er vast meer van die kleine voordelen waar je maar net vanaf moet weten. Die informatie verspreidt zich in de loop van de tijd vanzelf wel denk ik. Als de grote banken eenmaal massaal overgaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Raymon89 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 08:36:
De Gemiddelde Nederlander bestelt vast wel een iets via Thuisbezorgd. Daar kost een iDeal transactie je €0.25, terwijl het je niets extra kost als je via debit of credit card betaald. Winst dus voor elke Gemiddelde Nederlander!
Zo zijn er vast meer van die kleine voordelen waar je maar net vanaf moet weten. Die informatie verspreidt zich in de loop van de tijd vanzelf wel denk ik. Als de grote banken eenmaal massaal overgaan..
Zodra de banken overgaan zal zo’n toko ongetwijfeld ook 25 cent gaan vragen voor de debit transacties.

Het is sowieso raar dat ze de over het algemeen duurdere CC transacties niet belasten, maar de goedkopere iDeal wel :)

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 14-08-2023 09:25 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 22:51
YakuzA schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 09:24:
[...]

Zodra de banken overgaan zal zo’n toko ongetwijfeld ook 25 cent gaan vragen voor de debit transacties.
Dit mag niet, dit is verboden.

Zie: https://www.pindeal.nl/verbod-toeslag-creditcard-kosten

Dat ze wel €0,25 cent vragen voor ideal vind ik verwerpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Raymon89 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 08:36:
Dat van Thuisbezorgd en 25 cent rekenen voor iDEAL vind ik nog steeds heel vreemd. 25 cent zal idd ongeveer de iDEAL transactiekosten zijn, maar waarschijnlijk hebben zij een beter tarief vanwege de vele transacties die ze hebben.

Een CreditCard transactie is over het algemeen duurder, vooral bij grote/dure bestellingen. Waarom de keuze is dat ze liever CC betalingen hebben is mij eigenlijk een raadsel, tenzij ze hele goeie tarieven of voornamelijk veel kleine bestellingen hebben. Als ze bv een tarief hebben van 1% (ik heb geen idee welke tarieven zulke partijen hebben), dan zou dat betekenen dat bij bestellingen onder de €25 euro het ze nog geen 25 cent kost aan creditcardkosten en daarboven zal het al duurder zijn dan een iDEAL transactie.

Het zal iig nooit gratis zijn, dus het is mij nog steeds een raadsel waarom een creditcard transactie gratis is bij hun en iDEAL niet. Ze zullen er vast baat bij hebben en er over nagedacht hebben, maar nergens anders ben ik dit tegen gekomen.

Wellicht betaald de gemiddelde Nederlander alsnog met iDEAL (want geen creditcard) en verdienen ze daardoor aan de iDEAL transacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Dacuuu schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 09:30:
[...]

Dit mag niet, dit is verboden.

Zie: https://www.pindeal.nl/verbod-toeslag-creditcard-kosten

Dat ze wel €0,25 cent vragen voor ideal vind ik verwerpelijk.
Klopt ja, was ik even vergeten. Dit zal waarschijnlijk de reden zijn voor Thuisbezorgd om voor iDEAL wel kosten te vragen en voor CreditCard niet (omdat dit verboden is).
Voor alle andere betaalmiddelen mag je vooralsnog als ondernemer een toeslag (blijven) rekenen. Ongeacht of het betaalmiddel gebruikt wordt bij een toonbank of internetbetaling. Dus je mag als retailer kosten in rekening brengen voor bijvoorbeeld cash betalingen in de winkel of voor iDEAL transacties in een webwinkel (zolang het maar de werkelijke transactiekosten zijn die jij aan de transactieverwerker betaalt).
Echter betwijfel ik wel of 25 cent hun werkelijke kosten zijn, naar mijn idee worden de kosten lager als je meer transacties hebt.

Alsnog vind ik dit vreemd. Ik als consument ga dan mijn creditcard gebruiken omdat het voor mij goedkoper is, maar waardoor zij juist duurder uit zijn 8)7 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-05 11:00
xileS schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:45:
[...]

Dat van Thuisbezorgd en 25 cent rekenen voor iDEAL vind ik nog steeds heel vreemd. 25 cent zal idd ongeveer de iDEAL transactiekosten zijn, maar waarschijnlijk hebben zij een beter tarief vanwege de vele transacties die ze hebben.

Een CreditCard transactie is over het algemeen duurder, vooral bij grote/dure bestellingen. Waarom de keuze is dat ze liever CC betalingen hebben is mij eigenlijk een raadsel
Het heffen van een toeslag op betalingen met Visa en Mastercard (en misschien ook anderen) is bij wet verboden als gevolg van PSD2. PSD2 is een Europese richtlijn.

iDEAL is bij uitstek een Nederlandse aangelegenheid en wordt daarom (helaas) niet gedekt door de richtlijn.

[ Voor 190% gewijzigd door kwon op 14-08-2023 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
kwon schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:15:
[...]

Het heffen van een toeslag op betalingen met Visa en Mastercard (en misschien ook anderen) is bij wet verboden als gevolg van PSD2. PSD2 is een Europese richtlijn.

iDEAL is bij uitstek een Nederlandse aangelegenheid en wordt daarom (helaas) niet gedekt door de richtlijn.
Jup is hierboven idd ook genoemd. Wat natuurlijk niet verboden is, is om CreditCard als betaalmethode helemaal niet aan te bieden. Een tegenovergestelde verbod had ik zelf logischer gevonden voor Nederland. iDEAL is het meest gebruikte betaling hier online, dat is bijna hetzelfde om voor een pinbetaling extra kosten te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
En er is dus ook echt nul kans dat onder de streep Thuisbezorgd voor iedereen goedkoper gaat worden als we allemaal met CC gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Sissors schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:35:
En er is dus ook echt nul kans dat onder de streep Thuisbezorgd voor iedereen goedkoper gaat worden als we allemaal met CC gaan betalen.
Met al die verplichtingen en consumentenbeschermingen zal alles alleen maar duurder worden.

Thuisbezorgd lijkt door kosten te rekenen voor ideal, wel de voorkeur te hebben voor CC betalingen op deze manier..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
xileS schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:57:
[...]
Echter betwijfel ik wel of 25 cent hun werkelijke kosten zijn, naar mijn idee worden de kosten lager als je meer transacties hebt
Tot een paar jaar terug vroegen ze €1,50 voor iDeal betalingen, dat is daarna aangepast naar die "werkelijke kosten".

Meer on topic: mijn pinpas van Knab is eind vorige week gesneuveld, ben benieuwd welke vervanger er in de envelop zit die onderweg is.

[ Voor 15% gewijzigd door Tralapo op 14-08-2023 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-05 13:29
xileS schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:57:

[...]

Echter betwijfel ik wel of 25 cent hun werkelijke kosten zijn, naar mijn idee worden de kosten lager als je meer transacties hebt.
De transactiekosten liggen vele malen lager voor grote volumes. Bedrijven met enorme volumes à la Thuisbezorgd zullen vermoedelijk rond de 10 cent zitten. No way dat ze 25 cent betalen. Bij Mollie kun je met een volume van 1 transactie per maand al terecht voor 29 cent zonder maandelijkse kosten :+ Thuisbezorgd doet er al 1 miljoen per maand...

[ Voor 61% gewijzigd door P1nGu1n op 14-08-2023 12:14 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Ideal is afgelopen jaren best een stuk duurder geworde.

Als kleine webshop is 30ct excl btw geen uitzondering meer.

Middelgrote webshops met een omzet boven de 1 miljoen zitten zo op de 0.20 excl btw.

De echt grote shops zullen lager zitten maar eerder tussen de 10 en 15ct dan onder de 10ct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
P1nGu1n schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:05:
[...]

De transactiekosten liggen vele malen lager voor grote volumes. Bedrijven met enorme volumes à la Thuisbezorgd zullen vermoedelijk rond de 10 cent zitten. No way dat ze 25 cent betalen. Bij Mollie kun je met een volume van 1 transactie per maand al terecht voor 29 cent zonder maandelijkse kosten :+ Thuisbezorgd doet er al 1 miljoen per maand...
Dus maw zijn ze alsnog illegaal bezig, want geen "werkelijke kosten". Alleen zal dit vast minder gehandhaafd worden en lijkt mij de echte werkelijke kosten niet altijd even duidelijk, dit kan bv prima variabel zijn als je bv de ene maand meer transacties hebt dan de andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

[...]

Revolut gaat ook binnen nu en 2 maanden NL IBANS uitgeven begreep ik van verschillende personen uit de Revolu thread.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wally2002
N.a.v. de hele discussie over iDeal vs betalen met MC/VISA (debit of credit), de tarieven en de wetgeving:

Deze ontstond omdat gesteld werd dat er geen voordelen zitten aan een MC/VISA debetkaart.

Volgens mij heeft nog niemand benoemd dat betalen via MC/VISA in ieder geval mogelijkheden biedt voor een chargeback. iDeal is feitelijk niet meer dan een interface die je helpt via je eigen bankomgeving een overboeking te doen. Die is dus niet terug te draaien. Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, want zolang het goed gaat, gaat het goed :) maar als de webshop/merchant niet levert hoef je bij iDeal of je bank niet aan te kloppen.
Bij betalen met creditcard komen daar vaak aanvullende verzekeringen bij (waar je uiteraard in je kaartbijdrage voor betaald).
xileS schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:19:
[...]

Dus maw zijn ze alsnog illegaal bezig, want geen "werkelijke kosten". Alleen zal dit vast minder gehandhaafd worden en lijkt mij de echte werkelijke kosten niet altijd even duidelijk, dit kan bv prima variabel zijn als je bv de ene maand meer transacties hebt dan de andere.
Woorden als 'illegaal' en 'handhaven' suggereert dat er wetten overtreden worden. Ik kan me niet bedenken welke. Het is geen online betaling met een betaalkaart en valt dus niet onder de PSD2.
PSD2 is er vooral om concurrentie te bevorderen en de macht/monopolie van de kaartschema's (MC en VISA) in te perken. Vandaar dat bijvoorbeeld American Express uitgesloten is, zij zijn namelijk zowel het kaartschema als de kaartuitgevende instantie.
Binnen iDeal is die concurrentie er al, namelijk tussen de verschillende banken, dus een parallel daarmee valt lastig te trekken.

Persoonlijk denk ik dat die 25 cent voor Thuisbezorgd vooral een verdienmodel is, het is de sweet spot waarbij het nog goedkoop genoeg is dat er nog voldoende met iDeal betaald wordt. En ze weten dat niet iedereen alternatieven heeft.
Mocht het zover komen dat iemand wel een rechtszaak over die bijdrage gaat voeren, zullen ze ongetwijfeld met een onderbouwing komen dat dat hun kosten zijn. Het gaat niet alleen om de fee die ze kwijt zijn aan hun betaalprovider, maar ook uren voor medewerkers die zich bezig houden met problemen met ideal-betalingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21
Wally2002 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:44:
Persoonlijk denk ik dat die 25 cent voor Thuisbezorgd vooral een verdienmodel is, het is de sweet spot waarbij het nog goedkoop genoeg is dat er nog voldoende met iDeal betaald wordt. En ze weten dat niet iedereen alternatieven heeft.
Mocht het zover komen dat iemand wel een rechtszaak over die bijdrage gaat voeren, zullen ze ongetwijfeld met een onderbouwing komen dat dat hun kosten zijn. Het gaat niet alleen om de fee die ze kwijt zijn aan hun betaalprovider, maar ook uren voor medewerkers die zich bezig houden met problemen met ideal-betalingen etc.
Vroeger rekende Thuisbezorgd E 1.00 per iDeal transactie, en zijn ze op de vingers getikt omdat ze daar dus geen winst mee mochten maken. Dus als jij denkt dat die 0.25 cent nog steeds een verdienmodel is, dan zitten ze dus nog steeds fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Hielko schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:46:
[...]

Vroeger rekende Thuisbezorgd E 1.00 per iDeal transactie, en zijn ze op de vingers getikt omdat ze daar dus geen winst mee mochten maken. Dus als jij denkt dat die 0.25 cent nog steeds een verdienmodel is, dan zitten ze dus nog steeds fout.
Je hebt gelijk, ik heb inmiddels deze publicatie van de ACM gevonden.

De basis hiervan ligt dus niet in de PSD2, maar in de richtlijn Consumentenrechten, uit 2014.
Die had ik niet scherp. Zie ook dit artikel op Tweakers.

De PSD2 is van later, en heeft er inmiddels voor gezorgd dat er geen kosten voor betalen met betaalkaarten mogen worden gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Tralapo schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:04:
[...]
Meer on topic: mijn pinpas van Knab is eind vorige week gesneuveld, ben benieuwd welke vervanger er in de envelop zit die onderweg is.
Helaas, gewoon weer een Maestro. Vervaldatum 08/2028.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
Tralapo schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 22:10:
[...]

Helaas, gewoon weer een Maestro. Vervaldatum 08/2028.
Ja banken verlengt gewoon niet een datum maar gewoon als eind datum 08/2028 ongeacht hoe je later datum krijgt....

Grootbanken blijft sowieso een meastro gebruiken voor uitgifte tot na 2023 December helaas maar ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
SNS heeft nieuwe voorwaarden per 1 november.

Oa dit staat er over passen:
In de loop van volgend jaar vervangen we geleidelijk de huidige Maestro en V Pay betaalpassen door de nieuwe Debit Mastercard en Visa Debit betaalpassen. Met de nieuwe passen kun je alles wat je met je huidige betaalpas ook kunt. Daarnaast hebben ze extra mogelijkheden, bijvoorbeeld om online te betalen. In het aangepaste Reglement Privérekening lees je welke mogelijkheden dit zijn.
Vraag me af of de grote banken (ABN/ING/Rabo) dit ook gaan aanhouden of wel eerder omgaan.

• balken07
Youtl schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:14:
SNS heeft nieuwe voorwaarden per 1 november.

Oa dit staat er over passen:

[...]

Vraag me af of de grote banken (ABN/ING/Rabo) dit ook gaan aanhouden of wel eerder omgaan.
Ik zit ook bij SNS. Kan de voorwaarden per 1 november zien, maar dit stukje tekst vind ik niet terug. Ik zie het over het hoofd waarschijnlijk.

[ Voor 22% gewijzigd door balken07 op 17-08-2023 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
balken07 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:32:
[...]

Ik zit ook bij SNS. Kan de voorwaarden per 1 november zien, maar dit stukje tekst vind ik niet terug. Ik zie het over het hoofd waarschijnlijk.
https://www.snsbank.nl/pa...-en-voorwaarden-2023.html

Kopje betaalpassen met extra mogelijkheden

• balken07
Ah een internetpagina. Ik zat in het document te zoeken. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 14:35
Haa, weet iemand wat er in de toekomst gaat gebeuren met de Visa World Gold? Deze heeft nu Visa (Credit) en V-Pay (Debit) samen. Dat is eigenlijk de voornaamste reden dat ik voor die kaart ben gegaan.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• xileS
  • Niet online
HarmoniousVibe schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 15:04:
Haa, weet iemand wat er in de toekomst gaat gebeuren met de Visa World Gold? Deze heeft nu Visa (Credit) en V-Pay (Debit) samen. Dat is eigenlijk de voornaamste reden dat ik voor die kaart ben gegaan.
Ik ken het product niet, maar V-Pay wordt zoals veel besproken vervangen door Visa Debit. Waarschijnlijk gaat dit op termijn dan ook gebeuren voor jouw pas.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
xileS schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 15:16:
[...]

Ik ken het product niet, maar V-Pay wordt zoals veel besproken vervangen door Visa Debit. Waarschijnlijk gaat dit op termijn dan ook gebeuren voor jouw pas.
Vraag me af of dat te combineren is op 1 kaart.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• RobertMe
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 15:45:
[...]

Vraag me af of dat te combineren is op 1 kaart.
Vraag me af hoe zinnig het uberhaupt is? Je hebt alleen het letterlijke verschil in manier van betalen, of het direct is afgeschreven of dat het op krediet is. Verder is het hetzelfde betaalnetwerk met (in principe) dezelfde mogelijkheden. Alleen huur, zoals auto & hotel, met een borg wordt Debit blijkbaar nog wel eens "geweigerd" maar ook dat werkt. Daargelaten dat je bij debit dus twee transacties op de rekening hebt (letterlijk betalen borg en terugkrijgen van de borg) terwijl bij credit het geld "terug is" voordat het krediet wordt afgeschreven (reservering die X weken blijft staan en nooit geclaimd wordt door de verhuurder).

Bij wat blijkbaar een "ouderwetse" combi pas is heb je dan nog de twee verschillende betaalnetwerken waardoor je (waarschijnlijk) altijd wel met een van beide netwerken kunt betalen (in bv NL met V-Pay en in Amerika met Visa Credit, met dezelfde pas).
Pagina: 1 ... 16 ... 39 Laatste